• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:59

Aganim

I have a cunning plan..

Van een collega die ook nog een wachtrij voor me had lopen (ook 1h+ helaas) kreeg ik de volledige URL opgestuurd, ik begreep dat je die kan opvragen als je onderin op je queue id klikt. Was bij mij thuis gewoon te openen en ik kwam daarmee in zijn queue terecht, wellicht het proberen waard volledige keer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdebes
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 13:18
Aganim schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:42:
[...]

Van een collega die ook nog een wachtrij voor me had lopen (ook 1h+ helaas) kreeg ik de volledige URL opgestuurd, ik begreep dat je die kan opvragen als je onderin op je queue id klikt. Was bij mij thuis gewoon te openen en ik kwam daarmee in zijn queue terecht, wellicht het proberen waard volledige keer?
Dat werkt inderdaad, maar houd er rekening mee dat je niet onbeperkt de shop binnen komt op dezelfde queue ID. Het lijkt beperkt tot één of enkele gebruikers, waarbij het IP-adres volgens mij de beperkende factor is, al is dat meer gevoel dan feit. Degenen die niet naar binnen mogen, krijgen vervolgens een foutmelding. Bedenk dus goed dat het kan zijn dat je zelf niet naar binnen mag, als je je queue ID met iemand anders deelt. ;)

Vorige week heb ik zo ook een link in de discord gegooid van een vrij snelle plek in de queue, maar kwam ik er vervolgens dus niet mee binnen. Iemand anders wel. Het lijkt erop dat degene die het eerst door gaat van queue naar shop daarmee zijn IP koppelt aan die ID.

Voor lokaal overzetten van plek (of doorgeven van je plekje) werkt dit overigens wel prima.

[ Voor 17% gewijzigd door sdebes op 19-08-2021 19:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:45

Hupske

AFCA

tailfox schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:39:
[...]

Ik zie ze graag voor die prijs
Heb al 2x hier een linkje van geplaatst. Moet je alleen wel actief op het forum kijken. Dan heb je 15 minuten de tijd om hem te kopen :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:46

Roozzz

Plus ultra

Roozzz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:10:
De 6800XT MB is besteld :*)

Domme mazzel gehad door met "less than a minute" in de wachtrij te komen.
En de order confirmation is binnen oOo

Dus dat betekent waarschijnlijk maandag ontvangst, toch? Tijd om de agenda om te gooien...

[ Voor 15% gewijzigd door Roozzz op 19-08-2021 21:41 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 22:25
Roozzz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:40:
[...]

En de order confirmation is binnen oOo

Dus dat betekent waarschijnlijk maandag ontvangst, toch? Tijd om de agenda om te gooien...
Ja, eigenlijk kan ie nogsteeds gecanceld worden. Pas na shipping notice weet je het zeker.
Vaak leveren ze op maandag uit idd!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:46

Roozzz

Plus ultra

Djurres schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:12:
[...]

Ja, eigenlijk kan ie nogsteeds gecanceld worden. Pas na shipping notice weet je het zeker.
Vaak leveren ze op maandag uit idd!
Ja, eigenlijk wil ik dat natuurlijk niet horen ;) maar we houden hoop voor maandag!

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Corvinus
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-01-2024
Djurres schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:38:

Een enerverende vol met werkende, maar ook niet werkende scripts!

Als ik even voor mijzelf praat, ik moest na 7 minuten queuen toch weer wat aanpassen (en daardoor alle sessies sluiten). Bij die van @Verwijderd liep eigenlijk alles behoorlijk soepel, alleen achteraf kwamen we toch nog achter wat foutjes wat de volgende keer anders zou moeten, en @1337Steven1337 heeft ook echt wat zéér waardevolle data weten te vergaren.

@Postman heeft een zn buttonscript weer geupdate, daardoor hadden we een relatief goed inzicht in de te verstrekken goederen, en heeft links en rechts van js kunsten vertoont om wat last minute issues op te vangen en op te lossen!

Onder aan de streep durf ik te zeggen dat we toch wel relatief succesvol zijn geweest vandaag. Vrijwel allemaal hadden we binnen een paar minuten een queue-pass te pakken, én we wisten hem te verspreiden. Ook op een queue-pass van iemand anders kan blijkbaar gewoon een product gekocht worden als deze in stock is.

Om nou te zorgen dat Tweakers aan een kaart kunnen kopen, hebben we het volgende bedacht:

Per week zouden we graag ongeveer 15 Tweakers willen inviten, welke we een aantal benodigdheden geven om de queue voorbij te komen. De ingrediënten zijn er, maar dat wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk een kaart koopt. Het blijft een gok. Ook wij zijn gewoon afhankelijk van de queue, we moeten namelijk wel eerst door de queue heen komen om jullie verder te kunnen helpen!

De rede waarom we 'maar' 15 man uitnodigen heeft te maken met het feit dat het gewoon veel tijd kost om iedereen goed te begeleiden. Er dient een stukje software geïnstalleerd te worden, een stukje instructie, wat globale informatie hoe het nou werkt en hoe je kan zorgen om de kaart te pakken te krijgen die jij echt wil.

Graag zouden we horen waarom jij vind dat je recht zou hebben op een positie! We zullen een 'selectie' ronde houden om écht ons best te doen dat we de gamers voorzien van een nieuwe kaart!

We zullen de selectie doen op basis van FIFO, we willen wel het recht behouden om je niet toe te laten doordat het overduidelijk is dat je meerdere kaarten verhandeld, of verhandeld hebt met winstoogmerk.

Dit hele proces zal géén geld kosten, en je hoeft nergens voor te betalen.

Melden mag in DM!

(3/15 plekken vergeven!)
Dit is een prachtig initiatief, chapeau!
Ik heb er in ieder geval naar mijn idee geen recht op (ik zit meer uit een soort luxe te zoeken naar vervanging voor m'n Vega 64 die nu de bottleneck van m'n nieuwe Ryzen 9 setup is), dus dit is ook geen aanmelding - ik wacht rustig tot het moment daar is.

Complimenten voor het communitygevoel. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

[...]
Ik zou me graag aansluiten maar ik draai Linux... is jullie script daarmee compatibel of moet ik een VM gaan opzetten? :)

Helaas, geen sympathiek volk.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 20-08-2021 17:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
Room42 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 04:44:
[...]

Ik zou me graag aansluiten maar ik draai Linux... is jullie script daarmee compatibel of moet ik een VM gaan opzetten? :)
In principe moet dit wel kunnen. Stuur even een DM, en dan komt het wel goed!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
Ik roep het al vaker, maar om je kansen te vergroten:

https://sessionbox.io/discover

Stappen:
- Installeer sessionbox.io plugin in chrome of Multi Account Manager voor Firefox. (Deze is van Mozilla zelf)
- ga naar de amd.com site als de queue wachtrij open gaat
- Leer de shortcut (op Mac; Shift + Cmd + X) om een nieuwe sessie te starten
- Open eindeloos veel sessies zodra de wachtrij open is. En dan bedoel ik ook echt eindeloos zoveel als je browser / pc aan kan. Je moet _heel_ even wachten per sessie tot de site ook echt laad, dus dit kost je wel zo'n 10 minuutjes
- Poets je captcha skills op (helaas) en bepaal voor zoveel mogelijk tabs waar de brandweerkranen/fietsen/etc zijn
- Zodra de queue begint, ga alle tabbladen langs en sluit _alles_ wat langer dan een half uur oid heeft. Daar heb je niet zoveel aan namelijk
- Hou de tabbladen met de _kortste_ tijd in de gaten
- Indien pechvogel, ga terug naar stap 3 en open _nog_ meer sessies

Dit is hoe ik vorige week na 9 minuten de shop in kwam (6900xt gekocht), en ik had maar 25 sessies open. Hoe meer sessies je opent, hoe groter je kans. Zie elke sessie als een lot in een loterij. Je kan winnen met 1 lot, maar als je 100 loten hebt is je kans veel groter.

Alle overige tips met paypal/etc gelden ook, je moet eenmaal in de store wel nog door het bestelproces. Er is een kans dat de knoppen het nog niet doen, dus het normale 'script' van bijvoorbeeld Postman is nog steeds aan te raden.

[ Voor 19% gewijzigd door Edwin88 op 20-08-2021 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djurres
Corvinus schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:30:
[...]

Dit is een prachtig initiatief, chapeau!
Ik heb er in ieder geval naar mijn idee geen recht op (ik zit meer uit een soort luxe te zoeken naar vervanging voor m'n Vega 64 die nu de bottleneck van m'n nieuwe Ryzen 9 setup is), dus dit is ook geen aanmelding - ik wacht rustig tot het moment daar is.

Complimenten voor het communitygevoel. _/-\o_
Dank, ook namens collega's @Postman @1337Steven1337 en @Verwijderd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Edwin88 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 07:00:

Stappen:
- Installeer deze plugin in chrome
- Open eindeloos veel sessies zodra de wachtrij open is. En dan bedoel ik ook echt eindeloos zoveel als je browser / pc aan kan. Je moet _heel_ even wachten per sessie tot de site ook echt laad, dus dit kost je wel zo'n 10 minuutjes
- Poets je captcha skills op (helaas) en bepaal voor zoveel mogelijk tabs waar de brandweerkranen/fietsen/etc zijn
- Zodra de queue begint, ga alle tabbladen langs en sluit _alles_ wat langer dan een half uur oid heeft. Daar heb je niet zoveel aan namelijk

Dit is hoe ik vorige week na 9 minuten de shop in kwam (6900xt gekocht), en ik had maar 25 sessies open. Hoe meer sessies je opent, hoe groter je kans.
Deze meteen even gepinned, bedankt voor de uitleg! (y)

Zou je de plugin van Firefox (Multi Account Manager) ook willen toevoegen? Deze is van Mozilla zelf, dus niet die van een andere ontwikkelaar nemen.

En ik maak zelf de vergelijking met een loterij qua hoeveelheid sessies: je kunt meer loten hebben en nog zien dat de persoon met één lootje (die nooit eerder heeft meegedaan) die op het laatste moment gekocht is wint. Als je dit er ook in kunt verwerken dan is het (in mijn ogen) wat duidelijker wat de kansen zijn.
Alle overige tips met paypal/etc gelden ook, je moet eenmaal in de store wel nog door de wachtrij.
Verder snap ik niet wat je hiermee bedoeld. Als je in de store bent is er toch geen wachtrij meer? Uiteraard zijn er wel andere mensen aanwezig en die kunnen zorgen dat jouw gekozen GPU nog uitverkocht raakt voor je op bevestigen kunt klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robkazoe schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:56:
[...]

Het verloop van de site zal ongeveer als volgt zijn:
1. Direct Buy is beschikbaar, geen GPU's, alleen processoren zijn te koop.
2. De site zal een soort van offline gehaald worden. Tekst verschijnt: "Products Available For Purchase No products available."
3. Site komt terug online, met iets van "sale will start at [tijdstip x]". Je ziet een countdown verschijnen. Als je de site bezoekt, krijg je een Queue ID (staat links onderin iets klein).
4. [tijdstip x] passeert qua tijd. Alle Queue ID's van iedereen worden verzameld en random in een wachtrij gezet.
5. Iedereen krijgt op [tijdstip x] te zien hoe ver hij in de wachtrij staat. Sta je voorin de wachtrij, dan krijg je direct toegang tot Direct Buy inclusief de GPU verkoop. Sta je wat verder in de rij, dan moet je de progressie balk afwachten tot jij aan de beurt ben. En dan hopen dat er nog een GPU beschikbaar is...

Als je bij 3 je browser in de wachtrij zet, hoef je daarna niet meer te verversen of wat dan ook. Vanaf dat moment verloopt alles automatisch. Als je meerdere browsers/tabbladen inzet, controleer dan goed dat ze allemaal een unieke Queue ID hebben.

De 6800 + 6800XT zijn het populairst. Dan moet je echt binnen de eerste 10 minuten iets kunnen kopen. De 6700 XT blijft wat langer te koop (tot 20~25 minuten na starten van de sale). De 6900 XT blijft tot ~30 minuten te koop. Als je bij 5 te zien krijgt dat je nog 1+ uur moet wachten, kun je eigenlijk meteen je sessie/browser uitschakelen want dan gaat het toch niet gebeuren. (Dit alles onder voorbereid: Als er weinig GPUs vrijgegeven worden, zal de tijd veel korter zijn. Zitten er veel GPUs in deze "drop", dan kan het zijn dat ze langer beschikbaar zijn.)
Deze ook even bij de pinned gezet, had die gisteren niet opgemerkt.

Beschikbaarheid qua tijd was gisteren wel flink korter dan je hier zegt. En ik heb zelf gemerkt dat deze ook elke week minder wordt. Dit komt enerzijds door lagere drop aantallen, maar ook door meer groepen die door de wachtrij heen raken in het begin (waarvan het initiatief van o.a. @Djurres eigenlijk de enige openbare is die ik ben tegengekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Postman schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:46:
Voor vandaag weer een nieuwe versie van het button script.

Dit script toont lokaal de drop aantallen, maar geeft deze ook door naar een server. Ik zal deze server data monitoren en doorgeven wanneer producten uitverkocht raken of zijn (helaas red ik het niet meer om een frontend te maken hiervoor die voor iedereen toegankelijk is).

Wil je zelf alle data bewaren dan is het makkelijkst de developer tools (F12) open te houden tijdens de drop en daar dan de persist-logs optie aan te zetten in console/netwerk tab.
[Afbeelding]

Een extra wijziging is dat het checkout proces nu op een andere tab verder gaat. Hiermee blijft het hopelijk makkelijker om de drop data na een order nog terug te lezen.
Daarnaast staan standaard de CPU uit (verborgen). Met het vinkje kun je die weer terughalen.

*knip*

Hoe meer mensen dit gebruiken hoe fijner het is. Je kunt ook bij een aankoop de stock aantallen in je post plakken, dan hebben mensen ook een idee wat de hoeveelheid beschikbare voorraad is.
Er worden 2 aantallen genoemd, die van de warehouse is niet belangrijk voor de drop. De stock geeft weer wat de beschikbare voorraad voor verkoop is.
Ik wil iedereen die dit script gebruikt heeft gisteren ontzettend bedanken! Helaas was ik zelf niet in de gelegenheid om hier een verloop te plaatsen, maar zag bijvoorbeeld @jaspermeul dit wel doen met de door jullie ingestuurde data.
Echt hulde voor het gebruiken! _/-\o_

Ik ga straks even alle data verwerken en vergelijken met voorgaande weken.

Verder is er een dashboard in de maak, die zou dan ook het verloop kunnen weergeven.
Helemaal mooi zou zijn als er een callback is naar het button script en deze beschikbare voorraad bij de producten zelf weergeeft. Ga kijken of dat lukt binnen een week.

Verder zag ik dat er een denkfout gemaakt is. Ik stuur geen data bij een lege winkelmand (dus product niet op voorraad). Dit moet ik natuurlijk wel doen, zo weet ik anders niet wanneer een product ook echt "op" is. Zie je dat je toch nog wat kunt leren :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Djurres
Djurres in "[AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen"

Nog maar 3 plekken te vergeven voor komende week! Daarna krijg je gewoon een invite, maar de role voor een week later. Zo weten we wie er welke week 'aan de beurt' is!

Update: komende week = vol!

[ Voor 5% gewijzigd door Djurres op 20-08-2021 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fancyland
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 11:04
Het is me helaas weer niet gelukt om een kaart te bemachtigen, ook met m'n nieuwe probeersel; de kortste queue doorzetten via Teamviewer naar mijn thuis pc. Als ik in 1 van de sessies door de queue kom en iets in mijn winkelwagen probeer te steken krijg ik een ajax error 403 te zien in de console.
Ik zag op de Discord dat hier meer mensen tegenaan liepen. Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het op kan lossen?
Kunnen anderen wel in een Sessionbox Sessie een kaart bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:33

@Edwin88
Moet je een account aanmaken op die sessionbox site?
Staat niet in je uitleg maar ik vermoed van wel?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-09 14:47

Stappen:
- Installeer deze plugin in chrome

Dit is hoe ik vorige week na 9 minuten de shop in kwam (6900xt gekocht), en ik had maar 25 sessies open. Hoe meer sessies je opent, hoe groter je kans.

Alle overige tips met paypal/etc gelden ook, je moet eenmaal in de store wel nog door de wachtrij.
"Maar" 25 sessies? 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

d3x

Fancyland schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:11:
Het is me helaas weer niet gelukt om een kaart te bemachtigen, ook met m'n nieuwe probeersel; de kortste queue doorzetten via Teamviewer naar mijn thuis pc. Als ik in 1 van de sessies door de queue kom en iets in mijn winkelwagen probeer te steken krijg ik een ajax error 403 te zien in de console.
Ik zag op de Discord dat hier meer mensen tegenaan liepen. Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het op kan lossen?
Kunnen anderen wel in een Sessionbox Sessie een kaart bestellen?
Er zijn 2 cookies....
Als je foutieve handeling doet op de cookies krijg je een instant Softban 403

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x
  • Nu online

d3x

Bad Brains schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:17:
[...]

@Edwin88
Je kan als guest inloggen...
Voor multi copy automatisch moet je betalen. 1 voor 1 is gratis.

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
d3x schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:10:
[...]

Je kan als guest inloggen...
Voor multi copy automatisch moet je betalen. 1 voor 1 is gratis.
Ja dat zag ik, vroeg me af of er voordeel aan te behalen is.
Maar nee dus.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
[...]

@Edwin88
Weet ik eerlijk gezegd niet meer. Denk het wel.

Ik heb altijd burner-emails voor dit soort sites die ik eenvoudig kan blokkeren indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
Ja, waarvan 15 langer dan een uur en de anderen allemaal 30+ minuten

Al vrij vroeg had ik een 9 minuten sessie in het rijtje, maarja toen ben ik wel doorgegaan. Moet toch wat in die 9 minuten (en ik wilde ook gewoon zoveel mogelijk kaarten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
d3x schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:07:
[...]

Er zijn 2 cookies....
Als je foutieve handeling doet op de cookies krijg je een instant Softban 403
Hmmm, interessant. Ik had deze keer alle cookies van amd.com uit chrome verwijderd op mijn thuis pc en via de queueID link (die je in de wachtrij krijgt) dezelfde plaats in de wachtrij thuis geopend en het venster op het werk in de Sessiebox gesloten. Ik heb dus eigenlijk niets aan m'n cookie veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fancyland schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

Hmmm, interessant. Ik had deze keer alle cookies van amd.com uit chrome verwijderd op mijn thuis pc en via de queueID link (die je in de wachtrij krijgt) dezelfde plaats in de wachtrij thuis geopend en het venster op het werk in de Sessiebox gesloten. Ik heb dus eigenlijk niets aan m'n cookie veranderd.
Ah, denk dat je dan teveel cookies van AMD weggehaald hebt. Waaronder de Akamai Bot Manager.

Tip voor de volgende keer: alleen cookies weghalen met QueueIT in de naam. De rest gewoon bewaren, daar gebeurt voor de wachtrij niets mee maar bepaald wel of AMD (of eigenlijk Digital River) je als bot ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fancyland
Postman schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:03:
[...]

Ah, denk dat je dan teveel cookies van AMD weggehaald hebt. Waaronder de Akamai Bot Manager.

Tip voor de volgende keer: alleen cookies weghalen met QueueIT in de naam. De rest gewoon bewaren, daar gebeurt voor de wachtrij niets mee maar bepaald wel of AMD (of eigenlijk Digital River) je als bot ziet.
Ahja, dat zou inderdaad nog wel de oplossing kunnen zijn. Bedankt!
Ik ga het volgende week weer opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:19
[...]

@Edwin88
Inloggen als 'guest' kan ook, dan hoef je niks te registreren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuurvli3gje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-02 16:16
d3x schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:03:
[...]
als je door de queue komt is dat idd de vervanger

script van vuurvliegje werkt niet meer
Onjuiste informatie. Het script werk nog steeds en wordt bijgehouden. Alleen vorige week donderdag was ik verhinderd en was er een dependecy verlopen waardoor het niet werkte.
Een aankomende feature is dat je een timer in beeld ziet wanneer je token verloopt en je dus weet of je op moet schieten. Nou ja je moet natuurlijk altijd opschieten :+ maar of je nog op tijd door komt.

Ik ben verder druk achter de schermen bezig met iets O-) voor de queue. Het is in essentie nog steeds een queue-it pool maar hang het niet meer af van de token contributies van deelnemers. Dat model werkt niet omdat logischerwijs mensen met goede tickets deze niet gaan delen omdat ze dan meer competitie hebben.
Dit had ik gister met een groep willen testen maar door een last minute probleem die ik niet op tijd opgelost kreeg heb ik daar van af moeten zien. Heb gister wel zelf nog wat dingen kunnen testen en is het resultaat daarvan veel belovend. Kijken of dit stand houd bij een praktijk test (fingers crossed) volgende week.

Mooi om te zien dat er aan verschillende initiatieven wordt gewerkt d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Aangezien het weer een paar mensen is gelukt is het volgende weer makkelijker toch? :+

6600XT voor 479,-
https://www.alternate.nl/...576.0&filter_2139=49152.0

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-10 15:30
JDx schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:38:
Aangezien het weer een paar mensen is gelukt is het volgende weer makkelijker toch? :+

6600XT voor 479,-
https://www.alternate.nl/...576.0&filter_2139=49152.0
Jammer genoeg nog steeds €150 te duur, kun je je beter aanmelden voor een AMD drop en een 6700XT kopen voor 2 tientjes meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Idanue schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:48:
[...]

Jammer genoeg nog steeds €150 te duur, kun je je beter aanmelden voor een AMD drop en een 6700XT kopen voor 2 tientjes meer.
En als dat je 8x is mislukt is dit misschien interessant, maar ik post het wel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
JDx schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:51:
[...]
En als dat je 8x is mislukt is dit misschien interessant, maar ik post het wel niet meer.
Natuurlijk kun je gewoon posten en zal het mensen helpen die nog op zoek zijn maar heb je de laatste paar pagina's al gelezen?
Met name deze post: Djurres in "[AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Idanue schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

Natuurlijk kun je gewoon posten en zal het mensen helpen die nog op zoek zijn maar heb je de laatste paar pagina's al gelezen?
Met name deze post: Djurres in "[AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen"
Ja ik lees alles en lees dus ook hoe veel mensen misgrijpen, dit is de goedkoopste 6600 die ik tot nu toe heb gezien, op die van Hupske na, maar die heb ik niet zelf gezien.

Echter komt er elke keer een reactie dan kun je beter voor de drop gaan, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
JDx schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:59:
[...]

Ja ik lees alles en lees dus ook hoe veel mensen misgrijpen, dit is de goedkoopste 6600 die ik tot nu toe heb gezien, op die van Hupske na, maar die heb ik niet zelf gezien.

Echter komt er elke keer een reactie dan kun je beter voor de drop gaan, maar goed.
Dit is niet gewoon "voor de drop gaan" maar een manier om mede tweakers heel snel door de wachtrij heen te krijgen om een kaart te kunnen bemachtigen voor msrp zonder enige extra kosten.

Maar maakt ook verder niet uit want er zullen genoeg mensen zijn die op 1080p gamen en zo snel mogelijk een kaart willen en daar is de 6600xt perfect voor. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

JDx schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

Ben het met je eens hoor. Telkens komt er nog commentaar op.
En als je wat plaatst gebeurd er uiteindelijk niks mee. Zoals 2x dat ik een 6600xt plaats van 400,-. Niemand heeft hem gekocht geloof ik. Om halve dag later nog getagd te worden dat ze ‘graag een keer een link zien’ O-)

En dan heb je nog andere die wijzen dat je bij AMD zelf een kaart goedkoper kan krijgen met een initiatief wat door andere is opgezet waarvan je ook nog eens niet weet of jij wel toegelaten wordt, maar ook waarvan je niet weet hoe lang het duurt voordat AMD het trucje blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
Postman schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:03:
[...]

Is er ook nog een minimale recaptcha score die je moet hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sdebes
Hupske schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

Ben het met je eens hoor. Telkens komt er nog commentaar op.
En als je wat plaatst gebeurd er uiteindelijk niks mee. Zoals 2x dat ik een 6600xt plaats van 400,-. Niemand heeft hem gekocht geloof ik. Om halve dag later nog getagd te worden dat ze ‘graag een keer een link zien’ O-)

En dan heb je nog andere die wijzen dat je bij AMD zelf een kaart goedkoper kan krijgen met een initiatief wat door andere is opgezet waarvan je ook nog eens niet weet of jij wel toegelaten wordt, maar ook waarvan je niet weet hoe lang het duurt voordat AMD het trucje blokkeert.
Het lijkt me vrij nuttig dat jij en @JDx hier links plaatsen als jullie ergens voorraad zien, en ik denk zeker dat daar mensen gebruik van maken. Dat je daar vervolgens niets van hoort is jammer, maar daar is niets aan te doen.

Uiteindelijk is de afweging of je voor een retail-kaart gaat (met zekerheid voor een hogere prijs) of je geluk bij AMD zelf wilt proberen (met het risico dat je na 10 weken nog geen kaart hebt) een heel persoonlijke. Ik ben met je eens dat als je geen geduld hebt, je niet via de drop moet proberen te kopen. Maar daar kun je lang of kort over discussiëren, uiteindelijk gaat daar geen waarheid uit komen.

Wat ik wel jammer vind, is dat je zo negatief bent over een initiatief om zo veel mogelijk kaarten vanuit AMD bij tweakers te krijgen. Als je zelf in je waarde gelaten wilt worden, handel dan zelf ook zo. ;)
Fancyland schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:53:
[...]

Is er ook nog een minimale recaptcha score die je moet hebben?
Onder de 0,3 kun je volgens mij niets meer aan je mandje toevoegen, ongeacht hoeveel captcha's je goed doet. Tussen de 0,3 en 0,7 krijg je flink tijdrovende. Goed idee om 'm gewoon op 0,9 te krijgen voor de drop.

[ Voor 11% gewijzigd door sdebes op 20-08-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
sdebes schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:54:
[...]

Onder de 0,3 kun je volgens mij niets meer aan je mandje toevoegen, ongeacht hoeveel captcha's je goed doet. Tussen de 0,3 en 0,7 krijg je flink tijdrovende. Goed idee om 'm gewoon op 0,9 te krijgen voor de drop.
Okay, ik kan in mijn chrome browser nog steeds niet aan m'n winkel wagentje toevoegen. Recaptcha zou 0,3 zijn en is na inloggen op youtube 0,9. Kan echter nog steeds geen cpu toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
Fancyland schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:59:
[...]

Okay, ik kan in mijn chrome browser nog steeds niet aan m'n winkel wagentje toevoegen. Recaptcha zou 0,3 zijn en is na inloggen op youtube 0,9. Kan echter nog steeds geen cpu toevoegen.
Werkt het wel als je een nieuwe gebruiker aanmaakt in chrome?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdebes
Fancyland schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:59:
[...]

Krijg je niet toevallig 403's in je network tab (F12) bij het aan je mandje toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
Idanue schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:00:
[...]

Werkt het wel als je een nieuwe gebruiker aanmaakt in chrome?
Andere gebruiker, en andere browser werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
sdebes schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:01:
[...]

Krijg je niet toevallig 403's in je network tab (F12) bij het aan je mandje toevoegen?
in ieder geval in de console alle maal 403 errors, Access Denied, You don't have permission to access

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 "
An AJAX HTTP error occurred.
HTTP Result Code: 403
Debugging information follows.
Path: /en/direct-buy/add-to-cart/5530312900
StatusText: error
ResponseText: 
Access Denied
Access Denied
You don't have permission to access "http://www.amd.com/en/direct-buy/add-to-cart/5530312900?" on this server.
Reference #18.6518dd58.1629467849.60275fd5
"

[ Voor 41% gewijzigd door Fancyland op 20-08-2021 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
Fancyland schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:02:
[...]

Andere gebruiker, en andere browser werken wel.
Dan heb je waarschijnlijk ook 403's in je network tab.
Is volgens mij alleen op te lossen door al je userdata weg te gooien en daarbij dus ook al je instellingen/extensions.

Mijn oplossing is: 2e gebruiker aanmaken voor AMD drops. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
Idanue schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:05:
[...]

Is volgens mij alleen op te lossen door al je userdata weg te gooien en daarbij dus ook al je instellingen/extensions.

Dezelfde user inclusief instellingen/extensions doet het wel op m'n thuispc. Ben wel benieuwd of het dan aan de combinatie met ip of user_agent ligt. Ik ga nog wat dingen proberen.
Maar anders wordt een andere gebruiker inderdaad de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdebes
Idanue schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:05:
[...]

Dit werkt. Maar waarschijnlijk is het een cookie ban; je kunt dan de cookie bm_sv verwijderen om weer naar binnen te mogen. Let op: gebruik dit niet te vaak. Je krijgt vrij snel een ban van de bot manager als ze dit detecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fancyland
sdebes schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:22:
[...]

Via de dev toolbar van je browser (F12 in Chrome):
[Afbeelding]
Vervolgens bm_sv aanklikken, en dan delete :)
sdebes schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:07:
[...]

Dit werkt. Maar waarschijnlijk is het een cookie ban; je kunt dan de cookie bm_sv verwijderen om weer naar binnen te mogen. Let op: gebruik dit niet te vaak. Je krijgt vrij snel een ban van de bot manager als ze dit detecteren.
Dat koekje zit niet in de trommel.
Ik ben toe aan vakantie

Verwijderen levert trouwens nog steeds de 403 op. Wellicht heb ik al te vaak al m'n cookies gecleared

[ Voor 6% gewijzigd door Fancyland op 20-08-2021 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

sdebes schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:54:
[...]

Wat ik wel jammer vind, is dat je zo negatief bent over een initiatief om zo veel mogelijk kaarten vanuit AMD bij tweakers te krijgen. Als je zelf in je waarde gelaten wilt worden, handel dan zelf ook zo. ;)
Waar ben ik negatief over het initiatief? Het gaat mij juist om het te positieve beeld dat het je lukt met het initiatief. De eerste ronde van het initiatief is tenslotte al vol, dus je hebt sowieso pas over 2 weken daarvoor weer een kans. En bij week 3 heeft AMD wellicht alweer een oplossing en dan ben je weer niet zeker.
We hebben inmiddels op het forum al genoeg mensen zien mopperen dat het ze al heel lang niet lukt. Als je dan al bedenkt hoeveel initiatieven daarvoor al voorbij zijn gekomen betekent het nieuwe initiatief ook niet dat je toch maar beter voor twee tientjes meer een 6700xt kan kopen.

Dat doet helemaal niks af aan het initiatief. Dat is top en geweldig dat het is opgezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdebes
Hupske schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:22:
[...]

Waar ben ik negatief over het initiatief? Het gaat mij juist om het te positieve beeld dat het je lukt met het initiatief. De eerste ronde van het initiatief is tenslotte al vol, dus je hebt sowieso pas over 2 weken daarvoor weer een kans. En bij week 3 heeft AMD wellicht alweer een oplossing en dan ben je weer niet zeker.
We hebben inmiddels op het forum al genoeg mensen zien mopperen dat het ze al heel lang niet lukt. Als je dan al bedenkt hoeveel initiatieven daarvoor al voorbij zijn gekomen betekent het nieuwe initiatief ook niet dat je toch maar beter voor twee tientjes meer een 6700xt kan kopen.

Dat doet helemaal niks af aan het initiatief. Dat is top en geweldig dat het is opgezet.
Dan heb ik jouw bericht verkeerd geïnterpreteerd, excuses.
Het is inderdaad goed om je te realiseren dat je kansen tijdens de drop (zonder hulpmiddelen) echt heel klein zijn (behalve voor @d3x op de één of andere manier :+ ). Volgens mij wordt dit ook regelmatig benadrukt door o.a. @Postman (hele lot uit de loterij-verhaal). Het kan alleen vertekenen dat mensen die succes hebben allemaal hier diverse berichten plaatsen, terwijl mensen zonder succes stil blijven tot volgende week. Dit wekt wellicht de indruk dat veel mensen succes hebben, maar in de praktijk valt dit dus tegen.
Dus voor iedereen die snel een kaart wilt: @Hupske en @JDx weten waar ze te krijgen zijn. ;)
Fancyland schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:16:
[...]

[...]

Dat koekje zit niet in de trommel.
Ik ben toe aan vakantie

Verwijderen levert trouwens nog steeds de 403 op. Wellicht heb ik al te vaak al m'n cookies gecleared
Kon me al niet voorstellen dat die er niet was, die krijg je altijd. ;)
Maar dan zit de ban inderdaad in je profiel. Had ik ook, kun je de hele user data directory van Chrome weg gaan gooien... :'(

[ Voor 14% gewijzigd door sdebes op 20-08-2021 16:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:37
Ik zou het zelf jammer vinden als we deze reeks moeten splitsen in een "drop"-topic en een actuele/laag geprijste kaarten in webshop-topic. In de meeste ideale situatie heeft iedereen die een videokaart koopt, een kaart van NBB (Geforce) of een AMD drop kaart te pakken tegen MSRP gekocht. En zouden links naar webshops die iets op voorraad hebben voor een goede prijs niet nodig zijn.

Maar helaas leven we niet in die wereld en zou het fijn zijn als beide gewoon vredig naast elkaar kunnen bestaan. Een 6600 XT voor 480 euro is niet interessant als je een 6700 XT voor 520 euro kan kopen. Maar de eerste is wel verkrijgbaar en bij de tweede moet je een goed portie geluk hebben...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Daarom heb je weer keuze. Dit keer beide 450 + 18 euro verzending.

https://www.notebooksbill...le+8gb+grafikkarte+727619

https://www.notebooksbill...8gb+oc+grafikkarte+728580

Blijf er nog steeds bij dat dat voor nu prima prijzen zijn. 3060 is stuk duurder en presteert minder :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuurvli3gje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-02 16:16
sdebes schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:07:
Dit komt niet overeen met mijn ervaring. Ik heb al maanden geen bm_sv koekje en nog nooit een ban gehad om die reden. Of mogelijk gebeurd het echt alleen als je hem eerst wel had en later niet meer? In dat geval raad ik het aan om altijd te blokken want dat werkt al maanden hier en dat specifieke koekje is toch niet te pruimen ;)
Fancyland schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:06:
Dezelfde user inclusief instellingen/extensions doet het wel op m'n thuispc. Ben wel benieuwd of het dan aan de combinatie met ip of user_agent ligt. Ik ga nog wat dingen proberen.
Maar anders wordt een andere gebruiker inderdaad de oplossing.
Ik heb best wat zitten klooien om te ontdekken waardoor Akamai Bot Manager niet meer werkt.
Het is duidelijk dat het erg gevoelig is voor cookies. Als je eenmaal door wat voor reden ook dan een 403 hebt gehad (van de Bot Manager) lijken alle akamai cookies (tenminste: ak_bmsc, _abck, bm_sz) gemarkeerd. Als je niet in 1 keer alle deze cookies verwijderd en schoon begint blijft de 403 terug komen.
Wat voor mij de laatste werkt om een "kapot" profiel weer te resetten:
  1. Alle adblockers/pi hole en/of andere privacy extenties uitzetten
  2. Alle cookies voor amd.com wissen
  3. Product overzicht pagina laden
  4. Cookie wall accepteren.
    Als je deze niet ziet (onder in) heb je toch nog een blokker aan. Uit en opnieuw
  5. Een keer op de winkelwagen knop rechts boven drukken.
    Deze stap is nodig omdat hij dan met de kersverse nieuwe cookies door muis clicks een paar aanvragen naar de Bot Manager backend verstuurd.
  6. Nu zou je (hopelijk) weer een add-to-cart moeten kunnen uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fancyland
sdebes schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:29:
[...]
Kon me al niet voorstellen dat die er niet was, die krijg je altijd. ;)
Maar dan zit de ban inderdaad in je profiel. Had ik ook, kun je de hele user data directory van Chrome weg gaan gooien... :'(
Verwijderen van de userdata op mac en dan opnieuw de profielen instellen, wel met google sync, heeft niet geholpen.
Het lijstje van vuurvliegje helaas ook niet.

Wat ik nu heb, wat tot nu toe wel werkt, is een nieuwe user, zonder Google Sync, maar wel ingelogd op youtube om een hogere recaptcha te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online

Jammer, ik dacht dat dit een sympathiek initiatief was maar het zijn, zoals ze zelf zeggen, een stel scalpers die uit de hele schaarste een slaatje proberen te slaan. Als je hieraan meedoet word je onderdeel van het probleem.

Dan maar weer op zoek naar normale oplossingen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Djurres
Room42 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:15:
[...]

Jammer, ik dacht dat dit een sympathiek initiatief was maar het zijn, zoals ze zelf zeggen, een stel scalpers die uit de hele schaarste een slaatje proberen te slaan. Als je hieraan meedoet word je onderdeel van het probleem.

Vind dit een magere reactie van je.

Rede:
Ja, een aantal mensen die hier zitten, waaronder ik zelf hebben al behoorlijk wat kaartjes verhandeld. Één van onze redenen om die queue te bypassen, is dan ook een logisch gevolg van ons doel.

Jij mag daar van profiteren, kost je niets, kaart voor MSRP alles erop en eraan, en ons dan vervolgens zo af-fakkelen als onsympathiek.

Vind ik niet geheel terecht. Tevens word je ook geen onderdeel van het probleem als je een kaart voor jezelf koopt, but hey. Whatever floats your boat :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Djurres schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:17:
[...]
Ja, een aantal mensen die hier zitten, waaronder ik zelf hebben al behoorlijk wat kaartjes verhandeld. Één van onze redenen om die queue te bypassen, is dan ook een logisch gevolg van ons doel.
Je gaf zelf aan dat zonder 'jullie' de queues niet eens nodig waren. ;) Ga het maar goedpraten...

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 20-08-2021 17:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sdebes
Room42 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:19:
[...]

Je gaf zelf aan dat zonder 'jullie' de queues niet eens nodig waren. ;) Ga het maar goedpraten...
Wow. Dit is zeker niet gezegd, en ook absoluut niet waar. Als je een reden zoekt voor de queue, kijk dan naar grote clubs als Fuzebot. En die gaan jou niet de kans geven om van hun systeem te profiteren hoor.

Op zich vind ik het mooi dat je achter je principes blijft staan. Maar ik denk dat de situatie iets minder zwart/wit is dan jij 'm ziet. Als de 'scalpers' bereid zijn anderen aan een kaart te helpen, dan is er toch blijkbaar niet alleen winstoogmerk? :)

Edit: je doelt waarschijnlijk op deze post?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpJFspOnnMYuQkFS5IF6AwOxIr0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NJWZB6UsBAH5moMTWiUPyvuJ.png?f=user_large
Lees 'm nog een keer goed ;)

[ Voor 16% gewijzigd door sdebes op 20-08-2021 17:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Djurres
Room42 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:19:
[...]

Mijn laatste reactie omdat ik het verder niet wil bediscussiëren.

Als er géén schaarste was, was een queue niet nodig geweest omdat er voldoende stock was.
Als er wél schaarste is, dan is er een tekort. Dat er dan queues komen, en de mensen die het een uitdaging vinden een bypass maken en daar vervolgens een paar knaken aan verdienen is een logisch gevolg.

Ik kan je ook een 6800XT aanbieden voor 1000€, maar je mag hem zelf ook voor MSRP kopen, zonder maar een rooie rot cent te hoeven betalen voor de uren die wij in de bypass hebben gestopt.

Pick your card.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Idanue
[...]

Ik zit er ook, voor de support om andere tweakers te helpen en dingen te testen, ik ben voorzien van een kaart en ben er voor anderen en niet mezelf.
Als ik een kaart kan kopen en met een beetje winst kan verkopen is het mooi meegenomen maar niet nodig.
En dan heb ik het nog niet eens over alle uren die de devvers er in hebben zitten, die mogen er toch ook best iets aan overhouden om andere mensen tegen mrsp een kaart te kunnen laten kopen?

Maar jammer dat je ons allemaal voor scalper uitmaakt, ik heb er namelijk nog geen dubbeltje mee verdiend.

Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
sdebes schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:23:
[...]
Op zich vind ik het mooi dat je achter je principes blijft staan. [...]
Ja, ik denk dat ik dit compliment eruit ga halen. Ik doe het nog wel een tijdje zonder kaartje. ;)
Djurres schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:23:
[...]

Mijn laatste reactie omdat ik het verder niet wil bediscussiëren.

Als er géén schaarste was, was een queue niet nodig geweest omdat er voldoende stock was.
Als er wél schaarste is, dan is er een tekort. Dat er dan queues komen, en de mensen die het een uitdaging vinden een bypass maken en daar vervolgens een paar knaken aan verdienen is een logisch gevolg.

Ik kan je ook een 6800XT aanbieden voor 1000€, maar je mag hem zelf ook voor MSRP kopen, zonder maar een rooie rot cent te hoeven betalen voor de uren die wij in de bypass hebben gestopt.
Ok, dan accepteer ik dat je voor de GoT'ers goed meedenkt, tof van je.
Pick your card.
Leuke woordkeuze in dit kader. :o
Idanue schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:30:
[...]

Ik zit er ook, voor de support om andere tweakers te helpen en dingen te testen, ik ben voorzien van een kaart en ben er voor anderen en niet mezelf.
Als ik een kaart kan kopen en met een beetje winst kan verkopen is het mooi meegenomen maar niet nodig.
En dan heb ik het nog niet eens over alle uren die de devvers er in hebben zitten, die mogen er toch ook best iets aan overhouden om andere mensen tegen mrsp een kaart te kunnen laten kopen?

Maar jammer dat je ons allemaal voor scalper uitmaakt, ik heb er namelijk nog geen dubbeltje mee verdiend.

Bedankt.
Top dat jij je zo inzet. Dan hoef jij je niet aangesproken te voelen, denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djurres
Room42 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:37:

[...]

Ok, dan accepteer ik dat je voor de Tweakers goed meedenkt, tof van je, maar dat neemt niet weg dat je onderdeel van het probleem bent. ;)
Blij dat je in ziet dat het initiatief niet on-sympathiek is :)
Dat vind ik het belangrijkste :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d3x
  • Nu online

d3x

[...]

En wat is volgens jouw een normale oplossing? Ga gerust met een browser in de queue staan, eigen keuze. Ik hoop voor jouw dat je een lucky draw krijgt...

Al die anderen die meerdere browser/queue gebruiken zijn dan volgens je idee allemaal scalpers?

In de tijd voor de queue toen er geen "button" script was had je bijna geen kans om iets binnen te halen want de bots waren er allemaal al mee gaan lopen, toen kwam het button script. (ah de magische goeie tijden 8) ) Al diegene die dit gebruikten zijn dan ook scalpers in uw mening? Het is gewoon een mogelijkheid om iets te bemachtigen tegen MSRP.

Doe je niet mee met het zoeken van oplossingen om toch iets "beter" lees "meer kans" te hebben om iets binnen te halen? ook goed... doen we het niet, gaan er gewoon meer kaarten naar bots en ebay ipv tweakers hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
d3x schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:44:
[...]

En wat is volgens jouw een normale oplossing? Ga gerust met een browser in de queue staan, eigen keuze. Ik hoop voor jouw dat je een lucky draw krijgt...

[...]

In de tijd voor de queue toen er geen "button" script was had je bijna geen kans om iets binnen te halen want de bots waren er allemaal al mee gaan lopen, toen kwam het button script. (ah de magische goeie tijden 8) ) Al diegene die dit gebruikten zijn dan ook scalpers in uw mening? Het is gewoon een mogelijkheid om iets te bemachtigen tegen MSRP.
Ben het helemaal met je eens maar als ik zo lees wat er gaande is dan heeft @Room42 misschien gewoon iets te snel geoordeeld. Het is allemaal niet zo zwart wit als "scalpers" en "non scalpers". Het is een discussie die blijft terugkomen en denk dat het belangrijk is dat mensen het hier gewoon ontopic houden, de scalperdiscussie kan elders worden gehouden. Overigens staan er in dit topic ook een hoop redelijk doordachte punten over het onderwerp, dus even zoeken voordat mensen gaan roepen is misschien wel zo handig.

@Postman Is het een idee om een verbod op scalpingdiscussies in te voeren? Is sowieso al behoorlijk off topic en doordat het onderwerp enkel af en toe hier wordt besproken zie ik veel herhaling wat onnodig is.

Edit: Wil best het "Grote GPU scalping topic" beginnen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Speedway4 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:50:
@Postman Is het een idee om een verbod op scalpingdiscussies in te voeren? Is sowieso al behoorlijk off topic en doordat het onderwerp enkel af en toe hier wordt besproken zie ik veel herhaling wat onnodig is.
Deze stond voorheen wel in de topic warning (dat leuke roze blokje), maar lijkt weg te zijn gehaald. Een verbod heeft ook geen nut, het beste gewoon de rapporteer knop gebruiken. Die is bij elke post te zien, krijgt een mod een bericht en kan die meteen ingrijpen.

Verder ga ik mij niet mengen in het beleid van Tweakers. Ik laat dat aan de modjes over, die kunnen dat goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Room42 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:37:

Ok, dan accepteer ik dat je voor de GoT'ers goed meedenkt, tof van je.
Beetje jammer dat je "Je bent wel onderdeel van het probleem" weg hebt gehaald.
Het probleem is schaarste, maar dat lichtje is blijkbaar aangegaan nadat je het hebt weggehaald.

En nee ik heb nog geen kaart bij AMD gekocht, maar ik heb er wel een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bad Brains schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:03:
[...]

Beetje jammer dat je "Je bent wel onderdeel van het probleem" weg hebt gehaald.
Het probleem is schaarste, maar dat lichtje is blijkbaar aangegaan nadat je het hebt weggehaald.
Waarom is dat dan jammer? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weer terugkomend op het topic onderwerp: mensen op de Tweakers Discord vermelden ondertussen verzendingen van de drop van afgelopen week. Alle soorten GPU, dus lijkt dat de controles voorbij zijn.

Voor de mensen die geen e-mail hebben tot op heden: het kan nog komen. Zo niet, dan wordt je zending maandag verzonden. De kans op annulering is nu echt astronomisch klein geworden trouwens :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaya
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-07 12:07
Vuurvli3gje schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Onjuiste informatie. Het script werk nog steeds en wordt bijgehouden. Alleen vorige week donderdag was ik verhinderd en was er een dependecy verlopen waardoor het niet werkte.
Een aankomende feature is dat je een timer in beeld ziet wanneer je token verloopt en je dus weet of je op moet schieten. Nou ja je moet natuurlijk altijd opschieten :+ maar of je nog op tijd door komt.

Ik ben verder druk achter de schermen bezig met iets O-) voor de queue. Het is in essentie nog steeds een queue-it pool maar hang het niet meer af van de token contributies van deelnemers. Dat model werkt niet omdat logischerwijs mensen met goede tickets deze niet gaan delen omdat ze dan meer competitie hebben.
Dit had ik gister met een groep willen testen maar door een last minute probleem die ik niet op tijd opgelost kreeg heb ik daar van af moeten zien. Heb gister wel zelf nog wat dingen kunnen testen en is het resultaat daarvan veel belovend. Kijken of dit stand houd bij een praktijk test (fingers crossed) volgende week.

Mooi om te zien dat er aan verschillende initiatieven wordt gewerkt d:)b
I used your script and it worked (0.9.1-s). I used the prepaid option before the queue started. Then I went through the queue, loaded 4 captchas and clicked add to cart. Was a one click buy and card is already shipped 🙌🏻😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik was een beetje klaar met wachten dus ik heb de 6900XT nitro+ SE maar besteld. 1 van de weinig non-reference kaarten op voorraad voor een ok prijs.

[ Voor 30% gewijzigd door ion op 21-08-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve Seagul
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-10 22:50
ion schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:50:
Ik was een beetje klaar met wachten dus ik heb de 6900XT nitro+ SE maar besteld. 1 van de weinig non-reference kaarten op voorraad voor een ok prijs.
Bij welke shop voor een ok prijs als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Steve Seagul schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:13:
[...]

Bij welke shop voor een ok prijs als ik vragen mag?
Amazon.de voor 1450,-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d3x
  • Nu online

d3x

De V&A leveringen zijn weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Misschien is de 6900XT toch niet de beste koop. Ik dacht dat AMD wel prima ray tracing had maar dat valt dus tegen en dit kaartje heeft ook een 850W voeding nodig :F

Naja kan het altijd terugsturen bij Amazon als het niet de goede aankoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
ion schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:58:
Misschien is de 6900XT toch niet de beste koop. Ik dacht dat AMD wel prima ray tracing had maar dat valt dus tegen en dit kaartje heeft ook een 850W voeding nodig :F

Werkt hier perfect op een 750W en geen problemen met RT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 00:56

de RT ligt gewoon flink onder het niveau van de 3000 serie van Nvidia. Het gebrek aan een DLSS variant (FSR is nog nauwelijks geïmplementeerd) helpt daar ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Ik zie de laatste tijd ook veel ASRock, hoe staat dat tegenover bijvoorbeeld Inno3D en Gigabyte?

Dit aangezien ASUS, Gigabyte en MSI vaak snel weg zijn en ASRock en Inno3D blijven liggen.

Die 6600 XT voor 400 euro van @Hupske was volgens mij ook ASRock.

[ Voor 47% gewijzigd door JDx op 23-08-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Nu online

d3x

FrankoNL schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:26:
[...]

de RT ligt gewoon flink onder het niveau van de 3000 serie van Nvidia. Het gebrek aan een DLSS variant (FSR is nog nauwelijks geïmplementeerd) helpt daar ook niet bij.
RT en DLSS mischien wel.
Algemene performance/verbruik/prijs is dan weer andersom...

Kwestie dus van wat je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
d3x schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:56:
[...]

RT en DLSS mischien wel.
Algemene performance/verbruik/prijs is dan weer andersom...

Kwestie dus van wat je wil
Nouja dat valt wel mee. Ja in rasterization zijn ze sneller, maar nou ook weer niet gigantisch. Als je puur naar MSRP kijkt zijn ze kwa prijs ook niet super competitief.

Ik heb zelf een RX 6800 en ik ben er blij mee, is ook een uitstekende kaart maar als het kwa prijzen een "normale" wereld zou zijn geweest, dan had ik denk ik toch bij een nvidia kaart uitgekomen. :)

Neemt niet weg dat hij alles uitstekend draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x
  • Nu online

d3x

FrankoNL schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:07:
[...]

Nouja dat valt wel mee. Ja in rasterization zijn ze sneller, maar nou ook weer niet gigantisch. Als je puur naar MSRP kijkt zijn ze kwa prijs ook niet super competitief.

Ik heb zelf een RX 6800 en ik ben er blij mee, is ook een uitstekende kaart maar als het kwa prijzen een "normale" wereld zou zijn geweest, dan had ik denk ik toch bij een nvidia kaart uitgekomen. :)

Neemt niet weg dat hij alles uitstekend draait.
Prijs hou ik dan nu ook rekening met wat je geeft aan scalper prijs.... Of Marktplaats. Je hebt dus een 3070 aan de prijs van een 6800xt MB. Keuze snel gemaakt denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
d3x schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:13:
[...]

Prijs hou ik dan nu ook rekening met wat je geeft aan scalper prijs.... Of Marktplaats. Je hebt dus een 3070 aan de prijs van een 6800xt MB. Keuze snel gemaakt denk ik...
Ja precies, dat is nu het grote verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

Klein beetje undervolten. Mijne verbruikt nu 160 watt met VR gamen. 6900XT asus LC .
Wil nu een nog een 6600XT of 6700XT voor pc boven.

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

tailfox schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:47:
[...]

Klein beetje undervolten. Mijne verbruikt nu 160 watt met VR gamen. 6900XT asus LC .
Wil nu een nog een 6600XT of 6700XT voor pc boven.
Ik heb ook nog een 2e PC, via de drop wil ik wel een 6700XT, maar voor 799,- heb ik weer liever een 3060 Ti in m'n main PC, die komen nog wel eens voorbij voor minder. En de 3060 die ik al heb naar de 2e PC.

Maar als er weer een 6600XT voor <500 verschijnt, dan is dat wel weer leuk voor de 2e PC.

[ Voor 10% gewijzigd door JDx op 24-08-2021 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49
Ik ga volgende week weer meedoen. Ik denk toch om mijn 3090FE te verkopen. Ik heb tijdje een 6900XT gehad en voor mij is het DLSS en RT weinig waard. Pure raw performance, krijg ik met mijn AMD nog boost omdat ik 5900x ryzen heb. Ik heb vluchtig doorgelezen maar ik zie dat simpele tijden van script indrukken net voor de drop dus niet meer werkt? :D En dat je nu in een queu terecht komt?

We gaan het wel zien. :D

Al die positieve berichten dat na de zomer makkelijk een GPU konden kopen voor MSRP was toch een beetje te veel wishful thinking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
JDx schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:23:
[...]

Ik heb ook nog een 2e PC, via de drop wil ik wel een 6700XT, maar voor 799,- heb ik weer liever een 3060 Ti in m'n main PC, die komen nog wel eens voorbij voor minder. En de 3060 die ik al heb naar de 2e PC.

Maar als er weer een 6600XT voor <500 verschijnt, dan is dat wel weer leuk voor de 2e PC.
Liever een 3060ti voor 800 euro dan een rx 6700 xt voor msrp?…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

FrankoNL schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:26:
[...]

Liever een 3060ti voor 800 euro dan een rx 6700 xt voor msrp?…
Neen, voor 799,- (webshop prijs) liever een 3060 Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
JDx schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:52:
[...]

Neen, voor 799,- (webshop prijs) liever een 3060 Ti.
Ahhh dan snap ik hem.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mescie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 15:45
Gister mijn RX 6800 binnen gekregen en wat een verademing op de RX 480 zeg.
1440p op 144hz is voor de meeste games echt geen probleem voor deze kaart.

Zelf ook maanden lang misgegrepen in de AMD drop, maar vorige week toevallig geluk op mobiel terwijl ik laat in de queue kwam (15:50). Dus blijf allemaal volhouden, je maakt zeker kans tussen alle mensen die 100 tabs tegelijk open hebben.

Thanks voor alle nuttige tips in dit topic en de Tweakers discord _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door mescie op 25-08-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
mescie schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:14:
Gister mijn RX 6800 binnen gekregen en wat een verademing op de RX 480 zeg.
1440p op 144hz is voor de meeste games echt geen probleem voor deze kaart.

Zelf ook maanden lang misgegrepen in de AMD drop, maar vorige week toevallig geluk op mobiel terwijl ik laat in de queue kwam (15:50). Dus blijf allemaal volhouden, je maakt zeker kans tussen alle mensen die 100 tabs tegelijk open hebben.

Thanks voor alle nuttige tips in dit topic en de Tweakers discord _/-\o_
Have fun!

Wat zijn de temperaturen van de kaart onder load bij jou? :) En heb je nog coilwhine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20
FrankoNL schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:26:
[...]

Dat lijkt ook vrij game afhankelijk te zijn, waarbij Nvidia de betere raytracing heeft in games geoptimaliseerd voor Nvida, terwijl AMD's implementatie het weer goed doet in games geoptimaliseerd voor AMD, o.a. Dirt en WoW uit mijn hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Dennism schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:14:
[...]

Dat lijkt ook vrij game afhankelijk te zijn, waarbij Nvidia de betere raytracing heeft in games geoptimaliseerd voor Nvida, terwijl AMD's implementatie het weer goed doet in games geoptimaliseerd voor AMD, o.a. Dirt en WoW uit mijn hoofd.
Het verschilt per game, maar ook in de DX12 benchmarks zijn de RX6000 een klap minder dan hun tegenhanger. Niet gek ook, het is first gen vs second gen.

Wat dan wel weer een voordeel is, is dat FSR + DX12 RT hun weg hebben gevonden naar de consoles. Dat is natuurlijk wel waar de meeste developers zich op richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
FrankoNL schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:33:
[...]

Het verschilt per game, maar ook in de DX12 benchmarks zijn de RX6000 een klap minder dan hun tegenhanger. Niet gek ook, het is first gen vs second gen.

Wat dan wel weer een voordeel is, is dat FSR + DX12 RT hun weg hebben gevonden naar de consoles. Dat is natuurlijk wel waar de meeste developers zich op richten.
Wat ik bedoel is te zien in bijvoorbeeld dit artikel https://wccftech.com/amd-...ked-faster-than-rtx-3070/

Dan zie je dus dat Nvidia inderdaad de meeste RT benchmarks wint, maar o.a. Dirt 5 en WoW wint de AMD implementatie dan weer (en WoW zelfs heel dik in dit voorbeeld), maar ook Fortnite wint AMD.

O.a. die resultaten laten duidelijk zien dat AMD's RT implementatie, ook al is het gen 1, niet per definitie minder is dan die van Nvidia.

En dit zie je in meer gevallen terug, bepaalde games 'wint' AMD andere games wint Nvidia, waarbij Nvidia momenteel wel meer games 'wint' dan AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Dennism schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:50:
[...]

Wat ik bedoel is te zien in bijvoorbeeld dit artikel https://wccftech.com/amd-...ked-faster-than-rtx-3070/

Dan zie je dus dat Nvidia inderdaad de meeste RT benchmarks wint, maar o.a. Dirt 5 en WoW wint de AMD implementatie dan weer (en WoW zelfs heel dik in dit voorbeeld), maar ook Fortnite wint AMD.

O.a. die resultaten laten duidelijk zien dat AMD's RT implementatie, ook al is het gen 1, niet per definitie minder is dan die van Nvidia.

En dit zie je in meer gevallen terug, bepaalde games 'wint' AMD andere games wint Nvidia, waarbij Nvidia momenteel wel meer games 'wint' dan AMD.
Dus met bijvoorbeeld PUBG (geen DLSS/RT) zou ik met een 6700 nog beter af zijn dan met een 3070, hm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
JDx schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:51:
[...]

Dus met bijvoorbeeld PUBG (geen DLSS/RT) zou ik met een 6700 nog beter af zijn dan met een 3070, hm.
PUBG meen ik me te herinneren van HWU dat een 3070 iets sneller is dan een 6700XT, maar het af moet leggen t.o.v. een 6800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een order bij AMD geplaatst en volgens de track & trace informatie zou deze gisteren afgeleverd moeten zijn op mijn huisadres. Dat is echter niet het geval. Ook een klein buurtonderzoek heeft niets uitgehaald over waar mijn pakket is afgeleverd. Ik zou dit graag zo snel mogelijk willen oplossen. Ik heb bij AMD een support ticket ingediend, al weet ik niet of dit via de juiste link is gegaan:
https://www.amd.com/en/support/contact-email-form
Is bovenstaande link de juiste voor AMD shop (nog geen reactie gehad)? Ik vind het erg onduidelijk allemaal.

Tevens heb ik DigitalRiver net ook maar gemaild (nog geen reactie). En Ingram Micro heb ik gebeld. De telefoniste zegt echter dat zij alleen een warehouse zijn en dat zij ruimte verhuren aan bedrijven zoals DigitalRiver, Bol.com en Mediamarkt. Ik vraag mij dan ook af wie nu daadwerkelijk de afzender van het pakket is. AMD, Digital River of toch Ingram Micro?

Het probleem is dat wanneer ik contact opneem met DHL dat zij steeds zeggen dat alleen de afzender een klacht in kan dienen waarna een onderzoek zal worden gestart. Je begrijpt dat snelheid bij dit soort kwesties van belang is dus hulp wordt gewaardeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 23:21

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:39:
Ik heb een order bij AMD geplaatst en volgens de track & trace informatie zou deze gisteren afgeleverd moeten zijn op mijn huisadres. Dat is echter niet het geval. Ook een klein buurtonderzoek heeft niets uitgehaald over waar mijn pakket is afgeleverd. Ik zou dit graag zo snel mogelijk willen oplossen. Ik heb bij AMD een support ticket ingediend, al weet ik niet of dit via de juiste link is gegaan:
https://www.amd.com/en/support/contact-email-form
Is bovenstaande link de juiste voor AMD shop (nog geen reactie gehad)? Ik vind het erg onduidelijk allemaal.

Tevens heb ik DigitalRiver net ook maar gemaild (nog geen reactie). En Ingram Micro heb ik gebeld. De telefoniste zegt echter dat zij alleen een warehouse zijn en dat zij ruimte verhuren aan bedrijven zoals DigitalRiver, Bol.com en Mediamarkt. Ik vraag mij dan ook af wie nu daadwerkelijk de afzender van het pakket is. AMD, Digital River of toch Ingram Micro?

Het probleem is dat wanneer ik contact opneem met DHL dat zij steeds zeggen dat alleen de afzender een klacht in kan dienen waarna een onderzoek zal worden gestart. Je begrijpt dat snelheid bij dit soort kwesties van belang is dus hulp wordt gewaardeerd.
Dat is $#%&... Ik had hetzelfde.. Uiteindelijk had de bezorger blijkbaar de doos in zijn geheel in de postbus van de buren (die op vakantie zijn) weten te proppen.. Een familielid die de post uit kwam halen heeft het alsnog kunnen overhandigen vanochtend...
Soms zijn de DHL bezorgers echt slecht te noemen en laten ze het bv ergens achter in de tuin, onder de auto of achter een muurtje... het kan lonen daar eens te kijken...

Verder is de manier van contact zoeken met AMD goed. Inderdaad via de formulier, dat kan even duren... direct met DR of DHL heeft geen zin, AMD is de enige die je kan helpen...

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005

Format-C

Tracing Rays

Draai al meer dan een half jaar een 6900XT op een 650W PSU.

Werkt prima. Als je maar een kwaliteits voeding hebt. ;) :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Format-C schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:03:
[...]

Ik kan dit bevestigen.

Draai zelf een 600W voeding van corsair.
pricewatch: Corsair SF600 (2018)

Met een 6900XT en een amd 5800 cpu.
Een kwaliteit voeding is gewoon belangrijk en voorkomt vage problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht35
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 19:29
Qua wattage overdrijven de meesten wel in hun voedingaanbevelingen inderdaad..

Ik draai hier een Ryzen 5 3600 i.c.m. een 6800XT op een 650W voeding van Corsair(deze). Ik doe wel niet aan overclocken of iets dergelijks, ik gebruik de standaard undervolt van Radeon Settings(maar zelfs zonder die undervolt is mijn PC nooit uitgevallen ofzo).

Zoals al zovaak gezegd werd: een kwalitatieve voeding is het belangrijkste.

[ Voor 6% gewijzigd door Brecht35 op 25-08-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:12

ParaWM

Pro Prutser

Met die krappe voedingen straks niet komen zeuren als je spook storingen krijgt he :+ :)

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Format-C schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:03:
[...]

Ja mijn Corsair voeding kon het ook aan, maar ik heb de kaart teruggestuurd. De game die ik speel runt voor geen meter op AMD, dus ik ga een 3080 proberen te scoren ergens. :9

• mescie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 15:45
FrankoNL schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:02:
[...]

Have fun!

Wat zijn de temperaturen van de kaart onder load bij jou? :) En heb je nog coilwhine?
Thanks!

Onder load rond de 70-80 graden.
In het begin wel uitschieters gehad naar maar liefst 102 graden, nog geen idee waar dat precies door kwam.
Lijkt nu niet meer voor te komen in ieder geval.

Verder geen last van coilwhine, maar moet zeggen heb daar ook nog niet nadrukkelijk op gelet, voornamelijk koptelefoon op gehad :)
Pagina: 1 ... 227 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord