Kon ik wel zien maar geen screenshot genomen, hartslag van 180 en zo snel mogelijk klikken.Robkazoe schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:08:
[...]
Kon je zien wat er nog te krijgen was allemaal?
na de que 6800xt met place order en nu terug gegooid naar het homescreen
Kom idd niet door die queue heen. Maakt du sniet uit hoe snel je was
Dit is de eerste keer met een wachtrij. Zonder de wachtrij was alles binnen één of twee minuten verkocht.D.Ramakers schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:11:
Eerste keer dat ik mee doe, iemand uit eerdere ervaring die kan vertellen wnr het normaal ongeveer uitverkocht is?
Alleen de 6900 XT is nog beschikbaar.
Ligt er aan welke kaart. De 6700xt en 6900xt zijn over het algemeen langer beschikbaar. Tot enkele minuten heb ik zelfs gehoord.D.Ramakers schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:11:
Eerste keer dat ik mee doe, iemand uit eerdere ervaring die kan vertellen wnr het normaal ongeveer uitverkocht is?
De 6800xt (MB) zijn vaak weg voor je er erg in hebt.
Maar goed, nu het vernieuwd is... geen idee eigenlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door dakari op 29-07-2021 16:14 ]
An unexpected error has occurred
Waarschijnlijk was die op en kreeg je nu nog wel het gedrag zoals de afgelopen weken: homepage doei! Beetje zuur want misschien wilde je dan wel een 6900xt of 6700xt...Steve Seagul schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:12:
na de que 6800xt met place order en nu terug gegooid naar het homescreen
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Grote vraag is of de positie in de queue echt random was. Dat is wel het meest fair imho.
Al kan je dan je kansen vergroten met >100 tabs
Ik heb hier 3 tabs, en mijn 'mannetje' loopt het snelste in de tab die ik als eerste heb geopend. Wie dus op kwart voor 4 (?) als eerste F5 heeft ingedrukt heeft kaarten kunnen kopen?
Begrijp dat wie erin is gekomen, ook meerdere kaarten kon kopen. Tja... dan gaat het hard.
Ik heb hier 3 tabs, en mijn 'mannetje' loopt het snelste in de tab die ik als eerste heb geopend. Wie dus op kwart voor 4 (?) als eerste F5 heeft ingedrukt heeft kaarten kunnen kopen?
Begrijp dat wie erin is gekomen, ook meerdere kaarten kon kopen. Tja... dan gaat het hard.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Order submitted mail meteen ontvangen. Kan ik al een feestelijk drankje inschenken dan?Autovisie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:11:
Het zal toch niet? Het lijkt erop dat ik een 6700xt heb weten te kopen
Zat erin bestel een kaart, ga naar paypal vul alles in etc. druk op place order en wordt eruit getyft.
Als ik nu dezelfde stappen opnieuw doe moet ik ineens een bankpas / creditkaart toevoegen aan m'n paypal?
Als ik nu dezelfde stappen opnieuw doe moet ik ineens een bankpas / creditkaart toevoegen aan m'n paypal?
AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11
Ik zou gezien de nieuwe situatie nog even wachten op de order confirmed mail.Autovisie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:21:
[...]
Order submitted mail meteen ontvangen. Kan ik al een feestelijk drankje inschenken dan?
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Dan zijn de kaarten al op.ShockRaver schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:21:
Zat erin bestel een kaart, ga naar paypal vul alles in etc. druk op place order en wordt eruit getyft.
Mooi hoor! Gefeliciteerd!Autovisie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:21:
[...]
Order submitted mail meteen ontvangen. Kan ik al een feestelijk drankje inschenken dan?
Zie de bots al komen met verschillende queue ID cookies, die de voorrang cookies doorspelen naar de opkoopbot.Richh schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:20:
Grote vraag is of de positie in de queue echt random was. Dat is wel het meest fair imho.
Dit systeem zal maar een week volhouden.
The event has ended
The event has ended, and the line is now closed.
Alles op.
Alles op.
Dan gok ik dat het random is want ik drukte 15:45 op refresh voor de wachtrij en ik zit op 50% nuRichh schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:20:
correctie de rij is gesloten en ben er nooit gekomen
[ Voor 4% gewijzigd door ColdStone op 29-07-2021 16:23 ]
Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.
Heb het idee dat dit slechter was dan de vorige keren...
Tsja, dat zat er in na 5 minuten, in mijn festival-ervaring iig.Robkazoe schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:23:
The event has ended
Alles op.
Succes volgende week!
Ik zat in de queue toen er nog 12 minuten te gaan was en ondertussen zit mijn laadbalkje op ongeveer 35%. Heb in dit half uur niks aangeklikt. Denk dus dat het wel echt random is.Richh schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:20:
Oh, tijdens het typen wordt de pagina nu veranderd in "The event has ended".
Dan wachten we nog in spanning af. Maar met hoe alles de laatste weken niet in mijn voordeel wil vallen (fiets problemen, zonnebril in het water, gebroken sleutel om maar wat te nomen), moet mijn slecht geluk toch echt een keer op zijn.Jivebunny schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:22:
[...]
Ik zou gezien de nieuwe situatie nog even wachten op de order confirmed mail.
Dom dat je meerdere cards per queue point (sessie) kon bestellen. Volgende keer queue per IP en 1 kaart per IP aub
Gefelicteerd!Autovisie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:11:
Het zal toch niet? Het lijkt erop dat ik een 6700xt heb weten te kopen

Moet je als je er door komt nog steeds captcha's oplossen etc? Dus als je er door komt is de site als vanouds of zijn er nog dingen veranderd?
nou dit was grappig.... eens iets nieuws 
tegen volgende week kunnen we dus gaan bouwen aan multi queue systeem
tegen volgende week kunnen we dus gaan bouwen aan multi queue systeem
BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Inderdaad, eenmaal je een sessie had waarme je binnen was kon je gewoon blijven bestellen. Dit kan heel gemakkelijk misbruikt worden met meerdere Paypals..B4tman_DH schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:25:
Dom dat je meerdere cards per queue point (sessie) kon bestellen. Volgende keer queue per IP en 1 kaart per IP aub
Ze hebben geprobeerd om hun store te fixen, maar hebben het erger gemaakt.
eens door de queue is het zoals vanouds, alleen de knoppen staan er alVuurvli3gje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:26:
[...]
Gefelicteerd!![]()
Moet je als je er door komt nog steeds captcha's oplossen etc? Dus als je er door komt is de site als vanouds of zijn er nog dingen veranderd?

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
RX470 moet het nog maar even volhouden tot 2025...
FYI, ik zat met een minuut of 9.50 te gaan in de queue en kon in ieder geval een poging doen te bestellen. Paypal heeft betaling bevestigd en order confirmation mail direct ontvangen. Nu maar hopen dat ik ook echt een kaart ga ontvangenKunis schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:24:
[...]
Ik zat in de queue toen er nog 12 minuten te gaan was en ondertussen zit mijn laadbalkje op ongeveer 35%. Heb in dit half uur niks aangeklikt. Denk dus dat het wel echt random is.
Oh, tijdens het typen wordt de pagina nu veranderd in "The event has ended".
Wacht? Je kon order plaatsen en daarna nog een order?Brecht35 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:26:
[...]
Inderdaad, eenmaal je een sessie had waarme je binnen was kon je gewoon blijven bestellen. Dit kan heel gemakkelijk misbruikt worden met meerdere Paypals..
Ze hebben geprobeerd om hun store te fixen, maar hebben het erger gemaakt.
De site is als vanouds als je er doorheen komt. Enige verschil is dat je nu rustig de tijd kunt nemen om heen en weer te gaan op de pagina'sVuurvli3gje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:26:
[...]
Gefelicteerd!![]()
Geen idee hoe maar heb twee kaarten kunnen bestellen, een 6700xt voor een maatje en een 6800xt MB voor mezelf. Per abuis ook een Ryzen 5800X besteld, die zat nog in m'n mandje
.
Had hier meerdere tabs open maar uiteindelijk via een Chrome tab succes gehad. Had hier wel een Google foto's tab open, geen idee of dat wat heeft uitgehaald. Nadat ik de wachtrij door was kon ik gewoon terug naar de homepage, zonder wachtrij, om zo dde 6700xt te bestellen.
Thanks iedereen voor de hulp hier!
Had hier meerdere tabs open maar uiteindelijk via een Chrome tab succes gehad. Had hier wel een Google foto's tab open, geen idee of dat wat heeft uitgehaald. Nadat ik de wachtrij door was kon ik gewoon terug naar de homepage, zonder wachtrij, om zo dde 6700xt te bestellen.
Thanks iedereen voor de hulp hier!
Ik heb meerdere mensen dit zien bevestigen, ja.Jivebunny schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:27:
[...]
Wacht? Je kon order plaatsen en daarna nog een order?
het is random dus het maakt niet uit in welke tijd je dit opstartAutovisie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:27:
[...]
FYI, ik zat met een minuut of 9.50 te gaan in de queue en kon in ieder geval een poging doen te bestellen. Paypal heeft betaling bevestigd en order confirmation mail direct ontvangen. Nu maar hopen dat ik ook echt een kaart ga ontvangen
Hmm ik ben bang dat het mij niet gelukt is, ondanks dat ik het hele proces door ben.
Ik heb een bestelling voor 6800XT correct kunnen doorlopen (tot aan bevestiging van order plaatsen!), maar er is niets gereserveerd op mijn creditcard (moest wel via de app bevestigen) en ook nog geen email.
De 6800XT bleef na bestellen ook netjes in mijn winkelmand staan.
Even wachten of ik alsnog een email binnen krijg en anders volgende keer weer proberen
Ik heb een bestelling voor 6800XT correct kunnen doorlopen (tot aan bevestiging van order plaatsen!), maar er is niets gereserveerd op mijn creditcard (moest wel via de app bevestigen) en ook nog geen email.
De 6800XT bleef na bestellen ook netjes in mijn winkelmand staan.
Even wachten of ik alsnog een email binnen krijg en anders volgende keer weer proberen

Damn dat is stupid. 1 kaart per order en 1 queue per ip of zo. Dan nog heb je VPN figuren of meerdere systemen wellicht, maar dat is al een stuk beter. Tjeez, is eigenlijk alleen maar erger geworden.Brecht35 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:28:
[...]
Ik heb meerdere mensen dit zien bevestigen, ja.
Ja, dat klinkt mogelijkJaïr.exe schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:22:
[...]
Zie de bots al komen met verschillende queue ID cookies, die de voorrang cookies doorspelen naar de opkoopbot.
Dit systeem zal maar een week volhouden.
Aan de andere kant, volgens mij zijn verschillende ticketsites op dezelfde manier beveiligd, en dat lijkt toch redelijk unhackable te zijn.
Dat zeggen ze.d3x schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:28:
[...]
het is random dus het maakt niet uit in welke tijd je dit opstart
Ooit nog eens een stage by Paylogic gedaan en toen hadden ze ook een queue systeem wat redelijk ondoorzichtelijk was/is
Nope, ik was rond die tijd er al in had bijna volle tijd en ik stond aan de achterkant van de queue( Iig niets opgeschoten )Richh schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:20:
nou dan kunnen we dit topic gewoon sluiten toch
niemand nog hulp nodig

Als je de checkout niet hebben veranderd kan je die nog terugvinden in je browserhistory.zhyrox schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:28:
(tot aan bevestiging van order plaatsen!), maar er is niets gereserveerd op mijn creditcard (moest wel via de app bevestigen)
Zou de site het uithouden, als volgende week iedereen vanaf kwart voor vier op F5 zit te rammen?
Ik zou zelfs willen zeggen, wacht tot je de shipping confirmation hebt om helemaal zeker te zijn.Jivebunny schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:22:
[...]
Ik zou gezien de nieuwe situatie nog even wachten op de order confirmed mail.
De queue geeft je een link waarin je terug komt in je eigen rij. Dus als je gewoon zat ID's hebt met de links en soortvan de voortgang kan tracken, dan kan je jezelf de beste positie geven.Richh schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:30:
[...]
Ja, dat klinkt mogelijk
Aan de andere kant, volgens mij zijn verschillende ticketsites op dezelfde manier beveiligd, en dat lijkt toch redelijk unhackable te zijn.
Het is redelijk unhackable, want dit systeem misbruiken is meer waard dan de manier doorverkopen.
Ja, op zich wel, maar dan kan je ook stellen dat je het beste kan wachten tot je de kaart in handen hebt, want er zijn ook al DHL koeriers heel blij geweest met een kaart.dakari schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:31:
[...]
Ik zou zelfs willen zeggen, wacht tot je de shipping confirmation hebt om helemaal zeker te zijn.
Wat dacht je van boze botmakers die graag de AMD site tijdens de 6600XT launch ddos'en volgende week.TNJ schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:31:
Zou de site het uithouden, als volgende week iedereen vanaf kwart voor vier op F5 zit te rammen?
Rond 16:10 erin en kon op gemak 6700XT en 6900XT kopen rest uitverkocht.
Eens, maar ik heb ook al eens ergens gelezen / gehoord / whatever dat ondanks confirmation mail de boel nog geannuleerd werd.Jivebunny schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:32:
[...]
Ja, op zich wel, maar dan kan je ook stellen dat je het beste kan wachten tot je de kaart in handen hebt, want er zijn ook al DHL koeriers heel blij geweest met een kaart.
Noem me sceptisch, maar ik maakte pas een vreugde dansje toen meneer DHL daadwerkelijk voor de deur stond en er in de doos bleek te zitten wat de bedoeling was.
Ik begrijp echt niet waarom ze toestaan dat je meerdere kaarten kan kopen. Dan zal de rest wel weer via vraag en aanbod of marktplaats doorverkocht worden... 👿
Iedereen die binnen is heeft zich ziek gekocht en de rest kan lekker stikken. Echt fantastisch dit systeem. Wat mij betreft de laatste week dat het zo gebeurde...
Zijn die queue id's eigenlijk IP gekoppeld?Jaïr.exe schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:32:
[...]
De queue geeft je een link waarin je terug komt in je eigen rij. Dus als je gewoon zat ID's hebt met de links en soortvan de voortgang kan tracken, dan kan je jezelf de beste positie geven.
Het is redelijk unhackable, want dit systeem misbruiken is meer waard dan de manier doorverkopen.
Zou leuk zijn als iemand volgende week door de queue heen komt, en (na bestellen) zijn queue id eventjes deelt
Als dat zo zou zijn verwacht ik dat ze meerdere queues vanaf hetzelfde adres wel hadden kunnen blocken.Richh schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:49:
[...]
Zijn die queue id's eigenlijk IP gekoppeld?
Zou leuk zijn als iemand volgende week door de queue heen komt, en (na bestellen) zijn queue id eventjes deelt
Nou een 6700 XT weten te bestellen. Nu nog wachten op een bevestiging / afschrijving van Paypal om zeker te weten dat hij erdoor is gekomen
PSN: xxpwaste
ja, nu hebben ze wel een filter geplaatst op de frontend maar de backend staat gewoon wagenwijd open voor iemand die er in het begin doorkomt... koop wat je wil en hoeveel je wil.Robkazoe schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:39:
Iedereen die binnen is heeft zich ziek gekocht en de rest kan lekker stikken. Echt fantastisch dit systeem. Wat mij betreft de laatste week dat het zo gebeurde...
Idem, in de race voor een 6700XT. Ik moest na een 'Add to cart' steeds captchas oplossen maar dan kwam vervolgens de melding 'Shopping cart is empty' (oid). Paar keer geprobeerd, geen succes.Melkkoe schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:34:
Ik was er wel in maar telkens als ik "Add to cart" deed dan kreeg ik hem niet in mijn cart
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Rond 15:47 erin en.... This event has endedZotn_Dré174 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:37:
Rond 16:10 erin en kon op gemak 6700XT en 6900XT kopen rest uitverkocht.
Idd onder het mom van -> kies bullshit reden voor verkoop uit volgende keuzes :Cheranoiza schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:38:
Ik begrijp echt niet waarom ze toestaan dat je meerdere kaarten kan kopen. Dan zal de rest wel weer via vraag en aanbod of marktplaats doorverkocht worden... 👿
- Ik had ze voor een kennis/vriend/mijn goudvis... gekocht maar hij/zij moet hem niet meer.
- Ik heb een <model kaart zelf in te vullen> kunnen bemachtigen en moet deze niet meer.
- De kaart is overkill voor mij.
- Ik had deze dubbel besteld voor de zekerheid en heb er eentje over nu.
- Ik ben een scalper en wil op de rug van iemand die echt een kaart zoekt geld verdienen (deze wordt wel vrij zeldzaam als reden opgegeven)
Heb je nog helemaal geen melding van Paypal gekregen? Ik heb een 6800 weten te bemachtigen (denk ik) en zie al wel de reservering op mijn cc afschrift staan.Expwaste schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:51:
Nou een 6700 XT weten te bestellen. Nu nog wachten op een bevestiging / afschrijving van Paypal om zeker te weten dat hij erdoor is gekomen
Ik heb met het nieuwe que systeem een 6700 XT weten te bemachtigen. Ik stond 5 minuten voor het evenement in de rij en kon bijna gelijk de shop in. Uiteindelijk een Paypal afschrift en een order bevestiging gekregen van AMD.
De 6700 XT gaat naar een vriend waar ik een hele tijd terug een nieuw systeem voor heb gebouwd met een 5600X, maar waar uit noodzaak nu nog een Radeon 7970 in zit.
Hoop dat wat meer gamers nu een kaart kunnen krijgen met dit systeem, al geven de berichten over mensen die binnen waren in de shop en alles konden kopen mij weinig hoop.
De 6700 XT gaat naar een vriend waar ik een hele tijd terug een nieuw systeem voor heb gebouwd met een 5600X, maar waar uit noodzaak nu nog een Radeon 7970 in zit.
Hoop dat wat meer gamers nu een kaart kunnen krijgen met dit systeem, al geven de berichten over mensen die binnen waren in de shop en alles konden kopen mij weinig hoop.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Dan koop je toch een kaart bij Megekko.dafran schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:16:
[...]
Idd onder het mom van -> kies bullshit reden voor verkoop uit volgende keuzes :
- Ik had ze voor een kennis/vriend/mijn goudvis... gekocht maar hij/zij moet hem niet meer.
- Ik heb een <model kaart zelf in te vullen> kunnen bemachtigen en moet deze niet meer.
- De kaart is overkill voor mij.
- Ik had deze dubbel besteld voor de zekerheid en heb er eentje over nu.
- Ik ben een scalper en wil op de rug van iemand die echt een kaart zoekt geld verdienen (deze wordt wel vrij zeldzaam als reden opgegeven)
Alles voor een glimlach
Nee serieus, dit soort huilie huilie verhalen wordt elke week beetje triest. Je hebt geluk, of geen geluk. "Scalpers" staan (deze week iig) ook gewoon in de rij. Daarnaast zijn er genoeg gamers bij die de eerste keer al geluk hebben of na 2 weken het lukt.
Volgende week weer een kans.
[ Voor 15% gewijzigd door Blisterin_Bull op 29-07-2021 17:31 ]
Order submitted mailtje van AMD bedoel je?hubhib schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:24:
Ik heb met het nieuwe que systeem een 6700 XT weten te bemachtigen. Ik stond 5 minuten voor het evenement in de rij en kon bijna gelijk de shop in. Uiteindelijk een Paypal afschrift en een order bevestiging gekregen van AMD.
Daar moest even goed om lachen!Blisterin_Bull schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:28:
[...]
Dan koop je toch een kaart bij Megekko.
Alles voor een glimlach
"Scalpers" staan niet alleen ook gewoon in de rij. "Scalpers" zijn ook vaak gewoon gamers ondanks dat ze vaak tegenover elkaar worden gezet

Nee helemaal niks, ik heb paypal wel gekoppeld aan m'n bank, misschien dat dat het verschil is dan.Harkemaister schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:19:
[...]
Heb je nog helemaal geen melding van Paypal gekregen? Ik heb een 6800 weten te bemachtigen (denk ik) en zie al wel de reservering op mijn cc afschrift staan.
PSN: xxpwaste
Why so serious ?Blisterin_Bull schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:28:
[...]
Nee serieus, dit soort huilie huilie verhalen wordt elke week beetje triest. Je hebt geluk, of geen geluk. "
Ik had gehoopt dat de laatste optie tussen mijn keuzes het een beetje weggaf dat ik er maar mee aan het lachen was
Ik laat er in elk geval geen slaap voor dat ik een drop mis daar mijn RTX2080 eindelijk Flight Sim deftig kan trekken na de laatste update.
Maar je moet toch toegeven dat de uitvluchten waarom kaarten verkocht worden soms toch wel vrij ongeloofwaardig overkomen
In elk geval aan iedereen die eentje heeft kunnen bemachtigen veel plezier ermee en aan de anderen veel succes de volgende keer !!
[ Voor 4% gewijzigd door dafran op 29-07-2021 17:46 ]
Zat nog op het werk, ben pas net thuis
Nee, de order submitted kreeg ik als eerste mail. Een paar minuten later kreeg ik de order confirmation mail.BigTasty schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:33:
[...]
Order submitted mailtje van AMD bedoel je?
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Ach een keer wat anders. Alsof je voor het tech festival van AMD in de rij staat te wachten voor de ticketverkoop los gaat. Ik besloot de oude pagina om 15:43 te refreshen en kreeg de queue te zien. Om 16:13 binnen gelaten en alles was al vergeven.
Ten opzichte van de afgelopen weken weinig verschil in resultaat. Ik had dus net zo goed om 15:59:59 het queue scherm kunnen pakken en dan was je nog eerder aan de beurt ook. Eens kijken hoe snel hier fixes voor gevonden zijn. Zeker als je bij binnenkomst genoeg voorraad ziet liggen en je onbeperkt kan toeslaan.
Ten opzichte van de afgelopen weken weinig verschil in resultaat. Ik had dus net zo goed om 15:59:59 het queue scherm kunnen pakken en dan was je nog eerder aan de beurt ook. Eens kijken hoe snel hier fixes voor gevonden zijn. Zeker als je bij binnenkomst genoeg voorraad ziet liggen en je onbeperkt kan toeslaan.
Ik kreeg op mijn PC en mobiel verschillende que codes, terwijl ze op hetzelfde netwerk zaten. Het lijkt me dat je met een paar apparaten dus meer kans hebt om er doorheen te komen.Joosie200 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:55:
Ach een keer wat anders. Alsof je voor het tech festival van AMD in de rij staat te wachten voor de ticketverkoop los gaat. Ik besloot de oude pagina om 15:43 te refreshen en kreeg de queue te zien. Om 16:13 binnen gelaten en alles was al vergeven.
Klopt. Queue placement is random(iig voor 16:00), voor elke browser dus opnieuw de kans op een mooie positie.hubhib schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:57:
[...]
Ik kreeg op mijn PC en mobiel verschillende que codes, terwijl ze op hetzelfde netwerk zaten. Het lijkt me dat je met een paar apparaten dus meer kans hebt om er doorheen te komen.
Helaas net te laat in queue. Volgende ronde weer een kans (of 10, afhankelijk van aantal browsers) hopelijk heeft amd dan gewoon 1 kaart per klant ingesteld. Wil voor 3440x1440 toch echt minstens een 6800 (of rtx 3070), 6900xt trekt m'n voeding (650w) niet vrees ik.
[ Voor 13% gewijzigd door Excalibaard op 29-07-2021 18:28 ]
Geef het nog 1/2 weken en er is een workaround om niet in de queue te komen. Net als bij NBB.
Het blijft nog steeds een loterij net als eerst. Nu vind alleen de loterij eerder plaats of je queue door komt. En als je er door komt en er is nog voorraad, dan heb je zelfs alle tijd om elke kaart maar in je mandje te stoppen en te kopen. Goed bedacht AMD
Doe dan net als Nvidia dat je elke kaart individueel op een tijdstip dropt. Mensen meerdere kansen om de queue door te komen bij de kaart die men wilt.
Drop dan dus de kaarten individueel en willekeurig. Kan tenminste niet alles gekocht worden.
Als ik nu dus de queue doorkom had ik rustig meerdere Paypal adressen in kunnen zetten bij betaling
Het blijft nog steeds een loterij net als eerst. Nu vind alleen de loterij eerder plaats of je queue door komt. En als je er door komt en er is nog voorraad, dan heb je zelfs alle tijd om elke kaart maar in je mandje te stoppen en te kopen. Goed bedacht AMD

Doe dan net als Nvidia dat je elke kaart individueel op een tijdstip dropt. Mensen meerdere kansen om de queue door te komen bij de kaart die men wilt.
Dat zou kunnen kloppen. Maar dat is bij nvidia en LDLC en NBB altijd al t geval geweest.Blisterin_Bull schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:34:
[...]
Aan de andere kant is het wel goed dat als je erdoor heen komt, je verder geen scripts nodig hebt om uberhaupt te kunnen kopen. Toch weer beter voor jip en janneke.
Drop dan dus de kaarten individueel en willekeurig. Kan tenminste niet alles gekocht worden.
Als ik nu dus de queue doorkom had ik rustig meerdere Paypal adressen in kunnen zetten bij betaling
[ Voor 36% gewijzigd door Hupske op 29-07-2021 18:39 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ja, klopt. Wel geinig inderdaad. Altijd leuk om op maandag middag wat tech fictie te lezen.dafran schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:43:
[...]
Maar je moet toch toegeven dat de uitvluchten waarom kaarten verkocht worden soms toch wel vrij ongeloofwaardig overkomen
Aan de andere kant is het wel goed dat als je erdoor heen komt, je verder geen scripts nodig hebt om uberhaupt te kunnen kopen. Toch weer beter voor jip en janneke.Hupske schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:33:
Geef het nog 1/2 weken en er is een workaround om niet in de queue te komen. Net als bij NBB.
Het blijft nog steeds een loterij net als eerst. Nu vind alleen de loterij eerder plaats of je queue door komt. En als je er door komt en er is nog voorraad, dan heb je zelfs alle tijd om klein kaarten maar in je mandje te stoppen en te kopen. Goed bedacht AMD![]()
[ Voor 54% gewijzigd door Blisterin_Bull op 29-07-2021 18:35 ]
Ik wist niet dat daar een manier voor is. Hoe werkt dat?Hupske schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:33:
[...]
[ Voor 62% gewijzigd door Sel op 29-07-2021 18:46 ]
Helaas is het nog steeds dat je niet gegarandeerd bent van een kaart wanneer je de que doorkomt. Snelheid is nog steeds aan de orde...
Voor de zoveelste keer wel wat in me winkel mandje kunnen stoppen maar na de Place order toch weer terug op het hoofdscherm..
Word waarschijnlijk de 6800xt MB van v&a halen want zoveel zullen er niet meer beschikbaar zijn.
Voor de zoveelste keer wel wat in me winkel mandje kunnen stoppen maar na de Place order toch weer terug op het hoofdscherm..
Word waarschijnlijk de 6800xt MB van v&a halen want zoveel zullen er niet meer beschikbaar zijn.
Is niet iets om hier behandelen. Maar lees maar even goed dit topic door; [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen daar is het al eens paar keer benoemdSel schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:45:
[...]
Ik wist niet dat daar een manier voor is. Hoe werkt dat?
En gok dat er paar slimme mannetjes zijn die zoiets ook achterhalen.
Ben bang dat de v&a prijzen nog wel zullen stijgen nu. Schaarste neemt toe nu scalpers minder kans hebbenSteve Seagul schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:48:
[ Voor 27% gewijzigd door Hupske op 29-07-2021 18:56 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Jammer genoeg klopt dit niet. Er zijn manieren om de queue te omzeilen en de "whales" hebben dit vandaag al gedaan. Vanaf volgende week zullen er zelfs nog minder Tweakers dan vandaag een kaart kunnen bemachtigen.Blisterin_Bull schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:34:
Toch weer beter voor jip en janneke.
AMD heeft dit geïmplementeerd om de bots tegen te gaan, maar ze hebben het werkelijk nog erger gemaakt.
Leg maar eens uit wat voor manieren er zijn om deze queue te omzeilen dan, heb je al een idee wat voor techniek ze gebruiken?Brecht35 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:29:
[...]
Jammer genoeg klopt dit niet. Er zijn manieren om de queue te omzeilen en de "whales" hebben dit vandaag al gedaan. Vanaf volgende week zullen er zelfs nog minder Tweakers dan vandaag een kaart kunnen bemachtigen.
AMD heeft dit geïmplementeerd om de bots tegen te gaan, maar ze hebben het werkelijk nog erger gemaakt.
Om precies te zijn, er word een request gedaan bij het opsurfen van de webpage welke je een random ID geeft. In hun back-end word er gerandomized ID's toegekend die door mogen. Zonder het hebben van het het juiste token kom jij echt de website niet op.
En als je denkt dat het wel zo is, dan mag je dat prima roepen, maar breng even wat argumenten mee oke?
Er lezen teveel niet-Tweakers mee, ik DM je ff.Djurres schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:50:
[...]
Leg maar eens uit wat voor manieren er zijn om deze queue te omzeilen dan, heb je al een idee wat voor techniek ze gebruiken?
Om precies te zijn, er word een request gedaan bij het opsurfen van de webpage welke je een random ID geeft. In hun back-end word er gerandomized ID's toegekend die door mogen. Zonder het hebben van het het juiste token kom jij echt de website niet op.
En als je denkt dat het wel zo is, dan mag je dat prima roepen, maar breng even wat argumenten mee oke?
Edit: Ik heb geen manier om de queue te omzeilen jammer genoeg. Via DMs hebben we dit besproken, Djurres had deze methode geprobeerd en deze werkte jammer genoeg niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Brecht35 op 29-07-2021 22:23 ]
Helaas is iedere actie van van AMD afgelopen 7 maanden alleen maar nadelig geweest voor echt gamers die een gpu willen. (net als alle geavanceerde scripts trouwens)Brecht35 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:29:
Alleen maar goed voor de scalperscomputerjunky schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:02:
[...]
Helaas is iedere actie van van AMD afgelopen 7 maanden alleen maar nadelig geweest voor echt gamers die een gpu willen. (net als alle geavanceerde scripts trouwens)
Je mag m'n Evga 1070 wel kopen voor €350Socket 1337 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:27:
RX470 moet het nog maar even volhouden tot 2025...
Kies mij!Brecht35 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:52:
[...]
Er lezen teveel niet-Tweakers mee, ik DM je ff.

- Postman
- Registratie: Februari 2000
- Laatst online: 26-09 12:50
- Sapphire Nitro+
- Sapphire Pulse Radeon RX 6800 XT
- MSI Radeon RX 6800 XT Gaming X TRIO 16G
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- Sapphire Nitro+ Radeon RX 6800 XT SE Gaming
- Gigabyte Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
/u/3106/crop601874b34ff83_cropped.png?f=community)
Nou dat was een drop rechtstreeks uit de krochten van de hel.
Wat een aanfluiting is dit. Als het nu nog alleen de wachtrij was en je daarna 1 product mocht kopen dan snap ik het nog, maar nee mensen konden onbeperkt blijven winkelen en dat werd dan ook gedaan.
Daarnaast begon de drop al om 15:55u (HWluxx bot), 5 minuten voor de wachtrij zelfs maar begon met 'kruipen'. Met als gevolg dat al 50% van de 6800/6800XT verkocht was (info van HWluxx forum) voor de mensen überhaupt uit de wachtrij konden komen. Go bots
Als je hier goed terug leest kun je al raden hoe dit systeem misbruikt kan worden en ook misbruikt is. Op enig moment gingen er binnen een 10 seconden 200 stuks 6700XT over de toonbank, dat moment was waarschijnlijk dat een grote Discord/Telegram groep doorhad hoe je de wachtrij kon omzeilen.
Scripts als die van mij en Vuurvli3gje zijn nu compleet overbodig geworden (en ja de website is wel degelijk anders tijdens een drop @Vuurvli3gje, de versie die er nu staat is anders van opbouw dan die ik nog zag toen de 6900XT al uitverkocht was). En daarmee ook de hele topicstart, behalve de order informatie van AMD wellicht.
Het was een leuke rit mensen, maar dit is kansloos geworden. Heb denk ik hier en op de Discord een 10 mensen geteld die een kaart konden kopen, dat is een fractie van voorheen.
Wat een aanfluiting is dit. Als het nu nog alleen de wachtrij was en je daarna 1 product mocht kopen dan snap ik het nog, maar nee mensen konden onbeperkt blijven winkelen en dat werd dan ook gedaan.
Daarnaast begon de drop al om 15:55u (HWluxx bot), 5 minuten voor de wachtrij zelfs maar begon met 'kruipen'. Met als gevolg dat al 50% van de 6800/6800XT verkocht was (info van HWluxx forum) voor de mensen überhaupt uit de wachtrij konden komen. Go bots

Als je hier goed terug leest kun je al raden hoe dit systeem misbruikt kan worden en ook misbruikt is. Op enig moment gingen er binnen een 10 seconden 200 stuks 6700XT over de toonbank, dat moment was waarschijnlijk dat een grote Discord/Telegram groep doorhad hoe je de wachtrij kon omzeilen.
Scripts als die van mij en Vuurvli3gje zijn nu compleet overbodig geworden (en ja de website is wel degelijk anders tijdens een drop @Vuurvli3gje, de versie die er nu staat is anders van opbouw dan die ik nog zag toen de 6900XT al uitverkocht was). En daarmee ook de hele topicstart, behalve de order informatie van AMD wellicht.
Het was een leuke rit mensen, maar dit is kansloos geworden. Heb denk ik hier en op de Discord een 10 mensen geteld die een kaart konden kopen, dat is een fractie van voorheen.
Als ik dit zo lees besef ik hoeveel geluk ik heb gehad🥳.
Ik zou nog niet helemaal durven zeggen dat jullie scripts volledig overbodig zijn.Postman schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:56:
Na 6 minuten door de queue geraakt maar alle kaarten stonden bij mij 'out of stock' op de AMD site.
Heb alsnog jouw script nodig gehad om de 'add to cart' zichtbaar te maken.
Op die manier een 6800xt MB kunnen scoren na vele weken proberen. Dus dankjewel!
edit:typo
De knoppen waren (voor velen) gewoon zichtbaar zonder script.clannad schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:22:
[...]
Ik zou nog niet helemaal durven zeggen dat jullie scripts volledig overbodig zijn.
Na 6 minuten door de queue geraakt maar alle kaarten stonden bij mij 'out of stock' op de AMD site.
Heb alsnog jouw script nodig gehad om de 'add to cart' zichtbaar te maken.
Op die manier een 6800xt MB kunnen scoren na vele weken proberen. Dus dankjewel!
edit:typo
Dat is inderdaad wat ik hier vandaag ook gelezen heb. Zoveel te beter.rzn schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:31:
[...]
De knoppen waren (voor velen) gewoon zichtbaar zonder script.
Ik kan alleen aangeven dat dat mijn ervaring niet was.
Misschien moest ik gewoon nog eens refreshen? Goed mogelijk.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Toen ik uiteindelijk door de wachtrij was werkte het script niet goed. Maar toen was alles al uitverkocht en waren er inderdaad overal knoppen zichtbaar, dus knoppen tonen was een beetje overbodigclannad schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:34:
[...]
Dat is inderdaad wat ik hier vandaag ook gelezen heb. Zoveel te beter.
Ik kan alleen aangeven dat dat mijn ervaring niet was.
Misschien moest ik gewoon nog eens refreshen? Goed mogelijk.
Wellicht dat het voor de mensen die echt snel door de wachtrij kunnen komen dus wel helpt, hoewel AMD de drop al 5 minuten eerder gestart had en dus de 'normale' CDN cache problemen waarschijnlijk ook voorbij waren/zijn.
Ik heb zelf een 6800 kunnen kopen en was na ongeveer 5 minuten door de wachtrij heen. Ik had nog een cpu in mijn mandje staan door het testen van het script. Deze moest ik nog verwijderen met enig gepruts. Maar verder heb ik gewoon gebruik gemaakt van het script zoals hier beschreven en de kaart kunnen kopen. Om 16:09 uur kreeg ik een ‘order submitted mail’ van AMD. Zojuist ook de confirmation gehad
Thanks @Postman en @Vuurvli3gje
Je hebt dat script niet nodig. De knoppen staan er gewoon na de wachtrij.Harkemaister schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:57:
Ik heb zelf een 6800 kunnen kopen en was na ongeveer 5 minuten door de wachtrij heen. Ik had nog een cpu in mijn mandje staan door het testen van het script. Deze moest ik nog verwijderen met enig gepruts. Maar verder heb ik gewoon gebruik gemaakt van het script zoals hier beschreven en de kaart kunnen kopen. Om 16:09 uur kreeg ik een ‘order submitted mail’ van AMD. Zojuist ook de confirmation gehad![]()
That is not true. There was indeed stock at 15:55 so in past days you could start buying the cards at that time, but today no one checked out before the countdown ended at 16:00 - in fact, stock numbers for all cards just started to slowy decrease from 16:02 on, 6800/XT were available until ~16:09Postman schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:56:
Klopt, bij mij was ie toevallig nog ingeladen. Wel handig om te zien wat het voorraadpeil op dat moment is.d3x schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:10:
[...]
Je hebt dat script niet nodig. De knoppen staan er gewoon na de wachtrij.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Dat laatste is echt zo'n grote onzin. Op Discord werd al vrij snel gezegd dat de MB niet meer beschikbaar was.Turbowedge schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:15:
[...]
That is not true. There was indeed stock at 15:55 so in past days you could start buying the cards at that time, but today no one checked out before the countdown ended at 16:00 - in fact, stock numbers for all cards just started to slowy decrease from 16:02 on, 6800/XT were available until ~16:09
Tot nu toe maar 1 Tweaker die een 6800 heeft kunnen kopen, dat was om 16:04u. Daarna volgde al meteen de berichten dat ook die niet meer beschikbaar was.
Graag concreet bewijs leveren de volgende keer, of nog beter: blijf op je eigen forum met je fantasie verhalen.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Heb je toevallig die informatie nog bewaard? Als je de warehouse aantallen weet ben je een held.Harkemaister schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:23:
[...]
Klopt, bij mij was ie toevallig nog ingeladen. Wel handig om te zien wat het voorraadpeil op dat moment is.
Er zijn dus nu mensen die 10+ kaarten konden kopen omdat ze alle tijd van de wereld hadden om meerdere paypals te gaan gebruiken. AMD heeft echt compleet de plank misgeslagen.
Dat was ik denk ik dan, betaling om 16:07:23.Postman schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 01:43:
[...]
Tot nu toe maar 1 Tweaker die een 6800 heeft kunnen kopen, dat was om 16:04u. Daarna volgde al meteen de berichten dat ook die niet meer beschikbaar was.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
@Harkemaister ook, weet niet precies hoe laat en of hij/zij ook op Discord aanwezig was.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Voor de mensen die nog dachten dat er een 6600(XT) bij AMD.com te koop zou komen (wat ik al vanaf het begin zeg dat niet gaat gebeuren): nieuws: AMD Radeon RX 6600 XT verschijnt 11 augustus voor adviesprijs van 379...
TL;DR: komt dus geen referentie model van. Adviesprijs is 379 euro, maar zal in Nederland wel bij de winkels komen te liggen voor 500+ euro.
TL;DR: komt dus geen referentie model van. Adviesprijs is 379 euro, maar zal in Nederland wel bij de winkels komen te liggen voor 500+ euro.
Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |