Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 11:27

SgtStrider

Fractal Switchover!

Edwin88 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 03:05:
Er zijn dus nu mensen die 10+ kaarten konden kopen omdat ze alle tijd van de wereld hadden om meerdere paypals te gaan gebruiken. AMD heeft echt compleet de plank misgeslagen.
Als dit zo is (en het klinkt aannemelijk), dan werkt dit systeem op die manier scalpers in de hand. Zal vast wel een handig iemand zijn/komen met een multi-paypal script die vervolgens in no-time kaarten wegkaapt.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harkemaister
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:06
Postman schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 01:44:
[...]

Heb je toevallig die informatie nog bewaard? Als je de warehouse aantallen weet ben je een held.
Ik vrees van niet. Ik zat sowieso al gelijk op de pagina van de 6800 zelf. Toen ik op de discord hoorde dat de queu-it aan ging, heb ik die pagina gerefreshed, daarom zat ook die cpu nog in m'n mandje en stond het script nog aan.

De enige nummers die ik dus weet, zijn die van de 6800, toen ik bestelde stond er '41 in stock'.
Postman schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:11:
[...]

@Harkemaister ook, weet niet precies hoe laat en of hij/zij ook op Discord aanwezig was.
Ik was idd ook op de Discord aanwezig. Als ik mijn geschiedenis bekijk is mijn checkout bij Paypal om 16:07 geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

d3x

Postman schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:14:
Voor de mensen die nog dachten dat er een 6600(XT) bij AMD.com te koop zou komen (wat ik al vanaf het begin zeg dat niet gaat gebeuren): nieuws: AMD Radeon RX 6600 XT verschijnt 11 augustus voor adviesprijs van 379...

TL;DR: komt dus geen referentie model van. Adviesprijs is 379 euro, maar zal in Nederland wel bij de winkels komen te liggen voor 500+ euro.
Jammer enkel TLDR, via webshop was de enige manier om nog een 1080p kaart te kopen aan een MSRP prijs dit jaar en op zich is de MSRP prijs al redelijk hoog....

Natuurlijk nu met "waag een gokje" in de wachtrij en als je door de wachtrij komt zie welk type het minst populair is en eventueel nog over is zal het er niet beter op worden :) (in mijn geval was dit enkel nog CPU te koop 8)7 )

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022
Heb me gisteren verschreven en had alleen direct de order submitted mail ontvangen, zal de opwinding zijn geweest. Gisteravond ook de order confirmation email gehad. Lijkt erop dat het dus inderdaad is gelukt. Sinds het voorjaar of en toe een poging gedaan in de drop loterij, had het bijna helemaal opgegeven.

Oftopic: Het nieuwe systeem draaide al even met mijn oude R9 290 en de oude kast met MB, CPU en voeding stond stof te verzamelen. De oude GPU kan daar weer in terug. Kan iemand mij vertellen of er een non-profit voor minderbedeelde jeugd oid is waar ik mijn systeem heen kan brengen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
Autovisie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:22:
Heb me gisteren verschreven en had alleen direct de order submitted mail ontvangen, zal de opwinding zijn geweest. Gisteravond ook de order confirmation email gehad. Lijkt erop dat het dus inderdaad is gelukt. Sinds het voorjaar of en toe een poging gedaan in de drop loterij, had het bijna helemaal opgegeven.

Oftopic: Het nieuwe systeem draaide al even met mijn oude R9 290 en de oude kast met MB, CPU en voeding stond stof te verzamelen. De oude GPU kan daar weer in terug. Kan iemand mij vertellen of er een non-profit voor minderbedeelde jeugd oid is waar ik mijn systeem heen kan brengen?
Gefeliciteerd, welke kaart? :D

Tweakers zelf heeft ééns per jaar een inzameling van oude hardware, voorheen ook met een bouwfest :)
Verder zijn er nog een paar Tweakers actief die PCs doneren, al vind ik die soms wat agressief in hun manier van het bemachtigen van hardware (weet geen usernames, anderen wellicht wel).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autovisie
Speedway4 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:25:
[...]

Gefeliciteerd, welke kaart? :D

Tweakers zelf heeft ééns per jaar een inzameling van oude hardware, voorheen ook met een bouwfest :)
Verder zijn er nog een paar Tweakers actief die PCs doneren, al vind ik die soms wat agressief in hun manier van het bemachtigen van hardware (weet geen usernames, anderen wellicht wel).
Dank! Een 6700XT, voor mijn huidige wensen meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Zouden ze vanaf volgende week ook meteen 6600's gaan droppen?

Zou denk ik wel goed zijn voor het aanbod aan 6700+ kaarten.

AMD Radeon RX 6600 XT has a Higher Ether Mining Hash Rate than the Updated RTX 3060 Ti
https://www.hardwaretimes...-the-updated-rtx-3060-ti/

Zou AMD ook niet eens aan een soort LHR moeten gaan denken? Deze kaart gaat natuurlijk op deze manier ook weer roofgoed worden voor de MSRP en dus echt niet voor die prijs de deur uit gaan.

[ Voor 62% gewijzigd door JDx op 30-07-2021 09:41 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
JDx schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:40:

AMD Radeon RX 6600 XT has a Higher Ether Mining Hash Rate than the Updated RTX 3060 Ti

Zou AMD ook niet eens aan een soort LHR moeten gaan denken? Deze kaart gaat natuurlijk op deze manier ook weer roofgoed worden voor de MSRP en dus echt niet voor die prijs de deur uit gaan.
Is een artikel van 12 mei, weet niet of de LHR hashrates kloppe(snelle google levert: 30 mhash op, met sommige miners zelfs 37mhash voor de 3060) maar er zijn nog zeker non-lhr kaarten beschikbaar plus deze kaarten zitten in het vaarwater van de 1660 (Super/Ti) qua hashrate. Hardwaretimes kan je overigens beter overslaan, elk artikel dat ik tot nu toe van ze gezien heb zaten vrij grote fouten. De hashrate van de RTX kaarten en prijs van de 660XT (die is namelijk €/$ 379).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Heb je wel goed gelezen? 30mhs. En dat straks voor 500 euro want Msrp gaat natuurlijk niet gehaald worden. En zelfs als die gehaald wordt is die niet interessant.

Koop dan lekker een 1660s die haalt het zelfde en koop je voor 300,-.

Dacht eerst na je opmerking dat de 6600 de 61mhs zou halen :p. Leek me al sterk met een niet al te denderende 6700xt.

Conclusie van mijn verhaal. Deze kaart is echt niet interessant voor miners. Die LHR 3060ti wordt ook door geen enkele miner gekocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 30-07-2021 09:57 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Speedway4 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Is een artikel van 12 mei, weet niet of de LHR hashrates kloppe(snelle google levert: 30 mhash op, met sommige miners zelfs 37mhash voor de 3060) maar er zijn nog zeker non-lhr kaarten beschikbaar plus deze kaarten zitten in het vaarwater van de 1660 (Super/Ti) qua hashrate. Hardwaretimes kan je overigens beter overslaan, elk artikel dat ik tot nu toe van ze gezien heb zaten vrij grote fouten. De hashrate van de RTX kaarten en prijs van de 660XT (die is namelijk €/$ 379).
Oh dit is gewoon de eerste link, de 3060 van mij doet echt niet sneller dan 30MH/s op ETH, maar ik haal op andere algoritmes zoals Octopus idd 37MH/s, maar dat is Conflux (CFX) en geen ETH, dus minder profitable.

De 6600 krijgt een zelfde hashrate en zal goedkoper zijn dan de XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Hupske schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:56:
[...]

Heb je wel goed gelezen? 30mhs. En dat straks voor 500 euro want Msrp gaat natuurlijk niet gehaald worden. En zelfs als die gehaald wordt is die niet interessant.

Dacht eerst na je opmerking dat de 6600 de 61mhs zou halen :p. Leek me al sterk met een niet al te denderende 6700xt.
Ja, maar dat is dus precies het probleem wat ik aankaart toch? Jij zegt: "Msrp gaat natuurlijk niet gehaald worden", om deze reden dus.

Voor de MSRP kan minen uit, nu wordt ie alsnog duurder. Is het hele probleem.

En dus ook niet meer interessant als budgetkaart voor de casual gamer.

[ Voor 5% gewijzigd door JDx op 30-07-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
Hupske schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:56:
[...]

Volgens mij heb jij niet goed gelezen? (Niet dat het uitmaakt, ging me meer ff over de kwaliteit van de bron) Er staat:
In comparison, all the Ampere GPUs other than the RTX 3080 and 3090 will soon be limited to a hash rate of just 25 MH/s, all the while costing more too.
Dat is toch wat ik zeg?: zit in het vaarwater van de 1660 (S/Ti) qua hashrate.
Conclusie van mijn verhaal. Deze kaart is echt niet interessant voor miners. Die LHR 3060ti wordt ook door geen enkele miner gekocht.
Denk het ook niet, winkelprijs: €500, 30mhash, daar kunnen gamers denk ik wel gerust over zijn :) Voor minder krijg je nu al een 2e hands 5700 (XT) die vaak gewoon 57 mhash doet.

@JDx
Ik zou niet echt weten zo hoe het zit qua altcoins. Weet wel dat met LOLminer er 37mhash uit een 3060 geperst kan worden, weet niet of dat geld voor de LHR v2 die jij hebt trouwens.

Edit: Ja snap wel dat mensen hem te duur vinden voor een budget kaart, wat gaat de non-XT kosten, weet iemand dat?

[ Voor 12% gewijzigd door Speedway4 op 30-07-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Speedway4 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:04:
[...]
Denk het ook niet, winkelprijs: €500, 30mhash, daar kunnen gamers denk ik wel gerust over zijn :)
Als ik de frontpage lees zie ik veel mensen met een GTX680, GTX750 noem maar op, die deze kaart graag willen, maar 379 dollar voor een budgetkaart te duur vinden.

Conclusie, als de hashrate 15 zou zijn, was deze kaart zelfs tegen MSRP niet aantrekkelijk voor miners en voor casual gamers te overzien als upgrade.

[ Voor 25% gewijzigd door JDx op 30-07-2021 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

JDx schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:57:
[...]

Ja, maar dat is dus precies het probleem wat ik aankaart toch? Jij zegt: "Msrp gaat natuurlijk niet gehaald worden", om deze reden dus.

Voor de MSRP kan minen uit, nu wordt ie alsnog duurder. Is het hele probleem.

En dus ook niet meer interessant als budgetkaart voor de casual gamer.
Ik geef zelfs aan dat hij op msrp prijs ook niet interessant is. Aangezien er altijd goedkopere kaarten zijn die het zelfde halen aan mhs.

En prijs zal hoger zijn, maar dat komt echt niet doordat de kaart interssant is voor mining. Maar vooral door tekorten en de markt van nu.

@Speedway4 Volgens mij reageerde ik niet op jouw bericht. Ik reageerde alleen wat later op zijn bericht. Ben niet zo rap op de telefoon :+
Maar we hebben aardig de zelfde conclusie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Speedway4 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:04:
[...]
Edit: Ja snap wel dat mensen hem te duur vinden voor een budget kaart, wat gaat de non-XT kosten, weet iemand dat?
Was ik ook naar op zoek, vandaar benieuwd of ie binnenkort al op AMD.com te zien is.

Edit: oh 11 augustus is niet volgende week, maar week erna pas.

[ Voor 9% gewijzigd door JDx op 30-07-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Wellicht waar we nog wel aan voorbij gaan is het stroomgebruik. Mhs zegt natuurlijk niet alles. Efficiëntie is ook van belang.
Daarom zijn nu ook de AMD kaarten zo in trek. Een 6800 tot 62mhs op 100w is nu vrij goed haalbaar in Hiveos. Dat is met Nvidia zijn kaarten en non HLR niet haalbaar.

Mis is die 6600xt straks wel erg efficiënt. Heel misschien dat die daardoor nog interessant kan worden. Maar geloof het niet.

Voor de rest zullen nu door die idiote queue de prijzen nog wel verder omhoog gaan. 2/3 tweakers gezien die succes hadden en in de Discord groepen viel het ook tegen.
Oftewel straks ook schaarste op de V&A markt en dat is ook niet goed voor de prijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:13
Autovisie schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:22:
Deze user (@GameNympho) heb ik al enkele keren wat aan gedoneerd. Krijg ook elke keer een foto-update als hij een onderdeel van mij in een pc aan de minima heeft weggegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Jaïr.exe schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:33:
[...]

Wat dacht je van boze botmakers die graag de AMD site tijdens de 6600XT launch ddos'en volgende week.

AMD gaat geen 6600(XT) verkopen want er is geen reference model van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:33
MeltedForest schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:26:
[...]

[...]

AMD gaat geen 6600(XT) verkopen want er is geen reference model van...
En gezien AMD momenteel fixed capacity heeft betekend dit dat er minder high end chips gemaakt gaan worden. Het word dus nog lastiger een kaart te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 12:38
Socket 1337 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Rond 15:47 erin en.... This event has ended
Ok ik had enkel de kaarten eens getest en enkel RX6700Xt en RX6900XT kreeg ik in mandje 16:10 op dat moment heb zelf niks gekocht. De RX6800XT MB could not be added to the cart.
Maar misschien kwamen er daarna andere errors tijdens bestelproces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

computerjunky schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:51:
[...]

En gezien AMD momenteel fixed capacity heeft betekend dit dat er minder high end chips gemaakt gaan worden. Het word dus nog lastiger een kaart te krijgen.
Het is een supply chain van A tot Z.

Die planning ligt al maanden vast. Je switcht niet zomaar van het ene mask naar het andere. De fixed capacity geeft enkel een beperking op de totaal hoeveelheid.

Er is ook al sprake geweest dat er 7nm vrij is gekomen van andere orders die naar 6 en 5nm overgestapt zijn en er is sprake van toename in capaciteit.

In vele gevallen zie je wel beschikbaarheid via harvesting op basis van gefaalde dies. Zo komen er dan uiteindelijk een gross van lagere types beschikbaar.

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Turbowedge
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-01-2022
Postman schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 01:43:
[...]

Dat laatste is echt zo'n grote onzin. Op Discord werd al vrij snel gezegd dat de MB niet meer beschikbaar was.

Tot nu toe maar 1 Tweaker die een 6800 heeft kunnen kopen, dat was om 16:04u. Daarna volgde al meteen de berichten dat ook die niet meer beschikbaar was.

Graag concreet bewijs leveren de volgende keer, of nog beter: blijf op je eigen forum met je fantasie verhalen.
Wow, je hoeft niet zo agressief te doen.
Zoals je misschien weet heeft "mijn forum" een paar knappe koppen, die constant de API en de beschikbare voorraad voor elke kaart in de gaten houden. Ik wilde gewoon deze bevindingen delen... Als je me niet gelooft is dat jouw ding, maar volgens de api 16:08:30 waren er nog 20 XT en 22 nonXT beschikbaar.

Hier zijn 2 jongens erin geslaagd om rond deze tijden uit te checken:
1
2

e: Hoe is mijn Nederlands? :D

[ Voor 21% gewijzigd door Turbowedge op 30-07-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

Turbowedge schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Zoals je misschien weet heeft "mijn forum" een paar knappe koppen, die constant de API en de beschikbare voorraad voor elke kaart in de gaten houden. Ik wilde gewoon deze bevindingen delen... Als je me niet gelooft is dat jouw ding, maar volgens de api 16:08:30 waren er nog 20 XT en 22 nonXT beschikbaar.
volgens mijn statistieken van het wandelende icoontje zat ik dan nog vlotjes 5 minuten in de queue :O
en we weten niet of er nu een soort van reservering zit op de add to card button.

voorheen was dit natuurlijk niet in het systeem, maar wegens het dermate slechte resultaat van donderdag heb ik ook nog niet veel info gezien van kopers die na de oranje knop terug naar startpagina gingen wegens "onbeschikbaar item".

[ Voor 21% gewijzigd door d3x op 30-07-2021 13:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Turbowedge schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Hier zijn 2 jongens erin geslaagd om rond deze tijden uit te checken:
1
2

e: Hoe is mijn Nederlands? :D
Een call naar een API doen die voor elk ander persoon niet aan te roepen is noem ik niet knap, maar misbruik maken van een fout in de backend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
d3x schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:16:

Er is ook al sprake geweest dat er 7nm vrij is gekomen van andere orders die naar 6 en 5nm overgestapt zijn en er is sprake van toename in capaciteit.
Dat zou kunnen maar ik kan hier niets over vinden en al helemaal niet of AMD die capaciteit heeft overgenomen. er zijn immers veel meer kapers op de kust. Denk aan intel die 7nm gaat afnemen en Nvidia die maar wat graag meer server chips maakt.
d3x schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:16:

In vele gevallen zie je wel beschikbaarheid via harvesting op basis van gefaalde dies. Zo komen er dan uiteindelijk een gross van lagere types beschikbaar.
Dit gaat in het geval van de 6600 XT niet op omdat dit een totaal nieuwe die betekend met dus eigen wafers. en die wafers kunnen dus geen 6900 XT > 6800 XT > 6800 worden.

Ze lanceren dus een geheel nieuw product met geheel nieuw design op een capaciteit die benut had kunnen worden voor de high end chips waar mensen nog steeds om staan te springen.

[ Voor 15% gewijzigd door computerjunky op 30-07-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

computerjunky schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Dat zou kunnen maar ik kan hier niets over vinden en al helemaal niet of AMD die capaciteit heeft overgenomen. er zijn immers veel meer kapers op de kust. Denk aan intel die 7nm gaat afnemen en Nvidia die maar wat graag meer server chips maakt.

[...]

Dit gaat in het geval van de 6600 XT niet op omdat dit een totaal nieuwe die betekend met dus eigen wafers. en die wafers kunnen dus geen 6900 XT > 6800 XT > 6800 worden.

Ze lanceren dus een geheel nieuw product met geheel nieuw design op een capaciteit die benut had kunnen worden voor de high end chips waar mensen nog steeds om staan te springen.
De 6600XT is navi23 dus zelfde basis van de 6600M die dus al beschikbaar sinds Mei . Hier zal idd niet al te veel harvesting zijn, maar dat heb ik ook niet gezegd. Ik vermelde dat er meestal NADIEN lagere series komen veelal uit harvesting van slechtere dies.

voor de andere comment:
mja, we weten dat je een intel fan bent maar je kan nog wat meer blijven dromen dat Intel in het kort 7nm gaat afnemen en dan met zulke hoeveelheden dat ze andere vaste klanten zouden verplaatsen.... wishfull thinking..... Dat zijn allemaal geruchten en al helemaal om te weten te komen wat precies ze daar gaan maken....
De meeste geruchten gingen over Intel GPU aangezien ze deze voor verschillende contracten moesten leveren voor HPC maar aangezien het zo slecht ging met eigen 10nm dat ze dan maar naar de concurrentie gestapt zijn.

Dat er vanalles komt op lagere nm dat blijkt idd, maar ook daar is nog geen bevestiging van wat het precies zal zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door d3x op 30-07-2021 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 18:44

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

d3x schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:32:
[...]

volgens mijn statistieken van het wandelende icoontje zat ik dan nog vlotjes 5 minuten in de queue :O
en we weten niet of er nu een soort van reservering zit op de add to card button.

voorheen was dit natuurlijk niet in het systeem, maar wegens het dermate slechte resultaat van donderdag heb ik ook nog niet veel info gezien van kopers die na de oranje knop terug naar startpagina gingen wegens "onbeschikbaar item".
Ik had dat toen ik een 6700XT probeerde te kopen, na de oranje knop weer terug naar de store, geen bevestiging. Wat dat betreft lijkt dat gedrag als vanouds.
Dat was om 16:15u ongeveer..

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:01
wow de shipping confirmation is al binnen voor de "drop" van gisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karimpie99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-10 12:27
Hier inderdaad ook de shipping confirmation binnen, doen ze nog vrij rap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

Karimpie99 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:45:
Hier inderdaad ook de shipping confirmation binnen, doen ze nog vrij rap!
bij een normale drop op donderdag 16h waren de meeste ook altijd op vrijdag al

welke kaart?
om hoelaat order?

[ Voor 6% gewijzigd door d3x op 30-07-2021 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-10 16:37
d3x schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:50:
[...]
welke kaart?
om hoelaat order?
RX 6800

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCkp-Ak27M6199Pw2y136bsqLU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGY3an9TT1QSveasdTywlSP6.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was de laatste kaart, mezelf mijn vrouw en 2 collega's voorzien van een AMD kaart.

Kan nu soms wel een poging doen voor andere tweakers, weet iemand of Peter al een kaart heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door Idanue op 30-07-2021 22:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 18:44

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Idanue schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:56:
[...]

RX 6800

[Afbeelding]

Dit was de laatste kaart, mezelf mijn vrouw en 2 collega's voorzien van een AMD kaart.

Kan nu soms wel een poging doen voor andere tweakers, weet iemand of Peter al een kaart heeft?
Nice, ik wil voor mijn zwager nog een MB bemachtigen, maar ik ben benieuwd of dat nog gaat lukken met de nieuwe wachtrijentechniek.
Peter. had volgens mij een 6700xt voor MSRP over mogen nemen van @Postman den goedheiligman _/-\o_ :+

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Oet schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:17:
[...]

Nice, ik wil voor mijn zwager nog een MB bemachtigen, maar ik ben benieuwd of dat nog gaat lukken met de nieuwe wachtrijentechniek.
Peter. had volgens mij een 6700xt voor MSRP over mogen nemen van @Postman den goedheiligman _/-\o_ :+
Dan zou Peter. dat wel eens beter gecommuniceerd mogen hebben, want we sloten af met dat iemand het ging overleggen met zijn vader... :F

De nieuwe wachtrij methode is inderdaad een ramp. Er wordt vanuit een kleine groep Tweakers wel achter de schermen gewerkt aan mogelijkheden het voor onze community meer kansen te geven, maar het lastige is dat we pas zaken kunnen testen tijdens een drop nu.

Reken er maar op dat dit overal nu gaat gebeuren, en dat vooral de gesloten groepen hier helaas de winnaar van gaan zijn. Of AMD moet een aantal grote wijzigingen doorbrengen in de wachtrij, er is ook een Reddit post van een mede Tweaker hierover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-10 16:37
Tot @Postman of anderen met een betere manier komen laat ik alvast weten hoe het mij gelukt is. (In verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst)

Chrome inloggen bij paypal en open laten staan met eventueel autorefresh.
Meerdere gebruikers aanmaken in chrome die allemaal een nieuw venster en ID krijgen.

Klikken als een malle tussen alle vensters om te zien welk mannetje het snelst is en die in de gaten houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Idanue op 31-07-2021 00:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:13
Idanue schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:09:
Tot @Postman of anderen met een betere manier komen laat ik alvast weten hoe het mij gelukt is. (In verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst)

Meerdere gebruikers aanmaken in chrome die allemaal een nieuw venster en ID krijgen.

Klikken als een malle tussen alle vensters om te zien welk mannetje het snelst is en die in de gaten houden.
Je kan elk tab toch een eigen venster geven en alle vensters naast elkaar zetten. Scheelt een hoop ge-tab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigTasty
Source90 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:57:
[...]

Je kan elk tab toch een eigen venster geven en alle vensters naast elkaar zetten. Scheelt een hoop ge-tab.
Zeker, wat ook al eerder is aangehaald is
1x chrome
1x chrome incognito
1x edge
1x edge inprivate
Etc. Etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En daar is dan de officiële reactie van AMD op Reddit: https://www.reddit.com/r/...s/oui4ii/comment/h74mjov/
We can confirm shoppers did not skip the queue, and there are 1-per-person limits in place, which are later verified via manual order processing.
Volgens hun is het dus niet mogelijk om de wachtrij over te slaan (onzin) en kun je maar 1 GPU per persoon kopen (ook onzin, je kunt elke SKU kopen en vervolgens terugkomen met een andere PayPal/CC). Kortom dit systeem gaat niet aangepast worden en blijft bestaan in zijn huidige compleet onzinnige vorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigTasty
Postman schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:50:
En daar is dan de officiële reactie van AMD op Reddit: https://www.reddit.com/r/...s/oui4ii/comment/h74mjov/

[...]

Volgens hun is het dus niet mogelijk om de wachtrij over te slaan (onzin) en kun je maar 1 GPU per persoon kopen (ook onzin, je kunt elke SKU kopen en vervolgens terugkomen met een andere PayPal/CC). Kortom dit systeem gaat niet aangepast worden en blijft bestaan in zijn huidige compleet onzinnige vorm.
"1-per-person limits" zullen ze waarschijnlijk uitleggen als 1 van elk SKU per persoon, hoewel ze daar wel bewust vaag over doen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BigTasty schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:40:
[...]

"1-per-person limits" zullen ze waarschijnlijk uitleggen als 1 van elk SKU per persoon, hoewel ze daar wel bewust vaag over doen nu.
Zijn ze inderdaad bewust vaag over. Zelfs in de annulering e-mails zijn ze vaag. Maar goed we weten ondertussen allemaal dat het 1 SKU per huishouden is en dat de reset van die limiet rond de x weken ligt (soms lijkt het 12+, dan weer 5-6).

Zoals iemand op Discord al terecht zegt: dit is een klassiek PR antwoord. Ze gaan niet hun methodes uitleggen en toegeven dat het een waardeloze implementatie is. Hooguit kunnen we hopen dat ze toch iets aanpassen, maar helaas heeft het verleden wel bewezen dat er niets verandert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 13:22
Wat een contradictie van AMD; enerzijds investeren ze in een 'eerlijker' systeem, anderzijds laten ze terechte feedback op dat systeem, namelijk: waarom het toch niet eerlijker is, aan hen voorbij gaan. Zo jammer!
Ik vond vooral punt 4 van mogelijke oplossingen een mooi voorstel van die Reddit-gebruiker.

[ Voor 4% gewijzigd door Degrader op 31-07-2021 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.Ramakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:10
Ik denk dat mensen zich altijd benadeeld zullen voelen. Mensen zoals ik die geen gebruik maken van een script etc zijn ook benadeeld.
Wat ze ook doen, het zal nooit genoeg zijn.
Ze doen al iets, voor de een beter als voor de ander. Helaas. Thats life. Zolang ze geen 100.000 kaarten droppen zal er altijd iemand naast grijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigTasty
Degrader schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:34:
Wat een contradictie van AMD; enerzijds investeren ze in een 'eerlijker' systeem, anderzijds laten ze terechte feedback op dat systeem, namelijk: waarom het toch niet eerlijker is, aan hen voorbij gaan. Zo jammer!
Ik vond vooral punt 4 van mogelijke oplossingen een mooi voorstel van die Reddit-gebruiker.
Hmm, ik ben het daar niet helemaal mee eens. Wat nou als je queuet voor een 6800xt mb en die blijkt wanneer je aan de beurt bent uitverkocht. Dan heb je vervolgens ook niet de kans om een 2e keus te kopen.

Daarnaast kan je met meerdere browsers meerdere queues opzetten, ook vanaf 1 IP. Het blokkeren van meer dan 1 aankoop per IP is ook niet echt een sublieme optie wanneer er mensen achter bijvoorbeeld CGNAT zitten. Degene die misbruik willen maken werken daar ook weer eenvoudig omheen.

Wellicht is een beperking op shipping address nog een manier om het wat in te perken, de echte scalpers zijn dan vrij snel door de adressen heen denk ik, en ook hier zal wel weer een nadeel voor te bedenken zijn.

Doet er niets aan af dat het nu niet echt lekker loopt. Aan de andere kant denk ik dat AMD al heel wat probeert om het beter te regelen en dat ze er ook niet oneindig veel effort in zullen steken. Ja, ze lijden wat reputatieschade maar de core business is toch verkopen en dat lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 13:22
BigTasty schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Hmm, ik ben het daar niet helemaal mee eens. Wat nou als je queuet voor een 6800xt mb en die blijkt wanneer je aan de beurt bent uitverkocht. Dan heb je vervolgens ook niet de kans om een 2e keus te kopen.
Dat is een goed punt, maar dan zouden ze, zolang je in de wachtrij staat, bijvoorbeeld kunnen aangeven dat er inmiddels geen voorraad meer van is en de optie bieden om een tweede keus te maken of om uit de wachtrij te stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedway4
BigTasty schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:40:
[...]

Vaagheid alom.

Om de post wat extra te onderbouwen ben ik op zoek naar mensen die meerdere kaarten hebben besteld donderdag en die ook geleverd gaan krijgen (verzendbevestiging hebben gehad). Verschillende en of dezelfde SKUs allebei welkom. Als mensen reports van anderen hebben gezien op/in andere fora/discords verneem ik dit graag (via PB of hier).

Kom maar op :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Idanue schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:09:

Nog een kleine optimalisatie voor je operatie: ctrl+tab of ctrl+shift+tab om door de tabbladen te gaan en je muis zit dan al op de goede plek om door de order heen te gaan klikken.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Degrader schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:47:
[...]

Dat is een goed punt, maar dan zouden ze, zolang je in de wachtrij staat, bijvoorbeeld kunnen aangeven dat er inmiddels geen voorraad meer van is en de optie bieden om een tweede keus te maken of om uit de wachtrij te stappen.
Op zich mag je best voor alle producten in de wachtrij. Maar dan niet dat je dus alles maar in je mandje kunt gooien en afrekenen en daarna nog een keer alles kunt kopen, net zolang dat er geen voorraad meer is.

Dus wachtrij uit, 1 product in je mandje, afrekenen, wachtrij in (of zelfs die week niet meer in de wachtrij). Dan is het al een stuk eerlijker dan Scalper Jan die met zijn 20 PP/CC even 30 kaarten koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

Jivebunny schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 16:15:
[...]

Nog een kleine optimalisatie voor je operatie: ctrl+tab of ctrl+shift+tab om door de tabbladen te gaan en je muis zit dan al op de goede plek om door de order heen te gaan klikken.
Waarom zou je nog naar andere tabs geen eens je binnen bent? je neemt gewoon 1 na 1 wat je wil eens je binnen bent.. afhandelen en naar de volgende om te bestellen. Als er genoeg voorraad is natuurlijk |:(
switch gewoon effe van paypal als je dezelfde nog eens wil. Eens de queue voorbij en snel bij de start, krijg je walhalla. Dat kon je vroeger meestal enkel als er wat mis was met de standaard drop :)

zolang die back-end niet dicht is gaat een groot deel weg naar bots, hoe meer tijd tussen de open back-end en effectieve start hoe erger voor de gewone user. AMD kan dit perfect wegdoen, ze kunnen alle orders die voor 16.00 geplaatst zijn via DR allemaal cancelen en die gebruikte adressen en betalingsmethoden allemaal blacklisten, maarja, dat vraagt een brein neem ik aan?

als ze de back-end vroeger openzetten dan de rest dan is het dus al verloren
daarom de trigger op hwluxx dat de drop er al was om 15h55 dan waren de bots dus al gestart

fast forward in de queue wordt her en der vermeld maar heb ik nog niks over kunnen vinden

je kan jezelf natuurlijk op verschillende manieren verschillende keren in de queue zetten

we zien wel volgende week, hopen op een waterkansje en je kansen wat verhogen, maar ik zie de kans enkel dalen...AMD kan veel zeggen over die scripts en way of working maar op de oude manier konden we echt hier op de site nog 10tallen NL-BE aankopen waarnemen, nu betwijfel ik dit ten zeerste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
d3x schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:59:
[...]

Waarom zou je nog naar andere tabs geen eens je binnen bent? je neemt gewoon 1 na 1 wat je wil eens je binnen bent.. afhandelen en naar de volgende om te bestellen. Als er genoeg voorraad is natuurlijk |:(
switch gewoon effe van paypal als je dezelfde nog eens wil. Eens de queue voorbij en snel bij de start, krijg je walhalla. Dat kon je vroeger meestal enkel als er wat mis was met de standaard drop :)

zolang die back-end niet dicht is gaat een groot deel weg naar bots, hoe meer tijd tussen de open back-end en effectieve start hoe erger voor de gewone user. AMD kan dit perfect wegdoen, ze kunnen alle orders die voor 16.00 geplaatst zijn via DR allemaal cancelen en die gebruikte adressen en betalingsmethoden allemaal blacklisten, maarja, dat vraagt een brein neem ik aan?

als ze de back-end vroeger openzetten dan de rest dan is het dus al verloren
daarom de trigger op hwluxx dat de drop er al was om 15h55 dan waren de bots dus al gestart

fast forward in de queue wordt her en der vermeld maar heb ik nog niks over kunnen vinden

je kan jezelf natuurlijk op verschillende manieren verschillende keren in de queue zetten

we zien wel volgende week, hopen op een waterkansje en je kansen wat verhogen, maar ik zie de kans enkel dalen...AMD kan veel zeggen over die scripts en way of working maar op de oude manier konden we echt hier op de site nog 10tallen NL-BE aankopen waarnemen, nu betwijfel ik dit ten zeerste.
De bots zijn ook niet achterlijk. Die gaan echt niet voor 16u bestellen als iedereen een scherm krijgt met een countdown timer in koeienletters. Die wachten gewoon tot de teller op nul staat, gooien er nog een halve minuut bovenop voor de zekerheid en kopen dan alles wat los en vast zit want die paar sukkels die door de wachtrij geraakt zijn ondertussen zijn toch geen tegenstander.

Reken dat ze minimaal een minuut of 4-5 hebben tot er meer mensen doorheen gaan raken. En low and behold was het ook niet op dat moment dat er gezegd werd dat al 50% van de 6800(XT) verkocht was. Nou die is echt niet bij de mensen terecht gekomen die netjes door de wachtrij gekomen zijn, iedereen hier met een 6800(XT) lijkt die pas na 16:06 gekocht te hebben. En dat was een handvol mensen, waar er voorheen met gelijke drop aantallen zeker het viervoudige was.

Als we niet samen als community een front opwerpen dan verliezen we de strijd. Simpel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 18:44
De vraag is: heeft AMD in de gaten dat dit niet helemaal praktisch is voor de consument? doen ze er wat mee?
Of hebben ze zoiets van, het zal wel. Laat het lekker gaan weer en alles wat de wachtrij weet te omzeilen koopt het op. We zullen het wel weer zien!

Suh dude

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Speedway4
pannekoek141 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:19:
De vraag is: heeft AMD in de gaten dat dit niet helemaal praktisch is voor de consument? doen ze er wat mee?
Of hebben ze zoiets van, het zal wel. Laat het lekker gaan weer en alles wat de wachtrij weet te omzeilen koopt het op. We zullen het wel weer zien!
Jup, ik heb een post op Reddit geplaatst (met bijdrage van @Postman )en AMD heeft daar op gereageerd. Ik hoop maandag/dinsdag bevestigingen van mensen te kunnen vinden in de bekende discords met hun successen afgelopen donderdag. Nogmaals, als mensen bevestigingen hiervan zien, laat het me weten, dan kan ik dat ook delen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

1 ding is wel weer duidelijk. Het komt niet handig uit die queue.
Crypto weer leuk aan het stijgen en nu ook nog eens flinke schaarste op V&A omdat niemand door de queue heen kwam. Prijzen vliegen alweer de lucht in. 6800xt staan er weer op voor 900+. Weekje geleden mocht je blij zijn met 800,- :+. Well done.

Zuur als je net had bedacht dan toch maar iets meer te betalen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:19
Hupske schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:29:
Prijzen vliegen alweer de lucht in. 6800xt staan er weer op voor 900+. Weekje geleden mocht je blij zijn met 800,- :+. Well done.
Er staan er op die er 1000,- voor vragen, kleine 33% markup.
8)7

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Bad Brains schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:47:
[...]

Er staan er op die er 1000,- voor vragen, kleine 33% markup.
8)7
Mooi prijsje :+ Gaat straks ook wel verkocht worden omdat niemand er meer aan kan komen door AMD zelf.
Alleen zal ik als miner zijnde alleen de 6800 kopen. Stukje goedkoper en doet het zelfde aan mhs.

Dus eigenlijk is de gamer de echte dupe op het moment.

[ Voor 20% gewijzigd door Hupske op 01-08-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigTasty
Hupske schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:29:
1 ding is wel weer duidelijk. Het komt niet handig uit die queue.
Crypto weer leuk aan het stijgen en nu ook nog eens flinke schaarste op V&A omdat niemand door de queue heen kwam. Prijzen vliegen alweer de lucht in. 6800xt staan er weer op voor 900+. Weekje geleden mocht je blij zijn met 800,- :+. Well done.

Zuur als je net had bedacht dan toch maar iets meer te betalen….
Denk niet dat er al bestellingen van donderdag geleverd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
BigTasty schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:33:
[...]

Dat maakt het nog erger niet?

Iets wat ze toen al niet kwijt konden word 150 euro meer.
maar AMD heeft gelijk, alles klopt en loopt op rolletjes.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

BigTasty schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:33:
[...]

Dat is dus eigenlijk al een probleem. Kaarten komen vaak al beschikbaar als ze weten dat hij verzonden is(ondanks dat dat niet toegestaan is op V&A). Maar ik heb hier 2/3 tweakers geteld dit keer, waar het weken ervoor rustig 10 waren. En laat ik het nog maar niet over de Discord groepen hebben. Daar pakken vaak rustig 30 gasten een kaart en je kan wel raden dat waren er nu ook maar 2/3 😅

Eigenlijk is AMD het wel gelukt om ‘scalpers’ buiten de deur te houden. Maar dat is eigenlijk heel slecht voor de ‘tweedehands’ markt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hupske schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:04:
[...]

Dat is dus eigenlijk al een probleem. Kaarten komen vaak al beschikbaar als ze weten dat hij verzonden is(ondanks dat dat niet toegestaan is op V&A). Maar ik heb hier 2/3 tweakers geteld dit keer, waar het weken ervoor rustig 10 waren. En laat ik het nog maar niet over de Discord groepen hebben. Daar pakken vaak rustig 30 gasten een kaart en je kan wel raden dat waren er nu ook maar 2/3 😅

Eigenlijk is AMD het wel gelukt om ‘scalpers’ buiten de deur te houden. Maar dat is eigenlijk heel slecht voor de ‘tweedehands’ markt :P
Het is ze gelukt iedereen buiten de deur te houden. De meeste GPU ga je ook niet terugvinden op V&A, MP of 2dehands ofzo, nee die gaan direct naar eBay.

En ja, was er voorheen nog een gedeelte van de aankopen hier in NL/BE die je op V&A terug zag, met een handvol mensen die succes hadden kun je wel raden wat de beschikbare voorraad zal zijn.

AMD heeft dus gedaan wat voorheen de webwinkels deden: zorgen dat je zelfs met 50% boven MSRP nog steeds goedkoper bent dan bij een AIB kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.Ramakers
  • Laatst online: 11-08 11:10
Is AMD een bedrijf dat winst wil maken of gewoon eentje zonder winstoogmerk?
Neem aan dat AMD zich ook gewoon moet verantwoorden tov zijn shareholders. Die zullen ondertussen ook wel de vraag gezien hebben naar meer gpu's en die snappen V&A maar al te goed.

Kan me niet indenken dat AMD als good gesture minder winst zou willen maken.
Zolang de mensen kopen, is er toch geen probleem voor AMD, gezichtsverlies, laat me niet lachen, Nvidia doet juist hetzelfde.

Games, miners, chiptekorten whatever de reason. Mensen hebben door Covid nu eenmaal meer poen in de zakken, geen vakantie trips van enkele 1000 euros, en wat hebben ze wel, thuis een pc waar ze in dit shit weer maar al te graag achter zitten.

Dus prijzen stijgen nu eenmaal.

Mvg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 19:46
Al tijden hoor ik kreten dat AMD beter een wachtrij-systeem zou moeten implementeren. Doen ze dat, lees ik hier klachten?!? Ze doen hun best. Dat lijkt me toch duidelijk? Ze doen ten minste iets, wat ik niet van alle spelers op deze markt kan zeggen. Geef ze tijd om hun wachtrij te verbeteren. Kinderziektes zijn normaal.

Voor welk bedrag een kaart op de vrije markt verkocht wordt, daar hebben ze natuurlijk controle noch zeggenschap over. Ook hebben ze geen inbreng in de cryptomarkt. In plaats van bestaande modellen stopzetten en nieuwe -duurdere- op de markt brengen. Leveren ze veel kaarten tegen de originele AVP (=MSRP).

Weinig aanbod hier op V&A zie ik als iets positiefs. Immers is de bedoeling van hun acties om kaarten direct bij eindgebruikers in handen te laten krijgen. Dat lijkt daarmee te lukken. Want als het voordeel bij de scalpers zou liggen; krijgen we dan niet juist meer aanbod op V&A? Dat zien we niet, dus is het effect positief; toch?

Frustratie is begrijpelijk. Weer iets nieuws. Aanpassen; wennen; bijsturen. Iedereen (bovenal AMD) zou het liefst voldoende voorraad voor wie wil zien. Dat is nog niet het geval. Maar laat de moed niet zakken. Ze doen veel moeite om het beter te maken. Het is slechts een kwestie van tijd voordat we allemaal een kaart hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-jacQues- schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:47:
Al tijden hoor ik kreten dat AMD beter een wachtrij-systeem zou moeten implementeren. Doen ze dat, lees ik hier klachten?!? Ze doen hun best. Dat lijkt me toch duidelijk? Ze doen ten minste iets, wat ik niet van alle spelers op deze markt kan zeggen. Geef ze tijd om hun wachtrij te verbeteren. Kinderziektes zijn normaal.
Ik noem dit geen kinderziektes meer, dit is gewoon een idiote manier van implementeren. En sorry maar het gebruikte systeem is echt al jaren gekraakt. Kijk maar naar al die ticket bots die er zijn, allemaal gebruik makend van Queue-IT.

Nogmaals: goed dat ze iets doen, maar op deze manier kun je beter niets doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
Nou ik ben na (pas) 7 weken wel klaar met het spelletje, een 6800MB op de kop kunnen tikken voor msrp+100 inc verzenden.
Had het liever ook niet betaald maar eerlijkheidshalve ik heb ook mijn 1080 voor 400,- verkocht waar de marktwaarde voor die kaart (met waterblok) mss 300,- was toentertijd.
Nu maar hopen dat postnl het niet verkloot.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Autovisie
De DHL bezorger stond vanochtend al aan de deur hier, dat gaat wel vlug.

Aan alle ophef te lezen, hier en elders, heb ik geluk gehad dat ik iets kopen kon afgelopen donderdag

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BigTasty
Autovisie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:48:
De DHL bezorger stond vanochtend al aan de deur hier, dat gaat wel vlug.

Aan alle ophef te lezen, hier en elders, heb ik geluk gehad dat ik iets kopen kon afgelopen donderdag
Hier is ook een pakketje bezorgd :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYhJ0lgUbgrWK903HHsSikR-_ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UvSBpQ4Y06ywrTkHBxI04j6N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Er bestaat een kans dat vanaf ongeveer donderdag AMD kaarten goedkoper worden:
https://www.nicehash.com/...-forking-2021-08-04-15-00

Door de forking wordt ETH minen minder aantrekkelijk en daar zijn AMD kaarten juist goed in, LHR kaarten en zelfs sommige gewone kaarten minen nu al Raven.

Sorteer maar eens op RVN:
https://www.kryptex.org/en/best-gpus-for-mining

Just a tip.

PS. weet niet hoe de 6800 en 6900 kaarten scoren, want daar hebben ze geen score van.

[ Voor 10% gewijzigd door JDx op 02-08-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socket 1337
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 11:24
Heeft het nog zin om de week te proberen of zal er niks veranderd zijn t.o.v. vorige week? Hebben we een nieuw script of iets anders waarme we meer kunnen doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d3x

d3x

JDx schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:21:
Er bestaat een kans dat vanaf ongeveer donderdag AMD kaarten goedkoper worden:
https://www.nicehash.com/...-forking-2021-08-04-15-00

Door de forking wordt ETH minen minder aantrekkelijk en daar zijn AMD kaarten juist goed in, LHR kaarten en zelfs sommige gewone kaarten minen nu al Raven.

Sorteer maar eens op RVN:
https://www.kryptex.org/en/best-gpus-for-mining

Just a tip.

PS. weet niet hoe de 6800 en 6900 kaarten scoren, want daar hebben ze geen score van.
zeer weinig miners kopen momenteel nog extra kaarten bij tenzij er defecten zijn of wat kleinere aanpassingen of 2dehands interessante kaarten...

Er is een giga dump uit china sinds de mining ban, vooral nvidia omdat ze in die regio NOOIT kijken naar verbruik en enkel naar opbrengst, daar is laatste generatie RTX heel goed. De huidige RX generatie is een goede optie als je hash/power bekijkt.

De ETH EIP1559 gaat enkel de GAS fees aanpassen, mining blijft dus nog steeds POW lucratief mogelijk maar de echte reden voor afhaken is de nakende ETH2.0. Deze wordt verwacht tegen begin 2022. Dus als je snel even een rekening maakt dan weet je dat een 6800-6800XT momenteel een 125-135 eur geeft per maand (elec kosten eraf) met nog 4-5 maanden te gaan dan zijn enkel AMD kaarten tegen MSPR redelijk interessant nog om te kopen. Wat de invloed is van EIP1559 is nog niet geweten, dit kan mogelijk 10-20% revenue drop geven maar ook 0%.

[ Voor 3% gewijzigd door d3x op 03-08-2021 08:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d3x

d3x

Socket 1337 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:22:
Heeft het nog zin om de week te proberen of zal er niks veranderd zijn t.o.v. vorige week? Hebben we een nieuw script of iets anders waarme we meer kunnen doen?
Deze week kan je gewoon zoals iedereen netjes in de rij gaan staan. Of je meer of minder succes gaat hebben kan ik niet zeggen. Ik weet alleen van mezelf dat ik VEEL minder succes zal hebben :)

Iets extra van script of workaround is nog niet geweten aangezien het niet echt kan getest worden. Er is wel her en der melding van mensen die vroeg uit queue kwamen dat de knoppen er nog niet waren en dat zij wederom de nood hadden aan het "add to card" script.

Dit kan ik echter niet bevestigen, aangezien ikzelf pas na een 15tal minuten na 16h door de queue was. De knoppen waren dan allemaal beschikbaar van de GPU's maar de voorraad erachter was al lang foetsie.... ;w

De enige oplossing lijkt momenteel om meerdere queue id te hebben en zo hopen dat je op deze manier sneller geluk hebt met de ene of andere want ze lijken niet IP bound. Natuurlijk heeft dit gevolgen voor je paypal login etc aangezien je dit niet overal open kan staan hebben en dus geen pre-login. Maar je kan er vanuit gaan dat als je al vroeg door de queue bent dat die laatste 5-10sec paypal ook niet meer zal uitmaken. Tussen het moment van "in wachtrij" en "je wordt doorgestuurd naar de aankoop" pagina zit ook enkele seconden dus dan kan je wel al paypal login doen op een prefab paypal tab. Wegens de queue heb je nu ook geen last meer van 403-503 dus dat is een voordeel.

Maar algemeen, de kansen zijn nog kleiner geworden.

[ Voor 60% gewijzigd door d3x op 03-08-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvinus
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-01-2024
Jullie zijn goud. _/-\o_

Fingers crossed voor deze week, of de week erop, of de week erop... of... nou ja, we zien wel.
Iedereen in ieder geval succes gewenst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Voor de mensen die geluk hadden in de drop van vorige week en nog geen Shipping Confirmation hebben gehad, maak even een DHL account aan op hetzelfde e-mailadres als je bij AMD gebruikt hebt.
Op de Discord namelijk iemand met een 6900XT die opeens een pakket aangemeld ziet voor vandaag bij DHL afkomstig van Ingram Micro in Tilburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigTasty
Postman schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:13:
Voor de mensen die geluk hadden in de drop van vorige week en nog geen Shipping Confirmation hebben gehad, maak even een DHL account aan op hetzelfde e-mailadres als je bij AMD gebruikt hebt.
Op de Discord namelijk iemand met een 6900XT die opeens een pakket aangemeld ziet voor vandaag bij DHL afkomstig van Ingram Micro in Tilburg.
Klopt idd, de mailserver van AMD heeft het zwaar denk ik. Pakketje is zelfs vanmorgen al afgeleverd, en net de shipping mail pas gehad (helaas wel dezelfde zending :D ).

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Zo sinds de wachtrij is dit topic opeens ook van de aardbodem aan het verdwijnen lijkt wel :P

Anyhoe ietswat positief nieuws over Direct Buy op AMD.com: dit lijkt opeens een stuk sneller te zijn dan het lange tijd geweest is. Zover ik kan zien is de random response tijd bij XHR naar de backend vervallen en gaat het nu weer instant, zoals je van een echte API gewend zou zijn. Hopelijk blijft dit zo en gaat het voor de mensen die wel door de wachtrij raken voor de voorraad op is nu allemaal wat vlotter (nadeel is dat dit dus ook zo is voor mensen die alles tegelijk opkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-10 17:22

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Postman schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:22:
Zo sinds de wachtrij is dit topic opeens ook van de aardbodem aan het verdwijnen lijkt wel :P

Anyhoe ietswat positief nieuws over Direct Buy op AMD.com: dit lijkt opeens een stuk sneller te zijn dan het lange tijd geweest is. Zover ik kan zien is de random response tijd bij XHR naar de backend vervallen en gaat het nu weer instant, zoals je van een echte API gewend zou zijn. Hopelijk blijft dit zo en gaat het voor de mensen die wel door de wachtrij raken voor de voorraad op is nu allemaal wat vlotter (nadeel is dat dit dus ook zo is voor mensen die alles tegelijk opkopen).
We gaan het morgen meemaken als we weer netjes aansluiten in de rij...

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zojuist je button script getest en de response is heel snel. De "New Product" banners zijn ook weg van de producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Ik was van plan morgen het script van Vuurvliegje te gebruiken, indien ik door de queue kom, maar ik merk nu dat die helaas niet meer werkt.

@Postman
Zou jij misschien nog een keer jouw script kunnen posten? :$ (of een dm natuurlijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tyranium schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:58:
Ik was van plan morgen het script van Vuurvliegje te gebruiken, indien ik door de queue kom, maar ik merk nu dat die helaas niet meer werkt.

@Postman
Zou jij misschien nog een keer jouw script kunnen posten? :$ (of een dm natuurlijk)
Uitleg van Vuurvli3gje
Het script werk niet (meer)
Loopt de pagina helemaal vast of zie je een van de onderstaande fouten in de console.
  • Missing required parameters: sitekey
  • Cannot read property 'bind' of undefined
Dan is die versie van het script verlopen. Controleer voor de zekerheid of je gebruikt maakt van de nieuwste versie. Dit probleem word veroorzaakt door de obfuscator die ik gebruik. Deze fouten kunnen op een willekeurig moment optreden bij versies die ouder zijn dan 24uur. De enige oplossing is wachten tot ik een nieuwe versie online zet. Hoewel ik mijn best zal doen dit regelmatig te controleren zullen er dagen zijn dat het script niet werkt. Je mag ervan uitgaan dat ik zorg dat er elke donderdag een nieuwe versie beschikbaar komt.
Voor de mensen die willen zal ik morgen nog een keer het normale button script online zetten. Hoewel de noodzaak en toegevoegde waarde met de wachtrij niet heel groot lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Postman schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:12:
[...]

[...]

Voor de mensen die willen zal ik morgen nog een keer het normale button script online zetten. Hoewel de noodzaak en toegevoegde waarde met de wachtrij niet heel groot lijkt.
Thanks! :Y)

Vorige week posten er volgens mij iemand/een paar mensen dat ze niet de "Add to cart" knoppen zagen, nadat ze door de queue kwamen. Ze zagen de knoppen pas nadat ze naar de full specifications pagina waren gegaan.
Vandaar dat ik ernaar vraag. Meer als een backup, mochten die knoppen niet zichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:06
Ik ga morgen mijn eerste poging wagen voor een 6700xt. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Heb nog niet eerder iets bij AMD geprobeerd te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-10 08:10
FrankoNL schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:05:
Ik ga morgen mijn eerste poging wagen voor een 6700xt. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Heb nog niet eerder iets bij AMD geprobeerd te kopen.
Ik ook, 2e poging, beetje hetzelfde als concertkaartjes kopen, spannend, en hele kleine kans dat het lukt.... 8)7

Acties:
  • +20 Henk 'm!
Voor deze week weer een nieuwe versie van het button script. Versie is 05-08-2021, rev. 1.
Dit is voor een bookmark, wil je het zelf in de console plakken dan even het stukje met javascript: weg laten.

Nu zul je wel afvragen wat je hier nog aan kunt verbeteren? Nou ja niet veel. Ik heb wel de console output over beschikbare stock naar de front-end gekopieerd. Deze wordt nu bovenaan getoond.
Tevens is er een checkbox bijgekomen, deze is voor het wel of niet laten zien van de CPU op de pagina. Aangezien de meeste hier voor GPU zullen gaan is dat wellicht een leuke toevoeging. Standaard is alles zichtbaar, en dat is omdat de code anders nog langer wordt.

Verder is de werking hetzelfde als voorheen, op wat kleine schoonheidsfoutjes na. Kan zijn dat de layout met het oude script niet helemaal lekker gaat, dit is door wijzigingen aan de kant van AMD sinds gebruik van de wachtrij.

Het script is hier te vinden: *knip*. Voor deze keer beschikbaar tot 15u, daarna gaat het echt offline en heeft ook het sturen van berichten geen enkele zin meer.

Waarom zo streng? Omdat er werk aan de winkel is. We (een kleine groep Tweakers) gaan kijken of het mogelijk is weer een eerlijk speelveld te creëren in de wachtrij. Maar omdat het moment van testen nu ongeveer 15 minuten per week is zal er heel wat werk verzet moeten worden en aardig wat zaken voorbereid moeten worden. Ik zal daarom ook minder aanwezig zijn op Discord. Zie niet reageren dus ook niet als asociaal, maar dat ik bezig ben voor jullie :>

[ Voor 11% gewijzigd door Postman op 05-08-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Laatst online: 07-10 14:36
Nice ik ben benieuwd wat jullie gevonden hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 16:39
Hoe laat ging de queue vorige week open? Voor 16:00 uur kon je geloof ik de wachtrij in en om 16:00 uur ging er een soort randomizer overheen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-06 20:47
Haha ja het is opeens een stuk rustiger he.
Ik heb zelf al een MB weten te bemachtigen dus voor mij is de noodzaak er niet meer, al vind ik het nog wel leuk om het wat te volgen... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 08:50
Robkazoe schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:20:
Hoe laat ging de queue vorige week open? Voor 16:00 uur kon je geloof ik de wachtrij in en om 16:00 uur ging er een soort randomizer overheen toch?
Volgens mij was de counter 15 minuten, 15.45u dus.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigTasty
Robkazoe schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:20:
Klopt. Om 15:45 was het systeem actief en om 1600 werd je op een random spot in de queue geplaatst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-10 23:08
Als ik dit allemaal zo lees dan heb ik enorm veel mazzel dat het mij vlak voor de wachtrij ellende gelukt is.

Voor mij is het niet meer nodig, dus zal jullie niet dwarszitten in die beruchte wachtrij, maar blijf dit topic wel volgen. Vindt het wel leuk om te volgen hoe het nu gaat.
Alvast succes iedereen die vandaag weer een poging gaat wagen.

An unexpected error has occurred

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:14
AMD heeft voor half werk gekozen in hun oplossing begrijp ik. In de basis is een queue niet per definitie slecht, maar het belangrijkste zijn ze schijnbaar vergeten.

Ze moeten iedere queue deelnemer een uniek id geven (bv 'n guid) en deze in de backend in 'n cache bewaren met een expiration tijd van 1 uur. Bij 't aanmaken van één order wordt gecontroleerd of de meegegeven identifier valide is en zo ja, de order aanmaken en die unique identifier uit de cache verwijderen.

Die simpele wijziging zou ervoor zorgen dat één queue deelnemer één kaart kan kopen. Dan heb je alleen nog multi-queue filters nodig en de handmatige check om 99% van de trucjes te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aburrir
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:47
Hopelijk vandaag op m’n werk meer kans met 2 computers en 2 telefoons open…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Ze hadden gewoon een simpele sign up moeten doen per model voor een week dan een shuffle en iedere deelnemer die al een kaart gekocht heeft eruit moeten filteren en van daaruit iedereen die na de initiële shuffle inschrijft komt achteraan de lijst. Dan kunnen ze ook iedere week vertellen hoeveel er voor je zijn zodat zij en jij weet wat je kansen zijn zodat we niet weken hoeven te verspillen. en als ze die week 200 kaarten van het gewenste model hebben mail je de eerste 200 uit de lijst en geeft ze een uur toegang met een limiet van 1 kaart. Als er dan 140 verkocht zijn mail je de volgende 60.

Toen ik dit de eerste keer voorstelde zij iedereen dat is te veel werk. Maar ondertussen zijn we vele maanden en versies van de site verder en had mijn idee minder werk geweest en VEEL minder frustratie en irritatie opgeleverd.

Dit systeem is gewoon een drama.

Ik heb op mijn laptop van 3 drops geleden nog alle pagina's open staan en ben benieuwd of ik daar wat mee kan vandaag.

[ Voor 6% gewijzigd door computerjunky op 05-08-2021 12:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuurvli3gje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-02 16:16
Ze zijn nog steeds bezig met tweaken. Zo valt uit de huidige tokens op te maken dat ze vanaf afgifte nog maar 3 minuten geldig zijn. Dit in plaats van oneindig geldig zo lang ze binnen 10m ververst werden.
code:
1
EventId=eu0805l01n8cv5&QueueId=00000000-0000-0000-0000-000000000000&FixedValidityMins=3&RedirectType=idle&IssueTime=1628159235&Hash=c34540b03044d4c27e60df002802a6cd3d73958fc2ee10221e47126ccc59fbd1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand bevestigen dat de queue niet IP gevoelig is? lijkt mij wel een flow als dit zo zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:16
computerjunky schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:13:
Ze hadden gewoon een simpele sign up moeten doen per model voor een week dan een shuffle en iedere deelnemer die al een kaart gekocht heeft eruit moeten filteren en van daaruit iedereen die na de initiële shuffle inschrijft komt achteraan de lijst. Dan kunnen ze ook iedere week vertellen hoeveel er voor je zijn zodat zij en jij weet wat je kansen zijn zodat we niet weken hoeven te verspillen. en als ze die week 200 kaarten van het gewenste model hebben mail je de eerste 200 uit de lijst en geeft ze een uur toegang met een limiet van 1 kaart. Als er dan 140 verkocht zijn mail je de volgende 60.

Toen ik dit de eerste keer voorstelde zij iedereen dat is te veel werk. Maar ondertussen zijn we vele maanden en versies van de site verder en had mijn idee minder werk geweest en VEEL minder frustratie en irritatie opgeleverd.

Dit systeem is gewoon een drama.

Ik heb op mijn laptop van 3 drops geleden nog alle pagina's open staan en ben benieuwd of ik daar wat mee kan vandaag.
Welke kaart zoek je trouwens deze drop? Volgens mij had je toch een 6900XT eindelijk gescored? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Jaïr.exe schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Welke kaart zoek je trouwens deze drop? Volgens mij had je toch een 6900XT eindelijk gescored? :P
Idd ik zoek nog een 6800 XT voor mijn broer. Of voor mij als hij liever de 6900 XT heeft.

Beest van een kaart trouwens mar mijn god wat een coil whine. Ergste die ik in 25 jaar gehoord heb.

[ Voor 13% gewijzigd door computerjunky op 05-08-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

computerjunky schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:58:
[...]

Idd ik zoek nog een 6800 XT voor mijn broer. Of voor mij als hij liever de 6900 XT heeft.

Beest van een kaart trouwens mar mijn god wat een coil whine. Ergste die ik in 25 jaar gehoord heb.
Coil whine kan aan veel dingen liggen steek het niet zo zeer al te snel op de graka omdat je met een ander type dat probleem niet had.

Zo heb ik uiteindelijk mijn gigabyte x570 vervangen om de coil whine op te lossen van mijn 3 voedingen en 2x graka een 6700xt en een 6800. Dit terwijl mijn 5700xt er geen last van had.. en het grappige was, ik heb er 2 corsair voedingen op getest, allemaal andere types, zelfde resultaat. Toen ik uiteindelijk ,naar een bequit ging was de coil whine weg van mijn voeding en van mijn gpu. Toen ik uiteindelijk mijn x570 gigabyte verving kon ik eender welke voeding en graka combo steken zonder enige coil whine....

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vuurvli3gje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:35:
Ze zijn nog steeds bezig met tweaken. Zo valt uit de huidige tokens op te maken dat ze vanaf afgifte nog maar 3 minuten geldig zijn. Dit in plaats van oneindig geldig zo lang ze binnen 10m ververst werden.
code:
1
EventId=eu0805l01n8cv5&QueueId=00000000-0000-0000-0000-000000000000&FixedValidityMins=3&RedirectType=idle&IssueTime=1628159235&Hash=c34540b03044d4c27e60df002802a6cd3d73958fc2ee10221e47126ccc59fbd1
Na 3 minuten kun je dus ook niets meer doen op de AMD.com website. Lijkt dus dat ze toch geluisterd hebben naar onze Reddit post en dat het oneindig delen en kopen niet meer mogelijk is.

Je dient echt een nieuwe token te hebben wil je weer iets kunnen doen (ja zelfs het overzicht is niet te laden), dus hopelijk moet je na aankoop ook weer in de wachtrij. En anders ga je na 3 minuten sowieso weer in de wachtrij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
d3x schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:46:
[...]

Coil whine kan aan veel dingen liggen steek het niet zo zeer al te snel op de graka omdat je met een ander type dat probleem niet had.

Zo heb ik uiteindelijk mijn gigabyte x570 vervangen om de coil whine op te lossen van mijn 3 voedingen en 2x graka een 6700xt en een 6800. Dit terwijl mijn 5700xt er geen last van had.. en het grappige was, ik heb er 2 corsair voedingen op getest, allemaal andere types, zelfde resultaat. Toen ik uiteindelijk ,naar een bequit ging was de coil whine weg van mijn voeding en van mijn gpu. Toen ik uiteindelijk mijn x570 gigabyte verving kon ik eender welke voeding en graka combo steken zonder enige coil whine....
Interessant maar verdomd lastig om te vinden wat het probleem kan zijn dus.
Heb al wel gemerkt dat als de kaard koud is het probleem het ergste is als hij na 10 minuten opgewarmd is word het probleem al minder.
Moederbord vervangen is echt gewoon totaal geen optie alleen een andere voeding komt er nog. (ben eerst mijn kast aan het modificeren en wacht op een schroef tap zodat ik mijn HDD rekje kan verplaatsen en plaats kan maken voor een langere voeding. En waarschijnlijk komt er dan een RM1000x 2021 in. of er moet een betere optie zijn.
Ik had daarvoor al een topic aangemaakt maar heb besloten eerst de kast aan te passen en mijn opties te vergrote qua voedingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

Postman schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

Na 3 minuten kun je dus ook niets meer doen op de AMD.com website. Lijkt dus dat ze toch geluisterd hebben naar onze Reddit post en dat het oneindig delen en kopen niet meer mogelijk is.

Je dient echt een nieuwe token te hebben wil je weer iets kunnen doen (ja zelfs het overzicht is niet te laden), dus hopelijk moet je na aankoop ook weer in de wachtrij. En anders ga je na 3 minuten sowieso weer in de wachtrij komen.
Met een snellere backend sinds deze week en onbestaande limit op mijn CC, je wil niet weten wat ik kan kopen op die 3min... :)

Maar het is zeker al een verbetering. Er zullen nog een paar puntjes zijn die ze kunnen aanpakken. Uiteindelijk 1 aankoop per sessie had nog beter geweest maar moeilijker te implementeren.
De vraag van vandaag is ook of ze iets gedaan hebben aan het aantal sessies... dat kunnen we nu nog niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-06 20:47
CAT changes, alles behalve 6800XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:04
Postman schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

Er zat vorige week voor de echte queue (er zit in het voorbeeld nu ook geen queue id bij) ook al een 3 minuten expiratie token bij. Herladen van de pagina om de shopping cart was voldoende om een nieuwe te krijgen.
Waarschijnlijk is die drie minuten zo niet meer van toepassing als je echt door de wachtrij bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GelatineRidder
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11-2024
Countdown begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve Seagul
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-10 22:50
Cat vermelding net binnen. Wellicht eerder in de que?
Pagina: 1 ... 220 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord