Dat ziet er uit als DHLParcel en niet de zakelijke variant.Seriph schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:19:
Ik heb ook de shipping information al een paar dagen binnen. Wat mij wel opviel is dat delivery window kleiner is geworden. Eerder hadden mensen het over dat ze de hele dag thuis moest blijven. Bij mij krijg ik een kleinere window. Alleen maar positief natuurlijk.
[Afbeelding]
Belde hier net iemand aan en bij het open doen was ie al verdwenen, stond wel een doos voor de deur met erin een gloednieuwe 6900XT 
DHL Europlus FRT staat erop voor de kenner.
[ Voor 13% gewijzigd door AngryDuck op 05-07-2021 10:09 ]
Ik blijf het van DHL een slecht verhaal vinden dat een pakket van 1000,- gewoon voor de deur wordt achter gelaten. Gelukkig loopt het nu goed af. Maar wat als iemand anders je pakket 'geleend' zou hebben? Vanwege Corona mogen ze zelf tekenen.AngryDuck schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:08:
Belde hier net iemand aan en bij het open doen was ie al verdwenen, stond wel een doos voor de deur met erin een gloednieuwe 6900XT
Maar veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Afgelopen week de RX 6800 XT Midnight Black besteld voor een vriend, ben wel gewend om snel een DHL tracking te krijgen. Tot op heden nog niks, twee andere vrienden van me hadden ook de RX 6800 XT MB besteld, ook nog geen tracking.
Rustig afwachten dan maar
Haha ja dat blijft altijd spannend. Hopelijk inderdaad vandaag dan de tracking mail voor je.k1NG schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:38:
Afgelopen week de RX 6800 XT Midnight Black besteld voor een vriend, ben wel gewend om snel een DHL tracking te krijgen. Tot op heden nog niks, twee andere vrienden van me hadden ook de RX 6800 XT MB besteld, ook nog geen tracking.
Al had ik een enkele week geleden ook tot woensdag moeten wachten op een tracking voor een 6800XT, terwijl de anderen trackings kregen voor 6700xt en 6900xt.
Maar lang wachten is inderdaad niet leuk, dus succes
Kleine update: Vriend van me krijgt nu net de kaart binnen, geen tracking gehad.Gewoonmaikel schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:03:
[...]
Haha ja dat blijft altijd spannend. Hopelijk inderdaad vandaag dan de tracking mail voor je.
Al had ik een enkele week geleden ook tot woensdag moeten wachten op een tracking voor een 6800XT, terwijl de anderen trackings kregen voor 6700xt en 6900xt.
Maar lang wachten is inderdaad niet leuk, dus succes
Dat geldt voor mij niet:Seriph schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:19:
Ik heb ook de shipping information al een paar dagen binnen. Wat mij wel opviel is dat delivery window kleiner is geworden. Eerder hadden mensen het over dat ze de hele dag thuis moest blijven. Bij mij krijg ik een kleinere window. Alleen maar positief natuurlijk.
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m13RhberiVkmqzWA1jugewH8.jpg?f=user_large)
Ja ik had al gezien dat andere het overkomen was maar er is simpelweg niets aan te doen. Ik had mijn setup veranderd en wou dus even testen of alles nog naar behoren werkte met de CPU voor donderdag. Normaliter zou ik die gewoon moeten kunnen kopen maar dat kon dus niet.Postman schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:37:
[...]
En ook @computerjunky: ik heb hier en op de Discord de afgelopen weken meerdere malen voor gewaarschuwd. Helaas zijn jullie niet de enige die dit overkomen is, zelfs op donderdag meerdere mensen die tijdens de drop hetzelfde hadden.
Iets met een gewaarschuwd mens telt voor twee ofzo
De kans is gewoon aanwezig dat dit gebeurt en daar is niet veel aan te doen. Gelukkig is de ban meer heel kort dus was donderdag er gewoon klaar voor en er gebeurde niets maar het kan random dus wel gebeuren.
Idem, 6800XT MB voor een collega valt zojuist binnenFerm schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:50:
DHL heeft zojuist een 6800xt voor een collega afgeleverd.
Buffalo77 | Pokemon Unite
*knip*
En wat denk je dat een dergelijke beschuldiging precies toevoegt aan dit topic? Juistem, nul komma niks.
En wat denk je dat een dergelijke beschuldiging precies toevoegt aan dit topic? Juistem, nul komma niks.
[ Voor 78% gewijzigd door Blaat op 05-07-2021 15:02 ]
BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Snap je reactie, maar deze gaat toch echt naar een game pc van een collegad3x schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:24:
[...]
Zoveel kaarten die binnen vallen voor de maten en collega's van Marktplaats
Buffalo77 | Pokemon Unite
Ik kreeg hier een keer de Macbook Pro van de buurman van DHL.Lizard schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:23:
[...]
Ik blijf het van DHL een slecht verhaal vinden dat een pakket van 1000,- gewoon voor de deur wordt achter gelaten. Gelukkig loopt het nu goed af. Maar wat als iemand anders je pakket 'geleend' zou hebben? Vanwege Corona mogen ze zelf tekenen.
Maar veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Ik hoefde niet eens te tekenen en de buurman had geen idee dat ik hem had.
Ik had ook alleen de hele ruime window (8:00 - 18:00u) gekregen. Maar om 13u ging de bel en kreeg ook zonder tekenen de 6900xt. Zat in een hele grote doos zonder schuim o.i.d. Dat heb ik al eens eerder voorbij zien komen. Maar zal vast goed zijn, de kaart zit ook al in het nodige schuim verpakt. Vanavond inbouwen en testen.
Die van mij is ook net binnen 16:27u, ook los in de doos, zonder bescherming er omheen, buitenste doos was wel flink gebutst, maar de doos van de kaart in punt gaaf.
Had je shipment confirmation wel binnen?Tirinium schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:31:
Die van mij is ook net binnen 16:27u, ook los in de doos, zonder bescherming er omheen, buitenste doos was wel flink gebutst, maar de doos van de kaart in punt gaaf.
Oh ja die had ik vrijdag al,
Donderdag 16:05 order E-mail
Donderdag 20:04 Order Confirmation
Vrijdag 23:28 Shipping confirmation
Zaterdag 01:46 Payment information
Maandag 16:27 kaart binnen
Is vlot gegaan deze keer.
Als ik inlog staat hij nog steeds Order Status: Order in Process
Ook (nog) geen verzendbevestiging gehad
[ Voor 22% gewijzigd door B4tman_DH op 05-07-2021 21:16 ]
Hier hetzelfde, ik denk dat wij gewoon pech hebben en later deze week onze kaart krijgen.B4tman_DH schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:15:
Als ik inlog staat hij nosteeds Order Status: Order in Process
Ik kreeg hem ook rond 17:00. Ik kreeg een 6700xt deze keer. Hele strakke doos eromheen. Mijn 6800xt doos zat los in een grotere doos.
De 6700xt is voor een maat die komt hem straks ophalen. Die mag hem ook gaan uitpakken.
De 6700xt is voor een maat die komt hem straks ophalen. Die mag hem ook gaan uitpakken.
Hier waren ze een keer vroeg. 6700XT voor een medetweaker zat in kleine en strakke doos.Seriph schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:09:
Ik kreeg hem ook rond 17:00. Ik kreeg een 6700xt deze keer. Hele strakke doos eromheen. Mijn 6800xt doos zat los in een grotere doos.
6800XT in een grote doos waarin ie zeker heen en weer kan bouncen, wat hopelijk niet gebeurd is
Ja waarschijnlijk weer woensdag shipment en donderdag in huis, gebeurt wel vaker.disturbedmind schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:22:
[...]
Hier hetzelfde, ik denk dat wij gewoon pech hebben en later deze week onze kaart krijgen.
Nieuwe versie van amd-companion is live.
Ik heb wat meer informatie aan de post toegevoegd en zoals eerder beloofd de Pre-Pay functie (hopelijk) wat beter toegelicht.
Ik heb wat meer informatie aan de post toegevoegd en zoals eerder beloofd de Pre-Pay functie (hopelijk) wat beter toegelicht.
Ik heb ook nog steeds niets ontvangen voor een 6800XT (geen MB)k1NG schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:38:
Hoelaat had jij het mailtje van Paypal en AMD? Vriend van me heeft ook nog niks.icerus schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:08:
[...]
Ik heb ook nog steeds niets ontvangen voor een 6800XT (geen MB)
Is allemaal irrelevant, sommige kaarten worden gewoon veel later verstuurd zonder aanwijsbare reden. Morgen volgt er een verzendmailtje met track&trace en dan donderdag in huis, heb geduld en geen paniekk1NG schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:26:
[...]
Hoelaat had jij het mailtje van Paypal en AMD? Vriend van me heeft ook nog niks.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 06-07-2021 09:51 ]
Donderdag direct na de drop. Ik denk ook wel dat het tegen donderdag zal zijnk1NG schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:26:
[...]
Hoelaat had jij het mailtje van Paypal en AMD? Vriend van me heeft ook nog niks.
*knip* dit soort verzoeken zijn niet toegestaan op het forum.
[ Voor 82% gewijzigd door br00ky op 07-07-2021 21:37 ]
Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!
*knip* niet toegestaan
[ Voor 93% gewijzigd door br00ky op 07-07-2021 21:38 ]
Defecte GPU kan je gewoon terugsturen naar AMD. Zit nog garantie op als het goed is. Of je moet er mee gegooid hebben
[ Voor 32% gewijzigd door br00ky op 07-07-2021 21:38 ]
Neemt niet weg dat ik dan weken zonder zit. Ik heb dus vooral de aankoop nodig om de periode van de herstelling te overbruggen. Nadien ga ik gewoon zonder winst de 2e GPU verkopen.rutgerdj schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:08:
[...]
Defecte GPU kan je gewoon terugsturen naar AMD. Zit nog garantie op als het goed is. Of je moet er mee gegooid hebben
delete
[ Voor 90% gewijzigd door MaXim4m op 06-07-2021 15:09 ]
Ik woon in Denemarken kan het zo zijn dat het script alleen in/NL werkt?Vuurvli3gje schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:51:
Nieuwe versie van amd-companion is live.![]()
Hier zojuist de shipping mail ontvangen van afgelopen drop. Beter laat dan nooit 
Anderen die nog zitten te wachten zullen binnenkort ook wel mailtje krijgen, en anders uiterlijk donderdag lijkt me.
Anderen die nog zitten te wachten zullen binnenkort ook wel mailtje krijgen, en anders uiterlijk donderdag lijkt me.
:fill(white):strip_exif()/f/image/z6qwUJFSq357wSo1cjXspNj0.png?f=user_large)
AMD heeft geen serienummer in de mail staan, hebben ze me een baksteen opgestuurd?
Weet iemand of er (naast op de doos
MB toevallig?stin00 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:29:
21:26 shipping confirmationOok geen serienummer dit keer inderdaad
Hier ook ook om 21:25 voor de MB.
Weet iemand ook of DHL zakelijk de pakketjes levert bij de buren of bij een gewone DHL afhaalpunt als je niet thuis bent?
Weet iemand ook of DHL zakelijk de pakketjes levert bij de buren of bij een gewone DHL afhaalpunt als je niet thuis bent?
Ik heb mijn bericht zojuist voorzien van de laatste status en daarbij is te zien dat mijn order ergens onderaan de stapel bleef liggen 😁Kiswum schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:06:
Het is mij voor de eerste keer eindelijk gelukt (fingers crossed).
Order Confirmation
Open shopping cart
Thank you.
Order Information
Order Number: 5888xxxxxxxxxx
6700 XT via een laptop via mijn telefoon hotspot.
Paypal bevestiging: 01-07 / 16:05
AMD bevestiging: 16:07
AMD Order confirmation: 20:05
AMD Shipping mail met DHL tracking nr: 06-07 / 21:24
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
In principe geen levering bij de buren, en zeker niet bij pakketpunt. Je beste optie is om een briefje aan de deur te hangen voor de bezorger waar op staat dat het bij de buren kan worden neergegooiddisturbedmind schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:35:
Hier ook ook om 21:25 voor de MB.
Bedankt!Vuurvli3gje schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:51:
Nieuwe versie van amd-companion is live.![]()
Ik heb even getest en je kunt met dit script inderdaad een stuk sneller door het bestelproces. Maar ik had het script open laten staan op de homepage - dus niet op een productpagina - en toen ik vijf minuten later keek zag ik dat ik een 403 te pakken had. Geen harde, na cookies wissen kwam ik er weer op, maar ik vond het wel raar. Kan dat komen door het script?
- Postman
- Registratie: Februari 2000
- Laatst online: 26-09 12:50
- Sapphire Nitro+
- Gigabyte Radeon RX 6800
- MSI Radeon RX 6800 XT Gaming X TRIO 16G
- AMD Radeon RX 6750 XT
- Sapphire Nitro+ Radeon RX 6800 XT SE Gaming
- Sapphire Pulse Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
/u/3106/crop601874b34ff83_cropped.png?f=community)
Je kunt in Denemarken sowieso niet bestellen op AMD.com. Dus je moet dan al een VPN in NL hebben. En een adres in het buitenland (landen buiten waar AMD zelf verkoopt) zal geannuleerd worden, of zelfs niet eens mogelijk dat je een order kunt plaatsen.MaXim4m schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:10:
[...]
Ik woon in Denemarken kan het zo zijn dat het script alleen in/NL werkt?
Over de werking van het script heb ik geen idee, volgens mij is er een check dat het alleen in NL/BE werkt.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Er zit een back-end controle op hoe snel je door alle stappen heen loopt. Die geeft je inderdaad een soft 403. Gebruik van een bot is dus inderdaad mogelijk dat je eenmalig kunt bestellen, maar ook de 403 is een oplossing voor in de bot toch?Degrader schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:57:
[...]
Bedankt!
Ik heb even getest en je kunt met dit script inderdaad een stuk sneller door het bestelproces. Maar ik had het script open laten staan op de homepage - dus niet op een productpagina - en toen ik vijf minuten later keek zag ik dat ik een 403 te pakken had. Geen harde, na cookies wissen kwam ik er weer op, maar ik vond het wel raar. Kan dat komen door het script?
Degrader schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:57:
[...]
Ik heb even getest en je kunt met dit script inderdaad een stuk sneller door het bestelproces.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik had overigens vorige week een MB in mijn mand en na het betaal gedeelte van paypal kreeg ik een 503, wat is dan de volgende stap. Weer helemaal opnieuw beginnen, F5'en of iets anders.
Deed het vorige week voor het eerst dus heel gestroomlijnd zijn alle handelingen nog niet.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Hoezo? Garantie is toch niet overdraagbaar en geldt alleen toch voor de eerste koper? Of je moet de garantie via de 1e koper regelen of je voordoen als de 1e koper en een adreswijziging doorvoeren. Maar als de 1e koper dan weer iets besteld zal deze het adres weer wijzigen waardoor je in een soort van rare cirkel terecht komt.rutgerdj schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:08:
[...]
Dat houd mij bijvoorbeeld tegen om een 2e hands 6800XT/6900XT over te nemen, ongeacht of deze nog geseald in de verpakking zit, want je zal maar tegen een doa aanlopen. Bij wie ga je dat claimen dan? De meeste verkopers/scalpers zijn allang blij dat ze ervan af zijn en zullen niet staan te trappelen om een nieuwe kaart te gaan regelen.
Waar haal je de info vandaan dat de garantie enkel geldt voor de oorspronkelijke koper? Het tegendeel wordt geschreven door TestAankoop: https://www.test-aankoop....antie/tweedehandsgoederenuberwapski schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:45:
[...]
Hoezo? Garantie is toch niet overdraagbaar en geldt alleen toch voor de eerste koper? Of je moet de garantie via de 1e koper regelen of je voordoen als de 1e koper en een adreswijziging doorvoeren. Maar als de 1e koper dan weer iets besteld zal deze het adres weer wijzigen waardoor je in een soort van rare cirkel terecht komt.
Dat houd mij bijvoorbeeld tegen om een 2e hands 6800XT/6900XT over te nemen, ongeacht of deze nog geseald in de verpakking zit, want je zal maar tegen een doa aanlopen. Bij wie ga je dat claimen dan? De meeste verkopers/scalpers zijn allang blij dat ze ervan af zijn en zullen niet staan te trappelen om een nieuwe kaart te gaan regelen.
Uit de garantievoorwaarden van AMD zelf: https://www.amd.com/syste...rx-6800-warranty-card.pdfTrapShot schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:10:
[...]
Waar haal je de info vandaan dat de garantie enkel geldt voor de oorspronkelijke koper? Het tegendeel wordt geschreven door TestAankoop: https://www.test-aankoop....antie/tweedehandsgoederen
Overigens staat in jouw link niet het tegendeel want er staat letterlijkTHIS LIMITED WARRANTY, AND ANY IMPLIED WARRANTIES THAT MAY EXIST UNDER APPLICABLE LAW, APPLY ONLY IF YOU ARE THE ORIGINAL
PURCHASER OF THE PRODUCT, AND LASTS ONLY FOR AS LONG AS YOU CONTINUE TO OWN THE PRODUCT. To be eligible for this Limited Warranty, the date
of purchase of the Product is required. AMD may request the original sales receipt or a copy as proof of the date of purchase
In het geval van aankoop bij een particulier speelt de wettelijke garantie niet
[ Voor 8% gewijzigd door uberwapski op 07-07-2021 11:24 ]
Ze kunnen zoveel zeggen, de EU wetgeving staat boven wat zij denken dat garantie is.uberwapski schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:21:
[...]
Uit de garantievoorwaarden van AMD zelf: https://www.amd.com/syste...rx-6800-warranty-card.pdf
Kan je ook wel zeggen; Als je rood haar hebt dan krijg je alleen garantie op woensdag na 12:00.
Maar zo werkt het natuurlijk niet.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
SOME STATES AND JURISDICTIONS DO NOT ALLOW EXCLUSIONS OF CERTAIN IMPLIED WARRANTIES OR LIMITATIONS ON HOW LONG AN IMPLIEDuberwapski schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:21:
[...]
Uit de garantievoorwaarden van AMD zelf: https://www.amd.com/syste...rx-6800-warranty-card.pdf
[...]
Overigens staat in jouw link niet het tegendeel want er staat letterlijk
[...]
WARRANTY LASTS, SO SOME OF THE ABOVE LIMITATIONS MAY NOT APPLY TO YOU.
De stappen tot aan de oranje knop ging zonder fouten. Het bestelproces daarna afgebroken. Toen zag ik gewoon de homepage met de knoppen van het script, zoals de paybutton en kreeg ik na enkele minuten dus een 403. Het was volgens mij niet gerelateerd aan de snelheid waarmee ik door het bestelproces ging.Postman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:01:
[...]
Er zit een back-end controle op hoe snel je door alle stappen heen loopt. Die geeft je inderdaad een soft 403. Gebruik van een bot is dus inderdaad mogelijk dat je eenmalig kunt bestellen, maar ook de 403 is een oplossing voor in de bot toch?
Maar in ons rechtssysteem kennen we ook de term recht hebben is niet gelijk aan recht krijgen, zeker bij particuliere verkoop.Flamesz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:30:
[...]
SOME STATES AND JURISDICTIONS DO NOT ALLOW EXCLUSIONS OF CERTAIN IMPLIED WARRANTIES OR LIMITATIONS ON HOW LONG AN IMPLIED
WARRANTY LASTS, SO SOME OF THE ABOVE LIMITATIONS MAY NOT APPLY TO YOU.
Anyway de vraag is natuurlijk of het verstandig is om een 2e hands 6800/6900xt via een MP verkoper (o.i.d.) over te nemen met een risico dat je behoorlijk veel moeite zal moeten doen om een eventueel recht op garantie te laten doen gelden.
Ik heb eerder met AMD gedeald over een RMA claim waarbij ik toch echt moest aantonen dat ik degene was die het product (destijds een slechte 1800X cpu) gekocht had. Toevallig was ik ook de 1e koper dus dat was geen issue maar ik weet niet hoe coolant AMD is als de gegevens op de factuur niet overeenkomen met de gegevens die je invult bij de RMA aanvraag.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Dan zal @Vuurvli3gje hier alleen het antwoord op hebben, kan niet in zijn code kijken en zien wat er precies allemaal gebeurt.Degrader schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:47:
[...]
De stappen tot aan de oranje knop ging zonder fouten. Het bestelproces daarna afgebroken. Toen zag ik gewoon de homepage met de knoppen van het script, zoals de paybutton en kreeg ik na enkele minuten dus een 403. Het was volgens mij niet gerelateerd aan de snelheid waarmee ik door het bestelproces ging.
503 = F5Bad Brains schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:20:
[...]
***members only***
Ik had overigens vorige week een MB in mijn mand en na het betaal gedeelte van paypal kreeg ik een 503, wat is dan de volgende stap. Weer helemaal opnieuw beginnen, F5'en of iets anders.
Deed het vorige week voor het eerst dus heel gestroomlijnd zijn alle handelingen nog niet.
Overigens ben ik op zoek naar enkel het add to cart script, niet perse het volledige ding van vuurvliegje. Staat die nog ergens?
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Nog even over de garantie vanuit AMD.com: in principe is die alleen geldig voor de originele koper. Wetgeving in NL is sowieso niet van toepassing, je koopt namelijk bij Digital River in Ierland.
Rest alleen de EU wetgeving en die zegt niets over verplichte overdraagbare fabrieksgarantie (dat laatste is cruciaal trouwens want dat is waar AMD/DR ook mee schermt). De fabrieksgarantie vervalt dus wel degelijk bij wederverkoop.
Blijft de normale wettelijke garantie nog over en die is dus wel overdraagbaar in NL. AMD zal inderdaad moeilijk kunnen (en gaan) doen, maar ze hebben de RMA gewoon uit te voeren.
Dit is trouwens niet alleen voor AMD.com van toepassing, zaken als NBB en LDLC (voor de groene FE kaarten) zullen hetzelfde doen. Ze proberen je gewoon bang te maken, maar hebben uiteindelijk geen poot om op te staan. Sterker nog sommige webwinkels in NL doen het soms nog wel eens.
Rest alleen de EU wetgeving en die zegt niets over verplichte overdraagbare fabrieksgarantie (dat laatste is cruciaal trouwens want dat is waar AMD/DR ook mee schermt). De fabrieksgarantie vervalt dus wel degelijk bij wederverkoop.
Blijft de normale wettelijke garantie nog over en die is dus wel overdraagbaar in NL. AMD zal inderdaad moeilijk kunnen (en gaan) doen, maar ze hebben de RMA gewoon uit te voeren.
Dit is trouwens niet alleen voor AMD.com van toepassing, zaken als NBB en LDLC (voor de groene FE kaarten) zullen hetzelfde doen. Ze proberen je gewoon bang te maken, maar hebben uiteindelijk geen poot om op te staan. Sterker nog sommige webwinkels in NL doen het soms nog wel eens.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Ongetwijfeld. Zoek even op PartAlert en amd.js op Google, dan kom je dit topic weer tegenMeltedForest schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:34:
[...]
503 = F5
Overigens ben ik op zoek naar enkel het add to cart script, niet perse het volledige ding van vuurvliegje. Staat die nog ergens?
Was jou laatste van 23-06?Postman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:36:
[...]
Ongetwijfeld. Zoek even op PartAlert en amd.js op Google, dan kom je dit topic weer tegen
Bij een fatsoenlijke scalper kopenuberwapski schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:45:
[...]
Hoezo? Garantie is toch niet overdraagbaar en geldt alleen toch voor de eerste koper? Of je moet de garantie via de 1e koper regelen of je voordoen als de 1e koper en een adreswijziging doorvoeren. Maar als de 1e koper dan weer iets besteld zal deze het adres weer wijzigen waardoor je in een soort van rare cirkel terecht komt.
Ik heb het script van vorige week opgeslagen, maar het is niet aan mij om dit te delen. Wellicht stelt @Postman het script deze week weer beschikbaar.MeltedForest schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:34:
[...]
503 = F5
Ik heb mijn 6800XT MB mogen ontvangen, bedankt allemaal voor alle hulp!
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Dit klopt, op dit moment ondersteund het script ik alleen de NL shop. De volgende release (hopelijk vandaag nog) komt daar BE bij. Als bij de komende drop(s) alles stabiel is gaat langzaam het 'slot' eraf.MaXim4m schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:10:
[...]
Ik woon in Denemarken kan het zo zijn dat het script alleen in/NL werkt?
In principe horen er geen requests op de achtergrond te draaien als je niet bezig bent met een checkout. Maar er zat (inmiddels gefixt) een bug in dat de refresh van de voorraad nog op de achtergrond door bleef lopen. Dit gebeurd standaard elke ~5 sec dus het zou goed kunnen dat je hier tegenaan gelopen bent. Als je zeker wil zijn zou je dit kunnen achterhalen door de network requests open houden. Als je daar elke 5s /checkout/payment url voorbji ziet lopen dan is het die bug. Als je toch een andere url ziet lopen laat het mij even weten. Bedankt voor het opletten.Degrader schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:57:
[...]
Bedankt!
Om daarbij aan te sluiten kan ik iedereen sterk de browser-extensie Cookiebro aanraden. Hiermee kan je individueel cookie's blocken (mogelijk zijn er andere extensies die hetzelfde kunnen). Als je dan het 'bm_sv' cookie blocked zul je een heel stuk minder snel last hebben van 403, dan alleen nog via IP-ban, en hier zitten geen nadelen aan!
Ik zal deze informatie vandaag of morgen nog even aan mijn post toevoegen.
Echt waar? Loop je hier alleen tegen aan als je een checkout volledig afrond want hier heb ik nog nooit last van gehad. Is dit te herproduceren? Ik block wel de 'bm_sv' cookie dus wellicht dat deze hier ook verantwoordelijk voor is? Nog een extra reden om deze te blocken!Postman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:01:
[...]
Er zit een back-end controle op hoe snel je door alle stappen heen loopt. Die geeft je inderdaad een soft 403. Gebruik van een bot is dus inderdaad mogelijk dat je eenmalig kunt bestellen, maar ook de 403 is een oplossing voor in de bot toch?
Het zou natuurlijk fijn zijn dat het zo duidelijk mogelijk is dus misschien kan je helpen het verder aan te scherpen. Bij het aanmaken van een bookmark heb je tenminste 2 velden: Naam hier vul jij in wat jij wilt dit bijv. 'Laad AmdCompanion'. Dan heb je nog het URL-veld. Hier plak je de gehele regel die bij de bookmarklet beschreven staat beginnend met javascript: en eindigt met 'anonymous'}))Bad Brains schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:20:
[...]
Echter ik loop al vast bij het maken van die bookmark, zet ik dat na de URL in de originele bookmark?
Of ik ben dom en lees niet goed of het is niet duidelijk genoeg, want ik snap het prepay gedeelte met paypal ook niet. En dat is ook te wijten an dat ik nooit paypal gebruik (er staan wel AMD funds op atm)
Als je dan op de productoverzicht pagina bent druk je op je 'Laad AmdCompanion' of hoe je het genoemd hebt en zou het moeten werken. (alleen op de /nl shop)
Had je dit gedaan of had je het anders begrepen?
Verder is de uitleg van Pre-Pay begrijpen niet nodig om het te kunnen gebruiken. Je hoeft alleen 2 knoppen in te drukken en spreekt dat redelijk voor zich. Het is bedoelt om een idee te geven dat er niks vreemds met je geld kan gebeuren.
Vandaag mijn nieuwe 6900XT ontvangen en inmiddels ingebouwd. Wat een beest is het
*knip* geen V&A op het forum. Zie de topicwarning.
*knip* geen V&A op het forum. Zie de topicwarning.
[ Voor 42% gewijzigd door Blaat op 07-07-2021 15:54 ]
Ook hierbij een update de kaart is vandaag bij onze oude buren afgeleverd.Kiswum schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:41:
Ja, ja, na een dubbele check, blijkt mijn oude adres toch nog gekoppeld te zijn aan mijn Paypal account.
Ik wil met de bericht niet alleen laten zien wat ik fout heb gedaan, maar wellicht is het een wijze les voor andere lezers en kan het zijn dat je bepaalde details nog niet hebt ontdekt in je Paypal account, zoals ik helaas op een harde manier achter ben gekomen.
Ga naar Persoonlijke gegevens -> Adressen (hier kan het juiste adres staan) ->Klik op adressen -> Hier staat bij de Primaire betaalmethode mogelijk het verkeerde adres. Klik daar op bewerken of het Plusje om het juiste adres toe te voegen.
Normaal heb je niet met dit probleem te maken, doordat je ergens vaak besteld met een account + adres gegevens. In Paypal zie je dan ook direct naar welk adres je order wordt verzonden.
Helaas heb je bij AMD niet de tijd om rustig de voorwaarden adresgegevens door te nemen. Ondanks dat ik het zelf in de handleiding had gezet, ben ik er toch in gestonken en wordt de kaart naar het oude adres gestuurd, bij mensen die ik nooit heb ontmoet.
Het staat al duidelijk op de website, maar AMD kan je adres niet meer aanpassen als je de orderbevestiging hebt ontvangen. Dat is tevens de eerste keer dat je je adres op een bewijsje ziet. Een telefoontje naar Ingram helpt niet, maar ze zijn wel bekend met "ons Tweakers" en kennen het 020 nummer van AMD ook wel.
In mijn geval kunnen/zullen ze het adres dus niet aanpassen, maar als je geen bericht van DHL hebt ontvangen, dan kun je de order nog wel annuleren. Dit zorgt ervoor dat je je geld terug krijgt, maar het is maar de vraag of je weer mee kunt doen met de loterij op je eigen/juiste adres. Het kopen van de kaart is gebonden aan het adres, maar wellicht ook aan het e-mail adres en Paypal account.
Het kan niet altijd, maar vaak kun je direct aangeven dat je het pakket toch op een ander gewenst tijdstip en locatie zou willen afhalen. Volgens mij kan dat bij DHL zakelijk niet, maar ik ben benieuwd hoe dat bij deze zending zal gaan.
Tot zover ga ik voor de oplossing: wie een fout maakt, lost het ook zelf op. 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen (J. v. Koningsbrugge).
Ik heb contact opgenomen met onze voormalige buren, waarmee we nog steeds regelmatig contact hebben (en voorheen vaak pakketjes van ons aannam). Al zij de bezorger ma/di zien, dan zullen ze aangeven dat het pakketje naar hun mag. Tevens zullen ze tegen de huidige bewoners aangeven dat ik daar een pakketje verwacht en dat ik vanavond/morgen nog even mijn gezicht zal laten zien.
Stay tuned, volgende week maandag/dinsdag heb ik hopelijk meer info.
Voor het naslagwerk:
AMD: ma-vr 11.00-18.00 | Benelux: 0800-12302340 / +31 (0)20-8080942 (optie 1, optie 1)
Ingram: 09.00 tot 17.30 | 030-2464500
Verzending: DHL, als je geen verzendbewijs hebt, dan kun je de order nog annuleren (opnieuw bestellen gaat misschien wel, misschien niet, het adres is namelijk anders).
Dat ik ondanks de waarschuwingen toch stom ben geweest, heb ik zelf erkend en hoeft hier niet nogmaals herhaald te worden, maar ik wil vooral mensen informeren hoe dit op te lossen is als je alsnog te snel bent geweest.
07-07 Update: de kaart is vandaag aangeboden op het oude adres. Mijn oude buren hebben hem voor mij in ontvangst genomen bij de DHL bezorger (zoals ze voorheen wel vaker deden). Eind goed, al goed!
Het was een spannend traject en mijn game/review pc kan ik binnenkort eindelijk bouwen. De kleuren die centraal staan zijn Maagdelijk Wit en AMD Rood.
Na 3 jaar weer een nieuwe build. Na een low-budget 4K office systeem, ga ik nu aan de slag met een mid-range M-ITX systeem met functioneel led.
:strip_exif()/f/image/UwnZX7iGNKRQsIcyfn4o7utL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gQJBH0z4nRxBAABPuGryspxj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Kiswum op 07-07-2021 17:08 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Een fatsoenlijke scalper klinkt net als een fatsoenlijke drugsdealer. Beide een contradictio in terminis.
@Vuurvli3gjeVuurvli3gje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:29:
[...]
Het zou natuurlijk fijn zijn dat het zo duidelijk mogelijk is dus misschien kan je helpen het verder aan te scherpen.
Bij het aanmaken van een bookmark heb je tenminste 2 velden: Naam hier vul jij in wat jij wilt dit bijv. 'Laad AmdCompanion'.
Dan heb je nog het URL-veld. Hier plak je de gehele regel die bij de bookmarklet beschreven staat beginnend met javascript: en eindigt met 'anonymous'}))
Als je dan op de productoverzicht pagina bent druk je op je 'Laad AmdCompanion' of hoe je het genoemd hebt en zou het moeten werken. (alleen op de /nl shop)
Had je dit gedaan of had je het anders begrepen?
Verder is de uitleg van Pre-Pay begrijpen niet nodig om het te kunnen gebruiken. Je hoeft alleen 2 knoppen in te drukken en spreekt dat redelijk voor zich. Het is bedoelt om een idee te geven dat er niks vreemds met je geld kan gebeuren.
Ach so, je maakt er een externe call van (het script aka de button) Dat maakt het zeker duidelijker en miste ik of las ik verkeerd.
Ik heb het net even geprobeerd en nu zie ik inderdaad de pre-pay button.
Dat wil zeggen dat dit je geprefereerde betaalmethode is en het een soort one click wordt?
Neem aan dat die kaart niet nu betaald is.
Ik ben een idioot en had die kant van je post weer moeten lezen, als het script werkt is die uitleg erg duidelijk.

Zo is het idd duidelijker, heb even een screeny gemaakt van de button/script url.
Hij moet wel degelijk als shortcut op je favourites bar staan anders werkt het (in edge) niet.
Dank.
:fill(white):strip_exif()/f/image/xbMvhF5pArluDJSvvA5mBNmZ.png?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Bad Brains op 07-07-2021 17:56 ]
Mwoah, heb toch echt meerdere garantie kwesties afgehandeld voor mede tweakers ondanks dat ik winst op ze heb gemaakt. Lijkt mij ook niet zo netjes om iets te verkopen en vervolgens nergens mee te willen helpen.uberwapski schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:09:
[...]
Een fatsoenlijke scalper klinkt net als een fatsoenlijke drugsdealer. Beide een contradictio in terminis.
Misschien een beetje off topic, maar ik denk dat de meeste verkopers op tweakers met een account met veel recensies je heus wel willen helpen bij een garantie-claim.
En je hebt weldegelijk fatsoenlijke drugsdealers, het blijft maar vraag en aanbod. Het is niet allemaal zo zwart wit.
[ Voor 9% gewijzigd door Rzarect0r op 07-07-2021 16:56 ]
Idd, is ook meer een mentaliteitsding. Heb best wat kaarten voor msrp verkocht, want ik wisselde onderling vaak van kaart (laatste wissel moet 3080 ti -> 3080 worden als nbb eens dropt...), maar bied altijd aan bij garantiezaken te helpen.Rzarect0r schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:25:
[...]
Mwoah, heb toch echt meerdere garantie kwesties afgehandeld voor mede tweakers ondanks dat ik winst op ze heb gemaakt. Lijkt mij ook niet zo netjes om iets te verkopen en vervolgens nergens mee te willen helpen.
Misschien een beetje off topic, maar ik denk dat de meeste verkopers op tweakers met een account met veel recensies je heus wel willen helpen bij een garantie-claim.
En je hebt weldegelijk fatsoenlijke drugsdealers, het blijft maar vraag en aanbod. Het is niet allemaal zo zwart wit.
Leuk voorbeeldje: Het vriendje van mijn zusje heeft een 6700XT via mij bemachtigd maar heeft last van crashes. Ik wil liever dat we de kaart meteen RMA'en, maar hij zoekt het liefst uit wat er aan de hand is. Voeding is goed, drivers zijn schoon geïnstalleerd. Windows is ook een fresh install, dus ik vermoed dat de kaart het probleem is. Maarja, sommige mensen zijn koppig en willen blijven zoeken

[ Voor 72% gewijzigd door br00ky op 07-07-2021 21:40 ]
*knip* niet toegestaan
[ Voor 90% gewijzigd door br00ky op 07-07-2021 21:40 ]
uberwapski schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:09:
[...]

*knip* niet toegestaan
[ Voor 91% gewijzigd door br00ky op 07-07-2021 21:41 ]
Eindelijk na maanden lang op donderdag kansloos op F5 te hebben gedrukt, vandaag eindelijk een 6900XT voor een "mooie" prijs van een mede forum lid kunnen overkopen. Dank daarvoor. Nu snel de rest van de build bestellen.
Iedereen succes morgen!
Iedereen succes morgen!
Rot van die nare ervaringen. Daarmee logisch dat er opgetreden wordt. Dus:br00ky schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:43:
[modbreak]Ik heb een aantal reacties weggehaald waarin gevraagd wordt een videokaart aan te schaffen. Het is niet toegestaan dit op het forum te bespreken. Samenkoop (wat technisch hetzelfde is) heeft in het verleden tot heel veel nare ervaringen geleid. Doe het vooral op eigen risico maar niet via het forum.[/]
Gevoelsmatig ligt het anders. Tweaker's standpunt betreffende scalpers is dat dat mag, want ze doen niks illegaals. Klopt ook en ik heb an sich niks tegen hun. Maar elkaar helpen zonder winst mag niet?

Dit is emotie, geen logica. Dat besef ik. Goed dat jullie het beste met ons voorhebben. Ik wil hier ook absoluut geen discussie over beginnen. Maar het is een lastige situatie. Dus opties (via pb!) zijn welkom.
Kaarten proberen te verkopen voor een hoge(re) prijs is natuurlijk iets anders dan vragen om een kaart te kopen. Dat heeft in het verleden tot oplichting geleid.
Nu is dit een individuele vraag geweest maar voordat meer mensen dit willen kap ik het meteen af in lijn met het standpunt omtrent samenkoop.
Nu is dit een individuele vraag geweest maar voordat meer mensen dit willen kap ik het meteen af in lijn met het standpunt omtrent samenkoop.
@Vuurvli3gje Ik ben zojuist even een test aan het doen met je script, maar krijg bij de eerste add to cart al een 403. Ook na cookie reset en bm_sv cookie block. Firefox ook direct een 403 (zonder script).
Heb even chrome portable getest maar gezien ik daar geen captica of google historie hebt vindtie me daar teveel "bot". Handmatig de CPU's aan het mandje toevoegen gaat overigens in chrome portable prima.
Lijkt geen IP ban te zijn, maar misschien toch wel? IP bans zijn 30 minuten? of inmiddels langer?
Zou jammer zijn wanneer ik morgen direct een IP ban krijg
Heb even chrome portable getest maar gezien ik daar geen captica of google historie hebt vindtie me daar teveel "bot". Handmatig de CPU's aan het mandje toevoegen gaat overigens in chrome portable prima.
Lijkt geen IP ban te zijn, maar misschien toch wel? IP bans zijn 30 minuten? of inmiddels langer?
[ Voor 34% gewijzigd door kid1988 op 07-07-2021 23:19 ]
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Welkom in de wondere wereld van AMD en IP bans.kid1988 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:45:
@Vuurvli3gje Ik ben zojuist even een test aan het doen met je script, maar krijg bij de eerste add to cart al een 403. Ook na cookie reset en bm_sv cookie block. Firefox ook direct een 403 (zonder script).
Periode van IP ban is wisselend, soms een kwartier, soms een aantal uren. Optie is om cookies te verwijderen en alles eenmalig te accepteren. Het beste is om via een VPN of 4G tethering te verbinden, zodat je de IP ban omzeilt. Je dient namelijk een correct profiel voor Akamai aan te maken.
Ik heb trouwens wisselende resultaten met die bm_sv cookie. Als je weet wat die doet dan ga je die niet snel verwijderen. Ongetwijfeld zal het voor sommige mensen goede resultaten opleveren, maar mensen die snel een 403 krijgen kunnen er beter niet mee gaan lopen aanmodderen.
Ow wacht, de vraag was niet aan mij gesteld. Negeer alles hierboven maar weer
Ook jouw input is altijd gewaardeerd @Postman!Postman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:28:
[...]
Welkom in de wondere wereld van AMD en IP bans.
Periode van IP ban is wisselend, soms een kwartier, soms een aantal uren. Optie is om cookies te verwijderen en alles eenmalig te accepteren. Het beste is om via een VPN of 4G tethering te verbinden, zodat je de IP ban omzeilt. Je dient namelijk een correct profiel voor Akamai aan te maken.
Ik heb trouwens wisselende resultaten met die bm_sv cookie. Als je weet wat die doet dan ga je die niet snel verwijderen. Ongetwijfeld zal het voor sommige mensen goede resultaten opleveren, maar mensen die snel een 403 krijgen kunnen er beter niet mee gaan lopen aanmodderen.
Ow wacht, de vraag was niet aan mij gesteld. Negeer alles hierboven maar weer
Ik denk dat ik morgen gewoon het cart script gebruik. Het voelt alsof het vuurvliegje script me meer kansen zou bieden, maar met een ipban kan ik natuurlijk helemaal niets...
GPUs verkopen aan scalperprijzen mag, elkaar helpen om de GPU's aan MSRP te kopen mag niet. Als jullie zo inzitten met nare ervaringen, dan toch vreemd om mijn vraag naar hulp te censureren ..br00ky schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:43:
[modbreak]Ik heb een aantal reacties weggehaald waarin gevraagd wordt een videokaart aan te schaffen. Het is niet toegestaan dit op het forum te bespreken. Samenkoop (wat technisch hetzelfde is) heeft in het verleden tot heel veel nare ervaringen geleid. Doe het vooral op eigen risico maar niet via het forum.[/]
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Op zich veroorzaakt de bot van Vuurvliegje geen IP ban, of sneller dan een los button script.kid1988 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:33:
[...]
Ook jouw input is altijd gewaardeerd @Postman!
Ik denk dat ik morgen gewoon het cart script gebruik. Het voelt alsof het vuurvliegje script me meer kansen zou bieden, maar met een ipban kan ik natuurlijk helemaal niets...
De AMD site is gewoon slecht gemaakt en de implementatie van alle anti bot maatregelen is op zijn zachtst gezegd waardeloos. Het schokkende aantal mensen dat alleen al op dit forum elke week last heeft van 403 en/of 503 terwijl de superbot(s) vrolijk blijven kopen zegt genoeg volgens mij.
Beste optie is om via VPN te verbinden of 4G tethering. Dan weet je zeker dat je een schoon IP adres hebt. Soms lukt het ook om een cookie transplantatie te doen. Je neemt dan de cookies van een systeem waarbij het wel goed werkt en gebruikt die vervolgens op het systeem waarmee problemen zijn.
Je kunt trouwens nog testen of het echt een IP ban is, of een systeem ban. Mocht je via de WiFi van je systeem ook op mobiel niet met de AMD website kunnen kopen dan is het een IP ban. Lukt dat wel dan is het een systeem ban (die zijn met cookie transplantatie wel op te lossen).
Als je zonder enig script add-to-cart probeert heb je nog steeds een 403 neem ik aan (kan je dan alleen in de console/network tab zien). Je krijgt geen recaptcha pop-up. Klink mij als Akamai Bot Manager. Je hebt enhanced protection aan in Firefox of een andere privacy plugins?kid1988 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:45:
amd-companion versie 0.4.2 is live!
Belangrijkste wijzigingen:
- Werkt nu ook voor de /be shop!
- Kleinere recaptcha widget
- Als je met de muis op de Pre-Pay knop hovert zie je de gegevens en kan je ze controleren
Belangrijkste wijzigingen:
- Werkt nu ook voor de /be shop!

- Kleinere recaptcha widget
- Als je met de muis op de Pre-Pay knop hovert zie je de gegevens en kan je ze controleren
Mijn 3700X draaide met een GTX1060 probleemloos. RX6700 XT erin en problemen. Maar het lag niet aan de kaart maar het geheugen dat op 3600MHZ stond. Op 3200 gezet en probleem is opgelost ja het duurde wel een paar dagen eer dat ik er achter kwam.Jaïr.exe schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:42:
[...]
Idd, is ook meer een mentaliteitsding. Heb best wat kaarten voor msrp verkocht, want ik wisselde onderling vaak van kaart (laatste wissel moet 3080 ti -> 3080 worden als nbb eens dropt...), maar bied altijd aan bij garantiezaken te helpen.
Leuk voorbeeldje: Het vriendje van mijn zusje heeft een 6700XT via mij bemachtigd maar heeft last van crashes. Ik wil liever dat we de kaart meteen RMA'en, maar hij zoekt het liefst uit wat er aan de hand is. Voeding is goed, drivers zijn schoon geïnstalleerd. Windows is ook een fresh install, dus ik vermoed dat de kaart het probleem is. Maarja, sommige mensen zijn koppig en willen blijven zoeken
Misschien heb je er wat aan.
Nogmaals, er is een verschil tussen scalpen en op voorhand vragen of iemand een kaart kan kopen of aanbieden kaarten te kopen.JRMBelgium schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:42:
[...]
GPUs verkopen aan scalperprijzen mag, elkaar helpen om de GPU's aan MSRP te kopen mag niet. Als jullie zo inzitten met nare ervaringen, dan toch vreemd om mijn vraag naar hulp te censureren ..
Bij het eerste is het de keus om een kaart voor veel te veel geld van een ander over te nemen. Daar ligt het risico bij de verkoper want die moet zijn kaart maar kwijt zien te raken voor die hoge prijs. Bij het tweede loert het gevaar van oplichting en dus een risico bij de koper. Dáár gaat het om. Aangezien dat in het verleden faliekant mis is gegaan is het niet meer toegestaan actief te werven voor een ander te kopen.
Overigens kan je dit verbod prima aankaarten. Maak daarvoor een topic aan in Lieve Adjes, dan kan hier wellicht weer eens naar gekeken worden.
- Postman
- Sapphire Nitro+
- AMD Radeon RX 6750 XT
- AMD Radeon RX 6950 XT
- AMD Radeon RX 6800 XT
- AMD Radeon RX 6700 XT
- AMD Radeon RX 6900 XT
- AMD Radeon RX 6800
- ASUS TUF Gaming
- Sapphire
Wellicht een idee dit ook te vermelden in het roze blokje?br00ky schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 06:36:
[...]
Nogmaals, er is een verschil tussen scalpen en op voorhand vragen of iemand een kaart kan kopen of aanbieden kaarten te kopen.
Bij het eerste is het de keus om een kaart voor veel te veel geld van een ander over te nemen. Daar ligt het risico bij de verkoper want die moet zijn kaart maar kwijt zien te raken voor die hoge prijs. Bij het tweede loert het gevaar van oplichting en dus een risico bij de koper. Dáár gaat het om. Aangezien dat in het verleden faliekant mis is gegaan is het niet meer toegestaan actief te werven voor een ander te kopen.
Overigens kan je dit verbod prima aankaarten. Maak daarvoor een topic aan in Lieve Adjes, dan kan hier wellicht weer eens naar gekeken worden.
V&A wordt wel behandeld, maar vervolgens alleen met 'verkoop' aangeduid. En veel mensen hebben een tactische vergeetachtigheid waarvoor de V in V&A ook alweer staat
Nope, amd.com is overal gewhitelist. Heb inmiddels geen 403's meer dus zal waarschijnlijk IPban geweest zijn.Vuurvli3gje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:45:
[...]
Als je zonder enig script add-to-cart probeert heb je nog steeds een 403 neem ik aan (kan je dan alleen in de console/network tab zien). Je krijgt geen recaptcha pop-up. Klink mij als Akamai Bot Manager. Je hebt enhanced protection aan in Firefox of een andere privacy plugins?
Dan vanmiddag maar even de tether aanslingeren. Ik heb geen VPN abbo's oid. zijn browserplugins een optie, zoals Hola? of moet je echt een fatsoenlijke VPN hebben?Postman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:44:
[...]
Op zich veroorzaakt de bot van Vuurvliegje geen IP ban, of sneller dan een los button script.
De AMD site is gewoon slecht gemaakt en de implementatie van alle anti bot maatregelen is op zijn zachtst gezegd waardeloos. Het schokkende aantal mensen dat alleen al op dit forum elke week last heeft van 403 en/of 503 terwijl de superbot(s) vrolijk blijven kopen zegt genoeg volgens mij.
Beste optie is om via VPN te verbinden of 4G tethering. Dan weet je zeker dat je een schoon IP adres hebt. Soms lukt het ook om een cookie transplantatie te doen. Je neemt dan de cookies van een systeem waarbij het wel goed werkt en gebruikt die vervolgens op het systeem waarmee problemen zijn.
Je kunt trouwens nog testen of het echt een IP ban is, of een systeem ban. Mocht je via de WiFi van je systeem ook op mobiel niet met de AMD website kunnen kopen dan is het een IP ban. Lukt dat wel dan is het een systeem ban (die zijn met cookie transplantatie wel op te lossen).
Wanneer ik vandaag weer geen kaart scoor ligt het in ieder geval niet meer aan de middelen of tips ;-)
de code van vorige week woensdag is die nog goed?
Heeft het vaak fout
Jatailfox schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:47:
de code van vorige week woensdag is die nog goed?
@Vuurvli3gje
Heb jij enige informatie over of jouw knoppen een IP ban kunnen veroorzaken? Aangezien ik vorige week vastliep bij de betaling dacht ik dat jouw manier proberen wellicht beter is. Heeft alleen niet zoveel zin als ik een IP ban krijg.
goed plan, ik heb het daarop gezet. Ben wel bang dat idd niemand daar kijkt :-)Postman schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 07:11:
[...]
Wellicht een idee dit ook te vermelden in het roze blokje?
V&A wordt wel behandeld, maar vervolgens alleen met 'verkoop' aangeduid. En veel mensen hebben een tactische vergeetachtigheid waarvoor de V in V&A ook alweer staat
mixing a drink and music
Ik denk dat ik gewoon SoL ben 
Blijf maar 403 krijgen, ook op de 'normale' add to cart knop.
Heb alle cookies toegestaan, oude cookies verwijderd, popups toegestaan op amd.com, browser gewisseld, 4G tethering geprobeerd om te checken of het IP ban is, via mobiel geprobeerd om te kijken of het een systemban is, maar vooralsnog geen succes. Gebruik alleen geen VPN.
Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag, anders zet ik straks gewoon een vraagadvertentie neer.
EDIT: 3e browser (Edge
) en tethering lijkt eindelijk kans te hebben, succes vanmiddag allen!
Ik heb overigens het originele script van Vuurvli3gje in een IIFE gegooid, dan werkt ie voor mij wel als bookmark.

Blijf maar 403 krijgen, ook op de 'normale' add to cart knop.
Heb alle cookies toegestaan, oude cookies verwijderd, popups toegestaan op amd.com, browser gewisseld, 4G tethering geprobeerd om te checken of het IP ban is, via mobiel geprobeerd om te kijken of het een systemban is, maar vooralsnog geen succes. Gebruik alleen geen VPN.
Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag, anders zet ik straks gewoon een vraagadvertentie neer.
EDIT: 3e browser (Edge

Ik heb overigens het originele script van Vuurvli3gje in een IIFE gegooid, dan werkt ie voor mij wel als bookmark.
[ Voor 24% gewijzigd door Excalibaard op 08-07-2021 12:04 ]
Yes alles staat weer uptodate ready to rumble, heb al weer zin in die teleurstelling. lamakomen!
ik ben ook nieuw met het script.
Ik zie nu het volgende staan:
Pre-Pay CP |
ADD TO CART
moet ik nu alvast prepay doen ofso?
Pre-Pay CP |
ADD TO CART
Nee, kijk uit: Dan vliegt de boel in de fik!Aggressor schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:46:
Pre-Pay CP |
ADD TO CART
Lees alsjeblieft goed voor je aan de slag gaat met dit soort zaken, dan hoef je ook geen onnodige vragen te stellen en kan je jezelf verantwoordelijkhouden mocht er wat mis gaan.
[ Voor 23% gewijzigd door Speedway4 op 08-07-2021 11:56 ]
Ook maar eens besloten een kans in de loterij te wagen vanmiddag, mn Sapphire HD7850 is echt al een hele tijd aan vervanging toe. Had gewoon een 5700XT moeten kopen anderhalf jaar geleden
Wens iedereen die er nog geen heeft veel geluk en hoop dat mensen inderdaad zo veel videokaarten voor hun vrienden kopen als het in dit topic lijkt (of is "voor een vriend" het huidige eufemisme van "voor de hoogste bieder op V&A"?)
Hartelijk dank aan Postman en Vuurvlieg voor de tooling, ik ga het vast niet goed doen de eerste keer, zoals de meesten.

Wens iedereen die er nog geen heeft veel geluk en hoop dat mensen inderdaad zo veel videokaarten voor hun vrienden kopen als het in dit topic lijkt (of is "voor een vriend" het huidige eufemisme van "voor de hoogste bieder op V&A"?)
Hartelijk dank aan Postman en Vuurvlieg voor de tooling, ik ga het vast niet goed doen de eerste keer, zoals de meesten.
Ik zou het zelf niet doen. Is het script opensource? Waar worden deze gegevens opgeslagen?Aggressor schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:46:
Pre-Pay CP |
ADD TO CART
Garanties zijn er niet nee, maar sommigen fietsen er echt zonder problemen doorheen. Script van Postman draaien op de overzichtspagina - om 16u klaar zitten (tijd kan weer anders zijn) - discord in de gaten houden voor meldingen over de drop - bij drop klikken op toevoegen aan mandje - captcha - betalen.ariedenh schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:56:
Ook maar eens besloten een kans in de loterij te wagen vanmiddag, mn Sapphire HD7850 is echt al een hele tijd aan vervanging toe. Had gewoon een 5700XT moeten kopen anderhalf jaar geleden![]()
Ben nu de hele reeks met goden aan het smeken om precies dat scenario te laten materialiseren vanmiddag.marcelcee schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:00:
[...]
Garanties zijn er niet nee, maar sommigen fietsen er echt zonder problemen doorheen. Script van Postman draaien op de overzichtspagina - om 16u klaar zitten (tijd kan weer anders zijn) - discord in de gaten houden voor meldingen over de drop - bij drop klikken op toevoegen aan mandje - captcha - betalen.
Zelf heb ik altijd de GPU Stock Alerts bijgehouden in Telegram en hier werd de laatste tijd een pre-alert gegeven. Dat resulteerde in een daadwerkelijke drop 15 -30 minuten na de melding. Doe er je voordeel mee.
Iedereen succes gewenst vandaag en uiteindelijk gaat het je een keer lukken.
Iedereen succes gewenst vandaag en uiteindelijk gaat het je een keer lukken.
Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.
Let bij het reageren op het volgende:
- Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
- Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
- Bespreken en het delen van scripts is verboden.
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |