Ja, ja, na een dubbele check, blijkt mijn oude adres toch nog gekoppeld te zijn aan mijn Paypal account.
Ik wil met de bericht niet alleen laten zien wat ik fout heb gedaan, maar wellicht is het een wijze les voor andere lezers en kan het zijn dat je bepaalde details nog niet hebt ontdekt in je Paypal account, zoals ik helaas op een harde manier achter ben gekomen.
Ga naar Persoonlijke gegevens -> Adressen (hier kan het juiste adres staan) ->Klik op adressen -> Hier staat bij de Primaire betaalmethode mogelijk het verkeerde adres. Klik daar op bewerken of het Plusje om het juiste adres toe te voegen.
Normaal heb je niet met dit probleem te maken, doordat je ergens vaak besteld met een account + adres gegevens. In Paypal zie je dan ook direct naar welk adres je order wordt verzonden.
Helaas heb je bij AMD niet de tijd om rustig de voorwaarden adresgegevens door te nemen. Ondanks dat ik het zelf in de handleiding had gezet, ben ik er toch in gestonken en wordt de kaart naar het oude adres gestuurd, bij mensen die ik nooit heb ontmoet.
Het staat al duidelijk op de website, maar AMD kan je adres niet meer aanpassen als je de orderbevestiging hebt ontvangen. Dat is tevens de eerste keer dat je je adres op een bewijsje ziet. Een telefoontje naar Ingram helpt niet, maar ze zijn wel bekend met "ons Tweakers" en kennen het 020 nummer van AMD ook wel.
In mijn geval kunnen/zullen ze het adres dus niet aanpassen, maar als je geen bericht van DHL hebt ontvangen, dan kun je de order nog wel annuleren. Dit zorgt ervoor dat je je geld terug krijgt, maar het is maar de vraag of je weer mee kunt doen met de loterij op je eigen/juiste adres. Het kopen van de kaart is gebonden aan het adres, maar wellicht ook aan het e-mail adres en Paypal account.
Het kan niet altijd, maar vaak kun je direct aangeven dat je het pakket toch op een ander gewenst tijdstip en locatie zou willen afhalen. Volgens mij kan dat bij DHL zakelijk niet, maar ik ben benieuwd hoe dat bij deze zending zal gaan.
Tot zover ga ik voor de oplossing: wie een fout maakt, lost het ook zelf op. 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen (J. v. Koningsbrugge).
Ik heb contact opgenomen met onze voormalige buren, waarmee we nog steeds regelmatig contact hebben (en voorheen vaak pakketjes van ons aannam). Al zij de bezorger ma/di zien, dan zullen ze aangeven dat het pakketje naar hun mag. Tevens zullen ze tegen de huidige bewoners aangeven dat ik daar een pakketje verwacht en dat ik vanavond/morgen nog even mijn gezicht zal laten zien.
Stay tuned, volgende week maandag/dinsdag heb ik hopelijk meer info.
Voor het naslagwerk:
AMD: ma-vr 11.00-18.00 | Benelux: 0800-12302340 / +31 (0)20-8080942 (optie 1, optie 1)
Ingram: 09.00 tot 17.30 | 030-2464500
Verzending: DHL, als je geen verzendbewijs hebt, dan kun je de order nog annuleren (opnieuw bestellen gaat misschien wel, misschien niet, het adres is namelijk anders).
Dat ik ondanks de waarschuwingen toch stom ben geweest, heb ik zelf erkend en hoeft hier niet nogmaals herhaald te worden, maar ik wil vooral mensen informeren hoe dit op te lossen is als je alsnog te snel bent geweest.
07-07 Update: de kaart is vandaag aangeboden op het oude adres. Mijn oude buren hebben hem voor mij in ontvangst genomen bij de DHL bezorger (zoals ze voorheen wel vaker deden). Eind goed, al goed!
[
Voor 3% gewijzigd door
Kiswum op 07-07-2021 15:49
]