Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlasterBoy
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-10-2021
rzn schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:53:
[...]

150x 6900XT,
75x 6800XT,
250x 6800XT Midnight Black,
200x 6800,
500x 6700XT

(Pin mij er niet op vast :o)

Heb overigens het idee dat de superbot weer behoorlijk wat kaarten gegrepen heeft, gezien hoe snel de kaarten al niet meer beschikbaar waren. De gelukkigen hadden hun bestelling voor 16.05 uur al afgerond.
Ik denk dat dat nog wel meevalt.
Vanmiddag na een 6800MB nog een 6700 kunnen scoren en dat was om 16:06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 21:54
JRMBelgium schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:27:
En nu weer een week wachten voordat er weer GPU's komen aan een betaalbare prijs?
Zo doen velen van ons het al maanden ja :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eckno
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Het blijft me echt verbazen dat ik na vele maanden deze drop te volgen, er gewoon niet voorbij het plaatsen in de winkelwagen kom. Het afreken proces begint bijna een mythe te worden voor me. Maar voor de personen die het wel is gelukt. Veel game plezier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 10:56
BlasterBoy schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:58:
[...]

Om 16:08:07 waren er nog 155 6700XTs. Die dingen gaan vrij langzaam, vooral omdat ze ondertussen niet zoveel meer waard zijn op tweedehands platformen denk ik.

De drops gaan nog wel enkele weken (minstens 4) zo door, de prijzen op V&A zullen dan ook nog wel meer dalen. Dat heeft dan weer tot gevolg dat het steeds makkelijker is om kaarten te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdebes
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 13:18
BlasterBoy schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:58:
[...]

Ik denk dat dat nog wel meevalt.
Bizar dat jij twee keer die flow door komt binnen die tijd. Hier direct nadat drop geroepen werd op de knop gedrukt, maar bleef 503's krijgen. Gebruikte vandaag het script van vuurvli3gje, en die werkt super, ook met paypal vooraf goedkeuren. Hoefde zelf niks meer in te vullen, maar door de belachelijke hoeveelheid 503's was ik toch pas om 16:07 bij de laatste knop, en toen ik die eindelijk werkte werd ik geredirect naar de shop-pagina, was 't mandje leeg, en viel er niets meer toe te voegen. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 16:35
sdebes schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:43:
[...]

Bizar dat jij twee keer die flow door komt binnen die tijd. Hier direct nadat drop geroepen werd op de knop gedrukt, maar bleef 503's krijgen. Gebruikte vandaag het script van vuurvli3gje, en die werkt super, ook met paypal vooraf goedkeuren. Hoefde zelf niks meer in te vullen, maar door de belachelijke hoeveelheid 503's was ik toch pas om 16:07 bij de laatste knop, en toen ik die eindelijk werkte werd ik geredirect naar de shop-pagina, was 't mandje leeg, en viel er niets meer toe te voegen. :/
Ja speel nu al een tijdje mee met deze loterij, maar ben na vandaag klaar. Ik denk oprecht dat als je het basis deel goed doet de rest geluk en timing is. Afgelopen 3 keer dat ik er bij was 503 na 503 (Terwijl je dan anderen rustig 2 er ziet kopen) en nu fietste ik er zo doorheen. Zelfde pc, zelfde ip, zelfde netwerk.Het is frustrerend, maar ooit komt jouw week ook nog wel. (en voor de anderen). Alsof hun anti-bot wat ip-adresjes trekt die de gelukkigen zijn ik weet het anders ook niet.

Zou alleen willen dat AMD nog wat meer restricties oplegt, elke kaart elke 2 maanden(of misschien niet meer) is echt onnodig en werkt scalpen in de hand. Misschien 2 per adres voor partner/broertje/vriend maar meer gaat 90% echt niet voor "vrienden" zijn. Tja ik heb het niet voor het zeggen helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Pepperoni op 01-07-2021 23:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohnnyV76
Pepperoni schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:02:
[...]

Ja speel nu al een tijdje mee met deze loterij, maar ben na vandaag klaar. Ik denk oprecht dat als je het basis deel goed doet de rest geluk en timing is. Afgelopen 3 keer dat ik er bij was 503 na 503 (Terwijl je dan anderen rustig 2 er ziet kopen) en nu fietste ik er zo doorheen. Zelfde pc, zelfde ip, zelfde netwerk.Het is frustrerend, maar ooit komt jouw week ook nog wel. (en voor de anderen). Alsof hun anti-bot wat ip-adresjes trekt die de gelukkigen zijn ik weet het anders ook niet.
Zo lijkt/voelt het echt he! Ik heb mijn 6900 XT in februari gekocht, nog voordat iedereen een knoppen-script gebruikte of we massaal op discord zaten en heb die kaart zelfs nog kunnen kopen door te refreshen en wachten tot de "add to cart" knop er was. Met de MB introductie op woensdag heb ik veel geluk gehad. Er was toen net het PA add to cart-script en ik legde aan een vriend uit hoe t werkte en op dat moment kreeg ik daadwerkelijk de MB in mijn mandje. Later tijdens de drukke periodes op donderdag nog een 6800 kunnen kopen en daarbij kon ik ook rustig door klikken terwijl anderen er niet doorheen kwamen. Afgelopen weken bezig geweest om voor die vriend een kaart te kopen maar kwam er niet doorheen terwijl je op discord hoorde dat mensen er doorheen kwamen en soms zelfs een 2e kaart konden bestellen. De theorie dat er een soort van IP loterij is, is niet eens zo gek.
Zou alleen willen dat AMD nog wat meer restricties oplegt, elke kaart elke 2 maanden(of misschien niet meer) is echt onnodig en werkt scalpen in de hand. Misschien 2 per adres voor partner/broertje/vriend maar meer gaat 90% echt niet voor "vrienden" zijn. Tja ik heb het niet voor het zeggen helaas.
Ik heb dus de 6900 XT, 6800 XT MB en de 6800 gekocht maar alle 3 de kaarten zijn hier in huis in gebruik. Heb 2 tiener zoons die graag gamen dus ik ben blij dat ik niet beperkt was tot 2 kaarten. Mijn zoons hadden die upgrades wellicht niet per se nodig maar als je de "oude" 5700 voor €700 kunt verkopen aan een miner en dan voor €580 een veel snellere kaart kunt kopen dan ben je toch gek als je t niet doet?

Natuurlijk zie je genoeg mensen voorbij komen hier die alle kaarten hebben gekocht en soms zelfs al 2 van dezelfde en die komen dan op V&A terecht. Natuurlijk is het frustrerend als je al tijden probeert een nieuwe gpu te kopen en t niet lukt en je ziet iemand de een na de andere kaart te koop zetten. Wat ik nu zie is dat de prijzen van de AMD kaarten hier flink aan t dalen zijn. Als dat nog een beetje doorzet is het straks niet echt meer de moeite om AMD ref kaarten te kopen alleen met de bedoeling om hem weer te koop te zetten. Als die mensen afhaken zullen meer en meer tweakers een gpu kopen voor eigen gebruik en zal t steeds wat minder druk worden op donderdagmiddag.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 15:09
Ik ben heel blij met de drop om 16:03 dan ben ik nog op "werk" en kan ik meedingen. Om 17:33 ben ik meestal buiten de deur. Nu met wat geëmmer een 6700XT te pakken gekregen. Die gaat inderdaad naar een vriend. Maar de drukte lijkt voorlopig nog niet helemaal voorbij. Als ik zie hoeveel mensen er iedere week de voice chat alleen al op Tweakers binnenwiebelen dan zitten we voorlopig nog wel met een grotere vraag dan aanbod. Maar de echte excessen lijken eruit.

Maar de mannen die op de tweakers voicechat komen en daar een paar kaartjes scoren voor de persoonlijke verkoop zijn niet de mannen waar je naar moet kijken als scalpers. Deze mannen maken gebruik van de situatie dat er mensen bereid zijn een hoop geld te betalen voor een kaart. De echte scalpers zal je daar niet zien hoor. Die draaien hun eigen bot en verkopen die kaarten ook niet via V&A.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 09:04
Pepperoni schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:02:
[...]

Ik zou willen dat mensen ophouden met continu om restricties, regeltjes en verkoop politie te vragen. Volgens mij beseffen mensen niet dat die paar mensen die hier rondhangen en een extra kaartje met winst verkopen kleine spelers zijn en niet de oorzaak van het probleem.

De grote scalpers/bots houdt je niet tegen want die hebben de beschikking over meer tijd, geduld, middelen en adressen om al die regeltjes te ontduiken. Met als gevolg dat het voor normale consumenten alleen maar moeilijker wordt GPU's te kopen en voor de scalpers/botters blijft het hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:11
Lord_Dain schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:01:
[...]

Ik zou willen dat mensen ophouden met continu om restricties, regeltjes en verkoop politie te vragen. Volgens mij beseffen mensen niet dat die paar mensen die hier rondhangen en een extra kaartje met winst verkopen kleine spelers zijn en niet de oorzaak van het probleem.

De grote scalpers/bots houdt je niet tegen want die hebben de beschikking over meer tijd, geduld, middelen en adressen om al die regeltjes te ontduiken. Met als gevolg dat het voor normale consumenten alleen maar moeilijker wordt GPU's te kopen en voor de scalpers/botters blijft het hetzelfde.
Mensen lijken hier vooral last te hebben van een "crab in a bucket" mentaliteit. Gelukkig lijken de prijzen al flink te zijn gedaald, en zie je de 6800's voor rond de 700 euro al vaak genoeg voorbij komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 15:54
[...]Volgens mij beseffen mensen niet dat die paar mensen die hier rondhangen en een extra kaartje met winst verkopen kleine spelers zijn en niet de oorzaak van het probleem.
Niet enkel not part of the solution, maar letterlijk part of the problem.
Er zijn grotere probleemfactoren ja, maar dat neemt niet weg dat ze weldegelijk deel van het probleem zijn.
Zolang mensen de cyclus onderhouden, hebben de grote bots er ook meer bij te winnen, en blijven ze verder gaan.

Of er tegen opgetreden moet worden, dat is iets anders. Je kan er ook niet veel tegen doen, ieder is vrij om te doen en laten. Maar ik ben ook vrij om mijn mening te hebben over dat soortje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarum4n
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Vóóraf een Ryzen 5900X in m'n mandje gestopt; Na de drop-call een 6900XT gepakt;
  • 16:04 "thank you" order information schermpje in beeld.
  • 16:05:48 kwam het Paypal mailtje,
  • 16:09:03 AMD "Order submitted".
  • ...en toen niets meer :-(
  • Vannacht 02:54:37 alsnog "Order confirmation" 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:25
[...]

Gelukkig hebben de mensen die klagen een politieke ambities :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Was pas om 5 uur klaar met werken, dus volgende week hopelijk meer geluk :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepperoni
[...]

I

En hoezo niet dan? De pool met adressen van die mensen is ook niet magisch en onbeperkt. Op z'n minst kost het de ze dus meer tijd/moeite/geld en in het beste geval kunnen ze niks bestellen. En ook, we weten niet eens hoe groot het percentage is dat daadwerkelijk door die grotere scalpers wordt gekocht, en welk deel door kleine particulieren die ze ofwel houden en doorverkopen. Zo'n maatregel zou hoe dan ook helpen.

Verder is deze redenering nogal krom, het feit dat er grotere boeven zijn op de wereld maakt winkeldiefstal ook niet ineens een nobele daad om even een willekeurige voorbeeld te geven.

[ Voor 12% gewijzigd door Pepperoni op 02-07-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
joepiesaus schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:33:
[...]

Gelukkig hebben de mensen die klagen een politieke ambities :D
Wat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pepperoni
Rzarect0r schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:17:
[...]

Mensen lijken hier vooral last te hebben van een "crab in a bucket" mentaliteit. Gelukkig lijken de prijzen al flink te zijn gedaald, en zie je de 6800's voor rond de 700 euro al vaak genoeg voorbij komen.
Vind je? Ik snap best dat mensen zuur worden als ze na tijden proberen niks hebben en hier mensen zien die aan kaart nummer 5 bezig zijn, dat is geen "crab in a bucket". Ben blij dat ik er in ieder geval klaar mee ben, de sfeer hier is er ook niet beter op geworden de laatste maand.

[ Voor 10% gewijzigd door Pepperoni op 02-07-2021 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:18

d3x

Sarum4n schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:26:
Vóóraf een Ryzen 5900X in m'n mandje gestopt; Na de drop-call een 6900XT gepakt;
  • 16:04 "thank you" order information schermpje in beeld.
  • 16:05:48 kwam het Paypal mailtje,
  • 16:09:03 AMD "Order submitted".
  • ...en toen niets meer :-(
  • Vannacht 02:54:37 alsnog "Order confirmation" 8)
Als je al wat langer op het forum bent en mee met de topic start dan weet je dat dit elke week zo is... Soms zijn er wat snellere commits. Meestal pas in de nacht....

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Pepperoni schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:44:
[...]

Vind je? Ik snap best dat mensen zuur worden als ze na tijden proberen niks hebben en hier mensen zien die aan kaart nummer 5 bezig zijn, dat is geen "crab in a bucket". Ben blij dat ik er in ieder geval klaar mee ben, de sfeer hier is er ook niet beter op geworden de laatste maand.
Dat laatste ervaar ik ook steeds meer.

En veel klachten komen ook nog eens van mensen die al tig kaarten gekocht hebben. Gisteren weer flink gehuil gehad van mensen die niet konden deelnemen aan de drop vanwege reden x, maar ondertussen wel al zeker 10 GPU verkocht hebben :X

Voor mij hoeft het ook niet meer op deze manier. Wens iedereen veel succes, kom wel weer terug als het fatsoen ook weer terug komt in dit topic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pepperoni
Postman schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:53:
[...]

En veel klachten komen ook nog eens van mensen die al tig kaarten gekocht hebben. Gisteren weer flink gehuil gehad van mensen die niet konden deelnemen aan de drop vanwege reden x, maar ondertussen wel al zeker 10 GPU verkocht hebben :X

Voor mij hoeft het ook niet meer op deze manier. Wens iedereen veel succes, kom wel weer terug als het fatsoen ook weer terug komt in dit topic.
Ik merkte al dat je wat minder aanwezig was. Heb het al eens eerder gezegd maar nogmaals veel dank voor je inzet in dit topic, in de stijl die bij tweakers hoort, dus een community van computer liefhebbers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan4444
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-08 11:37
Na een aantal weken dit forum goed in de gaten te hebben gehouden is het mij gisteren ook gelukt. Het is inderdaad wel een loterij. De vorige keer kreeg ik niet eens de captcha, maar deze week was het binnen een minuut klaar.

Heb de 6800XT MB weten te bemachtigen.

16:05 paypal afschrijving
16:08 mail van AMD
04:15 order confirmation AMD

Ik wil graag iedereen bedanken die actief op het forum tips & tricks hebben gedeeld!
Als je dagelijks een beetje kijkt dan kom je vanzelf aan de scripts die up-to-date zijn.

Ik heb alleen de bookmark script gebruikt en zat in de discord voice chat. Voor de rest was het wachten tot iemand drop zij.

Voor een deel is het ook geluk hebben. In ieder geval is er weer één iemand minder die jullie in de weg zit! Eindelijk wordt mijn gtx 970 vervangen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 15:44

ronalddus

Buffalo77

[...]

Ik begrijp het gevoel wat je hebt. Dat wordt denk nog eens versterkt vanwege het feit dat jij (en andere tweakers) er veel tijd in hebben gestoken om anderen te helpen.

Maar laat je naar van de wijs brengen, want door jou heb ik, en vele anderen, weer een moderne kaart in mijn PC draaien en kan ik eindelijk weer mezelf de schuld geven als ik weer eens dood ga in een portje CoD WZ i.p.v. mijn verouderde kaart.

Gisteren ook een collega blij gemaakt met een 6800XT die hem voor de verkoopprijs kan overnemen.

Laat je niet gek maken, want er zijn er heel veel blij met jouw info _/-\o_

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Hmm nog steeds geen bevestigingsmail binnen van mijn geplaatste order. Zo dom geweest om geen screenshot te maken van die popup op de amd site nadat ik de bestelling had geplaatst. Het enige wat ik nu heb is de paypal bevestiging van Digital River Ireland. Is mijn enige optie nu bellen met de Duitse amd support? Want dat gaat het meest awkward gesprek ooit worden gezien mijn Duitse kennis.. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 15:03
ronalddus schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:33:
[...]

Ik begrijp het gevoel wat je hebt. Dat wordt denk nog eens versterkt vanwege het feit dat jij (en andere tweakers) er veel tijd in hebben gestoken om anderen te helpen.

Maar laat je naar van de wijs brengen, want door jou heb ik, en vele anderen, weer een moderne kaart in mijn PC draaien en kan ik eindelijk weer mezelf de schuld geven als ik weer eens dood ga in een portje CoD WZ i.p.v. mijn verouderde kaart.

Gisteren ook een collega blij gemaakt met een 6800XT die hem voor de verkoopprijs kan overnemen.

Laat je niet gek maken, want er zijn er heel veel blij met jouw info _/-\o_
Inderdaad, dat geldt ook voor mij! Dankzij de beheerder(s) en de andere tweakers in dit topic kunnen we überhaupt aan een AMD videokaart komen. Dus bedankt daarvoor! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
Vaenir schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:40:
Hmm nog steeds geen bevestigingsmail binnen van mijn geplaatste order. Zo dom geweest om geen screenshot te maken van die popup op de amd site nadat ik de bestelling had geplaatst. Het enige wat ik nu heb is de paypal bevestiging van Digital River Ireland. Is mijn enige optie nu bellen met de Duitse amd support? Want dat gaat het meest awkward gesprek ooit worden gezien mijn Duitse kennis.. :X
Ik zou toch even bellen, want op basis van je paypal-gegevens kunnen ze vast wel je order achterhalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Degrader op 02-07-2021 11:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Seriph
Het stomme is dat dit topic en de discord eigenlijk de hele week redelijk civiel is (op een paar uitzonderingen na) maar op woensdag/donderdag komen de boze mensen weer langs om eens flink los te gaan op de mensen die tijd en moeite steken in het verkrijgen van een videokaart. Deze boze mensen vergeten dat de mensen die de tijd en moeite erin steken ook de mensen zijn de scripts/informatie maken/delen. Zonder de mensen die een kaartje of twee extra kopen voor de handel zouden we hier helemaal niks hebben. Dan gingen alle kaarten naar PartAlert of Hardwareluxx (of een van de andere groepen).

Ik ben daarom uitermate dankbaar voor de informatie en arbeid die zij hebben verricht om ervoor te zorgen dat ik een 6800xt MB on launch kon kopen en van de week een 6700xt voor mijn maat. En misschien dat ik ook nog een 6800(xt) oppik voor de handel als ik de kans krijg. Hoewel het momenteel misschien niet meer de moeite is.

En On-topic: Ik kreeg mijn order bevestiging al om 19:17. Nu maar hopen dat het verzenden ook lekker gaat zodat ik hem snel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 23:50

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Vaenir schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:40:
Ik heb er ook problemen mee (ook .nl domein), net gebeld met AMD 020 nr.

Benelux

Tel: 00800 12 30 23 40 (free phone)
Intl Tel: +31-(0)20-8080942

Monday - Friday
11:00 - 18:00 CET

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
XTREEMRaGE schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Ik heb er ook problemen mee (ook .nl domein), net gebeld met AMD 020 nr.

Benelux

Tel: 00800 12 30 23 40 (free phone)
Intl Tel: +31-(0)20-8080942

Monday - Friday
11:00 - 18:00 CET
En dan de Engelse tak gekozen binnen het selectie menu neem ik aan? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 23:50

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Vaenir schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:03:
[...]

En dan de Engelse tak gekozen binnen het selectie menu neem ik aan? Thanks!
Je kan kiezen en engels zit er ook bij ;)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaenir
XTREEMRaGE schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Je kan kiezen en engels zit er ook bij ;)
Thanks! Ik moest een gmail adres opgeven en daar kwam het begeerde bevestigingsmailtje wel op binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzarect0r
Pepperoni schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:44:
[...]

De mensen die met kaart nummer 5 bezig zijn hebben waarschijnlijk er meer moeite in gestoken of zijn beter geïnformeerd, een paar maanden terug had je niet eens een "add to cart script" nodig. De bots e.d. verpesten het wel natuurlijk, maar iemand die dezelfde kaart 2x heeft gekocht heeft amper invloed op de tekorten die er momenteel heersen.

En als iemand er geld op wilt verdienen is dat zijn goed recht, gezien de rest van de "gamers" ook niet diegene zijn rekeningen betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rzarect0r op 02-07-2021 12:29 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:49
Rzarect0r schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:29:
[...]

De mensen die met kaart nummer 5 bezig zijn hebben waarschijnlijk er meer moeite in gestoken of zijn beter geïnformeerd, een paar maanden terug had je niet eens een "add to cart script" nodig. De bots e.d. verpesten het wel natuurlijk, maar iemand die dezelfde kaart 2x heeft gekocht heeft amper invloed op de tekorten die er momenteel heersen.

En als iemand er geld op wilt verdienen is dat zijn goed recht, gezien de rest van de "gamers" ook niet diegene zijn rekeningen betalen.
Totaal niet waar. Er zijn mensen die letterlijk al 100+ uur in deze grap gestoken hebben en nog niets hebben waaronder ikzelf. Ik weet ondertussen al even dat ik alles exact hetzelfde doe maar je moet gewoon geluk hebben om door de server loterij heen te komen. Meer komt er echt niet bij kijken.
Die add to cart script heb je echt al heel lang nodig omdat zonder de knoppen niet eens verschijnen voordat het te laat is door die fantastische cache van de site.

Script > Goede captcha score > paypal ingelogd > geluk geluk geluk geluk.

En goed recht kan best maar snap ook dat je mensen letterlijk in een tijd van opgesloten zitten hun plezier af neemt en je dus alle "hostile" reacties op jezelf af roept met die cashgrab actie.
Je acties hebben een directe impact op de levens van mensen dat kan je niet negeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:52
Rzarect0r schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:29:
[...]

Volgens mij snap jij helemaal niets van hoe het werkt met vraag en aanbod in een markt met schaarste.
Normaal gesproken bij voldoende voorraad komen er kaarten op de markt voor de introductieprijs of net daaronder. Na verloop van tijd zakt de prijs wat verder tot er een nieuw model komt. Wanneer in een markt met extreme schaarste er zeer beperkt kaarten beschikbaar zijn, zal het opkopen van voorraad er alleen voor zorgen dat de schaarste nog groter wordt en daardoor de prijzen nog hoger. Precies het doel van degenen die meerdere exemplaren kopen, enkel voor eigen gewin.
Natuurlijk is het spel van vraag en aanbod, maar ga nu niet lopen verkondigen dat als iemand meerdere kaarten koopt dat geen invloed heeft op de tekorten.

Ik had gisteren een 6900xt in mijn mandje, had die kunnen afrekenen en met een mooie winst via MP kunnen verkopen. Maar dan ben ik net zo'n klootzak als al die andere scalpers en opkopers die hetzelfde doen. Heb het laten gaan omdat ik zelf een 6800xt wil en geen behoefte heb aan een 6900xt (game op 1440p). Helaas alleen weer achter het net gevist, ondanks al weken lang gebruik te maken van het beschikbare script en discord in de gaten houden :|

Kan me nog de tijden herinneren dat ik € 500 echt de max vond voor een high end videokaart :X

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuurvli3gje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-02 16:16
Proioxis schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:10:
[...]
Dat script is goud waard! Heb een 6800XT MB weten te bemachtigen. Volgens mij is dat het enige SKU die ik nog 'mag' bestellen. Heb in het verleden alle andere kaarten al besteld, dus hopelijk gaat deze gewoon door. :D
Tof fijn om te horen! Had jij wel of niet gebruik gemaakt van de Pre-Pay feature?
Vaenir schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:57:
[...]
Ik heb een eigen domeinnaam dat eindigt op .nl? Maakt dat iets uit dan? Ook niks in mijn spam. Wel het "Thank you! - Order information" modal/pop-upje gehad op de website van amd nadat ik betaald had.
Vaenir schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:21:
[...]
Thanks! Ik moest een gmail adres opgeven en daar kwam het begeerde bevestigingsmailtje wel op binnen.
Deze dialog is niet van AMD trouwens maar van mijn script, normaal zijn dit aparte pagina's.

Goed om te horen dat je e-mail terecht is! Na aanleiding van jouw ervaring zal ik de bestel-informatie opslaan zodat je deze later nog kan opvragen. Ook zal ik een warning geven als er gebruikt wordt gemaakt van .nl domeinen.
touzani schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:31:
Heeft iemand de pre-pay functie van @Vuurvli3gje script gebruikt?
Ik ben ook erg benieuwd hierna! Laat vooral je ervaring weten. Ik doe mij best om alles te testen maar het laatste stukje -- daadwerkelijk een bestelling doen -- heb ik zelf bij dit script nooit getest.
Ook ben ik benieuwd naar ervaringen met de 503's, waren die er veel en verliep het automatisch opnieuw versturen goed?
Voor de nieuwsgierigen: Ik heb naast 1x met testen per ongeluk een X3950 besteld te hebben alleen een 6800XT MB gekocht de dag dat hij voor het eerst beschikbaar was. Dus dat laatste stukje testen komt van jullie d:)b

Ik heb ook via PM wat contact gehad en dit was zijn/haar ervaring:
Ik heb een 6800XT MB weten te scoren. Ik heb inderdaad de pre-pay functie kunnen gebruiken. Ook de captcha functie kunnen gebruiken. Als een nieuw scherm verschijnt met een oranje button moest ik opnieuw op de re captcha knop drukken. Daarna de bevestiging binnen. Vlekkeloos. MS Edge browser zonder iets van blocks. Ik heb een 50 min van te voren de prepay functie gebruikt.
Verder nog een feitje: AMD rekent 23% BTW inplaats van 21%, hun manier om een extra graantje mee te pikken of een fout ergens ingeslopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuurvli3gje
Postman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 07:00:
[...]

Ben wel benieuwd hoe je cookies vanuit JavaScript wil gaan verwijderen, ik krijg niets anders gevonden aan informatie dan dat dit niet meer mogelijk is.
Los of je cookies kunt verwijderen moet je ze ook opnieuw kunnen plaatsen. Dit is wel te doen, behalve dat er een aantal benodigde cookies van een ander domein afkomstig is. En dan loop je weer tegen beperkingen aan.

Zeg niet dat het dus niet mogelijk is, maar ik kon het niet gevonden krijgen. Anders zou ik dat ook graag verwerken in mijn script.
Normaal kan dit inderdaad niet maar wel via Tampermonkey. Het is volgens mij nog een beta feature en staat ook niet in de documentatie maar hier kan je meer vinden:
https://github.com/Tampermonkey/tampermonkey/issues/465

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
Vuurvli3gje schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:01:
[...]
Verder nog een feitje: AMD rekent 23% BTW inplaats van 21%, hun manier om een extra graantje mee te pikken of een fout ergens ingeslopen?
In Ierland rekenen ze 23% btw.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
StyXL schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:10:
[...]

In Ierland rekenen ze 23% btw.
Jup en het is tijdelijk 21% geweest, maar sinds maart weer op 23%
https://www.pincvision.co...-het-standaard-btw-tarief

Acties:
  • +3 Henk 'm!
BTW wordt bij de laatste stap ook aangepast, net zoals de verzendkosten. Daarom betaal je vaak minder dan er op de website staat.

Prijzen in Duitsland op de AMD website zijn bijvoorbeeld wel weer correct. Dus weet niet waarom ze in NL/BE die prijzen ze raar vermelden.

Nog een leuke: BE heeft zelfde BTW als NL. Toch betaal je in BE minder, terwijl ik denk dat verzending naar BE duurder is dan intern in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Postman schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:14:

Nog een leuke: BE heeft zelfde BTW als NL. Toch betaal je in BE minder, terwijl ik denk dat verzending naar BE duurder is dan intern in NL.
Digital River zit in Tilburg toch? Die kieperen die kaarten voor Belgie gewoon over de grens die vlakbij is :o Het is wellicht duurder om ze boven de rivieren in Nederland te sturen?

Een echte reden zou ik ook niet zo weten. Wellicht is het versturen van een pakketje goedkoper in Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvli3gje
Postman schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:14:
BTW wordt bij de laatste stap ook aangepast, net zoals de verzendkosten. Daarom betaal je vaak minder dan er op de website staat.

Prijzen in Duitsland op de AMD website zijn bijvoorbeeld wel weer correct. Dus weet niet waarom ze in NL/BE die prijzen ze raar vermelden.

Oh toch wel! Ik kwam erop omdat de bedragen die ik voor de Pre-Pay feature gebruik niet overeen kwamen met die van de site terwijl dezelfde code in maart nog wel de juiste waardes produceerde.
Als ik het dus goed begrijp zien alle euro landen dezelfde geschatte kosten -> 20.37 shipping en dus 23% btw? Dat maakt het simpel om andere stores to ondersteunen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 08:33
Net gebeld met de servicedesk, 020 nummer. Had wel een PayPal bevestiging en afschrijving maargeen mails van AMD zelf. Door in de browser geschiedenis te kijken kon ik mijn ordernummer achterhalen. De servicedesk medewerker gaf aan dat er al zo'n 3 weken een storing was met de mailserver en dat mails naar .NL e-mail adressen vaak niet werden verstuurd. Hij heeft mij het wachtwoord gegeven voor findmyorder.com en alles ziet er goed uit. Hoera!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 19:46
AttiX schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:42:
Net gebeld met de servicedesk, 020 nummer. Had wel een PayPal bevestiging en afschrijving maargeen mails van AMD zelf. Door in de browser geschiedenis te kijken kon ik mijn ordernummer achterhalen. De servicedesk medewerker gaf aan dat er al zo'n 3 weken een storing was met de mailserver en dat mails naar .NL e-mail adressen vaak niet werden verstuurd. Hij heeft mij het wachtwoord gegeven voor findmyorder.com en alles ziet er goed uit. Hoera!
Kleine toevoeging: dit is helaas ook waar voor .be-domeinen (en waarschijnlijk ook andere). Overigens is die storing alleen voor hun winkel, aangezien de reclame-mails via amd-member.com wel aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 08:33
-jacQues- schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:50:
[...]

Kleine toevoeging: dit is helaas ook waar voor .be-domeinen (en waarschijnlijk ook andere). Overigens is die storing alleen voor hun winkel, aangezien de reclame-mails via amd-member.com wel aankomen.
Volgens mij zei de servicedesk medewerker dat alleen mails naar Gmail door komen. Hij heeft de mails handmatig doorgestuurd naar mijn Gmail, maar verwachtte dat ik de volgende update mails ook niet zou krijgen. Ik kon beter gebruik maken van de statuspagina op findmyorder.com wat dus alleen kan als je een password hebt ontvangen in de eerste mails van AMD. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hebbiedude
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Heb een eigen .nl domein maar hier kwam de eerste bevestiging netjes binnen om 16:12 en de 2e om 19:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvli3gje
AttiX schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:07:
[...]

Volgens mij zei de servicedesk medewerker dat alleen mails naar Gmail door komen. Hij heeft de mails handmatig doorgestuurd naar mijn Gmail, maar verwachtte dat ik de volgende update mails ook niet zou krijgen. Ik kon beter gebruik maken van de statuspagina op findmyorder.com wat dus alleen kan als je een password hebt ontvangen in de eerste mails van AMD. :)
Als je geen password hebt maar wel je bestelnummer weet: Ik heb in het verleden met succes gebruik kunnen maken van de Forgot Password functie van de AMD shop. De vraag is alleen of de e-mails van dit systeem dan wel aankomen. _O- Het is te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzarect0r
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:59:
[...]

Volgens mij snap jij helemaal niets van hoe het werkt met vraag en aanbod in een markt met schaarste.
Normaal gesproken bij voldoende voorraad komen er kaarten op de markt voor de introductieprijs of net daaronder. Na verloop van tijd zakt de prijs wat verder tot er een nieuw model komt. Wanneer in een markt met extreme schaarste er zeer beperkt kaarten beschikbaar zijn, zal het opkopen van voorraad er alleen voor zorgen dat de schaarste nog groter wordt en daardoor de prijzen nog hoger. Precies het doel van degenen die meerdere exemplaren kopen, enkel voor eigen gewin.
Natuurlijk is het spel van vraag en aanbod, maar ga nu niet lopen verkondigen dat als iemand meerdere kaarten koopt dat geen invloed heeft op de tekorten.

Ik had gisteren een 6900xt in mijn mandje, had die kunnen afrekenen en met een mooie winst via MP kunnen verkopen. Maar dan ben ik net zo'n klootzak als al die andere scalpers en opkopers die hetzelfde doen. Heb het laten gaan omdat ik zelf een 6800xt wil en geen behoefte heb aan een 6900xt (game op 1440p). Helaas alleen weer achter het net gevist, ondanks al weken lang gebruik te maken van het beschikbare script en discord in de gaten houden :|

Kan me nog de tijden herinneren dat ik € 500 echt de max vond voor een high end videokaart :X
Wat snap ik er niet aan dan? Als er mensen bereid zijn meer te betalen voor een product wat schaars is, dan is dat toch gewoon vraag en aanbod?
computerjunky schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:40:
[...]

Totaal niet waar. Er zijn mensen die letterlijk al 100+ uur in deze grap gestoken hebben en nog niets hebben waaronder ikzelf. Ik weet ondertussen al even dat ik alles exact hetzelfde doe maar je moet gewoon geluk hebben om door de server loterij heen te komen. Meer komt er echt niet bij kijken.
Die add to cart script heb je echt al heel lang nodig omdat zonder de knoppen niet eens verschijnen voordat het te laat is door die fantastische cache van de site.

Script > Goede captcha score > paypal ingelogd > geluk geluk geluk geluk.

En goed recht kan best maar snap ook dat je mensen letterlijk in een tijd van opgesloten zitten hun plezier af neemt en je dus alle "hostile" reacties op jezelf af roept met die cashgrab actie.
Je acties hebben een directe impact op de levens van mensen dat kan je niet negeren.
En er zijn er ook genoeg die wel kaarten hebben weten te scoren, zij het via hier of amazon/notebooksbilliger.

Bovendien, die kaarten verkopen als warme broodjes dus je ontneemt mensen helemaal niks, of vind jij dat je zelf meer recht hebt op een 6800 dan iemand die er 500 euro meer voor wilt betalen? Leg me dat eens uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Ja, ja, na een dubbele check, blijkt mijn oude adres toch nog gekoppeld te zijn aan mijn Paypal account.
Ik wil met de bericht niet alleen laten zien wat ik fout heb gedaan, maar wellicht is het een wijze les voor andere lezers en kan het zijn dat je bepaalde details nog niet hebt ontdekt in je Paypal account, zoals ik helaas op een harde manier achter ben gekomen.

Ga naar Persoonlijke gegevens -> Adressen (hier kan het juiste adres staan) ->Klik op adressen -> Hier staat bij de Primaire betaalmethode mogelijk het verkeerde adres. Klik daar op bewerken of het Plusje om het juiste adres toe te voegen.

Normaal heb je niet met dit probleem te maken, doordat je ergens vaak besteld met een account + adres gegevens. In Paypal zie je dan ook direct naar welk adres je order wordt verzonden.

Helaas heb je bij AMD niet de tijd om rustig de voorwaarden adresgegevens door te nemen. Ondanks dat ik het zelf in de handleiding had gezet, ben ik er toch in gestonken en wordt de kaart naar het oude adres gestuurd, bij mensen die ik nooit heb ontmoet.

Het staat al duidelijk op de website, maar AMD kan je adres niet meer aanpassen als je de orderbevestiging hebt ontvangen. Dat is tevens de eerste keer dat je je adres op een bewijsje ziet. Een telefoontje naar Ingram helpt niet, maar ze zijn wel bekend met "ons Tweakers" en kennen het 020 nummer van AMD ook wel.

In mijn geval kunnen/zullen ze het adres dus niet aanpassen, maar als je geen bericht van DHL hebt ontvangen, dan kun je de order nog wel annuleren. Dit zorgt ervoor dat je je geld terug krijgt, maar het is maar de vraag of je weer mee kunt doen met de loterij op je eigen/juiste adres. Het kopen van de kaart is gebonden aan het adres, maar wellicht ook aan het e-mail adres en Paypal account.

Het kan niet altijd, maar vaak kun je direct aangeven dat je het pakket toch op een ander gewenst tijdstip en locatie zou willen afhalen. Volgens mij kan dat bij DHL zakelijk niet, maar ik ben benieuwd hoe dat bij deze zending zal gaan.

Tot zover ga ik voor de oplossing: wie een fout maakt, lost het ook zelf op. 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen (J. v. Koningsbrugge).
Ik heb contact opgenomen met onze voormalige buren, waarmee we nog steeds regelmatig contact hebben (en voorheen vaak pakketjes van ons aannam). Al zij de bezorger ma/di zien, dan zullen ze aangeven dat het pakketje naar hun mag. Tevens zullen ze tegen de huidige bewoners aangeven dat ik daar een pakketje verwacht en dat ik vanavond/morgen nog even mijn gezicht zal laten zien.

Stay tuned, volgende week maandag/dinsdag heb ik hopelijk meer info.

Voor het naslagwerk:
AMD: ma-vr 11.00-18.00 | Benelux: 0800-12302340 / +31 (0)20-8080942 (optie 1, optie 1)
Ingram: 09.00 tot 17.30 | 030-2464500
Verzending: DHL, als je geen verzendbewijs hebt, dan kun je de order nog annuleren (opnieuw bestellen gaat misschien wel, misschien niet, het adres is namelijk anders).

Dat ik ondanks de waarschuwingen toch stom ben geweest, heb ik zelf erkend en hoeft hier niet nogmaals herhaald te worden, maar ik wil vooral mensen informeren hoe dit op te lossen is als je alsnog te snel bent geweest.

07-07 Update: de kaart is vandaag aangeboden op het oude adres. Mijn oude buren hebben hem voor mij in ontvangst genomen bij de DHL bezorger (zoals ze voorheen wel vaker deden). Eind goed, al goed!

[ Voor 3% gewijzigd door Kiswum op 07-07-2021 15:49 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboX
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 15:30
Kiswum schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:41:
Al zij de bezorger ma/di zien, dan zullen ze aangeven dat het pakketje naar hun mag.
Dit zal een goede bezorger niet zomaar doen.
Tevens zullen ze tegen de huidige bewoners aangeven dat ik daar een pakketje verwacht en dat ik vanavond/morgen nog even mijn gezicht zal laten zien.
Dit is waarschijnlijk de betere strategie. De meeste mensen vinden het geen enkel probleem een pakketje te accepteren.

Hoe dan ook succes, klinkt als een probleem dat redelijk goed te overkomen is. Veel plezier met je kaart! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deafgringo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-01 20:09
Drop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Hoe kom je daar nu bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroMinded
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -jacQues-
SkullboX schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:59:
Dit is waarschijnlijk de betere strategie. De meeste mensen vinden het geen enkel probleem een pakketje te accepteren.
Ik niet, vanwege een mogelijke scam. Hierbij besteld iemand iets op afbetaling op jouw adres. Wanneer je achteraf een factuur krijgt en aanmaning, deurwaarder etc, wordt je niet vrolijk. Dus alle pakketjes die hier bezorgd worden, maar niet voor mij zijn, gaan retour. Zelfs wanneer jij een ID kunt tonen of wat dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzarect0r
-jacQues- schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:14:
[...]

Ik niet, vanwege een mogelijke scam. Hierbij besteld iemand iets op afbetaling op jouw adres. Wanneer je achteraf een factuur krijgt en aanmaning, deurwaarder etc, wordt je niet vrolijk. Dus alle pakketjes die hier bezorgd worden, maar niet voor mij zijn, gaan retour. Zelfs wanneer jij een ID kunt tonen of wat dan ook.
Dit, tenzij het m'n buren zijn natuurlijk of vrienden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -jacQues-
Rzarect0r schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:15:
[...]
Dit, tenzij het m'n buren zijn natuurlijk of vrienden.
Klopt. Als ik je ken is het uiteraard anders. Maar ken ik je niet, dan neem ik geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 08:41
Kreeg via discord ook een dropbericht ik midden in een call en dus volledig afgeleid haha maar ok vals alarm mss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deafgringo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-01 20:09
Vals alarm. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/io9bauQteG98idqDigM3GYU6zVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5v6jZjKpMU86WFoGTeS72i2W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnyV76
Haha ik denk dat iemand bij AMD het script van tweakers aan het testen was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboX
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 15:30
[...]

Ik had het uiteraard niet over totaal onbekenden.

Als het de vorige bewoner dan wel (voormalige) buren betreft lijkt het mij geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clannad
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 07:33
Op de AMD site staan alle kaarten 'add to cart', grappige situatie.
Het is geen drop, maar ik kan jullie wel zeggen welke verkeerslichten jullie moeten aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jacQues-
clannad schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:33:
Het is geen drop, maar ik kan jullie wel zeggen welke verkeerslichten jullie moeten aanklikken.
Vreemd. Bij mij enkel de 5800X. Nou ja, zal wel met caching te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 08:41
clannad schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:33:
Ik had boten en de eerste keer ging t mis, soms ist beheurlijk lastig te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proioxis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-07 08:56
Vuurvli3gje schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:01:
[...]

Tof fijn om te horen! Had jij wel of niet gebruik gemaakt van de Pre-Pay feature?
Nee, had PayPal gewoon ingelogd staan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankdoc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-02-2022
Iemand een guide hoe het script werkt? Vooral die pre approve paypal?
Kan je werken met SEPA op paypal of moet het een CC zijn?
Voor Belgische zakelijke aankopers: krijg je een correcte factuur? IC levering of is de verkoper ook een BE ondernemingsnummer?

Wist niet dat het maar 1 keer per week was, was hier gis teren per toeval komen kijken :X

Op AMD site kan je idd nu overal 'ad to cart' doen, maar uiteraard foutmelding na de captcha :)

[ Voor 12% gewijzigd door Frankdoc op 02-07-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

SkullboX schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:59:
[...]

Dit zal een goede bezorger niet zomaar doen.
Een bezorger wil vaak zo snel mogelijk een handtekening en van de goederen af, anders moet hij/zij daarvoor terugkomen. Dat kost uiteindelijk ook geld of overuren.

De meeste bezorgers hebben een eigen gebied en kennen de buurt ook wel en weten ook wel waar ze pakketten voor buren aan mogen nemen (en daar geen klachten over hebben gekregen). In mijn oude buurt was dat gelukkig ook het geval en stond ik zelf ook vaak al voor de deuropening als de buren (overburen) niet open deden.
[...]

Hoe dan ook succes, klinkt als een probleem dat redelijk goed te overkomen is. Veel plezier met je kaart! :)
Thanks, ik hoop dat het allemaal gaat lukken en kan ik 7 maanden na mijn eerste bestelde onderdeel, mijn pc eindelijk in elkaar zetten (de eerste 3 maanden spaarde ik steeds om een onderdeel aan te schaffen en hoopte rond dat moment wel klaar te zijn, totdat zelfs oude kaarten niet naar gamers gingen...)
[...]

Om dat te voorkomen, laat ik eerst door mijn buurvrouw weten dat ik eraan kom, zodat het niet als een schok komt. Tevens geeft mij dat de kans om eventuele post alsnog op te halen (tenzij dat al weggegooid is). Doordat ik alle facturen van het huis heb overgedragen, kent ze mijn naam wellicht wel.

Via sites als Bol.com en Wehkamp kun je inderdaad mensen oplichten door te doen alsof je iets verkeerd hebt opgestuurd, maar pas achter "betaald". Dit idee probeer ik ook op deze manier netjes af te wenden.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clannad
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 07:33
-jacQues- schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:57:
[...]

Vreemd. Bij mij enkel de 5800X. Nou ja, zal wel met caching te maken hebben.
Misschien is het enkel een bug op de BE-site of heeft het inderdaad iets mets met caching te maken.
Alleszins de eerste keer dat ik die 'Add To Cart' gezien heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11jk_a1ddaJuMdOSOC346iP8TpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kn6QnNHiRcdFfwDfLCsYWcuA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vuurvli3gje schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:34:
[...]

Oh toch wel! Ik kwam erop omdat de bedragen die ik voor de Pre-Pay feature gebruik niet overeen kwamen met die van de site terwijl dezelfde code in maart nog wel de juiste waardes produceerde.
Als ik het dus goed begrijp zien alle euro landen dezelfde geschatte kosten -> 20.37 shipping en dus 23% btw? Dat maakt het simpel om andere stores to ondersteunen!
In ieder geval Nederland en België zien dezelfde geschatte kosten gebaseerd op 23% BTW en 20,37 verzendkosten.
Voor de Duitse versie twijfel ik, want de bot van Hardwareluxx geeft een aanzienlijk lager bedrag weer. Weet niet of die data van de website komt of van de API.

Iemand met een echt Duitse VPN die kan kijken wat de Duitse versie van de AMD site aan prijzen weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:54
[...]

Er zit genoeg fatsoen in het topic, het zijn alleen de zeikerds en de huilliehuillie types de je onthoud omdat het je irriteert.
Een beetje hetzelfde als dat mensen zeggen; Ik kijk altijd om 22:22 naar de klok, wat natuurlijk niet klopt.
Want ze vergeten dat ze over de hele dag wel 50 keer naar de tijd kijken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@Postman
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5PGd9zli7jzIztdwRWfgYQo3f8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/acHD3rCfjWEtCEavBFOlcxIu.png?f=user_large
Althans ik hoop dat ik nu wel de juiste heb, gebruik een echte Duitse VPN maar bij AMD weet je maar nooit

[ Voor 21% gewijzigd door Humma Kavula op 02-07-2021 17:51 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGamer
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-11-2021
Is al van gisterenavond zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49

Secsytime

Automagisch

lolwat, ik ga naar de amd page, klik op een artikelpagina.. en heb meteen een ban te pakken? 8)7 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
Ik heb om 21:28 uur trouwens de shipping confirmation gekregen voor de MB. Dat is voor mij snel! De vorige twee keren was het maandag respectievelijk woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Degrader schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:48:
Ik heb om 21:28 uur trouwens de shipping confirmation gekregen voor de MB. Dat is voor mij snel! De vorige twee keren was het maandag respectievelijk woensdag.
Hier helaas nog niks en heb ook de MB.

Wanneer kan je hem dan meestal verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
disturbedmind schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:02:
[...]

Hier helaas nog niks en heb ook de MB.

Wanneer kan je hem dan meestal verwachten?
De mail of de videokaart? :o
De verzendbevestiging kun je nog krijgen, hoor. Als je 'm vanavond of vannacht nog krijgt, dan kun je de videokaart in de regel maandag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Degrader schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:11:
[...]

De mail of de videokaart? :o
De verzendbevestiging kun je nog krijgen, hoor. Als je 'm vanavond of vannacht nog krijgt, dan kun je de videokaart in de regel maandag verwachten.
Excuses ik bedoelde inderdaad de gpu :P.

Laat ik nu net maandag en dinsdag aan het werk zijn :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngryDuck
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-09-2021
Hier om 21:27 vanavond de shipping confirmation ontvangen en om 22:47 de factuur van AMD.
Nu maar hopen dat het me zelf lukt om mijn E75 tijdelijke Nvidia videokaart om te wisselen voor de 6900XT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:54
AngryDuck schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:05:
Hier om 21:27 vanavond de shipping confirmation ontvangen en om 22:47 de factuur van AMD.
Nu maar hopen dat het me zelf lukt om mijn E75 tijdelijke Nvidia videokaart om te wisselen voor de 6900XT...
Hoop dat je voeding het trekt, een kaart verwisselen is redelijk simpel als je je een beetje inleest.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:49
Secsytime schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:54:
lolwat, ik ga naar de amd page, klik op een artikelpagina.. en heb meteen een ban te pakken? 8)7 8)7 :?
Ja er zit een nasty bug in de site je je in een seconde tig keer redirect of iets in die richten en BAM ban. ik had het vandeweek (woensdag) ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngryDuck
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-09-2021
Ja ik had die PC al helemaal extrasnel laten configureren met oa een 1000W voeding en een kast waar je hond ook nog wel in past.
Dus die GPU moet wel draaien, de winkel had al 2 extra kabels aangesloten voor de voeding van de toekomstige 'echte' GPU.
Bad Brains schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:11:
[...]

Hoop dat je voeding het trekt, een kaart verwisselen is redelijk simpel als je je een beetje inleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Laatst online: 10-10 08:33
Zelfs al de verzendbevestiging gekregen wordt maandag al geleverd, ze zijn er vroeg bij deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:41
Tirinium schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 03:52:
Zelfs al de verzendbevestiging gekregen wordt maandag al geleverd, ze zijn er vroeg bij deze keer.
Hier ook zo, maandag komt dhl langs *O*
Zojuist toch ook maar een andere voeding besteld. Heb een straightpower 11 650w er in zitten, die vervang ik zekerheidshalve maar voor de versie can 850w. Zonde om de 6900XT niet op zijn staart te kunnen trappen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 21:49
Geen V&A op het forum, zie de TW.

[ Voor 88% gewijzigd door Blaat op 03-07-2021 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
Update van mijn kant omtrent de 'cooldown' periode die AMD lijkt te hanteren per SKU per adres.
Het is mij gelukt om een 6700XT te scoren, waarbij de vorige bestelling op 1/4/2021 was. Dus er lijkt op dit moment 3 maanden tussen te zitten dat je een kaart die je eerder hebt besteld, opnieuw kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Laatst online: 10-10 08:33
marcelcee schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 07:04:
[...]

Hier ook zo, maandag komt dhl langs *O*
Zojuist toch ook maar een andere voeding besteld. Heb een straightpower 11 650w er in zitten, die vervang ik zekerheidshalve maar voor de versie can 850w. Zonde om de 6900XT niet op zijn staart te kunnen trappen. >:)
Ah ik heb al een 850, mijn huidige kaar (Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC Vapor-X) heeft een net zo hoge power draw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 20:59

Jrrri

Simulant

Ik moest de RX6800 uit de kast halen voor wat onderhoud, en na terugplaatsen: dood. Wel fans, maar geen beeld. Andere videokaart in zelfde slot: wel beeld, videokaart in ander slot: geen beeld, andere kabel of monitor: geen beeld. DP ipv HDMI: geen verschil. Netjes alles met ESD-bandje om, moederbord compleet spanningsloos. BIOS-reset doet ook niks. Ik snap het niet.

Heb maar een RMA aangemeld, maar ik las dat dat eerder geld terug wordt dan een nieuwe kaart. :/ Superkut.

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechAlf
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-12-2021
Jrrri schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:51:
Ik moest de RX6800 uit de kast halen voor wat onderhoud, en na terugplaatsen: dood. Wel fans, maar geen beeld. Andere videokaart in zelfde slot: wel beeld, videokaart in ander slot: geen beeld, andere kabel of monitor: geen beeld. DP ipv HDMI: geen verschil. Netjes alles met ESD-bandje om, moederbord compleet spanningsloos. BIOS-reset doet ook niks. Ik snap het niet.

Heb maar een RMA aangemeld, maar ik las dat dat eerder geld terug wordt dan een nieuwe kaart. :/ Superkut.
I would bet that the GPU is ok and the Mobo dead. Did you try?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 17:57

Wat voor onderhoud heb je gedaan? Misschien valt daar nog een oorzaak uit te halen door de mede-tweakers.
Als je de gelegenheid hebt misschien eens een andere voeding proberen, misschien schiet die tekort door een defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri

Jrrri

Simulant

TechAlf schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:16:
[...]

I would bet that the GPU is ok and the Mobo dead. Did you try?
Yes, I inserted an old PCIe-GPU in the same slot and connected it to the same power leads: it worked. I could see windows boot right away. So my guess would be that the motherboard is ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri

Jrrri

Simulant

E - Jay schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:19:
[...]

Wat voor onderhoud heb je gedaan? Misschien valt daar nog een oorzaak uit te halen door de mede-tweakers.
Als je de gelegenheid hebt misschien eens een andere voeding proberen, misschien schiet die tekort door een defect?
Het onderhoud was het checken van de draairichting van een fan van de processorkoeler. Die zit midden tussen twee koelblokken en daarvoor moest de GPU eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarum4n
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Jrrri schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:19:
[...]

Yes, I inserted an old PCIe-GPU in the same slot and connected it to the same power leads: it worked.
Wanneer de oude PCIe kaart minder stroom nodig heeft, dan heb je momenteel nog niet uitgesloten dat er een probleem is in de PCI-E aansluiting. Wellicht is één van de rails in je voeding stuk, of wellicht had je een connector niet helemaal goed aangesloten, of...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzarect0r

Nee hoor, ik heb mijn 6800 die ik doorverkocht had aangemeld voor een RMA en binnen 2 weken een nieuwe gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Nieuwe kaart in oude pc: beeld, maar na het startscherm van Windows doet ie niets meer.

Ga straks de stroomvoorziening checken in de nieuwe kast, vaag dit. De connectoren in de nieuwe kast hadden geen verschoven pennen of zo.

Aanvulling: andere kabel in andere 12V-uitgang (van de Fractal ION+ 760W) -> geen effect.

Een andere voeding van dit kaliber heb ik niet liggen: die in de oude PC is 550W en meer dan 10 jaar oud.

[ Voor 30% gewijzigd door Jrrri op 03-07-2021 20:27 . Reden: nieuwe info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Rzarect0r schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:29:
[...]

Nee hoor, ik heb mijn 6800 die ik doorverkocht had aangemeld voor een RMA en binnen 2 weken een nieuwe gekregen.
Oh dat is dan weer positief. Is dat lang geleden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jrrri schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:41:
Nieuwe kaart in oude pc: beeld, maar na het startscherm van Windows doet ie niets meer.

Ga straks de stroomvoorziening checken in de nieuwe kast, vaag dit. De connectoren in de nieuwe kast hadden geen verschoven pennen of zo.

Aanvulling: andere kabel in andere 12V-uitgang (van de Fractal ION+ 760W) -> geen effect.

Een andere voeding van dit kaliber heb ik niet liggen: die in de oude PC is 550W en meer dan 10 jaar oud.
Beste, heel vervelend maar een beetje offtopic, wellicht apart topic voor maken? Hopelijk komt het goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Lord_Dain schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:30:
[...]

Beste, heel vervelend maar een beetje offtopic, wellicht apart topic voor maken? Hopelijk komt het goed!
Goed punt,
zie: RX6800 geeft plotseling geen beeld meer: ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

delete

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2021 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
Jrrri schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:28:
[...]

Oh dat is dan weer positief. Is dat lang geleden?
Week of 3-4 geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrrri

Jrrri

Simulant

Misschien toch al een wat betere verkrijgbaarheid dan in april dit jaar? Ik heb het idee dat de hoeveelheid beschikbare kaarten elke week wat oploopt, zeker de RX6700XT.

Mijn probleem is trouwens opgelost door het bios nog een keer te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Secsytime schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:54:
En ook @computerjunky: ik heb hier en op de Discord de afgelopen weken meerdere malen voor gewaarschuwd. Helaas zijn jullie niet de enige die dit overkomen is, zelfs op donderdag meerdere mensen die tijdens de drop hetzelfde hadden.

Iets met een gewaarschuwd mens telt voor twee ofzo :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Humma Kavula schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:48:
@Postman
[Afbeelding]
Althans ik hoop dat ik nu wel de juiste heb, gebruik een echte Duitse VPN maar bij AMD weet je maar nooit
Top, heel erg bedankt hiervoor!

Zoals ik al dacht is dus de informatie bij de Hardwareluxx drop bot wel degelijk correct met prijzen en zijn ze dus 20 tot 30 euro lager dan wat voor NL/BE weergegeven wordt (afhankelijk van type GPU). Denk dat het verschil dus zeker zit in de BTW die berekend wordt, waarom ze in NL/BE dit standaard verkeerd doen (correctie aan het einde) is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Ik heb ook de shipping information al een paar dagen binnen. Wat mij wel opviel is dat delivery window kleiner is geworden. Eerder hadden mensen het over dat ze de hele dag thuis moest blijven. Bij mij krijg ik een kleinere window. Alleen maar positief natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MU_Mx_E8--Dx7rcsz-U1_qp_qM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ubwYgvExVknhxh3UHXFE1r50.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 204 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord