Acties:
  • 0 Henk 'm!
-jacQues- schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:00:
[...]

Dat is niet mijn ervaring. Ik heb 0.7 hier op beide computers (elk op een andere provider). Op eentje recentelijk drie kaarten besteld en de andere was schijnbaar kansloos. Dus die score heeft daar geen directe correlatie op. Volgens mij is er ook geen minimum, maar is er wel verschil in doorlooptijd. Want met een hoge score krijg je gewoon een vinkje en met een lage score een captcha. Hoe lager de score, hoe langer dat duurt, want dan wordt zo'n test uitgebreider (dan worden geklikte foto's vervangen door andere foto's). Wat die tijd aangaat, zelfs met de 2FA via SMS van mijn CC (wat langer duurt dan zo'n captcha), is het mij meermalen gelukt.
Ik heb toch wel degelijk die melding gehad dat ik de captcha nog moest doen terwijl ik een groen vinkje had. En dat was dus met een score van 0.7.
Probleem is ook niet dat je meer plaatjes krijgt, maar dat de response van Google doodleuk niet geaccepteerd wordt door AMD/DR. Maar iedereen ervaart iets anders tijdens de drop de laatste 4 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 08:41
chris_vanr schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:11:
[...]

holy shit. Mijn score is 0.3.
Dat kan 'n reden zijn waarom ik al maanden achter 't net vis. :'(

Ik ga eens even uitzoeken hoe ik dit omhoog kan krijgen...
Wanneer ik mijn uBlock uitzet gaat mijn score omlaag naar 0.3...deze is 0.7 wanneer uBlock aan staat.

Ik ga morgen eens proberen met weinig verwachtingen, benieuwd hoe dat het script zn werk gaat doen bij een evt drop, dank aan de makers. Zojuist eens geprobeerd om een processor in mijn mandje te krijgen maar ik denk dat de site even under construction is.

Bij mij kan ik de captcha niet invullen. Er komt te staan: Solve the CAPTCHA challenge (bottom left) maar goed die lijkt alsof deze geminimalisseerd is of in ieder geval verborgen.

Wellicht snap ik het script niet goed, die kans is ook vrij groot haha.

[ Voor 28% gewijzigd door Fugitive2008 op 30-06-2021 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboX
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 15:30
Fugitive2008 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:46:
[...]

Wanneer ik mijn uBlock uitzet gaat mijn score omlaag naar 0.3...deze is 0.7 wanneer uBlock aan staat.

Ik ga morgen eens proberen met weinig verwachtingen, benieuwd hoe dat het script zn werk gaat doen bij een evt drop, dank aan de makers. Zojuist eens geprobeerd om een processor in mijn mandje te krijgen maar ik denk dat de site even under construction is.
Al een cleane browser geprobeerd?

Ik heb eindelijk een functie voor Edge gevonden; helemaal ongebruikt behalve voor het proberen te kopen van AMD kaarten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisD1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:54
SkullboX schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:50:
[...]

Ik heb eindelijk een functie voor Edge gevonden; helemaal ongebruikt behalve voor het proberen te kopen van AMD kaarten. :)
Deze settings: edge://settings/content/cookies?search=verwijderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fugitive2008
SkullboX schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:50:
[...]

Nee nog niet overigens werkt de amd site weer en kreeg ik de 5950x in mn mandje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 19:46
Postman schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:26:
[...]
Ik heb toch wel degelijk die melding gehad dat ik de captcha nog moest doen terwijl ik een groen vinkje had. En dat was dus met een score van 0.7.
Probleem is ook niet dat je meer plaatjes krijgt, maar dat de response van Google doodleuk niet geaccepteerd wordt door AMD/DR. Maar iedereen ervaart iets anders tijdens de drop de laatste 4 weken...
Dat heb ik niet gehad op AMD. Wel ooit eens op een andere site.

Via de computer op Tele2 werkte alles naar behoren. De site was langzaam tijdens een drop en ik moest veel opnieuw proberen (vanwege 503's en dergelijke), maar dat is te verwachten.

Via de computer op KPN kwam ik er niet door. Na een captcha deed het toevoegen van een kaart niks en gaf uiteindelijk en herhaaldelijk een time-out op de captcha. Ofwel - de tijd tussen het oplossen ervan en dat de site een poging wilde ondernemen om een kaart toe te voegen, was simpelweg te lang. De melding was bij mij dus nooit dat ik de captcha niet of niet goed gedaan had.

Dit verschil tussen de twee is al zeker vier weken consequent hetzelfde. Beide hebben een score van 0.7. Dus vandaar mijn conclusie dat die score geen directe correlatie heeft en er geen minimum score nodig is.

Het verschil in de ervaring is opmerkelijk. Ook zie ik dat bepaalde mensen het nog niet gelukt is, terwijl anderen meerdere kaarten hebben kunnen bemachtigen. Ik vermoed dat de Internet-routing naar amd.com hier iets mee te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
-jacQues- schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:02:
[...]

Het verschil in de ervaring is opmerkelijk. Ook zie ik dat bepaalde mensen het nog niet gelukt is, terwijl anderen meerdere kaarten hebben kunnen bemachtigen. Ik vermoed dat de Internet-routing naar amd.com hier iets mee te maken heeft.
Ik sluit me hier bij aan. Deze ervaring deel ik in ieder geval sinds de 503 fests. Al is het bij mij niet zo ontzettend duidelijk verschil als bij jou, wellicht doordat ik op verschillende locaties via dezelfde provider heb geprobeerd.

Voor degene die dus al maanden proberen zoals @computerjunky aangeeft, wellicht is het de moeite waard om het eens via een VPN van het werk of USB thethering op 4G te proberen. De eerste keer dat ik USB tethering gebruikte was het gelijk raak. De 2e keer niet, daarna heb ik het op een andere locatie geprobeerd, daar lukte het wel weer. Afgelopen week tel ik niet mee ivm de vroege rustige drop.

Ben benieuwd hoe de situatie morgen gaat zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ook mijn ervaring dan;

Zo'n 2? maanden geleden kwam ik achter dit topic en pardoes ook in een drop moment, gelijk geprobeerd en het werkte zonder script oid! Had gewoon een 6800XT in mijn mandje en kon afreken.
Echter had ik niet genoeg op mijn debet credit card..

Tijdje laten gaan tot ik een leuke financiële meevaller had en dacht kom, ik probeer het weer eens.
Dat was de drop van 17e en ik was ook op tijd toen drop in het topic kwam, paypal klaar maar ik zag geen buttons!

Bleek dus dat je een script moest gebruiken las ik later in dit topic.

Weer van geleerd, script klaar van @Postman ( dank daarvoor!), paypal geladen, topic open op de pc en toen kwam @-jacQues- met zijn drop call.. te vroeg dus ik dacht jaja, lolbroek. ( Dat was gelukkig wel waar dus nogmaals dank )
Uiteraard toch gelijk geprobeerd, 6700XT lukte niet dus door naar de volgende. 6800 lukte gelijk, geen captcha en rustig afgerekend zonder enige hapering.

Net even mijn score bekeken; 0.9. Ik draai op Ziggo, Firefox met ABP aan en Windscribe uit, alle cookies geaccepteerd van de AMD site.
Dus zeg het maar, ik heb geen idee. :P

ps,
Deze snort nu heerlijk in mijn pc :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzHH-B4jfsq-17RH4O8UC4TRsSE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gs1KGOzfrFM5I0r6Ba2ecjaT.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 15% gewijzigd door Humma Kavula op 30-06-2021 19:32 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 16:35
Postman schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:52:

Daarnaast is het op knoppen blijven rammen tijdens een drop een groot gevaar: je krijgt zo een IP ban (403) en die wordt snel omgezet in een permanente IP ban. Daarnaast is tijdens een drop niet elke 503 ook een server error, soms kan dit ook een 403 zijn maar zie je die niet omdat de 503 voorrang krijgt. Je kunt dus denken dat je opnieuw requests kunt sturen terwijl je al geblokkeerd bent.
Blijven proberen was bij doorgaande drops wel de enige manier om nog iets voor elkaar te krijgen. (Heb de vorige gemist, die was rustiger)

Wat is nu denk je een goede tactiek dan? Het voelt een beetje "do or die", ofwel je blijft proberen en hebt geluk of een ban, of je wacht te veel en vist achter het net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisD1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:54
Pepperoni schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:42:
[...]

Blijven proberen was bij doorgaande drops wel de enige manier om nog iets voor elkaar te krijgen. (Heb de vorige gemist, die was rustiger)

Wat is nu denk je een goede tactiek dan? Het voelt een beetje "do or die", ofwel je blijft proberen en hebt geluk of een ban, of je wacht te veel en vist achter het net.
Gewoon proberen en anders kijken op V&A als je perse wat nodig hebt en niet meer wilt wachten...

De gevraagde prijzen lijken wat redelijker te worden; waarschijnlijk door verzadiging (minder vraag en meer aanbod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:49
Internet routing is ook waar ik persoonlijk aan dacht. Maar dit is verdomde lastig te onderzoeken. Iedereen die ik ken heeft ook T-Moblie thuis glas (al die mensen luisteren te goed naar me....) dus echt andere oplossingen om te proberen heb ik ook niet.
Ik heb ook geen VPN om mee te klooien dus gat word hem ook niet een ook is mijn 4G bunder veel te klein en (echt voor nood) maarja misschien maar eens een extra 1GB bundel bestellen en proberen. Al het andere heb ik inmiddels door trail en error al wel uitgesloten met 3 computers en meerdere telefoons en tablets.

Ik ben voor afgelopen 3 weken wel zo ver gekomen dat er een product in mijn wagen zat maar toen was het steeds de oranje knop die niets deed en de keren daarvoor voorraad op.

Dus eigenlijk lijkt ook routing me niet de issue maar gewoon de server load. eerst alleen laatste delen van het process toen tragere mensen dus gingen proberen en naarmate meer mensen weten hoe het moet hoe problematischer het werd.
Afgelopen week was ik in gesprek dus geen drop voor mij omdat het anderhalf uur 'te vroeg' was.Maar de 3 drops daarvoor kwam ik niet eens voorbij de captcha acceptatie. En is er ergens wat veranderd? Nee niet echt zelfde site zelfde script zelfde pc's. Alleen veel meer mensen die weten wat ze moeten doen.
In de tijd dat ik wel bij de ornaje knop kwam was dat overigens gewoon met F5 tot dat je voorbij een stap kwam. Dat kan je nu zeker weten vergeten.

Op dit moment kunnen we alleen maar hopen dat meer en meer mensen voorzien zijn en de server load elke weer minder word maar ik ben er bang voor. Over minder als 2 weken is het zomervakantie en dus bussen, treinen, boten en vliegtuigen vol potentiële gamers die het land verlaten. Misschien dat het helpt. En als jullie me missen(bij de drop) dan ben ik maar gaan vissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedway4
computerjunky schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:40:
Internet routing is ook waar ik persoonlijk aan dacht. Maar dit is verdomde lastig te onderzoeken. Iedereen die ik ken heeft ook T-Moblie thuis glas (al die mensen luisteren te goed naar me....) dus echt andere oplossingen om te proberen heb ik ook niet.
Ik heb ook geen VPN om mee te klooien dus gat word hem ook niet een ook is mijn 4G bunder veel te klein en (echt voor nood) maarja misschien maar eens een extra 1GB bundel bestellen en proberen. Al het andere heb ik inmiddels door trail en error al wel uitgesloten met 3 computers en meerdere telefoons en tablets.
USB tethering instellen als "metered connection" en verder gewoon niets open hebben staan op je PC. Laptopje er bij voor de tweakers Voicechat / discord / forum. Zo heb ik het gedaan. Verbruik was 30-35 MB per drop ;)

@Humma Kavula vorige week "telt" eigenlijk niet :P Geen superbot die de servers plat gooide en amper mensen die een bestelling deden. Kreeg 10min na de drop een 6800 XT in mijn mandje, helaas was ik met afrekenen net te laat doordat PayPal nog niet ingelogd was en ik ivm een ander IP adres moest verifieren. Vervolgens kon ik wel zonder probleem nog een 6700 XT afrekenen (die is inmiddels voor nagenoeg MSRP naar een andere Tweaker want had daar echt geen doel voor haha).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuurvli3gje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-02 16:16
Nieuwe versie van mijn script staat online.
Het was de bedoeling dat deze versie ook met UserScript-plugins a la Tampermonkey werkt en dat je zelfs wat extra functionaliteit krijgt (o.a. het automatisch verwijderen van de 403 cookie). Helaas heeft de obfuscator roet in het eten gegooid. Dit zal ik morgen gaan debuggen. Voor nu dus zelf laden via de console of een bookmarklet. Morgen zal ik ook de informatie/toelichting verder uitbreiden.
Als je bugs tegenkomt of goede ideeën hebt voor verbetering laat het mij weten.
Bedankt aan allen die hun feedback gedeeld hebben d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proioxis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-07 08:56
Vuurvli3gje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:47:
Het was de bedoeling dat deze versie ook met UserScript-plugins a la Tampermonkey werkt en dat je zelfs wat extra functionaliteit krijgt (o.a. het automatisch verwijderen van de 403 cookie). Helaas heeft de obfuscator roet in het eten gegooid. Dit zal ik morgen gaan debuggen. Voor nu dus zelf laden via de console of een bookmarklet. Morgen zal ik ook de informatie/toelichting verder uitbreiden.
Ga 'm vandaag voor het eerst proberen! Bevindingen laat ik weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben wel benieuwd hoe je cookies vanuit JavaScript wil gaan verwijderen, ik krijg niets anders gevonden aan informatie dan dat dit niet meer mogelijk is.
Los of je cookies kunt verwijderen moet je ze ook opnieuw kunnen plaatsen. Dit is wel te doen, behalve dat er een aantal benodigde cookies van een ander domein afkomstig is. En dan loop je weer tegen beperkingen aan.

Zeg niet dat het dus niet mogelijk is, maar ik kon het niet gevonden krijgen. Anders zou ik dat ook graag verwerken in mijn script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-10 10:20
Wat ik niet snap, mensen roepen kan niks krijgen etc maar heb nu voor de 2e x een RX 6000 kaart te koop eerste een 6700 XT en nu een 6900 XT maar raak ze met moeite voor de nieuwprijs kwijt, als het al lukt. Want ja je zult maar 50,- teveel betalen?!?!

Mensen moeten eens ophouden met zeuren er staan er zeker nu zat te koop voor redelijke prijzen maar nog is het niet goedkoop genoeg. Wil je een GPU kan je er gewoon 1 krijgen al dan niet voor wat meer.

Heb je er niet direct 1 nodig? Wacht je nog even rustig af.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
JWFpeters schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 07:40:
Wat ik niet snap, mensen roepen kan niks krijgen etc maar heb nu voor de 2e x een RX 6000 kaart te koop eerste een 6700 XT en nu een 6900 XT maar raak ze met moeite voor de nieuwprijs kwijt, als het al lukt. Want ja je zult maar 50,- teveel betalen?!?!

Mensen moeten eens ophouden met zeuren er staan er zeker nu zat te koop voor redelijke prijzen maar nog is het niet goedkoop genoeg. Wil je een GPU kan je er gewoon 1 krijgen al dan niet voor wat meer.

Tja lucky shot denk ik dan, ik heb het ook geprobeerd maar het is me niet gelukt...Ik wil graag een 6800xt (had anders je 6900xt maar wat graag overgenomen en het is een nette prijs waarvoor je de kaart aanbied) maar ik heb steeds net mis geschoten. Vandaag weer een kans...Succes iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 16:31

Louw Post

Cerenas

Jouw 6900XT mag dan 20 euro boven de prijs van AMD liggen, maar voor de andere kaarten zie ik ze gewoon voor minstens 100 euro meer te koop staan op V&A.

Lijkt me niet zo raar dat mensen geen zin hebben om via particulieren kaarten te moeten kopen voor meestal een (veel) hogere prijs. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:54
Voor de 6800Xt minimaal 200,-
Goedkoopste zag ik is 860,-

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-09 14:47
Bad Brains schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:06:
Voor de 6800Xt minimaal 200,-
Goedkoopste zag ik is 860,-
Dat is dan ook de meest gewilde kaart. De 6700XT is 'easy' te krijgen. De 6900XT ook redelijk, maar die kost natuurlijk al heel wat.

De 6800XT is meeste bang-for-buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafran
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-03-2024
TrapShot schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:11:
[...]

Dat is dan ook de meest gewilde kaart. De 6700XT is 'easy' te krijgen. De 6900XT ook redelijk, maar die kost natuurlijk al heel wat.

De 6800XT is meeste bang-for-buck.
Voor de originele prijs is de 6800XT idd het meest bank-for-buck. Maar als je er niet aan geraakt via de AMD drops voor de normale prijs en er via vraag en aanbod +850 euro voor moet neertellen, lijkt het me toch interessanter om 200 euro meer uit te geven voor een 6900XT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrapShot
dafran schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:26:
[...]

Voor de originele prijs is de 6800XT idd het meest bank-for-buck. Maar als je er niet aan geraakt via de AMD drops voor de normale prijs en er via vraag en aanbod +850 euro voor moet neertellen, lijkt het me toch interessanter om 200 euro meer neer te tellen voor een 6900XT.
Daar zit zeker een wijsheid in! Dan moet je er enkel wel rekening mee houden dat je voeding het ook aankan. Of geduld hebben en toch proberen een 6800 XT te bemachtigen ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Eerlijk antwoord: omdat de prijzen nog steeds helemaal van de pot gerukt zijn. Ik weet nog dat ik de GTX260 voor tussen de 2 en 300 euro kon aanschaffen. Een GTX560Ti voor rond die prijs, een GTX1660Ti was eigenlijk al flink te duur, maar nu 500+ euro neertellen voor een 6700XT?

We zijn helemaal gek geworden. Dan mag dat wel MSRP zijn, maar die prijzen mogen Nvidia en AMD lekker steken waar de zon niet schijnt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryDuck
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-09-2021
Omdat ik de afgelopen 3 weken tijdens de drop met een van het web gedownload ATC script eigenlijk nooit verder kwam dan een rond draaiend cirkeltje bij een videokaart, kwam ik zojuist op het idee om gewoon een beschikbare CPU in de cart te doen (zonder ATC script).
Maar zelfs die kreeg ik niet eens in mijn winkelkar, ook 5 sec of zo ronddraaiende cirkel en daarna niets in cart en ook geen captcha.
Bijgaande code geeft Chrome aan (voor mij als n00b is dit niet echt dagelijkse kost, ben al blij dat ik dit heb tevoorschijn gekregen).
Is mijn IP nu banned of een ander probleem?
Want als een CPU bestellen niet lukt hoef ik ook geen donderdagmiddagen eelt op mijn vingers te F5en...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJm3RKG492SLo6tHcjS7_DhUxSs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/lEkpQiQGRAuh5AN9alRBJjYb.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Jeroenneman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:32:
[...]

Eerlijk antwoord: omdat de prijzen nog steeds helemaal van de pot gerukt zijn. Ik weet nog dat ik de GTX260 voor tussen de 2 en 300 euro kon aanschaffen. Een GTX560Ti voor rond die prijs, een GTX1660Ti was eigenlijk al flink te duur, maar nu 500+ euro neertellen voor een 6700XT?

We zijn helemaal gek geworden. Dan mag dat wel MSRP zijn, maar die prijzen mogen Nvidia en AMD lekker steken waar de zon niet schijnt.
Ben ik helemaal met je eens maar mijn punt is dat ik de 6700 XT en 6900 XT voor bijna normale prijs te koop zet op paar tientjes na en vrij weinig reactie heb en als ik die heb moet het ineens onder de nieuwprijs weg. Dus dat begrijp ik niet helemaal maar misschien mis ik iets 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboX
AngryDuck schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:32:
Omdat ik de afgelopen 3 weken tijdens de drop met een van het web gedownload ATC script eigenlijk nooit verder kwam dan een rond draaiend cirkeltje bij een videokaart, kwam ik zojuist op het idee om gewoon een beschikbare CPU in de cart te doen (zonder ATC script).
Maar zelfs die kreeg ik niet eens in mijn winkelkar, ook 5 sec of zo ronddraaiende cirkel en daarna niets in cart en ook geen captcha.
Bijgaande code geeft Chrome aan (voor mij als n00b is dit niet echt dagelijkse kost, ben al blij dat ik dit heb tevoorschijn gekregen).
Want als een CPU bestellen niet lukt hoef ik ook geen donderdagmiddagen eelt op mijn vingers te F5en...

[Afbeelding]
Ik heb dit, in Edge, ook een aantal keer gehad met een gedownload ATC script (dat ik draai via tampermonkey), maar meestal een keer of twee voordat het naar behoren werkt, en heb tijdens de drops regelmatig kaarten in mijn winkelmand gekregen. Helaas nog geen succes met bestellen zelf.

Ga het vandaag met het Postman-script proberen (eveneens via tampermonkey). Die heeft ook een klok ingebouwd en zet grappige text boven de custom ATC knop - dan doet de onvermijdelijke teleurstelling hopelijk iets minder pijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

[Afbeelding]
451 error valt weinig over te zeggen.
403 error duidt erop dat de server je verzoek ziet, maar afwijst om reden X.

Waarschijnlijk heb je één of ander gaar script gebruikt of als een maloot op knoppen lopen drukken en is je IP nu (tijdelijk) gebanned door AMD.

Probeer eens de volgende 2 dingen:

1. Open een andere browser (Edge of Firefox bijvoorbeeld) en probeer daar eens een CPU in je mandje te stoppen. Lukt dit? Dan even cookies in Chrome voor de AMD site verwijderen.
2. Lukt dit niet? Probeer het dan eens via 4G op je telefoon om je netwerk uit te sluiten.

Edit: Laat even weten wat het resultaat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryDuck
stin00 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:41:
[...]
Probeer eens de volgende 2 dingen:

1. Open een andere browser (Edge of Firefox bijvoorbeeld) en probeer daar eens een CPU in je mandje te stoppen. Lukt dit? Dan even cookies in Chrome voor de AMD site verwijderen.
2. Lukt dit niet? Probeer het dan eens via 4G op je telefoon om je netwerk uit te sluiten.
Bedankt voor de tactiek, helaas leverde dit weinig op.
Alle AMD cookies in Chrome en Edge eruit gegooid.
VPN disconnected, mijn PC aan GSM hotspot gekoppeld na een reboot en daarna weer geprobeerd.
Zowel Chrome als Edge bleven hetzelfde doen.
Alleen in Firefox (die automatisch bij afsluiten alle gegevens wist) kreeg ik na 5 sec ineens een captcha met helaas wel 16 vakjes.
Daar dus iets progressie, vanmiddag eens uitzoeken hoe daar een ATC script in kan gaan, want begrijp dat je zonder script toch nooit beet kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
TrapShot schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Daar zit zeker een wijsheid in! Dan moet je er enkel wel rekening mee houden dat je voeding het ook aankan. Of geduld hebben en toch proberen een 6800 XT te bemachtigen ;(
Precies dit, je moet er gelijk een voeding van 130+ euro tegenaangooien, los van het energieverbruik.
1150 - 850 = nog altijd 300,-

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 21:54
[...]

Nederland bedoel je? Laat maar komen hoor die kaarten :P

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:10

Epsilon

Ik blijf het altijd een kromme statement vinden zonder context:

Topmodel van 2008 vs topmodel van 2021. Topmodel van 2021 is vele malen duurder, dus bad value.
Vroegah kon je een top kaart kopen voor 500, nu betaal ik dat voor midrange.

Mijn stelling is:
Over het geheel gezien zijn de kaarten ontwikkeld zoals je zou verwachten door de tijd.
De 500euro kaart is er nog steeds en heeft deze groei meegemaakt.

Er is echter een geheel nieuwe klasse boven de eerder bestaande klasse geintroduceerd, welke de nieuwe "Top" is geworden en dus wordt "500euro" kaart nu als Midrange gezien.

Voorbeeldje
een GTX680 had een die-size van 300mm2, TDP van 200W en MSRP was 500
een RTX3070 heeft een die-zie van 400mm2, TDP van 220W en MSRP van 500

De 3080 gaat een klasse hoger, die niet eens bestond destijds

Kijk naar de kaart zelf, betreffende koeler, TDP etc en je hebt een idee waarmee je de kaart zou kunnen vergelijken.

Dan nog dit:
Aan de ene kant wordt er geklaagd dat de MSRP te laag is.
Aan de andere kant wordt er geklaagd dat de performance te laag is voor de MSRP.
Deze twee statements conflicteren behoorlijk.

/Offtopic :P

[ Voor 3% gewijzigd door Epsilon op 01-07-2021 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:10

Epsilon

Ontopic in een losse post:

Bestellen via telefoon gaat overigens prima :).
Al een 6800 en 6700XT kunnen bestellen, terwijl het op de laptop niet voor elkaar te krijgen was.

Before you judge: alle kaarten die niet naar de duitsers gaan zijn meegenomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

De aanschaf van de videokaart was (als ik zo terug lees) in een periode dat het waarschijnlijk veel gemakkelijker ging dan de afgelopen 2 wekeen. Ik zie dat de advertentie van begin mei is. Toen je de kaart kocht was de prijs hoger dan nu. Ik vind dat je de 2e hands prijs wel op een goed concurerrend niveau hebt staan.

Waarom de kaart niet wordt verkocht weet ik niet, dat kan evt. te maken hebben met eventuele prijzen die je hiervoor hamteerde, maar dat is slechts een gok.

Als ik meer dan €1000,- te besteden had, dan zou ii je mogelijk een kans geven, maar mijn budget wad eigenlijk €250,-, maar heb het opgeschroefd naar €500,- zodat ik de 6700 XT kan aanschaffen. De bestelling van 2 oude videokaarten hoop ik binnenkort weer ongedaan te maken (RX5500 en een 1060).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
AngryDuck schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:03:
[...]

Bedankt voor de tactiek, helaas leverde dit weinig op.
Alle AMD cookies in Chrome en Edge eruit gegooid.
VPN disconnected, mijn PC aan GSM hotspot gekoppeld na een reboot en daarna weer geprobeerd.
Zowel Chrome als Edge bleven hetzelfde doen.
Alleen in Firefox (die automatisch bij afsluiten alle gegevens wist) kreeg ik na 5 sec ineens een captcha met helaas wel 16 vakjes.
Daar dus iets progressie, vanmiddag eens uitzoeken hoe daar een ATC script in kan gaan, want begrijp dat je zonder script toch nooit beet kunt krijgen.
Accepteer je wel alle cookies bij AMD?
Heb je iets van een AdBlocker of anti-tracking/anti-fingerprint? (dat laatste staat ook veel aan standaard aan in bijv. Firefox)
Ook een DNS filter (ala PiHole) kan problemen geven.

Eigenlijk moet je voor AMD/DR alles toestaan om een geldige anti-bot cookie te krijgen (Akamai Bot Manager). En heb je ook nog Google voor de ReCaptcha. Privacy en een AMD ref. kopen kun je wel vergeten :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 19:46
Is er iemand hier die een 6900XT wil, maar het niet lukt? Dan wil ik best voor je proberen vanmiddag. Alle andere kaarten zijn mij ook gelukt. Uiteraard zonder opslag en ophalen in Den Bosch. Tevens kijk ik naar je profiel (niet recent aangemaakt, weinig v&a), want ik wil een gamer helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 20:44

Of men wil direct bij een organisatie waar ze wettelijke rechten hebben een aanschaf doen. Dat is iig mijn motivatie om te pogen direct bij AMD een 6900XT te scoren. Sterker nog, vanwege de schaarste van de 6800XT ben ik al bereid meer te betalen, door voor een 6900XT te gaan.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medition
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-10 15:05

[Afbeelding]
Aan de afbeelding te zien wordt je door Akamai (CDN/WAF) geblokkeerd. Het stukje code achter "Result code" kan je met een html decoder omzetten naar "#18.14f06e68.1625128002.4457de"

Akamai error codes die met #18 beginnen duiden meestal op een WAF / bot blokkade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky

Tja laten we hopen dat de rest van de mensen gewoon uit principe geen kaarten kopen van de 2de hands markt momenteel. dat zou betekenen dat de markt redelijk voorzien is en de vraag minder groot begint te worden of in ieder geval het deel dat 2de hands kopen acceptabel is minimaal is.
Dat betekend dat het makkelijker moet worden om te kopen voor mensen die liever direct bij AMD bestellen vanwege garantie.

Persoonlijk zou ik graat een 50 of zelfs 100 premium betalen maar dan wel aan AMD of nvidia. Ik ben gewoon geen fan van 2dehands en alles wat ik in het verleden 2dehands gekocht heb was wat mis mee dus daar doe ik simpelweg uit principe niet meer aan zelfs niet van familie of vrienden.

In mijn ideale wereld worden kaarten dus alleen gekocht door mensen die hem zelf gebruiken omdat dat in mijn geval de kans voor mij vergroot.
Verder denk ik ook dat mensen een dalende prijs gezien hebben en daarom wachten in de hoop dat het nog goedkoper word. En ook vakantie tijd zal een rol spelen. Veel mensen gaan op vakantie en zitten dus even op hun geld.

[ Voor 12% gewijzigd door computerjunky op 01-07-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky

[Afbeelding]
Die ronddraaiende cirkel is normaal dat je daarna geen captcha krijgt niet ergens in je setup zit dus iets niet goed. Met een ip ban kom je gewoon de site niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
computerjunky schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Persoonlijk zou ik graat een 50 of zelfs 100 premium betalen maar dan wel aan AMD of nvidia. Ik ben gewoon geen fan van 2dehands en alles wat ik in het verleden 2dehands gekocht heb was wat mis mee dus daar doe ik simpelweg uit principe niet meer aan zelfs niet van familie of vrienden.
Ik koop denk ik zo een 75% van mijn hardware tweedehands. Eigenlijk nooit een probleem gehad naast verzendingsgerelateerde zaken maar dat is altijd goed opgelost (een enkele keer wat meer moeite maar ach). Ik wissel zo vaak van hardware dat ik simpelweg flink in de min zou staan als ik het allemaal nieuw zou kopen. Nu verlies ik bijna geen geld tussen sidegrades/upgrades/downgrades en "nieuwe" aankopen. Ik ben dan wel kritisch van wie ik koop. Op afstand betekent dit bijvoorbeeld op Marktplaats sowieso een belletje doen en op Tweakers het profiel even goed bekijken. Daarnaast stel ik gewoon altijd vragen over zaken die ik belangrijk vind, net als jij is dat voornamelijk garantie (en de compleetheid en staat van het product). Bij voorkeur koop ik ook producten die naast winkelgarantie ook fabrieksgarantie hebben (wat bij veel electronica zo is).

Ik weet natuurlijk niet wat er bij jou allemaal is misgegaan, maar misschien dat iets kritischer zijn bij een tweedehands aankoop wel kan helpen? Al is het natuurlijk wel redelijk uitzonderlijk je deze kaarten niet gewoon in de winkel kan kopen. Verder merk ik dat vaak dat een groot deel van geintresseerden bij advertenties niet kritisch zijn. Daarentegen zijn sommige extreem kritisch/bezorgd/wantrouwig. Ik verkoop zelf veel liever aan iemand die weet wat die koopt en een paar logische vragen stelt dan iemand die koopt zonder na te denken of overdreven voorzichtig is. Die laatste twee kopers leveren vaak alleen maar gezeik op. Het wordt helemaal erg als je met wantrouwige "kritische" kopers te maken hebben die niet echt weten wat ze kopen, die sla ik sowieso over 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdebes
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 13:18
JWFpeters schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:34:
[...]

Ben ik helemaal met je eens maar mijn punt is dat ik de 6700 XT en 6900 XT voor bijna normale prijs te koop zet op paar tientjes na en vrij weinig reactie heb en als ik die heb moet het ineens onder de nieuwprijs weg. Dus dat begrijp ik niet helemaal maar misschien mis ik iets 🤣
Voor mij zijn er drie redenen om een nieuw product niet van een particulier te kopen:
- Financiëel: als ik iets voor de zaak van een particulier koop, kan ik hier de BTW niet over terugvragen (ja, ik heb zeker een goede videokaart nodig voor m'n werk }:O )
- Garantie: In het verleden meegemaakt dat ik geen garantie op een product kreeg, omdat mijn naam niet op de factuur stond. Zit je dan, met je dure videokaart.
- Principiëel: ik vind het niet nodig dat particulieren structureel (niet incidenteel) handelen en geld verdienen hieraan, hoe weinig ook. Dit zijn bijverdiensten die vaak ook niet opgegeven worden aan de belastingdienst. Daarnaast ben je als je koopt van een particulier nauwelijks beschermd als koper.

[ Voor 0% gewijzigd door sdebes op 01-07-2021 14:11 . Reden: Verduidelijking dat dit gaat om nieuwe producten ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
sdebes schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:10:
[...]

- Principiëel: ik vind het niet nodig dat particulieren structureel (niet incidenteel) handelen en geld verdienen hieraan, hoe weinig ook. Dit zijn bijverdiensten die vaak ook niet opgegeven worden aan de belastingdienst. Daarnaast ben je als je koopt van een particulier nauwelijks beschermd als koper.
Het zijn nu natuurlijk rare tijden, maar ik koop wel 80% tweedehands en dan meestal tegen 66% van de nieuwprijs of minder.
En dan is het geen oude rotzooi en vaak met bon en doos.

edit;

Sterker nog, net een AW3821DW van mijn vakantiegeld gekocht voor 900,- inc verzekerd verzenden. En die zijn 1250,- (bij Dell zelf 1450,-)
Nieuw ding met open doos, snap dat je daar als bedrijf niets aan hebt. maar een bedrijf is nooit in de discussie als het over tweedehands spullen gaat lijkt me.

[ Voor 20% gewijzigd door Bad Brains op 01-07-2021 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedway4
sdebes schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:10:
[...]

Voor mij zijn er drie redenen om een nieuw product niet van een particulier te kopen:
- Financiëel: als ik iets voor de zaak van een particulier koop, kan ik hier de BTW niet over terugvragen (ja, ik heb zeker een goede videokaart nodig voor m'n werk }:O )
- Garantie: In het verleden meegemaakt dat ik geen garantie op een product kreeg, omdat mijn naam niet op de factuur stond. Zit je dan, met je dure videokaart.
Punt twee en drie conflicteren deels omdat somiige winkels maar al te graag jouw recht op garantie niet honorreren als tweede of derde eigenaar. Als jij een videokaart koopt en je krijgt geen garantie dan komt dat omdat de winkel de regels die jou als consument moeten beschermen niet naleefd. Dat probleem ligt dus niet bij de particuliere verkoop maar bij de verkoop van de retailer aan de eerste koper.

Bedenk me nu dat het natuurlijk ook gewoon in het voordeel van de winkel is om tweedehands koop een slechte naam te geven en moeilijk te doen bij waar hetgeen de tweedehands eigenaar echt op heeft. Dat zorgt voor nieuwe klanten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryDuck
Postman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:35:
[...]

Accepteer je wel alle cookies bij AMD?
Heb je iets van een AdBlocker of anti-tracking/anti-fingerprint? (dat laatste staat ook veel aan standaard aan in bijv. Firefox)
Ook een DNS filter (ala PiHole) kan problemen geven.

Eigenlijk moet je voor AMD/DR alles toestaan om een geldige anti-bot cookie te krijgen (Akamai Bot Manager). En heb je ook nog Google voor de ReCaptcha. Privacy en een AMD ref. kopen kun je wel vergeten :P
Heb nu in FF alles qua privacy uitgevinkt.
Had mijn hosts file ook weer leeg gemaakt, geen adblockplus meer.
Via Greasmonkey een ATC script erin geramd, jouw script zag ik al een youtube link in, die was ik te laat :)
En eigenlijk ook geen idee hoe je javascript in FF zou moeten zetten.

Als het vanmiddag weer janken en bleren wordt bij me, zoek ik een echte Tweaker die evt voor mij een 6900XT kan krijgen, gloednieuw en gesealed wil ik er E1.000 ex BTW voor betalen (heb een zakelijke PC, dus je moet een factuur kunnen maken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
Geld verdienen als ik 300,- verlies maal op een 4 weken oude kaart die ik verkoop voor de nieuwprijs van vandaag? Hmm dan zou ik miljonair zijn nu 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AngryDuck schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Heb nu in FF alles qua privacy uitgevinkt.
Had mijn hosts file ook weer leeg gemaakt, geen adblockplus meer.
Via Greasmonkey een ATC script erin geramd, jouw script zag ik al een youtube link in, die was ik te laat :)
En eigenlijk ook geen idee hoe je javascript in FF zou moeten zetten.

Als het vanmiddag weer janken en bleren wordt bij me, zoek ik een echte Tweaker die evt voor mij een 6900XT kan krijgen, gloednieuw en gesealed wil ik er E1.000 ex BTW voor betalen (heb een zakelijke PC, dus je moet een factuur kunnen maken).
Je kunt mijn script gewoon als een bookmark toevoegen aan elke browser (in het URL veld plakken, wel alles meenemen).
Wil je het zonder bookmark runnen in de console (tab in je browser developer tools, F12), dan even het stukje 'javascript:' weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Postman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:41:
[...]

Je kunt mijn script gewoon als een bookmark toevoegen aan elke browser (in het URL veld plakken, wel alles meenemen).
Wil je het zonder bookmark runnen in de console (tab in je browser developer tools, F12), dan even het stukje 'javascript:' weglaten.
Voor die bookmark, plak je dan gewoon die lap code achter de url?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryDuck
Bij mij lukt het bookmarken niet, in de console werkt ie wel.
Is de versie van 23 juni nog wel werkbaar, of werkt enkel die van gister nu?
Postman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Je vervangt de hele URL door die lap code. Bookmark ziet er dan als volgt uit:
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Postman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Je vervangt de hele URL door die lap code. Bookmark ziet er dan als volgt uit:
Ok, maar dan krijg je de main page te zien neem ik aan. Niet b.v. alleen die van de 6800 of alleen die van de 6800XT?

Of moet ik het script los zien van de paginas.

[ Voor 7% gewijzigd door Bad Brains op 01-07-2021 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bad Brains schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:06:
[...]

Ok, maar dan krijg je de main page te zien neem ik aan. Niet b.v. alleen die van de 6800 of alleen die van de 6800XT?
Je gaat dan vervolgens naar https://www.amd.com/en/direct-buy/nl en klikt daar dan op de bookmark, dan wordt het script uitgevoerd.
Het werkt ook op de product pagina's, hoewel die last van een vervelende redirect kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboX
Postman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:08:
[...]

Je gaat dan vervolgens naar https://www.amd.com/en/direct-buy/nl en klikt daar dan op de bookmark, dan wordt het script uitgevoerd.
Het werkt ook op de product pagina's, hoewel die last van een vervelende redirect kunnen hebben.
Is er eigenlijk is mis met het gebruik van een site-specifieke script extensie (ik gebruikt tampermonkey) icm dit script? Het lijkt bij mij goed te werken, de klok is zichtbaar en er staat 'waag een gokje met het knopje' bij - maar heb het laatste script nog niet kunnen gebruiken (en drop vorige week gemist).

Hiervoor gebruikte ik een ander script, maar dacht nu deze te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris_vanr
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 08:55
:( :'(

Is de site nu gewoon ff buggy omdat de drop vandaag geplanned staat? Net even getest met ander google account (ReCaptcha score 0.7), schone edge met tracking toegestaan, hotspot 4g via m'n mobiel dus 'n IP dat ik nog nooit heb gebruikt om amd.com, en toch nog 'n 403 error bij het testen van een CPU om in m'n mandje te plaatsen. Snap het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalshot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 10:41
De site is al buggy.
Ik heb vandaag ook al wat testen gedaan om te kijken of mijn config goed staat.
Pas bij de 3e poging werkte alles goed (ondertussen niets verandert), dus het lijkt de site te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
chris_vanr schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:21:
:( :'(

Is de site nu gewoon ff buggy omdat de drop vandaag geplanned staat? Net even getest met ander google account (ReCaptcha score 0.7), schone edge met tracking toegestaan, hotspot 4g via m'n mobiel dus 'n IP dat ik nog nooit heb gebruikt om amd.com, en toch nog 'n 403 error bij het testen van een CPU om in m'n mandje te plaatsen. Snap het echt niet.
De site is altijd buggy omdat er elke donderdag een enorme zwerm mensen op knoppen loopt te rammen. Het lukte mij net niet om de 5900X toe te voegen, maar de 5800X wel. Maargoed dit geeft exact weer hoe een drop er ook aan toe gaat: je moet gewoon geluk hebben dat je erdoorheen komt met al die duizenden mensen die maniakaal op knoppen lopen te hakken :) Daar is bijna geen één website tegen bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
CAT code update >:)

Wel
6700 XT
6800
6800 XT

Niet
6900 XT
6800 XT MB

[ Voor 69% gewijzigd door stin00 op 01-07-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijebal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-07 21:37
Ik heb het zelfde met het toevoegen aan winkel wagen, capcha voltooid en na even nadenken een error en leeg winkelmaandje.. Ik ben al maanden aan het kijken voor een nieuwe videokaart (sinds de aankondiging van de RTX3000 seroies), volg nu enkele dagen dit topic om te kijken of er nog wat trucjes zijn om een mooie AMD kaart te bemachtigen.

Vanavond maar de vingers gekruisd en hopen dat we een 6800xt kunnen scoren. We gaan het zien! :)

Mog het niet zo zijn, gaan we weer verder met afwachten tot de beschikbaarheid beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
SkullboX schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:14:
[...]

Is er eigenlijk is mis met het gebruik van een site-specifieke script extensie (ik gebruikt tampermonkey) icm dit script? Het lijkt bij mij goed te werken, de klok is zichtbaar en er staat 'waag een gokje met het knopje' bij - maar heb het laatste script nog niet kunnen gebruiken (en drop vorige week gemist).

Hiervoor gebruikte ik een ander script, maar dacht nu deze te proberen.
Script doet dat bij mij ook, krijg wel een exception ("Uncaught (in promise) ReferenceError: Drupal is not defined") in Drupal.ajax.bindAjaxLinks(document);

Dit is in Firefox.

Edit: de old school JS doet dat ook, dus zal wel niet erg zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Pepperoni op 01-07-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 08:33
Postman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Ondertussen alles in de drop.
Nu alleen de grote vraag op welk tijdstip nu weer he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 15:03
Ik denk rond dezelfde tijd als vorige week gezien het tijdstip van de CAT-wijzigingen.

[ Voor 33% gewijzigd door Degrader op 01-07-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 08:10
of net iets eerder, de melding is ook weer net wat eerder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 08:10
Nog een CAT change, nu zit de 6900 XT en de MB er wel bij:
CAT codes changed:
16 - 6700 XT https://www.amd.com/en/direct-buy/5496921400
16 - 6800 https://www.amd.com/en/direct-buy/5458374000
16 - 6800 XT https://www.amd.com/en/direct-buy/5458374100
16 - 6800 XT MB https://www.amd.com/en/direct-buy/5496921500
16 - 6900 XT https://www.amd.com/en/direct-buy/5458374200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Postman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Ondertussen alles in de drop.
Dit belooft weer wat. Niet eerder gehad dat de cat checker dubbele update verstrekt.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris_vanr
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 08:55
stin00 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:28:
[...]

De site is altijd buggy omdat er elke donderdag een enorme zwerm mensen op knoppen loopt te rammen. Het lukte mij net niet om de 5900X toe te voegen, maar de 5800X wel. Maargoed dit geeft exact weer hoe een drop er ook aan toe gaat: je moet gewoon geluk hebben dat je erdoorheen komt met al die duizenden mensen die maniakaal op knoppen lopen te hakken :) Daar is bijna geen één website tegen bestand.
ik hoop het. Nog niet gelukt met 'n processor, zelfs die rooie 'Please complete the Recaptcha' melding pff.

[edit] Echt na 'n stuk of 6 keer proberen eindelijk de 5800 in m'n mandje kunnen krijgen. Dat beloof wat... :/

[ Voor 8% gewijzigd door chris_vanr op 01-07-2021 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuurvli3gje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-02 16:16
Versie 0.3.2 van mijn script is live! Werkt nu zoals bedoeld met Tampermonkey. Het gebruik via Tampermonkey heeft als grote voordeel dat deze automatisch de cookie die 403's veroorzaakt verwijderd na elke request. Bij dit gebruik raad ik gerust aan om de setting ajaxRetryInterval op 1000(=1 sec) te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhead
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-06 13:48
Weet jij waar deze CAT codes nu op de site te vinden zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

In ongeveer 30 minuten is de drop. Succes allemaal, ik ga helaas aan de wandel voor een storing. Misschien red ik het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-06 20:47
Crazyhead schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Weet jij waar deze CAT codes nu op de site te vinden zijn?
Ik heb ze op Telegram: AMD CAT Checker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdebes
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 13:18
Kiswum schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:40:
In ongeveer 30 minuten is de drop. Succes allemaal, ik ga helaas aan de wandel voor een storing. Misschien red ik het nog.
Zal voor je duimen ;)
Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
Kiswum schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:40:
Vorige week inderdaad ongeveer een half uurtje na de CAT changes...
Dus wellicht handig om vanaf nu zo nu en dan de add-to-cart gebruiken, en het hier in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 08:33
Gewoonmaikel schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:43:
[...]

Vorige week inderdaad ongeveer een half uurtje na de CAT changes...
Dus wellicht handig om vanaf nu zo nu en dan de add-to-cart gebruiken, en het hier in de gaten te houden.
Ik hou hier en Stock checker in de gaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
Yes zet em op ik zit er klaar voor. Damn! spann0nd!
Vuurvli3gje schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:39:
Versie 0.3.2 van mijn script is live! Werkt nu zoals bedoeld met Tampermonkey. Het gebruik via Tampermonkey heeft als grote voordeel dat deze automatisch de cookie die 403's veroorzaakt verwijderd na elke request. Bij dit gebruik raad ik gerust aan om de setting ajaxRetryInterval op 1000(=1 sec) te zetten
Hulde! :)

[ Voor 83% gewijzigd door Fugitive2008 op 01-07-2021 15:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
Fugitive2008 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:44:
Yes zet em op ik zit er klaar voor. Damn! spann0nd!
:P
Succes allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhead
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-06 13:48
Gewoonmaikel schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:42:
[...]

Ik heb ze op Telegram: AMD CAT Checker
Zou ik de link mogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
De standaard 6800xt pagina is offline en verwijst naar een /us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

DROP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
Geen idee hoe ik de link kan delen vanuit Telegram?
Kan je niet zoeken op AMD CAT Checker? Profile pic is wit met rode tekst en in zwart ERROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
6800 XT MB in the pocket 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 15:44

ronalddus

Buffalo77

DROP

6800xt MB te pakken!

EDIT:
Zit op mijn werk en deed op de gok op 16:33:40 een kaart in mijn mandje en tot mijn verbazing kon ik er door.
Daarna 0 problemos en kon afrekenen met Paypal (saldo)

Transactiedatum
1 jul 2021 16:04:26 GMT+02:00

[ Voor 87% gewijzigd door ronalddus op 01-07-2021 16:13 ]

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijebal
  • Laatst online: 24-07 21:37
Ik blijf de out of stock melding te zien krijgen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
6700 xt te pakken woohoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het is mij voor de eerste keer eindelijk gelukt (fingers crossed).

Order Confirmation
Open shopping cart
Thank you.
Order Information
Order Number: 5888xxxxxxxxxx

6700 XT via een laptop via mijn telefoon hotspot.

Paypal bevestiging: 01-07 / 16:05

AMD bevestiging: 16:07

AMD Order confirmation: 20:05

AMD Shipping mail met DHL tracking nr: 06-07 / 21:24

AMD factuur 06-07 / 23:45

07-07: DHL tracking actief.
Eerste bezorgmoment is op woensdag tussen 08.00 en 18.00

[ Voor 38% gewijzigd door Kiswum op 07-07-2021 13:09 . Reden: AMD order toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djro93
  • Laatst online: 05-10 19:45
-

[ Voor 100% gewijzigd door djro93 op 01-07-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankdoc
  • Laatst online: 21-02-2022
Zat toevallig op de site, nooit geen enkele in stock gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngryDuck
6900XT eindelijk in het mandje gekregen, 4 keer opnieuw betalen met Paypal gedaan en ik zie uiteindelijk een order confirmation en een afschrijving in mijn Paypal.
Aangezien ik nog nooit eerder iets bij AMD heb besteld lijkt het me dus dat de order niet gecanceld zal worden?
Special thanks to Postman wiens javascript van 23-6 ik deze keer heb gebruikt en Firefox ipv Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:17
Voor mij ook eindelijk gelukt, 6900XT ordernummer en betaling afgeschreven. Nadat ik dit geweldige topic heb doorgespit (wekenlang) om tot deze fase te komen, nu maar eens lezen hoe de verdere afwikkeling gaat verlopen. :)
Veel dank voor @Postman en anderen want scripts en codes zijn een ver van mijn bed show.

[ Voor 17% gewijzigd door marcelcee op 01-07-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoonmaikel
Nice, toch een aardig aantal succesvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 15:03
Hier ook een zwartgeblakerde 6800 XT kunnen bemachtigen :+ Ik dacht net als de vorige keer dat het mislukt was omdat ik 503's kreeg en daarna teruggeleid werd naar de homepage, maar toch een order submitted-mail gekregen en paypal-afschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
6800, paypal confirmation binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proioxis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-07 08:56
Dat script is goud waard! Heb een 6800XT MB weten te bemachtigen. Volgens mij is dat het enige SKU die ik nog 'mag' bestellen. Heb in het verleden alle andere kaarten al besteld, dus hopelijk gaat deze gewoon door. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:19
ging echt vlotjes, 0 errors, heb niet besteld want twijfelde of ik hem kon krijgen (6800xt nadat ik een MB heb gehad) maar er zijn veel gelukkigen in de chat :)
Proioxis schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:10:
[...]

Dat script is goud waard! Heb een 6800XT MB weten te bemachtigen. Volgens mij is dat het enige SKU die ik nog 'mag' bestellen. Heb in het verleden alle andere kaarten al besteld, dus hopelijk gaat deze gewoon door. :D
Kijk uit hoor zo meteen boze mensjes ;P

[ Voor 54% gewijzigd door Ch3ckmate op 01-07-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Frankdoc schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:07:
Zat toevallig op de site, nooit geen enkele in stock gezien.
Dat ga je ook nooit zien.. bestellen lukt alleen met script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
Heb je nog kans als de kaart in je winkelwagen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Damn denk ik niet gelukt. Heel het proces doorlopen mbv button script maar geen bedrag bij pp afgeschreven. Top voor degenen die het wel is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 15:54
Hmm, de 6800XT MB blijft in mijn mandje zitten, is dat normaal?
Ook geen mails enzo.
Wel kunnen bestellen op het einde, maar dan ging ik terug naar het overzicht.

[ Voor 31% gewijzigd door IceTeaGX op 01-07-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09

Kek

3flix

bah ik ben altijd een paar min te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 20:18

d3x

TrapShot schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:11:
Heb je nog kans als de kaart in je winkelwagen zit?
nee dan krijg je gewone redirect naar hoofdsite

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04:14
IceTeaGX schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:11:
Hmm, de 6800XT MB blijft in mijn mandje zitten, is dat normaal?
Ook geen mails enzo.
Als je na betalen weer doorgaat naar de hoofdpagina dan is de voorraad op.
Pagina: 1 ... 202 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord