Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:54:
[...]

Dat is een goede. Eerst even wachten totdat mn ip ban weer weg is. Scriptje aan het testen voor as donderdag en dat liep net wat anders :)
Kijk uit met de detailpagina's. Ik blijf daar problemen mee ondervinden, zelfs zonder script. Redirect hell is een understatement :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 10:56
Pagina's zijn hier ondertussen verhuist naar /es/

Dat kan ik helemaal niet lezen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rutgerdj schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:39:
Pagina's zijn hier ondertussen verhuist naar /es/

Dat kan ik helemaal niet lezen :+
Grappig want je kunt niet eens bestellen vanuit Spanje. Dit gaat een uitzonderlijke trieste drop worden als dat zo blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:54
Postman schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:41:
[...]

Grappig want je kunt niet eens bestellen vanuit Spanje. Dit gaat een uitzonderlijke trieste drop worden als dat zo blijft :P
Ik zie nu plaatjes staan van mensen die op de hoofdpagina van de AMD site het TW script draaien.
Was in de veronderstelling dat je op elke individuele pagina dit moest doen? (meerdere tabs open)
Vorige week voor het eerst willen proberen toen de drop om 4 uur kwam lol.

Wat is wijsheid?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:42

ParaWM

Pro Prutser

Postman schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:26:
[...]

Kijk uit met de detailpagina's. Ik blijf daar problemen mee ondervinden, zelfs zonder script. Redirect hell is een understatement :P
Holy moly, inderdaad. /es/ pagina als je standaard doorklikt. Als je de url aanpast naar /en/ krijg je redirect spam en ban.... Niks geen script nog ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door ParaWM op 28-06-2021 21:04 ]

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bad Brains schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:53:
[...]

Ik zie nu plaatjes staan van mensen die op de hoofdpagina van de AMD site het TW script draaien.
Was in de veronderstelling dat je op elke individuele pagina dit moest doen? (meerdere tabs open)
Vorige week voor het eerst willen proberen toen de drop om 4 uur kwam lol.

Wat is wijsheid?
Bedoel je de overzichtspagina met alle producten (direct buy knop)? Want de knoppen gaan niet werken op de pagina van AMD.com zelf (dus echt de hoofdpagina van de website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Postman schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:20:
[...]

Bedoel je de overzichtspagina met alle producten (direct buy knop)? Want de knoppen gaan niet werken op de pagina van AMD.com zelf (dus echt de hoofdpagina van de website).
Ja, dus wel op de individuele pagina's, goed om te weten anders druk ik voor jan je weetwel.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgerdj
ParaWM schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:04:
[...]

Holy moly, inderdaad. /es/ pagina als je standaard doorklikt. Als je de url aanpast naar /en/ krijg je redirect spam en ban.... Niks geen script nog ofzo.
Klik linkjes in mn post niet aan als je je huidige IP nog wilt gebruiken bij een drop
Probleem is inderdaad dat je heel vaak geredirect wordt.

1 Als je de /en/ pagina opvraagt krijg je een pagina terug die je redirect naar de US page:
De US pagina kan je vanuit nederland niet bij dus dan krijg je weer een pagina terug met:
GOTO 1 :P

Overigens lijkt het niet altijd zo te gaan, heb nog niet helemaal kunnen achterhalen wat dit gedrag nou precies triggered

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 20:18

d3x

Nee.

[ Voor 95% gewijzigd door Blaat op 28-06-2021 23:13 ]

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
d3x schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:01:
[...]

Met zoiets gaat de teller wel snel omhoog...
*snip*
Lekker namen en shamen mensen, grote klasse getoond. wow |:(
Laat iedereen lekker doen wat ie moet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:49
Yikes die had ik nog niet eens gezien. Pro scalper. Maar ondertussen zie ik we al 24 (21 dus) staan dat is toch echt misselijkmakend gezien de aantallen in een drop en dat is alleen nederland. Als dat in alle landen zo is dan moet amd toch echt veel meer doen om scalpers te stoppen omdat dan het gros bij scalpers terecht komt.
Bad Brains schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:05:
[...]

Lekker namen en shamen mensen, grote klasse getoond. wow |:(
Laat iedereen lekker doen wat ie moet doen.
Ik heb totaal geen probleem met namen en schamen. De personen in kwestie zijn duidelijk schaamteloos dus namen en shamen zullen ze niet veel last van hebben...
Wie kaatst kan de bal verwachten, Je oogst wat je zaait. enz enz.

En "laat iedereen doen wat hij moet doen" geld dus ook voor mensen die een hekel hebben aan scalpers omdat ze direct een impact hebben op het plezier van anderen.

Ik kan door dit soort egoïsten al 7 maanden niet gamen. Dat vind ik persoonlijk veel kwalijker dan namen en shamen van mensen die geld over de rug van anderen proberen te scoren.

Edit: omdat je comment hieronder geen nieuwe post waardig is.

Over klasse gesproken............ 8)7 |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Blaat op 28-06-2021 23:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bad Brains
computerjunky schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:08:

Ik heb totaal geen probleem met namen en schamen.
Ik heb ook geen probleem met forum jankerds, maar die ga ik toch ook niet benoemen.
Ongeacht of je scalpers not done vindt, een beetje meer klasse mag wel op een forum.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Modbreak:Of jullie het OK vinden is irrelevant. Naming en shaming is niet toegestaan, om de simpele reden dat dit eigen rechter spelen in de hand werkt. Dit wordt dan ook zonder pardon weggepoetst en komt permanent aan je profiel te hangen als overtreding.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:16
Rx 6800 is gecancelled, laatste order was 1 april. Ander adres en e-mail, wel zelfde naam en ''paypal''.

Weten we dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisD1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:54
Wat ik niet zo goed begrijp is dat ik veel berichten zie van mensen waarbij het niet gelukt is om bij de AMD drop één kaart te bemachtigen, maar als ik kijk in V&A dan zie ik iemand die 4 nieuw/gesealde kaarten aanbied :? Ik leid dan af dat het deze persoon gelukt is om kennelijk 4 kaarten in 1 keer te scoren.... (gezien de timing van aanbieden in lijn met de levering van donderdag bestelde kaarten).

Is dat dan die super-bot waarmee in grote getalen kaarten kunnen worden aangekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:16
DennisD1973 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:25:
Wat ik niet zo goed begrijp is dat ik veel berichten zie van mensen waarbij het niet gelukt is om bij de AMD drop één kaart te bemachtigen, maar als ik kijk in V&A dan zie ik iemand die 4 nieuw/gesealde kaarten aanbied :? Ik leid dan af dat het deze persoon gelukt is om kennelijk 4 kaarten in 1 keer te scoren.... (gezien de timing van aanbieden in lijn met de levering van donderdag bestelde kaarten).

Is dat dan die super-bot waarmee in grote getalen kaarten kunnen worden aangekocht?
Vorige drop had 20 minuten lang de mogelijkheid. Dus iemand die 4 paypals heeft of 2 paypals kan 4*1 kaarten of 2*2 kaarten kopen. Hoorde zat mensen in de discord die bijna iedere kaart aanschaften.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkullboX
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 15:30

Er is per type kaart een limiet van 1 (6700XT, 6800, 6800XT, 6800XT MB, 6900XT).

Daarnaast was er voorheen een limit van 1 per x maanden (ik geloof 3) maar dit is recentelijk naar een permanente limiet omgezet.

Tot slot kan je natuurlijk altijd verschillende adressen/CCs gebruiken, mocht je daar de tijd voor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:01

Vier kaarten snap ik ook niet, maar het was de vorige drop (als je er op tijd bij was) geen enkel probleem om 2 kaarten te bestellen...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisD1973
SkullboX schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Er is per type kaart een limiet van 1 (6700XT, 6800, 6800XT, 6800XT MB, 6900XT).

Daarnaast was er voorheen een limit van 1 per x maanden (ik geloof 3) maar dit is recentelijk naar een permanente limiet omgezet.

Tot slot kan je natuurlijk altijd verschillende adressen/CCs gebruiken, mocht je daar de tijd voor hebben.
Ja, dat begrijp ik wel, maar het lukt sommige mensen niet eens om 1 kaart te bestellen laat staan 4...

Denk dat het met name kwam vorige week vanwege de onverwachte drop en de 20 minuten window die daaruit volgde, zoals Jair hierboven aangeeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 12:38
Richh schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:34:
[...]

Vier kaarten snap ik ook niet, maar het was de vorige drop (als je er op tijd bij was) geen enkel probleem om 2 kaarten te bestellen...
Ik snap dat wel, was niet zo moeilijk.

De drop was vroeger dan gebruikelijk; iets na 16:00 ipv. 17:30.

Die gasten die dan bv. 4 kaarten gescoord hebben zitten op discord / telegram channels en krijgen onmiddellijk een alert van de drop.

De eerste kaart die dan geprobeerd wordt is de 6800XT en als je die besteld hebt voeg je de andere kaarten toe (zou beginnen met 6800 daarna 6700XT en dan eventueel 6900XT) en dat lukte tot 20 mins na de drop want je had alle tijd en er waren zo goed als geen 503 errors.

Eig moet je zorgen dat je donderdagnamiddag altijd een PC in de buurt hebt maar het zal ook wel via smartphone kunnen (nog niet getest).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 15:09
Via smartphone bestellen is geen doen. Misschien dat het vorige week kon maar normaal gesproken kom je er niet door op jouw smartphone. Het add to cart script werkt op Android (geen idee of op IOS) maar de website is dermate traag tijdens de drop dat je maar hopen dat het werkt. Je hebt namelijk ook geen feedback uit development tools of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iiGamezzHN
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-06 08:44
Seriph schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:20:
Via smartphone bestellen is geen doen. Misschien dat het vorige week kon maar normaal gesproken kom je er niet door op jouw smartphone. Het add to cart script werkt op Android (geen idee of op IOS) maar de website is dermate traag tijdens de drop dat je maar hopen dat het werkt. Je hebt namelijk ook geen feedback uit development tools of iets dergelijks.
Klinkt hetzelfde als de normale PC ervaring, langzame website en maar hopen dat dingen werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 21:31
Het was de bedoeling om mijn RX 6800 XT Midnight te upgraden naar mijn net binnen gekomen 6900 XT, maar denk dat ik het toch niet ga doen. Ik heb alleen slechte ervaringen met AMD retouren dus ben daar ook huiverig voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iiGamezzHN
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-06 08:44
colorsone schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:53:
Het was de bedoeling om mijn RX 6800 XT Midnight te upgraden naar mijn net binnen gekomen 6900 XT, maar denk dat ik het toch niet ga doen. Ik heb alleen slechte ervaringen met AMD retouren dus ben daar ook huiverig voor..
Er zijn hier sowieso mede Tweakers die je heel blij kunt maken met de overbodige kaart, welke dat dan ook mag zijn ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 20:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXwHMkVub_z5ae6-Q6QL97Uh-NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/982HviCfwdMBSjWoS2TYSHUG.jpg?f=fotoalbum_large

Levering van de RX 6800 XT was erg snel, gisteren ingebouwd in m'n computer en nu net de gebruikte RX 6800 doorverkocht(wel met een kleine winst, maar hé dat is markt.). Gisteren is ook m'n nieuwe scherm binnengekomen dus ik kan weer even vooruit met de games.

Bizar hoe groot de XT is in verhouding tot de normale variant.

Blij dat ik eindelijk de componenten heb die ik wilde mede dankzij deze thread, dus bedankt voor alle info / hulp. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
colorsone schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:53:
Retour is geen probleem hoor. Je bent alleen wel de verzendkosten kwijt (zowel die van de bestelling als de retourzending). Kunt gewoon een retour aanmaken op de website, met als reden dat je een refund wilt. Uitleg staat daar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seriph schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:20:
Ik had om 16:15u toch echt een MB in mijn mandje via telefoon. Helaas geen PayPal login, dus dat duurde langer dan via desktop en uiteindelijk niet gelukt. Het kan dus wel degelijk via telefoon (mijn script werkt ook als bookmark in mobiele browsers, alleen instellen en oproepen is wat omslachtiger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Postman schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:38:
[...]

Ik had om 16:15u toch echt een MB in mijn mandje via telefoon. Helaas geen PayPal login, dus dat duurde langer dan via desktop en uiteindelijk niet gelukt. Het kan dus wel degelijk via telefoon (mijn script werkt ook als bookmark in mobiele browsers, alleen instellen en oproepen is wat omslachtiger).
Ik heb ook wel eens een 6700xt in mijn mandje gehad op de gebruikelijke droptijd en ben tot de laatste knop gekomen. Maar omdat deze vermoedelijk aan het 503 was had ik de pagina herladen en toen was ik weer in het beginscherm. De feedback is gewoon een stuk minder. De layout is ook meer scrollen. Je mist de snelheid van de desktop.

Dus iets genuanceerd mobiel kan wel maar is een heel stuk trager dan desktop en je krijgt een stuk minder informatie. Ga je voor je eerste kaart zorg dan dat je op een computer zit om je kansen te verbeteren. Is het je tweede (zoals bij mij wil ik er eentje voor een maat scoren) dan kan je eens jouw mobiel proberen omdat er dan niet zo een druk op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:57

Hupske

AFCA

Postman schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:35:
[...]

Retour is geen probleem hoor. Je bent alleen wel de verzendkosten kwijt (zowel die van de bestelling als de retourzending). Kunt gewoon een retour aanmaken op de website, met als reden dat je een refund wilt. Uitleg staat daar ook.
Ook gedaan. Maar wat een gedoe haha. Moest zelfs foto’s opsturen dat het product nog dicht zat.
Verder de instructies die je krijgt zijn erg beknopt. Alleen een retour adres. Verder niet of je ergens nog referenties etc bij moet voegen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 21:31
Hupske schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:41:
[...]

Ook gedaan. Maar wat een gedoe haha. Moest zelfs foto’s opsturen dat het product nog dicht zat.
Verder de instructies die je krijgt zijn erg beknopt. Alleen een retour adres. Verder niet of je ergens nog referenties etc bij moet voegen.
Ja precies, denk dat ik m maar voor een zacht prijsje op marktplaats zet en zo iemand blij kan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
Ik zou zeggen als je echt de beste bedoelingen heb zet hem op marktplaats of V&A voor een 'scalper prijs' en laat de persoon vervolgens bij afhalen een eerlijke prijs betalen. Zo weet je dat je in ieder geval doorverkopen voorkomt omdat het risico voor de mogelijke reseller dan te groot is.

Win Win situatie. Jij verkoopt je kaart en een eerlijke gamer krijgt een blije verrassing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

*knip*

Het is echt niet nodig er zo met gestrekt been in te gaan.

[ Voor 83% gewijzigd door Blaat op 30-06-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 10:02
Postman schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:35:
[...]

Als je met paypal heb betaald, kun je 6x per jaar retour kosten vergoed krijgen door paypal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• computerjunky
*knip*

En datzelfde geldt voor jou, zulke lange tenen is nergens voor nodig. Veel van je posts in dit topic hebben een flink negatieve tendens, kijk daar even naar zou ik zeggen.

[ Voor 90% gewijzigd door Blaat op 30-06-2021 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisD1973
computerjunky schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:45:
[...]

Het heeft geen hol met betuttelen te maken... |:( 8)7 Dingen zoeken die er niet zijn is nog erger als betuttelen maar nogal een trend afgelopen jaren...

Ik geef gewoon een goede manier aan om een goede situatie voor iedereen te creëren zonder ogelijk misbruik (wat de reden is dat mensen gewoon maar scalpen omdat de rest het ook doet). Dat jij dat als betuttelen interpreteert is meer een jij probleem als een probleem met wat ik zeg.

De persoon gaf immers zelf aan voor een zacht prijsje te willen voorkomen maar word vermoed ik niet blij als zijn zachte prijsje en goede bedoeling misbruikt wordt en de kaart een dag later voor 100 meer online staat. Dat zou immers de toekomstige goodwill volledig om zeep helpen. Vandaar de gratis tip.

Dat jij daar weer meteen een probleem in moet zoeken. Tja... Interpreteren moet je leren denk ik dan maar. En anders gewoon :X
Ik vind het wel een leuk idee van computerjunky, was ik zelf niet op gekomen om het zo aan te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
karakedi schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:11:
[...]

Als je met paypal heb betaald, kun je 6x per jaar retour kosten vergoed krijgen door paypal.
Hier ben ik wel benieuwd naar hoe je dat voor elkaar krijgt dan. Want ik weet dat meer mensen hier retour zendingen gedaan hebben en allemaal hebben we geen verzendkosten terug gehad.
Nu is die 6-7 euro nog wel te overzien, maar als het mogelijk is, waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
computerjunky schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:50:
Ik zou zeggen als je echt de beste bedoelingen heb zet hem op marktplaats of V&A voor een 'scalper prijs' en laat de persoon vervolgens bij afhalen een eerlijke prijs betalen. Zo weet je dat je in ieder geval doorverkopen voorkomt omdat het risico voor de mogelijke reseller dan te groot is.

Win Win situatie. Jij verkoopt je kaart en een eerlijke gamer krijgt een blije verrassing.
Of je hebt iemand die even snel 50 euro winst dacht te kunnen maken met jouw werk (immers kun je niet oneindig kaarten bestellen en moet je met drop ook tijd hebben) en nu opeens 250 euro kan verdienen.

Een compleet waterdicht systeem om echte gebruikers van je aankoop te vinden is er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Postman schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:06:
[...]

Of je hebt iemand die even snel 50 euro winst dacht te kunnen maken met jouw werk (immers kun je niet oneindig kaarten bestellen en moet je met drop ook tijd hebben) en nu opeens 250 euro kan verdienen.

Een compleet waterdicht systeem om echte gebruikers van je aankoop te vinden is er niet.
Tja als ik bijvoorbeeldeen een 6900XT voor 1150 op V&A zet en bij afhalen 1010 laat betalen dan kan je er wel van uit gaan dat als iemand hem koopt hem niet gaat doorverkopen en dat dat ook de intentie niet was. Dat risico is te groot want je weet nooit of iemand wel of niet die 1010 gaat vragen. Als je daar vanuit gaat en hem ter plekke niet koopt weten we je intentie en heb je je tijd verdaan. het is een veel beter idee als standaard voor 1010 op V&A zetten dan kan ik je bijna wel garanderen dat iemand even 140 euro pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboX
DennisD1973 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:27:
[...]

Ja, dat begrijp ik wel, maar het lukt sommige mensen niet eens om 1 kaart te bestellen laat staan 4...

Denk dat het met name kwam vorige week vanwege de onverwachte drop en de 20 minuten window die daaruit volgde, zoals Jair hierboven aangeeft.
Ja ik probeer het al weken en vorige week de drop gemist, ook al zat ik op tweakers (helaas niet in dit topic). :|

Heb mij voor de zekerheid nu op dit topic geabonneerd en laat het de hele donderdag open staan. Zodra ik meer dan ene paar gemiste berichten zie ga ik ervan uit dat er een drop is geweest. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
SkullboX schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:21:
[...]Zodra ik meer dan ene paar gemiste berichten zie ga ik ervan uit dat er een drop is geweest. xD
Dan ben je dus te laat ;) Op het moment dat bekend wordt welke kaarten te koop zullen zijn moet je gewoon klaarzetten, voorbereid en wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboX
Speedway4 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:40:
[...]

Dan ben je dus te laat ;) Op het moment dat bekend wordt welke kaarten te koop zullen zijn moet je gewoon klaarzetten, voorbereid en wel.
Zal tweakers discord ook gewoon vanaf de middag open gooien, naast natuurlijk paypal op auto refresh en de amd pagina open. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 15:03
[...]

Ja ik probeer het al weken en vorige week de drop gemist, ook al zat ik op tweakers (helaas niet in dit topic). :|

Heb mij voor de zekerheid nu op dit topic geabonneerd en laat het de hele donderdag open staan. Zodra ik meer dan ene paar gemiste berichten zie ga ik ervan uit dat er een drop is geweest. xD
Maar wie zegt dat ze op donderdag weer droppen? Voor hetzelfde geld is het deze week op woensdag, aangezien ze afgelopen donderdag al op een vroeger tijdstip dropten. Misschien proberen ze ons weer voor te zijn ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboX
Degrader schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:52:
[...]

Maar wie zegt dat ze op donderdag weer droppen? Voor hetzelfde geld is het deze week op woensdag, aangezien ze afgelopen donderdag al op een vroeger tijdstip dropten. Misschien proberen ze ons weer voor te zijn ... ;)
Ik ga er inmiddels gewoon van uit dat ze wederom een half uur droppen voor ik ergens nieuwe informatie probeer in te winnen, wanneer dat ook gaat zijn. xD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

*knip*

Jouw reactie is zonodig nog meer overspannen.

[ Voor 95% gewijzigd door Blaat op 30-06-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisD1973
[...]

Misschien kan iemand hier je ook helpen om aan een kaart te komen tijdens een drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

iiGamezzHN schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:55:
[...]

Er zijn hier sowieso mede Tweakers die je heel blij kunt maken met de overbodige kaart, welke dat dan ook mag zijn ;)
Is daar een lijst van, want ik heb maar 1 Tweaker voorbij zien komen die het daadwerkelijk voor een gangbare prijs heeft verkocht ;)

Gangbaar is in mijn beleving Prijs videokaart + maximaal €50,- vindersloon/adminstratiekosten. Een 6700 wordt voor bijvoorbeeld €650 - 700,- aangeboden op Tweakers. Normale prijs ligt onder de €500,- inclusief verzending. Wellicht kunnen deze verkopers aangeven dat er een speciale prijs is voor Tweakers met een goede staat van dienst, een mooie prijs kunnen krijgen. Is maar een idee ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennisD1973 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:48:
[...]

Misschien kan iemand hier je ook helpen om aan een kaart te komen tijdens een drop.
Denk dat het gros van de mensen hier die actief deelnemen onder 1 van 2 categorieën valt. De ene groep heeft nog niet eerder deelgenomen of iets kunnen kopen. De andere groep heeft (bijna) alles reeds gekocht en kan niets meer kopen vanwege de annuleringen.

Gaat dus lastig worden om iemand te vinden die je kan helpen, los van de vraag of er iemand is die het wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 15:03
Als ik nog een MB weet te kopen, dan verkoop ik mijn reguliere 6800 XT voor 700,- 😊 En dan ben ik er ook wel door heen, want een 6900 XT vind ik wel erg prijzig (en 6700 XT en 6800 heb ik namelijk al gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboX
DennisD1973 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:48:
[...]

Thanks, maar ik doe alles al een tijdje vrij strak (scripts, paypal open, sinds 3 weken ook discord) maar simpelweg nog geen geluk gehad (wel al een aantal keer een kaart in het mandje gekregen). Vorige week had ik het plan geperfectioneerd maar helaas miste ik toen de vervroegde drop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Postman schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:20:
[...]

Even voor de duidelijkheid voor mensen die nooit een kaart hebben bemachtigd.
Kan het NIET op de overzichtspagina of kan het toch wel? De knoppen zijn namelijk zichtbaar en ik heb ze toch 2 weken geleden toch wel steeds in mijn winkelmand gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AL5ewKF_hCzSGkmbBRPS27WCT0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/szlZzjhRwX16hmaxT2NhbEbc.png?f=fotoalbum_large

Dit is een serieuze vraag die mogelijk handig is voor de handleiding, want alles zit achter de AMD.com site.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rzn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 11:46

rzn

Kiswum schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:45:
[...]

Kan het NIET op de overzichtspagina of kan het toch wel? De knoppen zijn namelijk zichtbaar en ik heb ze toch 2 weken geleden toch wel steeds in mijn winkelmand gekregen.

[Afbeelding]

Dit is een serieuze vraag die mogelijk handig is voor de handleiding, want alles zit achter de AMD.com site.
Dit kan gewoon

Aanvulling: het is wel zo dat als je het via de reguliere knoppen probeert je de drop zal mislopen. Maar dit is al vele malen gezegd in dit topic.

[ Voor 9% gewijzigd door rzn op 29-06-2021 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:01
Kiswum schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:45:
[...]

[Afbeelding]

Ja, dit kan gewoon.

Sterker nog: dit is de te adviseren weg nu AMD je op de productpagina's redirect naar pagina's uit andere landen in een soort redirect loop, waardoor je een IP ban kan krijgen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Thanks rzn! Het klopt dat er nooit reguliere knoppen beschikbaar zullen zijn. Dat staat inderdaad netjes in de handleiding die ik hier heb geplaatst.

[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 29-06-2021 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 10:02
Postman schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:03:
[...]

Hier ben ik wel benieuwd naar hoe je dat voor elkaar krijgt dan. Want ik weet dat meer mensen hier retour zendingen gedaan hebben en allemaal hebben we geen verzendkosten terug gehad.
Nu is die 6-7 euro nog wel te overzien, maar als het mogelijk is, waarom niet.
Het is een regeling vanuit paypal en je moet zelf een melding maken. Ik heb zelf geen ervaring mee.

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 17:20
karakedi schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:20:
[...]

Het is een regeling vanuit paypal en je moet zelf een melding maken. Ik heb zelf geen ervaring mee.

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns
Naar mijn weten gaat het om 12 x per jaar en per retour tot €30 (ideaal voor aankopen in het buitenland).

@Postman Als je een betaling in het overzicht uitklapt krijg je de optie om retourkosten te laten vergoeden. Ik maak er de laatste 3 jaar toch wel een paar keer per jaar gebruik van en het werkt erg simpel. Heb al tientallen euro's bespaard bij (tweedehands) aankopen in het buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 20:21
De RX6800 had ik verkocht voor 740€, had het minimale bod op 670€ gezet zodat ik gewoon een free upgrade had.

Uiteindelijk is dat opgelopen naar 750€ en heb ik een bod geaccepteerd van 740€, omdat die persoon een hoge rating had(wat ik dus betrouwbaar vind). Kaart is alsnog bij een persoon terecht gekomen die aan 't minen was, prima dat moet hij helemaal zelf weten. Ik heb m'n free upgrade en de rest geïnvesteerd in een nieuw scherm.

Snap dat het beter geweest was als de kaart ging naar een gamer, maar ik ga niet iemand wegsturen die bijna een uur gereden heeft, dat is gewoon lomp. Heb zelf ook een aantal maanden geprobeerd een videokaart te bemachtigen, iedereen moet gewoon zelf weten wat hij of zij doet.

De markt is nu eenmaal zo dat je een beetje profit kan maken, deal with it.

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Nogmaals: gebruik geen JavaScript code in je developer tools console tab als je niet weet wat die code doet!

Lees dit volgende goed door:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

In theorie werkt dit ook op je telefoon, maar ik zou dat niet adviseren. Je moet namelijk met de vele 503 fouten eigenlijk de network tab van je browser developer tools in de gaten kunnen houden en dat gaat op je telefoon niet. Zie ook rutgerdj in "[AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen"
Daarnaast is het op knoppen blijven rammen tijdens een drop een groot gevaar: je krijgt zo een IP ban (403) en die wordt snel omgezet in een permanente IP ban. Daarnaast is tijdens een drop niet elke 503 ook een server error, soms kan dit ook een 403 zijn maar zie je die niet omdat de 503 voorrang krijgt. Je kunt dus denken dat je opnieuw requests kunt sturen terwijl je al geblokkeerd bent.
Tevens hebben ze bij AMD/DR de vereiste Google ReCaptcha score verhoogd naar minimaal 0.8 (op een schaal van 0.1 tot 1.0, waarbij 1.0 onmogelijk te bereiken is). Een score van 0.7 is niet geheel ongebruikelijk, zeker op een browser die complete reset heeft gehad. Je krijgt dan nog wel captcha om op te lossen, maar deze geven een ongeldige response terug. Je ziet dan de melding dat je nog geen recaptcha gedaan hebt bij de 2de add to cart, terwijl die wel degelijk ingevuld is. Je bent dan effectief gezien niet meer mogelijk om nog iets te doen op de website.
De ReCaptcha score daalt ook snel, dus veel doen voor een drop is ook niet aan te raden. Je schijnt de score wel omhoog te kunnen krijgen door veel Google services te gebruiken (mij is het op mijn Chrome browser niet gelukt tot op heden).

* De downloadlink werkt tot minimaal 7u morgenochtend (donderdag 01 juli). Daarna komt de Rickroll versie weer terug :+

[ Voor 8% gewijzigd door Postman op 30-06-2021 07:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04:14
Postman schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:52:
Nogmaals: gebruik geen JavaScript code in je developer tools console tab als je niet weet wat die code doet!

***members only***

In theorie werkt dit ook op je telefoon, maar ik zou dat niet adviseren. Je moet namelijk met de vele 503 fouten eigenlijk de network tab van je browser developer tools in de gaten kunnen houden en dat gaat op je telefoon niet. Zie ook rutgerdj in "[AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen"
Daarnaast is het op knoppen blijven rammen tijdens een drop een groot gevaar: je krijgt zo een IP ban (403) en die wordt snel omgezet in een permanente IP ban. Daarnaast is tijdens een drop niet elke 503 ook een server error, soms kan dit ook een 403 zijn maar zie je die niet omdat de 503 voorrang krijgt. Je kunt dus denken dat je opnieuw requests kunt sturen terwijl je al geblokkeerd bent.
Tevens hebben ze bij AMD/DR de vereiste Google ReCaptcha score verhoogd naar minimaal 0.8 (op een schaal van 0.1 tot 1.0, waarbij 1.0 onmogelijk te bereiken is). Een score van 0.7 is niet geheel ongebruikelijk, zeker op een browser die complete reset heeft gehad. Je krijgt dan nog wel captcha om op te lossen, maar deze geven een ongeldige response terug. Je ziet dan de melding dat je nog geen recaptcha gedaan hebt bij de 2de add to cart, terwijl die wel degelijk ingevuld is. Je bent dan effectief gezien niet meer mogelijk om nog iets te doen op de website.
De ReCaptcha score daalt ook snel, dus veel doen voor een drop is ook niet aan te raden. Je schijnt de score wel omhoog te kunnen krijgen door veel Google services te gebruiken (mij is het op mijn Chrome browser niet gelukt tot op heden).

* De downloadlink werkt tot minimaal 7u morgenochtend (donderdag 01 juli). Daarna komt de Rickroll versie weer terug :+
Is er een reden om de code zo zonder opmaak te plaatsen? Het maakt het 'controleren' dat er niks geks in staat wel moeilijk. Desalnietemin toch even gedaan en kan de bevestigen dan Postman ons weer zeer goed aan het helpen is en er niks geks in staat.

Mochten mensen trouwens benieuwd zijn naar hun repatcha score dan kan je die hier checken:
https://antcpt.com/score_detector/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisD1973
k1NG schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 00:20:
De RX6800 had ik verkocht voor 740€, had het minimale bod op 670€ gezet zodat ik gewoon een free upgrade had.

Uiteindelijk is dat opgelopen naar 750€ en heb ik een bod geaccepteerd van 740€, omdat die persoon een hoge rating had(wat ik dus betrouwbaar vind). Kaart is alsnog bij een persoon terecht gekomen die aan 't minen was, prima dat moet hij helemaal zelf weten. Ik heb m'n free upgrade en de rest geïnvesteerd in een nieuw scherm.

Snap dat het beter geweest was als de kaart ging naar een gamer, maar ik ga niet iemand wegsturen die bijna een uur gereden heeft, dat is gewoon lomp. Heb zelf ook een aantal maanden geprobeerd een videokaart te bemachtigen, iedereen moet gewoon zelf weten wat hij of zij doet.

De markt is nu eenmaal zo dat je een beetje profit kan maken, deal with it.
Niets mis mee, toch? Jij blij met een nog wat betere kaart en jouw koper ook met zijn of haar aanwinst. Op zich een aardige verkoopprijs die scherp is in de huidige markt (afgezien van zelf een kopen op AMD.com). Het is ook een manier om je hobby te financieren vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jaspermeul schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:04:
[...]

Is er een reden om de code zo zonder opmaak te plaatsen? Het maakt het 'controleren' dat er niks geks in staat wel moeilijk. Desalnietemin toch even gedaan en kan de bevestigen dan Postman ons weer zeer goed aan het helpen is en er niks geks in staat.

Mochten mensen trouwens benieuwd zijn naar hun repatcha score dan kan je die hier checken:
Ik kan geen script tag gebruiken in member only tags op GoT.
En dan nog zal de opmaak van een single line code niet bijster geweldig zijn, het moet namelijk single line zijn om het als bookmark te kunnen gebruiken. Iedereen kan het gewoon in een JavaScript beautifier gooien en de hele code lezen, niets mis mee denk ik zo.

Wel uitkijken met die ReCaptcha score checker, die polled namelijk gewoon de server van Google en die vaak aanroepen verlaagd je score ook (helemaal leuk dan ook dat er een autorefresh op die website zit, hoezo je score vernielen 8)7).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgerdj
[...]

Je kan je via die site ook gelijk aanmelden als captcha-solver. Je krijgt er zelfs geld voor! Klinkt als een goeie deal, ik ben er ondertussen best goed in geworden. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Seriph
[...]

Ik gebruik https://webformatter.com/javascript om de javascript naar een leesbaar format om te zetten zodat ik het kan lezen. Ik begrijp niet alles maar wel het meeste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

***members only***

Je kan het script ook invoegen in bijvoorbeeld de extensie 'Tampermonkey'. Dit zorgt ervoor het script automatisch geladen wordt op de pagina. Zo hoef je niet iets in de console toe te voegen of op een bookmark te klikken.
Dit maakt het ook makkelijker om af en toe de pagina te refreshen.

@Blaat Sorry. De reacties waren een opeenstapeling van het al zeer lange tijd volgen van het topic :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

*knip*

Het echt niet nodig er zo met gestrekt been in te gaan.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

[b

Waarom is de link maar tot morgenochtend beschikbaar. Niet iedere gebruiker bezoekt dit topic dagelijks. Kan het niet gewoon tot morgenavond blijven staan? Wat zijn de consequenties om het te laten staan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-09 14:47
Kiswum schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Waarom is de link maar tot morgenochtend beschikbaar. Niet iedere gebruiker bezoekt dit topic dagelijks. Kan het niet gewoon tot morgenavond blijven staan? Wat zijn de consequenties om het te laten staan?
Dat er mensen plots denken: "He, laat ik het ook eens proberen vandaag". De bedoeling is dat je er al wat langer mee bezig bent, en niet plots je kans wil wagen en zo profijt doen.

Op deze manier krijgen de mensen die er al langer naar zoeken, een grotere kans om de kaart te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Kiswum schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:56:
***members only***

Thanks rzn! Het klopt dat er nooit reguliere knoppen beschikbaar zullen zijn. Dat staat inderdaad netjes in de handleiding die ik hier heb geplaatst.
Waar kan ik de telegram vinden? Zit al een tijd te speuren in dit forum, maar kan nergens de juiste telegram vinden :|

Show me your moves.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgerdj
Koninkje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Waar kan ik de telegram vinden? Zit al een tijd te speuren in dit forum, maar kan nergens de juiste telegram vinden :|
[AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-10 10:20
Nee. Geen V&A op het forum.

[ Voor 94% gewijzigd door Blaat op 30-06-2021 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:20
JWFpeters schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:00:
Voor de liefhebbers, besloten ivm een plotselinge verhuizingen komende maanden (even een half jaar geen plek voor de pc in verband met bezichtigingen etc) besloten mijn RX6900 XT weg te doen.
A. Volgens mij mag hier niet verkocht worden
"V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd."

B. Half jaar bezichtigingen? Ons huis was binnen 3 dagen ver boven vraagprijs verkocht :')

[ Voor 18% gewijzigd door Source90 op 30-06-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-10 10:20
Source90 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:03:
[...]
A. Volgens mij mag hier niet verkocht worden
"V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd."

B. Half jaar bezichtigingen? Ons huis was binnen 3 dagen ver boven vraagprijs verkocht :')
Ow sorry dat wist ik niet.

Ja idd gaat wel snel maar heb bureau weg moeten doen voor de foto's en gaat ook niet mee naar het nieuwe huis dus om niet alles 3x in m'n handen te hebben maar besloten het even zo te doen pc veilig in de doos kan nog gamen op m'n PS5. En dan hopelijk binnen half jaar in het nieuwe huis en dan is er vast wel weer een GPU te krijgen misschien en anders maar niet 🤣

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

TrapShot schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:25:
[...]

Dat er mensen plots denken: "He, laat ik het ook eens proberen vandaag". De bedoeling is dat je er al wat langer mee bezig bent, en niet plots je kans wil wagen en zo profijt doen.

Op deze manier krijgen de mensen die er al langer naar zoeken, een grotere kans om de kaart te bemachtigen.
Ik had nooit geweten dat je eigenlijk alleen recht op krijgt als je een x-aantal weken ploetert en toevallig op woensdag meekijkt.

Als ik vandaag niet inlogde, zou ik dus eigenlijk geen kans hebben gemaakt nadat ik hier 2 maanden aan het rondsudderen ben, dat is waar het een beetje op neerkomt.

GOT is het forum van Tweakers waarmee je elkaar wil helpen, hoe hoog of laag je kennis ook is. Het is jammer als het bovenstaande de reden is van de zeer tijdelijk sleutel van de oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seriph
Kiswum schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:09:
[...]

Ik had nooit geweten dat je eigenlijk alleen recht op krijgt als je een x-aantal weken ploetert en toevallig op woensdag meekijkt.

Als ik vandaag niet inlogde, zou ik dus eigenlijk geen kans hebben gemaakt nadat ik hier 2 maanden aan het rondsudderen ben, dat is waar het een beetje op neerkomt.

GOT is het forum van Tweakers waarmee je elkaar wil helpen, hoe hoog of laag je kennis ook is. Het is jammer als het bovenstaande de reden is van de zeer tijdelijk sleutel van de oplossing.
Op het tweakers forum wordt ook eigen inzet gevraagd. In een groot aantal posts in deze thread wordt verwezen naar het script en dat dit op woensdag wordt gedeeld. Als je goed zoekt kan je ook nog wel de beweegredenen van de originele auteur vinden. In de gepinde posts wordt naar verschillende mogelijkheden verwezen.

Iedereen hier op het forum is hier vrijwillig en is niemand iets verplicht. Als iemand besluit om in zijn eigen tijd een script te schrijven en dat met ons te delen dan zijn we hem dankbaar dat hij dat wil doen. Hij kan het ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
*knip*

Houd hiermee op, je bent er vaker op gewezen dat commentaar op moderatie NIET in het topic thuis hoort.

[ Voor 90% gewijzigd door Blaat op 30-06-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Seriph schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:26:
[...]

Op het Tweakers (GOT voor de oude rotten) forum wordt ook eigen inzet gevraagd. In een groot aantal posts in deze thread wordt verwezen naar het script en dat dit op woensdag wordt gedeeld. Als je goed zoekt kan je ook nog wel de beweegredenen van de originele auteur vinden. In de gepinde posts wordt naar verschillende mogelijkheden verwezen.
Ik heb goed gezocht in dit grote topic, ik heb zelfs een zo goed als volledige handleiding geschreven, maar veel informatie is door Postman weer weggehaald. Als je niet wilt dat iets via Google te vinden is, dan heb je daarvoor de "MO" tag (ik gok dat dat de beweegreden is, maar daardoor wellicht ongefundeerd).

Eigen inzet wordt zeker gevraagd, maar voor de aanschaf van een videokaart is het vreemd om een volledige developer cursus te volgen, want dat is wat hier door sommige wordt verwacht. Vandaar dat wij (Tweakers) elkaar helpen met volledige antwoorden en verwijzen wij eigenlijk niet naar luchtledige reacties die ooit 1-2 keer zijn geplaatst, maar naar goede antwoorden of volledige handleidingen zoals ik eerder heb geplaatst.

[ Voor 13% gewijzigd door Kiswum op 30-06-2021 14:10 . Reden: De zinnen iets verbeterd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chris_vanr
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 08:55
[...]

holy shit. Mijn score is 0.3.
Dat kan 'n reden zijn waarom ik al maanden achter 't net vis. :'(

Ik ga eens even uitzoeken hoe ik dit omhoog kan krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 23:15
Wederom dank @Postman, geweldig werk!

Iedereen alvast veel succes gewenst bij de drop morgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgerdj
chris_vanr schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:11:
[...]

Kan je eens proberen of je een een 5900X in je mandje kan krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chris_vanr
rutgerdj schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:21:
[...]

Kan je eens proberen of je een een 5900X in je mandje kan krijgen?
Nope :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gb7YuW3BKd2rwZyQdSjbDj-pRFs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r7l3qPGPRVmbswFs9PbikP0H.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 21:54
Your score is: 0.9
Suggestion: This is a good result, you can work with fast reCAPTCHA 2

Ik mag niet klagen denk ik! :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 16:31

Louw Post

Cerenas

Dat had ik tijdens de vorige drop ook met enige regelmaat, terwijl ik een 0.7 heb, wat goed is volgens die website.

Na een refresh werkte het voor mij dan weer wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgerdj
Louw Post schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:32:
[...]

Dat had ik tijdens de vorige drop ook met enige regelmaat, terwijl ik een 0.7 heb, wat goed is volgens die website.

Dat zal zeer waarschijnlijk veroorzaakt zijn door een 503 op de validate-recaptcha request

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris_vanr
Getest op mijn mobiel, ook een 0.3

Maar, ik ben overal ingelogged ophetzelfde google account.

Via dezelfde browser op mijn PC in de browser uitgelogd met mijn hoofd account en ingelogd met een ander, en dan is m'n score 0.7.

Naar aanleiding van dat ene Tweakers artikel maak ik me nu wel een beetje zorgen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 09:04
chris_vanr schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:38:

Via dezelfde browser op mijn PC in de browser uitgelogd met mijn hoofd account en ingelogd met een ander, en dan is m'n score 0.7.

Naar aanleiding van dat ene Tweakers artikel maak ik me nu wel een beetje zorgen :|
Geen zorgen maken, gewoon anonieme tab gebruiken of andere browser?

Score zelf ook trouwens 0.9, in 2 browsers. Toch wel bijzonder :+

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 30-06-2021 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Dit heb ik in het verleden ook gehad, maar had niks met de captcha te maken.
De oplossing was om de productpagina zelf de gebruiken, en niet de overzichtspagina.
Voor de 5900x dus: https://www.amd.com/en/direct-buy/5450881500/nl

Ten tweede, zorg ervoor dat je de cookies banner van amd accepteert en niet op het kruisje klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Laatst online: 11-10 20:18

d3x

chris_vanr schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:11:
[...]

Ik zit op 0.9 ;)
Heb je Google accounts? Start deze dan op in je chrome browser

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Louw Post schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:32:
[...]

0.7 is te laag voor de AMD website, de instelling daar is 0.8 of hoger als minimum. Ik weet het, is een idiote instelling, maar klachten kun je bij AMD/DR kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chris_vanr schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:38:

Heb je toevallig een VPN? Want het kan IP based zijn deze score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdj
Postman schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:47:
[...]

0.7 is te laag voor de AMD website, de instelling daar is 0.8 of hoger als minimum. Ik weet het, is een idiote instelling, maar klachten kun je bij AMD/DR kwijt.
Ik kan hier met een score van 0.7 (volgens die website) gewoon dingen in mn mandje stoppen op AMD.com.

Ligt er waarschijnlijk aan dat AMD de enterprise versie van Recaptcha gebruikt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Kiswum schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:52:
[...]

Ik heb goed gezocht in dit grote topic, ik heb zelfs een zo goed als volledige handleiding geschreven, maar veel informatie is door Postman weer weggehaald. Als je niet wilt dat iets via Google te vinden is, dan heb je daarvoor de "MO" tag (ik gok dat dat de beweegreden is, maar daardoor wellicht ongefundeerd).

Eigen inzet wordt zeker gevraagd, maar voor de aanschaf van een videokaart is het vreemd om een volledige developer cursus te volgen, want dat is wat hier door sommige wordt verwacht. Vandaar dat wij (Tweakers) elkaar helpen met volledige antwoorden en verwijzen wij eigenlijk niet naar luchtledige reacties die ooit 1-2 keer zijn geplaatst, maar naar goede antwoorden of volledige handleidingen zoals ik eerder heb geplaatst.
MO tag is niet voldoende, probleem zit niet alleen in de Google indexering.

Daarbij is het inderdaad mijn eigen keuze om informatie die ik zelf gedeeld heb weer weg te halen. Dacht dat dit toch een vrij forum was waar ik die mogelijkheid heb. Dat doe ik niet om mensen te pesten, sommige informatie is gewoon achterhaald. En andere informatie wil ik niet meer publiek hebben.

Daarnaast zijn er meerdere mogelijkheden om hetzelfde te bereiken als het script wat ik deel. De PartAlert amd.js werkt ook nog gewoon (daar even opzoeken en je vind zo de Gist, nog een hint ;)). Mijn versie is alleen wat uitgebreider met iets meer informatie die ik als handig bestempel.
Dan heb je ook nog de mogelijkheid van @Vuurvli3gje, die optie is 24/7 beschikbaar.

En ik ben echt geen draak ofzo, meerdere mensen hebben in voorgaande weken ook op donderdag via PM hier of Discord gewoon een werkende link gekregen. Maar goed, dat is toch weer iets van meer moeite doen en ik werk ook gewoon nog overdag dus moet je wat langer wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rutgerdj schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:56:
[...]

Ik kan hier met een score van 0.7 (volgens die website) gewoon dingen in mn mandje stoppen op AMD.com.

Klopt, ligt aan de Enterprise versie. Instellingen tijdens de drop zijn wel anders dan daarbuiten heb ik gemerkt. Zo kan ik met mijn Chrome browser op werk en thuis (niet dezelfde IP, wel beide secondary browser) buiten het drop venster perfect iets in het mandje doen (zelfs zonder plaatjes te krijgen), en heb ik met een drop meteen een serie plaatjes te pakken of kan ik zelfs niets toevoegen omdat ik die leuke foutmelding krijg (dus wel een 200 response op de validate-captcha endpoint). Beide browsers hebben een 0.7 score trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 19:46
Postman schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:47:
[...]

Dat is niet mijn ervaring. Ik heb 0.7 hier op beide computers (elk op een andere provider). Op eentje recentelijk drie kaarten besteld en de andere was schijnbaar kansloos. Dus die score heeft daar geen directe correlatie op. Volgens mij is er ook geen minimum, maar is er wel verschil in doorlooptijd. Want met een hoge score krijg je gewoon een vinkje en met een lage score een captcha. Hoe lager de score, hoe langer dat duurt, want dan wordt zo'n test uitgebreider (dan worden geklikte foto's vervangen door andere foto's). Wat die tijd aangaat, zelfs met de 2FA via SMS van mijn CC (wat langer duurt dan zo'n captcha), is het mij meermalen gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Kiswum schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:09:
[...]

Tja het is een lastige situatie. Ik snap je punt maar ik snap ook de keuze om de lijst met mensen die toegang heeft tot de informatie klein gehouden word om diegene die al lang proberen een kaart te gunnen.
Ik probeer zelf al sinds dag 1 maar volkomen kansloos. En ondanks dat ik zelf niemand help totdat ik er zelf 1 heb (ondanks verschillende mensen om me heen heb met een pc zonder gpu) heb ik niet het gevoel dat het echt een verschil maakt. Echte data heb ik natuurlijk niet ik zie alleen wat mensen kopen en hoeveel mensen er nog altijd proberen op een zo goed als crashende site wat te kopen.
We zitten hier namelijk met heel veel landen op 1 site.En als wat minder nederlanders mee doen doen er uit andere landen meer mee of maken ze daar meer kans.
Onder de streep is het denk ik dan ook niet effectief is maar het idee erachter is goed bedoeld.

Het blijft een lastige kwestie en 1 die denk ik niet gaat veranderen in positieve zin binnen afzienbare tijd ondanks het nieuws dat prijzen eventjes daalde.
rutgerdj schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:56:
[...]

Ik heb zonder modificaties een score van 0.9 met Firefox 88. Maar voor de drop zet ik alle browser beveiliging uit en ook de ad block dns bypass ik door handmatig 8.8.4.4/1.1.1.1 in te stellen en de adguard addon gaat uit en ook in de router gaat alle security uit.

Al deze tweaks lijken echter de score totaal niet te veranderen maar je weet maar nooit ;)

[ Voor 17% gewijzigd door computerjunky op 30-06-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Laatst online: 10-10 08:33
Hmm ik zie dat de site volgore vandaag anders is dan gisteren, toen stond de 6800XT MB nog op de laatste plek nu de voorlaatste, zou dat betekenen dat er vandaag al een drop komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-09 14:47
Ik heb mijn factuur van mijn videokaart nog niet per mail ontvangen. Kan ik deze ook gewoon van de site zelf downloaden?

PS: Bij de eerste videokaart die ik kocht, had ik deze een dag na bestelling al ontvangen. Vreemd genoeg heb ik nu (nog) geen factuur per mail gekregen.

[ Voor 39% gewijzigd door TrapShot op 30-06-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Als je de prijs van kaarten op V&A als referentie mag nemen voor de schaarste, dan zitten we denk ik redelijk op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris_vanr
Postman schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:48:
[...]

Heb je toevallig een VPN? Want het kan IP based zijn deze score.
Nee, gebruik geen VPN. Ik gebruik Chrome + uBlock origin, maar heb deze uitstaan voor AMD.com & tweakers. Ik had een account gekoppeld in de browser zelf, en deze synct tussen mijn main PC, laptop en mobiel. Ben normaliter daar mee ingelogged in Gmail, youtube etc. dus ik denk dat teveel refreshen bij vorige drops dat me 'n slechte reputatie heeft gegeven..

[edit]

Via Firefox, tracking standaard, uBlock uit, en ingelogged in dat andere Google account krijg ik ook een 0.9.
Dan maar via deze manier proberen morgen..

[ Voor 13% gewijzigd door chris_vanr op 30-06-2021 18:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 19:46
TrapShot schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:28:
Ik heb mijn factuur van mijn videokaart nog niet per mail ontvangen. Kan ik deze ook gewoon van de site zelf downloaden?

PS: Bij de eerste videokaart die ik kocht, had ik deze een dag na bestelling al ontvangen. Vreemd genoeg heb ik nu (nog) geen factuur per mail gekregen.
Ja: www.findmyorder.com

Klopt. AMD's mailserver is um... niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chris_vanr schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:36:
[...]

Nee, gebruik geen VPN. Ik gebruik Chrome + uBlock origin, maar heb deze uitstaan voor AMD.com & tweakers. Ik had een account gekoppeld in de browser zelf, en deze synct tussen mijn main PC, laptop en mobiel. Ben normaliter daar mee ingelogged in Gmail, youtube etc. dus ik denk dat teveel refreshen bij vorige drops dat me 'n slechte reputatie heeft gegeven..

[edit]

Via Firefox, tracking standaard, uBlock uit, en ingelogged in dat andere Google account krijg ik ook een 0.9.
Dan maar via deze manier proberen morgen..
Even testen met 1 van de CPU's zou ik zeggen, dan sta je morgen niet voor een verrassing. En bedoelde met VPN meer of je de mogelijkheid tot dat hebt, was inderdaad niet zo duidelijk :P
Pagina: 1 ... 201 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord