Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JoepD
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12-06 22:32
Ferio schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:27:
[...]

dit dus.

De 6700xt en 6900xt waren nog lang beschikbaar.
Ik vraag me echt af hoe jullie dit zien. Ik was er als de kippen bij met script en alles, maar ik heb helemaal niks op voorraad gezien.

• Dracyn
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18:49
rutgerdj schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:52:
[...]

Ontkomen, alsin helemaal omzeilen? Denk niet dat je daar een Chrome-extensie voor kan vinden. Welke gebruikte je?
https://chrome.google.com...diemmefgebjfooflfhl?hl=en

Maar dat werkte van geen reet :P

Body mods don't determine skill

• JustTweak
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-06 12:04
Xisuthros333 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:08:
Een kaart weten te strikken, helaas niet degene die ik wilde. Zelfde kaart als 2.5 maand geleden besteld bij hun. Gaat dat nog problemen opleveren?
Welke heb je? Verkoop je hem door?

• rutgerdj
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 23:35
Ah ja een solver die speech omzet naar text. Denk dat uiteindelijk handmatig oplossen nog sneller is. Maar ook hiermee kom je niet om de captcha heen.

• Settler11
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-06 08:38
Astennu schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:46:
[...]

Yep binnnen 1 min alles weg. Knoppen worden niet eens meer zichtbaar zo veel mensen gebruiken scripts :'( trieste bedoeling dit.
Wat bedoel je precies met 'knoppen' de add to cart knoppen die de script maakt? Ik krijg ze wel, maar 't doet of niets of captcha laden en zeer lang laden tot time-out of weg.

• SkullboX
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-06 01:06
rutgerdj schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:48:
[...]

De product pagina refreshen heeft geen zin. Ten eerste omdat de knoppen pas veel te laat komen, dus tegen de tijd dat je de echte knoppen ziet is alles al zo'n beetje weg. Ten tweede omdat je een ban kan krijgen als je te snel achter elkaar probeert.

Zet dus gewoon van tevoren (rond 17:30) de product pagina klaar en laad het scriptje voor de knoppen in.

Later in het proces zal je ongetwijfeld een keer tegen een 503 pagina aanlopen. Op dat moment moet je juist wel de F5 knop erbij pakken.
Top, bedankt, dan deed ik het gelukkig goed. Ik had het script draaiend, maar wellicht moest ik alsnog de productpagina refreshen.

Overigens geen 503 pagina tegen gekomen, enkel recaptcha timeouts.

• Jaïr.exe
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 02:47
Dracyn schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:50:
Hoe ontkomen jullie aan de captcha? Ik had er een extensie voor in chrome maar die kapte er mee.
Gewoon normaal invullen en schietgebedje.

Bij een incognito browser kwam ik helemaal ergens mee, vorige week juist wel. Dus varieert...

Was voor alle zekerheid ingelogd in een Google account met Google Drive open in een tab wegens de ''captcha tips''. Maargoed, de incognito browser kreeg de captcha ''fuckyou'' infinity error.
rutgerdj schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:00:
[...]

Ah ja een solver die speech omzet naar text. Denk dat uiteindelijk handmatig oplossen nog sneller is. Maar ook hiermee kom je niet om de captcha heen.
De Enterprise versie van ReCaptcha kun je niet oplossen met deze plugin. Omdat er een speciale versie van de audio captcha gebruikt wordt, die is nog niet gekraakt.
SkullboX schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:06:
[...]

Top, bedankt, dan deed ik het gelukkig goed. Ik had het script draaiend, maar wellicht moest ik alsnog de productpagina refreshen.

Overigens geen 503 pagina tegen gekomen, enkel recaptcha timeouts.
Dan heb je onderwater toch wel degelijk een 503, alleen zie je die niet.
jaspermeul schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:05:
[...]

Dit is toch gewoon dat amd nog niet weet naar welk land ze moeten verzenden en dus maar de hoogste btw en verzendkosten aanhouden?
Pas als je met Paypal akkoord bent dan krijgt amd je adres en kunnen ze de daadwerkelijke btw en verzendkosten berekenen. En die weer doorgeven aan Paypal voor de echte betaling.
Klopt. In eerste instantie stuurt AMD het bedrag op de website en de maximale verzendkosten richting PayPal. Op zich geen probleem als je een CC of incasso hebt, maar met saldo betalen dus wel.
Bij betalen ziet PayPal dan dat je iets wil kopen dat je niet kunt betalen, ondanks dat het alleen een reservering betreft. AMD stuurt pas de correcte prijs op het einde van het proces, daarom zie je ook dat mensen minder betalen dan op de website staat.

Reken dus voor de zekerheid altijd een 50 euro meer, dan heb je zeker voldoende.
rutgerdj schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:23:
Heeft iemand de volgorde van de producten zien veranderen tijdens de drop?
Nope, ook niet achteraf. Lijkt dat er totaal geen wijzigingen zijn geweest. Ook geen knoppen ofzo.

Ik heb niet op de productpagina gekeken, alleen het overzicht.

Edit: de 5600x is nog steeds te koop, op overzicht geen indicatie. https://www.amd.com/en/direct-buy/5450881700/nl

[Voor 14% gewijzigd door Postman op 10-06-2021 20:48]

• SkullboX
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-06 01:06
Postman schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:22:
[...]

Dan heb je onderwater toch wel degelijk een 503, alleen zie je die niet.
Thanks, vermoedde ik ergens al. Op aanraden elders in deze thread dit maal mijn normale firefox met alle blockers en containers verruild voor een cleane Edge, wellicht was het process daarom iets minder transparant.

• rutgerdj
Postman schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:46:
[...]

Nope, ook niet achteraf. Lijkt dat er totaal geen wijzigingen zijn geweest. Ook geen knoppen ofzo.

Ik heb niet op de productpagina gekeken, alleen het overzicht.

Edit: de 5600x is nog steeds te koop, op overzicht geen indicatie. https://www.amd.com/en/direct-buy/5450881700/nl
Nog 7, wees er snel bij!

• rzn
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23:26
Geen interesse in deze cpu, maar wat is de aanleiding voor:

'Please complete the reCAPTCHA challenge.'?

De captcha is hiervoor al ingevuld.

• jaspermeul
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:42
rzn schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:59:
[...]

Geen interesse in deze cpu, maar wat is de aanleiding voor:

'Please complete the reCAPTCHA challenge.'?

De captcha is hiervoor al ingevuld.
Ik dacht een te lage score vanuit Google op jouw als ‘persoon’. Er zit achter de captcha ook een score tussen de 0 en 1 die aangeeft of je wel of geen bot zou zijn. Dacht dat als die te laag is dat je jouw foutmelding terugkrijgt.

Als je er af wil komen is de beste manier om lekker veel ‘normale’ interactie te hebben met Google cookies, bv inloggen op een Google account in de browser of webapp.

• sdebes
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13-06 21:52
jaspermeul schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:33:
[...]

Ik dacht een te lage score vanuit Google op jouw als ‘persoon’. Er zit achter de captcha ook een score tussen de 0 en 1 die aangeeft of je wel of geen bot zou zijn. Dacht dat als die te laag is dat je jouw foutmelding terugkrijgt.

Als je er af wil komen is de beste manier om lekker veel ‘normale’ interactie te hebben met Google cookies, bv inloggen op een Google account in de browser of webapp.
Normaliter klopt dit inderdaad. Ik heb 'm echter zojuist op diverse devices, browsersessies en externe IP's geprobeerd en krijg ook overal deze melding. Daarnaast werkt het bij de 5800X toevoegen wel. Denk dus dat het niet aan de gebruiker ligt. ;)

• jaspermeul
sdebes schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:40:
[...]

Normaliter klopt dit inderdaad. Ik heb 'm echter zojuist op diverse devices, browsersessies en externe IP's geprobeerd en krijg ook overal deze melding. Daarnaast werkt het bij de 5800X toevoegen wel. Denk dus dat het niet aan de gebruiker ligt. ;)
Ik kan hem hier zonder problemen toevoegen.
De 5800x ook, dus beide.
jaspermeul schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:53:
[...]

Ik kan hem hier zonder problemen toevoegen.
De 5800x ook, dus beide.
Kan wel dat er even problemen geweest zijn. Ik heb hier alles ook getest en kan het niet reproduceren.

• sdebes
Postman schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:57:
[...]

Kan wel dat er even problemen geweest zijn. Ik heb hier alles ook getest en kan het niet reproduceren.
Bijzonder, ik krijg hier structureel dezelfde fout als @rzn laat zien. Ik denk dat wij dan allebei op Google's shitlist staan. :/

In een schone Firefox incognito werkt 't wel, maar de rest van de browsers (zelfs Edge, die ik net pas voor het eerst opgestart heb) geeft zelfs bij een correct ingevulde CAPTCHA een melding.

• Jaïr.exe
Order confirmation is binnen :)

• mounoi
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17:09
6800xt zit nog altijd in mijn mandje :)

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:03
Hier ook order confirmation binnen van de 6900XT :)

[Voor 34% gewijzigd door Richh op 10-06-2021 22:18]

sdebes schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:07:
[...]

Bijzonder, ik krijg hier structureel dezelfde fout als @rzn laat zien. Ik denk dat wij dan allebei op Google's shitlist staan. :/

In een schone Firefox incognito werkt 't wel, maar de rest van de browsers (zelfs Edge, die ik net pas voor het eerst opgestart heb) geeft zelfs bij een correct ingevulde CAPTCHA een melding.
Die melding is van AMD/DR, niet Google.

Ik moet dan echt mee kunnen kijken om te zien wat er gebeurt. Maar daar is het nu een beetje te laat voor. Mocht je deze problemen morgenavond nog ervaren dan kunnen we eventueel via Discord kijken.

• NathanJ
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19:15
Order confirmation van 6800 binnen!

• PP_Sound
  • Registratie: januari 2021
  • Niet online
Wanneer AMD zo doorgaat met droppen worden ze veruit de grootste verkoper van Radeon kaarten.
Zowat niemand schaft op deze manier nog een veel duurdere AIB kaart aan.
Staan die webshops helemaal buitenspel.

[Voor 10% gewijzigd door PP_Sound op 10-06-2021 23:24]

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:32
PP_Sound schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:21:
Wanneer AMD zo doorgaat met droppen worden ze veruit de grootste verkoper van Radeon kaarten.
Inderdaad zeg, al had ik zelf liever voor een Sapphire versie gegaan als die voor een 'normale' prijs te krijgen zouden zijn. Voor nu maar wekelijks proberen een 6800 proberen te krijgen bij AMD.

Mijn website

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:34
Vandaag was verreweg de slechtste drop ooit! Ik kwam niet eens voorbij stap 1.
Die hele site kwam gewoon niet eens bij de winkelwagen popup. En ik heb alle 4 de kaarten geprobeerd op verschillende devices. Hij verdomde het gewoon. Het erge is dat je andere wel hoort juichen dat ze een kaart scoren terwijl het bij mij gewoon al sinds dag 1 niet lukt en elke week is er wel weer een ander element van die K*T site van ze die gewoon niet werkt en scalpers op hun wenken bediend.

Ik begin echt hard te denken dat het een provider of ip range ding is waardoor bepaalde pensen gewoon keihard pech hebben.
PP_Sound schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:21:
Klopt, is daarom ook maar de vraag hoe lang dit blijft duren.

Van de andere kant zul je een zelfde soort hyperinflatie zien bij AMD GPU als je ook bij Nvidia hebt mocht AMD besluiten geen referentie kaarten meer te maken. En weet niet of AMD het broze beetje goodwill dat ze hebben daarvoor wil riskeren.

• lexkalin
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 22:16
En toch desondanks deze wekelijkse drops zijn 6000 onzichtbaar in steam surveys tegenover behoorlijk aantal 3000 gpus.
computerjunky schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:36:
Vandaag was verreweg de slechtste drop ooit! Ik kwam niet eens voorbij stap 1.
Die hele site kwam gewoon niet eens bij de winkelwagen popup. En ik heb all 4 de kaarten geprobeerd op verschillende devices. Hij verdomde het gewoon. Het erge is dat je andere wel hoort juichen dat ze een kaart scoren terwijl het bij mij gewoon al sinds dag 1 niet lukt en elke week is er wel weer een ander element van die K*T site van ze die gewoon niet werkt en scalpers op hun wenken bediend.

Ik begin echt hard te denken dat het een provider of ip range ding is waardoor bepaalde pensen gewoon keihard pech hebben.
Ik had na 2 weken hetzelfde te ervaren deze drop een VPN gebruikt. Het was nog steeds beroerd, maar wel mogelijk om iets in mijn mandje te stoppen. Geloof ook zeer zeker in dat IP adres blokkade verhaal.

Welke provider heb je en maak je gebruik van dezelfde provider elke week?
Tevens gooi je wel eens de cookies van AMD weg?

• computerjunky
lexkalin schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:38:
En toch desondanks deze wekelijkse drops zijn 6000 onzichtbaar in steam surveys tegenover behoorlijk aantal 3000 gpus.
De meeste staan nog in de V&A nieuw in doos. :+

• PP_Sound
  • Registratie: januari 2021
  • Niet online
Postman schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:37:
[...]

Klopt, is daarom ook maar de vraag hoe lang dit blijft duren.

Van de andere kant zul je een zelfde soort hyperinflatie zien bij AMD GPU als je ook bij Nvidia hebt mocht AMD besluiten geen referentie kaarten meer te maken. En weet niet of AMD het broze beetje goodwill dat ze hebben daarvoor wil riskeren.
Bij de partners en webshops neemt de goodwill op deze manier wel af vrees ik.
Bij Nvidia is de situatie nog extremer, de winstmarge op een FE is gigantisch voor scalpers.
lexkalin schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:38:
Nvidia produceert een veelvoud van AMD. Kijk bijvoorbeeld maar naar de FE. Die droppen wellicht eenmaal per maand, maar dan ook meteen 1000+ per winkel. Niet die paar honderd die AMD elke week verdeeld over heel Europa (nou ja de paar landen die kunnen kopen).

Tientallen jaren aan marketing is niet zomaar ongedaan te maken. Zelfs met de compleet scheve verhouding in prijs is en blijft Nvidia veruit het populairst.

• computerjunky
Postman schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:40:
[...]

Ik had na 2 weken hetzelfde te ervaren deze drop een VPN gebruikt. Het was nog steeds beroerd, maar wel mogelijk om iets in mijn mandje te stoppen. Geloof ook zeer zeker in dat IP adres blokkade verhaal.

T-Mobile thuis glasvezel.

Heb deze week een compleet nieuwe install van de browser door een faut tijdens de update waardoor echt alles weg was. Maar had vantevoren geprobeerd met het script en op de 5800x en dat werkte prima totaan de paypall knop dus daar kan het niet aan gelegen hebben. ook een anderhalf uur later werkte het ineens weer.
ip range 143.178.242.xxx waarbij de eerste 2 onmogelijk te veranderen zijn.

• computerjunky
PP_Sound schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:43:
[...]

Bij Nvidia is de situatie nog extremer, de winstmarge op een FE is gigantisch voor scalpers.
Gezien wat de webshops en distributeurs momenteel flikken heb ik TOTAAL geen medelijden met ze. ze scalpen er zelf flink op los en blijven janken dat ze er niets aan verdienen op MSRP en dat roepen ze al jaren voor deze gekte begon en nog altijd boeken ze winsten na winsten.

Ik hoop dat amd nog lang door gaat anders kan ik beter mijn pc verkopen want met deze drops is mijn kans op een gpu 0.1% maar zonder deze drop 0.00000% 2de hands kopen verdom ik namelijk.

toevoeging: de AIB verkopen voor een veel hogere prijs gewoon uit dus ik denk dat ze niet zo snel zullen klagen. Van mij mag amd stoppen met ze chips leveren en gewoon alles zelf maken zodat we duizenden per week per type zien ipv honderden.

[Voor 15% gewijzigd door computerjunky op 10-06-2021 23:51]

PP_Sound schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:43:
[...]

Goede opmerking, is een beetje koffiedik kijken wat voor afspraken AMD heeft met AIB's. Ongetwijfeld dat er iets is afgesproken anders waren de AIB al lang gestopt met maken van GPU van AMD. Sowieso zul je de beste chips niet bij AMD.com krijgen. En wellicht geven ze extra korting op de chips om het voor de board partners interessant te houden. Denk alleen niet dat we ooit het hele verhaal te weten komen.

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:32
computerjunky schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:44:
[...]

Heb deze week een compleet nieuwe install van de browser door een faut tijdens de update waardoor echt alles weg was. Maar had vantevoren geprobeerd met het script en op de 5800x en dat werkte prima totaan de paypall knop dus daar kan het niet aan gelegen hebben. ook een anderhalf uur later werkte het ineens weer.
Hier ook T-Mobile Thuis en had hetzelfde issue. Was totaal niks mogelijk in de shop (met script). Ik heb wel een totaal ander ip adres.

Volgende keer dan misschien toch maar een VPN proberen.

Mijn website

computerjunky schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:44:
[...]

Als het echt IP gerelateerd is dan zul je toch moeten kijken of je een IP adres kunt krijgen waarmee niet eerder iets bij AMD direct gekocht is.

Daarnaast is het verwijderen van cookies ook nooit slecht. En daarna eigenlijk geen nieuwe add to cart doen van de 5800x zodat je een sessie aanmaakt met een GPU tijdens de drop

De 5800x lijkt sowieso geen goede manier meer om te testen. Alsof die compleet losgekoppeld is van het hele bestelproces tijdens een drop.
Cerenas schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:48:
[...]

Hier ook T-Mobile Thuis en had hetzelfde issue. Was totaal niks mogelijk in de shop (met script). Ik heb wel een totaal ander ip adres.

Naar aanleiding van het script van @Vuurvli3gje en de vele 503 ga ik kijken wat er mogelijk is om die foutmeldingen beter zichtbaar te maken.
Wil het niet automatiseren, maar een manier bieden om betere feedback te krijgen. Hopelijk is het daarmee inzichtelijker te krijgen waarom het bij sommigen altijd mis gaat.

Helaas is het verwijderen van cookies niet mogelijk via scripts, heb nog niet gekeken naar browser extensies.

• sdebes
Cerenas schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:48:
[...]

Hier dus exact hetzelfde! Zat ook met het idee van een VPN te spelen, fijn om te zien dat meer mensen dat hadden. Bewijst soort van dat ik niet helemaal 8)7 ben.
Postman schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:35:
[...]

Die melding is van AMD/DR, niet Google.

Ik moet dan echt mee kunnen kijken om te zien wat er gebeurt. Maar daar is het nu een beetje te laat voor. Mocht je deze problemen morgenavond nog ervaren dan kunnen we eventueel via Discord kijken.
Thanks, maar hoeft niet hoor. Heb het issue alleen bij de 5600X, en die hoef ik niet. Was er puur uit nieuwsgierigheid mee bezig, en wellicht om @rzn verder te helpen. :>
Tenzij je het leuk vindt natuurlijk...

• Xisuthros333
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13-06 19:21
Xisuthros333 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:08:
Een kaart weten te strikken, helaas niet degene die ik wilde. Zelfde kaart als 2.5 maand geleden besteld bij hun. Gaat dat nog problemen opleveren?
Follow up; mijn order is geannuleerd door AMD

• Richh
Ik heb dus wonder boven wonder 2 kaarten kunnen bestellen vanmiddag. Was er erg blij mee, maar was even de regel vergeten dat er max 1 kaart per adres per drop (?) besteld kan worden...
Ik weet dat een bepaalde groep meerdere adressen en PayPals hebben, dat doe ik niet.

Had een 6900xt georderd, als eerste. Hiervan de order confirmation ontvangen. Desondanks is deze zonet geannuleerd. Reason: "Other". Geld is alweer terug gestort op PayPal...

Van de 6700xt heb ik nog geen bevestiging ontvangen...

Hopelijk leveren ze in ieder geval de laatste nog uit, of gaan ze me 'straffen' door beide te annuleren? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stratosphere
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 14-06 22:52

Stratosphere

Wie laat zich niet koeieneren?

Hier ook een annulering binnen van de 6900xt. Had twee weken terug al prijs, vandaag lukte het mijn broertje en mij op hetzelfde moment, niet handig als beide Paypals op het zelfde adres staan...

Order submitted en confirmation en nu de cancellation. :’(

Ik heb vooralsnog alleen maar een submitted binnen maar zou zo ook wel een cancellation krijgen.

Merk dat het echt een loterij is of je er door komt of niet... 6800XT was geen beginnen aan vandaag.

**nog even een editje: Wordt er met de ‘1 kaart per adres‘ gekeken naar verzend of factuuradres? Of beide?

[Voor 10% gewijzigd door Stratosphere op 11-06-2021 01:19]

Rock en Rolll en ook nog de samba danst hij met je mee!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AngryDuck
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 00:50
Ik zit ook met T-Mobile thuis.
Vandaag voor het eerst geprobeerd een AMD kaart te bestellen in een drop.
Tot ong 17:30 kon ik Refreshen op een pagina met enkel de gewenste 6900XT kaart incl een script met de button.
Dan werd alleen een captcha gevraagd met 1 vakje aanvinken.
vervolgens kwam er een mededeling dat er niets in de cart stond en ging je weer terug naar het bestelscherm.
Vanaf iets na 17:30 moest ik al wat plaatjes selecteren en vervolgens bleef het pijltje naast de Add to Card button vrolijk rondjes draaien tot je een Captcha time out mededeling kreeg en weer op nieuw kon beginnen.
Om 17:50 maar opgegeven...

Wel een beetje kansloos dat mensen meerdere kaarten bestellen en/of na eerdere wins een paar weken later weer proberen.
Deze orders worden toch gekilled en nu belanden die kaarten niet tegen eerlijke prijzen op de markt.
Die drops moeten de vraag langzaam vol laten lopen.
Mensen die voor E1.000 een kaart kopen, hoeven geen webshop E2.250 te gunnen.
Zelfs een scalper die hem voor E1.200 op Marktplaats los gaat, helpt mee om de webshop prijzen te drukken.
Die moeten na verloop van tijd echt wel zakken als er continu nieuwe gesealde te koop staan op MP voor max E1.300...

• Jaïr.exe
Richh schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:56:
Ik heb dus wonder boven wonder 2 kaarten kunnen bestellen vanmiddag. Was er erg blij mee, maar was even de regel vergeten dat er max 1 kaart per adres per drop (?) besteld kan worden...
Ik weet dat een bepaalde groep meerdere adressen en PayPals hebben, dat doe ik niet.

Had een 6900xt georderd, als eerste. Hiervan de order confirmation ontvangen. Desondanks is deze zonet geannuleerd. Reason: "Other". Geld is alweer terug gestort op PayPal...

Hopelijk leveren ze in ieder geval de laatste nog uit, of gaan ze me 'straffen' door beide te annuleren? :P
Als goed is hoor je gewoon de kaart te krijgen die nog niet op dat adres besteld is.

• Richh
Jaïr.exe schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 01:18:
[...]

Als goed is hoor je gewoon de kaart te krijgen die nog niet op dat adres besteld is.
Nou die 6900xt gaat toch echt niet meer komen vrees ik :P

Wel net een order confirmation van de 6700xt ontvangen zonet, hopen dat die niet geannuleerd wordt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 00:01
AngryDuck schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 01:10:
Wel een beetje kansloos dat mensen meerdere kaarten bestellen en/of na eerdere wins een paar weken later weer proberen.
Deze orders worden toch gekilled en nu belanden die kaarten niet tegen eerlijke prijzen op de markt.
Die drops moeten de vraag langzaam vol laten lopen.
Mensen die voor E1.000 een kaart kopen, hoeven geen webshop E2.250 te gunnen.
Zelfs een scalper die hem voor E1.200 op Marktplaats los gaat, helpt mee om de webshop prijzen te drukken.
Die moeten na verloop van tijd echt wel zakken als er continu nieuwe gesealde te koop staan op MP voor max E1.300...
Dat is vooral jou eigen invulling. Het is gewoon simpel met vraag en aanbod te maken. Je vergeet alleen dat voor sommige mensen een tweedehands exemplaar gewoon geen optie is. Zou willen geen +1.000 euro gaan overmaken naar een wildvreemde en alle onzin wat daar uit kan voortvloeien. De enige mensen die voor deze absurde prijzen kopen zijn miners. Niets meer en niets minder. Als 10% van de verkoop gamers zijn, dan zal dat al veel zijn. Er zijn voldoende mining-rigs's die gemiddeld 10.000 a 15.000 euro opbrengt per maand hebben. Voor deze mensen boeit het niet of ze 800 of 900 euro voor een kaart betalen.

Ik zie zelf dat, met name de AMD kaarten, toch steeds moeilijker verkoopt. Waar nog 3 weken geleden, een opkoper van mining videokaarten met een gerust hart 900 euro betaald voor een RX 6800, wilde nu geen kaarten meer overnemen (RX 6800 voor 750 euro). En dan zal het ineens wel snel gaan met de beschikbaarheid van de AMD kaarten.

De meeste gamers blijven kiezen voor nvidia (zie steam statistieken) dus die zullen langer met iets hogere prijzen zitten dan AMD kaarten. Door de wekelijkse drop van AMD, zie je ook dat de prijzen veel lager liggen dan bij Nvidia (daar wordt het standaard tegen 2x MSRP verkocht).

In juli komt er een update m.b.t. cryptocurrency (Eth). Afhankelijk daarvan zal de vraag naar mining kaarten kunnen stijgen of dalen. I.c.m. de zomer (doet ook iets met vraag/aanbod), denk ik dat als je echt een videokaart wil, nu de tijd is om te shinen. Op moment dat de crypto's gaan stijgen, dan zal de schaarste ook weer per direct toenemen. Want er is nog altijd een tekort.

[Voor 3% gewijzigd door FireBladeX op 11-06-2021 05:43]

sdebes schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:09:
Thanks, maar hoeft niet hoor. Heb het issue alleen bij de 5600X, en die hoef ik niet. Was er puur uit nieuwsgierigheid mee bezig, en wellicht om @rzn verder te helpen. :>
Tenzij je het leuk vindt natuurlijk...
Leuk is een groot woord, maar wel interessant om te weten wat hier nu precies verkeerd gaat. Zeker omdat je dus niet alleen dit probleem ervaart. Mochten we kunnen achterhalen wat hier nu gebeurt dan is het wellicht voor andere ook op te lossen of vermijden.
Vrees alleen dat de 5600x ondertussen wel uitverkocht is.
Waarschuwing: dit gaat een vrij lange post zijn, maar wil alles even verzamelen en in 1 keer behandelen.
Xisuthros333 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:56:
[...]

Ik zag dat je ook al op 1 april iets besteld had. Echter is het mij niet duidelijk welke GPU dat geweest is.
Zou je daarnaast ook de tijd waarop je iets besteld hebt (en in je mandje gestopt, bij benadering) kunnen doorgeven, met daarbij ook de PayPal tijd inclusief de seconden (dus 17:xx:xx).

Dat is wel een zeer snelle annulering. Het is trouwens geen probleem om meerdere kaarten tijdens dezelfde drop te bestellen op hetzelfde adres, mits dit unieke en niet eerder bestelde SKU zijn. Vorige week ook iemand in 1 order de 6800XT en MB gekocht zonder problemen.
Even uitgaande dat alleen de 6900XT geannuleerd is en je die niet eerder gekocht hebt: zou je ook hiervan de tijd van mandje stoppen, bestellen (bij benadering) en PayPal afschrijving kunnen doorgeven?
Stratosphere schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 01:00:
Hier ook een annulering binnen van de 6900xt. Had twee weken terug al prijs, vandaag lukte het mijn broertje en mij op hetzelfde moment, niet handig als beide Paypals op het zelfde adres staan...

Order submitted en confirmation en nu de cancellation. :’(

Ik heb vooralsnog alleen maar een submitted binnen maar zou zo ook wel een cancellation krijgen.

Merk dat het echt een loterij is of je er door komt of niet... 6800XT was geen beginnen aan vandaag.

**nog even een editje: Wordt er met de ‘1 kaart per adres‘ gekeken naar verzend of factuuradres? Of beide?
Een poging om je nogal cryptische post te ontcijferen: jij hebt 2 weken geleden een 6900XT gekocht. Gisteren hebben zowel jij als je broertje op hetzelfde adres nogmaals de 6900XT besteld. Hierbij is de order van je broertje vrijwel meteen geannuleerd, jij verwacht zelf dat jouw order ook geannuleerd gaat worden. Klopt dit een beetje en is je order ook geannuleerd?
En ook hier: wat is de tijd van in mandje stoppen, bestellen (bij benadering) en PayPal afschrijving? Liefst die van jullie allebei.

Uitleg waarom: ik ben vooral geïnteresseerd in de tijd omdat er een vermoeden bestaat van 'valse' drops. Deze worden dan ook sneller (vrijwel meteen) geannuleerd en hebben vaak niet de reden van 'meerdere kaarten in hetzelfde huishouden kunnen geannuleerd worden'. Tevens lijkt het vooralsnog voornamelijk voor te komen bij de 6900XT, en hiervan heb ik al vaker gezien dat de drop later plaatsvind of een tweede drop is (binnen 5-10 minuten).
Dit is enigszins offtopic, maar ik probeer hiermee te achterhalen wat er precies gebeurt en voorkomen dat mensen die voor de eerste keer bestellen een annulering krijgen.

Zouden de mensen die een annulering gehad hebben het volgende lijstje willen invullen? Het zorgt wellicht voor wat vervuiling van het topic, dus als het kan deze via DM sturen (hoewel ik geen tientallen reacties verwacht).
  • Wat heb je besteld dat nu geannuleerd is?
  • Had je deze al eerder besteld, en zo ja: wanneer heb je die besteld gehad?
  • Gebruik je hetzelfde adres (factuur en aflever), e-mail en PayPal/CC als voorheen (graag aangeven welke anders is)?
  • Wanneer heb je het product in je mandje gestopt en besteld gehad (tijden bij benadering, snap dat je de exacte seconde niet meer zult weten)?
  • Wat is de tijd (inclusief seconden) op de afschrijving van je PayPal/CC?
FireBladeX schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 05:39:
[...]

Dat is vooral jou eigen invulling. Het is gewoon simpel met vraag en aanbod te maken. Je vergeet alleen dat voor sommige mensen een tweedehands exemplaar gewoon geen optie is. Zou willen geen +1.000 euro gaan overmaken naar een wildvreemde en alle onzin wat daar uit kan voortvloeien. De enige mensen die voor deze absurde prijzen kopen zijn miners. Niets meer en niets minder. Als 10% van de verkoop gamers zijn, dan zal dat al veel zijn. Er zijn voldoende mining-rigs's die gemiddeld 10.000 a 15.000 euro opbrengt per maand hebben. Voor deze mensen boeit het niet of ze 800 of 900 euro voor een kaart betalen.

Ik zie zelf dat, met name de AMD kaarten, toch steeds moeilijker verkoopt. Waar nog 3 weken geleden, een opkoper van mining videokaarten met een gerust hart 900 euro betaald voor een RX 6800, wilde nu geen kaarten meer overnemen (RX 6800 voor 750 euro). En dan zal het ineens wel snel gaan met de beschikbaarheid van de AMD kaarten.

De meeste gamers blijven kiezen voor nvidia (zie steam statistieken) dus die zullen langer met iets hogere prijzen zitten dan AMD kaarten. Door de wekelijkse drop van AMD, zie je ook dat de prijzen veel lager liggen dan bij Nvidia (daar wordt het standaard tegen 2x MSRP verkocht).

In juli komt er een update m.b.t. cryptocurrency (Eth). Afhankelijk daarvan zal de vraag naar mining kaarten kunnen stijgen of dalen. I.c.m. de zomer (doet ook iets met vraag/aanbod), denk ik dat als je echt een videokaart wil, nu de tijd is om te shinen. Op moment dat de crypto's gaan stijgen, dan zal de schaarste ook weer per direct toenemen. Want er is nog altijd een tekort.
Niet iedereen is een miner die hoge prijzen betaald hoor. Er zijn wel degelijk mensen die veel betalen omdat ze de GPU nodig hebben voor werk of puur omdat ze nu eindelijk weer kunnen gamen.
Daarbij speelt ook dat er voldoende mensen zijn die geld niet belangrijk vinden en rustig meer betalen in plaats van maanden wachten. Afhankelijk van je uurloon kan wachten zelfs meer kosten dan 100% boven MSRP betalen (want je bent toch tijd kwijt met rondkijken, proberen te bestellen, etc.). En vaak zijn dit ook de mensen die het niet aan de grote klok gaan hangen.

Verder ben ik het wel met je eens dat de prijzen nu dalen. Maar een en ander is ook afhankelijk van vraag en aanbod. En de zomermaanden zijn nu eenmaal niet de tijden dat mensen nieuwe PC onderdelen gaan kopen, vaak ligt de prioriteit toch bij een andere activiteit. Aanhoudende tekorten richting de wintermaanden zullen zeker de prijzen weer gaan opduwen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rutgerdj
Postman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:48:
Dit is enigszins offtopic, maar ik probeer hiermee te achterhalen wat er precies gebeurt en voorkomen dat mensen die voor de eerste keer bestellen een annulering krijgen.

Zouden de mensen die een annulering gehad hebben het volgende lijstje willen invullen? Het zorgt wellicht voor wat vervuiling van het topic, dus als het kan deze via DM sturen (hoewel ik geen tientallen reacties verwacht).
  • Wat heb je besteld dat nu geannuleerd is?
  • Had je deze al eerder besteld, en zo ja: wanneer heb je die besteld gehad?
  • Gebruik je hetzelfde adres (factuur en aflever), e-mail en PayPal/CC als voorheen (graag aangeven welke anders is)?
  • Wanneer heb je het product in je mandje gestopt en besteld gehad (tijden bij benadering, snap dat je de exacte seconde niet meer zult weten)?
  • Wat is de tijd (inclusief seconden) op de afschrijving van je PayPal/CC?
besteld6800XT MB
eerder besteldJa, bij launch (7 april)
adresHetzelfde als eerst
Op payment pagina17:34:09
Review pagina17:34:44
Order completed17:35:10
Paypal afschrijving17:35:38

Is net aan 2 maanden geleden, was benieuwd of het zou kunnen. Blijkbaar niet ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 00:35
Xisuthros333 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:56:
[...]

Apart, vorige week had ik de 6900xt die ik ook 2 maanden geleden had besteld.

Ook apart dat er mensen schijnbaar zijn die beide 6800xt versies op 1 adres hebben, ik dacht dat de mb en non mb dezelfde sku waren.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Rzarect0r schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:05:
[...]

Ook apart dat er mensen schijnbaar zijn die beide 6800xt versies op 1 adres hebben, ik dacht dat de mb en non mb dezelfde sku waren.
Dit is een aanname die ik ooit gemaakt heb omdat er vanuit USA berichten kwamen over annuleringen. In EU is er tot vorige week nooit een mogelijkheid geweest om beide tegelijk of zelfs binnen 2 maanden te kunnen bestellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rzarect0r
Postman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:19:
[...]

Dit is een aanname die ik ooit gemaakt heb omdat er vanuit USA berichten kwamen over annuleringen. In EU is er tot vorige week nooit een mogelijkheid geweest om beide tegelijk of zelfs binnen 2 maanden te kunnen bestellen.
Lekker dan, nu heb ik 2 kaarten minder kunnen scoren, dankjewel Postman :(

Acties:
  • +7Henk 'm!

• -jacQues-
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14-06 16:49
Rzarect0r schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:47:
[...]
Lekker dan, nu heb ik 2 kaarten minder kunnen scoren, dankjewel Postman :(
Ik kan heel wat aannames maken over jou. Maar in het rode gedeelte, wanneer je hier iets schrijft, staat nochtans duidelijk:
Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
Postman verzet veel werk om iedereen hier te helpen. Dat doet hij gratis en naar eer en geweten. Ben blij dat jij met o.a. zijn hulp überhaupt al meerdere(!) kaarten hebt kunnen scoren. Er zijn er genoeg die het nog niet gelukt is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rzarect0r
-jacQues- schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:56:
[...]

Ik kan heel wat aannames maken over jou. Maar in het rode gedeelte, wanneer je hier iets schrijft, staat nochtans duidelijk:

[...]

Postman verzet veel werk om iedereen hier te helpen. Dat doet hij gratis en naar eer en geweten. Ben blij dat jij met o.a. zijn hulp überhaupt al meerdere(!) kaarten hebt kunnen scoren. Er zijn er genoeg die het nog niet gelukt is.
Het was maar een grapje hoor :P het is eerder juist positief nieuws, want dat betekent dat ik het nogmaals kan proberen volgende week! Alleen maar props voor@Postman

Acties:
  • +3Henk 'm!

• -jacQues-
Rzarect0r schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:02:
[...]
Het was maar een grapje hoor :P het is eerder juist positief nieuws, want dat betekent dat ik het nogmaals kan proberen volgende week! Alleen maar props voor@Postman
Dan heb ik een verkeerde aanname gemaakt. Excuses. Op een forum is er natuurlijk geen lichaamshouding of intonatie. Daarom zijn er lachebekjes. Met een ;) of :+ had ik de aanname gemaakt dat je grappig/cynisch was. Maar met een :( dus niet. Het komt nogal nauw...

Voor straf (het gebruik van het verkeerde lachebekje) mag jij ter waarde van 1% van je recente AMD aankopen doneren naar een goed doel van Postman's keuze. ;)

• Xisuthros333
Postman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:41:
Waarschuwing: dit gaat een vrij lange post zijn, maar wil alles even verzamelen en in 1 keer behandelen.
[...]

Ik zag dat je ook al op 1 april iets besteld had. Echter is het mij niet duidelijk welke GPU dat geweest is.
Zou je daarnaast ook de tijd waarop je iets besteld hebt (en in je mandje gestopt, bij benadering) kunnen doorgeven, met daarbij ook de PayPal tijd inclusief de seconden (dus 17:xx:xx).

[...]
Zal je even een DM sturen met alle details. Gaat in ieder geval om wederom de 6900XT
Rzarect0r schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:05:
[...]

Zelfde kaart hier. Had je posts gezien en had wel verwacht dat het goed zou zitten. Bestelling 1 op 1 april en bestelling 2 op 10 juni

• rutgerdj
Xisuthros333 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:19:

Zelfde kaart hier. Had je posts gezien en had wel verwacht dat het goed zou zitten. Bestelling 1 op 1 april en bestelling 2 op 10 juni
Welke had je besteld?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xisuthros333
Dezelfde kaart, dus de 6900XT :P

• shadowkid053
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:49

Wat gek? Ik heb vorige x twee verschillende orders kunnen plaatsen en heb die ook uitgeleverd gekregen. Heb je dezelfde kaarten al eerder besteld?

• Rzarect0r
[b][

Ik had 26 maart een kaart besteld en 3 juni (de 6900XT) dat is wel goedgekomen, ook gewoon dezelfde paypal/adres etc.

• Zotn_Dré174
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22:55
Had gisteren RX6800XT in mandje dan op gele Paypal knop geklikt, dan shipping & rekening gekozen in Paypal popup en geconfirmeerd maar daarna gebeurt er niks. Dan moet ik wss nog adres invullen en op Next klikken?

Want toen ik testte met 5800X gaat hij na Paypal automatisch door naar Complete order maar tijdens drop blijf hij hangen op vorige scherm en lijkt het dat ik alsnog adres moet invullen en op Next klikken.

Iemand hetzelfde meegemaakt of doe ik het verkeerd ?

[Voor 3% gewijzigd door Zotn_Dré174 op 11-06-2021 09:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shaetano
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:56
Zotn_Dré174 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:51:
Had gisteren RX6800XT in mandje dan op gele Paypal knop geklikt, dan shipping & rekening gekozen in Paypal popup en geconfirmeerd maar daarna gebeurt er niks. Dan moet ik wss nog adres invullen en op Next klikken?

Want toen ik testte met 5800X gaat hij na Paypal automatisch door naar Complete order maar tijdens drop blijf hij hangen op vorige scherm en lijkt het dat ik alsnog adres moet invullen en op Next klikken.

Scheelt aan de load op de website, heb ik vorige week meegemaakt.
Heel frustrerend, maar op zich geen fout aan jou kant.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jaspermeul

Dan heb je waarschijnlijk ook een 503 te pakken bij het registreren van je betaalmethode.
Open je developer tools en netwerk tab daarin en blijf paypal proberen te 'voltooiten' tot je doorgaat naar het volgende scherm. De 'register source' moet daarbij een 200 teruggeven, bij een 503 daarop moet je het opnieuw proberen. Zie hieronder de juiste repsonse op paypal (en creditcard ook trouwens)
https://tweakers.net/i/7aYl632M_hInMIvSVMMA94xc-uI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TrV4aPfNWNfBG572SmeAnqMD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh
Postman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:41:
Dat is wel een zeer snelle annulering. Het is trouwens geen probleem om meerdere kaarten tijdens dezelfde drop te bestellen op hetzelfde adres, mits dit unieke en niet eerder bestelde SKU zijn. Vorige week ook iemand in 1 order de 6800XT en MB gekocht zonder problemen.
Even uitgaande dat alleen de 6900XT geannuleerd is en je die niet eerder gekocht hebt: zou je ook hiervan de tijd van mandje stoppen, bestellen (bij benadering) en PayPal afschrijving kunnen doorgeven?
shadowkid053 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:29:
Wat gek? Ik heb vorige x twee verschillende orders kunnen plaatsen en heb die ook uitgeleverd gekregen. Heb je dezelfde kaarten al eerder besteld?
Het gaat om 2 verschillende orders overigens. Niet 2 kaarten in 1 order.
Ik heb inderdaad eerder een 6900XT gekocht, op 1 april. Vermoed dat dat het probleem moet zijn geweest, al is dat dus 2 maanden + 1 week :P
Xisuthros333 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:19:
Exact hetzelfde hier dus :P wellicht heeft AMD de periode van 2 maanden opgerekt?

Ik had enorm last van de 503's en dus was mijn bestelling relatief laat, ik denk zelfs pas rond 17:40. Exacte tijden van het doorlopen van het bestelproces weet ik niet. Mijn Paypal transactie was om 17:42:52 gedaan. Dat zou ook een verklaring kunnen zijn.

[Voor 13% gewijzigd door Richh op 11-06-2021 10:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -jacQues-

"daarna gebeurt er niks" - Ja, dat lijkt zo. Onder water krijg je vaak een fout, maar die is niet zichtbaar. Kwestie van blijven proberen en hopen dat je erdoor komt. Dit is puur mazzel hebben.

Tijdens een drop zijn er zoveel mensen op die site, dat die effectief een DDOS heeft. Dan krijg je rare dingen inderdaad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xisuthros333
Richh schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Exact hetzelfde hier dus :P wellicht heeft AMD de periode van 2 maanden opgerekt?

Ik had enorm last van de 503's en dus was mijn bestelling relatief laat, ik denk zelfs pas rond 17:40. Exacte tijden van het doorlopen van het bestelproces weet ik niet. Mijn Paypal transactie was om 17:42:52 gedaan. Dat zou ook een verklaring kunnen zijn.
Mijn bestelling was nog later, pas om 17:50. Ik heb alle kaarten in mijn mandje gehad en kwam bij allen tot de order review page (na veel refreshes op de vele 503's). Echter bij de redirect naar de completed order page ging ik bij alle kaarten, behalve uiteindelijk de 6900XT, terug naar de homepage van de shop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rutgerdj
Ik heb wel een vermoeden wat AMD nou gebruikt om de kaarten te annuleren, maar ik heb nogal beperkte data dus m'n conclusie is nog niet heel sterk. Daarom mijn vraag:

Zouden mensen die twee dezelfde kaarten besteld hebben om hetzelfde adres wat meer details daar over willen geven?

Ben vooral benieuwd naar:
  • Welke kaart ging het om
  • Welke datum was de eerste bestelling
  • Welke datum was de tweede bestelling
  • Is je bestelling geannuleerd

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xisuthros333
-jacQues- schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:58:
[...]

"daarna gebeurt er niks" - Ja, dat lijkt zo. Onder water krijg je vaak een fout, maar die is niet zichtbaar. Kwestie van blijven proberen en hopen dat je erdoor komt. Dit is puur mazzel hebben.

Tijdens een drop zijn er zoveel mensen op die site, dat die effectief een DDOS heeft. Dan krijg je rare dingen inderdaad.
Tip: open de developer console, daar zie je alle errors die voorbij komen. Als je een 503 krijgt gewoon opnieuw op de knop rammen/refreshen totdat je geen error krijgt. Na een paar seconden zal je dan geredirect worden

• Ghanghis
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20:14

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Gister weer tot 2 maal toe bij de befaamde oranje betaalknop gekomen. Echter bleef die 503's geven en na x aantal herpogingen blokeerde AMD mijn ip weer..

Cookies verwijderd, en winkelmandje was weer leeg... Poging 2 resulteerde in een leeg winkelmandje na 10 oranje knop 503s, en redirect naar homepage..

Probeer nu al sinds release een 6800XT of 6800 te krijgen.. Maar lijkt mij niet gegund te zijn, ik kom die oranje knop maar niet voorbij. Wat een ruk markt is het ook op het moment met die shortages..
/rant over.

R5 5600 / 5700XT Anniversary

Acties:
  • +2Henk 'm!

• xballi
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:10
Al een aantal weken achter elkaar geprobeerd, maar nog geen enkele keer überhaupt iets in m'n mandje kunnen stoppen. Hier ook T-Mobile Thuis.

Gisteren:
  • Had ik een 0.9 score op de CAPTCHA score checker via https://antcpt.com/score_detector/
  • Zat ik op Firefox met 6 tabbladen open op de 6900XT productpagina. (met de /fr/ in de link dus, misschien was dit geen goede zet)
  • De Add to cart button FIXED by Magic Cart (FF plugin).
  • Tracking en adblocker stonden uit.
  • Cookies heb ik vooraf niet verwijderd, weet niet hoe oud deze waren.
  • Vanaf 15:32 omstebeurt op Add to cart gedrukt, maar net zoals bij zovelen ging die niet door. Tot 17:40 geprobeerd maar uiteindelijk opgegeven. 8)7
Als T-Mobile het probleem mogelijk kan zijn, ga ik wellicht proberen mijn router 48 uur uit te laten, om zo te kijken of ik dan een nieuw IP adres krijg en dit enig verschil maakt. Volgens mij is dit bij T-Mobile de enige mogelijkheid om je IP adres te wijzigen.
Een VPN proberen kan natuurlijk ook, maar dan zit je wel gelijk met minder snelheid (dag 1Gbit).

• k1NG
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-06 14:40
Ghanghis schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:13:
Gister weer tot 2 maal toe bij de befaamde oranje betaalknop gekomen. Echter bleef die 503's geven en na x aantal herpogingen blokeerde AMD mijn ip weer..

Cookies verwijderd, en winkelmandje was weer leeg... Poging 2 resulteerde in een leeg winkelmandje na 10 oranje knop 503s, en redirect naar homepage..

Probeer nu al sinds release een 6800XT of 6800 te krijgen.. Maar lijkt mij niet gegund te zijn, ik kom die oranje knop maar niet voorbij. Wat een ruk markt is het ook op het moment met die shortages..
/rant over.
Probeer de RX 6800 te kopen, RX 6800 XT is te populair. Kans is groter dat je een normale 6800 kunt krijgen dan de XT variant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedway4
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:54
Postman schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:48:
[...]

Goede opmerking, is een beetje koffiedik kijken wat voor afspraken AMD heeft met AIB's. Ongetwijfeld dat er iets is afgesproken anders waren de AIB al lang gestopt met maken van GPU van AMD. Sowieso zul je de beste chips niet bij AMD.com krijgen. En wellicht geven ze extra korting op de chips om het voor de board partners interessant te houden. Denk alleen niet dat we ooit het hele verhaal te weten komen.
Puur mijn ervaring maar de twee Sapphire kaarten die ik heb getest (6700 XT Pulse en 6800 Pulse) waren qua silicon een stuk minder dan de reference kaarten die ik heb gehad. De 6800 Pulse was de SOC zelfs zo matig dat ik hem retour heb gedaan).

Verder wel een interessant punt natuurlijk, wellicht dat ze afspraken maken over hoeveelheden? Valt me overigens wel op dat in veel webshops de 3000 series goedkoper lijkt te worden en de 6000 series de afgelopen tijd alleen maar steeg (tot een week terug ofzo).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 00:41
[...]

Ik heb gisteren toen ik de captcha niet kreeg ook geprobeerd via lte op men mobiel, en kreeg daar ook niks helaas.

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
[...]

Ik heb 3 keer op een rij vrij eenvoudig een GPU kunnen aanschaffen, maar de afgelopen 2 drops krijg ik de kaarten niet eens in m'n winkelmandje. Zodra de drop er is kom ik niet voorbij de captcha (enkel aanvinken, geen plaatjes oplossen). Krijg een loading spinner en er gebeurt verder niets. Zal het volgende keer eens via m'n smartphone proberen :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:27
stin00 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Ik heb 3 keer op een rij vrij eenvoudig een GPU kunnen aanschaffen, maar de afgelopen 2 drops krijg ik de kaarten niet eens in m'n winkelmandje. Zodra de drop er is kom ik niet voorbij de captcha (enkel aanvinken, geen plaatjes oplossen). Krijg een loading spinner en er gebeurt verder niets. Zal het volgende keer eens via m'n smartphone proberen :+
Mja, bljikbaar zijn er mensen die 20 tabs hebben openstaan en daar de ATC spammen.
Vervolgens posten ze een dag later hier dat ze last hebben van 503's... 8)7 |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Lord_Dain schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:15:
[...]
Mja, bljikbaar zijn er mensen die 20 tabs hebben openstaan en daar de ATC spammen.
Ja volgens mij zijn de drops dermate bekend/populair geworden dat de geluksfactor enorm is toegenomen. 99% krijgt een 503 en een lucky 1000 mensen kunnen de bestelling voltooien. Gekkenwerk :D Maar ik snap het ergens wel, je hebt bij AMD verreweg meer kans dan bij de 30XX series. De AMD drops zijn voorspelbaar en dus makkelijker om aan deel te nemen.

[Voor 16% gewijzigd door stin00 op 11-06-2021 11:18]

Acties:
  • +3Henk 'm!
stin00 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Je beschrijving voldoet echt perfect aan de 503 die er al 3 weken zijn. Helaas is het zonder de developer tools te openen en je netwerk tab te bekijken onmogelijk om daar achter te komen. Zal proberen om voor komende week een aangepaste versie van het button script te schrijven die hier wel iets meer informatie over geeft.
jaspermeul schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk ook een 503 te pakken bij het registreren van je betaalmethode.
Open je developer tools en netwerk tab daarin en blijf paypal proberen te 'voltooiten' tot je doorgaat naar het volgende scherm. De 'register source' moet daarbij een 200 teruggeven, bij een 503 daarop moet je het opnieuw proberen. Zie hieronder de juiste repsonse op paypal (en creditcard ook trouwens)
[Afbeelding]
Bij gebruik van de developer tools is het ook handig om 'persist logs' aan te zetten. Dan kun je later toch terug kijken wat er gebeurt is, maakt het voor de week erop iets makkelijker om fouten te kunnen voorkomen/herkennen/omzeilen.

• d3x
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-06 11:00
Lord_Dain schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:15:
[...]

eerst 503 en dan blijven klicken en dan gaat het over naar 403 en helemaal game over :X

Acties:
  • +2Henk 'm!
rutgerdj schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:12:
Ik heb wel een vermoeden wat AMD nou gebruikt om de kaarten te annuleren, maar ik heb nogal beperkte data dus m'n conclusie is nog niet heel sterk. Daarom mijn vraag:

Zouden mensen die twee dezelfde kaarten besteld hebben om hetzelfde adres wat meer details daar over willen geven?

• Welke kaart ging het om: 6700XT
  • Welke datum was de eerste bestelling: 1 april (geen grap :+)
  • Welke datum was de tweede bestelling: 10 juni
  • Is je bestelling geannuleerd: Nog niet, maar de Confirmation was er ook pas om 4:56u, dus alles is nog mogelijk.
Dit alles met dezelfde PayPal, op hetzelfde adres met dezelfde e-mail. Alleen ander IP adres deze keer.

• stin00
  • Niet online
Postman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:38:
Je beschrijving voldoet echt perfect aan de 503 die er al 3 weken zijn. Helaas is het zonder de developer tools te openen en je netwerk tab te bekijken onmogelijk om daar achter te komen. Zal proberen om voor komende week een aangepaste versie van het button script te schrijven die hier wel iets meer informatie over geeft.
Kan volgende keer wel even wat logging aanzetten om te zien wat er precies gebeurt :)

• Rzarect0r
Als ik zo kijk in de dev console was het idd dat ik continu 503 drupal (?) errors kreeg bij het add to cart process.
Rzarect0r schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:52:
Als ik zo kijk in de dev console was het idd dat ik continu 503 drupal (?) errors kreeg bij het add to cart process.
Jep, worden ook totaal niet afgevangen die fouten. Ik had vorige week zelfs dat er een 503 op een bepaald punt kwam waardoor de hele website niet meer werkte. Echt Drupal is bagger.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Postman schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:26:
[...]

Echt niet binnen 1 minuut alles weg, sommige GPU waren wel 5 minuten of meer op voorraad. De 6700XT is er zelfs tot zeker 17:50u geweest. Helaas liep alles vanaf het begin compleet in de soep met 503.
Nou ik heb het vanaf 17:34 vaak genoeg geprobeerd. Alles stond op out of stock en toch op de doe in winkelwagen knop drukken deed niets. Zonder script kan je dan dus niets? Veertje raar dat normaal winkelen geen optie meer is en alles out of stock blijft staan.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xisuthros333
Postman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:45:
[...]
  • Welke kaart ging het om: 6700XT
  • Welke datum was de eerste bestelling: 1 april (geen grap :+)
  • Welke datum was de tweede bestelling: 10 juni
  • Is je bestelling geannuleerd: Nog niet, maar de Confirmation was er ook pas om 4:56u, dus alles is nog mogelijk.
Dit alles met dezelfde PayPal, op hetzelfde adres met dezelfde e-mail. Alleen ander IP adres deze keer.
Ben benieuwd! Zelfde datums voor mij alleen dan een 6900XT. Ik kreeg de confirmation gisteren om 18:21 en de annulering om 00:33

• Pepperoni
  • Laatst online: 23:48
Postman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:05:
[...]

Jep, worden ook totaal niet afgevangen die fouten. Ik had vorige week zelfs dat er een 503 op een bepaald punt kwam waardoor de hele website niet meer werkte. Echt Drupal is bagger.
Dat had ik denk ik deze week ook. Bedoel je zo'n 1999 style error page ?

• Tweekzor
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11-06 14:42
Pepperoni schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:33:
[...]

Dat had ik denk ik deze week ook. Bedoel je zo'n 1999 style error page ?
Je bedoeld gewoon een plaintext pagina die je in ieder geval iets van feedback geeft? Lijkt me logisch dat deze error pagina zo simpel mogelijk is, aangezien de webservive al overbelast is zou het nergens op slaan hier een "mooie" errorpagina van te maken. Dit zou de server alleen maar meer overbelasten en zou er in resulteren dat je helemaal geen error meer terug krijgt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Tweekzor schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Je bedoeld gewoon een plaintext pagina die je in ieder geval iets van feedback geeft? Lijkt me logisch dat deze error pagina zo simpel mogelijk is, aangezien de webservive al overbelast is zou het nergens op slaan hier een "mooie" errorpagina van te maken. Dit zou de server alleen maar meer overbelasten en zou er in resulteren dat je helemaal geen error meer terug krijgt.
Nee is een Drupal error in de console tab van je browser developer tools.

En @Pepperoni ik kan helaas niet meer zeggen welke het was. Behalve dat de hele website niets meer deed aan XHR requests.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Astennu schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:14:
[...]

Nou ik heb het vanaf 17:34 vaak genoeg geprobeerd. Alles stond op out of stock en toch op de doe in winkelwagen knop drukken deed niets. Zonder script kan je dan dus niets? Veertje raar dat normaal winkelen geen optie meer is en alles out of stock blijft staan.
Helaas is dat nu het punt waarop we al weken aangekomen zijn. Met als trieste dieptepunt de wijziging in de website van AMD die ze woensdag hebben doorgevoerd. Sinds die tijd krijgen mensen ook afwisselend /fr/ of /de/ in de links, in plaats van /en/. En dus vanmorgen pas de volgorde aangepast, zeker 16 uur na de drop geweest is :P

• Pepperoni
Tweekzor schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Ik weet waarom dat zo is geloof me. Het was omschrijvend bedoeld niet oordelend.

• Pepperoni
Postman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:54:
[...]

Helaas is dat nu het punt waarop we al weken aangekomen zijn. Met als trieste dieptepunt de wijziging in de website van AMD die ze woensdag hebben doorgevoerd. Sinds die tijd krijgen mensen ook afwisselend /fr/ of /de/ in de links, in plaats van /en/. En dus vanmorgen pas de volgorde aangepast, zeker 16 uur na de drop geweest is :P
Wat hopen ze daar mee te bereiken denk je? Buiten alle 503 errors leek het add to cart script te werken, ben zelfs 1x voorbij PayPal geweest, en daarna terug naar de homepage.

Trouwens is er nog iets wat je kan doen nadat je na PayPal terug bent gegaan naar home of is het dan gewoon bij 0 beginnen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xisuthros333
Pepperoni schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:05:
[...]

Wat hopen ze daar mee te bereiken denk je? Buiten alle 503 errors leek het add to cart script te werken, ben zelfs 1x voorbij PayPal geweest, en daarna terug naar de homepage.

Trouwens is er nog iets wat je kan doen nadat je na PayPal terug bent gegaan naar home of is het dan gewoon bij 0 beginnen?
Bij 0 beginnen. Ben gisteren een keer of 5 PayPal voorbij geweest en geredirect naar /completed om vervolgens redirect to worden naar de homepage

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jaspermeul
Pepperoni schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:05:
[...]

Na de oranje knop terug of na de knop 'betalen met paypal' terug naar home? Dat laatste heb ik zelf nog nooit meegemaakt, dat andere is gewoon dat de voorraad op is en proberen eigenlijk geen zin meer heeft.

Tot nu toe kon ik alle stappen doorlopen tot een 503, dan refreshen en afronden. Succesvol -> Order submitted page met ordernummer. Niet die pagina? -> Geen voorraad meer voor jouw order.

• jaspermeul
Xisuthros333 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:09:
[...]

Bij 0 beginnen. Ben gisteren een keer of 5 PayPal voorbij geweest en geredirect naar /completed om vervolgens redirect to worden naar de homepage
Heb je dan daarna alsnog kunnen kopen?

• Pepperoni
jaspermeul schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Na de oranje knop terug of na de knop 'betalen met paypal' terug naar home?
Ja precies zo, na de laatste knop waar je ook dat checkboxje moet aanvinken. Heb hier volgens mij anderen ook wel eens over gehoord maar kan het nu niet zo snel vinden.

[Voor 9% gewijzigd door Pepperoni op 11-06-2021 13:17]

• Xisuthros333
jaspermeul schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Heb je dan daarna alsnog kunnen kopen?
Ja uiteindelijk om 17:51 een 6900XT weten af rekenen. Helaas wel geannuleerd door AMD door duplicate order 2 maanden daarvoor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11-06 14:42
Pepperoni schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:16:
[...]

Ja precies zo, na de laatste knop waar je ook dat checkboxje moet aanvinken. Heb hier volgens mij anderen ook wel eens over gehoord maar kan het nu niet zo snel vinden.
Als dat gebeurd ben je al te laat en is het product al out of stock. Dus dan is er niks meer aan te doen. Wellicht nog een ander model proberen die minder populair is, maar dat zou wel héél lucky zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vcom
  • Laatst online: 15-06 12:12
rutgerdj schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:12:

• Welke kaart ging het om
  • Welke datum was de eerste bestelling
  • Welke datum was de tweede bestelling
  • Is je bestelling geannuleerd
6900xt: eerste op 25 feb en tweede op 27 mei. Beiden geleverd. En daarna op 3 juni een 6800xt zonder problemen.
1 kaart in mijn eigen pc, 1 voor een vriend en de laatste voor mijn pa.
Pagina: 1 ... 185 186 187 Laatste

Let op:
Verplicht leesvoer voor je naar de bekende weg vraagt:
reviews: Waarom zijn gpu's opeens bizar duur? - Na tekorten nu ook prijsstijgingen
reviews: Chiptekorten houden aan - De oorzaken en gevolgen

Let bij het reageren op het volgende:
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True