• 1337Steven1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-03 18:42
Hier ook!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:40
Verzendbevestiging 6800 binnen!

• JPDS
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10-2025
arjanw848 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:27:
Verzendbevestiging 6800 binnen!
Hier ook! Ik wil iedereen in de discord bedanken, toppers!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-03 14:26
Satan_cat schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:38:
Weet iemand waarom sommige mensen ze uberhaupt niet in stock zien komen?
Ik vraag me ondertussen af waarom sommige naar de homepage worden terug gestuurd als ze op de oranje order knop drukken. Ik was er binnen 10 seconden doorheen en merk al weken dat ik terug gestuurd wordt naar de homepage. ik heb het vermoed dat er meer aan de hand kan zijn dan slechts een "out of stock".
Zeker ook omdat sommige na 1 minuut nog steeds konden bestellen in de afgelopen weken.
Wat is de trigger dat dit gebeurd en welk systeem / OS werkt het beste of zal het "add random" zijn dat de order alsnog lukt.

• TechAlf
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-12-2021
freedzed6 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 02:59:
[...]

Ik vraag me ondertussen af waarom sommige naar de homepage worden terug gestuurd als ze op de oranje order knop drukken. Ik was er binnen 10 seconden doorheen en merk al weken dat ik terug gestuurd wordt naar de homepage. ik heb het vermoed dat er meer aan de hand kan zijn dan slechts een "out of stock".
Zeker ook omdat sommige na 1 minuut nog steeds konden bestellen in de afgelopen weken.
Wat is de trigger dat dit gebeurd en welk systeem / OS werkt het beste of zal het "add random" zijn dat de order alsnog lukt.
I would recommend do not think too much about it, you were late... You said 1 min but you really do not know if 200 person's were just 10 seconds before you.... It is just luck...As you said it would also depend on the internet connection, browser, cookies, ad blockers...

On other maters confirmation shipping email from 6800

Thanks to all sharing info and tips on how to do it!

For the ones that did not make it yet, there is hope!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 09:17
JPDS schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:28:
[...]

Hier ook! Ik wil iedereen in de discord bedanken, toppers!
Ik ook :D
Dankzij Tweaker toppers heb ik er eentje kunnen kopen :)
Super bedankt! _/-\o_

• Rolftk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-01 20:29
Nog een klein vraagje, verwacht bezorgmoment is bij mij dus deze dinsdag. Ik ben alleen dinsdag in de ochtend vroeg weg, en om half 6 weer thuis. Kan ik het bezorgmoment aanpassen naar 1 dag later? Of zou ik het bij de buren kunnen laten afleveren? (Denk het niet omdat het zo'n duur pakketje is) Of moet ik echt thuis zijn? En wat als het berzorgen niet lukt? Sturen ze het dan echt terug naar AMD?

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 15:14
Rolftk schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:45:
Nog een klein vraagje, verwacht bezorgmoment is bij mij dus deze dinsdag. Ik ben alleen dinsdag in de ochtend vroeg weg, en om half 6 weer thuis. Kan ik het bezorgmoment aanpassen naar 1 dag later? Of zou ik het bij de buren kunnen laten afleveren? (Denk het niet omdat het zo'n duur pakketje is) Of moet ik echt thuis zijn? En wat als het berzorgen niet lukt? Sturen ze het dan echt terug naar AMD?
Ze proberen als het goed is een paar keer af te leveren. Maar omdat het dhl zakelijk is kan je geen bezorgmoment afspreken. Maar als je niet thuis bent dan kan je natuurlijk een briefje ophangen of ze het bij de buren willen afleveren of zo.

Als ze twee keer zijn geweest dan gaat het retour afzender. Je zou eventueel kunnen bellen of je bij het distributiecentrum mag ophalen.

• Rolftk
Seriph schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:58:
[...]

Ze proberen als het goed is een paar keer af te leveren. Maar omdat het dhl zakelijk is kan je geen bezorgmoment afspreken. Maar als je niet thuis bent dan kan je natuurlijk een briefje ophangen of ze het bij de buren willen afleveren of zo.

Als ze twee keer zijn geweest dan gaat het retour afzender. Je zou eventueel kunnen bellen of je bij het distributiecentrum mag ophalen.
Bedankt! Ik ga sowieso even bellen. Proberen ze het meerdere malen op 1 dag of over verschillende dagen? Woensdag ben ik immers wel thuis.
Rolftk schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Bedankt! Ik ga sowieso even bellen. Proberen ze het meerdere malen op 1 dag of over verschillende dagen? Woensdag ben ik immers wel thuis.
Een keer per dag. Beste even bellen met de lokale DHL hub op dinsdag, dan kun je wellicht ook voorkomen dat ze al een bezorg moment doen.
[...]

Hoe laat ben je er bij dan? Om 17:32u of om 17:36u?

Wacht even je antwoord af tot ik met het antwoord en de reden wat er precies gebeurt kom.

• Quasem
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-03 21:55
[...]

Interessante vraag. Ik moet de bestelling met CC-betaling van de Rabobank in de Rabo-app bevestigen. Daarna verder, maar klikken op de oranje knop geeft ook geen feedback waardoor ik steeds de neiging heb er nog eens op te klikken. Maar ik raak wel erg gedemotiveerd zo; sneller lukt het mij niet.

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11-2025

d3x

Rolftk schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:07:
[...]

volgens mij kan je uw eigen pakket levering veranderen naar afleveren bij een DHL punt.... dit via de website of de app. Bij mij staat de verzending momenteel nog op sorteren dus ik kan het nog niet testen.

[ Voor 5% gewijzigd door d3x op 22-05-2021 14:19 ]

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase

d3x schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:17:
[...]

volgens mij kan je uw eigen pakket levering veranderen naar afleveren bij een DHL punt.... dit via de website of de app. Bij mij staat de verzending momenteel nog op sorteren dus ik kan het nog niet testen.
Voor de 800ste keer: DHL zakelijk, dus geen levering op pakketpunt, geen andere tijd kiezen, alleen werkdagen, tijdvak voor bezorging 8u tot 18u, 2 bezorg pogingen daarna retour.

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-05 20:32
Postman schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:47:
[...]

Voor de 800ste keer: DHL zakelijk, dus geen levering op pakketpunt, geen andere tijd kiezen, alleen werkdagen, tijdvak voor bezorging 8u tot 18u, 2 bezorg pogingen daarna retour.
Er zou iets van een post moeten komen waar alle info in staat :+

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 09:36
rutgerdj schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:51:
[...]

Er zou iets van een post moeten komen waar alle info in staat :+
Geniaal idee en DAT dan helemaal als eerste bericht neerzetten zodat iedereen het als eerste leest :-)
Lijkt mij best wel veel werk want je moet natuurlijk altijd weer mensen die van achter na voren lezen vertellen dat ze fout beginnen. Maar gelukkig hebben we een Postman, die oneindig veel geduld heeft en iedereen vriendelijk de goede kant op wijst.

Pfff. Ik denk dat het geen echte tweakers zijn want die gaan eerst zelf opzoek naar info en oplossing en vragen dan pas hulp. :-( ;w

• Ducatii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-05 19:09
Mijn pakket staat gepland voor dinsdag. Normaal gesproken altijd op maandag. Heeft het te maken dat het een vakantiedag is en DHL niet bezorgt?

ps. is het bezorgt of bezorgd in dit geval? de is staat in een ander zinsdeel toch?

[ Voor 23% gewijzigd door Ducatii op 22-05-2021 17:19 ]

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:55

Hupske

AFCA

Ducatii schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:18:
Mijn pakket staat gepland voor dinsdag. Normaal gesproken altijd op maandag. Heeft het te maken dat het een vakantiedag is en DHL niet bezorgt?

ps. is het bezorgt of bezorgd in dit geval? de is staat in een ander zinsdeel toch?
https://www.dhlparcel.nl/...CS/feestdagenplanning.pdf

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:26

muhda

Time & Space traveler

[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 0% gewijzigd door muhda op 22-05-2021 21:04 . Reden: Info toegvoegd en duidelijker gemaakt ]

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:49
Ducatii schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:18:

Ja, feestdag

Ja, bezorgt, want DHL bezorgt, derde persoon tegenwoordige tijd.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-05 14:47

Secsytime

Automagisch

Members only:

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Members only:

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Members only:

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-05 20:32
Het 'Tweakers' script is in principe hetzelfde script als het PA-script.

Het enige verschil is dat het Tweakers-script direct de Javascript code uitvoert, terwijl het PA-script eerst de code van Github haalt, en vervolgens uitvoert.
Het neerzetten van de knoppen duurt dus iets langer, maar zodra die er eenmaal staan is de werking exact hetzelfde en dus niet sneller/langzamer.
Moet zeggen dat ik het wel schokkend vind dat dit dus echt gebeurd is. Ik waarschuwde er al voor dat ze dit konden doen, maar had nog de hoop dat het niet zou gebeuren. Jammer dat PA dus totaal niet de gewone consument vertegenwoordigd.

Verder heb ik gemerkt dat Firefox sneller een 403 krijgt op de backend. Dit is wel met anti tracking en anti fingerprint aan. Deze instellingen zijn bij Chrome en Edge standaard niet ingesteld, denk dus dat alles daarop terug te voeren is.
Let wel dat deze instellingen een dubbelzijdig zwaard zijn: ze verstoren je mogelijkheden op succes bij het bestellen op AMD.com maar beschermen je ook tegen diefstal van bijv. PayPal gegevens.

Onderaan de streep is de hele beveiliging van de AMD website tegen bots waardeloos. Ze verstoren de echte bots helemaal niet, maar veroorzaken wel problemen voor de persoon die een GPU voor zichzelf probeert te krijgen en geen kennis heeft van alles wat wij hier onderling delen.

Edit: de drop was pas om 17:33 trouwens. Ze hebben nu al 2 weken een valse drop op een minuut eerder gehad. Al die orders lijken geannuleerd te zijn. Zag hierover ook veel berichten in Duitsland voorbij komen. Denk dat ze een soort 'honeypot' tactiek gebruiken om de bots te vangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Postman op 22-05-2021 20:35 ]

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Postman schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:32:
[...]
Edit: de drop was pas om 17:33 trouwens. Ze hebben nu al 2 weken een valse drop op een minuut eerder gehad. Al die orders lijken geannuleerd te zijn. Zag hierover ook veel berichten in Duitsland voorbij komen. Denk dat ze een soort 'honeypot' tactiek gebruiken om de bots te vangen.
Ah goed om te weten, ik zal het even aanpassen.

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

Wat een hoop angst hier ineens. Nee het scriptje steelt je inlog niet

Heeft het vaak fout

• muhda

muhda

Time & Space traveler

tailfox schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:26:
Wat een hoop angst hier ineens. Nee het scriptje steelt je inlog niet
Het is geen angst, maar helaas de realiteit.

Er zijn op diverse andere forums (maar ook hier op tweakers) veel topics geopend van mensen die na het klikken op links en URL's van PA (binnen hun Discord en Twitter) hun Paypal gehackt zagen worden of een SMS kregen van Amazon OTP om een login van nieuwe locatie (of aankoop?) te bevestigen. Meestal gebeurde dit niet direct, maar pas na een paar dagen. (Wellicht om niet verdacht over te komen)

Over het bookmark script kunnen we kort zijn. De tweakers versie (wat langer is) zie pinned comments, haalt geen externe code op van Github en is dus veiliger. Die raden we ook aan binnen dit topic.

Er is momenteel geen bewijs dat er met de PA bookmark geknoeid is of gegevens bewaard worden, maar dit is wel mogelijk! Paar Tweakers hebben het voor elkaar gekregen als test, zie ook posts van Postman.
Je kan de PA bookmark blijven gebruiken, alleen blijft er wel een risico aankleven.

• Rolftk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnZrt3XywPzUo0NwnSZmYSRyGj8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1Y7hMvl8rNmWh2KP7qPAaLoV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8HYGtrGSMhcx2y4Ne5ND2CLckc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GdjqHbtktJPoz4pLqM6F6LF9.png?f=fotoalbum_large

Ik weet niet of dit met deze discussie te maken heeft maar ik krijg wel heel specifieke spam ineens.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:43
Rolftk schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:06:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik weet niet of dit met deze discussie te maken heeft maar ik krijg wel heel specifieke spam ineens.
Dit heeft niks te maken met AMD!

https://www.security.nl/p...ening+door+FluBot-malware

Het is spam; linkjes niet openen, je krijgt een app om te downloaden met een virus erin.

Ik heb deze SMS'jes ook al 2x gehad, ik weet niet waar het datalek met de mobiele nummers vandaan komt tho....

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• 12321q
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-01-2024
Postman schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:32:
[...]
Heb deze week een 6700XT kunnen bestellen. Had al om 17:32:01 op "add to cart" knopje geklikt en aantal seconden later via Paypal kunnen betalen. Vrijdag shipment mailtje van AMD en zaterdag invoice van Digital River. Mijn order zit dus in die geannuleerde groepje niet tussen.

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

muhda schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:56:
[...]

Het is geen angst, maar helaas de realiteit.

Er zijn op diverse andere forums (maar ook hier op tweakers) veel topics geopend van mensen die na het klikken op links en URL's van PA (binnen hun Discord en Twitter) hun Paypal gehackt zagen worden of een SMS kregen van Amazon OTP om een login van nieuwe locatie (of aankoop?) te bevestigen. Meestal gebeurde dit niet direct, maar pas na een paar dagen. (Wellicht om niet verdacht over te komen)

Over het bookmark script kunnen we kort zijn. De tweakers versie (wat langer is) zie pinned comments, haalt geen externe code op van Github en is dus veiliger. Die raden we ook aan binnen dit topic.

Er is momenteel geen bewijs dat er met de PA bookmark geknoeid is of gegevens bewaard worden, maar dit is wel mogelijk! Paar Tweakers hebben het voor elkaar gekregen als test, zie ook posts van Postman.
Je kan de PA bookmark blijven gebruiken, alleen blijft er wel een risico aankleven.
de GitHub code is zelfde als die van tweakers voor het bookmark scriptje.

Heeft het vaak fout

12321q schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:13:
[...]

Heb deze week een 6700XT kunnen bestellen. Had al om 17:32:01 op "add to cart" knopje geklikt en aantal seconden later via Paypal kunnen betalen. Vrijdag shipment mailtje van AMD en zaterdag invoice van Digital River. Mijn order zit dus in die geannuleerde groepje niet tussen.
Oké, dan heb ik het mis.

Tijdstip van plaatsen van de order is wel leidend trouwens, je kunt in je PayPal statement zien hoe laat die precies geplaatst is. Zou je die kunnen laten weten?
tailfox schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:58:
[...]
de GitHub code is zelfde als die van tweakers voor het bookmark scriptje.
De GitHub gist is 2 dagen geleden aangepast, echter de historie is verwijderd. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen wat de bewuste code geweest is ten tijde van de drop afgelopen donderdag.

Doelbewust de Git historie verwijderen is al geen positief teken, helaas.
Richh schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:12:
[...]

Dit heeft niks te maken met AMD!

https://www.security.nl/p...ening+door+FluBot-malware

Het is spam; linkjes niet openen, je krijgt een app om te downloaden met een virus erin.

Ik heb deze SMS'jes ook al 2x gehad, ik weet niet waar het datalek met de mobiele nummers vandaan komt tho....
Recente data lekken met NL/BE telefoonnummers: Facebook, LinkedIn en Allekabels (en alle winkels die onder/bij die holding vallen/horen). Dit zijn alleen de bekende lekken, ongetwijfeld dat er meer zijn.

Los van datalek: ik moest voor aanmelding bij de PartAlert Discord mijn telefoonnummer opgeven. Niet gedaan, maar in theorie dus ook een mogelijkheid voor spam. En laten ze bij PA nu precies weten waar je naar op zoek bent en waarmee dat verstuurd wordt.

• lindseysew
Postman schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:22:
[...]

Recente data lekken met NL/BE telefoonnummers: Facebook, LinkedIn en Allekabels (en alle winkels die onder/bij die holding vallen/horen). Dit zijn alleen de bekende lekken, ongetwijfeld dat er meer zijn.

Los van datalek: ik moest voor aanmelding bij de PartAlert Discord mijn telefoonnummer opgeven. Niet gedaan, maar in theorie dus ook een mogelijkheid voor spam. En laten ze bij PA nu precies weten waar je naar op zoek bent en waarmee dat verstuurd wordt.
Helaas Benelux Stock Checker ook, daar moest je ook je 06 invoeren. Nog getwijfeld en toch gedaan. Pff dom. Na het bestellen van de videokaart kreeg ik al een raar smsje van een 06 nummer. Niet ingetrapt gelukkig!!

**Was StockDrops ! Dus daarvoor moest je je ook aanmelden met je 06.. (maar geen PartAlert, want die zat vol :O )
Maar goed... het was heel toevallig nadat ik dus de 6900 XT had besteld (paar uur later dan).
Hmmmm, dus NIET op de link klikken is dus NIET legit! Gewoon 06 blokkeren.

[ Voor 20% gewijzigd door lindseysew op 23-05-2021 09:30 ]

• Leroy1909
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-05 09:56
Postman schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:04:
[...]

Oké, dan heb ik het mis.

Tijdstip van plaatsen van de order is wel leidend trouwens, je kunt in je PayPal statement zien hoe laat die precies geplaatst is. Zou je die kunnen laten weten?
Het in je mandje doen van het product om 17:32 en dan daadwerkelijk betalen na 17:33 is vrij reëel denk ik. Als je kijkt hoelang het al duurt voordat je ‘m in je mandje hebt en dan nog betalen ben je wel een minuut verder. Wellicht dat bots dit proces op de een of andere manier omzeilen en orders die zo te snel zijn geplaatst geannuleerd worden. Zou het toevoegen aan je mandje bewust zo langzaam gaan dan?
Leroy1909 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:56:
[...]

Het in je mandje doen van het product om 17:32 en dan daadwerkelijk betalen na 17:33 is vrij reëel denk ik. Als je kijkt hoelang het al duurt voordat je ‘m in je mandje hebt en dan nog betalen ben je wel een minuut verder. Wellicht dat bots dit proces op de een of andere manier omzeilen en orders die zo te snel zijn geplaatst geannuleerd worden. Zou het toevoegen aan je mandje bewust zo langzaam gaan dan?
Er lijkt inderdaad een bewuste vertraging ingebouwd te zijn. Moet hier nog eens beter naar kijken of dat alleen front-end of ook back-end is.

Tevens is het natuurlijk maar de vraag wat de systeem tijd van iedereen is. Daarom ga ik altijd uit van de tijd op een PayPal betaling om de drop te bepalen, aangezien de server van PayPal een constante tijd hanteert (in dit geval maakt het niet uit of die 'correct' is of niet).

• Jansenlars1
  • Laatst online: 02-06-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BHuENh5s6xHMOkQCKDnpacnE00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBhmWrNVnxMALPp91nc0Z0O5.jpg?f=fotoalbum_large

2 weken in spanning moeten afwachten wegens een kapotte voeding, maar de 6900XT is hier ook sinds zopas in gebruik! Heel erg bedankt aan iedereen voor de tips & hulp, en veel succes gewenst aan iedereen die nog probeert om eentje te bemachtigen!

• redarrow7216
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-08-2025
lindseysew schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:33:
[...]

Helaas Benelux Stock Checker ook, daar moest je ook je 06 invoeren. Nog getwijfeld en toch gedaan. Pff dom. Na het bestellen van de videokaart kreeg ik al een raar smsje van een 06 nummer. Niet ingetrapt gelukkig!!
Ik ook, maar dit is tegen spam, etc. Sommige groepen laten alleen mensen toe die geverifieerd zijn via discord.
Als je, je 06 verifieert via het discord menu zal de "groep" er ook niet meer om vragen. Ze krijgen nooit je 06 te zien.

• lindseysew
redarrow7216 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:56:
[...]

Ik ook, maar dit is tegen spam, etc. Sommige groepen laten alleen mensen toe die geverifieerd zijn via discord.
Als je, je 06 verifieert via het discord menu zal de "groep" er ook niet meer om vragen. Ze krijgen nooit je 06 te zien.
Toch vreemd dat ik "toevallig" een dag na het bestellen een smsje kreeg met:
Uw pakket komt eraan (url linkje).
In principe zat ik ook op de verzend bevestiging te wachten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pouvHKuIZRQdaPws54RkzDd3R4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vLE0isCFyL5rnTsBSLV6fmXM.jpg?f=fotoalbum_large
Haha, nice try denk ik dan :)

[ Voor 30% gewijzigd door lindseysew op 23-05-2021 14:33 ]

• 12321q
  • Laatst online: 14-01-2024
Postman schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:04:
[...]

Oké, dan heb ik het mis.

In de PayPal app zie ik 17:33:43. Was misschien 10 tot 15 seconden nog bezig bij het afrekenen, omdat ik eerst verkeerde knopje had geklikt (iets met kortingscode toepassen), maar sowieso daadwerkelijke betaling door PayPal was na 17:33. Dan klopt waarschijnlijk dat "honeypot" verhaal.

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:49
Postman schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Er lijkt inderdaad een bewuste vertraging ingebouwd te zijn. Moet hier nog eens beter naar kijken of dat alleen front-end of ook back-end is.

Tevens is het natuurlijk maar de vraag wat de systeem tijd van iedereen is. Daarom ga ik altijd uit van de tijd op een PayPal betaling om de drop te bepalen, aangezien de server van PayPal een constante tijd hanteert (in dit geval maakt het niet uit of die 'correct' is of niet).
17:33:55 bij mij, best laat dus.

Ter verduidelijking, tijd is enkel terug te vinden in de mail die je van paypal krijgt bij het bestellen zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door Ch3ckmate op 23-05-2021 16:08 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ch3ckmate schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:44:
[...]

17:33:55 bij mij, best laat dus.
Same here.

• TechAlf
Postman schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:03:
@12321q @Ch3ckmate @Secsytime bedankt voor de tijden van PayPal. Dit soort informatie kunnen we iets mee! :)

Nu nog een manier zien te vinden om mijn horloge te synchroniseren met de server tijd van PayPal :p
PayPal email here at 17:34 sharp

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Postman schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:03:
@12321q @Ch3ckmate @Secsytime bedankt voor de tijden van PayPal. Dit soort informatie kunnen we iets mee! :)

Nu nog een manier zien te vinden om mijn horloge te synchroniseren met de server tijd van PayPal :p
Anders kijk je toch gewoon ff in de logs op de DR server? :p

• Leroy1909
TechAlf schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:28:
[...]

PayPal email here at 17:34 sharp
Hier 17:34:06

• Brecht35
  • Laatst online: 26-05 14:37
RX6800

Transactiedatum
20-mei-2021 17:33:56 GMT+02:00

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:40
Hier 17:34:05 als PayPal transactie moment.

• Rolftk

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11-2025

d3x

zo traag allemaal... 17.33.40

BE / SMA 4.2 KWp / HMT 0.8 / dual MT Venus E 5KW (V155/219), CT003 ( v118) ), DM XS212 1fase

• brandondlp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:36
Ik had een 6800 met een paypal tijd van 17:33:58.

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-05 22:20
Mijn Paypal mail kwam pas om 17:50, voor de 6800.
Had al wel om 17:32 betaald. Hij is vrijdag verzonden en komt dinsdag binnen.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 14:09
colorsone schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:28:
Mijn Paypal mail kwam pas om 17:50, voor de 6800.
Had al wel om 17:32 betaald. Hij is vrijdag verzonden en komt dinsdag binnen.
Je kan in de paypal app(denk ook de site) tot op de seconde exact zien wanneer je aankoop heeft plaatsgevonden, ik denk dat ze het daarover hebben...

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-05 22:20
izzet3838 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:01:
[...]

Je kan in de paypal app(denk ook de site) tot op de seconde exact zien wanneer je aankoop heeft plaatsgevonden, ik denk dat ze het daarover hebben...
Ah inderdaad, 17:33:51

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Postman schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Tijdstip was bij mij het volgende:
Transactiedatum
20-mei-2021 17:34:04 GMT+02:00

Verbaasd dat ik er nog door ben geraakt :P

• michaelkamen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 10:08
izzet3838 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:01:
[...]

Grappig, kan het op de Paypal site nergens vinden.
Volgens de App was het 17:34:07. (6800)
magatsu schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:34:
[...]

Transactiedatum

Uitgaande dat het pas na 17:33 mogelijk was vanwege een 'honeypot' dan is het eigenlijk niet zo verbazingwekkend dat het gelukt is ;)

Gemiddelde tijd tussen eerste add to cart en uiteindelijke bevestiging van de order is ongeveer 45-60 seconden tegenwoordig.

• michaelkamen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 10:08
Postman schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:26:
[...]

Je moet even de transactie openen, dan krijg je de details te zien (op de website).
Ik zie de details wel, maar daar staat geen timestamp bij.

• izzet3838
magatsu schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:34:
[...]

Transactiedatum

Hmm heb je een 6800?, Was bij mij toch echt rond dat tijdstip niet gelukt.

• Leroy1909
izzet3838 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:30:
[...]

Ik was 2 seconden later en dinsdag komt de 6800 met DHL.

• magatsu
  • Niet online
michaelkamen schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:29:
[...]

Ik zie de details wel, maar daar staat geen timestamp bij.
Check even in de mail -> daar stond wel het tijdstip bij.
In de website stond het voor mij niet.

• izzet3838
Leroy1909 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:31:
[...]

Ik was 2 seconden later en dinsdag komt de 6800 met DHL.
Hmm jammer(voor mij uiteraard) laten we hopen dat het deze week wel lukt...

• magatsu
  • Niet online
izzet3838 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:30:
[...]

Ja, een 6800. Komt normaal dinsdag toe ..

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 19:31
17:34:18 hier. Ik kon eerst in alle stress de knoppen en vinkjes niet vinden en toen ik uiteindelijk op de laatste knop drukte om te bestellen herlaadde alles en kwam ik weer op die laatste pagina uit. Toen weer de vinkjes en captcha draai ding gedaan en toen lukte het toch, tot m'n verbazing.

Postman had het over geannuleerde orders vanwege de eventuele honeypot, dus wat anders dan dat het gewoon niet lukt en je naar de home page gaat als ik het begrijp?

Je moet als dat zo is niet te vroeg én niet le laat zijn....
Pepperoni schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:41:
17:34:18 hier. Ik kon eerst in alle stress de knoppen en vinkjes niet vinden en toen ik uiteindelijk op de laatste knop drukte om te bestellen herlaadde alles en kwam ik weer op die laatste pagina uit. Toen weer de vinkjes en captcha draai ding gedaan en toen lukte het toch, tot m'n verbazing.

Postman had het over geannuleerde orders vanwege de eventuele honeypot, dus wat anders dan dat het gewoon niet lukt en je naar de home page gaat als ik het begrijp?

Je moet als dat zo is niet te vroeg én niet le laat zijn....
De 'honeypot' is inderdaad niet dat je naar de overzichtspagina gestuurd wordt aan het einde, dat betekend veelal dat er geen voorraad is en je dus te laat bent.

Wat ik met die 'honeypot' bedoel is dat je dus al 'voor' de drop een bestelling geplaatst hebt en die wordt dan achteraf geannuleerd. Je ontvangt dus wel de e-mails van Order Submitted en PayPal, maar zult daarna een annulering van AMD krijgen.
Dit lijkt nu al een aantal malen gebeurt te zijn bij gebruikers van Hardwareluxx, met vaak een PayPal betaling van 17:32:xx. Denk dus dat ze ook bij AMD kijken wanneer mensen de order geplaatst hebben, als er te weinig tijd zit tussen wanneer hun de boel openzetten en wanneer de order binnenkomt dan markeren ze je als een bot.
Hier komt dan ook weer de vertraging terug die mensen ervaren, gebruik je namelijk de front-end van de website niet (wat een bot zou doen) dan heb je geen of nauwelijks vertraging. In ieder geval niet die 10+ seconden die je nu wel kunt hebben tussen de verschillende stappen.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:09
Interessant die tijden. Ik weer dat ik namelijk nog voordat mijn klok op 17:34 stond al een failed order had. In de discord werd ook al duidelijk dat mensen nog dezelfde kaart wisten te bestellen nadat ik al een fail had gekregen en terug werd verwezen naar de product overzicht pagina.

En ik heb zelfs voor de drop mijn klok gesynchroniseerd omdat mijn klok per maand wel enkele minuten afwijking heeft.

Er lijkt dus meer aan de hand wat mij betreft. Ik zie niet waarom anderen wel konden bestellen en ik niet ondanks dat ik eerder was.

Verder is de grootste vertraging die eindeloos draaiende blauwe rondjes na iedere actie...

[ Voor 7% gewijzigd door computerjunky op 24-05-2021 12:12 ]

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:39
computerjunky schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:10:
Interessant die tijden. Ik weer dat ik namelijk nog voordat mijn klok op 17:34 stond al een failed order had. In de discord werd ook al duidelijk dat mensen nog dezelfde kaart wisten te bestellen nadat ik al een fail had gekregen en terug werd verwezen naar de product overzicht pagina.

En ik heb zelfs voor de drop mijn klok gesynchroniseerd omdat mijn klok per maand wel enkele minuten afwijking heeft.

Er lijkt dus meer aan de hand wat mij betreft. Ik zie niet waarom anderen wel konden bestellen en ik niet ondanks dat ik eerder was.

Verder is de grootste vertraging die eindeloos draaiende blauwe rondjes na iedere actie...
Ja, same here. Ik had twee verschillende browsers waarvan 1 op VPN (en twee verschillende paypals). Nadat de eerste persoon drop had geroepen, in mijn winkelmandje geplaats alles keurig doorlopen en de laatste stap van order submit krijg ik een 503 error (op beide browsers, een betrof een rx 6800 en de ander een 6700XT). Ik was zeker niet te snel maar nog in de 33 minuten... weet alleen niet waarom ik een 503 error kreeg en hoe ik dit kan voorkomen.
FireBladeX schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:42:
[...]

Ja, same here. Ik had twee verschillende browsers waarvan 1 op VPN (en twee verschillende paypals). Nadat de eerste persoon drop had geroepen, in mijn winkelmandje geplaats alles keurig doorlopen en de laatste stap van order submit krijg ik een 503 error (op beide browsers, een betrof een rx 6800 en de ander een 6700XT). Ik was zeker niet te snel maar nog in de 33 minuten... weet alleen niet waarom ik een 503 error kreeg en hoe ik dit kan voorkomen.
503 is een back-end error. Als je die ziet in je browser gewoon een refresh doet.
Helaas komt die ook wel eens voor en zie je geen feedback in de browser. Daarom heb ik nu ook altijd de netwerk tab van mijn browser dev. console open. Bij een 503 doe ik dan die request opnieuw sturen, net zo vaak tot die wel lukt.
Uiteraard uitkijken met teveel refresh, want op sommige plaatsen kan een dubbele refresh achter elkaar geladen worden en kun je alsnog uit het bestelproces getrapt worden. Dit omdat je niet elke actie tweemaal achter elkaar mag uitvoeren.

• computerjunky
FireBladeX schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:42:
[...]

503 errors heb ik NOG niet gehad ondakls dat ik het al sinds net na de release probeer. Voor mij is het standaard verhaal dat ik terug gekickt word naar het productoverzicht. de ene keer na oranje knop en de andere keer zie ik de oranje knop nog niet eens. Heck soms krijg ik het niet eens in mijn wagentje zo lang duren die verrekte laad tijden.
Wel heb ik mensen gezien met een 503 error die toch een kaart kregen. althans dat moeten we dan maar geloven.

[ Voor 5% gewijzigd door computerjunky op 24-05-2021 13:11 ]

computerjunky schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:11:
[...]

503 errors heb ik NOG niet gehad ondakls dat ik het al sinds net na de release probeer. Voor mij is het standaard verhaal dat ik terug gekickt word naar het productoverzicht. de ene keer na oranje knop en de andere keer zie ik de oranje knop nog niet eens. Heck soms krijg ik het niet eens in mijn wagentje zo lang duren die verrekte laad tijden.
Wel heb ik mensen gezien met een 503 error die toch een kaart kregen. althans dat moeten we dan maar geloven.
Ik heb dit ook al gehad met een order laatst, maar toen was ik dus geblokkeerd op IP niveau (403 status in netwerk tab).
Probleem van de 403 is dat je voorheen nog wel een access denied pagina te zien krijgt, maar nu deze op POST requests zit en als een response terug komt je eigenlijk geen idee hebt wat er aan de hand is.

Zou daarom willen adviseren je netwerk console erbij te houden en kijken wat er precies gebeurt.

Welke browsers gebruik je trouwens? En heb je iets van een Pi-Hole en/of adblocker?

• computerjunky
Postman schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:14:
[...]

Ik heb dit ook al gehad met een order laatst, maar toen was ik dus geblokkeerd op IP niveau (403 status in netwerk tab).
Probleem van de 403 is dat je voorheen nog wel een access denied pagina te zien krijgt, maar nu deze op POST requests zit en als een response terug komt je eigenlijk geen idee hebt wat er aan de hand is.

Zou daarom willen adviseren je netwerk console erbij te houden en kijken wat er precies gebeurt.

Welke browsers gebruik je trouwens? En heb je iets van een Pi-Hole en/of adblocker?
Ik gebruik firefox en de laatste paar bestellingen waren alle locale addblocks uitgeschakeld. En dan bedoel ik ook echt helemaal uit Dus ublock uit en alle firefox beveiliging uit.
En DNS was op 8.8.8.8 / 8.8.4.4 in de pc's gezet omdat in mijn router een dns add block staat.
Dit heeft wel geholpen met de captcha's maar niet met snel genoeg zijn door die laad animatie heen.

Alles lijkt ook snel zat te werken maar puntje bij paaltje kom ik gewoon niet op zijd foor het process heen of word ik blijkbaar toch geweigerd en terug gestuurd naar het productoverzicht. Hoe ik dit zou kunnen monitoren weet ik echter niet.

Ik spam ook al geen refresh meer op de pc';s waar ik op probeer te bestellen dat doe ik op de telefoon over 4g als lijkt dat vrij kansloos omdat die pagina niet lekker refreshed. Dus dat beperkt zich tot de verwachte drop tijd.

[ Voor 19% gewijzigd door computerjunky op 24-05-2021 13:28 ]

computerjunky schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:26:
[...]

Ik gebruik firefox en de laatste paar bestellingen waren alle locale addblocks uitgeschakeld. En dan bedoel ik ook echt helemaal uit Dus ublock uit en alle firefox beveiliging uit.
En DNS was op 8.8.8.8 / 8.8.4.4 in de pc's gezet omdat in mijn router een dns add block staat.
Dit heeft wel geholpen met de captcha's maar niet met snel genoeg zijn door die laad animatie heen.
Ik heb de laatste paar keer wel problemen gehad met Firefox. Zelfs dusdanig dat er een defecte cookie ingeladen wordt die mijn hele FF tab doet crashen. Kan die wel weer werkend krijgen met cookies verwijderen maar kreeg dan steevast een 403 terug bij een add to cart event. Dit was altijd rond of tijdens de drop. Op andere dagen met de 5800x nooit problemen.

Afgelopen week maar Chrome geprobeerd en daarop ging het wel goed. Begin nu wel erg aan FF te twijfelen moet ik zeggen.

Wat mij ook opvalt is dat de GET/POST requests in Chrome afwijken ten opzichte van Firefox. Zou toch niet zo zijn dat ze bewust FF blokkeren? (veel bots gebruiken trouwens de User-Agent header van FF, wellicht dat het daarom fout gaat)
computerjunky schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:26:
Alles lijkt ook snel zat te werken maar puntje bij paaltje kom ik gewoon niet op zijd foor het process heen of word ik blijkbaar toch geweigerd en terug gestuurd naar het productoverzicht. Hoe ik dit zou kunnen monitoren weet ik echter niet.
Door toch de netwerk tab van je browser console in de gaten te houden. Zie je daar een 403 voorbij komen dan weten we dat het een blokkade is omdat de back-end denkt dat je een bot bent. Hebben we nog geen oplossing, maar weten we in ieder geval wel waarom het misgaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Postman op 24-05-2021 13:33 ]

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:48
Over Firefox vs Chrome vs Edge. Ik heb het in het begin via Firefox geprobeerd, maar daar heb ik een paar add-ons aanstaan. Daarom geswitched naar Edge, en daar heb ik dan geen problemen gehad. Nog steeds 2-3 keer nodig gehad omdat ik eerst eigenwijs was en geen script gebruikt had ;)

Ik zou hiervoor gewoon een zo'n puur mogelijke browser gebruiken (dus zonder ook maar add-ons geïnstalleerd/uit staan), wat waarschijnlijk voor de meeste Edge is. Gewoon je stoorfactoren minimaal houden.

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-05 06:53
Hier dezelfde ervaring: Altijd op Firefox geprobeerd maar nooit geluk gehad tot ik het vorige week met Chrome probeerde - meteen raak (17:33:47). 8)7

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05 10:14
Bas_De_Beer schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:03:
Hier dezelfde ervaring: Altijd op Firefox geprobeerd maar nooit geluk gehad tot ik het vorige week met Chrome probeerde - meteen raak (17:33:47). 8)7
Ik heb besteld met Firefox, dus het zal een instelling zijn? Ik zie ook anderen in de lijst ( https://docs.google.com/s...DE93OIwIQ5AUaQ/edit#gid=0 )

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-05 06:53
-jacQues- schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:06:
[...]

Ik heb besteld met Firefox, dus het zal een instelling zijn? Ik zie ook anderen in de lijst ( https://docs.google.com/s...DE93OIwIQ5AUaQ/edit#gid=0 )
Weet ook niet zeker of het met Firefox/Chrome te maken heeft hoor - kan ook puur toeval zijn - maar aangezien meerdere dit melden denk ik niet dat het verkeerd kan zijn voor andere om proberen te switchen.

Had trouwens in FF wel alles uitgezet qua tracking/adblock preventie.

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 09:09
Postman schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:28:
[...]

Uitgaande dat het pas na 17:33 mogelijk was vanwege een 'honeypot' dan is het eigenlijk niet zo verbazingwekkend dat het gelukt is ;)

Gemiddelde tijd tussen eerste add to cart en uiteindelijke bevestiging van de order is ongeveer 45-60 seconden tegenwoordig.
20 mei 2021 17:33:51 dan was ik nog best snel deze keer :+

• computerjunky
Ben momenteel bezig een 2de paypal te bemachtigen zodat ik niet uitgelogd word en 2x tegelijk kan proberem te bestellen.
Dan kan ik in ieder geval ook 2 kaarten tegelijk proberen. Die 2de verkoop ik wel aan mijn broer als met stom geluk 2 kaarten lukt.
Postman schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:31:

Door toch de netwerk tab van je browser console in de gaten te houden. Zie je daar een 403 voorbij komen dan weten we dat het een blokkade is omdat de back-end denkt dat je een bot bent. Hebben we nog geen oplossing, maar weten we in ieder geval wel waarom het misgaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxT57Lju571wqX9Fo8J_IB90r4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JvcTzBEPSMdz1IdsM5QLODn2.png?f=fotoalbum_large

Neem aan dat je die bedoeld?
Kan het helaas niet voor donderdag testen tenzij iemand dringend een te dure 5800x wil overnemen :+
computerjunky schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:37:
Ben momenteel bezig een 2de paypal te bemachtigen zodat ik niet uitgelogd word en 2x tegelijk kan proberem te bestellen.
Dan kan ik in ieder geval ook 2 kaarten tegelijk proberen. Die 2de verkoop ik wel aan mijn broer als met stom geluk 2 kaarten lukt.

[...]

[Afbeelding]

Neem aan dat je die bedoeld?
Kan het helaas niet voor donderdag testen tenzij iemand dringend een te dure 5800x wil overnemen :+
Die bedoel ik ja :)

Kunt het beste de XHR instelling gebruiken (rechts in het rijtje met filters). De rest van de requests is niet zo belangrijk, daar zul je namelijk niets van DR voorbij zien komen.

En zoals gezegd is testen met de 5800x geen garantie voor de drop. Ik heb de hele week geen problemen met Firefox en de 5800x, behalve op donderdag vanaf een uur of 17u tot een halfuur na de drop.

[ Voor 9% gewijzigd door Postman op 24-05-2021 15:11 ]

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 19:31
computerjunky schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:11:
[...]

503 errors heb ik NOG niet gehad ondakls dat ik het al sinds net na de release probeer.
En al die tijd nog niet gelukt? Damn dat is klote. Welke kaart ga je voor?

• computerjunky
Pepperoni schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:24:
[...]

En al die tijd nog niet gelukt? Damn dat is klote. Welke kaart ga je voor?
In een 'ideale' wereld 6800XT MB > 6800XT > 6800 en bij pure wanhoop de 6900XT maar daarvan kan ik eigenlijk de prijs niet rechtvaardigen gezien ik zodra ik een nvidia kan krijgen weer een nvidia voor de nvenc. (volgend jaar op zijn vroegst dus...)
Helaas niet veel kans gehad op een 6800XT maar mijn eerste attempt is dus vaak op een 6800 en als 2de probeer ik er snel een 6900XT achteraan. kan hgem immers altijd nog verkopen als ik later wel een kaart bemachtig. (en nee geen scalper prijzen ik hou daar niet van).
Postman schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:09:
[...]

Die bedoel ik ja :)

Kunt het beste de XHR instelling gebruiken (rechts in het rijtje met filters). De rest van de requests is niet zo belangrijk, daar zul je namelijk niets van DR voorbij zien komen.
Check. Hij staat er alvast op.

Logt dit ook als de deze info gesloten is of moet het echt open staan? Kan ik bijvoorbeeld order proberen bij een fail F12 inrammen en snel zien wat er aan de hand is ? (alvast bedankt voor alle hulp btw, en dat geld voor iedereen die me hopelijk een stap dichterbij een kaart helpt).

[ Voor 50% gewijzigd door computerjunky op 24-05-2021 15:38 ]

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 09:09
computerjunky schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:33:
[...]

In een 'ideale' wereld 6800XT MB > 6800XT > 6800 en bij pure wanhoop de 6900XT maar daarvan kan ik eigenlijk de prijs niet rechtvaardigen gezien ik zodra ik een nvidia kan krijgen weer een nvidia voor de nvenc. (volgend jaar op zijn vroegst dus...)
Helaas niet veel kans gehad op een 6800XT maar mijn eerste attempt is dus vaak op een 6800 en als 2de probeer ik er snel een 6900XT achteraan. kan hgem immers altijd nog verkopen als ik later wel een kaart bemachtig. (en nee geen scalper prijzen ik hou daar niet van).

[...]

Check. Hij staat er alvast op.

Logt dit ook als de deze info gesloten is of moet het echt open staan? Kan ik bijvoorbeeld order proberen bij een fail F12 inrammen en snel zien wat er aan de hand is ? (alvast bedankt voor alle hulp btw, en dat geld voor iedereen die me hopelijk een stap dichterbij een kaart helpt).
6800XT worden eigenlijk niet echt meer gedropped, maar een gewone 6800 is prima te doen.

Je network tab moet open staan voordat je een pagina laadt, anders is die leeg.

• computerjunky
Tweekzor schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:43:
[...]

6800XT worden eigenlijk niet echt meer gedropped, maar een gewone 6800 is prima te doen.

Ja afgelopen 3 weken helaas al niet. daarvoor 2 weken weer wel. Het is een beetje random er is een 15% kans ofzo maar ik vermoed dat bijna alle 6800XT chips naar een MSI, Asus, Gigabyte gaan omdat die zo meer opleveren. Kan me niet voorstellen dat het een yield probleem is.

• Brecht35
  • Laatst online: 26-05 14:37
Tweekzor schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:43:
[...]

Ghoh, 6800 is volgens mij de meest gewilde kaart van de 3 die vaak gedropt worden(6700XT, 6800, 6900XT). Veel succes!

6800XT is nu al 4 weken na elkaar niet gedropt..
Brecht35 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:46:
[...]

Ghoh, 6800 is volgens mij de meest gewilde kaart van de 3 die vaak gedropt worden(6700XT, 6800, 6900XT). Veel succes!

6800XT is nu al 4 weken na elkaar niet gedropt..
Technisch gezien is de 6800XT al bijna 8 of 9 weken niet in de drop geweest.
We hebben wel 3 opeen volgende weken de MB versie gehad, maar dat was/is een limited editie geweest.

De laatste keer dat er dus een lange periode van geen 6800XT was kwam opeens die MB versie. Letterlijk uit het niets, aankondiging in e-mail was in de ochtend en de verkoop al om 15u diezelfde middag. Hoe idioot het ook zou zijn, zou het me niet verbazen als ze dit nog een keer doen. De 6800XT Out of Stock versie. Komt dan met een F5 keycap en is voorzien van een DNA coating op de doos. Zo kun je voortaan elke persoon herkennen die een kaart doorverkoopt. :+

• computerjunky
Enige reden dat ik de MB versie beter vind is omdat ik een volledig zwarte build heb. verder is het natuurlijk een klein detail.

De koeler en prestatie/euro van de 6800XT is ook gewoon beter dan de 6800. Als we een normale markt hadden gehad had ik nooit een reference kaart gehaald maar ja desperate times...

Heb destijds ook al 600 euro voor mijn 1070 betaald door de mining hype dus mijn moment van kaarten kopen is wel erg slecht haha.

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Kan ik nog iets preventiefs ondernemen qua 403's? Ik had het script gebruikt, gooide hem aan rond 17:34 op goed geluk maar ik kreeg meteen een 403 waardoor ik de hele drop gemist heb.

Eigenlijk heb ik er niet zo'n zin meer in, maar ik dacht laat ik het toch maar vragen.

• magatsu
  • Niet online
Ik denk niet dat er morgen zal uitgeleverd worden? Mijn status staat nog altijd op dezelfde als die van vrijdag (planning wordt opgemaakt). Zal dan waarschijnlijk voor woensdag zijn?
magatsu schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:52:
Ik denk niet dat er morgen zal uitgeleverd worden? Mijn status staat nog altijd op dezelfde als die van vrijdag (planning wordt opgemaakt). Zal dan waarschijnlijk voor woensdag zijn?
Bij DHL kan dat nog zomaar op de ochtend zelf veranderen. Heb al eerder meegemaakt dat er net voor 8u opeens stond dat het pakket die dag bezorgd gaat worden.
Lodo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:05:
Kan ik nog iets preventiefs ondernemen qua 403's? Ik had het script gebruikt, gooide hem aan rond 17:34 op goed geluk maar ik kreeg meteen een 403 waardoor ik de hele drop gemist heb.

Eigenlijk heb ik er niet zo'n zin meer in, maar ik dacht laat ik het toch maar vragen.
Geen adblocker, geen Pi-Hole of andere DNS blokkering. Geen anti tracking en anti fingerprint in je browser. Cookies van AMD accepteren. Cookies van AMD en Digital River verwijderen voor de drop.
Verder gewoon over de website surfen en beetje rond klikken en muis bewegen. Niet alleen F5 op de shopping pagina doen. Akamai bot manager bekijkt namelijk o.a. de interactie met de pagina's en bepaald aan de hand daarvan of je wel of niet een bot bent.

Verder lijkt Firefox sneller problemen te geven dan een browser gebaseerd op Chromium (Chrome/Edge). Kijk ook uit met VPN, zeker als die via een commerciële service zijn. Het is namelijk vrij vaak een IP ban die je oploopt en met een gedeelde verbinding qua publiek IP adres ben je sneller uitgeschakeld dan via je eigen IP thuis.
Krijg je toch een 403? Zorg dat je een mogelijkheid hebt om het via 4G te doen (tethering wellicht?).

IP ban duurt iets van 10 tot 15 minuten. Waarschijnlijk ervaren meer mensen die maar merken ze het niet omdat je dit pas ziet bij een interactie met de back-end. En zelfs dan moet je via je browser console kijken wat er gebeurt om het echt te achterhalen.
Qua front-end zie je bijvoorbeeld dat mensen de add to cart proberen en alleen dat rondje zien draaien naast de knop en daarna niets gebeurd. Dat is dus een 403. Normaal krijg je namelijk altijd die ReCaptcha te zien.

Laatste opmerking: vorig weekend (dus niet afgelopen) was er de hele tijd een 403. Deze duurde tot ongeveer maandagmiddag. Dit lijkt bewust te gebeuren vanuit AMD/DR om wijzigingen in de website te kunnen testen.

• JPDS
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10-2025
magatsu schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 01:52:
Mijn status is om 7:45 aangepast naar Onderweg met Bezorger.

Regio Utrecht / Utrecht stad

[ Voor 4% gewijzigd door JPDS op 25-05-2021 07:55 ]

• magatsu
  • Niet online
Postman schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 06:48:
[...]

Bij DHL kan dat nog zomaar op de ochtend zelf veranderen. Heb al eerder meegemaakt dat er net voor 8u opeens stond dat het pakket die dag bezorgd gaat worden.
Spijtig genoeg niet 😔. Krijg nu net: Bezorging op dit moment verhinderd, het pakket heeft 1 à 2 dagen vertraging.

Zal dan waarschijnlijk voor morgen of donderdag zijn.

• lindseysew
Hier ook onderweg met de bezorger! (Twente)

[ Voor 17% gewijzigd door lindseysew op 25-05-2021 08:30 ]

• TechAlf
lindseysew schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:22:
Hier ook onderweg met de bezorger! (Twente)
Hier ook!

• Leroy1909
Hier ook onderweg :), Breda

• Svenneh
  • Laatst online: 20-05 10:05
Postman schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:04:
Hier ondertussen bezorgd (Hoofddorp). Zit dan ook letterlijk naast de DHL hub, busje rijd parkeerplaats af en meteen parkeerplaats bij ons op :P
Ik dacht dat je zelf bezorger was... Postman :9. Pakketje is hier ook onderweg.. de rest van het systeem wacht er al op :D.

[ Voor 10% gewijzigd door Svenneh op 25-05-2021 09:21 ]

Pagina: 1 ... 179 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord