chrisborst schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:31:
[...]
Wacht even, je wil niet achter je pc zitten voor een videokaart maar wel de hele tijd lopen klagen dat je niks kan kopen. Sorry maar die twee zaken gaan toch echt samen. Verder zijn en nu zoveel manieren om een alert te krijgen (zelfs op je mobiel). Ik zat gisteren ook lekker TV te kijken en hoorde toen het geluid van Discord dat er een drop was. Rustig naar de pc gelopen en een kaart kunnen kopen.
Mijn conclusie is dat je het blijkbaar niet belangrijk genoeg vind, want je antwoord suggereert dat het een keuze is.
Ik ken verder je situatie niet en hoe druk je bent met van alles en of dit vrijwillig is of niet maar ga niet steeds lopen klagen omdat jij er geen tijd en moeite in wil steken.
Helemaal omdat heel veel mensen hier hun best doen om in dit topic goede informatie te geven hoe het wel kan lukken en AMD zo eerlijk mogelijk de videokaarten wil verkopen aan echte gamers.
Hierdoor is het mij ook gelukt bij de eerste poging, maar moest hiervoor wel even wat tijd in investeren.
WACHT EVEN wil niet nee niet iedereen kan de gehele week achter de pc gaan zitten voor een gpu... als de drops random geworden zijn is dat namelijk de reële situatie...
Ik heb vandaag 4 uur vrij gemaakt om er voor te gaan zitten zodat alle mogelijke tijden op de meest mogelijke drop dag gedekt zijn om erachter te komen dat ze scalpers spekken door het random te doen. Scalpers leven er voor en hebben dus iedere dag de tijd.
ik heb ondertussen al ruim 40 uur in deze jacht naar een gpu gestoken (overige research uren niet eens meegerekend) dus ga niet lopen roepen/suggereren dat ik er geen tijd in wil steken.
Leuk voor jou dat je geluk had maar had jij toevallig nog het geluk dat de drops op een betrouwbaar tijdstip kwamen of was het voor jou ook totaal random?
Dat is namelijk het hele probleem... Door het random te maken moet je je hele week reserveren wil je kans maken.
Het dichtste bij dat ik gekomen was was in mijn karretje plaatsen en vervolgens een paypal die finaal op zijn gat ging. En ook de 6 weken daarvoor heb ik zitten wachten en was het kansloos of ineens een andere tijd. Zo ook vorige week waar het ineens op vrijdag avond laat was.