• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 13:08
Vincenz0 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:18:
Iedereen is een scalper nu, een paar tweakers hier die van AMD een kaart hebben kunnen kopen zetten hem nu voor 500 euro winst weer op V&A, en zo blijven we bezig.

Tja, wie wil nu niet gratis geld.
Als iemand dat vaak doet en het is te zien op zijn/haar beoordelingen, dan kan je de advertentie rapporteren omdat het artikel 6b van de algemene voorwaarden van V&A schendt.

Tweakers is er enkel actief mee bezig als je het rapporteert, anders zijn ze gewoon passief hiermee. Maargoed, scalpers zijn net Hydra. Snij 1 kop eraf en er verschijnen er 2.

Maargoed, het is een vrije markt en je kan letterlijk potgrond verkopen voor goud, zolang er een koper is gebeurt het.

• Bluepr1nt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 14:53
computerjunky schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:01:
[...]

Tja veel tweakers lijken de hele dag de tijd te hebben.. Ik ga echt niet iedere dag de hele dag achter de pc zitten voor onbepaalde tijd tot ik geluk heb...
Ik ben overigens al even lid van part alert maar ik zit simpelweg niet de hele dag achter de pc dus werkt dan alleen voor vaste dagen drops.
Moet je niet zoals velen thuiswerken, dan kan je toch in de achtergrond distill aan hebben staan? Ik zit gewoon te werken en als er een melding komt stijgt mijn stresslevel explosief :+

Verwijderd

Ik zie die advertenties soms best wel vaak in google news

• Jaïr.exe
Bluepr1nt schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:06:
[...]

Moet je niet zoals velen thuiswerken, dan kan je toch in de achtergrond distill aan hebben staan? Ik zit gewoon te werken en als er een melding komt stijgt mijn stresslevel explosief :+
Zag eens in de Discord dat iemand ooit zn hartslag had gemeten tijdens een drop. Die ging naar 200 slagen per minuut. Meer een indicatie van komende hartproblemen hahaha

• m.z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 17:22
Ter info, gezien hier over gespeculeerd werdt:
Order Information
Are there any limitations or restrictions, when purchase from AMD.com?
Based on demand, AMD may limit purchases (for example, to one per person/household), to ensure we reach the broadest number of customers. This could include cancellation of multiple orders, once placed
Bron: https://www.amd.com/en/support/kb/faq/amdonlinestorefaq

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 18:58
Jaïr.exe schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:09:
[...]

Zag eens in de Discord dat iemand ooit zn hartslag had gemeten tijdens een drop. Die ging naar 200 slagen per minuut. Meer een indicatie van komende hartproblemen hahaha
Tijdens de drop van afgelopen vrijdag had ik een hartslag van 74-111 (21u-22u).. Zaterdag rond 18u kwamen er enkele meldingen van annulaties binnen en schoot het omhoog naar 136. :p

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• Jaïr.exe
bibi2205 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:22:
[...]

Tijdens de drop van afgelopen vrijdag had ik een hartslag van 74-111 (21u-22u).. Zaterdag rond 18u kwamen er enkele meldingen van annulaties binnen en schoot het omhoog naar 136. :p
Ja inderdaad, prima waardes. Tsja menig scalper zit uiteraard 24/7 in volle anticipatie te scalpen, dus de conditie is wat slechter.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 21:27
computerjunky schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:01:
[...]

Tja veel tweakers lijken de hele dag de tijd te hebben.. Ik ga echt niet iedere dag de hele dag achter de pc zitten voor onbepaalde tijd tot ik geluk heb...
Ik ben overigens al even lid van part alert maar ik zit simpelweg niet de hele dag achter de pc dus werkt dan alleen voor vaste dagen drops.
Wacht even, je wil niet achter je pc zitten voor een videokaart maar wel de hele tijd lopen klagen dat je niks kan kopen. Sorry maar die twee zaken gaan toch echt samen. Verder zijn en nu zoveel manieren om een alert te krijgen (zelfs op je mobiel). Ik zat gisteren ook lekker TV te kijken en hoorde toen het geluid van Discord dat er een drop was. Rustig naar de pc gelopen en een kaart kunnen kopen.
Mijn conclusie is dat je het blijkbaar niet belangrijk genoeg vind, want je antwoord suggereert dat het een keuze is.
Ik ken verder je situatie niet en hoe druk je bent met van alles en of dit vrijwillig is of niet maar ga niet steeds lopen klagen omdat jij er geen tijd en moeite in wil steken.
Helemaal omdat heel veel mensen hier hun best doen om in dit topic goede informatie te geven hoe het wel kan lukken en AMD zo eerlijk mogelijk de videokaarten wil verkopen aan echte gamers.
Hierdoor is het mij ook gelukt bij de eerste poging, maar moest hiervoor wel even wat tijd in investeren.

[ Voor 11% gewijzigd door chrisborst op 22-04-2021 18:36 ]

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 07:19
Ligt het aan mijn instellingen of worden de discord alert subscriptions in de part alert groep automatisch gewist? Ik vond het al zo stil vandaag.

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:07
Bluepr1nt schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:06:
[...]

Haha, klinkt bekend....

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 22:09
chrisborst schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:31:
[...]

Wacht even, je wil niet achter je pc zitten voor een videokaart maar wel de hele tijd lopen klagen dat je niks kan kopen. Sorry maar die twee zaken gaan toch echt samen. Verder zijn en nu zoveel manieren om een alert te krijgen (zelfs op je mobiel). Ik zat gisteren ook lekker TV te kijken en hoorde toen het geluid van Discord dat er een drop was. Rustig naar de pc gelopen en een kaart kunnen kopen.
Mijn conclusie is dat je het blijkbaar niet belangrijk genoeg vind, want je antwoord suggereert dat het een keuze is.
Ik ken verder je situatie niet en hoe druk je bent met van alles en of dit vrijwillig is of niet maar ga niet steeds lopen klagen omdat jij er geen tijd en moeite in wil steken.
Helemaal omdat heel veel mensen hier hun best doen om in dit topic goede informatie te geven hoe het wel kan lukken en AMD zo eerlijk mogelijk de videokaarten wil verkopen aan echte gamers.
Hierdoor is het mij ook gelukt bij de eerste poging, maar moest hiervoor wel even wat tijd in investeren.
WACHT EVEN wil niet nee niet iedereen kan de gehele week achter de pc gaan zitten voor een gpu... als de drops random geworden zijn is dat namelijk de reële situatie...
Ik heb vandaag 4 uur vrij gemaakt om er voor te gaan zitten zodat alle mogelijke tijden op de meest mogelijke drop dag gedekt zijn om erachter te komen dat ze scalpers spekken door het random te doen. Scalpers leven er voor en hebben dus iedere dag de tijd.
ik heb ondertussen al ruim 40 uur in deze jacht naar een gpu gestoken (overige research uren niet eens meegerekend) dus ga niet lopen roepen/suggereren dat ik er geen tijd in wil steken.
Leuk voor jou dat je geluk had maar had jij toevallig nog het geluk dat de drops op een betrouwbaar tijdstip kwamen of was het voor jou ook totaal random?
Dat is namelijk het hele probleem... Door het random te maken moet je je hele week reserveren wil je kans maken.
Het dichtste bij dat ik gekomen was was in mijn karretje plaatsen en vervolgens een paypal die finaal op zijn gat ging. En ook de 6 weken daarvoor heb ik zitten wachten en was het kansloos of ineens een andere tijd. Zo ook vorige week waar het ineens op vrijdag avond laat was.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 21:27
computerjunky schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:55:
[...]
WACHT EVEN wil niet nee niet iedereen kan de gehele week achter de pc gaan zitten voor een gpu... als de drops random geworden zijn is dat namelijk de reële situatie...
Ik heb vandaag 4 uur vrij gemaakt om er voor te gaan zitten zodat alle mogelijke tijden op de meest mogelijke drop dag gedekt zijn om erachter te komen dat ze scalpers spekken door het random te doen. Scalpers leven er voor en hebben dus iedere dag de tijd.
ik heb ondertussen al ruim 40 uur in deze jacht naar een gpu gestoken dus ga niet lopen roepen dat ik er geen tijd in wil steken.
Leuk voor jou dat je geluk had maar had jij toevallig nog het geluk dat de drops op een betrouwbaar tijdstip kwamen of was het voor jou ook totaal random?
Dat is namelijk het hele probleem... Door het random te maken moet je je hele week reserveren wil je kans maken.
Het dichtste bij dat ik gekomen was was in mijn karretje plaatsen en vervolgens een paypal die finaal op zijn gat ging. En ook de 6 weken daarvoor heb ik zitten wachten en was het kansloos of ineens een andere tijd. Zo ook vorige week waar het ineens op vrijdag avond laat was.
Oke, deze toelichting kon ik niet opmaken uit je post. Dus sorry als ik je van iets beschuldigd hebt wat niet waar is. Voor mij was de drop wel random, maar ik ben vaak in de buurt van mijn pc dus zag de melding op tijd. Dus ik hoop voor je dat het je binnenkort wel lukt om een kaart te bemachtigen.

• rutgerdj
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-05 20:32
Aangezien het erop lijkt dat drops tegenwoordig random gaan zijn heb ik ff een klein scriptje gemaakt dat ervoor zorgt dat je ingelogd blijft op Paypal. Zodat ik gewoon een browser open kan laten staan en er niet op hoef te letten. Als er dan een drop komt ben ik nog ingelogd en scheelt dat weer 20 seconden.

KOPIEER NOOIT ZOMAAR SCRIPTJES VAN INTERNET, CONTROLEER ALTIJD EERST WAT ERIN STAAT.

Hier is de code geformat zodat je kan zien dat er geen gekke dingen gebeuren.

*KNIP* een refresh plugin werkt net zogoed

[ Voor 47% gewijzigd door rutgerdj op 21-06-2021 07:57 ]

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 18:55

The GUI

ClickOps < DevOps

De RX 6800 voor mijn maat is binnen *O*

Straks eens even uitpakken, heb de hele dag in de tuin gestaan.

Volvo EX40 Ultra Twin Motor MY26 | 13,2 kWp ZZW

• Melvin44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05-2025
Jaïr.exe schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:05:
[...]

Als iemand dat vaak doet en het is te zien op zijn/haar beoordelingen, dan kan je de advertentie rapporteren omdat het artikel 6b van de algemene voorwaarden van V&A schendt.

Tweakers is er enkel actief mee bezig als je het rapporteert, anders zijn ze gewoon passief hiermee. Maargoed, scalpers zijn net Hydra. Snij 1 kop eraf en er verschijnen er 2.

Maargoed, het is een vrije markt en je kan letterlijk potgrond verkopen voor goud, zolang er een koper is gebeurt het.
Goed dat je dit zegt, want ik kwam al meerdere "scalpers" tegen in V&A, maar Tweakers laat in hun "Scalping: welke stelling neemt T.net hierin" weten dat ze er niks tegen willen doen. Daarom dacht ik dat ik er niks mee kon doen.

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

Melvin44 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:16:
[...]

Goed dat je dit zegt, want ik kwam al meerdere "scalpers" tegen in V&A, maar Tweakers laat in hun "Scalping: welke stelling neemt T.net hierin" weten dat ze er niks tegen willen doen. Daarom dacht ik dat ik er niks mee kon doen.
Waarom zo moeilijk doen, vraag & aanbod, er is veel vraag en weinig aanbod, dus prijzen gaan omhoog, dat iemand daar wat op verdient, achja.

als ze hem niet via tweakers aanbieden komt hij wel op markplaats, zelfde resultaat.

Coding 4 Fun!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:35

ParaWM

Pro Prutser

Wasdanouweer :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y8k8SZ9l.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door ParaWM op 22-04-2021 19:46 ]

Sinterklaas wil bier !

• tomassonl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02-2025
Nou, dat is te klein om te lezen 8)

Edit: nu wel leesbaar.

Lijkt erop dat ze hem eerst kwijt waren, maar nu lopen ze achter op de bezorging (waarschijnlijk door al dat zoeken 8) ) Zal vast morgen of zaterdag wel komen!

[ Voor 29% gewijzigd door tomassonl op 22-04-2021 19:54 ]

• Melvin44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05-2025
Vincenz0 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:43:
[...]

Waarom zo moeilijk doen, vraag & aanbod, er is veel vraag en weinig aanbod, dus prijzen gaan omhoog, dat iemand daar wat op verdient, achja.

als ze hem niet via tweakers aanbieden komt hij wel op markplaats, zelfde resultaat.
Als iemand er "wat" aan zou verdienen (a 100 tot 200 euro) zou ik het prima vinden, maar die kaarten gaan gewoon voor het dubbele weg. En ja, het zijn de regels van Tweakers zelf.

Edit: Plus dit was ook iemand die dit al meer dan 10 keer gedaan had.

[ Voor 6% gewijzigd door Melvin44 op 22-04-2021 20:00 ]

• Zeryth
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-01 17:32
Iemand anders nog steeds geen shipment confirmation ontvangen van de drop van vrijdag?

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:26
Melvin44 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:58:
[...]

Als iemand er "wat" aan zou verdienen (a 100 tot 200 euro) zou ik het prima vinden, maar die kaarten gaan gewoon voor het dubbele weg. En ja, het zijn de regels van Tweakers zelf.

Edit: Plus dit was ook iemand die dit al meer dan 10 keer gedaan had.
Niemand is een dief van zijn eigen portemonnee. Als je 300 a 400 kan pakken, ga je niet voor 100 of 200 euro aan eerlijke gamer verkopen.

Ik zie ook niemand zijn huis tegen aanschafwaarde verkopen omdat marktprijzen hoger zijn. En geen koper zeurt dat de destijds de verkoper tonnen minder heeft betaald. Kwestie van vraag en aanbod, zolang de kopers bereid zijn de scalpprijzen te betalen, zullen de prijzen niet zaken.
Zeryth schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:10:
Iemand anders nog steeds geen shipment confirmation ontvangen van de drop van vrijdag?
Wat is je status van de order als je die opzoekt?

Als ik teruglees in je post historie zie ik dat jij adres hebt laten aanpassen bij IG. Ik weet niet hoe je dat voor elkaar gekregen hebt als de order nog niet doorgezet is, dus wellicht dat je er zelf voor gezorgd hebt dat AMD jouw order niet meer in de systemen van IG kan laden.

En anders even met AMD bellen.

• m.z
trabuca schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:41:
Ligt het aan mijn instellingen of worden de discord alert subscriptions in de part alert groep automatisch gewist? Ik vond het al zo stil vandaag.
Dit staat volgensmij vastgepint in het begin van de chat dat deze dagelijks leeggemaakt worden om de snelheid/stabiliteit te behouden met namen voor mobiele gebruikers.

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05 10:14
karakedi schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:20:
[...]
Niemand is een dief van zijn eigen portemonnee. Als je 300 a 400 kan pakken, ga je niet voor 100 of 200 euro aan eerlijke gamer verkopen.

Ik zie ook niemand zijn huis tegen aanschafwaarde verkopen omdat marktprijzen hoger zijn. En geen koper zeurt dat de destijds de koper tonnen minder heeft betaald. Kwestie van vraag en aanbod, zolang de kopers bereid zijn de scalpprijzen te betalen, zullen de prijzen niet zaken.
Rare vergelijking. Een huis koop en verkoop je in een ander jaar.

Ik heb een 6800XT zwart bij AMD gekocht en zonder winst aan een vriend verkocht. Mocht ik de loterij nogmaals winnen, dan gaat de kaart zonder *directe* winst door naar een 'eerlijke gamer'. Onder kleine conditie, dat wel.

• Zeryth
Postman schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:43:
[...]

Wat is je status van de order als je die opzoekt?

Als ik teruglees in je post historie zie ik dat jij adres hebt laten aanpassen bij IG. Ik weet niet hoe je dat voor elkaar gekregen hebt als de order nog niet doorgezet is, dus wellicht dat je er zelf voor gezorgd hebt dat AMD jouw order niet meer in de systemen van IG kan laden.

En anders even met AMD bellen.
yeah, de status is nog steeds in processing dus ik weet t ff niet, heb t inderdaad aangepast en kan zijn dat daardoor het amd systeem t niet meer kan zien. ik wacht wel geduldig af tot dinsdag want dan is de shipping period afgelopen.
Zeryth schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:51:
[...]

yeah, de status is nog steeds in processing dus ik weet t ff niet, heb t inderdaad aangepast en kan zijn dat daardoor het amd systeem t niet meer kan zien. ik wacht wel geduldig af tot dinsdag want dan is de shipping period afgelopen.
Zou morgen toch wel even een belletje doen naar AMD Benelux.

Maar er was nog iemand meer in dit topic die geen shipping heeft gehad, kan het alleen niet meer terug vinden zo.

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 20:32
Postman schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:14:
[...]

Zou morgen toch wel even een belletje doen naar AMD Benelux.

Maar er was nog iemand meer in dit topic die geen shipping heeft gehad, kan het alleen niet meer terug vinden zo.
Waren er meerdere die geen tracking info hadden of status. Hopelijk komt het goed. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Ferio op 22-04-2021 21:57 ]

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 07:19
m.z schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:48:
[...]

Dit staat volgensmij vastgepint in het begin van de chat dat deze dagelijks leeggemaakt worden om de snelheid/stabiliteit te behouden met namen voor mobiele gebruikers.
Klopt, de alerts zelf worden dagelijks gewist. Maar ik moet me steeds opnieuw inschrijven voor de alerts om een melding te krijgen. Dus steeds aangegeven welke producten ik wil en voor welke landen. Hebben meer mensen dat?

• MartinPRO
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-03 14:32
Zeryth schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:51:
[...]

Ik heb ook nog steeds processing.. maf dat andere hun bestelling al mogen ontvangen..

• Zeryth
tenmiste heeft nvidia mij niet vergeten, heb wel ff spam van hen ontvangen, maar gelukkig dat ik niet de enige ben.

• Zeryth
trabuca schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:35:
[...]

Klopt, de alerts zelf worden dagelijks gewist. Maar ik moet me steeds opnieuw inschrijven voor de alerts om een melding te krijgen. Dus steeds aangegeven welke producten ik wil en voor welke landen. Hebben meer mensen dat?
hmm dat zou niet moeten, je krijgt namelijk een role die niet verwijderd wordt, en de roles worden ge tagged waardoor jij een notificatie krijgt.

• m.z
Zeryth schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:57:
[...]

hmm dat zou niet moeten, je krijgt namelijk een role die niet verwijderd wordt, en de roles worden ge tagged waardoor jij een notificatie krijgt.
Oh, sorry niet goed gelezen :F. Dat je je steeds opnieuw moet inschrijven is vreemd. Je hoef in principe maar een keer het land te selecteren en je voorkeur kaarten. Misschien eens controleren of je nog het land/kaart geselecteerd hebt? Andere optie is nog Telegram, wat ik persoonlijk fijner vond omdat ik minder afhankelijk hoef te zijn van mijn PC, heb ook de kaart via mijn OnePlus besteld, via een van de 4 links.

• Remth2
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-01 14:22
MartinPRO schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:57:
[...]

Nice. Wel gewoon track&trace ontvangen? Hier staat in progress :(
Ligt er aan wanneer hij heeft besteld, kan ook van vorige week zijn he :)
Remth2 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:12:
[...]

Ligt er aan wanneer hij heeft besteld, kan ook van vorige week zijn he :)
Zowel @MartinPRO als @Zeryth hebben op vrijdag 16 april besteld. Waarom er nog steeds geen verzending van die orders is vind ik ook hooguit bijzonder.
Nogmaals het beste is om even telefonisch contact te hebben met AMD Benelux. Dit is de enige klantenservice die ook daadwerkelijk in je order kan kijken. En ga nou niet wachten want dan verpest je heel je weekend met lopen stressen omdat je niets weet, zeker als straks mensen al een verzending krijgen van de drop van eergisteren.
De volgorde op de AMD website is trouwens weer terug gezet naar 'normaal'.
Mocht deze wijzigen dan lijkt dat tot op heden de enige betrouwbare manier om een drop te voorspellen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JT-kXp01rmwFihlsCNcqSUY_3IM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/De3stB6zPuakqkr6TXTxE4oL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Postman op 23-04-2021 07:24 ]

• Sebastiaandebru
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11-2025
rutgerdj schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:03:
Aangezien het erop lijkt dat drops tegenwoordig random gaan zijn heb ik ff een klein scriptje gemaakt dat ervoor zorgt dat je ingelogd blijft op Paypal. Zodat ik gewoon een browser open kan laten staan en er niet op hoef te letten. Als er dan een drop komt ben ik nog ingelogd en scheelt dat weer 20 seconden.

KOPIEER NOOIT ZOMAAR SCRIPTJES VAN INTERNET, CONTROLEER ALTIJD EERST WAT ERIN STAAT.

Hier is de code geformat zodat je kan zien dat er geen gekke dingen gebeuren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
javascript:(async () => {
    var timeoutDiv = document.getElementById("sessionTimeout");
    var clickEvent = new Event("click");
    setInterval(() => {
        if (timeoutDiv.ariaHidden === "false") {
            timeoutDiv.dispatchEvent(clickEvent);
            console.log("Clicked to prevent timeout");
        }
        console.log("Checking");
    }, 3000);
})()

En dan hier de code nogmaals, maar dan zonder enters zodat je het in een bookmark kan doen en gewoon een keer kan runnen op de paypal site en dan hoef je er niet meer naar om te kijken:

code:
1
javascript:(async () => {var timeoutDiv = document.getElementById("sessionTimeout");var clickEvent = new Event("click");setInterval(() => {if (timeoutDiv.ariaHidden === "false") {timeoutDiv.dispatchEvent(clickEvent); console.log("Clicked to prevent timeout");}console.log("Checking");}, 3000);})()
Top! Dankjewel!

• Sebastiaandebru
Postman schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:23:
De volgorde op de AMD website is trouwens weer terug gezet naar 'normaal'.
Mocht deze wijzigen dan lijkt dat tot op heden de enige betrouwbare manier om een drop te voorspellen.[Afbeelding]
Eens. Ik vraag me nog wel af in hoeverre ze in het patroon woensdag-vrijdagavond blijven hangen. Ze zouden theoretisch natuurlijk gewoon ook op een maandag kunnen droppen (of zelfs in een weekend). Het lijkt enigszins wel samen te hangen met hun fysieke doorstroom (gelukkig voor ons).

• Remth2
Postman schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 06:50:
[...]

Zowel @MartinPRO als @Zeryth hebben op vrijdag 16 april besteld. Waarom er nog steeds geen verzending van die orders is vind ik ook hooguit bijzonder.
Nogmaals het beste is om even telefonisch contact te hebben met AMD Benelux. Dit is de enige klantenservice die ook daadwerkelijk in je order kan kijken. En ga nou niet wachten want dan verpest je heel je weekend met lopen stressen omdat je niets weet, zeker als straks mensen al een verzending krijgen van de drop van eergisteren.
Dat is erg zuur idd voor beide tweakers. Zo'n verzending, hoelang duurt dat ongeveer normaal gesproken dan? In hun geval zou ik idd een belletje doen
Sebastiaandebru schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:37:
[...]

Eens. Ik vraag me nog wel af in hoeverre ze in het patroon woensdag-vrijdagavond blijven hangen. Ze zouden theoretisch natuurlijk gewoon ook op een maandag kunnen droppen (of zelfs in een weekend). Het lijkt enigszins wel samen te hangen met hun fysieke doorstroom (gelukkig voor ons).
Weekend valt af, ze werken alleen op werkdagen. E-mails die in het weekend aankomen lijken eerder te komen door een vertraging in het systeem dan dat er iemand aan het werk is daar. De rest volkomen mee eens.
Remth2 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:50:
[...]

Dat is erg zuur idd voor beide tweakers. Zo'n verzending, hoelang duurt dat ongeveer normaal gesproken dan? In hun geval zou ik idd een belletje doen
Normaal was het drop op donderdag en dan verzending al op vrijdag, maandag of uiterlijk dinsdag.
Nu lijkt het dat ze extra controle doen, dus duurt het allemaal wat langer. Maar er zat nooit meer dan een werkdag tussen verzendingen. En aangezien de meeste al op woensdag verzending hadden en gisteren bezorging, zou het nu al 2 werkdagen zijn. Iets klopt hier dus niet in het proces bij deze specifieke gevallen.

• Remth2
Postman schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:04:
[...]

Normaal was het drop op donderdag en dan verzending al op vrijdag, maandag of uiterlijk dinsdag.
Nu lijkt het dat ze extra controle doen, dus duurt het allemaal wat langer. Maar er zat nooit meer dan een werkdag tussen verzendingen. En aangezien de meeste al op woensdag verzending hadden en gisteren bezorging, zou het nu al 2 werkdagen zijn. Iets klopt hier dus niet in het proces bij deze specifieke gevallen.
Aha bedankt, dan weet ik waar ik op moet letten met mijn bestelling van de 21ste. Daar heb ik nog geen verzend bevestiging van maar dat kan dus nog komen. Geduld, vind ik soms toch best lastig, soms kan ik het heel goed maar soms ... _O-

• Sebastiaandebru
Postman schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:01:
[...]

Weekend valt af, ze werken alleen op werkdagen. E-mails die in het weekend aankomen lijken eerder te komen door een vertraging in het systeem dan dat er iemand aan het werk is daar. De rest volkomen mee eens.
Eens, het zou theoretisch wel kunnen natuurlijk, die weekenden maar ik geloof ook niet dat ze mensen extra willen betalen om hun klanten extra te "zieken" ;-). Als ze ons echt gek zouden willen maken zouden ze bijvoorbeeld wel 2 drops kunnen doen deze week en dan volgende week geen drops, gelukkig voor ons zijn ze niet zo erg :9.
Remth2 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:09:
[...]

Aha bedankt, dan weet ik waar ik op moet letten met mijn bestelling van de 21ste. Daar heb ik nog geen verzend bevestiging van maar dat kan dus nog komen. Geduld, vind ik soms toch best lastig, soms kan ik het heel goed maar soms ... _O-
Haha, ik weet precies hoe je je voelt. Hoe vaak ik in november niet mijn e-mail gecontroleerd heb :P Dat zelfs mijn e-mail provider op een moment een 403 Access Denied gaf vanwege te vaak F5 :+
En toen was het niet 5-7 werkdagen doorloop bij AMD, maar nog 8-10.

• MartinPRO
Ik heb net een mailtje van AMD ontvangen.

Thank you for your email.

Your order is under progress still the tracking details are unavailable it will ship you shortly I appreciate your patience in this regard

Punten en komma's waren fijn geweest..
Helaas geen idee waarom er een vertraging is ontstaan. Dat wordt dan volgende week ontvangen :|

• Remth2
MartinPRO schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:32:
Ik heb net een mailtje van AMD ontvangen.

Thank you for your email.

Your order is under progress still the tracking details are unavailable it will ship you shortly I appreciate your patience in this regard

Punten en komma's waren fijn geweest..
Helaas geen idee waarom er een vertraging is ontstaan. Dat wordt dan volgende week ontvangen :|
Maar nog wel zeker van je product dus, dat is wel een fijne gedachte!

• MartinPRO
Remth2 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:47:
[...]

Maar nog wel zeker van je product dus, dat is wel een fijne gedachte!
Ik heb 2 orders lopen bij AMD. 1 6900 en 1 6800 voor m'n broertje ter vervanging van zijn 1660, dus ben bang dat er bij hun belletjes zijn gaan rinkelen. Het zijn wel 2 losse orders. Een op vrijdag en een op woensdag. Hoop dat ze beiden aankomen

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
MartinPRO schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:51:
[...]

Ik heb 2 orders lopen bij AMD. 1 6900 en 1 6800 voor m'n broertje ter vervanging van zijn 1660, dus ben bang dat er bij hun belletjes zijn gaan rinkelen. Het zijn wel 2 losse orders. Een op vrijdag en een op woensdag. Hoop dat ze beiden aankomen
Ik ben benieuwd of je ze beide geleverd krijgt. Geeft meteen duidelijkheid of ik na een 6800 nog een 6800 XT MB kan bestellen.

• Fancyland
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-05 13:43
Call it wishful thinking; wellicht zijn de drops nu random omdat ze vaker kaarten binnen krijgen en er weer zo snel mogelijk vanaf willen. Ze maken niet de maximale winst, dus zullen ze de 'goedkope' kaarten niet lang in een warehouse willen hebben.
MartinPRO schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:51:
[...]

In principe moet dit geen probleem zijn, al meer mensen die zelfs met de vorige week erbij elke week een andere GPU hebben kunnen bestellen en ook geleverd kregen.

Tot op heden maar een paar die geannuleerd zijn, waarbij het lijkt dat in het verleden fouten gemaakt zijn (2x 6900XT geleverd bijv.).

Mja, het hele proces bij AMD is echt complete willekeur en het lijkt ook wel of je geluk moet hebben welke medewerker jouw order afhandelt. Als die toevallig een rotdag heeft, dan heb jij ook een rot week.

Ik blijf goede hoop voor je houden en waardeer het als je ons blijft voorzien van informatie zodra er iets meer bekend is!

• -jacQues-
Fancyland schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:12:
Call it wishful thinking; wellicht zijn de drops nu random omdat ze vaker kaarten binnen krijgen en er weer zo snel mogelijk vanaf willen. Ze maken niet de maximale winst, dus zullen ze de 'goedkope' kaarten niet lang in een warehouse willen hebben.
AMD maakt juist wel maximale winst door direct aan consumenten te verkopen. Maar je hebt gelijk dat ze de voorraad zo laag mogelijk willen houden. Dat werkt kostenbesparend.

• m.z
Remth2 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:09:
[...]

Misschien hebben wij, die besteld hebben op de 21e wel geluk en komt het maandag binnen, valt er dan toch nog wat te vieren op Koningsdag :p. Helaas weet ik niet of ik dan minimaal 1,5 m afstand kan houden van de kaart.

• StevenvD1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-01-2025
Medetweaker geholpen met de scriptjes en diegene heeft tijdens de vrijdagdrop niet één, maar twee kaarten weten te bemachtigen.

Ondertussen vis ik weer achter het net.

En die tweede GPU? Lekker met markup op V&A zetten.
Waarom helpen we elkaar nog?

• Remth2
m.z schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:43:
[...]

Misschien hebben wij, die besteld hebben op de 21e wel geluk en komt het maandag binnen, valt er dan toch nog wat te vieren op Koningsdag :p. Helaas weet ik niet of ik dan minimaal 1,5 m afstand kan houden van de kaart.
Mss wel maar dan moet er vandaag wel een verzending komen met T&T XD Ik hoop eigenlijk dat dat vandaag nog komt, maar ben er bang voor

• hanzzz104
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-12-2025
StevenvD1 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:06:
Medetweaker geholpen met de scriptjes en diegene heeft tijdens de vrijdagdrop niet één, maar twee kaarten weten te bemachtigen.

Doe maar niet met Markup bij V&A, daar is al teveel vervuiling met scalpers; het is geen 2e hands kaart he.

Maar als iemand een tweede kaart kwijt moet (voor een redelijk bedrag) kan dat onderhands met mij :)

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:20
hanzzz104 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:23:
[...]

Doe maar niet met Markup bij V&A, daar is al teveel vervuiling met scalpers; het is geen 2e hands kaart he.

Maar als iemand een tweede kaart kwijt moet (voor een redelijk bedrag) kan dat onderhands met mij :)
Ik gok dat je over de essentie van zijn bericht heen leest

Een beetje wat ik ook begin te voelen... Erg zuur dit :(

• hanzzz104
  • Laatst online: 04-12-2025
Source90 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:25:
[...]

Ik gok dat je over de essentie van zijn bericht heen leest
Nee hoor, is lullig dat je zelf dan net de boot mist, maar ging me om het laatste deel; teveel te duur aanbod op onze eigen V&A al (ook al handelaren gespot)

• Musho
  • Laatst online: 28-04 11:37
Zojuist een bericht gekregen dat mijn defecte 6900xt is ontvangen, en dat er een refund initiated is. De reden die ik kreeg was "shortage of stock". Wat een ontzettend slechte klantervaring is dit zeg. Sinds de release van de kaarten letterlijk elke week geprobeerd te kopen. Als het eindelijk lukt blijkt die DOA te zijn, en weigert AMD mij een nieuwe te leveren. Maar ondertussen wel netjes elke week weer een lading richting scalpers en bots sturen. Pffff, ben behoorlijk over de zeik.

• SenorBean
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-07-2021
Verwachten jullie deze week nog een drop?

• MartinPRO
SenorBean schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:31:
Verwachten jullie deze week nog een drop?
Eerlijk.. nee. Drops zullen nu random verlopen. Ik denk dat je de partalert van maandag tot vrijdag in de gaten moet houden

• MartinPRO
Musho schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:29:
Zojuist een bericht gekregen dat mijn defecte 6900xt is ontvangen, en dat er een refund initiated is. De reden die ik kreeg was "shortage of stock". Wat een ontzettend slechte klantervaring is dit zeg. Sinds de release van de kaarten letterlijk elke week geprobeerd te kopen. Als het eindelijk lukt blijkt die DOA te zijn, en weigert AMD mij een nieuwe te leveren. Maar ondertussen wel netjes elke week weer een lading richting scalpers en bots sturen. Pffff, ben behoorlijk over de zeik.
Dat is wel erg zuur en onbegrijpelijk dat ze je met de volgende drop niet gewoon van een kaart kunnen voorzien. Heb zelf ook al gemerkt dat customer service en AMD niet samengaan

• Sebastiaandebru

Dit maakt mij ergens wel boos, echt belachelijk dat diegene dan niet jou een wederdienst bewijst, niet echt Tweakers waardig als je het mij vraagt.

• StevenvD1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-01-2025
hanzzz104 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:26:
[...]

Nee hoor, is lullig dat je zelf dan net de boot mist, maar ging me om het laatste deel; teveel te duur aanbod op onze eigen V&A al (ook al handelaren gespot)
Essentie was dat deze persoon zijn 2e kaart dus met winst probeert te verkopen, ipv mij helpen nadat ik hem geholpen heb de kaart te bemachtigen.

• Zeryth
Gesproken met AMD CS over de telefoon en het lijkt er op dat ze het gewoon druk hebben, wat heel raar is. ik moet ze terug bellen als er volgende week nog steeds niets is.

• MartinPRO
Zeryth schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:13:
Gesproken met AMD CS over de telefoon en het lijkt er op dat ze het gewoon druk hebben, wat heel raar is. ik moet ze terug bellen als er volgende week nog steeds niets is.
CS?

• -jacQues-
Krijg ik ook niet gevonden op www.ns.nl ... :+

Verwijderd

Customer Service jongens, het is niet zo ingewikkeld.

• -jacQues-
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:25:
Oh, de klantenservice... Al die afkortingen ook. O-)

• filthymushroom
Jemig wat een nare situatie, sterkte met verwerken van het verlies. Laten we hopen dan iemand hier je kan helpen de komende tijd!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-05 15:58
Vriend van me heeft dit ook gehad met Amazon en een RTX 3070, geen mogelijkheid tot reparatie enkel refund.

• Musho
  • Laatst online: 28-04 11:37
Waar heb je een telefoonnummer hiervoor gevonden? Ben geneigd om ze ook even een belletje te geven. Ik vind deze "oplossing" voor een DOA product echt onacceptabel.

• MartinPRO
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:25:
Ik woon in Praag dus voor mij is het AMD.cz was dus even verward :p

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:20
Rzarect0r schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:32:
[...]

Vriend van me heeft dit ook gehad met Amazon en een RTX 3070, geen mogelijkheid tot reparatie enkel refund.
Hier ook bij Amazon.

Kreeg voor mijn 2 jaar oude kaart de aankoopwaarde terug. Heel leuk in normale tijden, immers 2 jaar "gratis" gegamed.

In deze tijden niet zo tof. Een tweedehands van dezelfde kaart gaat 2x over de kop nu.

Via ASUS geprobeerd.. Enkel via retailer
Amazon gemaild.. Probeer het eens via Asus.
Etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Source90 op 23-04-2021 13:37 ]

• Zeryth
Musho schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:35:
[...]

Waar heb je een telefoonnummer hiervoor gevonden? Ben geneigd om ze ook even een belletje te geven. Ik vind deze "oplossing" voor een DOA product echt onacceptabel.
op de amd website. https://www.amd.com/en/support/contact-call
Erg vreemd allemaal dit.
Druk hebben ze zelf veroorzaakt door elke order nog helemaal handmatig door te lopen pluizen. Waar ik al een beetje angst voor had begint langzaamaan waarheid te worden: de echte 'gamers' die 1 GPU willen kopen worden nu dusdanig tegengewerkt, terwijl de echte 'scalpers' er lachend doorheen fietsen.

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 16:45
Dit is wel erg zuur, maar ook voor anderen wel een waarschuwing om niet 2e hands te veel te betalen aan een particuliere 'scalper'. Stel je voor dat je 2x aanschafprijs betaalt en maar 1x terug krijgt via AMD dan ben je ook flink de sjaak.
Dit is niet alleen bij AMD zo hoor, een GPU RMA wordt eigenlijk overal als een creditering opgelost. Er is simpelweg nergens nog een GPU die op een plank stof ligt te vangen. Het is nog net geen dropshipment, maar veel scheelt het niet.

Wat helemaal zuur is dat je de komende maanden dus ook geen 6900XT meer kunt bestellen op jouw adres. Want dat wordt gezien als een dubbele order. Al ondertussen een aardige verzameling Tweakers die hetzelfde hebben meegemaakt door pakketten die zijn kwijtgeraakt, onterecht retour gestuurd door DHL of een defecte GPU hebben ontvangen.
Wat dat betreft krijg je waar je voor je betaald: een GPU tegen MSRP, geld voor de service ontbreekt helaas.

• filthymushroom
[MAUS] schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:04:
[...]

Dit is wel erg zuur, maar ook voor anderen wel een waarschuwing om niet 2e hands te veel te betalen aan een particuliere 'scalper'. Stel je voor dat je 2x aanschafprijs betaalt en maar 1x terug krijgt via AMD dan ben je ook flink de sjaak.
Daar heb je nog wel een behoorlijk goed punt ook ja... Daar had ik nog niet eens over nagedacht...

• MartinPRO
filthymushroom schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:07:
[...]

Daar heb je nog wel een behoorlijk goed punt ook ja... Daar had ik nog niet eens over nagedacht...
Bij je ouders/schoonouders/oma/opa/vriend/vriendin laten bezorgen

• filthymushroom
MartinPRO schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:08:
[...]

Bij je ouders/schoonouders/oma/opa/vriend/vriendin laten bezorgen
Haha, ik moet zeggen dat ik het voorlopig houd bij de kaart die ik nu heb gescoord... Er vanuit gaande dat die volgende week netjes binnen komt. Mocht ik nog een tweede willen (voor mijn vriendin) dan ga ik dit zeker gewoon bij moeders laten bezorgen...

• haltom
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20-05 09:11
[...]

Dit is niet echt van belang. De garantie van amd is namelijk niet overdraagbaar. dus als je van een iemand een kaart overkoopt en je kaart gaat stuk heb je sowieso pech en geen garantie

• [MAUS]
haltom schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:21:
[...]

Dit is niet echt van belang. De garantie van amd is namelijk niet overdraagbaar. dus als je van een iemand een kaart overkoopt en je kaart gaat stuk heb je sowieso pech en geen garantie
Dat wist ik dan weer niet :p, sowieso een goede aanvulling. Nu was ik voorlopig niet van plan om een nieuwe kaart te kopen 2e hands.

Heb het een paar maanden terug wel gedaan (RX 6800), maar vond ik achteraf toch veel te duur voor wat ik er mee deed dus heb die weer kostenneutraal kunnen doorverkopen gelukkig. Hoop nu binnenkort via AMD een RX 6700XT te bemachtigen, is voor mij ruim voldoende voor een mITX systeem wat ik 1x in de 2 weken misschien gebruik om op te gamen.

• rutgerdj
haltom schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:21:
[...]

Ik ben 99% zeker dat dit niet correct is en dat garantie gewoon overdraagbaar is naar een volgende eigenaar

• Zeryth
Garantie is niet overdraagbaar in veel gevallen, maar varieert per geval.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:00

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

[MAUS] schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:30:
[...]

Dat wist ik dan weer niet :p, sowieso een goede aanvulling. Nu was ik voorlopig niet van plan om een nieuwe kaart te kopen 2e hands.

Heb het een paar maanden terug wel gedaan (RX 6800), maar vond ik achteraf toch veel te duur voor wat ik er mee deed dus heb die weer kostenneutraal kunnen doorverkopen gelukkig. Hoop nu binnenkort via AMD een RX 6700XT te bemachtigen, is voor mij ruim voldoende voor een mITX systeem wat ik 1x in de 2 weken misschien gebruik om op te gamen.
The dream, iemand die kostenneutraal zijn 2e kaart verkoopt.
Met dit topic te volgen ben ik wel behoorlijk verzuurd aan het raken over hoe neutraal hier gedaan wordt tov scalpers in dit topic.
Nieuw kopen is me nog niet één keer gelukt, maar principieel ben ik tegen scalping. Ik weiger ook "een klein" extraatje te betalen.
En net dat lijkt hier aanvaard te worden. "De markt vraagt MSRP+500 euro en ik vraag maar +200. Wat ben ik een goede tweakert " - mentaliteit waar ik een bloedhekel aan heb.

• -jacQues-
rutgerdj schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:31:
[...]
Ik ben 99% zeker dat dit niet correct is en dat garantie gewoon overdraagbaar is naar een volgende eigenaar
Ja en nee.

De Nederlandse (Europese?) wetgeving zegt dat garantie op roerende/tastbare goederen per definitie overdraagbaar is. Uitzonderingen zijn er, maar een grafische kaart valt daar niet onder.

Echter, dezelfde wetgeving (maar een andere regel) zegt dat een fabrikant moeite moet doen om witwassen te voorkomen. Daarmee kan AMD de regel hanteren dat ze een product crediteren precies zoals die betaald is. Ofwel; de originele koper krijgt het geld terug op de gebruikte CC of PayPal rekening waar het product mee aangeschaft is. Dan is alles wettelijk, maar heb je een dubbel probleem als het via een scalper gekocht is. A) Je krijgt aanzienlijk minder terug dan wat je ervoor betaald hebt en B) werkt die scalper wel mee om jou het geld terug te geven?

• haltom
" THIS LIMITED WARRANTY, AND ANY IMPLIED WARRANTIES THAT MAY EXIST UNDER APPLICABLE LAW, APPLY ONLY IF YOU ARE THE ORIGINAL PURCHASER OF THE PRODUCT, AND LASTS ONLY FOR AS LONG AS YOU CONTINUE TO OWN THE PRODUCT. To be eligible for this Limited Warranty, the date of purchase of the Product is required. AMD may request the original sales receipt or a copy as proof of the date of purchase "

Bron: www.amd.com

• -jacQues-
haltom schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:40:
" THIS LIMITED WARRANTY, AND ANY IMPLIED WARRANTIES THAT MAY EXIST UNDER APPLICABLE LAW, APPLY ONLY IF YOU ARE THE ORIGINAL PURCHASER OF THE PRODUCT, AND LASTS ONLY FOR AS LONG AS YOU CONTINUE TO OWN THE PRODUCT. To be eligible for this Limited Warranty, the date of purchase of the Product is required. AMD may request the original sales receipt or a copy as proof of the date of purchase "

Ze mogen op hun site zetten dat je verplicht zelfmoord moet plegen wanneer je een videokaart met meer dan 250 euro winst doorverkoopt. Maar de (lokale) wet gaat altijd boven welke tekst dan ook. Dus wettelijk gezien heb je gewoon garantie. Een ander adres moet niet uitmaken, want verhuizen mag. Een andere naam maakt ook niet uit. Zolang je de aanschaf van het product maar aannemelijk kan maken. Daar komt de originele factuur om de hoek kijken. Zorg dus dat je die hebt en goed bewaard!

• [MAUS]
Joindry schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:36:
[...]

The dream, iemand die kostenneutraal zijn 2e kaart verkoopt.
Met dit topic te volgen ben ik wel behoorlijk verzuurd aan het raken over hoe neutraal hier gedaan wordt tov scalpers in dit topic.
Nieuw kopen is me nog niet één keer gelukt, maar principieel ben ik tegen scalping. Ik weiger ook "een klein" extraatje te betalen.
En net dat lijkt hier aanvaard te worden. "De markt vraagt MSRP+500 euro en ik vraag maar +200. Wat ben ik een goede tweakert " - mentaliteit waar ik een bloedhekel aan heb.
Ja, ik snap precies wat je bedoelt. In dit geval ging het om een kaart die ik 2e hands heb gekocht van iemand voor de prijs die diegene aan de webshop heeft betaald en dus ook voor diezelfde prijs heb doorverkocht. Uiteraard dus wel boven MSRP, maar voor mij natuurlijk gewoon de prijs die ik er voor heb betaald en dat is wat mij betreft prima, ik voeg geen waarde toe aan het product dus ik hoef ook geen mark-up, maar op het moment dat de markt zo is dat het product niet in waarde daalt ga ik er ook niet minder voor vragen natuurlijk. Maar iedereen mag daarvan vinden wat ie wil natuurlijk.
Hoop nu gewoon voor een redelijke prijs een goede kaart te kunnen kopen (nieuw) die ik zelf gewoon een lange periode kan gaan gebruiken. Tot die tijd voldoet de 1060 (die ik voor veel te veel geld heb gekocht :P ) nog prima.

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:47
-jacQues- schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:28:
[...]

Oh, de klantenservice... Al die afkortingen ook. O-)
uh.. klantenserv.. oooh je bedoelt support?

• rutgerdj
haltom schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:40:

Een stukje daaronder staat dit:

"SOME STATES AND JURISDICTIONS DO NOT ALLOW EXCLUSIONS OF CERTAIN IMPLIED WARRANTIES OR LIMITATIONS ON HOW LONG AN IMPLIED WARRANTY LASTS, SO SOME OF THE ABOVE LIMITATIONS MAY NOT APPLY TO YOU"

• haltom
Oke top! niet goed gelezen, goed om te weten. thnx!

• -jacQues-
haltom schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:03:
Oke top! niet goed gelezen, goed om te weten. thnx!
Maar let op: -jacQues- in "[ZT][AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen"

Het is gecompliceerd. Dan is er ook het dingetje van recht hebben en recht krijgen. Volgens mij is een creditatie billijk en dus ben je daarmee met een aankoop van een scalper feitelijk terug bij af. Dus je hebt garantie, maar..........
-jacQues- schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:11:
[...]

Maar let op: -jacQues- in "[ZT][AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen"

Het is gecompliceerd. Dan is er ook het dingetje van recht hebben en recht krijgen. Volgens mij is een creditatie billijk en dus ben je daarmee met een aankoop van een scalper feitelijk terug bij af. Dus je hebt garantie, maar..........
Ik heb dit al een keer helemaal uitgezocht en je hebt eigenlijk 3 varianten van garantie. Waarbij de fabrieksgarantie van AMD dus echt niet overdraagbaar zoals dat in hun voorwaarden staat.
De enige garantie die je hebt is de wettelijke garantie. Je kunt daarmee inderdaad via je originele factuur aanspraak maken op de garantie.

Vervolgens wordt het lastig. Eigenlijk zijn ze verplicht je product te vervangen voor een zelfde of een beter product. Je hoeft dan ook geen akkoord te geven met geld terug. Dat laatste mag alleen als ze kunnen aantonen dat het product of iets vergelijkbaars of beter niet meer gemaakt wordt. Dus in dit geval moet AMD aantonen dat ze gestopt zijn met het maken van GPU in zijn algemeenheid.
Het lastige is dat je als consument dit maar eens voor elkaar moet krijgen. Mocht je rechtsbijstand hebben dan is het vaak zo geregeld, want bedrijven hebben weinig zin in die juridische rompslomp met kans op bijkomende reputatieschade in de media. Zonder gaan ze proberen van alles te doen om onder hun verplichtingen uit te komen. Geef ze dan ook vooral geen IBAN of iets dergelijks zodat ze geld terug kunnen storten, blijf gewoon eisen dat je het product terug wilt hebben (AMD schijnt DOA direct te vernietigen, dus dat kunnen ze niet) of een vervangend of beter product wilt krijgen (in het geval van een 6900XT kun je dus niet beter krijgen, bij een 6800XT zou je dan wel een 6900XT mogen verwachten).

• -jacQues-
Postman schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:28:
[...]
Vervolgens wordt het lastig. Eigenlijk zijn ze verplicht je product te vervangen voor een zelfde of een beter product.
De wet schrijft dat (voor zover ik weet) niet voor. De 'oplossing' dient passend/kloppend te zijn. Een creditatie wordt over het algemeen als billijk gezien, waardoor dat "het is". Dit kan per geval (en per rechter) afwijken. Ik ben er te lang uit om te weten of er nu een consensus hierover is in de rechtspraak. Want dan kun je verwijzen naar rechtszaak X.

Dus je verhaal klopt. Maar AMD kan heel gemakkelijk claimen dat ze geen retailer zijn en geen kanalen heeft om je van een vervangend model te voorzien. Ze hebben geen voorraad. Volgende week weer wel natuurlijk, twee hele minuten lang. Maar onverminderd je rechten als consument, kunnen ze zich beroepen op het billijke van een creditatie.

• Jabadabadoe1
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-12-2021
[...]

En hierom zou Tweakers dus ook een harde lijn moeten trekken op scalpers in V&A . ;w

Ook al beschouwd Tweakers zichzelf alleen maar als tussenpersoon/facilitator heeft dit juridisch gezien wel gevolgen op gebied van zorgplicht. Er is ook jurisprudentie van tussenpersonen van verzekeringen die door de rechter aansprakelijk zijn gesteld i.v.m. niet nakomen zorgplicht als bijv. auto's meer of minder waard worden. Toen de verzekerde te weinig uitbetaald kreeg na een ongeluk ging hij naar de rechter om de tussenpersoon aansprakelijk te stellen, deze had hem namelijk ook moeten beschermen voor prijsveranderingen.

Ik weet alleen even niet of ik die uitspraak zo snel naar boven kan toveren.
Postman schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:28:
[...]

Ik heb dit al een keer helemaal uitgezocht en je hebt eigenlijk 3 varianten van garantie. Waarbij de fabrieksgarantie van AMD dus echt niet overdraagbaar zoals dat in hun voorwaarden staat.
De enige garantie die je hebt is de wettelijke garantie. Je kunt daarmee inderdaad via je originele factuur aanspraak maken op de garantie.

Vervolgens wordt het lastig. Eigenlijk zijn ze verplicht je product te vervangen voor een zelfde of een beter product. Je hoeft dan ook geen akkoord te geven met geld terug. Dat laatste mag alleen als ze kunnen aantonen dat het product of iets vergelijkbaars of beter niet meer gemaakt wordt. Dus in dit geval moet AMD aantonen dat ze gestopt zijn met het maken van GPU in zijn algemeenheid.
Het lastige is dat je als consument dit maar eens voor elkaar moet krijgen. Mocht je rechtsbijstand hebben dan is het vaak zo geregeld, want bedrijven hebben weinig zin in die juridische rompslomp met kans op bijkomende reputatieschade in de media. Zonder gaan ze proberen van alles te doen om onder hun verplichtingen uit te komen. Geef ze dan ook vooral geen IBAN of iets dergelijks zodat ze geld terug kunnen storten, blijf gewoon eisen dat je het product terug wilt hebben (AMD schijnt DOA direct te vernietigen, dus dat kunnen ze niet) of een vervangend of beter product wilt krijgen (in het geval van een 6900XT kun je dus niet beter krijgen, bij een 6800XT zou je dan wel een 6900XT mogen verwachten).
:Y

[ Voor 42% gewijzigd door Jabadabadoe1 op 23-04-2021 15:49 ]

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:12
Jabadabadoe1 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:43:
[...]

En hierom zou Tweakers dus ook een harde lijn moeten trekken op scalpers in V&A . ;w

Ook al beschouwd Tweakers zichzelf alleen maar als tussenpersoon/facilitator heeft dit juridisch gezien wel gevolgen op gebied van zorgplicht. Er is ook jurisprudentie van tussenpersonen van verzekeringen die door de rechter aansprakelijk zijn gesteld i.v.m. niet nakomen zorgplicht als bijv. auto's meer of minder waard worden. Toen de verzekerde te weinig uitbetaald kreeg na een ongeluk ging hij naar de rechter om de tussenpersoon aansprakelijk te stellen, deze had hem namelijk ook moeten beschermen voor prijsveranderingen.

Ik weet alleen even niet of ik die uitspraak zo snel naar boven kan toveren.

[...]

:Y
Wat maakt het nu uit als Tweakers het vierbiet, dan gaan de kaarten op MP/2dehands en kopen mensen ze daar, en als die het ook verbieden kopen mensen ze bij webshops voor even hoge rpijzen(al heb je dan wel garantie).

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

• dakari
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-05 13:33
Jabadabadoe1 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:43:
[...]

Ik vindt sowiezo het standpunt van Tweakers ten opzichte van scalpers discutabel. Het lijkt af en toe wel dat je er niets over mag zeggen en bij het minste wordt je post verwijderd. Het lijkt haast of men er zelf aan meedoet.

Goed, deze post zal nu ook wel weer verwijderd worden. Het zij zo. :+

An unexpected error has occurred

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:35

ParaWM

Pro Prutser

En ik zie dat DHL karretje rond kwart voor drie de straat in komen scheuren, vol in de ankers, in de achteruit en weer pleite. Vijf min later update van de shipment:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8LexXorl.jpg

Nou, die heeft in ieder geval zijn GPS punt gepakt weer voor de baas. Eens even klantenservice contacten :)

Sinterklaas wil bier !

Pagina: 1 ... 155 ... 286 Laatste

Let op:
Lees eerst de openingspost voor de veelgestelde vragen.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Standpunt met betrekking tot scalping op Tweakers
  • Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic!
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Pas op voor scamsites. Handige Harry's en Henriëttes weten ook dat er weinig tot geen aanbod is en springen daarop in met te-mooi-om-waar-te-zijn aanbiedingen. Laat je niet verleiden door een domme actie. Plaats de link niet hier als je twijfelt.
  • Bespreken en het delen van scripts is verboden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord