Dat is dan sowieso al apart te noemen, grote kans dat ze die order nu gezien hebben en daarom de 6700XT geannuleerd is.
Stond er nog iets van een reden in de annulering e-mail?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat is dan sowieso al apart te noemen, grote kans dat ze die order nu gezien hebben en daarom de 6700XT geannuleerd is.
Postman schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:38:
[...]
Stond er nog iets van een reden in de annulering e-mail?
Dear rikadoo,
Please note that your order below from the AMD.com Online Store has been cancelled. Per AMD’s checkout terms, in addition to customer-requested cancellations, AMD may also cancel multiple orders from the same person/household to allow us to reach the broadest number of customers.
Product SKU Product Name Qty Ordered Reason for cancellation
100-438385 AMD Radeon™ 1 Other
Your Order Information:
Order ID: xxx
Order Date: 16 April 2021
Shopper ID: xxx
If you have questions about your order, please visit:www.amd.com/onlinestorehelp
Please note: This email message was sent from a notification-only address that cannot accept incoming email. Please do not reply to this message.
Sincerely,
AMD.com Online Store Customer Service
www.amd.com/onlinestorehelp
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Ik ga er vanuit dat je de periode tussen 18 november en 21 januari bedoeld.
Dan hebben ze het beleid aangepast en zien ze een GPU als reden dat je niet nog een GPU kunt kopen. Jammer voor de mensen die vrienden willen helpen.
Ik ben er ook bang voor.Postman schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:46:
[...]
Dan hebben ze het beleid aangepast en zien ze een GPU als reden dat je niet nog een GPU kunt kopen. Jammer voor de mensen die vrienden willen helpen.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Dus vrij alle SKU's bestellen is ook van de tafel. Is het nu dan het maximaal 3 kaarten en sommige SKU's niet meer dan 1? Of moeten ze alle bestellingen handmatig langsgaan om scalper gedrag te vinden?
Ik heb er geen verklaring voor, is ook niet erg verder voor mij.SneakyNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:49:
[...]
Dus vrij alle SKU's bestellen is ook van de tafel. Is het nu dan het maximaal 3 kaarten en sommige SKU's niet meer dan 1? Of moeten ze alle bestellingen handmatig langsgaan om scalper gedrag te vinden?
Wat het ook is, het kan toch niet zo zijn dat ik mijn kaartje niet krijg, want ik was een van de eerste en heb nog niets hiervoor besteld.
Nog geen verzend bevestiging trouwens.
[ Voor 10% gewijzigd door rikadoo op 20-04-2021 08:08 ]
Geen idee wat ze precies doen. Ze slaan nu wel meer informatie op heb ik het idee, zoals IP adressen. Dit was voorheen niet.SneakyNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:49:
[...]
Wat het ook is, het kan toch niet zo zijn dat ik mijn kaartje niet krijg, want ik was een van de eerste en heb nog niets hiervoor besteld.
Nog geen verzend bevestiging trouwens.
Nog een laatste vraag: hoe heb je vrijdag besteld? Via de reguliere knoppen of die link van PartAlert?rikadoo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:07:
[...]
Ik heb er geen verklaring voor, is ook niet erg verder voor mij.
Je zult 1 deze dagen je shipping wel krijgen. Lijkt erop dat ze eerst alles nog aan het controleren zijn, ik kreeg dat mailtje om 2300. Dus ze zullen vandaag of vannacht wel met een update komen.
Telegrambot op de telefoon, en vervolgens gewoon op de PC naar de site en de kaart besteld zonder script oid.Postman schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:22:
[...]
Nog een laatste vraag: hoe heb je vrijdag besteld? Via de reguliere knoppen of die link van PartAlert?
En welke tijd is je order precies bij AMD binnengekomen (tijd kun je zien bij PayPal)?
Vrij laat, dus kan niet zo zijn dat ze daarom de order annuleren vanwege te vroeg bestellen ofzo.rikadoo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:31:
[...]
Telegrambot op de telefoon, en vervolgens gewoon op de PC naar de site en de kaart besteld zonder script oid.
Paypal: Vr 16-4-2021 21:07
Order submitted: Vr 16-4-2021 21:10
Order Confirmation: Vr 16-4-2021 21:27
Ik krijg de melding 'Ongeldige uitnodiging'.SneakyNL schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:17:
[...]
Staat in de OP:
Discord: https://partalert.net/join-discord
Buffalo77 | Pokemon Unite
Ze hebben invites uitgeschakeld. Ze weten nog niet wanneer ze nieuwe leden toestaan.ronalddus schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:19:
[...]
Ik krijg de melding 'Ongeldige uitnodiging'.
Zit de groep vol of is deze link verlopen?
Dit was inderdaad het probleem. Ik moest ook wat rustig aan de icoontjes aanklikken; wachten tot het betreffende kanaal zichtbaar werd en dan de volgende aanklikken. Daarbij werkte dit alleen op Discord desktop. In de iOS app kreeg ik niets voor elkaar.Fancyland schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:23:
[...]
Ik had eerst inderdaad beide, maar ik ben alleen geïnteresseerd in de amd.com drops. Mijn horloge trilde vrijdag toen ik aan het gamen was en ik nam aan dat het weer een amazon link was.
Om het te resetten ben ik uit de channel gegaan en er weer in, maar het leek niet te helpen, maar ik heb nu mijn fout gevonden. Ik had de Alerts channel niet op @Mention-only gezet. Nog even de volgende drops afwachten, maar ik ben vrij zeker van mijn fout.
Sorry voor de late reactie, ik was aan t genieten van mn nieuwe kaartPainkillA schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:03:
[...]
was jouw order status echt `shipped` of kreeg je hem binnen terwijl hij nog op `Order in process` stond?
Ik had nog een bracket liggen dus heb die gebruikt, een vriend van me heeft m zonder bracket en dat lijkt ook prima te gaan, geen sag of hangen oid voor nu, een verstevigd pci-e slot is wel iig een vereiste denk ik, de kaart zelf is ook goed rigide, wat natuurlijk ook helpt omdat je m met 2 schroeven aan de kast vast zetDaemonReem schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:41:
[...]
Wacht momenteel ook op mijn 6800xt via een medetweaker van V&A. Heb al gehoord dat het een zware jongen is! Waar moet ik aan denken? PCI-E slot van mijn moederbord is wel verstevigd (van ijzer volgens mij?). Is dit afdoende, of een bracket erbij zou wel handig zijn?
Dus je hoeft alleen NL aan te klikken om alleen AMD.com meldingen te zien? Ik heb het alvast gedaan en zie dat de Alerts nog zichtbaar zijn.Fancyland schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:42:
[...]
Dit was inderdaad het probleem. Ik moest ook wat rustig aan de icoontjes aanklikken; wachten tot het betreffende kanaal zichtbaar werd en dan de volgende aanklikken. Daarbij werkte dit alleen op Discord desktop. In de iOS app kreeg ik niets voor elkaar.
Klopt. De Alerts blijven zichtbaar, maar je krijgt geen notificatie meer. Denk er dan wel aan om de channel notificaties aan te passen via Notification Settings -> only @mentions.m.z schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:04:
[...]
Dus je hoeft alleen NL aan te klikken om alleen AMD.com meldingen te zien? Ik heb het alvast gedaan en zie dat de Alerts nog zichtbaar zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Fancyland op 20-04-2021 11:26 ]
Zou je mij kunnen vertellen welke Telegram bot dat is? Ik heb wel Discord kanalen maar telegram lijkt mij een stuk fijner. Bvdrikadoo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:31:
[...]
Telegrambot op de telefoon, en vervolgens gewoon op de PC naar de site en de kaart besteld zonder script oid.
Paypal: Vr 16-4-2021 21:07
Order submitted: Vr 16-4-2021 21:10
Order Confirmation: Vr 16-4-2021 21:27
Deze is te vinden in de TSfilthymushroom schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:44:
[...]
Zou je mij kunnen vertellen welke Telegram bot dat is? Ik heb wel Discord kanalen maar telegram lijkt mij een stuk fijner. Bvd
Het lijkt er ook op dat de tekst van AMD bij annuleringen is aangepast.
Topicstart / openingspost hetzelfde toch? ik denk dat iedereen begrijpt wat ik bedoel
[ Voor 11% gewijzigd door rikadoo op 20-04-2021 15:29 ]
TS is de persoon die het topic heeft geopend.rikadoo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:29:
[...]
Topicstart / openingspost hetzelfde toch? ik denk dat iedereen begrijpt wat ik bedoel
Heeft het vaak fout
Dit is precies mijn indruk als AMD het echt willekeurig zal doen. Maar goed, zoals ik eerder al aangaf denk ik niet dat dit gaat gebeuren, ze kunnen nu al nauwelijks door de orders heen komen met de extra nacontrole, laat staan als ze dan ook nog op dinsdag of woensdag nog meer orders moeten gaan verwerken.computerjunky schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:32:
Als drops n u random zouden zijn is de kans voor echte gamers die niet 7 dagen in de week achter de pc zitten 0,0% en zou amd dus effectief schijt hebben aan gamers. Lijkt mij niet dat ze zo dom zouden zijn... Je spect effectief de resellers (scalpers) die het de hele dag door doen.
Hoe moet ik in vredesnaam een kaart kopen als ik niet weet wanneer ik kans maak...
Wauw... Echt volledig overheen gelezen... Zelfs nog op zoek naar geweest net
Idd, zoals ik het nu zie ik direct via amd mijn ENIGE kans op een gpu die ik ook kan betalen en aan mijn eisen voldoet voor 1440p high refresh. Als amd random gaat droppen is die kans weg en kan ik beter een andere hobby zoeken voor de komende 2 jaar.Postman schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:42:
[...]
Dit is precies mijn indruk als AMD het echt willekeurig zal doen. Maar goed, zoals ik eerder al aangaf denk ik niet dat dit gaat gebeuren, ze kunnen nu al nauwelijks door de orders heen komen met de extra nacontrole, laat staan als ze dan ook nog op dinsdag of woensdag nog meer orders moeten gaan verwerken.
Zul je zien dat er vandaag of morgen opeens een drop is, en tegen de tijd dat de echte gamers het doorhebben alles al weg is. Zijn we weer terug in november 2020.
Verwijder je cookies, als dat niet werkt probeer chrome.caramba6667 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:05:
Ik heb geen idee wat er veranderd is op hun site, maar kan niet eens meer een processor die ze aanbieden in mijn mandje krijgen, voor een aantal weken terug kreeg ik in ieder geval nog een kaart in mijn mandje maar kon ik niet afrekenen, nu kan ik niets??? Kans ook verkeken denk ik zo.
Je moet alle cookies accepteren en adblock uit hebben staan.caramba6667 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:05:
Ik heb geen idee wat er veranderd is op hun site, maar kan niet eens meer een processor die ze aanbieden in mijn mandje krijgen, voor een aantal weken terug kreeg ik in ieder geval nog een kaart in mijn mandje maar kon ik niet afrekenen, nu kan ik niets??? Kans ook verkeken denk ik zo.
ik draai eigenlijk alleen Edge, en heb voor een poos terug gewoon iets in het mandje kunnen gooien. Nu kan ik ook na het verwijderen van de cookies niet iets in het mandje krijgen.XWB schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:13:
@caramba6667 Firefox geeft sowieso een foutmelding, zie ook de console (F12). Je zou nog Edge kunnen proberen. Die is op Chromium gebaseerd maar dan zonder alle Google tracking-ellende.
Heb je ze wel allemaal weer geaccepteerd? Anti-tracking en adblockers uitgezet?caramba6667 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:14:
[...]
ik draai eigenlijk alleen Edge, en heb voor een poos terug gewoon iets in het mandje kunnen gooien. Nu kan ik ook na het verwijderen van de cookies niet iets in het mandje krijgen.
Ik kan wel gewoon een 5800x toevoegen, ook in edgeXWB schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:17:
Of er is een issue op de AMD site, dat kan ook natuurlijk. Ik denk dat je dan even moet afwachten.
Lees even de topicstart, ook dit probleem is al behandeld daarin.caramba6667 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:14:
[...]
ik draai eigenlijk alleen Edge, en heb voor een poos terug gewoon iets in het mandje kunnen gooien. Nu kan ik ook na het verwijderen van de cookies niet iets in het mandje krijgen.
Oh damn. In Chrome krijg ik nu geen captcha en de cpu komt ook niet in mijn mandje. Cache geleegd en cookies verwijderd, nog steeds niet. En in Edge werkt het nu wel. Feest!caramba6667 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:42:
Hartelijk dank allemaal, ik krijg via Chrome uiteindelijk wel een ReCaphtcha, daar zag ik ook meteen dat BitDefender iets blokkeerde, dat kan ik dan weer nergens weer vinden in Edge......
En heb ik dan inderdaad voor 16 April dus geen last van gehad.
Let`s go for it then......
Ik zie juist dat er wordt gezegd (16:39u) dat ze de orders morgen verwachten en dan nog alles moeten verwerken. Dat zou een levering zijn op donderdag of vrijdag.Postman schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:29:
Volgens een aantal Tweakers op onze eigen Discord, die contact hebben gehad met Ingram Micro, zijn ze nu bezig met de verzending en zou de drop van afgelopen vrijdag morgen bezorgd gaan worden.
Benieuwd wie de eerste Shipping Confirmation e-mail gaat krijgen.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Kunnen ze ons niet een paar direct verkopen.Postman schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:29:
Volgens een aantal Tweakers op onze eigen Discord, die contact hebben gehad met Ingram Micro, zijn ze nu bezig met de verzending en zou de drop van afgelopen vrijdag morgen bezorgd gaan worden.
Benieuwd wie de eerste Shipping Confirmation e-mail gaat krijgen.
Exact mijn probleem! Ik moet gewoon werken overdag en in zekere zin echt vrij maken om hersenloos te F5en op donderdagavond. Bij random drops maak ik 0.0% kans. Zit er maar over te denken om toch een scalper kaart aan te schaffen, bespaard me vele uren rondneuzencomputerjunky schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:32:
Als drops nu random zouden zijn is de kans voor echte gamers die niet 7 dagen in de week achter de pc zitten 0,0% en zou amd dus effectief schijt hebben aan gamers. Lijkt mij niet dat ze zo dom zouden zijn... Je spect effectief de resellers (scalpers) die het de hele dag door doen.
Hoe moet ik in vredesnaam een kaart kopen als ik niet weet wanneer ik kans maak...
ja ik heb ondertussen al 30+ uur in deze onzin gestoken als ik die uren gewerkt had had ik al lang een scalper prijs GPUtje kunnen kopen bij een winkel. Gewoon ronduit belachelijk dit.JordyBl schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:56:
[...]
Exact mijn probleem! Ik moet gewoon werken overdag en in zekere zin echt vrij maken om hersenloos te F5en op donderdagavond. Bij random drops maak ik 0.0% kans. Zit er maar over te denken om toch een scalper kaart aan te schaffen, bespaard me vele uren rondneuzen
Je hoeft echt niet te F5.. bij drop van vrijdag heb ik een 6900xt kunnen bemachtigen dankzij melding van PartAlert op discord. Het duurde zelfs een minuut voordat ik achter de pc zat en begon met bestellen. Heb de partalert zowel op m'n pc als m'n mobiel.JordyBl schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:56:
[...]
Exact mijn probleem! Ik moet gewoon werken overdag en in zekere zin echt vrij maken om hersenloos te F5en op donderdagavond. Bij random drops maak ik 0.0% kans. Zit er maar over te denken om toch een scalper kaart aan te schaffen, bespaard me vele uren rondneuzen
Ja ik krijg gewoon geen alert heb het de afgelopen 3 donderdagen aan gehad maar kreeg echt totaal geen alert.MartinPRO schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:04:
[...]
Je hoeft echt niet te F5.. bij drop van vrijdag heb ik een 6900xt kunnen bemachtigen dankzij melding van PartAlert op discord. Het duurde zelfs een minuut voordat ik achter de pc zat en begon met bestellen. Heb de partalert zowel op m'n pc als m'n mobiel.
Dan heb je toch echt iets verkeerd ingesteld op je telefoon/pc.computerjunky schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:10:
[...]
Ja ik krijg gewoon geen alert heb het de afgelopen 3 donderdagen aan gehad maar kreeg echt totaal geen alert.
Bij partalert wilt hij soms niet opslaan. Ik moest ook meerdere keren de juiste symbolen aanklikken.computerjunky schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:10:
[...]
Ja ik krijg gewoon geen alert heb het de afgelopen 3 donderdagen aan gehad maar kreeg echt totaal geen alert.
Heeft PA alerts niet verschillende servers die op verschillende tijden afwisselend de knoppen controleren via VPN tegen de IP ban? Zoiets zou ik nog wel verwachten gezien hoe groot de PA community nu is.Postman schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:46:
PartAlert is geen optie meer toch op dit moment? Tenminste de invite voor de Discord werkt niet meer.
Daarnaast is het de vraag hoe lang ze nog kunnen weten dat er een drop is bij AMD. Via reguliere manieren is het niet meer mogelijk, dus kom je uit op wat onorthodoxe praktijken. Als ze het echt goed onder controle houden bij AMD dan worden die manieren ook gestopt.
Denk echt dat de manier van eind vorig jaar nog de beste is: met Distill.io en dan kijken wanneer er een knop verschijnt.
Dat zou dan nog een normale manier zijn. Echter was het op vrijdag dat er al een alert kwam voor de knoppen zichtbaar waren, dus ze doen iets op een andere manier. En ik kan er maar 2 bedenken, beide niet erg legitiem.michaelw1998 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:50:
[...]
Heeft PA alerts niet verschillende servers die op verschillende tijden afwisselend de knoppen controleren via VPN tegen de IP ban? Zoiets zou ik nog wel verwachten gezien hoe groot de PA community nu is.
Mailen zou ik zelf niet doen, omdat mails laat kunnen worden gelezen. Op Discord is wel gemeld dat iemand zijn huisnummer kon doorgeven door Ingram Micro te bellen. Zie ook informatie in TS:Zeryth schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:00:
Ik zit op de part alert discord en inderdaad, de invite link is uitgezet omdat er te veel members kwamen, we zitten nu op 40k members.
Op een andere topic, is het iemand gelukt het bezorg-adres aan te passen door Ingram micro te mailen?
De bestelling is gelukt, maar ik zie een verkeerd adres in de bevestiging. Gaat dit wel goed komen?
Contact opnemen met AMD Benelux en/of Digital River is tot op heden zinloos gebleken.
Nu lijkt het wel mogelijk te zijn om, als je tijdig bent, contact op te nemen met Ingram Micro. Zie daarvoor jelorono in "[ZT][AMD Radeon RX6000 series] Levertijden & Prijzen".
Dit is dus alleen voor aanpassen van een reeds verzonden order (e-mail 3 uit de lijst hierboven). Dit maakt het wel lastig, want de derde e-mail komt soms pas na 23u en dan is bellen naar IG wel erg lastig.
Hier contact opnemen om te vragen of de order gelukt is of andere onzinnige vragen is zinloos.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ja, er was ook ontzettend veel spam.Zeryth schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:00:
Ik zit op de part alert discord en inderdaad, de invite link is uitgezet omdat er te veel members kwamen, we zitten nu op 40k members.
Op een andere topic, is het iemand gelukt het bezorg-adres aan te passen door Ingram micro te mailen?
Ja, maat van me was zen huisnummer vergeten dus die had micro gebeld en hadden ze voor hem toegevoegd aan zijn order nummerZeryth schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:00:
Verwijderd
Ik ben gisteravond lid geworden op discord van partalert. Werkt prima maar Twitter is maar 1 seconde langzamer dus je mist niet veel behalve dat je dan op discord je eigen notificaties kunt kiezen (welke gfx kaart of console). Helaas zitten er ook een aantal scammers tussen op Amazon en daar krijg je ook meldingen van.Postman schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:46:
PartAlert is geen optie meer toch op dit moment? Tenminste de invite voor de Discord werkt niet meer.
Daarnaast is het de vraag hoe lang ze nog kunnen weten dat er een drop is bij AMD. Via reguliere manieren is het niet meer mogelijk, dus kom je uit op wat onorthodoxe praktijken. Als ze het echt goed onder controle houden bij AMD dan worden die manieren ook gestopt.
Denk echt dat de manier van eind vorig jaar nog de beste is: met Distill.io en dan kijken wanneer er een knop verschijnt.
Heeft het vaak fout
*kuch* Channel Alerts-sign-up *kuch*Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 05:05:
[...]
Ik ben gisteravond lid geworden op discord van partalert. Werkt prima maar Twitter is maar 1 seconde langzamer dus je mist niet veel behalve dat je dan op discord je eigen notificaties kunt kiezen (welke gfx kaart of console). Helaas zitten er ook een aantal scammers tussen op Amazon en daar krijg je ook meldingen van.
Mooi, dit komt overeen met wat Hardware Unboxing gisteren vermelde: YouTube: Are GPUs Getting Any Cheaper? CPU and GPU Stock Update [April 2021]. De prijzen zijn in het algemeen aan het dalen (zie YouTube: Are GPUs Getting Any Cheaper? CPU and GPU Stock Update [April 2021]), maar het zal even duren voordat de prijzen normaal zijn.tailfox schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:40:
https://reduxgaming.nl/pc...adeon-rx-6700-xt-oc-12gb/ prijzen gaan naar benenden
[ Voor 32% gewijzigd door m.z op 21-04-2021 09:53 ]
Als het gaat zoals de part alert voor de 3080 voor 756,- van Asus via amazon.de, dan klopt het wel.m.z schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:49:
[...]
Mooi, dit komt overeen met wat Hardware Unboxing gisteren vermelde: YouTube: Are GPUs Getting Any Cheaper? CPU and GPU Stock Update [April 2021]. De prijzen zijn in het algemeen aan het dalen (zie YouTube: Are GPUs Getting Any Cheaper? CPU and GPU Stock Update [April 2021]), maar het zal even duren voordat de prijzen normaal zijn.
Op de amazon deals/drops maak je bijna geen kans. Partalert is traag tov van de bot in een closed group.wauwwie schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:55:
[...]
Als het gaat zoals de part alert voor de 3080 voor 756,- van Asus via amazon.de, dan klopt het wel.
Ik denk alleen dat een bot die opgekocht heeft en direct het "re-sell" kanaal in gaat, want ik zag de popup, klikte direct en de kaart was al weg.
Die prijzen komen overeen met die op de EVGA site, die werken met een queue systeem. https://eu.evga.com/produ...s+Family&chipset=RTX+3080wauwwie schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:55:
[...]
Als het gaat zoals de part alert voor de 3080 voor 756,- van Asus via amazon.de, dan klopt het wel.
Ik denk alleen dat een bot die opgekocht heeft en direct het "re-sell" kanaal in gaat, want ik zag de popup, klikte direct en de kaart was al weg.
3070's voor 850? You wishm.z schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:40:
[...]
*kuch* Channel Alerts-sign-up *kuch*
Lees even de channels, zoals information en rules
nopeSource90 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:22:
Zijn er al mensen die een order update hebben van de vrijdag batch?
Order Date: 4/16/2021
Order Status: Order in Process
:[
Op de Tweakers Discord werd gemeld dat ze vandaag of morgen verzonden zouden moeten worden. Bij vorige drops duurde het ook +-1 week van bestellen tot levering dus ze zitten nog op schema. (Al zou het van mij ook wel wat sneller mogen gaan.Source90 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:22:
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Mwa.. die alert die ze geven kan ook eerder zijn dan listing. Je moet dan een paar keer verversen om de kaart te kunnen zien. Het gaat dan alsnog om enkele kaarten, maar tegen die tijd dat jij bij checkout bent, is de bot je al voor.karakedi schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:05:
[...]
Op de amazon deals/drops maak je bijna geen kans. Partalert is traag tov van de bot in een closed group.
Hier ook nog geen verzending helaasSource90 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:22:
Zo lang heeft het sinds begin januari niet meer geduurd hoor. Was vaak drop op donderdag, soms al shipping op vrijdag of maandag, uiterlijk dinsdag. En dan bezorging op maandag, dinsdag of woensdag.bibi2205 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:26:
[...]
Op de Tweakers Discord werd gemeld dat ze vandaag of morgen verzonden zouden moeten worden. Bij vorige drops duurde het ook +-1 week van bestellen tot levering dus ze zitten nog op schema. (Al zou het van mij ook wel wat sneller mogen gaan.)
Deze drop is wel sinds een lange tijd op de vrijdag geweest dus alles mag +1 dag zijn. Dus ze hebben eigenlijk tot morgen om te leveren anders is het echt langzamerPostman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:58:
[...]
Zo lang heeft het sinds begin januari niet meer geduurd hoor. Was vaak drop op donderdag, soms al shipping op vrijdag of maandag, uiterlijk dinsdag. En dan bezorging op maandag, dinsdag of woensdag.
Deze week zouden ze dan later zijn als de nieuwe drop, als er dus überhaupt een drop is deze week. Verwacht, als er een drop is, die dan ook pas morgen of wellicht weer op vrijdag.
Miners vinden het volgens mij prima om de scalperprijzen te betalen. Daarnaast zal je altijd mensen hebben die aan een nieuwe kaart moeten omdat de oude kapot is gegaan helaas.hanzzz104 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:29:
Laten we hopen dat de mensen met teveel geld allemaal voorzien zijn, als niemand de scalperprijzen nog betaald gaan de prijzen vanzelf omlaag....
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
En als je ziet hoeveel tijd je kwijt bent met de AMD.com drops proberen te bemachtigen dan is het voor een aantal mensen al niet interessant meer en betalen ze liever ergens anders meer om te GPU direct te kunnen krijgen.Soepstengel schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:42:
[...]
Miners vinden het volgens mij prima om de scalperprijzen te betalen. Daarnaast zal je altijd mensen hebben die aan een nieuwe kaart moeten omdat de oude kapot is gegaan helaas.
Helaas betrap ik mij er ook steeds vaker op dat ik denk, hmm zal ik toch?Postman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:48:
[...]
En als je ziet hoeveel tijd je kwijt bent met de AMD.com drops proberen te bemachtigen dan is het voor een aantal mensen al niet interessant meer en betalen ze liever ergens anders meer om te GPU direct te kunnen krijgen.
Iets voor MSRP kunnen kopen is leuk, maar het begint nu aardig op een parttime baan te lijken. Zeker de afgelopen weken met drops die of heel laat, of op een andere dag (en nog later) kwamen.
Hehehe, hehe, hèSoepstengel schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:42:
[...]
Miners vinden het volgens mij prima om de scalperprijzen te betalen. Daarnaast zal je altijd mensen hebben die aan een nieuwe kaart moeten omdat de oude kapot is gegaan helaas.
[ Voor 23% gewijzigd door m.z op 21-04-2021 12:33 ]
Denk dat ze nu wel genoeg hebben van al die wanhopige mensen die continu bellen om te vragen hoe er mee staat en of ze dingen kunnen aanpassen. Ga de vermelding dan ook weghalen uit de TS, dit gaat anders straks helemaal verkeerd.Zeryth schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:30:
Gebeld met ingram micro, adres aangepast, maar ze waren wel terughoudend. Ze vroegen ook waar ik het nummer, (030) 246 45 00, vandaan had, dus volgensmij is dit een intern nummer dat niet gebeld moet worden.
Het correcte nummer zal 030 246 4000 moeten zijn. Verder mogen ze blijkbaar het adres normaalgesproken niet aanpassen maar alleen de opdrachtgever, dus AMD. maar AMD claimt dat ze het niet kunnen aanpassen.
Geen idee hoe je het hebt opgezet.dee2me schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:01:
Ik heb distill.io opgezet als test (gratis is elke 6u).
Zelfs dan zitten er gaten in. Soms zelfs een uur.
Selection empty is, neem ik aan, een blanco site.
[Afbeelding]
Ik heb vandaag ook voor de eerste keer die errors gezien. Toen ik handmatig naar de site ging zag ik dat ik een ban te pakken had en mijn cookies moest clearen.dee2me schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:01:
Ik heb distill.io opgezet als test (gratis is elke 6u).
Zelfs dan zitten er gaten in. Soms zelfs een uur.
Selection empty is, neem ik aan, een blanco site.
[Afbeelding]
Ik heb van 1 kaart heel de container geselecteerd.Postman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:14:
[...]
Geen idee hoe je het hebt opgezet.
Ik had het toen ingesteld op het stukje van de pagina waar normaal een knop verschijnt. En dan elke 60 seconden controle.
Ik gebruik de cloud van distill hiervoor. Ik hoopte op meerder ip's die bij een ban automatisch worden geswitched.Tweekzor schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:27:
[...]
Ik heb vandaag ook voor de eerste keer die errors gezien. Toen ik handmatig naar de site ging zag ik dat ik een ban te pakken had en mijn cookies moest clearen.
Ik ga ook maar af op wat ik elders heb gelezen, de vorige drops heb ik niet zo aandachtig gevolgd aangezien ik telkens te laat was met bestellen.Postman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:58:
[...]
Zo lang heeft het sinds begin januari niet meer geduurd hoor. Was vaak drop op donderdag, soms al shipping op vrijdag of maandag, uiterlijk dinsdag. En dan bezorging op maandag, dinsdag of woensdag.
[ Voor 5% gewijzigd door bibi2205 op 21-04-2021 14:04 ]
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Ik vind het inderdaad niet goed dat mensen ze lastig vallen voor updates, moeten ze gewoon geduld hebben. maar tegelijkertijd is het wel belangrijk om problemen op te kunnen lossen want AMD en Digital River zijn steenkoude muren.Postman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:09:
[...]
Denk dat ze nu wel genoeg hebben van al die wanhopige mensen die continu bellen om te vragen hoe er mee staat en of ze dingen kunnen aanpassen.
Sebastiaandebru schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:38:
Ik ben benieuwd wanneer de volgende drop is. Ik verwacht morgenavond. Dit omdat:
- Sinds begin dit jaar de meeste drops op een donderdag waren om 17:30;
- Vervolgens zagen we dit patroon:
- 1 april 18:30;
- 8 april 20:30;
- 16 april 21:00.
Ik lees dat sommige mensen nu suggeren dat drops random worden maar ik ga eerder mee in het verhaal dat de Recaptcha gewoon niet werkte vorige week donderdag en dat ze het daarom hebben uitgesteld naar vrijdag. Het tijdstip zal, denk ik, ergens tussen 17:30-21:30 zijn met een grotere kans op een drop tussen 18:30 en 21:00.
Dacht dat voor Twitter het ook PartAlert is, dus als je al in de Discord groep zit is dat voldoende.Wie volgen jullie op Twitter voor eventuele alerts? Ik zit momenteel alleen in de Partalert Discord groep.
Helaas heb ik nog geen kaartmaar hoop uiteindelijk ooit een rx6800 te bemachtigen via de wekelijkse drop!
Volgens mij staat het sinds begin deze week aan bij de 5800x.Tirinium schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:18:
ik krijg nu weer een Re-Captcha op de AMD site bij videokaarten, drop aanstaande?
ik heb em nu bij AMD Radeon™ RX 6800 XT Midnight Black Graphics Card en dat was zeker niet aan het begin van de week.karakedi schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:21:
[...]
Volgens mij staat het sinds begin deze week aan bij de 5800x.
[ Voor 10% gewijzigd door Tirinium op 21-04-2021 16:25 ]
De reCAPTCHA zit nu op alle artikelen. Hoe bots hiermee om kunnen gaan weet ik niet, maar de "Add to Cart" knop komt vanzelf beschikbaar.Tirinium schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:22:
[...]
ik heb em nu bij AMD Radeon™ RX 6800 XT Midnight Black Graphics Card en dat was zeker niet aan het begin van de week.
Ja inderdaad ik merkte al dat het deze week niet op Firefox lijkt te werken voor mij, maar wel op Chrome.wauwwie schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:26:
[...]
De reCAPTCHA zit nu op alle artikelen. Hoe bots hiermee om kunnen gaan weet ik niet, maar de "Add to Cart" knop komt vanzelf beschikbaar.
Wat ik wel irritant vind is dat ik de reCAPTCHA niet op elke browser kan voltooien, en soms als ik die wel voltooid heb dan krijg je een error dat ik die niet gedaan heb. Vooral als ik te snel er door heen klik. Voor mijn gevoel zijn ze wel bezig om botting te ontmoedigen, hopelijk lukt ze dat ook en niet dat de beste bots er met de GPU's vandoor gaan.
Bij mij juiste Chrome niet (en die staat al in de ik-geef-al-mijn-privacy-mode-op) maar wel weer op Edge.Tirinium schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:27:
[...]
Ja inderdaad ik merkte al dat het deze week niet op Firefox lijkt te werken voor mij, maar wel op Chrome.
Tot gisteren ging de ReCaptcha bij de 5800x zonder problemen, sinds vanmorgen weer kapot. Lijkt wel dat dit elke woensdag gebeurt.wauwwie schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:29:
[...]
Bij mij juiste Chrome niet (en die staat al in de ik-geef-al-mijn-privacy-mode-op) maar wel weer op Edge.
Ik vermoed dat er een hoop frustratie bij een hoop mensen zal zijn bij de volgende drop als je niet eens de reCAPTCHA door komt als natuurlijk persoon.
Ohja, indeling is indeed aangepast. De RX 6800 staat opeens bovenaan, terwijl nog geen 10 min de 3 processors als eerste stonden.caramba6667 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:12:
AMD nu met de site bezig, of met producten?
Krijg andere indeling, en wik iets in de basket droppen, krijg vage foutmelding, en meteen ban? En dan zonder F5? Hehehe
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |