Amanoo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:22:
Ik heb momenteel de slechtste ervaring. Bij mij wil het helemaal niet werken. Momenteel knippert het systeem paars, maar het spelen met de gongmodule (zoals beschreven in de handleiding) verandert niets. Ik had ook een factory reset gedaan, om een ogenschijnlijk probleem op te lossen. Sinds die factory reset accepteert hij helemaal niets meer. Ik krijg een gedrag dat nergens beschreven staat. Ik denk dat de software in de war is geraakt door de factory reset. Dat zou niet mogen kunnen, De factory reset is toch een officiële functie van het systeem die in de handleiding beschreven staat, maar omdat het gedrag met die reset is veranderd is dit mijn vermoeden. Waarschijnlijk zit er een bug in die functie. Ik heb afgelopen weekend contact opgenomen met Netatmo, maar nog geen reactie teruggehad.
Ik denk ook dat de factory reset overbodig was. Maar mede omdat ik niet precies kon zien wat het systeem nu precies aan het does was, was destijds mijn conclusie dat het systeem de verkeerde gegevens had onthouden. Nu denk ik dat mijn telefoon niet goed verbinding maakte met de deurbel tijdens het instelproces, omdat mijn telefoon niet van netwerken zonder internettoegang houdt. Dan wil het overschakelen op 4G. Ik had dus 4G tijdelijk moeten uitzetten. Maar dat heb ik pas na de factory reset bedacht.
@
Trendingtrees Misschien dat jullie daar nog wat in kunnen betekenen? Hoe sneller ik contact heb met Netatmo, hoe beter. Want het lijkt er dus op dat ik momenteel een defect systeem heb. Ik zit best wel vast. Ik ben ook wel bereid om eerst zoveel mogelijk lokaal dingen op te lossen, bijvoorbeeld als Netatmo zou zeggen "hier is een firmware, en met deze tool kan je die flashen". Maar ik moet toch iets van externe hulp in een of andere vorm hebben om verder te kunnen.
EDIT: Ik bedenk me trouwens dat het wellicht zou kunnen dat de reset de SD kaart corrupt heeft gemaakt. Wanneer ik thuis ben ga ik dat nog even checken. Wellicht dat daar iets is misgegaan.
Hier ook de Netatmo Smart Deurbel. Vrijdag aangekregen en direct al geïnstalleerd. Heb ook wel wat problemen gehad met de installatie; maar dat kwam omdat ik mijn eigen ESP8266-smart-deurbelsysteem helemaal moest 'verwijderen' om de deurbel te installeren. (vooral veel kabels moeten omleggen in mijn electriciteitskast). Anyhow, de handleiding goed gelezen, alle stappen uitgevoerd & testen maar.
Waar loop ik direct tegenaan? De Wifi-ontvangst is echt gewoon om te huilen. De app geeft me steeds de melding dat "Video niet beschikbaar, de verbinding met de camera is verbroken" en dat ik het netwerk opnieuw moet instellen. Dat heb ik dus inmiddels al 6 keer gedaan. Even een samenvatting van de afgelopen week:
13/11 - Product aangekregen & direct 3 uur geïnvesteerd voor installatie (eigen deurbel was geen standaard systeem, dus dat lagvolledig aan mijzelf)
14/11 - Video's komen laat binnen, en live beelden gaat niet. Extra AP van zolder gehaald en dichter bij de deurbel geplaatst. Netwerk deurbel opnieuw ingesteld.
15/11 - Nog steeds netwerkproblemen. AP (nog) dichter bij de deur geplaatst. Precies 1.5m van de deurbel zelf.
16/11 - Nog steeds netwerkproblemen. Op de website van Netatmo geven ze de volgende tips: Zorg dat als je meerdere netwerken hebt, verschillende SSID's gebruiken. Strange, but Ok, ik zal het maar uitvoeren. Vanaf nu heeft de deurbel een eigen AP met eigen SSID. Netwerk deurbel opnieuw ingesteld.
17/11 - AP praktisch op de voordeur gekleefd. No change in issues.
18/11 - Ticket aangemaakt bij Netatmo, want ik kan niets testen op de deurbel. Alle opties hebben netwerk nodig (logisch). Netwerk opnieuw instellen gaat als een fluitje, maar daarna kan ik niets...
Mijn excuses voor de rant, maar een deurbel zou toch niet zo moeilijk mogen doen?