Iemand al geprobeerd stadia te sideloaden? Ik zie diverse YouTube filmpjes voorbij komen waarin mensen dat gedaan hebben.
Naast het instellen van de resolutie onder 'Geavanceerde weergave-instellingen' kun je onder 'Content matchen' (één stap omhoog) ook nog 'Dynamisch bereik van content matchen' instellen. Bij mij heeft dat een gunstig effect op de vloeiendheid bij het streamen vanaf een telefoon.ecm.smits schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:27:
[...]
Klopt. Maar dat is niet hetzelfde. In de app is echt alleen voor casten. En wat jij bedoelt is voor het platform Google tv.
Als ik nu bijv via mijn telefoon een voetbalwedstrijd stream dan stottert hij. Dat kun je niet corrigeren met de resolutie in Google tv. Daar was juist die andere functie voor.
Ik twijfel nog of 'Gamemode toestaan' bij de geavanceerde weergave-instellingen ook een gunstig effect heeft. In eerste instantie leek dat zo, maar wellicht haalt dat weinig uit.
Hier vind je nog wat informatie van Google zelf: https://support.google.com/chromecast/answer/10117046?hl=en.
Maar zet ik hem nou op 4k 60hz of 50hz? Hij staat standaard op 60hz en dynamisch bereik van content aanpassen. Verder heb ik met Amazon prime, HDR 10+ heel erg donkere beelden. Heb een Philips tv. Vrij nieuw niet High end. Iemand nog tips ?
PSN: JustinNL79
Of https://tweakers.net/medi...oogle-tv_p1188442/aanbod/trinity999 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:13:
[...]
Thnx voor de info.dat is beslissend om er ook een te halen Waar halen jullie de nieuwe Google tv vandaag? Hier in nl worden ze voor belachelijke prijzen aangeboden en in Duitsland zijn ze nog maar zeer sporadisch op voorraad
14590 Wp PV | 6 kWh Thuisaccu
Dat ligt beetje aan wat je zelf afspeelt op de Google TV.jpschouten79 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:26:
Maar zet ik hem nou op 4k 60hz of 50hz?
Heel kort door de bocht kan je zeggen dat voor meeste online materiaal (Netflix, Prime, Disney) je het beste 60hz kan instellen.
En klassieke TV apps (NPO, NLziet, Ziggo) kunnen meer baat hebben bij 50hz.
Maar als je 'Content matchen' aan hebt staan en al die andere instellingen voor beeld automatisch zet zal die altijd de juiste instellingen moeten pakken voor je.
Voordeel is dat je interface ook met 60hz verversen (mocht je dat verschil echt zien).
Wanneer je voor je gevoel denkt dat het niet helemaal vloeiend loopt kan je het vast zetten op 60/50hz.
De SoC (Amlogic S905D) is voor zover ik online kan vinden 64-bit.DoOrKnOB schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:47:
CCTV is dit een 64 bits versie
Hallo. Ik kan maximaal op 4k 30Hz? En op 1080P 60Hz? Hebben jullie dat ook?
Kun je ook een universele AB gebruiken voor de besturing van de nieuwste chromecast?
Hoe zit het met ondersteuning voor DTS(normaal 5.1)? Lees verschillende verhalen op internet, iemand die dit kan testen?
Hoe zit het met ondersteuning voor DTS(normaal 5.1)? Lees verschillende verhalen op internet, iemand die dit kan testen?
Alleen binnen een Ziggo netwerk.
Dus Chromecast mee naar de camping en hotspot opzetten met KPN of T-Mobile gaat niet werken om de app te kunnen gebruiken.
Geen idee of het wel kan met Vodafone.
Hangt af van welke afstandsbediening. Mijn Harmony Companion werkt prima. De originele werkt via Bluetooth en niet via infrarood (heeft de originele afstandsbediening overigens wel voor bediening van televisie of versterker). De universele moet dat dus ook ondersteunen.FutureCow schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:44:
Kun je ook een universele AB gebruiken voor de besturing van de nieuwste chromecast?
[ Voor 12% gewijzigd door JdJtA op 25-10-2020 10:01 ]
Misschien dat e.e.a. ook via HDMI CEC werkt.
ik kan bv met mijn TV AB ook door de menus van de PS4 browsen.
ik kan bv met mijn TV AB ook door de menus van de PS4 browsen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Nee... zit er iets in je aansluitingen wat max HDMI 1.4 ondersteuning heeft? TV? Receiver?Boris77 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:43:
Hallo. Ik kan maximaal op 4k 30Hz? En op 1080P 60Hz? Hebben jullie dat ook?
Als alternatief werkt het sideloaden van de normale Ziggo app icm een air mouse ook erg goed vond ik zelf. Dan heb je die ristricties gelukkig niet.mathy_ schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:52:
[...]
Alleen binnen een Ziggo netwerk.
Dus Chromecast mee naar de camping en hotspot opzetten met KPN of T-Mobile gaat niet werken om de app te kunnen gebruiken.
Geen idee of het wel kan met Vodafone.
Geen idee of je dat bedoelde, maar zover ik kon zien kon ik er geen ARMv8 apps op installeren.DoOrKnOB schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:47:
Dus ook al ondersteunt de SoC het... Het OS lijkt van niet helaas.
Inmiddels zelf gedaan. Works like a charm icm een Xbox controller.emil_406 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:22:
Iemand al geprobeerd stadia te sideloaden? Ik zie diverse YouTube filmpjes voorbij komen waarin mensen dat gedaan hebben.
Mau_Maus schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:24:toon volledige bericht
[...]
Nee... zit er iets in je aansluitingen wat max HDMI 1.4 ondersteuning heeft? TV? Receiver?
Misschien verkeerde poort op tv. Zit nu in 3
Kan zijn dat die beperking heeft. Hebben jullie hem op 4k staan of 1080p?
[...]
Als alternatief werkt het sideloaden van de normale Ziggo app icm een air mouse ook erg goed vond ik zelf. Dan heb je die ristricties gelukkig niet.
[...]
Geen idee of je dat bedoelde, maar zover ik kon zien kon ik er geen ARMv8 apps op installeren.
Dus ook al ondersteunt de SoC het... Het OS lijkt van niet helaas.
Hier sinds kort ook de nieuwe Chromecast met Google TV. Werkt echt super. Heerlijk klein ding en vervangt vanaf nu mijn tmobile tv kastjes. Tmobile TV werkt er prima op maar ook alle andere apps zoals NPO, Videoland en Netflix. Meer is er ook niet nodig. Heb er 2 gereserveerd bij Saturn.De in kleve. Kan ze deze week ophalen.
@hardware-lover
Je kan T-Mobile TV gewoon via een app bekijken op je Chromecast direct. Dit gaat via Kodi
Werkt echt super vloeiend en snel, je hebt ook gewoon alle kanalen die binnen je pakket zitten.
@hardware-lover
Je kan T-Mobile TV gewoon via een app bekijken op je Chromecast direct. Dit gaat via Kodi
[ Voor 32% gewijzigd door Pukson op 25-10-2020 13:04 ]
Add me op Stadia: Gloogle
Neen, van wat ik begrepen heb draait hij een 32 bit OS. Helaas worden op termijn 32 bit apps uitgefaseerd.DoOrKnOB schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:47:
Dat en het ontbreken van AV1 hardware decoding (waar o.a. Netflix op termijn naartoe gaat) maakt het een lastige 70 euro voor mij om uit te geven. Echter, gezien de tijd waarin de eerdere Chromecast devices werden ondersteund is het koffiedik kijken.
S905D3G, deze heeft tov van de X2 en Y2 verschillende aanvulllingen. Zo zijn de simpele S905 CPU's niet voorzien van ethernet ondersteuning.JdJtA schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 06:52:
[...]
De SoC (Amlogic S905D) is voor zover ik online kan vinden 64-bit.
>> Zou iemand van jullie MX Player eens kunnen sideloaden en dan via het custom codec pack (FFMPEG) eens kunnen kijken hoe AV1 video's draaien? Dus hoge en lage bitrate? Ik ben benieuwd hoe sterk de CPU is om dit via software decoding te doen
[ Voor 23% gewijzigd door W00fer op 25-10-2020 13:22 ]
@Pukson, ook voor jou geldt, ik had het over officiële oplossingen, niet over een (dubieus) alternatief, wat verder prima kan werken.
Testing, one, two ...
Opzich is het geen dubieus alternatief. Je gebruikt in feite gewoon de Tmobile web tv site. Maar oke, er is geen officele app in de store.hardware-lover schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:34:
@Pukson, ook voor jou geldt, ik had het over officiële oplossingen, niet over een (dubieus) alternatief, wat verder prima kan werken.
Add me op Stadia: Gloogle
Ik vraag me af waarom Google met al zijn inkoopkracht geen S905X4 processor heeft gebruikt. De S905D3G die ze nu gebruiken is meer dan een jaar oud. Wellicht om de prijs in de USA te verlagen tot 50 dollar?
De S905X4 ondersteund wél AV1 en diverse settop boxjes (zoals Roku) komen met Mediatek, Realtek of Intel CPU's met deze codec. Daarbij is de viewport van Android TV nog steeds in 1080P en niet in 4K, is de support voor 8K video zo goed als afwezig en omdat deze player nogal app gevoelig is, vraag ik me af in hoeverre hij nog ondersteund wordt binnen afzienbare tijd. Dolby Vision is leuk, maar welke tv's ondersteunen dat?
https://www.cnx-software....p-4k-8k-media-processors/
https://www.cnx-software....ox-supports-av1-decoding/
De S905X4 ondersteund wél AV1 en diverse settop boxjes (zoals Roku) komen met Mediatek, Realtek of Intel CPU's met deze codec. Daarbij is de viewport van Android TV nog steeds in 1080P en niet in 4K, is de support voor 8K video zo goed als afwezig en omdat deze player nogal app gevoelig is, vraag ik me af in hoeverre hij nog ondersteund wordt binnen afzienbare tijd. Dolby Vision is leuk, maar welke tv's ondersteunen dat?
Goede aanvulling, dat werkt prima, maar wel echt zonde want de Ziggo tv App werkt net wat soepeler. Maar als alternatief zeker een bruikbare optie.Mau_Maus schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:24:
[...]
[...]
Als alternatief werkt het sideloaden van de normale Ziggo app icm een air mouse ook erg goed vond ik zelf. Dan heb je die ristricties gelukkig niet.
[...]
Omdat ze dan een goede reden hebben om binnen 2 jaar al een nieuwe versie uit te brengen?W00fer schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:20:
Ik vraag me af waarom Google met al zijn inkoopkracht geen S905X4 processor heeft gebruikt. De S905D3G die ze nu gebruiken is meer dan een jaar oud. Wellicht om de prijs in de USA te verlagen tot 50 dollar?
Dat zou kunnen, maar Google is niet achterlijk. Ze zien dat Roku en Amazon ook met nieuwere boxen komen en denken vooruit. Ik denk dat het kostentechnisch gedaan is.emil_406 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:06:
[...]
Omdat ze dan een goede reden hebben om binnen 2 jaar al een nieuwe versie uit te brengen?
Overigens zou het wel leuk zijn als iemand custom roms weet uit te brengen voor dit apparaat, zodat je overbodige Google diensten kunt uitschakelen en/of AOSP LineageOS kan draaien.
Dan kun je Android TV 11 en verder straks gewoon installeren.
Zelfs Microsoft komt met een stick. Voor streaming gaming, maar dat is vooral omdat ze geen films en series hebben om aan te bieden.W00fer schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:47:
[...]
Dat zou kunnen, maar Google is niet achterlijk. Ze zien dat Roku en Amazon ook met nieuwere boxen komen en denken vooruit. Ik denk dat het kostentechnisch gedaan is.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Bij updaten van een apk 64 bit lukte het niet met 32 bit wel, dus conclusie de CCTV draait waarschijnlijk op 32 bitsJdJtA schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 06:52:
[...]
De SoC (Amlogic S905D) is voor zover ik online kan vinden 64-bit.
Bij updaten van een app wat origineel 32bit is lukt sowieso nooit naar 64bit. Alleen met een compleet nieuwe install.DoOrKnOB schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:00:
[...]
Bij updaten van een apk 64 bit lukte het niet met 32 bit wel, dus conclusie de CCTV draait waarschijnlijk op 32 bits
(Ja met root en Xposed zijn er mogelijkheden)
Maar goed zoals meerdere keren al aangegeven. Software is 32bit only helaas.
[ Voor 5% gewijzigd door Mau_Maus op 25-10-2020 19:08 ]
Andere HDMI poort en nu wel 4k 60hz. Hebben jullie de instelling altijd op 4k staan ook bij Ziggo bijvoorbeeld?
Kodi 18.8 geïnstalleerd via App Store, vandaag proberen updaten met originele 64 bits versie 18.9 maar lukt niet. Als CCTV op 64 bits draait dan had deze bij installatie toch de 64 bits moeten installeren. Waar kan ik de technische gegevens voor de CCTV vinden op internet. Dit was toch bij installatie van mijn shield de normale procedure.Mau_Maus schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:06:
[...]
Bij updaten van een app wat origineel 32bit is lukt sowieso nooit naar 64bit. Alleen met een compleet nieuwe install.
(Ja met root en Xposed zijn er mogelijkheden)
Maar goed zoals meerdere keren al aangegeven. Software is 32bit only helaas.
Zover ik weet kan je een bestaande 32bits app niet normaal updaten naar een 64bit variant.DoOrKnOB schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:49:
[...]
Kodi 18.8 geïnstalleerd via App Store, vandaag proberen updaten met originele 64 bits versie 18.9 maar lukt niet. Als CCTV op 64 bits draait dan had deze bij installatie toch de 64 bits moeten installeren. Waar kan ik de technische gegevens voor de CCTV vinden op internet. Dit was toch bij installatie van mijn shield de normale procedure.
Je Shield zou via de Play Store al de 64bit geïnstalleerd hebben van Kodi.
Sinds gisteren ook in het bezit van de nieuwe chromecast met android TV (besteld via Saturn.de en bij een Duitse collega laten leveren). Eerste ervaring is positief. Echter krijg ik de Google tv interface niet te zien. Is deze op een of andere manier te activeren? Of is die voor ons Nederlanders niet nog niet beschikbaar omdat de Chromecast hier niet released is?
Wat zie je wel? En wat verwacht je met 'Google TV interface'?gigidag schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:05:
Sinds gisteren ook in het bezit van de nieuwe chromecast met android TV (besteld via Saturn.de en bij een Duitse collega laten leveren). Eerste ervaring is positief. Echter krijg ik de Google tv interface niet te zien. Is deze op een of andere manier te activeren? Of is die voor ons Nederlanders niet nog niet beschikbaar omdat de Chromecast hier niet released is?
Standaard is dit zichtbaar namelijk.
Ik zie gewoon het scherm met een rij 'mijn apps'. Dan een rij met wat aanbevelingen vanuit 'Prime video's en dan een rij met aanbevelingen vanuit Google movies en als laatste een rij met aanbevelingen van YouTube. Daarnaast zijn er tabs, apps, zoeken en iets van media met daarin de aankopen uit Google movies. In de rij met tabs bovenaan het scherm staat trouwens vooraan google TV, maar die is niet te selecteren.
De Google tv interface zou een overzicht van content en aanbevelingen bieden van de verschillende streaming services en rijen met genre-aanbevelingen. Dan zou je ook nog tabs hebben voor series en films. Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?
De Google tv interface zou een overzicht van content en aanbevelingen bieden van de verschillende streaming services en rijen met genre-aanbevelingen. Dan zou je ook nog tabs hebben voor series en films. Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?
In Nederland kun je dit idd niet zien. Zet de taal maar eens op Engels. Dan zie je de interface veranderen zoals jij bedoeltgigidag schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:23:
Ik zie gewoon het scherm met een rij 'mijn apps'. Dan een rij met wat aanbevelingen vanuit 'Prime video's en dan een rij met aanbevelingen vanuit Google movies en als laatste een rij met aanbevelingen van YouTube. Daarnaast zijn er tabs, apps, zoeken en iets van media met daarin de aankopen uit Google movies. In de rij met tabs bovenaan het scherm staat trouwens vooraan google TV, maar die is niet te selecteren.
Bedankt voor je snelle reactie. Dit had ik in eerste instantie al gedaan, echter zonder het gewenste resultaat... Zal het nog eens proberen en als dat niet lukt een factory reset en de hele setup opnieuw uitvoeren, misschien dat dat nog wat uitmaakt.
Voor mij hetzelfde. Zie ook niets namelijk
Ook op Engels gezet en geen verandering. Nog reset daarna ofzo?
Ik heb hem op Engels gezet. En bij de Google assistant in de app de Engelse taal toegevoegd. Daarna de Google tv opnieuw opstartenBoris77 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:31:
Voor mij hetzelfde. Zie ook niets namelijk
Heb bij de google assistent op de telefoon 2 talen. Nederlands en Engels. De google tv op Engels en opnieuw opgestart. Geen verandering??
Oh nee sorry. Ik heb VPN aan staan in Amerika[. Dan krijg ik meteen alles zoals op de fotoBoris77 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:53:
Heb bij de google assistent op de telefoon 2 talen. Nederlands en Engels. De google tv op Engels en opnieuw opgestart. Geen verandering??
[ Voor 36% gewijzigd door ecm.smits op 25-10-2020 21:30 ]
Ok bedankt. Had dat ook al geprobeerd. Ga het nogmaals proberen. Nog tips voor VPN? Gebruik nu windscribe.
Express VPN heb ik. Erg goedBoris77 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:16:
Ok bedankt. Had dat ook al geprobeerd. Ga het nogmaals proberen. Nog tips voor VPN? Gebruik nu windscribe.
Nu op express VPN. Op Engels. Opnieuw opgestart. Verandert niks? Heel raar
Als je opnieuw opstart ben je de Amerikaanse verbinding weer kwijt. Dus taal op Engels ( verenigde Staten) VPN in Amerika. En terug naar beginscherm. Opnieuw opstarten hoeft nietBoris77 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:31:
Nu op express VPN. Op Engels. Opnieuw opgestart. Verandert niks? Heel raar
Heb ik gedaan. Niet opnieuw opgestart
Blijft hetzelfde. Taal Engels en VPN Amerika. Je google tv ook uit buitenland gehaald neem ik aan
Die van mij komt uit Duitsland
Blijft hetzelfde. Taal Engels en VPN Amerika. Je google tv ook uit buitenland gehaald neem ik aan
Ja die van mij ookBoris77 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:37:
Kun je eens wat foto’s sturen van je instellingen zowel VPN als taal?Boris77 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:37:
Vreemd. En je hebt je Google assistant ook op Engels staan?
Dan weet ik het niet. Je instellingen staan precies hetzelfde als bij mijBoris77 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:06:
Ja heb de assistant op Engels staan
Je bedoelt bij assistent. Talen hoe je tegen hem kan praten toch? Heb daar Engels en Nederlands staan
Als ik Nederland weghaal verandert er nog niks
Als ik Nederland weghaal verandert er nog niks
Boris77 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:39:
Je bedoelt bij assistent. Talen hoe je tegen hem kan praten toch? Heb daar Engels en Nederlands staan
Als ik Nederland weghaalt verandert er nog niks
/f/image/siTQmmzHRJJIX2cVAMloH75q.png?f=fotoalbum_large)
Ja in je Google home app. Zie foto
Ja heb het precies zo staan. En google tv op Engels. VPN Amerika. Vaaaaagg
Idd raarBoris77 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:45:
He he. Het is gelukt. Eerst VPN en dan taal instellen
APK Droid Info geïnstalleerd op CCTV.
De CPU Architectuur is ARMV7-A
Dus draait wel degelijk op 32 BIT
De CPU Architectuur is ARMV7-A
Dus draait wel degelijk op 32 BIT
Heeft de nieuwe Chromecast ook een guest mode? Hij lijkt mij interessant om in te zetten in de gastverblijven van onze b&b.
Beter.Boris77 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:57:
He he. Het is gelukt. Eerst VPN en dan taal instellen
Helaas, zo te zien (nog) niet:verzenden schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 01:04:
Heeft de nieuwe Chromecast ook een guest mode? Hij lijkt mij interessant om in te zetten in de gastverblijven van onze b&b.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LhKo5yuhDF6OwfxnbtMXzoSM.jpg?f=user_large)
Op deze manier is het bij mij ook gelukt! Maar dit betekend dus dat ik een VPN app moet aanschaffen om gebruik te blijven maken van deze functionaliteit?Boris77 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:45:
Er zal nog wel een update komen dan, mijn Android TV (wat volgens mij alleen wat ouder is dan Google TV op de Chromecast) heeft ook een Google assistent in het Nederlands. Die is wel een stuk beperkter in wat je kunt vragen vergeleken met je mobiel.gigidag schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 07:55:
[...]
Op deze manier is het bij mij ook gelukt! Maar dit betekend dus dat ik een VPN app moet aanschaffen om gebruik te blijven maken van deze functionaliteit?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De NPO (plus) app werkt prima als je gewoon bladert door het home screen naar het programma wat je wilt kijken, maar als je je profiel wilt wijzigen of wilt zoeken crasht de app bij mij eigenlijk altijd.
Dan kan ik natuurlijk alsnog besluiten om te casten naar de ChromeCast, maar dat is net niet de bedoeling. Ik denk dat NPO nog even een update uit zal moeten brengen.
Dan kan ik natuurlijk alsnog besluiten om te casten naar de ChromeCast, maar dat is net niet de bedoeling. Ik denk dat NPO nog even een update uit zal moeten brengen.
Zoals ik in komt de nieuwe chromecast naar nederland? al zei:
Aangezien de Google (Chromecast) TV inmiddels bij diverse Nederlandse webshops ook te krijgen is, waaronder BOL.com, is het topic veranderd in een verkapt 'post hier je bestelling en levertijd'-topic. Dergelijke opsomtopics proberen we te voorkomen.
Gelet op de verkrijgbaarheid mag de reguliere discussie/troubleshooting over de Google TV vanaf nu verder in Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2 .
[ Voor 131% gewijzigd door Michael Knight op 27-10-2020 12:58 ]
Aangezien de Google (Chromecast) TV inmiddels bij diverse Nederlandse webshops ook te krijgen is, waaronder BOL.com, is het topic veranderd in een verkapt 'post hier je bestelling en levertijd'-topic. Dergelijke opsomtopics proberen we te voorkomen.
Gelet op de verkrijgbaarheid mag de reguliere discussie/troubleshooting over de Google TV vanaf nu verder in Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2 .
[ Voor 82% gewijzigd door Michael Knight op 27-10-2020 12:59 ]
[ Voor 85% gewijzigd door Michael Knight op 27-10-2020 12:59 ]
[ Voor 83% gewijzigd door Michael Knight op 27-10-2020 12:59 ]
[ Voor 78% gewijzigd door Michael Knight op 27-10-2020 12:59 ]
Ik kan hem installeren maar heb geen abonnement dus weet niet of hij echt "werkt", maar is installeerbaar dus.trinity999 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:17:
Kan iemand al melden of de Canaldigitaal App ook werkt op de Google TV?
Gaat dus om deze app: https://play.google.com/s....streamgroup.canaldigital
[ Voor 14% gewijzigd door GrooV op 26-10-2020 14:16 ]
Ja om die app gaat het. Kan er weer een smartcard de deur uit. scheelt weer in abo kosten.GrooV schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:15:
[...]
Ik kan hem installeren maar heb geen abonnement dus weet niet of hij echt "werkt", maar is installeerbaar dus.
Gaat dus om deze app: https://play.google.com/s....streamgroup.canaldigital
Alleen nog ff Wachtten totdat de google tv fatsoenlijk leverbaar is. Google zelf heeft een behoorlijke levertijd en bij de MM in Duitsland liggen ze ook nog niet lekker op voorraad
Heb m zelf bij fnac besteld, binnen een paar dagen met koerier geleverd voor totaal 75 eurotrinity999 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:19:
[...]
Ja om die app gaat het. Kan er weer een smartcard de deur uit. scheelt weer in abo kosten.
Alleen nog ff Wachtten totdat de google tv fatsoenlijk leverbaar is. Google zelf heeft een behoorlijke levertijd en bij de MM in Duitsland liggen ze ook nog niet lekker op voorraad
[ Voor 84% gewijzigd door Michael Knight op 27-10-2020 13:00 ]
Ik heb kodi ondertussen geïnstalleerd. NPO werkt daarmee inderdaad iedere keer. Opstarten gaat niet zo vlot, je moet wel aardig wat klikken maken om te komen waar je wilt zijn. De gewone NPO app blijf dus favoriet, als die het zou doen ... . Ik weet niet hoe lang ik de chromecast nu heb, maar als de NPO app het twee keer heeft gedaan dan is het veel ...JdJtA schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 07:27:
[...]
Misschien begin ik nu te klinken als een haperende plaat maar je kan hiervoor via KODI de Retrospect Add-on gebruiken. Werkt hier probleemloos en inloggen met je account geeft toegang tot eventuele extra's als je NPO Plus hebt...
Zelf ben ik nog steeds zeer tevreden en kan de CC eigenlijk meer dan ik er van had verwacht. Lokale bestanden afspelen heb ik me tot op heden nog niet in verdiept maar staat ook niet hoog op mijn verlanglijst...
Wil app VRTNU casten van mijn iPad naar CCTV maar deze wordt niet in de lijst terug gevonden. Moet ik ergens een instelling aanpassen op de CCTV?
Vind je de cctv met andere apps wel om te casten?DoOrKnOB schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:41:
Wil app VRTNU casten van mijn iPad naar CCTV maar deze wordt niet in de lijst terug gevonden. Moet ik ergens een instelling aanpassen op de CCTV?
[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 26-10-2020 23:58 ]
Probleem opgelost, de voeding uitschakelen en terug aan.Mau_Maus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:52:
[...]
Vind je de cctv met andere apps wel om te casten?
De cctv wordt nu zichtbaar om te koppelen
Hallo iedereen , heeft iemand ook last van microstuttering in streaming apps zoals hbo max , netflix , disney+? Dit is echt een probleem . Resfreshhrate apps zoals voor de shield word niet ondersteund helaas . Refreshrate aanpassen in de settings is geen optie omdat elke tv show of film een andere refreshrate heeft . Iemand?
Ik ben met de NPO aan het mailen over het feit dat hun app het niet doet op de nieuwe Chromecast.
Ik zag dat dit op twitter ook al door een paar gebeurd.
nu viel het mij op dat de npo app op mijn android telefoon versie 5.59.11 is en op mijn chromecast versie 5.59.10
iemand een idee hoe dat kan? en welke versie van de NPO app hebben jullie op de chromecast?
nu viel het mij op dat de npo app op mijn android telefoon versie 5.59.11 is en op mijn chromecast versie 5.59.10
iemand een idee hoe dat kan? en welke versie van de NPO app hebben jullie op de chromecast?
De laatste versie voor Android TV is uitgekomen op 19 maart (5.59.10). Voor Android zelf is er daarna nog een update geweest op 16 april (5.59.11) maar deze is blijkbaar niet uitgebracht voor Android TV.Mesmer_ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:17:
Ik ben met de NPO aan het mailen over het feit dat hun app het niet doet op de nieuwe Chromecast.
Ik heb gereageerd op een Tweet waar iemand het probleem heeft doorgegeven aan de NPO. Ik hoop dat ze snel iets gaan doen met onze meldingen.
Bij mij draait alles enorm snel en soepel. Wellicht dat het ook scheelt dat mijn modem direct achter de tv staat.Nitis schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:35:
Hallo iedereen , heeft iemand ook last van microstuttering in streaming apps zoals hbo max , netflix , disney+? Dit is echt een probleem . Resfreshhrate apps zoals voor de shield word niet ondersteund helaas . Refreshrate aanpassen in de settings is geen optie omdat elke tv show of film een andere refreshrate heeft . Iemand?
Ja bij mij draait het ook soepeltjes . Ook niet altijd hoor . In de menu wilt die wel nog eens haperen . Maar gewoon in netflix tv shows zoals the witcher of the crown wilt die zo nu en dan even haperen . Het gaat snel en ik ervaar het als echt storend . Ik zal toch niet de enige zijn die dit heeft ? Ik ken iemand die een nvidia shield tv pro heeft met hetzelfde probleem totdat hij de refreshrate app had gedownload die dit probleem meteen oplost .Mesmer_ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:07:
[...]
Bij mij draait alles enorm snel en soepel. Wellicht dat het ook scheelt dat mijn modem direct achter de tv staat.
Maar deze app werkt niet op dr chromecast google tv . Word simpelweg gewoon niet ondersteund .. hopelijk in de toekomst . Andere apps die de refresh rate aanpassen naar de video doen het ook niet zoals De TVHZ app.
Wat heb je zelf ingesteld in de instellingen? 50hz? 60hz?Nitis schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:12:
[...]
Maar deze app werkt niet op dr chromecast google tv . Word simpelweg gewoon niet ondersteund .. hopelijk in de toekomst . Andere apps die de refresh rate aanpassen naar de video doen het ook niet zoals De TVHZ app.
Heb je content matching aan of uit staan?
Ik heb zelf op het moment 60hz aanstaan met content matching aan . Ik ga nu 50hz proberen met content matching aan .Mau_Maus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:49:
[...]
Wat heb je zelf ingesteld in de instellingen? 50hz? 60hz?
Heb je content matching aan of uit staan?
Hmmm dat zou wel gek zijn aangezien HBO Max, Netflix en Disney+ die je aangaf meestal beter werken met 60hz. Ik kijk die dingen meestal niet via de CCTV. Hopelijk vind je de oplossing en anders in een update later.Nitis schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:18:
[...]
Ik heb zelf op het moment 60hz aanstaan met content matching aan . Ik ga nu 50hz proberen met content matching aan .
Ja 50hz met content matching aan werkt voor geen meter . De stotteringen zijn erger dan met 60hz . Ik gebruik het apparaat met een lg oled c7 trouwens .en de refreshrate lager zetten is geen optie omdat het hele systeem dan op 50hz gaat draaien . En dat loopt allemaal gewoon niet lekker . Overal haperingen op een tv die 60hz ondersteund. Ik hoop ook dat dit later met een update opgelost kan worden . Anders toch maar een nvidia shield pro. Of de dongleMau_Maus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:20:
[...]
Hmmm dat zou wel gek zijn aangezien HBO Max, Netflix en Disney+ die je aangaf meestal beter werken met 60hz. Ik kijk die dingen meestal niet via de CCTV. Hopelijk vind je de oplossing en anders in een update later.
Misschien voor de zekerheid eerst aan die vriend vragen of je die Shield mag testen op je eigen TV. Voor je er 1 koopt en hetzelfde probleem hebt.Nitis schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:47:
[...]
Ja 50hz met content matching aan werkt voor geen meter . De stotteringen zijn erger dan met 60hz . Ik gebruik het apparaat met een lg oled c7 trouwens .en de refreshrate lager zetten is geen optie omdat het hele systeem dan op 50hz gaat draaien . En dat loopt allemaal gewoon niet lekker . Overal haperingen op een tv die 60hz ondersteund. Ik hoop ook dat dit later met een update opgelost kan worden . Anders toch maar een nvidia shield pro. Of de dongle
Ja dit werkt goed . Hij heeft dit getest . Hij heeft dezelfde tv als mij. Had de chromecast gekocht om het aanzienlijk goedkoper was dan een shield pro en ik er van uitging dat die refreshrate app het wel zou doen . Jammer genoeg niet het geval helaas .Mau_Maus schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:49:
[...]
Misschien voor de zekerheid eerst aan die vriend vragen of je die Shield mag testen op je eigen TV. Voor je er 1 koopt en hetzelfde probleem hebt.
Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe ook geen last van heb en ik ben daar meestal ook wel gevoelig voor.Nitis schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:58:
[...]
Ja dit werkt goed . Hij heeft dit getest . Hij heeft dezelfde tv als mij. Had de chromecast gekocht om het aanzienlijk goedkoper was dan een shield pro en ik er van uitging dat die refreshrate app het wel zou doen . Jammer genoeg niet het geval helaas .
Van je eerdere genoemde diensten gebruik ik alleen Netflix en heb het daar nog niet gemerkt, maar ik kijk daar momenteel niet zoveel op.
Met Kodi veel verschillende formaten en framerates bekeken en daar ieder geval nog geen problemen mee gehad, maar die heeft er ook wat meer instellingen voor.
Wel in het achterhoofd houden dat niet iedere Streaming service werkt met de refreshrate app voor (met) de Shield. Netflix gaat prima, Prime video gaat over zijn nek. Het is dus geen oplossing die 100% werkt, het is werkelijk proberen welke Streaming service het wel of niet accepteert.Nitis schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:58:
[...]
Ja dit werkt goed . Hij heeft dit getest . Hij heeft dezelfde tv als mij. Had de chromecast gekocht om het aanzienlijk goedkoper was dan een shield pro en ik er van uitging dat die refreshrate app het wel zou doen . Jammer genoeg niet het geval helaas .
Testing, one, two ...
Altijd lekker diverse Ned webshops en Bol com maar geen Ned webshop te vinden natuurlijkpaulzurrr schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:17:
[...]
[modbreak] We gaan het dus niet over levertijden hebben in dit ervaringen- en discussietopic.[/modbreak]
Fijne modbreak
"Beautiful Clean Coal"
Voor tweakers ben ik bezig met een (p)review van de nieuwe Chromecast en ik zou graag wat ervaringen uitwisselen met anderen die de nieuwe Chromecast inmiddels ook hebben.
Ik krijg geen Dolby Vision bij Netflix en Amazon Prime titels die dit wel ondersteunen, alleen HDR10 (icm LG CX oled tv). Zijn er mensen die Dolby Vision wél werkend hebben?
HDR playback in Amazon Prime is bovendien hit en mis: Soms spelen titels wél in HDR af, op een ander moment niet. En dat dus uiteraard bij titels waarbij Prime aangeeft dat ze in HDR beschikbaar zijn.
Ik heb een hele rij apss geïnstalleerd, waaronder Netflix, Prime Video, Ziggo Go, Disney+ en Videoland, allemaal met gekoppelde accounts. Bij 'je services' onder 'accounts en inloggen' zie ik echter alleen Netflix en Prime Video staan, terwijl screenshots uit de VS laten zien dat bijvoorbeeld Disney+ ook ondersteund wordt. Welke apps zien jullie staan bij 'je services'?
Content zoeken via Google Assistant is hit-en-mis. Het commando 'play the Mandalorian on Disney+' levert als antwoord dat de Mandalorian niet beschikbaar is op Disney +. (Hoe dan?).
'Verder kijken' in het Home menu werkt alleen voor Neftlix content. Is dat bij jullie ook zo?
Ik krijg geen Dolby Vision bij Netflix en Amazon Prime titels die dit wel ondersteunen, alleen HDR10 (icm LG CX oled tv). Zijn er mensen die Dolby Vision wél werkend hebben?
HDR playback in Amazon Prime is bovendien hit en mis: Soms spelen titels wél in HDR af, op een ander moment niet. En dat dus uiteraard bij titels waarbij Prime aangeeft dat ze in HDR beschikbaar zijn.
Ik heb een hele rij apss geïnstalleerd, waaronder Netflix, Prime Video, Ziggo Go, Disney+ en Videoland, allemaal met gekoppelde accounts. Bij 'je services' onder 'accounts en inloggen' zie ik echter alleen Netflix en Prime Video staan, terwijl screenshots uit de VS laten zien dat bijvoorbeeld Disney+ ook ondersteund wordt. Welke apps zien jullie staan bij 'je services'?
Content zoeken via Google Assistant is hit-en-mis. Het commando 'play the Mandalorian on Disney+' levert als antwoord dat de Mandalorian niet beschikbaar is op Disney +. (Hoe dan?).
'Verder kijken' in het Home menu werkt alleen voor Neftlix content. Is dat bij jullie ook zo?
Alleen Netflix en Prime VideoEric van Ballegoie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:42:
Als ik dit doe dan krijg ik Mandalorian filmpjes op YouTubeEric van Ballegoie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:42:
JaEric van Ballegoie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:42:
Ik vrees toch dat we Google niets kunnen verwijten over missende opties en diensten zolang het apparaat niet officieel in Nederland ondersteund wordt.
Ik verwijt ook niets, maar wil even dubbelchecken of ik niet iets over het hoofd zie wat anderen wellicht wél werkend hebben gekregen.
Dolby Vision en HDR kan ik niks over zeggen, zo modern is mijn plasma niet...Eric van Ballegoie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:42:toon volledige bericht
Voor tweakers ben ik bezig met een (p)review van de nieuwe Chromecast en ik zou graag wat ervaringen uitwisselen met anderen die de nieuwe Chromecast inmiddels ook hebben.
Vooraf: ik gebruik al mijn apparatuur in huis met Engels (UK) als taalinstelling.
Bij Accounts en inloggen heb ik zelfs helemaal geen accounts staan behalve mijn Google Account terwijl ik ook ingelogd ben met o.a. Prime en Netflix.
Zoeken via de Assistent is sowieso nogal 'buggy'. 9 van de 10 zoekscties resulteren in een video op Youtube in mijn ervaring.
Verder kijken op het thuisscherm geeft bij mij ook alleen 2 series van Netflix.
Ben benieuwd naar de (p)review en of er iets bekend zal worden gemaakt over een spoedige lancering in Nederland. Dan komen hopelijk ook meer partijen over de brug met applicaties toegespitst op Google TV.
Welke refreshrate app gebruik jij dan ? Want ik krijg geen enkele aan de praat op netflix ?hardware-lover schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:08:
[...]
Wel in het achterhoofd houden dat niet iedere Streaming service werkt met de refreshrate app voor de Shield. Netflix gaat prima, Prime video gaat over zijn nek. Het is dus geen oplossing die 100% werkt, het is werkelijk proberen welke Streaming service het wel of niet accepteert.
Ik doelde op gebruik MET een Shield, mocht dit niet duidelijk zijn, dus niet met de Google TV Stick.Nitis schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:26:
[...]
Welke refreshrate app gebruik jij dan ? Want ik krijg geen enkele aan de praat op netflix ?
Testing, one, two ...
Ziggo go gaat inderdaad heerlijk snel. Zapt sneller dan op mijn Humax.Albert020 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:59:
Even een vraagje voor de mensen die hem hebben, werkt ze ZiggoGo app naar behoren ?
Even meeliftend op de prijsdiscussie. Zelf afgelopen zaterdag bij de Mediamarkt in Duitsland ook een Chromecast gekocht. Voor 58,82€ door de BTW kortings dagen.
Hij bevalt me goed. DSvideo, Ziggo go en Youtube zijn voor mij de meest gebruikte apps. Die werken allemaal fijn. Zelfs met een USB-C hubje een film van USB met MX speler goed kunnen afspelen. Alleen jammer van de FAT32 beperking.
Enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is om de verlichting in huis met de remote te bedienen. Hij blijft mijn "Zet de verlichting in de huiskamer aan" opdracht vertalen naar een Youtube zoekopdracht. Mocht iemand hier nog een goede tip voor hebben dan hoor ik het graag.
Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen