Het lijkt me sterk dat ze weer over nieuwwaarde gaan heffen, want daarom was het voorheen juist zo aantrekkelijk om een oude Jag te rijden. Dat hebben ze toen met dagwaarde de nek om proberen te draaien.Destruction schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:23:
[...]
Het kan natuurlijk wel. Heb meerdere mensen gekend die hun grote gezinsbak amper gebruikten, ook hooguit 10k km per jaar. Maar als die auto werd gestart, was dat meteen voor een verdere rit van laten we zeggen 100+ km minimaal. Daarnaast hadden ze ook nog een kleine auto, die maakte flink meer kilometers en was dus de daily.
Dat is zeker niet altijd het geval, uiteraard. Zo ook mijn ouders, zij kochten in 2008 een nieuwe auto, ze hebben die auto vandaag de dag nog steeds en ik gok dat-ie nu wel ongeveer over de 62.000km heen isDaar zitten in verhouding veel rondjes om de kerk bij maar ook die auto rijdt regelmatig afstanden van grofweg 100km enkele reis. Sinds m'n vader met pensioen is rijdt het ding nog zo'n 3k km per jaar. Het is dat ze om medische redenen niet zonder dat hok kunnen, anders hadden ze 'm uiteraard al verkocht.
M'n huidige bedrijfsauto kocht ik ook met 258k km op de teller, van de eerste eigenaar ook. Iets meer dan een half jaar later staat de teller bijna op 270k km. Bij de eerste eigenaar reed die auto regelmatig 't land rond en ook in mijn bezit is het ding al overal geweest, bovendien staat 't type blok dat in mijn bedrijfsauto hangt bekend als zeer degelijk en halen ze vrij gemakkelijk 4 a 500k km. Tegen die tijd heb ik 'm niet meer
Over bijtelling gesproken, ik lees her en der de suggestie dat de youngtimerregeling zou verdwijnen per 2026 en je dan dus over de nieuwwaarde moet gaan betalen voor je oude hokje.. Iemand die hier toevallig meer over weet? Voor mij is het nu een nobrainer om deze auto in de bijtelling te hebben ipv een privé auto erbij te kopen, maar als deze regeling verdwijnt valt dat kwartje toch wel de andere kant op.
Ik bedoel geen oude XJ maar echt zo'n oude MKx etc