Tijd vliegt. Mijn 206SW 1.4HDI van 2006 is ook alweer 18 jaar. Heb dat ding nog een nieuw kleppendeksel gegeven en de gloeibougies vervangen, ding stinkt nu niet meer en lekt geen olie meer door het gasklephuis (nouja, er zat blijkbaar nog een restje waar de remmenreiniger niet bij is geweest kwam ik afgelopen week achter).GWBoes schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:16:
Ik dacht even: Die Volvo? Youngtimer? maar toch al 20 jaar oud. En toen bedacht ik mij dat mijn daily dit jaar ook al in de youngtimer categorie (15-25jaar) gaat vallen.![]()
Toch vind ik deze generatie auto's nog te nieuw om als youngtimers te zien, dan zie ik toch echt brakke elektronische injectie systemen, nog een verdwaalde carburateur en krakend plastic in het interieur voor me. Maar dat zal wel aan m'n eigen leeftijd liggen
Maar S2000 krijgt van mij altijd +2000! heerlijke auto's!
2 weken terug nog fluitend door de APK, met EOBD uitlezen ipv roetmeting, vanaf 1-1-2006 mag dat
Niet slecht voor een 900 euro brikje 3 jaar geleden bij de Turk achter op een wazig industrieterrein
mag er ondertussen wel "powered by winparts" stickers op plakken
Bij krakend plastic interieur denk ik aan de 106 en de 205, die krijgen inmiddels status oldtimer. Maar het aziatische spul van 15 jaar terug was daar ook heer en meester in.
:strip_exif()/f/image/Xdpm19oYyGcOdU5zCRIMb918.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0EFsBNxEOyyNJDf32zEF5Vx6.jpg?f=fotoalbum_large)