Het youngtimer topic.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:45

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Omdat ik zie dat de meeste merk specifieke topics voornamelijk vol staan met post over met welke specificaties de nieuwe lease auto is besteld, leek het mij leuk om een topic aan te maken voor de wat oudere moderne auto's. Deze reacties worden meestal ondergesneeuwd door de bovenstaande.

Dan bedoel ik geen echter klassiekers, maar wat in huidige termen een "youngtimer" wordt genoemd. Dus een beetje bouwjaar 1990 tot 2005. Dit vind ik zelf de leukste auto's. Wel al redelijk comfort, maar nog niet teveel computers.

Mijn huidige youngtimer:
Een BMW E38 (7-serie) met een 2.8 6 cilinder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yrmY6gLVtJ8QEfrPu1ee3RC-rU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQiZsolBIZI3fHXzhLvSuXUK.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uc29LfUkKjvdnrP_MbNuK5bjcTM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SNixcO6CsKFUatOdKzpLIH3.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pb_wO5AlGPxIChFKE7sw4SxZdWU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n62hYSvUluihzluRsjEwCFPa.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ukEwRvBud0QRxQennRhL38DN8s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mgaPpghSe0ttiSW5JNN35ehE.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkljSq9TUZyjsamAduyaDtattaE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOSLemwm5mfI23jRCJ5sQZV0.jpg?f=fotoalbum_medium

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:02

MLLL

Palm Treo 650

Blijft een heerlijk tijdloos model die generatie 7 serie.
Heb zelf nu een Cadillac CTS 3,6 V6, wat een drama.

Van de 6 maanden dat ik heb heeft ie er 2 maanden in de garage doorgebracht, het lijkt wel een Audi _/-\o_

Maar eerlijk is eerlijk als ie rijdt rijdt ie voortreffelijk ,er gaat niets boven een langgeplaatste motor i.c.m. achterwielaandrijving.

Er zit nu zoveel geld in dat ik hem de komende 27 jaar wel moét blijven rijden.

Heb hiervoor 3 keer een Lexus gereden een G300 uit 1993 en een GS300 uit 1998 en een IS200 uit 1999.
Daar was werkelijk waar nooit iets mee.

Op een blauwe maandag een Alfa 159 gehad, ook drama, General Motors troep net als de Cadillac.

Een Jaguar X-type 4wd 2,5V6
Ford Puma 1,7
Lancia Lybra en Kappa zeer betrouwbaar, de Lybra had dik 400.000km op de klok
Jeep Grand Cherokee ook zo'n amerikaans technisch hoogstandje

En nog wat merken, auto's tussen 1990 en 2000 zijn het meest betrouwbaar die zijn nog niet zo gecompliceerd

Denk dat mijn volgende een Lexus IS250 wordt uit 2007 oid, maar eerst dus die 27 jaar wachten _/-\o_

Een VW Phaeton is ook gaaf , maar daar loop je ook gegarandeerd op leeg, nog erger dan die Cadillac vrees ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markv93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-03 16:14
Leuk!

Ik rijd zelf een Jeep Wrangler YJ uit 1993. Volledig voor de hobby (4x4) en in de zomer met bikinitop of zonder dak heerlijk cruisen.

Motorisch heeft hij een donormotor en bak gekregen van een XJ (4.0HO) omdat een motor toch niet zo goed tegen water aanzuigen via de luchtinlaat kan... sowieso is er niet super veel origineel aan behalve de uitstraling.

Ik vind het een heerlijke auto en zal hem ook niet graag weg doen. Comfort... 0... maar het is zo’n herkenbare bak en je krijgt er veel aanspraak mee.

Een jaar als dit waar vrijwel alle evenementen afgelast zijn is het een vrij dure auto... Wegenbelasting voor een auto van 1600kg waar je weinig mee rijdt en toch onderhoud aan een Amerikaan...

Voorheen gingen we er ook vaak mee naar evenementen. Hingen we er een Kip Kompakt (kk400) achter. Die was even hoog als de Jeep zelf dus dan had je er weinig last van op de weg, want stabiliteit is bij zo’n verhoogde wagen altijd een probleem. Tegenwoordig gaat hij voor lange afstanden op de trailer achter de camper.

Dat is dus ook een youngtimer :). Een Iveco Daily 1 (dus echt het eerste model) uit 1988. Origineel met een 2.5 met nog geen 100pk. Prima motor maar je reed altijd voorop. Hier ligt nu een 2.8 in met 130pk, dat scheelt wel. Hij mag 3500kg trekken en kan dat ook goed, dat is de voornaamste reden waarom we hem gekocht hebben.

Aan de oudjes klus ik graag zelf, vind ik leuk om te doen. Als het te moeilijk wordt ben ik ook niet te trots om ze naar een expert te brengen. Vergeleken met onze dagelijkse auto, een Peugeot, is die simpele techniek heerlijk. Een beetje boerenverstand en veel komt goed.

Foto van net voordat we op vakantie gingen dit jaar. Lekker afgelegen in Duitsland een beetje crossen. Toch ondanks alles lekker een weekje kunnen pakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9GaDVhFlgQGjjTbVSPQt_ahdbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwpODT36CksjZUFKKEZFsJjP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05 15:53
Hier meldt ik me dan ook maar:

Ik rijdt sinds vorig jaar een Suzuki Swift Cabrio :)

Over comfort kunnen we kort zijn, dat hebben we niet. Speels is zij wel. De vorige eigenaar heeft er namelijk een GTi modelletje van gebouwd inclusief de hele remmerij.

Inmiddels al een goede 12K aan kilometers er mee gereden in het afgelopen jaar zonder noemenswaardige problemen. En als er problemen waren dan was dat zelf te fixxen.

Waarom een Swiftje, waarom niet, ze worden steeds zeldzamer, zeker de sportieve variantjes. De techniek is simpel, ik weet dat de auto’s motorisch ontzettend betrouwbaar zijn. En ik dacht na 2 swiftjes nou doe er nog maar 1 :) en jawel gewoon precies hetzelfde interieur en elk knopje op dezelfde plaats. Het is gewoon net thuiskomen :)

Ze is goedkoop in alles, qua verbruik als ik netjes rijd haalt ze nog 1:15

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sBM9MxKgizqm3lSNgbov0FHkvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n7SUobYqLHHGOyHPci1ozYBr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop deze nog een heel tijdje te rijden, krijgt netjes onderhoud bij de dealer elk jaar en ik hoop deze winter het dak te kunnen gaan vervangen dat heeft zijn beste tijd gehad.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Leuk topic! Ik rijd zelf een MG F uit 2001 sinds een paar maand. Wel gelijk wat pech gehad, de gas vering van de auto liep leeg op vakantie. En er was geen garage in de buurt die me wilde helpen met de auto omdat het een MG is, dus helaas moesten we terug. Gelukkig nog wel deze foto kunnen schieten op de pas in Oostenrijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_BEOm-vAvgyOaPtEJCMZ3a1vYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbwlw7Pq1uH6egbUnpi92ZBk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Rij nu al 2 jaar een Alfa 166 met een 3.2 v6. Heeft bijna 3 ton gelopen, maar dat zie je niet terug in het interieur. Auto is uit 2004 dus de definitie van een youngtimer.

Heerlijk ding. Loopt gewoon de teller uit (260) op de autobahn.
Glorieus geluid ook.

Maar onderhoud is gewoon duur, zelfs als ik het zelf doe.
En nu is het dubbel massa vliegwiel versleten, en dat is een duur grapje alleen al in onderdelen.
Ook is het gewoon een zware voorwiel aangedreven auto met te veel vermogen zonder sper. Dus echt sportief is het niet en dat mis ik een beetje.
Dus gaat waarschijnlijk na de winter de deur uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:54

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb ongeveer een half jaartje de E46 gehad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MAz3wTnsVkzYv4JIABoGl-FA2o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qk43a5Od2SGPx3giRqdakwBR.jpg?f=fotoalbum_medium

En nu de E90. Uit 2005, dus net een youngtimer :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYowJZtK_t8hheuHqj6wamKNIhw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nXAlG4lAcLagEMWUmCFixItY.jpg?f=fotoalbum_medium

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:07
Mooie auto’s hier! Mag ik ook meedoen met een afgeragde Mazda 323f fastbreak? :D
Heerlijke auto uit 2001, bijna 3 ton op de teller (4 jaar terug gekocht met 170k), alleen wat roest her en der. Loopt verder nog als een zonnetje en prima auto verder (nog net genoeg “moderne” snufjes: airco, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen en inmiddels fatsoenlijke Bluetooth radio en speakers).
Vooral op m’n actieve vakanties ideaal, passen 4 (wildwater) kano’s op dak, maakt niks uit als je met je modderige schoenen instapt, off road bergpaadjes gaan goed, vol gas door de haarspeldbochten in de alpen (terwijl een vriend in een Up met oververhitte motor stil stond :+ )
Deukje/krasje meer of minder maakt ook niks meer uit, zijn er toch genoeg :p
Alleen jammer dat ie geen E10 meer mag drinken....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:05
Hier een 206SW 1.4 Xline uit 2003. Qua techniek doodsimpel. Heb dat ding afgelopen zomer uit nood gekocht toen de 207SW z'n motor in de soep draaide (VTI, reparatie van 2500, dagwaarde 3000 euro). Moet nog het een en ander aan gebeuren, maar ik sleutel 100x liever aan dit ding dan aan de 207 destijds.
Wel jammer dat ie het laatste jaar enorm verwaarloosd is, ding heeft 40.000km met dezelfde olie gereden en ondanks dat de koppakking 3 weken voor verkoop is vervangen lekt ie uitwendig olie.

Verder rijd ik 'm letterlijk als youngtimer: staat voor 900 in de boekhouding, BTW op brandstof en onderhoud krijg ik terug en alle kosten zijn aftrekbaar. 35% bijtelling over de dagwaarde is wat mij betreft prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
FoxLenny schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:22:
Mooie auto’s hier! Mag ik ook meedoen met een afgeragde Mazda 323f fastbreak? :D
Heerlijke auto uit 2001, bijna 3 ton op de teller (4 jaar terug gekocht met 170k), alleen wat roest her en der. Loopt verder nog als een zonnetje en prima auto verder (nog net genoeg “moderne” snufjes: airco, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen en inmiddels fatsoenlijke Bluetooth radio en speakers).
Vooral op m’n actieve vakanties ideaal, passen 4 (wildwater) kano’s op dak, maakt niks uit als je met je modderige schoenen instapt, off road bergpaadjes gaan goed, vol gas door de haarspeldbochten in de alpen (terwijl een vriend in een Up met oververhitte motor stil stond :+ )
Deukje/krasje meer of minder maakt ook niks meer uit, zijn er toch genoeg :p
Alleen jammer dat ie geen E10 meer mag drinken....
Wat luxe, ik heb dan een dak wat open kan en inmiddels de radio vervangen voor een raspberry pi 4 met 7 inch touchscreen en ik heb electrische spiegels maar meer ook niet.

Mijn claxon is mijn airbag, geen airco, geen cv, geen electrische ramen etc

De mijne mag dan wel E10 maar tank alleen maar E5 simpelweg omdat ik daar verder op kan rijden scheelt voor mij ruim 70-80KM minder bereik op een tank als ik hem volgooi met E10

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:03

4x2

lộn xộn quá

Oehh, nadat de laatste oldtimer (een E30 316) platgewalst werd heb ik ook een youngtimer, een BMW E36 325i van 1995.

Gebruik 'm een beetje voor de lol en af en toe om een aanhangertje te trekken aangezien m'n dagelijkse auto geen trekhaak heeft.
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/325E36/E36325l.JPG

Al staat ie nu al een tijdje in de garage voor wat onderhoud/modificaties.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Spot ik nu kuipstoelen en een kooi?

ja dat is wel de ultieme trekauto natuurlijk haha. Zal rare gezichten opleveren onderweg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:49
Ik meld me ook! Ik ben ook wel fan van auto's uit de jaren 90. Ondertussen al 11 jaar in bezit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jA5u1yDoUnZNuR1lTim_h4UP5Gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANS55ofnbVQHjokW0eGWyEFu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kocht in 2005 mijn eerste Swift (1991) die vier jaar later was weggerot, zoals de meeste uit die tijd. Ik was wel een beetje gehecht geraakt aan dat ding, dus een andere gezocht en gevonden. Het gaat hier om een Swift 1.0 Spirit uit 1995, de kaalste versie die er bestaat. Ondertussen al een hoop tijd en geld in gestopt en er helemaal mijn auto van gemaakt:

- onderstel: 35mm verlaagd, veerpootbruggen voor en achter, GTi-stabilisator voor, verstevigde voorwielophanging-ophanging (nee, geen typo) en 165/55-14 op 6 inch brede BSA Racing velgen.
- motor: opgeboord, grotere gasklep, andere nokkenas, 2mm gevlakte kop, katvervanger en GTi uitlaat en een vliegwiel van 3kg
- interieur: kuipstoel, QSP sportstuur, leuk audiosysteem en blauwe teller- en dashboardverlichting
- buitenkant: na Initial D gezien te hebben het onderste deel matzwart gespoten, net als de wielen en ik heb de bumpers en achterlichten van mijn oude Swift erop gemonteerd, want dat ziet er een stuk beter uit.
- to do list: beide voorspatborden vervangen en de bumpers opnieuw in de lak zetten. Onderbumpers zijn beschadigd door parkeernoobs, net als de bovenlippen en die laatste hebben net niet de goede kleur rood.

Twee weken terug, na het eerste laswerk in 25 jaar (ik kan nog steeds niet geloven hoe weinig roest het ding heeft) vlekkeloos door de apk gekomen en hoop er nog wat jaren plezier van te hebben. Start altijd, kost geen knoop, rijdt heerlijk. Kan wat mij betreft geen enkele moderne auto tegenop.

edit: Dat doorhalen van het kenteken zag er beter uit op mijn telefoon 8)7 :D

[ Voor 2% gewijzigd door Peenutzz op 22-10-2020 22:28 . Reden: bouwjaar toegevoegd ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Peenutzz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:20:
Ik meld me ook! Ik ben ook wel fan van auto's uit de jaren 90. Ondertussen al 11 jaar in bezit:

[Afbeelding]

Ik kocht in 2005 mijn eerste Swift (1991) die vier jaar later was weggerot, zoals de meeste uit die tijd. Ik was wel een beetje gehecht geraakt aan dat ding, dus een andere gezocht en gevonden. Het gaat hier om een Swift 1.0 Spirit uit 1995, de kaalste versie die er bestaat. Ondertussen al een hoop tijd en geld in gestopt en er helemaal mijn auto van gemaakt:

- onderstel: 35mm verlaagd, veerpootbruggen voor en achter, GTi-stabilisator voor, verstevigde voorwielophanging-ophanging (nee, geen typo) en 165/55-14 op 6 inch brede BSA Racing velgen.
- motor: opgeboord, grotere gasklep, andere nokkenas, 2mm gevlakte kop, katvervanger en GTi uitlaat en een vliegwiel van 3kg
- interieur: kuipstoel, QSP sportstuur, leuk audiosysteem en blauwe teller- en dashboardverlichting
- buitenkant: na Initial D gezien te hebben het onderste deel matzwart gespoten, net als de wielen en ik heb de bumpers en achterlichten van mijn oude Swift erop gemonteerd, want dat ziet er een stuk beter uit.
- to do list: beide voorspatborden vervangen en de bumpers opnieuw in de lak zetten. Onderbumpers zijn beschadigd door parkeernoobs, net als de bovenlippen en die laatste hebben net niet de goede kleur rood.

Twee weken terug, na het eerste laswerk in 25 jaar (ik kan nog steeds niet geloven hoe weinig roest het ding heeft) vlekkeloos door de apk gekomen en hoop er nog wat jaren plezier van te hebben. Start altijd, kost geen knoop, rijdt heerlijk. Kan wat mij betreft geen enkele moderne auto tegenop.

edit: Dat doorhalen van het kenteken zag er beter uit op mijn telefoon 8)7 :D
Gaaf ding man :) bij jou kan hij tenminste droog staan de mijne helaas niet, misschien binnenkort, als we weer terug verhuizen naar de grote stad. Garagebox huren en staan :) kan dan lopend of met de fiets naar het werk dan wordt het een echte zomer wagen.

Mijn eerste Swiftje in 2002 gekocht een 1992 GTi-tje 5 jaar mee gereden 1 jaar echt wel veel aan moeten doen, koppeling, uitlaat van voor tot achter, nieuwe veren nieuwe radiateur etc. Maar goed na 5 jaar trouwe dienst kunnen verkopen voor een prijs van een goed bankstel :) toen 11 jaar niets gereden, toen een 1.3 GLS (2002) gekocht voor nood, jaartje mee gekacheld en nu dan deze she-devil in disguise :)

[ Voor 8% gewijzigd door SpoekGTi op 22-10-2020 23:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 23:21

Destruction

(ex-)Automonteur

Leuk topic :)

Of ik zelf mee mag doen moeten jullie maar bepalen, voor de bijtelling is 't iig wel een youngtimer. En naast de bedrijfsauto momenteel ook mijn daily:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDgDMEp7mTQPHV123hy16jhr-Po=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RaZBWHqQMJxd0yFBr6vV2h8C.jpg?f=user_large
Een Citroen Berlingo uit 2001, met een 2.0HDi onder de kap.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:49
SpoekGTi schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 23:03:
[...]

Gaaf ding man :) bij jou kan hij tenminste droog staan de mijne helaas niet, misschien binnenkort, als we weer terug verhuizen naar de grote stad. Garagebox huren en staan :) kan dan lopend of met de fiets naar het werk dan wordt het een echte zomer wagen.

Mijn eerste Swiftje in 2002 gekocht een 1992 GTi-tje 5 jaar mee gereden 1 jaar echt wel veel aan moeten doen, koppeling, uitlaat van voor tot achter, nieuwe veren nieuwe radiateur etc. Maar goed na 5 jaar trouwe dienst kunnen verkopen voor een prijs van een goed bankstel :) toen 11 jaar niets gereden, toen een 1.3 GLS (2002) gekocht voor nood, jaartje mee gekacheld en nu dan deze she-devil in disguise :)
Dat was de sleutelruimte van een vriend van me, inmiddels niet meer beschikbaar, helaas. De auto heeft daar een jaar gestaan. Weinig tijd en stiekem ook een beetje bang voor wat ik achter de rotte plekken in de dorpels zou vinden. 10 kilometer fietsen om te hobbyen was ook niet echt aantrekkelijk :P

Na een jaar was het voor mij ook weer helemaal thuiskomen, heb een uur rondgereden met een grijns op mijn gezicht toen ik hem op had gehaald :*)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:03

4x2

lộn xộn quá

Dirk33 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:56:
Spot ik nu kuipstoelen en een kooi?

ja dat is wel de ultieme trekauto natuurlijk haha. Zal rare gezichten opleveren onderweg.
Het is eigenlijk gewoon mn circuitauto waar ik de trekhaak onder heb laten zitten omdat ik geen zin had om deze te verwijderen ;)
Bovendien zit het gewicht vrij laag en is het een handig krikpunt, het extra gewicht compenseer ik wel een keer met wat polyester onderdelen.

leeg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:46
4x2 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:12:
Oehh, nadat de laatste oldtimer (een E30 316) platgewalst werd heb ik ook een youngtimer, een BMW E36 325i van 1995.

Gebruik 'm een beetje voor de lol en af en toe om een aanhangertje te trekken aangezien m'n dagelijkse auto geen trekhaak heeft.
[Afbeelding]

Al staat ie nu al een tijdje in de garage voor wat onderhoud/modificaties.
Ik doe mee met een BMW E36 uit 1995:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50277409433_c047e6408b_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50404416797_7f6e356dbc_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50001849548_337d67046a_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4WbTw6h6aJ4P2YTqI3xY9pzVz0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVA7O6YemP0T1qGWpOeK0YXK.jpg?f=fotoalbum_medium

In dit geval is het een 320i met bijna 160k op de teller. Heb 'm ruim 1.5 jaar geleden gekocht met 138k, maak er meer gebruik van dan ik van tevoren dacht. Zit ondertussen een ander interieur in, ik vond het grijze niet echt wat.

Door Corona en het matige weer gebruik ik 'm nu echter helemaal niet meer, dus hij gaat tijdelijk de stalling in.

[ Voor 23% gewijzigd door Knul op 23-10-2020 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Zo`n E38 blijft prachtig. Ik had er ooit kort eentje die erg moe was maar nog steeds zo mooi. Wat kloppen die lijnen, fraaie V8, dan vergeet je de technische problematiek. In het zilver als TS misschien nog wel het mooist.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKKoPYk4iXDuLIXbCcWdQ7kV8S0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3JtO4F3KDvpzGhOX8yFQwakO.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik heb nu zelfs twee youngtimers :)

Als daily en op de zaak een E83 3.0d. uit 2004. Ondertussen ouder en meer km dan toen ik de 7-serie had maar zoveel netter en beter. Enkel betaalbaar te rijden vanwege de YT-regeling want ook ik maak haast geen km`s meer en dan is een zware diesel killing in de wegenbelasting. Anderzijds een maatje van me heeft er zo een als 2.5 benzine en hij haalt net de 1:7 (ik doe 1:12). Dan kan je toch weer uit met diesel zelfs met nog geen 10.000 km per jaar. Diesel past ook goed bij het karakter van een zware SUV vind ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDyH7QKtE7CDJHRxXiFlHG_X1uc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ON7Xu4zJg5VUtycC2EpkqbOQ.jpg?f=fotoalbum_medium
De technologische basis is gewoon volwassen E46 techniek en niet te veel digitaal zoals de generaties erna dus ik verwachte (en heb) ook weinig geneuzel. Wel revisie gehad van de versnellingsbak, dat was prijzig maar deze schrijft ook niet meer af. Ik heb wel eens gerekend en ik kan voor dit geld (net) geen nieuwe 1 serie in de privatelease rijden.

En mijn baby, al 5 jaar & 50.000km in bezit; een 140pk Z3 uit 1998.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVRf0wcQmBfUBCCz6vjVTYROvUs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zabs3eA7NfMLRh5lpXwyMIL6.jpg?f=fotoalbum_medium
Eigenlijk probleemloze wagen gebleken, enkel het alarm gaf gedoe dus dat is uitgeschakeld. Stond `s winters vaak in de stalling maar dat kan nu helaas niet meer. Maak ook haast geen km`s meer dus ik denk eraan om haar toch weg te doen maar als je dan weer open rijdt..

[ Voor 56% gewijzigd door bombadil op 23-10-2020 13:02 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
bombadil schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:50:
Eigenlijk probleemloze wagen gebleken, enkel het alarm gaf gedoe dus dat is uitgeschakeld. Stond `s winters vaak in de stalling maar dat kan nu helaas niet meer. Maak ook haast geen km`s meer dus ik denk eraan om haar toch weg te doen maar als je dan weer open rijdt..
Dat gevoel ken ik, dit jaar ruim 1000 euro aan onvoorzien onderhoud in de BMW moeten stoppen. Ben je gelijk weer vergeten zodra je het dakje open doet en de zes-in-lijn hoort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Knul schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:54:
[...]

Dat gevoel ken ik, dit jaar ruim 1000 euro aan onvoorzien onderhoud in de BMW moeten stoppen. Ben je gelijk weer vergeten zodra je het dakje open doet en de zes-in-lijn hoort :D
En dat je er nooit meer voor terug krijgt wat je er in geïnvesteerd hebt, ontmoedigt verkoop ook. M'n vader heeft een SLK 200 uit 2004. Sinds de APK en klein beurtje in februari hebben we er 4000km mee gereden. Dat is vergeleken over de afgelopen jaren erg veel. Ik heb er een paar keer mee gereden, dus dat zal ook wel helpen. Prima auto. Krijgt ieder jaar z'n onderhoud en als je 90-100km/h rijdt met dakje open en de stoelverwarming aan, is dat nog altijd genieten. Een paar maanden terug mocht ik de auto even lenen om een stukje over de dijk te rijden. Opeens stond er 60km op de dagteller. En ja, het is toch wel luxe om met 24 jaar in een Mercedes te kunnen rijden. En ik heb hem weleens geleend om naar m'n werk te rijden en heb vervolgens een omweggetje naar huis genomen. Was een goede actie. Lekker over de dijk terug komen rijden en dan een stukje snelweg.

Ik baal er trouwens nog altijd van dat m'n vader destijds zijn Mazda mx5 NB met beige stoelen en nardihouten interieur heeft weggedaan. Was volgens mij een speciale editie. En ja, britisch racing green, is eigenlijk de enige juiste kleur. Zulke geweldige auto's doe je gewoon niet weg. Maar ja, ik hoefde hem 8 jaar geleden niet.

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 23-10-2020 09:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZKA1UyulpnTL0C19W3MAkMtSFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kHrP0ruvoytzf0IhFFaRTUM.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn BMW 535i (3.5 liter v8, 245pk) automaat, m-onderstel uit 99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
hoi1234 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

En dat je er nooit meer voor terug krijgt wat je er in geïnvesteerd hebt, ontmoedigt verkoop ook.
Mwoah, de volledige onderhoudskosten krijg je inderdaad niet terug, wat imho ook logisch is. Als ik na de prijzen van andere E36 cabrio's met 6-cilinder kijk, kan ik 'm verkopen voor minimaal hetzelfde bedrag als waarvoor ik hem gekocht heb. Dat is wel lekker.

Onderhoud blijf je houden, met iedere auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:26:
[Afbeelding]
Ik durfde een 8 cilinder van BMW niet aan. De M52 6 in lijn die er bij mij in ligt is een vrij probleemloze motor, hoorde/las alleen maar horror verhalen van de 8 cilinder.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
NoFearCreations schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

Ik durfde een 8 cilinder van BMW niet aan. De M52 6 in lijn die er bij mij in ligt is een vrij probleemloze motor, hoorde/las alleen maar horror verhalen van de 8 cilinder.
Ja klopt maar yolo

Wou het een keer meemaken. Ik rij niet verschrikkelijk veel. Volgens mij is er een VANOS gerelateerd issue dat kan optreden, maar ik geloof het wel. Is wel echt een heerlijk blok om mee te rijden overigens :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knul
Dit topic kon beter het grote BMW-youngtimer topic heten :+

Zo'n E39 blijf ik mooi vinden, maar voor een net exemplaar weten ze tegenwoordig ook flink wat te vragen zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Knul schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:55:

Zo'n E39 blijf ik mooi vinden, maar voor een net exemplaar weten ze tegenwoordig ook flink wat te vragen zeg..
Omdat die nog niet af zijn na 15 jaar :P

e39 is de facto standaard voor ondernemers bij wijze van, vandaar dat de prijs oploopt. Ik moet zeggen dat ik een vrij goede deal heb gehad met de mijne, maar ik zie wel eens prijzen van 10k+ voor 535's voorbij komen. Natuurlijk zijn dat nette, complete autos met lage km standen, maar dat ga ik echt niet uitgeven aan een oudere auto die niet super-speciaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Knul schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:55:

Dat komt dus door die youngtimer regeling. Ik heb de E38 altijd al heel gaaf gevonden. Jaar of 10 geleden kocht je ze voor een habbekrats, maar toen had ik de financieen niet om te kopen en te blijven rijden. Zodra een auto ouder is dan 15 jaar, schieten de prijzen weer omhoog.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
I know :+ Maarja, zie maar eens een auto op een goed moment te kopen. Toen ik net m'n rijbewijs had kon je een 205 GTi voor ~3k kopen, dat had ik achteraf ook moeten doen.

Aan de andere kant rij ik doorgaans redelijk wat km's. Dan zijn ze ineens een stuk minder aantrekkelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Knul schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:59:
I know :+ Maarja, zie maar eens een auto op een goed moment te kopen. Toen ik net m'n rijbewijs had kon je een 205 GTi voor ~3k kopen, dat had ik achteraf ook moeten doen.

Aan de andere kant rij ik doorgaans redelijk wat km's. Dan zijn ze ineens een stuk minder aantrekkelijk geworden.
Dat gekke prijsverloop hebben veel modellen. Een golf 2 kocht je ook voor een appel en een ei, tegenwoordig betaal je zelfs voor een kale in nette staat een hoop.

Ik zou overigens zo een e39 525i (of d) nemen als ik veel kilometers maakte. Die zijn echt sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Voor de echte kilometers hebben we thuis een DS3 diesel. M'n pretbudget is helaas niet groot genoeg voor twee hobbyauto's, en het is wel fijn om een recentere te hebben ivm milieuzones en dat soort onzin. Maandelijkse kosten van een E39 liggen natuurlijk ook een stukje hoger dan die van een Citroën ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:24

mrc4nl

Procrastinatie expert

Leuk topic. Ik rij sinds "kort" ook een youngtimer. Mijn Hyundai Getz is dit jaar 15 jaar geworden. Ben er nog altijd blij mee. Helaas wel veel onderhoud aan dat ding gehad. Aircopomp,katalysator en subframe waren enkele reparaties die fors aan de prijs waren. Maar gezien ik 40.000 per jaar rij valt het relatief gezien nog wel mee. Verder gewoon erg betrouwbaar karretje :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Knul schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:03:
Voor de echte kilometers hebben we thuis een DS3 diesel. M'n pretbudget is helaas niet groot genoeg voor twee hobbyauto's, en het is wel fijn om een recentere te hebben ivm milieuzones en dat soort onzin. Maandelijkse kosten van een E39 liggen natuurlijk ook een stukje hoger dan die van een Citroën ;)
Ja, die moet je ook alleen rijden als je het zakelijk kan doen, anders is het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik rijd m'n E38 ook gewoon prive. Maar ik rijd maar 6/7k per jaar.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-05 08:37
Vooruitdan om de BMW sleur te doorbreken.
Hier ons youngtimertje. VW golf cabrio 1991 met 1.8l 2H blokje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heD_dhquKm-M27d-lR6JaWOHjwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXgllfVLokbCqJcG5lMhfdVs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:40

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Hier thuis ook 2 youngtimers. Mijn Ford Focus 1.6 (2002) en de Volkswagen Polo 1.6 automaat (1997) van m'n vriendin.

Voorlopig heb ik nog geen reden om iets nieuwers te halen, qua comfort voldoet de Focus meer dan prima, enige minpunten op dat vlak zijn het weggeluid en dat de climate control af en toe denkt dat het warmer is dan ingesteld en dan maar ijskoude lucht gaat blazen. En ook qua verbruik (5.99;/100km in het afgelopen jaar / 22dkm) best leuk te doen qua brandstof.

Tot nu toe heb ik in mijn 5,5 jaar met de Focus eigenlijk niks gehad dat niet verklaarbaar is uit normale slijtage/leeftijd (bijna 19 jaar en 270dkm). Plan is om 'm in ieder geval tot 20 jaar / 300dkm te rijden, tenzij er een reparatie komt die echt te duur is.

De Polo heeft in de afgelopen 4 jaar twee bekende kwaaltjes gehad: kapotte thermostaat en een gebroken pin in het slot aan de bestuurderszijde. Verder laatst nog last gehad van corrosie in de bougiedoppen, maar met 142dkm is 'ie nog lang niet op. Zeker niet met ~9500km per jaar. En met een beetje kalm aan doen rijdt m'n vriendin er 6.9l/100km mee.

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXSWfCLDqxJ_36flhFN5r1YhiuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e7lL4glIUgUyPcVu9BcC01iB.png?f=fotoalbum_large

Dit is de 2e auto, waar mijn vrouw in rijdt. Een 523i Touring AUT uit 1997. Veel problemen mee gehad in het eerste jaar, maar daarna vrijwel probleemvrij. Net verse APK met 2 kleine puntjes gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 15:07
Ook hier een "youngtimer"
Een BMW 330i met 6 bak! :)

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door joshje op 21-06-2021 13:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:51
Hij stond ook al in het show je auto topic, maar hier past ie ook prima. Wel weer een BMW, sorry 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zl-VwkZlmpHmVHg6QGgVf_0VDiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kgz1RLdzgvR4H8Hkm26cvH1Q.jpg?f=fotoalbum_large
E46 330Ci uit 2001 met 204k op de teller inmiddels.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hasekuraa
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-08-2021
Onze youngtimer is een SAAB 93 2.2TiD met 120pk die ons al jaren probleemloos rondbrengt en ondertussen 360.000km op de teller heeft.

En we hebben een SAAB 95NG 2.0 TiD met 270pk met 7500km op de teller (net een nieuwe motor erin)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlBHSC8Rq20a0ED-4XSUUDTbvC8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1RhEGswTvQVEQDr6Ot5NNFh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaG-Jkru57t8_STEfHfw52064c0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGpmP5K1vPW9gSDyj6PL1UEv.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Ninjaguineapig
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:09
Kijk, na jaren alleen meegelezen te hebben is hier mijn eerste post op het forum.

Dit is mijn 635CSi uit 1986. Deze is inmiddels al een jaar of 7 in mijn bezit. Heeft 230.000 op de teller maar er zijn al een hoop onderdelen vernieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yk3sUH_sVwyMT1CdwFcA9BppfvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oK3OGDJmyHvRVEUpv0tzuXCz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJ8ySUbegxKmGJJXCRQFReWtbQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujoKpZslMeFJ4sYVaL0vmnun.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sebastiaan3
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-04 20:14
Mijn ex-daily youngtimer. 156 V6, heerlijke auto. Zeker met het Bilstein onderstel, Madeno RVS uitlaat, de dikke aanzuigbuizen en het leren Ti interieur.

Ge-wel-di-ge auto, die helaas het veld heeft moeten ruimen voor iets groters omdat de lease-station eind dit jaar vervangen wordt door een sedan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFSM5AE2LsJnfHxIL-1jwVJWkNc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HUzfbPVOL5W8Lh2yj61qi8wK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@sebastiaan3 You're not a real petrolhead unless you've had an Alfa ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Mijn Toyota mr2 uit 2000. Behalve het interieur is niks meer origineel.
Toyota en nooit gedoe, maar voor dagelijks vervoer is dit niet te doen met mijn 2 meter. Ik rij er maar 1500km per jaar mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekdnTNfdg2fkoLCQ_vCSEFZRjV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chMchEI3kNtdFZZDZ7M0Mupp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 18:49

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ninjaguineapig schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:09:
Kijk, na jaren alleen meegelezen te hebben is hier mijn eerste post op het forum.

Dit is mijn 635CSi uit 1986. Deze is inmiddels al een jaar of 7 in mijn bezit. Heeft 230.000 op de teller maar er zijn al een hoop onderdelen vernieuwd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mogelijk een van de mooiste BMW's ooit gemaakt in mijn ogen O+ Dat ding is zo mooi O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Laatst online: 16:42
Ik ben ondertussen alweer 2,5 jaar in het bezit van mijn Opel Omega 2.2 16V met automaat uit 2000.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QzrO1roX4SSHLfcrNgxdRk8yrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kw0v94JarayTiNmQJgKA8qxe.jpg?f=fotoalbum_large

Toen mijn vorige auto er begin 2018 mee ophield was ik eigenlijk opzoek naar een kleinere auto om zakelijk als youngtimer te rijden. Deze kwam ik toevallig tegen met al 18 jaar dezelfde eigenaar en nog maar 145k op de teller voor €1500 en voor dat geld kon ik m niet laten staan.

Ondertussen heb ik er al ruim 30K aan probleemloze kilometers meer mee gereden, het tanken is met gemiddeld 10l/100km iets minder prettig maar aangezien het zakelijke kosten zijn geen hele grote ramp.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Touchdomex schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Mogelijk een van de mooiste BMW's ooit gemaakt in mijn ogen O+ Dat ding is zo mooi O+
Die staat inderdaad wel in de rij met de 8-serie, z1 en de 3000 ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-04 16:45
Mijn pa heeft nog een oude BMW (e32 denk ik), met 4lt 8 cilinder moter. Heeft hem toendertijd gekocht toen die 1 jaar oud was :-) Rijdt echt nog steeds super.
Even af van de BMW:

ik (en mijn collega's ook) doen tegenwoordig allemaal degelijke V70's. roesten tenminste niet en die maken echt makkelijk veel kms.

Ik heb net mijn 140pk versie van 2001 (370000km) ingeruild voor een 200.000 km versie, de 2.5T AWD. Rijdt toch net een stukkie soepeler moet ik zeggen (meer vermogen en toch rustiger). Was wel even zoeken, de 2.3 (bah hoge toeren) en de 2.4 (140-170pks) zie je toch meer....

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 18:49

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

418O2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Die staat inderdaad wel in de rij met de 8-serie, z1 en de 3000 ja
Dat is persoonlijk maar vind een Z1 niet een mooie auto.

Wel speciaal :+

8-serie vind ik wel aanzienlijk minder dan een E24
Jaapio_B schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:38:
Ik ben ondertussen alweer 2,5 jaar in het bezit van mijn Opel Omega 2.2 16V met automaat uit 2000.

[Afbeelding]

Toen mijn vorige auto er begin 2018 mee ophield was ik eigenlijk opzoek naar een kleinere auto om zakelijk als youngtimer te rijden. Deze kwam ik toevallig tegen met al 18 jaar dezelfde eigenaar en nog maar 145k op de teller voor €1500 en voor dat geld kon ik m niet laten staan.
Hoe is de roest of is het een binnenslaper geweest?

[ Voor 55% gewijzigd door Touchdomex op 23-10-2020 15:42 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan3
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-04 20:14
418O2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:33:
@sebastiaan3 You're not a real petrolhead unless you've had an Alfa ;)
Or 5 ;-)

De leukste tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWdooMuG9Bqs5gNawAnPuXdv45Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xtGJJvMtkQpPXnZbbX3nVqp0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Laatst online: 16:42
@Touchdomex Volgens mij heeft ie een groot deel van z'n leven binnen gestaan want roest is er eigenlijk niet te vinden.
Zelf heb ik ook de beschikking over een plaats in een parkeergarage dus staat ie nu ook voornamelijk binnen.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Als we over Alfa gaan beginnen. 3x 33, 5x75, 1x90, en dan nog meerdere 145, 155, 156, 164 en 166.

Zou heel graag weer een 75 willen, maar zijn niet echt betaalbaar meer.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:57
Mag me hier melden met mijn Volvo V70 uit 2001, 2.4 Aut. Eerste half jaar veel aan onderhoud uitgegeven, maar daar was de prijs ook naar.

Nu nog enkele puntjes over, maar die storen op dit moment niet omdat er amper mee gereden wordt (geen woon werk verkeer op dit moment..en als het kan pak ik de motor).

To do: lampje motormanagement, bak spoelen (of vervangen), stoelverstelling aansluiten (zit nu een XC70 interieur in ipv basis) en de schokdempers vervangen.

Is mijn 1e V70 op benzine. Hiervoor ook al 2x S60 D5 gereden en 1x V70 D5, 1x V40 2.0T, 1x V40 1.9D en V50 2.4, samen met mijn vriendin. (En dan heb ik het nog niet over de rest, Nissan Almera (2x), Sunny, Ford Ka, VW Lupo (3L), MB C200 CDI). Tevens op dit moment mijn 1e niet youngtimer in bezit: Prius Plus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SVqicLxxzxpeEqR--kcBVcVqco=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yK0n1vLhc0efvBPlT3pHVCGt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLakMsiO-bDXzxQRWS3OztzgJrs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i07iND0BHiosPK4Jp4YrTAPX.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Toen ik naar een youngtimer ging zoeken, hanteerde ik betrouwbaarheid als belangrijkste criterium. Dan kom je al gauw bij Lexus uit. Mijn eerste was een Lexus GS300 uit 2001, met een inline-6 en 220pk. Die reed fantastisch, maar met 1 op 8 op goeie dagen (op LPG). Nu overgestapt op de volgende in de serie, een 'fully loaded' Lexus GS300 uit 2005, ditmaal met een V6 en 249pk. Meer vermogen en met 1 op 12 een stuk zuiniger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ryQ_rQfg9b0fHyFBkDh9zv4zno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftlY5spUUEMbF0IBYppggElE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
Genieten @desmond ! Moet zeggen dat ik Lexus ook nog hoog op mijn lijstje heb staan. Achterbank ziet er vrij breed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
desmond schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:47:
Toen ik naar een youngtimer ging zoeken, hanteerde ik betrouwbaarheid als belangrijkste criterium. Dan kom je al gauw bij Lexus uit. Mijn eerste was een Lexus GS300 uit 2001, met een inline-6 en 220pk. Die reed fantastisch, maar met 1 op 8 op goeie dagen (op LPG). Nu overgestapt op de volgende in de serie, een 'fully loaded' Lexus GS300 uit 2005, ditmaal met een V6 en 249pk. Meer vermogen en met 1 op 12 een stuk zuiniger.

[Afbeelding]
Is deze dan ook op LPG? Hoe goed Lexus het op LPG is z'n algemeenheid?
Ik vind eerlijk gezegd 1 op 8 op LPG niet verkeerd, maar 1 op 12 op LPG zou wel te gek zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:33

-tom-562

Oliesjeik

desmond schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:47:

[Afbeelding]
Die staat hoog op mijn wish-list als opvolger van mijn huidige Volvo S80 (over 3 maandjes een youngtimer :P).
Lijkt mij een heerlijke auto en natuurlijk super betrouwbaar.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:30
418O2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:26:
[Afbeelding]
Dat model 5 serie blijf ik mooi vinden :Y
(totaal geen BWM kenner maar tijdloos!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
TWCRay schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:53:
Genieten @desmond ! Moet zeggen dat ik Lexus ook nog hoog op mijn lijstje heb staan. Achterbank ziet er vrij breed uit?
Heen en weer naar de Alpen met drie puberkinderen op de achterbank ging prima. Beenruimte is ruim voldoende, de middenzit wordt dan afgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
Teleluvr schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:10:
[...]

Is deze dan ook op LPG? Hoe goed Lexus het op LPG is z'n algemeenheid?
Ik vind eerlijk gezegd 1 op 8 op LPG niet verkeerd, maar 1 op 12 op LPG zou wel te gek zijn!
Lexus op LPG in zijn algemeenheid vind ik lastig te zeggen. De LPG-inbouwer zoekt specifiek dat blok op en daar wordt de inbouw op aangepast. Bij de 6-in-lijn betekende dat een klepsmeersysteem erbij, en met deze moet ik 1 keer per 10k km een flesje engine cleaner bij de benzine gooien. In 5 jaar geen enkel probleem mee gehad, maar ik bezuinig ook niet op de LPG-inbouw van Prins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

desmond schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Heen en weer naar de Alpen met drie puberkinderen op de achterbank ging prima. Beenruimte is ruim voldoende, de middenzit wordt dan afgewisseld.
Kan de achterbank eigenlijk plat van zo'n GS? (Dat is de reden dat ik geen E39 sedan heb :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

bombadil schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:50:
Eigen schuld zo het noodlot tarten; vanmorgen een lege accu (Z3 stond nog maar 2 weken stil).

Accu zelf nog nooit vervangen dus minstens 5 jaar oud. Dan meteen maar een nieuwe accu. En even gekeken, BMW levert ook acculaders maar dat is een duur merkstickertje op een van CTEK.. Dus meteen een CTEK MXS 5 acculader besteld om zo de winter door te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door bombadil op 24-10-2020 13:27 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
desmond schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Dacht ik al. Moet er ook 3 op de achterbank kwijt kunnen, 2 in stoeltjes, 1 zonder. De Lexus op de shortlist.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KoenT16
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-01-2023
Wat een geweldige youngtimers hier, prachtig!
En die 635CSI is echt een prachtige klassieker!

Dit zijn mijn 2 youngtimers:

1993 Saab 9000 2.3 Turbo 200pk (in restauratie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOs3oCX8jHq76dAWE4N9YtD4TbY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xY5Dv4lw6qm0B4RYo0bMI20F.jpg?f=user_large

Doel is om er een witte of paarse Aero van te maken qua buitenzijde en onder de kap moet een gesmede 2.0 zonder balansassen komen met GT3584R turbo... (trackdays uiteindelijk)

2002 Saab 9-5 2.0 lagedruk turbo 150pk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uzfRAopTTwm9nIIzHFokRm2-8k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gMdMuNPzcDamKo1t8Xl3WzNj.jpg?f=user_large

Mijn onlangs aangeschafte Saab 9-5 uit 2002. Staat bij de garage om klaargemaakt te worden...
Nieuwe carterventilatie (gemodificeerd), laswerk, sportonderstel, grotere turbo, intercooler vervangen, grote downpipe, carter schoonmaak, subframe bussen vervangen, bus automaatsteun vervangen etc etc moet uiteindelijk een heerlijk snelle incognito daily worden :)

En waarschijnlijk in de toekomst nog een E34, E36, E38 of E39 om iets RWD te hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 23:21

Destruction

(ex-)Automonteur

@KoenT16 Mooie auto's. Heb zelf nog een tijdje in een 9-5 2.3 Turbo Aero gereden. Wat een heerlijke sloep was dat, met alle luxe. En ondanks ruim 1500kg nog snel ook _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4YJIR9EiBR7ggc7lSkz3wVevhg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OslOQKejVAZ4VlLplvChDenP.jpg?f=user_large

1:6-1:9 was alleen wat minder geniaal :| En 80 euro per maand MRB is ook niet heel fijn, dus de auto aanhouden naast de 1450kg wegende diesel auto die ik toen ook had werd een beetje teveel van het goede.

[ Voor 20% gewijzigd door Destruction op 25-10-2020 12:40 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wobbit
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-03-2023
Mijn 2002 Chevrolet Tahoe. 8 persoons, geen bedrijfswagen en op benzine, zoals het heurt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2e6hcMussd33WD-08cHsc1_At0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdLF7RQgswTBkN5f7gKK9wWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga hem lekker fout maken, bull bar, 6 inch suspension lift en een set nog dikkere bandjes😎

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Vet! Dikke velgen er ook onder, is dat 21 inch? Rijd je er veel km mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Lijkt mij niet gezien de huidige benzineprijzen :+

ora et labora

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
Telt een Lupo uit 1999 ook mee? Verhaal, we zochten een 2e autootje. Wat betreft looks vind ik VWs uit die periode er allemaal tijdloos en courant eruit zien. Dus ok ik haal een blauwe Lupo 1.0 uit 1999, gewoon voor erbij.

Nu bleek het om de 1.0 AHT te gaan, de eerste Lupo 1.0. Dit Skoda OHV motorblokje werd in zijn eerste gedaante al in de jaren 60 toegepast in oa. de Skoda 1000MB. Onderliggende nokkenas, distri ketting zonder spanners, Siemens MPI. Meer dan 50 jaar later rijden wij nog dagelijks met een exemplaar rond.

Heerlijk om aan te sleutelen en makkelijk op de weg te houden. Onderdelen in overvloed.

In de tussentijd is de Lupo een soort lid van de familie geworden en mag hij niet meer weg, ook niet voor wat mooiers.

Dus sleutel ik maar vrolijk verder, ik weet niet wat ik allemaal al vervangen en gerepareerd heb. Koppakking (makkelijk want onderliggende nokkenas en deze instructie gevolgd), remmen/schijven/schoenen/blokken, schokdempers etc. Ik heb laatst nog de originele VW werkplaats handboeken gescoord op Marktplaats.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5lTGu2nB1BK5R2JFYm7UQE4WpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4H1A6TWUEQQHOpsxJAUttCb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbit
Koehandelaar schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:57:
Vet! Dikke velgen er ook onder, is dat 21 inch? Rijd je er veel km mee?
Ik heb er vanaf januari tot nu 12.000 km mee gereden.

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:35
pennywiser schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:20:
Telt een Lupo uit 1999 ook mee? Verhaal, we zochten een 2e autootje. Wat betreft looks vind ik VWs uit die periode er allemaal tijdloos en courant eruit zien. Dus ok ik haal een blauwe Lupo 1.0 uit 1999, gewoon voor erbij.

Nu bleek het om de 1.0 AHT te gaan, de eerste Lupo 1.0. Dit Skoda OHV motorblokje werd in zijn eerste gedaante al in de jaren 60 toegepast in oa. de Skoda 1000MB. Onderliggende nokkenas, distri ketting zonder spanners, Siemens MPI. Meer dan 50 jaar later rijden wij nog dagelijks met een exemplaar rond.

Heerlijk om aan te sleutelen en makkelijk op de weg te houden. Onderdelen in overvloed.

In de tussentijd is de Lupo een soort lid van de familie geworden en mag hij niet meer weg, ook niet voor wat mooiers.

Dus sleutel ik maar vrolijk verder, ik weet niet wat ik allemaal al vervangen en gerepareerd heb. Koppakking (makkelijk want onderliggende nokkenas en deze instructie gevolgd), remmen/schijven/schoenen/blokken, schokdempers etc. Ik heb laatst nog de originele VW werkplaats handboeken gescoord op Marktplaats.

[Afbeelding]
Ik heb van 2013 tot 2018 een Lupo 3L gereden. Wel een vrij luxe uitvoering. (airco, cruise control, carplay radio) Ik vind dat deze hier inmiddels wel thuis hoort (alle Lupo's en Arosa's overigens). Het blijft een vrij tijdloos design en ik kom er dagelijks meerdere tegen (Lupo en Arosa gecombineerd).

Echter zie ik dat er hier ook veel liefde is voor het oude model Swift. Daar heb ik er ook twee van gehad en zou ik zo weer kopen als ik goedkoop vervoer nodig zou hebben. Ik denk dat ik volgende lente/zomer een Swift cabriootje koop, de 1.3 is makkelijk in onderhoud en onderdelen zijn er genoeg. Soms zie je een leuk exemplaar voor 1000/1500 euro in redelijk originele staat. Ik hoop me tegen die tijd wel een keer te melden!

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
Zeker dat de Lupo mee mag doen! Ik heb helaas maar kort Lupo gereden, een handgeschakelde 3L, wat een heerlijk autootje. Heerlijk 80 wegen, binnendoor naar het werk ipv 80 km snelweg. Heeft helaas te snel het veld moeten ruimen omdat er teveel onkosten aankwamen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
TWCRay schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:37:
Zeker dat de Lupo mee mag doen! Ik heb helaas maar kort Lupo gereden, een handgeschakelde 3L, wat een heerlijk autootje. Heerlijk 80 wegen, binnendoor naar het werk ipv 80 km snelweg. Heeft helaas te snel het veld moeten ruimen omdat er teveel onkosten aankwamen :/
Dat herken ik, ik rij in de Lupo net zoals ik op de motor rij, gewoon stukjes toeren, heerlijk ontspannend. Het gaat ook niet super hard, heerlijk onthaasten. Als ik boodschappen heb gedaan rij ik meestal nog een stukje om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
-tom-562 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:52:
[...]
Kan de achterbank eigenlijk plat van zo'n GS? (Dat is de reden dat ik geen E39 sedan heb :P)
Met excuses voor de vertraging, heb het gechecked. De achterbank zit vast, maar beschikt wel over een skiluik dat overigens op slot kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Was dat wellicht een optie? Dat is het bij BMW namelijk wel (of was het, geen idee van de nieuwe modellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

desmond schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:39:
[...]

Met excuses voor de vertraging, heb het gechecked. De achterbank zit vast, maar beschikt wel over een skiluik dat overigens op slot kan.
Dat is best jammer, ik gebruik het best wel vaak in mijn S80. Het is dan geen station, maar omdat zo'n S80 groot is (3mm kleiner dan een GS zie ik net :P) en de banken plat kunnen, kan je heel veel spul kwijt (mocht dat nodig zijn).
Sowieso wel grappig om de auto die ik nu heb (S80 uit 2006) te vergelijken met een GS, het zijn echt directe concurrenten, alleen denk ik dat de GS echt wel een paar niveaus hoger is qua 'premium'/afwerking.
418O2 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:41:
Was dat wellicht een optie? Dat is het bij BMW namelijk wel (of was het, geen idee van de nieuwe modellen)
Ik weet dat het BMW idd een optie was, maar nagenoeg geen 1 E39 had dat (gek genoeg had de E39 M5 van mijn schoonbroertje het wel 8)7)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
-tom-562 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:11:
[...]

Ik weet dat het BMW idd een optie was, maar nagenoeg geen 1 E39 had dat (gek genoeg had de E39 M5 van mijn schoonbroertje het wel 8)7)
Ik had dat volgens mij op mijn e34 sedan vroeger, dat is wel echt handig. De kofferbak van een 5-serie is veel te klein (of te onpraktisch, te laag) voor het formaat van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

418O2 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Ik had dat volgens mij op mijn e34 sedan vroeger, dat is wel echt handig. De kofferbak van een 5-serie is veel te klein (of te onpraktisch, te laag) voor het formaat van de auto
Ik heb een Volvo 940 gehad, daarvan kon de achterbank ook niet plat, zwaar onpraktisch omdat het ding ook nog 'fancy' was afgewerkt en je effectief maar echt een hele kleine kofferbak had.
Vandaar dat ik graag wil dat de achterbank plat kan, dat is gewoon net wat praktischer als je (onverwacht) veel spullen mee moet nemen ofzo

[ Voor 12% gewijzigd door -tom-562 op 28-10-2020 15:57 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:38

Aight!

'A toy robot...'

Wat leuk! Dan mag ik met mijn E200 uit 2005 ook nog net meedoen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PA0vIn0WcoLoTIpR-OrRSWu-7i0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41xy74gJEnIuAdy7hQM7Bx4Q.jpg?f=fotoalbum_large

Heb er nu dikke 8000 km op zitten, dinsdag gaat ie voor een grote beurt! Ben benieuwd of niet een kat in de zak heb gekocht :P. Wat rijdt zo een E-klasse fijn zeg, ik weet niet of dat door achterwiel aandrijving komt, de afwerking of dat mijn vorige auto (een V70 uit 2003) een rammelbak was. Ik mis toch alleen een station, dus de volgende keer wordt het waarschijnlijk een E-station :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
In vergelijking met een Benz is een Volvo een rammelbak @Aight! . Vond mijn C-klasse (S203) ook een stuk fijner dan mijn V70: betere afwerking, fijner rijgedrag, minder gerammel. Jammer dat ie het heeft begeven :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik hoop de aankomende 2 weken aardig wat AliExpress zendingen binnen te krijgen om de 7 wat te moderniseren/verbeteren.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

NoFearCreations schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:22:
Ik hoop de aankomende 2 weken aardig wat AliExpress zendingen binnen te krijgen om de 7 wat te moderniseren/verbeteren.
En dat zet je er niet even bij wat je hebt besteld en wat je ermee wilt doen :+ :( ?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Detmer schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:05:
[...]

En dat zet je er niet even bij wat je hebt besteld en wat je ermee wilt doen :+ :( ?
Wilde ik eigenlijk laten zien als het binnenkomt en geinstalleerd is :X

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

NoFearCreations schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:06:
[...]

Wilde ik eigenlijk laten zien als het binnenkomt en geinstalleerd is :X
Haha, daar hou ik je aan :> . Kleine teaser? Ik ben ook altijd op zoek naar leuke dingen om te prutsen met de bimmer :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Detmer schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:07:
[...]

Haha, daar hou ik je aan :> . Kleine teaser? Ik ben ook altijd op zoek naar leuke dingen om te prutsen met de bimmer :D
Verlichting en bluetooth 8)

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wobbit
Vanavond ook weer wezen prutsen. Bow tie matt zwart gespoten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHGS7oQICS26FlR6oIfaFVr_r4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJoz5jK3Wr7Q98guirlMJb5f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Nou bluetooth van Ali werkt niet met mijn auto, en de verlichting is nog niet binnen. Vandaag wel samen met mijn broer de auto's gewassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/RaY9t5sK1pAc0NvOC8C521jQ.jpg

Hij rijd een Mercedes 190 2.3 8v.

[ Voor 39% gewijzigd door NoFearCreations op 08-11-2020 15:48 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn E39 is stuk. Distributiekettinggeleider is stuk... Wordt een dure. Neem wel gelijk de vanos mee, want dat is een bekend issue wat vaak optreedt rond de 250dkm en daar zit ik nog 20dkm vanaf. Dus neem dat maar mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Dat wordt inderdaad een dikke rekening @418O2 . Gelukkig is het bij mij in de afgelopen jaren allemaal preventief vervangen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NoFearCreations schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:56:
Dat wordt inderdaad een dikke rekening @418O2 . Gelukkig is het bij mij in de afgelopen jaren allemaal preventief vervangen.
Ja dat wordt een forse, maar stiekem wist ik dat het er aan zat te komen. 2 dagen werk en een zut onderdelen. Voordeel is wel dat de VANOS dan ook gelijk gefixt wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 10-11-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

TWCRay schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:13:
In vergelijking met een Benz is een Volvo een rammelbak @Aight! . Vond mijn C-klasse (S203) ook een stuk fijner dan mijn V70: betere afwerking, fijner rijgedrag, minder gerammel. Jammer dat ie het heeft begeven :-(
Wat dat betreft is Volvo helemaal niet zo priemiejum. Bij mijn S80 (2006) kraken de deurpanelen behoorlijk, als ik de stoep af rij o.i.d., hoor je de deurpanelen ook kraken. Dat doet echt afbreuk aan de auto IMO. 1 deurpaneel heb ik vorig jaar gedemonteerd en her en der wat kalkpoeder opgestrooid, dat helpt iets, maar ik zou de andere 3 deurpanelen ook nog moeten doen en dan nog is het niet kraakvrij. Ik heb het idee dat alle weekmakers uit het plastic zijn getrokken... Als ik dat dan vergelijk met de oude E39 van mijn schoonmoeder met +3 ton op de teller, dan zie je wel dat zo'n BMW echt een stuk degelijker in elkaar zit qua interieur.
Wat dat betreft zat mijn Corolla E11 die ik tijdelijk heb gehad een stuk beter in elkaar, hard plastic maar het hele interieur was vrij van piepjes, kraakjes en rammeltjes terwijl het ding al 350k op de teller had staan :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:12

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

NoFearCreations schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

Grootste probleem is vooral na die generatie gekomen (hoewel Catch22 nu blijkbaar toch de sjaak is). Onderhoud aan de ketting is rot, maar eerlijk is eerlijk, daar staat wel tegenover dat je niet jaarlijks (of 2-jaarlijks) een riem hoefde te vervangen. Want in tegenstelling tot wat veel mensen denken, is ook een ketting niet onderhoudsvrij, het is onderhoudsarm.
4x2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 03:02:
[...]

Het is eigenlijk gewoon mn circuitauto waar ik de trekhaak onder heb laten zitten omdat ik geen zin had om deze te verwijderen ;)
Bovendien zit het gewicht vrij laag en is het een handig krikpunt, het extra gewicht compenseer ik wel een keer met wat polyester onderdelen.
En wat je maar even negeert is die Toyota (toch?) V8 die je er voorin hebt gelepeld :+

Maar er staan te weinig BMW's hier, dus ik gooi er nog maar ééntje in het topic :+

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/1726/40579402760_a2e16c901d_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/1730/28514214708_449abd3af9_b.jpg
Een BMW E36 323i Cabrio uit 1997

Aangezien er inmiddels ongeveer 420.000km op de teller staat (of eigenlijk 260.000 mile, aangezien het een import uit Amerika is) en helaas de roestduivel de auto heeft vonden, ben ik in 2019 begonnen met een grootschalige restauratie van de cabrio. De motor heeft groot onderhoud nodig (nieuwe koppeling, nieuwe ketting, vanos revisie, nieuwe klepseals, etc), roest gaat aangepakt worden, nieuwe softtop en volledige respray. En ik maak gelijk van de gelegenheid gebruik om wat modificaties aan te brengen in de bekabeling, zodat ik stuurwielbediening krijg (nooit geleverd in de E36, maar relatief eenvoudig in te bouwen) en wat upgrades kan aanbrengen.

De huidige staat:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49891350016_9d1bc221ee_b.jpg

Planning is dat hij over ongeveer 3 jaar weer in elkaar moet zitten en voor herkeuring aangeboden kan worden.

Voor de duidelijkheid, ik doe dit niet om de waarde te verhogen, het hele project kost waarschijnlijk minimaal hetzelfde als dat de marktwaarde gaat worden als hij klaar is (als ik dat al red, de kilometerstand zal altijd de waarde blijven drukken, hoe goed hij technisch ook zal zijn). De bedoeling is dat deze cabrio nog heel lang in mijn bezit zal blijven als zomer/vakantie auto.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
deepbass909 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:14:
[...]

Grootste probleem is vooral na die generatie gekomen (hoewel Catch22 nu blijkbaar toch de sjaak is). Onderhoud aan de ketting is rot, maar eerlijk is eerlijk, daar staat wel tegenover dat je niet jaarlijks (of 2-jaarlijks) een riem hoefde te vervangen. Want in tegenstelling tot wat veel mensen denken, is ook een ketting niet onderhoudsvrij, het is onderhoudsarm.
De v8 uit de E39 heeft wel 2 issues die volgens mij bij de 6-cilinders niet of nauwelijks optreden, de ketting en de vanos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:04

RBH

Youngtimers! O+

Heb er zelf ook een, een MINI Cooper S uit 2004, in mijn ogen ook een van de leukste auto's die er zijn. (Maar ik ben dan ook een beetje biased in dit geval :) )

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50046316508_a4da09ab71.jpg
MINI - zomerritje by RobinH., on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/4660/26356306258_57c2781afc.jpg
Night shoot R53 by RobinH., on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:12

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

418O2 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:18:
[...]

De v8 uit de E39 heeft wel 2 issues die volgens mij bij de 6-cilinders niet of nauwelijks optreden, de ketting en de vanos.
Vanos heeft iedere BMW-motor problemen mee. Ik ben de enige in mijn kennissenkring van BMW-rijders die nooit iets aan z'n vanos heeft hoeven doen (hoewel ik vermoed dat die al minimaal 100.000km niet meer optimaal werkt, maar verstelling werkt nog steeds, het omschakelpunt is alleen niet soepel meer). De vuistregel bij de M5x-motoren is dat de originele vanos normaal gesproken met 150.000 tot 200.000 km wel gereviseerd moest worden.

Dit is de uitdraai van een rollenbanktest vorig jaar:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48996489861_1ac9d3b046_b.jpg
Rond 4000 toeren zie je een piekje in het koppel, dat is het moment dat de vanos omschakelt en hoort iets minder prominent aanwezig te zijn. Maar voor een motor met deze kilometerstand en leeftijd was het eigenlijk perfect. Officieel heeft deze motor 168 - 170 pk en hij zat er bijna 10% boven.

Ketting, of beter gezegd, de kettinggeleiders, zijn wel een dingetje van de V8. De 6-cilinders kunnen er ook mee te maken krijgen, maar dat is vrij zeldzaam. Waarom de V8 er wel last van heeft, en de 6 of 4 cilinders niet, is mij overigens een raadsel. Want in alle motoren zijn ze van hetzelfde kunststof (wat vaak als de oorzaak wordt genoemd, maar het dus niet kan zijn), worden dezelfde oliën gebruikt. Het enige echte verschil is dat de V8 één lange ketting heeft die vanaf de krukas langs beide cilinderkoppen gaat, en daarom misschien een hogere kettingspanning nodig heeft dan de 4- of 6 cilinders.

Wat ik er wel over kan vinden, is dat de M62 een V-vormige geleider heeft tussen beide cilinderbanken, terwijl de M60 (die betrouwbaarder is) op die plek een tandwiel heeft om de ketting de bocht te laten maken.
Maar er wordt ook gehint richting de spanner, die zelden wordt gecontroleerd en/of vervangen, terwijl die ook zwakker wordt met de leeftijd. Ik weet dat bij de M52-motoren de spanner officieel wel gecontroleerd en zo nodig vervangen moet worden, maar dat dit nooit gebeurd.

De echte probleem V8-en van BMW kwamen na de M62 (met motorcode N6x), latere uitvoeringen hebben problemen met een koelwaterbuis die onder de inlaat door loopt (speelt ook bij de V12) en lagerschalen die met 150.000 tot 200.000km kapot lopen.
Sowieso zijn de BMW-motoren die met N-beginnen niet de beste meer. Er zijn toen over de hele lijn een aantal ontwerpwijzigingen doorgevoerd die op meerdere vlakken tot problemen hebben geleidt (rekkende kettingen, koelwater- en olielekkages, falende lagersschalen).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
V8 krijgt een bak meer koppel te verwerken, misschien zit het daar in... Ik weet het niet. Ik wist alleen wel dat het er bij hoorde, dus het is even zuur, maar als dit gebeurt is, dan scheelt dat wel. Ook bij verkoop. Onderhoud doet weinig voor een verkoopprijs, maar iemand die een e39 v8 wil hecht er wel waarde aan als dit is gedaan

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 10-11-2020 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobbit
Leuke topic dit :), wellicht een idee om op de eerste pagina een overzicht aan te maken met de gebruikers en de youngtimer die ze rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Wobbit schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:51:
Leuke topic dit :), wellicht een idee om op de eerste pagina een overzicht aan te maken met de gebruikers en de youngtimer die ze rijden?
Goed idee, weet alleen niet of ik de tijd heb om het netjes en overzichtelijk te maken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

NoFearCreations schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:34:
[...]

Goed idee, weet alleen niet of ik de tijd heb om het netjes en overzichtelijk te maken.
Dan moet je mede auteurs vragen :p

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
we kunnen gewoon die tabel uit het Show je Auto topic overnemen toch? volgens mij staan zo'n beetje alle auto's daar ook wel in
Pagina: 1 2 3 4 Laatste