Ik heb geen zonnepanelen en ik denk ook niet dat ik die wil voordat er goede techniek is voor een thuis batterij, waarbij de panelen vooral moeten zorgen dat die batterij opgeladen blijft en je je woning kunt voeden moet stroom vanuit die accu. Dan moet zo'n systeem dus een beetje anders werken dan nu, want zoals ik het voor me zie zou je dankzij je panelen en je accu gewoon nog stroom thuis hebben, ookal ligt de netspanning eruit.
Terug ontopic, ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit komt. Dat de regeling verdwijnt was aan de ene kant al wel duidelijk, aan de andere kant ook erg jammer. Want juist dankzij de YT regeling was het een no-brainer om gewoon één auto te kopen die voor zowel zakelijk als privégebruik geschikt is en die bijtelling vervolgens gewoon te betalen zodat ik voor die verdwaalde privé kilometers die ik maak (wel meer dan 500 per jaar) de zakelijke auto kan lenen. Als dat tegen nieuwwaarde moet betaal ik als ZZP'er de auto eigenlijk 2 keer, dat is natuurlijk onzin.
Momenteel bezit ik naast de in de sig vermelde privéauto ook zakelijk een auto, maar dat is ver van ideaal zo. Privé rijden tegen 23ct/km kan zeker met deze brandstofprijzen absoluut niet uit en nu ik weer een paar weken zo rond rijdt kan ik melden dat satan sap ook erg duur is
* Destruction overwoog om ofwel een wat oudere V70 ofwel iets als een Insignia te kopen, en die dan op te rijden. Maar voor ik een keuze daarin maak wil ik eerst weten hoe de regeling eruit gaat zien en hoelang de regeling nog blijft. Het recent aangekochte zakelijke hok gaat zodra de APK verloopt de export in, daar wil ik verder niet meer in investeren (want diesel). Dat, en het formaat van dat hok zijn redenen waarom ik dat ding niet bijtel (verklaring uitsluitend zakelijk gebruik). Hij is er niet geschikt voor, en de nieuwwaarde is veel te hoog.
[
Voor 4% gewijzigd door
Destruction op 01-04-2026 13:14
]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.