Thanks hiervoor. Al weeeeeekenlang aan het wachten op beschikbaarheid van deze headset. Gelijk besteld, komt volgende week een keertje binnen.dropkikker schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:12:
Zojuist de Turtle Beach Gen 2 voor de Xbox besteld op de Spaanse Amazon voor 123 euroBezorging volgende week
thanx! Ik heb er ook eentje besteld. Voor de prijs kan je 'em eigenlijk niet laten liggen..dropkikker schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:12:
Zojuist de Turtle Beach Gen 2 voor de Xbox besteld op de Spaanse Amazon voor 123 euroBezorging volgende week
Heb hem ook besteld vorige week uit de Amazon USA, om nu vervolgens een bericht te onrvangen van DHL en Amazon dat ie retour is gestuurd.Joosty10 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:12:
[...]
thanx! Ik heb er ook eentje besteld. Voor de prijs kan je 'em eigenlijk niet laten liggen..
Balen. Volgens mij bij amazon.es nog volop in voorraad, dus misschien daar proberen?indo0x schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:17:
[...]
Heb hem ook besteld vorige week uit de Amazon USA, om nu vervolgens een bericht te onrvangen van DHL en Amazon dat ie retour is gestuurd.
Denk inderdaad dat ik dat ga doen. Maar eerst even geld terug krijgenJoosty10 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:52:
[...]
Balen. Volgens mij bij amazon.es nog volop in voorraad, dus misschien daar proberen?
Ik heb een topic geopend in Audio en Hifi, maar kan hier ook 'n balletje opgooien: Betaalbare headset icm bril en gehoorapparaat
Daar wordt geopperd om deze eens te proberen, https://www.bol.com/nl/p/...roved=true&language=nl-NL

Ik vroeg me af of mensen hier bruikbare opties weten?
Daar wordt geopperd om deze eens te proberen, https://www.bol.com/nl/p/...roved=true&language=nl-NL

Ik vroeg me af of mensen hier bruikbare opties weten?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
*knip* HK opmerking
[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 30-01-2021 15:27 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik heb sinds gisteren de Steelseries Arctis 7x en was door de gemengde reacties over de geluidskwaliteit wat bezorgd of het wel een upgrade zou zijn van de Bose Quietcomfort 15 die ik tot nu toe gebruikte. Daar vond ik het geluid prima van, maar ik wilde graag van het kabeltje af en een microfoon leek me ook wel handig. Ik moet zeggen dat de Arctis 7x me écht niet tegenvalt! Ik heb de EQ aangepast naar de instellingen die @justifire had gepost en dat geeft, voor zover ik het nu kan bepalen, een nog beter geluid dan standaard. Hoewel de Arctis een stuk zwaarder is dan de Bose zit hij heel comfortabel. Ook fijn om het volume nu via de koptelefoon zelf te kunnen regelen. Ik ben het met @Thomas312 eens dat het maximale volume voor het gevoel wat laag is, al heb ik hem ook nooit voluit staan. Al met al heel tevreden over mijn aankoop!
Nu alleen nog besluiten of ik voor Dolby Atmos of DTS:X ga. Ik heb helaas mijn trial van Dolby Atmos al verbruikt, dus ik kan ze niet vergelijken. Ik heb het idee dat de meerderheid voor Dolby Atmos gaat, of heb ik dat mis?
Nu alleen nog besluiten of ik voor Dolby Atmos of DTS:X ga. Ik heb helaas mijn trial van Dolby Atmos al verbruikt, dus ik kan ze niet vergelijken. Ik heb het idee dat de meerderheid voor Dolby Atmos gaat, of heb ik dat mis?
Ik gebruik hier zelf DTS:XVanRoyal schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:25:
Ik heb sinds gisteren de Steelseries Arctis 7x en was door de gemengde reacties over de geluidskwaliteit wat bezorgd of het wel een upgrade zou zijn van de Bose Quietcomfort 15 die ik tot nu toe gebruikte. Daar vond ik het geluid prima van, maar ik wilde graag van het kabeltje af en een microfoon leek me ook wel handig. Ik moet zeggen dat de Arctis 7x me écht niet tegenvalt! Ik heb de EQ aangepast naar de instellingen die @justifire had gepost en dat geeft, voor zover ik het nu kan bepalen, een nog beter geluid dan standaard. Hoewel de Arctis een stuk zwaarder is dan de Bose zit hij heel comfortabel. Ook fijn om het volume nu via de koptelefoon zelf te kunnen regelen. Ik ben het met @Thomas312 eens dat het maximale volume voor het gevoel wat laag is, al heb ik hem ook nooit voluit staan. Al met al heel tevreden over mijn aankoop!
Maar dan wel met de flat EQ op de headset zelf.
Vind Atmos for headphones te bombastisch en heb met DTS:X meer detail in geluid en positiebepaling.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik denk dat het ook uitmaakt wat je speelt? De tijd dat ik de locatie van elke voetstap moest horen ligt al ver achter me (lees: Half-Life 1, BF1942, CS etc.) en speel nu voornamelijk single player RPG's. Momenteel gaat al mijn tijd op aan RDR2, zal eens kijken hoe DTS:X daar met flat EQ bij bevalt. Begrijp ik het goed dat je de EQ eigenlijk alleen moet instellen als je geen gebruik maakt van Dolby Atmos of DTS:X ?
Welke preset gebruik je in DTS:X? Heb nu de Arctis 7 preset gekozen gezien er geen profiel voor de 7X beschikbaar was, maakt dat nog uit gezien het naar mijn idee dezelfde headset is?justifire schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:17:
[...]
Ik gebruik hier zelf DTS:X
Maar dan wel met de flat EQ op de headset zelf.
Vind Atmos for headphones te bombastisch en heb met DTS:X meer detail in geluid en positiebepaling.
Bevalt verder erg goed, enige wat ik nu nog mis is een case of hoes om hem in op te bergen. Toch wel veel last van stof in mijn huis dus zo laten liggen of op een standaard zetten kan helaas niet. Iemand enige suggesties want Steelseries heeft zelf wel wat prijzige opties die ik nu niet meer wil bestellen ivm shipping costs. Stom dat ze die niet voorstellen als je je headset in de winkelwagen stopt eigenlijk, meeste webshops doen suggesties voor accessories.
Edit: deze nog gevonden maar ook wel prijzig alsnog: https://www.coolblue.nl/p...one-case-large-zwart.html.
En anders wachten tot deze weer in voorraad is: https://steelseries.com/gaming-accessories/arctis-hard-case.
Dit is wel heel basic naar mijn idee: https://steelseries.com/g...ories/arctis-carrying-bag.
[ Voor 17% gewijzigd door hifigamefreak op 30-01-2021 12:26 ]
Arctis 7 inderdaad, voor de Penrose X staat hij op ‘over the ear’hifigamefreak schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:19:
[...]
Welke preset gebruik je in DTS:X? Heb nu de Arctis 7 preset gekozen gezien er geen profiel voor de 7X beschikbaar was, maakt dat nog uit gezien het naar mijn idee dezelfde headset is?
Bevalt verder erg goed, enige wat ik nu nog mis is een case of hoes om hem in op te bergen. Toch wel veel last van stof in mijn huis dus zo laten liggen of op een standaard zetten kan helaas niet. Iemand enige suggesties want Steelseries heeft zelf wel wat prijzige opties die ik nu niet meer wil bestellen ivm shipping costs. Stom dat ze die niet voorstellen als je je headset in de winkelwagen stopt eigenlijk, meeste webshops doen suggesties voor accessories.
Edit: deze nog gevonden maar ook wel prijzig alsnog: https://www.coolblue.nl/p...one-case-large-zwart.html.
En anders wachten tot deze weer in voorraad is: https://steelseries.com/gaming-accessories/arctis-hard-case.
Dit is wel heel basic naar mijn idee: https://steelseries.com/g...ories/arctis-carrying-bag.
Zal niet gek veel uitmaken maar ze mogen de lijst wel eens bijwerken met de nieuwe modellen.
Moeilijk om het verschil te omschrijven. Persoonlijk vond ik Dolby Atmos wat “voller/heftiger/extremer” klinken vergeleken met DTS:X. DTS was wat neutraler. Ik heb gekozen voor Dolby Atmos. Voor mij mag het wel lekker knallen.VanRoyal schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:25:
Kan je Dolby Atmos niet bij iemand in je omgeving proberen?
Ik gebruik all jaren ASTROGaming Discord voor mijn Astro A50 Presets in te stellen .En sinds de Xbox Series gebruik ik hem ook voor de eq presets in te stellen via de Dolby Atmos app op Xbox Series.Nu gebruik ik hem ook voor mijn Turtle beach Stealth 700 gen 2 op Xbox Series.
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de Turtle Beach 700X gen2 of de Arctis 9X.
Ik wil hem gebruiken om te gamen op de Xbox series X en voor muziek vanaf m'n smartphone of receiver.
Tevens voor video bellen en gewoon bellen op m'n werk.
Dus bluetooth is een vereiste.
Zijn er hier muziekliefhebbers die iets over de muziek kwaliteit kunnen zeggen?
Ik heb een behoorlijke 5.1 setup hier staan (Denon x2700 + Tannoy speakers) dus ben benieuwd of dit in de buurt komt.
Ik wil hem gebruiken om te gamen op de Xbox series X en voor muziek vanaf m'n smartphone of receiver.
Ik heb een behoorlijke 5.1 setup hier staan (Denon x2700 + Tannoy speakers) dus ben benieuwd of dit in de buurt komt.
@Marsman83 Voor muziek koop je geen steelseries, 9x heeft teveel problemen met connectie (niet iedereen sinds de laatst fw update)
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Wat voor problemen dan?Amaze86 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:23:
@Marsman83 Voor muziek koop je geen steelseries, 9x heeft teveel problemen met connectie (niet iedereen sinds de laatst fw update)
Ik zoek een headset die voor meerdere doelen geschikt is, zo kan ik nog enigszins 200euro voor een koptelefoon rechtvaardigen
heb zelf de turtle beach 700 gen 2 en ook een denon setup met dali speakers. Vind de headset niet onaardig klinken maar absoluut niet te vergelijken met geluid over de speakers.Marsman83 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:49:
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de Turtle Beach 700X gen2 of de Arctis 9X.
Het is niet slecht ofzo maar nou ook weer niet dat je wordt weggeblazen. Maar voor de keren dat ik hem zelf gebruik acceptabel. Gebruik hem voor af en toe na de avonddienst tijdens potje COD of als de vrouw aan het thuiswerken is. En als ik op de indoortrainer zit heb ik hem om muziek te luisteren. (wel wat warm die grote schelpen)
@Marsman83 connectie die om de haverklap wegvalt, lees maar op reddit.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik heb de Turtle Beach 700 gen2 besteld bij Amazon.es, wel erg goeie deal nu!KevinNolan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 03:44:
[...]
heb zelf de turtle beach 700 gen 2 en ook een denon setup met dali speakers. Vind de headset niet onaardig klinken maar absoluut niet te vergelijken met geluid over de speakers.
Het is niet slecht ofzo maar nou ook weer niet dat je wordt weggeblazen. Maar voor de keren dat ik hem zelf gebruik acceptabel. Gebruik hem voor af en toe na de avonddienst tijdens potje COD of als de vrouw aan het thuiswerken is. En als ik op de indoortrainer zit heb ik hem om muziek te luisteren. (wel wat warm die grote schelpen)
Bol.com was snel door de Penrose X voorraad heen, maar hifi klubben verwacht morgen enkele stuks op voorraad te krijgen : https://www.hifiklubben.n...headset/audpenrosexgreen/
Hoe klinkt die op de xsx zonder dts/dolby atmos, is het geluid zoveel beter met?justifire schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:36:
Bol.com was snel door de Penrose X voorraad heen, maar hifi klubben verwacht morgen enkele stuks op voorraad te krijgen : https://www.hifiklubben.n...headset/audpenrosexgreen/
Heel veel plezier er mee!! Hopelijk snel binnenMarsman83 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:21:
[...]
Ik heb de Turtle Beach 700 gen2 besteld bij Amazon.es, wel erg goeie deal nu!
In games heb je betere positiebepaling en zit je meer in het geluid.Amaze86 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:19:
[...]
Hoe klinkt die op de xsx zonder dts/dolby atmos, is het geluid zoveel beter met?
Stereo klinkt ook geweldig maar bij games wil ik er gewoon midden in zitten, ipv naar muziek luisteren.
Ik heb gisteren mijn Arctis 9 in gebruik genomen, maar ik vind het geluid op mijn ps4 wel erg zacht, het volume in het menu van de ps4 en op de headset zelf staat al maximaal, is er nog een manier om dit harder te krijgen? Ik had de ps4 wireless gold ongeveer op half volune op de headset en op de helft in het menu en dan vond het hem hard zat, ik kan me bijna niet voorstellen dat de Steelseries zoveel zachter is.....
@LordLynx Ik vond hem alleen in cod zachter klinken, in andere games klonk die veel harder. Vergeleken met pulse 3d is het geluid zachter in cod. Probeer beetje met eq instellingen te spelen, heb hem zelf op ps5 getest.
Het enige wat ik geprobeerd heb is payday 2 maar de muziek in het menu vond ik ook erg zacht.Amaze86 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:51:
@LordLynx Ik vond hem alleen in cod zachter klinken, in andere games klonk die veel harder. Vergeleken met pulse 3d is het geluid zachter in cod. Probeer beetje met eq instellingen te spelen, heb hem zelf op ps5 getest.
Wat ik trouwens ook raar vond, als ik de dongle op playstation zet doet die niks maar op pc vind die hem wel (op de playstation dus).....
Ik heb de Audeze binnen, en even die Audeze HQ gedownload, maar ik begrijp er nog maar weinig van
. Ik heb de DTS app gedownload en een trial gestart. Dat vind ik wel eventjes genoeg.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik zeg niets aan de eq doen (dus op flat laten staan)uchiha tijntje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:56:
Ik heb de Audeze binnen, en even die Audeze HQ gedownload, maar ik begrijp er nog maar weinig van. Ik heb de DTS app gedownload en een trial gestart. Dat vind ik wel eventjes genoeg.
Side tone off (tegen achtergrondruis)
En dan DTS-X app instaleren en activeren -> type headset -> general over the ear
In games kiezen voor 5.1 of home theatre
Rest regelt zichzelf, enkel de mondhoekjes moet je zelf zo nu en dan droog deppen
Haha ja, nog ff kijken hoe die app op telefoon werkt. Vond dat maar een vage bedoeling. Of ik moet gewoon de verkeerde app hebben gedownloadjustifire schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:55:
[...]
Ik zeg niets aan de eq doen (dus op flat laten staan)
Side tone off (tegen achtergrondruis)
En dan DTS-X app instaleren en activeren -> type headset -> general over the ear
In games kiezen voor 5.1 of home theatre
Rest regelt zichzelf, enkel de mondhoekjes moet je zelf zo nu en dan droog deppen
Hier de Turtle Beach binnen, zit erg fijn! Goed geluid ook, alleen heeft nog wel iets van tweaking nodig
De 28e besteld, nog best snel vanuit Spanje
De Turtle Beach Gen 2 is vandaag ook bij mij binnen gekomen. Meteen een firmware update gedaan en een en ander getest.
Zit erg fijn, geluid is al vrij goed en het kan goed hard. Liever game ik natuurlijk wel met het volume hoog op mijn surround set maar als de baas niet het gevoel wil hebben dat het oorlog is als ik de warzone ik ga... tja... voor die situaties zet ik vanaf nu dan maar de Turtle Beach op.
De app vind ik wel een beetje matig qua design. Daar mag nog wel even goed naar gekeken worden.
Standaard staat het profiel op Signature, maar ben er nog niet achter of het dan zoveel mogelijk flat is. Wat ik zou willen is dat het geluid zo neutraal mogelijk is en dan enkel de Dolby Atmos app/setting zich ermee mag bemoeien.
Zit erg fijn, geluid is al vrij goed en het kan goed hard. Liever game ik natuurlijk wel met het volume hoog op mijn surround set maar als de baas niet het gevoel wil hebben dat het oorlog is als ik de warzone ik ga... tja... voor die situaties zet ik vanaf nu dan maar de Turtle Beach op.
De app vind ik wel een beetje matig qua design. Daar mag nog wel even goed naar gekeken worden.
Standaard staat het profiel op Signature, maar ben er nog niet achter of het dan zoveel mogelijk flat is. Wat ik zou willen is dat het geluid zo neutraal mogelijk is en dan enkel de Dolby Atmos app/setting zich ermee mag bemoeien.
Als je de Turtle Beach Stealth 700 gen2 voor de Xbox neemt werkt deze dan (net als de Steelseries X) ook op de ps4/ps5?
Ja dacht van wel, met een stick/dongle die je nog moet aanschaffen extra.LordLynx schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 00:47:
Als je de Turtle Beach Stealth 700 gen2 voor de Xbox neemt werkt deze dan (net als de Steelseries X) ook op de ps4/ps5?
Ik heb de Stealth 700 gen2 ook binnen na een tip van een medetweaker, via Amazon Spanje. Gister avond een poosje kunnen testen:
1. Hij zit prima. Hoorde wat geluiden dat hij wel eens strak kon zitten voor een groot hoofd, nu is die van mij niet al te klein, maar nergens last van (2 uur opgehad):
2. Geluid ook prima te noemen, maar kom ook van 2 goedkope oordoppen af, dus is al snel een verbetering; met de instellingen moet ik nog spelen. Dan ook nog de keuze DTS of Dolby. Binnenkort maar eens aan de gang hiermee, daagje gamen en beide gebruiken aan de hand van proefversie. Hier nog Tweakers met voorkeur voor het 1, of juist het ander?
3. Updaten firmware en connecten met smartphone ging prima. Het connecten met de Xbox (SX) moest ik wel een paar keer proberen, maar dat kan ook aan mij liggen, lukte ook naar 3 keer.
4. Hij connect ook gelijk bij opnieuw opstarten. De powerknop op de headset zet ook gelijk je Xbox aan. Weet iemand of je dit ook uit kan zetten? Heb gekeken bij instellingen op smartphone en op xbox, maar kon niets vinden.
Het enige wat nog niet gelukt is, is het met bluetooth connecten van de headset met mijn Samsung Smart TV. Hij komt niet tussen de devices te staan als ik hem wil selecteren via mijn tv. Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is?
je hebt de ps versie nodig die met een dongle komt xbox versie zal niet werken draadloos.LordLynx schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 00:47:
Bedankt,Amaze86 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:24:
[...]
je hebt de ps versie nodig die met een dongle komt xbox versie zal niet werken draadloos.
jammer dan dat alleen de Xbox versie goedkoper is.
Van de week eerst nog maar eens kijken of ik het volume van de Arctis 9 omhoog krijg maar anders ga ik de Stealth toch maar halen en die eens proberen.
Ik heb een nieuwe headset nodig omdat het dock van me huidige Astro A50 niet meer goed functioneert. Als ik het topic doorlees zie ik eigenlijk dat de Arctis 7X de standaard aanbeveling is voor de meeste mensen. Maar omdat ik nogal grote oren heb die iets verder van me hoofd afstaan was ik benieuwd of deze mij wel gaan passen.
Daarom hoopte ik dat iemand de afmetingen van de binnenkant van de earcups kon meten? Breedte, hoogte maar ook de diepte.
Daarom hoopte ik dat iemand de afmetingen van de binnenkant van de earcups kon meten? Breedte, hoogte maar ook de diepte.
@AvanCade de Arctis 7X zou ik enkel aanbevelen als je perse een draadloze headset nodig hebt.
Wat je ook kan doen is alternative earpads kopen van bijvoorbeeld Brainwavz, daar zitten ook diepere earpads bij die gewoon op een Arctis headset passen.
Wat je ook kan doen is alternative earpads kopen van bijvoorbeeld Brainwavz, daar zitten ook diepere earpads bij die gewoon op een Arctis headset passen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Is lastig om op de mm nauwkeurig te meten, maar ik kom op de volgende binnenmaten: 2cm diep (op sommige plekken richting de 2,2cm), 4,5 cm breed en 6 cm hoog.AvanCade schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:25:
Thanks all! Lijkt erop dat de 7X ook voor mij een goede keus gaat zijn. Zeker dan met de brainwavz earpads.
Ik vermoed dat je wel moet geloven aan alternatieve earpads. Standaard zit al vrij dicht op mijn "normale" oren.
Dat is niet zo'n probleem. Ze zijn relatief goedkoop dus voor extra comfort kan dat er prima bij. Daarnaast was me budget ongeveer 300 euro dus ik kom er dan mogelijk nog goed vanaf
Met dat budget zou ik toch ook eens serieus naar de Audeze Penrose X kijken.AvanCade schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:22:
Dat is niet zo'n probleem. Ze zijn relatief goedkoop dus voor extra comfort kan dat er prima bij. Daarnaast was me budget ongeveer 300 euro dus ik kom er dan mogelijk nog goed vanaf
100 mm drivers geven al meer ruimte voor de oren dan de 40 mm in de Arctis.
Ook is de padding dikker, zat bij de 7x erg dicht op de driver met mijn oor, is ook een veelgehoorde klacht.
En dat geluid he ?
Daar heb ik ook naar gekeken maar er leek voor die prijs nog veel kinderziektes in te zitten dus ik ben er wel huiverig voor.
Hifiklubben heeft ze zag ik. Las ook ergens dat je ze 60 dagen kan proberen. Begin toch wel steeds meer benieuwd te worden, al hoor ik ook goede verhalen over der Astro A20 Gen2.justifire schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:28:
[...]
Met dat budget zou ik toch ook eens serieus naar de Audeze Penrose X kijken.
100 mm drivers geven al meer ruimte voor de oren dan de 40 mm in de Arctis.
Ook is de padding dikker, zat bij de 7x erg dicht op de driver met mijn oor, is ook een veelgehoorde klacht.
En dat geluid he ?
Voor mij is het tevens belangrijk dat ik een nieuwe headset op de Series X en PS5 kan gebruiken middels een dongle. Die van de Penrose is ook weer een extra 60 euro dacht ik, boven op de prijs van de headset. Dan kom je al in de prijsrange van een nieuwe Series X of PS5....Lastig. lastig.... Wellicht over een paar maanden of eind van het jaar en dan in de tussentijd de A20's van Astro.
Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van @uchiha tijntje ook omdat ik hem nu al 2x battlefield 5 heb zien spelen en als ergens goed geluid belangrijk is, dan is het wel in een FPS. Ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de chat, dus eerdaags hem maar eens lastig vallen in BF5 icm party chat.
XBL: MRE Inc
Het jammere is dat de kwaliteit van het geluid in Battlefield juist zo bedroevend isMRE-Inc schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:27:
Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van @uchiha tijntje ook omdat ik hem nu al 2x battlefield 5 heb zien spelen en als ergens goed geluid belangrijk is, dan is het wel in een FPS. Ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de chat, dus eerdaags hem maar eens lastig vallen in BF5 icm party chat.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
@Tsurany idd. Ik heb zo vaak dat ik denk dat er iemand achter of naast me loopt omdat het geluid dan gewoon van achter of naast me komt. Draai ik me om mijn as om te kijken wie dat is....Niemand.... Dat geluid maak ik dus zelf, maar positioneel is het dus 10x niks. Ik dacht eerst dat het gewoon aan mijn headset lag, maar heb het ook met andere headsets.
Veel mensen hebben problemen met Audeze Penrose, tuurlijk er zitten er ook bij zonder. Maar ik wacht nog wel een tijdje met aanschaf, die headset zit als ik het zo lees in een beta fase. Ben vooral benieuwd waarmee Astro gaat komen rond de zomer en EPOS.AvanCade schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:52:
Daar heb ik ook naar gekeken maar er leek voor die prijs nog veel kinderziektes in te zitten dus ik ben er wel huiverig voor.
Haha is prima! Alleen iets eerder op de dagMRE-Inc schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:27:
[...]
Hifiklubben heeft ze zag ik. Las ook ergens dat je ze 60 dagen kan proberen. Begin toch wel steeds meer benieuwd te worden, al hoor ik ook goede verhalen over der Astro A20 Gen2.
Voor mij is het tevens belangrijk dat ik een nieuwe headset op de Series X en PS5 kan gebruiken middels een dongle. Die van de Penrose is ook weer een extra 60 euro dacht ik, boven op de prijs van de headset. Dan kom je al in de prijsrange van een nieuwe Series X of PS5....Lastig. lastig.... Wellicht over een paar maanden of eind van het jaar en dan in de tussentijd de A20's van Astro.
EQ settings Steelseries Arctis 9 voor FPS games (PS5) COD Warzone
DTS/Surround off
4, 3, 2, 2, 0, 0, 4, 7, 7, 7
PS5 3D audio off
[ Voor 4% gewijzigd door Amaze86 op 06-02-2021 10:43 ]
Gisteren mijn Arctis 9 geupdate en hij geeft nu wel gewoon fatsoenlijk volume op mijn PS4, heel vreemd dat die out-of-the-box zo zacht was.
Positionering van het geluid is wel echt een wereld van verschil met mijn PS4 Wireless Gold, je hoort nu echt precies waar iemand loopt en ook zit er veel meer detail in het geluid, dacht dat mijn huis in de fik stond toen ik langs een brazier liep in AC Odyssey.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het comfort (waar ik hem eigenlijk voor kocht) toch nog een beetje teen vind vallen, krijg na een flinke sessie nog steeds gloeiende oren en ook vind ik hem toch wel aardig op mijn hoofd drukken...... Ook zit ik elke keer te hannesen met het connecten, moet de dongle elke keer een paar keer van kanaal switchen of lostrekken voor die eindelijk goed verbinding maakt.
Krijg van de week als het goed is nog een Pulse 3D binnen, ga deze toch ook nog maar even proberen. En als ik daar ook niet helemaal tevreden over ben is de Turtle Beach Stealth 700 gen2 er altijd ook nog.....
Positionering van het geluid is wel echt een wereld van verschil met mijn PS4 Wireless Gold, je hoort nu echt precies waar iemand loopt en ook zit er veel meer detail in het geluid, dacht dat mijn huis in de fik stond toen ik langs een brazier liep in AC Odyssey.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het comfort (waar ik hem eigenlijk voor kocht) toch nog een beetje teen vind vallen, krijg na een flinke sessie nog steeds gloeiende oren en ook vind ik hem toch wel aardig op mijn hoofd drukken...... Ook zit ik elke keer te hannesen met het connecten, moet de dongle elke keer een paar keer van kanaal switchen of lostrekken voor die eindelijk goed verbinding maakt.
Krijg van de week als het goed is nog een Pulse 3D binnen, ga deze toch ook nog maar even proberen. En als ik daar ook niet helemaal tevreden over ben is de Turtle Beach Stealth 700 gen2 er altijd ook nog.....
Arctis 9 vond ik ietjes beter klinken dan pulse 3d, vooral in cod mp, in warzone vond ik ze gelijk qua postie.
Ben nu terug op me oude hyperx cloud flight wireless en qua comfort is het mijn favo op dit moment.
Die tb stealth gen2 is gewoon een ps4 headset met een ps5 sticker op de doos.
Ben nu terug op me oude hyperx cloud flight wireless en qua comfort is het mijn favo op dit moment.
Die tb stealth gen2 is gewoon een ps4 headset met een ps5 sticker op de doos.
[ Voor 16% gewijzigd door Amaze86 op 06-02-2021 19:09 ]
Heb hem nu een paar dagen en ben er super tevreden over. Vind hem ook gelukkig erg fijn zitten. Dat was in veel reviews wel vaak een minpuntje, maar dat merk ik helemaal niets van. Best aan de dure kant maar het is vooralsnog elke cent waard.MRE-Inc schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:27:
[...]
Hifiklubben heeft ze zag ik. Las ook ergens dat je ze 60 dagen kan proberen. Begin toch wel steeds meer benieuwd te worden, al hoor ik ook goede verhalen over der Astro A20 Gen2.
Heeft iemand advies voor een draadloze gaming headset voor pc?
7.1 surround zou fijn zijn en de mic moet van zeer goede kwaliteit zijn voor streamen
Iemand ideeën?
7.1 surround zou fijn zijn en de mic moet van zeer goede kwaliteit zijn voor streamen
Iemand ideeën?
[ Voor 6% gewijzigd door IVANT100 op 06-02-2021 23:38 ]
Ik ben op zoek naar een headset en heb een vraag. Ik hoop dat dit forum de juiste plaats is.
Mijn situatie:
Ik speel op mijn PS4 maar voicechat doe ik via Discord op mijn PC (omdat ik crossplay games speel met vrienden die een gamepc hebben).
Op dit moment gaat er een 3.5mm van mijn controler naar de inline van mijn Pc. Mijn headset is aangesloten op mijn pc zodat ik zowel audio van mijn game als van discord via mijn headset krijg.
Ik zie veel headsets waar surround sound mogelijk is, maar enkel op PC.
Wanneer ik de huidige opstelling gebruik. Zal ik dan nog steeds surround sound kunnen gebruiken of gaat dit enkel wanneer de game effectief op de pc gespeeld wordt (en gaat het dus verloren doordat de audio via een 3.5mm binnenkomt via de inline?)
Mijn situatie:
Ik speel op mijn PS4 maar voicechat doe ik via Discord op mijn PC (omdat ik crossplay games speel met vrienden die een gamepc hebben).
Op dit moment gaat er een 3.5mm van mijn controler naar de inline van mijn Pc. Mijn headset is aangesloten op mijn pc zodat ik zowel audio van mijn game als van discord via mijn headset krijg.
Wanneer ik de huidige opstelling gebruik. Zal ik dan nog steeds surround sound kunnen gebruiken of gaat dit enkel wanneer de game effectief op de pc gespeeld wordt (en gaat het dus verloren doordat de audio via een 3.5mm binnenkomt via de inline?)
Headset zoeken die gelijktijdig wireless en bluetooth ondersteund.nexusPc schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:53:
Ik ben op zoek naar een headset en heb een vraag. Ik hoop dat dit forum de juiste plaats is.
Mijn situatie:
Wireless verbinden met de PS4 voor gamegeluid, bluetooth verbinden met pc voor discord.
bedankt voor het antwoord. Op het eerste zicht vind ik er niet veel die dit kunnen (of toch nie waar het duidelijk bij staat). Heb je enkele voorbeelden waar dit zeker zo is? Ik vind enkel de Steelseries Arctis 3 Bluetooth maar deze is nergens meer te krijgen.justifire schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:11:
[...]
Headset zoeken die gelijktijdig wireless en bluetooth ondersteund.
Wireless verbinden met de PS4 voor gamegeluid, bluetooth verbinden met pc voor discord.
[edit] De Arctis 9 zou ook moeten werken zie ik maar ik lees dat deze op PS4 geen Surround heeft wat ik wel jammer vind. Vandaar ook de initiele vraag of de optie tot surround verloren gaat wanneer er gewerkt wordt met de inline poort van de pc zoals ik doe
[ Voor 19% gewijzigd door nexusPc op 07-02-2021 15:19 ]
Steelseries Arctis 7x, Arctis 9, Audeze Penrose X en volgens mij kan de Turtle Beach Stealth 700 gen 2 dit ook, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Als de mix van zeer goede kwaliteit moet zijn kom je denk ik uit bij de Sennheiser GSP 670 en anders de Audeze Penrose X.IVANT100 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:38:
Heeft iemand advies voor een draadloze gaming headset voor pc?
Iemand ideeën?
Ik denk dat ik voor de Sennheiser ga want die heeft toch iets betere kwaliteit microfoon.ArjenIsM3 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:34:
[...]
Als de mix van zeer goede kwaliteit moet zijn kom je denk ik uit bij de Sennheiser GSP 670 en anders de Audeze Penrose X.
Thx voor het helpen @ArjenIsM3
Ik ben van plan om de SteelSeries Arctis 7X te kopen voor bij mijn Xbox Series X. Op de website van Steelseries zie ik echter niet of hij op voorraad is, en zo ja, wat de levertijd is. Kijk ik ergens overheen?
Ik denk dat je ergens overheen kijkt, want hij is op voorraad, er staat een grote 'add tot cart' knop op de productpagina. Levertijd is normaal gezien rond de 4 dagen, wordt verstuurd vanuit Denemarken.
Ik kan 'add to cart' doen dus hij is gewoon te bestellen. Anders staat er iets andersLizardz schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:44:
Ik ben van plan om de SteelSeries Arctis 7X te kopen voor bij mijn Xbox Series X. Op de website van Steelseries zie ik echter niet of hij op voorraad is, en zo ja, wat de levertijd is. Kijk ik ergens overheen?
Ik heb 2x een headset bij hun vandaan gehad en beide keren was hij er in 3 a 4 werkdagen (komt uit Denemarken)
Dank voor de reacties. Wist niet dat hij sowieso leverbaar was als er "add to cart" stond. Zag namelijk geen levertijd, maar dan ga ik hem bestellen.
Vergeet niet een kortingscode van 12% te gebruiken @Lizardz , bijvoorbeeld 'FORM'.
Wat bedoel je precies met 'surround geluid'? Ik heb een Arctis 9 op een PS4 en positionering van voetstappen en dergelijke is juist waanzinnig goednexusPc schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:57:
[...]
[edit] De Arctis 9 zou ook moeten werken zie ik maar ik lees dat deze op PS4 geen Surround heeft wat ik wel jammer vind. Vandaar ook de initiele vraag of de optie tot surround verloren gaat wanneer er gewerkt wordt met de inline poort van de pc zoals ik doe
Heb er geen film mee gekeken (dit doe ik sowieso niet op de PS4) maar in games heb je zeker wel 'surround'
Ik heb hem ook verbonden met mijn telefoon en ik kan dus inderdaad bellen en gamen tegelijk, dus discord over de pc zijn ook moeten werken.
Ik vond dit wel een interessant filmpje over het de zin of onzin van 'echt' surround geluid bij headphones:
YouTube: Are Surround Gaming Headphones BS?
(TLDW: Je kunt - volgens Linus tenminste - net zo goed / beter een stereo headset nemen en gebruik maken van softwarematige surround via DTS:X of Dolby Atmos).
(TLDW: Je kunt - volgens Linus tenminste - net zo goed / beter een stereo headset nemen en gebruik maken van softwarematige surround via DTS:X of Dolby Atmos).
Op de website van Steelseries staat bij Compatibility: ** PlayStation does not support wireless surround sound and ChatMix featuresLordLynx schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:36:
[...]
Wat bedoel je precies met 'surround geluid'? Ik heb een Arctis 9 op een PS4 en positionering van voetstappen en dergelijke is juist waanzinnig goed
Heb er geen film mee gekeken (dit doe ik sowieso niet op de PS4) maar in games heb je zeker wel 'surround'
Ik heb hem ook verbonden met mijn telefoon en ik kan dus inderdaad bellen en gamen tegelijk, dus discord over de pc zijn ook moeten werken.
Vandaar dat ik er vanuit ging dat deze headset gewoon stereo sound heeft op PS4 en enkel Surround voorziet bij een PC. Ik hoop meer te horen dan enkel of de voetstappen ergens links of ergens rechts zijn
Ja dat had ik ook al gelezen (goed filmpje BTW) maar aangezien ik op PS4 speel, kan ik geen gebruik maken van Dolby Atmos en DTS:X. Toch? Dus vandaar dat ik op zoek was naar een headset die naast de mogelijkheid tot simultaan connecteren van PS4 en andere source met bluetooth, ook de mogelijkheid heeft tot surroundVanRoyal schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:57:
Ik vond dit wel een interessant filmpje over het de zin of onzin van 'echt' surround geluid bij headphones:
Of begrijp ik het surround gebeuren voor geen meter en is stereo op een playstation meer dan voldoende om voetstappen te horen in games als Warzone?
Ik kwam toevallig deze tegen in de Microsoft Store:
JBL Quantum 800 draadloze on ear hoofdtelefoon.
https://www.microsoft.com...vetab=pivot%3aoverviewtab
Toen maar eens gaan kijken op: https://www.jbl.nl/gaming/QUANTUM800.html
Daar zie ik toch alleen dat de Xbox alleen ondersteund wordt middels 3.5mm kabel en niet draadloos.
In ieder geval 40€ via jbl minder te betalen dan via de MS Store. namelijk 159 euro. Wel draadloos voor de PS4/5
JBL Quantum 800 draadloze on ear hoofdtelefoon.
https://www.microsoft.com...vetab=pivot%3aoverviewtab
Toen maar eens gaan kijken op: https://www.jbl.nl/gaming/QUANTUM800.html
Daar zie ik toch alleen dat de Xbox alleen ondersteund wordt middels 3.5mm kabel en niet draadloos.
In ieder geval 40€ via jbl minder te betalen dan via de MS Store. namelijk 159 euro. Wel draadloos voor de PS4/5
Dank voor de tip. Scheelde toch weer 26 euro.VanRoyal schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:06:
Vergeet niet een kortingscode van 12% te gebruiken @Lizardz , bijvoorbeeld 'FORM'.
Ik heb vandaag mijn Turtle Beach Stealth 700X Gen2 binnen gekregen via Amazon.es, dankzij de tip hier.
Ik heb als eerste de firmware bijgewerkt.
Dit is mijn eerste serieuze gaming headset.
Zoals eerder vermeld wil ik de headset voor gamen, muziek luisteren en bellen gaan gebruiken.
Koppelen met de Xbox Series X was zo gedaan. Helaas wel wat audio drop outs en tijdens het gamen viel de headset zelfs af en toe helemaal weg...
Nu zit er wel een dikke muur tussen mij en de Xbox maar de controller blijft wel altijd verbonden.
Ik heb de Dolby Atmos trial op de Xbox geactiveerd in de app en Cod Modern Warfare en WW2 gespeeld.
Geluiden hoor je best goed om je heen maar ben er nog niet over uit of het beter klinkt of beter gepositioneerd is dan mijn 5.1 speaker opstelling.
Ook moet ik nog een goede balans tussen game en chat volume vinden, wel fijn dat je die afzonderlijk kan instellen met de 2 volume wieltjes.
Koppelen met mijn S21 via bluetooth ging snel. Muziek klinkt best goed vind ik! Lekker vol en strak geluid, valt me zeker niet tegen.
Heb even een rondje buiten gewandeld met de headset en hoorde zo goed als geen omgevingsgeluiden.
Ook blijven je oren lekker warm met dit weer
Ik heb de headset nu bijna de gehele avond tot nu opgehad en blijft comfortabel zitten!
Al met al best tevreden over het geheel.
Wellicht als ik mijn Xbox wat draai of verschuif dat het wegvallen van de verbinding minder wordt of verdwijnt.
Nu nog wat testen met de verschillende geluidsinstellingen met gamen.
Ik heb als eerste de firmware bijgewerkt.
Dit is mijn eerste serieuze gaming headset.
Zoals eerder vermeld wil ik de headset voor gamen, muziek luisteren en bellen gaan gebruiken.
Koppelen met de Xbox Series X was zo gedaan. Helaas wel wat audio drop outs en tijdens het gamen viel de headset zelfs af en toe helemaal weg...
Nu zit er wel een dikke muur tussen mij en de Xbox maar de controller blijft wel altijd verbonden.
Ik heb de Dolby Atmos trial op de Xbox geactiveerd in de app en Cod Modern Warfare en WW2 gespeeld.
Geluiden hoor je best goed om je heen maar ben er nog niet over uit of het beter klinkt of beter gepositioneerd is dan mijn 5.1 speaker opstelling.
Ook moet ik nog een goede balans tussen game en chat volume vinden, wel fijn dat je die afzonderlijk kan instellen met de 2 volume wieltjes.
Koppelen met mijn S21 via bluetooth ging snel. Muziek klinkt best goed vind ik! Lekker vol en strak geluid, valt me zeker niet tegen.
Heb even een rondje buiten gewandeld met de headset en hoorde zo goed als geen omgevingsgeluiden.
Ook blijven je oren lekker warm met dit weer
Ik heb de headset nu bijna de gehele avond tot nu opgehad en blijft comfortabel zitten!
Al met al best tevreden over het geheel.
Wellicht als ik mijn Xbox wat draai of verschuif dat het wegvallen van de verbinding minder wordt of verdwijnt.
Nu nog wat testen met de verschillende geluidsinstellingen met gamen.
[ Voor 4% gewijzigd door Marsman83 op 09-02-2021 01:11 ]
Audeze HQ voor Mac is uit
https://www.audeze.com/pa...96aa411eb80ec00470a180510
En we kunnen nu de idle time instellen voordat de headset uitschakeld in de app
https://www.audeze.com/pa...96aa411eb80ec00470a180510
En we kunnen nu de idle time instellen voordat de headset uitschakeld in de app
Aangezien ik zowel mijn PS4 geluid wil als de optie om discord te gebruiken op mijn pc ben ik op zoek naar een game headset die hiervoor gebruikt kan worden.
Ik heb het tot 2 opties herleid
- Steelseries Arctis 9
- Astro A40
Het valt met op dat de Astro A40 hier heel weinig aan bod komt. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Het grootste voordeel van de Astro A40 is het feit dat deze surrond ondersteund op PS4
De Turtle Beach Stealth 700 Gen 2 stond er initieel ook tussen maar aangezien deze niet op PC werkt, heb ik deze laten vallen. Op termijn is het plan namelijk om een gamepc aan te schaffen (wanneer de prijzen voor grafische kaarten beetje normaliseren)
- Steelseries Arctis 9
- Astro A40
Het valt met op dat de Astro A40 hier heel weinig aan bod komt. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Het grootste voordeel van de Astro A40 is het feit dat deze surrond ondersteund op PS4
De Turtle Beach Stealth 700 Gen 2 stond er initieel ook tussen maar aangezien deze niet op PC werkt, heb ik deze laten vallen. Op termijn is het plan namelijk om een gamepc aan te schaffen (wanneer de prijzen voor grafische kaarten beetje normaliseren)
TB Stealth 700 werkt wel op de pc echter heb je dan zo'n Xbox controller dongle van MS zelf nodig, de vraag is of je dat praktisch vind.nexusPc schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:54:
Aangezien ik zowel mijn PS4 geluid wil als de optie om discord te gebruiken op mijn pc ben ik op zoek naar een game headset die hiervoor gebruikt kan worden.
- Steelseries Arctis 9
- Astro A40
Ik heb zelf de TB 700 Gen2 en nog niet op de PC mee getest, ik gebruik hem voornamelijk op mijn Xbox en smartphone.
Volgens mij moet je hem dan wel net als een controller steeds opnieuw pairen als je wisselt tussen Xbox en PC, dat vind ik irritanter dan het gebruik van een dongle op de PC.
Ik heb de audeuze Penrose x sinds vandaag .Maar ik heb 1 probleem ik kan de microfoon niet voledig draadloos gebruiken. Als ik de micro in de headset steek gaat hij naar aux.En als ik een party start en hij is wireless verbonden dan zie ik geen geluid uit de micro komen.
nedius004 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:59:
[...]
IK zou de Penrose niet kopen die geeft te veel problemen.Ik heb zelf een Penrose X en na paar minuten gebruik kwam het geluid alleen maar uit de rechter speaker.Door het geluid omhoog en omlaag te doen 4-6 x wordt dit opgelost voor weer een paar minuten maar dan komt het terug.Ook had ik ontdect dat de microfoon niet werkt alles geprobeert maar hij wil maar niet werken.Dus de penrose x op retour gezet en nu wachten tot ik hem terug kan zenden.Ik zou liever wachten op de Astro A50 gen 5maar ja wanneer de uitkomt weet ik niet.Nu gebruik ik de Astro A50 gen 4 maar het geluid is zeer slechtr ter verlijking dan op de xbox one.
nedius004 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:50:
Ik heb de audeuze Penrose x sinds vandaag .Maar ik heb 1 probleem ik kan de microfoon niet voledig draadloos gebruiken. Als ik de micro in de headset steek gaat hij naar aux.En als ik een party start en hij is wireless verbonden dan zie ik geen geluid uit de micro komen.
Dit is mijn 2 de audeuze Penrose x headset. De eerste was all terug betaald. Met de eerste had ik veel problemen. Ik heb eerst paar weken de turtle beach stealth 700 gen 2 gebruikt die is goed .Maar ook soms nog lichte disconnects .Maar ik miste het superieur geluid van de Audeuze Penrose x. Ik heb de Penrose x zondag besteld en vandaag binnen gekregen. Nu heb ik niets meer van problemen met de Penrose x. De eerste had veel disconects sommige dingen werkten niet goed ook was de klemping force van de headset veel.Nu met de nieuwe Penrose x heb ik geen disconects meer ook is er bijna niets van klemping force.
Kijk eens goed in welk gat je de microfoon stoptnedius004 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:50:
Bedankt voor te zeggen had niet gezien dat er 2 gaten waren. Dus nu werkt hij volledig zonder problemen de Penrose x.uchiha tijntje schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:17:
[...]
Kijk eens goed in welk gat je de microfoon stopt
Je was niet de enige haha.nedius004 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:50:
[...]
Bedankt voor te zeggen had niet gezien dat er 2 gaten waren. Dus nu werkt hij volledig zonder problemen de Penrose x.
Heb je de GSP 670 nog gekocht? Hoe bevalt die?IVANT100 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:45:
[...]
Ik denk dat ik voor de Sennheiser ga want die heeft toch iets betere kwaliteit microfoon.
Thx voor het helpen @ArjenIsM3
Ja maar hij is nog niet binnenArjenIsM3 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:18:
[...]
Heb je de GSP 670 nog gekocht? Hoe bevalt die?
Het duurt wat langer op dit moment
Nieuwe xbox headset van microsoft
https://news.xbox.com/en-...ess-headset-announcement/
€99
https://www.xbox.com/nl-N...ets/xbox-wireless-headset
https://news.xbox.com/en-...ess-headset-announcement/
€99
https://www.xbox.com/nl-N...ets/xbox-wireless-headset
[ Voor 44% gewijzigd door Amaze86 op 16-02-2021 16:56 ]
Voor die prijs wil ik er wel een pre-order voor uit doen. Ben wel benieuwd naar dat ding. Vooral die draaibare knoppen op de zijkant. Ik vind de kleine knopjes op de zijkant zoals bij de meeste headsets altijd wat gepriegel. Deze ziet er wel nice uit echter 40mm drivers. Eens kijken hoe die performt. De Astro A20 Gen2 die ik op het oog had, is toch niet op voorraad en Astro Gaming wist zelf ook niet wanneer de Xbox versie weer op voorraad was. Dan speel ik op de PS5 nog wel even door met de de Sony Gold.
Edit: Pre-order geplaatst
Een eerste unboxing is al online gekomen. Heb ook gepreordered.
Ben trouwens benieuwd of de codecs erbij zitten, of dat je deze weer los moet aanschaffen.
[ Voor 22% gewijzigd door Popcorna op 17-02-2021 20:15 ]
Filmpje doet het al niet meer.Popcorna schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:13:
[YouTube: NEW Xbox Wireless Headset Unboxing]
Ben trouwens benieuwd of de codecs erbij zitten, of dat je deze weer los moet aanschaffen.
Denk trouwens niet dat de codecs erbij zitten, dit staat in de kleine lettertjes onderaan:
Jammer dat ie er nu pas is en niet tegelijk met de series X, had graag deze willen proberen, maar heb nu al een turtlebeach 700 gen2.Dolby Atmos en DTS:X: extra aankopen, app-downloads en ondersteunde hardware kunnen vereist zijn.
Moet je los aanschaffen, maar als je dat al hebt gedaan, dan kun je ze gewoon gebruiken. Ik heb zelf de Dolby Atmos en DTS-X app gekocht in de aanbieding. Die licenties hangen aan je Microsoft/Xbox account en niet aan je headset.Popcorna schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:13:
[YouTube: NEW Xbox Wireless Headset Unboxing]
De nieuwe headset van Microsoft is bij Microsoft zelf uitverkocht, maar Bol.com en MediaMarkt hebben hem nog steeds op voorraad.
Bol.com link was hier al gepost, hier de MediaMarkt link:
https://www.mediamarkt.nl...less-headset-1688560.html
[ Voor 18% gewijzigd door MRE-Inc op 18-02-2021 15:46 ]
Voor de geïnteresseerden...de Steel Series Arctis 7P is beschikbaar bij bol.com
Meteen aangekocht voor hij straks weer maanden niet verkrijgbaar is
https://www.bol.com/nl/p/...s4/9300000009317765/?s2a=
[ Voor 26% gewijzigd door Santiago2019 op 18-02-2021 17:54 ]
Lijkt een 20 euro headset met 80 euro draadloze techniek. Vraag me af of je hier daadwerkelijk mooi geluid uit gaat krijgen. Helaas ook allemaal closed back, dat is ook minder ideaal.
Het heeft veel weg van de Surface Studio headphones en die waren blijkbaar ook niet slecht. Dus ik heb wel goede hoop dat het een redelijke headset is.
Ik heb de Turtle Beach 700X Gen2 en deze is ook aan mijn Samsung S21 gekoppeld via Bluetooth.
Werkt prima echter iedere keer als ik een oproep beantwoord staat mijn volume tergend hard.
Als ik op mijn telefoon volume - druk is hij meteen erg zacht, dan doe ik 2x + zodat die goed is echter de volgende oproep weer precies hetzelfde...
Iemand die dit ook heeft of kan bevestigen dat het daar niet is?
Mogelijk ligt het wel aan de S21.
Werkt prima echter iedere keer als ik een oproep beantwoord staat mijn volume tergend hard.
Als ik op mijn telefoon volume - druk is hij meteen erg zacht, dan doe ik 2x + zodat die goed is echter de volgende oproep weer precies hetzelfde...
Bij fnac.com voor €129,52 incl verzending.Santiago2019 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:54:
Voor de geïnteresseerden...de Steel Series Arctis 7P is beschikbaar bij bol.com
https://jeux-video.fnac.c...is-7P-Blanc/a15122376/w-4
(verlopen)
Aangezien ik de laatste tijd veel in de avond Warzone speel met een aantal vrienden wordt het tijd om mijn headset een upgrade te geven. Ik heb de xbox series x en zoek een headset met een open-back, mocht 1 van mijn kinderen wakker worden dan hoor ik dit tenminste. Daarnaast heb ik ook begrepen dat deze het mooiste geluid geven. En om mijn eigen, zoals vrouwlief zegt, geschreeuw tegen te gaan het liefst ook een headset waarmee je je eigen stem kunt horen als je praat. Budget is rond de 150 euro. Heeft iemand een goed idee?
Heb dit ook met mijn iphone 11, ik moet er wel bij vermelden dat dit whatsapp gesprekken zijn. Heb het nog niet getest met een gewone telefoon gesprek.Marsman83 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:27:
Ik heb de Turtle Beach 700X Gen2 en deze is ook aan mijn Samsung S21 gekoppeld via Bluetooth.
Omdat mijn microfoon van mijn huidige headset onbetrouwbaar was geworden (zie eerdere post) en de headset die ik wilde (Arctis 7X) niet op voorraad was heb ik een 'tijdelijke' headset gekocht. Dit is de Razer Blackhawk V2 X en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. De microfoon is relatief gevoelig maar het comfort is prima en het geluid is ook zeer goed. Wellicht zelfs beter dan mijn Astro A50. En dat slechts voor 65 euro!
VZR Model One $349(binnenkort preorder https://vzraudio.com/), ziet er belovend uit voor fps gamers!
Preview
https://www.google.nl/amp...e-headphones-preview/amp/
https://www.google.nl/amp...el-one-headphone-preview/
Preview
https://www.google.nl/amp...e-headphones-preview/amp/
https://www.google.nl/amp...el-one-headphone-preview/
[ Voor 47% gewijzigd door Amaze86 op 25-02-2021 09:34 ]
Mijn headset heeft het EINDELIJK
begeven. Was mijn eerste premium headset (of premium
) die maar dan 300 euro kostte maar wat een ontzettend nare ervaring was dat. Linker oorschelp doet het niet meer, dus ik ben eindelijk verlost van dat ding. Ja ik had hem natuurlijk ook gewoon weg kunnen gooien, maar dat voelde rationeel gezien toch niet heel fijn met het prijskaartje wat er destijds aan hing. Ik weet nu wel precies wat ik NIET wil, dus het is goed gespendeerd leergeld geweest zullen we maar zeggen.
Nu vragen jullie je af, welke headset moet dat in godsnaam geweest zijn. Het was de Logitech G933 Artemis Pro. Dingen die ik er vreselijk aan vond
Ik ben dus op zoek naar een headset met redelijk tot goede kwaliteit microfoon, liefst draadloos en die uitblinkt in het ongefiltert weergeven van geluid. Ik speel bijvoorbeeld Tarkov, daar is het heel belangrijk dat je voetstappen hoort en dat je ongeveer kan plaatsen waar die voetstappen zijn ten opzichte van jezelf.
Google held als ik ben dacht ik wel even het varkentje te wassen, paar keywords intikken, wat filteren, resultaten van reviews naast elkaar leggen en dan een keuze maken
Maar dat viel toch iets tegen, niets zo subjectiefs blijkbaar als geluid. Objectief kun je natuurlijk wel vaststellen of je voetstappen goed kan horen in Tarkov en of je goed kan horen waar het ongeveer is.
Ik ben eigenlijk maar op 1 headset gestuit die bij 75% van de reviews toch heel hoog staat aangeschreven, maar andere neemt deze headset eigenlijk helemaal niet mee. Vandaar de verwarring. De headset waar ik eigenlijk mijn zinnen op heb gezet is de Arctis Pro Wireless. pricewatch: Steelseries Arctis Pro Wireless Zwart
Heeft iemand misschien nog een alternatief?

Nu vragen jullie je af, welke headset moet dat in godsnaam geweest zijn. Het was de Logitech G933 Artemis Pro. Dingen die ik er vreselijk aan vond
- Drivers werkte niet (max volume onverstaanbaar zacht. Met Microsoft Generic drivers geen probleem
- Vrij zware headset, geen probleem, maar de band is maar matig
- Er lijkt een filter in te zitten die bepaalde geluiden wegfiltert, precies de geluiden die ik eigenlijk liever versterkt zou hebben gezien
- Crappy plastic. Als ik m'n hoofd iets beweeg pakt de mic het gekraak over van de headset, niet alleen voor mij irritant, maar voor anderen ook
Ik ben dus op zoek naar een headset met redelijk tot goede kwaliteit microfoon, liefst draadloos en die uitblinkt in het ongefiltert weergeven van geluid. Ik speel bijvoorbeeld Tarkov, daar is het heel belangrijk dat je voetstappen hoort en dat je ongeveer kan plaatsen waar die voetstappen zijn ten opzichte van jezelf.
Google held als ik ben dacht ik wel even het varkentje te wassen, paar keywords intikken, wat filteren, resultaten van reviews naast elkaar leggen en dan een keuze maken

Ik ben eigenlijk maar op 1 headset gestuit die bij 75% van de reviews toch heel hoog staat aangeschreven, maar andere neemt deze headset eigenlijk helemaal niet mee. Vandaar de verwarring. De headset waar ik eigenlijk mijn zinnen op heb gezet is de Arctis Pro Wireless. pricewatch: Steelseries Arctis Pro Wireless Zwart
Heeft iemand misschien nog een alternatief?