Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:29
Amaze86 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:13:
[...]

Bericht van een gebruiker via reddit, of het waar is wie weet?

[...]
Heb al even wat rondgekeken op reddit en overal wordt gezegd dat het geen reet uitmaakt wat voor stereo headset je gebruikt, de tempest audio komt puur uit de console en niet uit de headset dus ik snap niet hoe die ene gebruiker er op komt dat dit niet bij de 7X zou zijn.

ik kan zelf ook confirmen dat ik met de 7X gewoon alle settings kan instellen van 3D audio op de PS5 dus dat zegt eigenlijk ook al genoeg toch. Er is gewoon veel verwarring omdat 1 medewerker van steelseries een keer wat misinformde informatie had gegeven via de chat maar overal lees ik dat het gewoon evengoed werkt op de 7X als de 7P dus ik zou gewoon voor 7X gaan als je ook een xbox hebt of wilt kopen in de toekomst.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:40
Ben van plan om de Astro 50 te kopen. Heb zelf een ps5, lees dat die dan niet optimaal werkt zonder tussen transmitter?

Wat mis ik juist zonder deze transmitter, iemand hier ervaring mee voor de Astro op ps5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:02:
Ben van plan om de Astro 50 te kopen. Heb zelf een ps5, lees dat die dan niet optimaal werkt zonder tussen transmitter?

Wat mis ik juist zonder deze transmitter, iemand hier ervaring mee voor de Astro op ps5
Ik heb hem en via optical aangesloten op mijn tv (c9). Werkt perfect!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Amaze86 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:36:
@justifire mooi man, dat wordt genieten!

Zelf nu arctis 9 aan het uitproberen. Pulse 3D verkocht, effe met eq settings van de 9 gespeeld en bevalt veel beter dan de pulse 3D (pulse was goed alleen na amper uur gamen pijn aan me oren,hoofd) oja bluetooth is ook erg fijn om te hebben in een headset.

Ben verrast dat ik in cod cold war de voetstappen goed hoor, en effe days gone gespeeld veel beter geluid had het niet verwacht doordat ik vroeger arctis 7 had, best apart maar de 9 klinkt erg lekker. (draai op de nieuwste firmware)

Erg jammer dat die geen usb c poort heeft.

Heb tot eind januari de tijd om uit te testen, daarna Hyperx cloud 2 wireless aan de beurt.
Tja zit ook te kijken naar de HyperX Cloud II Wireless, lijkt me een hele mooie met vele opties. Alleen nog niiet leverbaar in NL! :?

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-06 22:36
@Mr-Music Via hun website was die te koop,alleen voor Nederland kost die opeens €180 incl verzending. Terwijl de prijs op €150 moet liggen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Niet online
Amaze86 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 23:33:
@Mr-Music Via hun website was die te koop,alleen voor Nederland kost die opeens €180 incl verzending. Terwijl de prijs op €150 moet liggen.
Ja dat zag ik ook is idd vreemd. Maar heb een goed alternatief gekozen de Artic 9 steelseries! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:22
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:02:

Eigenaar van een ps5 met een A50. gewoon draadloos aangesloten hier, werkt prima. Enige nadeel is dat de headset niet wordt opgeladen wanneer de ps5 in rest mode is, heb daar nog geen oplossing voor kunnen vinden.

Heb 'm ook geprobeerd via optical op mijn lg cx 55, maar ik hoorde of merkte verder geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:48
Arctis 9x besteld🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:19

justifire

Shut up and squat !!

Audeze heeft de online handleiding voor Penrose bijgewerkt :)
https://audeze.zendesk.co...th-updates-and-additions-

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Mr-Music schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:55:
[...]

Ja dat zag ik ook is idd vreemd. Maar heb een goed alternatief gekozen de Artic 9 steelseries! 8)
Arctis 9 erg fijn, hij klinkt hard genoeg. Maar wou dat die nog harder kon :) vergeleken met Pulse 3D die louder is. Alleen het geluid klinkt wel beter dan bij pulse 3D. Jammer van de micro oplaadpoort.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
dubbel.

[ Voor 97% gewijzigd door Amaze86 op 02-01-2021 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 20:44
Ik heb zelf op basis van dit topic de Steelseries 7X gekocht voor mijn series X. Ik heb er een DTS licentie bijgekocht en vind het geluid echt top.

Ik speel met vrienden vaak Warzone en daar gaat het mis. Meestal moet ik meermaals connecten voordat zij mij horen. Of dat een gedeelte van mijn party mij niet hoort enforce juist andersom. Erg irritant.
Zijn er meer mensen met deze ervaringen

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

lowskilled-ftw schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:03:
Gisteren bij de bol.com de Corsair HS75 XB gekocht. Als het goed is komt die morgen binnen. Ga de headset (uiteraard) gebruiken bij de Xbox series X.
Ben benieuwd.. Stevige bouw, 'normaal' uiterlijk en goed geluid heeft me doen overhalen.
Ik krijg hem maandag binnen, kom van een Turtle Beach Stealth 700 af en ben benieuwd! Mijn probleem met de Turtle Beach is dat het volume wieltje gaar is, halve mm schuiven is ineens hard en het goed proberen te regelen is stotterend geluid en soms een tikje erop geven om het goed te krjigen. Ook zat hij net niet goed op mijn hoofd, tijdens gamen vaak moeten verschuiven omdat het niet comfortabel zat.

Op de TB700 had ik ook Dolby Atmos, de Corsair mede gehaald omdat die het ook ondersteund. Wat zijn je ervaringen? Geluid en comfort?

[ Voor 6% gewijzigd door Tags NL op 02-01-2021 19:49 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Voor twijfelaars Audeze Penrose is gewoon de beste wireless gamingheadset qua geluid, net effe bij een vriend getest. Kan niet anders zeggen dan WOW voor een wireless gamingheadset.

Vergeleken met Astro a50 is dit toch echt wel next level :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Amaze86 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:08:
Voor twijfelaars Audeze Penrose is gewoon de beste wireless gamingheadset qua geluid, net effe bij een vriend getest. Kan niet anders zeggen dan WOW voor een wireless gamingheadset.

Alleen jammer dat de connectie niet heel betrouwbaar is. Lees heel wat issues met betrekking tot een wegvallende verbinding terwijl ze op een meter van de pc staan met zicht naar de ontvanger.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Amaze86 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:08:

:Y
Nu een kleine week in bezit en het is echt genieten geblazen !
Ben zelf uitgekomen op de combinatie side tone off - flat eq - icm DTS:X
Hoor nu zelfs de vissen zwemmen in AC Valhalla en jankende baby’s ergens acht blokken verderop in WD Legion
In games als Dark Souls 3, Battlefield V of Hellblade klinkt het zó ontzettend mooi en gebalanceerd, kippenvel !
Wat een detail in geluid, schitterend, onwijs blij mee.

Nadelen zijn er ook.
Qua comfort ben ik wel verziekt door de Arctis 7x, dat ding voel je amper op je hoofd zitten, de Penrose X klemt behoorlijk.
Had in het begin echt koppijn na een half uurtje dragen, gaat nu gelukkig al iets beter.
Ook zijn de schelpen van de Arctis 7x lekker zacht en luchtig, Penrose X wordt snel warm, benieuwd hoe dat van de zomer gaat...
Bereik is ook niet geweldig.
Met de Arctis 7x kon ik zelfs buiten nog alles ontvangen, met de Penrose X verlies ik de connectie na vijf meter en krijg dan constant de melding “connected”
Niet echt een probleem tijdens het gamen, maar ff koffie halen met de headset op is een no-go.
Achtergrond ruis.
De Arctis 7x is volledig stil als er geen muziek te horen is, de Penrose X heeft met sidetone aan een harde ruis (als in een oude beeldbuis tv op het sneeuwscherm)
Na de firmware update en het uitschakelen van sidetone is dat verworden tot een zacht zeebriesje, niet heel storend, maar zeker aanwezig.

Maar als de muziek dan weer gaat spelen ben ik al snel weer alle nadelen vergeten, of er twee engeltjes in je oren staan te piesen <3
Steelseries Arctis 7x staat dan ook op v&a en de Penrose X blijft.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 20:28
Ik heb al een tijdje mijn oog laten vallen op de Arctis 7 (x/p) headset, maar ben ergens toch wel benieuwd naar: Is er de mogelijkheid om je telefoon er op aan te sluiten terwijl je (draadloos met console) aan het gamen bent? Aansluiten via bluetooth of via 3,5mm audiokabel, de manier waarop maakt me niet veel uit.

Zou imo handig zijn om bijvoorbeeld te kunnen gamen en bellen of bijvoorbeeld discord te gebruiken tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Edzeau Nope, je zou dan naar ss 9 of 9x moeten kijken als je steelseries wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 23:45
Al daaaagen aan het kijken naar een Turtle Beach 700 gen 2 voor de Series X maar dat ding lijkt gewoon nergens op voorraad.... die markt lijkt redelijk ingestort aangezien vele andere concurrent ook nou niet bepaald goed leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Iemand hier die een Drop+ Sennheiser PC38x heeft? en op ps5 gebruikt...lees er veel positieve dingen over qua geluid een van de beste gaming headsets op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indo0x
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Valderrama schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:44:
Al daaaagen aan het kijken naar een Turtle Beach 700 gen 2 voor de Series X maar dat ding lijkt gewoon nergens op voorraad.... die markt lijkt redelijk ingestort aangezien vele andere concurrent ook nou niet bepaald goed leverbaar zijn.
Same here,zit ook al een tijdje te kijken naar de Turtle Beach 700x gen 2. Op verschillende site's staan ook verschillende verwachte leverdatums. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 22:57
Na het volledig doorlezen van dit topic stel ik toch nog mijn vraag.
Ik ben mij aan het orienteren om mijn xbox one stereo headset te upgraden. Na 2 jaar heb ik vooral behoefte aan betere geluidskwaliteit.

Op dit moment heb ik een xbox one. Ik ga er vanuit dat binnen nu en een jaar ik ga overstappen naar een xbox series X. Ik zoek dan ook een headset die voor beide consoles compatible is.
Ik zocht in eerste instantie naar surround sound headphones. Dit leek mij een mooie toevoeging voor het spelen van voornamelijk COD series (en zo nu en dan F1 2019). Echter lees ik ook ervaringen dat dit geen meerwaarde biedt, en dat een goede stereo headset net zo goed is. Ik merk dat ik door de bomen het bos niet meer zie. :)

Kunnen jullie mij verder op weg helpen? Draadloos hoeft voor mij niet per sé, maar lijkt steeds meer de standaard te worden. Ik kwam zelf uit op de Steelseries Arctis 5 of 7X, of de Turtle Beach Stealth 700. Zit ik dan in de goede richting? Ik zal de headset voornamelijk voor gamen gebruiken.
Budget is rond de €100, maar als het echt wat toevoegt wil ik het verhogen tot €150.

Alvast bedankt voor jullie input!

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas312 op 08-01-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Thomas312 Wil je niet teveel uitgeven en wireless kijk dan naar Turtle Beach Stealth 600 gen2.

pricewatch: Turtle Beach Stealth 600 Gen 2 Xbox Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Dank voor je suggestie. Heb je daar zelf ervaring mee? Ik ga mij er morgen op inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Boogyman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:41
Hallo iedereen!

Ik ben van plan om m'n eerste headset aan te kopen. Ik game vooral op pc.

Nu, ik gebruik al lang een combo Sennheiser HD650/Schiit Bifrost/Valhalla dus ik ben wel wat gewend qua geluidskwaliteit en wil op dat vlak niet teveel inboeten. Draadloos en gesloten is een must. Ik draag ook een bril dus comfort is ook wel belangrijk.

Ik lees dat de high-end gaming-headset allemaal hun minpunten hebben qua microkwaliteit, wegvallen verbinding, etc... Ik vraag mij af of dit het moment is om er eentje te kopen of om nog te wachten zodat bijvoorbeeld de Audeze Penrose al wat updates gekregen heeft en de concurrentie ook met een antwoord komt?
Of ben ik beter dat ik in een lagere prijsklasse ga om niet ontgoocheld te worden?

Dankjewel voor jullie input!

[ Voor 3% gewijzigd door The_Boogyman op 09-01-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-02 19:44
Ik wou de Turtle beach stealth 700 gen 2 voor Xbox Series x kopen maar die is niet binnen.Dan dacht ik aan de
steelseries 7x .Maar ik ben aan het twijfelen omdat ik all een steelseries 9x gehad had. Maar weg gedaan omdat het geluid niet luid genoeg ging .Dus mijn vraag is gaat de 7x luider dan de 9x.Ook dacht ik aan de Corsair HS75 XB Wireless Gaming Headset for XBox Series X and Xbox One .Die zou ik willen maar weet ik nog niet omdat hij niet volledig gesloten is .Dus de mensen rond je horen het geluid met je mee.Ook zou ik willen weten of je de EQ instelling op de computer via de corasair app kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
The_Boogyman schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:49:
Hallo iedereen!

Ik ben van plan om m'n eerste headset aan te kopen. Ik game vooral op pc.

Nu, ik gebruik al lang een combo Sennheiser HD650/Schiit Bifrost/Valhalla dus ik ben wel wat gewend qua geluidskwaliteit en wil op dat vlak niet teveel inboeten. Draadloos en gesloten is een must. Ik draag ook een bril dus comfort is ook wel belangrijk.

Ik lees dat de high-end gaming-headset allemaal hun minpunten hebben qua microkwaliteit, wegvallen verbinding, etc... Ik vraag mij af of dit het moment is om er eentje te kopen of om nog te wachten zodat bijvoorbeeld de Audeze Penrose al wat updates gekregen heeft en de concurrentie ook met een antwoord komt?
Of ben ik beter dat ik in een lagere prijsklasse ga om niet ontgoocheld te worden?

Dankjewel voor jullie input!
IK zou de Penrose niet kopen die geeft te veel problemen.Ik heb zelf een Penrose X en na paar minuten gebruik kwam het geluid alleen maar uit de rechter speaker.Door het geluid omhoog en omlaag te doen 4-6 x wordt dit opgelost voor weer een paar minuten maar dan komt het terug.Ook had ik ontdect dat de microfoon niet werkt alles geprobeert maar hij wil maar niet werken.Dus de penrose x op retour gezet en nu wachten tot ik hem terug kan zenden.Ik zou liever wachten op de Astro A50 gen 5maar ja wanneer de uitkomt weet ik niet.Nu gebruik ik de Astro A50 gen 4 maar het geluid is zeer slechtr ter verlijking dan op de xbox one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
Dan toch maar de turtle beach stealth 700 gen 2 besteld voor Xbox Series X .Via Amazon USA .Was de enige die ik kon vinden voor te leveren.Komt van USA . Gelukkig staat de dollar nu laag.Heb 178 euro betaald voor de headset met priority chipping
Wordt all volgende week geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Laatst online: 25-05 17:15

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Speel nu al 2 jaar met de Plantronics RIG 800 LX met Dolby Atmos.

Super lichte headset, batterij tijd is subliem, en klinkt ook nog eens lekker.

Gisteren aangesloten op series X, en deze herkent hem gelijk, ook de Dolby Atmos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supervlek
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06-2024
Thomas312 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:41:
Dank voor je suggestie. Heb je daar zelf ervaring mee? Ik ga mij er morgen op inlezen.
Ik heb zelf sinds 2 weken de turtle beach 600 en ik ben erg tevreden. Prima geluid voor die prijs. Dolby erbij gedaan en werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Boogyman
Ik denk dat ik voor de Steelseries Artic 7x ga, lijkt me een goed begin... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

nedius004 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:54:
Ik wou de Turtle beach stealth 700 gen 2 voor Xbox Series x kopen maar die is niet binnen.Dan dacht ik aan de
steelseries 7x .Maar ik ben aan het twijfelen omdat ik all een steelseries 9x gehad had. Maar weg gedaan omdat het geluid niet luid genoeg ging .Dus mijn vraag is gaat de 7x luider dan de 9x.Ook dacht ik aan de Corsair HS75 XB Wireless Gaming Headset for XBox Series X and Xbox One .Die zou ik willen maar weet ik nog niet omdat hij niet volledig gesloten is .Dus de mensen rond je horen het geluid met je mee.Ook zou ik willen weten of je de EQ instelling op de computer via de corasair app kan veranderen.
Je kan hem instellen via Dolby Atmos app op de Xbox voor EQ, ook kun je op de volume knop drukken en heb je drie EQ instellingen (Je hoort aan het aantal toonjes in welke je zit zeg maar) Heb hem zelf op default staan en stel het in via Dolby Atmos (Balanced op dit moment)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

The_Boogyman schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:49:
Niet te veel inboeten gaat simpelweg niet mogelijk zijn, elke draadloze headset gaat een enorme stap terug zijn. Bij een draadloze headset betaal je een ontzettend groot deel van het budget voor de draadloze techniek, dat geld gaat allemaal niet naar de geluidskwaliteit toe.
Is draadloos echt zo belangrijk?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Boogyman
Tsurany schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:54:
[...]

Niet te veel inboeten gaat simpelweg niet mogelijk zijn, elke draadloze headset gaat een enorme stap terug zijn. Bij een draadloze headset betaal je een ontzettend groot deel van het budget voor de draadloze techniek, dat geld gaat allemaal niet naar de geluidskwaliteit toe.
Is draadloos echt zo belangrijk?
Draadloos is niet persé belangrijk maar een mooie toegevoegde waarde.

Stel: het mag een bedrade headset zijn, welke opties komen er beschikbaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

The_Boogyman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Draadloos is niet persé belangrijk maar een mooie toegevoegde waarde.

Stel: het mag een bedrade headset zijn, welke opties komen er beschikbaar? :)
Nog een andere vraag, moet het perse gesloten zijn? Juist voor games is een open headset veel fijner aangezien je een veel grotere soundstage hebt. Sterker nog, je huidige setup is daar zeer geschikt voor, je hebt enkel nog een microfoon nodig. Denk aan een ModMic bijvoorbeeld.

Een van de beste headsets op dit moment is de Sennheiser PC38x, enkel lastig te verkrijgen omdat hij via Drop.com uit de VS komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Boogyman
Tsurany schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:55:
[...]

Nog een andere vraag, moet het perse gesloten zijn? Juist voor games is een open headset veel fijner aangezien je een veel grotere soundstage hebt. Sterker nog, je huidige setup is daar zeer geschikt voor, je hebt enkel nog een microfoon nodig. Denk aan een ModMic bijvoorbeeld.

Een van de beste headsets op dit moment is de Sennheiser PC38x, enkel lastig te verkrijgen omdat hij via Drop.com uit de VS komt.
Ik woon nu bij m'n vriendin en we hebben wel wat omgevingsgeluid in ons appartement van buren, zeker nu velen van thuis uit werken en kinderen meer binnen zitten.
Een gesloten headset die goed isoleert is echt belangrijk om mij te kunnen focussen.

M'n Sennheiser zou ik blijven gebruiken voor muziek en zo maar om te gamen heb ik echt een headset nodig die niet teveel omgevingsgeluid oppikt.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Boogyman op 11-01-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

The_Boogyman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:01:
[...]

Ik woon nu bij m'n vriendin en we hebben wel wat omgevingsgeluid in ons appartement van buren, zeker nu velen van thuis uit werken en kinderen meer binnen zitten.
Een gesloten headset die goed isoleert is echt belangrijk om mij te kunnen focussen.

M'n Sennheiser zou ik blijven gebruiken voor muziek en zo maar om te gamen heb ik echt een headset nodig die niet teveel omgevingsgeluid oppikt.
Dan zou ik kijken naar een Cooler Master MH752, Beyerdynamic MMX300 of een goede gesloten headphone met een ModMic of desk mic. Meeste echte gaming headsets hebben helaas een bedroevende geluidskwaliteit.

Wellicht zou een ATH-M40x een optie zijn? Voor gaming een zeer goede keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 11-01-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Boogyman
Tsurany schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Dan zou ik kijken naar een Cooler Master MH752, Beyerdynamic MMX300 of een goede gesloten headphone met een ModMic of desk mic. Meeste echte gaming headsets hebben helaas een bedroevende geluidskwaliteit.

Wellicht zou een ATH-M40x een optie zijn? Voor gaming een zeer goede keuze.
Ik ga dan voor een Beyerdynamic DT 770 Pro 250ohm met een desktop-mic gaan denk ik.

Tips voor een goede desktop-mic, prijs/kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:21

Phydomir

Dennis

The_Boogyman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Ik ga dan voor een Beyerdynamic DT 770 Pro 250ohm met een desktop-mic gaan denk ik.
Ik weet niet waar je die dan op gaat aansluiten maar houd er rekening mee dat je dan een behoorlijke (koptelefoon) versterker nodig hebt wil je daar een beetje volume uitkrijgen. Als je die direct op een controller zou willen aansluiten dan kan je beter voor de 80ohm versie gaan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Boogyman
Phydomir schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:50:
[...]

Ik weet niet waar je die dan op gaat aansluiten maar houd er rekening mee dat je dan een behoorlijke (koptelefoon) versterker nodig hebt wil je daar een beetje volume uitkrijgen. Als je die direct op een controller zou willen aansluiten dan kan je beter voor de 80ohm versie gaan.
Op m'n Schiit Valhalla-amp, stuurt zonder probleem m'n HD650 300Ohm aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

The_Boogyman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Tips voor een goede desktop-mic, prijs/kwaliteit?
Je kan het zo gek maken als je wilt. Let niet te veel op informatie gericht op streamers, die hebben vaak net wat meer eisen dan een gamer. Ik ben zelf voor de FIFINE K669B gegaan met een HAUEA Verstelbare microfoonstandaard. Dan ben ik 55 euro kwijt voor een goede microfoon die ik eenvoudig voor mijn mond kan plaatsen of weer weg kan schuiven.
Op YouTube is er genoeg te vinden over deze microfoon qua samples en reviews. Alleen weinig gericht op ruimtes met veel achtergrond geluid, ze testen eigenlijk de ideale omstandigheden en dan af en toe pakken ze iets als een toetsenbord mee als herriemaker.

Ik gebruik hem enkel via Discord en dan werkt hij ideaal, voice activation werkt goed en hij pakt weinig achtergrond geluiden op. Mijn mechanisch toetsenbord wordt bijvoorbeeld totaal niet opgepakt.

Het blijft alleen wel een budget apparaat dus geen mute knop, geen perfecte geluidsweergave en geen XLR aansluiting waardoor je enkel via USB kan werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 11-01-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

nedius004 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:59:
[...]

IK zou de Penrose niet kopen die geeft te veel problemen.Ik heb zelf een Penrose X en na paar minuten gebruik kwam het geluid alleen maar uit de rechter speaker.Door het geluid omhoog en omlaag te doen 4-6 x wordt dit opgelost voor weer een paar minuten maar dan komt het terug.Ook had ik ontdect dat de microfoon niet werkt alles geprobeert maar hij wil maar niet werken.Dus de penrose x op retour gezet en nu wachten tot ik hem terug kan zenden.Ik zou liever wachten op de Astro A50 gen 5maar ja wanneer de uitkomt weet ik niet.Nu gebruik ik de Astro A50 gen 4 maar het geluid is zeer slechtr ter verlijking dan op de xbox one.
Toch grappig al die verschillende ervaringen.
Ik zou echt niet meer zonder de Penrose X willen.
Even mijn vergelijking met de Arctis 7x :

Penrose X - Arctis 7x

Sound 10 - 6

Comfort 7 - 10

Connection 6 - 9

Mic quality 8 - 8

Loudness 10 - 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
justifire schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:36:
[...]

Penrose X - Arctis 7x

Sound 10 - 6

Comfort 7 - 10

Connection 6 - 9

Mic quality 8 - 8

Loudness 10 - 6
Het geluid vondt ik ook goed van de Penrose X.Maar niet genoeg bass wat ik ook miste.Ik heb een Senheiser HD 660 S met ifi dac en amplefier op mijn pc .En ik kon de Penrose X bijna vergelijken met mij Senheiser HD 660 S.Nu heb ik all de Turtle beach stealth 700 x gen 2 besteld en die komt via Amazon van Amerika.Die komt ten laatste volgende week binnen.Voor mijn PS5 denk ik dat ik mijn Sennheiser HD 660 S ga gebruiken.Maar voor mijn wordt het dus de Turtle beach stealth 700x gen 2 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 09:01
justifire schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:36:
[...]

Penrose X - Arctis 7x

Sound 10 - 6

Comfort 7 - 10

Connection 6 - 9

Mic quality 8 - 8

Loudness 10 - 6
Kun je de 6 voor Connection toelichten? Dat en comfort zijn namelijk de pijnpunten waar ik wel meer over hoor, vooral Connection die uiteindelijk ook de kwaliteit van geluid verstoort. Zelf heb ik ook een Arctis 7x besteld, en wacht ik tot eind komende week de Penrose X beschikbaar is bij NL shops om het zelf te vergelijken.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchminator op 11-01-2021 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

dutchminator schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:55:
[...]

Kun je de 6 voor Connection toelichten? Dat en comfort zijn namelijk de pijnpunten waar ik wel meer over hoor, vooral Connection die uiteindelijk ook de kwaliteit van geluid verstoort. Zelf heb ik ook een Arctis 7x besteld, en wacht ik tot eind komende week de Penrose X beschikbaar is bij NL shops om het zelf te vergelijken.
Een 6 omdat de Penrose X er in slaagt in waar hij voor bedoeld is : geluid doorgeven tijdens het gamen.
Meer dan dat ook niet, ga ik 5 meter van de dongle vandaan dan verliest de Penrose X de connectie.
Het is dus imo voldoende, maar niet uitmuntend.
Met de Arctis 7x had ik tot in de tuin bereik, dat is dus gewoonweg stukken beter, maar aan de andere kant ook weer niet echt nodig, want dan kan ik de tv niet meer zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@nedius004 Die TB stealth gen2 was vanochtend €111 bij Saturn.de uit amerika is die wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Amaze86 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:40:
@nedius004 Die TB stealth gen2 was vanochtend €111 bij Saturn.de uit amerika is die wel prijzig.
Oei, zeer mooie prijs. Helaas nu niet meer te leveren? Ben al een tijdje aan het wachten op deze voor de XSX. Vraag me wel af of Saturn naar Nl verzend?

Hopelijk komen Nl’se shops binnenkort ook met voorraad en korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas312
Thomas312 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:03:
Na het volledig doorlezen van dit topic stel ik toch nog mijn vraag.
Ik ben mij aan het orienteren om mijn xbox one stereo headset te upgraden. Na 2 jaar heb ik vooral behoefte aan betere geluidskwaliteit.

Op dit moment heb ik een xbox one. Ik ga er vanuit dat binnen nu en een jaar ik ga overstappen naar een xbox series X. Ik zoek dan ook een headset die voor beide consoles compatible is.
Ik zocht in eerste instantie naar surround sound headphones. Dit leek mij een mooie toevoeging voor het spelen van voornamelijk COD series (en zo nu en dan F1 2019). Echter lees ik ook ervaringen dat dit geen meerwaarde biedt, en dat een goede stereo headset net zo goed is. Ik merk dat ik door de bomen het bos niet meer zie. :)

Kunnen jullie mij verder op weg helpen? Draadloos hoeft voor mij niet per sé, maar lijkt steeds meer de standaard te worden. Ik kwam zelf uit op de Steelseries Arctis 5 of 7X, of de Turtle Beach Stealth 700. Zit ik dan in de goede richting? Ik zal de headset voornamelijk voor gamen gebruiken.
Budget is rond de €100, maar als het echt wat toevoegt wil ik het verhogen tot €150.

Alvast bedankt voor jullie input!
Keuze is gevallen op de Steelseries Arctis 7X. Rede om niet de Turtle Beach te overwegen was de microfoon die volledig kan verdwijnen. Daarnaast vind ik de multi inzetbaarheid een mooie eigenschap.

De headset zit echt heel veel beter vergeleken met mijn vorige headset. Had niet zo'n groot verschil verwacht. Nadeel vind ik de volumeregeling. Bij de headset van Xbox zelf komt er een "afstandsbediening" in de controller waarmee je het geluid kan regelen. Dit werkte erg goed. Met de 7X regel je dit d.m.v. draaiwieltje op de headset zelf. Hiervoor moet je dus je controller loslaten en ik merk dat ik niet snel het juiste niveau vindt.

Ik ben meteen aan de slag gegaan met de geluidsinstellingen. Door software te downloaden van Steelseries kan je d.m.v. de dongle de headset verbinden met je computer/laptop en het 1 en ander aanpassen (presets of zelf schuiven). Ik ben gestart met standaard geluidsinstellingen. Dit was al een hele verbetering t.o.v. m'n vorige headset (max ook wel voor 3x de prijs). Ik heb even de performance instelling geprobeerd. Het geluid kwam hierdoor al wat meer tot leven. Daarna nog even een preset geprobeerd die op Reddit had gevonden. Dit maakte het nog wat beter, hoewel het onderling vergelijken moeilijk blijft. Er zit toch enige tijd tussen omdat de headset verbonden moet worden met de computer.

Hierna heb ik de headset terug naar de standaard equalizer gezet (flat), om aan de slag te gaan met de apps: Windows Sonnic, Dolby Atmos, DTS X. Keuze hiertussen is erg persoonlijk denk ik. Voor mij kwam Dolby Atmos als winnaar naar voren. Qua geluid vond ik deze het mooist klinken (enkel met COD getest). Zowel het schieten als explosies die verder te horen zijn. Erg indrukwekkend. Wel wil ik kijken of er nog iets meer bass uit te halen is. Wel veel geld voor de aanpassing (€18). Dankzij de proefperiode heb ik het kunnen testen en vind ik het verschil toch wel aanzienlijk. Het is ook een beetje het idee dat het beter kan. Ik hoop maar dat ik het mee kan nemen naar de volgende generatie Xbox.

Iets wat niet overal naar voren komt, maar wat wel terecht is, is de "beperkte" maximaal volume van de 7X. Ik lees dat het nog verschil kan maken hoe de headset verbonden is. In principe volstond de maximale output voor mij. Ik heb het gister tijdens 2 uurtjes testen niet voluit gehad, maar soms zat ik wel dicht tegen max aan. Ik vond het toch een beetje jammer. Het is meer het idee dat je al snel tegen de max aanzit wat dit gevoel naar voren bracht. Ik heb dit opgelost door in de equalizer alle regelaars iets te verhogen. Hierdoor gaat de headset (naar mijn idee) harder. Ik moet nog ondervinden of dit ten koste gaat van de kwaliteit van het geluid. Ik heb het net even vlug getest, en heb het idee geen hinder te ondervinden.

Samengevat ben ik erg blij met de keuze voor de 7X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 21:57
Ok, op het risico af dat ik mensen boos maak, al een paar websites en reviews bezocht, maar ik krijg geen duidelijk beeld. Ik ben aan het kijken naar een multi inzetbare headset. Voor op een PS5, Series X en op Android/windows. Switch is mooi meegenomen.

Ik ga de headset voornamelijk voor beide consoles gebruiken en voor mijn zoontje voor Android (games en teams). Microfoon en chat is voor mij minder belangrijk, geluid van de headset wel.

Ik heb de Arctis 7x en de Arctis 1 Wireless gezien, maar ik kom er niet goed uit of de 1 Wireless ook werkt met de USB dongle op de Xbox Series X en Playstation 5. De ene reviewer gebruikt de ene console, de andere weer de concurrent.

Dus kort door de bocht, 7x of 1 Wireless en waarom wel/niet, iemand met tips? Budget is niet zo belangrijk, verkrijgbaarheid wellicht wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

@Tarz Als budget er niet toe doet zou ik voor de Penrose X gaan, deze werkt ook gewoon op de PS5.
Draadloos ga je geen beter geluid vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-06 12:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Topicstarter
justifire schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:26:
@Tarz Als budget er niet toe doet zou ik voor de Penrose X gaan, deze werkt ook gewoon op de PS5.
Op beide consoles toch met een aparte USB dongle ? Dus standaard koop je de Penrose X inclusief usb dongle voor de SXS en daarnaast moet je toch een extra usb dongle kopen voor de PS5 ? Of hebben ze het nu werkzaam met 1 dongle ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
@MRE-Inc Werkt met dezelfde dogle, als.je de x versie koopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

MRE-Inc schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:49:
[...]

Op beide consoles toch met een aparte USB dongle ? Dus standaard koop je de Penrose X inclusief usb dongle voor de SXS en daarnaast moet je toch een extra usb dongle kopen voor de PS5 ? Of hebben ze het nu werkzaam met 1 dongle ?
Dongle switch op PC zetten en hij werkt ook op de playstation (zelfde geldt overigens ook voor de Arctis 7x )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vz0XNIlzMoA_kMwnLWoLrIYrgLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lF1hAf6vP5D4DcogJp9ZSCiH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door justifire op 15-01-2021 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
justifire schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:26:
Bedankt voor je reactie en suggestie, maar ik bedoel met budget is geen issue dat het niet veel boeit of het 100 of 175 kost, maar die penrose gaat wel een stapje te ver....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Tarz schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:09:
[...]

Bedankt voor je reactie en suggestie, maar ik bedoel met budget is geen issue dat het niet veel boeit of het 100 of 175 kost, maar die penrose gaat wel een stapje te ver....
Dan zou ik voor de Arctis 7x gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Tarz schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:09:
[...]

Op de vorige pagina heb ik m’n ervaringen gedeeld. Naar mijn idee sluit de Steelseries Arctis 7X prima aan op jouw behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Thomas312 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Op de vorige pagina heb ik m’n ervaringen gedeeld. Naar mijn idee sluit de Steelseries Arctis 7X prima aan op jouw behoefte.
Ok, nou wachten tot die ergens te koop is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas312
Indien je geen geduld hebt, ik heb hem rechtstreeks bij Steelseries besteld. Ivm drukte was de levertijd 4 werkdagen i.p.v. 3. Garantie is hetzelfde als een Nederlandse aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 22:57

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Thomas312 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:51:
Indien je geen geduld hebt, ik heb hem rechtstreeks bij Steelseries besteld. Ivm drukte was de levertijd 4 werkdagen i.p.v. 3. Garantie is hetzelfde als een Nederlandse aanbieder.
Helaas is die ook een tijdje niet verkrijgbaar: https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-7x. Edit: je kan wel een notificatie aanzetten, werkt prima.

Sowieso opvallend dat hij nergens anders te krijgen is behalve mondjesmaat op hun eigen site. Kan natuurlijk komen door de voorraad perikelen die er op het moment zijn icm veel gamende/thuiswerkende mensen maar het valt toch op.

[ Voor 4% gewijzigd door hifigamefreak op 16-01-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Stom, ik ging er niet vanuit dat ie in een week uitverkocht zou zijn. Gaat snel dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Hier nog altijd op jacht naar een Turtle Beach 700 Gen 2 voor de XSX.

Lijkt erop dat die fabrieken stil liggen want ze verschijnen nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:19
Ik zoek een headset die movies afspeelt die surround audio hebben (5.1 bijv.). Als de bron stereo is mag het ook stereo op mijn headset maar als de bron surround is dan wil ik dat ook surround horen. Hoeft van mij niet "True Surround" te zijn, als het maar goed te horen is t.o.v. mijn gewone stereo headset (Logitech Zone Wireless Plus).
Of kan een 5.1 bron in Windows 10 ook op een stereo headset als surround klinken misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nedius004
Valderrama schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:57:

Ik heb hem via Amazon USA laten overkomen .Na 7-10 dagen wachten had ik hem all.Het geluid confort en andere opties zoals de bluetooth maakt hem veel beter dan de Astro A50 gen 4.Het geluid op de Astro A50 gen 4 vindt ik slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Dat is de gewone 7? Die werkt niet wireless met de Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Je hebt gelijk. Stom van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:37
Ik zit ook al vanaf half november te wachten, zonder resultaat helaas :( Uit Amerika kan wel, maar dan ben je wel duurder uit en garantie wordt dan ook lastig lijkt mij.
Valderrama schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:57:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valderrama
Ja vind ik echt te duur worden in vergelijking met Europese prijzen. En dat te bedenken dat Saturn.de het onlangs voor €111 verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Voor arctis 9 ps,pc liefhebbers weer op voorraad bij amazon.fr voor €153,11

https://www.amazon.fr/gp/product/B08GDHCB49

referral verwijderd

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 31-01-2021 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:19
Amaze86 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:55:
Voor arctis 9 ps,pc liefhebbers weer op voorraad bij amazon.fr voor €153,11

https://www.amazon.fr/gp/product/B08GDHCB49
Bedankt, ik zat naar een 7 te zoeken maar dit is goedkoper dan de 7 en dan heb je nog de optie om bluetooth te gebruiken. Bovendien had ik nog 100 euro tegoed bij amazon.fr staan dus dit is wel aantrekkelijk zo.

[ Voor 2% gewijzigd door Geronimous op 31-01-2021 00:10 . Reden: referral ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Iemand die weet wat de laatste update 2.03 voor de turtle beach 700 gen 2 doet? Kan nergens iets vinden

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@LordLynx Probeer deze EQ settings als de standaard eq je niet bevalt.

Arctis 9 EQ

1.   4.0
2.   2.6
3.   1.9
4.   0.7
5.   0.2
6.   0.1
7.   1.1
8.   2.4
9.   4.0
10.  5.5

[ Voor 1% gewijzigd door Amaze86 op 17-01-2021 18:24 . Reden: Bij optie 10 moest 5.5 zijn. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:19
Amaze86 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:42:
@LordLynx Probeer deze EQ settings als de standaard eq je niet bevalt.

Arctis 9 EQ

1.   4.0
2.   2.6
3.   1.9
4.   0.7
5.   0.2
6.   0.1
7.   1.1
8.   2.4
9.   4.0
10.  10.0
Thanks, zal ik proberen. Nu kom ik van de PS4 Gold dus ik ben niet zoveel gewend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Deze config klonk op de 7x ook echt stukken beter dan de out of the box flat eq :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpG0p0mOGG2S_jtElR8smlIvH4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BjszgEffxSVFYgt7KE9cs5Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Geen iOS app voor Audeze Penrose, alleen android (beetje jammer(

https://www.head-fi.org/t...477/page-77#post-15985671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 09:01
Klopt, en de Mac app ondersteunt de Penrose ook nog steeds niet. Dat samen met de technische issues van die headset klinkt toch wel als een early access release voor de volle mep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:40
Iemand die weet of je de Astro A40 ook via je smartphone kan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Dit was voor release al bekend.
Het ontbreekt simpelweg aan gelicenseerde hardware.
Vindt het als ios-er ook jammer, maar even de oude galaxy opgezocht om de app te installeren, die werkt prima.
Gelukkig kan je wel gewoon pairen met ios en genieten van het loepzuivere geluid dat de iphone/ipad afspeelt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
Ben op zoek naar een headset voor mijn xbox one. Ook voor netflix mee te kijken. Praten doe ik weinig tot niet.

Ik heb geen zin om er zoveel geld aan uit te geven als de meeste hier. Nu heb ik een vraagje, als ik bijvoorbeeld de JBL Quantum 100 koop, en daarbij de app dolby for headphones, heb ik dan goed geluid als een vele duurdere headset?

Dan zijn de kosten rond de 40 voor de JBL + 17,99 voor die app. Daar is nog overheen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Popcorna schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:39:
Ben op zoek naar een headset voor mijn xbox one. Ook voor netflix mee te kijken. Praten doe ik weinig tot niet.

Ik heb geen zin om er zoveel geld aan uit te geven als de meeste hier. Nu heb ik een vraagje, als ik bijvoorbeeld de JBL Quantum 100 koop, en daarbij de app dolby for headphones, heb ik dan goed geluid als een vele duurdere headset?

Dan zijn de kosten rond de 40 voor de JBL + 17,99 voor die app. Daar is nog overheen te komen.
Weet niet of ik je goed begrijp.
Verwacht je nou dat een app van 18 euro een koptelefoon van 40 euro op het niveau van een koptelefoon van 150-300 euro kan brengen ?
Dat zou wel heel mooi zijn :P

De app maakt de beleving wel beter dan zonder app, maar het geluid blijft toch grotendeels hardware gerelateerd.
Zou zelf overigens voor DTS:X gaan, Atmos for headphones maakt het geluid veels te vol naar mijn smaak (als in overdreven vervorming)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
justifire schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Weet niet of ik je goed begrijp.
Verwacht je nou dat een app van 18 euro een koptelefoon van 40 euro op het niveau van een koptelefoon van 150-300 euro kan brengen ?
Dat zou wel heel mooi zijn :P

De app maakt de beleving wel beter dan zonder app, maar het geluid blijft toch grotendeels hardware gerelateerd.
Zou zelf overigens voor DTS:X gaan, Atmos for headphones maakt het geluid veels te vol naar mijn smaak (als in overdreven vervorming)
Precies, dat dacht ik echt :') Heb de trial geprobeerd op mijn laptop met gewone oortjes, moet je wel gelijk geven.

Heb nu voor 65 euro de jbl quantum 300 gekocht, die ik ook op mijn laptop kan gebruiken met surround sound quantum surround uber sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik heb een Razer Thresher 7.1 gekocht voor de Xbox Series X, gaat weer retour..
Telkens als ik de headset uit doe in een game, verliest mijn controller ook de verbinding en moet ik hem weer via de usb gaan koppelen om hem weer te kunnen gebruiken.
Ook na het aandrukken op de headset moet ik hem weer opnieuw activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
ErikJan2 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:50:
Ik zoek een headset die movies afspeelt die surround audio hebben (5.1 bijv.). Als de bron stereo is mag het ook stereo op mijn headset maar als de bron surround is dan wil ik dat ook surround horen. Hoeft van mij niet "True Surround" te zijn, als het maar goed te horen is t.o.v. mijn gewone stereo headset (Logitech Zone Wireless Plus).
Of kan een 5.1 bron in Windows 10 ook op een stereo headset als surround klinken misschien?
Iemand die me verder kan helpen? Is dit het juiste forum voor deze vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

ErikJan2 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:44:
[...]

Kan de Audeze Penrose X van harte aan bevelen.
Kristalhelder geluid icm indrukwekkende ruimtelijke weergave.
Zowel in stereo als in (simulated) surround is het een streling voor de oren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Maar als de bron 5.1 is, wordt dat dan ook zo doorgegeven aan een true Surround en gebruikt een stereo headset die aparte kanalen om 5.1 zo goed mogelijk te emuleren of is de input altijd een stereo signaal en wordt er 5.1 van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ErikJan2 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:44:
[...]

https://www.howtogeek.com...ound-sound-on-windows-10/

Kost eenmalig wat geld en dan kan je elke headphone gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Dank voor de antwoorden: ik ga dat Dolby Atmos eens proberen :-)

Blijft mijn vraag nog steeds "hangen": neemt Dolby Atmos (of welke ander surround headset of software) het Stereo signaal en simuleert die dan surround op een headset met in elke oor 1 speakder OF wordt het oorspronkelijke 5.1 of 7.1 signaal van de bron gebruikt (indien aanwezig) en wordt dat omgezet naar surround op zo'n non true-surround headset???
Dat laatste lijkt me logischer (en makkelijker) maar ik kom dat dus nergens tegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

ErikJan2 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:00:
Dank voor de antwoorden: ik ga dat Dolby Atmos eens proberen :-)

Blijft mijn vraag nog steeds "hangen": neemt Dolby Atmos (of welke ander surround headset of software) het Stereo signaal en simuleert die dan surround op een headset met in elke oor 1 speakder OF wordt het oorspronkelijke 5.1 of 7.1 signaal van de bron gebruikt (indien aanwezig) en wordt dat omgezet naar surround op zo'n non true-surround headset???
Dat laatste lijkt me logischer (en makkelijker) maar ik kom dat dus nergens tegen...
Geef zelf de voorkeur aan DTS:X, veel ruimtelijker en betere locatiebepaling tijdens het gamen.

Atmos of DTS simuleren surround voor headsets.
Ze pakken het 5.1 of 7.1 signaal en verhogen / verlagen bepaalde frequenties.
Daarom is het ook belangrijk dat je in games kiest voor [home theatre 5.1 of 7.1] ipv [(stereo-)headphones]

Afhankelijk van of je een virtual surround headset (2 drivers) of 5.1 headset (6 drivers) hebt wordt het geluid gesimuleerd of rechtstreeks naar de juiste driver gezonden.
Je selecteert in de app welke headset je hebt (merk en type of globaal het soort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
OK en is DTS:X ook te downloaden als software net zoals Atmos? Ben overigens geen gamer maar wil films kijken op mijn PC en surround lijkt me mooier dan stereo.

(al gevonden :))

[ Voor 6% gewijzigd door ErikJan2 op 23-01-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santiago2019
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-01-2022
Onwaarschijnlijk dat ik hier een concreet antwoord vind, maar ik heb ongeveer een maand geleden de Arctis 7P besteld bij FNAC. Nu staat er binnenkort op voorraad en dat hij verzonden zal worden op 27/01. Is dit plausibel met de huidige schaarste of is dit gewoon een placeholder datum? Ik heb er namelijk nog nooit eerder iets besteld en ik weet ook niet wat de huidige stand van zaken is wat betreft die headset.

Ga het in ieder geval maandag ook nog eens navragen bij FNAC zelf, maar misschien heeft iemand er ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

ErikJan2 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:24:
OK en is DTS:X ook te downloaden als software net zoals Atmos? Ben overigens geen gamer maar wil films kijken op mijn PC en surround lijkt me mooier dan stereo.

(al gevonden :))
Ja zijn beide apps.
Voor films zou ik dan wel weer de Atmos app aanbevelen :)
Veel films hebben zelf al Atmos ingebakken, nog beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Ben wat aan het testen met Atmos en DTS:X. Los daarvan valt me ineens op dat links en rechts verwisseld zijn... Heb wat ge-Googled maar -los van equalizer software- vind ik niets 'standaards' wat links en rechts omdraait. Ligt dat aan mij? Ik gebruik Win10 20H2.
Als ik niet op mijn headset speel maar op mijn speakers dan klopt het WEL. Mijn headset is een Logitech Zone Wireless Plus.

Update: ik laad net LogiTune (de Logitech software die bij de headset hoort); wat updates. Daarna heb ik de App in de Tray gestopt en nu lijkt het goed...??

[ Voor 17% gewijzigd door ErikJan2 op 24-01-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 01:16
justifire schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:02:
[...]

Kan de Audeze Penrose X van harte aan bevelen.
Kristalhelder geluid icm indrukwekkende ruimtelijke weergave.
Zowel in stereo als in (simulated) surround is het een streling voor de oren :9
Hoe gebruik je simulated surround?? Ik heb hem ook

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Stef87 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Hoe gebruik je simulated surround?? Ik heb hem ook
Flat EQ (out of the box, side tone off)
Icm DTS:X -> Type -> Over the ear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarz
Vanochtend de 7X besteld via Steelseries, is weer op voorraad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 22:57

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Tarz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:55:
Vanochtend de 7X besteld via Steelseries, is weer op voorraad :)
Yes, ik heb hem net ook besteld! Geeft aan dat hij tussen 28 en 29 januari bezorgd wordt. Ben benieuwd!

[ Voor 7% gewijzigd door hifigamefreak op 25-01-2021 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Ik ben op zoek naar een headset voor de Xbox Series X. Ik heb op dit moment alleen headsets voor de PS4 Pro. Ik zoek een wireless headset. Het is niet perse nodig dat deze ook op de PC aangesloten kan worden. Wat ik wel wil is een headset die tegelijkertijd via de Xbox connectie heeft en met mijn telefoon voor Discord zodat ik met mijn matties kan gamen en praten tegelijk. Budget zou ik graag houden op max 200 euro. Verder ben ik brildragend. Verder wil ik ook dat deze Virtual Surround heeft zodat ik goed kan horen waar tegenstanders zich bevinden in shooters.

Heeft iemand voor mij suggesties?

[ Voor 11% gewijzigd door KillGhost op 26-01-2021 14:33 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
KillGhost schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:28:
Ik ben op zoek naar een headset voor de Xbox Series X. Ik heb op dit moment alleen headsets voor de PS4 Pro. Ik zoek een wireless headset. Het is niet perse nodig dat deze ook op de PC aangesloten kan worden. Wat ik wel wil is een headset die tegelijkertijd via de Xbox connectie heeft en met mijn telefoon voor Discord zodat ik met mijn matties kan gamen en praten tegelijk. Budget zou ik graag houden op max 200 euro. Verder ben ik brildragend. Verder wil ik ook dat deze Virtual Surround heeft zodat ik goed kan horen waar tegenstanders zich bevinden in shooters.

Heeft iemand voor mij suggesties?
Ik ben zelf zeer tevreden met de Turtle Beach Stealth 600 Gen1, draag zelf ook een bril en ervaar geen minpunten bij de headset. Er is inmiddel wel al een Gen2 van deze headset uit, ik zou dan geen Gen1 meer halen.

De headset is er ook nog eens in 2 uitvoeringen:
  • Turtle Beach Stealth 600
  • Turtle Beach Stealth 700

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 26-01-2021 15:18 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Audeze Penrose X op voorraad bij bol.com (voor zolang het duurt) https://www.bol.com/nl/p/...et-green/9300000018999201

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:37
Zojuist de Turtle Beach Gen 2 voor de Xbox besteld op de Spaanse Amazon voor 123 euro :) Bezorging volgende week :)
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste