Amaze86 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:08:
Voor twijfelaars Audeze Penrose is gewoon de beste wireless gamingheadset qua geluid, net effe bij een vriend getest. Kan niet anders zeggen dan WOW voor een wireless gamingheadset.
Vergeleken met Astro a50 is dit toch echt wel next level

Nu een kleine week in bezit en het is echt genieten geblazen !
Ben zelf uitgekomen op de combinatie side tone off - flat eq - icm DTS:X
Hoor nu zelfs de vissen zwemmen in AC Valhalla en jankende baby’s ergens acht blokken verderop in WD Legion
In games als Dark Souls 3, Battlefield V of Hellblade klinkt het zó ontzettend mooi en gebalanceerd, kippenvel !
Wat een detail in geluid, schitterend, onwijs blij mee.
Nadelen zijn er ook.
Qua comfort ben ik wel verziekt door de Arctis 7x, dat ding voel je amper op je hoofd zitten, de Penrose X klemt behoorlijk.
Had in het begin echt koppijn na een half uurtje dragen, gaat nu gelukkig al iets beter.
Ook zijn de schelpen van de Arctis 7x lekker zacht en luchtig, Penrose X wordt snel warm, benieuwd hoe dat van de zomer gaat...
Bereik is ook niet geweldig.
Met de Arctis 7x kon ik zelfs buiten nog alles ontvangen, met de Penrose X verlies ik de connectie na vijf meter en krijg dan constant de melding “connected”
Niet echt een probleem tijdens het gamen, maar ff koffie halen met de headset op is een no-go.
Achtergrond ruis.
De Arctis 7x is volledig stil als er geen muziek te horen is, de Penrose X heeft met sidetone aan een harde ruis (als in een oude beeldbuis tv op het sneeuwscherm)
Na de firmware update en het uitschakelen van sidetone is dat verworden tot een zacht zeebriesje, niet heel storend, maar zeker aanwezig.
Maar als de muziek dan weer gaat spelen ben ik al snel weer alle nadelen vergeten, of er twee engeltjes in je oren staan te piesen
Steelseries Arctis 7x staat dan ook op v&a en de Penrose X blijft.