Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29

Oekol

waka waka hey hey

KevinNolan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:16:
[...]

Garantie claimen. Ik kan de gehele benedenverdieping doorlopen met prima ontvangst.
Twijfel zelf alleen nog aan het atmos/ dts:x verhaal. Hoor het niet zo ruimtelijk als dat ik verwacht had
Op de ps4 speel jij? Hoor als ik menu geluid aan heb (tone) en muziek uit ook heel raar geluidje. Wat een onding zeg. Wordt er zo verschrikkelijk chagrijnig van dat ik wellicht toch een andere headset kopen moet.. Zit ook oneindig te zoeken naar een reset maar dat lijkt er ook niet op te zitten. Zaterdag al mail gestuurd naar helpdesk en die geven ook niet thuis. Bah

P.s. Als je naar links kijkt en geluid valt weg en hand er voor houdt. Is dit bij jou ook zo?

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 08-12-2020 23:23 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:40
@Oekol Heb je een fw update gedaan? anders gewoon terugsturen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Amaze86 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 06:20:
@Oekol Heb je een fw update gedaan? anders gewoon terugsturen.
Dat was het eerste wat ik gedaan heb inderdaad. Gisteravond gekocht bij mediamarkt in de winkel. Ga vanavond wel terug.. Wat een klote zooi. Maar als ik het goed begrijp hoort het niet en zal een volgende dit niet hebben

Bedacht me: ik heb thuis 2,4ghz uitgeschakeld en alleen 5ghz. Kan dat er mee te maken hebben? Verder heb ik een zigbee netwerk door al m'n Philips hue lampen. Zou dat ook kunnen interfereren?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@Oekol Yep kan allemaal meespelen, probeer is de headset in andere ruimte....met pc/laptop

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Amaze86 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:54:
@Oekol Yep kan allemaal meespelen, probeer is de headset in andere ruimte....met pc/laptop
Als ik dat zo hoor wil ik echt absoluut niet meer draadloos dan ga ik wel kijken voor headset verboden aan mijn controller. Heb de headset net gerestored via laptop en werkt nog steeds niet. Nu ingepakt en vanavond retour naar mediamarkt en daar even laten adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 17:53
Oekol schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:22:
[...]

Op de ps4 speel jij? Hoor als ik menu geluid aan heb (tone) en muziek uit ook heel raar geluidje. Wat een onding zeg. Wordt er zo verschrikkelijk chagrijnig van dat ik wellicht toch een andere headset kopen moet.. Zit ook oneindig te zoeken naar een reset maar dat lijkt er ook niet op te zitten. Zaterdag al mail gestuurd naar helpdesk en die geven ook niet thuis. Bah

P.s. Als je naar links kijkt en geluid valt weg en hand er voor houdt. Is dit bij jou ook zo?
Nee ik speel op een series X en headset is dual gekoppeld aan mijn mobiel via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan
Oekol schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:37:
[...]

Dat was het eerste wat ik gedaan heb inderdaad. Gisteravond gekocht bij mediamarkt in de winkel. Ga vanavond wel terug.. Wat een klote zooi. Maar als ik het goed begrijp hoort het niet en zal een volgende dit niet hebben

Bedacht me: ik heb thuis 2,4ghz uitgeschakeld en alleen 5ghz. Kan dat er mee te maken hebben? Verder heb ik een zigbee netwerk door al m'n Philips hue lampen. Zou dat ook kunnen interfereren?
Hier gewoon 2,4 GHz en 5 GHz aan en 23 heu lampen aangesloten . Geen probleem er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

KevinNolan schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:31:
[...]

Nee ik speel op een series X en headset is dual gekoppeld aan mijn mobiel via bluetooth.
Thanks Kevin, heb veel aan je antwoorden. Ga hem vanavond ruilen en dan weer direct updaten en kijken of het dan wel goed gaat. Als het bereik goed is is het volgens mij een prima goed headset! De superhumanhearing klonk wel oké in de gulag ook voor warzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Topicstarter
Hier een TB 700 Gen1 nog, maar ook icm 2.4Ghz en 5Ghz wifi access punten inclusief een zooi Hue lampen en geen probleem. Zou zeggen dat je een doa hebt @Oekol . Gewoon terug brengen en een nieuwe halen en dan opnieuw testen. Even firmware updaten. Heb je het probleem dan nog steeds, dan verder zoeken, maar het lijkt met erg stug om te denken dat er andere apparaten zijn die storing veroorzaken. Dit soort apparatuur wordt allemaal getest alvorens het de consumenten markt opgaat.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

MRE-Inc schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:38:
Hier een TB 700 Gen1 nog, maar ook icm 2.4Ghz en 5Ghz wifi access punten inclusief een zooi Hue lampen en geen probleem. Zou zeggen dat je een doa hebt @Oekol . Gewoon terug brengen en een nieuwe halen en dan opnieuw testen. Even firmware updaten. Heb je het probleem dan nog steeds, dan verder zoeken, maar het lijkt met erg stug om te denken dat er andere apparaten zijn die storing veroorzaken. Dit soort apparatuur wordt allemaal getest alvorens het de consumenten markt opgaat.
Jullie stellen me gerust d:)b . Dus vanavond maar even naar de Media Markt om hem om te wisselen. Ik kon vannacht echt niet slapen er van, zat alle mogelijke scenario's te overdenken. Zou het dan toch liggen aan dit of dit.... Vanmorgen een rest gedaan via de laptop en hielp ook niet. Afijn, we gaan hem terug brengen. Dit was echt geen werken. Firmware stond wel netjes op 2.0.2 dus daar ligt het zeker niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
@Oekol tenzij jij zelf een of andere amateur Willie Wortel bent en je de hele dag bezig houdt om een oude Nokia 3210 aan je magnetron te koppelen en die vervolgens laat communiceren met het ruimte station ISS via de 3 euro kostende chinese bluetooth module die je hebt aangesloten op de boordcomputer van je auto, zou ik me geen zorgen maken.

Heb zelf gewerkt bij een bedrijf dat nieuwe produkten test op straling en dat soort zaken en het is vrijwel uitgesloten dat apparatuur welke op de consumenten markt verschijnt, onderling dermate storing veroorzaken dat het zo brak werkt zoals jij beschrijft. Je mag tegenwoordig ook al met je telefoon op de IC van een ziekenhuis komen waar je 10 jaar geleden nog een bordje tegenkwam dat mobiele telefoons uitgeschakeld moesten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

MRE-Inc schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:07:
@Oekol tenzij jij zelf een of andere amateur Willie Wortel bent en je de hele dag bezig houdt om een oude Nokia 3210 aan je magnetron te koppelen en die vervolgens laat communiceren met het ruimte station ISS via de 3 euro kostende chinese bluetooth module die je hebt aangesloten op de boordcomputer van je auto, zou ik me geen zorgen maken.

Heb zelf gewerkt bij een bedrijf dat nieuwe produkten test op straling en dat soort zaken en het is vrijwel uitgesloten dat apparatuur welke op de consumenten markt verschijnt, onderling dermate storing veroorzaken dat het zo brak werkt zoals jij beschrijft. Je mag tegenwoordig ook al met je telefoon op de IC van een ziekenhuis komen waar je 10 jaar geleden nog een bordje tegenkwam dat mobiele telefoons uitgeschakeld moesten worden.
Nee dat ben ik niet! In ieder geval goed om te horen dat als ik m'n hand voor de 'line of sight' richting de dongel doe dat dat niet betekent dat het geluid weg valt. Wat dus bij mij wel 't geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 12:56
Heb vandaag mijn Steelseries Arctic’s 7x binnen gekregen. Heb er nog maar heel even mee gespeeld en dat klonk best goed.
Ik wil hem toch even updaten qua firmware maar hij wordt niet herkend via de software(gedownload van de steel series site)
Ook vraag ik me af of het normaal is dat het groene, power on lichtje, blijft knipperen.
Tenslotte vraag ik me af of het zinvol is om die Atmos licentie te kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door steefje op 09-12-2020 18:40 ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan
Oekol schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:06:
[...]

Thanks Kevin, heb veel aan je antwoorden. Ga hem vanavond ruilen en dan weer direct updaten en kijken of het dan wel goed gaat. Als het bereik goed is is het volgens mij een prima goed headset! De superhumanhearing klonk wel oké in de gulag ook voor warzone.
Hopelijk heb je met je omgeruilde headset geen problemen meer. Ik vind de TB 700 gen 2 een prima zittende headset met voldoende volume. Maar merk van het virtuele atmos/dts:X nog niet voldoende tijdens COD. Maar ben nog een beetje aan het spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Eind goed al goed. Headset geruild en kan nu inderdaad de hele beneden verdieping rondlopen en er gebeurd niks. Heb goed bereik, nu eens kijken wat de headset echt allemaal kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

justifire

Shut up and squat !!

steefje schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:39:
Heb vandaag mijn Steelseries Arctic’s 7x binnen gekregen. Heb er nog maar heel even mee gespeeld en dat klonk best goed.
Ik wil hem toch even updaten qua firmware maar hij wordt niet herkend via de software(gedownload van de steel series site)
Ook vraag ik me af of het normaal is dat het groene, power on lichtje, blijft knipperen.
Tenslotte vraag ik me af of het zinvol is om die Atmos licentie te kopen.
Arctis 7x is volgens mij geen firmware update voor.
Steel engine opstarten, dongle op usb zetten, headset aanzetten en dongle in de pc steken.
Knipperlichtje hoort zo.
Atmos en DTX:S kan je beide 14 dagen gratis uitproberen, mijn voorkeur gaat naar DTS:X in games.
Hier de equalizer settings die ik heb aangehouden uit de video van onze kale vriend :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpG0p0mOGG2S_jtElR8smlIvH4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BjszgEffxSVFYgt7KE9cs5Q.jpg?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-05 07:22
Heb ook een ps5 en helaas dus geen optical ingang.

Nu had ik een Lucidsound LS40 headset voor bij de ps4 pro aangesloten met usb/optical en het gaming suroundsound was echt super.

Echter dus overgestapt naar de ps5 en dus een nieuwe headset gekocht omdat ik via die Lucidsound alleen maar stereo doorkreeg omdat ik hem nog alleen via de usb kon aansluiten.

Na wat research de keuze laten vallen op de steelseries artic wireless pro en aangesloten via de bijgeleverde transmitter op de ps5 via usb......

Je raadt het al....ik vermoed dat ik ook hier alleen maar stereo doorkrijg....
Geluid valt wat tegen en in warzone kan ik maar moeilijk de voetstappen horen.

Heb al vanalles geprobeerd.

Vraag is nu eigenlijk, klopt het dat ik alleen stereo door krijg als ik geen optical kan gebruiken?

PSN ID: RedrumNL

• KevinNolan
Oekol schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:53:
Eind goed al goed. Headset geruild en kan nu inderdaad de hele beneden verdieping rondlopen en er gebeurd niks. Heb goed bereik, nu eens kijken wat de headset echt allemaal kan.
Goed nieuws. Veel plezier er mee! Vergeet niet de microfoon gevoeligheid lager te zetten anders reageert die ook op ademen.

• Amaze86
@Niek-panna Klopt zonder optical krijg je stereo geluid met die headset, heeft je tv een optical poort? doe de kabel in de tv en usb i ps5 poort. Dan werkt je headset zoals op ps4, denk alleen dat je geen 3D geluid optie krijgt in ps5 menu.

• Niek-panna
Amaze86 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 06:53:
@Niek-panna Klopt zonder optical krijg je stereo geluid met die headset, heeft je tv een optical poort? doe de kabel in de tv en usb i ps5 poort. Dan werkt je headset zoals op ps4, denk alleen dat je geen 3D geluid optie krijgt in ps5 menu.
Geen optical betekend dus geen suround op beide headsets?
En een hdmi optical extracter?

• Amaze86
@Niek-panna Grootste probleem van een hdmi optical extracter:
Is het verlies aan video kwaliteit. De nieuwe consoles kunnen 4K 120Hz, HDR, chroma 4:4:4 enz ... via HDMI 2.1.
Een adapter gaat de kwaliteit van het video signaal enorm verminderen. De meeste kunnen maar 4K 60Hz enz (meeste ondersteunen enkel HDMI 2.0b)
Als je headset aansluit op ps5 controller dan heb je wel 3D audio.

• Niek-panna
Amaze86 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:11:
@Niek-panna Grootste probleem van een hdmi optical extracter:

[...]

Als je headset aansluit op ps5 controller dan heb je wel 3D audio.
waardeloos dus!
Niet voor niks een LG 65GX gekocht 😑

En een optical splitter? Gebruik namelijk al de optical ingang van de tv? 🙄

• Amaze86
@Niek-panna Dat van optical splitter moet je effe zelf uitzoeken :) geen ervaring ermee.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

KevinNolan schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:49:
[...]

Goed nieuws. Veel plezier er mee! Vergeet niet de microfoon gevoeligheid lager te zetten anders reageert die ook op ademen.
Thanks voor de tip. Doe ik dat in de app met die noise gate optie of op de ps4 zelf?

• KevinNolan
Oekol schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:49:
[...]

Thanks voor de tip. Doe ik dat in de app met die noise gate optie of op de ps4 zelf?
Ik heb het in de app bij mic monitor gedaan. Die lager gezet. Maar verder heb ik nog niet gepraat door dat ding tijdens een game. Alleen bellend. En toen hoorde de andere persoon mij prima.

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Is er een plek waar wordt bijgehouden waar de Pulse op voorraad is?

• Heezy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Geen ervaringen met Razer headsets op de Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 15:12
Net mijn Steelseries Arctis 7x ontvangen...en die kan direct weer retour. Volume in de rechter oorschelp is veel lager dan in de linkerschelp. Hard reset heeft geen zin, software instellingen aanpassen ook niet. Op reddit staat nog de tip om het volume op de headset op 100% te laten, maar ook dit maakt niets uit. Wel jammer, want het ding zat in ieder geval heerlijk en ook het geluid was helemaal niet slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@ApoC Helaas een veel voorkomend probleem bij steelseries 7p/x. Daarom wacht ik nog met kopen totdat die op amazon te koop is ivm garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dani!
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-04 12:59
Wilt u de Headset bedraad of wireless? bedraad

Draagt u een bril?
nee
Op welke platformen gaat u de headset gebruiken?
PC
Wat is uw budget?
80-90 euro liefst bij bol.com
Aanvullende informatie?
Closed back vind ik belangrijk, liefst 50mm speakers met mute knoppen voor het geluid en mic graag hoor ik wat jullie aanraden, zelf zit ik tussen de kraken te edition of de cloud 2 maar die is ook al best wel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
Amaze86 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:47:
@ApoC Helaas een veel voorkomend probleem bij steelseries 7p/x. Daarom wacht ik nog met kopen totdat die op amazon te koop is ivm garantie.
Heb ik toch niet goed genoeg mijn huiswerk gedaan |:( Garantie zal wel goed komen, ding gaat gewoon terug naar Steelseries, heb ik op zich wel vertrouwen in. De vraag is nu vooral: what's next. Fijne van de 7x vind ik de mogelijkheid om met de dongle aan pc en xbox te kunnen koppelen. Ik wil de headset graag multi functioneel inzetten. Ben bang dat ik uiteindelijk toch bij een bedrade variant ga uit komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
dani! schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:47:
Wilt u de Headset bedraad of wireless? bedraad

Draagt u een bril?
nee
PC
Wat is uw budget?
80-90 euro liefst bij bol.com
Aanvullende informatie?
Closed back vind ik belangrijk, liefst 50mm speakers met mute knoppen voor het geluid en mic graag hoor ik wat jullie aanraden, zelf zit ik tussen de kraken te edition of de cloud 2 maar die is ook al best wel uit
- Logitech G Pro
- Hyperx cloud Alpha
- Cooler master MH752
- Razer Blackshark V2
- Steelseries 3 2019 edition

De keuze is reuze in dat segment. Heb zelf geluisterd naar de Cooler master en de blackshark en dat zijn beiden hele goede headsets voor het geld. Beiden redelijk neutraal geluid en reageren ook beiden goed op geknutsel met een equalizer. Ben zelf voor het vergelijk nog wel benieuwd naar de sound van de logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dani!
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-04 12:59
ApoC schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:32:
[...]

- Logitech G Pro
- Hyperx cloud Alpha
- Cooler master MH752
- Razer Blackshark V2
- Steelseries 3 2019 edition

De keuze is reuze in dat segment. Heb zelf geluisterd naar de Cooler master en de blackshark en dat zijn beiden hele goede headsets voor het geld. Beiden redelijk neutraal geluid en reageren ook beiden goed op geknutsel met een equalizer. Ben zelf voor het vergelijk nog wel benieuwd naar de sound van de logitech.
ja heb al naar de hyperx gekeken en de razer blackshark v2 het grootse probleem voor mij was dat de soundcard beetje meh was en beetje een turnoff voor mij
dus weet niet echt wat op het niveau van de hyper cloud twee zit en de razer kraken te edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
dani! schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:57:
[...]

ja heb al naar de hyperx gekeken en de razer blackshark v2 het grootse probleem voor mij was dat de soundcard beetje meh was en beetje een turnoff voor mij
dus weet niet echt wat op het niveau van de hyper cloud twee zit en de razer kraken te edition
De Blackshark 2 wordt algemeen als een enorme update over de Kraken gezien. Wat bedoel je met de meh soundcard? Bij al die dingen zit een prima usb soundcard en als je die niet wil gebruiken, kunnen ze ook allemaal analoog worden aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Audeze Penrose X review van IGN
https://www.ign.com/articles/audeze-penrose-x-review
Typisch IGN, daar bepaalde functies gewoon werken op de Arctis 7X, maar nu de hemel in worden geprezen als innovatief ...
Desalnietemin een interessante headset !

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 11-12-2020 23:11 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzaracing
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Bekijk Sony Pulse 3D draadloze headset - PS4/PS5 op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Pulse terug beschikbaar op bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 10:04
(jarig!)
Ik heb zelf voor de ps5 de steelseries artics 9 gekocht maar wat valt het volume tegen wat dat ding haalt. Buiten dat het misschien nog wel eens aan de ps5 kan liggen kom ik niet verder om dit op te lossen. Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben?

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@MaFFia Zelfs puls 3d kan harder, nee ligt gewoon aan die headset. Voor paar mensen is die niet hard genoeg.

Wijzig je EQ settings, mischien dat het helpt. Dacht dat Steelseries nieuw uit de doos maar 80% van het volume gebruik maakt op ps5.

[ Voor 38% gewijzigd door Amaze86 op 12-12-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Kan iemand mij helpen? Ik wil die hdmi converter voor Astro A50 hebben voor PS5. Deze zijn echter uitverkocht, maar ik schijn andere te kunnen gebruiken? Wie heeft ervaring met eentje die het goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Top 5 gamingheadsets van onze kale vriend

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
“THE BEST” WIRELESS GAMING HEADSETS!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Iedere week een andere top vijf, top drie, best of all :')
Hij doet het goed hoor, maar lijkt geen sponsors tegen de schenen te willen schoppen.
Dus eerst was het de Arctis, toen de Turtle Beach en deze week is het plots de Razer die er het beste uit komt.
Volgende week waarschijnlijk de Penrose op één ;)

[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 13-12-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Wat is het verschil tussen steelseries arctis 7 en de 7P? ik gebruik hem voor de ps5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuuperGroverr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-02 15:56
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door SuuperGroverr op 18-12-2020 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
Stond op het punt om de Arctis 7x te bestellen, breekt me toch ff m'n klomp;
Klopt het nou echt dat deze 'next-gen' headset met micro-usb opgeladen dient te worden?

Volgens de specs is het USB-C, maar toen zag ik dit.. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTaiG3vflPZUiGteGIsySko56RA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pPq1MeqR5KrXoeMO0JGjPxHa.png?f=user_large

(**overigens m.b.t. de zojuist ontvangen Tweakers kortingscode: gebruik beter deze: WACKY12)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@Daikirai yep micro usb voor opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
Thanks voor de bevestiging. Wel erg jammer dit..
Klinkt misschien overdreven maar dat is waarschijnlijk toch een dealbreaker voor mij. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Daikirai schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:28:
[...]

Klinkt misschien overdreven maar dat is waarschijnlijk toch een dealbreaker voor mij. :/
Dat is zeker niet overdreven, heb zelf ook besloten een toetsenbord niet te kopen omdat opladen via micro-USB zou gaan en gekozen voor een model met USB C.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

[...]

Vind het ook een gemiste kans, alles werkt hier in huis met usb-c, behalve de 7x ...
Maar ja, dat superieure geluid he ? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soussi.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01-2021
[...]

Ik gebruik een micro usb dat magnetisch is, werkt geweldig en geen kapotte usb poort van het in- en uitpluggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
[...]

Let maar op dat ze ergens in 2021 editie usb c oplaadpoort komen, kost toch geen drol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

(y)

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 20:53
Formula one schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:23:
Wat is het verschil tussen steelseries arctis 7 en de 7P? ik gebruik hem voor de ps5
Dat vroeg ik tijdens de black friday sale bij steelseries ook al eens, toen scheelde dat behoorlijk wat geld om voor de 7 te gaan (en ik vind het kale zwart van de 7 mooier dan het wit-blauw of zwart-blauw van de 7P), helaas lijkt niemand hier antwoord op te kunnen geven. Inmiddels kosten ze bij Steelseries gewoon weer hetzelfde.

Zelf kan ik alleen ontdekken dat er geen usb-c dongle bij zit maar een soort transmitter wat natuurlijk minder handig is als je hem ook op een telefoon of laptop wil gebruiken.

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Is de 7P niet gewoon de playstation branded versie van de 7, zoals de 7X de xbox branded versie is?
Dat zou dan wel betekenen dat het enige verschil effectief het kleurtje is. Bij de 7X krijg je die speciale dongle, wat bij playstation niet nodig is.
Waarom duurder? Tja, die pulse headset verkoopt ook vlotjes ondanks de alternatieven. Brand loyalty.

[ Voor 16% gewijzigd door Krimglas op 17-12-2020 11:34 ]

• LordLynx
Krimglas schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:33:
Is de 7P niet gewoon de playstation branded versie van de 7, zoals de 7X de xbox branded versie is?
Dat zou dan wel betekenen dat het enige verschil effectief het kleurtje is. Bij de 7X krijg je die speciale dongle, wat bij playstation niet nodig is.
Waarom duurder? Tja, die pulse headset verkoopt ook vlotjes ondanks de alternatieven. Brand loyalty.
Je hebt de dongle toch wel nodig bij de playstation?

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-06 14:44
Gisteren bij de bol.com de Corsair HS75 XB gekocht. Als het goed is komt die morgen binnen. Ga de headset (uiteraard) gebruiken bij de Xbox series X.
Ben benieuwd.. Stevige bouw, 'normaal' uiterlijk en goed geluid heeft me doen overhalen.

• Amaze86
@LordLynx ja je hebt altijd een dongle nodig bij ps wil je draadloos gamen, of je moet de headset in je controller aansluiten.

arctis 7,p,x zijn allemaal hetzelfde qua geluid. Mocht je een normale 7 kunnen scoren onder €100 voor ps5/pc dan gewoon doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordLynx
Dus de Arctis 7 ondersteunt ook gewoon dat 3D audio op de PS5? Ik weet wel dat in principe elke headset dat ondersteunt maar het lijkt erop dat sommige er beter geschikt voor zijn dan anderen.....

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
LordLynx schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:34:
[...]
Je hebt de dongle toch wel nodig bij de playstation?
Verkeerd uitgedrukt. De 7X heeft een extra knop op de dongle om te switchen tussen xbox protocol en standaard USB.
Dus de Arctis 7 ondersteunt ook gewoon dat 3D audio op de PS5?
3D audio bij headsets is puur software, maakt niet uit hoe dat binnenkomt, je hebt uiteindelijk 'maar' een stereosignaal nodig waarop magie is toegepast om het 3D te doen klinken.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Moet het even zeggen ook al is het niet geheel ontopic, maar :
Wat klinkt de Gears of War 5 Hivebusters DLC geweldig door de Arctis 7x met Dolby Atmos voor headphones protocol _/-\o_
(Uiteraard met de EQ settings van onze kale vriend :) )

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:38
justifire schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:34:
Moet het even zeggen ook al is het niet geheel ontopic, maar :
Wat klinkt de Gears of War 5 Hivebusters DLC geweldig door de Arctis 7x met Dolby Atmos voor headphones protocol _/-\o_
(Uiteraard met de EQ settings van onze kale vriend :) )
Welke settings bedoel je?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:06
Ik ben op zoek naar een nieuwe headset, voornamelijk voor gaming. Ik gebruik voor muziek en dergelijke de Edifier S1000 en ben daar zeer tevreden over. Voor gaming, met name multiplayer waarbij een microfoon handig is heb een altijd een Astro A40 gebruikt. Helaas is hier de MIC van stuk. Moet dus op zoek naar een vervanger. Ik wil deze keer graag draadloos, is toch een stuk gemak wat ik nu mis.

Wilt u de Headset bedraad of wireless?
- Draadloos dus, voor het toegevoegde gemak!

Draagt u een bril?
Nee, ik draag geen bril.

PC en ook PS5 (heb nu een PS4 Pro, die ik weinig gebruik)

Wat is uw budget?
Ik wil niet hoger gaan dan 350 euro.

Aanvullende informatie?
Ik heb uiteraard de nodige reviews gekeken en heb met name naar Astro en SteelSeries gekeken. De A50 is een mogelijkheid maar van de huidige A40 vond ik het comfort niet echt heel hoog, met name op mijn kale klats. De SteelSeries heeft een hoofdband achtige oplossing waarvan ik denk dat deze een stuk comfortabeler is.

Het moet ook met redelijk gemak mogelijk zijn om te wisselen tussen de PC en de (toekomstige) PS5. Als ik kijk naar de SS Pro Wireless denk ik dat het onhandig is om met de DAC heen en weer te zuelen, hoewel het een kwestie is van wat kabels aansluiten. Ook ben ik benieuwd hoe het met deze DAC icm de PS5 nu zit, werkt dit nu wel (geen optical op de PS5) of werken niet alle features.

Het laden van de extra accu lijkt bij de PS5 alleen te werken wanneer je DC connect, maar moet je bij de PC hiervoor ook de DC connecten? Als bij de PC alleen de USB nodig is scheelt dat weer met de DC adapter zeulen.

Ik leun dus erg naar de Pro Wireless. Of is dan de 9 series Wireless net zo goed een goede optie? Belangrijk om te weten: Ik ben geen audiofiel, dus subtiele verschillen in audio hoor ik waarschijnlijk niet echt. Hoewel mijn budget dus ruim is blijf ik het altijd zonde vinden om euros te besteden die het wellicht niet waard zijn tegenover een model dat ook aan mijn eisen / wensen voldoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heymil
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:26
Ik ben opzoek naar een simpele mic voor mijn series X. Het liefst iets simpels wat direct aan de controller vast te zetten is. Ik gebruik het alleen voor party chat en wil mijn 5.1 setup gebruiken voor het geluid. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-06 08:13
Beetje vreemd.. de Steelseries Arctis 7x is opeens nergens meer te koop. Hier in Polen in geen enkele (web)winkel, de Tweakers Pricewatch is leeg, op de website van Steelseries is de headset niet meer beschikbaar. Zou er een nieuw model uitkomen of heeft Black Friday/kerst ervoor gezorgd dat de hele voorraad op is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@SilentF0rce Gewoon een tekort aan onderdelen, komt wel weer een voorraad na nieuwjaar, de 7x kqn je gewoon bestellen op steelseries.com

[ Voor 21% gewijzigd door Amaze86 op 18-12-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Laatst online: 01-06 08:13
@Amaze86 Op steelseries.com word ik, omdat ik Polen woon, doorgelinkt naar de Poolse pagina en daar is ie ook niet meer op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:11
SilentF0rce schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:05:
Beetje vreemd.. de Steelseries Arctis 7x is opeens nergens meer te koop. Hier in Polen in geen enkele (web)winkel, de Tweakers Pricewatch is leeg, op de website van Steelseries is de headset niet meer beschikbaar. Zou er een nieuw model uitkomen of heeft Black Friday/kerst ervoor gezorgd dat de hele voorraad op is?
De 7x is een nieuw model, ik denk dat iedereen en z’n moeder dat ding heeft besteld, en dat de productie ook niet optimaal is in deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Tribunus schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:26:
Ik ben op zoek naar een nieuwe headset, voornamelijk voor gaming. Ik gebruik voor muziek en dergelijke de Edifier S1000 en ben daar zeer tevreden over. Voor gaming, met name multiplayer waarbij een microfoon handig is heb een altijd een Astro A40 gebruikt. Helaas is hier de MIC van stuk. Moet dus op zoek naar een vervanger. Ik wil deze keer graag draadloos, is toch een stuk gemak wat ik nu mis.

- Draadloos dus, voor het toegevoegde gemak!

Draagt u een bril?
Nee, ik draag geen bril.

PC en ook PS5 (heb nu een PS4 Pro, die ik weinig gebruik)

Wat is uw budget?
Ik wil niet hoger gaan dan 350 euro.

Aanvullende informatie?
Ik heb uiteraard de nodige reviews gekeken en heb met name naar Astro en SteelSeries gekeken. De A50 is een mogelijkheid maar van de huidige A40 vond ik het comfort niet echt heel hoog, met name op mijn kale klats. De SteelSeries heeft een hoofdband achtige oplossing waarvan ik denk dat deze een stuk comfortabeler is.

Het moet ook met redelijk gemak mogelijk zijn om te wisselen tussen de PC en de (toekomstige) PS5. Als ik kijk naar de SS Pro Wireless denk ik dat het onhandig is om met de DAC heen en weer te zuelen, hoewel het een kwestie is van wat kabels aansluiten. Ook ben ik benieuwd hoe het met deze DAC icm de PS5 nu zit, werkt dit nu wel (geen optical op de PS5) of werken niet alle features.

Het laden van de extra accu lijkt bij de PS5 alleen te werken wanneer je DC connect, maar moet je bij de PC hiervoor ook de DC connecten? Als bij de PC alleen de USB nodig is scheelt dat weer met de DC adapter zeulen.

Ik leun dus erg naar de Pro Wireless. Of is dan de 9 series Wireless net zo goed een goede optie? Belangrijk om te weten: Ik ben geen audiofiel, dus subtiele verschillen in audio hoor ik waarschijnlijk niet echt. Hoewel mijn budget dus ruim is blijf ik het altijd zonde vinden om euros te besteden die het wellicht niet waard zijn tegenover een model dat ook aan mijn eisen / wensen voldoet!
toon volledige bericht
Bluetooth geen vereiste ? -> Arctis 7x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@Tribunus Met jouw budget zou ik voor Audeze Penrose gaan, de ss 9 serie is minder qua geluid dab de pro versie. Zou de pro versie niet halen voor de ps5 door gebrek aan optical klinkt die niet meer zoals het hoort.

[ Voor 56% gewijzigd door Amaze86 op 19-12-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Steelseries arctis 9 voor €156,11 bij amazon.fr

https://www.amazon.fr/Ste...refix=steelseries+&sr=8-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:06
Amaze86 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:59:
@Tribunus Met jouw budget zou ik voor Audeze Penrose gaan, de ss 9 serie is minder qua geluid dab de pro versie. Zou de pro versie niet halen voor de ps5 door gebrek aan optical klinkt die niet meer zoals het hoort.
Dank voor je input. Ik lees her en der toch wel wat problemen met de connectiviteit van deze headset. Daarnaast vind ik het design een beetje meh (persoonlijk uiteraard) en ik vind de retractable boom van de SteelSeries ook wel erg handig. Mijn voorkeur qua oorschelpen is ook geen (soort van) leder maar stof.

Je geeft aan dat de wireless pro qua geluid niet meer is wat het zou moeten zijn op een PS5, maar geldt dit dan niet voor elke headset welke eerder via optical het signaal kreeg aangeboden?

En of ik nu een USB dongle moet loskoppelen en aansluiten tussen PC of PS5 of de DAC, dat maakt dan ook niet heel erg veel uit. Het idee zou dan zijn om de kabels uiteraard al klaar te hebben en dat het alleen een kwestie van aansluiten is.

Het is in ieder geval een optie die ik niet kende! Weer wat reviews om te kijken :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordLynx
Is de Arctis 9 veel beter dan de 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
LordLynx schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:19:
[...]

Is de Arctis 9 veel beter dan de 7?
Nee, heel die arctis serie klinkt allemaal hetzelfde. Alleen 9 en wireless pro versie hebben bluetooth ook aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-06 16:03
Hoi!

Ik ben op zoek naar een headset en ik hoop dat jullie door jullie ervaringen mij kunnen helpen :)
Ik ben op zoek naar liefst een wireless headset welke ik alleen gebruik voor Warzone in principe, op dit moment heb ik een Astro A10 en die bevalt op zich wel goed, echter bij voetstappen kan ik deze totaal niet plaatsen waar ze vandaan komen. Daardoor dus ook vaak onnodig dood ;)
Ik heb eigenlijk weinig eisen, maar het liefst geen stoffen oorkappen vanwege de kriebels.
Prijsrange is tussen de 100-200 euro.

Zag zelf al de Turtle Beach 700, maar die is overal uitverkocht..

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door dropkikker op 23-12-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:25
Stiekeme hoop dat connectiviteits issues met 9X gefixt zouden zijn, maar lijkt juist slechter. Heb al een tijdje WIFI 2.4 Ghz uitgeschakeld thuis (tip van reddit). Werkte goed, bijna geen uitval meer. Maar na update toch weer minimaal 1x per sessie. Best vervelend als je tijdens laatste cirkel Warzone opeens geen geluid meer hebt :X

Hopelijk snel weer een patch

Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Audeze Penrose X is onderweg *O*
Heb ik mooi even de tijd tussen kerst en nieuwjaar om te bepalen of hij mijn Arctis 7x mag gaan vervangen :)

HQ app is ook bijgewerkt voor de Penrose serie : https://play.google.com/s....immerse.immerse&hl=en_GB

[ Voor 31% gewijzigd door justifire op 24-12-2020 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@justifire mooi man, dat wordt genieten!

Zelf nu arctis 9 aan het uitproberen. Pulse 3D verkocht, effe met eq settings van de 9 gespeeld en bevalt veel beter dan de pulse 3D (pulse was goed alleen na amper uur gamen pijn aan me oren,hoofd) oja bluetooth is ook erg fijn om te hebben in een headset.

Ben verrast dat ik in cod cold war de voetstappen goed hoor, en effe days gone gespeeld veel beter geluid had het niet verwacht doordat ik vroeger arctis 7 had, best apart maar de 9 klinkt erg lekker. (draai op de nieuwste firmware)

Erg jammer dat die geen usb c poort heeft.

Heb tot eind januari de tijd om uit te testen, daarna Hyperx cloud 2 wireless aan de beurt.

[ Voor 34% gewijzigd door Amaze86 op 25-12-2020 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 17-06 14:03
Hoi,

Sinds gisteren eigenaar van een Astro A50, fijn ding hoor. Comfortabel, mooi geluid enz. Als ik de ps5 in rest mode zet wordt de headset echter niet opgeladen. Vreemd, de controller doet dat namelijk wel. Ik heb al meerder usb poorten geprobeerd. Iemand een gouden tip? Laatste firmware is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 21:02
Iemand enig idee hoe ik met de Artic 7X deze vast kan koppelen aan een profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Vecodo schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 23:21:
Iemand enig idee hoe ik met de Artic 7X deze vast kan koppelen aan een profiel?
Wat bedoel je precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wireless

Draagt u een bril?
Nee

PC en wellicht PS5

Wat is uw budget?
~300 euro

Aanvullende informatie?
Neig naar de Steelseries Arctis Pro Wireless, met name omdat hij twee accu's heeft om eenvoudig te wisselen wanneer de accu leeg is en ik erg weinig feedback hoor over technische problemen.
Een alternatief is de Audeze Penrose maar ik heb het idee dat ik daar een early access product koop waarvan je nog maar af moet wachten hoeveel ze kunnen fixen met firmware. Slechte connectiviteit en korte accuduur. Hij moet toch wel zeker 10 uur op een dag mee kunnen. Eigenlijk al afgeschreven dus, jammer want de audio schijnt wel top te zijn.
Ander alternatief is de Astro A50. Echter zie ik geen voordelen in de A50 boven de Arctis Pro en dan vind ik het design van de A50 toch tegenvallen, te druk. Daarnaast geen verwisselbare accu.

Zijn er redenen om toch een andere headset te nemen dan de Steelseries Arctis Pro Wireless?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
Gebruik de Artics 7X met een Xbox series X met 1 profiel. Telkens als ik de headset aan zet moet ik ook dat profiel kiezen, beetje omslachtig en irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Vecodo schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:44:
[...]

Gebruik de Artics 7X met een Xbox series X met 1 profiel. Telkens als ik de headset aan zet moet ik ook dat profiel kiezen, beetje omslachtig en irritant.
Oke, ik krijg enkel de melding [Headset Assigned]
Maar ik heb ingesteld dat mijn xbox automatisch aanmeld en de controller gekoppeld aan mijn profiel, misschien dat eens proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
justifire schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:04:
[...]

Oke, ik krijg enkel de melding [Headset Assigned]
Maar ik heb ingesteld dat mijn xbox automatisch aanmeld en de controller gekoppeld aan mijn profiel, misschien dat eens proberen ?
Heb ik ook, standaard alles aanmelden. Moet toch regelmatig dan op de Xbox knop drukken en echt dat profiel kiezen. super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Vecodo schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:37:
[...]

Heb ik ook, standaard alles aanmelden. Moet toch regelmatig dan op de Xbox knop drukken en echt dat profiel kiezen. super irritant.
In settings heb je ook headset als output staan ?
USB hub op Xbox ?
Andere usb poort geprobeerd ?
Staat je xbox op energy save soms ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
Amaze86 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:36:

Heb tot eind januari de tijd om uit te testen, daarna Hyperx cloud 2 wireless aan de beurt.
Hoe kom ik in dat test panel? ;)

Even uit het PS5 topic gekopieerd:
Amaze86 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:03:
[...]

Zou voor Audeze Penros X gaan qua audio de beste gamingheadset ( xbox versie maar werkt ook op ps5) levert meer op als je hem ooit verkoopt. PS5 versie kan je ook kopen alleen die werkt niet op een xbox.
Ik heb wat gemist, denk ik maar de laatst keer dat ik op een of ander headset forum keek waar de Penrose headsets werden besproken, was het nog niet zeker dat ze onderling uitwisselbaar waren of anders gezegd dat je een Penrose X met een Playstation dongle kon verbinden en andersom. Nu dus wel begrijp ik uit jouw reactie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MRE-Inc schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:01:
[...]

Hoe kom ik in dat test panel? ;)

Even uit het PS5 topic gekopieerd:

[...]

Ik heb wat gemist, denk ik maar de laatst keer dat ik op een of ander headset forum keek waar de Penrose headsets werden besproken, was het nog niet zeker dat ze onderling uitwisselbaar waren of anders gezegd dat je een Penrose X met een Playstation dongle kon verbinden en andersom. Nu dus wel begrijp ik uit jouw reactie?
Ze hebben aangegeven dat die dongles los te koop komen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
justifire schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:12:
[...]

In settings heb je ook headset als output staan ?
USB hub op Xbox ?
Andere usb poort geprobeerd ?
Staat je xbox op energy save soms ?
Yes, settings goed. Dobly Atmos for Headset.
Andere USB maakt geen verschil
XBOX staat op stand by.

Super weird....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
Tsurany schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 19:24:
[...]

Ze hebben aangegeven dat die dongles los te koop komen.
Ah mooi en voor een prijs van? Er was eerst namelijk geen sprake van.

De Astro A20 Gen 2 heeft dat ook namelijk. 120€ voor de headset en 20€ extra voor een 2e dongle voor Xbox of PlayStation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
@MRE-Inc Hetzelfde verhaal als met arctis 7x die ook werkt op ps5 :)

check reddit, dongel gewoon op pc mode zetten ipv xbox
https://www.reddit.com/r/...are_shipping_and_work_on/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

MRE-Inc schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:01:
https://www.head-fi.org/t...77/page-256#post-16062690

[ Voor 8% gewijzigd door justifire op 26-12-2020 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Vecodo schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 19:30:
[...]

Yes, settings goed. Dobly Atmos for Headset.
Andere USB maakt geen verschil
XBOX staat op stand by.

Super weird....
Dan zou ik het ook niet weten :|
Ik gooi de xbox aan via de controller, druk vervolgens de 7x aan, melding [headset assigned] en spelen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

MRE-Inc schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:19:
[...]

Ah mooi en voor een prijs van? Er was eerst namelijk geen sprake van.

De Astro A20 Gen 2 heeft dat ook namelijk. 120€ voor de headset en 20€ extra voor een 2e dongle voor Xbox of PlayStation.
Dongle gaat tussen de $50-60 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 20:25
Misschien kunnen jullie me helpen:
Ik zoek voor men zoontje een headset.
Niet te duur (50-70euro) en dient vooral om met zijn broer/vriendjes Fortnite te spelen...

Ik weet dat het weinig budget is aangezien jullie hier headsets kopen tot 300euro ofzo maar ja....

Zijn er aanraders in die prijsklasse?
Welke merken wel/welke zeker niet...

Logitech g432?

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag de Arctis Wireless Pro binnen gekregen maar ik denk dat ik hem terug ga sturen. Hij zit vrij strak op m'n hoofd en voelt zelfs na een paar uur dragen nog niet fijn aan, wellicht moet hij nog "ingedragen" worden maar dan kan ik hem straks niet meer terug sturen. Ook bij m'n oren niet de ruimte die ik verwacht had
Kwaliteit van de microfoon is erg ruk, dat zou je bij een headset toch beter verwachten. Vergeleken met de V-Moda BoomPro is het een stap achteruit.
Daarnaast, maar dat is persoonlijk, denk ik dat een open headset voor mij toch fijner is. Ik merk dat ik behoorlijk afgesloten ben van de omgeving en vind dat, met name als ik geen geluid heb, niet heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 12:53
Tsurany schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:51:
Vandaag de Arctis Wireless Pro binnen gekregen maar ik denk dat ik hem terug ga sturen. Hij zit vrij strak op m'n hoofd en voelt zelfs na een paar uur dragen nog niet fijn aan, wellicht moet hij nog "ingedragen" worden maar dan kan ik hem straks niet meer terug sturen. Ook bij m'n oren niet de ruimte die ik verwacht had
Kwaliteit van de microfoon is erg ruk, dat zou je bij een headset toch beter verwachten. Vergeleken met de V-Moda BoomPro is het een stap achteruit.
Daarnaast, maar dat is persoonlijk, denk ik dat een open headset voor mij toch fijner is. Ik merk dat ik behoorlijk afgesloten ben van de omgeving en vind dat, met name als ik geen geluid heb, niet heel fijn.
Voor het te strak zitten. Zit hier ook niet zo'n stoffe bandje aan de bovenkant. Heb zelf de Artic 7 en daar kan je hem met klittenband verstellen hoe strak deze band zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Stylze schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:44:
[...]

Ik heb ook contact gehad met steelseries en ze zeiden tegen mij dat de 3d audio wel volledig ondersteund wordt bij de arctis 7X dus beetje apart dan..
Heb in ieder geval prachtig 3D geluid bij Demon Souls dus werkt gewoon als een tierelier ;)
Bericht van een gebruiker via reddit, of het waar is wie weet?
Per Steel Series

According to the Steelseries Rep i spoke with the Arctis 9 is not compatible with PS5' Sony's "Tempest" 3d audio it will get a degraded 3d surround sound via usb connection, it just wont be "Tempest" like the 7P. I originally thought that the 9 was and upgraded version of the 7p but I was wrong. This is the same issue with the 7x while it will work with the PS5 to get 3d surround it wouldn't be "Tempest" only the 7p offering is fully compatible with Tempest 3d audio tech (it even says so in the fine print). People thinking there is no reason to buy the 7p are going to very sad when the 7x does not work as well with Ps5. In terms of the 9, the steelseries Rep told me that if I didn’t care about the Bluetooth capabilities or higher quality pc gaming sound- just the best headset to fully support PS5 Tempest, then the 7P was the way to go. I had just purchased the Arctis 9 on their website then immediately canceled it after chatting with the agent. He knew I had an order placed already so I am glad he told me the truth rather than lie to keep a sale. My 7p is ready for pickup at best buy as I type this.

Hopefully This helps- I forgot to screen shot my chat but if you hit them up via chat they will tell you the same thing

Also Directly from the website in the fine print on each items product page.

Arctis 7p *Fully compatible with PlayStation 5's Tempest 3D AudioTech

Arctis 7x PlayStation 5 and PlayStation 4 Wireless USB (notice no mention of Tempest 3d Audio Tech

Arctis 9 PlayStation Wireless via USB (notice no mention of ps5 or Tempest 3d Audio Tech

So to recap yes both the 7x and Arctis 9 will work with ps5 but you will not get Tempest 3d audio tech sound instead you will get a generic (degraded) 3d surround sound

Even in the Ps5 compatibility section of their site they simply say 3d Surround not Tempest Audit Tech specifically. The only item on that list that says fully compatible with Tempest is the 7p (and its not on that same page that list all compatible headsets as to not draw attention to the fact that the others do not support tempest just generic 3d surround sound via usb) its on the actual product page for the 7p in fine but bolded print. Also notice that the 7x isnt even listed here and even on the product page they have deemphasized its compatibility with ps5
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 20:51
Amaze86 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:13:
[...]

Bericht van een gebruiker via reddit, of het waar is wie weet?

[...]
Zijn toch al meerdere statements vanuit Sony geweest dat elke stereo headet gebruik maakt van tempest dus zou dat wel raar vinden. Ik zal nog is op onderzoek uitgaan vanavond 8)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Utoka schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:00:
[...]

Voor het te strak zitten. Zit hier ook niet zo'n stoffe bandje aan de bovenkant. Heb zelf de Artic 7 en daar kan je hem met klittenband verstellen hoe strak deze band zit.
Ik heb daar wat mee gespeeld maar krijg hem niet goed, te los en de metalen band rust op mijn hoofd.

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste