Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46

justifire

Shut up and squat !!

RedHat schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:32:
Mijn headset heeft het EINDELIJK *O* begeven. Was mijn eerste premium headset (of premium ;( ) die maar dan 300 euro kostte maar wat een ontzettend nare ervaring was dat. Linker oorschelp doet het niet meer, dus ik ben eindelijk verlost van dat ding. Ja ik had hem natuurlijk ook gewoon weg kunnen gooien, maar dat voelde rationeel gezien toch niet heel fijn met het prijskaartje wat er destijds aan hing. Ik weet nu wel precies wat ik NIET wil, dus het is goed gespendeerd leergeld geweest zullen we maar zeggen.

Nu vragen jullie je af, welke headset moet dat in godsnaam geweest zijn. Het was de Logitech G933 Artemis Pro. Dingen die ik er vreselijk aan vond
  • Drivers werkte niet (max volume onverstaanbaar zacht. Met Microsoft Generic drivers geen probleem
  • Vrij zware headset, geen probleem, maar de band is maar matig
  • Er lijkt een filter in te zitten die bepaalde geluiden wegfiltert, precies de geluiden die ik eigenlijk liever versterkt zou hebben gezien
  • Crappy plastic. Als ik m'n hoofd iets beweeg pakt de mic het gekraak over van de headset, niet alleen voor mij irritant, maar voor anderen ook
Draadloos vond ik dan wel weer aangenaam, maar is niet noodzakelijk. Een ander pluspunt van de G933 vond ik dat je je mic makkelijk kon muten door hem in te klappen.

Ik ben dus op zoek naar een headset met redelijk tot goede kwaliteit microfoon, liefst draadloos en die uitblinkt in het ongefiltert weergeven van geluid. Ik speel bijvoorbeeld Tarkov, daar is het heel belangrijk dat je voetstappen hoort en dat je ongeveer kan plaatsen waar die voetstappen zijn ten opzichte van jezelf.

Google held als ik ben dacht ik wel even het varkentje te wassen, paar keywords intikken, wat filteren, resultaten van reviews naast elkaar leggen en dan een keuze maken *O* Maar dat viel toch iets tegen, niets zo subjectiefs blijkbaar als geluid. Objectief kun je natuurlijk wel vaststellen of je voetstappen goed kan horen in Tarkov en of je goed kan horen waar het ongeveer is.

Ik ben eigenlijk maar op 1 headset gestuit die bij 75% van de reviews toch heel hoog staat aangeschreven, maar andere neemt deze headset eigenlijk helemaal niet mee. Vandaar de verwarring. De headset waar ik eigenlijk mijn zinnen op heb gezet is de Arctis Pro Wireless. pricewatch: Steelseries Arctis Pro Wireless Zwart

Heeft iemand misschien nog een alternatief?
Audeze Penrose X
Look no further :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:19
Zojuist de Epos (Sennheiser) GSP 670 besteld bij Amazon Italië voor €189 inclusief verzending. Ben benieuwd wat er binnenkomt aangezien hij er twee keer op stond (met flink prijsverschil) maar het artikelnummer klopt en de verkoper is Amazon EU dus ik heb goede hoop. Is er iemand die ervaring heeft met deze headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:07

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Topicstarter
Ik zag dat de Astro A20 Gen2 beschikbaar was bij de MediaMarkt en aangezien ik nog een cadeaubon had liggen welke ik ooit eens van mijn werkgever had gekregen voor het bijwonen van een cursus avondje :) heb ik die maar eens aangeschaft voor de PS5 en tevens een extra dongle voor de Series X. De prijs kwam daardoor op 69 euro ipv 119 en nog eens 22 euro voor de extra USB transmitter voor de Series X.

Al met al een prima headset. Ja een hoog plastic gehalte, maar wel mooi afgewerkt verder zodat ik niet echt het idee heb van dat je een goedkoop ogende headset op hebt.

Plus punten (persoonlijk)
  • Zit lekker strak. Ik kan mijn hoofdschudden (als in naar links of rechts kijken) zonder dat de headset dan verplaatst en je het gevoel hebt dat je een andere headset op hebt. Dit in tegenstelling tot de TB 700 Stealth die gewoon erg los op mijn hoofd zat.
  • Oor kussens zijn van stof/velours achtig materiaal. Heel erg zacht en comfortabel. De Sony Gold die ik bij de PS5 gebruik, heeft van dat nepleer en begint dus na een klein half jaar al helemaal los te laten.
  • Goed geluid, maar moet dit nog even verder testen. Ik kon in Battlefield 5 iig alles goed pinpointen in tegenstelling tot de TB700 Stealth waar ik echt vaak achterom keek omdat ik geluid achter me of naast me hoorde, terwijl dat mijn eigen voestappen waren die ik hoorde.
  • Draaiwieltje voor volume/game chat voelt aan als een goede scroll wiel op een muis. Lekker stroef dus.
  • Geen gekraak in het geluid of van het plastic zelf
  • USB-C
  • Cross platform connectiviteit betaalbaar. USB Dongle voor de PS5 werkt ook op de PC. Extra USB dongle voor PS5 of XBox is 19,99 euro waardoor je met 1 headset beide consoles en pc kan bedienen.
Nadelen:
  • Hoog plastic gehalte. Ja ondanks dat het er niet cheap uitziet, blijft het natuurlijk plastic
  • Design. Ik kan er mee leven, maar kan voor anderen een probleem zijn die een wat neutrale look willen.
  • USB transmitter dongle nodig. Dit was voor de Playstation altijd al het geval als je de Sony headsets gebruikt, maar op de Xbox dus niet ivm XBox Wireless protocol.
  • Opnieuw pairen bij gebruik XBox en Playstation. Als je dus 1 headset gebruikt voor beide consoles, moet je, als je switched tussen consoles, de headset opnieuw pairen met de USB Transmitter. Op zich niet zo'n probleem, maar als je de consoles hebt ingebouwd en de USB transmitters aan de achterkant hebt geplaatst, kan het lastig worden om daar bij te komen. Je kan de USB transmitters ook aan de voorkant van de consoles plaatsten, maar dan steekt er weer zo'n "lelijke" usb dongle uit. Ik zit er zelf over te denken om 2x een usb verlengkabel te kopen en deze in mijn tv meubel te plaatsen en de dongles op aan te sluiten ipv ze aan te sluiten op de usb poort aan de voorzijde.
Microfoon alleen getest via Teams. Middelmatige kwaliteit. Geen idee of het in een party chat ook zo over komt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYaYjHHlRrhrq0zi8_gDoaw05rI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/46EsU89oQ7dNMaW1Y4s1eADq.jpg?f=user_large

Edit: Extra usb dongle voor de XBox Series X ook binnen. Dit is nu de oplossing. Via Amazon nog even 2 usb 3.0 verlengkabels gekocht van resp. 1 en 2 meter. Hierop beid usb dongles aangesloten en netjes weggewerkt richting de beide consoles.

Switchen tussen XBox en Playstation is een fluitje van een cent. Binnen 15 seconden gebeurd en ik hoef zo niet achter de consoles met mijn hand. De usb dongles aan de voorkant van de consoles is voor mij een no-go (kinderen en staat lelijk). Beide usb verlengkabels met een clipje vastgeplakt en vanuit mijn stoel kan ik er zo bij.

Helemaal tevreden ben ik niet want om eerlijk te zijn vind ik deze 2 dongles zo naast de PS5 ook geen gezicht, maar het was zo snel het beste wat ik nog even kon verzinnen. De andere optie is om ze het afgesloten opberg vak van het tv meubel neer te leggen, maar dan kom ik er minder makkelijk bij.

[ Voor 15% gewijzigd door MRE-Inc op 03-03-2021 13:35 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:33
ArjenIsM3 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:27:
Zojuist de Epos (Sennheiser) GSP 670 besteld bij Amazon Italië voor €189 inclusief verzending. Ben benieuwd wat er binnenkomt aangezien hij er twee keer op stond (met flink prijsverschil) maar het artikelnummer klopt en de verkoper is Amazon EU dus ik heb goede hoop. Is er iemand die ervaring heeft met deze headset?
En hoe bevalt die? Hoe is die in cod...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:19
Amaze86 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 06:44:
[...]

En hoe bevalt die? Hoe is die in cod...
Naast de GSP670 had ik ook de Steelseries Arctis 7 besteld. Die laatste gaat terug. De GSP 670 klinkt beter. Neutraler. De bas van de Arctis 7 vond ik niet echt strak en de GSP 670 heeft een breder geluidsbeeld. De GSP 670 bevalt al met al goed. De verbindingsproblemen waarover verhalen de rondte doen heb ik niks van gemerkt. Ja, de Arctis had iets beter bereik, maar de GSP 670 doet het prima. Hij komt net zo ver als de headset die ik hiervoor had, de Logitech G933. Het geluid is goed en het is fijn dat ik via bluetooth telefoontjes kan beantwoorden. Wel is het comfort iets dat beter kan. Hij is vrij groot en relatief zwaar. Het doet geen pijn en ik kan hem prima een paar uur achter elkaar dragen, maar mijn G933 en ook de Arctis 7 zijn comfortabeler IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 19:30

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik hed de laatste paar pagina's doorgenomen, maar als je 1 headset wilt voor beide next gen consoles is dan nog steeds eigenlijk de arctis 7x de enige optie onder 200 piek oid?

Helaas is die nu weer nergens op voorraad :(

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Firmware van de Audeze Penrose is nu ook bij te werken via de android app op telefoon / tablet :*)
https://audeze.zendesk.com/hc/en-us/articles/360053609451

[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 06-03-2021 08:39 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Denko schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:24:
Ik hed de laatste paar pagina's doorgenomen, maar als je 1 headset wilt voor beide next gen consoles is dan nog steeds eigenlijk de arctis 7x de enige optie onder 200 piek oid?

Koop die van bol.com of amazon en niet via steelseries, hun garantie/retourservice is een drama al een tijdje.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Amaze86 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Koop die van bol.com of amazon en niet via steelseries, hun garantie/retourservice is een drama al een tijdje.
Ik zal er rekening mee houden. Een beetje spijt dat ik hem niet gehaald heb bij release eigenlijk, hij was toen iig voor een leuke prijs te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:26

Je krijgt 6 maanden Dolby Atmos bij de nieuwe headset. :)

Dus ideaal voor diegene die nog geen Dolby Atmos hebben.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Rivanov schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:23:
[YouTube: 738: Xbox Wireless Headset and Preferred Language]
Je krijgt 6 maanden Dolby Atmos bij de nieuwe headset. :)

Dus ideaal voor diegene die nog geen Dolby Atmos hebben.
Jammer dat er geen DTS:X bij zit.
Of je moet meer films kijken dan games spelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
Denko schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:24:

Nee ik heb de Astro A20 Gen2 voor zowel mijn Xbox Series X als PS5. Je kan de groen/witte versie kopen waarbij je ook de Xbox dongle erbij krijgt en de dongle voor de PS5 er los bij moet kopen voor 19,99€ Of je kan de blauw/witte kopen waar je de PS5 dongle bij krijgt en de Xbox dongle er los bij moet kopen. Ben je voor ongeveer 139€ klaar inclusief extra dongle voor PS5 of Xbox als je bij Astro zelf besteld met kortingscodes die her en der te vinden zijn. Wordt verzonden vanuit NL, dus ook nog snel geleverd mits op voorraad.

Ik had zelf nog een Mediamarkt bon, dus heb hem bij de MM gehaald en de Xbox dongle bij Astro zelf. De Xbox versie is overigens moeilijk te krijgen maar de blauw witte versie voor de PS5 is goed verkrijgbaar.

Zelf vind ik het een fijne headset qua comfort en geluid. Comfort omdat de oorkussens van zachte velours achtige stof zijn en niet van dat verschrikkelijke nep leer en zit voor mij lekker strak op m’n hoofd.

Geluid icm Dolby Atmos op de Xbox is erg fijn. Kan alles goed pinpointen in Battlefield 5 en 3 voorgedefinieerde eq presets.

Dongles werken trouwens ook op de PC. Extra voordeeltje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
justifire schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 00:25:
[...]

Jammer dat er geen DTS:X bij zit.
Of je moet meer films kijken dan games spelen ...
Dolby Atmos is ook prima voor games. Vind het persoonlijk wat beter en voller klinken dan DTS:X

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Rivanov schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 07:46:
[...]

Dolby Atmos is ook prima voor games. Vind het persoonlijk wat beter en voller klinken dan DTS:X
Is ook een persoonlijke mening :)
Heb liever iets meer orientatie dankzij DTS:X dan het bombastische van Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Amaze86 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Hij was van de week op voorraad (bij steelseries zelf helaas) dus dan maar besteld met CC, hopelijk is die in 1x goed en heb ik het hele afterservice gebeuren niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
De review van de Official XBox Wireless headset van Microsoft staat online door Windows Central:

https://www.windowscentra...x-wireless-headset-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:12
justifire schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:57:
[...]

Audeze Penrose X
Look no further :)
Ik zelf ben momenteel ook opzoek naar een nieuwe headset.
Vorig jaar via Tweakers goedkoop een Logitech G933 gehaald.
Helaas begaf de batterij het van deze headset, gelukkig kreeg ik mijn geld terug, omdat de headset nog in de garantie zat.

Voordelen van die headset vond ik het geluid, voetstappen in games waren goed te horen, maar daar blijft het ook wel bij.

Plastic gekraak bij de scharnieren was storend, ik heb een bril, dus je hoort constant contact geluid tussen bril en headset (soort gepiep bij de voetjes van de bril).
Software was enorm crappy, microfoon was niet van de beste kwaliteit en accu duur.

Momenteel gebruik ik een "oudere" Steelseries Arctis 7, echter vind ik het geluid minder (voetstappen in-game zijn lastig te bepalen in vergelijking met de G933. En qua comfort vind ik deze headset niet fijn (zere plekken op mijn oren).
Daarnaast vind ik chatmix waarmee het balans tussen audio en game geluid kan worden aangepast extreem handig, iets wat ik miste bij mijn G933.

Ik wil dus dan ook een goede investering doen in een nieuwe headset welke voldoet aan mijn eisen.

Eisen:

- Draadloze headset
- Ik draag een bril
- Wordt enkel gebruikt op mijn PC (Windows 10)
- Budget +/- 250
- Chatmix

Ik ben een FPS gamer (CSGO, COD e.d.) geluid voor o.a. pinpointen van voetstappen is belangrijk.
Ik houd van een stevige hardstyle en hardcore muziek sessies, dus ook hiervoor moet de kwaliteit goed voor zijn.

Daarnaast maak ik geen gebruik van losse speakers, dus voor film en serie wil ik ook goed en mooi geluid hebben.

De headset die jij post oogt op het eerste punt goed, heb veel reviews al gelezen o.a. die van IGN, echter als ik bij reddit ga kijken(gebruikerservaringen), lees ik juist veel teleurstellingen

Heb jij deze headset en kun jij aangeven wat je van de headset vind?
Ben ook benieuwd wat de headset doet met omgevingsgeluid wat je thuis ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga dan voor echte kwaliteit. Neem bijvoorbeeld een Beyerdynamics TYGR 300R met een Apple USB-C naar 3.5mm DAC en een Topping L30 en hangt daar een losse microfoon bij.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vandaag komt m'n Xbox Wireless Headset binnen. Ben benieuwd vanavond. Eens kijken of ik veel verschil merk t.o.v. de TB Stealth 600 Gen 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Freeman schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:31:
[...]

Ik zelf ben momenteel ook opzoek naar een nieuwe headset.
Vorig jaar via Tweakers goedkoop een Logitech G933 gehaald.
Helaas begaf de batterij het van deze headset, gelukkig kreeg ik mijn geld terug, omdat de headset nog in de garantie zat.

Voordelen van die headset vond ik het geluid, voetstappen in games waren goed te horen, maar daar blijft het ook wel bij.

Plastic gekraak bij de scharnieren was storend, ik heb een bril, dus je hoort constant contact geluid tussen bril en headset (soort gepiep bij de voetjes van de bril).
Software was enorm crappy, microfoon was niet van de beste kwaliteit en accu duur.

Momenteel gebruik ik een "oudere" Steelseries Arctis 7, echter vind ik het geluid minder (voetstappen in-game zijn lastig te bepalen in vergelijking met de G933. En qua comfort vind ik deze headset niet fijn (zere plekken op mijn oren).
Daarnaast vind ik chatmix waarmee het balans tussen audio en game geluid kan worden aangepast extreem handig, iets wat ik miste bij mijn G933.

Ik wil dus dan ook een goede investering doen in een nieuwe headset welke voldoet aan mijn eisen.

Eisen:

- Draadloze headset
- Ik draag een bril
- Wordt enkel gebruikt op mijn PC (Windows 10)
- Budget +/- 250
- Chatmix

Ik ben een FPS gamer (CSGO, COD e.d.) geluid voor o.a. pinpointen van voetstappen is belangrijk.
Ik houd van een stevige hardstyle en hardcore muziek sessies, dus ook hiervoor moet de kwaliteit goed voor zijn.

Daarnaast maak ik geen gebruik van losse speakers, dus voor film en serie wil ik ook goed en mooi geluid hebben.

De headset die jij post oogt op het eerste punt goed, heb veel reviews al gelezen o.a. die van IGN, echter als ik bij reddit ga kijken(gebruikerservaringen), lees ik juist veel teleurstellingen

Heb jij deze headset en kun jij aangeven wat je van de headset vind?
Ben ook benieuwd wat de headset doet met omgevingsgeluid wat je thuis ervaart.
Heb een x aantal post terug een mini reviewtje gedaan.

Mijn advies : hij is op voorraad bij hifi-klubben, bestel hem daar en probeer hem 60 dagen uit.
Mocht hij niet bevallen (lijkt mij sterk maar goed...) mag je hem zonder opgaaf van reden retourneren.

Zo heb ik het destijds ook gedaan, was best tevreden met mijn Arctis 7x maar de Penrose X is echt van een héél ander niveau _/-\o_
Nu na een paar maanden zit hij ook nog eens geweldig en is enigste “minpunt” de range.
Na een meter of acht verliest hij signaal, even afzetten tijdens het koffie halen is een goede workaround :+ maar had van mij meer aandacht aan besteed mogen worden tijdens de ontwikkeling.
Voor de rest : genieten, genieten en genieten :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Updating.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zLakNsW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
justifire schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Heb een x aantal post terug een mini reviewtje gedaan.

Mijn advies : hij is op voorraad bij hifi-klubben, bestel hem daar en probeer hem 60 dagen uit.
Mocht hij niet bevallen (lijkt mij sterk maar goed...) mag je hem zonder opgaaf van reden retourneren.

Zo heb ik het destijds ook gedaan, was best tevreden met mijn Arctis 7x maar de Penrose X is echt van een héél ander niveau _/-\o_
Nu na een paar maanden zit hij ook nog eens geweldig en is enigste “minpunt” de range.
Na een meter of acht verliest hij signaal, even afzetten tijdens het koffie halen is een goede workaround :+ maar had van mij meer aandacht aan besteed mogen worden tijdens de ontwikkeling.
Voor de rest : genieten, genieten en genieten :9~
Klinkt allemaal goed hoor, zelf ook een beetje langzaam aan het rond kijken en de Penrose X heeft tot nu toe ook mijn meeste interesse, ben jij ook tevreden over de microfoon? Als ik zo her en der rond las kwam best vaak naar voren dat de microfoon kwaliteit niet heel erg best was alsof je 'muffled' was zeg maar voor anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Sipio schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:09:
[...]

Klinkt allemaal goed hoor, zelf ook een beetje langzaam aan het rond kijken en de Penrose X heeft tot nu toe ook mijn meeste interesse, ben jij ook tevreden over de microfoon? Als ik zo her en der rond las kwam best vaak naar voren dat de microfoon kwaliteit niet heel erg best was alsof je 'muffled' was zeg maar voor anderen.
Hoor hier nul komma nul klachten van partygenoten.
Met de Arctis 7x klonk ik volgens velen wel erg in de verte.
Weet ook niet waarom sommigen wel problemen hebben met de mic.
Misschien omdat ik de app gebruik om volumes in te stellen en daardoor direct feedback heb van de instellingen ipv op gevoel draaien aan de knopjes op de headset zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
Het is mij even niet geheel duidelijk, beschikt de Penrose net zoals de Arctis 7 over een "chatmix" (het balans tussen audio en game geluid kan worden aangepast).
Ik lees ook problemen met white noise, maar dit is later opgelost middels een firmware upgrade.

Ervaar jij nog problemen met white noise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-07 20:05
Gisteren de nieuwe headset van Xbox ontvangen en ik twijfel of ik deze moet houden. Voor mij sluit deze headset teveel af van de buitenwereld. Met 2 kids en een vrouw is het toch fijn iets van de buitenwereld te horen. Eigenlijk ben ik dus opzoek naar een headset die mij niet helemaal afsluit van de buitenwereld, goede mic (met noise cancelling) niet iedereen hoeft mijn vrouw te horen als ze aan het bellen is op de achtergrond. En aangezien ik veel COD speel ook de voetstappen en de posities van de enemy goed kan bepalen. Heeft iemand een goed idee? Ik heb zitten kijken naar steelseries 7x of razer blackshark v2 maar er zijn er vast meer. Als iemand mij een goede tip kan geven graag!! Max budget is overigens 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Freeman schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:06:
Het is mij even niet geheel duidelijk, beschikt de Penrose net zoals de Arctis 7 over een "chatmix" (het balans tussen audio en game geluid kan worden aangepast).
Ik lees ook problemen met white noise, maar dit is later opgelost middels een firmware upgrade.

Ervaar jij nog problemen met white noise?
justifire in "[Multi] Algemeen Headset Topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-07 11:34
Ananas_NL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:37:
Gisteren de nieuwe headset van Xbox ontvangen en ik twijfel of ik deze moet houden. Voor mij sluit deze headset teveel af van de buitenwereld. Met 2 kids en een vrouw is het toch fijn iets van de buitenwereld te horen. Eigenlijk ben ik dus opzoek naar een headset die mij niet helemaal afsluit van de buitenwereld, goede mic (met noise cancelling) niet iedereen hoeft mijn vrouw te horen als ze aan het bellen is op de achtergrond. En aangezien ik veel COD speel ook de voetstappen en de posities van de enemy goed kan bepalen. Heeft iemand een goed idee? Ik heb zitten kijken naar steelseries 7x of razer blackshark v2 maar er zijn er vast meer. Als iemand mij een goede tip kan geven graag!! Max budget is overigens 200 euro.
Ik heb hem al geretourneerd, om dezelfde reden. Moet die kleine wel kunnen horen. Verder vond ik het geluid niet top, en een beetje speelgoedachtig/breekbaar. Die draaiknop voelde wel heel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
Popcorna schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:37:
[...]

Ik heb hem al geretourneerd, om dezelfde reden. Moet die kleine wel kunnen horen. Verder vond ik het geluid niet top, en een beetje speelgoedachtig/breekbaar. Die draaiknop voelde wel heel lekker.
Voor welke headset ga je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-07 11:34
Ananas_NL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Voor welke headset ga je nu?
Geen idee nog, hoop binnenkort wat met korting ergens te kunnen kopen, prijzen van 250+ is het me gewoon niet waard. Had de turtle beach 600 en 700 gen 2 geprobeerd, de 600 zat me gewoonweg veel te strak, kon kaak niet bewegen terwijl ik niet echt een breed hoofd heb.
En de 700 geretourneerd omdat dat traagschuim/gel in de kussens me echt mateloos irriteerde. Deze zat niet te strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
Popcorna schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:03:
[...]

Geen idee nog, hoop binnenkort wat met korting ergens te kunnen kopen, prijzen van 250+ is het me gewoon niet waard. Had de turtle beach 600 en 700 gen 2 geprobeerd, de 600 zat me gewoonweg veel te strak, kon kaak niet bewegen terwijl ik niet echt een breed hoofd heb.
En de 700 geretourneerd omdat dat traagschuim/gel in de kussens me echt mateloos irriteerde. Deze zat niet te strak.
Oke ik had de 700 gen 2 ook nog op mijn lijstje staan maar die viel dus ook tegen? Lastig voor welke headset ik moet gaan. Op de een of andere manier trekt mij de steelseries ook niet heel erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 09:25
Hebben andere eigenaren van de Turtle Beach 700 Gen2 ook zoveel last van disconnects?
Gek wordt ik ervan....
Ding al een keer gereset, laatste firmware staat erop maar blijf random disconnects houden, komt ook niet automatisch terug, ik moet dan echt de headset uit en aanzetten voordat er weer verbinding is.

Ik ga morgen eens mijn router uitzetten om te kijken of die interferentie geeft, hij staat ongeveer een meter van mijn Series X af, verder weg is momenteel nog geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:12
Marsman83 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:48:
Hebben andere eigenaren van de Turtle Beach 700 Gen2 ook zoveel last van disconnects?
Gek wordt ik ervan....
Ding al een keer gereset, laatste firmware staat erop maar blijf random disconnects houden, komt ook niet automatisch terug, ik moet dan echt de headset uit en aanzetten voordat er weer verbinding is.

Ik ga morgen eens mijn router uitzetten om te kijken of die interferentie geeft, hij staat ongeveer een meter van mijn Series X af, verder weg is momenteel nog geen optie.
Hier geen enkel probleem ermee. Heb tegelijk mijn telefoon ook ermee verbonden en nog nooit een disconnect gehad, ja één keer toen ik het maximale bereik wilde testen. Ik zit op 3 meter van de Xbox af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvdw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-07 13:37
Ik lees aandachtig mee want ik ben op zoek naar een headset die zowel Bluetooth als Xbox ondersteuning heeft. Zo wil ik Discord gebruiken via mijn PC/smartphone wanneer ik game op de Xbox Series X.

Vandaag de Xbox Wireless Headset ontvangen en na even testen onmiddellijk terug de doos in. Want een slecht geluid (veel bass, weinig mid en hoog, alles loopt door elkaar, in warzone wisselt het geluid fel) en hij past maar net. Ook bluetooth verloopt niet vlot via mijn laptop of mijn smartphone. Ik hoor regelmatig kleine drops in het geluid.

Ik heb een Logitech G Pro X en die is vele malen beter maar jammer genoeg niet draadloos en de USB-dac werkt niet met de Xbox. Daardoor kan je de mic niet goed configureren en hoor je jezelf niet wat storend is (vind ik althans).

Moet je dan echt 250+ neertellen? Ik begin ervoor te vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
janvdw schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:30:
Ik lees aandachtig mee want ik ben op zoek naar een headset die zowel Bluetooth als Xbox ondersteuning heeft. Zo wil ik Discord gebruiken via mijn PC/smartphone wanneer ik game op de Xbox Series X.

Vandaag de Xbox Wireless Headset ontvangen en na even testen onmiddellijk terug de doos in. Want een slecht geluid (veel bass, weinig mid en hoog, alles loopt door elkaar, in warzone wisselt het geluid fel) en hij past maar net. Ook bluetooth verloopt niet vlot via mijn laptop of mijn smartphone. Ik hoor regelmatig kleine drops in het geluid.

Ik heb een Logitech G Pro X en die is vele malen beter maar jammer genoeg niet draadloos en de USB-dac werkt niet met de Xbox. Daardoor kan je de mic niet goed configureren en hoor je jezelf niet wat storend is (vind ik althans).

Moet je dan echt 250+ neertellen? Ik begin ervoor te vrezen.
Ik weet het ondertussen ook niet meer... Veel reviews gelezen maar blijf twijfelen. Xbox headset is bij mij ook retour gegaan. Maar ja, welke nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@janvdw @Ananas_NL Hebben jullie nog iets gewijzigd in EQ settings van Dolby Atmos of DTS? Want zonder iets te veranderen dan klinkt die niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
Amaze86 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:43:
@janvdw @Ananas_NL Hebben jullie nog iets gewijzigd in EQ settings van Dolby Atmos of DTS? Want zonder iets te veranderen dan klinkt die niet zo goed.
Zeker, meerdere presets ook! Ik vond de headset niet comfortabel. Vandaar dat ik deze retour heb gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvdw
Amaze86 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:43:
Alles geprobeerd maar schiet toch echt te kort, zeker als je wat vergelijkingsmateriaal hebt. Overigens wil ik een allrounder voor Teams, muziek en gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
@RedHat

Ik ben erg benieuwd of je al een keuze hebt kunnen maken voor een nieuwe headset, ook omdat een gedeelte van de eisen overeenkomen.
Sinds jouw bericht ben ik nog altijd aan het "rondneuzen", keuze lijkt toch te vallen op de Audeze Penrose, lees echter problematiek met bereik en whitenoise (white noise lijkt deels opgelost door firmware update). Daarnaast krijg ik niet gevonden of de headset gebruikt kan worden terwijl deze wordt opgeladen

Spijtig genoeg is de HyperX Cloud Orbit S bedraad, anders was ik welicht hiervoor gegaan

[ Voor 36% gewijzigd door Freeman op 18-03-2021 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Errr-Tieee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07 20:47
Volg dit topic nu al paar dagen en voor mij ook tijd voor nieuwe headset voor mijn PS4. Mijn hyper x cloud II werkt nog altijd naar behoren met fantastisch geluid voor de prijs van 99,- toen ik deze kocht. Echter hoofdband etc begint toch wel uit elkaar te vallen. Tijd voor nieuwe headset met iets hoger budget wat ik er voor wil uitgeven. HyperX blijft het bij voor mij. Zitten twijfelen tussen de HyperX flight S wireless en de nieuwe HyperX cloud II wireless. Ben uiteindelijk toch voor de laatste gegaan met een prijs van 169,- Opvallend vond ik dat deze nog niet veel te verkrijgen is in NL. Headset komt vandaag of morgen binnen. Ik speel niet veel games dan alleen warzone met wat vrienden. Footsteps hoorde ik al goed met mijn oude headset. Ben benieuwd of de nieuwe headset met 7.1 sound nog iets meer gaat brengen of dat ik deze functie toch niet ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-02 13:43
Ik heb de nieuwe Xbox wireless headset binnen. Hij bevalt goed, maar ik merk alleen een kleine lag in AC Valhalla, ie geluid en lippen gaat net niet helemaal synchroom wanneer ik rechtstreeks met de Xbox verbind.

Hebben anderen dit ook? Ik heb dit meen ik niet bij mijn oude Turtle Beach 600.

Ik heb daarnaast een flinkere delay als ik met bluetooth met de TV (Samsung QLED uit 2017) verbind. Anderen ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:09
Hoe zit het tegenwoordig met de betrouwbaarheid van de connectie van de Arctis 9x tov de 7x? Over de 7x lees ik eigenlijk geen issues. Over de 9x is niets recents te vinden (na evt updates)

[ Voor 17% gewijzigd door voog op 20-03-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:36
Hier sterkte twijfel tussen de Arctis 7P of Audeze Penrose voor PS5. De laatste is twee keer zo duur en betwijfel of dat het waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:20
Iemand die weet of je de Astro a40 kan gebruiken via discord en Playstation?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:48
Freeman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:17:
@RedHat

Ik ben erg benieuwd of je al een keuze hebt kunnen maken voor een nieuwe headset, ook omdat een gedeelte van de eisen overeenkomen.
Sinds jouw bericht ben ik nog altijd aan het "rondneuzen", keuze lijkt toch te vallen op de Audeze Penrose, lees echter problematiek met bereik en whitenoise (white noise lijkt deels opgelost door firmware update). Daarnaast krijg ik niet gevonden of de headset gebruikt kan worden terwijl deze wordt opgeladen

Spijtig genoeg is de HyperX Cloud Orbit S bedraad, anders was ik welicht hiervoor gegaan
Ja heb die Arctis Pro gekocht. Best wel veel geld, ben eigenlijk best wel heel tevreden in games. Je hoort echt alles en duiding geven aan het geluid (waar iemand zich bevind in een shooter bijvoorbeeld) is echt een verademing.

Voor muziek vind ik het een matige headset, zelfs met voice limiter op off gaat hij niet heel hard en vervormd best wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

DM89 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:43:
Hier sterkte twijfel tussen de Arctis 7P of Audeze Penrose voor PS5. De laatste is twee keer zo duur en betwijfel of dat het waard is?
Heb de 7x gehad en zou nu echt niet meer zonder de Audeze Penrose X willen.
Zelfs al zou hij nog twee keer zo duur worden zou ik het elke euro waard vinden.
Iedere keer weer een feest voor de oren om de Penrose op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
justifire schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:16:
[...]

Heb de 7x gehad en zou nu echt niet meer zonder de Audeze Penrose X willen.
Zelfs al zou hij nog twee keer zo duur worden zou ik het elke euro waard vinden.
Iedere keer weer een feest voor de oren om de Penrose op te zetten.
Zo’n groot verschil qua geluid? Hoe is de bass? Ik heb het er best voor over als het verschil ook groot is. Ik wil de headset vooral savonds gebruiken als de fam in bed ligt. Wat maakt volgens jou de penrose beter dan de Arctis?

[ Voor 4% gewijzigd door DM89 op 21-03-2021 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

DM89 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:38:
[...]

Zo’n groot verschil qua geluid? Hoe is de bass? Ik heb het er best voor over als het verschil ook groot is. Ik wil de headset vooral savonds gebruiken als de fam in bed ligt. Wat maakt volgens jou de penrose beter dan de Arctis?
Arctis is een stuk speelgoed in vergelijk met de Penrose.
Lees wat paginas terug, daar heb ik eea vergeleken tussen de twee.
Mijn advies blijft : probeer hem 60 dagen vrijblijvend met recht op retour zonder opgaaf van reden bij klubben-hifi en bepaal dan zelf of je het de driehonderd euro waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 01:25
Hoe bevalt hij..?? Ik baal dat ik em niet ge pre-ordered had...nu even wachten totdat de voorraad is aangevuld...maar ben toch beetje benieuwd naar je ervaring.
Ik ben niet echt een die hard geluidskenner...maar ik zou wel graag iets meer bas willen horen als ik aan t knallen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
LongJoy1980 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 02:28:
[...]

Hoe bevalt hij..?? Ik baal dat ik em niet ge pre-ordered had...nu even wachten totdat de voorraad is aangevuld...maar ben toch beetje benieuwd naar je ervaring.
Ik ben niet echt een die hard geluidskenner...maar ik zou wel graag iets meer bas willen horen als ik aan t knallen ben.
Persoonlijk vind ik het een geweldige headset. Voor mij heeft het een erg goede sound en de combinatie met Bluetooth is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir BVR
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-06 12:22
LongJoy1980 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 02:28:
[...]

Ik vind het ook een erg fijne headset heb niet veel kennis van geluid maar voor mij voldoet hij prima voor gamen, muziek en teams. Zeker geen spijt van. Enigste hele kleine minpunt is dat als je de headset aanzet je Xbox standaard ook aan gaat zover ik weet kan je dat ook niet uitzetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Sir BVR schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:27:
[...]

Ik vind het ook een erg fijne headset heb niet veel kennis van geluid maar voor mij voldoet hij prima voor gamen, muziek en teams. Zeker geen spijt van. Enigste hele kleine minpunt is dat als je de headset aanzet je Xbox standaard ook aan gaat zover ik weet kan je dat ook niet uitzetten :?
Kun je op dit moment niet uitzetten inderdaad. Maar aangezien er genoeg "commentaar" op is geleverd op internet, verwacht ik wel een update vanuit Microsoft waar je dit kunt aan- of uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
Rivanov schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:10:
[...]

Kun je op dit moment niet uitzetten inderdaad. Maar aangezien er genoeg "commentaar" op is geleverd op internet, verwacht ik wel een update vanuit Microsoft waar je dit kunt aan- of uitzetten.
Ik hoop het, er is ook veel vraag naar een automatische mute optie van de tv bij gebruik van de headset, maar dat speelt al sinds de vorige generatie (en misschien wel daar voor), waar ze niets mee doen. Zou ook niet heel moeilijk moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
voog schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:26:
[...]

Ik hoop het, er is ook veel vraag naar een automatische mute optie van de tv bij gebruik van de headset, maar dat speelt al sinds de vorige generatie (en misschien wel daar voor), waar ze niets mee doen. Zou ook niet heel moeilijk moeten zijn..
Probleem bij automatisch muten van de TV is dat elke TV daar anders mee omgaat.

Ik heb een LG C9 en wanneer je op de mute knop drukt, dan verschijnt er een icoon in beeld dat je geluid gemute staat. Op zich logisch, maar dat icoon komt om de x seconden terug en is dus tijdens het gamen heel irritant om dat telkens te zien.

Bij een LG C9 moet je dus als je met een headset speelt, het volume op 0 zetten ipv de mute knop te gebruiken. Nou weet ik niet hoe andere merken dan doen omdat ik sinds 2013 alleen maar LG televisies heb, maar mijn oude LG uit 2013 gaf dus geen icoontje. Dan heb je dus nog rekening te houden met alle modellen binnen een merk en alle overige merken. Het is dus geen industrie standaard die makkelijk geïmplementeerd kan worden als ik one size fits all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
MRE-Inc schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Probleem bij automatisch muten van de TV is dat elke TV daar anders mee omgaat.

Ik heb een LG C9 en wanneer je op de mute knop drukt, dan verschijnt er een icoon in beeld dat je geluid gemute staat. Op zich logisch, maar dat icoon komt om de x seconden terug en is dus tijdens het gamen heel irritant om dat telkens te zien.

Bij een LG C9 moet je dus als je met een headset speelt, het volume op 0 zetten ipv de mute knop te gebruiken. Nou weet ik niet hoe andere merken dan doen omdat ik sinds 2013 alleen maar LG televisies heb, maar mijn oude LG uit 2013 gaf dus geen icoontje. Dan heb je dus nog rekening te houden met alle modellen binnen een merk en alle overige merken. Het is dus geen industrie standaard die makkelijk geïmplementeerd kan worden als ik one size fits all.
Op de ps4 wordt het geluid niet meer naar je tv gestuurd, maar naar je headset zo gauw deze verbinding maakt. Misschien is het muten niet de juiste omschrijving, maar een optie waar je kunt kiezen dat het geluid niet meer via HDMI maar via de 3,5mm of draadloos naar een headset gaat moet niet heel ingewikkeld zijn. Als je op de One gebruik maakte van de optische uitgang kwam er toch ook geen geluid uit de tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Ik heb de Audeze Penrose zojuist besteld, toch twijfel ik nog behoorlijk tussen deze en de Arctis 7P 😅 prijsverschil is toch behoorlijk maar zoals ik overal lees en wat jullie ook zeggen is de Penrose veel beter.

Toch blijft de twijfel 🤣 ben namelijk geen pro gamer en zal het ook niet vaak gebruiken, hoofdzakelijk savonds als de familie in bed ligt.. dan is het toch een flink bedrag maar van de andere kant heb je wel weer top kwaliteit 😂

[ Voor 40% gewijzigd door DM89 op 23-03-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

DM89 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:01:
Ik heb de Audeze Penrose zojuist besteld, toch twijfel ik nog behoorlijk tussen deze en de Arctis 7P 😅 prijsverschil is toch behoorlijk maar zoals ik overal lees en wat jullie ook zeggen is de Penrose veel beter.

Toch blijft de twijfel 🤣 ben namelijk geen pro gamer en zal het ook niet vaak gebruiken, hoofdzakelijk savonds als de familie in bed ligt.. dan is het toch een flink bedrag maar van de andere kant heb je wel weer top kwaliteit 😂
Had ik ook hoor !
Maar hey 60 dagen bedenktijd, dus dacht waarom niet even proberen ?
Binnen een dag stond de 7x op marktplaats :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
justifire schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:57:
[...]

Had ik ook hoor !
Maar hey 60 dagen bedenktijd, dus dacht waarom niet even proberen ?
Binnen een dag stond de 7x op marktplaats :')
Ik heb besteld bij e-styleaudio.nl. ‘Maar’ 30 dagen retourrecht 🤪 morgen bezorgd, erg benieuwd!

Ben benieuwd hoe de headset zit om mijn ronde kop 😂

[ Voor 7% gewijzigd door DM89 op 23-03-2021 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

DM89 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:03:
[...]

Ik heb besteld bij e-styleaudio.nl. ‘Maar’ 30 dagen retourrecht 🤪 morgen bezorgd, erg benieuwd!

Ben benieuwd hoe de headset zit om mijn ronde kop 😂
En, en, en, en ... ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Komt pas eind van de middag binnen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

DM89 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:23:
[...]

Komt pas eind van de middag binnen 😅
oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:25
DM89 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:01:

Ook besteld net in een Fuck it momentje , de Xbox versie.

Had nog een bonnetje van 50 voor Bol.com om de pijn wat te verzachten. :D

De laatste week veel gelezen over de Penrose. Ik ben altijd wel benieuwd naar technologie en hoe goed iets kan klinken. Ik had tot voor kort nog nooit van Planar Magnetic headphones gehoord.

Lees wel wat kritiek over de microfoon maar die gebruik ik toch zelden.

Zijn er nog tips/settings waar ik op moet letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Mick3112 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:01:
[...]

De laatste week veel gelezen over de Penrose. Ik ben altijd wel benieuwd naar technologie en hoe goed iets kan klinken. Ik had tot voor kort nog nooit van Planar Magnetic headphones gehoord.

Ik had er ook nog nooit van gehoord, ben benieuwd!

Ik heb zelf nu een aantal headsets besteld om te testen:

Audeze Penrose
Steelseries Arctis 7P black
HyperX Cloud2 Wireless
Astro A50 (geannuleerd want extra kastje nodig van 40,- voor PS5)

Microfoon gebruik ik nooit, speel hoofdzakelijk singleplayer dus voor mij ook niet zo belangrijk maar toch wel fijn als je een redelijk goede microfoon voor wie weet die ene keer 😅

Ben benieuwd welke ik ga houden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Mick3112 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:01:
[...]

Mijn advies :
- Side tone off (via Audeze HQ app)
- Flat EQ instellingen (out of the box)
- DTS:X
- In-game sound settings : Cinema Surround / 7.1 / 5.1

Overigens werkt de X-versie ook gewoon op de PS5 ;)
De P-versie werkt daarintegen dan weer niet op de Series X|S :/

[ Voor 9% gewijzigd door justifire op 24-03-2021 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
justifire schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:37:
[...]

Mijn advies :

Thanks, ga er morgen eens mee aan de slag.

Goed om te weten van de PS5. Mogelijk dat ik er ooit nog eens een koop als GT7 uikomt over een aantal jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
[...]

Mijn advies :

Had ik misschien beter de Penrose X kunnen kopen dan, heb nu dan wel een PS5 maar hiervoor had ik een XSX die ik misschien nog wel eens terug wil kopen voor erbij maar goed kan altijd nog ruilen.

Voordeel bij Xbox is dat je die Dolby Atmos/DTS app hebt voor geluid.
Ik heb zojuist de Audeze Penrose kunnen kopen bij HiFiKlubben voor 220,- 😅 wel als retourdeal maar heb alle vertrouwen in, zelfde voorwaarden en garAntie dus geen slechte deal lijkt mij.

[ Voor 19% gewijzigd door DM89 op 24-03-2021 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
[...]

Mijn advies :

Wat is nou de handigste manier om de firmware te updaten?

Via Audeze HQ app op android in connectie met Blue tooth?

Die app via windows ziet er echt heel klein uit op mijn 4k monitor. Kan niet eens fullscreen volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Mick3112 op 24-03-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
[...]

Mijn advies :

Penrose ontvangen, tot nu toe alleen even getest met Ghost of Tsushima en klinkt goed.. de headset zit ook goed, misschien iets te strak maar na alle negatieve ervaringen hierover valt het mij erg mee.

Heb helaas weinig materiaal om te testen, op de xbox had je nog demos in de dolby app maar bij PS kan ik dit niet vinden.

Jammer dat de app niet beschikbaar is op iOS 🥲

Laatste firmware staat er al op en side-tone uitgezet.

Spelen met de EQ settings vind ik lastig maar zie wel dat er presets te downloaden zijn zoals die van de Mobius.

[ Voor 12% gewijzigd door DM89 op 24-03-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
DM89 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:32:
[...]

Penrose ontvangen, tot nu toe alleen even getest met Ghost of Tsushima en klinkt goed.. de headset zit ook goed, misschien iets te strak maar na alle negatieve ervaringen hierover valt het mij erg mee.

Heb helaas weinig materiaal om te testen, op de xbox had je nog demos in de dolby app maar bij PS kan ik dit niet vinden.

Jammer dat de app niet beschikbaar is op iOS 🥲

Laatste firmware staat er al op en side-tone uitgezet.

Spelen met de EQ settings vind ik lastig maar zie wel dat er presets te downloaden zijn zoals die van de Mobius.
Ik ben heel erg benieuwd naar jouw bevindingen.

Kun je EQ settings op je PC (dus niet via app op telefoon) aanpassen zonder dat deze verbonden is met USB kabel?
Heb je last van white noise bij geen of laag volume?
Hoe is je bereik?
Klopt het dat je de volume knop op je headset oneindig kan "scrollen/draaien?"

Daarnaast lees ik veel nadelen over het feit dat de headset strak zit en dat men die direct weer hierdoor retour sturen, denk dat dit vanzelf beter gaat zitten. Nieuw paar schoenen moet je ook even inlopen.

Laat het eff weten svp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DM89
Freeman schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:56:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw bevindingen.

Kun je EQ settings op je PC (dus niet via app op telefoon) aanpassen zonder dat deze verbonden is met USB kabel?
Heb je last van white noise bij geen of laag volume?
Hoe is je bereik?
Klopt het dat je de volume knop op je headset oneindig kan "scrollen/draaien?"

Daarnaast lees ik veel nadelen over het feit dat de headset strak zit en dat men die direct weer hierdoor retour sturen, denk dat dit vanzelf beter gaat zitten. Nieuw paar schoenen moet je ook even inlopen.

Laat het eff weten svp!
Nee, je hebt een usb-c kabel nodig voor verbinding met PC

White noise zojuist getest met bluetooth en Spotify op mijn iPhone maar hoor niks bij geen geluid. Ik zal dit vanavond nog testen op de PS5 icm dongle dus kom ik op terug.

Ja, je kan oneindig draaien, bij max volume gaat het geluid heel kort even zachter als aanduiding dat je aan de max zit, zojuist getest en max volume wil je niet dan heb je geen trommelvliezen meer of zelf permanente white noise 😂 ding gaat echt hard!

Ik was ook bang dat de headset veel te strak zou zitten door alle ervaringen die ik heb gelezen maar vind dit gelukkig echt meevallen. En ik heb geen slank koppie 😜 vind de headset eigenlijk wel fijn zitten 🙃

Als mij dochter straks in bed ligt ga ik ermee verder.

Ik moet zeggen dat muziek goed klink voor een “gaming” headset.

Bluetooth werkt ook goed met mijn LG C9 TV, echt fijne toevoeging 😇

[ Voor 44% gewijzigd door DM89 op 24-03-2021 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Mick3112 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:09:
[...]

Wat is nou de handigste manier om de firmware te updaten?

Via Audeze HQ app op android in connectie met Blue tooth?

Die app via windows ziet er echt heel klein uit op mijn 4k monitor. Kan niet eens fullscreen volgens mij.
Via de android app inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
DM89 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:05:
[...]

Nee, je hebt een usb-c kabel nodig voor verbinding met PC

White noise zojuist getest met bluetooth en Spotify op mijn iPhone maar hoor niks bij geen geluid. Ik zal dit vanavond nog testen op de PS5 icm dongle dus kom ik op terug.

Ja, je kan oneindig draaien, bij max volume gaat het geluid heel kort even zachter als aanduiding dat je aan de max zit, zojuist getest en max volume wil je niet dan heb je geen trommelvliezen meer of zelf permanente white noise 😂 ding gaat echt hard!

Ik was ook bang dat de headset veel te strak zou zitten door alle ervaringen die ik heb gelezen maar vind dit gelukkig echt meevallen. En ik heb geen slank koppie 😜 vind de headset eigenlijk wel fijn zitten 🙃

Als mij dochter straks in bed ligt ga ik ermee verder.

Ik moet zeggen dat muziek goed klink voor een “gaming” headset.

Bluetooth werkt ook goed met mijn LG C9 TV, echt fijne toevoeging 😇
Thanks voor je reactie!
Wel een nadeel dat de EQ enkel aangepast kan worden middels een USB kabel. Werkt dit wel via de android app? Of moet je dan eerst de headset connecten met de telefoon, EQ aanpassen en dan maar hopen dat het op de PC goed klinkt? Vind het erg omslachtig als dat zo zou zijn.Ik pas met enige regelmaat de EQ instellingen aan, elk doel heeft op dit moment zn eigen EQ settings, dan vind ik het pielen met een USB kabel maar lastig (scheelt wel dat het USB-C is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Freeman schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:23:
[...]

Thanks voor je reactie!
Wel een nadeel dat de EQ enkel aangepast kan worden middels een USB kabel. Werkt dit wel via de android app? Of moet je dan eerst de headset connecten met de telefoon, EQ aanpassen en dan maar hopen dat het op de PC goed klinkt? Vind het erg omslachtig als dat zo zou zijn.Ik pas met enige regelmaat de EQ instellingen aan, elk doel heeft op dit moment zn eigen EQ settings, dan vind ik het pielen met een USB kabel maar lastig (scheelt wel dat het USB-C is)
Als het goed is moet het ook via een Android telefoon kunnen, moet dan wel verbonden zijn lijkt mij anders kan je ook niks naar de headset sturen.

Ik heb zelf een iPhone en daarmee kan het niet, alleen met Android.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mick3112
Freeman schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:23:
[...]

Thanks voor je reactie!
Wat ik uit reviews begrepen heb is dat je wel 5 presets kan opslaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Mick3112 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:54:
[...]

Klopt inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeman
Mick3112 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:54:
[...]

Joh, heb ik zoveel research al gedaan, heb ik dat kennelijk he-le-maal over het hoofd gezien :*)
Dat zou veel schelen, puur kwestie van instellen en fine-tunen dan.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Even voor de duidelijkheid, de Audeze Penrose ondersteunt dus geen surround toch? Dus inschakelen van 3D-Audio (Ps5) heeft dus eigenlijk geen nut?
Freeman schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:12:
[...]

Joh, heb ik zoveel research al gedaan, heb ik dat kennelijk he-le-maal over het hoofd gezien :*)
Dat zou veel schelen, puur kwestie van instellen en fine-tunen dan.

Thanks!
One of the features I love most on the Audeze Penrose is the dual connectivity, allowing you to connect wirelessly through both via the USB dongle and Bluetooth at the same time (thanks to Bluetooth 5.0). I can be connected to my PS5 and my phone, so that I can easily take calls while gaming or even use mobile chat service like Discord instead of the onboard console or game chats.

Wellicht kan je dus ook de EQ aanpassen op je telefoon terwijl je gamed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

DM89 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:47:
Even voor de duidelijkheid, de Audeze Penrose ondersteunt dus geen surround toch? Dus inschakelen van 3D-Audio (Ps5) heeft dus eigenlijk geen nut?

[...]

One of the features I love most on the Audeze Penrose is the dual connectivity, allowing you to connect wirelessly through both via the USB dongle and Bluetooth at the same time (thanks to Bluetooth 5.0). I can be connected to my PS5 and my phone, so that I can easily take calls while gaming or even use mobile chat service like Discord instead of the onboard console or game chats.

Wellicht kan je dus ook de EQ aanpassen op je telefoon terwijl je gamed?
Jawel hoor, Sony’s 3D audio werkt op alle koptelefoons met twee drivers, dus ook op de Penrose :)
Het is eigenlijk niets anders dan simulated surround, net als Windows Sonic, Atmos en DTS:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:37
Iemand een aanrader voor headset Xbox series X rond de 100euro?

Heb de Xbox wireless headset maar heb het gevoel dat deze teveel afsluit….
( kan aan mij liggen uiteraard maar misschien zijn stoffen oorkussens dan beter?)

Hoeft ook niet perse draadloos te zijn…

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@DM89 Je moest voor de X versie gaan, mocht je ooit een xbox halen :)

Ja elke headset voor ps5 heeft 3D geluid, alleen gaan geruchten dat de Pulse 3D gefinetuned is voor 3D. Maar beter dan Penrose zal die nooit zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:00

HollovVpo1nt

I like gadgets

Grappig genoeg kom je her en der de Microsoft Surface Headphone (Gen 1) aanbiedingen tegen. Zo ook bij iBood voor 129 euro: https://www.ibood.com/ele...e-koptelefoon-1e-gen.html

Niet bedoeld voor de gaming markt, maar daar presteert hij wel goed in! Ik heb hem zelf en ik gebruik hem voor muziek, werk en nu ook voor gaming :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Snakefoodjah schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:02:
Iemand een aanrader voor headset Xbox series X rond de 100euro?

Heb de Xbox wireless headset maar heb het gevoel dat deze teveel afsluit….
( kan aan mij liggen uiteraard maar misschien zijn stoffen oorkussens dan beter?)

Hoeft ook niet perse draadloos te zijn…
Googlen op een bedrade open-back dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:35:
Grappig genoeg kom je her en der de Microsoft Surface Headphone (Gen 1) aanbiedingen tegen. Zo ook bij iBood voor 129 euro: https://www.ibood.com/ele...e-koptelefoon-1e-gen.html

Niet bedoeld voor de gaming markt, maar daar presteert hij wel goed in! Ik heb hem zelf en ik gebruik hem voor muziek, werk en nu ook voor gaming :).
Interessant, had ik al vorig jaar al een keer gezegd dat ze deze headphones compatible moesten maken met Xbox. Maar vraag me af hoe jij deze headset verbinding laat maken met je Xbox. Via bluetooth of 3,5mm kabel op de headset ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:00

HollovVpo1nt

I like gadgets

MRE-Inc schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Interessant, had ik al vorig jaar al een keer gezegd dat ze deze headphones compatible moesten maken met Xbox. Maar vraag me af hoe jij deze headset verbinding laat maken met je Xbox. Via bluetooth of 3,5mm kabel op de headset ?
Bluetooth lukt niet. Ik weet niet of de Surface Headphones dezelfde communicatie techniek hebben als de Xbox Wireless Headset, maar als dat zo is dan zou het Microsoft sieren als ze met een FW update de Surface Headphones ook Wireless compatible maken met Xbox. Ik gebruik de 3,5 mm jack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
Penrose X binnen gekregen. Misschien dat ik een wat slanker hoofd heb want ik merk niks van een clamping force.

Zo maar eens even proberen. Zal vanavond wel even mijn ervaringen delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Mick3112 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:39:
Penrose X binnen gekregen. Misschien dat ik een wat slanker hoofd heb want ik merk niks van een clamping force.

Zo maar eens even proberen. Zal vanavond wel even mijn ervaringen delen.
Ik had meer last van het (te) zachte middenstuk van de hoofdband bovenop mijn hoofd.
Ondertussen merk ik er niets meer van maar aan het begin was het zo nu en dan echt wel even irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Ik luister nu wat muziek via BT. Vind bepaalde stukjes wel wat scherp klinken.
Dat vergt misschien nog wat EQ tuning.

Ik hoor heel in de verte iets van die noise als je niks afspeelt. Maar zeker niet storend ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Mick3112 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:20:
Ik luister nu wat muziek via BT. Vind bepaalde stukjes wel wat scherp klinken.
Dat vergt misschien nog wat EQ tuning.

Ik hoor heel in de verte iets van die noise als je niks afspeelt. Maar zeker niet storend ofzo.
Sidetone off ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
Ja, die staat standaard al uit.

Deze dingen kunnen wel bizar hard zeg. Mijn Samsung Galaxy S10 heb ik nu op zo'n 35 tot 40% volume staan.

Bij elke andere koptelefoon zit dat meestal tussen de 80 - 93% ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvdw
Na de teleurstellende Xbox wireless headset retour gestuurd te hebben, nu de Arctis Steelseries 9x en ik ben aangenaam verrast.
  • Muziek luisteren gaat goed voor een bluetooth headset ook al zal de Penrose waarschijnlijk iets beter presteren. Dat hoor je natuurlijk niet als je ze niet tegelijkertijd kan testen
  • geluid op Xbox (met Dolby) is beter dan mijn Logitech G Pro X aangezien die laatste echt wel de USB-dac nodig heeft (die uiteraard niet werkt op de Xbox)
  • Steelseries maakt geen gebruik van nepleer waardoor ze niet zo zweterig aanvoelen na een paar uur dragen
  • comfortabel! Je voelt haast niet dat je ze draagt
Nadeel: geen usb-c wat dan weer voor een extra kabeltje zorgt bij het opladen (ipv zelfde kabel als controller)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ananas_NL
janvdw schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:25:
Na de teleurstellende Xbox wireless headset retour gestuurd te hebben, nu de Arctis Steelseries 9x en ik ben aangenaam verrast.
  • Muziek luisteren gaat goed voor een bluetooth headset ook al zal de Penrose waarschijnlijk iets beter presteren. Dat hoor je natuurlijk niet als je ze niet tegelijkertijd kan testen
  • geluid op Xbox (met Dolby) is beter dan mijn Logitech G Pro X aangezien die laatste echt wel de USB-dac nodig heeft (die uiteraard niet werkt op de Xbox)
  • Steelseries maakt geen gebruik van nepleer waardoor ze niet zo zweterig aanvoelen na een paar uur dragen
  • comfortabel! Je voelt haast niet dat je ze draagt
Nadeel: geen usb-c wat dan weer voor een extra kabeltje zorgt bij het opladen (ipv zelfde kabel als controller)
Ik heb dus exact hetzelfde gehad, xbox wireless retour en dan alleen de steelseries 7x gekocht. Maar geluid is top net zoals het comfort! Erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:37
Ananas_NL schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:03:
[...]

Ik heb dus exact hetzelfde gehad, xbox wireless retour
Toevallig bij Bol.com gekocht en geretourneerd?
Want bij mij wou retourneren niet echt lukken.
Enkel na aandringen hebben ze dit handmatig aangemaakt.
Ben dus benieuwd of ze dit wel gaan aanvaarden als het pakje bij hun toekomt.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Amaze86 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:23:
@DM89 Je moest voor de X versie gaan, mocht je ooit een xbox halen :)

Ja elke headset voor ps5 heeft 3D geluid, alleen gaan geruchten dat de Pulse 3D gefinetuned is voor 3D. Maar beter dan Penrose zal die nooit zijn.
Ja ik had de Penrose voor de Playstation al besteld voordat ik wist dat de X op beide werkt maar goed de kans dat ik nog wen Xbox haal is klein omdat de PS5 veel beter bij mij past qua games.

Waarom eigenlijk 2 headsets uitbrengen als de X op beide werkt 🥸

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ananas_NL
Snakefoodjah schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:08:
[...]

Toevallig bij Bol.com gekocht en geretourneerd?
Want bij mij wou retourneren niet echt lukken.
Enkel na aandringen hebben ze dit handmatig aangemaakt.
Ben dus benieuwd of ze dit wel gaan aanvaarden als het pakje bij hun toekomt.
Ja inderdaad bij bol.com, was geen probleem. Ik had van tevoren al wel gevraagd of ik hem kon retourneren mocht de headset tegenvallen. En dit was dus geen probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mick3112
De Penrose X even 2 uur getest via de Series X en de USB dongle.

Ik vergelijk ze tegenover mijn vorige headset. De Plantronics 800LX die ik in maart 2018 had gekocht. Deze kwam met een Atmoslicentie.
Blijkbaar heten ze nu de Nacon 800LX door een overname zie ik.

Ik was altijd wel tevreden over de Plantronics. Makkelijk switchen tussen pc en Xbox en erg comfortabel om uren te dragen. Je voelt ze eigenlijk nauwelijks op je hoofd zitten.
Game audio was goed alleen muziek was altijd wel een zwaar minpunt. Als er ook maar iets van een bass in kwam dan klonk het wel chaotisch en onprettig.

1. Muziek klinkt echt veel beter. Heel veel detail en verschillende instrumenten die je van alle kanten hoort komen. Het is zelfs dermate overweldigend dat ik de koptelefoon nu af moet zetten terwijl ik dit typ, anders kan ik me niet eens concentreren.
Toch vind ik de bass wel wat slap evengoed. Je hoort hem in principe gewoon zuiver maar hij is wat minder aanwezig. Dit ga ik nog wel iets proberen te verzwaren.
2. Game audio is ook wel echt een andere ervaring. Getest met Battlefield 5 en COD Cold War. Ik moest er zwaar aan wennen net dat je meer centraal in de actie zit ofzo. Alles klinkt heel zuiver en je hoort veel meer detail van de omgeving. Verder is de audiopositionering veel beter. Je hoort meer van gevechten die veraf plaats vinden, maar ook veel beter als vijanden je naderen. Zeker paar momenten gehad dat de audio een livesaver was.
3. Ze zitten in principe prima, maar de Plantronics zitten beduidend lekkerder. Denk dat het met de Penrose wel prettig is om af en toe echt ff een pauze te hebben en ze af te zetten.
4. Ik vind de controls op de Penrose een stuk minder. Dat volumeschuifje is echt fucking klein en ook nog onhandig geplaatst vind ik. Om het volume met enige controle te veranderen moet ik haast wel de headset af zetten maar dan is het natuurlijk wel moeilijk doseren hoeveel harder of zachter hij moet.
5. Je kunt via de app dus 5 presets op de headset laden. Het is mij alleen een raadsel hoe je van Preset switched zonder de app of dat dat uberhaupt mogelijk is.

Verder gelukkig geen last van rare bijgeluiden of disconnects. Microfoon heb ik niet getest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DM89
Mick3112 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:49:
De Penrose X even 2 uur getest via de Series X en de USB dongle.

Ik vergelijk ze tegenover mijn vorige headset. De Plantronics 800LX die ik in maart 2018 had gekocht. Deze kwam met een Atmoslicentie.
Blijkbaar heten ze nu de Nacon 800LX door een overname zie ik.

Ik was altijd wel tevreden over de Plantronics. Makkelijk switchen tussen pc en Xbox en erg comfortabel om uren te dragen. Je voelt ze eigenlijk nauwelijks op je hoofd zitten.
Game audio was goed alleen muziek was altijd wel een zwaar minpunt. Als er ook maar iets van een bass in kwam dan klonk het wel chaotisch en onprettig.

1. Muziek klinkt echt veel beter. Heel veel detail en verschillende instrumenten die je van alle kanten hoort komen. Het is zelfs dermate overweldigend dat ik de koptelefoon nu af moet zetten terwijl ik dit typ, anders kan ik me niet eens concentreren.
Toch vind ik de bass wel wat slap evengoed. Je hoort hem in principe gewoon zuiver maar hij is wat minder aanwezig. Dit ga ik nog wel iets proberen te verzwaren.
2. Game audio is ook wel echt een andere ervaring. Getest met Battlefield 5 en COD Cold War. Ik moest er zwaar aan wennen net dat je meer centraal in de actie zit ofzo. Alles klinkt heel zuiver en je hoort veel meer detail van de omgeving. Verder is de audiopositionering veel beter. Je hoort meer van gevechten die veraf plaats vinden, maar ook veel beter als vijanden je naderen. Zeker paar momenten gehad dat de audio een livesaver was.
3. Ze zitten in principe prima, maar de Plantronics zitten beduidend lekkerder. Denk dat het met de Penrose wel prettig is om af en toe echt ff een pauze te hebben en ze af te zetten.
4. Ik vind de controls op de Penrose een stuk minder. Dat volumeschuifje is echt fucking klein en ook nog onhandig geplaatst vind ik. Om het volume met enige controle te veranderen moet ik haast wel de headset af zetten maar dan is het natuurlijk wel moeilijk doseren hoeveel harder of zachter hij moet.
5. Je kunt via de app dus 5 presets op de headset laden. Het is mij alleen een raadsel hoe je van Preset switched zonder de app of dat dat uberhaupt mogelijk is.

Verder gelukkig geen last van rare bijgeluiden of disconnects. Microfoon heb ik niet getest.
Wat betreft punt 5 heb ik begrepen dat je niet kunt switchen met een knop op de headset maar dat dit dus moet via de app. Dit vind ik wel een minpunt.

Verder toch wel de beste headset die je kunt kopen voor gaming icm muziek

Ik had nog 2 andere besteld naast de Penrose

De HyperX Cloud 2 Wireless en de Arctis 7P.
Beide beduidend slechter en deze kunnen echt niet op tegen de Penrose🥱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
DM89 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:53:
[...]

Wat betreft punt 5 heb ik begrepen dat je niet kunt switchen met een knop op de headset maar dat dit dus moet via de app. Dit vind ik wel een minpunt.

Verder toch wel de beste headset die je kunt kopen voor gaming

Ik had nog 2 andere besteld naast de Penrose

De HyperX Cloud 2 Wireless en de Arctis 7P.
Beide beduidend slechter en deze kunnen echt niet op tegen de Penrose🥱
Ja, lijkt mij ook. Stond nergens te beproken in de zeer beknopte handleiding. Dat is wel echt een hoop gedoe. Dan ga ik wel opzoek naar een instelling die voor alles een beetje voldoet.

Wel een minpunt is dat idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Ik ervaar trouwens nu wel wat disconnects via de USB dongle op mijn pc. Jullie dit al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Mick3112 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:03:
[...]

Ja, lijkt mij ook. Stond nergens te beproken in de zeer beknopte handleiding. Dat is wel echt een hoop gedoe. Dan ga ik wel opzoek naar een instelling die voor alles een beetje voldoet.

Wel een minpunt is dat idd.
Er komt binnenkort een grote firmware update aan.
Best kans dat hardwarematig wisselen tussen presets hier ook bij in zit.
Zelf houd ik het lekker op de flat eq icm dts:x :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
had jij atmos ook geprobeerd in vergelijking met DTS?
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste