Audeze Penrose XRedHat schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:32:
Mijn headset heeft het EINDELIJKbegeven. Was mijn eerste premium headset (of premium
) die maar dan 300 euro kostte maar wat een ontzettend nare ervaring was dat. Linker oorschelp doet het niet meer, dus ik ben eindelijk verlost van dat ding. Ja ik had hem natuurlijk ook gewoon weg kunnen gooien, maar dat voelde rationeel gezien toch niet heel fijn met het prijskaartje wat er destijds aan hing. Ik weet nu wel precies wat ik NIET wil, dus het is goed gespendeerd leergeld geweest zullen we maar zeggen.
Nu vragen jullie je af, welke headset moet dat in godsnaam geweest zijn. Het was de Logitech G933 Artemis Pro. Dingen die ik er vreselijk aan vondDraadloos vond ik dan wel weer aangenaam, maar is niet noodzakelijk. Een ander pluspunt van de G933 vond ik dat je je mic makkelijk kon muten door hem in te klappen.
- Drivers werkte niet (max volume onverstaanbaar zacht. Met Microsoft Generic drivers geen probleem
- Vrij zware headset, geen probleem, maar de band is maar matig
- Er lijkt een filter in te zitten die bepaalde geluiden wegfiltert, precies de geluiden die ik eigenlijk liever versterkt zou hebben gezien
- Crappy plastic. Als ik m'n hoofd iets beweeg pakt de mic het gekraak over van de headset, niet alleen voor mij irritant, maar voor anderen ook
Ik ben dus op zoek naar een headset met redelijk tot goede kwaliteit microfoon, liefst draadloos en die uitblinkt in het ongefiltert weergeven van geluid. Ik speel bijvoorbeeld Tarkov, daar is het heel belangrijk dat je voetstappen hoort en dat je ongeveer kan plaatsen waar die voetstappen zijn ten opzichte van jezelf.
Google held als ik ben dacht ik wel even het varkentje te wassen, paar keywords intikken, wat filteren, resultaten van reviews naast elkaar leggen en dan een keuze makenMaar dat viel toch iets tegen, niets zo subjectiefs blijkbaar als geluid. Objectief kun je natuurlijk wel vaststellen of je voetstappen goed kan horen in Tarkov en of je goed kan horen waar het ongeveer is.
Ik ben eigenlijk maar op 1 headset gestuit die bij 75% van de reviews toch heel hoog staat aangeschreven, maar andere neemt deze headset eigenlijk helemaal niet mee. Vandaar de verwarring. De headset waar ik eigenlijk mijn zinnen op heb gezet is de Arctis Pro Wireless. pricewatch: Steelseries Arctis Pro Wireless Zwart
Heeft iemand misschien nog een alternatief?
Look no further
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙