Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:16
@uchiha tijntje Heb Penrose een tijdje gehad, wacht nog effe af met aankoop van Nova wireless :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:50
Wat betreft de Arctis Nova Pro en de oorprikmic...

Ik heb m de laatste dagen wat meer getest en het lukt nu beter om een positie te vinden waarbij ik nauwelijks last heb van de mic. Perfect is het zeker niet, maar wel goed te doen. Sowieso heb ik gemerkt dat de positie op het hoofd een flinke invloed heeft op het geluid. Ik moet de headset bijvoorbeeld voor mijn gevoel vrij "laag" laten hangen om de beste bass-weergave te hebben.

Vervangende oorkussen staan nog absoluut op mijn lijstje though.

Qua gebruik op de Xbox en PS5.... het werkte, op beiden. Ik vind het moeilijk om daar een waardeoordeel aan te hangen; ik game normaal nooit met headset dus heb weinig vergelijkingsmateriaal. Maar heb wel een redelijk knappe home cinema setup en daarbij haalt de headset het zeker niet. Maar dat is sowieso een heel andere beleving (en price range), dus niet helemaal eerlijk.

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:08
Dit bericht is eigenlijk voornamelijke bedoeld voor nieuwe bezitters van de Nova Wireless;

Jullie maken nu al enige tijd gebruik van de headset, hoe is jullie bevinden nu? Zijn jullie nog knelpunten tegengekomen of overige zaken?

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Freeman schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:29:
Dit bericht is eigenlijk voornamelijke bedoeld voor nieuwe bezitters van de Nova Wireless;

Jullie maken nu al enige tijd gebruik van de headset, hoe is jullie bevinden nu? Zijn jullie nog knelpunten tegengekomen of overige zaken?
Ik gebruik hem nu anderhalve week. Maar ik ga hem omruilen. In het begin vond ik hem heel fijn zitten. Maar ik merkte dat ik overdag wat meer last had van mijn linker oor. Ik had nog geen link gelegd met de headset, maar uiteindelijk viel het kwartje. De ANC uitsteeksel is toch wel behoorlijk irritant in mijn geval. Dus ik ga denk ik toch weer voor de Audeze…

Gamertag: VAS taijyn

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Inmiddels de arctis Nova pro retour aangemeld en de Audeze Penrose weer gekocht. Hopelijk houdt die het nu langer vol dan een jaar :P

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:19:
Inmiddels de arctis Nova pro retour aangemeld en de Audeze Penrose weer gekocht. Hopelijk houdt die het nu langer vol dan een jaar :P
Als je hem nu wel bij een betrouwbare winkel gekocht hebt zou het een stuk langer moeten kunnen, al dan niet middels garantie :)

Gamertag: FinrazielNL

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Finraziel schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:28:
[...]

Als je hem nu wel bij een betrouwbare winkel gekocht hebt zou het een stuk langer moeten kunnen, al dan niet middels garantie :)
Hifi klubben :)

• zafer94
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-05 00:41
Arctis nova Pro Wireless nu 262 euro bij Amazon.

Mochten er geinteresseerden zijn:

https://www.amazon.nl/Ste.../dp/B09ZLRCH1H?th=1&psc=1

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:12
Retourbeleid van Amazon is uitstekend!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:23
uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:37:
[...]

Ik gebruik hem nu anderhalve week. Maar ik ga hem omruilen. In het begin vond ik hem heel fijn zitten. Maar ik merkte dat ik overdag wat meer last had van mijn linker oor. Ik had nog geen link gelegd met de headset, maar uiteindelijk viel het kwartje. De ANC uitsteeksel is toch wel behoorlijk irritant in mijn geval. Dus ik ga denk ik toch weer voor de Audeze…
Ik heb ook last aan mijn linker oor van de anc.Maar ik ga die van mij zeker niet weg doen .Binnen paar weken komen er wel andere earpads uit die dat weg gaan werken.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

nedius004 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Ik heb ook last aan mijn linker oor van de anc.Maar ik ga die van mij zeker niet weg doen .Binnen paar weken komen er wel andere earpads uit die dat weg gaan werken.
Ja ik hoopte dat die er al waren. Maar ik ga de 30 dagen retour niet afwachten op de hoop dat ik er geen last meer van heb. Het doet echt fysiek pijn aan mijn oor. Gelukkig met de Audeze ook een prima headset die ik al een jaar zonder issues gebruikte.

——

Vanavond nog een uurtje met de headset gegamed. Ben echt blij dat ik er morgen vanaf ben. Het is echt pijnlijk. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.

[Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-06-2022 00:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 15:02
uchiha tijntje schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:56:
[...]

Ja ik hoopte dat die er al waren. Maar ik ga de 30 dagen retour niet afwachten op de hoop dat ik er geen last meer van heb. Het doet echt fysiek pijn aan mijn oor. Gelukkig met de Audeze ook een prima headset die ik al een jaar zonder issues gebruikte.

——

Vanavond nog een uurtje met de headset gegamed. Ben echt blij dat ik er morgen vanaf ben. Het is echt pijnlijk. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Als die twee engeltjes morgen weer in je oren piesen ben je zo van die zere oortjes af d:)b

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

justifire schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:47:
[...]

Als die twee engeltjes morgen weer in je oren piesen ben je zo van die zere oortjes af d:)b
Jep. Ben eigenlijk wel blij dat ik terug ben. Ik was vergeten dat de Audeze toch wel erg goed klinkt. Het verschil tussen de Audeze en de Arctis had ik niet goed in de gaten omdat er denk ik toch wel een week of 3/4 tussen zat. Maar nu ik zowel de Arctis als de Audeze binnen 1 dag heb gehoord is de Audeze toch wel beter. Alleen de bouwkwaliteit van de Arctis is wel een stukje beter. Voelt althans zo. Ik zou die Arctis overal wel mee naar toe durven te nemen. Die Audeze durf ik niet mee op vakantie of in een koffer mee te nemen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• justifire
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:59:
[...]

Jep. Ben eigenlijk wel blij dat ik terug ben. Ik was vergeten dat de Audeze toch wel erg goed klinkt. Het verschil tussen de Audeze en de Arctis had ik niet goed in de gaten omdat er denk ik toch wel een week of 3/4 tussen zat. Maar nu ik zowel de Arctis als de Audeze binnen 1 dag heb gehoord is de Audeze toch wel beter. Alleen de bouwkwaliteit van de Arctis is wel een stukje beter. Voelt althans zo. Ik zou die Arctis overal wel mee naar toe durven te nemen. Die Audeze durf ik niet mee op vakantie of in een koffer mee te nemen.
Hopelijk komt er snel een Penrose v2, met beter bereik, makkelijkere bediening en minder gevoelig voor stuk gaan.
Geluid is echt top, de rest van het product verdient zeker meer aandacht.
Als ze bovenstaande dingen op orde krijgen en betere materialen gebruiken betaal ik met liefde honderd euro meer.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Amaze86
Nvt was foutjes

[Voor 90% gewijzigd door Amaze86 op 18-06-2022 13:11]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 13:54
Als ik films wil kijken op mijn PC (bijv. via Netflix) en die films ondersteunen surround geluid (bijv. 5.1), is er dan een headset die ik zou kunnen kopen waar dit geluid goed tot zijn recht komt?
Ik heb het nodige ge-Googled, en begrijp dat de meeste headsets surround simuleren met gewoon de twee speakers (virtual surround dus eigenlijk). Sommigen (welke?) lijken dat beter te kunnen doen omdat ze de surround output van de PC (of geluidskaart in de PC) gebruiken, anderen maken van gewoon stereo, een surround ervaring. Gaat me eigenlijk meer om een goede surround ervaring dan om de kwaliteit (lees: ik ga er geen muziek mee luisteren). Microfoon is niet perse nodig en zelfs draadloos hoeft niet per-se. Denk aan iets van max. 100-120? Is er een algemeen advies te geven of zoiets de moeite waard is en in welke richting ik zou moeten zoeken? Ik vond goede info over de Razer Blackshark V2 maar geen idee of ik dan echt geluiden van achter en boven hoor of dat het allemaal maar een beetje 'nagemaakt' wordt uit een origineel stereo signaal...

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:18

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Zojuist een pakketje van Tweakers in ontvangst mogen nemen! Ben heel benieuwd naar de headset en binnen 14 dagen zal mijn review online staan hier en op mijn website. Eerste indruk is in ieder geval dat het een mooie headset is om te zien.

10% korting op de nieuwe Monsgeek M1 of M2? Gebruik code CLICKSMASHSTUFF op Akkogear.de

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:17

SD5k

>4&X

Tweakriez schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:02:
[Afbeelding][Afbeelding]

Zojuist een pakketje van Tweakers in ontvangst mogen nemen! Ben heel benieuwd naar de headset en binnen 14 dagen zal mijn review online staan hier en op mijn website. Eerste indruk is in ieder geval dat het een mooie headset is om te zien.
Wow nice, mag je hem houden na het testen?

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013

Tweakriez

clicksmashstuff.com

SD5k schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:03:
[...]

Wow nice, mag je hem houden na het testen?
Ja, ik was ingeloot voor het testpanel :) Een ding een klein beetje jammer: ik heb een Xbox series X naast de pc en dit is de versie die met de PS5 werkt IPV de Xbox. Maar desalniettemin erg tof voor de PC denk ik

10% korting op de nieuwe Monsgeek M1 of M2? Gebruik code CLICKSMASHSTUFF op Akkogear.de

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0208AD
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-06 14:48
Ik ben opzoek naar een goede Xbox headset voor mijn Series S.
Heb al verschillende onderzoeken gedaan, maar helaas kom ik er niet helemaal uit wat betreft de microfoons.
Ben opzoek naar een headset met een goede noise cancelling microphone. Omgevingsgeluid moet dus niet of nauwelijks te horen zijn.

Hebben jullie een goede tip? Oja, het liefst ook draadloos. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:45

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

0208AD schreef op zondag 26 juni 2022 @ 00:26:
Ik ben opzoek naar een goede Xbox headset voor mijn Series S.
Heb al verschillende onderzoeken gedaan, maar helaas kom ik er niet helemaal uit wat betreft de microfoons.
Ben opzoek naar een headset met een goede noise cancelling microphone. Omgevingsgeluid moet dus niet of nauwelijks te horen zijn.

Hebben jullie een goede tip? Oja, het liefst ook draadloos. :)
Misschien een Steelseries 7x een goede keuze? Heb die zelf ook nog liggen en nooit klachten gehad over bijgeluiden om me heen.

Mocht je interesse hebben stuur mij maar een DM, heb hem nog niet op V&A staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Na 4 jaar begint er toch een eind te komen aan mijn Turtle Beach Stealth 600 Gen1, hopelijk breekt het eerst niet verder want de headset doet het verder echt nog perfect :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justifire
G_Dragon schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:19:
Na 4 jaar begint er toch een eind te komen aan mijn Turtle Beach Stealth 600 Gen1, hopelijk breekt het eerst niet verder want de headset doet het verder echt nog perfect :D

[Afbeelding]
Ducttape !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:03

Oxigeon

En zo is dat!

hifigamefreak schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:28:
[...]

Misschien een Steelseries 7x een goede keuze? Heb die zelf ook nog liggen en nooit klachten gehad over bijgeluiden om me heen.

Mocht je interesse hebben stuur mij maar een DM, heb hem nog niet op V&A staan.
Dit gaat ook mijn volgende worden indien ik een nieuwe moet. Hoor je jezelf eigenlijk ook praten?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Oxigeon schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:52:
[...]

Dit gaat ook mijn volgende worden indien ik een nieuwe moet. Hoor je jezelf eigenlijk ook praten?
Je hebt een sidetone die je kan inschakelen, dat werkt best goed al op Low setting.

Naast de betere batterijduur is dat het enige wat ik echt mis aan de Penrose X, die heeft dat wel maar ruist hij heel erg. De Steelseries heeft dat een flink stuk minder.

• ErikJan2
ErikJan2 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:55:
Als ik films wil kijken op mijn PC (bijv. via Netflix) en die films ondersteunen surround geluid (bijv. 5.1), is er dan een headset die ik zou kunnen kopen waar dit geluid goed tot zijn recht komt?
Ik heb het nodige ge-Googled, en begrijp dat de meeste headsets surround simuleren met gewoon de twee speakers (virtual surround dus eigenlijk). Sommigen (welke?) lijken dat beter te kunnen doen omdat ze de surround output van de PC (of geluidskaart in de PC) gebruiken, anderen maken van gewoon stereo, een surround ervaring. Gaat me eigenlijk meer om een goede surround ervaring dan om de kwaliteit (lees: ik ga er geen muziek mee luisteren). Microfoon is niet perse nodig en zelfs draadloos hoeft niet per-se. Denk aan iets van max. 100-120? Is er een algemeen advies te geven of zoiets de moeite waard is en in welke richting ik zou moeten zoeken? Ik vond goede info over de Razer Blackshark V2 maar geen idee of ik dan echt geluiden van achter en boven hoor of dat het allemaal maar een beetje 'nagemaakt' wordt uit een origineel stereo signaal...
Niemand? Ander forum dan waar ik mogelijk antwoord zou kunnen krijgen misschien?

• Amaze86
@ErikJan2 Voor tv heb je deze, weet niet of het op een pc werkt, heb er geen ervaring mee.
https://www.soundvisionre.../sony-mdr-hw700ds-review/

[Voor 37% gewijzigd door Amaze86 op 29-06-2022 15:30]

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:41
Amaze86 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:29:
@ErikJan2 Voor tv heb je deze, weet niet of het op een pc werkt, heb er geen ervaring mee.
https://www.soundvisionre.../sony-mdr-hw700ds-review/
da's net geen 120,- :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amaze86
Idd maar dan heb je ook wel wat :*)

• ErikJan2
Perfect, dank voor de tip over de Sony MDR-HW700DS.

Ik moet even gaan zoeken want hij lijkt niet meer te koop?

:'(

Update: kan hem nergens meer vinden. Alternatieven?

[Voor 84% gewijzigd door ErikJan2 op 01-07-2022 10:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• valiante
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 19:08
ik kijk even rond in deze discussie aangezien ik nog steeds zoek naar iets wat in de buurt komt van de nieuwe steelseries nova pro wireless en mijn ervaring ermee

ik heb deze headset binnen een maand al 2x moeten terugsturen en heb mijn geld uiteindelijk maar teruggevraagd.

ik zocht al een tijdje naar een headset met features zoals anc ,uit het oog te verbergen microfoon, goeie en makkelijk te gebruiken eq software ,vervangbare batterijen en een stealthly look en toen deze headset uit kwam dacht ik jackpot dat wordt em!

echter is de QA dermate slecht dat het de 400 euro uberhaubt niet waard is

-de anc speakers steken uit en zijn matig vergeleken met bvb een jbl quantum gaming headset(deze hebben niet eens uitsteeksels) en de geluidisolatie/anc is al helemaal niet te vergelijken met jbl of bose

-vernieuwde headstrap systeem is gelimiteerd en zorg voor teveel druk op de band (dit in combinatie met de anc uitsteeksels zorgde voor zware discomfort ongeacht de verstelbare standen)

-beide begonnen te ratelen aan de linker speaker en de tweede headset had ook ratelingen in de anc speaker

-hotswapbatterij uitsteeksels voldoenen niet om verkeerd insteken te vermijden ,kan zorgen dat ie in de oplader vast komt te zitten en zou evt schade kunnen veroorzaken

-tevens laadt de accu 24/7 op in de dac en kan deze niet op een x percentage stop gezet worden ,
dac kan ook niet op slaapstand gezet worden om burn in te voorkomen(alleen op een lagere helderheid)

-geluidsindicaties zijn vaag en zijn niet rebindable in de software (idem voor de knoppen)

-software is gebruiksvriendelijk m.b.t EQ settings maar alle andere opties zijn matig ,gelimiteerd of missen uberhaubt ,tevens had ik vele crashes en dat mijn headset vaak niet liet zien wat de accu % was of dat ik het geluidsniveau niet kon aanpassen via windows of mijn mediakeys en alleen via de headset/dac

al met al een 150-200 euro headset en 200-250 euro dac als je het mij vraagt maar met vele mankementen en slechte quality assurance waardoor ik liever mensen zou aanbevelen te wachten op een 2e revisie of een alternatief product voor nu ,helaas :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justifire
Binnenkort ook beschikbaar voor Series X|S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedius004
800 pro zou ik wel willen maar heb all de Steelseries Arctis nova pro wireless. En de 800 pro is all maand of 6 uit in Amerika. Dus ze gaan nu maar pas leveren in Europa. Beter laat dan nooit zeker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amaze86
nedius004 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:31:
[...]

800 pro zou ik wel willen maar heb all de Steelseries Arctis nova pro wireless. En de 800 pro is all maand of 6 uit in Amerika. Dus ze gaan nu maar pas leveren in Europa. Beter laat dan nooit zeker.
Verwacht er niet teveel van, jammer nog steeds 40mm drivers uit eerste plantronics

Plantronics -->Poly--> HP heeft ze overgenomen, en nu gaan ze verder al een tijdje met Nacon naam. En zo te zien zijn het gewoon oude plantronics RIG headsets

[Voor 30% gewijzigd door Amaze86 op 10-07-2022 22:34]

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-05 06:23
Iemand de gouden tip voor een travel case, hard cover voor de Penrose X?

Kan van alles vinden maar die zijn voor de de headsets van Steelseries.

• bazzer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-06 10:15
Iemand ervaring met gaming buds? Zie het af en toe voorbij komen, lijkt mij wel comfortabel.

Zou het geluid beter zijn bij scooters bij inear of overear?

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:50
Marsman83 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:27:
Ik heb de Turtle Beach 700X Gen2 en deze is ook aan mijn Samsung S21 gekoppeld via Bluetooth.
Werkt prima echter iedere keer als ik een oproep beantwoord staat mijn volume tergend hard.
Als ik op mijn telefoon volume - druk is hij meteen erg zacht, dan doe ik 2x + zodat die goed is echter de volgende oproep weer precies hetzelfde...
Iemand die dit ook heeft of kan bevestigen dat het daar niet is?
Mogelijk ligt het wel aan de S21.
Is hier inmiddels al een oplossing voor gevonden? Ik heb nog altijd dit irritante probleem.
De firmware updates voor deze headset lijken ook stil te liggen helaas.
Ik vind de support van Turtle Beach maar matig met deze 700 Gen2...
Ook nog altijd regelmatig disconnects met mijn Xbox Series X.

• justifire
Vandaag mijn derde Audeze Penrose X exemplaar ontvangen.
Nadat de eerste gebricked was door een foutieve firmware update, was de tweede plots kapot gegaan bij het stelmechanisme van de rechter oorschelp.
Sprong opeens een stuk plastic in de zijkant van mijn hoofd :X
Bleek dus dat het afdekplaatje dat vastgeschroefd zit afgebroken is waardoor alles meteen uit mekaar valt … rare ontwerpkeuze.
Gelukkig bij HifiKlubben gekocht dus daar even langs geweest, twee dagen later heb ik een nieuwe Penrose X binnen vanuit het magazijn in Zweden, wederom topservice !! d:)b
Valt mij op dat bij deze Penrose de usb kabel lang en met een stevige mantel is, waar deze bij de vorige twee exemplaren kort en gewoon van plastic waren.
Ook heeft deze geen last van ruis als side-tone aanstaat !
Firmware geupdate en nu weer heerlijk aan het genieten van die twee engeltjes die in de oortjes piesen :9

• Amaze86
Nieuwe Steelseries Arctis Nova 7X (werkt op alle systemen) review. Prijs €199
https://www.dexerto.com/t...s-nova-7x-review-1911486/

En unboxing vid van TheTechne (review volgt later)

[Voor 28% gewijzigd door Amaze86 op 24-08-2022 12:09]

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-06 16:28
Steelseries Arctis Nova 7P is te koop bij Amazon. Zit heel erg te twijfelen als vervanging voor me Astro A50.
Hoe bevalt de Nova pro tegenwoordig?

• Amaze86
Review Steelseries Arctis Nova 7X

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-05 21:52
Wel weer een hele nette headset, zo lijkt het. Wat ik mij continu weer afvraag: Waarom ondersteunt de PS(5) de chat/game balance wheel niet, en werkt deze wel op XBOX? Dat is voor mij echt nog een enorm groot gemis (de optie is enkel aanwezig op de originele Sony headsets, maar die bevallen me niet). Het volume/balans wijzigen in de opties van de PS zelf is ook geen optie (ik gebruikte het op mijn Sony Gold meermaals in één pot COD Warzone/RB6; Siege).

PS5: Edzeau - Warzone / Rainbow Six Siege - Gameplay

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 21:42
Nvm

[Voor 99% gewijzigd door Snakefoodjah op 12-09-2022 16:44]

Xbox Gamertag: Urbanus4809

• Freeman
<knip>

[Voor 98% gewijzigd door Freeman op 28-09-2022 22:52]

• Finraziel
  • Nu online
Freeman schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:18:
Voor de liefhebber, prijsfout? bij bol.com betreffende de Steelseries Arctis Nova Pro Draadloos - Xbox.

Bol biedt de headset aan voor 280, normaliter is de headset 375EUR+

-knip-
Externe verkoper zonder beoordelingen... zou ik niet doen.

Edit: link hier dan ook weggehaald

[Voor 18% gewijzigd door Finraziel op 28-09-2022 22:56]

Gamertag: FinrazielNL

• Freeman
My bad! Mag verwijderd worden.

• Amaze86
Nieuwe Astro a30 wireless headset voor PS5,XS,PC,Nintendo. Prijs €250

[Voor 4% gewijzigd door Amaze86 op 02-10-2022 11:12]

• mcsluis
  • Laatst online: 01-06 19:15
Na acht jaar begeeft mijn hyperx cloud I het bijna. Tijd voor iets nieuws en draadloos. Ik ben een tijdje in bezit geweest van een arctis 7, maar dat was een tegenvaller; oncomfortabel na paar uur, matig geluid en een korte accuduur. Nu dus een wat betere keus maken.

Op mijn shortlist staat de hyperx cloud alpha wireless. Grote driver, 300u gebruik en hetzelfde comfort al bij mijn huidige headset. Het nadeel van geen bluetooth weegt niet op tegen de voordelen.

Misschien zie nog een headset over het hoofd, en heeft iemand een goede tip? Max €200

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

mcsluis schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 07:54:
Na acht jaar begeeft mijn hyperx cloud I het bijna. Tijd voor iets nieuws en draadloos. Ik ben een tijdje in bezit geweest van een arctis 7, maar dat was een tegenvaller; oncomfortabel na paar uur, matig geluid en een korte accuduur. Nu dus een wat betere keus maken.

Op mijn shortlist staat de hyperx cloud alpha wireless. Grote driver, 300u gebruik en hetzelfde comfort al bij mijn huidige headset. Het nadeel van geen bluetooth weegt niet op tegen de voordelen.

Misschien zie nog een headset over het hoofd, en heeft iemand een goede tip? Max €200
Arctis nova 7?

• Amaze86

• mcsluis
  • Laatst online: 01-06 19:15
Na de reviews te hebben gelezen over bovenstaande suggesties, de knoop doorgehakt. Ik gebruik de headset enkel op de gamepc, dus multiconsole ondersteuning niet nodig (=Bluetooth). In het verleden kort de arctis 7 gehad, maar vond deze zwaar en deed op een gegeven moment zelfs wat 'pijn' tijdens langdurig dragen.

Inmiddels is de Hyperx Cloud Alpha Wireless draaiende. Doorslaggevende redenen; De oude HyperX gen 1 beviel me erg goed en kon ik langdurig dragen, deze wireless heeft hetzelfde draagcomfort. Ik vergeet altijd dingen op te laden, dus de 300u accuduur is in mijn geval ideaal. Geluid in game/Muziek bevalt me prima. Bouwkwaliteit is ook zeer goed. Maar de belangrijkste reden was dat ik acht jaar blij ben geweest met de oude hyperx, dus wilde ook niet teveel risico's nemen :) .

Bereik op dezelfde verdieping is zonder onderbrekingen. Verbinding valt wel weg bij het halen van koffie op de beneden verdieping. Toen de headset binnenkwam was de accu 40% vol. Binnen een uur opgeladen naar 100% met geschatte gebruiksduur van 330u.

Edit: Bij het inschakelen van DTS:X of/en de equalizer onstaat er een zeer lang delay in geluid. De headset gaat terug. Wordt vervolgd,

Edit 2: inmiddels ook de Turtle stealth 700 gen2 max geprobeerd. Wat me opviel is dat de verbinding behoorlijk stoorde. Daarnaast heeft het ding geen configuratie software voor de pc. Alles moet via een app op je device. Een no go

Tenslotte toch maar de nova 7 gekocht. Na wat EQ settings een aardig geluid. Draagcomfort is bij nader inzien ook ok. Daarnaast veel tweak mogelijkheden in de software. Ook geen delay na inschakelen virtual surround of eq instellingen.

Samenvattend, de hyperx had fijnste geluid en accu, maar behoorlijk wat delay. De 700 gen 2 max lijkt niet voor de pc ontworpen. De nova 7 is een gulden middenweg. Deze blijft dan ook.

[Voor 49% gewijzigd door mcsluis op 18-10-2022 20:30]

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ben vanuit het PlayStation topic hier heen gestuurd. De vrouw is boos, dus ik moet een nieuwe headset

Nu twijfel ik tussen de arctis nova 7p vs sony inzone h9.

Ik wil graag Bluetooth en goed geluid voor modern warfare 2 op de ps5.

Bluetooth voor teams en gewoon tv kijken.
Tot vorige week zou ik kiezen voor de arctis Nova 7p. Maar bij bol is de H9 nu in de aanbieding Incl nog 50 euro tegoed. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet zo ver meer. Ik kan helaas nergens een vergelijk vinden.
Hier mensen ervaring met beide?

• Amaze86
@Tito129 Zou 100% voor inzone H9 gaan ipv Nova 7p, de nova 7x kost €155 bij bol, werkt ook op ps5.

• Tito129
  • Nu online
Amaze86 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:17:
@Tito129 Zou 100% voor inzone H9 gaan ipv Nova 7p, de nova 7x kost €155 bij bol, werkt ook op ps5.
Thx. Kan jij mij ook vertellen waarom je daar voor kiest?

• Amaze86
Tito129 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:02:
[...]

Thx. Kan jij mij ook vertellen waarom je daar voor kiest?
Koop ze beide en neem een beslissing, verschilt per persoon. H9 zit wel lekkerder, alleen die mic die uitsteekt vind ik minder. Wacht anders tot black friday...mischien dat ze nog goedkoper worden.

• justifire
Tito129 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:43:
Ik ben vanuit het PlayStation topic hier heen gestuurd. De vrouw is boos, dus ik moet een nieuwe headset

Tot vorige week zou ik kiezen voor de arctis Nova 7p. Maar bij bol is de H9 nu in de aanbieding Incl nog 50 euro tegoed. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet zo ver meer. Ik kan helaas nergens een vergelijk vinden.
Audeze Penrose X 👌🏻

• Exactor it
Die is wel matig met de PS5. De Audeuze Penrose daarentegen, die schijnt daarop awesome te zijn!

• N_E_R_V85
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-02 10:38
Tito129 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:43:

Dag iedereen,
Hier net hetzelfde:
Als de vrouw thuis = gamen met een headset!! 😆
Tot vandaag ben ik altijd aan het gamen op de PS5 met een instapmodel headset met draad.
Maar eerlijk gezegd zit die draad geregeld in de weg.
Ik wil investeren in een goede draadloze headset en heb al verschillende reviews bekeken en gelezen.
De Arctis Nova Pro wordt altijd naar voor geschoven als DE headset. De prijs is er ook nog altijd naar: 350€

Na wat te zitten rondkijken heb ik op de Duitse amazon gezien dat de Arctis nova pro X (xbox versie) daar te koop staat voor 286€ (Verkocht door amazon zelf)
Deze versie zou volgens internet ook werken op de PS5 aangezien er 2 poorten aanwezig zijn.

Zou ik me laten verleiden voor dit koopje of raden jullie me toch nog iets anders aan voor die prijs?

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 18:12
Ik heb de Inzone H9 besteld en die komt vandaag binnen want volgens mij is was dat wel een nette aanbieding bij Bol, ben erg benieuwd.

Mocht die goed bevallen dan ga ik heel hard hopen dat er een equalizer beschikbaar komt op de PS5 (indien nodig) heb ook een WH-1000XM3 te vergelijking, met die koptelefoon ben ik na wat aanpassingen erg tevreden.

[Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 31-10-2022 11:33]

PSN: Cardwizard

• justifire
Nice :*)
https://wickedcushions.com/search?q=Mobius&pageIndex=1
Wel jammer van de hoge verzendkosten.

• N_E_R_V85
@Cardwizard en tevreden van de H9?
@justifire ik heb me toch laten overhalen om de Penrose x te kopen en na wat testen moet ik toegeven dat het geluid idd echt wel goed is tot ik het geluid de zwaardere motoren van tanks of vliegtuigen begon te horen 😣
Op de koop toe al 2 keer de verbinding verloren tijdens het gamen terwijl ik op amper 2 meter van mijn PS5 zit.
Vandaag zal ik nog eens vol goede moed alles nog eens testen maar als het opnieuw tegenvalt zal ik alles terugsturen en op zoek gaan naar iets anders.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:04

Rivanov

Apple freak

Exactor it schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:48:
[...]

Die is wel matig met de PS5. De Audeuze Penrose daarentegen, die schijnt daarop awesome te zijn!
LOL. Dat is dezelfde headset.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Tito129
  • Nu online
N_E_R_V85 schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:19:
@justifire ik heb me toch laten overhalen om de Penrose x te kopen en na wat testen moet ik toegeven dat het geluid idd echt wel goed is tot ik het geluid de zwaardere motoren van tanks of vliegtuigen begon te horen 😣
Op de koop toe al 2 keer de verbinding verloren tijdens het gamen terwijl ik op amper 2 meter van mijn PS5 zit.
Vandaag zal ik nog eens vol goede moed alles nog eens testen maar als het opnieuw tegenvalt zal ik alles terugsturen en op zoek gaan naar iets anders.
Mocht je nog interesse hebben in de H7. Deze is vanaf gister weer in de aanbieding bij bol hoi €175,- en je krijgt nog €25,- PlayStation tegoed.

Bekijk Sony INZONE H7 - Gaming Headset - PS4/5 & PC op: https://www.bol.com/nl/p/...7-gaming-headset-ps4-5-pc

• Exactor it
Rivanov schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:25:
[...]

LOL. Dat is dezelfde headset.
LOL. Er zijn twee versies van die headset. Sommige functies van de PS versie (die Penrose zonder X heet) werken niet op de Xbox.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Ik heb de Penrose X en deze werkt flawless op zowel m’n PS5 als Series X.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• N_E_R_V85
Rivanov schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:22:
Ik heb de Penrose X en deze werkt flawless op zowel m’n PS5 als Series X.
Heb jij met jouw Penrose nog geen verbindingsproblemen gehad of met het geluid zoals ik beschreven heb? Ik heb deze voor 229€ kunnen kopen op Amazon en dat heeft me overtuigd om voor deze te kiezen ipv de Steelseries Arctis Nova Pro x (286€) die ook zowel op PS5 als xbox werkt.

Is er iemand die zowel de H9 als de Penrose als de Arctis nova pro gebruikt heeft en die een eerlijk antwoord kan geven?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

N_E_R_V85 schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:46:
[...]

Heb jij met jouw Penrose nog geen verbindingsproblemen gehad of met het geluid zoals ik beschreven heb? Ik heb deze voor 229€ kunnen kopen op Amazon en dat heeft me overtuigd om voor deze te kiezen ipv de Steelseries Arctis Nova Pro x (286€) die ook zowel op PS5 als xbox werkt.

Is er iemand die zowel de H9 als de Penrose als de Arctis nova pro gebruikt heeft en die een eerlijk antwoord kan geven?
Nope. Werkt op beide consoles goed.

• justifire
N_E_R_V85 schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:19:
Laatste firmware er op gezet ?
En probeer de dongle een beetje bij andere draadloze verbindingen vandaan te houden.
Bij mij was het regelmatig dat de verbinding wegviel als mijn vriendin op haar telefoon bezig was 8)7

• justifire
Exactor it schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:16:
[...]

LOL. Er zijn twee versies van die headset. Sommige functies van de PS versie (die Penrose zonder X heet) werken niet op de Xbox.
Damn, dacht dat je een geintje maakte man :o
De Penrose X werkt op de xbox, de ps en de pc.
De non-X versie werkt enkel op de ps en pc, vandaar dat ik altijd de X versie aanraad, more bang for da buck !

• N_E_R_V85
justifire schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:08:
[...]

Laatste firmware er op gezet ?
En probeer de dongle een beetje bij andere draadloze verbindingen vandaan te houden.
Bij mij was het regelmatig dat de verbinding wegviel als mijn vriendin op haar telefoon bezig was 8)7
Firmware: check
Dongle aan de voorkant van de PS5: check
Enige verbetering?
Jammergenoeg niet want het geluid is uitstekend!!
Ik ga hem straks aanmelden bij amazon om hem te retourneren TENZIJ er iemand interesse heeft om een Audeze Penrose X voor 219€ op de kop te tikken (de prijs die ik betaald heb op Amazon)

Als ik de reviews van anderen mag geloven is de Arctis Nova Pro wat betrouwbaarder qua verbinding dus zal ik deze een kans geven

[Voor 9% gewijzigd door N_E_R_V85 op 06-11-2022 13:13]

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 14:47

thunder8

Het gedonder begint weer.

N_E_R_V85 schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:08:
[...]

Enige verbetering?
Ik ga hem straks aanmelden bij amazon om hem te retourneren TENZIJ er iemand interesse heeft om een Audeze Penrose X voor 219€ op de kop te tikken (de prijs die ik betaald heb op Amazon)

Als ik de reviews van anderen mag geloven is de Arctis Nova Pro wat betrouwbaarder qua verbinding dus zal ik deze een kans geven
Gisteren had ik ook ineens verbindingsproblemen met de Penrose (non-X). Maar wel net nadat ik even mijn appjes bekeek. Lijkt erop dat een mobiele telefoon een serieuze stoorzender kan zijn voor draadloze headsets, mijn originele Sony Gold headset voor de Playstation had namelijk exact hetzelfde probleem.

Bovenstaande is lastig, maar vaak tijdelijk van aard. Heb nu in mijn Penrose zeer hinderlijke kliks als de headset iets beweegt op het hoofd. Zet ik het oorkussen iets naar achteren waardoor die niet geheel afsluit, wordt het een stuk minder. Al gelezen dat er mogelijk lucht achter het membraam zit. :( En dat terwijl ik super voorzichtig met mijn spullen ben. Als het niet beter wordt, dan maar een RMA aanmaken bij de leverancier. :'(

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-06 12:46
N_E_R_V85 schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:08:
[...]

Enige verbetering?

Als je toch de penrose wilt blijven gebruiken (want ja dat geluid is top), dan kun je nog overwegen een USB extender te nemen. Kost geen drol en daarme leg je de dongle naast je op de bank bijvoorbeeld. Loste bij mij alle verbindingsproblemen op.

Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS

• Amaze86
Steelseries arctis nova 7x of 7p bij bol.com voor €129

https://www.bol.com/nl/nl...V5VIAw_0_1.2.ProductImage

• N_E_R_V85
Hier ben ik nog eens; na alles gelezen te hebben; heb ik de Penrose toch nog 2 weken de kans gegeven….
Ben ik blij dat ik hem toch niet retour gestuurd heb.
Nu al 2 weken geen verbindingsverlies meer en het slechte geluid waarover ik klaagde was enkel maar in tussenfilmpjes dat pover was.
Dus ik ga hem toch houden.
Bedankt voor jullie hulp en advies 😉

• justifire
N_E_R_V85 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:17:
Hier ben ik nog eens; na alles gelezen te hebben; heb ik de Penrose toch nog 2 weken de kans gegeven….
Ben ik blij dat ik hem toch niet retour gestuurd heb.
Nu al 2 weken geen verbindingsverlies meer en het slechte geluid waarover ik klaagde was enkel maar in tussenfilmpjes dat pover was.
Dus ik ga hem toch houden.
Bedankt voor jullie hulp en advies 😉
En na vier weken zit hij ook nog eens als gegoten d:)b
Enjoy !

• justifire
Ik ben benieuwd met welke opvolger Audeze komt :)

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

justifire schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 16:27:
Ik ben benieuwd met welke opvolger Audeze komt :)

[Afbeelding]
Wel zorgelijk om te lezen dat er zoveel units terugkomen met die specifieke klacht. Mist toch een beetje Quality Control denk ik bij Audeze wat hopelijk beter gaat bij de opvolger.

Heb je er al veel teruggestuurd @justifire of was dit je eerste? Geluidstechnisch bevalt de Penrose nog steeds erg trouwens, erg blij mee en mede dankzij jouw review de sprong genomen icm de ledenprijs bij Hifi Klubben en geen seconde spijt gehad.

• justifire
hifigamefreak schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:08:
[...]

Wel zorgelijk om te lezen dat er zoveel units terugkomen met die specifieke klacht. Mist toch een beetje Quality Control denk ik bij Audeze wat hopelijk beter gaat bij de opvolger.

Heb je er al veel teruggestuurd @justifire of was dit je eerste? Geluidstechnisch bevalt de Penrose nog steeds erg trouwens, erg blij mee en mede dankzij jouw review de sprong genomen icm de ledenprijs bij Hifi Klubben en geen seconde spijt gehad.
Dit is geen mail van mij hoor, is iemand van Reddit die dit bericht kreeg :)
Zie wel dat Audeze geen Penrose X meer op voorraad heeft dus zit wel iets aan te komen.
Ik heb er zelf één terug gebracht naar hifiklubben, plaatje van de bevestiging brak af, kreeg een nieuw exemplaar ter vervanging (y)

• Freeman
Ze geven zelfs toe dat je niet de enige was met cracks? Steel series, lees je mee?

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 21:45

Slayer

1981 - 2019

Vorige week de Turtle Beach stealth gen 2 600 max besteld via Bol.com voor € 105,-

https://nl.turtlebeach.co...gen-2-600-playstation-max

Het geluid is goed en ik ben goed hoorbaar via de microfoon.
De usb stick werkt erg goed en de verbinding werkt erg snel met de PS4 pro (<1 sec).

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• thunder8

thunder8

Ik heb vandaag maar even mijn probleem met mijn Penrose bij Klubben neergelegd. Zodra ik mijn headset opzet, ook al staat deze niet aan, dan heb ik hele irritant klikjes in mijn rechterschelp. Als ik niet beweeg of praat, gaat het goed. Maar zodra je je hoofd beweegt of praat, dan komen de klikjes regelmatig terug. Headset is goed een jaar oud en dit zou niet mogen lijkt mij. Ben benieuwd wat Klubben zegt.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Opvolger van de Audeze Penrose aangekondigd. De Audeze Maxwell.

https://www.audeze.com/pr...l-wireless-gaming-headset

Shipment vanaf January 2023.

PS5: $ 299
Xbox: $ 329 (Dolby Atmos licentie inbegrepen)

[Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 08-12-2022 15:49]

• thunder8

thunder8

Rivanov schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:47:

[YouTube: New Best Wireless Gaming Headset?! - Audeze Maxwell First Look]
Zag het. Specs zijn indrukwekkend. Mocht mijn Penrose niet repareerbaar zijn, bieden ze hopelijk deze dan als alternatief.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Dit topic gaat specifiek over de Audeze Penrose en nu Maxwell.

https://www.head-fi.org/t...77/page-470#post-17284901

Lijkt erop dat paar ergernissen van de Penrose niet zijn opgelost. Zoals het chat/game volume aanpassen on the fly.

[Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 08-12-2022 16:19]

• justifire
Nice !

• Freeman
Erg veel potentie, specs voldoen aan mijn eisen, inclusief game/chatmix.
User reviews maar afwachten voor nu :D

Meer info: https://device.report/audeze/maxwell

[Voor 26% gewijzigd door Freeman op 08-12-2022 18:02]

• nedius004
Rivanov schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:47:

[YouTube: New Best Wireless Gaming Headset?! - Audeze Maxwell First Look]
Ik ga wachten tot hij verkrijgbaar is bij amazon. Zodat ik niet 64 dolar verzendkosten moet betalen .En heb ook geen goesting voor nog eens 40-100 euro invoertaksen te betalen. Ook komt volgend jaar in de eerste 3 maanden de Astro A50 gen 5 uit .Dan liever de Astro want die gaat meer bass hebben. En Astro heeft ook een communitie op discord die equilizer settings maakt.

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-06 16:00
Hoe komen ze nu aan 80 uur batterylife opeens. Een van de zwakke punten van de Penrose is toch wel de Batterijduur. uurtje of 10-12 heeft hij het wel gehad naar mijn ervaring.

• justifire
Rivanov schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:19:

Lijkt erop dat paar ergernissen van de Penrose niet zijn opgelost. Zoals het chat/game volume aanpassen on the fly.
Er is nu een apart Maxwell topic : https://www.head-fi.org/threads/audeze-maxwell.966017/
De Maxwell is itt de Penrose X in ieder geval niet te gebruiken voor en Xbox en PS !!

• Amaze86
@nedius004 Audeze is toch wel klasse apart qua geluid. Astro is lang niet meer wat het was, nu zijn ze gewoon logitech in ander jasje.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
justifire schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:37:
[...]

Er is nu een apart Maxwell topic : https://www.head-fi.org/threads/audeze-maxwell.966017/
De Maxwell is itt de Penrose X in ieder geval niet te gebruiken voor en Xbox en PS !!
Das wel heel jammer, het gemak van de Penrose x, ff switch omzetten en van de XSX naar PS5 klaar.. Ben blij dat die van mij nog goed werkt tot heden.

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-06 16:28
Oo die Maxwell ziet er wel heel goed uit.

Als je op PS5 en PC speelt, denk ik gewoon voor de PS5 versie gaan? of miss je dan echt heel veel aan Dolby Atmos? :(

• thunder8

thunder8

Rivanov schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:19:

Volgens de specs zou dit er wel op moeten zitten bij de Maxwell. Wordt door gebruiker Audeze ook bevestigd:
Game/Chat is the default action, no need to click. The microphones have automatic gain control, so we do not have any microphone volume adjustment.

The lower wheel is no longer a 'Mic wheel' but a Chat/Communications wheel, where game/chat balance (scroll) , sidetone adjustment (press and scroll), and sidetone on/off (double press) actions are on.

If you need to adjust mic volume past that, it will be done at the system/console level.
Dat is wel 1 van de dingen die het meest miste op de Penrose. Even tijdelijk weer mijn Sony PS Gold headset in gebruik, nu mijn Penrose voor reparatie weg is, maar dan is het snel de chatmix aanpassen wel weer een genot. Bij een racegame moet ik de chat veel meer voorrang geven, dan bijvoorbeeld in CoD. Maarja deze moet ik weer elke avond opladen en de geluidskwaliteit is totaal geen competitie.

[Voor 22% gewijzigd door thunder8 op 09-12-2022 10:59]

• Sipio
  • Niet online
justifire schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:37:
[...]

Is dit zeker? Ik lees namelijk het volgende :
Will the Xbox version work on Playstation without an issue? Or is the PS dongle doing anything specific?
-----
Ity will work in the same way Penrose X works on PS5. However as stated a few posts ago, PS version will be tuned to work more efficiently on PS5, meaning better volume levels, leading to less distortion, better tuning, etc.
Volgens mij moet het dan wel werken alleen met wat minder geluid?

Ben ineens meer geïnteresseerd in deze headset want nadat ik gisteren zei dat ik blij was dat mijn Penrose X nog goed was, brak hij vanmorgen af bij de oorschelp 8)7

Inmiddels wel contact met Hifi Klubben, ff kijken wat nog mogelijk is.

• justifire
Sipio schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:37:
[...]

[...]

Ben ineens meer geïnteresseerd in deze headset want nadat ik gisteren zei dat ik blij was dat mijn Penrose X nog goed was, brak hij vanmorgen af bij de oorschelp 8)7

Ik vermoed dat ze voor de microfoon het Microsoft Protocol gebruiken, deze zal dan misschien niet werken op de PS ?
Maar misschien werkt het via de dongle dan weer wel op de PS ?
Maar even afwachten tot de eerste users ze in handen hebben.

• justifire
Sipio schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:37:
[...]

[...]

https://audeze.zendesk.com/hc/en-us/articles/11454018172173

• Sipio
  • Niet online
Lijkt mij persoonlijk wel de moeite waard, ik speel een stuk minder op de PS5 dan de XSX, mijn kapotte Penrose is via Klubben opgestuurd naar Audeze, ben benieuwd.

• justifire
Dit klinkt toch wel erg lekker hoor :9

Here is some more information regarding Maxwell compared to Penrose/Mobius.
Chips - The Maxwell uses a newer more powerful dedicated DAC/AMP chip. The DSP is also much more powerful compared to Penrose. We have much bigger dynamic range and lower nose floor on these compared to Mobius and Penrose.

acoustic - One of the biggest improvements comes from the new housing. In the Penrose/mobius housing the left and right side were not acoustically balanced because of the presence of PCB on one side and the battery on the other side. Buttons were also mostly on the left. Wit Maxwell, we have a dual chamber design. There is an inner housing that acoustically isolates the driver from the electronics. This alone makes a huge improvement in our opinion.

Unlike Mobius both Maxwell and Penrose have custom EQ options. So users can tweak the EQ if they think it is necessary.

• Terrorkitty_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-03 20:18
Hallo!

Reeds ben ik op zoek naar een nieuwe gaming headset. Ik heb een PS5 en gebruik momenteel de HyperX cloud 2 wired versie. Ik ben daar over het algemeen erg tevreden over, het heeft grote oorschelpen en is dus erg comfortabel voor mij. Verder heeft het 7.1 surround sound die ook werkt op de PlayStation en niet alleen werkt voor de PC. Echter ben ik een beetje klaar met de draadjes haha, ik wil dus graag overgaan naar een wireless gaming headset.

Mijn budget is 150,-. Ik zoek dus een comfortabele headset die ik voor een lange periode zonder irritatie kan dragen (microfoon moet ook goed werken). De cups van de HyperX cloud 2 werken voor mij goed, dus iets vergelijkbaars zou wel werken. Verder is een wens voor mij dat de headset beschikt over een 7.1 surround sound optie of beter. Veel headsets die ik tot nu toe ben tegengekomen beschikken hier wel over alleen werkt het dan alleen voor PC.

Ik heb ondertussen al gekeken naar de wireless versie van de HyperX cloud 2, de Arctis 7 en de Sony pulse. Ik weet alleen niet welke ik moet kopen. Ik hoor graag wat jullie meningen over deze headsets zijn. Ik ben erg benieuwd of jullie weten welke headset het beste bij past bij mij. (Hoeft niet persè een van deze te zijn)

Ik hoor graag jullie reacties/adviezen! Verder hoop ik dat ik deze keer op het juiste forum zit, zo niet hoor ik dit graag van jullie.

Groetjes Kirsten
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee