Lastige keuze inderdaad. Ik zou gaan voor de 9, die 30 euro zou voor mij het comfort het geld wel waard zijn zodat je met 2 devices kan connecten.Simone96 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:40:
Ik ben aan het twijfelen om de Steelseries Arctis 7P+ of de Arctis 9 te halen. Ik speel de laatste tijd veel Elden Ring op de PS5 en gebruik dan vaker party chat op de Playstation om met een vriend te praten. Echter is het geluid en de microfoon van de PS5 controller vrij ruk, en zijn we allebei slecht te verstaan. Ik ben dus aan het kijken voor een wireless headset die ik dan dus voornamelijk voor de PS5 gebruik. Echter zou het ook chill zijn om Discord te joinen via die headset terwijl ik op de PS5 speel, aangezien ik voornamelijk een PC gamer ben en vaak op Discord voice chat te vinden ben. Op de PC gebruik ik een Sennheiser Game One, maar om die kabel nou steeds te wisselen naar de PS5, lijkt me ook niks.
Nu heeft de Arctis 9 dus de mogelijkheid om via zowel bluetooth als de wireless dongle tegelijk te verbinden. Dit zou mij dus de optie geven om Discord te joinen via de bluetooth en om tegelijkertijd te gamen op de PS5. Echter lees ik op meerdere plekken dat het geluid van de Arctis 9 net iets slechter is dan die van de 7P+, daarnaast zal de gamemix functie ook niet werken op de PS5 vermoed ik, en vind ik het witte design van de 7P+ mooier. De Arctis 9 gebruikt nog micro-usb om op te laden, waar de 7P+ USB-C gebruikt. De 7P+ is ook zo'n 30 euro goedkoper, maar als ik met die headset Discord zou willen joinen, moet ik dus steeds die dongle naar mijn pc verplaatsen en het geluid van de PS5 via de TV laten lopen.
Wat denken jullie, wat is de betere keus in dit geval?
Vreemde keuze van Steelseries om de koptelefoon te moeten laden met een micro USB. Volgens mij stond dat ook aangegeven bij mijn 7+, maar ik kan 'm gewoon laden met een USB-C.
@Finraziel @Exactor it Ik heb gisteren 3 uur gegamed met sidetone helemaal uit. Maar dan hoor je je zelf gewoon helemaal niet meer praten. Echter, met sidetone op low hoor ik dus mijzelf ademhalen, typen, met de muis kliken etc.
Jammer dat er in Engine alleen de keuze is voor off, low, medium en high sidetone. Waarom nu geen percentages? 10% zou voor mij ideaal zijn.
Is er de mogelijkheid om een config file te editten en sidetone op 10% te zetten? Ik heb al even lopen zoeken op mijn C schijf en ben wezen googelen maar ik kan de config file zo nog niet vinden.
[Voor 12% gewijzigd door GrazendeKoe op 10-03-2022 08:38]