• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-05 19:17
Simone96 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:40:
Ik ben aan het twijfelen om de Steelseries Arctis 7P+ of de Arctis 9 te halen. Ik speel de laatste tijd veel Elden Ring op de PS5 en gebruik dan vaker party chat op de Playstation om met een vriend te praten. Echter is het geluid en de microfoon van de PS5 controller vrij ruk, en zijn we allebei slecht te verstaan. Ik ben dus aan het kijken voor een wireless headset die ik dan dus voornamelijk voor de PS5 gebruik. Echter zou het ook chill zijn om Discord te joinen via die headset terwijl ik op de PS5 speel, aangezien ik voornamelijk een PC gamer ben en vaak op Discord voice chat te vinden ben. Op de PC gebruik ik een Sennheiser Game One, maar om die kabel nou steeds te wisselen naar de PS5, lijkt me ook niks.

Nu heeft de Arctis 9 dus de mogelijkheid om via zowel bluetooth als de wireless dongle tegelijk te verbinden. Dit zou mij dus de optie geven om Discord te joinen via de bluetooth en om tegelijkertijd te gamen op de PS5. Echter lees ik op meerdere plekken dat het geluid van de Arctis 9 net iets slechter is dan die van de 7P+, daarnaast zal de gamemix functie ook niet werken op de PS5 vermoed ik, en vind ik het witte design van de 7P+ mooier. De Arctis 9 gebruikt nog micro-usb om op te laden, waar de 7P+ USB-C gebruikt. De 7P+ is ook zo'n 30 euro goedkoper, maar als ik met die headset Discord zou willen joinen, moet ik dus steeds die dongle naar mijn pc verplaatsen en het geluid van de PS5 via de TV laten lopen.
Wat denken jullie, wat is de betere keus in dit geval?
Lastige keuze inderdaad. Ik zou gaan voor de 9, die 30 euro zou voor mij het comfort het geld wel waard zijn zodat je met 2 devices kan connecten.

Vreemde keuze van Steelseries om de koptelefoon te moeten laden met een micro USB. Volgens mij stond dat ook aangegeven bij mijn 7+, maar ik kan 'm gewoon laden met een USB-C.

@Finraziel @Exactor it Ik heb gisteren 3 uur gegamed met sidetone helemaal uit. Maar dan hoor je je zelf gewoon helemaal niet meer praten. Echter, met sidetone op low hoor ik dus mijzelf ademhalen, typen, met de muis kliken etc.

Jammer dat er in Engine alleen de keuze is voor off, low, medium en high sidetone. Waarom nu geen percentages? 10% zou voor mij ideaal zijn.

Is er de mogelijkheid om een config file te editten en sidetone op 10% te zetten? Ik heb al even lopen zoeken op mijn C schijf en ben wezen googelen maar ik kan de config file zo nog niet vinden.

[Voor 12% gewijzigd door GrazendeKoe op 10-03-2022 08:38]

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:56
GrazendeKoe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:35:
[...]

@Finraziel @Exactor it Ik heb gisteren 3 uur gegamed met sidetone helemaal uit. Maar dan hoor je je zelf gewoon helemaal niet meer praten. Echter, met sidetone op low hoor ik dus mijzelf ademhalen, typen, met de muis kliken etc.

Jammer dat er in Engine alleen de keuze is voor off, low, medium en high sidetone. Waarom nu geen percentages? 10% zou voor mij ideaal zijn.

Is er de mogelijkheid om een config file te editten en sidetone op 10% te zetten? Ik heb al even lopen zoeken op mijn C schijf en ben wezen googelen maar ik kan de config file zo nog niet vinden.
Kun je sensitivity van je microfoon aanpassen in je engine app dinges? Als je die lager zet vangt hij minder op, zal vooral chelen qua omgevingsgeluid. Daarnaast zou je een stoffen kapje erop kunnen zetten dat filtert ook flink. Moet zeggen dat het bij mij (op xbox) direct uit de doos werkte. Ik weet daarom niet welke instellingen arctis heeft. :)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:18
HyperX Cloud Alpha Wireless headset met zeer goede batterij :) komt binnenkort uit voor PC,PS4,PS5

prijs €199

https://www.androidauthor...d-alpha-wireless-3080614/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-05 19:44

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Topicstarter
Snakefoodjah schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:17:
Hier toevallig iemand er airing met Wicked Cushions?

Zou deze eventueel bestellen voor mijn Audeze Penrose X

Waar best bestellen?
Op site zelf komt dit met korting op 23 dollar maar dan 17 dollar verzending naar België.
Ja ik. Heb een setje velours cushions gekocht voor de Audeze Penrose X. Dat bedrag kwam op 36,45USD, omgerekende 33,71€ en dat was op 18 februari 2022 met onderstaande wisselkoers:

1€ = 1.0813$

Pakketje had ik overigens vrij snel binnen. 2 maart. Kreeg nog wel een mail van PostNL hier in Nederland dat er inklaringskosten betaald moesten worden. Dat was al op 25 februari 2022. Kosten waren bijna 8,63€

18 februari besteld
18 februari verzonden
25 februari in NL
2 maart bezorgd.

Totale prijs: 45.08€ voor een setje velours oorkussens.

Heb zelf een hekel aan dat nep leer wat tegenwoordig op alle oorkussens van de headsets zit, daarom heb ik een Astro A20 momenteel die standaard al met velours oorkussens komt.

Nu nog een Audeze Penrose X :X

XBL: MRE Inc

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:45

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Heb nu een Steelseries 7X die prima bevalt maar op het moment wordt de alom bekende Penrose X als leden aanbieding voor €249 aangeboden via Hifi Klubben en gaat het toch kriebelen ivm alle positieve reviews.

Hoewel het niet nodig is vraag ik mij toch af of ik dat verschil erg ga merken, speel met name single player games zoals Control, Guardians en Halo:Infinite waar geluid wel erg belangrijk is.

Daarnaast is de microfoon wel erg belangrijk gezien ik Sea of Thieves en Borderlands 3 nog speel met vrienden dus is die een beetje vergelijkbaar met de Steelseries?

Alvast bedankt voor de input!

[Voor 0% gewijzigd door hifigamefreak op 28-03-2022 17:36. Reden: Zins opbouw]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:01
hifigamefreak schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:35:
Heb nu een Steelseries 7X die prima bevalt maar op het moment wordt de alom bekende Penrose X als leden aanbieding voor €249 aangeboden via Hifi Klubben en gaat het toch kriebelen ivm alle positieve reviews.

Hoewel het niet nodig is vraag ik mij toch af of ik dat verschil erg ga merken, speel met name single player games zoals Control, Guardians en Halo:Infinite waar geluid wel erg belangrijk is.

Daarnaast is de microfoon wel erg belangrijk gezien ik Sea of Thieves en Borderlands 3 nog speel met vrienden dus is die een beetje vergelijkbaar met de Steelseries?

Microfoon weet ik niet, maar als het geld geen probleem is dan zou ik het gewoon proberen... Je kunt hem altijd terug sturen. De 7X heb ik geen ervaring mee maar ten opzichte van de TB stealth 700 g2 die ik voorheen had voegt de Penrose X echt wel een flink wow effect toe. Ik had van tevoren niet gedacht dat ik nog zoveel verschil zou horen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:50

Ik heb zelf beide headsets gehad, dus ik kan mijn ervaringen met je delen.

Steelseries 7X is een prima headset, qua comfort / qua geluid / mic is ok.

Penrose, qua geluid superieur, de rest is simpelweg verschrikkelijk. Comfort en microfoon zijn dramatisch, dat zijn voor mij de voornaamste redenen dat ik hem heb weggedaan.

Heb nu een Corsair HS80 en is voor mij een dikke prima, al hou ik mijn oren en ogen nog open voor een upgrade.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 23:54
Iemand nog een shop waar de Steelseries 7X in stock is?

@hifigamefreak Mocht je overstappen op de Penrose X neem ik de 7X graag van je over >:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• justifire
  • Nu online

justifire schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:35:
[...]

:Y
Nu een kleine week in bezit en het is echt genieten geblazen !
Ben zelf uitgekomen op de combinatie side tone off - flat eq - icm DTS:X
Hoor nu zelfs de vissen zwemmen in AC Valhalla en jankende baby’s ergens acht blokken verderop in WD Legion
In games als Dark Souls 3, Battlefield V of Hellblade klinkt het zó ontzettend mooi en gebalanceerd, kippenvel !
Wat een detail in geluid, schitterend, onwijs blij mee.

Nadelen zijn er ook.
Qua comfort ben ik wel verziekt door de Arctis 7x, dat ding voel je amper op je hoofd zitten, de Penrose X klemt behoorlijk.
Had in het begin echt koppijn na een half uurtje dragen, gaat nu gelukkig al iets beter.
Ook zijn de schelpen van de Arctis 7x lekker zacht en luchtig, Penrose X wordt snel warm, benieuwd hoe dat van de zomer gaat...
Bereik is ook niet geweldig.
Met de Arctis 7x kon ik zelfs buiten nog alles ontvangen, met de Penrose X verlies ik de connectie na vijf meter en krijg dan constant de melding “connected”
Niet echt een probleem tijdens het gamen, maar ff koffie halen met de headset op is een no-go.
Achtergrond ruis.
De Arctis 7x is volledig stil als er geen muziek te horen is, de Penrose X heeft met sidetone aan een harde ruis (als in een oude beeldbuis tv op het sneeuwscherm)
Na de firmware update en het uitschakelen van sidetone is dat verworden tot een zacht zeebriesje, niet heel storend, maar zeker aanwezig.

Maar als de muziek dan weer gaat spelen ben ik al snel weer alle nadelen vergeten, of er twee engeltjes in je oren staan te piesen <3
Steelseries Arctis 7x staat dan ook op v&a en de Penrose X blijft.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

justifire schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:15:
[...]

[...]

Hoor nu zelfs de vissen zwemmen in AC Valhalla en jankende baby’s ergens acht blokken verderop in WD Legion
In games als Dark Souls 3, Battlefield V of Hellblade klinkt het zó ontzettend mooi en gebalanceerd, kippenvel !

Nadelen zijn er ook.
Qua comfort ben ik wel verziekt door de Arctis 7x, dat ding voel je amper op je hoofd zitten, de Penrose X klemt behoorlijk.
Had in het begin echt koppijn na een half uurtje dragen, gaat nu gelukkig al iets beter.
Ook zijn de schelpen van de Arctis 7x lekker zacht en luchtig, Penrose X wordt snel warm, benieuwd hoe dat van de zomer gaat...
Met de Arctis 7x kon ik zelfs buiten nog alles ontvangen, met de Penrose X verlies ik de connectie na vijf meter en krijg dan constant de melding “connected”
Niet echt een probleem tijdens het gamen, maar ff koffie halen met de headset op is een no-go.
Achtergrond ruis.
De Arctis 7x is volledig stil als er geen muziek te horen is, de Penrose X heeft met sidetone aan een harde ruis (als in een oude beeldbuis tv op het sneeuwscherm)
Na de firmware update en het uitschakelen van sidetone is dat verworden tot een zacht zeebriesje, niet heel storend, maar zeker aanwezig.

Maar als de muziek dan weer gaat spelen ben ik al snel weer alle nadelen vergeten, of er twee engeltjes in je oren staan te piesen <3
Haha die had ik inderdaad al gevonden, thanks. Twijfel nog steeds een beetje, denk dat ik eind deze week even langs ga bij ze om toch even te proberen. Helaas via BT, is lastig om je Xbox mee te nemen naar de zaak :9

Edit: bedankt allemaal voor jullie input!

• justifire
  • Nu online
hifigamefreak schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:53:
[...]

Haha die had ik inderdaad al gevonden, thanks. Twijfel nog steeds een beetje, denk dat ik eind deze week even langs ga bij ze om toch even te proberen. Helaas via BT, is lastig om je Xbox mee te nemen naar de zaak :9

Edit: bedankt allemaal voor jullie input!
Waarom niet gewoon thuis proberen ?
Je hebt 60 dagen bedenktermijn.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-05 06:23
justifire schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:15:
[...]

[...]

Nadelen zijn er ook.
Achtergrond ruis.

Is die 7X al verkocht?

• justifire
  • Nu online
Anderhalf jaar terug al.
5 januari 2021 is al even geleden ;)

[Voor 10% gewijzigd door justifire op 31-03-2022 07:25]

• GovertNL
justifire schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:24:
[...]

Anderhalf jaar terug al.
5 januari 2021 is al even geleden ;)
Haha zat ik gisteravond een partij te snurken :P

Die 7X staat hoog op de zoeklijst ivm nieuwe headset nodig voor de PS5 en Xbox Series X.

Als ik lees dat de Penrose X gigantisch straks op je hoofd zit dan haak ik namelijk af. Comfort gaat bij mij in enige mate wel voor het geluid. Binnen een bepaalde grens natuurlijk.

• justifire
  • Nu online
GovertNL schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:42:
[...]

Die 7X staat hoog op de zoeklijst ivm nieuwe headset nodig voor de PS5 en Xbox Series X.

Als ik lees dat de Penrose X gigantisch straks op je hoofd zit dan haak ik namelijk af. Comfort gaat bij mij in enige mate wel voor het geluid. Binnen een bepaalde grens natuurlijk.
In het begin zit hij strak, uiteindelijk wordt de hoofdband soepeler.
Na een maandje zat hij bij mij heerlijk comfortabel.
Je kan hem ook een paar nachten om een kussen klemmen om hem wat losser te krijgen (zelf overigens niet gedaan want dan krijg je straks nog dat hij op je oren gaat hangen)
Grote ergernis qua comfort is het middenstuk van de hoofdband, daar zit een kussentje van niks.
Zolang je haar op je hoofd heb merk je er weinig van, maar heb je korter of geen haar dan gaat de hoofdband daar behoorlijk drukken op één punt.
Kan je wel een cover voor kopen, maar elegant is anders.

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

justifire schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:44:
[...]

In het begin zit hij strak, uiteindelijk wordt de hoofdband soepeler.
Na een maandje zat hij bij mij heerlijk comfortabel.
Je kan hem ook een paar nachten om een kussen klemmen om hem wat losser te krijgen (zelf overigens niet gedaan want dan krijg je straks nog dat hij op je oren gaat hangen)
Grote ergernis qua comfort is het middenstuk van de hoofdband, daar zit een kussentje van niks.
Zolang je haar op je hoofd heb merk je er weinig van, maar heb je korter of geen haar dan gaat de hoofdband daar behoorlijk drukken op één punt.
Kan je wel een cover voor kopen, maar elegant is anders.
Volgens Techne kan je hem nog beter modificeren met aangepaste oorkussens en een cover voor de hoofdband inderdaad:

Twijfel nog of ik dat van plan ben, wil hem wel gaan testen. Haal hem dit weekend denk ik wel even op bij de lokale Hifiklubben vestiging :)

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mag ik noob vragen stellen?

Ik game op de PS5 en gebruik doorgaans de TV speakers (soundbar). Heel soms in-ear's via 3.5 jack.

Nu wil ik vaker met headphones gamen. 3D sound komt dan toch beter tot zijn recht. Ik heb een Denon wireless headset maar ik vind die veelte zwaar (250g), en bluetooth geeft mwb teveel lag.

Vragen:
- Hebben jullie geen last van lag als je via een bluetooth set op de PS5 gamet? Hoe ga je daarmee om?
- Wat zou een goede, lichte, comfortable headset zijn, liefst zonder batterij en bekabeld? budget 100 - 250.

• Mokwai
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 21:46
Iemand die mij misschien kan helpen ?, Ik ben aan mijn linker oor ong 30% doof. Ik zoek een wireless headset, waarbij ik links en rechts apart kan instellen. Dit kan in windows doormiddel van een slider bij een bedraade headset. Maar vaak niet met een draadloze headset imdat deze via de usb reciever 1 kanaal doorgeeft. Steelseries heeft deze optie niet, iemand anders een suggestie? Of iemand die zou willen kijken of de balance optie met zijn of haar draadloze headset wel aanwezig is. Mvg

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:54

Rivanov

Apple freak

GovertNL schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:42:
[...]

Ik kan de Penrose X uren achter elkaar op m'n hoofd hebben en heb nergens last van.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GovertNL
Rivanov schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:15:
[...]

Ik kan de Penrose X uren achter elkaar op m'n hoofd hebben en heb nergens last van.
Deze werkt gemakkelijk op PS5 en Series X toch?
Of is er iets wat ik nog moet weten?

Update:

[Voor 40% gewijzigd door GovertNL op 02-04-2022 18:15]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

GovertNL schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:25:
[...]

Deze werkt gemakkelijk op PS5 en Series X toch?
Of is er iets wat ik nog moet weten?

Update:

[Afbeelding]
Nice! Ik heb ze vanmiddag ook gehaald en ik moet zeggen de beloftes worden waar gemaakt qua geluid! Sea of Thieves hoorde ik elk vogeltje en hout kraken en in Control iets opblazen ging met een heerlijke bas.

Heb zoals eerder aangegeven hem op flat EQ met DTS:X generic over ear gezet en het is smullen!

Vanavond een langere game sessie waarbij zowel de microfoon als het draag comfort getest zullen worden, de laatste viel niet tegen tijdens het testen maar de Steelseries is hier wel duidelijk iets comfortabeler ja.

Edit: had hem wel even aan de PC gehangen om de sidetone uit te zetten en de laatste firmware 0.1.12 erop te zetten, die van mij had 0.1.5 erop

[Voor 6% gewijzigd door hifigamefreak op 02-04-2022 18:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GovertNL
hifigamefreak schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:46:
[...]

Nice! Ik heb ze vanmiddag ook gehaald en ik moet zeggen de beloftes worden waar gemaakt qua geluid! Sea of Thieves hoorde ik elk vogeltje en hout kraken en in Control iets opblazen ging met een heerlijke bas.

Heb zoals eerder aangegeven hem op flat EQ met DTS:X generic over ear gezet en het is smullen!

Vanavond een langere game sessie waarbij zowel de microfoon als het draag comfort getest zullen worden, de laatste viel niet tegen tijdens het testen maar de Steelseries is hier wel duidelijk iets comfortabeler ja.

Edit: had hem wel even aan de PC gehangen om de sidetone uit te zetten en de laatste firmware 0.1.12 erop te zetten, die van mij had 0.1.5 erop
Kom net thuis. Heb hem eerst maar is gewoon aan mijn Iphone gekoppeld en Spotify aangeslingerd. Verdomme das genieten zeg.

Moet nog even uitvogelen hoe ik hem kan updaten. Gekoppeld aan mijn MacBook met usb maar hij wordt in de AudezeHQ app nog niet herkend. Ook geval met app op mijn iPhone.

Na avondeten is verder uitvogelen. Wil alles weer te gehaast doen haha.

Update: updaten is gelukt. Alleen via de app koppelen niet op mijn iPhone.
Rivanov schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:25:
Penrose X ontvangen! FW nu aan het updaten en heb de volgende Preset ingesteld. Gevonden op ResetEra.

[Afbeelding]

:)
Bedankt!

[Voor 16% gewijzigd door GovertNL op 02-04-2022 19:42]

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

De iOS app werkt ook niet helaas. Enkel PC en Android.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GovertNL
Rivanov schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:51:
De iOS app werkt ook niet helaas. Enkel PC en Android.
Haha. Dat verklaart een hoop!

Ik ben verkocht. Ben al maanden op zoek naar een Steelseries 7X. Eigenlijk alleen gevonden op Amazon UK maar vertik het om bijna 40 euro aan invoerkosten te betalen. Kwam op een bedrag van van iets meer dan 230 euro volgens mij.

Nu voor paar euro meer waarschijnlijk een betere headset, heb de andere dan ook niet zelf getest. Bedankt voor degene met de tip dat die nu voor leden bij HiFi Klubben te koop is voor 250 euro. Bij BOL is dat beest 340 eurootjes op moment van checken (vanmiddag).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justifire
  • Nu online
hifigamefreak schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:46:
[...]

Comfort van de 7x is echt ultiem.
Door de extra elastische hoofdband zweeft dat ding echt op je hoofd _/-\o_
Maar ja, geluid lijkt wel uit twee conservenblikjes te komen….

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

GovertNL schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:03:
[...]

Haha. Dat verklaart een hoop!

Ik ben verkocht. Ben al maanden op zoek naar een Steelseries 7X. Eigenlijk alleen gevonden op Amazon UK maar vertik het om bijna 40 euro aan invoerkosten te betalen. Kwam op een bedrag van van iets meer dan 230 euro volgens mij.

Nu voor paar euro meer waarschijnlijk een betere headset, heb de andere dan ook niet zelf getest. Bedankt voor degene met de tip dat die nu voor leden bij HiFi Klubben te koop is voor 250 euro. Bij BOL is dat beest 340 eurootjes op moment van checken (vanmiddag).
Dat was ik, graag gedaan! ;)

Hier bevalt hij ook heel goed, ga nog wel even wat langer testen ivm comfort maar het geluid is geweldig. Gisteren volop genoten van het de verschillende geluiden in Sea of Thieves, het gekke is dat je geluiden wel herkent na ze uren gehoord te hebben maar zoveel duidelijker. Een wereld van verschil, letterlijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

justifire schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:36:
[...]

Comfort van de 7x is echt ultiem.
Door de extra elastische hoofdband zweeft dat ding echt op je hoofd _/-\o_
Maar ja, geluid lijkt wel uit twee conservenblikjes te komen….

_/-\o_ :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GovertNL
hifigamefreak schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:35:
[...]

Dat was ik, graag gedaan! ;)

Hier bevalt hij ook heel goed, ga nog wel even wat langer testen ivm comfort maar het geluid is geweldig. Gisteren volop genoten van het de verschillende geluiden in Sea of Thieves, het gekke is dat je geluiden wel herkent na ze uren gehoord te hebben maar zoveel duidelijker. Een wereld van verschil, letterlijk.
Bedankt vanaf deze kant. Gisteravond nog even paar uur zitten knallen met Vanguard. Wat een genot. Ik had nu meer het idee alsof ik mijn vroegere Pioneer DJ koptelefoon op had van vroeger toen ik nog plaatjes draaide :9

Maar qua gamen was onderstaande headset mijn referentiekader :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amaze86
Turtle Beach Multiplatform Stealth 700 Gen2 MAX for Xbox,PC,PS5,Nintendo,Mobile
Prijs €199 Release in Mei.
https://www.businesswire.com/news/home/20220404005241/en/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Finraziel
Naar aanleiding van de video van The Techne die hier een tijd geleden gedeeld was (deze) heb ik vervangende earcushions besteld voor mijn Audeze Penrose X. Ik heb ze besteld van Brainwavz (deze) omdat de verzendkosten mee vielen en het een Europese shop leek. Uiteindelijk bleek dat ik niet goed genoeg opgelet had want het werd gewoon vanuit Hongkong verzonden dus moest alsnog dik 10 euro bijbetalen aan Postnl, maar ja.

Het resultaat mag er echter zijn vind ik zelf. Eerste indruk is dat hij een stuk comfortabeler zit en hij ziet er ook veel beter uit omdat dat lelijke groen nu bedekt is. Monteren viel heel erg mee, ik ben niet echt handig met geplakte dingen los maken zonder schade maar is gelukt. Ik heb een grote platte schroevendraaier gepakt, geen mes wat hij gebruikte... Meeste gepiel was om de sneetjes waar de clips doorheen moeten goed te krijgen. Ik heb met een scherp keukenmesje gaatjes geprikt en vervolgens met een fijn nagelschaartje een stukje ingeknipt. Het materiaal is stevig zat en voelt niet alsof het makkelijk verder scheurt.

Geluid klinkt nog steeds goed... Ik ben niet goed genoeg in het analyseren van geluid om te zeggen of er iets veranderd is door de andere kussens. Moest wel echt duidelijk het ding even wat groter afstellen. De kussens zijn ook een stuk dikker waardoor mijn oren de binnenkant niet meer raken. De druk had ik al niet heel veel last van maar is wel duidelijk minder. Ik heb hem nog niet echt lang genoeg gebruikt en het is ook niet heel warm momenteel, maar ik ben vrij zeker dat dit ook bij lange game sessies en in warm weer veel gaat helpen.

Ik ben happy, kan deze mod absoluut aanraden :)

• justifire
  • Nu online
Finraziel schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:29:
Naar aanleiding van de video van The Techne die hier een tijd geleden gedeeld was (deze) heb ik vervangende earcushions besteld voor mijn Audeze Penrose X. Ik heb ze besteld van Brainwavz (deze) omdat de verzendkosten mee vielen en het een Europese shop leek. Uiteindelijk bleek dat ik niet goed genoeg opgelet had want het werd gewoon vanuit Hongkong verzonden dus moest alsnog dik 10 euro bijbetalen aan Postnl, maar ja.

Het resultaat mag er echter zijn vind ik zelf. Eerste indruk is dat hij een stuk comfortabeler zit en hij ziet er ook veel beter uit omdat dat lelijke groen nu bedekt is. Monteren viel heel erg mee, ik ben niet echt handig met geplakte dingen los maken zonder schade maar is gelukt. Ik heb een grote platte schroevendraaier gepakt, geen mes wat hij gebruikte... Meeste gepiel was om de sneetjes waar de clips doorheen moeten goed te krijgen. Ik heb met een scherp keukenmesje gaatjes geprikt en vervolgens met een fijn nagelschaartje een stukje ingeknipt. Het materiaal is stevig zat en voelt niet alsof het makkelijk verder scheurt.

[Afbeelding]

Geluid klinkt nog steeds goed... Ik ben niet goed genoeg in het analyseren van geluid om te zeggen of er iets veranderd is door de andere kussens. Moest wel echt duidelijk het ding even wat groter afstellen. De kussens zijn ook een stuk dikker waardoor mijn oren de binnenkant niet meer raken. De druk had ik al niet heel veel last van maar is wel duidelijk minder. Ik heb hem nog niet echt lang genoeg gebruikt en het is ook niet heel warm momenteel, maar ik ben vrij zeker dat dit ook bij lange game sessies en in warm weer veel gaat helpen.

Gewoon over de originele kussens heen geplakt of is het definitief bye-bye garantie ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Finraziel
justifire schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:08:
[...]

Gewoon over de originele kussens heen geplakt of is het definitief bye-bye garantie ?
Nee je moet de originele kussens er af halen. Die zitten geplakt op een stukje plastic wat in de rest van de headset klikt. Op zich kun je ze weer terug plakken maar dat ga je mogelijk wel zien ja.
Ik weet niet of dat de garantie om zeep helpt, in het ergste geval zou je nog nieuwe earpads van Audeze zelf kunnen kopen, die kun je er op klikken en dan is ie weer zoals hij uit de doos komt. Het zou eigenlijk geen invloed op garantie mogen hebben wat betreft eventuele defecten aan de electronica want je hebt alleen iets met de pads gedaan en die zijn ontworpen om los te kunnen (ze verkopen immers zelf vervangende pads), maar ja ze kunnen natuurlijk moeilijk doen.

• Amaze86
@Finraziel Is dat pc versie...dacht dat xbox versie geel was qua kleur.

• Finraziel
Amaze86 schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:45:
@Finraziel Is dat pc versie...dacht dat xbox versie geel was qua kleur.
De earpads die er nu op zitten die zitten over dat plastic deel heen gespannen, zie eerste linkje op YouTube waar het getoond wordt hoe je dat doet. Er zijn voor zover ik weet geen specifiek voor dit model ontworpen aftermarket earpads op de markt, dit zijn universele die met een klein beetje hobbyen er op passen. En dus als voordeel dat dat lelijke geel/groen bedekt is :)

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
@Finraziel Mooie pads. Ben wel fan van die suede pads, maar vraag me af hoe dat op lange termijn eruit gaat zien.

Heb zelf andere pads gekocht met velours ipv suede. Dat heeft m'n huidig A20 Gen2 ook en dat ziet er na een jaar nog uit als nieuw.

Overigens gebruik ik nu m'n oude Sony Gold dagelijks voor Teams gesprekken en het nep leer is echt helemaal aan het loslaten met als gevolg dat m'n zijkanten van m'n gezicht en hals onder de zwarte nepleer stukjes zitten. Daarom voor mij nooit meer een headset met van dat nep leer.

• Finraziel
Ja dat pu leer is eigenlijk best wel crap... Heb dat ook gehad met een oude headset inderdaad, en mijn oude gaming stoel (een Maxnomic) ging na een jaar of 5 ook als een gek vervellen.
Heb daarom bij de volgende stoel ook voor stof gekozen (softweave van secret labs).
Bij deze pads eigenlijk niet nagedacht over velours/suede, de cooling gel leek me gewoon wel fijn en wou in ieder geval geen pu leer :P (want is ook zweterig)
Zal wel zien hoe ze zich met de tijd houden maar anders bestel ik wel weer een keer andere pads.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:32
Wanneer komt de Rig 800 Pro HX uit in België. Deze is all enkele maanden uit in Amerika. Heeft 24 uur batery life is pc Xbox one/Xbox Series X .En is met Base Station voor op te laden. En er is ook een versie voor PlayStation en pc https://www.amazon.com/RI...ion-Station/dp/B09KDGDCVC en YouTube YouTube: Dolby Atmos On Xbox and PC! Rig 800 Pro HX Headset Review

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 23:54
Grappig bericht op Reddit, iemand heeft de 7x + gekocht, blijkbaar idem aan de 7x maar dan met usb-c https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share geen idee of het echt is of een hoax

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Protax
Heb sinds een paar dagen, de nieuwste Turtle Beach in huis. Moet zeggen, dat dit echt een hele fijne headset is! Qua comfort en geluid, echt top. Reden dat ik opnieuw geswitched ben, is dat deze wel beschikt over BT en dat maakt het thuiswerken echt een stuk fijner ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amaze86
tzzz schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:29:
Grappig bericht op Reddit, iemand heeft de 7x + gekocht, blijkbaar idem aan de 7x maar dan met usb-c https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share geen idee of het echt is of een hoax
Net als bij 7P+, zou eerder voor 7X+ gaan als je ook een ps5 en xbox hebt.

@Protax Turtle Beach Stealth gen 2 MAX? Lees er goede dingen over, speel je op ps5 of xss/x...de normale gen 2 heeft best vaak connectie problemen met xsx. Hopelijk hebben ze dat gefixt bij MAX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Protax
Amaze86 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:02:
[...]

Net als bij 7P+, zou eerder voor 7X+ gaan als je ook een ps5 en xbox hebt.

@Protax Turtle Beach Stealth gen 2 MAX? Lees er goede dingen over, speel je op ps5 of xss/x...de normale gen 2 heeft best vaak connectie problemen met xsx. Hopelijk hebben ze dat gefixt bij MAX
Heb hem getest op de PS5 / PC en directe koppeling met BT, alles werkt perfect! Bediening is ook erg prettig en simpel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:28
Finraziel schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:29:

[Afbeelding]

Heb je een specifieke reden waarom je voor Brainwavz gekozen hebt en niet voor Wicked Cushions?
Hier ook al tijdje aant twijfelen om dit te doen met mijn Audeze Penrose X….

Xbox Gamertag: Urbanus4809

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Finraziel
Snakefoodjah schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:01:
[...]

Heb je een specifieke reden waarom je voor Brainwavz gekozen hebt en niet voor Wicked Cushions?
Hier ook al tijdje aant twijfelen om dit te doen met mijn Audeze Penrose X….
Nee, nou ja, omdat ik met mijn duffe kop dacht dat het een Europese shop was (wat dus niet klopte).

• nedius004
Als ik een soundbar of een surround systeem koop die verbonden is via hdmi. Kan ik dan de optical gebruiken van de soundbar of surround systeem. Voor mijn headset te verbinden via optical.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
GovertNL schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:03:
[...]

Bedankt voor degene met de tip dat die nu voor leden bij HiFi Klubben te koop is voor 250 euro.
Dit was tijdelijk ? Ik zie het namelijk niet dat hij 250€ kost, tenzij je een outlet model koopt die iemand dus terug heeft gestuurd.

Edit: waarom ik nooit meer nep leer wil.

[Voor 37% gewijzigd door MRE-Inc op 19-05-2022 11:06]

• Finraziel
MRE-Inc schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:04:
[...]

Dit was tijdelijk ? Ik zie het namelijk niet dat hij 250€ kost, tenzij je een outlet model koopt die iemand dus terug heeft gestuurd.

[Afbeelding]
Vooral ook leuk als je dan 2 uur later langs een spiegel loopt en nog van die zwarte vlokjes op je gezicht ziet :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

[...]

Het was een ledenaanbieding die blijkbaar tijdelijk was inderdaad.

Overigens lid worden kost je niks en krijg je standaard 5 jaar garantie en 60 dagen niet goed geld terug garantie dus is het altijd waard.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
Finraziel schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:22:
[...]

Vooral ook leuk als je dan 2 uur later langs een spiegel loopt en nog van die zwarte vlokjes op je gezicht ziet :+
Gezicht, hals, armen, broek, alles zit er onder :(

Overigens vraag ik me wel af hoe de Audeze Penrose X zich verhoudt tot mijn Astro A20 Gen2. Ik lees hier verhalen dat men in bv Sea of Thieves detail geluid hoort etc. Maar dat hoor ik ook al met mijn A20. In een potje Battlefield 5, hoor ik gewoon de irritante vliegen om je heen zoemen. Dat is dermate realistisch dat ik mezelf er wel eens op betrap dat ik dan in mijn eigen woonkamer in het rond kijk, waar die dan vliegt.

Laat ik het anders zeggen, ik heb niet het gevoel dat ik qua details iets mis met mijn huidige headset. Ben dan ook wel benieuwd hoe ik eea moet plaatsen qua verschil. Is dat het verschil tussen een oude auto uit 1986 en een nieuwe van 2022 of is het verschil veel kleiner ?

[Voor 55% gewijzigd door MRE-Inc op 19-05-2022 13:56]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Exactor it
MRE-Inc schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:50:
[...]

Gezicht, hals, armen, broek, alles zit er onder :(

Overigens vraag ik me wel af hoe de Audeze Penrose X zich verhoudt tot mijn Astro A20 Gen2. Ik lees hier verhalen dat men in bv Sea of Thieves detail geluid hoort etc. Maar dat hoor ik ook al met mijn A20. In een potje Battlefield 5, hoor ik gewoon de irritante vliegen om je heen zoemen. Dat is dermate realistisch dat ik mezelf er wel eens op betrap dat ik dan in mijn eigen woonkamer in het rond kijk, waar die dan vliegt.

Laat ik het anders zeggen, ik heb niet het gevoel dat ik qua details iets mis met mijn huidige headset. Ben dan ook wel benieuwd hoe ik eea moet plaatsen qua verschil. Is dat het verschil tussen een oude auto uit 1986 en een nieuwe van 2022 of is het verschil veel kleiner ?
De Astro A20 ken ik niet. Ik ben onlangs overgegaan van Steelseries 9x naar de Penrose. Dat was een enorme stap in detail van geluid. Van voetstappen in Halo (die hoor ik niet met de 9x en luid en duidelijk met de Penrose) tot de stemmen in je hoofd bij Senua's sacrifice. Echt veel gedetailleerder.

Daartegenover staat dat de microfoon echt leip irritant is bij de Penrose.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GovertNL
[...]

[Afbeelding]
Yes was tijdelijk voor langere tijd dat wel. Dus niet voor een outlet model.
Gelijk toegeslagen: wat geniet ik van deze headset zeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 09:53
Steelseries heeft een nieuwe Headset lijn uitgebracht en ik ben errg benieuwd naar gebruikersreviews en de bouwkwaliteit van o.a. de hinge. Dit omdat de hinge bij b.v. de voorgaande arctis reeks nogal veel gebreken had.

Arctis Nova heeft o.a. nu ook ANC, iets wat voor mij persoonlijk een fijne feature zou zijn.
Even afwachten dus op de gebruikersreviews!

Specs en info:
https://steelseries.com/a...e=twitter&utm_term=global

[Voor 20% gewijzigd door Freeman op 24-05-2022 16:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:20

SD5k

>4&X

Freeman schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:43:
Steelseries heeft een nieuwe Headset lijn uitgebracht en ik ben errg benieuwd naar gebruikersreviews en de bouwkwaliteit van o.a. de hinge. Dit omdat de hinge bij b.v. de voorgaande arctis reeks nogal veel gebreken had.

Arctis Nova heeft o.a. nu ook ANC, iets wat voor mij persoonlijk een fijne feature zou zijn.
Even afwachten dus op de gebruikersreviews!

Specs en info:
https://steelseries.com/a...e=twitter&utm_term=global
Lijkt me echt de perfecte gaming headset, op de prijs van €379,99 na dan. -O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Protax
Ik heb de gok genomen en heb hem besteld, kan mijn andere headset die ik onlangs heb besteld nog retourneren.

Ik heb hier een code, waarmee je €45,60 korting krijgt!

MATAFE12

Acties:
  • 0Henk 'm!

• justifire
  • Nu online

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Amaze86
Protax schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:01:
Ik heb de gok genomen en heb hem besteld, kan mijn andere headset die ik onlangs heb besteld nog retourneren.

Ik heb hier een code, waarmee je €45,60 korting krijgt!

MATAFE12
Thx.

[Voor 16% gewijzigd door Amaze86 op 24-05-2022 19:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freeman
Ik begrijp enkel de gegeven specificaties niet van de speaker drivers.

Bij de Arctis Nova Pro Wireless staat:

Bij de Arctis Pro Wireless staat:

Het zijn toch dezelfde speakers? Of begrijp ik het verkeerd?

[Voor 7% gewijzigd door Freeman op 24-05-2022 19:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amaze86
Ben benieuwd wanneer Astro met nieuwe line-up komt.

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 14:58
Weet iemand of de Arctis serie (of de 7x in het bijzonder) een functie heeft om het omgevingsgeluid te horen via de heatset? Dus dat ik de kids kan horen roepen als ik met de headset op zit, bijvoorbeeld?

Weet niet zo goed op welke term is moet zoeken om hier info over te vinden. Op mijn Jabra setje noemen ze dat 'hear through', maar dat lijkt niet echt een term te zijn waar ik iets mee vind.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Beempje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:07:
Weet iemand of de Arctis serie (of de 7x in het bijzonder) een functie heeft om het omgevingsgeluid te horen via de heatset? Dus dat ik de kids kan horen roepen als ik met de headset op zit, bijvoorbeeld?

Weet niet zo goed op welke term is moet zoeken om hier info over te vinden. Op mijn Jabra setje noemen ze dat 'hear through', maar dat lijkt niet echt een term te zijn waar ik iets mee vind.
Sidetones heet dat. Heeft hij in principe wel, maar ik weet niet of hij gemaakt is om dat alleen van jouw stem op te pikken, en niet van geluiden in de omgeving. Ik vermoed een beetje dat eerste.

• Beempje
Sissors schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:26:
[...]

Sidetones heet dat. Heeft hij in principe wel, maar ik weet niet of hij gemaakt is om dat alleen van jouw stem op te pikken, en niet van geluiden in de omgeving. Ik vermoed een beetje dat eerste.
Ja dat had ik gezien idd, maar dat lijkt me, zoals je al aangeeft, niet hetzelfde. Sowieso geen idee hoe gangbaar een dergelijke functie is op dit soort headsets. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die niet het gezin wil wakker maken met game-geluid, maar tegelijkertijd wel wil kunnen horen wat er om hem heen gebeurt :P

Edit: even verder gezocht maar het lijkt erop (en dat is logisch, natuurlijk) dat het headsets met ANC zijn die dit kunnen. De Arctis 7 heeft dat niet (echt).

[Voor 11% gewijzigd door Beempje op 25-05-2022 11:01]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Beempje
Nog even terugkoppeling: ik heb de Arctis Nova Pro besteld. Die heeft ANC met "transparency mode", wat precies is wat ik wil. Is meteen een headset voor alles; Xbox, PS5, films, muziek. Moet ook wel voor die prijs.

• Freeman
Beempje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:43:
Nog even terugkoppeling: ik heb de Arctis Nova Pro besteld. Die heeft ANC met "transparency mode", wat precies is wat ik wil. Is meteen een headset voor alles; Xbox, PS5, films, muziek. Moet ook wel voor die prijs.
Wel de Xbox versie gehaald dan toch? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beempje
Freeman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:48:
[...]

Wel de Xbox versie gehaald dan toch? :P
Haha, jazeker! :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Beempje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:43:
Nice, zou graag de bevindingen horen, hier nog tevreden met de Penrose X maar deze headset hou ik toch ook zeker ff in de gaten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Wow die ziet er inderdaad goed uit. Ook de multi-device support via 2 USB aansluitingen ziet er goed uit.
Leuke opvolger van m'n Penrose X zodra die overleden is. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedius004
Mijn Penrose X laad all een tijdje niet op .Heb all verschillende headsets gekocht Astro A40 tr pro ...En heb toch deze week de Arctis nova Wireless gekocht. Heb hem gekocht voor 15% korting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik kreeg gisteren mijn Penrose X met geen mogelijkheid meer aan, was volledig opgeladen.

Ik dacht gelijk een 'excuus' om eens goed naar die nieuwe Steelseries te gaan kijken :+

Volledige reboot loste het probleem op dus hou mijn geld toch nog maar ff vast.

Wel benieuwd naar gebruikers ervaringen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Protax

Daar gaan we 🥰

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freeman
Oh wat gaaf! Stiekem ben ik jaloers :')

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exactor it
Ik ben erg ontevreden over de microfoon van de Penrose en overweeg hem te ruilen, met wat bij betaling, voor deze joekel. Ik ben vooral benieuwd naar je ervaringen met de microfoon als je die op termijn zou willen delen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amaze86
@Protax: Waarom niet voor xbox versie gegaan?werkt ook PS5, en handig bij doorverkoop :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Protax
Amaze86 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:26:
@Protax: Waarom niet voor xbox versie gegaan?werkt ook PS5, en handig bij doorverkoop :)
Niet bij nagedacht en heb een tijd terug mijn Xbox verkocht (ook niet meer in de planning, speel amper op console).

Als ik iets meer had nagedacht, had ik wel die versie besteld ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-05 10:52
Exactor it schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:08:
[...]

Ik ben erg ontevreden over de microfoon van de Penrose…
Wat zijn je klachten precies? Gewoon nieuwsgierig hoor :)

Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exactor it
Chabio schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:16:
[...]

Wat zijn je klachten precies? Gewoon nieuwsgierig hoor :)
Het zijn vooral de klachten van mijn Xbox vriendjes. :) mic valt vaak weg en komt ook vaak te hard door.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-05 10:52
Ah ok. Dat is Irritant ja. Herken het overigens niet (gelukkig ;) )

Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Finraziel
Protax schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:47:
[...]

Niet bij nagedacht en heb een tijd terug mijn Xbox verkocht (ook niet meer in de planning, speel amper op console).

Als ik iets meer had nagedacht, had ik wel die versie besteld ;-)
Ach, heb je tenminste ook niet dat mooie kotsgroene kleurtje :')
Als ik geen Xbox had en vrij zeker was dat er geen zou komen zou ik alleen daarom denk ik al niet voor de x versie gaan (al is het plastic bij mij nu gelukkig bedekt door de aftermarket earpads waardoor het ding volledig zwart is).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 17:43

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ben ook erg benieuwd… mijn linker earshell van mijn penrose was afgebroken en had hem opgestuurd voor garantie… maar de leverancier wil de headset crediteren en krijg de vraag wat ik reeel vind om terug te krijgen… echt heel bijzonder, maar mogelijk wil ik hem niet meer terug, en ga ik voor een andere kijken… dus graag zie ik je ervaringen snel tegemoet :)

De recensies zijn wel erg positief, maar dat mag natuurlijk ook wel voor dat geld :). Morgen maar eens kijken.

[Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-05-2022 23:25]

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• justifire
  • Nu online

Alles lijkt te kloppen op twee kleine minpuntjes na :
- soort hobbel in de headband die kan gaan irriteren op je hoofd
- geluid kan behoorlijk geïsoleerd klinken
Mooie headset hoor :Y

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Protax
justifire schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 06:17:
[YouTube: SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless Headset Review - Deep Technical Dive!]
Alles lijkt te kloppen op twee kleine minpuntjes na :
- soort hobbel in de headband die kan gaan irriteren op je hoofd
- geluid kan behoorlijk geïsoleerd klinken
Mooie headset hoor :Y
Hobbel op de headband heb ik geen last van. Gister de headset binnen gekregen, opgezet en vannacht om 0:30 afgezet. Overdag diverse Teams calls mee bijgewoond, muziek geluisterd etc., 's avonds zitten gamen en de batterij was nog steeds op 100%.

Headset zit super comfortabel, helemaal geen last van clamping of dat soort klachten (en achter de pc draag ik een bril).

Qua geluid is het ook super. Dat geïsoleerd klinken, komt misschien omdat zijn mic aanstaat en teruggeschoven zit in de headset.

Moet zeggen dat ik echter onder de indruk ben van dit product, echt een hele fijn headset.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• xeoMe
  • Laatst online: 17:48
Sinds vandaag ook steelseries nova pro in gebruik.

- Headset zit comfortabel ik had hem alleen iets steviger willen hebben, als ik "headbang" dat voel ik hem heen en weer schuiven en had liever dat die steady bleef zitten.
- in de oorschelpen zitten microfoons voor de noise canceling en die kun je voelen in je oorschelp (hier heb ik dus helaas last van en irriteert wel)
- noise canceling is goed maar ben nu de XM5 gewend en dat is natuurlijk wel andere koek.
- prijs

- headset voelt robuust.
- swappable battery is echt een must voor wireless headsets.
- veel opties binnen de software
- gamedac
- geluid

Ben op dit moment de Sony XM5 gewend en de Astro A50 gen4 maar die is even weg voor RMA.
Ik geef het even de tijd.

[Voor 8% gewijzigd door xeoMe op 31-05-2022 16:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

uchiha tijntje schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:58:
[...]

Ben ook erg benieuwd… mijn linker earshell van mijn penrose was afgebroken en had hem opgestuurd voor garantie… maar de leverancier wil de headset crediteren en krijg de vraag wat ik reeel vind om terug te krijgen… echt heel bijzonder, maar mogelijk wil ik hem niet meer terug, en ga ik voor een andere kijken… dus graag zie ik je ervaringen snel tegemoet :)

De recensies zijn wel erg positief, maar dat mag natuurlijk ook wel voor dat geld :). Morgen maar eens kijken.
8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:58:
[...]

Het enige juiste antwoord op die vraag is: een werkende headset of het complete aankoopbedrag. Of mocht je ook betalen wat je zelf reëel vond bij de aankoop? :+

[Voor 5% gewijzigd door Exactor it op 31-05-2022 16:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• justifire
  • Nu online
Exactor it schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:24:
[...]

Het enige juiste antwoord op die vraag is: een werkende headset of het complete aankoopbedrag. Of mocht je ook betalen wat je zelf reëel vond bij de aankoop? :+
Buiten de garantie ?
Klinkt als coulance.
Zou zeker voor het volledige aankoopbedrag gaan, maar of dat reëel is ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amaze86
The Techne review Steelseries Arctis Nova Pro Wireless!

Bedrade versie

[Voor 26% gewijzigd door Amaze86 op 31-05-2022 18:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

justifire schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:51:
[...]

Buiten de garantie ?
Klinkt als coulance.
Hoe dan ook. :) Morgen die nieuwe arctis bestellen, werk overmorgen thuis dus dan kan ik lekker het pakketje aannemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exactor it
justifire schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:51:
[...]

Buiten de garantie ?
Klinkt als coulance.
Ik weet niet of hij buiten garantie is. Dat weet alleen de eigenaar met aankoopbon die goed gekeken heeft naar de richtlijnen van de consumentenbond. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• justifire
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:29:
[...]

Hoe dan ook. :) Morgen die nieuwe arctis bestellen, werk overmorgen thuis dus dan kan ik lekker het pakketje aannemen.
Benieuwd naar jouw ervaring betreffende het geluid in vergelijk met planars :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

justifire schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:33:
[...]

Benieuwd naar jouw ervaring betreffende het geluid in vergelijk met planars :)
Wat zijn planars?

En headset was 1 jaar en 3 maanden. Afhankelijk van welke site je volgt buiten de wettelijke garantie behalve als je de 2 jaar garantie als waarheid in NL aanneemt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EstherJamie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-04 14:13
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar hulp, want ik kom er niet meer uit.
Mijn zoontje heeft een gaming pc en een arctis 5 headset. Vanmiddag deed in 1x zijn mic het niet meer, geen tussentijdse update gehad, instelling nagekeken, drivers opnieuw geinstalleerd, andere poort geprobeerd, alle opties welke je kan vinden op google als je zoekt op Arctis 5 mic doesn't work, maar niets helpt. Heb de headset ingeplugd in mijn laptop en daar doet hij het wel gewoon. Overig geluid werkt overigens wel via zijn headset. Iemand nog enig idee wat het probleem kan zijn? (PS als deze vraag niet in dit topic hoort, kan iemand mij dan laten weten waar ik deze het beste kan plaatsen?)

Thks alvast, ook namens mijn ondertussen gefrustreerde kind

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Finraziel
uchiha tijntje schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:44:
[...]

Wat zijn planars?

En headset was 1 jaar en 3 maanden. Afhankelijk van welke site je volgt buiten de wettelijke garantie behalve als je de 2 jaar garantie als waarheid in NL aanneemt :)
Die dingen in de Penrose waar die geluid mee maakt, as in, het is een planar magnetic headphone. Ben ook wel benieuwd hoe je het geluid gaat ervaren. De Penrose is voor mij zo'n klasse apart in geluiden van elkaar kunnen onderscheiden... Dat had ik nog nooit gehoord. Maar aan de andere kant heb ik ook niet echt andere hele highend koptelefoons gehoord of zo...

Welke winkel had je de Penrose trouwens gekocht als je dat wil delen? Klubben geeft 5 jaar garantie, mag hopen dat jij hem dan elders gekocht had en niet dat dit hun idee van die garantie is. De Nederlandse wet is verder niet heel duidelijk, maar 1 jaar en 3 maanden vind ik nou niet echt een redelijke levensduur voor een headset van 300 euro. Ik zou dus ook zeggen volledig bedrag is redelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justifire
  • Nu online
Ik had destijds mijn Penrose X gebricked door een foutieve firmware update.
Even klubben hifi gecontact, mijn headset opgestuurd naar hun en twee dagen later had ik een nieuwe van ze retour :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exactor it
Finraziel schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:05:
[...]

Die dingen in de Penrose waar die geluid mee maakt, as in, het is een planar magnetic headphone. Ben ook wel benieuwd hoe je het geluid gaat ervaren. De Penrose is voor mij zo'n klasse apart in geluiden van elkaar kunnen onderscheiden... Dat had ik nog nooit gehoord. Maar aan de andere kant heb ik ook niet echt andere hele highend koptelefoons gehoord of zo...

Welke winkel had je de Penrose trouwens gekocht als je dat wil delen? Klubben geeft 5 jaar garantie, mag hopen dat jij hem dan elders gekocht had en niet dat dit hun idee van die garantie is. De Nederlandse wet is verder niet heel duidelijk, maar 1 jaar en 3 maanden vind ik nou niet echt een redelijke levensduur voor een headset van 300 euro. Ik zou dus ook zeggen volledig bedrag is redelijk.
Enige probleem is dat bewijslast op normaal gebruik op de consument ligt als iets stuk gaat na 6 maanden. Anderzijds geeft Audeuze 24 maanden fabrieksgarantie in de EU. Daar kan @uchiha tijntje best naar verwijzen in zijn onderhandelingen met 'matige b-webshop x'.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Finraziel schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:05:
[...]

Het was in ieder geval geen Klubben. Wil het best ff DM’en maar het was een seller via bol.com. Zelf gewoon niet slim om niet bij een grote bekende keten te bestellen. Maar komt goed. :)

Zelf ben ik totaal geen audiofiel… en onderscheid in headset geluid etc kan ik op zich wel horen maar totaal niet beschrijven. Misschien raar om er dan zo’n bedrag voor aan uit te geven. Maar ik heb elke dag wel een paar uur een headset op dus dan mag het ook wel wat kosten. Het belangrijkste aspect zal zijn of ik in Halo Infinite de voetstappen goed hoor :P

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Heb inmiddels de Arctis Nova Pro binnen en beetje mee aangekloot. Zit lekker en geluid is prima :) Ben totaal niet de geschikte persoon om een review te schrijven. Mocht iemand met deze headset wat leuke settings willen delen, graag want ik heb geen idee wat ik doe :P

• haelerien
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-05 10:36
uchiha tijntje schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:03:
Heb inmiddels de Arctis Nova Pro binnen en beetje mee aangekloot. Zit lekker en geluid is prima :) Ben totaal niet de geschikte persoon om een review te schrijven. Mocht iemand met deze headset wat leuke settings willen delen, graag want ik heb geen idee wat ik doe :P
Ik heb deze ook in het vizier, maar vraag me vooral af hoeveel de microfoon oppikt van omgevingsgeluiden? Mijn setup staat in de living, en ik wil vermijden dat de serie van mijn vrouw hoorbaar is op Discord :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Beempje
Ik heb m ook binnen (sinds gisteren). Eerste indrukken zijn... gemixt.

Qua techniek tot dusver prima. Nog niet heel veel gebruikt uiteraard sinds gisteren. Even op Xbox getest, maar nog niet uitgebreid. Verder een beetje muziek aan het luisteren. So far so good. Testing continues.

MAAR.

Er is een probleem qua comfort. Op zich zit de headset prima, op het eerste gezicht lekker comfortabel. Lekker zachte oorkussens. Maar na een half uurtje ofzo wordt de set waanzinnig oncomfortabel, en wel hierom:
In de cups/oorschelp/whatever (het deel dat op je oren zit) zit aan de binnenkant in het midden een uitsteeksel. Naar het schijnt is dit de microfoon voor ANC. Maar deze steekt uit tov de rest van de cup! En waar komt die tegenaan als die uitsteekt? Precies, tegen je oor. Dus lang verhaal kort: ik zit constant met een hard stuk plastic dat in mijn oorschelp prikt.

Nu ben ik wat aan het experimenteren met andere manieren van dragen, waarbij die ANC mic meer in mijn oorschelp valt ipv er tegenaan. Met wisselend succes. Soms lukt het even, maar dan zakt de headset langzaam van mijn hoofd, of zit ie ergens anders niet lekker.

Op Reddit kwam ik al verschillende topics tegen met mensen die hetzelfde issue hebben. Een veelgehoorde (potentiele) oplossing zou zijn het vervangen van de oorkussens met een wat dikkere variant. Veel mensen schijnen dat bij de vorige editie ook gedaan te hebben (al had die geen ANC en dus geen oorprikmic). Maar, omdat de set nog zo nieuw is, zijn er nog geen andere oorkussen te krijgen.

Overigens zijn er ook zat mensen die geen enkele last hebben van de ANC mics. Het hangt maar net af van de vorm van je oor. Ik heb net pech, zo lijkt het.

Had ik dit vantevoren geweten dan had ik absoluut niet deze set gekocht. Of in ieder geval, nog niet. Want zodra de kussens te vervangen zijn kan dit opgelost worden. Voor nu is het een beetje klooien een pielen om geen geprik in je oor te hebben. YMMV of course.

Edit:
Zie hier de oorprikmic. Weet niet zeker hoe zichbaar het is, maar dat rondje in het midden steekt dus zo'n 4 a 5 mm uit tov van de rest van de schelp:

[Voor 10% gewijzigd door Beempje op 02-06-2022 16:53]

• Freeman
Ik kwam dit een paar dagen geleden inderdaad tegen in een review tegen op YouTube

(timestamp: 5:15)

Ik kreeg al wat twijfel hoe dit bij mij zou zijn, mocht ik deze gaan bestellen t.z.t.
Bij zowel de Arctis 7 als de Wireless Pro had ik nieuwe bredere oorkussens besteld voor betere comfort, wellicht passen deze ook op de Nova.

[Voor 4% gewijzigd door Freeman op 02-06-2022 18:42]

• Beempje
Freeman schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:41:

Ik kreeg al wat twijfel hoe dit bij mij zou zijn, mocht ik deze gaan bestellen t.z.t.
Bij zowel de Arctis 7 als de Wireless Pro had ik nieuwe bredere oorkussens besteld voor betere comfort, wellicht passen deze ook op de Nova.
Volgens verschillende mensen op reddit passen die niet en zijn er nog geen vervangende oorkussens te krijgen die passen. Maar die gaan vast komen.

• Amaze86
@uchiha tijntje En heb je spijt van je overstap naar nova wireless? Audeze Penrose klinkt veel beter dan de Arctis nova wireless op consoles dan.

Die 100mm planar drivers maken echt het verschil in Penrose, hopelijk dat ze ooit met een v2 komen met betere materialen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Amaze86 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 07:41:
@uchiha tijntje En heb je spijt van je overstap naar nova wireless? Audeze Penrose klinkt veel beter dan de Arctis nova wireless op consoles dan.

Die 100mm planar drivers maken echt het verschil in Penrose, hopelijk dat ze ooit met een v2 komen met betere materialen.
Ik heb helemaal geen spijt. De Nova vind ik fijner zitten dan de penrose. Dat vind ik eigenlijk nog het belangrijkste. Verder wel fijn dat er 2 accu’s worden meegeleverd die je kunt hotswappen en direct worden opgeladen in de dock.

Zoals ik verder aangaf ben ik niet echt gevoelig voor de kwaliteit van het geluid. Zeker niet nu er een kleine maand tussen heeft gezeten tussen de Penrose en Nova zou ik het verschil niet kunnen noemen. Mij gaat het vooral om bijv de voetstappen in Halo en die hoor ik erg goed. Heb jij ze alletwee?

[Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-06-2022 10:16]

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee