Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Amaze86 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:12:
Steelseries arctis 7 bij amazon.fr warwhoyse deal €+-60 https://www.amazon.fr/Ste...s+7&qid=1630314638&sr=8-2

Bij meeste is alleen de doos open geweest, sla je slag. PS4,PS5,PC, en bekabeld xbox. (lees ook reacties op pepper)
Thanks voor de tip, Is dat een goede headset?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Steelseries arctis 7 bij amazon.fr warwhoyse deal €+-60 https://www.amazon.fr/Ste...s+7&qid=1630314638&sr=8-2

Bij meeste is alleen de doos open geweest, sla je slag. PS4,PS5,PC, en bekabeld xbox. (lees ook reacties op pepper)
Ik zie er alleen een paar van 78 met cosmetische schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:49
Jackson6 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:50:
[...]

Ik zie er alleen een paar van 78 met cosmetische schade.
Meestal zijn het nieuwe headsets, je kan het proberen zo niet stuur je die terug, je krijgt nog korting tijdens afrekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Amaze86 op 30-08-2021 14:41 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Amaze86 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:40:
[...]

Meestal zijn het nieuwe headsets, je kan het proberen zo niet stuur je die terug, je krijgt nog korting tijdens afrekenen.
Ik ga er wel ff eentje bestellen, hoop alleen wel dat eventueel retouren naar Amazon.fr makkelijk en/of gratis is vanuit Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:41

SD5k

>4&X

Bedankt voor de tip! In mijn ervaringen zijn Warehouse deals hit-and-miss, maar voor dit bedrag wil ik de gok wel wagen, ik kwam uiteindelijk uit op ongeveer €62 incl verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter

Ik zie geen Xbox erbij staan, is er geen versie voor de Xbox?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
G_Dragon schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

Ik zie geen Xbox erbij staan, is er geen versie voor de Xbox?
helaas geen xbox versie voor dit bedrag.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Amaze86 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:08:
[...]

helaas geen xbox versie voor dit bedrag.
Jammer maar is niet anders :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Amaze86 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:40:
[...]

Heb de Arctis 7 Wireless binnen, de doos zag er flink gehavend uit, maar de headset is echt als nieuw. Nergens beschadigingen, zo meteen maar even aansluiten.

Toch mooi voor 61 euro ipv 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 17:11
Amazon.de heeft weer op geselecteerde warehousedeals 30% korting!
Ook enkle Arctis, Turtle Beach en Astro setjes.

Zelf zojuist de Turtle Beach Stealth 700 Gen 2 ps4/5 aangeschaft.
Als nieuw voor 77,64 en dus nog -30 procent en 3,50 verzending is +- €58 euro.

Heb zelf nu een paar maand de Steelseries Arctis 3. Basis headset die overigens prima zijn werk doet op mijn PS4. Zit door de Ski band echt heerlijk. Mis alleen echter een hoop volume door 3.5mm jack aangesloten op de PS4 controller. Die heeft wss te weinig power om de drivers aan te sturen aangezien ik op andere apparaten prima geluid heb.

TB Stealth 700 Gen 2 dus maar als opvolger zien, gelijk draadloos en wss een beter geluidperformance.
verder ook betere compatibliteit met PS5 3D audio (Mocht ik ooit nog een PS5 kunnen kopen.. :P) en meer mogelijkheden tot EQ instellingen. Bij Arctis 3 nu niks in te stellen!

[ Voor 6% gewijzigd door Downstar2 op 06-09-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Die TB gen 2 is het proberen waard voor dit bedrag (als die normaal werkt) hopelijk heb je geen problemen met geluid die constant wegvalt.

Zou eerder voor Astro A20 gaan

https://www.amazon.de/dp/...a20&qid=1630953620&sr=8-2

Razer Blackshark V2 pro rond €80 als Nieuw
https://www.amazon.de/gp/...?smid=A8KICS1PHF7ZO&psc=1

[ Voor 88% gewijzigd door Amaze86 op 06-09-2021 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 17:11
Amaze86 schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:27:
Die TB gen 2 is het proberen waard voor dit bedrag (als die normaal werkt) hopelijk heb je geen problemen met geluid die constant wegvalt.

Zou eerder voor Astro A20 gaan

https://www.amazon.de/dp/...a20&qid=1630953620&sr=8-2

Razer Blackshark V2 pro rond €80 als Nieuw
https://www.amazon.de/gp/...?smid=A8KICS1PHF7ZO&psc=1
TB Gen 2 kwam inderdaad als nieuw aan. gelijk firmware geupdate en nog geen last van gehad van wegvallende audio! Tot nu toe erg tevreden t.o.v. Arctis 3

• Amaze86
Pre-order Sony Pulse 3D wireless headset (Zwart)
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl

Bij Gamemania alle headsets 15% korting wordt verrekend in de winkelmand.

Zo heb je witte pulse 3d voor €85

https://www.gamemania.nl/nl/accessoires/headsets

[ Voor 23% gewijzigd door Amaze86 op 17-09-2021 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik ben momenteel in de markt voor een PS5 en ik zoek daar een nieuwe headset bij. Ik was al een tijdje aan het kijken naar de Audeze Penrose, maar deze heeft geen surround sound. En wat ik begrepen heb kan je hier niet de mix van chat en game aanpassen? Andere optie leek mij de Pulse 3D van Sony zelf, die wel surround heeft op de PS5. Momenteel heb ik een Sony Gold headset bij mijn PS4 Pro. Budget is niet het probleem, maar ik hou er niet van iets snel weer te vervangen. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@Tunder Elke headset is gewoon stereo, en 3D geluid zet je via ps menu aan of uit.

Het is niet meer dat je VSS aan/uit kan zetten net als op jouw Sony gold.

Mocht je Audeze Penrose halen koop dan Xbox versie, werkt op beide consoles (handig als je hem ooit doorverkoopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Amaze86 schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:26:
@Tunder Elke headset is gewoon stereo, en 3D geluid zet je via ps menu aan of uit.

Het is niet meer dat je VSS aan/uit kan zetten net als op jouw Sony gold.

Mocht je Audeze Penrose halen koop dan Xbox versie, werkt op beide consoles (handig als je hem ooit doorverkoopt)
Je hebt geen andere dongle nodig voor de PS4/5 bij de Penrose X? Dan is het een goede tip, thanks. Had gisteravond nog even verder gelezen qua reviews en de Pulse 3D kwam er niet super goed uit en de Penrose is qua reviews wel het summum onder de game headsets. Is de prijs ook naar, echter kost kwaliteit nu eenmaal geld. Eerst maar eens zien dat ik de PS5 in bezit krijg, dan meteen even flink shoppen voor de accessoires. (Headset, M2 uitbreiding, Externe SSD voor PS4 games)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
thunder8 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:25:
[...]

Je hebt geen andere dongle nodig voor de PS4/5 bij de Penrose X? Dan is het een goede tip, thanks. Had gisteravond nog even verder gelezen qua reviews en de Pulse 3D kwam er niet super goed uit en de Penrose is qua reviews wel het summum onder de game headsets. Is de prijs ook naar, echter kost kwaliteit nu eenmaal geld. Eerst maar eens zien dat ik de PS5 in bezit krijg, dan meteen even flink shoppen voor de accessoires. (Headset, M2 uitbreiding, Externe SSD voor PS4 games)
Gewoon dezelfde dongle, je moet hem alleen ff van xbox naar PC schakelen op de dongle en hij werkt op de PS5, hier ook goed tevreden met de Penrose X.

Moet wel zeggen dat ik de mic nog niet gebruikt /getest heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Sipio schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:37:
[...]

Gewoon dezelfde dongle, je moet hem alleen ff van xbox naar PC schakelen op de dongle en hij werkt op de PS5, hier ook goed tevreden met de Penrose X.

Moet wel zeggen dat ik de mic nog niet gebruikt /getest heb.
Dat laatste voor mij wel van belang, gezien ik regelmatig in partychat zit met vrienden om samen COD te spelen. Dat van de dongle is mooi, bedankt. :) (Niet dat ik een Xbox zou kopen, maar altijd fijn maximale compatibiliteit te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 19:42
thunder8 schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:26:
Ik ben momenteel in de markt voor een PS5 en ik zoek daar een nieuwe headset bij. Ik was al een tijdje aan het kijken naar de Audeze Penrose, maar deze heeft geen surround sound. En wat ik begrepen heb kan je hier niet de mix van chat en game aanpassen? Andere optie leek mij de Pulse 3D van Sony zelf, die wel surround heeft op de PS5. Momenteel heb ik een Sony Gold headset bij mijn PS4 Pro. Budget is niet het probleem, maar ik hou er niet van iets snel weer te vervangen. ;)
Chatmix op een headset zelf bestaat helaas niet, behalve dus op die Sony headsets zelf. Ikzelf was er ook lang naar op zoek, ook nadat mijn Sony Gold (in PS4-tijd) helemaal versleten is. Daarom heb ik eerste instantie de Pulse 3D gekocht, maar die viel me zowel qua pasvorm als qua geluid zo enorm tegen dat deze dezelfde dag nog is terug gegaan.

Vervolgens heb ik een Steelseries Arctis 7 (2019) gekocht. Pasvorm is echt top en geluid (na wat aanpassingen via pc/mac) in mijn ogen een stuk beter dan mijn Sony Gold en dan de Pulse 3D. Zoals hierboven al genoemd is surround sound voor iedere headset hetzelfde, dus dat is niet relevant. Maar voor de prijs zou ik zeker de Arctis 7 eens een kans geven.

Als chatmix wel zo enorm belangrijk is, dan kun je ook eens kijken naar de Arctis Pro, maar dan ben je toch wel een aanzienlijk hoger bedrag kwijt. Dan heb je er een los apparaat bij waarmee je de balans tussen game audio en chat audio kan regelen. Dat vond ik het qua geld dan net weer niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Edzeau schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:32:
[...]

Chatmix op een headset zelf bestaat helaas niet, behalve dus op die Sony headsets zelf. Ikzelf was er ook lang naar op zoek, ook nadat mijn Sony Gold (in PS4-tijd) helemaal versleten is. Daarom heb ik eerste instantie de Pulse 3D gekocht, maar die viel me zowel qua pasvorm als qua geluid zo enorm tegen dat deze dezelfde dag nog is terug gegaan.

Vervolgens heb ik een Steelseries Arctis 7 (2019) gekocht. Pasvorm is echt top en geluid (na wat aanpassingen via pc/mac) in mijn ogen een stuk beter dan mijn Sony Gold en dan de Pulse 3D. Zoals hierboven al genoemd is surround sound voor iedere headset hetzelfde, dus dat is niet relevant. Maar voor de prijs zou ik zeker de Arctis 7 eens een kans geven.

Als chatmix wel zo enorm belangrijk is, dan kun je ook eens kijken naar de Arctis Pro, maar dan ben je toch wel een aanzienlijk hoger bedrag kwijt. Dan heb je er een los apparaat bij waarmee je de balans tussen game audio en chat audio kan regelen. Dat vond ik het qua geld dan net weer niet waard.
De Penrose schijnt met het indrukken van het wieltje en dan draaien ook de chatmix te kunnen aanpassen. Staat alleen natuurlijk niet bij of het alleen werkt op de PC of ook PS4/5. Ik wil geen losse apparaat naast de console hebben, buiten een kleine dongle. Die optie valt voor mij inderdaad wel af. Denk dat het dan inderdaad de Penrose (X) gaat worden. Uiteindelijk kan ik die ook nog eens gebruiken op reis icm de smartphone en/of tablet. Reis niet vaak, dus hoef daar niet speciaal een andere headset voor met ANC en langere accuduur. Meeste reizen doe ik in de auto en daar heb ik genoeg aan de speakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 19:42
thunder8 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:24:
[...]

De Penrose schijnt met het indrukken van het wieltje en dan draaien ook de chatmix te kunnen aanpassen. Staat alleen natuurlijk niet bij of het alleen werkt op de PC of ook PS4/5. Ik wil geen losse apparaat naast de console hebben, buiten een kleine dongle. Die optie valt voor mij inderdaad wel af. Denk dat het dan inderdaad de Penrose (X) gaat worden. Uiteindelijk kan ik die ook nog eens gebruiken op reis icm de smartphone en/of tablet. Reis niet vaak, dus hoef daar niet speciaal een andere headset voor met ANC en langere accuduur. Meeste reizen doe ik in de auto en daar heb ik genoeg aan de speakers. :)
Helaas gaat ook de chatmix daarop niet werken, als ik zo de berichten daar over mag lezen. En ik heb al eerder (lang) gezocht naar een headset die dat wel heeft, maar volgens mij heeft Sony dat (voor nu?) softwarematig helemaal onmogelijk gemaakt, op hun eigen headsets na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Edzeau schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:02:
[...]

Helaas gaat ook de chatmix daarop niet werken, als ik zo de berichten daar over mag lezen. En ik heb al eerder (lang) gezocht naar een headset die dat wel heeft, maar volgens mij heeft Sony dat (voor nu?) softwarematig helemaal onmogelijk gemaakt, op hun eigen headsets na.
Dan is het niet anders. Vind de Gold headset die ik nu heb op sommige punten prima, maar ook heel vaak gehad dat het geluid even een paar seconden wegvalt, terwijl ik 3 meter van mijn PS4 Pro af zit. Gruwelijk irritant als je midden in een online sessie zit waar geluid een bepalende factor is. Dan maar de mix via de PS4/5 zelf afstellen.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Weer een nieuwe headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Xbox bedrade headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:22
Ik ben sinds 2 dagen in het bezit van een Arctis 9X headset. Super geluid, dat zeker. Maar de verbinding is verre van stabiel. Ik was er van op de hoogte dat dit een dingetje kan zijn met deze headset, maar ik wilde het graag zelf proberen. In-game gaat het best goed, maar bij Netflix (Dolby Atmos) dropt het geluid redelijk vaak weg, wat behoorlijk irritant is.
Ik heb ook een Xbox Wireless Headset, en die kent deze problemen niet. Alleen is daar het geluid niet zo geweldig van.

Er is nu een Audeze Penrose X onderweg. Hopelijk kan deze mij aangenaam verrassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@BizzieBis Beter ging je voor Arctis 7X ipv 9x, is allang bekend dat 9x connectieproblemen heeft met de xbox.

Met Audeze Penrose X zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:12
Zo te zien zijn er hier best wat mensen met een Penrose X. Ben zelf ook aan het kijken voor iets nieuws. Voor degenen die m hebben: bevalt de headset en wat jullie betreft de (toch wel forse) prijs waard? Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@easygoingfox Hier beetje leesvoer, verschilt per gebruiker
https://www.reddit.com/r/...eze_penrose_megathread_2/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

easygoingfox schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:49:
Zo te zien zijn er hier best wat mensen met een Penrose X. Ben zelf ook aan het kijken voor iets nieuws. Voor degenen die m hebben: bevalt de headset en wat jullie betreft de (toch wel forse) prijs waard? Dank!
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de non-X Penrose, omdat ik die blauwe rand mooier vond en ik hem niet nodig heb voor de XBox. Heb hem nu een kleine week.

In eerste instantie is die qua gewicht een heel stuk zwaarder dan mijn Sony Playstation Gold headset. Na het uitpakken en voor het eerst in gebruik nemen, had ik een brom op de microfoon. Baalde er een beetje van, maar een dag later was het volledig weg. Het gewicht als je hem draagt valt uiteindelijk best mee, maar dat kan van persoon tot persoon natuurlijk anders uitpakken. Ik heb een redelijk dikke kop. :D , maar het klemmen wat ik links en rechts las, merk ik persoonlijk niet. Headset zit goed, schuift niet en klemt in mijn geval ook niet te hard. Kan de headset uren dragen zonder problemen. De cups zijn wel redelijk warm, kan in de zomer wel zweterig worden, denk ik.

Qua geluid is het een verademing tov de Sony Gold headset. Superhelder, hoor geluiden beter in CoD Cold War en als het nodig is, is het max volume ook een stuk hoger. Ben goed verstaanbaar voor anderen in de partychat. Accu is ook een heel stuk beter. Al met al ben ik zeer tevreden met deze nieuwe headset. Qua geluid schijnt ie naar een beetje inspelen nog beter te worden heb ik gelezen, dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:22
Ik sluit me volledig aan met het verhaal hierboven!

Komende van een Xbox Wireless Headset, met de Arctis 9X als tussenstap, ben ik zeer tevredenen.

De geluidskwaliteit is geweldig. Netflix kijken met Dolby Atmos is heerlijk, elk klein detail is goed te horen. Midden en hoog zijn goed aanwezig en behoorlijk gedefinieerd. Laag is wat minder aanwezig, maar zeker voldoende voor mijn zin. Als je behoefte hebt aan hersenschuddende explosies, dan is deze headset misschien minder geschikt voor je.

De verbindingsproblemen die ik met de Arctis 9X had, heb ik gelukkig niet met de Penrose. Wireless via de meegeleverde dongle is lekker stabiel en levert minimale vertraging op. Ook Bluetooth werkt goed. Alleen de combi Wireless/Bluetooth vind ik wat lastig werken. Je kan de audio mix zelf bepalen, maar de methode die ze daarvoor gekozen hebben is niet gemaakt voor mij 8)7

Één ding waar ik me gruwelijk aan stoorde was de konstante 'hiss' in beide oren. Gelukkig kon ik dat eenvoudig verhelpen door de optie 'SideTone'
uit te schakelen in de Android app.

Microfoon heb ik nog niet getest. Ik ben meer een offline gamer dan online gamer. Daarom ben ik blij dat ie los gehaald kan worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:12
Dank voor alle reacties! Zojuist bij HiFi Klubben de non-X versie kunnen testen en op basis daarvan de Penrose X besteld. Wordt di/woe bezorgd. Zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
Steelseries Arctie 7P voor €133,99

https://steelseries.com/g...&utm_campaign=digidip_net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:16

Mauz1978

Console War Veteran

Zojuist besteld - mensen hier toevallig ervaringen mee op zowel de PS5 als Switch?

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:34
Wat is een goede vervanger voor een inmiddels 9 jaar oude CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset. Speel vooral battlefield dus 5.1/7.1/surround is nodig. Het liefst wireless zoals Razer BlackShark V2 Pro Wireless maar dat is niet echt surround sound?

De Razer BlackShark V2 Pro Wireless is nu in de aanbieding voor 110 euro is dat het waard?

[ Voor 23% gewijzigd door Trisjin op 19-11-2021 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Beoplay Portal Xbox koptelefoon in de aanbieding bij hifiklubben https://www.hifiklubben.n...optelefoon/boportalxnavy/

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@MRE-Inc Ben je nog op zoek naar Lucidsound LS50X headset? check amazon.de voor mooie prijs :)

https://www.amazon.de/dp/...s%2C125&sr=8-1&th=1&psc=1

[ Voor 46% gewijzigd door Amaze86 op 25-11-2021 23:17 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-05 01:06

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Topicstarter
Amaze86 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:17:
@MRE-Inc Ben je nog op zoek naar Lucidsound LS50X headset? check amazon.de voor mooie prijs :)

https://www.amazon.de/dp/...s%2C125&sr=8-1&th=1&psc=1
Dat was ik destijds wel maar een naar keer contact opgenomen met die gasten en nooit wat van gehoord. Als je m'n geld niet wil, prima hoor, koop ik wat anders.

Kort antwoord: nee.

Maar iig bedankt d:)b

XBL: MRE Inc

• Amaze86
@MRE-Inc Ja hun cs is een grote drama sinds ze zijn overgenomen.

Welke heb je nu....zoek eentje voor xbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
Amaze86 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:41:
@MRE-Inc Ja hun cs is een grote drama sinds ze zijn overgenomen.

Welke heb je nu....zoek eentje voor xbox.
Ik heb de Astro A20 Gen2 en dan de PS5 versie. Die is hetzelfde als de Xbox versie alleen de kleuren zijn anders en de dongle is voor de PS5. Voor 19,99€ heb ik toen de Xbox usb dongle gekocht omdat de Xbox headset heel lang niet leverbaar was.

De headset was begun dit jaar 119€ Maar is nu gezakt naar 99€ zag ik vorige week.

Fijne headset met ear cups die bekleed zijn met fijne stof. Soort velours achtig voelt het. Dat vind ik fijner dan dat kustleer. Nadeel is wel dat je warme oren krijgt. Er zit geen cooling gel in wat je bij sommige headsets wel hebt.

Switchen tussen Xbox en PS5 gaat vrij simpel door opnieuw te pairen. Had wellicht wel anders gekund maar ik kan er prima mee leven. In ieder geval een betaalbare headset die met beide consoles overweg kan.

Geluid is prima. Ben geen audio iel en kan alles icm de Dolby Atmos app goed pinpointen. Vond het geluid iig beter dan die van de nieuwe Microsoft Wireless headset die in februari is uit gekomen.

USB dongl3s heb ik overigens met 2 usb verlengkabel van Amazon aangesloten zodat ik er makkelijk bij kan om te pairen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VR9o0fsaQFov81sL1iHZnZYajjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpU45Z4m8Jj6o0HaG9yOBXAD.jpg?f=fotoalbum_large

En ja, de PS5 dongle staat uit. Moet weer op zoek naar een PS5.

[ Voor 17% gewijzigd door MRE-Inc op 26-11-2021 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:13
Hier de Penrose X nu twee weken in huis. Geluid is top. Vind hem wel iets minder comfortabel op mijn hoofd dan de Steelseries 9x. Maar is ook wennen denk ik. Chatmix dmv indrukken wieltje waarmee je mic volume aanpast vind ik persoonlijk een debiele keuze, draai dat om zou ik zeggen, wie wil mic volume continue aanpassen?

Tot zover de negatieve puntjes, want zoals gezegd, geluid is erg goed en de connectie met mijn Series X is goed. Overigens wel nadat ik de dongle aan een USB verlengkabel heb gehangen. Anders wilde de headset nog wel eens kort disconnecten wanneer mijn vriendin op haar tablet en telefoon naast me zat.

Al met al blij mee :)

Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:30
Iemand ervaring met de Penrose X op de PS5? ik ben op zoek naar een headset voor zowel de PC als PS5.. dus wil niet de Penrose PS5 versie, want die schijnt niet op de PC te werken. Maar de Penrose X schijnt wel op beiden te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
bones schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:38:
Iemand ervaring met de Penrose X op de PS5? ik ben op zoek naar een headset voor zowel de PC als PS5.. dus wil niet de Penrose PS5 versie, want die schijnt niet op de PC te werken. Maar de Penrose X schijnt wel op beiden te werken.
Penrose X hier, bij de XSX ff dongle eruit, schuifje naar PC zetten, dongle in PS5 game on (y)

* oops je had het over PC :9B

[ Voor 3% gewijzigd door Sipio op 28-11-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis014
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-01-2024
bones schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:38:
"Penrose is compatible with PlayStation 4 and PlayStation 5 gaming consoles, as well as Windows and Macintosh systems. Penrose X is designed for Xbox, and is compatible with Xbox Series X|S and Xbox One, as well as Windows systems."

Even een quote van de site van Audeze zelf. De Penrose is dus compatible met PS4/5 en PC. De Penrose X is compatible met Xbox en Windows.

SR+ Deep Blue| 19"sport | Black | TH | Besteld: 04-10 | RN:26-11 via LM | VIN:28-11 | Levering: 12/12/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
En vanaf januari kan je een extra dongle kopen als je ps5 versie hebt, zodat die ook op xbox werkt. Pas op met updaten van je Penrose X als je die ook op ps5 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:24
Hmm, mijn headset is alweer defect. In dit geval een Corsair HS80. Die me prima beviel maar het geluid is ineens superzacht en krijg het met geen mogelijkheid meer harder.

Corsair heeft aangeboden hem te RMA-en, maar misschien moet ik toch maar weer iets anders proberen (met Bluetooth).

Audeze was echt geweldig geluid, maar qua comfort en mic vond ik het simpel dramatisch.

Zit nu met een Steelseries 7X, die ik nog had liggen van mijn Xbox. Maar Steelseries blijf ik vlak vinden, prima headset maar blinkt qua geluid nergens in uit.

Iemand nog ideeën / suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
Amaze86 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:08:
En vanaf januari kan je een extra dongle kopen als je ps5 versie hebt, zodat die ook op xbox werkt. Pas op met updaten van je Penrose X als je die ook op ps5 gebruikt.
Waarom moet je oppassen ? En hoeveel kost de XBox Dongle ? Op de Audeze site kan ik namelijk niks vinden.

Ik blijf met een schuin oog naar deze headset kijken. Ik vrees echter dat ze voor een extra dongle om de headset werkend te krijgen op een andere console, de hoofdprijs vragen.

Zelf nog steeds tevreden met de Astro A20 Gen 2. Extra dongle kost daar 19,99 euro. Dat is nog wel te overzien. Vrees echter dat je bij Audeze "gewoon" 39 of meer mag aftikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@MRE-Inc Penrose X werkt ook op ps5, en door firmware update kunnen ze dat ongedaam maken zodat die alleen op xs/pc werkt en niet meer op ps5, dan moet je die extra dongle kopen. Zal wel rond €40-€50 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52
Iemand ervaring met de Logitech G432? Ik heb een G430 en ik ben 100% tevreden daarmee, maar de hinge is afgebroken (heb een vervanging op Etsy besteld, maar of dat werkt..). Ik moet me dus eens langzaam gaan oriënteren voor een nieuwe headset, maar de stoffen headsetkussens zijn in de G432 vervangen door kunstleder, waar ik allergisch voor ben. Helaas is het filteren op kussenmateriaal geen optie in de pricewatch, en loop ik dus een beetje vast in de vele opties in deze low-budgetrange, waaronder zoals verwacht,ook ontzettend veel troep in zit.

Kan ik de headsetkussens in de G432 vervangen door de G430's? En zo ja, hoe makkelijk is dat? Zijn er nog alternatieven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Nieuwe firmware is uit voor de Audeze Penrose X (v0.1.12)

Added a Bluetooth only mode for when a simultaneous Bluetooth/2.4 connection is not wanted.
Removed subsequent voice cues after losing connection to wireless dongle.
Various bug fixes

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Sipio
  • Niet online
justifire schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:56:

Added a Bluetooth only mode for when a simultaneous Bluetooth/2.4 connection is not wanted.
Various bug fixes
Is dit ook die update waar @Amaze86 het hierboven over had?

Wil wel updaten maar als die dan niet meer op de PS5 werkt zonder extra dongle dan wacht ik nog ff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Sipio schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:01:
[...]

Is dit ook die update waar @Amaze86 het hierboven over had?

Wil wel updaten maar als die dan niet meer op de PS5 werkt zonder extra dongle dan wacht ik nog ff
Nee hoor.
Dit is gewoon een aanname van @Amaze86
Kijk maar op https://www.head-fi.org/t...rose-x-and-penrose.937477 , dan zal je zien dat Audeze de firmware voor beide headsets hetzelfde wil houden.
Verschil zit in de dongles, die in de console steken, en laten die nu net niet geupdate worden, enkel de headset zelf ontvangt de update :)

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 23-12-2021 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

justifire schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:56:

Various bug fixes
Ah beter, vooral die subsequent voice cues is machtig irritant. Ergens is er een stoorzender bij mij in de buurt, waardoor ik dan bij tijd en wijle constant connection drops krijg. Was met mijn Sony Gold headset ook al zo. Maar die voice cue blijft dan maar komen....

Updaten zal denk ik via een PC moeten?

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

thunder8 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:23:
[...]

Ah beter, vooral die subsequent voice cues is machtig irritant. Ergens is er een stoorzender bij mij in de buurt, waardoor ik dan bij tijd en wijle constant connection drops krijg. Was met mijn Sony Gold headset ook al zo. Maar die voice cue blijft dan maar komen....

Updaten zal denk ik via een PC moeten?
Kan ook via android telefoon / tablet icm Audeze HQ
https://audeze.zendesk.co...e-using-the-Audeze-HQ-App

[ Voor 10% gewijzigd door justifire op 23-12-2021 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

justifire schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:26:
[...]

Kan ook via android telefoon / tablet icm Audeze HQ
Heb alleen een laptop en voor de rest Apple spullen. En op iOS werkt de app niet icm deze headset zover ik weet. Dan wordt het dus laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:21
Hoe is jullie ervaring met de Penrose X wanneer je verbonden bent met de console en gelijktijdig via Bluetooth met je mobiel? Hoe is de audiokwaliteit? Had namelijk een filmpje gezien waarin werd aangegeven dat met name de game-audio zeer zacht stond, wanneer je gelijktijdig iets aan het luisteren bent vanaf je mobiel.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
En hoe is de mic-monitoring op de Penrose X?
Op de Xbox Wireless Headset is die namelijk niet top. Op m’n Stealth 600 die ik daar voor had, was de mic-monitoring heel goed.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikey1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-05 00:03
Hoe is de steelartics 9x? Of zijn er andere headsets die beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Penrose X ontvangen! FW nu aan het updaten en heb de volgende Preset ingesteld. Gevonden op ResetEra.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wAZQItO.png

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Iemand enig idee of je de APK van Audeze HQ kunt sideloaden op een Samsung Galaxy Tab 4? Heb die nog ergens vandaan getoverd, maar de Audeze HQ app is niet via de Store compatible op dit apparaat.

Is er wel een manier om deze hierop te krijgen, of werkt die enkel op een Android mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heeft iemand de Penrose Ear Pad Replacement Kits ergens gevonden, buiten hun eigen website?

Vind de Carbon wel erg nice. Staat strakker dan de groene op m’n Penrose X.

https://www.audeze.com/pr...d-ear-pad-replacement-kit

@justifire misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Worden niet meer gemaakt, of voor belachelijke prijzen verkocht.
Je zou nog kunnen zoeken op Audeze Mobius Earpads, die heeft dezelfde kussentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
Nikey1 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:30:
Hoe is de steelartics 9x? Of zijn er andere headsets die beter zijn?
Heb hem gehad. Geluid is top, zit heerlijk en accu gaat lang mee. Maar ik had last van connectie problemen dus nu overgestapt op Penrose X.

Maat van me heeft 9x en heeft geen problemen ligt aan persoonlijke situatie denk ik. Heb je veel apparatuur rond je Xbox die signaal kan verstoren? Router, etc. dan zou ik t risico met de 9x niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wat is de Penrose X een genot op m’n oren zeg. Wat een geluid.
Zowel op m’n Series X (Dolby Atmos) als op de PS5 (3D audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
justifire schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:01:
Worden niet meer gemaakt, of voor belachelijke prijzen verkocht.
Je zou nog kunnen zoeken op Audeze Mobius Earpads, die heeft dezelfde kussentjes.
Hoezo worden ze niet meer gemaakt? Audeze heeft ze toch zelf op de website staan. ;)
Wil het groene plastic dus eigenlijk zwart hebben, maar ik ben bang dat simpelweg spuiten niet goed hecht op dat plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@justifire Zet je Penrose op en geniet! 8)

Lossless Audio file: https://www.dropbox.com/s...0Test%20Lossless.wav?dl=0

[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 08-01-2022 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 10:03
Mijn Penrose X net ook ontvangen :)
Alleen nog even aan mijn mobiel gekoppeld en wat muziek geluisterd maar dat klinkt al erg lekker, had ook gelijk dat ik ineens lyrics in een keer goed verstond waar dat bij andere headsets volgens mij een stuk minder duidelijk was. Moet hem nog eens vergelijken met mijn Sony wh1000-xm3 maar volgens mij was het daar ook niet zo duidelijk gedefinieerd (vielen me ook details op in muziek die ik volgens mij nog nooit gehoord had).

Vind alleen het volume wieltje wel echt lastig te bedienen met dat plastic er naast en niet echt goede grip op het wiel. En hij gaat mij véél te hard. Bij 33% zit ik al op of eigenlijk wel over het hardste wat ik ooit zou willen. Gevolg is dat de stappen in volume redelijk groot zijn. Er is niet toevallig een manier om het maximum te verlagen?

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
Voor wie dat foeilelijke groene van zijn Penrose X af wil halen:

Oa te koop bij Amazon. Heb niet gekeken naar de kosten om ze naar NL te halen. Ik ben zelf fan van velours oorkussens ipv van dat nepleer.

https://www.amazon.com/s?...hne0d-20&ref=nb_sb_noss_2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buttarfly
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-05 21:50
https://www.amazon.de/gp/...4471_655063691_em_1p_0_lm

Lucidsound LS50X nu te koop voor €127.62.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Zit me suf te zoeken op internet maar kan niks vinden, iig is mijn Penrose x zo goed als onbruikbaar geworden op de PS5.

Zelfs op een meter afstand gaan zitten helpt niet, continue gekraak en verbinding kwijt.

Verder niks veranderd en heeft altijd goed gewerkt.

Ik kwam ergens een reactie van iemand online tegen dat Sony iets zou hebben gedaan zodat de X niet meer op de PS5 werkt maar dat lijkt me bullshit eigenlijk.

Iemand anders misschien die de X gebruik op de PS5 en kan bevestigen dat het nog steeds goed hoort te werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chabio
Sipio schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:14:
Iemand anders misschien die de X gebruik op de PS5 en kan bevestigen dat het nog steeds goed hoort te werken?
Vervelend voor je man. Zojuist even getest op mijn ps5. Werkt hier normaal. Geen wegvallen of andere verstoring.

Mijn series x had het wel af en toe, daarom usb extender eraan gehangen, dat helpt. Wellicht een idee? Daarmee komt de dongle iig vrij(er) van eventuele stoorzenders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Chabio schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Vervelend voor je man. Zojuist even getest op mijn ps5. Werkt hier normaal. Geen wegvallen of andere verstoring.

Mijn series x had het wel af en toe, daarom usb extender eraan gehangen, dat helpt. Wellicht een idee? Daarmee komt de dongle iig vrij(er) van eventuele stoorzenders.
Dat is nog een goede tip om te proberen tnx.

Heb het trouwens vanmorgen nog eens geprobeerd op de PS5 helemaal vol geladen en het leek wel wat minder erg dan gisteren maar goed zeker big niet zoals het voorheen was.

Mooi dat het iig nog gewoon goed hoort te werken (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 12:16

TheVMaster

Moderator WOS
Rivanov schreef op Saturday 8 January 2022 @ 15:34:
Wat is de Penrose X een genot op m’n oren zeg. Wat een geluid.
Zowel op m’n Series X (Dolby Atmos) als op de PS5 (3D audio).
Hoe is die Penrose (zo na een paar weken). Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe en twijfel enorm tussen de Astro A50 (gen4) en de Penrose X. Hoe irritant is het met de Penrose dat je de chat/game audio mix alleen schijnt te kunnen wijzigen door het knopje in te drukken voordat je draait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
TheVMaster schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:29:
[...]

Hoe is die Penrose (zo na een paar weken). Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe en twijfel enorm tussen de Astro A50 (gen4) en de Penrose X. Hoe irritant is het met de Penrose dat je de chat/game audio mix alleen schijnt te kunnen wijzigen door het knopje in te drukken voordat je draait?
Je vraagt het niet aan mij O-) maar ik ben er nog steeds heel tevreden mee. Het geluid is gewoon zo ontzettend goed, voegt echt een enorme dimensie toe aan het gamen vind ik. Waar ik vroeger bijna altijd over de speakers speelde gebruik ik nu bijna altijd de Penrose*.

Hij heeft een paar nadelen, maar het geluid maakt alles goed. Het in moeten drukken van het wieltje om de chat mix aan te passen vind ik op zich niet zo erg, dat is meestal toch maar 1 keer even instellen en dan is het goed.
Verder is de accu duur iets minder dan ik fijn zou vinden, maar ik heb er nu zo'n magnetisch dingetje in gestoken om hem gewoon elke dag aan de lader te hangen zonder de USB plug te verslijten. Accu houdt het op zich zelfs een dag waar ik heel intensief game van 's ochtends tot 's avonds wel uit, maar dan is hij in de avond aan het klagen. Zal ook komen omdat ik mijn voorgaande headsets nooit zo lang gebruikt heb, en voor muziek ben ik gewend aan een Sony wh1000 xm3 die het veel langer uithoudt.
De app op Android is ook nogal buggy. Enige wat me daar echt stoort tot nu toe is dat het me niet goed lukt om muziek te luisteren tijdens het gamen want de volume mix tussen Xbox en bluetooth werkt niet goed. Ik heb eigenlijk nog niet gekeken of dat niet toevallig ook werkt met een klikje op een van de wieltjes (is al even geleden dat ik geprobeerd heb muziek en gamen te mixen, doe ik eigenlijk alleen bij Forza).

Maar zoals ik zei, de geluidskwaliteit maakt dat ik dat soort kleine nadelen graag voor lief neem :)

* al komt dat ook deels doordat ik er achter ben gekomen dat mijn hond vanwege het geluid van de tv onder de trap gaat liggen en als ik de headset gebruik ligt hij meestal gewoon lekker bij me. Dus probeer het gebruik van de speakers ook daarom wat te beperken omdat hij er blijkbaar last van heeft. Maar als ik de headset niet zo goed zou vinden weet ik niet of ik dat zou doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Finraziel schreef op Wednesday 16 February 2022 @ 18:04:
[...]

Je vraagt het niet aan mij O-) maar ik ben er nog steeds heel tevreden mee. Het geluid is gewoon zo ontzettend goed, voegt echt een enorme dimensie toe aan het gamen vind ik. Waar ik vroeger bijna altijd over de speakers speelde gebruik ik nu bijna altijd de Penrose*.

Hij heeft een paar nadelen, maar het geluid maakt alles goed. Het in moeten drukken van het wieltje om de chat mix aan te passen vind ik op zich niet zo erg, dat is meestal toch maar 1 keer even instellen en dan is het goed.
Verder is de accu duur iets minder dan ik fijn zou vinden, maar ik heb er nu zo'n magnetisch dingetje in gestoken om hem gewoon elke dag aan de lader te hangen zonder de USB plug te verslijten. Accu houdt het op zich zelfs een dag waar ik heel intensief game van 's ochtends tot 's avonds wel uit, maar dan is hij in de avond aan het klagen. Zal ook komen omdat ik mijn voorgaande headsets nooit zo lang gebruikt heb, en voor muziek ben ik gewend aan een Sony wh1000 xm3 die het veel langer uithoudt.
De app op Android is ook nogal buggy. Enige wat me daar echt stoort tot nu toe is dat het me niet goed lukt om muziek te luisteren tijdens het gamen want de volume mix tussen Xbox en bluetooth werkt niet goed. Ik heb eigenlijk nog niet gekeken of dat niet toevallig ook werkt met een klikje op een van de wieltjes (is al even geleden dat ik geprobeerd heb muziek en gamen te mixen, doe ik eigenlijk alleen bij Forza).

Maar zoals ik zei, de geluidskwaliteit maakt dat ik dat soort kleine nadelen graag voor lief neem :)

* al komt dat ook deels doordat ik er achter ben gekomen dat mijn hond vanwege het geluid van de tv onder de trap gaat liggen en als ik de headset gebruik ligt hij meestal gewoon lekker bij me. Dus probeer het gebruik van de speakers ook daarom wat te beperken omdat hij er blijkbaar last van heeft. Maar als ik de headset niet zo goed zou vinden weet ik niet of ik dat zou doen...
Oke, ik heb nu dus zowel de Penrose X als de Astro A50 besteld (kan ik ze mooi even vergelijken), heb mijn Steelseries 9X teruggestuurd (die heeft met regelmaat dat hij de verbinding met de Xbox verliest en ik 10-15 sec zonder audio/chat zit). Maar als ik jou zo ervaringen zo lees, dan is de Penrose de way to go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

TheVMaster schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:29:
[...]

Ik heb de normale Penrose nu een paar maanden en bevalt uitstekend. Geluidskwaliteit is echt super, volume kan harder dan wenselijk is, itt de originele Sony Gold headset. Er zijn inderdaad kleine nadelen. Accu is met 10 uur al een heel stuk beter dan de Gold headset, maar komt natuurlijk niet in de buurt van de tegenwoordige lijn van wireless headsets voor muziek. Met het wegleggen schijn ik nog wel eens het microfoonwieltje onbewust dicht te draaien, zou willen dat ik die kon remappen naar de audiomix. Normaal stel je de microfoon in en hoef je er niet meer aan te komen. Audiomix via de headset zelf is mij nog niet gelukt op de PS5. Maar qua draagcomfort en geluidskwaliteit is deze zeer goed.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
thunder8 schreef op Thursday 17 February 2022 @ 09:10:
[...]

Ik heb de normale Penrose nu een paar maanden en bevalt uitstekend. Geluidskwaliteit is echt super, volume kan harder dan wenselijk is, itt de originele Sony Gold headset. Er zijn inderdaad kleine nadelen. Accu is met 10 uur al een heel stuk beter dan de Gold headset, maar komt natuurlijk niet in de buurt van de tegenwoordige lijn van wireless headsets voor muziek. Met het wegleggen schijn ik nog wel eens het microfoonwieltje onbewust dicht te draaien, zou willen dat ik die kon remappen naar de audiomix. Normaal stel je de microfoon in en hoef je er niet meer aan te komen. Audiomix via de headset zelf is mij nog niet gelukt op de PS5. Maar qua draagcomfort en geluidskwaliteit is deze zeer goed.
Oke, dat klinkt goed. Enige nadeeltje wat ik kan bedenken is het microfoon wieltje (en dan het moeten indrukken om de audiomix op de Xbox te regelen). Zou mooi zijn als je die idd kon remappen :-) Het microfoon volume stel je natuurlijk niet echt vaak in.

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:24
Ik vond de Penrose qua geluid ook geweldig, maar qua comfort / mic / slimmigheden etc. was het voor mij echt een no-go. Corsair HS80 bevalt mij uitstekend, daarnaast hou de markt in de gaten voor iets nieuws met bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
Weet iemand of dit gaat werken ?

Penrose X met 1 usb dongle voor zowel Xbox Series X als Playstation 5 waarbij de usb dongle is aangesloten op 1 usb splitter kabel zoals onderstaande afbeelding.

Wat ik hier heb gelezen is het een kwestie van de schakelaar op de usb dongle omzetten naar PC mode om de Penrose X te connecten met de PS5.

Wanneer 1 van de consoles uit staat, laten we zeggen de PS5 staat uit en de schakelaar op de usb dongle staat in stand Xbox, dan zou het geluid dus van de Xbox naar de headset moeten gaan.

Wanneer de Xbox uitstaat en de PS5 aan en de schakelaar op PC mode, dan zou dus het geluid van de PS5 naar de headset moeten gaan.

Momenteel heb ik een Astro A20 Gen2 met 2 losse usb dongles. Om te switchen tussen de beide consoles, moet ik de headset eerst in pair mode zetten en vervolgens op de usb dongle een knopje in drukken om beiden te laten pairen.

Nou betrap ik mezelf dat ik steeds vaker naar die Penrose X zit te kijken, echter wil ik wel met zo min mogelijk moeite kunnen switchen tussen beide consoles.

Linkje bij Amazon

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61PS7SAXiFL._AC_SX679_.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door MRE-Inc op 18-02-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
MRE-Inc schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:07:

Penrose X met 1 usb dongle voor zowel Xbox Series X als Playstation 5 waarbij de usb dongle is aangesloten op 1 usb splitter kabel zoals onderstaande afbeelding.

Wat ik hier heb gelezen is het een kwestie van de schakelaar op de usb dongle omzetten naar PC mode om de Penrose X te connecten met de PS5.

Wanneer 1 van de consoles uit staat, laten we zeggen de PS5 staat uit en de schakelaar op de usb dongle staat in stand Xbox, dan zou het geluid dus van de Xbox naar de headset moeten gaan.

Wanneer de Xbox uitstaat en de PS5 aan en de schakelaar op PC mode, dan zou dus het geluid van de PS5 naar de headset moeten gaan.

Momenteel heb ik een Astro A20 Gen2 met 2 losse usb dongles. Om te switchen tussen de beide consoles, moet ik de headset eerst in pair mode zetten en vervolgens op de usb dongle een knopje in drukken om beiden te laten pairen.

Nou betrap ik mezelf dat ik steeds vaker naar die Penrose X zit te kijken, echter wil ik wel met zo min mogelijk moeite kunnen switchen tussen beide consoles.

Linkje bij Amazon

[Afbeelding]
Ik kan me niet voorstellen dat dat werkt... Zoals het plaatje zegt, maar een van die twee stekkers heeft data lijnen, dus hoe zou er gecommuniceerd moeten worden met de dongel over die stekker die alleen power lijnen heeft?

Daarnaast zou ik persoonlijk erg zenuwachtig worden van zoiets tegelijk in een XSX en een PS5 steken... Ik weet niet genoeg van electronica en USB om te zeggen dat het zeker weten een slecht idee is, maar gevoelsmatig lijkt het mij een heel slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
Finraziel schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:29:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat dat werkt... Zoals het plaatje zegt, maar een van die twee stekkers heeft data lijnen, dus hoe zou er gecommuniceerd moeten worden met de dongel over die stekker die alleen power lijnen heeft?

Daarnaast zou ik persoonlijk erg zenuwachtig worden van zoiets tegelijk in een XSX en een PS5 steken... Ik weet niet genoeg van electronica en USB om te zeggen dat het zeker weten een slecht idee is, maar gevoelsmatig lijkt het mij een heel slecht idee.
Geen idee of die usb kabel ook data moet versturen of alleen power. De headset communiceert met de dongle maar weet ik niet of die dongle voor geluidsoverdracht alleen power nodig heeft of power en data. Goed punt waar ik niet bij stil had gestaan 8)7

Nog een andere kabel gevonden:
https://nl.grandado.com/p...jdFZhcmlhbnQ6MTYzOTg3Mjc4

[ Voor 19% gewijzigd door MRE-Inc op 18-02-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
MRE-Inc schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:46:
[...]

Geen idee of die usb kabel ook data moet versturen of alleen power. De headset communiceert met de dongle maar weet ik niet of die dongle voor geluidsoverdracht alleen power nodig heeft of power en data. Goed punt waar ik niet bij stil had gestaan 8)7

Nog een andere kabel gevonden:
https://nl.grandado.com/p...jdFZhcmlhbnQ6MTYzOTg3Mjc4
Misschien dat het met een USB kvm switch achtige oplossing zou kunnen werken, maar dat zou je uit moeten proberen...

Bv zoiets, is de goedkoopste die ik zo snel zie (al weet ik niet of ik in dit geval mijn vertrouwen in het goedkoopste apparaat zou leggen): https://www.allekabels.nl...Az82-Va1qoC0aAjukEALw_wcB

Overzicht bij bol:
https://www.bol.com/nl/nl...J-OzJjQpr8AAaApQjEALw_wcB

Een simpele splitter kabel zou ik niet doen, dat lijkt me vragen om problemen en zou in het ergste geval de USB poorten van beide consoles op kunnen blazen en/of de dongel om zeep helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
@Finraziel Dank voor het meedenken. Waarom heb ik zelf niet aan een gewone usb switch gedacht 8)7

Aangezien het alleen om die usb dongle van de Penrose X gaat, dan zou deze wel voldoen toch ?

Amazon

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/718A3xCnikL._AC_SL1500_.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door MRE-Inc op 18-02-2022 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
MRE-Inc schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:04:
@Finraziel Dank voor het meedenken. Waarom heb ik zelf niet aan een gewone usb switch gedacht 8)7

Aangezien het alleen om die usb dongle van de Penrose X gaat, dan zou deze wel voldoen toch ?

Amazon

[Afbeelding]
In principe wel denk ik, maar ik zou de reviews nog eens bekijken. De 4 reviews bovenaan zijn allemaal heel negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
Finraziel schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:10:
[...]

In principe wel denk ik, maar ik zou de reviews nog eens bekijken. De 4 reviews bovenaan zijn allemaal heel negatief.
Ja die had ik idd gezien die reviews en dat je de UGreen versie moest kopen, dus die ben ik nu aan het bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MRE-Inc schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:07:

Linkje bij Amazon

[Afbeelding]
Waarom moeilijk doen? Je kan toch gewoon een 2de dongle kopen voor de Penrose? Dan hoef je helemaal niet moeilijk te doen met kabels en kvm switches e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
thunder8 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:20:
[...]

Waarom moeilijk doen? Je kan toch gewoon een 2de dongle kopen voor de Penrose? Dan hoef je helemaal niet moeilijk te doen met kabels en kvm switches e.d.
Ja daar hadden ze het idd over, maar ik zie die nergens los verkrijgbaar. Tevens moet je dan weer gaan pairen wat weer 10 seconden kost (ja idd first world problems). En als de Penrose X dongle beide systemen ondersteunt dmv een schuifje om te zetten, is dat toch veel makkelijker en sneller. Dan hoef je alleen op de dongle het schakelaartje om te zetten naar PC modus en op de USB switch even 1x op het knopje drukken ipv te pairen.

Volgens mij gaat zo'n 2e dongle ook voor 50 euro meen ik ergens gelezen te hebben. USB switch is 20-25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MRE-Inc schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:24:
[...]

Ja daar hadden ze het idd over, maar ik zie die nergens los verkrijgbaar. Tevens moet je dan weer gaan pairen wat weer 10 seconden kost (ja idd first world problems). En als de Penrose X dongle beide systemen ondersteunt dmv een schuifje om te zetten, is dat toch veel makkelijker en sneller. Dan hoef je alleen op de dongle het schakelaartje om te zetten naar PC modus en op de USB switch even 1x op het knopje drukken ipv te pairen.

Volgens mij gaat zo'n 2e dongle ook voor 50 euro meen ik ergens gelezen te hebben. USB switch is 20-25 euro.
Is dat zo dat je opnieuw moet pairen? Snap dat het nodig is als beide consoles actief zijn, maar als er maar 1 van de 2 actief is, kan die die niet meteen gebruiken? Dan is het een luxere oplossing dan moeten opstaan, schuifje omzetten en switch omzetten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
thunder8 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:29:
[...]

Is dat zo dat je opnieuw moet pairen? Snap dat het nodig is als beide consoles actief zijn, maar als er maar 1 van de 2 actief is, kan die die niet meteen gebruiken? Dan is het een luxere oplossing dan moeten opstaan, schuifje omzetten en switch omzetten. :9
Dat je opnieuw moet pairen bij de Penrose weet ik niet zeker, maar wel dat het bij mijn Astro A20 met 2 aparte dongles wel zo werkt. Wanneer ik daar switch van PS5 naar XSX moet ik de headset eerst uitzetten en dan aanzetten via de powerknop en de powerknop ingedrukt houden totdat de witte led gaat knipperen zodat deze in pairing modus staat. Dan moet ik op de usb dongle het knopje 3 seconden ingedrukt houden zodat de dongle ook in pair mode staat.

Op zich niet heel veel werk, maar toch redelijk omslachtig als het met een schuifje omzetten ook kan en 1x een knopje indrukken op een usb switch. Het lijkt met dat een headset, dus ook de Penrose maar met 1 usb dongle tegelijk geconnect kan zijn als je dus gebruik maakt van een aparte usb dongle voor PS5 en XSX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MRE-Inc schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:33:
[...]

Dat je opnieuw moet pairen bij de Penrose weet ik niet zeker, maar wel dat het bij mijn Astro A20 met 2 aparte dongles wel zo werkt. Wanneer ik daar switch van PS5 naar XSX moet ik de headset eerst uitzetten en dan aanzetten via de powerknop en de powerknop ingedrukt houden totdat de witte led gaat knipperen zodat deze in pairing modus staat. Dan moet ik op de usb dongle het knopje 3 seconden ingedrukt houden zodat de dongle ook in pair mode staat.

Op zich niet heel veel werk, maar toch redelijk omslachtig als het met een schuifje omzetten ook kan en 1x een knopje indrukken op een usb switch. Het lijkt met dat een headset, dus ook de Penrose maar met 1 usb dongle tegelijk geconnect kan zijn als je dus gebruik maakt van een aparte usb dongle voor PS5 en XSX.
Kan mij zo niet herinneren dat mijn Penrose (non-X) dongle überhaupt een knopje op de dongle heeft en ik had hier al eens eerder gezien dat iemand 2 dongles bij zijn Penrose had. Vandaar de opmerking. 2de dongle moet volgens mij los via een mail met de fabrikant besteld worden zover ik begrepen heb.

[ Voor 4% gewijzigd door thunder8 op 18-02-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
thunder8 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:36:
[...]

Kan mij zo niet herinneren dat mijn Penrose (non-X) dongle überhaupt een knopje op de dongle heeft en ik had hier al eens eerder gezien dat iemand 2 dongles bij zijn Penrose had. Vandaar de opmerking. 2de dongle moet volgens mij los via een mail met de fabrikant besteld worden zover ik begrepen heb.
Penrose X heeft een knopje Xbox - PC

Penrose (PS versie) heeft geen knopje zo te zien.

Afbeeldingslocatie: https://www.androidguys.com/wp-content/uploads/2021/05/Audeze-Penrose-X-dongle.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.shgcdn.com/0b52c577-393b-4377-a770-ad6155eba04a/-/format/auto/-/preview/3000x3000/-/quality/lighter/

[ Voor 14% gewijzigd door MRE-Inc op 18-02-2022 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MRE-Inc schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:39:
[...]

Penrose X heeft een knopje Xbox - PC

Penrose (PS versie) heeft geen knopje zo te zien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weet ik, maar geen knopje voor het pairen. Daar ging het om. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Topicstarter
thunder8 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Weet ik, maar geen knopje voor het pairen. Daar ging het om. ;)
Ah, okee, dat had ik niet begrepen. Nu je het zegt..... Eens uitzoeken hoe dat dan werkt als je 2 aparte usb dongles hebt met 1 headset. Lijkt mij dat je een 2e dongle op een of andere manier ook moet laten werken met een headset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MRE-Inc schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:45:
[...]

Ah, okee, dat had ik niet begrepen. Nu je het zegt..... Eens uitzoeken hoe dat dan werkt als je 2 aparte usb dongles hebt met 1 headset. Lijkt mij dat je een 2e dongle op een of andere manier ook moet laten werken met een headset.
Mogelijk dat ie verbinden kan met beide dongles en dat je via de mode knop kan selecteren welke bron je gebruikt. Je kan ook zowel Bluetooth luisteren naar je iPad en tegelijk je game horen op PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomhap
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-03 16:40
https://www.amazon.fr/dp/B09GW4KWKM?tag=peppercom0c-21 zojuist de arctis 7p+ besteld via amazon nu deze eindelijk een keer een fatsoenlijke sale prijs heeft. Heeft iemand deze headset al eens getest met op PC. Enig idee of deze daar net zo goed werkt als bijvoorbeeld de Arctis 7+?
Ik wil namelijk mijn Logitech G935 vervangen omdat de accuduur me toch tegenvalt. Deze zouden beter geluid moeten leveren en het opladen via USB C is ook een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 14:25
Hier toevallig iemand er airing met Wicked Cushions?

Zou deze eventueel bestellen voor mijn Audeze Penrose X

Waar best bestellen?
Op site zelf komt dit met korting op 23 dollar maar dan 17 dollar verzending naar België.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 13:09
Ik heb net mijn Steelseries Artis 7+ binnen. Hoe komt het dat wanneer ik de microfoon mute dat ik mijzelf niet goed hoor typen op het toestenbord en klikken op de muis (=fijn), maar zodra ik mezelf unmute de aanslagen op toetsenbord en muis opeens goed hoorbaar zijn? Ook hoor ik mezelf dan bijvoorbeeld goed ademen, maar met de mic muted niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
GrazendeKoe schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:16:
Ik heb net mijn Steelseries Artis 7+ binnen. Hoe komt het dat wanneer ik de microfoon mute dat ik mijzelf niet goed hoor typen op het toestenbord en klikken op de muis (=fijn), maar zodra ik mezelf unmute de aanslagen op toetsenbord en muis opeens goed hoorbaar zijn? Ook hoor ik mezelf dan bijvoorbeeld goed ademen, maar met de mic muted niet.
Dat is sidetone/mic monitoring. Je hoort dan zelf ook wat de microfoon oppikt... Vinden sommige mensen fijn, ik heb het uitgezet op mijn headset (geen arctis, heb een Penrose X). Zie bv ook https://support.steelseri...1003711-What-is-Sidetone-
Waarschijnlijk kun je dat bij jouw headset ook wel uitzetten of het niveau aanpassen... Of misschien de gevoeligheid van je microfoon in het algemeen wat omlaag zetten want als jij die dingen zo sterk hoort dan geldt dat dus ook voor iedereen waar je mee speelt of chat als je microfoon open staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
GrazendeKoe schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:16:
Klinkt als een optie in de headset dat voorkomt dat je gaat schreeuwen als een malle omdat je je stem niet hoort met dikke oorkussens op: mic monitoring. Met die term en Google ga je vast kunnen uitvogelen og het uit kan op jouw headset. Als het niet uit kan zou ik spelen met de instellingen van je mic. Mijn arctis hoort het niet als ik op mijn stoel sla nadat ik dom doodging I nElden Ring/Halo. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Exactor it op 08-03-2022 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 13:09
Yes dat was de trick, ik heb sidetone uitgezet en opgelost! :)

Nu de settings allemaal goed gaan zetten en ik heb de gevoeligheid van de mic nog flink te kunnen boosten. Ik wil namelijk niet de microfoon echt 1 cm van mijn mond hebben, ik ben een losse staande mic gewend.

Maatje van me heeft een Bose koptelefoon. Er zit een microfoon in de oorschelp ingebouwd (beetje zoals airpods) en ik hoor hem verschrikkelijk goed. Als hij de kraan opendraait om water te pakken hoor ik de kraan niet eens lopen. Had gehoopt dat Steelseries dezelfde tech had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-05 16:38
Ik ben aan het twijfelen om de Steelseries Arctis 7P+ of de Arctis 9 te halen. Ik speel de laatste tijd veel Elden Ring op de PS5 en gebruik dan vaker party chat op de Playstation om met een vriend te praten. Echter is het geluid en de microfoon van de PS5 controller vrij ruk, en zijn we allebei slecht te verstaan. Ik ben dus aan het kijken voor een wireless headset die ik dan dus voornamelijk voor de PS5 gebruik. Echter zou het ook chill zijn om Discord te joinen via die headset terwijl ik op de PS5 speel, aangezien ik voornamelijk een PC gamer ben en vaak op Discord voice chat te vinden ben. Op de PC gebruik ik een Sennheiser Game One, maar om die kabel nou steeds te wisselen naar de PS5, lijkt me ook niks.

Nu heeft de Arctis 9 dus de mogelijkheid om via zowel bluetooth als de wireless dongle tegelijk te verbinden. Dit zou mij dus de optie geven om Discord te joinen via de bluetooth en om tegelijkertijd te gamen op de PS5. Echter lees ik op meerdere plekken dat het geluid van de Arctis 9 net iets slechter is dan die van de 7P+, daarnaast zal de gamemix functie ook niet werken op de PS5 vermoed ik, en vind ik het witte design van de 7P+ mooier. De Arctis 9 gebruikt nog micro-usb om op te laden, waar de 7P+ USB-C gebruikt. De 7P+ is ook zo'n 30 euro goedkoper, maar als ik met die headset Discord zou willen joinen, moet ik dus steeds die dongle naar mijn pc verplaatsen en het geluid van de PS5 via de TV laten lopen.
Wat denken jullie, wat is de betere keus in dit geval?

[ Voor 4% gewijzigd door Simone96 op 09-03-2022 14:42 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste