Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:55

justifire

Shut up and squat !!

Nieuwe beta (v0.1.8) voor Audeze Penrose X is beschikbaar >:)

Customer Support (Audeze Customer Support Center)
Apr 10, 2021, 12:01 PM PDT

Hello all

We're back once again with an updated beta firmware process and a new version of the firmware!

A quick disclaimer before we begin: This is a beta build of the Penrose firmware, which if installed may result in some instability or loss of function. We here at Audeze will do our very best to help should anything occur, but you understand that by installing this beta you accept the accompanied risks. This beta test is intended for USA based customers only and those outside of the USA update at their own risk.

To avoid some of the difficulties of the last beta test experiment, our software team has developed a special version of the Audeze HQ app that will allow for a more streamlined update process. This update will also allow you to revert changes if the beta firmware does not work out.

To start, you'll need to download this new version of HQ and install it. You can find that software here:

PC:
https://drive.google.com/...QzNFE6X_/view?usp=sharing

Mac:
https://drive.google.com/...-tOlV_Jl/view?usp=sharing

Before you begin updating, make sure you back up any EQ profiles you've created as they will be lost when the firmware is updated.

Once installed, plug in your Penrose via USB and unplug the dongle. Open the software and navigate to the "settings" tab of the Penrose profile.

From there, click the "version number" 5 times to open a secret dialogue box. ​

Load in the .xml file that came with the package above and click the "update firmware" button to begin the update process.

This firmware makes a few changes and adds a lot of new functionality:

- Makes several improvements to the mic quality and clarity over wireless.
- Adds an on-the-fly sidetone on/off functionality to the headphones by pressing in and holding the mic wheel for ~3 seconds.
- Adds an on-the-fly EQ preset toggle that will cycle through the 5 presets in memory by holding in the volume wheel for ~3 seconds.
- Fixes AAC support for Bluetooth.
- Adds a volume mix function for simultaneous BT/wireless connections. This can be used to adjust the relative levels on the fly while in Bluetooth mode by performing a "click and scroll" of the headphone volume wheel (click in once and then scroll up or down to your preferred mix).

Version 1.8 should be relatively stable and there are no known bugs at this time (that's why we need you all!) No voice cues yet for the new functionalities (sidetone on/off, EQ presets) but those will be included before the final public build.

Once you've been able to give the new firmware a test, we ask that you reply to a short survey here: https://forms.gle/AFt7PCuNQpT3zgus6

If you have any more specific questions or other feedback that is not covered on the survey, or have any trouble or need help with the new features you can reply directly to this email as well. Thank you very much for your help, and happy listening!
"Be excellent to each other."
Mark M.

Artist, reader, Tolkien aficionado and all around nerd.

This e-mail is the property of Audeze LLC. Distribution of this e-mail, or the information contained in it, is prohibited.

Audeze LLC

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06 18:38
(oude naam Plantronics) Nacon Rig 800 v2 wireless, voor xsx, ps5 versie is er ook €99 ipv €129
https://www.bol.com/nl/p/...0000006175151/#modal_open

[ Voor 5% gewijzigd door Amaze86 op 13-04-2021 13:38 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 12:39
Toch even een support ticket aangemaakt bij Audeze, omdat ik zeker wil zijn dat mijn omschreven problemen komen door een faulty headset, of doordat ik toch iets fout doe. (Ik heb toch 60 dagen de tijd i.v.m. hifiklubben).

Mochten hier gebruikers zijn die de penrose x gebruiken i.c.m. Windows 10, laat het mij s.v.p. weten of bij jou Chat mix met bijvoorbeeld Discord wél werkt.

En daarnaast kan ik echt met geen mogelijkheid terugvinden hoe ik de 2 jaar Atmos licentie kan activeren, als dit al kan, want ik meende van wel 8)7

Zou dood zonde zijn, want het geluid is echt bizar goed.
Heerlijke headset voor muziek en gaming

[ Voor 24% gewijzigd door Freeman op 13-04-2021 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Freeman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:57:
Toch even een support ticket aangemaakt bij Audeze, omdat ik zeker wil zijn dat mijn omschreven problemen komen door een faulty headset, of doordat ik toch iets fout doe. (Ik heb toch 60 dagen de tijd i.v.m. hifiklubben).

Mochten hier gebruikers zijn die de penrose x gebruiken i.c.m. Windows 10, laat het mij s.v.p. weten of bij jou Chat mix met bijvoorbeeld Discord wél werkt.

En daarnaast kan ik echt met geen mogelijkheid terugvinden hoe ik de 2 jaar Atmos licentie kan activeren, als dit al kan, want ik meende van wel 8)7

Zou dood zonde zijn, want het geluid is echt bizar goed.
Heerlijke headset voor muziek en gaming
2 jaar atmos licentie ?
Voor het eerst dat ik dit ergens lees.
Zou hem sowieso omruilen voor een ander model, de klachten die jij omschrijft klinken overduidelijk als een defecte headset.
Het is hier enkel maar genieten geblazen :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
justifire schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:20:
[...]

2 jaar atmos licentie ?
Voor het eerst dat ik dit ergens lees.
Zou hem sowieso omruilen voor een ander model, de klachten die jij omschrijft klinken overduidelijk als een defecte headset.
Het is hier enkel maar genieten geblazen :9
Ik denk dat ik betreffende atmos volledig verkeerd heb gelezen of ik verwar met een andere headset..

A fijn, mijn Audeze HQ ziet er momenteel zo uit:
https://gyazo.com/0ad3bf5f05f2e0d4b245fc6d058f8043

Mijn headset is verbonden met mijn PC, middels de dongle.
Lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Freeman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:26:
[...]

Ik denk dat ik betreffende atmos volledig verkeerd heb gelezen of ik verwar met een andere headset..

A fijn, mijn Audeze HQ ziet er momenteel zo uit:
https://gyazo.com/0ad3bf5f05f2e0d4b245fc6d058f8043

Mijn headset is verbonden met mijn PC, middels de dongle.
Lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling?
Not connected, lege batterij, dat is niet best :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeman
"Unfortunately, the Penrose is only able to adjust chat/game mix on Xbox Series X, since other devices don't offer the option for this to the Penrose chipset and we're not going to be able to add that feature in. "

Spijtig om dit te horen, voor mij toch echt een vereiste.
Headset gaat terug naar de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 20:25
Voor de mensen hier met een Audeze Penrose headset:

Af en toe beept de headset.
Waarvoor dient dit juist?
Battery level? En hoeveel is er dan nog over?

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Snakefoodjah schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:20:
Voor de mensen hier met een Audeze Penrose headset:

Af en toe beept de headset.
Waarvoor dient dit juist?
Battery level? En hoeveel is er dan nog over?
https://audeze.zendesk.co...th-updates-and-additions-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 20:25
Bedankt voor de link maar ik vind niets terug over beep-geluiden.

Ofwel lees ik erover (is nog vroeg voor mij) ofwel zitten die beep-geluiden gewoon in mijn hoofd 😁.

Maar battery-level is het al niet aangezien de stem dan echt zegt: battery low.

Zal nog eens verder lezen/zoeken 👍

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 15:55
Met de release van de beoplay portal voor de deur begint er hier toch wat twijfel te komen.
Ik ben totaal geen audiofiel. Op dit moment heb ik bedraad de plantronics rig 400hx en de arctis 9x. Ben over beide tevreden over de geluidskwaliteit. Ik merk weinig verschil in geluidskwaliteit tussen beide. Het belangrijkste is voor mij gewoon het geluid. Anc en om met meerdere apparaten tegelijkertijd verbonden te zijn gebruik ik niet.

Mijn vraag is nu dan of de geluidskwaliteit van de beoplay zijn prijs rechtvaardigt. Ik zie dat de arctis en de beoplay 40mm drivers heeft. Terwijl audeze bijvoorbeeld 100mm drivers heeft. Is dit een beperking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Darow schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:22:
Met de release van de beoplay portal voor de deur begint er hier toch wat twijfel te komen.
Ik ben totaal geen audiofiel. Op dit moment heb ik bedraad de plantronics rig 400hx en de arctis 9x. Ben over beide tevreden over de geluidskwaliteit. Ik merk weinig verschil in geluidskwaliteit tussen beide. Het belangrijkste is voor mij gewoon het geluid. Anc en om met meerdere apparaten tegelijkertijd verbonden te zijn gebruik ik niet.

Mijn vraag is nu dan of de geluidskwaliteit van de beoplay zijn prijs rechtvaardigt. Ik zie dat de arctis en de beoplay 40mm drivers heeft. Terwijl audeze bijvoorbeeld 100mm drivers heeft. Is dit een beperking?
Hier ook interesse voor de Beoplay Portal/Audeze Penrose X, als je her en der zo leest lijkt het alsof het geluid via xbox te zacht is voor sommigen met de Portal maar je leest ook dat de Android App nog niet geupdate is en mensen die de App via ios gebruiken wel tevreden zijn.

Als je echt voor het geluid wilt gaan gaat de beoplay het echt niet winnen van de Penrose X maar wat bij mij het meeste meespeelt zijn toch echt de looks en hoe comfortabel de headset is en daar wint voor mij sowieso de Beoplay, ik kan de Beoplay ook gewoon op mijn werk buiten gebruiken wat ik met de Penrose toch iets minder snel zou doen, ook de microfoon kwaliteit wil ik best wat op inleveren als ik zie hoe mooi dat is gedaan bij de Beoplay ipv zo'n boom mic voor mijn kanis als ik buiten aan het werk ben.

Heb nog geen keuze gemaakt, wacht nog even af tot de Beoplay echt overal gereleased is en er nog wat meer reviews komen al zeggen reviews ook niet alles natuurlijk, heb zowel voor de Penrose als de Beoplay al zoveel verschillende meningen gelezen dat het ook echt aan de persoon ligt denk ik.

Gefeliciteerd trouwens 🎂 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Sipio schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:08:
[...]

Hier ook interesse voor de Beoplay Portal/Audeze Penrose X, als je her en der zo leest lijkt het alsof het geluid via xbox te zacht is voor sommigen met de Portal maar je leest ook dat de Android App nog niet geupdate is en mensen die de App via ios gebruiken wel tevreden zijn.

Als je echt voor het geluid wilt gaan gaat de beoplay het echt niet winnen van de Penrose X maar wat bij mij het meeste meespeelt zijn toch echt de looks en hoe comfortabel de headset is en daar wint voor mij sowieso de Beoplay, ik kan de Beoplay ook gewoon op mijn werk buiten gebruiken wat ik met de Penrose toch iets minder snel zou doen, ook de microfoon kwaliteit wil ik best wat op inleveren als ik zie hoe mooi dat is gedaan bij de Beoplay ipv zo'n boom mic voor mijn kanis als ik buiten aan het werk ben.

Heb nog geen keuze gemaakt, wacht nog even af tot de Beoplay echt overal gereleased is en er nog wat meer reviews komen al zeggen reviews ook niet alles natuurlijk, heb zowel voor de Penrose als de Beoplay al zoveel verschillende meningen gelezen dat het ook echt aan de persoon ligt denk ik.

Gefeliciteerd trouwens 🎂 👍
Waarom probeer je ze niet gewoon beide uit ?
Gaat toch niets boven eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@justifire is ook nog een optie inderdaad, zijn toch (voor mij iig) geen kleine bedragen deze headsets, maar heb er ook nog geen haast mee moet ik zeggen hoor, mijn huidige headset (hypercloud) doet het ook nog prima maar die is aangesloten op de xbox controller, das sowieso toch al minder denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Sipio schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:01:
@justifire is ook nog een optie inderdaad, zijn toch (voor mij iig) geen kleine bedragen deze headsets, maar heb er ook nog geen haast mee moet ik zeggen hoor, mijn huidige headset (hypercloud) doet het ook nog prima maar die is aangesloten op de xbox controller, das sowieso toch al minder denk ik.
De Beoplay is nog niet op voorraad, maar de Penrose kan je uitproberen in de winkels van hifi klubben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Topicstarter
Darow schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:22:
Ik zie dat de arctis en de beoplay 40mm drivers heeft. Terwijl audeze bijvoorbeeld 100mm drivers heeft. Is dit een beperking?
Volgens mij kun je de drivers niet 1 op 1 met elkaar vergelijken want ze verschillen in techniek. Die van de Penrose zijn Planar Magnetic vs Neodymium in het gros van de andere headsets.

Als je daar op zoekt, krijg je wel wat info. Verder blijft geluid en de perceptie een vreemd iets en erg persoonlijk.

Heb zelf toevallig gisteren weer gespeeld met mijn oude TB 700 Gen1. Ondanks dat het na ruim 2 jaar qua draagcomfort minder is geworden, vond ik de headset nog steeds goed klinken nadat ik met de EQ instellingen van de Dolby app had aangepast.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Goed nieuws betreffende de nieuwe firmware voor Penrose X :

My headset just came back from Audeze after the botched beta firmware via android app. It's currently on 0.1.9 and have to say the mic is much improved and I'm no longer using my cheapo 2.99 mic from Amazon. I also realize that now that the mic sounds better I noticed that I've been probably putting the mic too close to my mouth in order to get louder mic monitoring. The closer I move the mic to my mouth the worst my voice sounds over the mic...moving it about an inch to inch and a half away works good quality wise but the mic monitoring is almost non-existent, very low.

I did recently also test the Arctis 7x and the Microsoft wireless Xbox series X headset and the penrose wins hands down on audio quality. The Arctis 7x don't get very loud which appears to be a common issue and most max their EQ settings out to get more volume (sounds bad then to me, returned). The mic monitoring on the Arctis 7x was awesome, but that was about it. The Xbox wireless headset is muffled when the bass hits with other sounds and the mic monitoring is currently broken as of about 20'ish days ago and not fixed as of today.

Audeze appears to have fixed the connection issues on those I've seen get RMA replacements on here. If they can get this next firmware out and think about some higher levels of mic monitoring (white noise will increase) there is really no reason to try anything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 17:40
De Xbox wireless headset afgelopen weekend getest van een vriend. Stuk beter geluid dan ik dacht op basis van de feedback in dit topic.

Zijn hierbij uitgegaan van:

Deze hebben we uitgebreid getest in warzone 8) en iets bijgesteld naar:

125hz = -2,5
250hz = -4 (hetzelfde)
1khz = -0,5
4khz = +1,5
8khz = +1,5

Sluit niet uit dat ik er zelf eentje koop om via discord met PC vrienden te gamen (Discord app op xbox geeft soms wat ruis bij teamgenoten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Audeze Penrose firmware 0.1.10

- Adds an on-the-fly sidetone on/off functionality to the headphones by pressing in and holding the mic wheel for ~3 seconds (with voice cues)
- Adds an on-the-fly EQ preset toggle that will cycle through the 5 presets in memory by holding in the volume wheel for ~3 seconds (with voice cues)
- Adds a volume mix function for simultaneous BT/wireless connections. This can be used to adjust the relative levels on the fly while in Bluetooth mode by performing a "click and scroll" of the headphone volume wheel (click in once and then scroll up or down to your preferred mix).
- Fixes a bug that caused the low battery warning to trigger too early. It should now only prompt at 10% battery remaining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:29
Kreeg gister een update voor m’n Xbox Wireless Headset. Ik weet niet of die voor iedereen beschikbaar is, of dat deze enkel voor Alpha Skip Ahead preview members is.

Weet ook nog niet precies wat er aangepast / verbeterd is.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
2green schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:47:
De Xbox wireless headset afgelopen weekend getest van een vriend. Stuk beter geluid dan ik dacht op basis van de feedback in dit topic.

Zijn hierbij uitgegaan van:
[YouTube: Xbox Wireless Headset EQ Settings and Fix - Bringing Clarity Back!]

Deze hebben we uitgebreid getest in warzone 8) en iets bijgesteld naar:

125hz = -2,5
250hz = -4 (hetzelfde)
1khz = -0,5
4khz = +1,5
8khz = +1,5

Sluit niet uit dat ik er zelf eentje koop om via discord met PC vrienden te gamen (Discord app op xbox geeft soms wat ruis bij teamgenoten).
Deze settings gebruik ik ook al geruime tijd. Zijn top. Ben erg blij met de headset.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06 16:34
justifire schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:00:
Audeze Penrose firmware 0.1.10

- Adds an on-the-fly sidetone on/off functionality to the headphones by pressing in and holding the mic wheel for ~3 seconds (with voice cues)
- Adds an on-the-fly EQ preset toggle that will cycle through the 5 presets in memory by holding in the volume wheel for ~3 seconds (with voice cues)
- Fixes a bug that caused the low battery warning to trigger too early. It should now only prompt at 10% battery remaining.
Is dit al de officiele release?

Die low battery warning ging bij mij al op 35%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Mick3112 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:02:
[...]

Is dit al de officiele release?

Die low battery warning ging bij mij al op 35%.
Beetje tegenstrijdig bericht.
Lijkt de officiele release te zijn, maar enkel nog te installeren via de “geheime” methode.

Hello

Thank you all for your continued support and feedback as we finalize our newest Penrose features!

We're just about ready to release this beta wide, and just want to get some last minute feedback or bug reports before we get this in the hands of the general public!

For those joining in on the beta for the first time, you can find a full list of the changes being implemented at the bottom of this message.

To start the update, you'll need to download this new version of HQ and install it. You can find that software here:

PC:
https://drive.google.com/...QzNFE6X_/view?usp=sharing

Mac:
https://drive.google.com/...-tOlV_Jl/view?usp=sharing

Before you begin updating, make sure you back up any EQ profiles you've created as they will be lost when the firmware is updated.

Once installed, plug in your Penrose via USB and unplug the dongle. Open the software and navigate to the "settings" tab of the Penrose profile.

From there, click the "version number" 5 times to open a secret dialogue box. ​

[ Voor 74% gewijzigd door justifire op 27-04-2021 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
Met jouw ervaring in het achterhoofd wacht ik wel even. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Mick3112 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:06:
Met jouw ervaring in het achterhoofd wacht ik wel even. ;)
+1
Deze keer mag een ander de eerste gok wagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

En het is officieel :)

We just released a new HQ version for Mac and Windows (2.1.53), and a Penrose firmware update (0.1.10).
An Android HQ update is coming soon, but you can install the new FW using the existing Android app.

In order to have full functionality of the updates via HQ, you must first install the new HQ app, then run the FW update as described here: https://audeze.zendesk.co...e-using-the-Audeze-HQ-App

And here are the changes you've all been waiting for. Drum roll please....
Adds a volume mix function for simultaneous BT/wireless connections. This can be used to adjust the relative levels on the fly while in Bluetooth mode by performing a "click and scroll" of the headphone volume wheel (click once and then scroll up or down to your preferred mix).
Makes several improvements to the mic quality and clarity over wireless.
Adds an on-the-fly sidetone on/off functionality to the headphones by pressing and holding the mic wheel for ~3 seconds (with voice cues).
Adds an on-the-fly EQ preset toggle that will cycle through the 5 presets in memory by holding in the volume wheel for ~3 seconds (with voice cues).
Fixes a bug that caused the low battery warning to trigger too early. It should now only prompt at 10% battery remaining (about one hour of normal use).

For up to date info on what the desktop HQ app is able to control, please see this article: https://audeze.zendesk.co...puter-or-an-Android-phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinski
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik had dus ook de penrose X maar niet 100% tevreden van de micro. Bleek er dus een probleem te zijn met mijn microfoon. Klantendienst me een nieuwe opgestuurd. Helaas niet meer getest aangezien ik wel tevreden ben van de arctis 7x.

Op de pc had ik al de arctis 7 maar die werkte dus niet met xbox. Heb dus voor hetzelfde toestel gekozen en lijkt me een goeie keuze.

Als er iemand een ongeopende penrose wilt overkopen laat maar weten. We kunnen wel een prijsje regelen. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@kevinski zie pm.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

kevinski schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:32:
Ik had dus ook de penrose X maar niet 100% tevreden van de micro. Bleek er dus een probleem te zijn met mijn microfoon. Klantendienst me een nieuwe opgestuurd. Helaas niet meer getest aangezien ik wel tevreden ben van de arctis 7x.

Op de pc had ik al de arctis 7 maar die werkte dus niet met xbox. Heb dus voor hetzelfde toestel gekozen en lijkt me een goeie keuze.

Als er iemand een ongeopende penrose wilt overkopen laat maar weten. We kunnen wel een prijsje regelen. 😊
Bijzonder.
7x is een fijne headset, maar na het horen van de Penrose X tevreden zijn met de 7x…
Bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinski
Ik denk dat het vooral komt omdat ik zo heb zitten zoeken op die microfoon dat ik er gewoon een slecht beeld van heb gekregen. En 1maal iets tussen de oren zit krijg je het er nog moeilijk uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

kevinski schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:17:
Ik denk dat het vooral komt omdat ik zo heb zitten zoeken op die microfoon dat ik er gewoon een slecht beeld van heb gekregen. En 1maal iets tussen de oren zit krijg je het er nog moeilijk uit :-)
Maar is de microfoon en wat anderen horen dan echt zoveel belangrijker dan het geluid en wat je zelf hoort ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinski
Aangezien ik totaal niet verstaanbaar was voor men maten waar ik 80% van de tijd mee game is het wel een doorslaggevende factor idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:53
Beetje een rare vraag misschien, maar hoe groot zijn de oorschelpen van de Penrose? Omdat ik aan 1 kant een BAHA draag (gehoorapparaat op het bot) ben ik wel benieuwd of deze hier over heen past. Vanmorgen even bij de plaatselijke MM wat headsets geprobeerd en de Artic 7 zat redelijk goed, is de Penrose vergelijkbaar of kleiner?

Helaas geen Hifi klubben hier in de buurt, anders was ik zelf wel even gaan passen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
kwdtje schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:58:
Beetje een rare vraag misschien, maar hoe groot zijn de oorschelpen van de Penrose? Omdat ik aan 1 kant een BAHA draag (gehoorapparaat op het bot) ben ik wel benieuwd of deze hier over heen past. Vanmorgen even bij de plaatselijke MM wat headsets geprobeerd en de Artic 7 zat redelijk goed, is de Penrose vergelijkbaar of kleiner?

Helaas geen Hifi klubben hier in de buurt, anders was ik zelf wel even gaan passen :-)
Even voor je opgemeten.

buitenste leer is 9,5 cm hoog en ongeveer 7,5 cm breed.

binnenste gedeelte in de schelp is 6,5 cm hoog en 4,5 breed.

de schelp is zelf +- 2 cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:53
Thanks, denk dat ik hem dan niet blind ga kopen, mijn huidige Sennheiser is groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 13:56

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Test van meerdere gaming headset op de frontpage:

reviews: Draadloze gaming headsets - Voor de nieuwe generatie consoles

Helaas geen Penrose X @justifire ;)

[ Voor 21% gewijzigd door hifigamefreak op 02-05-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

hifigamefreak schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:44:
Test van meerdere gaming headset op de frontpage: https://tweakers.net/revi...e-generatie-consoles.html

Helaas geen Penrose X @justifire ;)
Prutsers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Steelseries Arctis 7X komt overal gezien, voor de Xbox, als beste uit de test. Goed om te weten :).

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:41
Ik heb inmiddels een tijdje een Steelseries Arctis 7 op mijn PS4 en hoewel die wel goed bevalt heb ik wel een probleempje, ik heb al een aantal keren gehad dat de headset spontaan uit gaat als ik hem op heb en gebruik, als ik hem weer aan zet kan ik weer gewoon verder. Ik heb geen patroon kunnen ontdekken in wanneer het gebeurd, tijd dat ik aan het spelen ben, batterijniveau zijn elke keer anders. Heeft iemand anders hier ook last van of moet ik me zorgen maken dat er een echt probleem met de headset is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Vanavond de firmware van de Penrose X geupdate naar v.0.1.10
Microfoon is nu kristalhelder, volume in kleinere stapjes via het wieltje op de headset en het bereik is nu stukken beter (kon zowaar koffie halen zonder disconnects :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maic
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-02-2024
Op zoek naar een betere headset.

Ben nu in het bezit van de sony gold wireless

Waarom een andere?
Deze headset geeft na +/- 2uur druk op mijn oortjes en het wordt ook aardig warm aan de oren.
De mic heeft soms problemen? (Mensen horen het geluid dat uit de headset komt en galmt/piept echo gedoe)

Waar speel ik op:
Playstation 4 slim en in de toekomst ps5

Eisen nieuwe headset:
*Goed helder geluid voor fps games
*Goede mic met mic canceling (zodat mensen in de chat party mijn achtergrond geluiden niet tot nauwelijks kunnen horen)
*Wireless
*ps5 compatible

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-06 17:30
Maic schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:34:
Op zoek naar een betere headset.

Ben nu in het bezit van de sony gold wireless

Waarom een andere?
Deze headset geeft na +/- 2uur druk op mijn oortjes en het wordt ook aardig warm aan de oren.
De mic heeft soms problemen? (Mensen horen het geluid dat uit de headset komt en galmt/piept echo gedoe)

Waar speel ik op:
Playstation 4 slim en in de toekomst ps5

Eisen nieuwe headset:
*Goed helder geluid voor fps games
*Goede mic met mic canceling (zodat mensen in de chat party mijn achtergrond geluiden niet tot nauwelijks kunnen horen)
*Wireless
*ps5 compatible

Alvast bedankt!
Toevallig dit artikel al gelezen? En heb je dan zelf al wat modellen op het oog? Er wordt op tweakers wel iets meer eigen inzet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@Maic
Nieuwe Corsair Virtuoso XT Wireless 2021

[ Voor 11% gewijzigd door Amaze86 op 14-05-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maic
ChrisLNFF schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:14:
[...]

Toevallig dit artikel al gelezen? En heb je dan zelf al wat modellen op het oog? Er wordt op tweakers wel iets meer eigen inzet verwacht.

Toevallig wel, maar vind het nogal een waardeloze vergelijking persoonlijk. Dus niet veel aan gehad.

Ik ben geen audiofiel en dus amper tot weinig verstand van headset, daarom kom ik ook hier de vraag stellen natuurlijk.

Op inet komen deze het vaakst als positief naar voren
Artics 7
Artics 9
Artics 7p
Artics pro
Astro a50
Razer tournament ultimate
Hyper x cloud 2 wireless
POS, Sennheiser GSP 370

En zo kan ik nog wel ff door gaan met het lijstje lijkt mij ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Maic schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Toevallig wel, maar vind het nogal een waardeloze vergelijking persoonlijk. Dus niet veel aan gehad.

Ik ben geen audiofiel en dus amper tot weinig verstand van headset, daarom kom ik ook hier de vraag stellen natuurlijk.

Op inet komen deze het vaakst als positief naar voren
Artics 7
Artics 9
Artics 7p
Artics pro
Astro a50
Razer tournament ultimate
Hyper x cloud 2 wireless
POS, Sennheiser GSP 370

En zo kan ik nog wel ff door gaan met het lijstje lijkt mij ook niet de bedoeling.
Ok, prima.

Heb zelf alleen ervaring met eerdergenoemde Sony gold en op dit moment een Astro A50 4th gen. Over die laatste ben ik zelf heel tevreden, accuduur en comfort zijn uitstekend, range is meer dan goed (kan koffie zetten en chatten tegelijk). Nadeel is het opladen wat via de homebase moet en de prijs. Zou voor nu geen alternatief willen.

De Steelseries komen in de klasse tussen de 100 en 200 eigenlijk heel vaak als winnaar uit de bus, ik zou daar zeker eens naar kijken. Mooiste zou zijn als je ze kunt passen natuurlijk, het ene hoofd is het andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maic
Ziet er goed uit ben alleen niet z'n fan van kermislichtjes (rgb) zal vanavond even het filmpje kijken thanks
ChrisLNFF schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Ok, prima.

Heb zelf alleen ervaring met eerdergenoemde Sony gold en op dit moment een Astro A50 4th gen. Over die laatste ben ik zelf heel tevreden, accuduur en comfort zijn uitstekend, range is meer dan goed (kan koffie zetten en chatten tegelijk). Nadeel is het opladen wat via de homebase moet en de prijs. Zou voor nu geen alternatief willen.

De Steelseries komen in de klasse tussen de 100 en 200 eigenlijk heel vaak als winnaar uit de bus, ik zou daar zeker eens naar kijken. Mooiste zou zijn als je ze kunt passen natuurlijk, het ene hoofd is het andere niet.
Ik keek ook naar de a50 maar deze is niet compatibel met de ps5 en het oogt mega groot.

Toen dacht ik artics 7p maar lees hier veel mic probs over en zou ook strak zitten.

Zeker mee eens elk hoofd is anders in combi .et de oortjes dus testen zou het beste zijn. Maar dit is helaas niet altijd mogelijk. Dus gewoon bestellen testen, goed? Houden. Niet goed? Terug sturen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Maic schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:08:
[...]

Ziet er goed uit ben alleen niet z'n fan van kermislichtjes (rgb) zal vanavond even het filmpje kijken thanks

[...]

Ik keek ook naar de a50 maar deze is niet compatibel met de ps5 en het oogt mega groot.

Toen dacht ik artics 7p maar lees hier veel mic probs over en zou ook strak zitten.

Zeker mee eens elk hoofd is anders in combi .et de oortjes dus testen zou het beste zijn. Maar dit is helaas niet altijd mogelijk. Dus gewoon bestellen testen, goed? Houden. Niet goed? Terug sturen 😜
Er zijn nog wel wat zaken waar je iets kunt uitproberen, maar die zijn zeldzaam en hebben wellicht niet alles op voorraad. Oh, ik speel met mijn Astro probleemloos op de ps5 trouwens. Heb zelf een groot hoofd dus dat matcht dan ook weer prima😉

Speel regelmatig met mensen die een Steelseries hebben, merk geen problemen met hun mic.

Uiteindelijk wordt het toch een klein gokje, gelukkig is retourneren bij veel winkels geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@Maic Die kermislichtjes kan je helemaal uitzetten als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maic
Oke oke en zijn dat mensen met een artics 7p?
Lees dat voornamelijk bij die variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maic
Amaze86 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:51:
@Maic Die kermislichtjes kan je helemaal uitzetten als het goed is.
Heb het filmpje net gezien. Kan idd uit! Het ziet er veel belovend uit. Thanks voor de tip!
Zie dat deze net uit is, helaas nog nergens tekoop?
Tenminste miss google toont alleen de standaard en SE versie.

[ Voor 17% gewijzigd door Maic op 14-05-2021 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Maic schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:19:
Oke oke en zijn dat mensen met een artics 7p?
Lees dat voornamelijk bij die variant
Ik dacht het draadloze 9 model, niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Maic schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:41:
[...]

Heb het filmpje net gezien. Kan idd uit! Het ziet er veel belovend uit. Thanks voor de tip!
Zie dat deze net uit is, helaas nog nergens tekoop?
Tenminste miss google toont alleen de standaard en SE versie.
Zal een dezer dagen wel in de digitale schappen liggen. Kost wat, heb je ook wat. 280 euro.

https://nl.hardware.info/...orten-connecties---update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@Maic ja deze moet nog uitkomen, de standaard en SE versie zijn niet comfy. Je zou eventueel ook naar Audeze Penrose kunnen kijken €299 kopen en uittesten https://www.hifiklubben.n...1ChwWhEAQYASABEgIoMPD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maic
Amaze86 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:17:
@Maic ja deze moet nog uitkomen, de standaard en SE versie zijn niet comfy. Je zou eventueel ook naar Audeze Penrose kunnen kijken €299 kopen en uittesten https://www.hifiklubben.n...1ChwWhEAQYASABEgIoMPD_BwE
Oke, nog nooit van dat merk gehoord tho.
Deze is beter dan de corsair xt of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@Maic Yep, alleen mic is minder, qua geluid is de Penrose beste wireless gaminheadset.

[ Voor 44% gewijzigd door Amaze86 op 14-05-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maic
Amaze86 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:17:
@Maic Yep, alleen mic is minder, qua geluid is de Penrose beste wireless gaminheadset.
Revieuws gekeken maar zie meer negative dan positive reacties over de penrose. Zoals af en toe zomaar connection lost en soms kraakerige geluiden.
Voor zoveel geld zou zonde zijn.

Bron: Audeze Penrose Gaming headset https://g.co/kgs/fAK15J

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@Maic daarom probeer hem uit en mischien valt het in jouw situatie allemaal mee, meeste problemen waren op het begin. Audeze is prima bezig met fw updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maic
Amaze86 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:08:
@Maic daarom probeer hem uit en mischien valt het in jouw situatie allemaal mee, meeste problemen waren op het begin. Audeze is prima bezig met fw updates.
Hm oke dat is wel een dikke +punt als ze blijven updaten.
Doet corsair dit ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Amaze86 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:17:
Mic is gefixed met laatste firmware update :*)
Is iedere keer weer genieten met dat ding op, ben zo zwaar verziekt door die planar magnetic drivers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-06 11:26

Mr-D.

interpunctie? no hero here

hoi weet niet zeker of dit exact het juiste topic is maar ik (lees mijn vrouw) heeft een kleine lichte headset met een usb aansluiting maar die moet op de telefoon worden aangesloten
nu ondersteund haar telefoon met de usb A naar usb c adapter de headset niet.

waarschijnlijk komt dit door de jack aansluiting dat hij het niet pakt.

kan ik ook gewoon een verloop bestellen va jack naar usb a female zodat het werkt of is dit te enthousiast gedacht?

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:37

Oekol

waka waka hey hey

Maanden plezier gehad van mijn Turtle Beach stealth 700 gen 2 ps5/ps4 editie. Nu ik mijn PS5 heb verkocht en een Xbox Series X heb gekocht is die niet meer compatible. Dus een steelseries arctis 7x gekocht die met Xbox en PS kan. V&A op het forum is niet toegestaan :)

[ Voor 17% gewijzigd door BM op 03-06-2021 13:33 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@justifire Vraag het jou maar ff omdat jij al wat ervaring hebt met de Penrose, heb hem vandaag binnen gekregen maar klopt het dat je het beste gewoon 1 keer op de app de voor mij fijnste instellingen kunt selecteren en daarna de app maar te laten voor wat het is?

Ik weet niet of ik iets fout doe maar als ik bijvoorbeeld via de xbox geluid heb, (wireless) en dan op de app wat instellingen wil veranderen moet je dus overgaan op Bluetooth en het geluid is bij dan ook ineens een stuk minder mooi dan via wireless.

De Bluetooth volume knop op de app doet totaal niks bij mij dan.

Laatste firmware staat er iig op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Sipio schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:58:
@justifire Vraag het jou maar ff omdat jij al wat ervaring hebt met de Penrose, heb hem vandaag binnen gekregen maar klopt het dat je het beste gewoon 1 keer op de app de voor mij fijnste instellingen kunt selecteren en daarna de app maar te laten voor wat het is?

Ik weet niet of ik iets fout doe maar als ik bijvoorbeeld via de xbox geluid heb, (wireless) en dan op de app wat instellingen wil veranderen moet je dus overgaan op Bluetooth en het geluid is bij dan ook ineens een stuk minder mooi dan via wireless.

De Bluetooth volume knop op de app doet totaal niks bij mij dan.

Laatste firmware staat er iig op.
Ik heb hem gewoon op flat staan icm de DTS:X for headphones app (type over the ear)
Klinkt geweldig en mooi gebalanceerd.
De app werkt bij mij wel, connect hij wel met jouw Penrose ?
Hoef niet in bluetooth modus te gaan voor de app, enkel als ik muziek wil luisteren vanaf mijn phone/tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@justifire Hij connect wel bij mij (de Audeze HQ) app, ik kan dan ook instellingen wijzigen, maar wat ik bedoel is eigenlijk dat stel ik ben een game aan het spelen op de xbox, ik dan eerst de headset naar Bluetooth moet zetten om de HQ app te gebruiken, je hoort dan via de headset ook dat Bluetooth wordt ingeschakeld, echter is het game geluid dan gelijk stukken minder sterk dan wireless (via xbox)
Instellingen wijzigen heeft dan eigenlijk weinig zin.

Maar heb bij mij idd ook alles in het midden staan dus het is ook geen probleem verder.

Ik gebruik Dolby Atmos trouwens, maar ik begrijp dat jij DTS:X gebuikt dus met daarvoor een andere App dan de Audeze HQ App?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Sipio schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 06:51:
@justifire Hij connect wel bij mij (de Audeze HQ) app, ik kan dan ook instellingen wijzigen, maar wat ik bedoel is eigenlijk dat stel ik ben een game aan het spelen op de xbox, ik dan eerst de headset naar Bluetooth moet zetten om de HQ app te gebruiken, je hoort dan via de headset ook dat Bluetooth wordt ingeschakeld, echter is het game geluid dan gelijk stukken minder sterk dan wireless (via xbox)
Instellingen wijzigen heeft dan eigenlijk weinig zin.

Maar heb bij mij idd ook alles in het midden staan dus het is ook geen probleem verder.

Ik gebruik Dolby Atmos trouwens, maar ik begrijp dat jij DTS:X gebuikt dus met daarvoor een andere App dan de Audeze HQ App?
Ik hoef hem niet om te zetten naar bluetooth.
Één keer pairen met mijn tablet en kan tijdens het spelen gewoon volume wisselen / sidetone aan uit zetten / equalizer kiezen / mic muten / etc.
Moet echter wel weer pairen als ik bijv. met mijn ipad verbonden ben geweest, de Penrose is dan het oude apparaat vergeten (in mijn geval een android galaxy tab)
Zou eens een hard reset doen van de Penrose, opnieuw pairen met android device en dan kijken of de app wel juist werkt als je in de 2.4ghz modus blijft.
Op de site van Audeze staat een manual waarin de knoppencombinatie omschreven wordt voor een hard reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@justifire Het pairen met Bluetooth gaat bij mij niet helemaal goed denk ik, zodra alles werkt via Bluetooth en ik overschakel naar wireless is de gehele connectie met de App weg, kan er niks meer mee dan.

Zal morgen eens zo'n hard reset proberen en anders ff bedenken of ik hem terug stuur of dat ik bedenk van laat maar met die app.

Morgen maar ff verder stoeien.

[ Voor 3% gewijzigd door Sipio op 08-06-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Sipio schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:04:
@justifire Het pairen met Bluetooth gaat bij mij niet helemaal goed denk ik, zodra alles werkt via Bluetooth en ik overschakel naar wireless is de gehele connectie met de App weg, kan er niks meer mee dan.

Zal morgen eens zo'n hard reset proberen en anders ff bedenken of ik hem terug stuur of dat ik bedenk van laat maar met die app.

Morgen maar ff verder stoeien.
Voor de zekerheid, je hebt de app op android draaien ?
En in de bluetooth apparatenlijst op je device staat de Penrose toevallig niet dubbel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
justifire schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:17:
[...]

Voor de zekerheid, je hebt de app op android draaien ?
En in de bluetooth apparatenlijst op je device staat de Penrose toevallig niet dubbel ?
Android idd, en zie maar 1x Penrose x staan in mijn lijst van gekoppelde apperaten.

Zal vandaag nog ff verder proberen, het geluid is super verder maar zou het wel handig vinden om de functionaliteit van de App ook te hebben

*edit

Hard reset gedaan maar heeft niet geholpen helaas.

Nog 1 keer voor de duidelijkheid voordat ik hem terug stuur, ik heb een blauw lampje als ik verbonden ben met Bluetooth, geen probleem, echter als ik pairen wil gaat dat lampje cyaan en groen knipperen en dat is het.

Zodra ik dan over ga op wireless (groen) is de volledige connectie met Bluetooth weg dus ook de functionaliteit van de App.

Ik denk dat het echt met het pairen mis gaat omdat ie groen/cyaan blijft knipperen

Nogmaals een edit :

Heb het nu iig zover dat het lampje cyaan blijft branden, ik de App kan bedienen en ook het geluid gelijkwaardig is aan de wireless functie.

Ik ga het er zo maar mee doen, het geluid is heerlijk d:)b

[ Voor 43% gewijzigd door Sipio op 09-06-2021 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Sipio schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:42:
[...]

Android idd, en zie maar 1x Penrose x staan in mijn lijst van gekoppelde apperaten.

Zal vandaag nog ff verder proberen, het geluid is super verder maar zou het wel handig vinden om de functionaliteit van de App ook te hebben

*edit

Hard reset gedaan maar heeft niet geholpen helaas.

Nog 1 keer voor de duidelijkheid voordat ik hem terug stuur, ik heb een blauw lampje als ik verbonden ben met Bluetooth, geen probleem, echter als ik pairen wil gaat dat lampje cyaan en groen knipperen en dat is het.

Zodra ik dan over ga op wireless (groen) is de volledige connectie met Bluetooth weg dus ook de functionaliteit van de App.

Ik denk dat het echt met het pairen mis gaat omdat ie groen/cyaan blijft knipperen

Nogmaals een edit :

Heb het nu iig zover dat het lampje cyaan blijft branden, ik de App kan bedienen en ook het geluid gelijkwaardig is aan de wireless functie.

Ik ga het er zo maar mee doen, het geluid is heerlijk d:)b
Haal je switchen tussen modes en pairen niet door mekaar toevallig ?
Had ik ook, drukte de verkeerde knop in om te pairen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
justifire schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:25:
[...]

Haal je switchen tussen modes en pairen niet door mekaar toevallig ?
Had ik ook, drukte de verkeerde knop in om te pairen :X
Modes switchen met die multi functie knop en pairen deed ik door de multifunctie knop vast te houden, of 2x op de power knop dat deed hetzelfde volgens mij haha.

Maar heb het nu in ieder geval voor elkaar dat ik de app kan gebruiken en ook goed geluid heb.
Het lampje is dan cyaan van kleur.

Gisteren was dat niet zo en toen was het verschil in geluid met wireless duidelijk hoorbaar.

Maar nog steeds, als ik in wireless ben (lampje groen) dan is de app niet bruikbaar.

Maar ik red me er zo wel mee denk ik (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 21:12
Vandaag heeft mijn Penrose X het begeven na ongeveer een maand in bezit.

Gisteravond nog zonder problemen gebruikt maar sinds vanmorgen gaat de headset niet meer aan. Ook het ‘laad’ lampje gaat niet aan.

Dit is inmiddels mijn 3e headset welke het begeeft (2x Corsair) sinds november. Weet niet of dit bad luck is of dat de Xbox voor problemen zorgt :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
Audeze Penrose & Audeze Mobius Review 2021 :)

[ Voor 17% gewijzigd door Amaze86 op 12-06-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
Haha zeg dat wel, nu is die extra blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@justifire check deze earcups voor Audeze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 17:32

Sturmovik177

Vroem

Mochten er mensen zijn die een Arctis headset willen bestellen, doe het dan niet rechtstreeks via Steelseries.

Mijn Arctis 9, aangeschaft afgelopen november, heeft het in maart begeven omdat het zich niet meer liet opladen.
Kreeg een code om de headset opnieuw te bestellen, wat heel vreemd is. Doorgaans regelt de klantenservice de vervanging zelf af, maar bij Steelseries krijg je een voucher voor hetzelfde product. Dat al ruim 3-4 maanden uitverkocht is.

Je krijgt volgens hun policy geen geld terug en moet zelf je notificatie email en webshop in de gaten houden om het geluk te hebben dat je de vervangend headset mag kopen voordat het weer uitverkocht raakt.

Je wordt dus naast het ongemak dat het product waarvoor je betaald hebt stuk, gaat ook nog aan het werk gezet: Om zelf het ding opnieuw aan te schaffen met een voucher. En indien uitverkocht, op elk moment van de dag, nu ruim 3 maanden lang, je email en de webshop te checken of het op voorraad is.

Dat was mijn eerste en ook gelijk de keer dat ik een Steelseries product aanschaf.

Oink

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Sturmovik177 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:52:
Mochten er mensen zijn die een Arctis headset willen bestellen, doe het dan niet rechtstreeks via Steelseries.

Mijn Arctis 9, aangeschaft afgelopen november, heeft het in maart begeven omdat het zich niet meer liet opladen.
Kreeg een code om de headset opnieuw te bestellen, wat heel vreemd is. Doorgaans regelt de klantenservice de vervanging zelf af, maar bij Steelseries krijg je een voucher voor hetzelfde product. Dat al ruim 3-4 maanden uitverkocht is.

Je krijgt volgens hun policy geen geld terug en moet zelf je notificatie email en webshop in de gaten houden om het geluk te hebben dat je de vervangend headset mag kopen voordat het weer uitverkocht raakt.

Je wordt dus naast het ongemak dat het product waarvoor je betaald hebt stuk, gaat ook nog aan het werk gezet: Om zelf het ding opnieuw aan te schaffen met een voucher. En indien uitverkocht, op elk moment van de dag, nu ruim 3 maanden lang, je email en de webshop te checken of het op voorraad is.

Dat was mijn eerste en ook gelijk de keer dat ik een Steelseries product aanschaf.
Bedankt voor je bericht, gelukkig nog geen problemen met mijn 7x maar die was toch nergens anders te krijgen. Gauw afkloppen dat ik dit nooit nodig ga hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Is het trouwens mogelijk/verstandig om een headset (in mijn geval een Steelseries Arctis 9) via een telefoonlader op te laden of kan dat problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

LordLynx schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:29:
Is het trouwens mogelijk/verstandig om een headset (in mijn geval een Steelseries Arctis 9) via een telefoonlader op te laden of kan dat problemen geven?
Mijn Steelseries 7x laad ik altijd op met mijn 5watt iPhone lader, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

LordLynx schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:29:
Mogelijk is het zeker, de vraag is eerder of het efficient is. Elke USB lader zal, wanneer er geen gebruik gemaakt wordt van Fast Charging, terug schakelen naar 5 volt, waarmee ze dus compatibel zijn met elk USB apparaat. De vraag is alleen hoeveel ampere een lader op 5 volt kan leveren, kijk even in de specs hoeveel ampere de headset verwacht en of de telefoonlader dat ook levert. Is dat niet het geval dan kan het opladen langer duren dan verwacht.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:50
Dilemma, op dit moment een Steelseries 7X. Prima headset voor het geld, maar ik zou graag een headset willen met Bluetooth functionaliteit.

Onlangs heb ik daarom een Corsair Virtuoso XT besteld, maar dit was een DOA en heb ik weer teruggestuurd. Qua comfort vond ik die headset niet super, wel heel degelijk en mooi.

Nu kijk ik al langer naar een Audeze Penrose, en lees dat deze qua audio kwaliteit helemaal super is. Maar deze headset heeft ook zijn nodige issues. Nu heb ik de mogelijkheid om deze headset nieuw voor een leuke prijs aan te schaffen.

Zal ik het doen? Of moet ik toch weer voor een Corsair Virtuoso XT gaan? Iets minder qua geluidskwaliteit maar hopelijk zonder "issues".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeman
Je kunt de headset bij hifi klubben halen, ze hebben 60 dagen retour policy. Heb ik zelf ook gebruik van gemaakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:50
Ik heb nu een Audeze Penrose X, heb hem nu een aantal uur op mijn hoofd. Wat een geluid en het comfort is ook echt prima! Ben er echt heel blij mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Ik blijf toch wat problemen houden met mijn Steelseries Arctis 9. Ik had hem op mijn PS4 waarbij het geluid out-of-the-box te zacht was om te horen maar na een update en kalibreren met de software op de PC was het prima. Nu heb ik echter een PS5 en vind ik het geluid toch weer erg aan de zacht kant. Als ik het volumewiel helemaal omhoog zet is die wel hard maar dan hoor ik een soort ruis door het geluid wat natuurlijk ook niets is. Op de PS5 heb ik het volume al maximaal staan, heeft iemand een idee of ik nog op een andere manier het volume kan opkrikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-06 21:43
Ik ben op zoek naar een headset voor de Xbox Series X die Dolby Atmos ondersteund. Ik heb gekeken naar de Astro A50 maar ik lees dat die zeer tegenvalt voor de prijs (254 euro), komt vooral door het feit dat de nieuwe consoles geen optical port in meer hebben.

Iemand een suggestie welke headset perfect werkt met Dolby Atmos? Niet te duur, max 150 euro. Dus Audeze gaat 'm helaas niet worden ;)

P.S.: op dit moment heb ik de Logitech G433, maar die kan het ieder moment begeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Guerilla op 13-08-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Iedere headset ondersteund Dolby Atmos. Dat is juiste het mooie van de codec. ;)
Een normale stereo headset voldoet in principe al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerilla
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-06 21:43
Rivanov schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:42:
Iedere headset ondersteund Dolby Atmos. Dat is juiste het mooie van de codec. ;)
Een normale stereo headset voldoet in principe al.
Ahh oke, dat wist ik niet. Dan houd ik het wel bij mijn huidige headset.

Edit: ik heb zojuist de Turtle Beach Stealth 700 Gen2 besteld. Voor mijn Logitech headset had ik de TB PX24. Als de Stealth 700 even goed is als de PX24 dan ben ik meer dan tevreden. Het geluid was echt geweldig dankzij de Superhuman Hearing functionaliteit.

[ Voor 29% gewijzigd door Guerilla op 14-08-2021 00:59 . Reden: Headset besteld ]

• Amaze86
Corsair HS80 Wireless, PC/PS5 (met geweldige mic)

[ Voor 18% gewijzigd door Amaze86 op 19-08-2021 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
Nice.

Ik ben voor mijzelf aan het oriënteren voor een Headset om te gebruiken tijdens het gamen. De eerste reviews van de Corsair HS80 zien er wel erg positief uit, echter is dat ding echt super nieuw. Tevens kwamen al die review op hetzelfde moment na launch online. Dat maakt mij al weer iets huiverig mbt de objectiviteit. Toch heb ik de Corsair HS80 wel op mijn lijstje gezet.

Een alternatief is de Steelseries arctis 9. Die vind ik er iets mooier uit zien en heeft naast een RF link ook een bluetooth optie. Dat laatste lijkt mij handig als ik de headset toch eens wil gebruiken op mijn laptop, telefoon, etc. Zal niet heel veel gebeuren maar ik vlieg een aantal keer per jaar voor mijn werk en dan kan dit best handig zijn. Nadeel is dat het model iets ouder is, maar dat hoeft zeker geen probleem te zijn.

Iemand hier nog handige tips of overwegingen?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 00:06

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Iemand ervaring met de Steelseries Arctis 9x Gaming Headset ?

Speel nu met de Turtle Beach Stealth 600 Gen1

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:19
Iemand advies voor een draadloos headset voor de playstation 4? Het liefst zo goedkoop mogelijk hoef geen fancy dingen. Zag de Senheiser RS 127-8 staan via ING punten deal staan voor 80 euro. Maar weet niet of die compatible is met mijn ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
GAEvakYD schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:25:
[...]

Nice.

Ik ben voor mijzelf aan het oriënteren voor een Headset om te gebruiken tijdens het gamen. De eerste reviews van de Corsair HS80 zien er wel erg positief uit, echter is dat ding echt super nieuw. Tevens kwamen al die review op hetzelfde moment na launch online. Dat maakt mij al weer iets huiverig mbt de objectiviteit. Toch heb ik de Corsair HS80 wel op mijn lijstje gezet.

Een alternatief is de Steelseries arctis 9. Die vind ik er iets mooier uit zien en heeft naast een RF link ook een bluetooth optie. Dat laatste lijkt mij handig als ik de headset toch eens wil gebruiken op mijn laptop, telefoon, etc. Zal niet heel veel gebeuren maar ik vlieg een aantal keer per jaar voor mijn werk en dan kan dit best handig zijn. Nadeel is dat het model iets ouder is, maar dat hoeft zeker geen probleem te zijn.

Iemand hier nog handige tips of overwegingen?
Ik lees graag mee nu mijn Turtle Beach Stealth 600 Gen1 af begint te gaan, mijn vriendin kwam de Steelseries arctis 9x tegen via een advertentie op Facebook. Maar de reviews zijn heel wisselend en ik geloof niet blind alle reviews die op youtube staan omdat bedrijven vaak ook mensen kunnen omkopen voor de goede reviews, van de honest reviews vind ik er nog maar weinig. Lees vooral veel over problemen met de verbinding en wegvallende verbinding, dat wil je natuurlijk niet tijdens een game sessie.

Ik heb op de Series X toen Doly Atmos gekocht en wil die ook blijven gebruiken bij een nieuwe headset, wat een geluid is dat zeg! :)

@justifire hoe bevalt die Penrose X? Ik heb al even teruggelezen in het topic maar wat is je overall mening en ervaring voor een headset rond de 300 euro, want het is 100 euro meer dan bij de Steelseries arctis 9x.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

G_Dragon schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

Ik lees graag mee nu mijn Turtle Beach Stealth 600 Gen1 af begint te gaan, mijn vriendin kwam de Steelseries arctis 9x tegen via een advertentie op Facebook. Maar de reviews zijn heel wisselend en ik geloof niet blind alle reviews die op youtube staan omdat bedrijven vaak ook mensen kunnen omkopen voor de goede reviews, van de honest reviews vind ik er nog maar weinig. Lees vooral veel over problemen met de verbinding en wegvallende verbinding, dat wil je natuurlijk niet tijdens een game sessie.

Ik heb op de Series X toen Doly Atmos gekocht en wil die ook blijven gebruiken bij een nieuwe headset, wat een geluid is dat zeg! :)

@justifire hoe bevalt die Penrose X? Ik heb al even teruggelezen in het topic maar wat is je overall mening en ervaring voor een headset rond de 300 euro, want het is 100 euro meer dan bij de Steelseries arctis 9x.
Penrose X is fantastisch.
Zou als koptelefoon niet anders meer willen, al maken ze hem twee keer zo duur.
Flat EQ + DTS:X, alsof er twee engeltjes in je oren staan te piesen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
justifire schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

Penrose X is fantastisch.
Zou als koptelefoon niet anders meer willen, al maken ze hem twee keer zo duur.
Flat EQ + DTS:X, alsof er twee engeltjes in je oren staan te piesen _/-\o_
Oke dat klinkt positief ! :) ik twijfel en hoe meer ik kijk, hoe meer ik ga twijfelen.

Mijn lijstje nu:
  • Corsair HS75 XB
  • Steelseries Arctis 9x ( lees veel negatieve reviews)
  • Razer Kaira Pro
Buiten me budget: je Penrose X

Wat zoek ik?

Goed geluid en helder geluid: wens is Dolby Atmos te kunnen gebruiken.
Goede mic: Helder en noise canceling.
Connectie: Liefst draadloos verbinden met de Xbox Series X en S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

G_Dragon schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:30:
[...]

Oke dat klinkt positief ! :) ik twijfel en hoe meer ik kijk, hoe meer ik ga twijfelen.

Mijn lijstje nu:
  • Corsair HS75 XB
  • Steelseries Arctis 9x ( lees veel negatieve reviews)
  • Razer Kaira Pro
Buiten me budget: je Penrose X

Wat zoek ik?

Goed geluid en helder geluid: wens is Dolby Atmos te kunnen gebruiken.
Goede mic: Helder en noise canceling.
Connectie: Liefst draadloos verbinden met de Xbox Series X en S
Mijn advies : bij Klubben Hifi kan je 60 dagen uitproberen en retourneren zonder opgaaf.
Ik weet niet of de Penrose X volkomen buiten jouw budget valt maar anders zou ik het toch proberen.
Paar uurtjes luisteren en de concurrentie valt in het niet wat geluidskwaliteit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
justifire schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:40:
[...]

Mijn advies : bij Klubben Hifi kan je 60 dagen uitproberen en retourneren zonder opgaaf.
Ik weet niet of de Penrose X volkomen buiten jouw budget valt maar anders zou ik het toch proberen.
Paar uurtjes luisteren en de concurrentie valt in het niet wat geluidskwaliteit betreft.
Ik heb een account aangemaakt en ze hebben er zelfs een outlet deal van, ik vind 299 euro voor een headset gewoon erg veel. Maar als je hem op deze manier kan testen zonder te hoeven betalen is wel erg fijn, hoe denk jij over de andere headsets in me lijstje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

G_Dragon schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:59:
[...]

Ik heb een account aangemaakt en ze hebben er zelfs een outlet deal van, ik vind 299 euro voor een headset gewoon erg veel. Maar als je hem op deze manier kan testen zonder te hoeven betalen is wel erg fijn, hoe denk jij over de andere headsets in me lijstje?
Ik heb zelf de Arctis 7x gehad voor de Penrose.
Comfort is erg fijn, evenals de functionaliteit, maar vond het geluid erg vlak en zelfs “blikkerig” , volgens mij is die headset hetzelfde als de 9x maar zonder bluetooth ?
Met de andere headsets uit jouw lijstje geen ervaring maar heb voldoende reviews gelezen.
De HS75 zijn open back, komt de geluidskwaliteit ten goede maar houdt wel rekening met omgevingsgeluid, dit is nl duidelijk hoorbaar (tenzij je in een stille ruimte zit uiteraard)
Razor heb ik over getwijfeld, krijgt positieve reviews, heeft een groot gebruiksgemak, mede door de app die gewoon op de xbox draait.
Maat uiteindelijk toch voor het beste geluid gegaan, 50 mm drivers kunnen het nou eenmaal nooit winnen van 100 mm planar drivers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
justifire schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:10:
[...]

Ik heb zelf de Arctis 7x gehad voor de Penrose.
Comfort is erg fijn, evenals de functionaliteit, maar vond het geluid erg vlak en zelfs “blikkerig” , volgens mij is die headset hetzelfde als de 9x maar zonder bluetooth ?
Met de andere headsets uit jouw lijstje geen ervaring maar heb voldoende reviews gelezen.
De HS75 zijn open back, komt de geluidskwaliteit ten goede maar houdt wel rekening met omgevingsgeluid, dit is nl duidelijk hoorbaar (tenzij je in een stille ruimte zit uiteraard)
Razor heb ik over getwijfeld, krijgt positieve reviews, heeft een groot gebruiksgemak, mede door de app die gewoon op de xbox draait.
Maat uiteindelijk toch voor het beste geluid gegaan, 50 mm drivers kunnen het nou eenmaal nooit winnen van 100 mm planar drivers.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg over de headsets en je tip over de Hifi zaak, heb er gelijk een account aangemaakt. Want als mijn Turtle Beach Stealth 600 Gen1 straks er wel mee stopt heb ik wat opties open voor eventuele vervanging :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
Steelseries arctis 7 bij amazon.fr warwhoyse deal €+-60 https://www.amazon.fr/Ste...s+7&qid=1630314638&sr=8-2

Bij meeste is alleen de doos open geweest, sla je slag. PS4,PS5,PC, en bekabeld xbox. (lees ook reacties op pepper)

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste