• SultanYasin
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-09 09:36
Koptelefoon-aanvraag na 12 dagen nog niet goed- of afgekeurd. Is dit normaal?

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:30
SultanYasin schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:51:
Koptelefoon-aanvraag na 12 dagen nog niet goed- of afgekeurd. Is dit normaal?
Koptelefoon-aanvragen worden besproken in het levertijden-topic

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zijn er al meer ervaringen met screen protectors? Ik denk erover om het toestel zonder hoes en alleen met screen protector te gaan gebruiken. Maar dan moet het dus wel dik genoeg zijn om het glas bij een val te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierDW
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10-2024
VantageR schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:33:
Zijn er al meer ervaringen met screen protectors? Ik denk erover om het toestel zonder hoes en alleen met screen protector te gaan gebruiken. Maar dan moet het dus wel dik genoeg zijn om het glas bij een val te beschermen.
Ik heb al screenprotectors liggen maar geen telefoon. 8)7 Hij wordt vandaag verzonden. Zodra hij er is gaat er eentje op en laat ik iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 08:56
VantageR schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:33:
Ik heb wel wat liggen maar nog niet opgeplakt.
Tot zover is de telefoon (met spigen case) meerdere malen gevallen maar nog geen barst gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 17:48
mrnn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:07:
[...]

Ik zoek nog een ultradun hoesje dus bedankt voor het delen. Maar ze zien er niet identiek uit op de foto of is dat door de belichting? Die linker lijkt half doorschijnend en die rechter volledig zwart.
Klopt dat het linker hoesje een beetje doorschijnend is. En de kleuren verschillen.
Ik heb beide hoesjes gewogen en ze wegen alle twee 5 gram. Qua bouw zijn ze identiek en daar gaat het mij om. En de prijs natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Xfile op 20-11-2020 21:37 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:37

pinda powerrr

Slow down...

Ik meende hier gelezen te hebben dat er mensen zijn met een Pixel 5 icm een T-Mobile abonnement.
Hebben jullie wel voLTE werkend? Bij mij schakelt de verbinding gelijk naar 3G als ik gebeld wordt. Uiteraard heb ik het nagelopen in de instellingen, daar staat het wel aan.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DidierDW
Vandaag mijn pixel ontvangen. Zonder problemen esim kunnen activeren op het proximus netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Laatst online: 12:36
Wordt de Pixel 5 warm bij gebruik van Android Auto? En hoe reageert de telefoon als je hem aansluit? Ik heb nu een Galaxy S10 die ook flitsmeister opstart als ik de auto aanzet (via Bluetooth connectie met auto) en dat is altijd een heel geflits aan apps die dan voorbij komen en dark mode/light mode dus ben benieuwd hoe dat bij de Pixel 5 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Kom er sinds kort achter (valt me nu pas op) dat bij een compleet zwart achtergrond de bovenkant een groene waas heeft.

Dit is alleen op de home screen. Als ik de notificatie tray naar beneden trek (want dark mode = zwart) dan heb ik geen groene tint. Ook als ik de foto in de app bekijk (wallpaper app) zie ik ook geen groene tint

Het is dus geen hardware probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXBeJLLWnqJHaDy-d2Rdaz_TeHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fm7Ht40pZy6M7TP0iqpFWarZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Knamix op 24-11-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Knamix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:07:
Kom er sinds kort achter (valt me nu pas op) dat bij een compleet zwart achtergrond de bovenkant een groene waas heeft.

Dit is alleen op de home screen. Als ik de notificatie tray naar beneden trek (want dark mode = zwart) dan heb ik geen groene tint. Ook als ik de foto in de app bekijk (wallpaper app) zie ik ook geen groene tint

[Afbeelding]
Kan het niet deel duidelijk zien maar zie dat je achtergrond ook groene neon lampen bevat. Als je een andere achtergrond hebt zie je het dan nog?

Zie nu dat je de bovenste balk bedoeld. Ik dacht eerst ter hoogte van de hoogste toren.
Komt mij niet bekend voor

[ Voor 6% gewijzigd door ErikKam op 24-11-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
ErikKam schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:22:
[...]

Kan het niet deel duidelijk zien maar zie dat je achtergrond ook groene neon lampen bevat. Als je een andere achtergrond hebt zie je het dan nog?
Heb het inderdaad nog steeds. Het is heel vaag...

Bij instellingen, apps, notificatie tray heb ik het niet, maar op de home screen en lockscreen wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
Knamix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:28:
[...]

Bij instellingen, apps, notificatie tray heb ik het niet, maar op de home screen en lockscreen wel
Je kunt een andere launcher proberen (zoals Niagara Launcher, even wat anders dan stock) en kijken of het nog zo is. Pixel launcher heeft door de jaren heen vaker een (subtiele) gloed onder of boven gehad, dus grote kans dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Knamix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:28:
[...]

Eventueel met de brightness spelen/ automatisch aanpassen uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
ErikKam schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:35:
[...]

Eventueel met de brightness spelen/ automatisch aanpassen uitschakelen
Maakt niks uit. Daarom wist ik ook dat het niet een hardware probleem was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 22:14
DidierDW schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:35:
Vandaag mijn pixel ontvangen. Zonder problemen esim kunnen activeren op het proximus netwerk.
Proximus abo waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierDW
Stancke schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:46:
[...]

Proximus abo waarschijnlijk?
Ja een Proximus bedrijfs abonnement

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvandijk96
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-05 09:06
Knamix schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:07:

[Afbeelding]
Ik gebruik altijd een volledig zwarte achtergrond en had dit probleem ook. Het is een bug in de launcher, ik denk een shadow die toegepast wordt om de statusbalk leesbaar te houden. Ik gebruik nu Lawnchair, daar is het niet. Beetje jammer want de animaties zijn niet goed, heb ook een melding naar Google gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tap123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 19:57
Gerjannn schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:04:
Wordt de Pixel 5 warm bij gebruik van Android Auto? En hoe reageert de telefoon als je hem aansluit? Ik heb nu een Galaxy S10 die ook flitsmeister opstart als ik de auto aanzet (via Bluetooth connectie met auto) en dat is altijd een heel geflits aan apps die dan voorbij komen en dark mode/light mode dus ben benieuwd hoe dat bij de Pixel 5 gaat.
Ik merk dat de Pixel veel beter reageert bij aansluiten op de auto (bluetooth) en bij AA. Ik had een S8 en was altijd wat gedoe met Flitsmeister (startte vrij laat op en traag) en AA deed het niet altijd lekker (soms eerst via Mirror link) proberen. Nu is dat allemaal snel en soepel, USB kabel erin en direct vanuit de auto AA aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:55
tap123 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:31:
[...]

Ik merk dat de Pixel veel beter reageert bij aansluiten op de auto (bluetooth) en bij AA. Ik had een S8 en was altijd wat gedoe met Flitsmeister (startte vrij laat op en traag) en AA deed het niet altijd lekker (soms eerst via Mirror link) proberen. Nu is dat allemaal snel en soepel, USB kabel erin en direct vanuit de auto AA aan.
Jij hebt dus niet het probleem dat ik in onderstaande post aangeef?
wmn79 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:17:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van dat bellen in Android Auto niet werkt? Als ik in Android Auto iemand wil bellen werkt dat niet. Het scherm blijft dan gewoon staan op alsof er iemand gebeld wordt, muziek autoradio wordt ook afgebroken maar verder gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:00
Ik heb zo, n fm Bluetooth transmitter dingetje.
Bellen gaat perfect met Android auto.
Zorg wel dat er een koppeling is met je contacten in de BT settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:55
wmn79 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:58:
[...]
Jij hebt dus niet het probleem dat ik in onderstaande post aangeef?
[...]
jejeh schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:18:
Ik heb zo, n fm Bluetooth transmitter dingetje.
Bellen gaat perfect met Android auto.
Zorg wel dat er een koppeling is met je contacten in de BT settings.
Heb gevonden waar het in zit, ligt aan dual sim. Ik had bij voorkeur voor gesprekken: "altijd vragen" gekozen. Daar kan Android Auto blijkbaar niet mee overweg. Heb nu één simkaart als default ingesteld en nu werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Had vandaag last van een vreemde bug. Ik kon niet meer bellen met mijn Bose QuietComfort 35 II. Mijn werktelefoon (iPhone) pakte de Bose nog wel op. Ook kon ik met mijn P5 nog wel gewoon prima muziek (Spotify) en notificaties luisteren via de Bose. Na een herstart was het probleem wel verholpen.
Iemand anders iets soortgelijks meegemaakt met Bluetooth devices? Heb wel even gezocht online, maar vind wat connectieproblematiek met Android 11 in het algemeen met Bluetooth, maar de connectie was gewoon prima in orde.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Gerjannn schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:33:
[...]

Je kunt een andere launcher proberen (zoals Niagara Launcher, even wat anders dan stock) en kijken of het nog zo is. Pixel launcher heeft door de jaren heen vaker een (subtiele) gloed onder of boven gehad, dus grote kans dat dat het is.
Dank! Dat was het :)

• Mutybay
  • Laatst online: 23-09 21:55
Dag 2 met de Pixel 5 en toch niet helemaal happy. Ik kom van een LG V30. Zijn misschien wat kleine dingen waar ik gewoon aan moet wennen, maar zie hier mijn ergenissen:
- Voelt erg goedkoop aan.
- De vingerscan...waarom is dit niet ook gelijk een aan / uit knop? Ongelofelijk irritant dat je aan de zijkant moet drukken. Screenshots met 1 hand maken is nu ook onmogelijk.
- Geen knock on knock off. Groot gemis, zeker in combinatie met bovenstaande.
- Als je een Bluetooth headset koppelt dan staat er alleen dat er verbinding is, maar niet hoe vol je headset nog zit.
- Always on display is niet zo "bright" zeker 50% minder dan op de LG.
- Multitask bar openen duurt best lang / je moet de beweging onnodig lang vasthouden. Waarom niet gewoon omhoog swipen? Is hier een andere manier voor dan omhoog swipen en vasthouden? Ook de weergave van de openstaande tasks is onhandig. Je ziet maar 1 tab en een stukje van de naast gelegen tab. Op mijn LG swipe je omhoog en zie je in een oogopslag al 4 tabs.

Hopelijk went het een beetje snel:P

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-09 07:58
Mutybay schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:37:
Dag 2 met de Pixel 5 en toch niet helemaal happy. Ik kom van een LG V30. Zijn misschien wat kleine dingen waar ik gewoon aan moet wennen, maar zie hier mijn ergenissen:
- De vingerscan...waarom is dit niet ook gelijk een aan / uit knop? Ongelofelijk irritant dat je aan de zijkant moet drukken. Screenshots met 1 hand maken is nu ook onmogelijk.
- Als je een Bluetooth headset koppelt dan staat er alleen dat er verbinding is, maar niet hoe vol je headset nog zit.
- Multitask bar openen duurt best lang / je moet de beweging onnodig lang vasthouden. Waarom niet gewoon omhoog swipen? Is hier een andere manier voor dan omhoog swipen en vasthouden? Ook de weergave van de openstaande tasks is onhandig. Je ziet maar 1 tab en een stukje van de naast gelegen tab. Op mijn LG swipe je omhoog en zie je in een oogopslag al 4 tabs.

Ik denk dat het een kwestie van wennen en smaak is. Ik vind de telefoon juist helemaal niet goedkoop aanvoelen. Juist wat bijzonders wat andere smartphones niet hebben.
Ik heb gewoon het batterij percentage van mijn headset in beeld als ik de taskbar zie.
Ik vind de vingerafdruk scanner echt perfect. En weet niet beter dat uit en aan aan de zijkant zit.
Always on brightness is ook dikke prima, zou niet weten waarom die helderder moet?

Multitask bar openen ben ik wel beetje met je eens, maar het went echt snel

Vind ik :)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Het is toch een aan knop? Vinger erop > scherm aan. Een uitknop is het niet nee, maar daar is LG volgens mij wel vrij uniek in. Screenshots kunnen met powerknop + volume down of via het multitask menu. Ik ben niet anders gewend (Nexus 5, Nexus 5X, Nexus 6P, Pixel 2 XL en nu Pixel 4 XL) dat dit zo moet overigens.
Heeft de Pixel 5 geen "tikken om telefoon te checken" optie onder scherm > vergrendelscherm? Mijn 2 XL en 4 XL hebben dat wel.
Ook dat staat gewoon in beeld bij mij wanneer ik de notificaties naar beneden trek :)

• Gerjannn

Je kunt ook links en rechts over de pill (multitask balk) swipen, dan switch je makkelijk tussen de vorige apps die je geopend had. Wellicht dat dat nog de ervaring iets verbetert :)

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:38
J0YR1D3R schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:57:

[...]

Heeft de Pixel 5 geen "tikken om telefoon te checken" optie onder scherm > vergrendelscherm? Mijn 2 XL en 4 XL hebben dat wel.
Ik heb 'double tap to wake' aanstaan, dus het is er nog steeds.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Mutybay
TheRicolaa10 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:59:
[...]

Ik heb 'double tap to wake' aanstaan, dus het is er nog steeds.
Waar staat deze setting? Ik zie alleen "Tikken om telefoon te checken". Maar dan gaat het scherm al aan bij elke aanraking (dus ook per ongeluk).

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

pinda powerrr schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:09:
Ik meende hier gelezen te hebben dat er mensen zijn met een Pixel 5 icm een T-Mobile abonnement.
Hebben jullie wel voLTE werkend? Bij mij schakelt de verbinding gelijk naar 3G als ik gebeld wordt. Uiteraard heb ik het nagelopen in de instellingen, daar staat het wel aan.
Iemand met een T-Mobile abonnement die dit kan bevestigen?

• TheRicolaa10
Mutybay schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:00:
[...]

Waar staat deze setting? Ik zie alleen "Tikken om telefoon te checken". Maar dan gaat het scherm al aan bij elke aanraking (dus ook per ongeluk).
Sorry, dat is inderdaad de enige optie. Echter doe ik zelf een dubbele tik, wat niet nodig is blijkt nu, maar is dus blijkbaar de enige optie die Android 11 biedt.

@pinda powerrr Ik heb met Tele2 'Wifi Calling' op het moment dat ik thuis ben, beantwoordt dat je vraag?

[ Voor 11% gewijzigd door TheRicolaa10 op 26-11-2020 15:15 ]

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

TheRicolaa10 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:14:
[...]

Sorry, dat is inderdaad de enige optie. Echter doe ik zelf een dubbele tik, wat niet nodig is blijkt nu, maar is dus blijkbaar de enige optie die Android 11 biedt.

@pinda powerrr Ik heb met Tele2 'Wifi Calling' op het moment dat ik thuis ben, beantwoordt dat je vraag?
Nee, niet helemaal. WiFi calling nog niet geprobeerd eigenlijk.
Ik bedoel echt voLTE, dus bij een gesprek niet terugvallen op 3G, maar gewoon op 4G blijven.

• ErikKam

Bij mij werkt de vingerscan ook als de telefoon locked is. Ik hoef niet eerst de aannuitnin te drukken en dan de vinger scan. Gewoon vinger erop, hij scant en de telefoon is unlocked en aan.
Screenshot doe ik met 1 hand via die multi taskbar. Dat witte streepkje omhoog slepen en dan komt er screenshot bij te staan. Dag hoeft bij mij niet met meerdere handen.
Wel grappig over de bluetooth head set. Ik had precies omgekeerd. Op mijn oude de S7 zag ik niet hoe vol, en bij de pixel wel. Is dus head set afhankelijk.
Verder hoop ik dat je snel went en er veel plezier aan beleef.

Ik merkte wel dat vowifi bij mij niet hoed werkt. Laatste week veel situaties gehad dat ik niemand hoorde of andersom. Nu heb ik het uitgezet, en vind het zelfs beter klinken. En benieuwd of het nu stabieler werkt.
Kan natuurlijk aan mij WiFi liggen, dat hij van accespoint wisselt ofzo.

• TheFes
[...]

Ik deed inderdaad ook altijd een dubbele tik. Zoveel nutteloze tikken gedaan de afgelopen tijd...

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vowifi werkt dus ook niet }:|

Wie kan er een tip geven? Zowel voLTE als bellen over wifi werkt dus niet.
Zojuist nog geprobeerd, Airplane mode aan, wifi aan en dan bellen-> no radio

• TheRicolaa10
pinda powerrr schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:51:
[...]

Da's wel vreemd. Als ik in m'n instellingen kijk dan heeft hij de settings van T-Mobile. Heb je wel vowifi aan staan in de instellingen?

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

TheRicolaa10 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:53:
[...]

Da's wel vreemd. Als ik in m'n instellingen kijk dan heeft hij de settings van T-Mobile. Heb je wel vowifi aan staan in de instellingen?
Uiteraard:
settings->network&internet->mobile network->calling->Call over Wi-Fi-on

Ik heb een volledig Unifi netwerk, maar ik kan me niet voorstellen dat ik daar iets in geblocked heb.

Zelfde geldt voor voLTE, staat ook aan, maar dat zou een T-Mobile ding kunnen zijn als dat niet werkt.

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 22:14
DidierDW schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:58:
[...]

Ja een Proximus bedrijfs abonnement
Sterk, ik heb Orange Ultimate Shape (via de firma) en Orange heeft enkel eSIM voor zelfstandigen en particulieren, geen bedrijven :( Heb nog m’n prive prepaid kaart voor whatsapp en beperkt gebruik maar daar kan ik dus geen eSIM van maken want enkel voor particuliere abo’s.

De enige reden dat ik nog geen Pixel 5 heb gekocht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
pinda powerrr schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:51:
[...]

Ik heb ook net mijn Pixel 5, met T-mobile. voLTE kan ik je zo niet laten weten nog, ik zie ook niet zo goed hoe ik dat zou moeten zien, en bereik hier is mediocre.

VoWifi werkt wel. Ik kwam er wel achter, dat ik (bij zakelijk abonnement) daar een instelling in my t-mobile voor aan moest zetten. Dat had ik echter al gedaan voor de pixel kreeg. Onder "mijn abonnement en instellingen" ( https://www.t-mobile.nl/my/abonnement-en-instellingen ) staat dan "Bellen via 4G en wifi". Die stond bij mijn huidige abonnement standaard uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bonsaiboom schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:39:
[...]

Ik heb ook net mijn Pixel 5, met T-mobile. voLTE kan ik je zo niet laten weten nog, ik zie ook niet zo goed hoe ik dat zou moeten zien, en bereik hier is mediocre.

VoWifi werkt wel. Ik kwam er wel achter, dat ik (bij zakelijk abonnement) daar een instelling in my t-mobile voor aan moest zetten. Dat had ik echter al gedaan voor de pixel kreeg. Onder "mijn abonnement en instellingen" ( https://www.t-mobile.nl/my/abonnement-en-instellingen ) staat dan "Bellen via 4G en wifi". Die stond bij mijn huidige abonnement standaard uit.
Wow...dat zoiets zo enorm verborgen zit in de instellingen van de provider 8)7

Maar het werkt nu beide! Thanks! d:)b
Nu de 5G nog... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Nu na bijna 2 dagen, behoorlijk happy met de Pixel 5. Op bijna alle vlakken een dikke voldoende. Het geluid uit de top speaker valt me nog wel behoorlijk tegen. Dat was me al wel duidelijk uit verscheidene reviews online, maar hier op tweakers is het een kleine voetnoot, terwijl dat toch echt voor mij het grootste minpunt is.

Nog even beschouwen of het een dealbreaker wordt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bonsaiboom schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:22:
Nu na bijna 2 dagen, behoorlijk happy met de Pixel 5. Op bijna alle vlakken een dikke voldoende. Het geluid uit de top speaker valt me nog wel behoorlijk tegen. Dat was me al wel duidelijk uit verscheidene reviews online, maar hier op tweakers is het een kleine voetnoot, terwijl dat toch echt voor mij het grootste minpunt is.

Ik vind het voor telefoongesprekken echt ruim voldoende. Voordeel van zo'n speaker achter het scherm is dat er geen stof in de grill komt o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Bonsaiboom schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:22:

Grappig, ik vind het echt prima geluid. Prima voor een telefoongesprek. Muziek luister je natuurlijk ook niet via je telefoon. En zo wel, dan is het nooit heel goed. Hooguit wat minder slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Voorheen was android het besturingssyteem waar je alles naar je eigen smaak kon instellen. Die tijd lijkt nu wel over te zijn.

- Het always on display. Ik zie alleen maar de optie aan of uit. Kan je niet meer instellen dat hij tussen een bepaalde periode uit moet?
- Front face camera. Deze spiegeld alle fotos. Ik zie nergens de optie om dit uit te zetten?
- Welke draadloze oplader gebruiken jullie? Die van mij doet er ipv 2.5 uur nu 8 uur over...

Kwa eerdere punten gaat het wel oke haha went best snel, maar twijfel om hem terug te sturen en Iphone 12 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Mutybay schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:23:
Voorheen was android het besturingssyteem waar je alles naar je eigen smaak kon instellen. Die tijd lijkt nu wel over te zijn.

- Het always on display. Ik zie alleen maar de optie aan of uit. Kan je niet meer instellen dat hij tussen een bepaalde periode uit moet?
- Front face camera. Deze spiegeld alle fotos. Ik zie nergens de optie om dit uit te zetten?
- Welke draadloze oplader gebruiken jullie? Die van mij doet er ipv 2.5 uur nu 8 uur over...

Kwa eerdere punten gaat het wel oke haha went best snel, maar twijfel om hem terug te sturen en Iphone 12 te bestellen.
Je kunt instellen dat je always on display uit gaat als hij na een bepaalde tijd, eventueel alleen bij opladen. Dat kan via de Digitaal Welzijn app.

Verder wordt tijdens het maken van een foto via de front face camera het beeld gespiegeld weergegeven, zodat je als het ware in de spiegel kijkt. Dat zijn mensen gewend, probeer maar eens twee spiegels in een hoek van 90 graden te zetten en dan in de hoek te kijken. Je ziet dan het spiegelbeeld van je spiegelbeeld, ofwel zoals de rest van de wereld je ziet. En probeer dan maar eens je blik aan te passen, of iets aan te wijzen op je gezicht of zo.
Omdat dat heel 'onnatuurlijk' is, wordt het beeld dus tijdens het maken van de foto gespiegeld, daarna wordt de foto dus ontspiegeld opgeslagen.

Ik gebruik draadloze laders van IKEA, zowel die goedkope als de wat duurdere. Laden niet heel snel, maar 's nachts en tijdens mijn werk is dat geen probleem en ik kom makkelijk de dag door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:29
Bomb-el schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:05:
[...]

Grappig, ik vind het echt prima geluid. Prima voor een telefoongesprek. Muziek luister je natuurlijk ook niet via je telefoon. En zo wel, dan is het nooit heel goed. Hooguit wat minder slecht.
Ik kijk toch best wat YouTube op mijn telefoon. Dus het moet wel gewoon fatsoenlijk klinken op zo'n toch best prijzig toestel.

Anyway, we zullen zien, die van mij komt ergens volgende week binnen :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bomb-el
Rossi46 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:11:
[...]

Ik kijk toch best wat YouTube op mijn telefoon. Dus het moet wel gewoon fatsoenlijk klinken op zo'n toch best prijzig toestel.

Anyway, we zullen zien, die van mij komt ergens volgende week binnen :)
Afgaande op sommige reacties hier is het dramatisch. Nou geloof mij, het geluid is echt prima hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staringgg
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Bomb-el schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:48:
[...]

Afgaande op sommige reacties hier is het dramatisch. Nou geloof mij, het geluid is echt prima hoor
Er is vorige maand een update uitgekomen waar de geluidskwaliteit mee is verbeterd. Dat is denk ik de reden dat je 'beide' verhalen nog steeds hoort. In het begin was de geluidskwaliteit slecht, nu zou ik de geluidskwaliteit gemiddeld noemen.

Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
staringgg schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:04:
[...]

Er is vorige maand een update uitgekomen waar de geluidskwaliteit mee is verbeterd. Dat is denk ik de reden dat je 'beide' verhalen nog steeds hoort. In het begin was de geluidskwaliteit slecht, nu zou ik de geluidskwaliteit gemiddeld noemen.
Ik zit nu op build nummer RD1A.201105.003.B1

Het is misschien eerder zo dat de geluidskwaliteit tegenvalt. Met YouTube heb ik er wat minder moeite mee dan met bellen. Immers de Bottom speaker compenseert nog redelijk wat vind ik. Ik snap ook dat er keuzes gemaakt moeten worden met dit display. Volgens mij hebben andere telefoons dit charmanter opgelost en is hier iets gekozen dat zonde is. Dus het valt me erg tegen voor wat ik had verwacht. Maar ik neig nu naar hem wel gewoon houden. De prijs die ik heb betaald valt mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Aeonis schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Google verkoopt een eigen USB-C -> 3.5mm verloopstuk, die werkt sowieso met de Pixels. Kost een tientje bij winkels als MM geloof ik, bij Amazon.nl de helft maar langere levertijd.
Toch nog even over die 3,5mm verloopstukjes. Die van Google zelf kan inderdaad, maar die is in het wit. En ik heb niet voor iets een zwarte telefoon met een zwart hoesje ;)

Hebben gebruikers hier wellicht ook goede ervaringen met andere 3,5mm verloopstukjes? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 12:40

Wom

Rossi46 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:12:
[...]

Toch nog even over die 3,5mm verloopstukjes. Die van Google zelf kan inderdaad, maar die is in het wit. En ik heb niet voor iets een zwarte telefoon met een zwart hoesje ;)

Hebben gebruikers hier wellicht ook goede ervaringen met andere 3,5mm verloopstukjes? :)
Gebruik hier een goedkope van de Action. Werkt prima hoor.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Bonsaiboom schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:11:
[...]

Ik zit nu op build nummer RD1A.201105.003.B1

Het is misschien eerder zo dat de geluidskwaliteit tegenvalt. Met YouTube heb ik er wat minder moeite mee dan met bellen. Immers de Bottom speaker compenseert nog redelijk wat vind ik. Ik snap ook dat er keuzes gemaakt moeten worden met dit display. Volgens mij hebben andere telefoons dit charmanter opgelost en is hier iets gekozen dat zonde is. Dus het valt me erg tegen voor wat ik had verwacht. Maar ik neig nu naar hem wel gewoon houden. De prijs die ik heb betaald valt mee.
Ik blijf het bijzonder vinden dat geluid uit de speakers een dealbreaker kan zijn bij telefoons. Als het nou zou kraken en piepen oke, maar het geluid is echt meer dan prima voor een smartphone.

Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bomb-el schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:50:
[...]

Ik blijf het bijzonder vinden dat geluid uit de speakers een dealbreaker kan zijn bij telefoons. Als het nou zou kraken en piepen oke, maar het geluid is echt meer dan prima voor een smartphone.

Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen!
Problem is dat de bovenste speaker ook gebruikt wordt voor het bellen. Dus niet alleen media. En dan is de kwaliteit toch wel laag, dus als je voor zaken veel belt kan het een dingetje zijn.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
MrVegeta schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:33:
[...]

Problem is dat de bovenste speaker ook gebruikt wordt voor het bellen. Dus niet alleen media. En dan is de kwaliteit toch wel laag, dus als je voor zaken veel belt kan het een dingetje zijn.
Als je voor veel zaken belt, bel je niet op de speaker lijkt me toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bomb-el schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:13:
[...]

Je gebruikt bovenste speaker ook voor gewone gesprekken. Of bedoel je dat iedereen met Bluetooth rondloopt?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

[...]

Nou....de gemiddelde jongere met Adidas slippers, joggingbroek en Burberry petje belt toch echt altijd op de speaker!

:')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
Hoofdfunctie van de telefoon is toch wel.. bellen..

Als dan de speaker van slechte kwaliteit is en dat van invloed is op je gesprekken, lijkt me dat toch wel een dingetje.

Kan je zeggen dat veel mensen niet bellen met hun telefoon en als ze dat wel doen, een headset gebruiken. Maar dat vind ik echt een non argument. Je moet er gewoon goed mee kunnen bellen.

Misschien dat de speaker niet zo heel slecht is, maar als het echt een achteruitgang is ten opzichte van je vorige telefoon kan ik me voorstellen dat dat erg vervelend is.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
[...]

Die bovenste speaker wordt idd ook gebruikt voor telefoongesprekken. Weliswaar niet op 'speakerstand', maar op gewoon telefoonstand. Mensen klinken dan vrij kil, de bas mist. Nou bel ik niet meer zo vaak (vaak via teams of zoom of meet nu).

Het is mijns inziens het grootste compromis bij deze telefoon, en een die jammer is want het lijkt me onnodig. Ik heb voor gewoon bellen geen headset zo bij de hand nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind het zelf echt wel meevallen. Het is wel duidelijk blikkeriger dan mijn voorgaande telefoon (Pixel 3XL) maar de verstaanbaarheid is dat mijns inziens niet tot last. Sterker nog, waar ik voorheen nog wel eens mijn telefoon niet precies goed voor mijn oor hield waardoor de speaker gedeeltelijk werd 'afgeschermd' heb ik daar nu geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Thomas schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:45:
Vind het zelf echt wel meevallen. Het is wel duidelijk blikkeriger dan mijn voorgaande telefoon (Pixel 3XL) maar de verstaanbaarheid is dat mijns inziens niet tot last. Sterker nog, waar ik voorheen nog wel eens mijn telefoon niet precies goed voor mijn oor hield waardoor de speaker gedeeltelijk werd 'afgeschermd' heb ik daar nu geen last meer van.
Ik kan het niet vergelijken met andere pixels. Maar het laatste deel ben ik het ook heel erg mee eens.
Ik vind het bellen gewoon dik voldoende.
En ik merk ook veel verschil sinds ik WiFi bellen heb uitgezet. Dan klinkt het ook heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
MrVegeta schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:41:
[...]

Je gebruikt bovenste speaker ook voor gewone gesprekken. Of bedoel je dat iedereen met Bluetooth rondloopt?
Ah zo bedoel je. Ik dacht echt op de speakers. Maar inderdaad veel zakelijk bellen gaat vaak gepaard (no pun intended) met een bluetooth device.

Ik ondervind met geen van de drie opties problemen. Vind het geluid echt prima. Maar wellicht hanteer ik andere maatstaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
evleerdam schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:19:
Hoofdfunctie van de telefoon is toch wel.. bellen..

Als dan de speaker van slechte kwaliteit is en dat van invloed is op je gesprekken, lijkt me dat toch wel een dingetje.

Kan je zeggen dat veel mensen niet bellen met hun telefoon en als ze dat wel doen, een headset gebruiken. Maar dat vind ik echt een non argument. Je moet er gewoon goed mee kunnen bellen.

Misschien dat de speaker niet zo heel slecht is, maar als het echt een achteruitgang is ten opzichte van je vorige telefoon kan ik me voorstellen dat dat erg vervelend is.
Eens hoor, maar volgens mij kan je er ook prima mee bellen. Ik begin haast te denken dat het per telefoon verschilt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bomb-el
pinda powerrr schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:54:
[...]

Nou....de gemiddelde jongere met Adidas slippers, joggingbroek en Burberry petje belt toch echt altijd op de speaker!

:')
Die bellen weliswaar niet zakelijk maar klopt! Rete irritant trouwens 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik weet nog goed dat ik overstapte van de Moto G4+ naar de Moto G6+ dat het me direct opviel dat de speaker met bellen slechter geluid gaf (zowel tijdens normaal bellen als echt 'op speaker'). En dat is toch wel behoorlijk irritant tijdens gesprekken.

Ik ben benieuwd hoe ik de Pixel 5 ga ervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Het is ook goed genoeg om mee te bellen. Functioneel prima. Echter minder dan verwacht voor dit prijsniveau. Op alle andere gebieden is het voor mij echter een uitmuntend toestel, dus ik ga hem houden.

Accuduur is uitmuntend. Ik zou denk ik twee dagen halen zonder te laden. Maar ik gebruik hem ook niet super intensief of zo. 66% nu nog over, met 2.21 screen on time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bonsaiboom schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:11:
Het is ook goed genoeg om mee te bellen. Functioneel prima. Echter minder dan verwacht voor dit prijsniveau. Op alle andere gebieden is het voor mij echter een uitmuntend toestel, dus ik ga hem houden.

Accuduur is uitmuntend. Ik zou denk ik twee dagen halen zonder te laden. Maar ik gebruik hem ook niet super intensief of zo. 66% nu nog over, met 2.21 screen on time.
Batterijduur is inderdaad geweldig. Ik heb dit toestel nu ruim een maand geloof ik en in de regel zit ik bij het slapengaan op 40-50%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
Ik vind de oplossing met de speaker onder het scherm eerder een voor- dan nadeel. Na een paar gesprekken was ik gewend en ontdekte ik dat het niet meer zo nauw luisterde (...) hoe ik het toestel tegen m'n oor had. Bij andere toestellen had ik vaak last van slechtere verstaanbaarheid als het wat verschoof tegen mijn oor. Helemaal als ik intussen ook andere dingen deed. Nu is dat heel veel minder. Veel grotere tolerantie als het gaat om het vasthouden.

Voor muziek gebruik ik oortjes en YouTube vind ik prima te doen met de speakers van de telefoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 16:20
Mutybay schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:23:

Volgens mij kun je het spiegelen van selfies in de instellingen van de camera app aanpassen. Zie screenshot. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wc-bMY5thtBc-CYIIxKfQDeRzig=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qT0hMkP9HW2slaRda8B3nEY6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023

- De vingerscan...waarom is dit niet ook gelijk een aan / uit knop? Ongelofelijk irritant dat je aan de zijkant moet drukken.
Nee is dit echt waar? EDIT: Nee dat is gelukkig niet waar, het is hooguit geen uit-knop

Een van de belangrijkste redenen dat ik deze telefoon heb besteld is (naast de Bose) dat ik mijn fysieke vingerafdrukscanner van mijn OnePlus zo mis. Die ging via de vingersensor al aan terwijl ik het toestel uit mijn zak haalde en dat was ideaal. Moet ik nu echt eerst het toestel aanzetten? Kan het bijna niet geloven.

Mijn huidige toestel heeft scanner in het scherm zitten en dat is trager, foutgevoeliger en het is een bewuste handeling geworden dus die gaat na 11 maanden weg voor de Pixel 5 was het idee...

[ Voor 4% gewijzigd door mrnn op 01-12-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
mrnn schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:37:
[...]

Nee is dit echt waar?? |:(

Een van de belangrijkste redenen dat ik deze telefoon heb besteld is (naast de Bose) dat ik mijn fysieke vingerafdrukscanner van mijn OnePlus zo mis. Die ging via de vingersensor al aan terwijl ik het toestel uit mijn zak haalde en dat was ideaal. Moet ik nu echt eerst het toestel aanzetten? Kan het bijna niet geloven.

Mijn huidige toestel heeft scanner in het scherm zitten en dat is trager, foutgevoeliger en het is een bewuste handeling geworden dus die gaat na 11 maanden weg voor de Pixel 5 was het idee...
Dat is niet waar. Toestel gaat gewoon aan als je je vinger op de scanner legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
@mrnn Bij mij niet het geval, je kunt het toestel gewoon unlocken met de vingerscan als het scherm uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
@TheFes @TheRicolaa10 Dank! Gelukkig, dat was even schrikken...

Hij ligt nog nieuw in doos bij mij in de kast terwijl ik wacht op de Bose en nadenk of ik hem ga houden.

Hij is kleiner dan ik had verwacht en las dat hij niet snel is qua opladen waar mijn huidige en vorige in no time op 80% zitten wat ik erg handig vind vooral omdat ik hem intensief gebruik. Ook las ik de discussie over het geluid, ik kijk veel Youtube video's zonder oortjes in en ben daar ook wel wat huiverig voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Wie heeft snel opladen nodig als dat ding niet leeg te krijgen is....

Vorige week had ik nog een dag met 8,5 uur SoT en nog steeds genoeg sap over. Het is dat de dag voorbij was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

pinda powerrr schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:16:
Vorige week had ik nog een dag met 8,5 uur SoT en nog steeds genoeg sap over. Het is dat de dag voorbij was....
Hoe doe jij dat? Ik ben niet echt onder de indruk. Ik haal iets van 6 uur sot en een maximum van iets van 20 tot 22 uur totaal gebruik.
Mijn 3 jaar oude oneplus 5 doet dat ongeveer ook. Toen die nieuw was haalde ik met gemak 30 uur

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 01-12-2020 20:06 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:47
Ortep schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:05:
[...]

Hoe doe jij dat? Ik ben niet echt onder de indruk. Ik haal iets van 6 uur sot en een maximum van iets van 20 tot 22 uur totaal gebruik.
Mijn 3 jaar oude oneplus 5 doet dat ongeveer ook. Toen die nieuw was haalde ik met gemak 30 uur
Momenteel ook 8u 2min SOT (over meer dan 2 dagen) met nog 11% over, terwijl hij maar tot 85% opgeladen was.

Die 8u is natuurlijk wel zonder filmpjes kijken of games spelen, dat scheelt waarschijnlijk ook een pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Ik haalde vandaag (over 2 dagen) ook 8+ uur SoT. Brightness op 50% ongeveer en niet veel meer dan de socials, Netflix en wat YouTube.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnykAZQy-VUMbaP86gOVqR5dn9w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ClBjQOwoGVuOfDXQRqvr1YFc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door TheRicolaa10 op 01-12-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

lordfragger schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:16:
[...]

Die 8u is natuurlijk wel zonder filmpjes kijken of games spelen, dat scheelt waarschijnlijk ook een pak.
Gamen doe ik niet, films kijken ook niet.
Ik gebruik hem net als mijn OP 5. En die doet het dus met een 3 jaar oude batterij ongeveer even goed/slecht.

En dan heb ik ook nog ruzie met de ringtones. Maar dat kan ook aan Android 11 liggen. Het is onmogelijk om bv in Whatsapp eigen geluiden in te stellen. Ik kan ze wel kiezen, maar wat ik te horen krijg is het default geluid wat ingesteld is voor de pixel zelf.

Edit:
Vannacht nog een test gedraaid. Met het toestel geladen tot 92 procent toen ik ging slapen was de lading vanmorgen 69 procent.

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 02-12-2020 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
mrnn schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:58:
@TheFes @TheRicolaa10 Dank! Gelukkig, dat was even schrikken...

Hij ligt nog nieuw in doos bij mij in de kast terwijl ik wacht op de Bose en nadenk of ik hem ga houden.

Hij is kleiner dan ik had verwacht en las dat hij niet snel is qua opladen waar mijn huidige en vorige in no time op 80% zitten wat ik erg handig vind vooral omdat ik hem intensief gebruik. Ook las ik de discussie over het geluid, ik kijk veel Youtube video's zonder oortjes in en ben daar ook wel wat huiverig voor.
Ik was ook bang dat ik het snel laden zou gaan missen aangezien ik de afgelopen 6 jaar OnePlus toestellen heb gehad. De batterij van de Pixel 5 gaat zo lang mee dat ik alleen 's nachts hoef te laden. Wanneer ik naar bed ga is de batterij meestal nog rond de 40% gevuld. En dit met gemiddeld 6 uur schermtijd, dit haalde ik met de OnePlus toestellen bij lange na niet op een volledige lading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinjoosten
Ortep schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:25:
[...]

Gamen doe ik niet, films kijken ook niet.
Ik gebruik hem net als mijn OP 5. En die doet het dus met een 3 jaar oude batterij ongeveer even goed/slecht.

En dan heb ik ook nog ruzie met de ringtones. Maar dat kan ook aan Android 11 liggen. Het is onmogelijk om bv in Whatsapp eigen geluiden in te stellen. Ik kan ze wel kiezen, maar wat ik te horen krijg is het default geluid wat ingesteld is voor de pixel zelf.

Edit:
Vannacht nog een test gedraaid. Met het toestel geladen tot 92 procent toen ik ging slapen was de lading vanmorgen 69 procent.
Ik weet niet wat jij op de achtergrond hebt draaien maar volgens mij trekt dat je batterij leeg. Als ik mijn toestel 6 uur niet gebruik gaat er maar 3% af. Of je slaapt ontzettend lang. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
@melvinjoosten thanks voor de info!

Hoe bevalt hij verder in relatie tot je Oneplus ervaringen? Want mijn alternatief is de Oneplus 8T of opvolger maar die heeft geen fysieke vingerscanner meer en maakt mindere foto's dan de Pixel.

Vond de Oneplus altijd veel "handigheidjes" hebben zoals vegen over je vingerscanner om de notificatiebalk te openen, gestures, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

melvinjoosten schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:02:
Als ik mijn toestel 6 uur niet gebruik gaat er maar 3% af. Of je slaapt ontzettend lang. :P
Afgelopen nacht maar 6 uur en 20 minuten helaas. :'(
Het kan best dat er op de achtergrond iets raars gebeurt. Maar ik heb min of meer hetzelfde draaien als op de OP 5. Zelfs minder omdat ik helemaal opnieuw begonnen ben. Ik heb ook gekozen voor 60 Hz en niet voor 90 Hz om iets meer te kunnen werken.

Ik vind het geluid trouwens prima en de camera (app) is voor mij boven verwachting.

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 02-12-2020 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinjoosten
mrnn schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:04:
@melvinjoosten thanks voor de info!

Hoe bevalt hij verder in relatie tot je Oneplus ervaringen? Want mijn alternatief is de Oneplus 8T of opvolger maar die heeft geen fysieke vingerscanner meer en maakt mindere foto's dan de Pixel.

Vond de Oneplus altijd veel "handigheidjes" hebben zoals vegen over je vingerscanner om de notificatiebalk te openen, gestures, etc.
De Pixel 5 bevalt me erg goed. De voornaamste reden waarom ik voor een Pixel heb gekozen na 6 jaar OnePlus is het feit dat ik OxygenOS steeds meer een rommeltje vind worden. De eerste dag met de Pixel 5 was dan ook een verademing. Het geheel voelt gepolijst en completer. Daarnaast vind ik het kleine formaat en lichte gewicht enorm fijn. De OnePlus 7 Pro was af en toe net een baksteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinjoosten
Ortep schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:11:
[...]

Afgelopen nacht maar 6 uur en 20 minuten helaas. :'(
Het kan best dat er op de achtergrond iets raars gebeurt. Maar ik heb min of meer hetzelfde draaien als op de OP 5. Zelfs minder omdat ik helemaal opnieuw begonnen ben.

Ik vind het geluid trouwens prima en de camera (app) is voor mij boven verwachting.
Excuus, na mijn reactie kwam ik deze post tegen op het Google support forum. Het lijkt er op dat het een issue is waar aan gewerkt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrnn
melvinjoosten schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:11:
[...]
De Pixel 5 bevalt me erg goed. De voornaamste reden waarom ik voor een Pixel heb gekozen na 6 jaar OnePlus is het feit dat ik OxygenOS steeds meer een rommeltje vind worden. De eerste dag met de Pixel 5 was dan ook een verademing. Het geheel voelt gepolijst en completer. Daarnaast vind ik het kleine formaat en lichte gewicht enorm fijn. De OnePlus 7 Pro was af en toe net een baksteen.
Ah dat is mooi want ik vond het cleane Oxygen inderdaad ook een groot voordeel maar dat is dus achteruitgegaan. Ben nu per ongeluk in Xiaomi getuind en werd gek van al die rommel. Dan ga ik bij deze een hoesje bestellen en de Pixel in gebruik nemen. Hoop dat het formaat snel went...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Durability test:

En het schijnt dat er in de toekomst een 'adaptive sound equaliser' komt:
https://www.xda-developer...peaker-eq-google-pixel-5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-09 09:36
Heeft iemand ook last van de volume-bar, verbonden met bluetooth oortjes?

Bij mij werkt alleen de laatste drie 'niveau's', dus van 100% volume, naar 66%, 33% en 0%. Alle stapjes daarboven gebeurt niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

melvinjoosten schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:13:
[...]

Excuus, na mijn reactie kwam ik deze post tegen op het Google support forum. Het lijkt er op dat het een issue is waar aan gewerkt wordt.
Daar had ik echt wat aan. Toen ik ok de commentaren darabij las zag ik dat iemand opmerkte dat het een stuk beter werd als je 5G uitschakelde.
Sinds ik dat gedaan heb kom ik wel de hele dag door met één maal opladen en loopt hij 's nachts maar een procent of 7 leeg in plaats van 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
Iemand enig idee waar de Fabric Case Just Black te koop is? Amazon levert de Pixel 5, 5G versie helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
dedominee schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:49:
Iemand enig idee waar de Fabric Case Just Black te koop is? Amazon levert de Pixel 5, 5G versie helaas.
Er is maar één Pixel 5, en dat is de 5G versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
Wow. Scherp. Ik zit helemaal met de P4 in mijn hoofd. Dusssss... Als iedereen mijn vraag wil vergeten: gerne.

#oeps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

dedominee schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:49:
Ik denk dat ik die heb. Komen er af en toe beschikbaar rond de 45 euro, duurde even want moest vanuit de UK komen (door verkoper Sunny Savers verkocht via Amazon). Gewoon een officieel hoesje, ben er erg blij mee.

Hier nog steeds erg tevreden over de P5. Zeker de camera, ben helemaal verslaafd aan de ultrawide lens. Zat net voor de grap eens te lurken in het iPhone 12 topic en ik denk toch echt dat de P5/4/3/2 nog steeds een betere camera hebben dan de huidige iPhone. Ben benieuwd of Google de hardware eens zal vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
Dual sim vraagje.

Wanneer ik met Sim1 aan het bellen ben en ik word op Sim2 gebeld dan krijgt de beller niets te horen, geen kiestoon of voicemail maar volledige stilte. Ik snap dat ik niet "in gesprek" ben met die sim, maar ik zou verwachten dat hij dan over gaat bij de beller of dat meteen mijn voicemail te horen is. Als je een tijd wacht dan komt uiteindelijk mijn voicemail, het lijkt dus alsof hij stil overgaat tot het einde en dan naar voicemail gaat, maar daar wacht niemand op.

Dit is voor mensen die mij bellen erg verwarrend. De stilte doet vermoeden dat ik heb opgenomen dus mensen beginnen hallo te roepen, proberen dat een paar keer en sturen daarna een app of mail dat mijn telefoon gek doet.

Exact hetzelfde gedrag had mijn vorige telefoon ook (Xiaomi 9T pro) maar had gehoopt daar nu vanaf te zijn. Die was volledig dual sim, de pixel esim dus daar zou het los van moeten staan. Provider Sim1 is Simpel, Sim2 T-Mobile.

Is dit "normaal" gedrag? Ik kan er weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 13:59
Het zou kunnen dat het komt omdat beide providers van hetzelfde netwerk gebruik maken, ik ga binnenkort Simpel en Vodafone testen, ik zal dan eens kijken of het daar beter gaat.

Ander vraag:
Heeft iemand een manier gevonden om in de stock launcher af te komen van die uniforme iconvormen (alles rond of alles vierkant). Ik heb nog veel apps die dat niet ondersteunen en die zien er niet uit met die functie aan. In oudere Android versies kon je dat altijd uit zetten, maar ik kan dat nu niet meer vinden (ook niet in de developer opties)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheRicolaa10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 12:40

Wom

Rossi46 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:12:
[...]

Van de een op andere dag werkt mijn el cheapo van de Action niet meer. Was er wel eentje die 'digitaal signaal' ondersteunde, maar doet nu niks meer. Gebruik nu een verloopje van Apple, dat werkt ook zonder problemen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
Update rolt nu naar binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Same. Jammer dat die Hold functie hier weer niet beschikbaar is, maar goed.

Zie overigens ook geen nieuwe wallpapers :-( .

[ Voor 24% gewijzigd door Thomas op 07-12-2020 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Wom schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:06:
[...]

Van de een op andere dag werkt mijn el cheapo van de Action niet meer. Was er wel eentje die 'digitaal signaal' ondersteunde, maar doet nu niks meer. Gebruik nu een verloopje van Apple, dat werkt ook zonder problemen.
https://www.audiosciencer...-headphone-adapters.5541/

https://www.audiosciencer...l-headphone-dongles.4863/

In het kort: als het een goedkoop verloopje moet zijn, moet je de Apple adapter hebben. Goede keuze geweest dus, fijn om te horen dat het goed werkt.

Je kan natuurlijk een stuk meer uitgeven aan een DAC/Amp combo, met eventueel een eigen batterij erin. Maar dat is enkel de moeite waard als je high-end lEM's of koptelefoons gebruikt.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Ik ben opzoek naar een goede screen protector,
Iemand die me wat kan aanraden?
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen