Kevv1990 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:58:
[...]
Nergens voor nodig om me met u of uberhaupt formeel aan te spreken hoor
Er zijn natuurlijk onderzoeken gedaan naar screen time, en het gemiddelde ligt op 3 uur en 15 minuten (dit onderzoek waar ik nu uit qoute is wel uit 2019). 20% heeft een screentime van 4,5 uur of meer. Ben dan toch bang dat, als je boven die 4,5 uur komt, je bij een kleine meerderheid hoort. Zit je dan regelmatig in de auto? Kan je hem dan niet steeds tijdens ritten opladen, dan moet je batterij niveau toch redelijk op niveau blijven?
Overigens wel mee eens dat het mooi zou zijn, als de technologie er toch is, om hier gebruik van te maken. Maar nogmaals, ik denk dat dit een simpele kosten/baten berekening is geweest, en dan is een 120W lader (vermoedelijk) niet te rechtvaardigen. Zeker niet gezien het algehele sentiment richting de batterijduur van de Pixel 5.
Had ik niet verwacht! Ik en vele om mij heen halen makkelijk 4+ uren, maar dat is uiteraard niet representatief haha.
Minimaal 1 a 2 dagen in de week zit ik wel enkele uren in de auto waarbij Maps, Flitsmeister en Spotify hard draaien. Daar kan je de telefoon inderdaad aan de lader hangen, dus dat is het probleem niet. Maar als je een keer de lader vergeet en na een rit van 3 uur op 30% zit om 10:00, moet je dus ergens 1,5 uur lang laden voor een volle accu, terwijl dat met de OnePlus maar 37 minuten duurt. Dat is het verschil wat ik probeer duidelijk te maken. Op momenten waar je niet voorbereid bent, snel kunnen laden. Toen ik de OnePlus had, laadde ik regelmatig niet in de nacht maar nadat ik wakker werd, terwijl ik mezelf klaar maakte zat de telefoon al rond de 70% a 80%.
Trouwens is het ook op vakantie erg handig als je snel kan laden. De hele dag buiten, foto's, video's etc. Half uurtje op je kamer laden en weer door. Nu zal ik vaker een power bank moeten dragen, helaas.
Uiteraard is het geen ernstig probleem, anders had ik de Pixel niet aangeschaft, maar het is (voor mij) wel een groot nadeel. En dan is het extra zuur dat het al enkele jaren veel beter kan..
120W was trouwens een extreem voorbeeld, dat is ook geen must. Maar ik zag dat zelfs de iPhone 22W gebruikt, dan is 30W wel een minimum eind 2020, lijkt mij.. Vooral als je tussen rond de 600 á 700 Euro betaalt voor een telefoon wat al geen high-end specificaties heeft.
[
Voor 4% gewijzigd door
SultanYasin op 10-11-2020 11:30
]