Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09:36
SultanYasin schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:52:
Vandaag de Pixel 5 ontvangen en halve dag gebruikt.
Excellente telefoon, merk (nog) niets van de lagere chip.

Wat ik wel merk is dat de speakers echt slecht zijn, gelukkig gebruik ik ze niet vaak. Alert slider vind ik ook een gemis, komende van OnePlus.

Android 11' grootste voordeel tot nu vind ik de Google Home apparaten snel bedienen met de power knop ingedrukt, perfect!

Weet iemand toevallig of de Pixel 4(a) hoesjes passen op de 5?
Wat er na 2 dagen bij kan. Laadtijd helaas erg lang. Kan me geen reden bedenken waarom Google maar voor de 18W lader gaat, zoals Apple jaren koppig blijft hangen.

De WiFi lijkt iets zwakker dan mijn vorige OP7pro en lijkt ook veel minder (vaak zelfs niet) over te schakelen tussen de sterkste wifi netwerken thuis.

Waarom de face unlock eruit is gelaten blijft me nog steeds een enorme raadsel... Hopelijk wordt het een optie met een update/mod.

Camera is trouwens fantastisch. Alleen duurt het HDR verwerken soms lang of loopt helemaal vast.

[ Voor 21% gewijzigd door SultanYasin op 08-11-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

SultanYasin schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:46:
[...]

Haha zo zie je maar, smaken verschillen inderdaad. Ik snap waar je op doelt maar vind het gemak van de slider alert vooral erg handig, vooral als je op belangrijke momenten je telefoon in je zak even op stil moet zetten.

Als een die-hard OnePlus'er zou ik zeggen, als het formaat en draadloos laden je koud laat zou ik voor de OP 8t gaan. Op vrijwel alle fronten beter dan de Pixel. Ik ben persoonlijk voor de Pixel gegaan omdat ik de grote baksteen telefoons zat was haha. Heb wel flink moeten inleveren, bijvoorbeeld in de laadtijd, die is verdubbeld t.o.v. mijn OP. (btw. laadtijd Pixel 5 = 90 minuten, terwijl de OP 8T in 37 minuten vol is... trouwens nog 10% groter accu)
Heb zelf ook lang getwijfeld om voor de OP8T te gaan, maar uiteindelijk vond ik de minpunten toch niet opwegen. Zoals je noemde geen draadloos laden en hij is wat groter. Draadloos laden is voor mij echt een pijnpunt want ik ben gewend mijn telefoon gewoon op de lader te leggen. Bovendien zorgt een kapotte / slechte USB-C aansluiting dan niet voor problemen (kan aan mij liggen, maar mijn ervaring is dat in ieder geval Micro USB altijd slecht wordt waardoor de lader soms niet goed aansluit). Daarnaast was mijn belangrijkste bezwaar de camera. Nu is de Pixel 5 niet langer de absolute topper die de Pixel 2/3 wel was t.o.v. andere toestellen, maar OnePlus loopt toch echt achter.

Verder, de Pixel 5 is inderdaad lekker klein en in mijn ogen een veel mooier toestel. Maar goed, ieder toestel heeft zo zijn voor en nadelen. Heb in ieder geval geen spijt van mijn aankoop, al had ik liever een Pixel met nóg meer high-end features gezien zoals sneller snelladen, e.v.t. een Snapdragon 865 en vernieuwde camera hardware (+ telelens). Ik zou het liefste de hardware van een iPhone 12 Pro met het snelladen van een OP in een Pixel jasje zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Weet iemand hoe je de notificaties kan instellen? Ik wil bij e-mail, Facebook, ... wel een notificatie in het berichtenscherm maar geen geluid. Voor WhatsApp wil ik wel geluid. Op de iPhone kon ik dat per app instellen, maar ik heb me rot gezocht op de Pixel. Ik kan wel aangeven of ik een notificatie wil, maar niet of diemook geluid mag maken.

Verder ervaar ik in WhatsApp vaak dat ik bij het toevoegen van een Emoji niet scroll. De bovenste regel blijft dan staan en het scherm scrolls dan niet mee met de cursor.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
BugBoy schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:02:
Weet iemand hoe je de notificaties kan instellen? Ik wil bij e-mail, Facebook, ... wel een notificatie in het berichtenscherm maar geen geluid. Voor WhatsApp wil ik wel geluid. Op de iPhone kon ik dat per app instellen, maar ik heb me rot gezocht op de Pixel. Ik kan wel aangeven of ik een notificatie wil, maar niet of diemook geluid mag maken.
Door de notificatie naar rechts te schuiven tot je een tandwiel ziet.
Of instellingen > apps en meldingen > alle apps > app waarvoor je de instellingen wil wijzigen > meldingen

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 17:48
Ik heb vandaag wat testfoto's met de Pixel 5 gemaakt. Een goede camera en mobiel!

Op de foto's klikken om te vergroten.
Wat voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVkAmjGd-jU5mF0ZiLihocawU3c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cn3cE8GJ95J0kIP2b9lHBZ1J.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syG2N2e-0qrMkk66iIf6a4xPnWg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lX4YZWIuHVo7LRVtaIieIiKg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wd7QbrJNojCn8JLwYNEzdu9BfH0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wq1kvsjR9iUXnxI4qiChH1o4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFO3fAVb2LWQrQNOZdu_Eef3Oy0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4fpzpJykSXQrMoBeEHaQh5R.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5RodwV5E5x9NwplOYh_k0BaUQU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtNv9ykrFlJuJ540VQzxVGIz.jpg?f=fotoalbum_tile

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:24
Xfile schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:46:
Ik heb vandaag wat testfoto's met de Pixel 5 gemaakt. Een goede camera!

Op de foto's klikken om te vergroten.
Wat voorbeelden:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Mooie foto’s 👍

Heb je misschien ook voorbeelden van 2x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
spencer_830 schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:50:
[...]

Mooie foto’s 👍

Heb je misschien ook voorbeelden van 2x ?
Wat bedoel met voorbeelden van 2x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:24
Xfile schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:52:
[...]

Wat bedoel met voorbeelden van 2x?
Foto’s die zijn ingezoomd tot 2x. Bij de Pixel 4 is dit de telelens, omdat de Pixel 5 geen telelens heeft worden deze foto’s ingezoomd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
spencer_830 schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:54:
[...]

Foto’s die zijn ingezoomd tot 2x. Bij de Pixel 4 is dit de telelens, omdat de Pixel 5 geen telelens heeft worden deze foto’s ingezoomd.
Je bedoelt softwarematig ingezoomde foto's?
Die heb ik niet gemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Xfile op 08-11-2020 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:53
RePaRaQu schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:51:
[...]

Ja eenmaal actief werkt het prima, het is alleen dat na een herstart van het toestel de e-sim moet worden gewist omdat deze anders niet kan worden geactiveerd, na deze e-sim wis actie welk vervolgens met een foutmelding komt kan de e-sim wel geactiveerd worden en werkt het prima.

Ik heb deze manier van handelen aan KPN gemeld die zijn het aan het bekijken, en het probleem ook gemeld aan google support (hiervan nog geen terugkoppeling ontvangen)
Nou ik ben benieuwd, kun je doorgeven zodra er antwoord/oplossing is?
Super bedankt alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
grotegok schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:01:
[...]

Super bedankt alvast
Ik heb na mijn eerste mislukte poging waarbij mijn e-sim niet actief werd, maar mijn oude sim wel uitgeschakeld was, een nieuwe duo-sim aangevraagd. Dit omdat je tijdens het proces een sms krijgt ter verificatie, en ik die dus niet meer kon ontvangen.

Toen de nieuwe sim binnen was, heb ik die in een oude telefoon gestopt en op mijn Pixel 5 een nieuwe e-sim aangevraagd. Dat ging zonder problemen in één keer goed.

Mocht het mis gaan kan de klantenservice wellicht ook de oude sim weer activeren. Dat kon bij mij alleen niet meer omdat er al een nieuwe aangevraagd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tap123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 19:57
Heeft iemand al ervaring met USB-C oordopjes en de Pixel? Moeten die persé de Google oordopjes zijn of kunnen er ook andere in (bijv een xiaomi/huawei)? Dit met de aankomende singles day aanbiedingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:31

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:03
tap123 schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:03:
Heeft iemand al ervaring met USB-C oordopjes en de Pixel? Moeten die persé de Google oordopjes zijn of kunnen er ook andere in (bijv een xiaomi/huawei)? Dit met de aankomende singles day aanbiedingen.
Kan geen reden bedenken waarom die niet zouden werken. Als de oordopjes volgens de standaarden zijn, wat ze vast wel zijn, zullen ze gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
Nuevocasa schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:16:
[...]

Kan geen reden bedenken waarom die niet zouden werken. Als de oordopjes volgens de standaarden zijn, wat ze vast wel zijn, zullen ze gewoon werken.
Ik verwacht ook wel dat ze werken, maar weet het niet zeker. Ik zal er wat bestellen woensdag en testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevv1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06-2022
SultanYasin schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:49:
[...]

Wat er na 2 dagen bij kan. Laadtijd helaas erg lang. Kan me geen reden bedenken waarom Google maar voor de 18W lader gaat, zoals Apple jaren koppig blijft hangen.

Waarom de face unlock eruit is gelaten blijft me nog steeds een enorme raadsel... Hopelijk wordt het een optie met een update/mod.
Die laadtijd ervaar ik helemaal niet als lang eigenlijk. Binnen een uurtje helemaal opgeladen, en duurt 2 hele dagen voordat de batterij de 0% nadert.

Wat betreft face unlock/ faceID op Android, Tweakers heeft daar nog niet zo lang geleden onderzoek naar gedaan: reviews: Face ID op Android is weg en vingerafdrukscanner zit ergens anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePaRaQu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 19:32

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

Ik heb uiteindelijk besloten om de Google USB Type C - Kabelgebonden digitale oordopjesheadset (te bestellen) via: https://www.amazon.de/-/n...uds&qid=1604917625&sr=8-2
Werken perfect, geluid is niet bijzonder maar voldoende voor normaal gebruik, het is ff wennen vanwege de manier hoe ze in het oor zitten/vallen.

[ Voor 11% gewijzigd door RePaRaQu op 09-11-2020 13:55 . Reden: missende tekst ]

RePaRaQu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:21
Bij mij zaten ze er bij in de doos. Bij mij vallen ze echter regelmatig uit m'n oor, wat nogal irritant is. Dus ben wel verder aan het kijken, Pixel Buds misschien als de koptelefoon van Bose niet geleverd gaat worden.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:04
TheRicolaa10 schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:33:
[...]

Bij mij zaten ze er bij in de doos. Bij mij vallen ze echter regelmatig uit m'n oor, wat nogal irritant is. Dus ben wel verder aan het kijken, Pixel Buds misschien als de koptelefoon van Bose niet geleverd gaat worden.
Als je ze kwijt wil?

Ik heb nu de Samsung Note oordoppen binnen en die werken overigens goed voor de nog zoekende onder ons. Ben alleen niet zo tevreden over de mic maar dat ligt mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
Kevv1990 schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:50:
[...]

Die laadtijd ervaar ik helemaal niet als lang eigenlijk. Binnen een uurtje helemaal opgeladen, en duurt 2 hele dagen voordat de batterij de 0% nadert.

Wat betreft face unlock/ faceID op Android, Tweakers heeft daar nog niet zo lang geleden onderzoek naar gedaan: reviews: Face ID op Android is weg en vingerafdrukscanner zit ergens anders
Duurt echt +- 93 minuten om te laden haha. Maakt nu (veel thuis) niet uit, maar als je soms de hele dag buiten bent en intensief gebruikt, is het wel een ding. Of op vakantie. Ik bedoelde meer de Face Unlock ipv Face ID :). Dat zou er minimaal wel in mogen, het zat er wel bij de voorgaande Pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 16:46

Wom

Na een kleine twee weken mijn Pixel 5 in gebruik te hebben, ben ik eigenlijk vrij enthousiast over de telefoon. Handzaam formaat, lange batterijduur en stock Android is een kleine openbaring voor mij. Heb eigenlijk nog geen ergenis kunnen ontdekken. Het is erg jammer dat deze telefoon zo lastig te verkrijgen is in de Benelux, want ik zou hem zeker aan anderen durven aanraden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

Wom schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:37:
Na een kleine twee weken mijn Pixel 5 in gebruik te hebben, ben ik eigenlijk vrij enthousiast over de telefoon. Handzaam formaat, lange batterijduur en stock Android is een kleine openbaring voor mij. Heb eigenlijk nog geen ergenis kunnen ontdekken. Het is erg jammer dat deze telefoon zo lastig te verkrijgen is in de Benelux, want ik zou hem zeker aan anderen durven aanraden.
Wat vind jij van de speakers? Dat is eigenlijk het enige waar ik wel eens negativiteit over lees, maar zelf zou ik die zelden gebruiken. Heel soms voor een belletje of youtube video misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
Louw Post schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:57:
[...]

Wat vind jij van de speakers? Dat is eigenlijk het enige waar ik wel eens negativiteit over lees, maar zelf zou ik die zelden gebruiken. Heel soms voor een belletje of youtube video misschien.
Die kan je gerust slecht noemen. Ik gebruik 'm zelf ook amper en probeer het ook te vermijden nu haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

[...]

Kan ze alleen maar vergelijken met een Samsung Galaxy S7. De Pixel kan luider, geluidskwaliteit vind ik niet opvallend anders eerlijk gezegd. Niet opvallend schel oid. Als je de onderste speakers bedekt is het geluid bij de Pixel zeer matig, maar dan heb je enkel die speaker achter (of in) het scherm te pakken. Dat is dan niet veel soeps. Maar ik stoor mij er totaal niet aan eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

@SultanYasin & @Wom bedankt beide. Ik zou me er ook niet snel aan storen gok ik, maar er is neem ik aan wel een normaal telefoongesprek mee te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brianboer
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-09 02:38
Louw Post schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:18:
@SultanYasin & @Wom bedankt beide. Ik zou me er ook niet snel aan storen gok ik, maar er is neem ik aan wel een normaal telefoongesprek mee te houden?
Ik gebruik de telefoon dagelijks om te bellen (zeker nu in verband met thuiswerken). En ik kan je zeggen dat het geluid minstens net zo goed als mijn Pixel 2 XL is. Totaal niet storend en prima om een gesprek mee te voeren. Zelf na het plaatsen van een tempered glass protector is hij nog steeds gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

Op speakerstand bedoel je? Dat heb ik nog niet getest. Enkel afspelen van Youtube-video's. Gewoon bellen gaat meer dan prima, al de rest doe ik via BT-headset of de carkit in mijn auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SultanYasin
Dat kan zeer zeker. Het was wel wat wennen omdat het wat anders klinkt als normaal, maar zeker niet slecht te verstaan o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Wom schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:28:
[...]

Op speakerstand bedoel je? Dat heb ik nog niet getest. Enkel afspelen van Youtube-video's. Gewoon bellen gaat meer dan prima, al de rest doe ik via BT-headset of de carkit in mijn auto.
Gewoon bellen inderdaad.

Bedankt voor de info allen! Dan ga ik binnenkort ook over op de aanschaf van de Pixel 5 waarschijnlijk, zal nog even wachten wat Black Friday zometeen brengt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-T
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

T-T

Komende van een Samsung S10e vind ik het geluid bij het bekijken van filmpjes wel iets minder in balans.
Voor mij verder niet storend slecht ofzo.

Bellen is voor mij meer dan prima.
Ben eigenlijk wel blij dat de telefoon speaker onder het scherm zit.
Ik werk in de bouw dus nu kan de speaker grill ook niet meer verstopt raken.
Bij vorige telefoons moest ik die gaatjes toch een keer of 3 per jaar met een naald voorzichtig doorprikken omdat er rotzooi in zat en ik een stuk minder kon horen.

Bellen op luidspreker heb ik nog geen ervaring mee op de Pixel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Fyi,

Op dit moment is de blauwe fabric case voor een normaal bedrag te bestellen op Amazon: https://www.amazon.nl/dp/..._fabc_hyxQFbAMBTA49?psc=1

Zelf maar besteld. Hoop dat het daadwerkelijk de officiële is, anders gaat 'ie terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:56
[...]

Ik vind het geluid ook geen probleem. Ik zou het zeker niet slecht noemen. Ik kom ook van een S7.

Ik vind het bellen gewoon aan het oor (dus niet op handsfree) vele malen beter en duidelijker. Omdat je niet precies met de speaker op je oor hoeft te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 14:45
Hier idem, was bang voor de speakers maar vind ze prima voor filmpjes kijken e.d.. Ook de speaker voor het bellen bevalt goed. Zijn het topspeakers? Nee, maar gewoon goed te gebruiken.

Daarnaast heb ik het idee dat het stereo geluid beter is geworden sinds de november update. Voorheen werd de telefoon erg schel en raakte het stereo geluid uit balans als je het volume harder dan plusminus 80-85% zette. Dat is nu stukken beter heb ik het idee.

Hier meer ervaringen: https://www.reddit.com/r/...r_did_my_speaker_quality/

[ Voor 15% gewijzigd door Aeonis op 10-11-2020 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
SultanYasin schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:03:
[...]

Duurt echt +- 93 minuten om te laden haha. Maakt nu (veel thuis) niet uit, maar als je soms de hele dag buiten bent en intensief gebruikt, is het wel een ding. Of op vakantie. Ik bedoelde meer de Face Unlock ipv Face ID :). Dat zou er minimaal wel in mogen, het zat er wel bij de voorgaande Pixels.
Naja, ik weet niet wat jij buiten met je telefoon doet, maar van 0 naar 100% laden in 93 minuten... Ik heb het nog nooit nodig gehad. Half uurtje per dag laden en ik kom niet onder de 50-60%. Maargoed, ik heb dan ook 'maar' 4 uur gemiddelde schermtijd, en niet heftige dingen zoals GPS continu in gebruik.
In die enkele gevallen dat ik wel lang buiten was, zorg ik voor een kleine powerbank, voor als ik net niet zou redden met de batterij.

Voor 90% van de telefoongebruikers is de batterij exceptioneel. De andere 10% gebruikt de telefoon waarschijnlijk op een manier waar een telefoon niet voor bedoelt is, en dan zou je eens kunnen kijken naar specialistische apparaten om die behoefte te vervullen

[ Voor 6% gewijzigd door Kevv1990 op 10-11-2020 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SultanYasin
Kevv1990 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:36:
[...]

Naja, ik weet niet wat jij buiten met je telefoon doet, maar van 0 naar 100% laden in 93 minuten... Ik heb het nog nooit nodig gehad. Half uurtje per dag laden en ik kom niet onder de 50-60%. Maargoed, ik heb dan ook 'maar' 4 uur gemiddelde schermtijd, en niet heftige dingen zoals GPS continu in gebruik.
In die enkele gevallen dat ik wel lang buiten was, zorg ik voor een kleine powerbank, voor als ik net niet zou redden met de batterij.

Voor 90% van de telefoongebruikers is de batterij exceptioneel. De andere 10% gebruikt de telefoon waarschijnlijk op een manier waar een telefoon niet voor bedoelt is, en dan zou je eens kunnen kijken naar specialistische apparaten om die behoefte te vervullen
Haha nee, zo werkt het helaas niet. Ik denk dat die 90% die je noemt volledig verkeerd is geschetst en 90% van de gebruikers de telefoon meer dan 4 uur per dag gebruiken.

Als ik buiten met de telefoon ben doe ik vooral mijn werk via de telefoon i.p.v. met de laptop, dus alle appjes en mails gaan dan via de telefoon. Dan is het wel handig als je telefoon snel laadt in plaats van de huidige anderhalve uur. Vooral omdat 18W charge allang achterhaald is, Xiaomi laadt met 120W. Dus het is ook niet zo dat het nog niet uitgevonden is.

Onderweg betekend vaak trouwens ook veel Maps & Flitsmeister waarbij de telefoon intensief gebruikt wordt.

Dus nee, niet iedereen gebruikt de telefoon zo passief als u, in tegenstelling vermoedt ik de overgrote deel niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
SultanYasin schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:33:
[...]

Haha nee, zo werkt het helaas niet. Ik denk dat die 90% die je noemt volledig verkeerd is geschetst en 90% van de gebruikers de telefoon meer dan 4 uur per dag gebruiken.

Als ik buiten met de telefoon ben doe ik vooral mijn werk via de telefoon i.p.v. met de laptop, dus alle appjes en mails gaan dan via de telefoon. Dan is het wel handig als je telefoon snel laadt in plaats van de huidige anderhalve uur. Vooral omdat 18W charge allang achterhaald is, Xiaomi laadt met 120W. Dus het is ook niet zo dat het nog niet uitgevonden is.

Onderweg betekend vaak trouwens ook veel Maps & Flitsmeister waarbij de telefoon intensief gebruikt wordt.

Dus nee, niet iedereen gebruikt de telefoon zo passief als u, in tegenstelling vermoedt ik de overgrote deel niet. :)
Nergens voor nodig om me met u of uberhaupt formeel aan te spreken hoor :)

Er zijn natuurlijk onderzoeken gedaan naar screen time, en het gemiddelde ligt op 3 uur en 15 minuten (dit onderzoek waar ik nu uit qoute is wel uit 2019). 20% heeft een screentime van 4,5 uur of meer. Ben dan toch bang dat, als je boven die 4,5 uur komt, je bij een kleine meerderheid hoort. Zit je dan regelmatig in de auto? Kan je hem dan niet steeds tijdens ritten opladen, dan moet je batterij niveau toch redelijk op niveau blijven?

Overigens wel mee eens dat het mooi zou zijn, als de technologie er toch is, om hier gebruik van te maken. Maar nogmaals, ik denk dat dit een simpele kosten/baten berekening is geweest, en dan is een 120W lader (vermoedelijk) niet te rechtvaardigen. Zeker niet gezien het algehele sentiment richting de batterijduur van de Pixel 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:41

OmeJoyo

This is me

Kevv1990 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:58:
[...]

Er zijn natuurlijk onderzoeken gedaan naar screen time, en het gemiddelde ligt op 3 uur en 15 minuten (dit onderzoek waar ik nu uit qoute is wel uit 2019). 20% heeft een screentime van 4,5 uur of meer. Ben dan toch bang dat, als je boven die 4,5 uur komt, je bij een kleine meerderheid hoort. Zit je dan regelmatig in de auto? Kan je hem dan niet steeds tijdens ritten opladen, dan moet je batterij niveau toch redelijk op niveau blijven?

Overigens wel mee eens dat het mooi zou zijn, als de technologie er toch is, om hier gebruik van te maken. Maar nogmaals, ik denk dat dit een simpele kosten/baten berekening is geweest, en dan is een 120W lader (vermoedelijk) niet te rechtvaardigen. Zeker niet gezien het algehele sentiment richting de batterijduur van de Pixel 5.
Die van mij laad ook op in de auto idd en ik hoef maar zelden bij te laden eigenlijk, alleen op de dagen dat ik veel Pokemon speel of andere heftige dingen doe.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SultanYasin
Kevv1990 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:58:
[...]

Had ik niet verwacht! Ik en vele om mij heen halen makkelijk 4+ uren, maar dat is uiteraard niet representatief haha.

Minimaal 1 a 2 dagen in de week zit ik wel enkele uren in de auto waarbij Maps, Flitsmeister en Spotify hard draaien. Daar kan je de telefoon inderdaad aan de lader hangen, dus dat is het probleem niet. Maar als je een keer de lader vergeet en na een rit van 3 uur op 30% zit om 10:00, moet je dus ergens 1,5 uur lang laden voor een volle accu, terwijl dat met de OnePlus maar 37 minuten duurt. Dat is het verschil wat ik probeer duidelijk te maken. Op momenten waar je niet voorbereid bent, snel kunnen laden. Toen ik de OnePlus had, laadde ik regelmatig niet in de nacht maar nadat ik wakker werd, terwijl ik mezelf klaar maakte zat de telefoon al rond de 70% a 80%.
Trouwens is het ook op vakantie erg handig als je snel kan laden. De hele dag buiten, foto's, video's etc. Half uurtje op je kamer laden en weer door. Nu zal ik vaker een power bank moeten dragen, helaas. :)

Uiteraard is het geen ernstig probleem, anders had ik de Pixel niet aangeschaft, maar het is (voor mij) wel een groot nadeel. En dan is het extra zuur dat het al enkele jaren veel beter kan..

120W was trouwens een extreem voorbeeld, dat is ook geen must. Maar ik zag dat zelfs de iPhone 22W gebruikt, dan is 30W wel een minimum eind 2020, lijkt mij.. Vooral als je tussen rond de 600 á 700 Euro betaalt voor een telefoon wat al geen high-end specificaties heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door SultanYasin op 10-11-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:28
Thomas schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:03:
Fyi,

Op dit moment is de blauwe fabric case voor een normaal bedrag te bestellen op Amazon: https://www.amazon.nl/dp/..._fabc_hyxQFbAMBTA49?psc=1

Zelf maar besteld. Hoop dat het daadwerkelijk de officiële is, anders gaat 'ie terug.
Goeie keus! Niet om op te scheppen trouwens (nou goed, beetje dan) maar het zijn kwalitatief gewoon heel goeie cases met een premium, grippy feel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtgHt2iDYTuop-04D5b6lQzkh3A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JfCQiEydRnSquBEJPwzStsPj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qosfFKFOaB7ifbjw5UNJEUvw7hw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VtjGbKae3H9hUgWpGrY025t7.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Ik heb eigenlijk geen referentiemateriaal omdat ik van een Pixel 2 kom waar nauwelijks geluid uit kwam, maar de speakers nu zijn functioneel. Als ik op de bank zit of in bed lig beetje youtube te kijken werkt het prima. Zou er niet een film op zien maar goed. Bel kwaliteit is een beetje gek, klinkt een beetje alsof er door een blik wordt gepraat. Moest ik wel aan wennen maar da's nu ook wel voorbij.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

injectx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:39:
[...]

Goeie keus! Niet om op te scheppen trouwens (nou goed, beetje dan) maar het zijn kwalitatief gewoon heel goeie cases met een premium, grippy feel.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had hem ook voor de Pixel 3XL. Enige jammere is dat het G stickertje er na een tijdje afviel, maar goed. Fantastisch mooie hoesjes, voelt heerlijk en als je 'm schoon moet hebben kan hij gewoon even in het sop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Thomas schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:18:
[...]
..en als je 'm schoon moet hebben kan hij gewoon even in het sop.
Deze kan zelfs in de wasmachine, go figure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

injectx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:19:
[...]

Deze kan zelfs in de wasmachine, go figure.
Oh meen je niet! Heb altijd het hoesje van de 3 voorzichtig gewassen (had waarschijnlijk ook wel in de machine gekund). Nou hij komt 1 dezer dagen binnen. Vond dit ook veruit de mooiste kleur :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Thomas schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:20:
[...]

Oh meen je niet! Heb altijd het hoesje van de 3 voorzichtig gewassen (had waarschijnlijk ook wel in de machine gekund). Nou hij komt 1 dezer dagen binnen. Vond dit ook veruit de mooiste kleur :).
Die mocht dan ook niet in de wasmachine volgens de link van @injectx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indego
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-01-2023
SultanYasin schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:33:
[...]

Als mijn batterij langer heel blijft dan kies ik liever voor 18W, hoeft ook maar even aan de lader per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-07 10:45
Ik heb geen 5g. Wel een 5g abbo, zojuist van Vodafone een sms gekregen met 5g geactiveerd. Maar nog geen 5g gezien.
Ik zit in een 5g gebied.

Zijn hier meer problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Excessed schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:49:
Ik heb geen 5g. Wel een 5g abbo, zojuist van Vodafone een sms gekregen met 5g geactiveerd. Maar nog geen 5g gezien.
Ik zit in een 5g gebied.

Zijn hier meer problemen mee?
Zie deze post:
Barryvdh in "[Google Pixel 5] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
Thanks.
Belachelijk. Belsimpel verkoopt hem als 5g telefoon, is dan toch valse informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
Excessed schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:38:
Thanks.
Belachelijk. Belsimpel verkoopt hem als 5g telefoon, is dan toch valse informatie?
Geen idee hoe dit wettelijk is vastgelegd, maar de telefoon ondersteunt toch 5g? Het is schijnbaar het netwerk van de NL telco providers die het niet ondersteunen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Kevv1990 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:04:
[...]

Geen idee hoe dit wettelijk is vastgelegd, maar de telefoon ondersteunt toch 5g? Het is schijnbaar het netwerk van de NL telco providers die het niet ondersteunen
Ik denk dat Google hier de boosdoener is en een aantal frequenties softwarematig heeft 'uitgezet' in de landen waar het niet officieel te koop is. Ik las ook verhalen van mensen in Zwitserland, Singapore waar 5g niet werkte op hun Pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
Dat klopt, heb inmiddels contact gehad met Vodafone. Totdat zij de Pixel 5 toevoegen als zijnde 5g toestel, zal de pixel géén 5g hebben.
Dit zou zelfs tot 2022 kunnen duren, gezien dan de uitrol op 3.5ghz gerealiseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 14:45
Thomas schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:03:
Fyi,

Wow, Google vraagt 180 euro voor de zwarte en grijze }:O lijkt me wat extreem voor een hoesje
https://www.amazon.nl/dp/...a_fabc_hyxQFbAMBTA49?th=1

[ Voor 3% gewijzigd door Aeonis op 11-11-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Aeonis schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:50:
[...]

Wow, Google vraagt 180 euro voor de zwarte en grijze }:O lijkt me wat extreem voor een hoesje
https://www.amazon.nl/dp/...a_fabc_hyxQFbAMBTA49?th=1
Is een reseller, lijkt er op dat ze dit doen met producten die niet in stock zijn. Laatst was de grijze er voor 43 en de anderen voor 180...

• tap123
Aeonis schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:36:
Hier idem, was bang voor de speakers maar vind ze prima voor filmpjes kijken e.d.. Ook de speaker voor het bellen bevalt goed. Zijn het topspeakers? Nee, maar gewoon goed te gebruiken.

Daarnaast heb ik het idee dat het stereo geluid beter is geworden sinds de november update. Voorheen werd de telefoon erg schel en raakte het stereo geluid uit balans als je het volume harder dan plusminus 80-85% zette. Dat is nu stukken beter heb ik het idee.

Hier meer ervaringen: https://www.reddit.com/r/...r_did_my_speaker_quality/
Dit is zeker waar. Ik vond het geluid voor muziek/filmpjes/podcasts echt teveel tegenvallen in vergelijking tot mijn S8. Toen las ik dit, heb de novemberupdate uitgevoerd en een wereld van verschil. Nu klinkt het gewoon prima!

Bellen is even wennen maar niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Google zal stoppen met het geven van onbeperkte high quality foto opslag vanaf juni: https://9to5google.com/20...xel-google-photos-backup/. Geldt niet voor (bestaande) Pixels. Man man man.

Hier ben ik dan weer niet blij mee. De Pixel 3(XL) kreeg nog 2 jaar onbeperkte opslag in originele kwaliteit, en de 4/4a/5 alleen in hoge kwaliteit. Hoop dat ze op zijn minst iets zullen doen om Pixel eigenaren tegemoet te komen in de toekomst. Zou wel een mooi selling point zijn als Pixels gewoon in goede kwaliteit kunnen blijven back-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Thomas schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:51:
Google zal stoppen met het geven van onbeperkte high quality foto opslag vanaf juni: https://9to5google.com/20...xel-google-photos-backup/. Geldt niet voor (bestaande) Pixels. Man man man.

Hier ben ik dan weer niet blij mee. De Pixel 3(XL) kreeg nog 2 jaar onbeperkte opslag in originele kwaliteit, en de 4/4a/5 alleen in hoge kwaliteit. Hoop dat ze op zijn minst iets zullen doen om Pixel eigenaren tegemoet te komen in de toekomst. Zou wel een mooi selling point zijn als Pixels gewoon in goede kwaliteit kunnen blijven back-uppen.
Voor je Pixel 5 verandert dan toch niets? Het enige is dat je mogelijk over een paar jaar geen gratis opslag meer hebt. Maar dat is niet echt interessant voor de Pixel 5.

Er is trouwens afgelopen woensdag ook een bericht over geplaatst op de frontpage:
nieuws: Google stopt volgend jaar met gratis onbeperkte opslag van foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

TheFes schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:54:
[...]

Voor je Pixel 5 verandert dan toch niets? Het enige is dat je mogelijk over een paar jaar geen gratis opslag meer hebt. Maar dat is niet echt interessant voor de Pixel 5.

Er is trouwens afgelopen woensdag ook een bericht over geplaatst op de frontpage:
nieuws: Google stopt volgend jaar met gratis onbeperkte opslag van foto's
Klopt dat er nu niks veranderd, maar ik hou mijn hart vast voor volgende Pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-09 11:35
Excessed schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:38:
Thanks.
Plus- & minpunten Google Pixel 5
De Google Pixel 5 brengt je de beste en schoonste Android-ervaring van de Mobiele Wereld
Pixel Android betekent dat deze smartphone als eerste nieuwe Android-updates krijgt
De camerasoftware van Google is gerenommeerd en zorgt voor prachtige foto's
Je kunt deze Google-smartphone draadloos opladen
Het 90Hz-oledscherm zorgt voor prachtig vloeiende animaties
De Google Pixel 5 heeft geen processor uit de allerhoogste klasse, maar is nog steeds geschikt voor zwaardere taken
Deze toestellen werken helaas niet op het Nederlandse 5G-netwerk
Ze benoemen het vrij expliciet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RePaRaQu

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

grotegok schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:01:
[...]

Super bedankt alvast
Inmiddels is e-sim actief zonder problemen (ook na herstart) er was blijkbaar iets mis met de koppeling op de server aan de KPN zijde, oude e-sim verwijderd en nieuwe e-sim koppeling aangevraagd vanuit de MijnKPN app na het plaatsen van een fysieke SIM kaart, na dit alles fysieke SIM kaart verwijderd en e-sim is direct actief en blijft ook actief.
Bij navraag was ik iets te snel tijdens het e-sim proces met de aanvraag uitvoeren, er zijn deze week ook nog wat aanpassingen gedaan zowel op app niveau vanuit KPN als via webportal waarna het aanvragen ook beduidend sneller werd uitgevoerd.

RePaRaQu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
Mijn Bose aanvraag is na bijna een week nog niet beoordeeld. Iemand zelfde ervaringen?

Trouwens, weet iemand hoe je gesprekken kan opnemen? Telefoon is geroot. Op de OnePlus had je er een tool voor, kreeg je gelijk een 'opneem' optie in het bel scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
SultanYasin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:35:
Mijn Bose aanvraag is na bijna een week nog niet beoordeeld. Iemand zelfde ervaringen?

Trouwens, weet iemand hoe je gesprekken kan opnemen? Telefoon is geroot. Op de OnePlus had je er een tool voor, kreeg je gelijk een 'opneem' optie in het bel scherm.
Ja dat gaat allemaal erg langzaam van die actie. Bij mij duurde het ook lang voor hij goedgekeurd was. Nu duurt het heel lang voor hij verzonden wordt.

Opnemen geen idee van. Nog nooit de behoefte gehad. Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke situaties werken mensen hun gesprekken opnemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Jeffrey87 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:32:
Weet iemand of dat de Pixel 5 op het Vodafone netwerk VoLTE en VoWiFi ondersteunt?
Zijn er inmiddels mensen die kunnen bevestigen of dat VoLTE en VoWiFi op Vodafone werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Jeffrey87 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:07:
[...]

Zijn er inmiddels mensen die kunnen bevestigen of dat VoLTE en VoWiFi op Vodafone werkt?
Kijk even hier over vowifi

Aeonis in "[Google Pixel 5] Ervaringen en Discussie"

En hier

ErikKam in "[Google Pixel 5] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
ErikKam schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 06:44:
[...]

Ja dat gaat allemaal erg langzaam van die actie. Bij mij duurde het ook lang voor hij goedgekeurd was. Nu duurt het heel lang voor hij verzonden wordt.

Opnemen geen idee van. Nog nooit de behoefte gehad. Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke situaties werken mensen hun gesprekken opnemen?
Ahh ben niet de enige dus, dank.

Toevallig momenteel voor de interviews die ik uitvoer, voor onderzoeken. Maar als ik een belangrijk gesprek heb met een instanties, neem ik het vaak ook op om later terug te luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excessed
Bonsaiboom schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:53:
[...]

[...]

Ze benoemen het vrij expliciet.
Dit stond er voorheen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePaRaQu

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

Excessed schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:58:
[...]

Dit stond er voorheen nog niet.
Helemaal mee eens, maar de vraag is dus blijft dit zo of komt daar middels een update verandering in?

RePaRaQu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
RePaRaQu schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:27:
[...]

Helemaal mee eens, maar de vraag is dus blijft dit zo of komt daar middels een update verandering in?
Mensen binnen Vodafone zeggen dat de Pixel 5 nog aan het 5g netwerk "toegevoegd" dient te worden, hoelang dit duurt weet, uiteraard, niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
Ik heb een probleem met mijn foto's op de Pixel en kom er niet uit. Op mijn Samsung S8 had ik alle foto's opgeruimd en in mapjes en stond alles op chronologische volgorde. Vervolgens via de SD kaart de foto's op de PC en naar de Pixel gezet, maar daar staan de foto's niet in de chronologische volgorde: niet op de gemaakte datum maar op de datum dat ik de foto's opgeruimd heb (8-9-10 november IPV afgelopen hele jaar). Dit geldt voor de Whatsapp-foto's. Eigen gemaakte foto's gaan wel goed.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:34
Iemand hier voLTE aan de praat gekregen bij KPN?

verbaast mij dat het bij zowel Vodafone als T-Mobile wel lukt..... KPN ondersteunt toch ook voLTE?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Bij mij (T-Mobile) werkt VoLTE niet. Dit staat wel ingeschakeld bij de instellingen maar tijdens bellen zie je hem naar 3G overgaan. VoWIFI werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Knamix op 16-11-2020 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik ben inmiddels ook in het bezit van een Pixel 5.
Ik kom van een Oneplus 5 vandaan. Daarvan mis ik wel vreselijk de alert slider. Die kon ik bedienen zonder dat ik het toestel hoefde te zien. Gewoon als het nodig was hand in mijn zak en op de juiste stand klikken.
Een ander nadeel van de Pixel is dat de vingerafdruk scanner op de achterkant zit. Wie heeft dat bedacht. Als je toestel op de tafel lig zoals bij mij 90% van de tijd het geval is moet je hem optillen. Op dat moment zit je hand aan de voorkant. Daarna moet je dus je telefoon omdraaien in je hand om aan de achterkant ergens de scanner op te zoeken. Die gebruik ik dus niet meer. Ik tik wel een code in, dat gaat sneller.
Maar goed, ieder toestel heeft wel wat. De accuduur is echt prima. Verder is hij snel en voelt vloeiend aan. De gestures daar moet ik nog aan wennen.
Waar ik nog niet achter ben is hoe ik bv in Whatsapp de geluiden kan kiezen. Ik kan ze wel kiezen in de instellingen. Maar wat ik daar ook kies. Het maakt niet uit. Ik krijg altijd de default geluiden van de telefoon zelf. Dat was niet zo op mijn OP 5. Dat is ongetwijfeld ergens een instelling, of een eigenschap van Android 11 maar welke?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
Ortep schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:41:
Ik ben inmiddels ook in het bezit van een Pixel 5.
Ik kom van een Oneplus 5 vandaan. Daarvan mis ik wel vreselijk de alert slider. Die kon ik bedienen zonder dat ik het toestel hoefde te zien. Gewoon als het nodig was hand in mijn zak en op de juiste stand klikken.
Een ander nadeel van de Pixel is dat de vingerafdruk scanner op de achterkant zit. Wie heeft dat bedacht. Als je toestel op de tafel lig zoals bij mij 90% van de tijd het geval is moet je hem optillen. Op dat moment zit je hand aan de voorkant. Daarna moet je dus je telefoon omdraaien in je hand om aan de achterkant ergens de scanner op te zoeken. Die gebruik ik dus niet meer. Ik tik wel een code in, dat gaat sneller.
Maar goed, ieder toestel heeft wel wat. De accuduur is echt prima. Verder is hij snel en voelt vloeiend aan. De gestures daar moet ik nog aan wennen.
Waar ik nog niet achter ben is hoe ik bv in Whatsapp de geluiden kan kiezen. Ik kan ze wel kiezen in de instellingen. Maar wat ik daar ook kies. Het maakt niet uit. Ik krijg altijd de default geluiden van de telefoon zelf. Dat was niet zo op mijn OP 5. Dat is ongetwijfeld ergens een instelling, of een eigenschap van Android 11 maar welke?
Voor mij zit de vingerafdrukscanner op een ideale plek. Ik hoef echt niet mijn telefoon om te draaien om die te zoeken, hij zit gewoon bij mijn wijsvinger als ik mijn telefoon vast heb.
Verder kun je instellen dat je telefoon op vertrouwde locaties niet locked, dan hoef je dus thuis of op je werk niet te unlocken (moet je wel je huisgenoten/collega's kunnen vertrouwen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TheFes schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:15:
[...]

Voor mij zit de vingerafdrukscanner op een ideale plek. Ik hoef echt niet mijn telefoon om te draaien om die te zoeken, hij zit gewoon bij mijn wijsvinger als ik mijn telefoon vast heb.
Leg me dan maar eens uit hoe je dat doet. De telefoon ligt met de achterkant op de tafel. Hij ligt dus op de scanner. Als ik hem optil zit mijn hand dus aan de voorkant. Daarna zal ik mijn hand moeten verplaatsen om de vinger aan de achterkant te krijgen. En dan zit ik eerder met mijn vinger op de camera dan op de plaats die ze hebben gekozen.
Ik ben gewend dat de scanner aan de voorkant zit. Eén tik met je vinger er op zonder je toestel te pakken en hij is ontgrendeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ortep schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:26:
[...]

Leg me dan maar eens uit hoe je dat doet. De telefoon ligt met de achterkant op de tafel. Hij ligt dus op de scanner. Als ik hem optil zit mijn hand dus aan de voorkant. Daarna zal ik mijn hand moeten verplaatsen om de vinger aan de achterkant te krijgen. En dan zit ik eerder met mijn vinger op de camera dan op de plaats die ze hebben gekozen.
Ik ben gewend dat de scanner aan de voorkant zit. Eén tik met je vinger er op zonder je toestel te pakken en hij is ontgrendeld
Tja, het is wennen. Ik zie ook liever een scanner op de voorkant maar als ik mijn telefoon oppak grijp ik automatisch naar de scanner nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
[...]

Het is natuurlijk ook gewenning. Ik had hiervoor een Pixel 2 en daarvoor een Nexus 5X die beide de scanner op dezelfde plek op de achterkant hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Heb er ook geen probleem mee eigenlijk. Heb meerdere vingertoppen geregistreerd, zodat ik hem eigelijk altijd wel snel kan unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

Zo iets?
Oefening baart kunst.

edit:
Ik heb veel liever een goede scanner aan de achterkant dan optisch achter het scherm óf grotere bezels aan de voorkant.

[ Voor 8% gewijzigd door True op 17-11-2020 13:10 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
True schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:10:
[...]

Zo iets?
edit:
Ik heb veel liever een goede scanner aan de achterkant dan optisch achter het scherm óf grotere bezels aan de voorkant.
Dat is het momenteel wel echt. Tuurlijk, voeg een face unlock toe dan heb je best of both worlds. Dit voegt echter weer een notch toe. Zet je een in-screen fingerprint scanner in dan gaat dit vaak nog ten koste van snelheid en/of betrouwbaarheid.

Persoonlijk vind ik dat Google het goed heeft opgelost, zeker in tijden waarin een fingerprint scanner zoveel malen waardevoller is dan face unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:24

pinda powerrr

Slow down...

Hier maar eens melden, want indien alles meewerkt (post dus met name), morgen een Pixel 5 :)

Komende van een Pixel 2XL, daarvoor Nexus 5 (en ook nog ergens een nog steeds werkende Nexus 7 tablet!), kan ik wel zeggen dat cleane Android mij wel bevalt. Was feitelijk geen twijfel om voor de 5 te gaan, omdat ik ondertussen wel weet dat snelle specs niet zo heel veel zeggen.

Jammer dat de originele hoesjes bijna niet te krijgen zijn, even geduld hebben dus. Voor nu maar een doorzichtig plastic geval besteld.

Hoop ook dat T-Mobile iets gaat doen aan de 5G beschikbaarheid, hopelijk wordt dat niet zo'n gedoe als met voLTE, die niet op de 2XL werkt, maar wel op de 3, 4 en 5.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:12
iemand hier toevallig een goed adres voor reparaties?
mijn glas wat over de camera heen zit is gebarsten en heb nu dus foto's met een lijn er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvandijk96
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-05 09:06
Gisteren tijdens een videogesprek op Duo viel mijn Pixel ineens uit.. En ik kreeg 'm niet meer aan. Raar want ik had hem 6 uur daarvoor volledig opgeladen, en het gesprek duurde nog amper 30 minuten. Hele nacht aan de lader gelegen, nog steeds geen verandering. OnePlus lader gebruiken werkte ook niet. Fastboot etc ook een poging gedaan, maar ook niets.. Vandaag is 'ie RMA naar Google ergens in Polen. Beetje kut wel, terug naar OnePlus 3, gebarsten scherm, ruk accu en geen eSim. En dat na een maandje ofzo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKf74lvX2w0WHzUqG4fsLDcNPK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJSdOA60rswKQZaSrU00Y1rm.jpg?f=fotoalbum_large
Twee ultra dunne hoesjes gekocht.
De linker: een Super thin Pixel 5 Case van Totallee: $ 35 + verzendkosten $ 9,99.
De rechter: op AliExpress zag ik later een zelfde soort case "Ultrathin PP 0.4mm matte Frosted Case", en voor de grap besteld: $ 4,99 + verzendkosten $ 1,47.

Bij nader bestudering blijken de cases identiek te zijn.
Alleen de prijs is anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzMQxHwC7HOBMX9vi_HMxhNZ1C8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k5lAJBHtKxq9Bg55GnXgeJIF.jpg?f=fotoalbum_large

Fabric case binnen (blauw). Mooi ding, alleen wel wat heftiger qua kleuren dan ik dacht. Denk zalmroze/oranje op een vrij felle donkerblauw tint. Ach, wel een eye catcher!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:24
De Tweakers Pixel 5 review staat online nu:

Google Pixel 5 Review

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik zit het al een aantal dagen te proberen, maar ik kan de notificatie geluiden van Whatsapp niet aanpassen.
Wat ik ook instel in Whatsapp zelf, het blijven de geluiden van de Pixel zelf.

Als ik op WA instal de een berichtje 'ping' is en een video oproep 'bimbam' dat was dat op mijn Onelplus5 met android 10 ook wat ik hoorde.
Maar nu op de Pixel 5 met android 11 als het standaard notificatie geluid van de Pixel 'ploing' is is ieder geluid van de Whatsapp ook 'ploing' Dus een berichtje en de oproep.
Als ik het standaard geluid van de Pixel aanpas gaat WA vrolijk mee.

Is hier iets aan te doen?

• injectx
Thomas schreef op donderdag 19 november 2020 @ 00:17:
Fabric case binnen (blauw). Mooi ding, alleen wel wat heftiger qua kleuren dan ik dacht. Denk zalmroze/oranje op een vrij felle donkerblauw tint. Ach, wel een eye catcher!
Nice, heb je een groene of zwarte Pixel? Ik heb de case ook op m'n groene Pixel. Denk dat ie wat beter staat op een zwarte eerlijk gezegd maar ik vind het echt een super case qua looks en feel.

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Xfile schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:49:
[Afbeelding]
Twee ultra dunne hoesjes gekocht.
De linker: een Super thin Pixel 5 Case van Totallee: $ 35 + verzendkosten $ 9,99.
De rechter: op AliExpress zag ik later een zelfde soort case "Ultrathin PP 0.4mm matte Frosted Case", en voor de grap besteld: $ 4,99 + verzendkosten $ 1,47.

Bij nader bestudering blijken de cases identiek te zijn.
Alleen de prijs is anders.
Ik zoek nog een ultradun hoesje dus bedankt voor het delen. Maar ze zien er niet identiek uit op de foto of is dat door de belichting? Die linker lijkt half doorschijnend en die rechter volledig zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

injectx schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:55:
[...]

Nice, heb je een groene of zwarte Pixel? Ik heb de case ook op m'n groene Pixel. Denk dat ie wat beter staat op een zwarte eerlijk gezegd maar ik vind het echt een super case qua looks en feel.
Hier de zwarte!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

pinda powerrr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:24:
Hier maar eens melden, want indien alles meewerkt (post dus met name), morgen een Pixel 5 :)
Famous last words :') dagje langer moeten wachten dus :+

Zojuist ingesteld, was verrast door de nieuwe manier van instellen met de kabel ertussen. Betrouwbaar en merkbaar sneller. Beeldscherm, wat een verbetering! Formaat, prettig!

Staat nu nog wat backups te stampen en apps te downloaden, maar ik kan weer even gaan spelen vandaag :)

• TheFes
pinda powerrr schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:04:
[...]

Famous last words :') dagje langer moeten wachten dus :+

Zojuist ingesteld, was verrast door de nieuwe manier van instellen met de kabel ertussen. Betrouwbaar en merkbaar sneller. Beeldscherm, wat een verbetering! Formaat, prettig!

Staat nu nog wat backups te stampen en apps te downloaden, maar ik kan weer even gaan spelen vandaag :)
Heel nieuw is die manier niet hoor. Met mijn Pixel 2 ging het 3 jaar geleden al hetzelfde.
Dat was mijn eerste telefoon met USB C, dus toen had ik daadwerkelijk dat verloopstukje naar micro-USB nog nodig.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

TheFes schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:06:
[...]

Heel nieuw is die manier niet hoor. Met mijn Pixel 2 ging het 3 jaar geleden al hetzelfde.
Dat was mijn eerste telefoon met USB C, dus toen had ik daadwerkelijk dat verloopstukje naar micro-USB nog nodig.
Ik heb ook een Pixel 2XL (daar kwam de backup vanaf), daar heb ik die methode niet gebruikt, dat weet ik zeker. Maar de 2XL is al een tweeënhalf jaar oud, kan zijn dat die methode ondertussen aangepast was en ik kwam destijds van een Nexus 5 natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door pinda powerrr op 19-11-2020 14:09 ]

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 22:00
Zijn er hier meer mensen die last hebben van dat bellen in Android Auto niet werkt? Als ik in Android Auto iemand wil bellen werkt dat niet. Het scherm blijft dan gewoon staan op alsof er iemand gebeld wordt, muziek autoradio wordt ook afgebroken maar verder gebeurt er niks.

Heb al gezocht en vond wel wat meer issues van Android Auto icm Android 11, zoals deze en deze, maar een aantal zouden worden opgelost in de november security update zoals hier staat.
De november security update heb ik geinstalleerd maar is het probleem nog steeds aanwezig.

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Ik zou graag een USB - C naar headphone Jack kabeltje willen, zodat ik men oortjes kan blijven gebruiken.

Op AliExpress genoeg te vinden, maar is er een merk ofzo wat jullie aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Laatst online: 15:13
benep schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:17:
Ik zou graag een USB - C naar headphone Jack kabeltje willen, zodat ik men oortjes kan blijven gebruiken.

Ik heb zelf een Pixel 2 XL gehad en daarbij werkten ze allemaal niet helaas.. hoop dat dat met de Pixel 5 anders is. Ik heb hem zelf nog niet, dus durf het niet te zeggen. Ik heb de OnePlus USB-C earbuds , die werkten wel gewoon goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gerjannn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:23:
[...]

Ik heb zelf een Pixel 2 XL gehad en daarbij werkten ze allemaal niet helaas.. hoop dat dat met de Pixel 5 anders is. Ik heb hem zelf nog niet, dus durf het niet te zeggen. Ik heb de OnePlus USB-C earbuds , die werkten wel gewoon goed :)
Bij de Pixel 2xl zat er een verloopje bij, die gebruik ik nog steeds!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10

De verloop kabel van Apple werkt prima. Aantal keer gebruikt. Ben zelf ook nog op zoek naar een, hoef ik de kabel niet te delen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb deze aangeschaft en deze werkt, maar is wit: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1 ik kan niet bevestigen noch ontkennen of dit nu wel of niet een echt Google product is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

True schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:32:
[...]

Ik heb deze aangeschaft en deze werkt, maar is wit: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1 ik kan niet bevestigen noch ontkennen of dit nu wel of niet een echt Google product is.
Dat is een originele.

Edit: en die werkt, zojuist getest.

[ Voor 4% gewijzigd door pinda powerrr op 19-11-2020 21:09 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen