Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:03
Ik meende ergens gelezen te hebben dat je na aankoop van de Pixel 5 ook 3 maanden Stadia Pro krijgt. Geïnformeerd bij Google en zowaar een code gekregen van ze! Helemaal top :)

[ Voor 4% gewijzigd door TheRicolaa10 op 29-10-2020 18:37 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePaRaQu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 19:32

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

TheRicolaa10 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:37:
Ik meende ergens gelezen te hebben dat je na aankoop van de Pixel 5 ook 3 maanden Stadia Pro krijgt. Geïnformeerd bij Google en zowaar een code gekregen van ze! Helemaal top :)
Hoe heb je dat precies voor elkaar gekregen?

RePaRaQu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
@RePaRaQu Hen via Twitter een verzoek gestuurd. Je moet dan een formulier invullen, zodat ze per email contact met je opnemen. Ze vragen om de IMEI en je factuur. Daarna de code gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:30
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:17:
@RePaRaQu Hen via Twitter een verzoek gestuurd. Je moet dan een formulier invullen, zodat ze per email contact met je opnemen. Ze vragen om de IMEI en je factuur. Daarna de code gekregen ;)
OH really? Top. Welk Twitter account gewoon die van Google of Stadia?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
@Pukson van Stadia zelf. Je moet er alleen even niet bij vertellen dat je in Nederland woont, anders gaan ze moeilijk doen. Heb ze uiteindelijk om kunnen lullen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjeno
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 16:02
Gezien dat ik niemand anders problemen zie hebben met volledige hangs gevolgd door een automatische reboot (niet hier maar ook niet op andere forums), vermoed ik dat er een hardwareprobleem is met mijn Pixel. ;(

Misschien tegen beter weten in, maar om zoveel mogelijk uit te sluiten dat het mobiele netwerk of de SIM wellicht het probleem veroorzaakt: zijn er hier mensen die een Pixel 5 hebben met een KPN SIM?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:30
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:43:
@Pukson van Stadia zelf. Je moet er alleen even niet bij vertellen dat je in Nederland woont, anders gaan ze moeilijk doen. Heb ze uiteindelijk om kunnen lullen haha.
Ook gelukt hier ja, via Google support chat. Ze vroegen inderdaad waar ik woonde. Dus zei Duitsland. Okay, stuur even je IMEI en factuur. En heb nu ook 3 maanden stadia pro haha.

Thanks voor de tip

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 14:45
Thanks! Is mij ook gelukt via Stadia support chat, maar het ging wel moeizaam. De medewerkster zei dat ik de Pixel 5 voor 30 april 2020 moest hebben gekocht (wist dus vrij weinig over de Pixel 5), dus toen een hele discussie over dat de telefoon toen nog helemaal niet was aangekondigd haha. Bleek uiteindelijk dat ze het jaar verkeerd had, was april 2021.

Het werkt alleen als je de Pixel in Duitsland hebt gekocht, ze vroegen me waarom er Netherlands op mijn factuur stond. Gezegd dat dat mijn werkadres is en de aanschaf was in Nordhorn, toen was het oké.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeonis
Wel vreemd trouwens dat het in Duitsland werkt... de voorwaarden zeggen dat het alleen voor US customers is. Gelukje, misschien zijn ze daar bij Stadia niet van op de hoogte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:04
Aeonis schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:05:
Wel vreemd trouwens dat het in Duitsland werkt... de voorwaarden zeggen dat het alleen voor US customers is. Gelukje, misschien zijn ze daar bij Stadia niet van op de hoogte.
In de voorwaarde staat US, maar ook UK, Frankrijk en Duitsland.
Ik heb de code zojuist ook ontvangen. Serienummer en bestelcode moest ik opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 09:02
Het lijkt erop dat 5G alleen werkt in landen waar de Pixel phones worden verkocht. Zie dit topic en hier het support artikel. Daar staat expliciet genoemd voor welke carriers per land waar 5G zou moeten werken. Hopelijk komt er ooit een OTA vanuit Google om dit voor meer landen en carriers beschikbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Mmm en de telefoons die door belsimpel worden verkocht? lijkt mij vreemd dat die dan geen 5g krijgen of staat dat daar ergens vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:18
jejeh schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:32:
Mmm en de telefoons die door belsimpel worden verkocht? lijkt mij vreemd dat die dan geen 5g krijgen of staat dat daar ergens vermeld?
Belsimpel is alleen maar een dozenschuiver, die hebben hier geen weet van denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vervelend, maar ben op zich tevreden met 4G. Geloof ook dat 5G er vooral is om ervoor te zorgen dat de capaciteit op 4G biet overloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
Het zal wel goed komen.
Het blijft een geweldig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:18
jejeh schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:05:
Het zal wel goed komen.
Het blijft een geweldig toestel.
Ik wacht even black Friday af voor een mooie deal, en anders komt ie er alsnog.

Dit zou wel zuur zijn trouwens als het waar is:
https://www.google.com/am...e-pixel-maart-2021/%3famp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:47
Bobbika schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:20:
Het lijkt erop dat 5G alleen werkt in landen waar de Pixel phones worden verkocht. Zie dit topic en hier het support artikel. Daar staat expliciet genoemd voor welke carriers per land waar 5G zou moeten werken. Hopelijk komt er ooit een OTA vanuit Google om dit voor meer landen en carriers beschikbaar te maken.
VodafoneNL Twitter zegt:
Op dit moment ondersteunt dit toestel ons 5G netwerk (nog) niet. Dat zijn nu de iPhone 12 modellen, Samsung S20 serie en de OPPO Find Xpro. Er komen wel steeds meer toestellen bij, alleen is niet bekend of dit ook op korte termijn geldt voor toestellen die aangeschaft zijn in een ander land. Voor een aantal toestellen geldt dat we nog met de fabrikant bezig zijn met het implementeren van de juiste software. Hopelijk geldt dit dan ook voor jouw specifieke toestel. Zie ook deze post op onze Community: https://forum.vodafone.nl...-5g-google-pixel-5-302648

[ Voor 13% gewijzigd door Barryvdh op 30-10-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07:58
B-Art schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

Hangt er vanaf wat ie kost en wat de meerwaarde is. Maar wel een beetje zuur inderdaad...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:47
B-Art schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

Ja en dan zul je net zien dat er nog een half jaar later WEER een nieuwe telefoon komt die beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:51
Heeft er iemand toevallig al ervaring met (draadloze) oordopjes icm de Pixel? De Bose doppen zijn natuurlijk onderweg, maar ik wil misschien ook wat handzamers ernaast..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:19
Barryvdh schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:13:
[...]

Ja en dan zul je net zien dat er nog een half jaar later WEER een nieuwe telefoon komt die beter is.
:o Het zou wel fijn zijn als ze nu eens zouden stoppen met telefoons uitbrengen, dan heb je gewoon altijd de nieuwste!

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Ik heb het idee dat de portet modus een tikje minder scherp is dan in mijn pixel 2xl. Niet alle shots zijn een winnaar. Dat was ik wel gewend. Zou de het ontbreken van de visual core dan toch uitmaken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

Wom

Komende van een Galaxy S7 Edge, ben ik erg onder de indruk. Het gaat lastig worden om ooit nog iets anders dan stock Android te gebruiken. Ben erg onder de indruk van het vernuft wat er in de Pixel 5 zit.

Erg fraaie telefoon. 😎

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stokstaart schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:12:
Heeft er iemand toevallig al ervaring met (draadloze) oordopjes icm de Pixel? De Bose doppen zijn natuurlijk onderweg, maar ik wil misschien ook wat handzamers ernaast..
Ik gebruik al een jaar de Sony WF-1000XM3, hele prettige dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:51
Thomas schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:27:
[...]

Ik gebruik al een jaar de Sony WF-1000XM3, hele prettige dopjes.
Thnx voor de tip! Ze zitten zo'n € 35 onder de Pixel buds 2 qua prijs, ben wel benieuwd of iemand weet of de officiële buds nog meerwaarde bieden?

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stokstaart schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:35:
[...]

Thnx voor de tip! Ze zitten zo'n € 35 onder de Pixel buds 2 qua prijs, ben wel benieuwd of iemand weet of de officiële buds nog meerwaarde bieden?
Wireless charging is wel leuk, plus volgens mij wat extra assistent functies. De Sony's zijn qua geluid en noise cancellation wel onovertroffen, daarom heb ik ze gekocht. Ben na een jaar nog steeds tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 22-09 17:48
https://forum.kpn.com/and...5g-compatibiliteit-511863
jeroenkl Helper 29 reacties 1 dag geleden
Op mijn pixel 5 de code ingevoerd: *#*#4636#*#*

Je kan dan zien of ‘NR’ (is 5G) door KPN voor je Pixel 5 is geactiveerd.

Dat is NIET het geval, dus KPN moet dit toestel nog ‘vrijgeven’ voor 5G gebruik.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:41

OmeJoyo

This is me

Leuk, maar Google heeft dan niet de juiste info op hun website staan:

https://support.google.com/pixelphone/answer/10082009?hl=en (hier staaat geen mmWave)

https://store.google.com/de/product/pixel_5_specs (hier staat wel mmWave)

Want het is de Duitse product pagina die volgens die support site van google, blijkbaar verwijst naar het amerikaanse toestel.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
OmeJoyo schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:56:
[...]

Leuk, maar Google heeft dan niet de juiste info op hun website staan:

https://support.google.com/pixelphone/answer/10082009?hl=en (hier staaat geen mmWave)

https://store.google.com/de/product/pixel_5_specs (hier staat wel mmWave)

Want het is de Duitse product pagina die volgens die support site van google, blijkbaar verwijst naar het amerikaanse toestel.
mmWave is voorlopig niet relevant voor Nederland. Overigens staat er bij die Duitse spec in de kleine lettertjes dat niet alle 5G features in elk land beschikbaar zijn. Daarmee dekken ze denk ik ook af dat EU modellen geen mmWave antennes hebben.

Wat betreft sub-6 5G in Nederland denk ik dat dat uiteindelijk wel ondersteund gaat worden. Personen uit landen waar de Pixel officieel wel verkocht worden kunnen immers ook naar Nederland reizen en verwachten daar dan ook 5G te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

NielsFL schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:04:
[...]

mmWave is voorlopig niet relevant voor Nederland. Overigens staat er bij die Duitse spec in de kleine lettertjes dat niet alle 5G features in elk land beschikbaar zijn. Daarmee dekken ze denk ik ook af dat EU modellen geen mmWave antennes hebben.

Wat betreft sub-6 5G in Nederland denk ik dat dat uiteindelijk wel ondersteund gaat worden. Personen uit landen waar de Pixel officieel wel verkocht worden kunnen immers ook naar Nederland reizen en verwachten daar dan ook 5G te kunnen gebruiken.
Ja maar daar wordt gesproken over carriers en niet over de telefoon. Ik geloof ook wel dat de sub-6 beschikbaar wordt, anders heeft een Pixel in ene minder bereik voor mensen die in het buitenland zijn voor vakantie of werk. Maar Google refereert hier gewoon niet naar het juiste model in de store en dat is gewoon geen nette fout.

Nee ik ben niet bang dat ik het ga missen voor ik weer een andere telefoon heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:02
Ik merk wel dat de vingerafdruk niet altijd even goed werkt. Eveneens is mij nu een paar keer opgevallen dat de camera moeite heeft met qr codes.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Wat vinden jullie van de performance van de Pixel 5?

Volgens GSMArena lijkt de CPU zwaar gedetuned vergeleken met de Nord en alle andere 765G telefoons.

https://m.gsmarena.com/google_pixel_5-review-2185p4.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Knamix schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:16:

Volgens GSMArena lijkt de CPU zwaar gedetuned vergeleken met de Nord en alle andere 765G telefoons.

Ik heb totaal geen performance issues, maar speel verder ook geen zware spellen of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:02
Merk daar ook niets van, telefoon is snel zat.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Knamix schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:16:

Beide telefoons hier in huis, de Pixel voelt sneller, maar zie bij zware belasting ook geen significant verschil om eerlijk te zijn.
Slaapje schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:45:
Ik merk wel dat de vingerafdruk niet altijd even goed werkt. Eveneens is mij nu een paar keer opgevallen dat de camera moeite heeft met qr codes.
Wellicht opnieuw inleren? Hij ziet bij mij zelfs natte vingers :)

En specifieke QR? Hier nog geen problemen gehad met QR van de bank, voor wifi, digid, eigenlijk nog geen enkele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Slaapje schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:11:
Merk daar ook niets van, telefoon is snel zat.
Klopt, hoe snel moet een telefoon zijn. Veel sneller kan toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 21:03
Een van de eerste teardown video's via Gsmarena gevonden...

https://www.gsmarena.com/..._gap_issue-news-46063.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:12
Als je de squeeze gestures mist: Sidesqueeze werkt prima op de Pixel 5 🤗

https://forum.xda-develop...squeeze-gestures-t4184267

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bomb-el
Zeker met de Bose deal is de telefoon toch echt een bizar goeie koop of niet? Al die commentaren op reviews die zo hangen aan specificaties ipv UX. Ik snap dat echt niet.

Heerlijk toestel in het dagelijks gebruik en de sage kleur is echt een plaatje! Supersnel, batterij fantastisch en de foto's nog steeds vaak fantastisch. Mijn enige minpuntje is dat ik daar iets meer verbetering van had gehoopt. Uiteindelijk nog steeds vrijwel de beste in zijn soort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Om snel naar een app te gaan in de appdrawer gebruik ik heel vaak de optie om met de slidebar te schuiven zodat je een hoofdletter krijgt, en zo snel naar de desbetreffende app kan gaan.

Ik weet niet hoe die optie noemt,
maar het werkt eigenlijk zelden, wat ik ook probeer.

Hebben hier meer mensen last van die dit gebruiken?
Vind het aardig vervelend, en vraag me af waar het aan ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenwestra
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-07 17:32
benep schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:36:
Om snel naar een app te gaan in de appdrawer gebruik ik heel vaak de optie om met de slidebar te schuiven zodat je een hoofdletter krijgt, en zo snel naar de desbetreffende app kan gaan.

Ik gebruik Nova Launcher met een swipe up kan je instellen om te zoeken voor apps en hier krijg je automatisch ook je meest gebruikte apps te zien. Super handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Koenwestra schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:57:
[...]

Ik gebruik Nova Launcher met een swipe up kan je instellen om te zoeken voor apps en hier krijg je automatisch ook je meest gebruikte apps te zien. Super handig ;)
Die "meest gebruikte apps" functie ben ik geen fan van ;)
Nova launcher heb ik, maar tot nu toe blijf ik nog op de stock versie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bomb-el schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:45:
Zeker met de Bose deal is de telefoon toch echt een bizar goeie koop of niet? Al die commentaren op reviews die zo hangen aan specificaties ipv UX. Ik snap dat echt niet.

Heerlijk toestel in het dagelijks gebruik en de sage kleur is echt een plaatje! Supersnel, batterij fantastisch en de foto's nog steeds vaak fantastisch. Mijn enige minpuntje is dat ik daar iets meer verbetering van had gehoopt. Uiteindelijk nog steeds vrijwel de beste in zijn soort.
Eens. Ik vind het jammer dat dat gap probleem blijkbaar vrij veel voorkomt, dat de camera's niet enorm zijn verbeterd en ten slotte dat de vingerafdrukscanner nog steeds niet geweldig is (komend van de P3XL, beide weigeren als je vingers ook maar een beetje vies/nat zijn). Speakers kunnen trouwens ook iets beter.

Voor de rest, prachtscherm met flinterdunne uniforme bezels (dunner dan die van de iPhone 11 Pro van mijn vriendin), prettig formaat, mooi en simpel, en top software. Super snel. Ja, geen Snapdragon 865, maar is dat nou nodig... Echt een fantastische telefoon. Filmen gaat overigens ook veel beter dan op de P3XL. Stabilisatie is echt geweldig op dit toestel en geen "haperingen" op 60 fps / 4K. Verder steekt de camera nog steeds met kop en schouders boven vrijwel alles uit. Ik maak consistent goede foto's.

Misschien zijn wij in dit topic een geval apart hoor, maar ik hecht de meeste waarde aan de camera en de software. Samsung o.i.d. hoef ik gewoon niet meer vanwege de software. Het is vloeken in de kerk maar ik zie het in de toekomst niet gebeuren dat ik wegga bij Google telefoons, en als het al gebeurt dan maar een iPhone. Ik heb geen zin meer in halfbakken rommel software van een Huawei of Samsung.

[ Voor 12% gewijzigd door Thomas op 01-11-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

benep schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:36:

Werkt hier ook niet super lekker, als in, vaak scrollt hij dan gewoon normaal. Ik heb het net even geprobeerd. Hoesje maakt het ook lastig trouwens. Ik gebruik het zelf eigenlijk nooit dus voor mij is het niet zo'n probleem, maar je kan het eventueel aankaarten op het google support forum want dit lijkt me nou een duidelijk voorbeeld van software die optimalizatie nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09:36
Hopelijk krijg ik mijne morgen binnen. Weet iemand of de reserved wireless charging met alles werkt? (Airpods bijvoorbeeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:56
Na diverse telefoon gesprekken, ben ik juist erg blij met de speaker achter het scherm. Het is makkelijk en werkt goed met telefoneren, maakt niet uit hoe je het toestel houd het klinkt goed. Met mijn S7 had ik nog wel eens dat ik hem niet precies genoeg op mijn oor hield en ik dan even het gesprek niet goed hoorde.

Verder vind ik het geluid goed genoeg voor hier en daar eens een filmpje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drentjuh
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-02-2021
Zijn er ook meer mensen die ervaren dat de Pixel 5 uit zichzelf opnieuw opstart?
Dit gebeurt bij mij ongeveer 1x per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
benep schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:34:
[...]

Die "meest gebruikte apps" functie ben ik geen fan van ;)
Nova launcher heb ik, maar tot nu toe blijf ik nog op de stock versie.
Stock versie vind ik heerlijk, alleen die Google balk op je homescreen is een doorn in het oog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Drentjuh schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:47:
Zijn er ook meer mensen die ervaren dat de Pixel 5 uit zichzelf opnieuw opstart?
Hier nog geen enkele keer gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:28
SultanYasin schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:33:
Hopelijk krijg ik mijne morgen binnen. Weet iemand of de reserved wireless charging met alles werkt? (Airpods bijvoorbeeld)
Zeker, die werkt prima met mijn Airpods Pro :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
Nog nooit tot heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjeno
Ja, en omdat ik er niemand anders over heb gehoord (niet hier, niet op Reddit, of waar dan ook) heb ik mijn Pixel 5 inmiddels teruggestuurd. Bij mij was het dat de telefoon volledig bevriest en na een seconde of 10-15 reboot. Het is zelfs een keer gebeurt in het setupproces ná een factory reset, dus account of apps zijn geen factor.

Wat voor SIM zit er bij jou in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drentjuh
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-02-2021
jurjeno schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:13:
[...]

Ja, en omdat ik er niemand anders over heb gehoord (niet hier, niet op Reddit, of waar dan ook) heb ik mijn Pixel 5 inmiddels teruggestuurd. Bij mij was het dat de telefoon volledig bevriest en na een seconde of 10-15 reboot. Het is zelfs een keer gebeurt in het setupproces ná een factory reset, dus account of apps zijn geen factor.

Wat voor SIM zit er bij jou in?
Standaard (nano) sim. Vodafone.
Bij mij ligt de telefoon op mn bureau en zie opeens het Google logo verschijnen.
Ik had een Spigen Liquid Air case erom heen. Die heb ik nu eraf gehaald, misschien zit die case wel te strak zodat soms de powerknop wordt geraakt.. Ik weet het ook niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 22-09 17:48
Thomas schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:57:
[...]

Eens. Ik vind het jammer dat dat gap probleem blijkbaar vrij veel voorkomt, dat de camera's niet enorm zijn verbeterd en ten slotte dat de vingerafdrukscanner nog steeds niet geweldig is (komend van de P3XL, beide weigeren als je vingers ook maar een beetje vies/nat zijn). Speakers kunnen trouwens ook iets beter.

Voor de rest, prachtscherm met flinterdunne uniforme bezels (dunner dan die van de iPhone 11 Pro van mijn vriendin), prettig formaat, mooi en simpel, en top software. Super snel. Ja, geen Snapdragon 865, maar is dat nou nodig... Echt een fantastische telefoon. Filmen gaat overigens ook veel beter dan op de P3XL. Stabilisatie is echt geweldig op dit toestel en geen "haperingen" op 60 fps / 4K. Verder steekt de camera nog steeds met kop en schouders boven vrijwel alles uit. Ik maak consistent goede foto's.

Misschien zijn wij in dit topic een geval apart hoor, maar ik hecht de meeste waarde aan de camera en de software. Samsung o.i.d. hoef ik gewoon niet meer vanwege de software. Het is vloeken in de kerk maar ik zie het in de toekomst niet gebeuren dat ik wegga bij Google telefoons, en als het al gebeurt dan maar een iPhone. Ik heb geen zin meer in halfbakken rommel software van een Huawei of Samsung.
Volkomen met je eens.
Ook ik hecht de meeste waarde aan de camera en software.
Vandaag met de camera wat testopnames gemaakt: het ziet er goed uit.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Nee nog nooit gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheRicolaa10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjeno
Drentjuh schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:34:
[...]

Bij mij ligt de telefoon op mn bureau en zie opeens het Google logo verschijnen.
Ik had een Spigen Liquid Air case erom heen. Die heb ik nu eraf gehaald, misschien zit die case wel te strak zodat soms de powerknop wordt geraakt.. Ik weet het ook niet 8)7
Bij mij een KPN sim. Bij mij gebeurde het zowel als ik met de telefoon bezig was, of als hij gewoon op de tafel lag. Heb hem inmiddels teruggestuurd, morgen ontvang ik een andere (van een andere winkel). Ben benieuwd hoe het daarmee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
jurjeno schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:52:
[...]

Bij mij een KPN sim. Bij mij gebeurde het zowel als ik met de telefoon bezig was, of als hij gewoon op de tafel lag. Heb hem inmiddels teruggestuurd, morgen ontvang ik een andere (van een andere winkel). Ben benieuwd hoe het daarmee gaat.
Hier geen problemen met een KPN-sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Drentjuh schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:34:
[...]

Hier dezelfde case, geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Heb gisteravond een mail gekregen van Google dat mijn Bose koptelefoon onderweg zou zijn :) Helaas nog geen tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door True op 03-11-2020 18:31 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
True schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:55:
Voor degenen die een mail ontvangen hebben van verzending van de Bose koptelefoon, hebben jullie ook een sms ontvangen (en ontvingen jullie die wel bij de aanvraag)?
Ik heb nl. mijn mailadres verkeerd opgegeven en die konden ze niet aanpassen zeiden ze, maar heb wel de aanvraag en validatie sms ontvangen.
Ik heb alleen een email gehad en geen sms. Aanvraag is wel gevalideerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
injectx schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:53:
Heb gisteravond een mail gekregen van Google dat mijn Bose koptelefoon onderweg zou zijn :) Helaas nog geen tracking.
In het levertijden topic staan al meer mensen met hetzelfde bericht (waaronder mijzelf). Ik zou willen voorstellen om dit ook daar verder te bespreken.
Dit heeft verder weinig te maken met ervaringen of discussie over de Pixel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
True schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:55:
Voor degenen die een mail ontvangen hebben van verzending van de Bose koptelefoon, hebben jullie ook een sms ontvangen (en ontvingen jullie die wel bij de aanvraag)?
Ik heb nl. mijn mailadres verkeerd opgegeven en die konden ze niet aanpassen zeiden ze, maar heb wel de aanvraag en validatie sms ontvangen.
Ik heb alleen een mail ontvangen gisteren, geen SMS gekregen. Ik wacht nu nog op een mail van DHL met track & trace gegevens.

Edit: Inderdaad offtopic, en meer iets voor het levertijden topic. Kan ik dit bericht verwijderen?

[ Voor 8% gewijzigd door Aeonis op 03-11-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitt96
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-03-2021
Pitt96 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:00:

Heeft verder iemand problemen met "Niet Storen" ?

Ik heb verschillende contacten met een Ster gemarkeerd.
Wanneer zij mij bellen, zal ik de ringtone wel moeten horen dus.
Gebeurt niet. Blijft compleet stil bij zowel contact met als zonder ster.

Werkte voorheen op mijn Pixel 4 prima. Iemand?
Ik weet niet of er nog meer met dit probleem waren/zijn.
Maar ik heb via het Google-Pixel Community forum een oplossing gevonden.
Het probleem zou in de laatste (November) patch opgelost moeten zijn, is niet het geval.
Telefoon trilt nu wel in Niet Storen mode, maar ringtone is nog steeds niet te horen.
De oplossing is schijnbaar: "Terugkerende bellers toestaan" aanvinken.
Nu werkt Niet Storen zoals het hoort te doen, behalve voor berichten.
Die zijn nog steeds stil, ook bij met Ster gemarkeerde contacten.

Voor de geïnteresseerden: https://support.google.com/pixelphone/thread/66292700?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Reactie van Google op de 'gap':
Hi Pixel Community,
We’ve had a chance to investigate units from customers and, combined with our quality control data from the factory, we can confirm that the variation in the clearance between the body and the display is a normal part of the design of your Pixel 5. There is no effect on the water and dust resistance or functionality of your phone. We will work with customers on an individual basis to address any concerns they may have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Klopt ik zag het. Beetje de 'You're holding it wrong' van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
injectx schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:34:
[...]

Klopt ik zag het. Beetje de 'You're holding it wrong' van Apple.
Ik vind dit wel iets anders. Ik heb misschien makkelijk praten omdat mijn telefoon er (weinig) geen last van heeft.

Het heeft mijn inziens meer mee te maken welke verwachtingen je hebt van een gebruiksvoorwerp.
Perfectie bij massa productie bestaat gewoon niet, en mensen verwachten tegenwoordig wel steeds meer richting perfectie in mijn ogen.
Als je een nieuwe stofzuiger koopt, let je dan ook op de speling van de verschillende panelen?
Ik doe zowiezo een hoesje om de telefoon en dan zie je er natuurlijk al helemaal niks meer van.

En zoals ze aangeven, ze bekijken het op individuele basis. Dus wellicht als de speling aan de grote kant is dat ze het wel willen omruilen.

(niet dat ik het wil goed praten hoor. De ene stoort zich aan een dergelijke issue en de ander maakt het geen klap uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ErikKam schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:05:
[...]

Ik vind dit wel iets anders. Ik heb misschien makkelijk praten omdat mijn telefoon er (weinig) geen last van heeft.

Het heeft mijn inziens meer mee te maken welke verwachtingen je hebt van een gebruiksvoorwerp.
Perfectie bij massa productie bestaat gewoon niet, en mensen verwachten tegenwoordig wel steeds meer richting perfectie in mijn ogen.
Als je een nieuwe stofzuiger koopt, let je dan ook op de speling van de verschillende panelen?
Ik doe zowiezo een hoesje om de telefoon en dan zie je er natuurlijk al helemaal niks meer van.

En zoals ze aangeven, ze bekijken het op individuele basis. Dus wellicht als de speling aan de grote kant is dat ze het wel willen omruilen.

(niet dat ik het wil goed praten hoor. De ene stoort zich aan een dergelijke issue en de ander maakt het geen klap uit)
Je kan een stofzuiger natuurlijk niet met een telefoon vergelijken...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MrVegeta schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:12:
[...]

Je kan een stofzuiger natuurlijk niet met een telefoon vergelijken...
Waarom niet? Het is een gebruiksvoorwerp net als een staafmixer.
En er zijn stofzuigers en staafmixers die flink duurder zijn dan vele telefoons

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Geen e-sim voor ons bij KPN. Die ondersteund tot de Pixel 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ortep schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:14:
[...]

Waarom niet? Het is een gebruiksvoorwerp net als een staafmixer.
En er zijn stofzuigers en staafmixers die flink duurder zijn dan vele telefoons
Jij loopt zo'n 4-6 uur per dag naar je staafmixer te kijken? Okay.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
Currry schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:26:
Geen e-sim voor ons bij KPN. Die ondersteund tot de Pixel 4.
Op het kpn forum de vraag gesteld, daar bevestigen ze dat het wel werk met de P5.

Ik heb een google pixel 5, deze ondersteund ook e sim.

Gaat dat dan werken? of krijg ik die optie gewoon nooit te zien om te switchen naar esim.

Gaat ook voor jou werken, zie ook de veelgestelde vragen in het startbericht.

[ Voor 31% gewijzigd door jejeh op 04-11-2020 16:48 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MrVegeta schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:38:
[...]

Jij loopt zo'n 4-6 uur per dag naar je staafmixer te kijken? Okay.
Nee, dat doe ik niet. En ik staar ook niet naar mijn stofzuiger of naadjes in mijn telefoon.
Ik heb ook nog een leven om te leiden. Daar gaat flink wat tijd in zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 04-11-2020 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
jejeh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:46:
[...]

Op het kpn forum de vraag gesteld, daar bevestigen ze dat het wel werk met de P5.

Ik heb een google pixel 5, deze ondersteund ook e sim.

Gaat dat dan werken? of krijg ik die optie gewoon nooit te zien om te switchen naar esim.

Gaat ook voor jou werken, zie ook de veelgestelde vragen in het startbericht.
Optie staat onder "vervangen simkaart”.. ook op Pixel 5..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
Yep gezien, maar ik wacht nog eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePaRaQu

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

Ik kan bevestigen dat het werkt.
_Nick__ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:04:
[...]

Optie staat onder "vervangen simkaart”.. ook op Pixel 5..

[ Voor 74% gewijzigd door RePaRaQu op 04-11-2020 19:32 ]

RePaRaQu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RePaRaQu

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

jejeh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:16:
Yep gezien, maar ik wacht nog eventjes.
Ik heb inmiddels e-sim actief

RePaRaQu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
RePaRaQu schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:29:
Ik kan bevestigen dat het werkt.
[...]
Ik ook..

Werkt prima op Pixel 3a, 3(XL) en 5..

Eerder niet te verwijderen simkaart-app van KPN is ook (eindelijk) weg..

[ Voor 18% gewijzigd door _Nick__ op 04-11-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:36
Wat is nou het voordeel van de E-sim tegenover de normale sim.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
mrfatmen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:54:
Dat ik nu één telefoon heb voor werk en privé. Ik had een S9+ met duosim optie en dit werkt nu hetzelfde. Zou nooit meer twee toestellen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Currry schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:23:
[...]

Dat ik nu één telefoon heb voor werk en privé. Ik had een S9+ met duosim optie en dit werkt nu hetzelfde. Zou nooit meer twee toestellen willen.
Maar dat is toch geen eigenschap van een e-sim?
Dat kan met iedere duosim telefoon. Ik had in mijn Oneplus 5 ook gewoon 2 simkaarten. Reuze handig. Werk en prive nummer op dezelfde telefoon. En als ik bv voor vakantie langdurig in het buitenland zat: Even de werk sim er uit en een lokale sim er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
mrfatmen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:54:
Geen extra pincode meer nodig voor bescherming simkaart.

Bij verlies of diefstal direct vervangende simkaart downloaden in plaats van op post te wachten of naar KPN-winkel te moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvandijk96
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-05 09:06
Ortep schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:47:
[...]

Maar dat is toch geen eigenschap van een e-sim?
Dat kan met iedere duosim telefoon. Ik had in mijn Oneplus 5 ook gewoon 2 simkaarten. Reuze handig. Werk en prive nummer op dezelfde telefoon. En als ik bv voor vakantie langdurig in het buitenland zat: Even de werk sim er uit en een lokale sim er in.
De Pixel 5 heeft ook 'dual-sim', als in: 1x fysieke sim en een e-sim :) In jouw geval zou het dus fijn zijn als je je prive simkaart er als e-sim in kan steken, zodat je die fysieke op vakantie om kan wisselen.

Omdat T-mobile geen prepaid e-sim aanbiedt ben ik overgestapt naar Simyo prepaid, e-sim werkt perfect en super snel en makkelijk ingesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ik dacht, ik zal ook eens een esim proberen te installeren via MijnKPN. Echter ging er iets mis waardoor mijn oude sim niet meer werkt, naar de esim ook niet.
Een nieuwe esim aanvragen kan ook niet, want ik kan nu de code via sms niet meer ontvangen. Heb dus maar een nieuwe gewone sim aangevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePaRaQu

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

TheFes schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:26:
Ik dacht, ik zal ook eens een esim proberen te installeren via MijnKPN. Echter ging er iets mis waardoor mijn oude sim niet meer werkt, naar de esim ook niet.
Een nieuwe esim aanvragen kan ook niet, want ik kan nu de code via sms niet meer ontvangen. Heb dus maar een nieuwe gewone sim aangevraagd
Ik had ook wat problemen met het omzetten van de vaste sim naar e-sim maar na veel geduld is het uiteindelijk toch gelukt.

Echter ondervindt ik nu wel problemen dat na een toestel herstart de e-sim niet direct actief is en dat dit ook niet middels het even inschakelen kan worden geactiveerd dus ergens gaat er iets niet helemaal goed maar wat precies durf ik nog niet te zeggen.

8)7
Update: Als ik de e-sim kaart verwijder middels het menu dan krijg ik een foutmelding, echter als ik daarna de e-sim kaart inschakel dan gaat dat met succes en werkt mijn e-sim kaart zonder problemen, dus ik kan het verhelpen maar hoe en wat is mij nog niet duidelijk (het lijkt op een communicatie probleem naar KPN toe qua netwerk communicatie)

[ Voor 18% gewijzigd door RePaRaQu op 05-11-2020 08:10 . Reden: extra toevoeging ]

RePaRaQu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:53
RePaRaQu schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:50:
[...]

Ik had ook wat problemen met het omzetten van de vaste sim naar e-sim maar na veel geduld is het uiteindelijk toch gelukt.

Echter ondervindt ik nu wel problemen dat na een toestel herstart de e-sim niet direct actief is en dat dit ook niet middels het even inschakelen kan worden geactiveerd dus ergens gaat er iets niet helemaal goed maar wat precies durf ik nog niet te zeggen.

8)7
Update: Als ik de e-sim kaart verwijder middels het menu dan krijg ik een foutmelding, echter als ik daarna de e-sim kaart inschakel dan gaat dat met succes en werkt mijn e-sim kaart zonder problemen, dus ik kan het verhelpen maar hoe en wat is mij nog niet duidelijk (het lijkt op een communicatie probleem naar KPN toe qua netwerk communicatie)
Werkt het nu helemaal naar behoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RePaRaQu

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

grotegok schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:05:
[...]

Werkt het nu helemaal naar behoren?
Ja eenmaal actief werkt het prima, het is alleen dat na een herstart van het toestel de e-sim moet worden gewist omdat deze anders niet kan worden geactiveerd, na deze e-sim wis actie welk vervolgens met een foutmelding komt kan de e-sim wel geactiveerd worden en werkt het prima.

Ik heb deze manier van handelen aan KPN gemeld die zijn het aan het bekijken, en het probleem ook gemeld aan google support (hiervan nog geen terugkoppeling ontvangen)

[ Voor 3% gewijzigd door RePaRaQu op 06-11-2020 11:37 . Reden: tekst aanpassing ]

RePaRaQu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Een paar dagen terug stonden de Fabric cases op Amazon, maar alleen de grijze is er nog. Niet gekocht, nu is hij op, nergens meer te vinden... Hoe kom ik nu aan zo'n case :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Thomas schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:29:
Kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Een paar dagen terug stonden de Fabric cases op Amazon, maar alleen de grijze is er nog. Niet gekocht, nu is hij op, nergens meer te vinden... Hoe kom ik nu aan zo'n case :'( .
Ik heb hier over de grens eentje bij de MediaMarkt gehaald. Als je hem online reserveert kun je hem ophalen.

Even los van dat is het best moeilijk om aan die cases te komen maar ze zijn wel echt suuuuperfijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:36
injectx schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:23:
[...]

Ik heb hier over de grens eentje bij de MediaMarkt gehaald. Als je hem online reserveert kun je hem ophalen.

Even los van dat is het best moeilijk om aan die cases te komen maar ze zijn wel echt suuuuperfijn!
Deze zijn volgens de website pas vanaf 16 nov op te halen.
Is er dan toch al voorraad in de winkels?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
mrfatmen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:33:
[...]

Deze zijn volgens de website pas vanaf 16 nov op te halen.
Is er dan toch al voorraad in de winkels?
2-3 weken geleden waren ze te preorderen en toen heb ik meteen besteld. Inmiddels is die datum inderdaad omhoog geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
Vandaag de Pixel 5 ontvangen en halve dag gebruikt.
Excellente telefoon, merk (nog) niets van de lagere chip.

Wat ik wel merk is dat de speakers echt slecht zijn, gelukkig gebruik ik ze niet vaak. Alert slider vind ik ook een gemis, komende van OnePlus.

Android 11' grootste voordeel tot nu vind ik de Google Home apparaten snel bedienen met de power knop ingedrukt, perfect!

Weet iemand toevallig of de Pixel 4(a) hoesjes passen op de 5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:24
SultanYasin schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:52:

Wat ik wel merk is dat de speakers echt slecht zijn, gelukkig gebruik ik ze niet vaak. Alert slider vind ik ook een gemis, komende van OnePlus.

Android 11' grootste voordeel tot nu vind ik de Google Home apparaten snel bedienen met de power knop ingedrukt, perfect!

Die passen niet. Pixel 4a, Pixel 4a 5G en de Pixel 5 hebben alle drie andere afmetingen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:36
SultanYasin schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:52:

Haha grappig. Ik zit nog te twijfelen tussen deze en de OP 8T ter vervanging van mijn OP 5T. Die slider vind ik juist een enorm onding. Die slider beperkt je juist in de mogelijkheden omdat het hardwarematig wordt afgedwongen. Had voor de OP een Nexus 6P, vind stock Android juist erg fijn op dat gebied. Hopelijk is dat ook niet veranderd bij de Pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

De speaker is inderdaad niet erg goed, maar ik kan nou ook niet zeggen dat ik het een enorme step down vind van mijn Pixel 3XL. Die had nog stereo front facing speakers maar daar was de speaker in de kin een stuk luider wat voor een irritant ongebalanceerd geluid zorgde. Somehow heb ik hier bij de Pixel 5 minder last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SultanYasin
Nuevocasa schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:32:
[...]

Haha grappig. Ik zit nog te twijfelen tussen deze en de OP 8T ter vervanging van mijn OP 5T. Die slider vind ik juist een enorm onding. Die slider beperkt je juist in de mogelijkheden omdat het hardwarematig wordt afgedwongen. Had voor de OP een Nexus 6P, vind stock Android juist erg fijn op dat gebied. Hopelijk is dat ook niet veranderd bij de Pixels.
Haha zo zie je maar, smaken verschillen inderdaad. Ik snap waar je op doelt maar vind het gemak van de slider alert vooral erg handig, vooral als je op belangrijke momenten je telefoon in je zak even op stil moet zetten.

Als een die-hard OnePlus'er zou ik zeggen, als het formaat en draadloos laden je koud laat zou ik voor de OP 8t gaan. Op vrijwel alle fronten beter dan de Pixel. Ik ben persoonlijk voor de Pixel gegaan omdat ik de grote baksteen telefoons zat was haha. Heb wel flink moeten inleveren, bijvoorbeeld in de laadtijd, die is verdubbeld t.o.v. mijn OP. (btw. laadtijd Pixel 5 = 90 minuten, terwijl de OP 8T in 37 minuten vol is... trouwens nog 10% groter accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
Thomas schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:29:
De speaker is inderdaad niet erg goed, maar ik kan nou ook niet zeggen dat ik het een enorme step down vind van mijn Pixel 3XL. Die had nog stereo front facing speakers maar daar was de speaker in de kin een stuk luider wat voor een irritant ongebalanceerd geluid zorgde. Somehow heb ik hier bij de Pixel 5 minder last van.
Ten opzichte van de vorige Pixels zal het vast geen stap achteruit zijn, maar zeker wel vanuit (bijna) alle andere merken.
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen