Nou, nee dat niet. Maar ik vind het zo zonde om mn Pixel 5 al weg te doen. Fijnste telefoon die ik heb gehad en ik verwacht niet dat Android 14 ineens zo lek als een mandje wordt dat ik bang moet zijn voor security issues.Bomb-el schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:08:
[...]
Je gokt erop dat de ondersteuning nog even blijft doorgaan dus?
Dat ben ik met je eens, ik hou mijn pixel 5 ook zeker aan als tweede telefoonBrianboer schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:03:
[...]
Nou, nee dat niet. Maar ik vind het zo zonde om mn Pixel 5 al weg te doen. Fijnste telefoon die ik heb gehad en ik verwacht niet dat Android 14 ineens zo lek als een mandje wordt dat ik bang moet zijn voor security issues.
Ik kom er net achter door een post hier boven dat de security updates voor pixel 5 ook deze maand eindigen.
Ik heb echt geen zin om de pixel 5 aan de kant te schuiven, fijne telefoon met een mooie afmeting. Het ding werkt nog altijd erg goed.
Zijn er nog andere opties? Of wat doen de pixel 5 houders hier met hun toestel?
Ik heb echt geen zin om de pixel 5 aan de kant te schuiven, fijne telefoon met een mooie afmeting. Het ding werkt nog altijd erg goed.
Mijne is kapot, maar anders had ik hem geroot en er een custom rom opgezet die wel ondersteund blijft.benep schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:20:
Ik kom er net achter door een post hier boven dat de security updates voor pixel 5 ook deze maand eindigen.
Ik ga begin volgend jaar m'n Pixel 5 vervangen. Toestel bevalt me nog prima, maar batterij is al best wat minder. Aan het begin kon ik er soms prima 2 dagen mee doen, nu moet ik elke dag wel laden (ondanks dat de batterijstaat 85% is volgens AccuBattery).benep schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:20:
Nog aan het twijfelen of het een Pixel 8 Pro of iPhone 15 Pro wordt.
Ik heb nog nooit een toestel geroot en custom ROM opgezet, zal wel niet echt moeilijk zijn, maar hij moet daarna natuurlijk wel blijven werken 😅😂Megupe schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:18:
[...]
Mijne is kapot, maar anders had ik hem geroot en er een custom rom opgezet die wel ondersteund blijft.
Voor mij al tijdje geleden, maar destijds (HTC Desire HD, Nexus, etc)had je XDAdeveloppers forum waar het goed werd beschreven hoe je het "veilig" kon doen.benep schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:16:
[...]
Ik heb nog nooit een toestel geroot en custom ROM opgezet, zal wel niet echt moeilijk zijn, maar hij moet daarna natuurlijk wel blijven werken 😅😂
Zal me niks verbazen als dat forum nog bestaat en dan ook zeker niet als de P5 er tussen staat.
Lees je eerst daar eens rustig over in.
Vroeger had je de Nexus Root Toolkit van Wugfresh, waar je via een GUI redelijk eenvoudig je Nexus kon rooten en een custom rom kon flashen. Maar ik zag dat deze niet meer actief onderhouden wordt helaas. Maar via XDA Developers is inderdaad wel de juiste way-to-go als je een custom rom wilt flashen.benep schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:16:
[...]
Ik heb nog nooit een toestel geroot en custom ROM opgezet, zal wel niet echt moeilijk zijn, maar hij moet daarna natuurlijk wel blijven werken 😅😂
[ Voor 9% gewijzigd door TheRicolaa10 op 13-10-2023 14:20 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Damn, wugfresh, brings back memoriesTheRicolaa10 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:19:
[...]
Vroeger had je de Nexus Root Toolkit van Wugfresh, waar je via een GUI redelijk eenvoudig je Nexus kon rooten en een custom rom kon flashen. Maar ik zag dat deze niet meer actief onderhouden wordt helaas. Maar via XDA Developers is inderdaad wel de juiste way-to-go als je een custom rom wilt flashen.
Ik houd mijn P5 aan. Ben (waarschijnlijk onterecht) niet perce bang voor security leaks.
Wellicht binnenkort eens inlezen in flashen. Mijn laatste telefoon die ik heb geflashed was mijn Redmi 4 Pro in 2018.
Wellicht binnenkort eens inlezen in flashen. Mijn laatste telefoon die ik heb geflashed was mijn Redmi 4 Pro in 2018.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Denk het wel, de 3 jaar zijn voorbij.wezep schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:13:
https://support.google.com/pixelphone/thread/247199114?hl=en
Geen updates meer voor de Pixel 5?
Het blijft toch een top telefoon he 
Wellicht toch maar een custom rom gaan installeren, iemand ervaring met een custom ROM evt GrapheneOS? Of gewoon door blijven gebruiken en hopen dat de Pixel 9 wat kleiner wordt dan de P8.Card Nox schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:37:
Ik heb vandaag mijn S24 ontvangen en wat fotos genomen om te vergelijken met mijn Pixel 5. Moet helaas zeggen dat ik niet erg onder de indruk ben, de meeste foto's vind ik op de Pixel 5 mooier. Ze lijken wat scherper en kleurechter te zijn dan de S24. De front camera op de S24 is wel beduidend beter!
Voor de geinteresseerde: https://photos.app.goo.gl/fwdEFCsbtEqVLUYn7
Wat vinden jullie?
[ Voor 10% gewijzigd door Card Nox op 08-05-2024 23:57 ]
Wow, ik vind bijna bij alle vergelijkingen de Pixel 5 mooier of vergelijkbaar... Wel echt apart voor een toestel van 3,5 jaar oud.Card Nox schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:43:
Het blijft toch een top telefoon he![]()
[...]
Wellicht toch maar een custom rom gaan installeren, iemand ervaring met een custom ROM evt GrapheneOS? Of gewoon door blijven gebruiken en hopen dat de Pixel 9 wat kleiner wordt dan de P8.
Ik zit al weer even op een Pixel 7, maar blijft dan inderdaad wel echt een goede telefoon!
Misschien eens GCam op de S24 installeren en dan nog eens vergelijken. GrapheneOS is officieel ook ten einde voor de Pixel 5 al krijgt ie voorlopig nog extended support.Card Nox schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:43:
Het blijft toch een top telefoon he![]()
[...]
Wellicht toch maar een custom rom gaan installeren, iemand ervaring met een custom ROM evt GrapheneOS? Of gewoon door blijven gebruiken en hopen dat de Pixel 9 wat kleiner wordt dan de P8.
Sinds begin heb ik een Pixel 5 waar ik heel veel plezier mee had en heb. Gebruik m nu als tweede/backup telefoon en zie nu tot mijn grote schrik dat het scherm aan één kant los komt. Kan het gewoon terug drukken, maar het blijft niet dicht, het scherm bolt gewoon weer terug omhoog. Ter info: de barst zit in de screenprotector, dus niet in het originele glas.
Iemand idee hoe ik dit kan fixen.. of moet ik dit laten doen ipv zelf aan de slag.
Qua einde ondersteuning: ik heb er een custom rom (Evolve, XDA) op staan, Android 14. Werkt feilloos.
:strip_exif()/f/image/HgVeCyy1Y4ZVVLouq6IPrXvU.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand idee hoe ik dit kan fixen.. of moet ik dit laten doen ipv zelf aan de slag.
Qua einde ondersteuning: ik heb er een custom rom (Evolve, XDA) op staan, Android 14. Werkt feilloos.
:strip_exif()/f/image/HgVeCyy1Y4ZVVLouq6IPrXvU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door cyclofosfamide op 02-06-2024 12:24 ]
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
Mogelijk is de accu opgezwollen en drukt die het scherm omhoog. In dat geval moet je telefoon niet meer gebruiken en de accu veilig opruimen.
Ik vrees dat mijn usb poort is overleden, opladen lukt niet meer (ook na het schoonmaken). Ik ga vandaag eens bellen met een bedrijfje dat telefoons repareert, maar ik denk dat ik naar een nieuwe Pixel moet overstappen.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
je kan ook nog draadloos proberen?TheRicolaa10 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:16:
Ik vrees dat mijn usb poort is overleden, opladen lukt niet meer (ook na het schoonmaken). Ik ga vandaag eens bellen met een bedrijfje dat telefoons repareert, maar ik denk dat ik naar een nieuwe Pixel moet overstappen.
Ik haal ook wel eens veel vuil uit de usb poort bij een vorige telefoon wel eens gehad dat door al het vuil de stekker net geen verbdinding meer maakte of er niet diep genoeg in ging
Nee, zo gaan we een verkoop hier niet aankondigen, daar is dit topic niet voor. En prijzen kan je opzoeken op V&A, marktplaats, Ebay en meer van dat soort plekken.
[ Voor 66% gewijzigd door PaT op 07-08-2024 21:30 ]
Excuus, was niet mijn insteek. Ze worden 2de hands niet veel aangeboden vandaar de vraag. Hij is inmiddels verkocht (dus prijs zal wel goed / te laag zijn geweest 😅), hopelijk heeft de nieuwe eigenaar er net zo veel plezier van als ik heb gehad.
Hopen dat de P10 weer P5 formaat wordt, dromen mag 🥲
Voor de geïnteresseerde, SoH was 83% (hield de batterij zoveel mogelijk tussen de 20/80%), nooit issues gehad, batterij haalde minstens 4u SoT en de camera kwaliteit doet niet veel onder voor de P8, de grootste upgrade zit in low light condities.
Hopen dat de P10 weer P5 formaat wordt, dromen mag 🥲
Voor de geïnteresseerde, SoH was 83% (hield de batterij zoveel mogelijk tussen de 20/80%), nooit issues gehad, batterij haalde minstens 4u SoT en de camera kwaliteit doet niet veel onder voor de P8, de grootste upgrade zit in low light condities.
Let op:
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen