Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07:58
Ik heb ondervonden dat de slow motion stand in full hd wordt opgenomen terwijl 4k aan staat. Bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 13:19
Bomb-el schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:00:
Ik heb ondervonden dat de slow motion stand in full hd wordt opgenomen terwijl 4k aan staat. Bijzonder.
Slo-mo wordt toch altijd in een lagere kwaliteit opgenomen? Mijn iPhone XS Max kon ook maar 720p in slo-mo als ik me goed herinner. Het is nogal een intensieve 'taak'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
injectx schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

Slo-mo wordt toch altijd in een lagere kwaliteit opgenomen? Mijn iPhone XS Max kon ook maar 720p in slo-mo als ik me goed herinner. Het is nogal een intensieve 'taak'.
Ah akkoord. Dat wist ik niet. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Bomb-el schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:00:
Op 240 fps wordt slow motion zelfs maar op 720p opgenomen terwijl Google in de specs aangaf dat dit op 1080p zou zijn. Dit kwam ik afgelopen week tegen in deze thread of op Reddit.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nieuwe binnen van Belsimpel (vrijdag teruggestuurd dus dat ging snel). Deze heeft geen issues tot zover. Alleen de automatische helderheid van het scherm doet een beetje flikkeren (is dit normaal?).

Mooi ding. Hoesje eromheen en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Thomas schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:29:
Nieuwe binnen van Belsimpel (vrijdag teruggestuurd dus dat ging snel). Deze heeft geen issues tot zover. Alleen de automatische helderheid van het scherm doet een beetje flikkeren (is dit normaal?).

Geniet ervan! Topding is het! Automatische helderheid gebruik ik echt nooit, dus daar kan ik je niet meer over vertellen. Ik zou het gewoon handmatig doen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
Thomas schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:29:

De automatische helderheid 'leert' ervan wanneer jij je slider hoger of lager zet en wordt op den duur beter. Wat betreft flikkeringen heb ik het alleen nog maar op een lage helderheid meegemaakt. Volgens mij is dit een OLED dingetje. Bij hogere helderheid valt het niet tot nauwelijks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
injectx schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:37:
[...]

De automatische helderheid 'leert' ervan wanneer jij je slider hoger of lager zet en wordt op den duur beter. Wat betreft flikkeringen heb ik het alleen nog maar op een lage helderheid meegemaakt. Volgens mij is dit een OLED dingetje. Bij hogere helderheid valt het niet tot nauwelijks op.
Cool, wist ik niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
Vanuit instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pu5mqiHPZlmURnsAN1GIrSCYOs0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UZvWuvEvDEPCHuvwWrI7vVTg.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
injectx schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:57:
[...]

Hmm die optie zie ik dan niet meteen.
Die krijg je alleen als je vanuit bijvoorbeeld Google Foto's een filmpje naar Whatsapp deelt.
Als je in WhatsApp met de paperclip een filmpje uit je galerij toevoegt dan krijg je hem niet.

Het is dus een Android functie en geen Whatsapp functie.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
TheFes schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Die krijg je alleen als je vanuit bijvoorbeeld Google Foto's een filmpje naar Whatsapp deelt.
Als je in WhatsApp met de paperclip een filmpje uit je galerij toevoegt dan krijg je hem niet.

Het is dus een Android functie en geen Whatsapp functie.
Aha, duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

injectx schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:37:
[...]

Ik denk dat ik de oorzaak al weet. In helder direct (zon)licht 'flikkert' het scherm een beetje als hij op de 90Hz modus staat. Op 60Hz geen last. Verder niks van te merken als ik de telefoon in de schaduw gebruik. Ben benieuwd of ik de enige ben die dit heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
Thomas schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat ik de oorzaak al weet. In helder direct (zon)licht 'flikkert' het scherm een beetje als hij op de 90Hz modus staat. Op 60Hz geen last. Verder niks van te merken als ik de telefoon in de schaduw gebruik. Ben benieuwd of ik de enige ben die dit heeft.
Nu je het zegt heb ik dat ook eens gemerkt. Volgens mij als de peak brightness even omhoog schiet voor buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-06 22:21
Ik heb nu drie dagen mijn nieuw Pixel 5 in gebruik en ik worstel met twee problemen met het scherm.

Kleurtemperatuur
Er zit een soort beige gloed over het scherm, die erger wordt bij een lagere helderheid. Als ik de helderheid op maximaal zet dan is het bijna niet aanwezig. Bij lagere helderheid (< ca. 40%) wordt iets dat oranje is als een soort bruin weergegeven

Hol geluid
Als ik op het middelste gedeelte van het scherm tik, dan klinkt het hol, alsof er ruimte onder het scherm zit en/of het midden van het scherm niet goed aan de body van de telefoon vastzit. Zeker als ik met mijn nagel tik dan klinkt het echt hol.
Mijn oude Pixel 3 en de Galaxy S7 die ik zakelijk gebruik hebben dat niet en voelen in vergelijking met de Pixel 5 echt super stevig aan. Bij die telefoons voelt het alsof het scherm over de hele oppervlakte stevig aan de body van de telefoon vastzit en klinkt en voelt tikken op alle plekken van het scherm hetzelfde.

Wat zijn jullie ervaringen?
Zijn er nog anderen die dit ook hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• injectx
Iets wat mij wel opviel, ik ben nogal precies als het aankomt op wallpapers en zorg dat ik altijd de hoogst mogelijke kwaliteit heb.

Ik stel deze wallpaper in als achtergrond via Google Photo's.
Resultaat (ingezoomd):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1Q0yDtlD_oE2IZkwpofJVjv-lA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YQTjxR2dP4HuwkKyvf6xPB5l.png?f=user_large

Zoals je ziet, compressie. Blijkbaar wordt elke achtergrond door Android gecropped en opgeslagen als JPG met een bepaalde compressie (ik schat ergens rond de 30%). Via Reddit las ik al dat het een bekend 'probleem' is. Veel mensen maakt het niet uit en zien het ook niet als probleem.

Oja, het maakt niet uit of je nu via Backdrops, Google Photos etc. een afbeelding als achtergrond instelt, die compressie komt erop.

Blijkbaar is er een oplossing door middel van een App "Image 2 Wallpaper".
Stel ik dezelfde achtergrond via deze App in, dan krijg je dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_2-t57asADhi3ZaJb-cbLUnYzg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AhThsmFgkYdxmfDiHaVrxa2D.png?f=user_large

Stuk cleaner :)

De app heeft overigens geen super gebruiksvriendelijke interface maar dit zijn mijn instellingen:
Tab Main:
Hier stel je in of je je wallpaper op je lockscreen of home screen ingesteld wilt.
Vink "show advanced settings" aan.

Tab advanced:
Kies voor "display's width"

Tab resize and border:
Kies voor "wallpaper height"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
houser schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:30:
Ik heb nu drie dagen mijn nieuw Pixel 5 in gebruik en ik worstel met twee problemen met het scherm.

Hol geluid
Als ik op het middelste gedeelte van het scherm tik, dan klinkt het hol, alsof er ruimte onder het scherm zit en/of het midden van het scherm niet goed aan de body van de telefoon vastzit. Zeker als ik met mijn nagel tik dan klinkt het echt hol.
Mijn oude Pixel 3 en de Galaxy S7 die ik zakelijk gebruik hebben dat niet en voelen in vergelijking met de Pixel 5 echt super stevig aan. Bij die telefoons voelt het alsof het scherm over de hele oppervlakte stevig aan de body van de telefoon vastzit en klinkt en voelt tikken op alle plekken van het scherm hetzelfde.

Holle geluid herken ik, stoort mij verder niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024

Kleurtemperatuur
Er zit een soort beige gloed over het scherm, die erger wordt bij een lagere helderheid. Als ik de helderheid op maximaal zet dan is het bijna niet aanwezig. Bij lagere helderheid (< ca. 40%) wordt iets dat oranje is als een soort bruin weergegeven

Hol geluid

Een paar pagina's terug had ik iets geplaatst over de kwaliteit van je OLED scherm. Eventjes copy/paste:
De wittinten verschillen van toestel tot toestel. Sommige zijn koeler (blauw) en de andere warmer (geel).
Daarnaast is het bij OLED schermen (zoals op de pixel 5 en Oneplus 5t) een loterij welk scherm je krijgt. De OLED schermen worden in de fabriek uit 1 groot OLED "blad" gesneden en als ik het goed begrijp zijn de schermen langs de buitenrand van dit "blad" van slechtere kwaliteit dan diegene die meer uit de binnenkant gesneden worden.

Het hol geluid is te wijten aan het feit dat het middelste gedeelte van je pixel niet uit metaal bestaat. Er is een stuk uit gesneden om ervoor te zorgen dat je de telefoon draadloos kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePaRaQu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 19:32

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

Thomas schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:33:
Hier mijn Pixel 5 direct weer retour gestuurd naar Belsimpel. Helaas, flinke ruimte tussen het scherm en de body, met name in twee hoeken. Kon er met gemak een vinger tussen wippen.

Heel jammer want wat een mooi toestel. Ga het denk ik nog maar eens proberen en hopen dat deze het probleem niet heeft maar ben er nog niet over uit. Vind dit wel een akelig gevoel namelijk, lijkt er op dat dit probleem veel meer voorkomt.
Inmiddels een nieuwe ontvangen?

RePaRaQu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

RePaRaQu schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Inmiddels een nieuwe ontvangen?
Jep, zie mijn vorige posts. Deze heeft een scherm dat gewoon goed aansluit. Enige 'probleem' is dat het scherm in zeer fel licht een beetje flikkert op de 90Hz modus maar dat schijnt dus gewoon normaal te zijn. Voor de rest veel plezier van al. De camera is geweldig. Mis wel een optie om altijd HDR+ aan te hebben zoals op de P3, iemand enig idee hoe dat nu mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
@Thomas Volgens mij staat HDR+ altijd aan op de Pixel 5.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanXXV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-12-2024
nel!s schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:13:
[...]

Vreemd, ik heb de QR code voor een T-Mobile esim maar krijg telkens een foutmelding dat het niet de juiste code is. De pixel 5 komt uit het VK.
Ook als ik dit iccid code handmatig invul herkent de telefoon het niet?
Weet iemand wat er hier mis zou kunnen gaan?
Ik heb hetzelfde probleem met een Pixel 5 uit Duitsland. Met T-Mobile gesproken, maar geen idee wat ze er aan kunnen doen. Als ik wel een oplossing heb, laat ik het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-09 13:25
BastiaanXXV schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:43:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met een Pixel 5 uit Duitsland. Met T-Mobile gesproken, maar geen idee wat ze er aan kunnen doen. Als ik wel een oplossing heb, laat ik het weten
Was vandaag in de winkel en ben er ook niet uitgekomen. Een nieuw esim deed het heel eventjes maar is inmiddels ook zo dood als een pier. Hopelijk lossen ze het probleem snel op..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomb-el
Ligt het aan mij of is het toestel echt belachelijk smooth en snel? Zeker gezien de SoC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePaRaQu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 19:32

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

Ik heb inmiddels de GP5 ook ontvangen (besteld via Belsimpel) geen problemen welk eerder genoemd zijn door andere tweakers geconstateerd.

[ Voor 2% gewijzigd door RePaRaQu op 26-10-2020 20:53 . Reden: type foutje ]

RePaRaQu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Gezien de problemen die sommigen hebben met de batterij indicator zou ik bijna geen draadloze oplader durven aan te schaffen.

Welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bomb-el schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:43:
Ligt het aan mij of is het toestel echt belachelijk smooth en snel? Zeker gezien de SoC
Komt waarschijnlijk ook door de 8GB RAM. Voelt veel sneller dan mijn P3XL en houdt ook apps langer in het geheugen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Thomas schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:33:
[...]

Komt waarschijnlijk ook door de 8GB RAM. Voelt veel sneller dan mijn P3XL en houdt ook apps langer in het geheugen!
Wat volgens mij ook een groot verschil is, is dat de apps niet zo keihard gekillt worden, zoals bij bijv. OnePlus het geval is. Ik had met mijn OP3 wel 6GB RAM maar die killde apps veel te snel op de achtergrond zie ook: https://dontkillmyapp.com/
Dit bovenstaande komt eigenlijk uit hetzelfde idee. Als Android wat wil killen ontkomt er geen producent aan, maar een producent kan wel kiezen om net wat sneller te killen, concreet bij Google Pixels (voorheen Nexus) of custom AOSP roms blijven je apps het langste leven, mits je genoeg RAM hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubzman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-09 16:49
Bomb-el schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:43:
Nee ligt niet aan jou, alles loopt lekker vlot in dagelijks gebruik!
Misschien alleen foto verwerking is iets minder door ontbreken neural core. De batterij is trouwens geweldig. Ik zit op gemiddeld 38 uur , dwz 2 werkdagen en dan s'avonds aan lader.
@Knamix
In idle time snachts verlies ik wel wat paar procent batterij voornamelijk door whatsapp, maar dat moet ik nog verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-07 08:49
Hiervoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 76% gewijzigd door 13art op 27-10-2020 07:35 ]

'You know me...I'll manage!'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 17:37

OmeJoyo

This is me

Bomb-el schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:08:
Gezien de problemen die sommigen hebben met de batterij indicator zou ik bijna geen draadloze oplader durven aan te schaffen.

Welke raden jullie aan?
https://support.google.co...read/77815758?hl=en&pli=1

Er is al een fix vanuit Google, wordt uitgerold met de volgende patch.

Zolang je een QI lader heb van een recente generatie is het denk ik heel erg persoonlijke voorkeur. Ik gebruik nog steeds de draadloze die ik bij mijn Huawei Mate 20 Pro cadeau heb gehad.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Hoe zien jullie home screens eruit? Mine:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vORqecq8MSzfLzNjMew9pcYKK8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/apLAw2FKM0hx5OWfBH2xWnvs.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomb-el
injectx schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:28:

[Afbeelding]
Lekker rustgevend 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
Dit is de mijne.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igV2vzdhTRGJuF9u7hBkEIOiV00=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eYsZRPCXdL4GYNoLxBBAR4Yo.png?f=fotoalbum_large

Ik wil graag van de icoonlabels af. Heeft iemand een tip zonder dat ik een andere launcher moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubzman
Bomb-el schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:08:

Welke raden jullie aan?
Ik heb deze combi 10watt
https://www.amazon.nl/Ank...-inbegrepen/dp/B07CCN9FQS

En 2 stroom adapters anker powermini.

Er is ook een 15w disk beschikbaar mocht je sneller willen .maar met 10w is hij in iets meer dan 5 uur vol. Dus tijdens het slapen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:07
kosterj schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:48:
Dit is de mijne.

[Afbeelding]

Ik wil graag van de icoonlabels af. Heeft iemand een tip zonder dat ik een andere launcher moet gebruiken?
Er zijn apps genaamd 'Icon changer' of 'Icon widget', zoals deze: https://play.google.com/s...tails?id=com.ume.shortcut

Ik weet niet zeker of je hier ook een icoon kan neerzetten zonder tekst, maar is het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderopman
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 15:38

Kleurtemperatuur
Wat je beschrijft klinkt eerder als de automatische nachtverlichting. onder instellingen en dan nachtverlichting kan je dit instellen. Standaard gaat hij bij zonsondergang over op een oranje gloed zodat je ogen meer rust krijgen en bij zonsopgang heb je weer de felle blauw/witte gloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coster1
  • Laatst online: 16-07 04:06
Wat een geweldige telefoon zeg! Gisteren de telefoon bij de MM in Nordhorn opgehaald, bedankt @Bomb-el! Komende vanaf een Pixel 2 is dit toch een mooier scherm. Toch mis ik de active edge meer dan ik had verwacht icm google assistant.

Hoe zit het met de USB-C -> 3.5mm verloopje? Bij mijn weten werkte op de Pixel 2 niet alle verloopjes ivm DAC in het verloopje zelf?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 14:45
coster1 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:48:
Wat een geweldige telefoon zeg! Gisteren de telefoon bij de MM in Nordhorn opgehaald, bedankt @Bomb-el! Komende vanaf een Pixel 2 is dit toch een mooier scherm. Toch mis ik de active edge meer dan ik had verwacht icm google assistant.

Hoe zit het met de USB-C -> 3.5mm verloopje? Bij mijn weten werkte op de Pixel 2 niet alle verloopjes ivm DAC in het verloopje zelf?!
Google verkoopt een eigen USB-C -> 3.5mm verloopstuk, die werkt sowieso met de Pixels. Kost een tientje bij winkels als MM geloof ik, bij Amazon.nl de helft maar langere levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
donderopman schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Wat je beschrijft klinkt eerder als de automatische nachtverlichting. onder instellingen en dan nachtverlichting kan je dit instellen. Standaard gaat hij bij zonsondergang over op een oranje gloed zodat je ogen meer rust krijgen en bij zonsopgang heb je weer de felle blauw/witte gloed.
Was ook mijn gedachte dat dit door het blauw licht filter komt inderdaad. Is dit ook niet het geval bij de anderen die aangeven dat het scherm een gelige gloed heeft? Kan ook goed door het OLED paneel komen natuurlijk, maar het zou me niet verbazen als het de nachtstand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Nu online
coster1 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:48:
Toch mis ik de active edge meer dan ik had verwacht icm google assistant.
Je zou dit enigszins kunnen simuleren met deze app, ik heb het zelf geprobeerd, maar ik krijg het nog niet goed afgesteld, misschien komt het omdat ik een hoesje eromheen heb zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelknab
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 17:10
injectx schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:28:

[Afbeelding]
Ik heb gelijk nova launcher er op gezet, heb je toch net even wat meer aanapssings mogelijkheden.

[ Voor 31% gewijzigd door jelknab op 27-10-2020 13:31 . Reden: off topic, zie 2 berichten hieronder ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

jelknab schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:44:
[...]

Ik heb gelijk nova launcher er op gezet:
[Afbeelding]
Eens met hieronder, dus weggehaald

[ Voor 30% gewijzigd door Thomas op 27-10-2020 12:22 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
Ik geloof niet dat er qua homescreen op Android 11 veel veranderd is, hierom denk ik ook niet dat het veel meerwaarde heeft om allemaal onze homescreens als full images te posten. Dit zal misschien beter passen in een algemeen Android of specifiek Android homescreen topic. Persoonlijk boeit het mij geen biet hoe iemand z'n homescreen er uit ziet en ik vind het jammer dat ik nu 10x zo veel moet scrollen om bij de volgende inhoudelijke post uit te komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheFes
True schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:21:
offtopic:
Ik geloof niet dat er qua homescreen op Android 11 veel veranderd is, hierom denk ik ook niet dat het veel meerwaarde heeft om allemaal onze homescreens als full images te posten. Dit zal misschien beter passen in een algemeen Android of specifiek Android homescreen topic. Persoonlijk boeit het mij geen biet hoe iemand z'n homescreen er uit ziet en ik vind het jammer dat ik nu 10x zo veel moet scrollen om bij de volgende inhoudelijke post uit te komen.
Eens, dit lijkt me de plek daarvoor:
Post je Homescreen! - Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
Wist niet dat dit bestond, thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• injectx
Ik denk trouwens dat een van de redenen dat de Pixel 5 duurder is dan de 4a en de 4a 5G, de uniforme bezels zijn. Welk ander toestel heeft dit? Voor zover ik weet alleen de iPhone X en hoger. Apple maakt hierin gebruik van flexibele OLED technologie waardoor de onderkant van het scherm omgebogen kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8_TyJlLRab9Z1HhIPPxijFbFx0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EOzX5sbym9ecZN6kRwgWeNT3.jpg?f=user_large

Hierdoor hoeft de controller niet onderin de rand verwerkt te worden, wat normaal wel het geval is.
Volgens mij heeft Apple hier ook een patent op waar Google misschien wat voor heeft moeten neertellen.

[ Voor 7% gewijzigd door injectx op 27-10-2020 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-06 22:21
donderopman schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Dank je, maar dat is het niet. Dit is echt een kleurzweem over het scherm als de nachtverlichting uit staat.
Grijs en zwart wordt groenig, Oranje wordt bruinig. Echt niet te vergelijken met de kleurweergave op mijn Pixel 3.

Gisteravond ook even vergeleken met de Pixel 5 van een vriend van me en die had dat niet, dus besloten om hem terug te sturen om om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:21
rubzman schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

Ik heb deze combi 10watt
https://www.amazon.nl/Ank...-inbegrepen/dp/B07CCN9FQS

En 2 stroom adapters anker powermini.

Er is ook een 15w disk beschikbaar mocht je sneller willen .maar met 10w is hij in iets meer dan 5 uur vol. Dus tijdens het slapen..
Ik heb deze ook, maar is de 5 uur niet gebaseerd op de 5 watt die uit de meeste opladers komen? Volgens mij moet 10 watt echt een stuk sneller gaan.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 15:09
Slaapje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Ik heb deze ook, maar is de 5 uur niet gebaseerd op de 5 watt die uit de meeste opladers komen? Volgens mij moet 10 watt echt een stuk sneller gaan.
Pixels limiteren hun Qi oplaadsnelheid toch als het geen gecertificeerde (= Google zelf) opladers zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmGmfUCCj7ikBx33bleGlHYEr6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aHIuBxOyAC9nONq5plF6L4mB.png?f=fotoalbum_large

Echt onwijs blij met de batterij performance van dit toestel!

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
  • Laatst online: 22-09 15:15
Als iemand die na 7 series OnePlus en OxygenOS overstapt naar de Pixel nog enig twijfel, vooral omdat ik zelfs van de OP7 een flink stap achteruit doe in de hardware. Daar merk ik hopelijk niet veel van. Wel dat ik 20 minuten extra nodig heb om te laden vanaf nu. :)

Wat ik alleen totaal niet begrijp is waarom ze de face-scan eruit hebben gehaald? Is het totaal niet mogelijk om het alsnog te gebruiken, misschien met een root?

[ Voor 7% gewijzigd door SultanYasin op 27-10-2020 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomb-el
SultanYasin schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:48:
Als iemand die na 7 series OnePlus en OxygenOS overstapt naar de Pixel nog enig twijfel, vooral omdat ik zelfs van de OP7 een flink stap achteruit doe in de hardware. Daar merk ik hopelijk niet veel van. Wel dat ik 20 minuten extra nodig heb om te laden vanaf nu. :)

Wat ik alleen totaal niet begrijp is waarom ze de face-scan eruit hebben gehaald? Is het totaal niet mogelijk om het alsnog te gebruiken, misschien met een root?
Het is de snelste telefoon die ik ooit in mijn handen heb gehad. Echt een heerlijk toestel! Hardware is echt ondergeschikt. Software is everything. Bij google dan 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

injectx schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:53:
Ik denk trouwens dat een van de redenen dat de Pixel 5 duurder is dan de 4a en de 4a 5G, de uniforme bezels zijn. Welk ander toestel heeft dit? Voor zover ik weet alleen de iPhone X en hoger. Apple maakt hierin gebruik van flexibele OLED technologie waardoor de onderkant van het scherm omgebogen kan worden.

[Afbeelding]

Hierdoor hoeft de controller niet onderin de rand verwerkt te worden, wat normaal wel het geval is.
Volgens mij heeft Apple hier ook een patent op waar Google misschien wat voor heeft moeten neertellen.
Weet niet of het aan mij ligt maar ik ben echt al jaren stikjaloers op die uniforme bezels. Al die android telefoons die dan toch een kin hebben (mijn oude Pixel 3XL inclusief) of wel hele dunne bezels maar dan niet uniform door bijvoorbeeld zo'n onpraktisch gebogen display, of toch boven en onder een bezel die dan weer niet dezelfde grootte hebben (*kuch*samsung*kuch*)...

Die uniforme bezels hebben mij misschien wel over de streep getrokken om dit ding te kopen :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
  • Laatst online: 18-07 08:49
Thomas schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:14:
[...]

Weet niet of het aan mij ligt maar ik ben echt al jaren stikjaloers op die uniforme bezels. Al die android telefoons die dan toch een kin hebben (mijn oude Pixel 3XL inclusief) of wel hele dunne bezels maar dan niet uniform door bijvoorbeeld zo'n onpraktisch gebogen display, of toch boven en onder een bezel die dan weer niet dezelfde grootte hebben (*kuch*samsung*kuch*)...

Die uniforme bezels hebben mij misschien wel over de streep getrokken om dit ding te kopen :').
Mij ook. En ik was een iPhone-gebruiker, kun je nagaan.

'You know me...I'll manage!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
......
Dat is ook wat ik mis op mijn nieuwe GP5, kom van een OP6t en vond face-unlock echt superhandig.
Wachten wat root access ons brengt, maar face-unlock verwacht ik niet eerlijk gezegd.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Jur gen schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:26:
[...]

Dat is ook wat ik mis op mijn nieuwe GP5, kom van een OP6t en vond face-unlock echt superhandig.
Wachten wat root access ons brengt, maar face-unlock verwacht ik niet eerlijk gezegd.
Oneplus heeft het naar mijn weten ook een tijdje face unlock gehad en dat werkte gewoon met de front cam. Ik moet zeggen voor corona tijden is de fingerprint sensor een top oplossing maar ik mis face unlock ook soms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:57
Ik zit ook nog met een oneplus 6 op zak.
Via mijn werk kan ik de 8T voor 545 ex BTW krijgen en de Pixel 5 voor 640.
Aangezien de camera verbeterd is bij Oneplus neig ik toch naar de 8T; die is echt precies op tijd uitgekomen.

Was eigenlijk best wel hyped voor de pixel 5 maar die mid-range soc doet me zeer twijfelen icm. de prijs.
De oneplus 6 is nog steeds lekker snel na 2,5 jaar namelijk maar ik wil graag een betere camera & stereospeakers.

De 4A 5G was helaas nog niks over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
  • Laatst online: 22-09 15:15
Jelloz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

Aangezien de camera verbeterd is bij Oneplus neig ik toch naar de 8T; die is echt precies op tijd uitgekomen.

Was eigenlijk best wel hyped voor de pixel 5 maar die mid-range soc doet me zeer twijfelen icm. de prijs.
De oneplus 6 is nog steeds lekker snel na 2,5 jaar namelijk maar ik wil graag een betere camera & stereospeakers.

Klopt, ik heb eigenlijk hetzelfde. Face-unlock en de laadtijd zijn wel het grootste compromis die we moeten sluiten. Verder zal je niet heel veel merken van de mid-range soc, vermoed ik. Mede dankzij de super-software van Google.

Wat mij echt over de lijn heeft getrokken is de Pixel uit Duitsland met een koptelefoon erbij. Ik zou er echt geen 700+ Euro voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubzman
Jelloz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

Als je geen waarde hecht aan water dicht ip-rating en een groter scherm wilt (120hrz) en geen draadloos laden nodig hebt zou ik voor de 8T gaan .
van een langzame soc op pixel merk je weinig niks trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomb-el
rubzman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Als je geen waarde hecht aan water dicht ip-rating en een groter scherm wilt (120hrz) en geen draadloos laden nodig hebt zou ik voor de 8T gaan .
van een langzame soc op pixel merk je weinig trouwens.
Zeg maar gerust niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

rubzman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

van een langzame soc op pixel merk je weinig trouwens.
De stereo is op de P5 (maar ik verwacht ook op de 8T) niet heel veel waard. Van een gemis in snelheid merk ik ook niks. De P5 is echt beduidend sneller in dagelijks gebruik dan de P3XL met Snapdragon 845. Gamen doe ik amper maar dat schijnt ook gewoon prima te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Thomas schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

De stereo is op de P5 (maar ik verwacht ook op de 8T) niet heel veel waard. Van een gemis in snelheid merk ik ook niks. De P5 is echt beduidend sneller in dagelijks gebruik dan de P3XL met Snapdragon 845. Gamen doe ik amper maar dat schijnt ook gewoon prima te gaan.
Komt wss doordat ik nog veel slechter ben gewend dat ik wel heel erg te spreken ben over het geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-07 10:45
Mijn pixel 4xl is overleden, en ik krijg van de verzekering €550.
Nu wil ik de pixel 5 gaan bestellen, werkt bij deze pixel "ok google" wel gewoon als het scherm uit staat?

De pixel 4xl werkte enkel vanaf het unlocked home screen, niet echt handig voor een assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Excessed schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:34:
Mijn pixel 4xl is overleden, en ik krijg van de verzekering €550.
Nu wil ik de pixel 5 gaan bestellen, werkt bij deze pixel "ok google" wel gewoon als het scherm uit staat?

De pixel 4xl werkte enkel vanaf het unlocked home screen, niet echt handig voor een assistent.
Ja dit kan. Net geprobeerd, staat onder de settings van Google Assistant > Voice Match. Vind het zelf overigens irritant dus Hey Google staat uit :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excessed
Thanks, bij deze besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Heeft iemand nog een goede suggestie voor een wallet-case? In NL is er voor de Pixel 5 nog niet zo gek veel te krijgen. Mijn vriendin krijgt begin volgende week haar Pixel 5 en daar moet absoluut en hoes omheen, want haar vorige telefoon ging op dag 2 al naar de vloer :-(

Belangrijkste is dat die een beetje neutraal is om te zien, er 1/2 pasjes in passen, geschikt voor draadloos laden en dat de fingerprint-reader een beetje makkelijk blijft werken. Vooral dat laatste is bij veel hoesjes toch wel een dingetje.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

BugBoy schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:31:
Heeft iemand nog een goede suggestie voor een wallet-case? In NL is er voor de Pixel 5 nog niet zo gek veel te krijgen. Mijn vriendin krijgt begin volgende week haar Pixel 5 en daar moet absoluut en hoes omheen, want haar vorige telefoon ging op dag 2 al naar de vloer :-(

Belangrijkste is dat die een beetje neutraal is om te zien, er 1/2 pasjes in passen, geschikt voor draadloos laden en dat de fingerprint-reader een beetje makkelijk blijft werken. Vooral dat laatste is bij veel hoesjes toch wel een dingetje.
Amazon heeft aardig wat staan nu. Zelf mijn Spigen ultra hybrid er vandaan, maar dat is geen wallet case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanXXV
  • Laatst online: 29-12-2024
nel!s schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:54:
[...]

Was vandaag in de winkel en ben er ook niet uitgekomen. Een nieuw esim deed het heel eventjes maar is inmiddels ook zo dood als een pier. Hopelijk lossen ze het probleem snel op..
Ik heb nu een esim van Vodafone en die werkte direct. Vreemd genoeg werkte de nieuwe T-Mobile esim ook niet op mijn Pixel 4, terwijl ik die al een jaar met een esim van T-Mobile heb gebruikt.

Ligt dus echt aan T-Mobile en niet aan de Pixel 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Gebruik nu zelf deze case. Vind hem erg fijn maar ook mooi icm de Sage kleur.

https://www.amazon.de/-/n...kage_o0_img?ie=UTF8&psc=1

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:47

SilencerNL

No remorse

Even een vraag voor diegene die de P5 al hebben: werkt Voice over WiFi bij jullie? De P5 staat nog niet op de officiële lijst van de providers, maar wellicht werkt het gewoon out of the box?

Dus, kan de P5 al bellen via wifi in Nederland?

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKam
  • Laatst online: 22-09 13:17
SilencerNL schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:27:
Even een vraag voor diegene die de P5 al hebben: werkt Voice over WiFi bij jullie? De P5 staat nog niet op de officiële lijst van de providers, maar wellicht werkt het gewoon out of the box?

Dus, kan de P5 al bellen via wifi in Nederland?
Ik zou zeggen zoek eens in dit forum op vowifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

ErikKam schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:34:
[...]

Ik zou zeggen zoek eens in dit forum op vowifi
Dat heb ik uiteraard gedaan, maar er is nog geen antwoord op gegeven. Maar bedankt voor je waardevolle toevoeging Erik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeonis
SilencerNL schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:49:
[...]

Dat heb ik uiteraard gedaan, maar er is nog geen antwoord op gegeven. Maar bedankt voor je waardevolle toevoeging Erik!
Is al eens voorbij gekomen, maar om je vraag te beantwoorden: Ik heb T-Mobile en Voice over WiFi werkte direct bij m'n Pixel 5. Heb hier geen instellingen voor hoeven te veranderen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Thomas schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Ja dit kan. Net geprobeerd, staat onder de settings van Google Assistant > Voice Match. Vind het zelf overigens irritant dus Hey Google staat uit :).
@Excessed
Dat vinkje staat daar inderdaad wel, maar bij mij doet het niets hoor. Heb hem aangezet, maar mijn telefoon reageert niet op OK Google. Volgens mij is dit zo'n instelling die alleen in het Engels werkt of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKam
SilencerNL schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:49:
[...]

Graag gedaan

Hierbij even een overzicht voor je

Zoals @Aeonis hierboven meld heb je ook deze antwoorden nog.
clx_ schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:51:
Vandaag mijn Pixel 5 binnen gekregen via Belsimpel, 0 problemen tot zo ver.
VoWiFi (Vodafone) werkt prima, volgende week Vodafone esim proberen.
Geen problemen met bouwkwaliteit. Een mooie upgrade na 4 jaar een S7 gebruikt te hebben.
wmn79 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:31:
[...]

Bij mij op werkt VoWIFI in ieder geval op zowel T-mobile (esim) en Vodafone (sim). VoLTE geen idee hoe ik dat kan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:00

Wom

Pukson schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:22:
Gebruik nu zelf deze case. Vind hem erg fijn maar ook mooi icm de Sage kleur.

https://www.amazon.de/-/n...kage_o0_img?ie=UTF8&psc=1
Kun je misschien een foto delen? Want ben voor de sage gegaan omdat ik het zon mooie kleur vond, en vind het jammer die nu te verstoppen achter een hoesje. Dus ben benieuwd hoe het er uit ziet :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coster1
  • Laatst online: 16-07 04:06
Wom schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:18:
[...]

Kun je misschien een foto delen? Want ben voor de sage gegaan omdat ik het zon mooie kleur vond, en vind het jammer die nu te verstoppen achter een hoesje. Dus ben benieuwd hoe het er uit ziet :)
https://www.amazon.nl/Spi...l+5&qid=1603963639&sr=8-4

Ik heb zelf de Spigen variant van dat hoesje. Zwarte zijkanten met doorzichtige achterkant. Hoesje voelt erg solide en heb er all vertrouwen in dat het valpartijen kan opvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

ErikKam schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:05:
[...]

Graag gedaan

Hierbij even een overzicht voor je

Zoals @Aeonis hierboven meld heb je ook deze antwoorden nog.
Thanks Erik, ik heb hier serieus overheen gekeken. Maar dat is goed nieuws dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
TheFes schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:54:
[...]

@Excessed
Dat vinkje staat daar inderdaad wel, maar bij mij doet het niets hoor. Heb hem aangezet, maar mijn telefoon reageert niet op OK Google. Volgens mij is dit zo'n instelling die alleen in het Engels werkt of zo.
Shit. Dat deed mijn 4xl dus ook, en zonder de active edge gaan we de assistent dus niet veel gebruiken.

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Excessed schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:00:
[...]

Shit. Dat deed mijn 4xl dus ook, en zonder de active edge gaan we de assistent dus niet veel gebruiken.

Toch bedankt!
En swipe vanuit de onderhoek activeert hem wel, echter moet daarvoor wel je telefoon unlocked zijn. Echter is dat in principe zo gebeurd als je de vingerafdrukscanner even aanraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
Wom schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:18:
[...]

Heb zelf de Google Fabric Case besteld bij de Pixel maar die gebruik ik eigenlijk niet omdat de telefoon zeer prettig en stevig in de hand ligt, niet glad is en simpelweg veel mooier zonder hoesje is 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

dedominee schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

Heb zelf de Google Fabric Case besteld bij de Pixel maar die gebruik ik eigenlijk niet omdat de telefoon zeer prettig en stevig in de hand ligt, niet glad is en simpelweg veel mooier zonder hoesje is 8)
Waar heb je het hoesje vandaan? Wil die ook graag!

https://www.amazon.nl/dp/...Q74V?_encoding=UTF8&psc=1

Heb zelf nu deze, mooi ding!

[ Voor 14% gewijzigd door Thomas op 29-10-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Mijn assistent werkt in het Nederlands en het Engels en kan ik met een locked screen gewoon aanroepen met 'OK Google'. Dus het is gewoon een kwestie van goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
True schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:35:
Mijn assistent werkt in het Nederlands en het Engels en kan ik met een locked screen gewoon aanroepen met 'OK Google'. Dus het is gewoon een kwestie van goed instellen.
Dat zal dan in dat "en het Engels" deel zitten.
Ik heb dat ook een tijdje gehad, maar hij maakte bij mij te veel fouten, dan zei ik iets in het Nederlands, en kreeg ik "sorry, I don't understand" terug. Eén taal beviel me dan toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Ik heb er nu een goedkoop hoesje van Amazon omheen (deze: https://www.amazon.nl/AIN...ingerafdruk/dp/B08JPH7P46). Werkt perfect. Wilde die tijdelijk houden totdat de fabric case van Google beter verkrijgbaar is, maar ik denk dat ik die skip omdat ik twijfels heb bij de drop protection.

Denk dat ik wacht tot deze beschikbaar is: https://eu.mous.co/produc...se?variant=32892519972957

Ziet er wel fraai uit (wel bulky maar vind ik niet erg) en als ik hun marketing mag geloven hebben ze goeie drop protection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
Aeonis schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:04:
Ik heb er nu een goedkoop hoesje van Amazon omheen (deze: https://www.amazon.nl/AIN...ingerafdruk/dp/B08JPH7P46). Werkt perfect. Wilde die tijdelijk houden totdat de fabric case van Google beter verkrijgbaar is, maar ik denk dat ik die skip omdat ik twijfels heb bij de drop protection.

Denk dat ik wacht tot deze beschikbaar is: https://eu.mous.co/produc...se?variant=32892519972957

Ziet er wel fraai uit (wel bulky maar vind ik niet erg) en als ik hun marketing mag geloven hebben ze goeie drop protection.
40 Euro voor alleen een hoes. Ik geloof dat ik mezelf dat nooit toe zal staan. Ik hoop het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
kosterj schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

40 Euro voor alleen een hoes. Ik geloof dat ik mezelf dat nooit toe zal staan. Ik hoop het ook.
Duur ja :/ vergeleken met de Pixel fabric case scheelt het toch nog iets :9 die is nog duurder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pitt96
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-03-2021
Geen idee of het 5G-probleem al duidelijk is voor iedereen hier.
Maar ik heb nog een reactie gekregen op mijn vraag in een T-Mobile forum:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfmRitTNNVg_6zJz7Sz_Sw9ldWY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/txWYDuzQ6aXMqkQwYNbZt1Vb.png?f=user_large

Zal toch niet hé... :-(

Zou betekenen dat niemand op korte termijn 5G zou kunnen ontvangen met een Pixel 5.

Of zal Google hier bewust mee wachten tot 5G officieel en werkend uitgerold is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Heeft 1 van jullie toevallig ook problemen met betaal verzoeken en Postnl track and trace links in de marktplaats app?
Die links die in het berichten scherm van een gesprek met een andere gebruiker van marktplaats. In de app werkt het niet bij mij. Maar via de website gaat alles gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
ErikKam schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:07:
Heeft 1 van jullie toevallig ook problemen met betaal verzoeken en Postnl track and trace links in de marktplaats app?
Die links die in het berichten scherm van een gesprek met een andere gebruiker van marktplaats. In de app werkt het niet bij mij. Maar via de website gaat alles gewoon goed
Had ik van de week ook ja, na het kiezen van de bank, en het drukken op de knop, trad er een onbekende fout op.
Op de computer werkt het wel.

Ik ging echter uit van een probleem bij de marktplaats (wellicht in de app) en niet meteen een specifiek Pixel 5 probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

TheFes schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:16:
[...]

Had ik van de week ook ja, na het kiezen van de bank, en het drukken op de knop, trad er een onbekende fout op.
Op de computer werkt het wel.

Ik ging echter uit van een probleem bij de marktplaats (wellicht in de app) en niet meteen een specifiek Pixel 5 probleem.
offtopic:
Denk dan eerder een MP app fout i.c.m. Android 11. Dat zie nog wel eens dat de apps de laatste Android versie niet helemaal aan kunnen en er vage problemen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Pitt96 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:38:
Geen idee of het 5G-probleem al duidelijk is voor iedereen hier.
Maar ik heb nog een reactie gekregen op mijn vraag in een T-Mobile forum:

[Afbeelding]

Zal toch niet hé... :-(

Zou betekenen dat niemand op korte termijn 5G zou kunnen ontvangen met een Pixel 5.

Of zal Google hier bewust mee wachten tot 5G officieel en werkend uitgerold is?
Het zou best eens kunnen. De Amerikaanse versie is 100 dollar duurder omdat daar een verizon chip voor 5g in zit. Die schijnen exclusieve afspraken te hebben gemaakt, waar veel over te doen is.

Ik had er niet bij stil gestaan dat er in de Europese versie dan helemaal geen 5G in zou zitten. Dat zou niet fraai zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 19:01
Hier de Pixel ook binnen, had wat vertraging bij Postnl :( Onbetrouwbare partij is dat zeg..

Verder een fijne telefoon, het enige dat ik echt mis op het eerste gezicht is een 'back' button in plaats van het swipen in het midden van het scherm en de optie om mappen aan te maken in de app drawer.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Nu online
Bomb-el schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:50:
[...]

Het zou best eens kunnen. De Amerikaanse versie is 100 dollar duurder omdat daar een verizon chip voor 5g in zit. Die schijnen exclusieve afspraken te hebben gemaakt, waar veel over te doen is.

Ik had er niet bij stil gestaan dat er in de Europese versie dan helemaal geen 5G in zou zitten. Dat zou niet fraai zijn!!
Dat is niet specifiek een Verizon chip, maar mmwave, dat ervoor zorgt dat 5G zo snel is. Echter is de range daarvan heel beperkt, en heb je veel masten nodig. Die post van T-mobile is ook wel opmerkelijk, zou het raar vinden als 5G niet zou werken in Europa/Nederland.

@Stokstaart Die back en home button kun je in de instellingen aan zetten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TheRicolaa10 op 29-10-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

TheRicolaa10 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Dat is niet specifiek een Verizon chip, maar mmwave, dat ervoor zorgt dat 5G zo snel is. Echter is de range daarvan heel beperkt, en heb je veel masten nodig. Die post van T-mobile is ook wel opmerkelijk, zou het raar vinden als 5G niet zou werken in Europa/Nederland.

@Stokstaart Die back en home button kun je in de instellingen aan zetten ;)
Er zit 5G en mmWave in de europese versie.

https://store.google.com/de/product/pixel_5_specs

5G Sub-6: Frequenzbänder n1/2/3/5/7/8/12/28/41/66/71/77/78
5G mmWave: Frequenzbänder n260/n261

mmWave is een techniek die we indoor gaan inzetten of bij festivals enz. Dat is niet om grote gebieden te dekken en dat gaan we er dus ook niet mee doen. Dat komt in winkelcentra, bij bushaltes enz.

[ Voor 13% gewijzigd door OmeJoyo op 29-10-2020 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
  • Laatst online: 08:04
Stokstaart schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:57:
Hier de Pixel ook binnen, had wat vertraging bij Postnl :( Onbetrouwbare partij is dat zeg..

Verder een fijne telefoon, het enige dat ik echt mis op het eerste gezicht is een 'back' button in plaats van het swipen in het midden van het scherm en de optie om mappen aan te maken in de app drawer.
Als je er niet aan kunt wennen kun je bij instellingen de knoppen weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Wat zijn een beetje acceptabele oplaadsnelheden via draadloos laden? Is het echt veel beroerder dan bedraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Bomb-el schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:04:
Wat zijn een beetje acceptabele oplaadsnelheden via draadloos laden? Is het echt veel beroerder dan bedraad?
Ik heb gisteren mijn telefoon op zo'n goedkope IKEA lader gelegd, en toen gaf ie 1 dag en 20 uur aan ofzo (om weer op te laden vanaf 29% geloof ik).
Hij was echter wel gewoon vol 's ochtends.

Dus de laadindicatie is in ieder geval niet echt accuraat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
TheFes schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:06:
[...]

Ik heb gisteren mijn telefoon op zo'n goedkope IKEA lader gelegd, en toen gaf ie 1 dag en 20 uur aan ofzo (om weer op te laden vanaf 29% geloof ik).
Hij was echter wel gewoon vol 's ochtends.

Dus de laadindicatie is in ieder geval niet echt accuraat te noemen.
Bij mijn nieuwe Huawei 15 watt schoot ie van 1 dag naar 6 uur naar 1 uur naar 5 uur. 🤷

Mooi speelgoed, maar vooral voor de heb dan heel functioneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bomb-el schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:09:
[...]

Bij mijn nieuwe Huawei 15 watt schoot ie van 1 dag naar 6 uur naar 1 uur naar 5 uur. 🤷

Mooi speelgoed, maar vooral voor de heb dan heel functioneel
Ik heb er hier gewoon 1 naast m'n bed liggen. Kijk precies nooit naar de indicator maar als ik wakker wordt is hij 100%. Vind het super handig!
Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen