Bomb-el schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:35:
Ik vraag me dus wel af wat nu echt de toegevoegde waarde is van een duurdere SoC in een telefoon, als een toestel al zo snel is als deze Pixel met een ietwat minder SoC. Toestel zou alleen duurder worden en in de praktijk merk je daar niks van. Dat is de meerprijs toch gewoon niet waard dan?
Tenzij je misschien gamet op je telefoon, maar ik ken eerlijk gezegd niemand die zware games speelt op een smartphone...
Dit is denk ik niet alleen bij telefoons zo. Ik ken zoveel mensen die veel te dure camera's hebben gekocht en hem altijd op Auto laten staan en nog niet de helft eruit halen wat erin zit. Bij auto's, computers, smartwatches, eigenlijk bij zoveel dingen zie je een grote groep die puur op specificatie koopt.
Ik ken persoonlijk ook niemand die gebaat is bij de snelste soc's. Ja ik weet dat die mensen er zijn, maar ik ken ze gewoon niet persoonlijk en kom ze niet tegen. Ik zie mensen eigenlijk alleen maar kiezen op prijs, of op de allerbeste specificaties. Of gewoon omdat "het nieuwste beter is"
Voor bedrijven is het ook wel makkelijk natuurlijk, als de hardware die je kunt kiezen al snel is en super goed is hoef je geen moeite te steken in optimaliseren. Ook heeft de marketing het makkelijk, je roept gewoon: wij hebben de snelste, nieuwst, beste producten.
Google zal helaas wel niet de markt openbreken hiermee ben ik bang, maar het zou geen kwaad kunnen als andere fabrikanten ook inzetten op optimaliseren, want niet alleen worden mid-range toestellen dan heel erg veel beter, de high-end zou dan ook nog eens langer mee kunnen gaan.