Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Japperrrr schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:53:
[...]

Het batterijpercentage blijft tijdens laden hangen op 9% en na een reboot geeft hij ineens 63% aan. Zie de "timestamps", dan begrijp je direct wat ik bedoel.
Ik zie het... Vaag joh

Dacht even dat het gewoon quick charge was :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
glennoo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

hmm interessant, dit probleem ervaar ik zelf niet. Hij trilt hard zat in mijn geval alleen was het ff wennen omdat hij wel ietsjes minder hard trilt dan mijn oude telefoon. de eerste keer wist herkende ik het gevoel niet en moest het ff binnenkomen.

[...]

Bij mijn weten is dit gewoon hoe de gesture navigation werkt. Vanaf de rand (links of rechts maakt niet uit) naar binnen swipen is hetzelfde als de "terug" knop. Zo werkte het in ieder geval ook bij mijn oneplus 5t en oneplus 7t pro.
Mm, ik heb de trilmotor net even getest met een app genaamd "Android Testing Tool" en als ik vibration "short" kies dan krijg ik een flinke rammel linksonder (ik gok dat daar de trilmotor zit). Long werkt op zich goed, maar dat is helaas niet hoe de telefoon in de praktijk trilt. Ik heb haptic feedback nu ook maar helemaal uitgeschakeld bij accessibility opties want het voegt zo niets toe. Mijn camera trilt niet als de trilmotor actief is. Ik kan het bij de camera wel horen, maar ik hoor het linksonder veel beter.

En dat swipen, ik heb het even getest in de NOS app en klopt inderdaad, daar werkt het op diezelfde manier. Aparte keus van Google.

[ Voor 5% gewijzigd door Japperrrr op 22-10-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:12
Sinds gisteren aan het spelen met de pixel 5, kom van een oneplus 5 af.
Data overzetten ging makkelijk, alle nieuwe opties ontdekken iets moeilijker.
Sommige apps starten niet op, met legen van de cache opgelost. En de knoppen onderaan ook maar teruggezet. Het tonen van de openstaande apps lukte te vaak niet met swipen.

Nu zit ik nog met 1 eigenaardigheid:
Whatsapp geeft geen notificaties in het lock-screen. Alle andere apps laten we netjes een icoontje zien.
Weet iemand hoe dit op te lossen?

In whatsapp kan ik geen pop-up meldingen aanvinken, want dit is volgens de app niet meer mogelijk met deze android versie.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 13:19
insomniac schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:00:
In whatsapp kan ik geen pop-up meldingen aanvinken, want dit is volgens de app niet meer mogelijk met deze android versie.
Whatsapp eraf gooien en opnieuw installeren vanuit de play store? Backup terugzetten met Google Drive.

Edit: ik begin bij een nieuwe telefoon altijd fresh (set up as new phone) zaken terugzetten doe ik dan via de apps zelf (Google Photo's, Whatsapp, Mail, Contacten etc.).

[ Voor 20% gewijzigd door injectx op 22-10-2020 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:12
injectx schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:10:
[...]

Whatsapp eraf gooien en opnieuw installeren vanuit de play store? Backup terugzetten met Google Drive.
bedankt, dit werkte.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00
Japperrrr schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:53:
[...]

Je kunt ook de netwerkinstellingen even aanpassen op Europa, Google heeft standaard ingesteld dat mobile network connection actief blijft wanneer de telefoon met wifi verbonden is. Als je dat uitzet gaat je batterij langer mee maar kun je geen mms meer ontvangen
Kan niet zo snel vinden waar ik dit in kan stellen. Kan je aangeven waar je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:52
Maarten00 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:01:
[...]

Ah dit had ik gisteravond ook. Bij mij was ie ergens halverwege het laden blijven hangen op 53. Na reboot zat het ergens in de 90.
Bij mij bleef de telefoon hangen op 100% toen ik hem van de lader had afgehaald.
Telefoon om 6:30 van de lader en zat om 12:00 nog op 100%...
Na een reboot weer op 100%, maar begon toen wel normaal te dalen.

Lijkt sinds gisteren iets mis te zijn met de batterijkalibratie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japperrrr
wmn79 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:21:
[...]

Kan niet zo snel vinden waar ik dit in kan stellen. Kan je aangeven waar je dat doet?
Developer options. 7x achter elkaar op build number klikken, dan krijg je toegang tot die settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
bbc schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:18:
[...]
Je kan ze wel wisselen op de andere devices. Ik heb een Samsung Galaxy Tab S7+ en werd er gek van dat die back button rechts stond. Daar kon ik swappen. Bij de Pixel is die optie er blijkbaar niet, maar staat de knop ook standaard op de goeie plek :)
Ik word gek van dat die back button links zit, dus standaard zit die op de verkeerde plek!

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japperrrr
Jur gen schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Ik word gek van dat die back button links zit, dus standaard zit die op de verkeerde plek!
Volgens mij is dit gewoon zo bepaald in Android en fabrikanten die het andersom bouwen (bv Samsung) die zitten mijns inziens fout, de enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat ze overstappen een tikkeltje lastiger willen maken. Zoals jij nu ervaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Niet helemaal on-topic, maar oké. Ik kan mij ook meer vinden in een backbutton rechts omdat ik rechtshandig met één hand mijn telefoons bedien en de knop rechts dan gemakkelijker te bereiken is, ben maar de gestures gaan gebruiken welke eigenlijk prima werken op sommige gevallen na, bijvoorbeeld in full screen bij het kijken van video's dan is het wat onhandig.
Nog even wachten op de custom roms en dan kunnen we weer los ;)

[ Voor 24% gewijzigd door True op 22-10-2020 13:19 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 09:42

bbc

Jur gen schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:55:
[...]

Ben jij linkshandig? Het zou inderdaad wel nuttig zijn om dit te kunnen instellen op een Pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
Japperrrr schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:15:
[...]

Volgens mij is dit gewoon zo bepaald in Android en fabrikanten die het andersom bouwen (bv Samsung) die zitten mijns inziens fout, de enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat ze overstappen een tikkeltje lastiger willen maken. Zoals jij nu ervaart.
Ik ben ook meer gewend aan een back button die links zit en moet erg wennen als ik een Samsung tablet of telefoon van de kinderen in stel :)

Overigens ben ik wel meer in twijfel geraakt om de Pixel 5 te bestellen. Met name het scherm en trilmotor probleem wat hier een aantal keer voorbij is gekomen doet me wat knopen doorhakken betreft geen goed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japperrrr
Joster schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:27:
[...]

Ik ben ook meer gewend aan een back button die links zit en moet erg wennen als ik een Samsung tablet of telefoon van de kinderen in stel :)

Overigens ben ik wel meer in twijfel geraakt om de Pixel 5 te bestellen. Met name het scherm en trilmotor probleem wat hier een aantal keer voorbij is gekomen doet me wat knopen doorhakken betreft geen goed..
Ik kan zaterdag wel wat beeldmateriaal maken van mijn toestel, de trilmotor en het scherm dan vooral. De rest is software en dat zou opgelost moeten worden. Op zich heb ik daar wel vertrouwen in, maar ik wil wel de toezegging van een service medewerker dat deze issues bekend zijn en opgelost worden. Ik ga zaterdag contact opnemen met Google over de problemen met mijn toestel, al is het maar om een en ander vast te leggen zodat ze niet over een maand een DOA claim afwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Japperrrr schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:40:
[...]

Ik kan zaterdag wel wat beeldmateriaal maken van mijn toestel, de trilmotor en het scherm dan vooral. De rest is software en dat zou opgelost moeten worden. Op zich heb ik daar wel vertrouwen in, maar ik wil wel de toezegging van een service medewerker dat deze issues bekend zijn en opgelost worden. Ik ga zaterdag contact opnemen met Google over de problemen met mijn toestel, al is het maar om een en ander vast te leggen zodat ze niet over een maand een DOA claim afwijzen.
Ja precies, de hardware problematiek baart me in die zin ook meer zorgen dan de software issues. Hoe zit dat met het uitvallen van de top speaker wat bij jou ook het geval was? Zou dat ook hardware gerelateerd zijn of is het bij jou niet meer voorgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:24
Ik gebruik nu Fluid Navigation Gestures omdat de back gestures vanaf links/rechts conflicteren met Swiftly Switch.

Heb het toestel geroot met Magisk en de complete navigatebalk gedisabled. Kan nu met FNG zelf bepalen wat de short/long action is en hoeveel gestures ik wil enablen, erg goede app!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japperrrr
Joster schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Ja precies, de hardware problematiek baart me in die zin ook meer zorgen dan de software issues. Hoe zit dat met het uitvallen van de top speaker wat bij jou ook het geval was? Zou dat ook hardware gerelateerd zijn of is het bij jou niet meer voorgekomen?
Het lijkt alsof dat een soort beveiliging is, hij fade langzaam uit en fade langzaam terug aan. Dat is nu al een paar keer voorgekomen, met zowel muziek als video. Overigens bevroor mijn tabblad zojuist ook weer toen ik wilde typen. En gefixt door even Chrome te sluiten en opnieuw te openen.

Daarnaast merkte ik ook afgelopen weekend al dat de camera aardig wat lens blur heeft aan de randen. Bijgevoegd een voorbeeld waar ik focus op een stuk tekst (gefocust op (see Section 7.4.1)) en de rest er omheen simpelweg niet scherp is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PrJxrf4tS_X5IegbebgmvBKsKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWl1mF1GfnwYu2c9fI8IONIL.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt bijna een softwarematig bokeh effect. En het lijkt ook niet afhankelijk van afstand: het linkerdeel van de alinea eronder is grofweg evenver verwijderd van de lens.

Probeer trouwens ook eens om met 2x zoom een foto van een boek te maken en (met grid lines ingeschakeld) een specifiek stuk tekst in het midden van je lens te krijgen. Echt niet te doen met die image stabilisation, als ik marginaal de telefoon beweeg om een kleine correctie te doen dan gaat de beeldstabilisatie vervolgens nog vrolijk 2 seconden door 8)7 lijkt alsof het systeem instabiel is, als ik echt extreem traag beweeg zonder image stabilisation te triggeren dan is er niets aan de hand, maar zodra image stabilisation erin kickt begint het beeld op en neer te stuiteren

[ Voor 21% gewijzigd door Japperrrr op 22-10-2020 14:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-08 14:28
Niet vergeten, jullie zijn allemaal toppers!!! :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Japperrrr schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:15:
Daarnaast merkte ik ook afgelopen weekend al dat de camera aardig wat lens blur heeft aan de randen. Bijgevoegd een voorbeeld waar ik focus op een stuk tekst (gefocust op (see Section 7.4.1)) en de rest er omheen simpelweg niet scherp is.

[Afbeelding]

Lijkt bijna een softwarematig bokeh effect. En het lijkt ook niet afhankelijk van afstand: het linkerdeel van de alinea eronder is grofweg evenver verwijderd van de lens.
Ik heb dit geprobeerd en zie dit eigenlijk niet zo terug. Hier een drietal foto's (van het prachtige Tweakers magazine ;) ) twee met gewoon 1x en ééntje met 2x zoom.
  1. https://i.imgur.com/5ofNb8Q.jpeg
  2. https://i.imgur.com/7tThRWq.jpeg hier zie ik het heel iets, let wel op de pagina ligt niet vlak en de focus (midden) is dichterbij dan de rechterkant.
  3. https://i.imgur.com/pdxNVOH.jpg
Probeer trouwens ook eens om met 2x zoom een foto van een boek te maken en (met grid lines ingeschakeld) een specifiek stuk tekst in het midden van je lens te krijgen. Echt niet te doen met die image stabilisation, als ik marginaal de telefoon beweeg om een kleine correctie te doen dan gaat de beeldstabilisatie vervolgens nog vrolijk 2 seconden door 8)7 lijkt alsof het systeem instabiel is, als ik echt extreem traag beweeg zonder image stabilisation te triggeren dan is er niets aan de hand, maar zodra image stabilisation erin kickt begint het beeld op en neer te stuiteren
Hier een screen recording van mijn 2x zoom poging, ik zie inderdaad dat die iets 'lagt' en dat het beeld t.o.v. het bewegen van mijn telefoon iets vertraagd is. Ik zie/ervaar dit zowel bij het begin van de beweging als bij het eind, maar mijn ervaring is dat dit meer bij het begin is. Wederom kan ik jouw probleem hier niet echt reproduceren.
Misschien dat iemand anders het kan proberen te reproduceren, maar misschien heb jij gewoon heel erg pech met jouw toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
True schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

Ik heb dit geprobeerd en zie dit eigenlijk niet zo terug. Hier een drietal foto's (van het prachtige Tweakers magazine ;) ) twee met gewoon 1x en ééntje met 2x zoom.
  1. https://i.imgur.com/5ofNb8Q.jpeg
  2. https://i.imgur.com/7tThRWq.jpeg hier zie ik het heel iets, let wel op de pagina ligt niet vlak en de focus (midden) is dichterbij dan de rechterkant.
  3. https://i.imgur.com/pdxNVOH.jpg
[...]

Hier een screen recording van mijn 2x zoom poging, ik zie inderdaad dat die iets 'lagt' en dat het beeld t.o.v. het bewegen van mijn telefoon iets vertraagd is. Ik zie/ervaar dit zowel bij het begin van de beweging als bij het eind, maar mijn ervaring is dat dit meer bij het begin is. Wederom kan ik jouw probleem hier niet echt reproduceren.
Misschien dat iemand anders het kan proberen te reproduceren, maar misschien heb jij gewoon heel erg pech met jouw toestel?
Ik zie het bij jouw foto's (die zonder optische zoom) toch ook wel een beetje hoor. Terwijl je daar geloof ik best een eind van het papier af hebt gezeten met je camera. Ik heb dat in ieder geval nog niet eerder meegemaakt met een smartphone camera, wellicht kan iemand met een P2/P3/P4 het testen aangezien die dezelfde setup zouden moeten hebben (maar mogelijk andere lenzen).

Wat betreft het stabilisatieprobleem: wanneer ik er last van heb is als ik probeer om een specifiek stuk tekst beeldvullend te fotograferen. Dus de verschuiving die ik probeer te bewerkstelligen is dan in de ordegrootte van 1 regel. Probeer eens de 5 regels in jouw middelste kader 1 regel omhoog te schuiven, bij mijn toestel duurt het dan even voordat de beeldstabilisatie "loslaat" en de beweging toestaat. Maar vervolgens als ik dan stop met bewegen, gaat de telefoon nog vrolijk een regel door. Ik heb inmiddels gemerkt dat dit enkel gebeurt als ik de telefoon roteer om die minutieuze correctie te bewerkstelligen; als ik de telefoon niet roteer maar simpelweg 3-4mm omhoog of omlaag beweeg (in lijn met de tekst, dus afstand tot papier gelijkhoudend) dan doet de beeldstabilisatie niets. Hij lijkt dus enkel overdreven te reageren op rotatie. En dat is raar, want normaliter heb je volgens mij meer last van verschuivingen dan van rotatie, en die rotatie kan bovendien een bewuste beweging zijn. Eigenlijk merkte ik dit direct op de eerste dag al toen ik de camera testte, want als ik in de woonkamer een stukje filmde zonder te bewegen en dan ineens rustig naar rechts begon te draaien, dan begon het beeld ook een soort van te stuiteren omdat de telefoon steeds opnieuw probeert het beeld te stabiliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoStok
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-09 21:33
Qoon3x schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:27:
[...]

Bij mij bleef de telefoon hangen op 100% toen ik hem van de lader had afgehaald.
Telefoon om 6:30 van de lader en zat om 12:00 nog op 100%...
Na een reboot weer op 100%, maar begon toen wel normaal te dalen.

Lijkt sinds gisteren iets mis te zijn met de batterijkalibratie...
Hier heb ik sinds gisteren ook last van. Bij het opladen bleef het percentage hangen op 51%, na een reboot steeg het wel normaal. Nu blijft hij sinds vannacht hangen op 69% (nice) en daalt hij niet verder... Hoop dat dit snel wordt gefixt want het is irritant om niet van het percentage uit te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32
In stille modus de telefoon toch over laten gaan als er een favoriete beller belt zit een bug in.
Bij mij werkt dat niet, heb de optie terugkerende bellers aangezet, toen werkte het wel.
Bovenstaande is gemeld bij Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-07 08:49
Iemand ´Chat Bubbles´ al aan de praat gekregen? Wat ik ook activeer en/of instel, ik krijg niet de mogelijkheid om een Chat Bubble op het homescherm te plaatsen.

'You know me...I'll manage!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:52
NicoStok schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:34:
[...]

Hier heb ik sinds gisteren ook last van. Bij het opladen bleef het percentage hangen op 51%, na een reboot steeg het wel normaal. Nu blijft hij sinds vannacht hangen op 69% (nice) en daalt hij niet verder... Hoop dat dit snel wordt gefixt want het is irritant om niet van het percentage uit te kunnen gaan.
Lijkt sotwarematig probleem zijn, maar meerdere mensen hebben er last van.
https://support.google.com/pixelphone/thread/77815758?hl=en#

Laad je draadloos of met de kabel op?
Ik heb afgelopen opgeladen met de anker powerwave II pad en heb sindsdien dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoStok
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-09 21:33
Qoon3x schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Lijkt sotwarematig probleem zijn, maar meerdere mensen hebben er last van.
https://support.google.com/pixelphone/thread/77815758?hl=en#

Laad je draadloos of met de kabel op?
Ik heb afgelopen opgeladen met de anker powerwave II pad en heb sindsdien dit probleem.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar met de meegeleverde oplader opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26
Mijn batterij-indicator is nog prima, en ik gebruik draadloze laders van IKEA en de meegeleverde lader.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 16:07

TheFirepit

Vuurbal

MJFM schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:26:
Iemand ´Chat Bubbles´ al aan de praat gekregen? Wat ik ook activeer en/of instel, ik krijg niet de mogelijkheid om een Chat Bubble op het homescherm te plaatsen.
Hier hetzelfde euvel. Tot nu toe heb ik het alleen werkend gezien wanneer iemand belt en je dan naar een andere app gaat. Verder lijkt het bij mij niet te werken (zou mooi zijn wanneer het in elk geval met WhatsApp gaat werken...)

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maradesign
  • Laatst online: 07-06 14:06
Net mijn pixel 5 via belsimpel binnen gekregen. En ben de telefoon nu al weer aan het inpakken voor retour omdat de behuizing boven in los laat van het scherm. Beetje zelfde verhaal als de backpeeling van de pixel 4XL. Ik was er al bang voor na de berichten te hebben gelezen maar ja ik had de telefoon al besteld.

Ik vind naast het feit dat ik de telefoon om de reden hierboven terugstuur, het een fijn toestel.
Goed materiaal.
Werkt snel genoeg
Voel lekker aan.
En ik vind het enorm fijn dat de bezels overal gelijk zijn.
Foto's zijn ook goed.
Mooie handzame smartphone waar ik erg blij mee zou zijn geweest.

Heel erg jammer maar ik ga de telefoon ook niet omruilen. Ik wacht eventueel op een nieuwe lichting tot het gap probleem echt is verholpen.

Ryzen 7800x3d - Gigabyte 4090 - Gigabyte Aorus AX Elite x670 - gskill ripjaws 6000 cl 30 32gb - phanteks nv9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:37

OmeJoyo

This is me

maradesign schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:58:
Net mijn pixel 5 via belsimpel binnen gekregen. En ben de telefoon nu al weer aan het inpakken voor retour omdat de behuizing boven in los laat van het scherm. Beetje zelfde verhaal als de backpeeling van de pixel 4XL. Ik was er al bang voor na de berichten te hebben gelezen maar ja ik had de telefoon al besteld.

Ik vind naast het feit dat ik de telefoon om de reden hierboven terugstuur, het een fijn toestel.
Goed materiaal.
Werkt snel genoeg
Voel lekker aan.
En ik vind het enorm fijn dat de bezels overal gelijk zijn.
Foto's zijn ook goed.
Mooie handzame smartphone waar ik erg blij mee zou zijn geweest.

Heel erg jammer maar ik ga de telefoon ook niet omruilen. Ik wacht eventueel op een nieuwe lichting tot het gap probleem echt is verholpen.
De meeste hebben net als ik geen problemen hoor :)

Maar balen dat die defect uit de doos is gekomen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maradesign
  • Laatst online: 07-06 14:06
OmeJoyo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:41:
[...]

De meeste hebben net als ik geen problemen hoor :)

Maar balen dat die defect uit de doos is gekomen.
Nee true, maar ik vind het gewoon geen fijn gevoel. Ik heb ook al verhalen elders gelezen dat het vervangende toestel precies de zelfde mankementen kan hebben. Dus ik wacht gewoon op een lichting nadat Google officieel heeft aangekondigd dit probleem te erkennen. Ik heb het topic op support.google.com gevolgd en daar heeft een support medewerker alleen nog maar kunnen melden dat ze er naar aan het kijken zijn of het escaleren. Dat topic heeft ook 200+ meldingen van mensen met het zelfde probleem. Dus het lijkt percentueel een groter probleem dan de backplate mankementen van de 4XL.

En de 'gap' varieert ook bij iedereen. Ik had een gap die met het oog vanaf een normale afstand zichtbaar was. Anderen moeten de telefoon van twee kanten fotograferen en naast elkaar leggen om aan te tonen dat er ruimte zit aan de linkerkant. En dan heb je nog de echte pechvogels die echt veel ruimte aan de linker kant hebben zitten.

Pixel heeft een goed beleid kwa reparatie, mijn 4xl kwam binnen 2 dagen terug (nieuw). Omdat ze dat probleem van de backplate die loslaat hebben kunne oplossen. Gebruik de nieuwe pixel nu al enkele maanden en de achterkant zit goed vast.

[ Voor 26% gewijzigd door maradesign op 23-10-2020 18:49 . Reden: spelfouten en verduidelijking ]

Ryzen 7800x3d - Gigabyte 4090 - Gigabyte Aorus AX Elite x670 - gskill ripjaws 6000 cl 30 32gb - phanteks nv9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:45
Kwam dit toevallig op Reddit tegen, bijzonder. Volgens Google kan je 1080P filmen op 240FPS. Nu blijkt dat dit 720P te zijn.

https://www.reddit.com/r/...tl/pixel_5_issues_so_far/

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Is het mogelijk om in de appdrawer de bovenste rij apps weg te doen?
Dat zijn de laatst gebruikte of meest gebruikte apps denk ik.

Vind dat vrij nutteloos..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:11
benep schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:31:
Is het mogelijk om in de appdrawer de bovenste rij apps weg te doen?
Dat zijn de laatst gebruikte of meest gebruikte apps denk ik.

Vind dat vrij nutteloos..
Dat is mogelijk.
Op het homescherm lang indrukken -> instellingen start -> suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
spencer_830 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:34:
[...]

Dat is mogelijk.
Op het homescherm lang indrukken -> instellingen start -> suggesties
Top ! Dank voor het snelle antwoord 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

benep schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:39:
[...]

Top ! Dank voor het snelle antwoord 👍
Tip, in je app drawer 'Pixel Tips' even doorlopen dan kom je dit ook tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddddennis
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-12-2023
5G x Pixel 5 x Vodafone werkt nog niet, toch? Zien jullie dit gebeuren, aangezien de Pixel 5 in NL officieel niet te koop is en al helemaal niet bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampie91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 16:08
Net mijn Pixel 5 ontvangen maar helaas herkent het toestel mijn simkaart (KPN) niet. Iemand anders dit probleem gehad en heb je dit zelf kunnen oplossen?

Ik vind het toestel verder best compact, ik kom zelf van een Xperia Xz2 compact en was toch wat huiverig voor het formaat maar het valt enorm mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26
Hampie91 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:17:
Net mijn Pixel 5 ontvangen maar helaas herkent het toestel mijn simkaart (KPN) niet. Iemand anders dit probleem gehad en heb je dit zelf kunnen oplossen?

Ik vind het toestel verder best compact, ik kom zelf van een Xperia Xz2 compact en was toch wat huiverig voor het formaat maar het valt enorm mee.
Heb geen problemen gehad met mijn KPN-simkaart

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:59
Ik verbaas me wel echt over de batterij, nu de tweede dag in gebruik een ik kom nu met 6 uur screen on time op 44% batterij over.

Ook het dagelijkse gebruik valt me niets tegen. Merk niets van de mindere soc.

Dit in combinatie met het fijne formaat maakt het voor mij echt een top aankoop.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier mijn Pixel 5 direct weer retour gestuurd naar Belsimpel. Helaas, flinke ruimte tussen het scherm en de body, met name in twee hoeken. Kon er met gemak een vinger tussen wippen.

Heel jammer want wat een mooi toestel. Ga het denk ik nog maar eens proberen en hopen dat deze het probleem niet heeft maar ben er nog niet over uit. Vind dit wel een akelig gevoel namelijk, lijkt er op dat dit probleem veel meer voorkomt.

[ Voor 16% gewijzigd door Thomas op 23-10-2020 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Thomas schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:33:
Hier mijn Pixel 5 direct weer retour gestuurd naar Belsimpel. Helaas, flinke ruimte tussen het scherm en de body, met name in twee hoeken. Kon er met gemak een vinger tussen wippen.

Heel jammer want wat een mooi toestel. Ga het denk ik nog maar eens proberen en hopen dat deze het probleem niet heeft maar ben er nog niet over uit. Vind dit wel een akelig gevoel namelijk, lijkt er op dat dit probleem veel meer voorkomt.
Op XDA is iemand met een haardroger en klemmen aan de gang gegaan: https://forum.xda-develop...reen-case-t4177669/page30

Zou ik zelf niet doen, maar lijkt wel de oorzaak van het probleem te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Laatst online: 22-09 13:17
Ik gebruik mijn telefoon sinds dinsdag.

En ik kan makkelijk een dag en 12 uur met een batterij lading. Dat is wel geweldig weer.
Ook al een paar leuke plaatjes van de kids geschoten.

Ik heb nu twee hoesjes van spigen geprobeerd.
De ultra hybrid en de liquid air.
Hoewel ik de liquid air denk ik mooier vind ben ik toch weer terug op de ultra hybrid. Dit omdat deze lekker stroef in de hand ligt. Ik heb met de zwarte liquid air steeds het gevoel dat hij uit mijn hand gaat glijden.
De randjes van de hoesjes maken voor mijn gevoel de gestures vanuit de zijkanten van het scherm wel wat lastiger maar dat zal wel weer wennen.

Verder heb ik (of ervaar ik) gelukkig geen van de problemen die hier genoemd worden.
De gestures is wel even wennen komend van een S7 maar werkt u best wel goed.

Het enige puntje wat ik ervaar is (kan het nog niet echt bewijzen) dat ik het idee heb dat de WiFi ontvangst minder sterk is.
Maar tot nu toe schaar ik het onder 2 incidentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
maradesign schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:44:
[...]

Nee true, maar ik vind het gewoon geen fijn gevoel. Ik heb ook al verhalen elders gelezen dat het vervangende toestel precies de zelfde mankementen kan hebben. Dus ik wacht gewoon op een lichting nadat Google officieel heeft aangekondigd dit probleem te erkennen. Ik heb het topic op support.google.com gevolgd en daar heeft een support medewerker alleen nog maar kunnen melden dat ze er naar aan het kijken zijn of het escaleren. Dat topic heeft ook 200+ meldingen van mensen met het zelfde probleem. Dus het lijkt percentueel een groter probleem dan de backplate mankementen van de 4XL.

En de 'gap' varieert ook bij iedereen. Ik had een gap die met het oog vanaf een normale afstand zichtbaar was. Anderen moeten de telefoon van twee kanten fotograferen en naast elkaar leggen om aan te tonen dat er ruimte zit aan de linkerkant. En dan heb je nog de echte pechvogels die echt veel ruimte aan de linker kant hebben zitten.

Pixel heeft een goed beleid kwa reparatie, mijn 4xl kwam binnen 2 dagen terug (nieuw). Omdat ze dat probleem van de backplate die loslaat hebben kunne oplossen. Gebruik de nieuwe pixel nu al enkele maanden en de achterkant zit goed vast.
Thomas schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:33:

Ik wil de telefoon van de ene kant echt bestellen, want mijn huidige P20 Pro is helemaal op. Aan de andere kant ben ik huiverig geworden door dit soort berichten en zou ik voor mijn gevoel ook liever wachten op een lichting waar het probleem verholpen is. Echt ellendig dat dit nu zo aan de hand is, had gewoon een Pixel 5 gewenst zonder hardware issues.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Joster schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

[...]

Ik wil de telefoon van de ene kant echt bestellen, want mijn huidige P20 Pro is helemaal op. Aan de andere kant ben ik huiverig geworden door dit soort berichten en zou ik voor mijn gevoel ook liever wachten op een lichting waar het probleem verholpen is. Echt ellendig dat dit nu zo aan de hand is, had gewoon een Pixel 5 gewenst zonder hardware issues.
Ik wist van tevoren al van de problemen. Ik denk dat ik het nog eens ga proberen met een nieuw toestel, maar als die dezelfde kuren vertoont wacht ik gewoon op een nieuwe batch. Na hem in mijn handen te hebben gehad weet ik wel dat ik dit toestel eigenlijk gewoon wil. Wel heel jammer dat dit soort issues er zijn inderdaad.

Misschien dat ik nu gewoon nog een maand of 2 wacht in de hoop dat het beter wordt. Mijn huidige Pixel 3XL is nog wel in orde.

E: Buiten deze issue heb ik toch een half uur á een uur met het ding gespeeld.

Scherm ziet er geweldig uit. Veel helderder dan P3XL. Punchole valt nauwelijks op en het bezelless display is echt super mooi. Lijkt op de iPhone maar dan zonder notch. 90Hz is ook erg vloeiend.

Voelde zeer snappy aan verder, leek 'sneller' dan mijn Pixel 3XL die op papier nog steeds sneller zou moeten zijn met een snapdragon 845.

Camera is gewoon weer top. Iets warmer dan de foto's van mijn huidige Pixel. De ultra groothoeklens is een mooie toevoeging, wel jammer dat hij weg is van de selfie camera.

Hij is een stuk kleiner dan de 3XL maar qua screen real estate lever je maar weinig in. Indrukwekkend.

[ Voor 34% gewijzigd door Thomas op 24-10-2020 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Ik ben echt buitengewoon tevreden van mijn overstap van een Huawei Mate 20 Pro naar de Pixel 5.

Voordelen:

* Voelt snel
* Sluit minder aggressief apps af (Kan nu wisselen tussen mijn camera en Pokemon)
* Android auto start heel veel sneller en stabieler bij de verbinding met mijn auto
* Heerlijk formaat
* Beter scherm (90hz, kleuren, helderheid
* Camera kwaliteit, ook al is dit software!
* Heel veel beter geluid uit de speakers!
* Accuduur!

Nadelen:

* Ik vind mijn vorige telefoon fysiek veel mooier
* Batterijbug ook hier sinds gisteren (Meter vast op 69%)
* Geen 3x of meer zoomen in kwaliteit
* Snelladen veel minder snel, ook het draadloos laden is langzamer, al gaat de accu wel veel langer mee.

Al met al ben ik blij, zeker omdat ik in de markt was voor een noise-canceling hoofdtelefoon die er nu voor de prijs al bij zit. Dat maakt het gewoon een goede deal.

Ik heb nog geen andere bugs gehad/gezien of wellicht storen ze me niet, ook geen problemen met dat het toestel niet goed in elkaar zou zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomb-el
Nu de pixel een weekje in gebruik.
Eigenlijk alleen maar positief. De nadelen wist ik van te voren (telelens en de speakers met name)

Heerlijk snel
Prachtig toestel om te zien
Batterij zeer goed en boven verwachting
Foto's zijn wederom fantastisch.

Dat zijn voor mij eigenlijk de belangrijkste zaken die ik van een toestel verwacht. En de UX en foto's zijn de redenen dat ik altijd een pixel koop.

Het formaat is ook heerlijk. Heb gelukkig geen last van eerder genoemde bugs of behuizing issues. Zeker in combinatie met de Bose actie een waanzinnige koop! Maar ook zonder de actie had ik dit toestel zeker gekocht en aan iedereen aanbevolen.

Heb er zelf de spigen Hybrid case bij. Bevalt tot nu toe ook uitstekend!

Me happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Nu na gebruik de accu weer onder de 69% gekregen, maar bij het laden wederom hangen op 69%.
Toestel weer naar de 68% laten gaan, uitgezet, op de lader en binnen korte tijd naar de 71%. Nu weer aangezet en hij is netjes verder aan het laden met de juiste indicatie.

Ik heb het probleem nu zowel bij de originele bedrade lader gehad als bij mijn draadloze lader van Huawei.
Wel ben ik benieuwd of deze oplossing ook voor anderen werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomb-el
Ik vraag me dus wel af wat nu echt de toegevoegde waarde is van een duurdere SoC in een telefoon, als een toestel al zo snel is als deze Pixel met een ietwat minder SoC. Toestel zou alleen duurder worden en in de praktijk merk je daar niks van. Dat is de meerprijs toch gewoon niet waard dan?

Tenzij je misschien gamet op je telefoon, maar ik ken eerlijk gezegd niemand die zware games speelt op een smartphone...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Bomb-el schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:35:
Ik vraag me dus wel af wat nu echt de toegevoegde waarde is van een duurdere SoC in een telefoon, als een toestel al zo snel is als deze Pixel met een ietwat minder SoC. Toestel zou alleen duurder worden en in de praktijk merk je daar niks van. Dat is de meerprijs toch gewoon niet waard dan?

Tenzij je misschien gamet op je telefoon, maar ik ken eerlijk gezegd niemand die zware games speelt op een smartphone...
Dit is denk ik niet alleen bij telefoons zo. Ik ken zoveel mensen die veel te dure camera's hebben gekocht en hem altijd op Auto laten staan en nog niet de helft eruit halen wat erin zit. Bij auto's, computers, smartwatches, eigenlijk bij zoveel dingen zie je een grote groep die puur op specificatie koopt.

Ik ken persoonlijk ook niemand die gebaat is bij de snelste soc's. Ja ik weet dat die mensen er zijn, maar ik ken ze gewoon niet persoonlijk en kom ze niet tegen. Ik zie mensen eigenlijk alleen maar kiezen op prijs, of op de allerbeste specificaties. Of gewoon omdat "het nieuwste beter is"

Voor bedrijven is het ook wel makkelijk natuurlijk, als de hardware die je kunt kiezen al snel is en super goed is hoef je geen moeite te steken in optimaliseren. Ook heeft de marketing het makkelijk, je roept gewoon: wij hebben de snelste, nieuwst, beste producten.

Google zal helaas wel niet de markt openbreken hiermee ben ik bang, maar het zou geen kwaad kunnen als andere fabrikanten ook inzetten op optimaliseren, want niet alleen worden mid-range toestellen dan heel erg veel beter, de high-end zou dan ook nog eens langer mee kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

OmeJoyo schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Google zal helaas wel niet de markt openbreken hiermee ben ik bang, maar het zou geen kwaad kunnen als andere fabrikanten ook inzetten op optimaliseren, want niet alleen worden mid-range toestellen dan heel erg veel beter, de high-end zou dan ook nog eens langer mee kunnen gaan.
Wat zou het voordeel zijn voor andere fabrikanten? Dan moeten ze er meer werk in steken en ze verkopen minder toestellen.

Ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Ortep schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

Wat zou het voordeel zijn voor andere fabrikanten? Dan moeten ze er meer werk in steken en ze verkopen minder toestellen.

Ja maar dat is dus ook het probleem, commercieel belang :)

Begrijpelijk uit financieel oogpunt, maar jammer als je kunt zien bij de Pixel dat het dus ook anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
OmeJoyo schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Ik ken persoonlijk ook niemand die gebaat is bij de snelste soc's.
Zonder snelste SoC is er echter geen mid-range SoC. In die zin is het wel belangrijk dat de strijd om de snelste SoC blijft leven en dat een significant aantal mensen die ook blijft kopen.

Maar verder wel met je eens: veel meer mensen zouden zonder merkbaar performance-verlies kunnen overstappen op een mid-range SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Ortep schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

De vraag is of het veel werk is en of die kosten opwegen tegen een mogelijk grotere afzet omdat ze een competitievere prijs kunnen aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-06 22:21
Gisteren mijn PIxel 5 van Belsimpel binnengekregen en hij voelt niet lekker aan.
Het is net alsof het scherm in het midden "los zit", net alsof er ruimte onder het scherm zit.

Tikken op het scherm levert een soort van hol geluid. op Aan de randen voelt hij zoals ik het gewend ben van mijn Pixel 3 en heb ik dit niet.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
houser schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:03:
Gisteren mijn PIxel 5 van Belsimpel binnengekregen en hij voelt niet lekker aan.
Het is net alsof het scherm in het midden "los zit", net alsof er ruimte onder het scherm zit.

Tikken op het scherm levert een soort van hol geluid. op Aan de randen voelt hij zoals ik het gewend ben van mijn Pixel 3 en heb ik dit niet.

Herkent iemand dit?
Dat gevoel heb ik ook. Klinkt idd wat hol ofzo, in ieder geval anders als het scherm van m'n oneplus 3T.
Ik hoop dat dit normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Weet iemand of dat de Pixel 5 op het Vodafone netwerk VoLTE en VoWiFi ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 22:13
Jeffrey87 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:32:
Weet iemand of dat de Pixel 5 op het Vodafone netwerk VoLTE en VoWiFi ondersteunt?
Ik weet niet of je iets aan deze informatie hebt, maar mijn Pixel 4a heeft VoWiFi op het Vodafone-netwerk (tevens eSIM, trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:24
benep schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Dat gevoel heb ik ook. Klinkt idd wat hol ofzo, in ieder geval anders als het scherm van m'n oneplus 3T.
Ik hoop dat dit normaal is?
Ik heb dit ook, maar komt dit niet omdat daar op de achterkant een inkeping zit voor het draadloos opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjeno
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 16:02
Hmm, ik ben een beetje bang dat ik een defecte Pixel 5 heb. Ik heb een paar keer per dag spontane freezes gevolgd door een automatische reboot, waarbij het niet uitmaakt wat de telefoon aan het doen is. Soms is het terwijl ik bezig ben, soms is het als het ding gewoon ligt te liggen, ik kan er geen patroon in ontdekken.

Als niemand dit herkent, dan ga ik maar een garantietraject in vrees ik. Iemand enig idee hoe dit het makkelijkst te doen als je hebt besteld bij Saturn in Duitsland, met een Duits adres van een doorstuurservice? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
jurjeno schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:14:
Hmm, ik ben een beetje bang dat ik een defecte Pixel 5 heb. Ik heb een paar keer per dag spontane freezes gevolgd door een automatische reboot, waarbij het niet uitmaakt wat de telefoon aan het doen is. Soms is het terwijl ik bezig ben, soms is het als het ding gewoon ligt te liggen, ik kan er geen patroon in ontdekken.

Als niemand dit herkent, dan ga ik maar een garantietraject in vrees ik. Iemand enig idee hoe dit het makkelijkst te doen als je hebt besteld bij Saturn in Duitsland, met een Duits adres van een doorstuurservice? :-(
Al een factory reset uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelknab
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:10
Ik vind het echt geweldig hoe deze telefoon met je mee denkt. Kreeg laatst een sms'je met een code en zonder te moeten switchen van apps kwam er al gelijk een optie om de code in het bericht te kopiëren. Echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjeno
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 16:02
Knamix schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

Al een factory reset uitgevoerd?
Jazeker, en het probleem trad zelfs op TIJDENS de initial setup na die factory reset... :( (Bij die initial setup heb ik zelfs gekozen from scratch te willen beginnen, dus niet mijn data van een andere telefoon of vanuit mijn account te willen terugzetten.)

Maar wat me nu opvalt: ik heb dit probleem in de Google Pixel Productforums gepost, maar het lijkt er op dat die thread alleen maar zichtbaar is voor de account die het gepost heeft?!

In alledrie de screenshots benader ik precies dezelfde URL, namelijk: https://support.google.co...e_Pixel_5)&max_results=20. Het enige verschil is de Google-account waarin is ingelogd:

Thread is zichtbaar met de Google account waarmee ik het gepost heb:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pspw8-v-ed6DbVa4oP8X9zEwRpQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/I1kqRj3uNNHmJmSLAeil90qw.png?f=fotoalbum_tileMet mijn andere Google-account is de thread niet zichtbaar:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZMXtUlMDR8okMdrAW9rE0i48N8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0ZlzcU7BDTf42CpGpsHPzEzd.png?f=fotoalbum_tileEn zonder ingelogd te zijn ook niet:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JegGzNYZmK7AWzaafgGYmjiMihg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9R0zAyaWKSndxccpGiNBrxCy.png?f=fotoalbum_tile

De directe link naar de thread is wel benaderbaar ongeacht de gebruikte Google-account: https://support.google.com/pixelphone/thread/78843569?hl=en

Komt dit bekend voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jelknab schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:25:
Ik vind het echt geweldig hoe deze telefoon met je mee denkt. Kreeg laatst een sms'je met een code en zonder te moeten switchen van apps kwam er al gelijk een optie om de code in het bericht te kopiëren. Echt geweldig.
offtopic:
Dat is al een tijdje in Android ;)
https://www.theverge.com/...y-two-factor-codes-update en in sommige Android schillen. Maar wat altijd prettig is met een nieuwe telefoon en zeker die van Google is dat je direct alle laatste snufjes hebt :9

[ Voor 11% gewijzigd door True op 24-10-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Wat verliezen jullie gemiddeld van avond tot volgende ochtend? Meende te herinneren dat een Tweaker zei dat hij niet eens 1 procent verlies, maar bij mij is dat toch wel rond de 10%..

Bij batterijgegevens kan ik niks geks vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48
Mijn 1ste indruk van Pixel 5: perfect formaat, Android draait soepel en de camera doet het goed.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
artie16 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Ik heb dit ook, maar komt dit niet omdat daar op de achterkant een inkeping zit voor het draadloos opladen?
Dit viel mij ook op inderdaad. Maar het went. Vind het een week later niet meer zo erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-09 13:25
Aeonis schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:37:
[...]

Heel snel, binnen een paar minuten zelf te doen via de website van T-Mobile. Je krijgt een QR code te zien, die scan je met je telefoon bij de instellingen voor het toevoegen van een nieuwe SIM en dan ben je klaar. Even testen of het werkt en dan kun je je fysieke simkaart weggooien.

[Edit] Bij de Pixel 5 gaat het als volgt: ga naar Instellingen en kies Netwerk en internet. Vervolgens klik je achter "Mobiel netwerk" waar nu je huidige netwerk staat op het plus icoontje. Dan ben je direct op de pagina voor het toevoegen van een nieuwe sim. Onderaan klik je op "In plaats daarvan een simkaart downloaden" voor e-sim, stappen volgen, QR scannen en klaar.
Vreemd, ik heb de QR code voor een T-Mobile esim maar krijg telkens een foutmelding dat het niet de juiste code is. De pixel 5 komt uit het VK.
Ook als ik dit iccid code handmatig invul herkent de telefoon het niet?
Weet iemand wat er hier mis zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Op het bureaublad van de Pixel 5 staat de tekst "Welkom bij je nieuwe Pixel".
Mijn vraag: hoe krijg die tekst weg?
Ik heb gezocht in Android, maar kan niet vinden hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benep
Xfile schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:53:
Op het bureaublad van de Pixel 5 staat de tekst "Welkom bij je nieuwe Pixel".
Mijn vraag: hoe krijg die tekst weg?
Ik heb gezocht in Android, maar kan niet vinden hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
Alvast bedankt.
Volgens mij gaat het automatisch weg na een bepaalde tijd, ik heb nu gewoon dag/datum/weer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00
Jeffrey87 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:32:
Bij mij op werkt VoWIFI in ieder geval op zowel T-mobile (esim) en Vodafone (sim). VoLTE geen idee hoe ik dat kan checken.

[ Voor 3% gewijzigd door wmn79 op 24-10-2020 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Voor degene die hun twijfels hebben...

YouTube: Pixel 5 waterproof despite screen gap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
Iemand btw Al een (web)shop gevonden waar je de originele Google fabric cases kan bestellen? Ik kan deze echt nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
MJFM schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:27:
Iemand btw Al een (web)shop gevonden waar je de originele Google fabric cases kan bestellen? Ik kan deze echt nergens vinden.
Ik zie dat wanneer je een bestelling ervoor plaatst in de Duitse Google Store, de geschatte levertijd pas eind november is. Kortom, ze zullen nog niet echt leverbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Is er iemand hier die een Pixel zonder case gebruikt? Zag een paar YouTube video's die lieten zien dat de coating los liet (matte afwerking wordt glanzend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giablo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb hem ook binnen en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben tot nu toe. Perfect formaat en goede batterij en snelheid meer dan prima.camera ook top. Vind de speakers niet echt geweldig though. Verder merk ik ook de holheid in het midden van m'n scherm als je er op tikt. Maar daar ben ik vrij snel aan gewend. Denk dat dat komt door de inkeping voor draadloos opladen.

Een ding waar ik mij wel mateloos aan irriteer: de gesture balk onderaan blijft staan. Maar bij een paar apps verdwijnt ie, maar bij een hoop andere apps (Chrome) blijft er een lelijk zwarte rand en die witte pil om aan te geven dat je daar kan swipen. Wat een onzin en doet afbreuk van de anders mooie egale schermranden. Kom op google, ik hoef die balk niet te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32
Knamix schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:46:
Is er iemand hier die een Pixel zonder case gebruikt? Zag een paar YouTube video's die lieten zien dat de coating los liet (matte afwerking wordt glanzend)
Na een weekje gebruik even gekeken, ik kan niks geks zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
benep schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:30:
[...]

Volgens mij gaat het automatisch weg na een bepaalde tijd, ik heb nu gewoon dag/datum/weer staan.
Klopt, de melding is verdwenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:26
Gisteren even met een Pixel 5 mogen spelen en mogen vergelijken met mijn Pixel 3.

De negatieve punten van de Pixel 5 vind ik oprecht heel erg meevallen!

Het zou voor Pixel 3 eigenaren namelijk een achteruitgang zijn qua speakers en haptic feedback. De Pixel 3 heeft iets voller, uitgebelanceerd geluid, waar de Pixel 5 iets feller is. Maar qua volume gaat de Pixel 5 juist nóg ietsje harder dan de Pixel 3. Ik stond vooral te kijken van het volume van de speaker achter het scherm. Hoewel deze misschien iets te fel is voor mooi geluid, gaat deze wel lekker hard. Overall zou ik de speaker nog zeker een 7,5 geven en is het beter dan een Pixel 3A en zeker vergelijkbaar met een Pixel 4 naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:26
edit: dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door LoeWn op 25-10-2020 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 14:45
Zegt weinig helaas, heel kort onder water geweest en ondiep, dus nauwelijks waterdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Aeonis schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Zegt weinig helaas, heel kort onder water geweest en ondiep, dus nauwelijks waterdruk.
Klopt, de test zegt niets.
De Pixel 5 heeft een IP68 Rating. Dit houdt in:
Wanneer een toestel een IP68-rating heeft gekregen, wil dat dus zeggen dat het waterdicht is voor een langere tijd dan 30 minuten en/of dieper dan 1 meter. Want tot maximaal 30 minuten en maximaal 1 meter diepte is IP67.
https://androidworld.be/t...67-alles-over-waterdicht/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou ik krijg hier binnenkort een nieuwe van Belsimpel. Hopen dat dit scherm er wel netjes in zit, zo niet annuleren en wachten...

Vond trouwens de haptic feedback niet slechter dan de Pixel 3XL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-man
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
jelknab schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:25:
This is standard android feature, have this on my One plus since 2-3 years.

D-Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Wat vinden jullie tot nu toe van de camera?
En wat is de ultra wide modus, de 0.6 zoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Bomb-el schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:45:
Ik mis het zoomen van mijn vorige telefoon wel af en toe, maar de kwaliteit is gewoon super goed, eigenlijk wat je ook schiet, het resultaat is gewoon mooi en veelal bovengemiddeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
OmeJoyo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:04:
[...]

Ik mis het zoomen van mijn vorige telefoon wel af en toe, maar de kwaliteit is gewoon super goed, eigenlijk wat je ook schiet, het resultaat is gewoon mooi en veelal bovengemiddeld :)
Ik ben mijn pixel 2xl gewend. En het blijven mooie plaatjes, maar misschien had ik iets meer verbetering verwacht. Mogelijk kom ik hier nog op terug 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-man
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
Bomb-el schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:45:
I would say it is not 'ultra wide' but rather a wide camera because mostly all phones have 120° ultra wide lense while P5 has 107°. Hence difference of image content between P5's both cameras is not so huge.

D-Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
I'm confused, does it shoot wide angle by default? Or is this a setting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Bomb-el schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:27:
I'm confused, does it shoot wide angle by default? Or is this a setting?
Er zijn twee dingen, a) de ratio van 16:9 (wide crop) of 4:3 (full image) en daarnaast heb je b) de ',6x' modus waar de wijde cameralens gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 14:45
Ik vind het bij de groothoek lens eigenlijk wel fijn dat ze niet voor ultrawide 120° zijn gegaan, maar een iets beschaafdere 107° fov. Je krijgt misschien nét iets minder in beeld, maar je hebt veel minder last van vervorming / fish eye effect, waardoor de foto's bruikbaarder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
True schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:16:
[...]

Er zijn twee dingen, a) de ratio van 16:9 (wide crop) of 4:3 (full image) en daarnaast heb je b) de ',6x' modus waar de wijde cameralens gebruikt wordt.
Thanks! Kon er echt nergens wat over vinden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• clx_
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 02:21
Vandaag mijn Pixel 5 binnen gekregen via Belsimpel, 0 problemen tot zo ver.
VoWiFi (Vodafone) werkt prima, volgende week Vodafone esim proberen.
Geen problemen met bouwkwaliteit. Een mooie upgrade na 4 jaar een S7 gebruikt te hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door clx_ op 25-10-2020 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Yes nu bijna 2 weken zonder case of screen protector. Ik poest hem wel altijd aan het eind van de dag met een mix van desinfecterende spray en water + microfiber doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Heb zelf al verschillende keren nu gehad dat als ik een video opneem en ik stop dat de camera app geforceerd afsluit.. Video ook weg dan. Andere dit probleem ook? Pas na het opnieuw opstarten werkt het weer.

Een foto maken daarintegen gaat prima

[ Voor 9% gewijzigd door Pukson op 26-10-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:59
Pukson schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:04:
Heb zelf al verschillende keren nu gehad dat als ik een video opneem en ik stop dat de camera app geforceerd afsluit.. Video ook weg dan. Andere dit probleem ook? Pas na het opnieuw opstarten werkt het weer.

Een foto maken daarintegen gaat prima
Hoe lang film je?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Ik gebruik hem sowieso zonder case, net als dat ik uiteindelijk met al mijn vorige telefoons ben gaan doen. Na een week intensief gebruik iig nog geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Wat ik zelf wel een beetje irritant vind (ik kom van iOS); als ik een video maak en ik deel deze via Whatsapp dan duurt dat echt lang en volgens mij is dat omdat Android niet comprimeert voordat de video geupload wordt. Bij iOS werd de video eerst gecomprimeerd tot 540p? En daarna supersnel geupload. Ik zit nu vaak minuten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
injectx schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:26:
Wat ik zelf wel een beetje irritant vind (ik kom van iOS); als ik een video maak en ik deel deze via Whatsapp dan duurt dat echt lang en volgens mij is dat omdat Android niet comprimeert voordat de video geupload wordt. Bij iOS werd de video eerst gecomprimeerd tot 540p? En daarna supersnel geupload. Ik zit nu vaak minuten te wachten.
Als ik een video via Whatsapp verstuur, dan kan ik zelf kiezen tussen originele grootte en of compressie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Dat maakt niks uit gisteren een filmpje van 2 minuten. En na drukken op stop kapte de camera ermee. Vandaag gewoon als test 2 sec etc zelfde verhaal. Na reboot is het weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Knamix schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:42:
[...]

Als ik een video via Whatsapp verstuur, dan kan ik zelf kiezen tussen originele grootte en of compressie
Hmm die optie zie ik dan niet meteen.
Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen