Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 14:45
Joster schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

Ging dat een beetje snel? Ik heb sowieso een dual-SIM nodig omdat ik zowel mijn privé als werk simkaart in één telefoon gebruik :)
Heel snel, binnen een paar minuten zelf te doen via de website van T-Mobile. Je krijgt een QR code te zien, die scan je met je telefoon bij de instellingen voor het toevoegen van een nieuwe SIM en dan ben je klaar. Even testen of het werkt en dan kun je je fysieke simkaart weggooien.

[Edit] Bij de Pixel 5 gaat het als volgt: ga naar Instellingen en kies Netwerk en internet. Vervolgens klik je achter "Mobiel netwerk" waar nu je huidige netwerk staat op het plus icoontje. Dan ben je direct op de pagina voor het toevoegen van een nieuwe sim. Onderaan klik je op "In plaats daarvan een simkaart downloaden" voor e-sim, stappen volgen, QR scannen en klaar.

[ Voor 25% gewijzigd door Aeonis op 19-10-2020 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-man
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
https://www.androidpolice...phones-display-and-frame/

Gaps between display and frame.

[ Voor 13% gewijzigd door d-man op 19-10-2020 18:49 ]

D-Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:35
Shit, daar gaan we weer.. Wel typisch dat dit bij Google een probleem blijft. Ik heb meerdere keren gekeken, maar ik denk niet dat ik er last van heb.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:09
Bevalt mij ook goed :) Zelfde formaat als de Pixel 3, mijn vorige telefoon, alleen nu met een groter scherm. Even wennen aan de gestures ipv knoppen, maar bevalt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-08 14:28
Is het niet een beetje spijkers op laag water zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-man
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
https://support.google.co...1994?hl=en&msgid=77741994

Officially reported on google pixel forum as well. Product expert will escalate further.

IP68 rating is in doubt for those defects.

Google is replacing them for few who reported (read in forum)

Annoying to read about this issue.

D-Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
d-man schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:48:
[...]

https://support.google.co...1994?hl=en&msgid=77741994

Officially reported on google pixel forum as well. Product expert will escalate further.

IP68 rating is in doubt for those defects.

Google is replacing them for few who reported (read in forum)

Annoying to read about this issue.
Niet fraai nee. Toch wel big issue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aeonis
Shit dat probleem was mij ook opgevallen! Het viel me op dat in de linkerbovenhoek wat stof tussen het scherm en de behuizing kwam te zitten.

Hier mijn foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drxolPjcJIkJar5EtMB-Thhfub8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nacrOFBJjMqfOakxF8OgKV2j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R52vFhdHQSQCqF158lMOMm5XPgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zqYunYZ14ubWyMI8dWmJ8Ah.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGRgbcUVvjnFuI-tdpndUtuYeVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLGriKXzful5uqkiD01oFNIQ.jpg?f=fotoalbum_large

Het is alleen in de linkerbovenhoek bij de selfie camera. Ik kan het scherm daar ook indrukken, zodat het wel goed aansluit, maar bij loslaten 'veert' het scherm weer terug. Het is echt minimaal, nog niet eens een millimeter, maar wel hinderlijk dat daar stof tussen gaat zitten. Vraag me af hoe het dan met de waterdichtheid gesteld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Aeonis schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:59:
Shit dat probleem was mij ook opgevallen! Het viel me op dat in de linkerbovenhoek wat stof tussen het scherm en de behuizing kwam te zitten.

Hier mijn foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is alleen in de linkerbovenhoek bij de selfie camera. Ik kan het scherm daar ook indrukken, zodat het wel goed aansluit, maar bij loslaten 'veert' het scherm weer terug. Het is echt minimaal, nog niet eens een millimeter, maar wel hinderlijk dat daar stof tussen gaat zitten. Vraag me af hoe het dan met de waterdichtheid gesteld is...
Als ik de reacties moet geloven heeft elke telefoon dit. Ik vraag me af of het echt een probleem is. Hoop het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:06

Hier mijn foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit doet mij een beetje denken aan mijn Pixel 2 waar het scherm ooit van vervangen is. Het bleek dat er een te dikke lijmlaag was geplaatst waardoor het scherm naar boven kwam |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:50

Hier mijn foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daar ben je mooi klaar mee :/
Heel slecht dit van Google -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 13:19
Is het niet 'gewoon' een lijmlaag en hoort die niet net wat dikker te zijn?

Kan me voorstellen dat als het glas direct op het frame rust, dat niet fijn is voor schokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Aeonis schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:17:
[...]

Zelfde stap hier gemaakt. Moest heel even wennen aan het iets kleinere scherm, maar dat ging snel en de telefoon bevalt erg goed tot nu toe! Ik dacht dat de software van Oneplus redelijk vloeiend was door de optimalisaties die zij hebben gedaan, maar de Pixel is toch nog een vooruitgang, alles werkt net even wat soepeler. Dit kan ook te maken hebben met het 90hz scherm. Ik maak daarnaast ook veel gebruik van Google services (thuis Google Home) en de assistant. Dat werkt natuurlijk allemaal erg goed in combinatie met Android 11.

Heb wel via ontwikkelaarsopties de animatie snelheden op 0.5s gezet, dat maakt dat de telefoon nog iets sneller aanvoelt.
Je kunt ook de netwerkinstellingen even aanpassen op Europa, Google heeft standaard ingesteld dat mobile network connection actief blijft wanneer de telefoon met wifi verbonden is. Als je dat uitzet gaat je batterij langer mee maar kun je geen mms meer ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Kevv1990 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:43:
[...]

Gisteren een kleine 7,5 uur screentime hier en nog 24% batterij over. Op een gemiddelde werkdag zou de betterij dus 3(?!) volle dagen meegaan, dat is echt top!

Weet niet of het uitmaakt, maar ik heb slaaptijden ingesteld. Als ik m'n oplader tijdens die uren erin steek, gaat 'ie automatisch op niet storen en volgens mij gaat dan ook automatisch het scherm altijd uit. Wellicht dat de oplossing is voor je?
Gaat het AOD dan ook uit tijdens slaaptijden wanneer je niet oplaadt? Ik laad liever niet naar 100% als ik de batterij toch niet volledig nodig heb (nu met thuiswerken bv)

Edit: Nee, AOD gaat helaas (nog) niet uit:
https://www.androidpolice...isable-always-on-display/
En battery saver kan helaas ook niet op een time schedule worden ingesteld, enkel op % trigger en dan evt als functie van "routine" (maar altijd % afhankelijk)

[ Voor 17% gewijzigd door Japperrrr op 20-10-2020 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Heb de Pixel 5 nu een paar dagen maar het voelt tot nu toe als een achteruitgang ten opzichte van de Pixel 4. Komt vooral door de enorm slechte speakers en haptic feedback. Misschien toch maar een jaartje iPhone deze keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Crim schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:20:
Heb de Pixel 5 nu een paar dagen maar het voelt tot nu toe als een achteruitgang ten opzichte van de Pixel 4. Komt vooral door de enorm slechte speakers en haptic feedback. Misschien toch maar een jaartje iPhone deze keer.
Dit zijn inderdaad wel de grootste minpunten, maar de speakers en haptic feedback zou ik nu ook niet enorm slecht noemen. Maar dus wel een achteruitgang in vergelijking met de Pixel 4. Ook het ontbreken van de squeeze for assistant is voor mij een minpunt.

Maar in ruil heb je 8GB ram, 4K 60 video, een wide angle lens, grotere batterij en (eindelijk) een symmetrisch design.
Ik kom van de 4XL dus het kleiner formaat van de 5 voelt voor mij wel prettig aan.

Maar het is inderdaad wel jammer dat Google niet all-in gaat op de basics van een smartphone en minder inzet op al de extra bells and whistles...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japperrrr
Crim schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:20:
Ik vind de haptic feedback en speakers inderdaad ook wel echt matig. Als je de haptic feedback test door bijvoorbeeld op de statusbar te tikken dan is de daaropvolgende trilling eigenlijk amper voelbaar. Ja, hij is waarneembaar, maar alleen omdat ik het hoor. En dat is juist wat je niet wilt...
Dan die speaker, echt, wáárom Google? Volgens mij koopt 90% van de gebruikers dit toestel juist voor het no-nonsense design. Die "ontbrekende" in-display fingerprint scanner stoort me dan ook totaal niet, maar waarom ze dan ineens fratsen uithalen zoals een in-display speaker is me een raadsel. Ook de telelens vind ik overigens een groot gemis. Het was mooi geweest als we bovenop die 2x digitale zoom ook nog 2.5x optische zoom hadden gehad, dan was het zoombereik tweeënhalf keer zo groot geweest.

Verder prima toestel hoor en ik ben er blij mee, maar het is op bepaalde fronten weer op z'n Googles: net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Japperrrr schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Ik vind de haptic feedback en speakers inderdaad ook wel echt matig. Als je de haptic feedback test door bijvoorbeeld op de statusbar te tikken dan is de daaropvolgende trilling eigenlijk amper voelbaar. Ja, hij is waarneembaar, maar alleen omdat ik het hoor. En dat is juist wat je niet wilt...
Dan die speaker, echt, wáárom Google? Volgens mij koopt 90% van de gebruikers dit toestel juist voor het no-nonsense design. Die "ontbrekende" in-display fingerprint scanner stoort me dan ook totaal niet, maar waarom ze dan ineens fratsen uithalen zoals een in-display speaker is me een raadsel. Ook de telelens vind ik overigens een groot gemis. Het was mooi geweest als we bovenop die 2x digitale zoom ook nog 2.5x optische zoom hadden gehad, dan was het zoombereik tweeënhalf keer zo groot geweest.

Verder prima toestel hoor en ik ben er blij mee, maar het is op bepaalde fronten weer op z'n Googles: net niet.
Het gebrek aan de telelens ben ik het zeker mee eens. De haptic feedback is voor mij prima, maar snap jullie punt.

Speakers zijn niet zo beroerd als ik had gedacht, ik gebruik deze eerlijk gezegd ook zelden.

Verder is de prijs kwaliteit natuurlijk uitstekend icm de Bose headset.

Ik wist de consessies van te voren en heb getwijfeld over de pixel 4. Maar de accuduur en design wegen voor mij zwaarder. Bovendien is de pixel 4 nog duurder ook...

Het formaat is ook echt heel erg fijn en het toestel is heerlijk smooth. (Zoals alle pixels)

Zoveel mensen, zoveel wensen I guess

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:13
TheFes schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:35:
Ik heb sinds gisteren ook mijn Pixel 5, bevalt goed. Prima upgrade vanaf een Pixel 2.

Echter staat er op mijn lockscreen een alarm icoon, en soms ook in de taakbalk. Op het lockscreen staat er wel een tijd achter, maar die schuift telkens op. Er gaat dus geen alarm af.

Iemand een idee waar dit vandaan komt, en hoe ik het weg krijg?

[Afbeelding]
Even mezelf quoten, maar ik heb gevonden waar dit door komt
Het was een instelling van Tasker (reliable alarm). Helpt blijkbaar om Tasker actief te houden op de achtergrond.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Bomb-el schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Het gebrek aan de telelens ben ik het zeker mee eens. De haptic feedback is voor mij prima, maar snap jullie punt.

Speakers zijn niet zo beroerd als ik had gedacht, ik gebruik deze eerlijk gezegd ook zelden.

Verder is de prijs kwaliteit natuurlijk uitstekend icm de Bose headset.
Die haptic feedback dat is ook maar net wat je gewend bent. Ik kom net van een iPhone 7 Plus af en dan is het echt wel een flinke stap terug.

De speakers zijn idd zo beroerd nog niet, maar je kunt ze ook moeilijk "goed" noemen (hooguit "goed genoeg") en dat is jammer want volgens mij was het niet nodig om de speakergrill weg te laten.

Prijs-kwaliteit idd nog steeds echt top, vandaar dat ik er uiteindelijk ook wel mee kan leven. Maar ik weet niet of ik weer 4 jaar met dit toestel ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 13:56
Ik heb even wat zitten zoeken, en heb wat dingen nagevraagd m.b.t. 5G en het niet weergeven hiervan.
Het blijkt dat we in Nederland op dit moment nog 4G+ hebben. Dit zit dus tussen 4G en 5G in, en het lijkt erop dat sommige toestellen dus 4G+ als 5G weergeven.

Een vriend attendeerde mij erop dat de nieuwe 5G specificaties aangeven dat je als fabrikant mag bepalen wanneer je 5G weergeeft in het scherm. Als de telefoon dus een bepaalde frequentie in de buurt van 5G (4G+ bijvoorbeeld) ontvangt, mag je als fabrikant 5G weergeven.

Dit verklaart ook waarom T-mobile dus nog bezig is met de uitrol, en nog niet over het volle 5G spectrum uitzend.

Ik ben geen zend-amateur, en heb geen diepgaande kennis van mobiele netwerken. Maar dit klonk als een plausible verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
patatman12 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:41:
Ik heb even wat zitten zoeken, en heb wat dingen nagevraagd m.b.t. 5G en het niet weergeven hiervan.
Het blijkt dat we in Nederland op dit moment nog 4G+ hebben. Dit zit dus tussen 4G en 5G in, en het lijkt erop dat sommige toestellen dus 4G+ als 5G weergeven.

Een vriend attendeerde mij erop dat de nieuwe 5G specificaties aangeven dat je als fabrikant mag bepalen wanneer je 5G weergeeft in het scherm. Als de telefoon dus een bepaalde frequentie in de buurt van 5G (4G+ bijvoorbeeld) ontvangt, mag je als fabrikant 5G weergeven.

Dit verklaart ook waarom T-mobile dus nog bezig is met de uitrol, en nog niet over het volle 5G spectrum uitzend.

Ik ben geen zend-amateur, en heb geen diepgaande kennis van mobiele netwerken. Maar dit klonk als een plausible verhaal.
Tweakers heeft hier onlangs ook een artikel over geplaatst:
reviews: Getest: 5g in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06-2022
Shit dat probleem was mij ook opgevallen! Het viel me op dat in de linkerbovenhoek wat stof tussen het scherm
Dit merkte ik de eerste dag ook al op. Telefoon nog geen uur in m'n broekzak gehad en er zat al wat stof tussen. Bij mij is die rand wel iets minder heftig dan bij jou hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
Heeft iemand hier al die Bose actie succesvol ingevuld? Hoe hebben jullie het gedaan met UK/FR/DE afleveradres?
Ik heb op Amazon UK gekocht, met NL adres natuurlijk. Is dit een issue? En zou ik een doorstuurservice kunnen gebruiken voor die Bose actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Kevv1990 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:24:
Heeft iemand hier al die Bose actie succesvol ingevuld? Hoe hebben jullie het gedaan met UK/FR/DE afleveradres?
Ik heb op Amazon UK gekocht, met NL adres natuurlijk. Is dit een issue? En zou ik een doorstuurservice kunnen gebruiken voor die Bose actie?
Ik denk dat een NL adres niet gaat werken, in de FAQ geven ze ook aan dat ze dat niet gaan doen. Ik ga gebruik maken van een doorstuurservice, niet geschoten is altijd mis. Ik voldoe alleen nog niet aan de voorwaarden, moet nog een weekje wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door TheRicolaa10 op 20-10-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Kevv1990 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:24:
Wordt uitgebreid besproken in het levertijden topic.
Je moet in ieder geval een leveradres hebben in het land waar je besteld hebt. In jouw geval UK dus.
Max 2 per adres (huishouden volgens voorwaarden) dus dat kan issues opleveren bij een doorstuurservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
Oke helder. Ik ga het gewoon proberen met een doorstuurservice, want idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitt96
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-03-2021
Gisteren een T-Mobile eSim geinstalleerd. Erg eenvoudig zoals al werd genoemd.
Heeft helaas niet het gewenste effect op 5G gehad. Nog steeds alleen 4G.
Maar zoals al eerder genoemd is, heeft het te maken met de combinatie 4G+ en 5G dat we nog in NL hebben.

Dit gaf T-Mobile zelf als antwoord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShMvjhl6RNw-VC6nc0jE0NuLMpc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FGK4tU0EDDd0DuBM2ya1ETLE.jpg?f=user_large

Heeft verder iemand problemen met "Niet Storen" ?

Ik heb verschillende contacten met een Ster gemarkeerd.
Wanneer zij mij bellen, zal ik de ringtone wel moeten horen dus.
Gebeurt niet. Blijft compleet stil bij zowel contact met als zonder ster.

Werkte voorheen op mijn Pixel 4 prima. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Japperrrr schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Die haptic feedback dat is ook maar net wat je gewend bent. Ik kom net van een iPhone 7 Plus af en dan is het echt wel een flinke stap terug.

De speakers zijn idd zo beroerd nog niet, maar je kunt ze ook moeilijk "goed" noemen (hooguit "goed genoeg") en dat is jammer want volgens mij was het niet nodig om de speakergrill weg te laten.

Prijs-kwaliteit idd nog steeds echt top, vandaar dat ik er uiteindelijk ook wel mee kan leven. Maar ik weet niet of ik weer 4 jaar met dit toestel ga doen.
Ik kom zelf ook van een iPhone XS Max af en iPhone haptics zijn toch wel even een ander verhaal. De Pixel 5 haptics voelen in sommige gevallen wat cheap aan omdat je het hoort trillen. Speakers zijn best prima, heb er een equalizer op toegepast met Wavelet, al wat beter nu.

Down the line is de Pixel 5 met de gratis Bose koptelefoon gewoon een no-brainer. Heel vloeiende ervaring en de symmetrische bezels zijn echt een verademing tegenover alle toestellen tegenwoordig die dat nét niet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoStok
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-09 21:33
Ik heb de Pixel 5 sinds vanochtend in gebruik (nogmaals bedankt Bomb-el!) en dat bevalt tot nu toe zeer goed. Kom van een OnePlus 5t dus het is qua hardware een flinke verbetering. Ben tot nu toe zeer te spreken over de snelheid, 90hz scherm en de camera. Ook was ik bang dat het toestel een stuk langzamer zou opladen dan de OnePlus gezien de 18w oplader maar ook dat valt reuze mee. Het toestel was binnen een uur van 20% naar 100%. Batterijduur lijkt daarbij zeer goed al is het nog vroeg om dat goed te kunnen beoordelen.
Er zijn wel twee dingen die opvallen, wellicht dat andere Tweakers hier antwoord op weten:

- de wittinten lijken een stuk geler tenopzichte van de OnePlus, dit is het geval bij alle mogelijke kleursettings.Is dit bij anderen ook het geval?
- Het lijkt alsof er onderaan het toestel twee speakers zitten maar daarvan werkt alleen degene rechts van de USB-C poort. Is dat bij iedereen zo? EDIT: in de teardown van de Pixel 4a zie ik dat er daar ook maar één speaker onderaan het toestel zit, dan zal dat bij de 5 ook wel zo zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door NicoStok op 20-10-2020 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
NicoStok schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:53:
Ik heb de Pixel 5 sinds vanochtend in gebruik en dat bevalt tot nu toe zeer goed. Kom van een OnePlus 5t dus het is qua hardware een flinke verbetering. Ben tot nu toe zeer te spreken over de snelheid, 90hz scherm en de camera. Ook was ik bang dat het toestel een stuk langzamer zou opladen dan de OnePlus gezien de 18w oplader maar ook dat valt reuze mee. Het toestel was binnen een uur van 20% naar 100%. Batterijduur lijkt daarbij zeer goed al is het nog vroeg om dat goed te kunnen beoordelen.
Er zijn wel twee dingen die opvallen, wellicht dat andere Tweakers hier antwoord op weten:

- de wittinten lijken een stuk geler tenopzichte van de OnePlus, dit is het geval bij alle mogelijke kleursettings.Is dit bij anderen ook het geval?
- Het lijkt alsof er onderaan het toestel twee speakers zitten maar daarvan werkt alleen degene rechts van de USB-C poort. Is dat bij iedereen zo?
De wittinten verschillen van toestel tot toestel. Sommige zijn koeler (blauw) en de andere warmer (geel).
Daarnaast is het bij OLED schermen (zoals op de pixel 5 en Oneplus 5t) een loterij welk scherm je krijgt. De OLED schermen worden in de fabriek uit 1 groot OLED "blad" gesneden en als ik het goed begrijp zijn de schermen langs de buitenrand van dit "blad" van slechtere kwaliteit dan diegene die meer uit de binnenkant gesneden worden.

De twee speakers onderaan is er eigenlijk maar eentje. De ene is een speaker en de andere is een microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
NicoStok schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:53:
- Het lijkt alsof er onderaan het toestel twee speakers zitten maar daarvan werkt alleen degene rechts van de USB-C poort. Is dat bij iedereen zo? EDIT: in de teardown van de Pixel 4a zie ik dat er daar ook maar één speaker onderaan het toestel zit, dan zal dat bij de 5 ook wel zo zijn.
1) Ja, viel mij ook op dat het wat geler is dan m'n Pixel 3. Neig zelfs naar een heeeel lichtbruin tintje ofzo. De kleurinstellingen op 'natuurlijk' of 'versterkt' maken het imo niet beter.

2) Yep, ook hier alleen geluid uit het deel rechs van de usb-c poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visser75
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-09-2023
Beste Tweakers,

Sinds vorige week in bezit van de pixel 5 met de mooie kleur sorte saga, de telefoon voldoet op alle vlakken aan mijn verwachtingen behalve dat ik niet kan niet wennen aan het compacte formaat.... komend van een Galaxy A71 6.7"
Zijn er mensen die hetzelfde ervaren en is het gewoon een kwestie van wennen? Ik neig elke keer weer naar mijn oude Samsung met z'n vage figerprint scanner en de heerlijke (over)saturated colors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Display is voor mij juist te groot. Kan niet goed met mijn duim de status bar naar beneden slepen. En sommige knoppen, zoals het direct naar beneden scrollen in de browser, staan te laag. Dus dat is wennen van de pixel 2.

Vraagje, hoe open je beetje makkelijk je recent geopende apps?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:17
Ik ben vandaag de mijne ook gaan gebruiken.
Vind het tot nu toe een fijn toestel. Ik kom van een Samsung S7 af. Bellen vond ik goed klinken. En ook met luidspreker aan bellen ging goed.
Voor mijn gevoel is het zelfs beter dan de S7

Verder ben ik nog niet aan het testen gegaan.
Maar gewoon het algemene gebruik vind ik al wel prettig.
Mijn scherm zit er wel goed op, ik heb de problemen zoals hier boven niet. Gedurende de dag kan ik volgens de telefoon steeds langer met de accu.
Eerst gaf hij aan tot 1:00 nu tot 4:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:17
MrVegeta schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:09:
Display is voor mij juist te groot. Kan niet goed met mijn duim de status bar naar beneden slepen. En sommige knoppen, zoals het direct naar beneden scrollen in de browser, staan te laag. Dus dat is wennen van de pixel 2.

Die recent geopende apps heb ik ook mee zitten stoeien. Ik doe nu met het witte balkje in het midden onder eerst klein beetje naar rechts vegen, en dan het beeld naar het midden slepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:15

Ik open deze door op het witte balkje onder aan het scherm vast te houden en een cm naar boven te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
De overstap gemaakt van mijn Galaxy S8. Tot nu toe positief over het toestel, snel, vloeiend en weinig bloatware. Doet me een beetje denken aan het Nexus tijdperk. De batterij is top, camera nog niet echt uitgeprobeerd, morgen maar eens doen. Ik heb wel wat issues met de vingerscan, 8/10 keer kan hij m'n vinger niet herkennen, het sliden voor de notificaties werkt dan weer wel gek genoeg. Iemand anders die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM1337
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-08-2021
Iemand al ervaring met een goed hoesje? Merk dat de camera toch wel erg kwetsbaar is voor krassen. Ik zou het liefst het officiële Google hoesje kopen, maar dat gaat weer een lastig verhaal worden.

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:45
spencer_830 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:38:
[...]

Ik open deze door op het witte balkje onder aan het scherm vast te houden en een cm naar boven te bewegen.
Voor mij gevoel is dit wel langzamer en wat gevoeliger dan de semi swipe/toetsen hiervoor op Android (Pixel 2).

Sinds vandaag ook een gelukkige eigenaar! Helemaal tevreden d:)b Alleen ook ik vind de "tril motor" wel echt van een slechtere kwaliteit dan ik gewend ben van Google... Al zal het ook een beetje wennen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoStok
Display is voor mij juist te groot. Kan niet goed met mijn duim de status bar naar beneden slepen.
Dit doe ik door met mijn wijsvinger over de vingerafdruk scanner naar beneden te vegen, daarmee komt de statusbar inclusief snelkoppelingen wel binnen bereik. Erg handige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoStok
RM1337 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:47:
Iemand al ervaring met een goed hoesje? Merk dat de camera toch wel erg kwetsbaar is voor krassen. Ik zou het liefst het officiële Google hoesje kopen, maar dat gaat weer een lastig verhaal worden.

Hoor het graag!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWK-K__-Ay69QtT7gSSkJbLsOw0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pVOxXy8BVOjY3porW6s4eFV1.jpg?f=user_large
Heb zelf deze sinds vandaag. Was maar €12,- en ik gebruik hem tot de officiële van Google beschikbaar komt. Bevalt prima en heeft een hele goede pasvorm. Voelt een stuk veiliger aan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
NicoStok schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:47:
[...]

[Afbeelding]
Heb zelf deze sinds vandaag. Was maar €12,- en ik gebruik hem tot de officiële van Google beschikbaar komt. Bevalt prima en heeft een hele goede pasvorm. Voelt een stuk veiliger aan zo.
Die heb ik ook besteld aan de hand van dit filmpje:
YouTube: Google Pixel 5 Case - Cheap But Great Cases from Amazon

Kost niet veel en ziet er prima uit zo te zien. Vervolgens wacht ik ook tot het hoesje van Google eenvoudiger in Nederland te verkrijgen is, of een andere leverancier met mooie hoesjes komt. Die van Spigen wil ik niet door de onnodige speaker cutout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
NicoStok schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:44:
[...]

Dit doe ik door met mijn wijsvinger over de vingerafdruk scanner naar beneden te vegen, daarmee komt de statusbar inclusief snelkoppelingen wel binnen bereik. Erg handige optie.
Is dat ergens in te stellen? Kan het nergens vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeonis
Knamix schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:33:
[...]

Is dat ergens in te stellen? Kan het nergens vinden :)
Bij de instellingen zoeken op 'vinger'. Dan staat er ergens 'over vingerafdruk scanner swipen'.

Op de homescreen kun je trouwens ook midden op het scherm de statusbar naar beneden halen, hoeft niet vanuit bovenin.

[ Voor 30% gewijzigd door Aeonis op 20-10-2020 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Het zit onder instellingen -> systeem -> gebaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goeie tips! Wat denken jullie, veelvuldig draadloos laden, slecht voor de accu op lang termijn?

[ Voor 79% gewijzigd door MrVegeta op 20-10-2020 22:17 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
MrVegeta schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:16:
Goeie tips! Wat denken jullie, veelvuldig draadloos laden, slecht voor de accu op lang termijn?
Denk dat het wel meevalt. Ben geen expert wat batterijen betreft, maar volgens mij gaat het voornamelijk om de warmte die bij laden vrijkomt wat schadelijk is? De laadsnelheden bij de Pixel zijn redelijk normaal, geen hele gekke snellaadfuncties met hoge wattages, dus dat zou de batterijduur ten goede moeten komen. Een kwalitatieve draadloze lader zal ook wel verschil kunnen maken denk ik.

Vervolgens gaat het denk ik meer om je 'laadgewoontes' dan de laadmethode, tussen de 50% en 80% houden schijnt het best te zijn? Niet te vaak helemaal leeg laten lopen en ook niet langere periodes op 100% houden zonder gebruik.

Zelf doe ik ongeveer 2 jaar met een telefoon en dan wil ik graag een nieuwe, dus ik doe niet al te veel moeite om de batterij gezond te houden, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Heeft de Pixel/Android 11 eigenlijk een slimme laadfunctie? Dus zorgen dat je accu net op 100% is zodra je wekker gaat, en niet om 1 uur 's nachts al, zodat hij niet de hele nacht op 100 blijft staan?

[ Voor 8% gewijzigd door Aeonis op 21-10-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubzman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-09 16:49
wel jammer dat de ambient mode aleen maar geactiveerd kan worden blijkbaar op de pixel stand.
Op een andere (Anker) wireless krijg ik het niet voor elkaar.
Bron

[ Voor 91% gewijzigd door rubzman op 21-10-2020 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japperrrr
Kevv1990 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:43:
[...]
Weet niet of het uitmaakt, maar ik heb slaaptijden ingesteld. Als ik m'n oplader tijdens die uren erin steek, gaat 'ie automatisch op niet storen en volgens mij gaat dan ook automatisch het scherm altijd uit. Wellicht dat de oplossing is voor je?
Heb het nu op deze manier gefixt maar met een kanttekening: om AOD uit te schakelen tijdens sleeping mode heb je de beta versie van de digital wellbeing app nodig. Die verkrijg je door rechtsboven op bèta te klikken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiKTh2UYZH1KKzxjFAM21SEXmJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7IUMxr74uwzbkiStdPECZDhz.png?f=fotoalbum_large

Bij mij was de instellingen in eerste instantie niet beschikbaar maar gisteravond kreeg ik bij het ingaan van de bedtime een extra notificatie over dat AOD uitgeschakeld zal worden. En de extra instellingen is inmiddels zichtbaar. Vannacht niet één procent batterij verloren *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Het probleem met de uitvallende top speaker is trouwens weer teruggekomen, gisteren met wat YouTube kijken viel die weer een paar keer uit. Hij lijkt ook echt langzaam uit te faden en na 10 seconden weer in te faden. Heel raar iig, moet wel een software issue zijn dus ik denk dat dit alle Pixels treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjeno
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 16:02
Ik heb sinds gisteren mijn Pixel 5 binnen, maar bij mij lijkt de software nog wat te rammelen want ik heb de volgende symptomen:
  • Regelmatige volledige hangs van het toestel: het scherm bevriest en accepteert geen input meer, ook de knoppen doen niets meer. Na zo'n 10-15 seconden reboot het toestel en doet alles het weer. (De reboot is vrij snel, dus ik weet niet zeker of het een volledige "from scratch" reboot is, of dat er enkel wat processen worden gerecycled)
  • Zeer regelmatig verschijnt er iets dat op een niet goed functionerende pixel lijkt, steeds op dezelfde plek op het scherm: bovenin in het midden van de statusbalk. Het is iets groter dan een enkel pixel, en het knippert een beetje. Ik heb niet het idee dat het een probleem met het scherm is, want soms is het volledig weg (het treedt sowieso pas zo'n 20-30 seconden na een full boot op) en als ik in de bootloader het scherm met de barcodes oproep (da's een volledig witte achtergrond) treedt het probleem nooit op. Foto (even doorklikken want het is duidelijker op de volledige foto): Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPrMzbGn0d6bo7-7iXvuk4Fh9FI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E2GAmXFaJfaVGYryYrYdra3C.png?f=fotoalbum_large
Mijn onderbuikgevoel zegt dat dit eerder een software- dan een hardwareprobleem is. Komt dit iemand bekend voor?

EDIT: Zie nu net op https://support.google.co.../answer/6010316#proximity dat dit laatste weleens de proximitysensor zou kunnen zijn, maar als dat zo is dan is dat ding achterlijk goed zichtbaar en knippert behoorlijk... maar niet altijd, want soms is hij helemaal niet zichtbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door jurjeno op 21-10-2020 13:28 . Reden: Uiteraard binnen 2 minuten na posten een uitleg van Google gevonden over de proximity sensor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
Na een paar dagen gebruik van de Pixel 5 ben ik heel tevreden met het toestel (vooral de batterij!). Wat wel echt om te janken is, is foto's maken buiten de Camera app om (zoals Snapchat, Instagram, Whatsapp, etc.) Daar krijg ik echt amper scherpe foto's uit, en als dat al lukt dan zijn de kleuren belabberd en veel te zacht - Wordt echt heel veel via de software gecorrigeerd lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
jurjeno schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:22:
Ik heb sinds gisteren mijn Pixel 5 binnen, maar bij mij lijkt de software nog wat te rammelen want ik heb de volgende symptomen:
  • Regelmatige volledige hangs van het toestel: het scherm bevriest en accepteert geen input meer, ook de knoppen doen niets meer. Na zo'n 10-15 seconden reboot het toestel en doet alles het weer. (De reboot is vrij snel, dus ik weet niet zeker of het een volledige "from scratch" reboot is, of dat er enkel wat processen worden gerecycled)
  • Zeer regelmatig verschijnt er iets dat op een niet goed functionerende pixel lijkt, steeds op dezelfde plek op het scherm: bovenin in het midden van de statusbalk. Het is iets groter dan een enkel pixel, en het knippert een beetje. Ik heb niet het idee dat het een probleem met het scherm is, want soms is het volledig weg (het treedt sowieso pas zo'n 20-30 seconden na een full boot op) en als ik in de bootloader het scherm met de barcodes oproep (da's een volledig witte achtergrond) treedt het probleem nooit op. Foto (even doorklikken want het is duidelijker op de volledige foto): [Afbeelding]
Mijn onderbuikgevoel zegt dat dit eerder een software- dan een hardwareprobleem is. Komt dit iemand bekend voor?
Nee geen last van. Het enige wat mij niet lukt is Chrome updaten.

Wel vervelend man!! Hopelijk verhelpt een update de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dat tweede is al in dit topic behandeld, even de zoeken, ik dacht dat het iets met motion detector o.i.d. was.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10

• Zeer regelmatig verschijnt er iets dat op een niet goed functionerende pixel lijkt, steeds op dezelfde plek op het scherm: bovenin in het midden van de statusbalk. Het is iets groter dan een enkel pixel, en het knippert een beetje. Ik heb niet het idee dat het een probleem met het scherm is, want soms is het volledig weg (het treedt sowieso pas zo'n 20-30 seconden na een full boot op) en als ik in de bootloader het scherm met de barcodes oproep (da's een volledig witte achtergrond) treedt het probleem nooit op. Foto (even doorklikken want het is duidelijker op de volledige foto): [Afbeelding]
[/list]
Dat ziet er uit als de proximity sensor, als je flip to sssh uitzet dan zou het opgelost moeten zijn.
Kevv1990 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:25:
Na een paar dagen gebruik van de Pixel 5 ben ik heel tevreden met het toestel (vooral de batterij!). Wat wel echt om te janken is, is foto's maken buiten de Camera app om (zoals Snapchat, Instagram, Whatsapp, etc.) Daar krijg ik echt amper scherpe foto's uit, en als dat al lukt dan zijn de kleuren belabberd en veel te zacht - Wordt echt heel veel via de software gecorrigeerd lijkt me?
Ik denk dat dat te maken heeft met de camera api, ik weet niet of de optimalisatie ook werkt via whatsapp of instagram.

[ Voor 22% gewijzigd door TheRicolaa10 op 21-10-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Kevv1990 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:25:
Bij mijn Pixel 4 XL is dat ook zo. Foto's uit Whatsapp zijn niet al te best en blijkbaar mist er inderdaad wat post-processing.

Zeer regelmatig verschijnt er iets dat op een niet goed functionerende pixel lijkt, steeds op dezelfde plek op het scherm: bovenin in het midden van de statusbalk.
Ik heb een S10 gehad en daar had het te maken met een motion sensor. Tijdens het bellen kwam hij naar voren, op andere momenten niet. Vroeger zat dat natuurlijk in de bezel maar daar is nu geen ruimte meer voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
TheRicolaa10 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:26:
Ik denk dat dat te maken heeft met de camera api, ik weet niet of de optimalisatie ook werkt via whatsapp of instagram.
J0YR1D3R schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:27:
Bij mijn Pixel 4 XL is dat ook zo. Foto's uit Whatsapp zijn niet al te best en blijkbaar mist er inderdaad wat post-processing.
Wat ik dan wel vreemd vind, is dat de foto pas verneukt wordt op het moment dat je op de 'sluiterknop' drukt. Als ik bijv. Snapchat open is alles scherp en kleuren OK, maar zodra je op de foto maken knop klikt verspringt alles naar onscherp/zacht/verkleurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjeno
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 16:02
True schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:25:
[ witte flikkerende stip bovenin het scherm]

Dat tweede is al in dit topic behandeld, even de zoeken, ik dacht dat het iets met motion detector o.i.d. was.
Hmm, ik had dit topic doorzocht en niets gevonden, net helemaal doorgelezen maar ik ben het niet tegengekomen. Misschien ergens anders tegengekomen?

Anyway, het flikkeren is inderdaad vrijwel zeker de proximity sensor. Ik had de Home Assistant app erop staan, en die was blijkbaar geconfigureerd om die sensor vaak uit te lezen. Ik gebruik die app niet echt, dus heb die er nu afgegooid om te kijken wat dat met die sensor doet. Hopelijk zijn de crashes daarmee ook weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Kevv1990 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

[...]

Wat ik dan wel vreemd vind, is dat de foto pas verneukt wordt op het moment dat je op de 'sluiterknop' drukt. Als ik bijv. Snapchat open is alles scherp en kleuren OK, maar zodra je op de foto maken knop klikt verspringt alles naar onscherp/zacht/verkleurd
Snapchat gedraagt zich sowieso vreemd op Android. Op een iPhone komen er betere foto's uit. Ik heb ooit ergens iets gelezen dat Snapchat letterlijk een screenshot neemt ipv de camera api te gebruiken. Of dat nu nog zo is, geen idee.

Edit: https://www.google.com/am...h-worse-android-ios%3famp

[ Voor 9% gewijzigd door TheRicolaa10 op 21-10-2020 14:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
jurjeno schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Hmm, ik had dit topic doorzocht en niets gevonden, net helemaal doorgelezen maar ik ben het niet tegengekomen. Misschien ergens anders tegengekomen?

Anyway, het flikkeren is inderdaad vrijwel zeker de proximity sensor. Ik had de Home Assistant app erop staan, en die was blijkbaar geconfigureerd om die sensor vaak uit te lezen. Ik gebruik die app niet echt, dus heb die er nu afgegooid om te kijken wat dat met die sensor doet. Hopelijk zijn de crashes daarmee ook weg. :)
Was in het Levertijden topic inderdaad: patatman12 in "[Google Pixel 5] Levertijden en prijzen"

Dit leek de oplossing te zijn: Aurora in "[Google Pixel 5] Levertijden en prijzen" Hier nog wat verder info: patatman12 in "[Google Pixel 5] Levertijden en prijzen"

[ Voor 6% gewijzigd door Joster op 21-10-2020 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:17
Toestel is hier ook binnen via Belsimpel. Tot nu toe heerlijk toestel, mooi formaat ook!

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:49

Alaksandus

Vae puto deus fio

Heb het toestel sinds het weekend in gebruiken ben er heel content mee. Kom van een Sony XZ3 af en dit toestel heeft de juiste afmeting en is veel lichter.

Enige waar ik tegenaan loop is de Play Store. Zeker toen ik alle apps ging installeren merkte ik dat het via WiFi enorm traag ging en regelmatig stopte met downloaden. Met 4G niets aan de hand.

In Chrome en Speedtest app de snelheid testen van WiFi geeft aan dat er niets aan de hand is. Het is dus de combinatie Play Store en WiFi dat niet fatsoenlijk werkt. Heb nu allemaal app updates in de lijst staan die maar niet gedownload worden.

Andere mensen hier ook last van?

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:12
Kan iemand "hey Google" werkend krijgen? Het maakt niet uit welke taal ik mijn telefoon zet (Nederlands, English (UK), English(US)) en nog steeds krijg ik de melding "Deze functie is momenteel niet beschikbaar voor deze taal".

Ben ik de enige met dit probleem of hoe kan ik dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Horatius schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:51:
Kan iemand "hey Google" werkend krijgen? Het maakt niet uit welke taal ik mijn telefoon zet (Nederlands, English (UK), English(US)) en nog steeds krijg ik de melding "Deze functie is momenteel niet beschikbaar voor deze taal".

Ben ik de enige met dit probleem of hoe kan ik dit fixen?
Hoe staan je instellingen onder apps & notifications -> assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:12
TheRicolaa10 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

Hoe staan je instellingen onder apps & notifications -> assistant?
Die stuurt mij naar een pagina met andere assistent instellingen maar heb ik hetzelfde probleem dat dit niet beschikbaar is in deze taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
@Horatius Apart, bij mij werkt het perfect, ik heb de taal op "English (United States)" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
EDIT: Zie nu net op https://support.google.co.../answer/6010316#proximity dat dit laatste weleens de proximitysensor zou kunnen zijn, maar als dat zo is dan is dat ding achterlijk goed zichtbaar en knippert behoorlijk... maar niet altijd, want soms is hij helemaal niet zichtbaar.
Ik zag deze vandaag pas voor het eerst. Volgens mij was het Google Maps wat deze proximity sensor nog steeds deed uitlezen op de achtergrond. Deze gesloten, nergens last van. Ik zou eens de apps in je App drawer een voor een sluiten, kijken bij welke App het weg gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• injectx
Kevv1990 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

[...]
Volgens mij doet de Whatsapp App zelf nog iets om het beeld te verbeteren. Als je dan een foto maakt, is dat effect weer weg en krijg je gewoon een ruwe foto zonder enige post processing. Jammer dat third party Apps de camera api niet kunnen aanspreken.

Heb het zelf ook eens geprobeerd. Foto zonder enige post-processing(Whatsapp):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMC8rhW3XsLU4J5tgVjqVRMerAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i83Y77DYQEDA7QQE0ZJo8gFM.jpg?f=fotoalbum_large

met night mode:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfWXLFEx2CDYdkDvjSKDYk5opUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BOGQiOTY6SCBzWee3xtWjKzQ.jpg?f=fotoalbum_large

Het is bijna ongelofelijk hoe Google's post-processing uit een foto als de eerste toch zo'n mooie foto geperst krijgt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Alaksandus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:45:
Heb het toestel sinds het weekend in gebruiken ben er heel content mee. Kom van een Sony XZ3 af en dit toestel heeft de juiste afmeting en is veel lichter.

Enige waar ik tegenaan loop is de Play Store. Zeker toen ik alle apps ging installeren merkte ik dat het via WiFi enorm traag ging en regelmatig stopte met downloaden. Met 4G niets aan de hand.

In Chrome en Speedtest app de snelheid testen van WiFi geeft aan dat er niets aan de hand is. Het is dus de combinatie Play Store en WiFi dat niet fatsoenlijk werkt. Heb nu allemaal app updates in de lijst staan die maar niet gedownload worden.

Andere mensen hier ook last van?
Nee, ik moest iets van 150 apps downloaden en dit verliep zeer snel en soepel.

Ben ook echt blij dat ik geen scherm heb wat niet goed aansluit.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Slaapje schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:02:
[...]
Ben ook echt blij dat ik geen scherm heb wat niet goed aansluit.
Dan toch even een check.. kun jij met een papiertje (biljet bijv.) tussen het scherm en het frame in?

Edit: ik denk namelijk dat er twee verschillende obvattingen zijn over het Pixel 5 gap issue:
  1. Een opening tussen frame en display. Echter overal gelijk en je kunt er alleen met een papiertje tussen.
  2. Een opening tussen frame en display. Echter ongelijk, bijvoorbeeld veel meer bij de camera linksboven dan de rest van het toestel. Hier past zelfs een nagel tussen.

[ Voor 41% gewijzigd door injectx op 21-10-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 18:15
Jammer, ik had de Pixel 5 besteld maar wat bleek? Dat mijn Orange provider (BE) geen eSIM ondersteunt voor corporate nummers... desondanks dat ik het duurst mogelijk GSM abo heb bij hen =\

Mijn privé nummer is een prepaid kaart en kan nergens terecht om van deze een eSIM te maken (tenzij abonnement nemen maar dat is dom natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
injectx schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

Dan toch even een check.. kun jij met een papiertje (biljet bijv.) tussen het scherm en het frame in?

Edit: ik denk namelijk dat er twee verschillende obvattingen zijn over het Pixel 5 gap issue:
  1. Een opening tussen frame en display. Echter overal gelijk en je kunt er alleen met een papiertje tussen.
  2. Een opening tussen frame en display. Echter ongelijk, bijvoorbeeld veel meer bij de camera linksboven dan de rest van het toestel. Hier past zelfs een nagel tussen.
Papiertje krijg ik er inderdaad tussen, maar overal even wijd en meer krijg ik er zeker niet tussen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevv1990
TheRicolaa10 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:05:
[...]

Snapchat gedraagt zich sowieso vreemd op Android. Op een iPhone komen er betere foto's uit. Ik heb ooit ergens iets gelezen dat Snapchat letterlijk een screenshot neemt ipv de camera api te gebruiken. Of dat nu nog zo is, geen idee.

Edit: https://www.google.com/am...h-worse-android-ios%3famp
Video's in Snapchat (en Insta) zijn juist wel weer oké, tenzij ik een opgeslagen video upload - Dan wordt die weer kapot compressed.

Ik meen me vaag te herinneren dat dit bij mijn Pixel 3 in het begin ook was. Maar geen idee of het toen opgelost is, of ik er gewoon aan gewend bengeraakt

[ Voor 10% gewijzigd door Kevv1990 op 21-10-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Hier ook gelukkig geen last van gaps o.i.d.

Wel heb ik last van de optische stabilisator in de camera wat geluid maakt. Vooral als ik gebeld word hoor ik aan het einde van de trilfunctie een lichte ratel bij de camera.

Ook als ik de telefoon heen en weer schud (en mijn oor bij de camera hou) hoor ik het lichtjes.

Iemand die dit kan testen of hij/zij het ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Laatst online: 09-09 09:42

bbc

Net een dagje gebruikt. Bij het overzetten van de gegevens van mijn Pixel 2, ging de batterij van de Pixel 2 van 50% naar 0 in minder dan 5 minuten. Even snel opgeladen en daarna weer verder overgezet. Het was dus tijd om te wisselen.

De Pixel 5 is eigenlijk net zo groot als mijn Pixel 2, alleen is het scherm veel groter. Voor mij is het dus duidelijk een upgrade.

Wat het gebruik betreft ben ik die navigation bar nog niet helemaal gewoon. Mijn "<" back button mis ik wel. Nu moet je swipen van rechts naar links en op de juiste hoogte anders wil een app wel eens andere dingen doen.

De task manager moet je ook naar boven halen door naar boven te swipen en hold te doen. Deze 2 button stonden links en rechts van de home button. Nu kan je daar naar de assistant gaan want squeeze zit er niet meer in.

Nu gaan we even met de camera spelen. Ik heb nog niet gevonden hoe de belichting op het gezicht kan aangepast worden bij foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
bbc schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:57:
Net een dagje gebruikt. Bij het overzetten van de gegevens van mijn Pixel 2, ging de batterij van de Pixel 2 van 50% naar 0 in minder dan 5 minuten. Even snel opgeladen en daarna weer verder overgezet. Het was dus tijd om te wisselen.

De Pixel 5 is eigenlijk net zo groot als mijn Pixel 2, alleen is het scherm veel groter. Voor mij is het dus duidelijk een upgrade.

Wat het gebruik betreft ben ik die navigation bar nog niet helemaal gewoon. Mijn "<" back button mis ik wel. Nu moet je swipen van rechts naar links en op de juiste hoogte anders wil een app wel eens andere dingen doen.

De task manager moet je ook naar boven halen door naar boven te swipen en hold te doen. Deze 2 button stonden links en rechts van de home button. Nu kan je daar naar de assistant gaan want squeeze zit er niet meer in.

Nu gaan we even met de camera spelen. Ik heb nog niet gevonden hoe de belichting op het gezicht kan aangepast worden bij foto's.
Het is heel makkelijk om de knoppen terug te zetten (back, home en recent). Staat bij de instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
bbc schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:57:

De back, home en multitask button kun je in de instellingen gewoon aanzetten. De belichting voor het gezicht is te vinden onder edit -> adjust -> portrait lightning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier ook maar de Pixel 5 besteld bij Belsimpel. Nu nog op zoek naar een hoesje! Hier tips voor kwalitatief goede hoesjes die er ook nog een beetje mooi uitzien?

Wordt overigens een tijdelijk ding totdat de officiële beschikbaar is hier.

[ Voor 20% gewijzigd door Thomas op 21-10-2020 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japperrrr

Ik heb ook freezing problemen. Waar ik het tot nu toe gemerk heb:
- videos verwijderen uit galerij, benaderd via camera app
- 1x dit probleem ook gehad met een foto verwijderen
- foto maken via WhatsApp, na de sluiter knop aan te klikken
- soms na ontgrendelen als het scherm uit staat en (volgens mij) Google Maps open stond voor vergrendelen, maar geloof ik ook ooit met WhatsApp meegemaakt
Wat bij mij de fix is: de app overview omhoog swipen en de app geforceerd sluiten.

Verder dan nog de volgende bugs:
- top speaker die er af en toe mee kapt
- telefoongesprek op luidspreker gaat fout, ik hoor random de ander niet meer maar zij mij wel (2x gebeurd)
- soms als ik tussen apps schakelen dan flikkert er kort een ander beeld tussendoor, bv het home screen of de app drawer, of een andere app
- en inderdaad de camera op WhatsApp, de preview ziet er echt goed uit maar de foto is vervolgens totaal niet scherp. Imo ligt dit aan de camera api.
- het firmware build number krijg ik niet weg uit het pull-down menu, leuk voor nerds maar voor de gemiddelde gebruiker is dit echt raar om te zien

Al met al een flinke waslijst aan (serieuze) software issues. Daar komt dan nog bij dat mijn toestel de display gap heeft (linksboven en links midden) plus dat mijn display niet uniform is. Het onderste 1/3 deel van het scherm heeft een andere kleurtemperatuur, wat duidelijk zichtbaar is met donkergrijze content. Bijvoorbeeld in Spotify, of in Chrome met alle tabbladen gesloten. Ik ben dus niet helemaal tevreden nu, neig zelfs naar een RMA. En daar baal ik wel echt van, want verder is het een geweldig toestel. Love hate relationship, dat is de beste samenvatting...
Knamix schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:11:
Hier ook gelukkig geen last van gaps o.i.d.

Wel heb ik last van de optische stabilisator in de camera wat geluid maakt. Vooral als ik gebeld word hoor ik aan het einde van de trilfunctie een lichte ratel bij de camera.

Ook als ik de telefoon heen en weer schud (en mijn oor bij de camera hou) hoor ik het lichtjes.

Iemand die dit kan testen of hij/zij het ook heeft?
Dat van die rammelende camera sensor kan kloppen, dat had mijn S7 ook. Mijn P5 ook hoor ik nu trouwens, ik hoorde het niet met normaal schudden maar als ik m'n P5 op en neer roteer om de as loodrecht op het scherm dan hoor ik het wel.

Hier nog wat fatsoenlijke cases, zonder de "ontbrekende" speaker cut-out, wel duur helaas:
https://bellroy.com/produ...ther_pixel5/black#slide-0
https://www.otterbox.eu/n...me&prefv1=Pixel+5&start=1
https://dbrand.com/shop/grip/google-pixel-5-cases
https://pelacase.com/coll...se-for-the-google-pixel-5

En ik heb nu ook weer een freeze in Chrome, tijdens 't googlen. Vervolgens app gesloten en opnieuw geopend, krijg ik weer een of andere gare bug dat die oude pagina ineens omhoog popt als ik wil typen op Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSVNl5SDL4mnB9M8KhmKP_Dv1Zs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ugi3nu0msK2Fndnf3cJlef5D.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Japperrrr op 21-10-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:45
Japperrrr schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:38:
[...]

- het firmware build number krijg ik niet weg uit het pull-down menu, leuk voor nerds maar voor de gemiddelde gebruiker is dit echt raar om te zien
Waar zie je dit staan? Is mij nog nergens opgevallen. Heb jij geen oudere firmware draaien anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
FabianNL schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:37:
[...]

Waar zie je dit staan? Is mij nog nergens opgevallen. Heb jij geen oudere firmware draaien anders?
Ik heb het ook, maar ik had dat ook al op mijn Pixel 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:15
TheFes schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:39:
[...]

Ik heb het ook, maar ik had dat ook al op mijn Pixel 2
Normaliter krijg je het build number te zien als je de developer options hebt aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
spencer_830 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:13:
[...]

Normaliter krijg je het build number te zien als je de developer options hebt aan staan.
Aah oké, dat zal het wel zijn dan. Die staan aan omdat ik "mobile network always on" uit heb geschakeld, om de een of andere gekke reden heeft Google dat standaard aanstaan. Maar dat kan ook zijn omdat mijn toestel op de een of andere manier voorzien is van de Japanse KDDI build...

Zojuist overigens de druppel, nu gaat er toch echt een RMA request naar Google:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/au9pu4Tz1uBTbkzgWn7CYOzH8Fs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XaNMsf3NKYHwtRqGxHVdC3jy.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6ujZRoqhQY-GM1TqssZ9YKWxaM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yAgpsAMDNn8ZPuNnOQzVI7yn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zgqh0x17WgaPCL-Hm_fzsasToao=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/16DmFRBrdhN5dCaM8qKtfjF8.png?f=fotoalbum_tile

Ik ga vragen om een nieuw toestel voor de hardware issues (screen gap, non-uniform display, top speaker die er af en toe mee kapt) en ik geef ze een maand om de software issues te fixen. Gaan ze niet akkoord met voorwaardelijk RMA na een maand als de issues dan nog niet gefixt zijn, dan gaat hij nu gewoon direct weg, ben er eerlijk gezegd wel klaar mee nu. Met mijn in m'n hart helaas, want er zit echt wel potentie in dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Japperrrr schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:24:
[...]

Aah oké, dat zal het wel zijn dan. Die staan aan omdat ik "mobile network always on" uit heb geschakeld, om de een of andere gekke reden heeft Google dat standaard aanstaan. Maar dat kan ook zijn omdat mijn toestel op de een of andere manier voorzien is van de Japanse KDDI build...

Zojuist overigens de druppel, nu gaat er toch echt een RMA request naar Google:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik ga vragen om een nieuw toestel voor de hardware issues (screen gap, non-uniform display, top speaker die er af en toe mee kapt) en ik geef ze een maand om de software issues te fixen. Gaan ze niet akkoord met voorwaardelijk RMA na een maand als de issues dan nog niet gefixt zijn, dan gaat hij nu gewoon direct weg, ben er eerlijk gezegd wel klaar mee nu. Met mijn in m'n hart helaas, want er zit echt wel potentie in dit toestel.
Wat is het probleem als ik vragen mag? Ik zie niks bijzonders op de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Knamix schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:50:
[...]

Wat is het probleem als ik vragen mag? Ik zie niks bijzonders op de foto's
Het batterijpercentage blijft tijdens laden hangen op 9% en na een reboot geeft hij ineens 63% aan. Zie de "timestamps", dan begrijp je direct wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Ik heb de back, home en multitask buttons weer aangezet, maar ik wil de back (standaard links) en de multitask (standaard rechts) wisselen. Op mijn OnePlus6t was dit een optie binnen Android maar ik kan het op mijn nieuwe P5 nergens vinden.

Iemand een oplossing?

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
injectx schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

En begrijp ik het dan goed dat het eerste normaal is en het tweede niet, waarbij het ene toestel het 2e wel heeft en het andere niet?

Overigens lijkt Google er wel mee bezig te zijn: https://www.forbes.com/si...splay-issue/#e7dc8c211a5c
Google is yet to officially respond to the complaints, but I have been told by a company employee that the issue is being investigated, which may take a few days to do. The product forums will be updated when Google has an answer for affected users.

[ Voor 21% gewijzigd door Joster op 22-10-2020 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 13:50

Garrett

Watercooler

Is die witte navigatie streep onderin ook weg te halen?
Als je met gestures navigeert dus...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 13:54
Japperrrr schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:53:
[...]

Het batterijpercentage blijft tijdens laden hangen op 9% en na een reboot geeft hij ineens 63% aan. Zie de "timestamps", dan begrijp je direct wat ik bedoel.
Ah dit had ik gisteravond ook. Bij mij was ie ergens halverwege het laden blijven hangen op 53. Na reboot zat het ergens in de 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc

bbc

Japperrrr schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:38:
[...]

Ik heb ook freezing problemen. Waar ik het tot nu toe gemerk heb:
Ik had ook wat last van freezes, maar dacht dat het kwam omdat ik te onhandig was tijdens het navigeren. Ik heb bij de instellingen, System -> Gestures -> System navigation de 3 -button navigation aangezet. Voorlopig heb ik geen freezes meer gehad. Komt goed uit want die andere manier van navigeren is een drama voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:20
Ik zit zelf ook te twijfelen over een RMA aangezien er toch wel wat interessante hardware issues zijn met de mijne, ook weer de gap tussen het scherm en frame waarbij ik me toch zorgen maak over de waterdichtheid (Heb al een mobieltje verzopen in mijn broekzak met een regenbui, niet nog een keer). De trilmotor die blijkbaar niet goed vastzit en een tik laat horen na het trillen en dan nog het scherm wat niet uniform is (bovenaan een groene tint). Zijn toch wel zorgelijke problemen. Erg jammer want nu moet ik weer op en neer naar de saturn in Kleve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Jur gen schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 06:47:
Ik heb de back, home en multitask buttons weer aangezet, maar ik wil de back (standaard links) en de multitask (standaard rechts) wisselen. Op mijn OnePlus6t was dit een optie binnen Android maar ik kan het op mijn nieuwe P5 nergens vinden.

Iemand een oplossing?
Dat zal volgens mij zonder root niet gaan. Even aan wennen dus, dan merk je pas bij hoeveel toestellen het echt "verkeerd" staat ;) Overigens kun je met gestures aan beide zijden terug swipen volgens mij. Ik moest daar ook even aan wennen maar inmiddels gaat dat gewoon automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
glennoo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:40:
Ik zit zelf ook te twijfelen over een RMA aangezien er toch wel wat interessante hardware issues zijn met de mijne, ook weer de gap tussen het scherm en frame waarbij ik me toch zorgen maak over de waterdichtheid (Heb al een mobieltje verzopen in mijn broekzak met een regenbui, niet nog een keer). De trilmotor die blijkbaar niet goed vastzit en een tik laat horen na het trillen en dan nog het scherm wat niet uniform is (bovenaan een groene tint). Zijn toch wel zorgelijke problemen. Erg jammer want nu moet ik weer op en neer naar de saturn in Kleve.
Erg vervelend zo voor je. Was de gap tussen frame en scherm direct aanwezig of is deze ontstaan na een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Maarten00 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:01:
[...]

Ah dit had ik gisteravond ook. Bij mij was ie ergens halverwege het laden blijven hangen op 53. Na reboot zat het ergens in de 90.
En dat niet alleen, volgens mij is de hele battery calibration nu kaput want gisteravond na het loshalen van de lader zakte het percentage als een baksteen. Terwijl het de nacht ervoor echt perfect horizontaal liep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CoORymYa_wSgnKXQtB_mk-BB7X0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YF8HtSlgkZpL9S7OZiYPKzjK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc

bbc

J0YR1D3R schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

Dat zal volgens mij zonder root niet gaan. Even aan wennen dus, dan merk je pas bij hoeveel toestellen het echt "verkeerd" staat ;) Overigens kun je met gestures aan beide zijden terug swipen volgens mij. Ik moest daar ook even aan wennen maar inmiddels gaat dat gewoon automatisch.
Je kan ze wel wisselen op de andere devices. Ik heb een Samsung Galaxy Tab S7+ en werd er gek van dat die back button rechts stond. Daar kon ik swappen. Bij de Pixel is die optie er blijkbaar niet, maar staat de knop ook standaard op de goeie plek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
glennoo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:40:
Dat met die trilmotor, ik begin daar ook m'n twijfels bij te krijgen. Het geluid op zich vind ik niet zo'n probleem, ik ken dit van mijn S7. Maar, daar ontstond het pas nadat ik het toestel een keer open heb gehad om de batterij te vervangen. Wat ik kwalijker vindt is dat de trilmotor nauwelijks haptic feedback geeft. Als de telefoon in m'n broekzak zit en ik word gebeld, is het meer dat ik hem hoor trillen dan dat ik het werkelijk voel.

Er zit overigens ook nog een irritante bug in Chrome, in combinatie met gesture navigation: het maakt niet uit welke richting ik mijn pagina in swipe, links of rechts, beiden gaan naar vorige tabblad. Lekker handig als je dan ff per ongeluk naar het vorige tabblad swiped en je kunt dus niet terug swipen. Daarvoor moet je rechtsboven op de 3 bolletjes klikken. Wie dat toch bedacht heeft zeg...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYK487WarjGK5gYPHCmuQOd125E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jPEQwllaXnwwOBJ8adQIrPn3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LFqRaQCaEGEZj5UICrU-1tDhGY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TGVYZFNUIwcqPgM9425tOK75.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 35% gewijzigd door Japperrrr op 22-10-2020 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glennoo
Joster schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

Erg vervelend zo voor je. Was de gap tussen frame en scherm direct aanwezig of is deze ontstaan na een tijdje?
Eerlijk gezegd was het mij pas opgevallen toen mensen erover begonnen te praten, dit was echter wel al op dag 2 dus ik vermoedt dat deze er gewoon vanaf het begin al is geweest. De gap is ook niet enorm groot ofzo (een vingernagel past er NIET tussen) maar ik heb toch wel echt mijn twijfels over de waterdichtheid. Het scherm kan ik nog wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
Japperrrr schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Dat met die trilmotor, ik begin daar ook m'n twijfels bij te krijgen. Het geluid op zich vind ik niet zo'n probleem, ik ken dit van mijn S7. Maar, daar ontstond het pas nadat ik het toestel een keer open heb gehad om de batterij te vervangen. Wat ik kwalijker vindt is dat de trilmotor nauwelijks haptic feedback geeft. Als de telefoon in m'n broekzak zit en ik word gebeld, is het meer dat ik hem hoor trillen dan dat ik het werkelijk voel.
hmm interessant, dit probleem ervaar ik zelf niet. Hij trilt hard zat in mijn geval alleen was het ff wennen omdat hij wel ietsjes minder hard trilt dan mijn oude telefoon. de eerste keer wist herkende ik het gevoel niet en moest het ff binnenkomen.
Er zit overigens ook nog een irritante bug in Chrome, in combinatie met gesture navigation: het maakt niet uit welke richting ik mijn pagina in swipe, links of rechts, beiden gaan naar vorige tabblad. Lekker handig als je dan ff per ongeluk naar het vorige tabblad swiped en je kunt dus niet terug swipen. Daarvoor moet je rechtsboven op de 3 bolletjes klikken. Wie dat toch bedacht heeft zeg...
Bij mijn weten is dit gewoon hoe de gesture navigation werkt. Vanaf de rand (links of rechts maakt niet uit) naar binnen swipen is hetzelfde als de "terug" knop. Zo werkte het in ieder geval ook bij mijn oneplus 5t en oneplus 7t pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
Joster schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:23:
[...]

En begrijp ik het dan goed dat het eerste normaal is en het tweede niet, waarbij het ene toestel het 2e wel heeft en het andere niet?

Overigens lijkt Google er wel mee bezig te zijn: https://www.forbes.com/si...splay-issue/#e7dc8c211a5c

[...]
Dat eerste lijkt mij een normaal iets ja. Dat beiden niet 100% op elkaar aansluiten lijkt me alleen maar logisch gezien dit ook dient als een soort bescherming bij vallen.
Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen