Jup dat is gewoon de stabilisatie, hoor ik ook! Is bij bijna alle telefoons met optische beeldstabilisatie te horenTrue schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:36:
[...]
Net zoals @dimmak hoor ik ook iets rammelen aan de kant v.d. camera. Is dat niet gewoon de beeldstabilisatie die tegen de maximale waardes heen schommelt of zeg ik nu iets doms?
Geen update vandaag? Is normaal de eerste maandag van de maand dacht ik?
Het was Labor day in de VS gisteren.Stancke schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:42:
Geen update vandaag? Is normaal de eerste maandag van de maand dacht ik?
Ondertussen is de september update beschikbaar. 14,nog wat MB. Optimalisatie duurt altijd lang, ik was in totaal een half uurtje bezig met downloaden, installeren en de reboot.
En wat merk je er van?winnie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:13:
Ondertussen is de september update beschikbaar. 14,nog wat MB. Optimalisatie duurt altijd lang, ik was in totaal een half uurtje bezig met downloaden, installeren en de reboot.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Niets. Maar het geeft wel een veilig gevoel.
Ik mag binnenkort via mn job een nieuwe telefoon kiezen.
Aangezien dit eindelijk nog eens een kleiner toestel met top-specs is (maar helaas geen 3,5mm heeft) ben ik heel hard aan het twijfelen tussen deze en een S21 en een Asus Zenfone 8.
Ik heb de voorbije jaren steeds een Samsung gehad (S5, S8, S10e) en het was steeds een gemak om alles over te zetten, en alles werkte ook meteen zoals het hoort (Microsoft Intune en alle gelinkte apps, google suite en alle gelinkte apps opgesplits tussen privé en werkgever etc...)
Is er iemand die van een Samsung overgestapt is op dit merk en hier positieve/negatieve ervaringen mee heeft, of tips and tricks om het tot een goed einde te brengen?
Aangezien dit eindelijk nog eens een kleiner toestel met top-specs is (maar helaas geen 3,5mm heeft) ben ik heel hard aan het twijfelen tussen deze en een S21 en een Asus Zenfone 8.
Ik heb de voorbije jaren steeds een Samsung gehad (S5, S8, S10e) en het was steeds een gemak om alles over te zetten, en alles werkte ook meteen zoals het hoort (Microsoft Intune en alle gelinkte apps, google suite en alle gelinkte apps opgesplits tussen privé en werkgever etc...)
Is er iemand die van een Samsung overgestapt is op dit merk en hier positieve/negatieve ervaringen mee heeft, of tips and tricks om het tot een goed einde te brengen?
Uhm, verkeerde topic?Clukers schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:23:
Volgens mij vind je vast wel wat als je in dit forum op Samsung zoekt.Clukers schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:23:
Ik kom van een S7. En kan me zo niet veel meer herinneren dat ik problemen heb gehad.
Ik kies altijd bewust om alles zelf over te zetten IPV te migreren om problemen te voorkomen.
Volgens mij was mijn enige probleem de vingerprint scanner die het niet consistent deed. Al heb ik daar nu minder last van heb ik het gevoel, maar kan ook gewenning zijn
Bedankt voor je feedback!Bomb-el schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:17:
[...]
Te snel gelezenik zou nooit voor een Samsung gaan eerlijk gezegd. De pixel 5 heb ik nu een jaar en is nog steeds razendsnel, foto's zijn top, batterijduur is nog steeds zeer goed en het formaat en design briljant. Ik zou niet twijfelen
Al geprobeerd uiteraard, maar daar kwam weinig uitVolgens mij vind je vast wel wat als je in dit forum op Samsung zoekt.
Ik kom van een S7. En kan me zo niet veel meer herinneren dat ik problemen heb gehad.
Ik kies altijd bewust om alles zelf over te zetten IPV te migreren om problemen te voorkomen.
Volgens mij was mijn enige probleem de vingerprint scanner die het niet consistent deed. Al heb ik daar nu minder last van heb ik het gevoel, maar kan ook gewenning zijn
Ik wil specifiek weten of het problemen geeft om over te stappen van Samsung naar Pixel of Asus, maar ik lees vooral veel gemengde reacties, vandaar de rechtstreekse vraag of iemand er al ervaring mee had.
Bedankt voor de rest van je feedback alleszins!
Ik ben zelf afgestapt van een Samsung. De eigen software was te dwingend aanwezig en gebruike ik nooit. Ik heb geen idee of je daar wel gebruik van maakt, maar anders kan ik me niet voorstellen dat je problemen krijgt. Ik zou voor het overstappen wel kijken of je backup naar Google drive aan hebt staan. Daarna is overstappen appeltje eitje.Clukers schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:38:
[...]
Bedankt voor je feedback!
[...]
Al geprobeerd uiteraard, maar daar kwam weinig uit![]()
Ik wil specifiek weten of het problemen geeft om over te stappen van Samsung naar Pixel of Asus, maar ik lees vooral veel gemengde reacties, vandaar de rechtstreekse vraag of iemand er al ervaring mee had.
Bedankt voor de rest van je feedback alleszins!
Ik heb de android beveiligings update van 5 september op m'n pixel 5 staan. (Stock)
Sindsdien 3 x het toestel vast gelopen.
Dit gebeurt door te swipen naar rechts, naar de Google feed, en dan op de home button drukken.
Ik krijg dan een leeg scherm met enkel de achtergrond foto, en alle apps zijn weg.
Ik kan ook niet meer terug.
Door opnieuw op te starten werkt alles weer.
Dit gebeurt niet bij iedere keer.
Nog mensen wat dit ervaren met hun pixel 5?
Dit gebeurt door te swipen naar rechts, naar de Google feed, en dan op de home button drukken.
Ik krijg dan een leeg scherm met enkel de achtergrond foto, en alle apps zijn weg.
Nee herken het probleem tot nu toe niet, als van de Google feed terug ga maar mijn home scherm (door omhoog te swipen) geeft dat geen problemen bij mij (ook pixel 5 met sept update).benep schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:11:
Ik heb de android beveiligings update van 5 september op m'n pixel 5 staan. (Stock)
Ja, ik weet niet precies wat ik dan deed, maar ik heb ook een aantal keer gehad dat alle icoontjes weg zijn.benep schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:11:
#nospon maar ik heb een draadloze oplader gevonden die het prima doet! Choetech 15w via Bol. Inclusief geschikte stroomadapter voor een bescheiden prijs. De Qi 'snelladers' die ik nog had liggen haalden lang niet het volle vermogen. Deze doet 2300mA/uur, in plaats van 700mA/uur.
Wel een aandachtspuntje: na 15 a 20 minuten bereikt de batterij een bepaalde temperatuur en gaat ie vanzelf langzamer laden. Hier is helaas niks aan te doen.
Wel een aandachtspuntje: na 15 a 20 minuten bereikt de batterij een bepaalde temperatuur en gaat ie vanzelf langzamer laden. Hier is helaas niks aan te doen.
Ik heb er nu nog eentje van Anker die het prima doet (met +/- 12u/dag bureauwerk heb ik nooit een andere lader nodig). Maar ik ga denk ik over op de nieuwe van Ikea die door het bureaublad kan laden: nieuws: IKEA Nederland start in oktober met verkoop draadloze Qi-lader Sjömärkestijnos1991 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:57:
#nospon maar ik heb een draadloze oplader gevonden die het prima doet! Choetech 15w via Bol. Inclusief geschikte stroomadapter voor een bescheiden prijs. De Qi 'snelladers' die ik nog had liggen haalden lang niet het volle vermogen. Deze doet 2300mA/uur, in plaats van 700mA/uur.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
5watt is wel erg weinig. Je telefoon even vol laden is er dan niet bij. Als je toch achter je bureau zit is het wel prima natuurlijk.
Ik zou het bijna beter durven noemen dan eentje die je batterij zodanig opwarmt dat die minder snel gaat ladenstijnos1991 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:10:
5watt is wel erg weinig. Je telefoon even vol laden is er dan niet bij. Als je toch achter je bureau zit is het wel prima natuurlijk.
En ik maar denken dat vandaag Android 12 zou worden gelanceerd.... Blijkt het in de komende weken te gebeuren.... ☹️
Check ik net voor updates, een systeem update😁
Het blijkt een beveiligingsupdate te zijn..... pffff
Kom op Google
Kom op Google
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Ach ja als je een Windows pc hebt mag je die in ieder geval upgraden naar de nieuwe versie, Android 12 is dan maar even een paar weekjes wachten.blueman85 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:08:
En ik maar denken dat vandaag Android 12 zou worden gelanceerd.... Blijkt het in de komende weken te gebeuren.... ☹️
Kom op Google
In ieder geval fijn dat ze dan nog even een veiligheidspatch ertussen drukken.
Android 12 is beschikbaar!
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ik hoop dat ze de "at a glance" gefixt hebbenTheRicolaa10 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:01:
Android 12 is beschikbaar!
Jazeker, die was al gefikst in de laatste beta sinds gisterenspencer_830 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:05:
[...]
Ik hoop dat ze de "at a glance" gefixt hebben
Pfff nog steeds L3. Ik denk niet dat het nog gefixed gaat worden. Wat kansloos zeg...
@TheRicolaa10 Op mijn Pixel 4 XL staat er ook nog steeds SD/L3 binnen Netflix. Had ergens wel gehoopt dat dat inmiddels was opgelost met Android 12..
is deze ook te verwijderen ? Vind de "oude" klok wel mooierGerjannn schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:15:
[...]
Jazeker, die was al gefikst in de laatste beta sinds gistereneventueel nog even je Google app updaten, dan zou het goed moeten zijn.
Zo, die analoge klok widget is echt lelijk.spencer_830 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:54:
[...]
is deze ook te verwijderen ? Vind de "oude" klok wel mooier
Ik heb het niet over de analoge klok. de google snel overzicht widget vind ik mooier dan de nieuwe widget linksbovenMegupe schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:28:
[...]
Zo, die analoge klok widget is echt lelijk.
Ik heb de android 12 versie klaar staan, nu vroeg ik me af of het beter is om eerst een hard reset te doen, en daarna de update.
Of heeft dit geen zin?
Of heeft dit geen zin?
Sommigen zeggen dat je na de update naar een nieuw OS een factory reset moet doen. Ik doe het zelf nooit, en ervaar eigenlijk ook nooit problemen. Maar als je het wilt zou ik het dus doen nadat je geüpgrade bent naar Android 12.benep schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:12:
Ik heb de android 12 versie klaar staan, nu vroeg ik me af of het beter is om eerst een hard reset te doen, en daarna de update.
Of heeft dit geen zin?
Hier ook niet gedaan. Kom van de beta, maar ook voordat of nadat ik overgegaan was naar de beta geen hard reset gedaan.
Die klok op het lockscreen is echt treurig, ik had nog lekker even op Android 11 moeten blijven zitten.
Wat is er mis met de klok?True schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:01:
Die klok op het lockscreen is echt treurig, ik had nog lekker even op Android 11 moeten blijven zitten.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik kom van Android 11. De update ging vlekkeloos. Ik wil nog wel even het batterij gebruik in de gaten houden, ik heb het gevoel dat het iets sneller gaat. En ik heb een widget(?) van bitwarden nu continu in beeld waar ik niets mee kan. Niet weghalen, niet openen. Helemaal niets. Ik kan hem wel over mijn scherm schuiven, maar dat is dan ook het enige. Iemand een idee wat ik er mee moet?
Dat die zoals dit is:
18
42
Wat het onnodig moeilijk leesbaar maakt als je even snel de tijd wil zien. En het is niet aanpasbaar.
Bij mij staat er gewoon 19.09True schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:43:
[...]
Dat die zoals dit is:
18
42
Wat het onnodig moeilijk leesbaar maakt als je even snel de tijd wil zien. En het is niet aanpasbaar.
Blijkbaar is het toch aanpasbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 20-10-2021 19:10 ]
Tja, workaround is om een persistent notification te tonen van een app. Of een smsje naar jezelf sturen en die nooit openen. Niet ideaal maar it's somethingTrue schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:43:
[...]
Dat die zoals dit is:
18
42
Die op het vergrendelscherm niet.Ortep schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:09:
[...]
Bij mij staat er gewoon 19.09
Blijkbaar is het toch aanpasbaar.
Wel als er een actieve notificatie is.
Ik vind die grote klok overigens wel prima.
Ik heb het over het vergrendelscherm.
Daar staat gewoon 19.45
Vreemd, ik zie sowieso nooit de datum met een punt.Ortep schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:45:
[...]
Ik heb het over het vergrendelscherm.
Daar staat gewoon 19.45
Met notificatie:![]() | Zonder notificatie:![]() |
[ Voor 10% gewijzigd door True op 20-10-2021 19:49 ]
Hoe heb jij überhaupt het weer onder de datum op beide schermen? Ik zie alleen de datum en mijn volgende wekker..?True schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:49:
[...]
Vreemd, ik zie sowieso nooit de datum met een punt.
Met notificatie:
[Afbeelding]
Zonder notificatie:
[Afbeelding]
Google Assistent weather misschien, geen idee eigenlijk.Joster schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:13:
[...]
Hoe heb jij überhaupt het weer onder de datum op beide schermen? Ik zie alleen de datum en mijn volgende wekker..?
Ben erachter, als je bij de "at a glance" widget "snel overzicht" op "aan" hebt staan en bij de functies van snel overzicht "weer" hebt aangevinkt dan komt hij er wel te staan op mijn vergrendelscherm.True schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:45:
[...]
Google Assistent weather misschien, geen idee eigenlijk.
Maar goed, ik zou die at a glance widget liever helemaal willen verwijderen of hem in elk geval kunnen aanpassen (zoals breder uittrekken of apps toewijzen waar hij naar toe moet linken: met datum en weer op "aan" linkt hij enkel door naar weer, zet je het weer op "uit" (waardoor je dus alleen de datum ziet) dan linkt hij door naar je agenda.. ik wil beide

Sorry, mijn fout. Het is met een :True schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:49:
[...]
Vreemd, ik zie sowieso nooit de datum met een punt.
Verkeerd ingetikt.
Ik heb trouwens eigenlijk nooit een scherm zonder actieve meldingen. Al is het maar dat mijn vpn aan staat.
Dat verklaard waarom je die grote klok niet ziet.Ortep schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:37:
[...]
Sorry, mijn fout. Het is met een :
Verkeerd ingetikt.
Ik heb trouwens eigenlijk nooit een scherm zonder actieve meldingen. Al is het maar dat mijn vpn aan staat.
Ik verberg dat soort meldingen van mijn lock screen
De one hand modus vind ik een erg handige toevoeging. Echter ik dacht in de betas gezien te hebben dat de one handed modus een optie had om wanneer je het scherm klein hebt gemaakt, dit te laten blijven ipv het terug te laten springen.
En dacht ook iets te zien dat het scherm in de hoogte en breedte kleiner werd gemaakt, net zoals bij bijvoorbeeld Samsung en Huawei.
Misschien komt dat ooit nog in latere updates.
Overal wel tevreden met de update, moet alleen wennen aan de (te) grote icoontje overal 😂
En dacht ook iets te zien dat het scherm in de hoogte en breedte kleiner werd gemaakt, net zoals bij bijvoorbeeld Samsung en Huawei.
Misschien komt dat ooit nog in latere updates.
Overal wel tevreden met de update, moet alleen wennen aan de (te) grote icoontje overal 😂
Super irritant inderdaad.. En wat ik misschien wel nog irritanter vind, is die lege ruimte boven je app iconen. Links staat nu super klein de datum en het weer, rechts is compleet leeg.True schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:01:
De klok op het home screen niet in het midden te krijgen...mijn OCD maakt overurenKevv1990 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:48:
[...]
Super irritant inderdaad.. En wat ik misschien wel nog irritanter vind, is die lege ruimte boven je app iconen. Links staat nu super klein de datum en het weer, rechts is compleet leeg.

Waiting on the world to change
Wat ik overigens wel een hele waardevolle toevoeging vind, is het privacy dashboard. Ongelofelijk hoeveel apps er toegang hebben tot apparaten in de buurt, terwijl een handjevol apps dit maar echt nodig heeft.
Gezien het 4a 5G topic nogal dood is en het toestel verder zowat identiek is, pleur ik mijn zeur/vraag maar hier neer.
Ik wil ook van die giga-klok af. Gisteren tijdens het verbinden met mijn headphones kwam dit er ineens:

Sindsdien geen geluk gehad met dit consistent te maken. Kent iemand toevallig een app die silent notificaties maakt - zó silent dat Android ze wel ziet maar er verder niks mee doet? Blijft die klok tenminste op een mooie plaats staan
Wel echt idioot dat Google zowel het customizen (al veel versies steeds verder) de nek om heeft gedraaid maar geen subtiel design pakt, waardoor je aan dat idiote design vast zit. Op iOS heb je minder last van het gebrek aan customizen.
Ik wil ook van die giga-klok af. Gisteren tijdens het verbinden met mijn headphones kwam dit er ineens:

Sindsdien geen geluk gehad met dit consistent te maken. Kent iemand toevallig een app die silent notificaties maakt - zó silent dat Android ze wel ziet maar er verder niks mee doet? Blijft die klok tenminste op een mooie plaats staan
Wel echt idioot dat Google zowel het customizen (al veel versies steeds verder) de nek om heeft gedraaid maar geen subtiel design pakt, waardoor je aan dat idiote design vast zit. Op iOS heb je minder last van het gebrek aan customizen.
Ik heb de Pro-versie van deze app: https://play.google.com/s...ails?id=aplicacion.tiempoikt schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:26:
Gezien het 4a 5G topic nogal dood is en het toestel verder zowat identiek is, pleur ik mijn zeur/vraag maar hier neer.
[Afbeelding]
Maar ook al met de gratis versie kan je altijd het weer tonen in je statusbalk. Wellicht vind je dat wat?
Ik heb, ondanks het nieuwe android 12, al sinds ik de telefoon(pixel 5 ) heb een probleem met aangepast opladen (zodat de batterij pas bij het wakker worden op 100% lading zit).
Als ik 's avonds rond 23u mijn telefoon wil opladen middels de pixel stand dan gaat ie wel naar zwart scherm en geluid uit, maar gaat ie normaal draadloos laden. Ik heb een herhalende wekker om 6.20u.
Als ik (terwijl de telefoon aan de pixel stand blijft laden) de wekker aan en uit zet dan gaat ie wel gelijk naar aangepast laden. Iemand een suggestie hoe ik toch de wekker zo kan houden en aangepast laden automatisch start zodra ik de telefoon aan de stand koppel?
Als ik 's avonds rond 23u mijn telefoon wil opladen middels de pixel stand dan gaat ie wel naar zwart scherm en geluid uit, maar gaat ie normaal draadloos laden. Ik heb een herhalende wekker om 6.20u.
Als ik (terwijl de telefoon aan de pixel stand blijft laden) de wekker aan en uit zet dan gaat ie wel gelijk naar aangepast laden. Iemand een suggestie hoe ik toch de wekker zo kan houden en aangepast laden automatisch start zodra ik de telefoon aan de stand koppel?
Heb sinds de upgrade naar 12 een paar 'opstandige' pixels precies in het midden bovenaan m'n scherm. Niet te zien bij in 'always-on' mode.
:strip_exif()/f/image/dMLmB5BXXJUkYsDX9IvcQgMT.jpg?f=fotoalbum_large)
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dat is een sensor, de nabijheidssensor als ik me niet vergisalexbl69 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:55:
Heb sinds de upgrade naar 12 een paar 'opstandige' pixels precies in het midden bovenaan m'n scherm. Niet te zien bij in 'always-on' mode.
[Afbeelding]
Volgens mij ook! Meestal knippert deze even en is erna niet meer zichtbaar.TheFes schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:05:
[...]
Dat is een sensor, de nabijheidssensor als ik me niet vergis
Ligt aan de app en de implementatie van die sensor. Ik merkte het pas bij de N26 app, waarbij die pixel bleef knipperen. Daar wordt ie gebruikt om je hand over je scherm te halen zodat je saldo onzichtbaar wordt. Zo slecht geïmplementeerd dat zelfs als je die functie uitzet, de pixel zichtbaar blijft...LogiZ5500 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:18:
[...]
Volgens mij ook! Meestal knippert deze even en is erna niet meer zichtbaar.
Heb er nog even verder naar gezocht...TheFes schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:05:
[...]
Dat is een sensor, de nabijheidssensor als ik me niet vergis
Het ontstaat als je bij een upgrade naar de Pixel 5 met een kabel de apps en settings van je oude telefoon overzet. Een factory reset en daarna clean install lost het probleem op.
Best bijzonder want er wordt al een jaar over geklaagd en blijkbaar heeft Google het nooit op willen/kunnen lossen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Als ik me niet vergis zou je vanaf android 12 scrolling screenshots moeten kunnen maken? Er zou na het maken van een screenshot een extra knop moeten verschijnen naast delen en bewerken..maar dat is niet het geval..
Mis ik iets of is het op een pixel 5 gewoon nog steeds niet mogelijk middels stock android?
Mis ik iets of is het op een pixel 5 gewoon nog steeds niet mogelijk middels stock android?
Ik had wat beter moeten googlen..schijnt dus idd een bekend fenomeen te zijn waarbij het lang niet voor iedereen (hetzelfde) werkt. Voor mij werkt het sowieso niet in Chrome of in een aantal andere apps maar probeer net Instagram en daarbij verschijnt de button dus wel..bijzonderWvHeerde schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:59:
Als ik me niet vergis zou je vanaf android 12 scrolling screenshots moeten kunnen maken? Er zou na het maken van een screenshot een extra knop moeten verschijnen naast delen en bewerken..maar dat is niet het geval..

Maar dan alleen wanneer ik een screenshot maak via de fysieke buttons..wanneer ik het via de softwarematige manier doe (swipe up van onderkant scherm) dan verschijnt de knop niet ..wordt steeds gekkerWvHeerde schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:07:
[...]
Ik had wat beter moeten googlen..schijnt dus idd een bekend fenomeen te zijn waarbij het lang niet voor iedereen (hetzelfde) werkt. Voor mij werkt het sowieso niet in Chrome of in een aantal andere apps maar probeer net Instagram en daarbij verschijnt de button dus wel..bijzonder
Thanks voor de tip. Ik kamp al sinds het begin met een ander issue (AOD gaat soms eerst fel branden en dan pas gedimt, waardoor AOD dus soort van flikkert). Zojuist een volledige reset en niks hersteld en het lijkt nu goed te werken.alexbl69 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:24:
[...]
Heb er nog even verder naar gezocht...
Het ontstaat als je bij een upgrade naar de Pixel 5 met een kabel de apps en settings van je oude telefoon overzet. Een factory reset en daarna clean install lost het probleem op.
Best bijzonder want er wordt al een jaar over geklaagd en blijkbaar heeft Google het nooit op willen/kunnen lossen.
En de telefoon lijkt een stuk sneller...
Ik zie die functionaliteit hier zo snel ook nietWvHeerde schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:59:
Hoe is jullie batterij? Na bijna een jaar is mijn batterij al behoorlijk aan het verslijten namelijk. In het begin was het echt matig, en nu is het redelijk op het niveau dat ik de dag er niet meer meer zou doorkomen zonder tussendoor opladen.
Iemand ervaring ook met batterijvervanging? Waar, hoe duur en wordt het een beetje goed gedaan?
Iemand ervaring ook met batterijvervanging? Waar, hoe duur en wordt het een beetje goed gedaan?
Share and Enjoy!
Weet je zeker dat het aan de batterij ligt? Ik dacht laatst hetzelfde (Pixel 4a 5G weliswaar), maar bedacht me dat ik tegenwoordig toch ook wel irritant veel push melding kreeg. Ook van allerlei app's die me geen snars meer konden schelen. Ik ben daarom eens kritisch door al mijn app's gegaan en dat heeft een enorme besparing in accuverbruik opgeleverd.WCA schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:44:
Hoe is jullie batterij? Na bijna een jaar is mijn batterij al behoorlijk aan het verslijten namelijk. In het begin was het echt matig, en nu is het redelijk op het niveau dat ik de dag er niet meer meer zou doorkomen zonder tussendoor opladen.
In het batterijgebruik is weinig bijzonders te zien in ieder geval. Ik moet voor mn werk echter wel keiveel autorijden, navigeren etc. Dat doe ik met android auto dus het ding zit op werkdagen praktisch de hele dag te chillen op 100%. Kan nooit goed zijn lijkt meRossi46 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:47:
[...]
Weet je zeker dat het aan de batterij ligt? Ik dacht laatst hetzelfde (Pixel 4a 5G weliswaar), maar bedacht me dat ik tegenwoordig toch ook wel irritant veel push melding kreeg. Ook van allerlei app's die me geen snars meer konden schelen. Ik ben daarom eens kritisch door al mijn app's gegaan en dat heeft een enorme besparing in accuverbruik opgeleverd.
Share and Enjoy!
Ik heb niks te klagen mbt batterijverbruik. Het hangt echt af van het gebruik gedurende de dag en of ik veel 5G gebruik.WCA schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:44:
Heb 5G maar uitgezet want dat was een partij een slurper, en alleen sneller bij optimaal bereik. Bij minder bereik is 4G duidelijk vlotter (t-mobile)TheRicolaa10 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:09:
[...]
Ik heb niks te klagen mbt batterijverbruik. Het hangt echt af van het gebruik gedurende de dag en of ik veel 5G gebruik.
Share and Enjoy!
Datzelfde probleem liep ik laatst ook tegenaan. Maar er waren wat apps die onder de radar door toch redelijk aan het slurpen waren. Die heb ik er af gegooid en nu is de levensduur weer een stuk beter.WCA schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:44:
Sinds de Desire HD diverse nexus' en pixels gehad, maar geen 1 van die had zo'n goede batterijduur als deze pixel 5. Red vaak ruim de 24 uur, soms bijna 48.WCA schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:44:
Dagelijks verbruik is vergelijkbaar met de andere telefoons.
nu pas bij mij aangeboden, installeert nuBatsu schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:46:
Android 12 rolt binnen
same here. Mijn batterij is echt heel erg goed. En aangezien ik veel roam is dat niet altijd vanzelf sprekendMegupe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:53:
[...]
Sinds de Desire HD diverse nexus' en pixels gehad, maar geen 1 van die had zo'n goede batterijduur als deze pixel 5. Red vaak ruim de 24 uur, soms bijna 48.
Dagelijks verbruik is vergelijkbaar met de andere telefoons.
Nou, hier nu ook Android 12 (weliswaar op een 4a 5G). Ik heb geen idee wat ze bij Google hebben bedacht, maar ik merk momenteel enkel nadelen.
Allereerste is de performance gewoon slecht. Waar de Pixel normaal heerlijk soepel functioneerde bij alles, is dat nu weg. Lijkt wel een telefoon van 4 jaar geleden.
De grote knoppen zijn inmiddels wel bekend, maar daar heb ik in de basis nog niet eens zo'n probleem mee. Wel vind ik de logica heel ver te zoeken. De knop 'automatisch draaien' wil ik graag direct kunnen gebruiken omdat het soms heel irritant is dat 'ie juist wel/niet draait. Dat kan niet, daarvoor moet je nog een keer extra swipen in landscape modus. Ook heb ik nu constant de knop voor 'geluidsversterking' in beeld (beetje grayed out). Echt geen idee waarom, ik gebruik dat helemaal niet.
De accu gaaf merkbaar sneller leeg. Super zonde, want dat was juist een sterk punt van de Pixel.
Ik vind het bijzonder knap dat Google een nieuwe versie van Android voor z'n eigen telefoons zo slecht implementeert...
Allereerste is de performance gewoon slecht. Waar de Pixel normaal heerlijk soepel functioneerde bij alles, is dat nu weg. Lijkt wel een telefoon van 4 jaar geleden.
De grote knoppen zijn inmiddels wel bekend, maar daar heb ik in de basis nog niet eens zo'n probleem mee. Wel vind ik de logica heel ver te zoeken. De knop 'automatisch draaien' wil ik graag direct kunnen gebruiken omdat het soms heel irritant is dat 'ie juist wel/niet draait. Dat kan niet, daarvoor moet je nog een keer extra swipen in landscape modus. Ook heb ik nu constant de knop voor 'geluidsversterking' in beeld (beetje grayed out). Echt geen idee waarom, ik gebruik dat helemaal niet.
De accu gaaf merkbaar sneller leeg. Super zonde, want dat was juist een sterk punt van de Pixel.
Ik vind het bijzonder knap dat Google een nieuwe versie van Android voor z'n eigen telefoons zo slecht implementeert...
Wat bedoel je hier precies? Het snelmenu dat je krijgt als je van bovenaf naar beneden swipet? De volgorde van die knoppen kun je gewoon aanpassen.Rossi46 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:59:
Inderdaad.barrymossel schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:31:
[...]
Wat bedoel je hier precies? Het snelmenu dat je krijgt als je van bovenaf naar beneden swipet? De volgorde van die knoppen kun je gewoon aanpassen.
En wat betreft performance problemen; wellicht slim om eens de moeite te nemen om je telefoon een keer terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Doe ik zelf eigenlijk standaard na een upgrade van een (hele) android versie. Wie weet verbeterd het ook meteen met de accu.
Ik heb nu een paar dagen android 12, maar bevalt me totaal niet. Zoals het berichtencentrum en de tegels. En je kon altijd allerlei thema's personaliseren, andere lettertypes etc maar dit kan helemaal niet meer. Ik wil terug naar 11! Het kan blijkbaar maar ik weet niet welke factory images ik moet downloaden en hoe dat allemaal werkt verder. Weet iemand anders dit???
Als dat knopje mooi onderaan de zijkant van je scherm staat dan heb je in Toegankelijkheid een instelling aan staan om die knop te tonen.Rossi46 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:59:
......
Ook heb ik nu constant de knop voor 'geluidsversterking' in beeld (beetje grayed out). Echt geen idee waarom, ik gebruik dat helemaal niet.
Waarschijnlijk zijn het snelkoppelingen voor Toegankelijkheid; stond bij mij ook ineens aan na de update naar 12..
Tnx, dat was 'em inderdaad. Zo makkelijk opgelost, maar blijft wel weird natuurlijk.DrAMetElfeNd schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:55:
[...]
Als dat knopje mooi onderaan de zijkant van je scherm staat dan heb je in Toegankelijkheid een instelling aan staan om die knop te tonen.
Waarschijnlijk zijn het snelkoppelingen voor Toegankelijkheid; stond bij mij ook ineens aan na de update naar 12..
Nu de volgende uitdaging; Android Auto werkt niet meer in mijn Passat. Beeld blijft zwart... Vandaag maar eens uitzoeken wat daar aan de hand is.
Op Android 11 kon je altijd via de volumeslider die op het beeld komt als je volume indrukt, de telefoon op mute zetten. En ook unmuten. Dit gebruikte ik echt super vaak.
Deze knop staat er niet meer. Weet iemand hoe ik die terug krijg, of wat de nieuwe manier is in Android 12 om snel te muten?
Deze knop staat er niet meer. Weet iemand hoe ik die terug krijg, of wat de nieuwe manier is in Android 12 om snel te muten?
Nog nooit gezien in android 11majoh schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:29:
Op Android 11 kon je altijd via de volumeslider die op het beeld komt als je volume indrukt, de telefoon op mute zetten. En ook unmuten. Dit gebruikte ik echt super vaak.
Nu in 12 heb ik dat wel.Deze knop staat er niet meer. Weet iemand hoe ik die terug krijg, of wat de nieuwe manier is in Android 12 om snel te muten?
Inderdaad super handig
Als je de slider in beeld ziet, dan zit daar net boven een rond icoon. Als je daar op klikt krijg je de verschillende opties, waaronder 'mute'.majoh schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:29:
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik denk dat ik het verkeerd uitleg.
Op 11 kon je onder de slider op het muzieknoot icoontje drukken, dan ging media op 'mute' maar veranderde de rest niet. Bij nog een klik stond het volume weer op origineel niveau.
Nu heb je inderdaad de profiel settings bovenaan. Echter als je die wijzigt naar mute. Gaan je telefoon niet meer af als je gebeld wordt. Maar media maakt nog steeds geluid.
Nu moet ik elke keer sliden naar mute, en weer terug gokken waar het stond, iets wat ik niet echt prettig vind. Gebruikte het vaak als ik facebook of andere apps opende waar filmpjes soms ineens spelen met geluid.
Op 11 kon je onder de slider op het muzieknoot icoontje drukken, dan ging media op 'mute' maar veranderde de rest niet. Bij nog een klik stond het volume weer op origineel niveau.
Nu heb je inderdaad de profiel settings bovenaan. Echter als je die wijzigt naar mute. Gaan je telefoon niet meer af als je gebeld wordt. Maar media maakt nog steeds geluid.
Nu moet ik elke keer sliden naar mute, en weer terug gokken waar het stond, iets wat ik niet echt prettig vind. Gebruikte het vaak als ik facebook of andere apps opende waar filmpjes soms ineens spelen met geluid.
Als je op die 3 puntjes onder de slider drukt, kun je verschillende volumes instellen.majoh schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:13:
Ik denk dat ik het verkeerd uitleg.
Nieuwe systeemupdate (beveiligingsupdate) voor Android 12 staat klaar en is bij mij aan het installeren. 27,53MB dus een kleintje.
Apps optimaliseren duurt altijd het langst
Apps optimaliseren duurt altijd het langst
Ik heb geen idee waarom dit is maar kan je wel melden dat je niet de enige bent...Jur gen schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:13:
Ik heb al een week of 2 Android 12 op m'n P5 maar krijg hem nu nogmaals aangeboden. Vreemd toch?
[Afbeelding]
Vreemd!
Hier ook, zit op A12, krijg nog eens A12 (1.88GB). Het zal een update zijn met bug fixes misschien, maar omdat niet iedereen misschien al op 12 zit, ze het zo brengen?
Momenteel nog build number SP1A.211105.003.
----------------
Dus, ik heb de update gepauzeerd tijdens de "optimizing apps" stap want zag berichten op Reddit dat er misschien een fout gemaakt was door Google, deze update zou dezelfde zijn als begin deze maand naar Verizonklanten gestuurd was en zou nu per ongeluk naar alle Pixels (t/m 5) gestuurd zijn.
Nu krijg ik de melding dat de telefoon up to date is, en er is geen update geïnstalleerd.
Momenteel nog build number SP1A.211105.003.
----------------
Dus, ik heb de update gepauzeerd tijdens de "optimizing apps" stap want zag berichten op Reddit dat er misschien een fout gemaakt was door Google, deze update zou dezelfde zijn als begin deze maand naar Verizonklanten gestuurd was en zou nu per ongeluk naar alle Pixels (t/m 5) gestuurd zijn.
Nu krijg ik de melding dat de telefoon up to date is, en er is geen update geïnstalleerd.
[ Voor 62% gewijzigd door KrazyJay op 10-11-2021 21:41 ]
Same here. Nu de apps aan het optimaliseren...Jur gen schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:13:
Ik heb al een week of 2 Android 12 op m'n P5 maar krijg hem nu nogmaals aangeboden. Vreemd toch?
[Afbeelding]
Is een foutje, een Verizon only update die veel mensen hebben gekregen (ik ook). Niet geïnstalleerd overigens en inmiddels ook terug getrokken.Jur gen schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:13:
[Afbeelding]
Na android 12 viel het direct op hoeveel sneller de batterij leegliep. Nu heb ik de telefoon een volledige reset gegeven naar de fabrieksinstellingen, maar de batterij loopt nog net zo snel leeg. Ik hoop dat men hier snel een oplossing voor heeft, want ik red het maar net tot 18u of zo...
To dare is to do
Ik merkte dit ook op!Slaapje schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:19:
Na android 12 viel het direct op hoeveel sneller de batterij leegliep. Nu heb ik de telefoon een volledige reset gegeven naar de fabrieksinstellingen, maar de batterij loopt nog net zo snel leeg. Ik hoop dat men hier snel een oplossing voor heeft, want ik red het maar net tot 18u of zo...
Echter zag ik dat er in de instellingen verbinding met 5G de voorkeur had, terwijl ik enkel 4G gebruikt.
Nu merk ik nagenoeg geen verschil

Hier ook, 5G uitschakelen (voorkeur op 4G zetten) zorgt ervoor dat de batterij weer vergelijkbaar is als voor de Android 12 upgrade.LogiZ5500 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:18:
[...]
Ik merkte dit ook op!
Echter zag ik dat er in de instellingen verbinding met 5G de voorkeur had, terwijl ik enkel 4G gebruikt.
Ik had altijd al 5G uit staan. 5G is min of meer zinloos in Nederland op dit moment. Dat verbeterde altijd al het batterij leven.True schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:24:
[...]
Hier ook, 5G uitschakelen (voorkeur op 4G zetten) zorgt ervoor dat de batterij weer vergelijkbaar is als voor de Android 12 upgrade.
Na Android 12 zie ik dus een duidelijke verslechtering. Waarschijnlijk compenseert het voor jullie de achteruitgang voor een deel. Maar bij mij gaar dat dus niet meer helpen.
Dit had ik wel gelezen bij de pixel 6, maar niet bedacht het uit te proberen bij mijn eigen pixel. Nu beide simkaarten op 4g gezet en morgen maar eens kijken hoe het gaat. Hopelijk werkt het!LogiZ5500 schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:18:
[...]
Ik merkte dit ook op!
To dare is to do
Het scheelt hier aanzienlijk dat ik nu op 4g zit. Vanmorgen om 7 uur van de lader, 2.5 uur scherm aan gehad en nog 65% over. Niet zo goed als het op android 11 was, maar flink verbeterd ten opzichte van 5g.
To dare is to do
Dat is het hele punt. Je hebt iets kunnen verbeteren omdat je op 11 al niet optimaal draaide en dat nu wel doet. Ik had dat direct al gedaan en ik zie dus een enorme achteruitgang tov wat ik had.Slaapje schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:40:
Niet zo goed als het op android 11 was, maar flink verbeterd ten opzichte van 5g.
Ik haalde ongeveer anderhalve dag met mijn telefoon bij normaal gebruik. Soms bijna 2 dagen. Ik deed hem ook maar zo nu en dan even 20 minuten aan de lader. Dat was voldoende.
Nu haal ik met veel pijn en moeite één dag. En ik moet hem echt tijdens het ontbijt op 100% brengen, anders haal ik de avond niet.
Het uitschakelen van 5G is maar een lapmiddel. Want dat verbeterde dus je batterij leven ook op Android 11
Ik heb gisteravond voor het eerst sinds ik de P5 heb (nu een jaar) alles naar fabrieksinstellingen terug gezet. Ik gebruik niet de 3 buttons beneden maar met gebaren. Nu trilt ie in geval ik met een swipe vanaf links of rechts een stap terug wil. Weet iemand waar ik dit kan uitzetten? Ik heb me rot gezocht maar kan het nergens vinden.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Laat maar, al gevonden. Schijnbaar noem je dit haptische feedbackJur gen schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:05:
Ik heb gisteravond voor het eerst sinds ik de P5 heb (nu een jaar) alles naar fabrieksinstellingen terug gezet. Ik gebruik niet de 3 buttons beneden maar met gebaren. Nu trilt ie in geval ik met een swipe vanaf links of rechts een stap terug wil. Weet iemand waar ik dit kan uitzetten? Ik heb me rot gezocht maar kan het nergens vinden.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Let op:
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen