Ik ben even het lijstje van alle apps nagegaan en heb background activity op restricted gezet bij veel apps, zoals bankieren, chrome etc waarbij het niet nodig is dat die op de achtergrond actief zijn. Bij mij is de accuduur beter dan android 11! Misschien ook omdat ik een schone installatie had gedaan.
Is er iemand die VO-Wifi werkend heeft op het netwerk van Youfone?
Ik heb gezocht in de instellingen, maar kom deze optie niet tegen, waar VOLTE wel aan te vinken is.
Naar mijn idee werkt dit echter matig, heb vaak geluid dat niet heel helder klinkt, hoewel dit ook aan de andere kant kan liggen.
Ik heb gezocht in de instellingen, maar kom deze optie niet tegen, waar VOLTE wel aan te vinken is.
Naar mijn idee werkt dit echter matig, heb vaak geluid dat niet heel helder klinkt, hoewel dit ook aan de andere kant kan liggen.
Naar aanleiding van de alert van zojuist:
Ik krijg wel een notificatie op het scherm, maar geen geluid. Weet iemand hoe je dat kan instellen? Zou toch onhandig zijn als ik onverhoopt dat ding in m'n zak heb en er is niemand in de buurt.
Ik krijg wel een notificatie op het scherm, maar geen geluid. Weet iemand hoe je dat kan instellen? Zou toch onhandig zijn als ik onverhoopt dat ding in m'n zak heb en er is niemand in de buurt.
Heb je geluid uit? Als ik kijk naar 'Wireless emergency alerts' onder 'Notifications, sub-kopje: General' zie ik niets qua geluid. Ik denk dat het dan ook onder standaard geluiden valt. Had je geluid uit of DND aan? (overigens beide zeer raar dat dat op die manier gemanaged zou worden).GoldenLeafBird schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:03:
Naar aanleiding van de alert van zojuist:
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Inmiddels ben ik even wezen zoeken en verschillende posts op internet duiden er op dat het gekoppeld is aan het volume van je telefoon.
Raar dat er geen aparte settings voor zijn. Doorgaans staat bij mij alles op stil omdat ik op kantoor zit en alle notificaties (mail, chat) op m'n computer zie, maar NL_Alert dus niet.
Raar dat er geen aparte settings voor zijn. Doorgaans staat bij mij alles op stil omdat ik op kantoor zit en alle notificaties (mail, chat) op m'n computer zie, maar NL_Alert dus niet.
Eerste wat direct opvalt met de nieuwe update: de "now playing" functie werkt nu daadwerkelijk goed. En als ie een keer niet doorheeft dat er muziek speelt zit er een knopje om handmatig te gaan "luisteren". Soundhound kan helemaal van de telefoon af nu dus
Share and Enjoy!
Ik neem aan dat je de maandelijkse update bedoelt. Zo niet: de maandelijkse update staat klaarWCA schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:27:
Eerste wat direct opvalt met de nieuwe update: de "now playing" functie werkt nu daadwerkelijk goed. En als ie een keer niet doorheeft dat er muziek speelt zit er een knopje om handmatig te gaan "luisteren". Soundhound kan helemaal van de telefoon af nu dus
118MB ditmaal. Optimaliseren voor de reboot duurt weer dramatisch lang. En dan moet het optimaliseren na de reboot nog komen.
[ Voor 10% gewijzigd door winnie op 07-12-2021 18:00 ]
De december update met de feature drop jawinnie schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:43:
[...]
Ik neem aan dat je de maandelijkse update bedoelt. Zo niet: de maandelijkse update staat klaar
118MB ditmaal. Optimaliseren voor de reboot duurt weer dramatisch lang. En dan moet het optimaliseren na de reboot nog komen.
Toestel voelt ook vlotter aan. Helaas crasht android auto nog steeds 3x elke keer dat ik het aansluit zowat.
Share and Enjoy!
Ik heb daar dus geen last van. Heel af en toe dat die disconnect, maar dat lijkt eerder te komen door de kabel. In ik denk 1 v.d. 30 ritten heb ik er last van direct bij koppelen, nooit tijdens de rit. (Yaris 2021)WCA schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:26:
[...]
De december update met de feature drop ja
Toestel voelt ook vlotter aan. Helaas crasht android auto nog steeds 3x elke keer dat ik het aansluit zowat.
Ik ga binnenkort even naar de garage om het Entune systeem te laten updaten. Lijkt erop dat deze niet helemaal up to date is. Daarnaast crasht niet alleen Android Auto, de voeding wordt onderbroken. Dus ik vermoed dat het in de auto zelf zit. Op mijn vorige auto (Ford met Sync 3) werkte Android Auto beter, alhoewel dat systeem weer z'n eigen problemen had.True schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:58:
[...]
Ik heb daar dus geen last van. Heel af en toe dat die disconnect, maar dat lijkt eerder te komen door de kabel. In ik denk 1 v.d. 30 ritten heb ik er last van direct bij koppelen, nooit tijdens de rit. (Yaris 2021)
Share and Enjoy!
Zeer dramatische lange duur ja.winnie schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:43:
[...]
Ik neem aan dat je de maandelijkse update bedoelt. Zo niet: de maandelijkse update staat klaar
Maar ik heb ook het idee dat het toestel iets snappier loopt.
Trouwens, aangepast opladen lijkt nu eindelijk ook goed te functioneren. 2 dagen achter elkaar dat ie het doet.
[ Voor 11% gewijzigd door Megupe op 07-12-2021 22:10 ]
Bij mij duurde de update ook 80 minuten. Bij mij lijkt er een flinke verbetering van de accu prestaties te zijn dus dat is mooi.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Ik heb die 12L beta update nu draaien, maar alles voelt wel heel af aan. Heel anders dan de beta van nieuwe Android versies. Ik wist echter niet dat deze update er aan zat te komen, ik dacht de maandelijkse update gewoon te installeren.
Bij mij tot nu toe niet... accuduur is toch flink achteruit gegaan sinds Android 12, ben doordeweeks een vrij lichte gebruiker en kon makkelijk 3 dagen halen doordeweeks op 1 lading, dat is nu maximaal 2.Jur gen schreef op donderdag 9 december 2021 @ 05:57:
Bij mij duurde de update ook 80 minuten. Bij mij lijkt er een flinke verbetering van de accu prestaties te zijn dus dat is mooi.
Eergisteren de update geinstalleerd, maar vooralsnog na 48u is de telefoon zo goed als geheel leeg. Op de een of andere manier is het Whatsapp wat volgens 'batterijgebruik' lang actief is op de voorgrond per dag en daarmee voor 25% van het totale verbruik zorgt... gebruik whatsapp niet meer dan voorheen. Maar is dit een A12 dingetje of een whatsapp dingetje?
Heb je voorkeursnetwerktype op 4G staan?MicGlou schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:14:
[...]
Bij mij tot nu toe niet... accuduur is toch flink achteruit gegaan sinds Android 12, ben doordeweeks een vrij lichte gebruiker en kon makkelijk 3 dagen halen doordeweeks op 1 lading, dat is nu maximaal 2.
Eergisteren de update geinstalleerd, maar vooralsnog na 48u is de telefoon zo goed als geheel leeg. Op de een of andere manier is het Whatsapp wat volgens 'batterijgebruik' lang actief is op de voorgrond per dag en daarmee voor 25% van het totale verbruik zorgt... gebruik whatsapp niet meer dan voorheen. Maar is dit een A12 dingetje of een whatsapp dingetje?
Staat default op 5G maar dat vreet stroom.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Staat op 5G... maar dat stond het ook al voor de update naar 12 en toen was de accuduur aanzienlijk beter.alexbl69 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:51:
[...]
Heb je voorkeursnetwerktype op 4G staan?
Staat default op 5G maar dat vreet stroom.
Ik heb altijd een hekel aan reclames, daarvoor heb ik gekozen om Proton A12 custom rom te installeren samen met CleanSlate Kernel waarin een Adblocker ingebouwd zit (in de kernel).
Nu zit ik te denken aan terug te gaan naar de originele firmware.. Maar ik wil echt geen reclames overal zien.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Nu zit ik te denken aan terug te gaan naar de originele firmware.. Maar ik wil echt geen reclames overal zien.
Waar bedoel je precies? Op webpaginas, youtube etc?LogiZ5500 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:30:
Ik heb altijd een hekel aan reclames, daarvoor heb ik gekozen om Proton A12 custom rom te installeren samen met CleanSlate Kernel waarin een Adblocker ingebouwd zit (in de kernel).
Kun je dan niet gewoon een adblocker gebruiken?
Check Blokada, dat werkt prima hier.LogiZ5500 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:30:
Klopt, de adblocker heeft alleen (bij mijn weten) altijd root nodig, daar wilde ik vanaf.TheFes schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:46:
[...]
Waar bedoel je precies? Op webpaginas, youtube etc?
Kun je dan niet gewoon een adblocker gebruiken?
Blokada ga ik naar kijken, werkt dat op al het internet verkeer op je telefoon? Apps en websites?
Heb m'n bedenkingen bij een VPN provider en wat opgeslagen wordt...
Volgens mij werkt Blokada Libre als volgt:
Je telefoon draait een eigen lokale VPN server.
Deze VPN server heeft blocklists en werkt als Ad-blocker en laat bepaalde requests wel of niet door.
Jouw telefoon verbinding met deze eigen VPN server.
Je hebt een virtuele VPN verbinding die je telefoon niet verlaat.
Je verkeer wordt gefilterd zoals ad-blockers dat ook doen.
Op deze manier bypass je de noodzaak om je telefoon te rooten omdat je eigenlijk met een omweg hetzelfde doet als een normale adblocker. Ook belangrijk is is dat alles lokaal is en je geen gebruik maakt van externe providers of servers die potentieel alles kunnen opslaan of meekijken.
https://block.blokada.org...17/how-does-blokada-work/
Deze VPN server heeft blocklists en werkt als Ad-blocker en laat bepaalde requests wel of niet door.
Op deze manier bypass je de noodzaak om je telefoon te rooten omdat je eigenlijk met een omweg hetzelfde doet als een normale adblocker. Ook belangrijk is is dat alles lokaal is en je geen gebruik maakt van externe providers of servers die potentieel alles kunnen opslaan of meekijken.
[ Voor 11% gewijzigd door GoldenLeafBird op 12-12-2021 11:36 ]
In twee weken, twee weken de P5 laten vallen. Een keer op laminaat vanaf staande hoogte een keer op tegels vanaf zittende hoogte
geen beschadiging te bekennen, maar prettig is het niet. De bouwkwaliteit valt mij absoluut niet tegen, ook na een jaar niet.
Wellicht is de instelling automatisch draaien met gezichtsherkenning iets? Gebruik die nu een tijdje en werkt in 98% van de gevallen uitstekend!Rossi46 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:59:
Nou, hier nu ook Android 12 (weliswaar op een 4a 5G). Ik heb geen idee wat ze bij Google hebben bedacht, maar ik merk momenteel enkel nadelen.
Allereerste is de performance gewoon slecht. Waar de Pixel normaal heerlijk soepel functioneerde bij alles, is dat nu weg. Lijkt wel een telefoon van 4 jaar geleden.
De grote knoppen zijn inmiddels wel bekend, maar daar heb ik in de basis nog niet eens zo'n probleem mee. Wel vind ik de logica heel ver te zoeken. De knop 'automatisch draaien' wil ik graag direct kunnen gebruiken omdat het soms heel irritant is dat 'ie juist wel/niet draait. Dat kan niet, daarvoor moet je nog een keer extra swipen in landscape modus. Ook heb ik nu constant de knop voor 'geluidsversterking' in beeld (beetje grayed out). Echt geen idee waarom, ik gebruik dat helemaal niet.
De accu gaaf merkbaar sneller leeg. Super zonde, want dat was juist een sterk punt van de Pixel.
Ik vind het bijzonder knap dat Google een nieuwe versie van Android voor z'n eigen telefoons zo slecht implementeert...
Blokada (libre) nu in gebruik en werkt eigenlijk wel prima! Merk dat het wel beduidend langzamer is in het laden van pagina's in Chrome. Schijnt een encrypt DNS issue te zijn die la lang bestaat?! Anderen hier problemen mee of een oplossing?GoldenLeafBird schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:35:
Volgens mij werkt Blokada Libre als volgt:
Al eerder gemeld, maar door Android "Private Dns" is dit eigenlijk al jaren supersimpel. Vroeger gebruikte ik Adguard, tegenwoordig de betaalde versie van Nextdns. Daarmee kun je ook voor de rest van je netwerk aardig in de buurt komen van een lokale pihole (inclusief profielen, keuze van blocklists, black/whitelisting), maar dan reduindant en zonder het gedoe.LogiZ5500 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:30:
En de nieuwe systeemupdate is weer beschikbaar, slechts 34,19MB maar duurt weer erg lang.om te instaleren en apps te optimaliseren
ik heb na 1,5 dag nu het voorzichtige idee dat batterij iets beter meegaat weerwinnie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 06:47:
En de nieuwe systeemupdate is weer beschikbaar, slechts 34,19MB maar duurt weer erg lang.om te instaleren en apps te optimaliseren
Ik heb regelmatig problemen met de kabel te connecten om de batterij op te laden.
Ik moet deze er vrij stevig in duwen en dan begint het laden pas.
Ik heb de aansluiting zuiver gemaakt maar echt vuil of stof van betekenis kwam er niet uit.
Nog mensen die dit ervaren?
Ik heb de aansluiting zuiver gemaakt maar echt vuil of stof van betekenis kwam er niet uit.
Dat had ik laatst maar toen bleek er toch diep in de poort wat rommel te zitten. Met heel veel moeite heb ik die proper gekregen en nu sluit de kabel weer met een mooi klikje aan.benep schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:19:
Ik heb regelmatig problemen met de kabel te connecten om de batterij op te laden.
Precies dit, pak een houten dunne tandenstoker en pulk het even schoon. Is elke paar maanden even nodig als je je telefoon veel in je broekzak houd.GoldenLeafBird schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:30:
[...]
Dat had ik laatst maar toen bleek er toch diep in de poort wat rommel te zitten. Met heel veel moeite heb ik die proper gekregen en nu sluit de kabel weer met een mooi klikje aan.
Ik heb het uiteindelijke met een dunne naald en veel geduld gedaanmajoh schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:38:
[...]
Precies dit, pak een houten dunne tandenstoker en pulk het even schoon. Is elke paar maanden even nodig als je je telefoon veel in je broekzak houd.

Wat grappig, ik ook toevallig vorige week mijn USB schoongemaakt, met een kunststof tandenstokers. Met een mooie scherpe punt omdat de vuiligheid heel hard kan zijn onderin. Echt even goed schuin schrapen.GoldenLeafBird schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:30:
[...]
Dat had ik laatst maar toen bleek er toch diep in de poort wat rommel te zitten. Met heel veel moeite heb ik die proper gekregen en nu sluit de kabel weer met een mooi klikje aan.
Dan moet ik het nog eens proper maken.
Had het ook met een houten tandenstoker gedaan.
Thx voor de tips ! 👍
Had het ook met een houten tandenstoker gedaan.
Thx voor de tips ! 👍
Als je perslucht hebt kan je dat ook nog proberen. Een beetje agiteren met een tandenstoker oid en dan uitblazen.
Heeft iemand de Android 12L beta 2 al aan de gang gekregen??
Jep, sinds vanmorgen.Sakerhetz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:26:
Hoi allen,
Ik zit met een probleempje..
Toen ik mijn Pixel 5 ontvangen had, was ik direct met custom firmware aan de gang gegaan.
Een tijd lang tevreden Proton AOSP gedraaid, maar ik wilde terug naar originele firmware.
Vandaag met de Android Flash Tool de originele Stable A12 jan update terug geflashed.
Hierbij wilde ik mijn data bewaren en daarvoor de optie 'Wipe' uit gevinkt alsook force flash all partitions (ook hier zat een wipe aan gekoppeld).
Flashen ging allemaal prima, echter blijkt nu toch ALLE data verdwenen te zijn..??
Mappen zoals, downloads, DCIM, Music enz zijn allen leeg.
Het lijkt wel alsof de 'Disc space' nog wél zo vol staat als voorheen, maar geen foto's te bekennen (en geen recente backup). Ook whatsapp data lijkt verdwenen op de chats na..
Iemand een idee?
Zijn die partities nog bestaand maar niet meer benaderbaar???
Ook kan ik geen foto's meer maken/opslaan met camera app of Whatsapp foto's downloaden..
Toen ik mijn Pixel 5 ontvangen had, was ik direct met custom firmware aan de gang gegaan.
Een tijd lang tevreden Proton AOSP gedraaid, maar ik wilde terug naar originele firmware.
Vandaag met de Android Flash Tool de originele Stable A12 jan update terug geflashed.
Hierbij wilde ik mijn data bewaren en daarvoor de optie 'Wipe' uit gevinkt alsook force flash all partitions (ook hier zat een wipe aan gekoppeld).
Flashen ging allemaal prima, echter blijkt nu toch ALLE data verdwenen te zijn..??
Het lijkt wel alsof de 'Disc space' nog wél zo vol staat als voorheen, maar geen foto's te bekennen (en geen recente backup). Ook whatsapp data lijkt verdwenen op de chats na..
Iemand een idee?
Ook kan ik geen foto's meer maken/opslaan met camera app of Whatsapp foto's downloaden..
[ Voor 7% gewijzigd door LogiZ5500 op 14-01-2022 16:26 ]
Volgens mij is het vrij standaard dat je alles moet flashen én wipen als je van de een naar de andere rom gaat. Dat staat op XDA er ook altijd bij.LogiZ5500 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:42:
Hoi allen,
Iemand een idee?
En? Zitten daar nog bijzonderheden in tov de huidige versie? En is deze een beetje stabiel?Sakerhetz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:26:
Ik kreeg via XDA juist de tip dit op deze manier te doen..True schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:22:
[...]
Volgens mij is het vrij standaard dat je alles moet flashen én wipen als je van de een naar de andere rom gaat. Dat staat op XDA er ook altijd bij.
Normaal hield ik altijd wel rekening met wipen, maar dacht dat gezien dit nu een wissel was van AOSP naar AOSP het wel mee zou vallen.
Helaas niet dus..
Pech..
Ben ook benieuwd wat er anders aan is. Het scherm van de Pixel 5 lijkt me ook niet groot genoeg voor twee-apps naast elkaar eigenlijkJur gen schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:45:
[...]
En? Zitten daar nog bijzonderheden in tov de huidige versie? En is deze een beetje stabiel?
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Ik wou net wat posten hier dat mijn USB nu al brak is, maar zal hem eerst even gaan poetsen. Nu regelmatig dat hij snachts net niet blijft zitten en dan, met het langzaam opladen, lang niet vol raakt.ErikKam schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:45:
[...]
Wat grappig, ik ook toevallig vorige week mijn USB schoongemaakt, met een kunststof tandenstokers. Met een mooie scherpe punt omdat de vuiligheid heel hard kan zijn onderin. Echt even goed schuin schrapen.
Eerst even schoonmaken dus!
Krom genoeg begin ik de software van Samsung nog te waarderen ook. Sinds een weekje of 3 nu de Pixel 5 actief en zonet de 'oude' Samsung S10e geactiveerd en geupdate naar Android 12. Er zitten toch echt wat kleine handige features in, zoals o.a. het maken van mapjes in de app-drawer, waardoor ik nu op de Pixel ben overgestapt naar de Nova Launcher (
).
Dat icm het ontbreken van Face Unlock en wat andere features zorgt ervoor dat de S10e toch wel weer lonkt..

Dat icm het ontbreken van Face Unlock en wat andere features zorgt ervoor dat de S10e toch wel weer lonkt..
Samsung? Really?Reaper.JA2 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:54:
Krom genoeg begin ik de software van Samsung nog te waarderen ook. Sinds een weekje of 3 nu de Pixel 5 actief en zonet de 'oude' Samsung S10e geactiveerd en geupdate naar Android 12. Er zitten toch echt wat kleine handige features in, zoals o.a. het maken van mapjes in de app-drawer, waardoor ik nu op de Pixel ben overgestapt naar de Nova Launcher ().

Maar goed, ik ben wel biased omdat ik Pixel adept ben. iOS vind ik bijvoorbeeld ook om te huilen, zo ongelooflijk niet intuïtief. Die hele interface vind ik echt drie keer niks.
Enfin, dat moest ik even kwijt. Zoveel mensen, zoveel wensen, zullen we maar zeggen
+1 door je vork...Bomb-el schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:13:
[...]
Samsung? Really?ieder zijn meug, maar lieve help, ik krijg echt tranen in mijn ogen van hun software. Blijf me erover verbazen dat zo'n grote fabrikant zulke ongebruiksvriendelijke software kan afleveren. Leuk weetje, ik heb zelf altijd een vork mee op zak als ik uit nood een Samsung moet gebruiken, zodat ik die 20 x per dag in mijn oogbal kan rammen uit frustratie.
Maar goed, ik ben wel biased omdat ik Pixel adept ben. iOS vind ik bijvoorbeeld ook om te huilen, zo ongelooflijk niet intuïtief. Die hele interface vind ik echt drie keer niks.
Enfin, dat moest ik even kwijt. Zoveel mensen, zoveel wensen, zullen we maar zeggen
Maar gewenning is hier van toepassing. iOS vind ik verschrikkelijk en kon er niet aan wennen binnen een maand. Maar hele volksstammen zweren erbij.
En Samsung is toch redelijk verbeterd qua software de afgelopen jaren volgens mij.
Sinds een paar dagen het probleem dat bij telefoongesprekken in de auto de audio niet meer via de systemen in de auto (BMW) loopt.
Las net in het P6 forum dat iemand daar soortgelijke problemen ondervindt.
Hebben meer mensen daar last van?
Precies dit. 3 jaar terug gaf ik je gelijk, met alle kleurtjes en eindeloze rotzooi aan ingebakken software. Tegenwoordig is het gelukkig heel anders.barrymossel schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:52:
[...]
En Samsung is toch redelijk verbeterd qua software de afgelopen jaren volgens mij.
Net zoals de Google Zoekbalk op de startpagina van de Pixels. Wil ik ook niet, en kan niet weg
Heb je toevallig net een smartwatch in gebruik genomen? Ik had dit ook toen ik een Galaxy smart watch in gebruik nam. De telefoon ging (ook in de auto) alleen af op mijn horloge. Ik heb de smart watch weggegeven. (deze onhebbelijkheid was de druppel)alexbl69 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:34:
Sinds een paar dagen het probleem dat bij telefoongesprekken in de auto de audio niet meer via de systemen in de auto (BMW) loopt.
Nee, heb geen smartwatch.canth schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:12:
[...]
Heb je toevallig net een smartwatch in gebruik genomen? Ik had dit ook toen ik een Galaxy smart watch in gebruik nam. De telefoon ging (ook in de auto) alleen af op mijn horloge. Ik heb de smart watch weggegeven. (deze onhebbelijkheid was de druppel)
Haha, ja er zit nog wat oud zeer denk ikbarrymossel schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:52:
[...]
+1 door je vork...
Maar gewenning is hier van toepassing. iOS vind ik verschrikkelijk en kon er niet aan wennen binnen een maand. Maar hele volksstammen zweren erbij.
Als het inmiddels op niveau is, zal ik mijn mening met alle liefde bijstellen.
Ik ben een beetje laat ermee maar de systeemupdate van februari is er. 13,71MB, en installeren en optimaliseren duurt weer eeeeeeuwen.winnie schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 06:47:
Gelukt! Met een launcher die extreem dicht in de buurt komt. En dan zonder de Google zoekbalk en verplichte Pixel-at-a-Glance. Is wat rustiger.Reaper.JA2 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:29:
[...]
Net zoals de Google Zoekbalk op de startpagina van de Pixels. Wil ik ook niet, en kan niet weg
:strip_exif()/f/image/RzEmD1wFDKYPxNrZoB8FmcK1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie sinds enige dagen continue het locatie bepalen icoon boven in mijn toestel staan. Ik heb paar keer gereset, maar na enkele uren komt ie dan weer op en verdwijnt dit niet. Alle apps "sluiten" doet al helemaal niets veranderen.
Ik heb geen apps geinstalleerd vlak voor dit begon, ook geen idee welke app dit nou veroorzaakt.
Anderen hier bekend mee?
Hebben anderen wellicht een oplossing?
Ik heb via google gezocht, maar krijg alleen maar standaard handleidingen en niet iets met dit probleem.
Zie ook foto met rood omcirkelde item.
Ik heb geen apps geinstalleerd vlak voor dit begon, ook geen idee welke app dit nou veroorzaakt.
Anderen hier bekend mee?
Hebben anderen wellicht een oplossing?
Ik heb via google gezocht, maar krijg alleen maar standaard handleidingen en niet iets met dit probleem.
Zie ook foto met rood omcirkelde item.
/f/image/xrC4CtEmBwVtLXQF09mUdJHS.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Megupe op 17-02-2022 15:42 ]
Heb ik ook eens gehad, maar dat bleek uiteindelijk een app te zijn die dit continu gebruikte. Waarschijnlijk heb ik daar eens toestemming voor gegeven zonder dat ik het wist. Bij instellingen, locatie kan je zien welke apps dit gebruiken. Vergeet ook niet om je systeem apps na te gaan (alles tonen, 3 puntjes, systeem tonen.
Ik heb recent de Pixel 5 van mijn vrouw overgenomen, na een volledige reset lijkt er iets niet in orde te zijn met het scherm. Het lijkt alsof het OLED bij zwarte kleuren niet helemaal zwart wordt, maar toch een beetje licht geeft met een groene tint. In het donker is het ontzettend storend, en het ziet er gewoon niet juist uit.
Wanneer het scherm dimt gaat dit ook niet vloeiend zoals bij mijn oude Pixel 3A, maar duidelijk in stappen.
Ik vermoed niet dat het een hardwareprobleem is, want wanneer ik de telefoon opstart ziet de weergave er gewoon uit zoals je van een OLED kan verwachten. Pas wanneer Android goed en wel opstart verspringt het beeld weer naar de onjuiste weergave. Ook in de bootloader-omgeving ziet het er gewoon normaal uit.
Stappen die ik zelf heb uitgevoerd om het te proberen te verhelpen:
-Fabrieksreset
-Bij instellingen de schermkleuren veranderen van "aanpasbaar" naar "naturel"
-Verversingssnelheid forceren op zowel 60 als 90 hertz
-Bootloader unlocken en downgraden naar Android 11, vervolgens OTA update naar recente Android 12
Dit alles heeft het probleem niet verholpen helaas, en ik weet verder ook niet wat ik nog kan proberen.
:strip_exif()/f/image/Suh7Nv4jgJVkdZPGQOaBWyAq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7yA29XOEb39ZFAMHFverWSSh.jpg?f=fotoalbum_large)
Wanneer het scherm dimt gaat dit ook niet vloeiend zoals bij mijn oude Pixel 3A, maar duidelijk in stappen.
Ik vermoed niet dat het een hardwareprobleem is, want wanneer ik de telefoon opstart ziet de weergave er gewoon uit zoals je van een OLED kan verwachten. Pas wanneer Android goed en wel opstart verspringt het beeld weer naar de onjuiste weergave. Ook in de bootloader-omgeving ziet het er gewoon normaal uit.
-Fabrieksreset
-Bootloader unlocken en downgraden naar Android 11, vervolgens OTA update naar recente Android 12
Dit alles heeft het probleem niet verholpen helaas, en ik weet verder ook niet wat ik nog kan proberen.
:strip_exif()/f/image/Suh7Nv4jgJVkdZPGQOaBWyAq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7yA29XOEb39ZFAMHFverWSSh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/auYQqG4nepp9o3VAe7ZcL8rB.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zijn wel problemen bekend met Pixel 5 oled schermen die een groene tint krijgen.bittenhero schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:51:
Ik heb recent de Pixel 5 van mijn vrouw overgenomen, na een volledige reset lijkt er iets niet in orde te zijn met het scherm. Het lijkt alsof het OLED bij zwarte kleuren niet helemaal zwart wordt, maar toch een beetje licht geeft met een groene tint. In het donker is het ontzettend storend, en het ziet er gewoon niet juist uit.
-Fabrieksreset
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Doe maar eens een Google search op 'oled green tin pixel 5'.
Wat een eenvoudige manier is om een software instelling uit te sluiten, is op de Pixel 5 een screenshot maken en deze naar je andere device te sturen. Is de groene tint daar weg, dan zit het in de hardware.
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn 2e Pixel 5 (nadat de eerste er random mee stopte), het is een hardwarematig probleem. Google heeft bij mij erkent dat dit productiefout was. Ik ergerde me ook enorm aan die groene waas, die vooral bij 30-50% brightness te zien was. Ik heb na uren en uren contact met de helse Google Support toen mijn 3e Pixel 5 ontvangen. Die doet het overigens al een jaar prima! (even afkloppen)bittenhero schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:51:
-Fabrieksreset
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[YouTube: Your Pixel Just Got Better - Pixel’s 10th Feature Drop]
📸 Capture moments even in the dark with Night Sight in Snapchat.†
📞 Wait Times lets you see current and estimated wait times for calls to businesses, so you can spend less time on hold. Direct My Call lets you see the business menu options on screen and press the one you need to talk to.§
🔊 For calls using Live Caption for calls, you can now type a response and your Pixel will read it aloud to the person on the other end.‖
🔋Check your battery levels across multiple devices with the new battery widget.¶
👀 At A Glance lets you keep track of important content, like your Pixel Buds battery level, without unlocking your phone.¶
😀 Custom text stickers give you options for turning your text into fun, illustrated stickers with a tap.‡
📱 Live Translate interpreter mode can now real-time translate into Spanish, Italian, and French. And Live Caption can now translate captions into Spanish.Δ
💬 Transcribe audio into text with Recorder, which now includes Italian and Spanish.◊
🖼 Make your Pixel your own with wallpapers from artist Manjit Thapp for International Women’s Day.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Al met al duurde het een uur om te installeren.
Geen idee of ik er wat van ga merken. Volgens mij weinig voor ons van toepassing
Goed nieuws, mijn Widevine DRM zit na een jaar weer op L1 🎉
Hier helaas nog steeds L3 op m'n Pixel 5 😡
Hoe kan je dat zien?wouter.k schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:18:
Hier helaas nog steeds L3 op m'n Pixel 5 😡
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Deze app installeren: https://play.google.com/s...d=com.androidfung.drminfo
Of in de Netflix app. Bij app-instellingen en dan afspeelspecificaties.
Ben je via de website van HBO doorgelinkt naar de Playstore? Want ik had dat ook. Toen ik vervolgens de Playstore opnieuw opende en handmatig zoekt naar hbomax kon ik hem wel installeren. Dus via deze link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hbo.hbonowKizanko schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:03:
Hoi ik heb een vraag. Mijn vrienden met een Android telefoon kunnen gewoon HBO Max installeren maar ik heb een pixel 5 en ik krijg dit te zien. Heb en jullie dit ook? [Afbeelding]
To dare is to do
Oh..nee ik zocht het ook handmatig op. Maar wat ik deed was de tekst intikken totdat ik het icoontje zag verschijnen onder de searchbalk. Maar dat leverde dus het bovengenoemde probleem op. Blijkbaar moet ik de tekst tikken vervolgens op enter drukken en dan hbo max als gevonden resultaat klikken en dan pas kan ik het installeren.Slaapje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:07:
[...]
Ben je via de website van HBO doorgelinkt naar de Playstore? Want ik had dat ook. Toen ik vervolgens de Playstore opnieuw opende en handmatig zoekt naar hbomax kon ik hem wel installeren. Dus via deze link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hbo.hbonow
Thnx door jou even gaan experimenteren!
Dus mensen niet zo er op drukken!
/f/image/HptdepBMXawQjoIWa5UDxWsq.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb me een half jaar geleden enrolled in het Beta program voor de laatste P5 Firmwares, in de veronderstelling dat ik bij het uitkomen van een final weer gewoon op Stock terecht zou komen. Nou blijkt dat niet meer zo te werken, je blijft eeuwig in het Beta channel hangen. Bij afmelden voor het Beta Channel krijg je een OTA FW gepusht waarbij alle data verloren gaat. Helaas ben ik op dit moment nog niet erg onder de indruk van de standaard Google Backup functionaliteit op non-rooted Android toestellen.
Is iemand toevallig bekend met een alternatieve methode waarbij je je data wel behoudt, of zit er echt niks anders op dat uitschrijven van Beta + wipe?
Is iemand toevallig bekend met een alternatieve methode waarbij je je data wel behoudt, of zit er echt niks anders op dat uitschrijven van Beta + wipe?
Google heeft dit blijkbaar aangegeven dat de beta vanaf nu blijft voor feature drops en dergelijke.iisworks schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:03:
Ik heb me een half jaar geleden enrolled in het Beta program voor de laatste P5 Firmwares, in de veronderstelling dat ik bij het uitkomen van een final weer gewoon op Stock terecht zou komen. Nou blijkt dat niet meer zo te werken, je blijft eeuwig in het Beta channel hangen. Bij afmelden voor het Beta Channel krijg je een OTA FW gepusht waarbij alle data verloren gaat. Helaas ben ik op dit moment nog niet erg onder de indruk van de standaard Google Backup functionaliteit op non-rooted Android toestellen.
Op reddit is te lezen als je de stable handmatig flasht dat dit kan zonder wipe.
Welke data bedoel je? Heb zelf eigenlijk 'niks' meer op het toestel staan, alles staat in de cloud.iisworks schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:03:
Heb al een paar generaties Pixels gehad, en telkens was het intypen van m'n Gmail adres voldoende om na 10 à 15 minuten automatisch al m'n apps geïnstalleerd te hebben én toegang tot al m'n data (in de cloud).
Dat is bij een factory reset toch hetzelfde?
Als de stable in maart is verschenen deze dan sideloaden en daarna uitschrijven van de beta. Volgens Reddit zou dit moeten kunnen.iisworks schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:03:
Ik doel voornamelijk op (app) configuraties. Toch nog aardig wat van mijn apps komen niet mee met een restore van de Google Backup, en daarnaast is hij managed voor werk (Microsoft Company Portal). Niets onoverleefbaars, maar als er een simpele manier is om data te behouden heeft dat dus de voorkeur.:)alexbl69 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:10:
[...]
Welke data bedoel je? Heb zelf eigenlijk 'niks' meer op het toestel staan, alles staat in de cloud.
Heb al een paar generaties Pixels gehad, en telkens was het intypen van m'n Gmail adres voldoende om na 10 à 15 minuten automatisch al m'n apps geïnstalleerd te hebben én toegang tot al m'n data (in de cloud).
Dat is bij een factory reset toch hetzelfde?
Ik had ADB sideload van redfin-ota-sp2a.220305.012-5eea053e.zip al geprobeerd (https://developers.google.com/android/ota), maar loopt stuk met een "cannot read..." foutmelding. Mocht iemand een link hebben naar de genoemde reddit post: graag!
[Update] Op een andere laptop startte de OTA sideload wel, maar helaas was de huidige versie nieuwer dan de OTA file dus stopte de sideload. O well, misschien blijf ik voorlopig wel gewoon op de beta. Eigenlijk ook geen problemen tegengekomen verder.
[ Voor 24% gewijzigd door iisworks op 13-03-2022 18:52 ]
Systeemupdate staat klaar: 15,54MB.
Changelog via https://www.xda-developers.com/april-2022-android-security-update/
Changelog via https://www.xda-developers.com/april-2022-android-security-update/
Nog mensen hier die een random reboot ervaren op hun pixel 5 ?
Had het nu 2 keer vrij kort achter mekaar zonder reden. Heb de laatste update er op staan
Had het nu 2 keer vrij kort achter mekaar zonder reden. Heb de laatste update er op staan
Nee, draait stabiel bij mij.benep schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:34:
Same, maar ik merk wel weer meer battery drain..
To dare is to do
Hier draait alles om stabiel.benep schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:34:
De laatste update draait sinds vanochtend.
Weet iemand nog een goed adresje waar ik mijn scherm kan laten vervangen?
Liefst regio Nijmegen-Arnhem.
Heb hier gister een dag Bluetooth uitgeschakeld en had aan het eind van de dag nog 80% over. Dat lijkt een behoorlijke slurper te zijn, je kan eens proberen dat uit te doen.Slaapje schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:29:
[...]
Same, maar ik merk wel weer meer battery drain..
Goede tip.Reaper.JA2 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:45:
[...]
Heb hier gister een dag Bluetooth uitgeschakeld en had aan het eind van de dag nog 80% over. Dat lijkt een behoorlijke slurper te zijn, je kan eens proberen dat uit te doen.
Ik gebruik zelf vaak Android Auto aan de kabel. Helaas blijft bluetooth, ook na het verbreken van de kabelverbinding, aan staan..
Iemand hier een tip voor?
Vanochtend kreeg ik de vraag of ik wou herstarten om de security update van april te installeren, en nu doet mijn pixel 5 helemaal niets meer. De batterij was 99% geladen. Zwart scherm, geen indicatie dat het toestel laadt, aan/uit en volumeknoppen doen niets (aan/uit, reset, fastboot shortcuts werken niet). Computer vindt geen ADB-toestellen wanneer de telefoon via USB verbonden is. Het toestel is compleet gebricked. Iemand ervaring mee, of een idee hoe dit op te lossen is? Toestel gaat anders na pasen terug voor garantie.
[ Voor 7% gewijzigd door bertware op 14-04-2022 09:14 ]
Een reparatie zaakje in Cuijk vroeg maarliefst €299,- voor de reparatie van een nieuw scherm. Iemand ervaring met de kosten van een nieuw scherm en een goed adresje? Maakt me inmiddels niet uit waar in het land.Jur gen schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:20:
Weet iemand nog een goed adresje waar ik mijn scherm kan laten vervangen?
Misschien dat dit bedrijf je misschien kan helpen? https://www.irepair4u.nl/Jur gen schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:19:
[...]
Een reparatie zaakje in Cuijk vroeg maarliefst €299,- voor de reparatie van een nieuw scherm. Iemand ervaring met de kosten van een nieuw scherm en een goed adresje? Maakt me inmiddels niet uit waar in het land.
Sinds kort werkt de "Mijn overheid Berichten" app niet meer. Hoopte dat de update het zou verhelpen, maar niet dus. Uiteraard al opnieuw geïnstalleerd.
De app opent op half scherm en de andere helft laat de laatst geopende app zien. Vraagt nog om inloggen via DigiD en dan crasht de app.
Iemand zelfde probleem?
De app opent op half scherm en de andere helft laat de laatst geopende app zien. Vraagt nog om inloggen via DigiD en dan crasht de app.
Iemand zelfde probleem?
Waiting on the world to change
Strontirritant. Heb dit ook met de mijn gegevens app van de overheid. Lijkt gewoon domme ontwerpfout.pinda powerrr schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:15:
Sinds kort werkt de "Mijn overheid Berichten" app niet meer. Hoopte dat de update het zou verhelpen, maar niet dus. Uiteraard al opnieuw geïnstalleerd.
Iemand zelfde probleem?
Het is mij wel één keer gelukt in te loggen, maar zodra je de berichten-app weer fullscreen zet, refreshed ie en moet je weer inloggen.Thomas schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:17:
[...]
Strontirritant. Heb dit ook met de mijn gegevens app van de overheid. Lijkt gewoon domme ontwerpfout.
In Tilburg meerdere offertes opgevraagd (half jaar geleden) en uiteindelijk ook 269 moeten betalen...Jur gen schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:19:
[...]
Een reparatie zaakje in Cuijk vroeg maarliefst €299,- voor de reparatie van een nieuw scherm. Iemand ervaring met de kosten van een nieuw scherm en een goed adresje? Maakt me inmiddels niet uit waar in het land.
Same here, super irritant.pinda powerrr schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:15:
Iemand zelfde probleem?
To dare is to do
Volgens mij een ontwerp fout van de app en geldt voor meer apps van de Rijksoverheid. De "Mijn gegevens" app werkt niet, de "berichtenbox" app werkt niet. Het is voornamelijk op pixel telefoons die Android 12 draaien en het is altijd in combinatie met inloggen op digid op.hetzelfde apparaat. Zie ook de reviews van die apps in de androidstore.pinda powerrr schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:15:
Iemand zelfde probleem?
Net even geprobeerd de berichtebox geopend. Maar geen probleem.pinda powerrr schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:15:
Iemand zelfde probleem?
Gebruik je wel inloggen met DigiD op dezelfde telefoon? Want ik krijg dus dit:ErikKam schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:16:
[...]
Net even geprobeerd de berichtebox geopend. Maar geen probleem.
/f/image/QKxeFspIolZYmvTzmR4lAmV6.png?f=fotoalbum_large)
Gebruik je wel inloggen met DigiD op dezelfde telefoon? Want ik krijg dus dit:ErikKam schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:16:
[...]
Net even geprobeerd de berichtebox geopend. Maar geen probleem.
/f/image/QKxeFspIolZYmvTzmR4lAmV6.png?f=fotoalbum_large)
Oh oeps, scherminhoud wordt verborgen bij deze apps, het is in ieder geval een split screen modus die vanzelf aan gaat
Ja die gebruik ik en zo gaat het inderdaad nu ook bij mij. Nog niet eerder gezien die split screen maar het gaat wel goed.TheFes schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:17:
[...]
Gebruik je wel inloggen met DigiD op dezelfde telefoon? Want ik krijg dus dit:
[Afbeelding]
Hier gaat het ook al weken hopeloos mis.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Had de app nog nooit gebruikt, maar naar aanleiding van de discussie hier toch maar geïnstalleerd.
Ik kan de split screens middels de slider groter/kleiner maken waardoor het (bij mij) wel werkbaar is.
Pixel 5 met alle updates.
Ik kan de split screens middels de slider groter/kleiner maken waardoor het (bij mij) wel werkbaar is.
Pixel 5 met alle updates.
Had mijn definitieve aanslag van de belastingdienst binnen, opende in splitscreen, ingelogd (eerste poging mislukte, tweede lukte). Daarna berichtenbox fullscreen gezet, en warempel, hij deed het gewoon nog. Het kan dus wel blijkbaar.
Hmm, hier is het ook eindelijk voor het eerst gelukt.TheFes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:52:
Had mijn definitieve aanslag van de belastingdienst binnen, opende in splitscreen, ingelogd (eerste poging mislukte, tweede lukte). Daarna berichtenbox fullscreen gezet, en warempel, hij deed het gewoon nog. Het kan dus wel blijkbaar.
Niet normaal die batterydrain sinds de laatste update 😖
Let op:
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen