Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.k
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 15:12
Stancke schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:25:
Als ik opgebeld wordt, gaat m'n ringtone en pas na seconde of 5-6 zie ik de oproep verschijnen op mijn scherm. Scherm komt pas seconden later in actie, wat heel irritant is gezien ik eerst muziek moet aanhoren gedurende enkele seconden om dán pas te kunnen opnemen.

Heeft nog iemand dit probleem? Heb nog meer dan 50% ruimte over op m'n telefoon en gebruik de standaard beltoon, dus daaraan kan het niet liggen.
Ja ik heb exact hetzelfde. Ik heb wel het idee dat het alleen is als ik mijn Pixel 5 in m'n broekzak heb als ik gebeld wordt. Je hoort en voelt hem overgaan, maar zodra je hem uit je zak heb kan je een aantal seconden niks omdat het scherm zwart blijft. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:03
Thomas schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:20:
Oh nee. Zit een flink diepe kras in mijn scherm, hoe mag joost weten. Voor het geval de boel doorbreekt, iemand een tip voor een adresje waar je het scherm voor een normale prijs kan laten vervangen?
Hoe diep is die kras dan wel niet? Over het algemeen breekt het glas niet door een kras hoor :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 15:56
iisworks schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:18:
Tip: disable Googler Assistant.
- Zoek in settings: "Digital assistant"
- Zet "Default digital assistant app" op "None"

Voor mij met name irritant omdat ik 'm regelmatig onbedoeld activeerde bij swipen vanuit startscherm.
Super, hier had ik zelf ook regelmatig last van. Vooral in de auto of op andere onhandige momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Rossi46 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Hoe diep is die kras dan wel niet? Over het algemeen breekt het glas niet door een kras hoor :)
Het is echt een guts :'). Voorlopig doe ik het er nog wel even mee hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 18:15
wouter.k schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:52:
[...]

Ja ik heb exact hetzelfde. Ik heb wel het idee dat het alleen is als ik mijn Pixel 5 in m'n broekzak heb als ik gebeld wordt. Je hoort en voelt hem overgaan, maar zodra je hem uit je zak heb kan je een aantal seconden niks omdat het scherm zwart blijft. :?
Bij mij toch ligt anders. Zelfs als mijn telefoon op m'n desk ligt met scherm naar boven duurt het enkele seconde vooraleer de oproep op m'n scherm verschijnt ondanks dat de ringtone al enkele seconden actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-08 14:28
Thomas schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:35:
[...]

Het is echt een guts :'). Voorlopig doe ik het er nog wel even mee hoor :P.
Wat is een schappelijk prijsje? Ik heb het scherm laten vervangen, 249 EUR was ik wel kwijt. Vraag me af of het veel goedkoper kan. Met creditcard betaald? Dan is ie meestal tot 200 EUR verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bomb-el schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:25:
[...]

Wat is een schappelijk prijsje? Ik heb het scherm laten vervangen, 249 EUR was ik wel kwijt. Vraag me af of het veel goedkoper kan. Met creditcard betaald? Dan is ie meestal tot 200 EUR verzekerd.
Nope, geen cc. Sowieso heb ik hem al ruim 180 dagen dus dan zou het buiten de verzekering vallen 250 euro is een prima prijs. Waar heb je het laten doen?

Ik leef er nog wel even mee maar op termijn maar eens laten vervangen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Thomas schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:34:
[...]

Nope, geen cc. Sowieso heb ik hem al ruim 180 dagen dus dan zou het buiten de verzekering vallen 250 euro is een prima prijs. Waar heb je het laten doen?

Https://www.mobilefix.nl

Gisteravond aangemeld, vanochtend om 10 uur gebracht en om 11.30 klaar. Ik was redelijk onder de indruk dat ze het scherm op voorraad hadden en zo snel klaar waren. Echt een prima betrouwbare zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Thomas schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:34:
[...]

Ik ga ervan uit dat je hem ook gewoon kan opsturen. Bij mij was de termijn trouwens 360 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
TheFes schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:05:
[...]

Zo lang je onder de 150 euro blijft wel ja
Invoerkosten is wat anders dan inklaringskosten ;) (de invoerkosten worden overigens ook gewoon meeberekend vooraf mocht je boven de €150 zitten. Die zijn voor zover ik weet overigens 0% voor telefoons dus dat speelt geen rol verder ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Ben nog steeds dolgelukkig met mijn pixel 5, het formaat, de performance en accuduur blijven heerlijk. Zijn er mensen die de pixel 6 al in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Als ik opgebeld wordt, gaat m'n ringtone en pas na seconde of 5-6 zie ik de oproep verschijnen op mijn scherm. Scherm komt pas seconden later in actie, wat heel irritant is gezien ik eerst muziek moet aanhoren gedurende enkele seconden om dán pas te kunnen opnemen.

Heeft nog iemand dit probleem? Heb nog meer dan 50% ruimte over op m'n telefoon en gebruik de standaard beltoon, dus daaraan kan het niet liggen.
Net even geprobeerd maar geen problemen hiermee. Hij gaat gelijk over en scherm licht direct mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:18
Bomb-el schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:02:
Ben nog steeds dolgelukkig met mijn pixel 5, het formaat, de performance en accuduur blijven heerlijk. Zijn er mensen die de pixel 6 al in de gaten houden?
Ik vind de Pixel 5 wel ok. Formaat is perfect, nieuwste Google software is top, maar performance vind ik maar zo-zo en batterijduur vind ik weer niks (misschien komt dat door dual-sim of door het draadloos opladen). Ik wil hierna wel een nieuwe Pixel denk ik, maar ze mogen wat mij betreft wel weer wat meer richting high-end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Nu online
barrymossel schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:15:
[...]

Ik vind de Pixel 5 wel ok. Formaat is perfect, nieuwste Google software is top, maar performance vind ik maar zo-zo en batterijduur vind ik weer niks (misschien komt dat door dual-sim of door het draadloos opladen). Ik wil hierna wel een nieuwe Pixel denk ik, maar ze mogen wat mij betreft wel weer wat meer richting high-end.
Heb je 5g aan staan. Ik kan het niet bewijzen. Maar heb zeer zwaar het gevoel dat dat batterij slurpt. Ik heb ook dual sim maar batterij is nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ErikKam schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:05:
[...]

Heb je 5g aan staan. Ik kan het niet bewijzen. Maar heb zeer zwaar het gevoel dat dat batterij slurpt. Ik heb ook dual sim maar batterij is nog steeds goed.
Dat kan ik inderdaad eens proberen uit te zetten. Dank voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Laatst online: 21-09 16:05
Bomb-el schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:02:
Ik ben ook zeer tevreden en benieuwd naar de 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:44
Ik ben van de 2 naar de 5 gegaan. Denk dat ik wacht op de 8 :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 23:30

pinda powerrr

Slow down...

[...]

Dat idee heb ik ook, dat het sneller leeg raakt.

Normaal gaat de telefoon niet mee naar bed, maar af en toe wel. Met 4G was ik dan na een hele nacht iets van 3~5 procent kwijt. Dat is nu 10~15 procent minder accu.
De slaapstand werkt nog hetzelfde, want dat is altijd al een goede feature geweest bij de Pixels, dus dan moet het wel de verbinding zijn.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:35
[...]

Hier ook, laatste 2 weken mindere accu prestaties. Ik dacht zelf dat het lag aan de beta eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Nu online
dimmak schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:42:
[...]

Hier ook, laatste 2 weken mindere accu prestaties. Ik dacht zelf dat het lag aan de beta eerlijk gezegd.
Die heb ik nog niet geïnstalleerd, dus die ervaring heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Dat was het helaas niet. Binnen een half uurtje wat browsen -10%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 23:51
Heeft iemand enig idee of shelter (https://play.google.com/s...s?id=net.typeblog.shelter) werkt met de Android 12 beta?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik check via [Settings > System > Advanced > System update], of er updates zijn voor mijn Pixel 5. Nu zat ik toevallig bij [Settings > Security] te kijken, en bleek dat "Google Play system" en "Security update" updates beschikbaar waren, ondanks dat "System update" zegt "Your system is up to date".

Ik vind dit wel verwarrend. Het systeem zou eigenlijk gewoon met een notification moeten komen als er dergelijke updates beschikbaar zijn, en alles op één plek moeten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 11:02
Cyb schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:45:
Ik check via [Settings > System > Advanced > System update], of er updates zijn voor mijn Pixel 5. Nu zat ik toevallig bij [Settings > Security] te kijken, en bleek dat "Google Play system" en "Security update" updates beschikbaar waren, ondanks dat "System update" zegt "Your system is up to date".

Ik vind dit wel verwarrend. Het systeem zou eigenlijk gewoon met een notification moeten komen als er dergelijke updates beschikbaar zijn, en alles op één plek moeten weergeven.
Mee eens!

Kan je checken welke update je hebt onder Settings --> security? Ik zit zelf op Januari 2021

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 22:13
blueman85 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Mee eens!

Kan je checken welke update je hebt onder Settings --> security? Ik zit zelf op Januari 2021
Heb zelf een Pixel 4a, maar kan mij voorstellen dat dit hetzelfde is. Ik zit op 1 juni 2021. Mij is opgevallen dat de Google Play System Update vaak één maand achterloopt op de Security Update. :) Dus ik gok dat je wat maandjes aan updates hebt gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Flavius schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:35:
[...]
Heb zelf een Pixel 4a, maar kan mij voorstellen dat dit hetzelfde is. Ik zit op 1 juni 2021. Mij is opgevallen dat de Google Play System Update vaak één maand achterloopt op de Security Update. :) Dus ik gok dat je wat maandjes aan updates hebt gemist.
Vreemd want ik check dit eigenlijk elke maand, maar krijg toch steeds de melding dat er geen updates zijn.... Iemand een idee hoe dit komt?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

blueman85 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:26:
[...]
Mee eens!

Ik zit op:
"Security update": 5 July 2021
"Google Play system update": 1 June 2021
"System update": "Updated to Android 11"

Ik heb een Pixel 5.
Daarvoor zat ik ook op Januari 2021 dacht ik. Er was ook een reboot nodig, ik dachts zelfs dat hij met een reboot melding kwam (bij die update pagina) voordat hij wou updaten.
Dus je zou kunnen proberen te rebooten, en dan opnieuw de update proberen te checken.
blueman85 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 00:22:
[...]
Vreemd want ik check dit eigenlijk elke maand, maar krijg toch steeds de melding dat er geen updates zijn.... Iemand een idee hoe dit komt?
Zelfde hier. In het begin toen ik het toestel had, krijg ik wel regelmatig automatische systeem update meldingen. Maar van die security en Playstore updates die ik hier noem, heb ik geen meldingen gehad. Dus voorlopig ga ik het regelmatig handmatig checken, totdat ik merk dat hij het weer automatisch doet.

[ Voor 30% gewijzigd door Cyb op 12-07-2021 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Flavius schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:35:
[...]
Dank je wel, ik heb dan wel een pixel 3A, hoort natuurlijk niet thuis in het topic over 5, maar ik wist niet dat er hier nog meer security updates verstopt waren. De Google play store stond bij mij nog op 1 mei, nu op 1 juni.

De systeemupdate (beveiligingpatches) check ik de 1e week van de maand wel regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Cyb schreef op maandag 12 juli 2021 @ 00:30:
[...]

Ik zit op:
"Security update": 5 July 2021
"Google Play system update": 1 June 2021
"System update": "Updated to Android 11"

Ik heb een Pixel 5.
Daarvoor zat ik ook op Januari 2021 dacht ik. Er was ook een reboot nodig, ik dachts zelfs dat hij met een reboot melding kwam (bij die update pagina) voordat hij wou updaten.
Dus je zou kunnen proberen te rebooten, en dan opnieuw de update proberen te checken.

[...]

Zelfde hier. In het begin toen ik het toestel had, krijg ik wel regelmatig automatische systeem update meldingen. Maar van die security en Playstore updates die ik hier noem, heb ik geen meldingen gehad. Dus voorlopig ga ik het regelmatig handmatig checken, totdat ik merk dat hij het weer automatisch doet.
Hmm ok, ik herstart mijn telefoon een aantal keer per week, check elke dag meerdere keren op app updates, af en toe check ik de Play System update, maar juist die blijft op januari staan...

Ik zag hier en daar op internet wel wat dingen die je kan doen, bepaalde core files updaten maar zit daar eerlijk gezegd niet zo op te wachten, wil niet dat m'n pixel 5 gebrickt word door dat soort losse apk bestandjes

Thanks voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 01:04
Ik heb pas een pixel 5, kom van een galaxy S7. Ik heb ze nu langs elkaar liggen en merk dat de gmail notifications enorm traag zijn. Op mijn galaxy S7 zijn ze er instant, op de pixel 5 kan het wel een kwartier+ duren.

Ik heb adaptive battery uitstaan, battery saver uit, en voor gmail specifiek ook battery optimisation uit.

Heeft iemand anders dit ook? Is er een fix? Zou een totale dealbreaker voor mij zijn. Notabene een smartphone van Google zelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Nu online
Skalders schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:00:
Ik heb pas een pixel 5, kom van een galaxy S7. Ik heb ze nu langs elkaar liggen en merk dat de gmail notifications enorm traag zijn. Op mijn galaxy S7 zijn ze er instant, op de pixel 5 kan het wel een kwartier+ duren.

Ik heb adaptive battery uitstaan, battery saver uit, en voor gmail specifiek ook battery optimisation uit.

Heeft iemand anders dit ook? Is er een fix? Zou een totale dealbreaker voor mij zijn. Notabene een smartphone van Google zelf 8)7
Wat staat er ingesteld bij de instellingen van het account dan? Ik heb ook een bepaald IMAP account die kan ik als hoogste frequentie inderdaad per kwartier instellen.
Maar ik vind het totaal geen probleem. Mails zijn bij mij iets zo belangrijk dat ik ze zo snel moet lezen. Geeft zelfs meer rust denk ik 😁. Als mensen je direct willen bereiken doen ze het toch niet via mail. En als je een mail verwacht kan je handmatig verversen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Ik heb hetzelfde met notificaties van Home Assistant als ik m'n Pixel 5 vergelijk met m'n S10. Die laatste was instant, de Pixel 5 heeft vaak enkele seconden vertraging. Best jammer wanneer er aangebeld wordt of mijn dochter 's avonds de deur van haar kamer openmaakt.
Geen oplossing helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Laatst online: 07:54

Ik heb hier de eerste maand erg last van gehad, het hele vreemde is dat het spontaan leek te verdwijnen, nu gaat het gewoon goed. Ik had zelfs een barebones custom rom geflasht, maar ook daar bleven de issues. Na ongeveer een maand was het opeens wel instant en tot nu toe gaat het ook gewoon goed. Onder je netwerkinstellingen heb je ook nog 'aanpasbare connectiviteit', die kan ook voor issues zorgen. Wellicht dat dat nog helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Gerjannn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Ik heb hier de eerste maand erg last van gehad, het hele vreemde is dat het spontaan leek te verdwijnen, nu gaat het gewoon goed. Ik had zelfs een barebones custom rom geflasht, maar ook daar bleven de issues. Na ongeveer een maand was het opeens wel instant en tot nu toe gaat het ook gewoon goed. Onder je netwerkinstellingen heb je ook nog 'aanpasbare connectiviteit', die kan ook voor issues zorgen. Wellicht dat dat nog helpt.
En is dat nog op je custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Meer mensen waarbij (op de beta) het toetsenbord (gewoon Gboard) het af en toe niet doet? Hij verschijnt hier soms gewoon niet, enige fix is de app force stoppen of herstarten van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Skalders schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:54:
[...]

En is dat nog op je custom rom?
Nee, ben nu al weer tijdje terug op de stock rom (niet geroot enzo, dus zoals ie standaard is), en draai nu de Android 12 beta. Maar met Android 11 was het dus opeens opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
Thomas schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:41:
Meer mensen waarbij (op de beta) het toetsenbord (gewoon Gboard) het af en toe niet doet? Hij verschijnt hier soms gewoon niet, enige fix is de app force stoppen of herstarten van het toestel.
Hmm nee, gaat bij mij eigenlijk altijd goed (Android 12 beta). Gboard versie 10.7.05.377032818-release-arm64-v8a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Gerjannn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:00:
[...]

Nee, ben nu al weer tijdje terug op de stock rom (niet geroot enzo, dus zoals ie standaard is), en draai nu de Android 12 beta. Maar met Android 11 was het dus opeens opgelost.
En heb je battery saving/optimization/adaptive battery allemaal uit staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Thomas schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:41:
Yup op Android 12 veel gezeik met het toetsenbord. Sowieso best veel bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Gerjannn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Heb ik vanaf nu uitstaan! Eens zien of dat iets oplevert. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Skalders schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:59:
[...]

En heb je battery saving/optimization/adaptive battery allemaal uit staan?
Aanpasbare connectiviteit staat uit, de battery saver heb ik nooit aan. De rest (zoals Aangepast batterijgebruik) staat wel gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:21
Iemand een idee hoe je dat play icoontje in Google Photos / motion photos(?) uitschakelt?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
TheRicolaa10 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:51:
Iemand een idee hoe je dat play icoontje in Google Photos / motion photos(?) uitschakelt?
Door geen motion photos te maken?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8vqx_pgW7ucz1VwKEScsZDj_Jc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XweZa1fRdLUboWQDLJVDU24y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
@TheFes Pfff wat stom, heb er overheen gekeken denk ik, maar thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Bij mij gaat hij toch retour. Heb echt alles geprobeerd, van alle settings tot ADB commando's, maar de notificaties blijven vertraagd binnenkomen. Vreemd genoeg enkel op wifi, maar wel eender welke wifi.

Echt vervelend, voor de rest was ik zeer tevreden en er zijn bijna geen compacte alternatieven. De zenfone 8 dan maar eens proberen, maar die is al wat zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:45
Skalders schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:23:
Bij mij gaat hij toch retour. Heb echt alles geprobeerd, van alle settings tot ADB commando's, maar de notificaties blijven vertraagd binnenkomen. Vreemd genoeg enkel op wifi, maar wel eender welke wifi.

Echt vervelend, voor de rest was ik zeer tevreden en er zijn bijna geen compacte alternatieven. De zenfone 8 dan maar eens proberen, maar die is al wat zwaarder.
Android 11 of 12?

Je probleem lijkt me puur een software probleem.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
evleerdam schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:40:
[...]

Android 11 of 12?

Je probleem lijkt me puur een software probleem.
11, meest recente update. zit jij op de 12 beta?

En ja het is een software probleem maar eentje waar ik niets aan kan veranderen. Wat ik o.a heb geprobeerd:
  • adaptive battery uit
  • battery saver uit
  • alle apps battery optimisation uit
  • wifi scan throttling uit
  • adaptive notifications uit
  • adaptive connectivity uit
  • wifi op unmetered gezet
  • via ADB de volledige dose mode uitgezet (adb shell dumpsys deviceidle disable)
  • enz...
Ook wel jammer dat helemaal niets van de battery saving dan werkt, ik wil eigenlijk dat deze gewoon kan aanstaan behalve dan voor mijn prioritaire apps. Maar goed, zelfs met alles uit werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:45
Skalders schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 19:09:
[...]

En ja het is een software probleem maar eentje waar ik niets aan kan veranderen. Wat ik o.a heb geprobeerd:
  • adaptive battery uit
  • battery saver uit
  • via ADB de volledige dose mode uitgezet (adb shell dumpsys deviceidle disable)
  • enz...
Ook wel jammer dat helemaal niets van de battery saving dan werkt, ik wil eigenlijk dat deze gewoon kan aanstaan behalve dan voor mijn prioritaire apps. Maar goed, zelfs met alles uit werkt het niet.
Al een andere email app geprobeerd?

Heb zelf een pixel 4a, Android 12 beta en gebruik Gmail niet actief. Dus ben zelf geen goed referentie punt. Heb wel hotmail maar Outlook notifications zijn gewoon direct.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

thof

FP ProMod
Skalders schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:23:

Ik heb een vergelijkbaar iets met mijn Nokia 7.1 (Android 11), die heeft er ook last van dat als ik de telefoon oppak en/of unlock ineens denkt van 'He laat ik eens checken op notificaties' en dan ineens ploppen ze allemaal op. Vreemd genoeg (en gelukkig) lijkt dat niet het geval te zijn op mijn Google Pixel 5 of althans niet gemerkt. Zou het een instellingen of energiebesparingsfeature zijn?

Whatsapp is wel traag, maar dat is alleen als ik ook whatsapp web tegelijk in gebruik heb. Die lijkt een minuutje voorrang te krijgen.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Nu online
Skalders schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 19:09:
[...]

• adaptive battery uit
  • battery saver uit
  • enz...
Ik had ook dat mijn werk mail naar 1 keer in het kwartier een sync kon doen (stond ook in de settings) met de standaard mail app. Vervolgens met de Outlook mail app en heb last meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
Whatsapp web voorrang is normaal, zodat je deze kan lezen op desktop zonder dat je smartphone telkens gaat trillen.

Maar behalve email is whatsapp zelf bv ook vertraagd. Bv iemand stuurt me een bericht dan kan het minutenlang duren voordat de notificatie binnenkomt als de smartphone niet unlocked is. Het bericht blijft dan ook op één vinkje staan bij de verzender tot ik de pixel 5 unlock of minutenlang wacht.

Dit dus voornamelijk via wifi, gewoon via 4G gaat het sneller. Aan de wifi zelf ligt het niet want met andere smartphones werkt het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Nu online
Skalders schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 23:00:
Whatsapp web voorrang is normaal, zodat je deze kan lezen op desktop zonder dat je smartphone telkens gaat trillen.

Maar behalve email is whatsapp zelf bv ook vertraagd. Bv iemand stuurt me een bericht dan kan het minutenlang duren voordat de notificatie binnenkomt als de smartphone niet unlocked is. Het bericht blijft dan ook op één vinkje staan bij de verzender tot ik de pixel 5 unlock of minutenlang wacht.

Dit dus voornamelijk via wifi, gewoon via 4G gaat het sneller. Aan de wifi zelf ligt het niet want met andere smartphones werkt het gewoon goed.
Heb je settings / backup van de S7 meegenomen ?

Je zou nog een factory reset kunnen proberen en alles opnieuw instellen zonder backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
ErikKam schreef op zondag 25 juli 2021 @ 06:06:
[...]

Heb je settings / backup van de S7 meegenomen ?

Je zou nog een factory reset kunnen proberen en alles opnieuw instellen zonder backup.
Heb nog een factory reset gedaan zonder resultaat. Ik ga nu nog de android 12 beta testen en als dat het niet oplost retour. Erg jammer wel want er is eigenlijk geen compacte alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Gister nieuwe beta update gehad, maar heb nog geen verschillen kunnen opmerken ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
dimmak schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:59:
Gister nieuwe beta update gehad, maar heb nog geen verschillen kunnen opmerken ergens.
Het was ook maar een update van 2,5 MB ofzo, dus dat zijn hoogstens wat bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
dimmak schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:59:
Volgens AndroidPolice:

"This minor update to Android 12 Beta 3 includes stability improvements as well as the following fixes:

Fixed an issue that caused some devices to get stuck in a boot loop after restarting the device. (Issue #193789343)
Fixed an issue that sometimes caused the System UI to crash.
Fixed an issue that sometimes caused the Android low memory killer daemon (lmkd) to excessively kill processes."
https://www.androidpolice...todays-bug-fixing-update/

Ik ervaar nog wel steeds op Android 12 dat apps zoals Nachtmodus niet werken, ze gaan wel aan maar je kunt dan niet meer scrollen door andere apps of op je homescreen. Ervaren jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Gerjannn schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:22:
[...]

Volgens AndroidPolice:

"This minor update to Android 12 Beta 3 includes stability improvements as well as the following fixes:

Fixed an issue that caused some devices to get stuck in a boot loop after restarting the device. (Issue #193789343)
Fixed an issue that sometimes caused the System UI to crash.
Fixed an issue that sometimes caused the Android low memory killer daemon (lmkd) to excessively kill processes."
https://www.androidpolice...todays-bug-fixing-update/

Ik ervaar nog wel steeds op Android 12 dat apps zoals Nachtmodus niet werken, ze gaan wel aan maar je kunt dan niet meer scrollen door andere apps of op je homescreen. Ervaren jullie dat ook?
Is die nachtmodus app een echte app uit de store? Want er is nu een ingebouwde nachttmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
TheFes schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Is die nachtmodus app een echte app uit de store? Want er is nu een ingebouwde nachttmodus
Yes, deze bijvoorbeeld: https://play.google.com/s...id=com.ascendik.eyeshield
Het mooie van die apps is dat ze nog een stuk donkerder kunnen dan de minimale helderheid, vooral in bed vind ik dat erg fijn (en mijn ogen ook :p).

En nu ik zit te typen en te klikken heb ik het ook gevonden lijkt het.. onder toegankelijkheid moet je nu blijkbaar ook toegang geven, die stond uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Gerjannn schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Yes, deze bijvoorbeeld: https://play.google.com/s...id=com.ascendik.eyeshield
Het mooie van die apps is dat ze nog een stuk donkerder kunnen dan de minimale helderheid, vooral in bed vind ik dat erg fijn (en mijn ogen ook :p).

En nu ik zit te typen en te klikken heb ik het ook gevonden lijkt het.. onder toegankelijkheid moet je nu blijkbaar ook toegang geven, die stond uit.
Ik vermoedde al dat het dan zoiets zou zijn

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Hoort hier niet per se, I know, maar Google is losss:
Google Pixel 6 (Pro)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 22:06
Zojuist de Augustus update geïnstalleerd, dit keer een kleine update met beveiligingspatches en 1 bugfix voor het starten van google assistant. Zelf nooit opgevallen als een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Eenmaal Pixel altijd Pixel? Hoort hier wel hoor :P
Al heb ik nog even te gaan met mijn abbo... Benieuwd naar de prijsklasse, lijkt er op dat ze eindelijk in de richting gaan van een iPhone uitdager. Eigen soc, goede specs en software.

Voor mij logischer om deze over te slaan en dan te wachten op de Pixel 7, dan is de cirkel rond want ik begon met een Nexus 7 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
Zou mooi zijn als deze uit komt.
Wil toch ook over naar de pixel 🥳
Had en of heb nog een Nokia 7 plus.
Draait nog steeds als een zonnetje ☀️
Alleen nu beveiliging etc gestopt wat logisch is.
Daarvoor al een Oneplus 8 pro gekocht... Vreselijk toestel in het begin 😂
Al begon ik er net aan te wennen en gelukkig mee te worden na de bèta.
Alleen deze is weer gestopt en en dus naar de originele terug.
Nu zit ik weer te balen voor zo'n duur ding is pfff.
Geen maandelijkse updates meer, een ramp 😉
Zonde voor zo'n toestel, wat heerlijk wel draait op wat zooi na.
Alleen beveiliging etc is een ramp met oneplus..
Dus nu over naar een pixel en of nokia ☀️

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 18:15

Dit lijkt ondertussen opgelost te zijn sinds enkele dagen.
Als ik mij niet vergis, heeft de “dailer” een update ontvangen via de Playstore. De “lag” lijkt volledig opgelost te zijn.

Iemand die toevallig weet of de dailer effectief een update heeft gekregen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Hebben er nog meer mensen last van een Android systeem app die random crasht? Ik draai beta maar ik heb er pas een dag of 2/3 last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
dimmak schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:13:
Hebben er nog meer mensen last van een Android systeem app die random crasht? Ik draai beta maar ik heb er pas een dag of 2/3 last van.
Ja ervaar ik ook, de Android System Intelligence. Niet heel intelligent dat systeem dus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 18:47

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik draai gewoon de stock Android, geen beta. Niets aan de hand en super stabiel.

• ErikKam
  • Nu online
Ik heb het zelf zo 1 2 3 niet vinden maar werkt Android 12 ook met dual sim / Esim?
En hoe werkt het dan met je Esim? Blijft deze op je toestel of moet je dan een nieuwe QRcode aanvragen bij je provider?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
ErikKam schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:24:
Ik heb het zelf zo 1 2 3 niet vinden maar werkt Android 12 ook met dual sim / Esim?
En hoe werkt het dan met je Esim? Blijft deze op je toestel of moet je dan een nieuwe QRcode aanvragen bij je provider?
Ik heb een KPN e-sim en die werkt prima met Android 12.

• ErikKam
  • Nu online
TheFes schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:35:
[...]

Ik heb een KPN e-sim en die werkt prima met Android 12.
Bedankt voor je antwoord.
Hoe ging het "updaten" van 11 naar 12? Moest je tien opnieuw een code scannen of blijft hij behouden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
ErikKam schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:19:
[...]

Bedankt voor je antwoord.
Hoe ging het "updaten" van 11 naar 12? Moest je tien opnieuw een code scannen of blijft hij behouden?
Heb daar niets voor hoeven doen. Heb er ook geen seconde bij stil gestaan dat dit een probleem zou kunnen zijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 22:52
Gisteren de Android 12 upgrade gedaan, maar yikes... de nieuwe notifications area + grote ronde quick settings is IMO zeker geen verbetering! Misschien went het, maar weet iemand of je deze ook nog in "classic" mode kunt zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
iisworks schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:54:
Gisteren de Android 12 upgrade gedaan, maar yikes... de nieuwe notifications area + grote ronde quick settings is IMO zeker geen verbetering! Misschien went het, maar weet iemand of je deze ook nog in "classic" mode kunt zetten? :)
Nee hier moet je het wel mee doen, haha. Ik draai al een paar maanden de beta en ben er wel erg over te spreken, als ik nu Android 11 zie denk ik: oef dat ziet er toch wel wat oud uit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Android 12 is nog niet officieel 'over the air' beschikbaar toch? 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
@Rossi46 Ja klopt. Zal ergens september / oktober worden denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door TheRicolaa10 op 28-08-2021 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
Rossi46 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:14:
Android 12 is nog niet officieel 'over the air' beschikbaar toch? 🙂
Nope, herfst 2021 dus denk ergens eind september, begin oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rernst
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-09 14:50
Heeft iemand in België reeds de VoLTE en VoWiFi functionaliteit?

Ik heb een zakelijk abonnement bij de Belgische provider Proximus, en daar zei de klantendienst dat Volte voor mijn SIM al geactiveerd was op het moment dat ik telefonisch contact met hen opnam, en dat ze VoWiFi op mijn verzoek ook gingen activeren.

Echter toont mijn pixel zowel VoLTE als VoWiFi als 'not provisioned' en is de slider 'greyed out' dus niet schakelbaar in het Testing Menu dat je met de combinatie *#*#4636#*#* te bellen kan oproepen.

Ook heb ik in het normale settings menu noch in de Phone app de mogelijkheid deze functionaliteit te activeren.

Normaal kan je in je notifications tray toch zien he of je aan het bellen bent via VoLTE of VoWiFi? Ik heb nog geen icoontjes gezien.
Ook bellen wanneer ik enkel WiFi heb en geen netwerkbereik (getest bij mij in de kelder) werkt niet.

Ik vermoed dat het probleem bij Google ligt die eerst een update moet doen om VoWiFi en VoLTE in België te activeren en dus niet bij mijn provider Proximus aangezien de klantendienst daarvan aan de telefoon beweert dat de functies voor mijn SIM geactiveerd zijn; kan iemand bevestigen dat ik op een update van Google zal moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Anderen hier die issues hebben met Tidal op de P5 met de Android 12 beta? Bij mij draait die app +- een maand al echt bagger. Vastlopers, crash meldingen (ondanks dat hij nooit daadwerkelijk crasht), erg storend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
Is er niet een dedicated topic voor 'Android Beta' ongeacht de telefoon? Als iemand die zich daar tegenwoordig totaal niet meer mee bezighoudt zijn de ontelbare posts over problemen met de beta(goh, beta) totaal oninteressant ..

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Nu online

KrazyJay

rernst schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:45:
Heeft iemand in België reeds de VoLTE en VoWiFi functionaliteit?

Ik heb een zakelijk abonnement bij de Belgische provider Proximus, en daar zei de klantendienst dat Volte voor mijn SIM al geactiveerd was op het moment dat ik telefonisch contact met hen opnam, en dat ze VoWiFi op mijn verzoek ook gingen activeren.

Echter toont mijn pixel zowel VoLTE als VoWiFi als 'not provisioned' en is de slider 'greyed out' dus niet schakelbaar in het Testing Menu dat je met de combinatie *#*#4636#*#* te bellen kan oproepen.

Ook heb ik in het normale settings menu noch in de Phone app de mogelijkheid deze functionaliteit te activeren.

Normaal kan je in je notifications tray toch zien he of je aan het bellen bent via VoLTE of VoWiFi? Ik heb nog geen icoontjes gezien.
Ook bellen wanneer ik enkel WiFi heb en geen netwerkbereik (getest bij mij in de kelder) werkt niet.

Ik vermoed dat het probleem bij Google ligt die eerst een update moet doen om VoWiFi en VoLTE in België te activeren en dus niet bij mijn provider Proximus aangezien de klantendienst daarvan aan de telefoon beweert dat de functies voor mijn SIM geactiveerd zijn; kan iemand bevestigen dat ik op een update van Google zal moeten wachten?
Ik denk dat het er niet gaat komen. Voor Nederland heeft Google 5G ook al aangezet dit voorjaar, voor België niets anders dan stilte. Volgens mij ligt de focus daar volledig niet voor Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
KrazyJay schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:14:
[...]

Ik denk dat het er niet gaat komen. Voor Nederland heeft Google 5G ook al aangezet dit voorjaar, voor België niets anders dan stilte. Volgens mij ligt de focus daar volledig niet voor Google.
Trieste zaak. Sowieso dat deze prachtige toestellen eigenlijk niet eens in de Benelux te koop zijn, maar dan zelfs nog zo'n onderscheid in dergelijke (basis) functionaliteit. Onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Nu online

KrazyJay

Rossi46 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 18:48:
[...]

Trieste zaak. Sowieso dat deze prachtige toestellen eigenlijk niet eens in de Benelux te koop zijn, maar dan zelfs nog zo'n onderscheid in dergelijke (basis) functionaliteit. Onbegrijpelijk.
Sowieso dat de Pixel 5 niet gewoon overal 5G heeft zoals elk ander normaal toestel. Er staat al een 5G-toestel in de PW van 170€ dat gewoon 5G pakt wanneer het er is. Beetje typisch wel, voor de rest een fijn ding die P5. Ik zal nog wachten met de Pixel 6 (Pro) totdat ik zeker weet dat deze wel 5G doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
KrazyJay schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:11:
[...]

Sowieso dat de Pixel 5 niet gewoon overal 5G heeft zoals elk ander normaal toestel. Er staat al een 5G-toestel in de PW van 170€ dat gewoon 5G pakt wanneer het er is. Beetje typisch wel, voor de rest een fijn ding die P5. Ik zal nog wachten met de Pixel 6 (Pro) totdat ik zeker weet dat deze wel 5G doet.
Het kan nòg erger ;) Ik heb en 4a 5G, die maanden lang dus geen 5G had :+

Overigens is er eigenlijk nog helemaal geen 5G in Nederland natuurlijk. En dat merk je ook. Of eigenlijk, je merkt niets. De snelheid is bij mij even snel als met 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Rossi46 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:12:
[...]

Het kan nòg erger ;) Ik heb en 4a 5G, die maanden lang dus geen 5G had :+

Overigens is er eigenlijk nog helemaal geen 5G in Nederland natuurlijk. En dat merk je ook. Of eigenlijk, je merkt niets. De snelheid is bij mij even snel als met 4G.
Ik heb nog geen 300Mbit+ gehaald op 4G anders....op 5G wel. Dus er is zeker wel verschil.

In Italië moest ik de instellingen veranderen naar 4G, anders pakte hij niks. Viel me ook op dat mijn vrouw, met haar nieuwe Oneplus Nord 2 elke keer sneller goed bereik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.k
Ik was benieuwd hoe het bij mede pixel eigenaren gesteld is met het Widevine probleem. Ik zelf zit al maanden op L3 en daardoor maar SD kwaliteit met Netflix😥 Op het support forum van Google wordt er veel geklaagd, maar een concrete oplossing is er nog niet. Hopelijk bij de update naar Android 12🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
wouter.k schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:02:
Ik was benieuwd hoe het bij mede pixel eigenaren gesteld is met het Widevine probleem. Ik zelf zit al maanden op L3 en daardoor maar SD kwaliteit met Netflix😥 Op het support forum van Google wordt er veel geklaagd, maar een concrete oplossing is er nog niet. Hopelijk bij de update naar Android 12🤞
Ik draai de Android 12 beta en heb dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEknz8dDVUSozBcuQdJ4mr1KTik=/x800/filters:strip_exif()/f/image/isJ9tJc9O5YS00UmEcFTHYEF.png?f=fotoalbum_large

Maar geen idee of ik het ook al had bij Android 11, kijk eigenlijk nooit Netflix op mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:22
Gerjannn schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Ik draai de Android 12 beta en heb dit:

[Afbeelding]

Maar geen idee of ik het ook al had bij Android 11, kijk eigenlijk nooit Netflix op mobiel.
Op stock android 11 heb ik versie 16.0.0, maar verder exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 18:47

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Geen probleem, ik heb L1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
wouter.k schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:02:
Hier ook nog steeds op L3. Heel jammer dat Google er gewoon niets mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
TheRicolaa10 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:18:
[...]

Hier ook nog steeds op L3. Heel jammer dat Google er gewoon niets mee doet.
Google doet er wel wat mee. Want Gertjannn en ik zitten wel op L1 (ik draai gewoon stock met alle updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
@Megupe Ik draai ook al maanden stock en meerdere maandelijkse updates verder is er nog steeds geen oplossing. Het is nog maar afwachten of Android 12 het gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
TheRicolaa10 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:27:
@Megupe Ik draai ook al maanden stock en meerdere maandelijkse updates verder is er nog steeds geen oplossing. Het is nog maar afwachten of Android 12 het gaat oplossen.
Gek dat dat dan per toestel kan verschillen. Gooien ze zelfs dit soort "updates" via batches eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:52
Megupe schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:35:
[...]

Gek dat dat dan per toestel kan verschillen. Gooien ze zelfs dit soort "updates" via batches eruit?
Wellicht dat er een unlocked bootloader op zit nog? Of iets getriggerd is in het verleden?

Een volledige herinstallatie van Stock A11 met locked bootloader zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.k
Ik heb draai ook stock Android, nooit anders gehad, uit de doos gehaald en alleen de standaard updates gedraaid.

Ik had in het verleden wel L1, maar dat is tijdens 1 van de maandelijkse updates verdwenen? Het is inderdaad wel vreemd dat het per telefoon verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Nu online
Ik heb ook L1.
Ik heb er totaal geen kennis van dus waarschijnlijk zeg ik nu iets doms (geen zin om het uit te zoeken), maar heeft het niet te maken met je Netflix account?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

ErikKam schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:30:
Ik heb ook L1.
Ik heb er totaal geen kennis van dus waarschijnlijk zeg ik nu iets doms (geen zin om het uit te zoeken), maar heeft het niet te maken met je Netflix account?
Nee, het resultaat is de kwaliteit van content die met DRM beveiligd is zoals o.a. Netflix zie o.a.: https://www.androidauthority.com/widevine-explained-821935/

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Ik heb net m'n pixel 5 laten vallen, en nu merk ik dat er iets rammelt in de camera module 😱

Nu vroeg ik me af of het ook effectief van die val is, of zijn er nog gebruikers waarbij er iets rammelt in de module?
Alle camera's werken wel nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
benep schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:43:
Ik heb net m'n pixel 5 laten vallen, en nu merk ik dat er iets rammelt in de camera module 😱

Nu vroeg ik me af of het ook effectief van die val is, of zijn er nog gebruikers waarbij er iets rammelt in de module?
Bij mijn camera hoor ik ook wel iets rammelen als ik schud, maar niet storend ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

benep schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:43:

Net zoals @dimmak hoor ik ook iets rammelen aan de kant v.d. camera. Is dat niet gewoon de beeldstabilisatie die tegen de maximale waardes heen schommelt of zeg ik nu iets doms :+ ?

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen