Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Dan ben je scheel pinda. Die optie heeft er echt altijd al gestaan.pinda powerrr schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:24:
[...]
Nee, ik zag vanochtend voor het eerst dat 5G erbij stond, dat was voorheen geen keuze (de optie was er gewoonweg niet). Dus dat zal bij een van de laatste updates geweest zijn dat die erbij gekomen is.
Maar ja, voor het goed en wel werkt, dan is de Pixel 6 al uit
Het is allemaal gelukt, weet niet hoe maar vanochtend had ik 5g bereik!blueman85 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:10:
[...]
Thanks!! Heel vreemd dat het bij mij dan niet lukt op mijn e-sim, zit ook bij KPN. Ik ga zo proberen om een nieuwe e-sim aan te vragen/activeren
Ik heb overigens ook de Beta geïnstalleerd
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Heb met een lichtje proberen te schijnen om te checken of misschien alleen de backlight het begeven heeft maar ik kan niks ontdekken op het scherm. (terwijl ik dit typ bedenk ik me dat de pixel 5 een OLED heeft
Ik heb de powerknop meerdere keren voor een lange tijd ingehouden (ene website zegt 8 seconden, de andere 30 seconden). Ook in combinatie met volume omlaag, en omhoog doet niks. In de snellader merk ik dat de telefoon warm wordt. Ook wordt elke wireless charging pad geactiveerd zodra ik de Pixel erop plaats.
Via 'find my Android' krijg ik geen connectie met het toestel. Iemand nog tips voordat ik 'm laat opsturen?
Oh dat is kak. Opladen met USB aansluiting geprobeerd> Ben bang dat die inderdaad opgestuurd moet worden..Whis! schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:02:
Heb hier de Pixel 5 van mijn vriendin in de hand die sinds gisteren niks meer laat zien op het scherm. Helemaal zwart.
Heb met een lichtje proberen te schijnen om te checken of misschien alleen de backlight het begeven heeft maar ik kan niks ontdekken op het scherm. (terwijl ik dit typ bedenk ik me dat de pixel 5 een OLED heeft)
Ik heb de powerknop meerdere keren voor een lange tijd ingehouden (ene website zegt 8 seconden, de andere 30 seconden). Ook in combinatie met volume omlaag, en omhoog doet niks. In de snellader merk ik dat de telefoon warm wordt. Ook wordt elke wireless charging pad geactiveerd zodra ik de Pixel erop plaats.
Via 'find my Android' krijg ik geen connectie met het toestel. Iemand nog tips voordat ik 'm laat opsturen?
Ligt misschien aan de oplader?Batsu schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:39:
Ik heb sinds kort soms wat problemen met het draadloos laden. Dit gaat erg traag. Geeft soms zelfs aan dat het 14u duurt voordat hij vol is. Heb ik ergens een instelling gemist of slecht contact of zo?
Hoesje eromheen toevallig?Batsu schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:39:
Ik heb sinds kort soms wat problemen met het draadloos laden. Dit gaat erg traag. Geeft soms zelfs aan dat het 14u duurt voordat hij vol is. Heb ik ergens een instelling gemist of slecht contact of zo?
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ja maar heb ik eraf gehaald, geen verschil.
Ik kan het blok eens vervangen ja. Bedankt voor de tip, had ik zelf ook moeten bedenken
Goedemorgen,Sjoop1985 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:32:
Hoe is de beta met bankierapps? Heb dit jaar voor 't eerst de beta op m'n Pixel 4XL met gebarsten scherm geïnstalleerd zodat ik op m'n Pixel 5 contactloos kon blijven betalen, maar even een paar minuutjes nieuwe features uitproberen is toch anders dan daily-driver gebruik.
Ik kan je zeggen dat de ING app bij mij probleemloos werkt.
Overall werkt de beta bij mij trouwens goed, héél af en toe een kleine vastloper in het menu bijvoorbeeld, maar niet zo erg dat ik m'n telefoon moet herstarten of dat het hinderlijk is. Dit hoort erbij als je een beta draait
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Ook weet ik dat je Pixel het nog wel enigzins doet als hij langs die route naar beneden gaat, maar mooi is anders

Dus ja, nog even wacht op de reactie van Google voor de reparatie.
LET OP! FOTO'S KUNNEN ALS SCHOKKEND WORDEN ERVAREN DOOR PIXEL LIEFHEBBERS!
:strip_exif()/f/image/OKjC4h91UH6S7fyYmg7VKKZy.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/7S5fkoJdamSUi5XNzbzVAoOU.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Xa8XXDcQOIsJizjBpAdl3Moz.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/OjfZPlqVQkGbo3Q7nqMFniOT.jpg?f=fotoalbum_medium)
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Ik wilde hem pakken bij het uitstappen, glipt weg et voila, daar ging die. Gelukkig was het heel erg rustig en is die meteen gepakt door een medewerker.TheRicolaa10 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:01:
@OmeJoyo Balen zeg! Hier kan geen gorilla glass tegenop denk ik. Maar hij zat gewoon in je broekzak?
Hier had niets tegen geholpen nee. Ook geen cover, tenminste, dan had die te dik geweest voor de opening misschien
Zonde! Nu is het scherm van de P5 gelukkig heel makkelijk te vervangen, als Google het zelf niet wil is er vast een boer ergens in de buurt die het doet.OmeJoyo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:37:
Nou, ik heb ontdekt dat de karretjes van Max en Moritz in de Efteling open zijn van onderen, er langs de stoeltjes aan de zijkant precies een Pixel 5 past en dat er ongeveer 4 meter afstand tussen dat punt en het beton in de onderhoudskelder zit.
Ook weet ik dat je Pixel het nog wel enigzins doet als hij langs die route naar beneden gaat, maar mooi is anders![]()
Dus ja, nog even wacht op de reactie van Google voor de reparatie.![]()
LET OP! FOTO'S KUNNEN ALS SCHOKKEND WORDEN ERVAREN DOOR PIXEL LIEFHEBBERS!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thomas schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:53:
[...]
Zonde! Nu is het scherm van de P5 gelukkig heel makkelijk te vervangen, als Google het zelf niet wil is er vast een boer ergens in de buurt die het doet.
Dat valt toch tegen hoor, zeker als je een goed origineel scherm wilt.Thomas schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:53:
[...]
Zonde! Nu is het scherm van de P5 gelukkig heel makkelijk te vervangen, als Google het zelf niet wil is er vast een boer ergens in de buurt die het doet.
Hier dezelfde ervaring. Vond de beta voor Q (10 geloof ik) veel beroerder draaien op mijn 3XL. Ben hier eigenlijk nog niet tegen grote problemen aangelopen.blueman85 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 05:26:
[...]
Goedemorgen,
Ik kan je zeggen dat de ING app bij mij probleemloos werkt.![]()
Overall werkt de beta bij mij trouwens goed, héél af en toe een kleine vastloper in het menu bijvoorbeeld, maar niet zo erg dat ik m'n telefoon moet herstarten of dat het hinderlijk is. Dit hoort erbij als je een beta draait
Het is niet alleen het scherm, ook de behuizing en ja, wat ze mogelijk nog daarna vinden. Batterij zal zo'n klap ook niet leuk vinden. Bovendien geven ze direct aan dat je de waterdichtheid verliest.Batsu schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:54:
[...]
[...]
Dat valt toch tegen hoor, zeker als je een goed origineel scherm wilt.
Tot nu toe 4x het antwoord dat het te duur is of dat ze het niet kunnen. Van partijen die er zelfs mee adverteren van wel

Helaas het nadeel dat de telefoon niet oficieel uitgegeven is in NL.OmeJoyo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:58:
[...]
Het is niet alleen het scherm, ook de behuizing en ja, wat ze mogelijk nog daarna vinden. Batterij zal zo'n klap ook niet leuk vinden. Bovendien geven ze direct aan dat je de waterdichtheid verliest.
Tot nu toe 4x het antwoord dat het te duur is of dat ze het niet kunnen. Van partijen die er zelfs mee adverteren van wel
Is de behuizing ook echt beschadigd of slechts bekrast?
Ik heb voor mijn pixel 5 met gebroken scherm contact gezocht met Google. Uiteindelijk link gekregen om reparatie aan te melden in Duitsland. 212 euro voor vervangen scherm en behuizing.Batsu schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:02:
[...]
Helaas het nadeel dat de telefoon niet oficieel uitgegeven is in NL.
Verder vind ik die animatie met die spikkels bij een tap echt foeilelijk
Buiten dat draait ie prima, nog geen vastlopers gehad.
Dat vind ik oprecht nog wel meevallen!JSBars schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:49:
[...]
Ik heb voor mijn pixel 5 met gebroken scherm contact gezocht met Google. Uiteindelijk link gekregen om reparatie aan te melden in Duitsland. 212 euro voor vervangen scherm en behuizing.
Dat is een goede en relatief goedkope oplossing!JSBars schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:49:
[...]
Ik heb voor mijn pixel 5 met gebroken scherm contact gezocht met Google. Uiteindelijk link gekregen om reparatie aan te melden in Duitsland. 212 euro voor vervangen scherm en behuizing.
Nee die is wel echt beschadigd ook, niet 100% vlak meer. Ik wacht rustig de reactie van Google en de andere partijen af, informeer daarna de verzekering wat daar uit is gekomen en dan betaal ik gelukkig maar 100 euro zelf.Batsu schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:02:
[...]
Helaas het nadeel dat de telefoon niet oficieel uitgegeven is in NL.
Dus ja, alles wat niet goed is op welke manier ook wordt vervangen, wat fijn is, want ik ben tegen het gebruik van cover en het toestel was feitelijk schadevrij tot op heden.
Dat zou opzich mooi zijn, toen ik vroeg naar die optie waren ze nog niet zeker of dit mogelijk was. We zullen zien.JSBars schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:49:
[...]
Ik had vanochtend dat de vaste vijf apps die normaal onderaan het startscherm stonden ineens aan de rechterkant onder elkaar stonden. En de overige iconen een beetje door elkaar over het scherm verdeeld. Na een restart alles weer in orde...TheFes schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:51:
Ik krijg met de beta af en toe een zwarte balk aan de linkerkant van het scherm op het hoofscherm van de Pixel.
Die animatie is wel echt lelijk inderdaad, ik dacht eerst dat het een bug was.TheFes schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:51:
Ik krijg met de beta af en toe een zwarte balk aan de linkerkant van het scherm op het hoofscherm van de Pixel.
Tot dusver werkt alles meteen naar behoren, enkel het enige wat mij opviel is daar waar ik 750 wifi wachtwoorden in de afgelopen jaren heb opgeslagen, deze niet zijn overgezet met de backup vanuit mijn oude Android telefoon. Op zich maakt dat niet uit, het zijn veelal hotel wifi wachtwoorden, maar toch vraag ik mij wel af hoe dat kan?
Heb ik iets gemist? Hierna 1.5 uur gezocht om te kijken of ik ergens Wifi wachtwoorden kon aanvinken om over te zetten naar de Pixel 5, maar zie dit nergens er echt bij staan?
Volgens mij ging dit bij mij ook niet nee, eigenlijk een beetje vreemd. Moest overal weer gewoon opnieuw inloggen, al is dat eigenlijk toch alleen thuis i.v.m. onbeperkt data.El Jefe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:53:
Vandaag mijn nieuwe Pixel 5 in ontvangst genomen, na drie jaar lang hevig maar goed gebruik te hebben gemaakt van de Pixel 2.
Tot dusver werkt alles meteen naar behoren, enkel het enige wat mij opviel is daar waar ik 750 wifi wachtwoorden in de afgelopen jaren heb opgeslagen, deze niet zijn overgezet met de backup vanuit mijn oude Android telefoon. Op zich maakt dat niet uit, het zijn veelal hotel wifi wachtwoorden, maar toch vraag ik mij wel af hoe dat kan?
Heb ik iets gemist? Hierna 1.5 uur gezocht om te kijken of ik ergens Wifi wachtwoorden kon aanvinken om over te zetten naar de Pixel 5, maar zie dit nergens er echt bij staan?
Er is een nieuwe versie van de ABN AMRO app uit (11.25.1). Weet iemand of die wel werkt met Android 12 beta?TheFes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:51:
[...]
ING app, SNS app en SNS betalen app werken bij mij, heb er alleen nog niet mee proberen te betalen.
ABN AMRO app werkt niet.
Edit: Een gebruiker meldt in zijn review dat deze versie niet werkt met Android 12 beta. ABN AMRO antwoord dat er hard aan wordt gewerkt.
[ Voor 16% gewijzigd door Zapato op 04-06-2021 08:07 ]
Ja same hier, toch is het vreemd - mijn vriendin is afgelopen maand overgestapt van een OnePlus 3 naar een OnePlus 8T, en daar bleven bij het activeren van de backup alle Wifi wachtwoorden behouden. Deze staan dus ook al meteen ingesteld in de nieuwe telefoon.Thomas schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:39:
[...]
Volgens mij ging dit bij mij ook niet nee, eigenlijk een beetje vreemd. Moest overal weer gewoon opnieuw inloggen, al is dat eigenlijk toch alleen thuis i.v.m. onbeperkt data.
Yay, een ander icoontje in de balk! Ben benieuwd of ze hiermee ook de eSIM import procedure zo maken dat er niet meer staat "Scan uw Vodafone eSIM" terwijl ik bij t-mobile zit
Share and Enjoy!
Eens kijken of ik nu ook 5G icoon ga krijgen bij KPN en wat dit dan gaat schelen.....
*update*
klaar met installeren en een reboot. Conclusie icoontje is bij mij van LTE naar 4G gegaan en (binnen) geen verschil merkbaar in snelheid. Voorkeursnetwerk staat op 5G. Volgens de dekkingskaart van KPN is er hier ook geen 5G dekking dus ik zal even een keer kijken als ik wel een goed dekkingsgebied ben.
[ Voor 46% gewijzigd door Stimpy001 op 07-06-2021 20:42 . Reden: Update ]
Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.
Hier binnenshuis wel 5g met kpn.
Verwacht niet teveel van de snelheid.
Merk er niks van.. speedtest is ook niet merkbaar sneller.
En een featuredrop:Stimpy001 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:15:
De beveiligingsupdate van juni is er inmiddels, 154 MB groot. Ben hem nu aan het installeren.
Eens kijken of ik nu ook 5G icoon ga krijgen bij KPN en wat dit dan gaat schelen.....
Lage ping van 17ms, snelheid merk ik nog weinig van, maar binnen op de bank is het nooit veel geweest.
Waiting on the world to change

Edit: snelheid en ping is hetzelfde voor mij, tussen 4G en 5G.
[ Voor 58% gewijzigd door Louw Post op 07-06-2021 22:57 ]
Ik heb inmiddels diverse offertes ontvangen van andere partijen die aangeven dat hij LOSS is, de verzekering heeft hem iig al uitgekeerd. Op Google nog steeds aan het wachten, nu hebben ze zelf ook tussendoor op mijn 1 keer moeten wachten, maar vlot is het niet.TheRicolaa10 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:01:
@OmeJoyo Hoe staat het met je telefoon? Wil Google 'm repareren?
Ik hou het geld appart voor mogelijk een Pixel 6(PRO) en gebruik mijn oude Huawei Mate 20 tot die tijd.
Mijn vrouw vind haar One Plus Nord toch echt te groot, dus mocht deze nog voor reparatie kunnen, gaat die vervolgens naar haar toe, iedereen blij
Uiteindelijk werkte niks. Nadat ik mobiel.nl had gecontacteerd, vertelden ze dat de telefoon opgestuurd moest worden en we deze 4-6 weken kwijt zouden zijn. Iets wat gebruikelijk is.Whis! schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:02:
Heb hier de Pixel 5 van mijn vriendin in de hand die sinds gisteren niks meer laat zien op het scherm. Helemaal zwart.
Heb met een lichtje proberen te schijnen om te checken of misschien alleen de backlight het begeven heeft maar ik kan niks ontdekken op het scherm. (terwijl ik dit typ bedenk ik me dat de pixel 5 een OLED heeft)
Toch ook even Google direct gecontacteerd. Die hebben het verhaal aangehoord, mij een UPS label toegestuurd, pakketje werd aan huis opgehaald en 2 dagen later een gloednieuw toestel ontvangen. Hulde!
Wow, de meeste verhalen over Google, Pixel en service zijn toch een pak slechter.... maar blijkbaar kan het dus zo ook!Whis! schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:28:
[...]
Uiteindelijk werkte niks. Nadat ik mobiel.nl had gecontacteerd, vertelden ze dat de telefoon opgestuurd moest worden en we deze 4-6 weken kwijt zouden zijn. Iets wat gebruikelijk is.
Toch ook even Google direct gecontacteerd. Die hebben het verhaal aangehoord, mij een UPS label toegestuurd, pakketje werd aan huis opgehaald en 2 dagen later een gloednieuw toestel ontvangen. Hulde!
I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.
Hoe heb je ze zover gekregen het naar Nederland te sturen? Ik kan als retour adres (en dus adres voor het pakket en label) geen Nederland kiezen helaas...Whis! schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:28:
[...]
Uiteindelijk werkte niks. Nadat ik mobiel.nl had gecontacteerd, vertelden ze dat de telefoon opgestuurd moest worden en we deze 4-6 weken kwijt zouden zijn. Iets wat gebruikelijk is.
Alle communicatie is via e-mail verlopen (store-support@google.com). Ze kwamen zelf met het voorstel om een vervangend apparaat retour te sturen.JSBars schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:12:
[...]
Hoe heb je ze zover gekregen het naar Nederland te sturen? Ik kan als retour adres (en dus adres voor het pakket en label) geen Nederland kiezen helaas...
[ Voor 10% gewijzigd door Whis! op 08-06-2021 11:24 ]
Ah, ga ik daar maar eens op goed geluk naar mailen. Thanks!Whis! schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:23:
[...]
Alle communicatie is via e-mail verlopen (store-support@google.com). Ze kwamen zelf met het voorstel om een vervangend apparaat retour te sturen.
Eerder telefonisch contact gehad en toen stuurde ze alleen link om reparatie aan te vragen in de Duitse store... Maar ja daar sturen ze dus alleen retour naar Duitsland.
Bij mij werkt voLTE prima, zit bij KPN, volgens mij word voWIFI niet ondersteund bij KPN, correct me if I'm wrongLogiZ5500 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:10:
Iemand al getest of volte en VOWIFI werkt op kpn? (Youfone)
5G werkt ook met Tele2TheRicolaa10 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:56:
Iemand met Tele2 die kan bevestigen dat het werkt?
Share and Enjoy!
Welke android versie zit je? Ik heb ook T-Mobile, maar nog geen 5GWCA schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:58:
5g werkt hier met t-mobile, echter het is stukken trager dan 4g om een of andere reden. Dus ik blijf nog even de instelling op 4g houden
Bij T-Mobile moet je extra betalen voor 5G, dus als je dat niet gedaan hebt dan zul je geen 5G zien.Bomb-el schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:56:
[...]
Welke android versie zit je? Ik heb ook T-Mobile, maar nog geen 5G
Android 11 met de update van JuniBomb-el schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:56:
[...]
Welke android versie zit je? Ik heb ook T-Mobile, maar nog geen 5G
Bij mijn unlimited abonnement betaal ik niet extra voor 5g hoor, zit er gewoon bijTheFes schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:58:
[...]
Bij T-Mobile moet je extra betalen voor 5G, dus als je dat niet gedaan hebt dan zul je geen 5G zien.
Share and Enjoy!
Ook T-Mobile, ook Unlimited en ook laatste update. Hier een strak 5G signaal.WCA schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:16:
[...]
Android 11 met de update van Juni
[...]
Bij mijn unlimited abonnement betaal ik niet extra voor 5g hoor, zit er gewoon bij
Het kan natuurlijk dat je ergens woont waar geen 5G masten zijn, maar volgens mij zijn die onderhand zeldzaam.
Waiting on the world to change
Ik krijg dus alleen nu na weken een antwoord precies als de eerste mail. Hier heb je een link voor support, want hij valt buiten de garantie.Whis! schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:23:
[...]
Alle communicatie is via e-mail verlopen (store-support@google.com). Ze kwamen zelf met het voorstel om een vervangend apparaat retour te sturen.
Oh, echt waar? Dat wist ik niet. Echter blijven ze een link sturen die niet werkt, de link die wel werkt is via Duitsland, maar kan daar niet mijn eigen adres kiezen om dat het niet Duits is. Ik ga hem dan ook binnenkort maar via vrienden in Duitsland aanbieden, op dezelfde manier als dat ik hem gehaald heb.
Ze scoren bij mij nog niet bepaald op het gebied van support, iig niet buiten de direct ondersteunde landen.
Ik ben gelukkig naar geen enkele online formulier of iets dergelijks gestuurd. Alles ging (persoonlijk) via e-mail.OmeJoyo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:02:
[...]
Ik krijg dus alleen nu na weken een antwoord precies als de eerste mail. Hier heb je een link voor support, want hij valt buiten de garantie.
Oh, echt waar? Dat wist ik niet. Echter blijven ze een link sturen die niet werkt, de link die wel werkt is via Duitsland, maar kan daar niet mijn eigen adres kiezen om dat het niet Duits is. Ik ga hem dan ook binnenkort maar via vrienden in Duitsland aanbieden, op dezelfde manier als dat ik hem gehaald heb.
Ze scoren bij mij nog niet bepaald op het gebied van support, iig niet buiten de direct ondersteunde landen.
Behalve mijn eerste contactmoment dan, dat ging ergens online via een formulier. Het is één grote jungle, maar via https://support.google.com/pixelphone#topic=7078250 ben ik er uiteindelijk terecht gekomen.
Oh, naar aanleiding van het artikel op de FP kan ik bevestigen dat quicktap (double tap op de achterkant) nu werkt. De instelling was er al wel in de vorige versie, maar het werkte niet.
Verder dus inderdaad de wifi knop in het notificatiescherm die nu een internet knop geworden is.
[ Voor 50% gewijzigd door TheFes op 10-06-2021 10:20 ]
Precies dezelfde ervaring hier... Heel anders dan het beeld wat @Whis! schetst (denk dat het draait om buiten en binnen garantie reparatie). Enige wat ik wil invullen is een retouradres naar Nederland.OmeJoyo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:02:
[...]
Ik krijg dus alleen nu na weken een antwoord precies als de eerste mail. Hier heb je een link voor support, want hij valt buiten de garantie.
Laatste ontwikkeling is dat ik een lege mail als reactie kreeg, volgens mij omdat ze reacties moeten sturen om de mails niet open te hebben staan in hun systeem.
Blij dat ik m'n Pixel 5 via Belsimpel heb gekocht.
Ik heb gisteren ook de update gekregen en geïnstalleerd.TheFes schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:45:
Gisteren een update gekregen voor de beta. Die animatie bij een tap is in ieder geval niet meer zo lelijk. Verder nog niet zo veel gemerkt.
Oh, naar aanleiding van het artikel op de FP kan ik bevestigen dat quicktap (double tap op de achterkant) nu werkt. De instelling was er al wel in de vorige versie, maar het werkte niet.
Verder dus inderdaad de wifi knop in het notificatiescherm die nu een internet knop geworden is.
Na de update zijn de iconen in het notificatiescherm zand/licht roze kleurig.
In mijn stijl staat de kleurstelling op blauw.
Ik heb begrepen dat de kleur in het notificatiescherm automatisch wordt gekozen aan de hand van je wallpaper. Is het ook mogelijk om deze automatische kleuring uit te zetten, zodat ik de blauwe kleur weer zie ?
Ja volgens mij is het (uiteindelijk) mogelijk om dit alsnog weer aan te passen d.m.v een fixed colour. maar wellicht is het nu nog niet mogelijk in beta 2spencer_830 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:23:
[...]
Ik heb gisteren ook de update gekregen en geïnstalleerd.
Na de update zijn de iconen in het notificatiescherm zand/licht roze kleurig.
In mijn stijl staat de kleurstelling op blauw.
Ik heb begrepen dat de kleur in het notificatiescherm automatisch wordt gekozen aan de hand van je wallpaper. Is het ook mogelijk om deze automatische kleuring uit te zetten, zodat ik de blauwe kleur weer zie ?
Please correct me if i'm wrong
Ik heb een vrijwel nieuwe 2e hands UK versie voor €450 op de kop getikt. Mooie prijs en verder ook dik tevreden, maar de lader heb ik dus niet veel aan.
Ik hoopte dat dit net als bij alle andere devices in huis (Samsung/Xiaomi) mee zou vallen, maar ik vrees dat ik een simpele PD lader zal moeten aanschaffen. Nog tips voor een multi-poort lader?
[Update] Inderdaad >3A op de Macbook Air lader van dochter.
[ Voor 6% gewijzigd door iisworks op 12-06-2021 13:54 ]
Ja ik heb deze: https://www.amazon.nl/gp/product/B07THHQMHM/ met een Blitzwolf desk oplader. Het is inderdaad niet snel. Maar dat maakt mij eigenlijk ook niet uit. Ik zit lang/vaak genoeg achter mijn bureau (zeker met thuiswerken nu) om 'm dagelijks op 100% te krijgen. Omdat het laden langzaam gaat wordt de telefoon ook niet warm wat minder impact op de batterij zal hebben. Tevens hoef ik niet de USB-C poort te 'abusen' waar ik eerlijkheidshalve wel eens last van gehad heb bij vorige telefoons indien die 3+ jr mee gaan.iisworks schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 13:44:
Klopt het dat de Pixel 5 op een standaard QC 3.0 lader tergend langzaam laadt (ik zie 1.5A in Accubattery)?
Ik heb een vrijwel nieuwe 2e hands UK versie voor €450 op de kop getikt. Mooie prijs en verder ook dik tevreden, maar de lader heb ik dus niet veel aan.
Ik hoopte dat dit net als bij alle andere devices in huis (Samsung/Xiaomi) mee zou vallen, maar ik vrees dat ik een simpele PD lader zal moeten aanschaffen. Nog tips voor een multi-poort lader?
[Update] Inderdaad >3A op de Macbook Air lader van dochter.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
https://www.amazon.de/-/n...B08LVKSF26p13NParams&th=1
Ook nog redelijk toekomst bestendig naar mijn idee.
[ Voor 12% gewijzigd door LogiZ5500 op 12-06-2021 14:48 ]
Eerder genoemde Xiaomi besteld bij Ali: https://nl.aliexpress.com/item/32881356445.html
Daarnaast ook een paar goedkope PD multi-laders voor op reis.
[ Voor 90% gewijzigd door iisworks op 13-06-2021 08:17 ]
Voordelen
- Heerlijke accu! Eindelijk weer "Screen" op 1 bij accuverbruik i.p.v. "Android System" zoals bij S8/S10/S20 (standby drain)! Vooral merkbaar bij licht gebruik: ik haal 4.5u SOT bij 2 dagen gebruik (deels in de zon)!
- Een probleemloos werkende functionele FP scanner! Wat een opluchting na het fancy under-screen fiasco van de S10/S20!
- Perfect formaat en licht: geen zin in een 6.4" monster van bijna 200g.
- Snelheid: vloeiende experience, alles werkt voor mij als lichte gebruiker soepel
- Camera perfect voor mij: de ultieme point-n-shoot en toch bijna altijd uitstekend resultaat!
- Scherm resolutie en helderheid is prima, probleemloos leesbaar in direct zonlicht (zelfs prettiger dan de S20)
- Ik gebruik 60 Hz refresh omdat ik oprecht geen verschil zie met 90Hz
- GPS: functioneert beter dan die van de S20: snellere lock, en de heading in Maps klopt ook altijd
Nadelen
- Te duur voor specs. Ik weiger >€500 te betalen voor een telefoon, deze zgan P5 voor €450 van MP kon dus net.
- Geen Face recognition (door goede FP reader niet echt een gemis)
- Alle QC laders die ik heb liggen laden de Pixel traag: PD lader is nodig
- Camerapunch + status balk onnodig groot
- Powerknop bovenaan: hopelijk went het.
- Gestures + Launcher niet zo configureerbaar zoals bij S20 (irritante Assistant gesture)
Al met al zeer tevreden!
[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 16-06-2021 09:17 ]
Dit blijft ook een van de grootste pluspunten imo, ik had gehoopt op 2 dagen standby, maar haal er typisch 3 ('s ochtends van de lader, 's nachts aan de lader, dus 2d16h ongeveer) waarna ik ongeveer 25% resterend heb en oplaad. Nu is het al wat langer geleden, al heeft hij kort geladen tijdens een usb-verbinding met pc, en een beetje draadloos bijgeladen toen ik ergens naartoe moest. Ik gebruik wel altijd de donkere modus, weet niet of dat uitmaakt. Vorige toestel (HTC 10) haalde ongeveer 24u tussen laadbeurten toen hij nieuw was, voor ik naar mijn pixel wisselde haalde die amper de dag.- Heerlijke accu! Eindelijk weer "Scherm" op 1 bij accuverbruik i.p.v. "Android System" zoals bij S8/S10/S20 (standby drain)! Vooral merkbaar bij licht gebruik: ik haal die 3-4u SOT bij 2 dagen gebruik, zelfs deels in de felle zon!
:strip_exif()/f/image/pMwOMcLiRxcxeT0ZdSEXzZn5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door bertware op 14-06-2021 22:13 ]
Ik hoop dat je pakketje voor 1 juli in Nederland zal aankomen, anders wordt het BTW + inklaringskosten betalen.iisworks schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:16:
Ik wil toch wel graag een lader die de accu af en toe vlot even een flink stuk oplaadt. Ik was net zo blij dat de Pixel - in tegenstelling tot de galaxy S20 die ik had - het een stuk beter op de accu doet, waardoor ik eindelijk 2 dagen haal met 3-4 SOT. Vooral standby drain is bij de Galaxy serie (S8/S10/S20) echt dramatisch.
Eerder genoemde Xiaomi besteld bij Ali: https://nl.aliexpress.com/item/32881356445.html
Daarnaast ook een paar goedkope PD multi-laders voor op reis.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Ik bestel eigenlijk altijd met "Aliexpres Standard Shipping" en dan is het meestal binnen 2 weken in huis. Maar dat wordt in de toekomst nog wel een dingetje inderdaad!Xfile schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:33:
[...]
Ik hoop dat je pakketje voor 1 juli in Nederland zal aankomen, anders wordt het BTW + inklaringskosten betalen.
Ali gaat de BTW van te voren innen. Dan heb je natuurlijk wel hogere prijzen, maar geen inklaringskosten.iisworks schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:21:
[...]
Ik bestel eigenlijk altijd met "Aliexpres Standard Shipping" en dan is het meestal binnen 2 weken in huis. Maar dat wordt in de toekomst nog wel een dingetje inderdaad!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Zo lang je onder de 150 euro blijft wel jaOrtep schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:52:
[...]
Ali gaat de BTW van te voren innen. Dan heb je natuurlijk wel hogere prijzen, maar geen inklaringskosten.
Zo laat ik de kleine artikelen ook verzenden.iisworks schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:21:
[...]
Ik bestel eigenlijk altijd met "Aliexpres Standard Shipping" en dan is het meestal binnen 2 weken in huis. Maar dat wordt in de toekomst nog wel een dingetje inderdaad!
De laatste bestelling was op 21-02-2021.
De bestelling werd op 23-02-2021 verzonden.
Op 02-03-2021: in land van bestemming.
Op 03-03-2021: het douane-inklaringsproces is gestart.
Op 03-03-2021: ingeklaard door de douane.
Het zou kunnen zijn dat mensen vóór 1 juli nog snel bij AliExpress wat bestellen.
Je heb dan kans dat door de drukte je bestelling langer onderweg is en na 1 juli bij de douane ligt.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Ik heb dezelfde ervaringen. Eerst haalde ik ruim de dag (40%), nu inderdaad net aan rood (15%) of 'met geluk' nog iets meer. Opzich niet heel erg, want kan hem gemakkelijk opladen gedurende de dag, maar wel opvallendThomas schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:45:
Vraagje voor mensen die de beta draaien, is jullie batterijduur ook significant verminderd? Ik zit nu 's avonds vrij vaak rond de 20 procent i.p.v. 40-50...
Ja, ervaar ik ook. Heb dit met eerdere beta's op Pixel 2/3 ook wel ervaren, dus moet wel goed komen als Android 12 officieel uitkomt.Thomas schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:45:
Vraagje voor mensen die de beta draaien, is jullie batterijduur ook significant verminderd? Ik zit nu 's avonds vrij vaak rond de 20 procent i.p.v. 40-50...
Share and Enjoy!
https://www.androidauthor...gle-app-crashing-1237738/
Cache/data gewist en App update al geprobeerd maar hielpen helaas niet.
[ Voor 48% gewijzigd door iisworks op 22-06-2021 13:15 ]
Had er ook even last van, maar de ervaring leert met deze problemen is om even de cache en opslag te wissen van desbetreffende apps en dan werkt alles meestal weer. Werkt het nog steeds niet kun je de updates ook even verwijderen en kijken of er een nieuwe update klaar staat in de Play Store.iisworks schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:22:
Sinds vanmorgen last van crashende Google app, en ben dus niet de enige:
Werkt VoWiFi nu ook probleemloos?Louw Post schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:53:
Vodafone ook 5G nu.
Edit: snelheid en ping is hetzelfde voor mij, tussen 4G en 5G.
Eigenlijk nooit problemen gehad met VoWiFi zover ik weet, maar ik bel dan ook zelden eigenlijk.
In de tussentijd heb ik nu T-Mobile dus ik kan het ook niet dubbelchecken.
Zelfde hier, heb de app verwijderen binnen de opties en nu doet alles het weer.iisworks schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:22:
Sinds vanmorgen last van crashende Google app, en ben dus niet de enige:
Cache/data gewist en App update al geprobeerd maar hielpen helaas niet.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
@JSBars Zou je die link met mij willen delen of aangeven hoe je contact hebt gezocht met Google? Ik zit met hetzelfde probleem; kapot scherm.JSBars schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:49:
[...]
Ik kan wel bij het repair center komen als ik mijn landinstelling aanpas, maar dan kan ik mijn NL adres niet invullen.
Found it: store-support@google.com
Heb ze mail gestuurd... let's hope for the best.
[ Voor 7% gewijzigd door markiep op 23-06-2021 16:10 ]
Nou ik zit dus met hetzelfde, kan geen NL adres invullen. Na menig contact willen ze me daar ook niet in tegemoet komen.markiep schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:50:
[...]
@JSBars Zou je die link met mij willen delen of aangeven hoe je contact hebt gezocht met Google? Ik zit met hetzelfde probleem; kapot scherm.
Ik kan wel bij het repair center komen als ik mijn landinstelling aanpas, maar dan kan ik mijn NL adres niet invullen.
https://store.google.com/de/repaircenter is de link die ze me gaven. Kom je gewoon in de Duitse versie uit, waar je dus alleen een Duits retouradres kan invullen.
Oh echt... da's wel ruk!JSBars schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:59:
[...]
Nou ik zit dus met hetzelfde, kan geen NL adres invullen. Na menig contact willen ze me daar ook niet in tegemoet komen.
https://store.google.com/de/repaircenter is de link die ze me gaven. Kom je gewoon in de Duitse versie uit, waar je dus alleen een Duits retouradres kan invullen.
Iemand nog tips voor het repareren van scherm? Zou toch niet zo moeilijk/duur moeten zijn, lijkt alsof je het scherm er zo af kan wippen. NL-repair shops zijn m.i. echt te duur.
Het zelf doen? Weet niet of je hem weer goed waterdicht krijgt en je verliest je garantie, maar moeilijk is het niet.markiep schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:13:
[...]
Oh echt... da's wel ruk!
Iemand nog tips voor het repareren van scherm? Zou toch niet zo moeilijk/duur moeten zijn, lijkt alsof je het scherm er zo af kan wippen. NL-repair shops zijn m.i. echt te duur.
YouTube: Google Pixel 5 Screen Replacement | Repair Guide
https://www.ebay.com/sch/...=pixel+5+display&_sacat=0
De OEM schermen voor de Pixel 5 zijn wel duur, dus denk dat daar vooral de kosten liggen.
Iets terug gehoord?markiep schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:50:
[...]
Jup, maar geen geluk:
Thank you for your interest in contacting Google. Unfortunately, you've sent your email to an unmonitored email address. Please visit support.google.com for options on how to contact Google support.
Thank you,
The Google Support Team
Goeie, kon schermen voor pixel 5 inderdaad slecht vinden... en vind 200+ best veel geld om de gok te nemen dat je het juiste scherm binnen krijgt. Als er iemand is die de gok heeft gewaagd hoor ik het graagdimmak schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:52:
[...]
Het zelf doen? Weet niet of je hem weer goed waterdicht krijgt en je verliest je garantie, maar moeilijk is het niet.
YouTube: Google Pixel 5 Screen Replacement | Repair Guide
https://www.ebay.com/sch/...=pixel+5+display&_sacat=0
De OEM schermen voor de Pixel 5 zijn wel duur, dus denk dat daar vooral de kosten liggen.
Heeft nog iemand dit probleem? Heb nog meer dan 50% ruimte over op m'n telefoon en gebruik de standaard beltoon, dus daaraan kan het niet liggen.
Ik had ook een kapot scherm, via de verzekeraar opgelost maar die ook geen officiële retailer vinden dus toen heb ik maar een nieuwe gekregen.markiep schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:50:
[...]
@JSBars Zou je die link met mij willen delen of aangeven hoe je contact hebt gezocht met Google? Ik zit met hetzelfde probleem; kapot scherm.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
- Zoek in settings: "Digital assistant"
- Zet "Default digital assistant app" op "None"
Voor mij met name irritant omdat ik 'm regelmatig onbedoeld activeerde bij swipen vanuit startscherm.
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen