Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie van Zon
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-10-2021
ErikKam schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:32:
Ik zie wisselende ervaringen (van vorig jaar) over esim met T-Mobile.
Hebben de mensen die er toen problemen mee hadden het nog opgelost?

Enof

Zijn er mensen met recente ervaring van esim bij T-Mobile?
Het liefst met info of dit als enkele of dual SIM config is

Het valt me op dat bij de NL site van T-Mobile de pixel 5 niet ondersteund staat maar in Duitsland wel,. Maar dat zal er mee te maken dat hij hier niet verkocht wordt.
Mijn ervaring na 1 maand specifiek n.a.v. bovenstaande vraag.

Ik heb een Esim van T-Mobile en een nano sim van KPN in mijn Pixel. T-Mobile NL werkt in de Pixel met 4G bellen én wifi bellen. Wat echter opvalt is dat de geluidskwaliteit van een voice call bij T-Mobile over 4G bellen of wifi bellen vaak matig tot slecht is, daar waar dit goed tot zeer goed zou moeten zijn.

De andere sim(kaart), KPN NL, werkt niet in de Pixel met 4G bellen of wifi bellen. Die schakelt in de regel terug naar 3G (H+) bij een voice call. De geluidskwaliteit bij KPN is desondanks opvallend zuiver en helder ten opzichte van T-Mobile.

Op het T-Mobile forum klagen gebruikers over de geluidskwaliteit bij 4G /wifi bellen. Het probleem zit m blijkbaar in HD bellen tussen verschillende operators "het interconnect platform" (KPN/VODAFONE/T-MOBILE). Dat is technisch wel mogelijk bij T-Mobile maar alleen via 3G. Je moet 4G bellen en wifi bellen dus uitzetten in je telefoon instellingen om in HD kwaliteit te kunnen bellen met andere operators. Dit betekent dat je telefoon terugschakelt naar 3G of lager tijdens een voice call.

En neem daarbij dat KPN voornemens is om 3G uit te schakelen per 31-12-2021. Als de pixel geen betere ondersteuning krijgt voor KPN dan zijn voice calls daar straks alleen nog mogelijk via 2G.

Het lijkt er op dat Vodafone NL als operator de beste keuze is voor de Pixel, op dit moment. Officieel wordt Vodafone NL niet ondersteund, maar in de praktijk werkt 4G bellen en wifi bellen gewoon voor zover ik dit hier lees. Ze hebben E-sim beschikbaar en in HD kwaliteit bellen over 4G/wifi met KPN gebruikers is mogelijk. Volgens de google support lijst werkt de Pixel met Vodafone in Duitsland, Spanje, Italië en de UK. Dat is prettig als we weer mogen reizen. Vodafone is niet de goedkoopste operator, dus je moet de pixel wel heel graag willen dan.

https://community.t-mobil...werken-281069/index2.html

https://support.google.com/pixelphone/answer/10082009

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SultanYasin
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-09 15:15
Na maanden gebruik hoop ik dat de Pixel 6 zo snel mogelijk uit komt. Na jarenlang Oneplus gebruikt te hebben merk ik helaas dat de Pixel trager is, vooral bij het gebruik van meerdere apps. Aan de vingerscanner achterop en het ontbreken van de face-unlock ben ik nog niet gewend...

Daarnaast heeft de Pixel veel meer bugs dan ik had verwacht. Ik ben bang dat Android nooit zal tippen aan de gebruikservaring van iOS.

Hopelijk laadt de Pixel 6 veel sneller, heeft het face-unlock en een vingerscanner in het scherm, anders ga ik helaas terug switchen naar de Oneplus, ondanks de veel te grote schermen.

En niet te vergeten, zo jammer dat we geen gebruik kunnen maken van 5G, terwijl het toestel het gewoon ondersteunt.

[ Voor 15% gewijzigd door SultanYasin op 27-04-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:48
SultanYasin schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:03:
Hopelijk laadt de Pixel 6 veel sneller.
Wat verwacht je qua laadsnelheid? Ik ben juist enorm tevreden, half uurtje om 30% op te laden met snellader, daar kom ik normaal een hele dag mee door bij normaal gebruik. Procentueel laad het traag, maar dat zou ik in dit geval aan de grote batterij wijten in plaats van aan traag laden. Ik gebruik de meegeleverde USB-PD lader om snel te laden wanneer nodig en gewone laders om 's nachts traag te laden (in combinatie met adaptive charging), om de 2 a 3 nachten.

[ Voor 3% gewijzigd door bertware op 27-04-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:48
Brabso schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:21:
Ik probeer via de site van google store duitsland contact met ze op te nemen ivm problemen met mijn pixel. Echter onmogelijk te bereiken en via de nederlandse site sturen ze snel een linkje waar je support kan vinden en wordt de chat direct beeindigd (stel je voor dat de link niet werkt en je je weer terug meld bij deze medewerker, wat ook het geval blijkt ....)

Heeft iemand al succesvol contact opgenomen met google support via de chat of telefoon ?
Ik hoor graag dan de oplossing ;)
Ik meen dat @Kiwi een telefoonnummer had gevonden. Het heeft op een van de Pixel threads gestaan, maar ik kan het niet meer vinden.
Misschien dat @Kiwi kan uithelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:49

Kiwi

Gadgetfreak

spencer_830 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:36:
[...]

Ik meen dat @Kiwi een telefoonnummer had gevonden. Het heeft op een van de Pixel threads gestaan, maar ik kan het niet meer vinden.
Misschien dat @Kiwi kan uithelpen.
Telefoonnummer is helaas gesloten i.v.m. corona en chat is niet beschikbaar in Nederland. Heb 2 maanden geleden ook weer continu geprobeerd om contact te krijgen maar geen enkele mogelijkheid. Gelukkig had ik mijn 5 bij Belsimpel besteld die het uiteindelijk (wel minder dan de Google manier) hebben opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 13:17
Na maanden gebruik hoop ik dat de Pixel 6 zo snel mogelijk uit komt. Na jarenlang Oneplus gebruikt te hebben merk ik helaas dat de Pixel trager is, vooral bij het gebruik van meerdere apps. Aan de vingerscanner achterop en het ontbreken van de face-unlock ben ik nog niet gewend...
Traagheid merk ik bijna nooit wat van. Alleen met veel foto's achter elkaar maken.
Vinger afdruk scanner ben ik het wel mee eens. Ik vond het scannen van mijn Samsung S7 aan de voorkant makkelijker, en het ging minder vaak fout.
Of dit met de kwaliteit of dat de pixel gewoon veel preciezer is weet ik niet.
Maar in een houder of op tafel liggend kan je niet makkelijk unlocken.
Daarnaast heeft de Pixel veel meer bugs dan ik had verwacht. Ik ben bang dat Android nooit zal tippen aan de gebruikservaring van iOS.
Nooit IOS gehad, maar geen idee welke bugs je bedoeld merk er zelf niks van
Hopelijk laadt de Pixel 6 veel sneller, heeft het face-unlock en een vingerscanner in het scherm, anders ga ik helaas terug switchen naar de Oneplus, ondanks de veel te grote schermen.
Hij laad inderdaad niet snel maar zoals hierboven, omdat de telefoon lang kan met de batterij vind ik het geen issue. Zo lang ben ik niet van een stip contact verwijderd.
En niet te vergeten, zo jammer dat we geen gebruik kunnen maken van 5G, terwijl het toestel het gewoon ondersteunt.
5G is gelukkig voor mij heen reden geweest. Ik mis er nog niks aan. Zeker met het vele thuis werken zit ik toch veel meer op WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46

Ik denk dat er eerst nog een Pixel 5a gaat komen en daarna pas de Pixel 6.
Ik verwacht zelf ook niet dat je de Pixel 6 voor november moet gaan verwachten, het chiptekort zal hierbij echt niet gaan meewerken.

Toch maar de Oneplus dan, of misschien de Samsung S21 FE? Alhoewel die waarschijnlijk een 6.4" scherm gaat krijgen. Voor mij is persoonlijk 6" ook groot genoeg.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Laatst online: 20:40
Strider schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:23:
[...]

Ik verwacht zelf ook niet dat je de Pixel 6 voor november moet gaan verwachten, het chiptekort zal hierbij echt niet gaan meewerken.

Toch maar de Oneplus dan, of misschien de Samsung S21 FE? Alhoewel die waarschijnlijk een 6.4" scherm gaat krijgen. Voor mij is persoonlijk 6" ook groot genoeg.
Ik zit zelf te twijfelen tussen de Pixel 5 en de Asus Zenfone 8. Ik heb zelf nu een Oneplus 5 en wil eigenlijk niet groter maar dat is blijkbaar lastig tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:49
InfoTracer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:26:
[...]

Ik zit zelf te twijfelen tussen de Pixel 5 en de Asus Zenfone 8. Ik heb zelf nu een Oneplus 5 en wil eigenlijk niet groter maar dat is blijkbaar lastig tegenwoordig.
Kleiner is fijner. Pixel 5 heeft voor mij echt de ideale grootte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SultanYasin
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-09 15:15
bertware schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:28:
[...]

Wat verwacht je qua laadsnelheid? Ik ben juist enorm tevreden, half uurtje om 30% op te laden met snellader, daar kom ik normaal een hele dag mee door bij normaal gebruik. Procentueel laad het traag, maar dat zou ik in dit geval aan de grote batterij wijten in plaats van aan traag laden. Ik gebruik de meegeleverde USB-PD lader om snel te laden wanneer nodig en gewone laders om 's nachts traag te laden (in combinatie met adaptive charging), om de 2 a 3 nachten.
Als een jarenlange Oneplus gebruiker verwacht ik dat het maximaal een uur duurt. En als je kijkt naar de (Android) concurrenten die het bedraad zelfs in een half uur doen tegenwoordig (en draadloos 45 minuten), dan verwacht je dat een telefoon van €600 het sneller doet dan 1,5 uur.. Met dezelfde of grotere accu's nota bene.
ErikKam schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:49:
[...]

Traagheid merk ik bijna nooit wat van. Alleen met veel foto's achter elkaar maken.
Vinger afdruk scanner ben ik het wel mee eens. Ik vond het scannen van mijn Samsung S7 aan de voorkant makkelijker, en het ging minder vaak fout.
Of dit met de kwaliteit of dat de pixel gewoon veel preciezer is weet ik niet.
Maar in een houder of op tafel liggend kan je niet makkelijk unlocken.

[...]

Nooit IOS gehad, maar geen idee welke bugs je bedoeld merk er zelf niks van

[...]

Hij laad inderdaad niet snel maar zoals hierboven, omdat de telefoon lang kan met de batterij vind ik het geen issue. Zo lang ben ik niet van een stip contact verwijderd.

[...]

5G is gelukkig voor mij heen reden geweest. Ik mis er nog niks aan. Zeker met het vele thuis werken zit ik toch veel meer op WiFi.
Ik merk het toch wel, als ik switch tussen apps of net iets heel snel wil openen. Het stelt niet veel voor maar vond de Oneplus toch sneller. Gelukkig is het niet ernstig, maar er is zeker verschil.

Kom er nu niet 1,2,3 op maar tot de laatste update dat je via Whatsapp niet direct foto's kon maken bijvoorbeeld. Dat soort kleine bugs kom ik af en toe wel tegen. Nou ben ik zeker geen Apple fan, maar die doen het op dat vlak wel beter.

Nee ik ben gelukkig ook niet telkens aan het laden, maar als ik eens vergeet te laden s' nachts of de telefoon intensief gebruik, zou ik willen dat 'ie rond de 45 minuten vol is. Vooral op vakantie is dat handig.
En het stoort me vooral doordat alle concurrenten het wel hebben, zelfs vaak voor een betere prijs en de grote Google Pixel niet. Jammer.

5G anno 2021 inderdaad nog niet onmisbaar, maar zoals met het laden is het natuurlijk jammer dat je er geen gebruik van kan maken, terwijl je mobieltje het wel gewoon ondersteunt.
Strider schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:23:
[...]

Ik denk het ook helaas. Waarschijnlijk komt de 6 pas aan het einde van het jaar.

Ja graag, maar vind de 6 inch scherm perfect. Als Oneplus of Xiaomi nou eens zou wagen op de kleinere formaten wist ik het wel...
En Samsung vind ik helaas niks. De software vind ik om te kotsen, met Knox en Bixby. Houd het liever bij Pixel of Oxygen software.

Tot dan houd ik het mooi bij Pixel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Na een slecht hoesje van Ali nu maar eens een goeie besteld, deze is gemaakt van kevlar en zit echt perfect om mijn P5. Ligt ook superfijn in de hand. Prijskaartje van $45,- en $10,- verzendkosten maar dan heb je ook wat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYvq75TEiCw0Qd1lyRegjjEQ1U8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kpObmCBhzqNw5Vrb0O2LoCPS.jpg?f=user_large

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:26
@Jur gen Heb je 'm al in gebruik? Ik ben wel benieuwd of hij zo geweldig is, of dat het alleen maar zo duur is omdat het van de maker van Unbox Therapy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
LoeWn schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:41:
@Jur gen Heb je 'm al in gebruik? Ik ben wel benieuwd of hij zo geweldig is, of dat het alleen maar zo duur is omdat het van de maker van Unbox Therapy is.
Ik heb hem nu een aantal dagen in gebruik en is echt heel fijn. Ik kreeg de tip van een collega die er 1 voor zijn OnePlus had. Echt een aanrader.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanstra
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-08 11:52
SultanYasin schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:35:
Als een jarenlange Oneplus gebruiker verwacht ik dat het maximaal een uur duurt. En als je kijkt naar de (Android) concurrenten die het bedraad zelfs in een half uur doen tegenwoordig (en draadloos 45 minuten), dan verwacht je dat een telefoon van €600 het sneller doet dan 1,5 uur.. Met dezelfde of grotere accu's nota bene.
Ondanks het iets tragere opladen heeft het ook een voordeel. Trager laden is beter voor de batterij. Ik ben ook een OnePlus gebruiker geweest en ik vond de batterij capaciteit op de OnePlus sneller achteruit gaan door het sneller laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanstra
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-08 11:52
Ik ben juist overgestapt van een Oneplus 8 Pro naar een Pixel 5 vanwege de 'smoothness' van de Pixel. Alles werkt gewoon goed en snel. En daarnaast ook effectief. Ondanks dat OxygenOS op de Oneplus wat sneller aanvoelt zat de snelheid mij soms ook in de weg. Bijvoorbeeld door het te snel reageren van het scherm bij een lichte aanraking waarbij ongevraagd een scherm/app opende. Ik ben zeer tevreden met mijn Pixel 5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rev
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51

rev

Ik gebruik mijn telefoons meestal zonder aanvullende bescherming en neem eventuele beschadigingen daarbij op de koop toe.

Mijn ervaring daarmee met de Pixel 5 na een paar maanden gebruik: het Gorilla Glass 6 scherm van de Pixel 5 krast erg makkelijk. Zeker in vergelijking met de LG G8s die ik hiervoor had (Gorilla Glass 5) en de ervaring is bijna vergelijkbaar met het plastic scherm van de Moto Z2 Force.

Maar de plastic / alu achterkant en zijkanten zijn optisch nog geheel krasvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

rev schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:30:
Ik gebruik mijn telefoons meestal zonder aanvullende bescherming en neem eventuele beschadigingen daarbij op de koop toe.

Mijn ervaring daarmee met de Pixel 5 na een paar maanden gebruik: het Gorilla Glass 6 scherm van de Pixel 5 krast erg makkelijk. Zeker in vergelijking met de LG G8s die ik hiervoor had (Gorilla Glass 5) en de ervaring is bijna vergelijkbaar met het plastic scherm van de Moto Z2 Force.

Ik heb de P5 sinds 1 week na launch in DE. Ook zonder hoesje met dezelfde mentaliteit. Ik heb 'm in mijn broek waar ik verder niets anders in heb. Ik heb geen krassen op het scherm noch op de achterkant. Enkel zie ik wel dat er slijtage op het cameragedeelte zit. De hoekjes rechtsboven en rechtsonder (de kant boven de vingerprintscanner).
Ik kan je glas krassen eigenlijk niet beamen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:41
rev schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:30:

En geen slijtplekken op de hoeken? Dat heb ik met de Pixel 4a 5G wel. En ik dacht dat Pixel 5 bezitters hier ook vrij vlot melding van maakten.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rev

rev

Rossi46 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:53:
[...]

En geen slijtplekken op de hoeken? Dat heb ik met de Pixel 4a 5G wel. En ik dacht dat Pixel 5 bezitters hier ook vrij vlot melding van maakten.
Nee geen slijtplekken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rev

rev

True schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:24:
[...]

Ik heb de P5 sinds 1 week na launch in DE. Ook zonder hoesje met dezelfde mentaliteit. Ik heb 'm in mijn broek waar ik verder niets anders in heb. Ik heb geen krassen op het scherm noch op de achterkant. Enkel zie ik wel dat er slijtage op het cameragedeelte zit. De hoekjes rechtsboven en rechtsonder (de kant boven de vingerprintscanner).
Ik kan je glas krassen eigenlijk niet beamen.
Mogelijk zijn er productieverschillen, anders kan ik het niet verklaren. Op mijn Pixel 5 zitten weer geen krasjes op het cameragedeelte.

Voor mij vormen dat makkelijke krassen van het scherm, samen met de onhandige plaatsing van de vingerafdrukscanner, overigens de enige minpunten van een verder fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:21
Sinds een week of zo merk ik dat mijn schema's voor "niet storen" niet meer werken. Ook niet na alles opnieuw in te stellen.

Ik heb standaard ingesteld dat om 22u mijn telefoon op niet storen niet gaan, alleen gebeurt er gewoon niets.. Andere mensen hier ook last van?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 07:52
Kiwi schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:39:
[...]

Telefoonnummer is helaas gesloten i.v.m. corona en chat is niet beschikbaar in Nederland. Heb 2 maanden geleden ook weer continu geprobeerd om contact te krijgen maar geen enkele mogelijkheid. Gelukkig had ik mijn 5 bij Belsimpel besteld die het uiteindelijk (wel minder dan de Google manier) hebben opgelost.
Dank voor de reactie.
Chat Duitsland heb ik ook diverse keren geprobeerd maar helaas ook niet te bereiken.
Hoe goed die Pixel dan ook is, zo waardeloos vind ik de site van klantenservice. Voordat je ook maar überhaupt gevonden hebt hoe je support moet contacteren ben je al even verder. Dan blijkt na je tijdrovende noeste arbeid die je erin gestoken hebt dat ze gewoon niet te bereiken zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 17:48
Maarten810 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:23:
Is er al iemand die 5G werkend heeft gekregen op het Vodafone of KPN netwerk? Los van het feit dat het bij dual sim nog niet werkt op de Pixel 5 is het toch wel jammer dat 6 maand na de release er nog geen 5G beschikbaar is in Nederland.
https://www.belsimpel.nl/google-pixel-5#_
Let op!Het is op dit moment in Nederland nog niet mogelijk om met dit toestel gebruik te maken van het 5G-netwerk.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 19:59
Pixel security update van Mei is live. Helaas nog geen patchnotes.

https://support.google.co...ity-update-may-2021?hl=en

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:53
Is er iemand die de mei update al op de Pixel 5 gmheeft geïnstalleerd?
Ik ben benieuwd of er vowifi en volte functionaliteit is toegevoegd (vooral bij KPN/Youfone).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:06

pinda powerrr

Slow down...

Bellen over wifi en VOLTE heb ik al sinds de aankoop van het toestel (op T-Mobile netwerk). Heb ik geen aparte update voor nodig gehad.

Enige wat nog mist is de 5G maar die is straks met de vaccinatie ook opgelost :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 11:02
LogiZ5500 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:37:
Is er iemand die de mei update al op de Pixel 5 gmheeft geïnstalleerd?
Ik ben benieuwd of er vowifi en volte functionaliteit is toegevoegd (vooral bij KPN/Youfone).
Ik heb de mei updates geïnstalleerd, echter geen voWifi of VoLTE helaas :-(
Ik had ook 5G verwacht, maar ook dat werkt nog niet op de 5...

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ugh. Telefoon een maand geleden kleine schade opgelopen. Drie kleine krasjes in het beeld. Contact opgenomen met mijn verzekeraar, die hebben een reparatie in gang gezet en die hebben mij net gebeld dat zij de telefoon niet kunnen repareren omdat het scherm niet leverbaar zou zijn in Nederland. Nu hebben ze aangegeven dat ze de telefoon wel kunnen vervangen met een nieuw exemplaar. Maar ja... alle groenen zijn uitverkocht :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

blueman85 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:38:
[...]

Ik heb de mei updates geïnstalleerd, echter geen voWifi of VoLTE helaas :-(
Ik had ook 5G verwacht, maar ook dat werkt nog niet op de 5...
Misschien stom, maar ik kwam er in geval van T-Mobile bij toeval achter: ik moest in de instellingen van mijn T-Mobile account het schuifje aanzetten van VoLTE. Stond ook nog eens ergens verborgen 8)7
Instellingen in telefoon stonden allemaal goed, maar moest dus bij de provider ook een schuifje omzetten, hoe komen ze er op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
pinda powerrr schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:24:
[...]

Misschien stom, maar ik kwam er in geval van T-Mobile bij toeval achter: ik moest in de instellingen van mijn T-Mobile account het schuifje aanzetten van VoLTE. Stond ook nog eens ergens verborgen 8)7
Instellingen in telefoon stonden allemaal goed, maar moest dus bij de provider ook een schuifje omzetten, hoe komen ze er op...
Zit bij KPN dus die vlieger gaat voor mij niet op.... heb serieus m'n twijfels of KPN dit uberhaupt aan gaat zetten voor m'n Pixel 5, of andere Pixel telefoons ;w

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
blueman85 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:05:
[...]

Zit bij KPN dus die vlieger gaat voor mij niet op.... heb serieus m'n twijfels of KPN dit uberhaupt aan gaat zetten voor m'n Pixel 5, of andere Pixel telefoons ;w
Het is allemaal wel aan te zetten, maar schijnbaar houdt Google dit nog tegen. Hopelijk in de toekomst verbetering... Wellicht Android 12 over een paar maanden :X 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
InfoTracer schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:26:
[...]

Hoe sta je nu in deze beslissing na de aankondiging van de Zenfone 8? Ik twijfel zelf ook nog erg tussen deze twee devices.

Voordelen Pixel 5
- Misschien toch iets licht voordeel op de camera (in praktijk natuurlijk, theoretisch niet)
- Software ondersteuning
- Google Photo's voordeel
- Wireless charging

Voordelen Zenfone
- Betere soc
- Meer RAM (bij aanschaf > 6gb model)
- Sneller opslag (geen idee of je het merkt)
- 3.5mm Mini-jack (al heb ik 'm maar één keer gemist op m'n Pixel 3)
- Nét wat mm's kleiner
- Meer waar voor je geld
- Customization in OS
- Speakers

Tja als je dit lijstje ziet moet ik Wireless charging maar gaan missen en toch voor de Asus gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
LoeWn schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Hoe sta je nu in deze beslissing na de aankondiging van de Zenfone 8? Ik twijfel zelf ook nog erg tussen deze twee devices.

Voordelen Pixel 5
- Misschien toch iets licht voordeel op de camera (in praktijk natuurlijk, theoretisch niet)
- Software ondersteuning
- Wireless charging

Voordelen Zenfone
- Betere soc
- Nét wat mm's kleiner
- Meer waar voor je geld
- Customization in OS
- Speakers

Tja als je dit lijstje ziet moet ik Wireless charging maar gaan missen en toch voor de Asus gaan.
Misschien toch iets licht voordeel op de camera (in praktijk natuurlijk, theoretisch niet)

Deze snap ik even niet zo goed. Althans, ik ervaar de camera software van de Pixel als zéér goed. Schat je in dat Asus dit beter doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Rossi46 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:28:
[...]

Misschien toch iets licht voordeel op de camera (in praktijk natuurlijk, theoretisch niet)

Deze snap ik even niet zo goed. Althans, ik ervaar de camera software van de Pixel als zéér goed. Schat je in dat Asus dit beter doet?
Nee juist het tegendeel bedoel ik. Wat ik bedoel is dat de hardware van de Zenfone 8 beter is. Maar juist de software (en AI) maakt de Pixel camera waarschijnlijk net een stapje beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als ik eerlijk ben, de Pixel 5 is een uitstekende en heerlijke telefoon die lekker compact is in tegenstelling tot vele hedendaagse modellen smartphones. Maar ik zou niet de huidige prijs betalen voor de P5, dat ik er er met de order een pricewatch: Bose QuietComfort 35 II (Zwart) bijgekregen heb maakte het de prijs voor mij waard.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InfoTracer
LoeWn schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:26:
[...]

Voordelen Pixel 5
- Software ondersteuning
- Wireless charging

Voordelen Zenfone
- Betere soc
- Nét wat mm's kleiner
- Meer waar voor je geld
- Customization in OS
- Speakers

Ik twijfel zelf heel erg. Maar neig toch meer naar de Asus. Dit is vooral gebaseerd op:
- op gevoel bij het merk Asus
- ik nu ook al geen wirelless charging heb en het niet echt mis met het snelle laden
- wifi 6
- mogelijk wel gelijk 5G in NL
- Bluetooth 5.2
- snellere soc
- hogere nits
- de "aanbieding" die ze nu hebben 8GB/128GB voor 599,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
InfoTracer schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 07:46:
[...]

Ik twijfel zelf heel erg. Maar neig toch meer naar de Asus. Dit is vooral gebaseerd op:
- op gevoel bij het merk Asus
- ik nu ook al geen wirelless charging heb en het niet echt mis met het snelle laden
- wifi 6
- mogelijk wel gelijk 5G in NL
- Bluetooth 5.2
- snellere soc
- hogere nits
- de "aanbieding" die ze nu hebben 8GB/128GB voor 599,-
Als de camera je niet zoveel boeit dan dan ik dat de Asus voor je inderdaad wellicht een betere keuze is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:24
Rossi46 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:44:
[...]

Als de camera je niet zoveel boeit dan dan ik dat de Asus voor je inderdaad wellicht een betere keuze is.
Ik las in een review dat de accuduur ook maar matig is. Dit vind ik wel een groot pluspunt van de Pixel, die gaat makkelijk anderhalve dag mee. Dit punt, en het wireless chargen, wat ik wel veelvuldig gebruik, zorgt ervoor dat ik mijn Pixel nog wel even houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
Rossi46 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:44:
[...]

Ik hoop dat de camera beter is dan mijn OP5 dan ben ik al tevreden want ben nu al blij met die camera.

Wat betreft de accu duur las ik dat dit wel goed zit. Deze is even groot als die in de Pixel 5 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSBars
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:14
Heeft iemand z'n scherm al eens gerepareerd? Gisteren mijne laten vallen en dit heeft een kleine barst tot gevolg... Helaas precies over de front camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 15:29
Ik ben op zoek naar een bookcase hoesje maar met uitneembaar deel. Iemand een dergelijk hoesje gezien voor de Pixel 5?

Heb al veel gezocht op Amazon, eBay, bol.com maar tot op heden nog nergens gevonden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYnpOQWqc5nPnq2otbKnAP3FCA0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UIYcvGPO2yPlnfzdpMyr6SFL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDWVaUwjH4F-th_63mIjUn_po9c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QW4rsOxPexWuDzilenC13ItL.jpg?f=user_large

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Nu online
(sorry verkeerd gelezen)

[ Voor 96% gewijzigd door Gerjannn op 17-05-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverGreen1979
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-03 18:41
Ik kom van een Samsung S10 en heb nu een tijdje een Pixel 5. De 'cleane' versie van Android wordt altijd geroemd bij Pixel telefoons maar je kunt dat ook uitleggen als 'kaal'. Zo mis ik best een aantal handige features van mn vorige Samsung toestel.
  • In de default dialer kun je contacten zonder telefoon nummer niet filteren, je kijkt dus naar een enorme lijst met email contacten die je niet kunt belllen. Vrij onhandig
  • Ok de UI van de Samung dialer is een stuk beter. Bij de Google dialer in het gespreksoverzicht is bijv. niet meteen duidelijk of 'ma' maandag betekent of een contact met de naam 'ma'.
  • Navigatie gestures zijn welkom want je krijgt hierdoor meer schermruimte, alleen Google heeft ervoor gekozen om die vanaf de zijkanten te laten werken (why?). Dit conflicteert met veel apps waarbij je van de zijkant een hamburger menu kunt opentrekken. Bij Samsung OneUI kun je ook gestures vanaf de onderkant instellen. Dit conflicteert nooit met apps en is eigenlijk een veel betere oplossing. Ook verbergt Samsung OneUI de onnodige dikke zwarte balk onderaan het toetsenbord.
Verder is de Pixel 5 een prima telefoon, handzaam en lange accuduur. Alleen ik denk dat mn volgende telefoon weer een Samsung wordt. Aangezien ik veel bel en naast software matig ook de gesprek kwaliteit hoger leek bij mn S10 (betere speakers / antennes ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
Lassie dutch schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:36:
Ik ben op zoek naar een bookcase hoesje maar met uitneembaar deel. Iemand een dergelijk hoesje gezien voor de Pixel 5?

Heb al veel gezocht op Amazon, eBay, bol.com maar tot op heden nog nergens gevonden...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Enige wat ik snel kon vinden is deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:48
EverGreen1979 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:49:
Ik kom van een Samsung S10 en heb nu een tijdje een Pixel 5. De 'cleane' versie van Android wordt altijd geroemd bij Pixel telefoons maar je kunt dat ook uitleggen als 'kaal'. Zo mis ik best een aantal handige features van mn vorige Samsung toestel.
  • In de default dialer kun je contacten zonder telefoon nummer niet filteren, je kijkt dus naar een enorme lijst met email contacten die je niet kunt belllen. Vrij onhandig
  • Ok de UI van de Samung dialer is een stuk beter. Bij de Google dialer in het gespreksoverzicht is bijv. niet meteen duidelijk of 'ma' maandag betekent of een contact met de naam 'ma'.
  • Navigatie gestures zijn welkom want je krijgt hierdoor meer schermruimte, alleen Google heeft ervoor gekozen om die vanaf de zijkanten te laten werken (why?). Dit conflicteert met veel apps waarbij je van de zijkant een hamburger menu kunt opentrekken. Bij Samsung OneUI kun je ook gestures vanaf de onderkant instellen. Dit conflicteert nooit met apps en is eigenlijk een veel betere oplossing. Ook verbergt Samsung OneUI de onnodige dikke zwarte balk onderaan het toetsenbord.
Verder is de Pixel 5 een prima telefoon, handzaam en lange accuduur. Alleen ik denk dat mn volgende telefoon weer een Samsung wordt. Aangezien ik veel bel en naast software matig ook de gesprek kwaliteit hoger leek bij mn S10 (betere speakers / antennes ?).
Bij die laatste heb ik gemerkt dat je verschillende gestures kan maken voor hamburger menu of terug: je houd voor het hamburger menu eventjes je vinger op de zijkant (zonder te swipen) waardoor t hamburgermenu tevoorschijn komt, dan kan je swipen om te openen. Eens je de lichte vertraging kent gaat het redelijk vlot om beide te doen. Wat voor gestures had Samsung daar als alternatief? Bij de pixel zit Google assistant al in de hoeken, en app drawer/home/volgende/vorige app in het midden onderaan, denk niet dat daar nog veel bij past.
Dat van die dialer herken ik niet echt, namen staan bij mij op de eerste rij in de geschiedenis, naam van het toestel en datum op de tweede rij, sim kaart op de derde.

[ Voor 4% gewijzigd door bertware op 17-05-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 18:53

WCA

EverGreen1979 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:49:
Hamburgermenu's verdwijnen gelukkig langzaam een verdiende dood. Google heeft het uit hun design guidelines gehaald, en je ziet steeds minder apps die het gebruiken. Wat een ramp van een UI design was dat zeg

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverGreen1979
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-03 18:41
Bij Samsung OnUI kun je kiezen voor de default gestures van Google (zijkanten) of vanaf de onderkant waar de knoppen normaal zitten veeg je dan omhoog ipv te tikken. Oneplus had dit eerst ook, werkt veel beter.

Naast hamburger menu zijn er namelijk ook veel apps waarbij je van links naar rechts veegt (bijv foto apps waarin je snel wilt swipen tussen foto's). Met gestures vanaf zijkant registreer je daarmee vaak ook een 'back' wat de hele app sluit ipv een volgende foto toont. Je kunt de sensitivity van de gestures wel tweaken maar het blijft behelpen. Onbegrijpelijke keuze van Google in mijn ogen.

Enfin, Pixels met 'vanilla' Android zijn niet heilig of altijd de beste Android ervaring. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Nu online
Ik vind de gestures ook niet heilig, gezien de Google apps nu pas aangepast worden zonder hamburger menu (en dat lang nog niet allemaal zijn, denk aan o.a. Gmail), had ik zeker iets slimmers verwacht vanuit Google. Kan me voorstellen dat dit voor de gemiddelde gebruiker erg verwarrend en frustrerend is.

Vanavond om 19:00 de aankondiging van Android 12, schijnt een grote redesign aan te komen :) ben erg benieuwd! Link naar de livestream: YouTube: Google Keynote (Google I/O ‘21) wie weet pakken ze ook de gestures nog iets aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:58
Android 12 beta geïnstalleerd, en wat staat daar ineens rechtsboven in de hoek te pronken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJgu0qrjq-2hv-Lvz9pB1HGKIyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XHwyavsMya5okKVPkdc3kqRG.png?f=fotoalbum_large

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
TheFes schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:10:
Android 12 beta geïnstalleerd, en wat staat daar ineens rechtsboven in de hoek te pronken?
[Afbeelding]
Dat is nice!! Welke provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:12:
[...]

Dat is nice!! Welke provider?
KPN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Bij mij ook ; vodafone
Zelfs met dual sim:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8AyqViv3L_AvASH2P8HgKYRVKA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yqPS0rQ8e6UwkeREmrfLGFbI.png?f=user_large

Wel ook al een system ui vastloper gehad. Dus wees voorzichtig met de beta.

[ Voor 115% gewijzigd door Beta op 18-05-2021 23:16 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Nu ook bevestigd door Rachid Finge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Netjes. Al wat speedtestjes gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
LoeWn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:42:
Netjes. Al wat speedtestjes gedraaid?
Dat is in ieder geval hier in de woonkamer niet om over naar huis te schrijven (maar dat zou ook wat vreemd zijn, aangezien ik daar dus al ben ;))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AW9cmfUWPIxGzX-ezSXTfTvvs_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FW6UKq1FeMEtdQiFCMDvHalC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 08:35
Kan er iemand mij vertellen of de ING app goed werkt? Bank-apps zijn iedere beta weer een probleem en heb geen zin om mijn portemonnee weer te gaan meeslepen met betaalkaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
dimmak schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:50:
Kan er iemand mij vertellen of de ING app goed werkt? Bank-apps zijn iedere beta weer een probleem en heb geen zin om mijn portemonnee weer te gaan meeslepen met betaalkaarten.
ING app, SNS app en SNS betalen app werken bij mij, heb er alleen nog niet mee proberen te betalen.
ABN AMRO app werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
TheFes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:51:
[...]

ING app, SNS app en SNS betalen app werken bij mij, heb er alleen nog niet mee proberen te betalen.
ABN AMRO app werkt niet.
Thanks voor de snelle reactie. Als de app werkt, zal het betalen ook wel werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dan ga ik de beta ook maar draaien. Zo lang de bank het doet, en 5G is natuurlijk super mooi meegenomen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Hehe, eindelijk 5G, ga er niet gelijk voor updaten, maar wel fijn dat het er aan komt.

De Pixel 5 blijft me wel verbazen met accutijd. Vanwege gedoe met schoonvader in het ziekenhuis, telefoon onder het kussen in de nacht. Kom ik uit op ruim acht uur schermtijd en het was bijna anderhalve dag geleden dat ik had opgeladen.
En dan nog 25% over 7(8)7 <3

De software gooit de boel echt in een extreme slaapstand als er snurken wordt gedetecteerd :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
Waar vind ik die Beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
https://www.google.com/android/beta

Naar de beta upgraden gaat met behoud van data, wil je terug ben je alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:48
Word in de beta ook de maandelijkse update doorgevoerd ?

[ Voor 81% gewijzigd door spencer_830 op 19-05-2021 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
spencer_830 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:05:
Word in de beta ook de maandelijkse update doorgevoerd ?
Nee, je krijgt dan geen maandelijkse updates meer, alleen de beta updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytksRA60izKEUtLEziTvuoAD4Zc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VGpy5roWZDFke7J0gsno6ntN.png?f=user_large

Hier ook 5G op KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperjoey
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 20:54
Zie nog geen 5G op T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Hmm dat zou betekenen dat Tele2 misschien ook nog niet werkt.. Ik ga netjes wachten in ieder geval tot de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Nu online
Hoe ervaren jullie Beta 1 tot nu toe qua stabiliteit, accuduur en performance? Ik zit hevig te twijfelen om wel of niet mee te doen, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen tot nu toe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NnBLIeM.jpg

Vodafone :)
Gerjannn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:55:
Hoe ervaren jullie Beta 1 tot nu toe qua stabiliteit, accuduur en performance? Ik zit hevig te twijfelen om wel of niet mee te doen, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen tot nu toe :)
Ik merk tot nu toe weinig verschil in stabiliteit en performance. Ook nog niet tegen problemen aan gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAV_fUKCxs1SchUEcCfLFYc5KkA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oaLVwMaFE4CH9cRrlzWvHIsS.png?f=fotoalbum_large

In de buitenlucht is de snelheid een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 07:25

KrazyJay

Is er iemand die kan kijken wat de Beta voor Belgische netwerken betekent op vlak van 5G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
@TheFes of iemand anders al duidelijk of Netflix weer op L1 zit? Bij mij is dit namelijk nog steeds niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32
Hier Kpn abbo uit 2016 ofzo, gaan deze gewoon mee naar 5g of moet ik dan weer van abbo veranderen zodat ik in de hussel terecht kom.
Anders wacht ik voor niks op de update, naar de beta ga ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
TheFes schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:51:
[foto]
Maar nog geen snelheid boven 4G. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
TheRicolaa10 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:45:
@TheFes of iemand anders al duidelijk of Netflix weer op L1 zit? Bij mij is dit namelijk nog steeds niet het geval.
Ik heb altijd gewoon L1 gehouden, dus denk niet dat ik daar een goede indicatie voor ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
TheRicolaa10 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:45:
Hier na update (nog steeds) L3.

En geen 5G met T-Mobile.

Herstel, schijnbaar heb ik geen 5G in m'n abo en geeft T-Mobile dat een beetje lomp aan in mijn overzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAAj5pwD29xnwcaZQQxCboN7E4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HS4ZV82Wv9uSSpaBaqeiv3tX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door barrymossel op 19-05-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Beta schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:08:
Bij mij ook ; vodafone
Zelfs met dual sim:
[Afbeelding]

Wel ook al een system ui vastloper gehad. Dus wees voorzichtig met de beta.
Hier met Vodafone (dual sim met T-Mobile) niet. Maar dat zou best aan het (werk) abonnement kunnen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:21
LoeWn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:02:
[...]

Ik wilde net zeggen, dat haal ik ook prima met 4G.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb het net aangezet voor 2 euro per maand en dan werkt het gewoon. Grote kans dat jij het ook nog aan moeten zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:05
[Afbeelding]

Die snelheden haal ik nu ook al (bijna) met KPN binnenshuis en LTE rechtsbovenin. 163 down en 60,9 up. Ben benieuwd wat het gaat worden na de update....

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stimpy001 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:45:
[...]

Die snelheden haal ik nu ook al (bijna) met KPN binnenshuis en LTE rechtsbovenin. 163 down en 60,9 up. Ben benieuwd wat het gaat worden na de update....
Hier mijn verschil op KPN:

5G
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11444877721.png

4G
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/11444891150.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
LoeWn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:02:
[...]

Zo vreemd is dat niet, 5G deelt momenteel de frequentie met 4G en wordt pas interessant wanneer de 3,5 GHz band beschikbaar is (2022).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperjoey
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 20:54
barrymossel schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Ik heb het net aangezet voor 2 euro per maand en dan werkt het gewoon. Grote kans dat jij het ook nog aan moeten zetten...
Ah dat zal het zijn ja, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
[Afbeelding]

Los van het feit dat ik een Pixel 4 XL heb en geen 5, zit er dus (nog) geen verschil tussen 4 en 5G. Net even een speedtest op 4G gedaan, binnen, waarbij ik op 200/39,7Mbps kom. Dat verschil van nog sneller ga je niet meer merken in snelheid, het zou fijn zijn als dat wel terug komt in bijvoorbeeld energieverbruik :)

[ Voor 7% gewijzigd door J0YR1D3R op 20-05-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Even een dubbelcheck:
Ik zie in het menu dat het voorkeursnetwerk 5G is, dat is "nieuw" en mooi dat het er in staat.

Heb een vrij nieuw T-Mobile Unlimited abbo, maar heb nog geen 5G. Anderen bij T-Mobile?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
pinda powerrr schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:12:
Even een dubbelcheck:
Ik zie in het menu dat het voorkeursnetwerk 5G is, dat is "nieuw" en mooi dat het er in staat.

Heb een vrij nieuw T-Mobile Unlimited abbo, maar heb nog geen 5G. Anderen bij T-Mobile?
5G als voorkeur kon ik onder Android 11 ook al gewoon kiezen, dat is volgens mij niet nieuw.

Verder las ik hierboven dat je bij T-Mobile extra moet betalen voor 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
pinda powerrr schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:12:
Even een dubbelcheck:

Als je geen 5g Abo hebt, kan je beter voorkeursnetwerk 4g aanzetten. Scheelt accu verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Hmmm, ik heb al 5G toegang, zo was dat abonnement (5G ready Unlimited) en het staat ook in de app vermeld dat ik toegang heb.

Ik hoor graag van andere T-Mobile gebruikers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
pinda powerrr schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:34:
Hmmm, ik heb al 5G toegang, zo was dat abonnement (5G ready Unlimited) en het staat ook in de app vermeld dat ik toegang heb.

Heb je ook de Android 12 beta al geïnstalleerd? Want de Android 11 5G update moet nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
pinda powerrr schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:34:

Bij Unlimited staat dat inderdaad standaard aan. Ik heb het zelf aangezet, want geen Unlimited, en het werkt bij mij gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

TheFes schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:35:
[...]

Heb je ook de Android 12 beta al geïnstalleerd? Want de Android 11 5G update moet nog komen.
Ah, dat zal het zijn. Ik haal een paar zaken door elkaar. 5G is dan wel preferred network, maar de definitieve update vanuit Google moet er nog bovenop komen.
Lekker handig :+ doe dat dan in een keer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
pinda powerrr schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Ah, dat zal het zijn. Ik haal een paar zaken door elkaar. 5G is dan wel preferred network, maar de definitieve update vanuit Google moet er nog bovenop komen.
Lekker handig :+ doe dat dan in een keer....
Volgens mij kan dat 5G als preferred instellen al sinds de telefoon uit is.
Wat nu moet uitkomen is 5G ondersteuning voor de NL providers, wat dus al wel in Android 12 zit. Dat is dus anders voor bijvoorbeeld de Duitse netwerken, waar 5G al langer werkt.
Dit zal te maken hebben met het feit dat de Pixel 5 officieel niet uitgekomen is in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

TheFes schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:21:
[...]

Volgens mij kan dat 5G als preferred instellen al sinds de telefoon uit is.
Wat nu moet uitkomen is 5G ondersteuning voor de NL providers, wat dus al wel in Android 12 zit. Dat is dus anders voor bijvoorbeeld de Duitse netwerken, waar 5G al langer werkt.
Dit zal te maken hebben met het feit dat de Pixel 5 officieel niet uitgekomen is in NL.
Nee, ik zag vanochtend voor het eerst dat 5G erbij stond, dat was voorheen geen keuze (de optie was er gewoonweg niet). Dus dat zal bij een van de laatste updates geweest zijn dat die erbij gekomen is.

Maar ja, voor het goed en wel werkt, dan is de Pixel 6 al uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Helemaal top dat 5G werkt, neig ook om de Beta te installeren (niet alleen vanwege dat hoor haha) , en ben benieuwd naar de stabiliteit van de Beta.

Iemand al apps tegengekomen die niet helemaal lekker lopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
blueman85 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:48:
Helemaal top dat 5G werkt, neig ook om de Beta te installeren (niet alleen vanwege dat hoor haha) , en ben benieuwd naar de stabiliteit van de Beta.

Iemand al apps tegengekomen die niet helemaal lekker lopen?
Buiten de ABN Amro app die ik eerder al noemde nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

TheFes schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:49:
[...]

Buiten de ABN Amro app die ik eerder al noemde nog niets.
Hier ook niks tegengekomen. Betalen via NFC met de ING app werkt overigens ook gewoon. Af en toe stottert de UI wat meer dan op 11, maar ik vind het eigenlijk al een hele degelijke build. Veel is er nog niet veranderd overigens, behalve een klein aantal UI elementen en 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Werkt 5G bij iemand met KPN op e-sim? Ik krijg 5G namelijk niet aan de praat....

KPN al gesproken, die hebben mij een nieuwe fysieke simkaart opgestuurd.

Wel vreemd

[ Voor 3% gewijzigd door blueman85 op 20-05-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85

[ Voor 88% gewijzigd door blueman85 op 20-05-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
blueman85 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:47:
Werkt 5G bij iemand met KPN op e-sim? Ik krijg 5G namelijk niet aan de praat....

KPN al gesproken, die hebben mij een nieuwe fysieke simkaart opgestuurd.

Wel vreemd
Jep, bij mij werkt het met een e-sim. Wel met de Android 12 beta dan hè, op Android 11 moet die update nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
TheFes schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:45:
[...]

Jep, bij mij werkt het met een e-sim. Wel met de Android 12 beta dan hè, op Android 11 moet die update nog komen.
Thanks!! Heel vreemd dat het bij mij dan niet lukt op mijn e-sim, zit ook bij KPN. Ik ga zo proberen om een nieuwe e-sim aan te vragen/activeren

Ik heb overigens ook de Beta geïnstalleerd

[ Voor 5% gewijzigd door blueman85 op 20-05-2021 20:11 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen