Mijn ervaring na 1 maand specifiek n.a.v. bovenstaande vraag.ErikKam schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:32:
Ik zie wisselende ervaringen (van vorig jaar) over esim met T-Mobile.
Hebben de mensen die er toen problemen mee hadden het nog opgelost?
Enof
Zijn er mensen met recente ervaring van esim bij T-Mobile?
Het liefst met info of dit als enkele of dual SIM config is
Het valt me op dat bij de NL site van T-Mobile de pixel 5 niet ondersteund staat maar in Duitsland wel,. Maar dat zal er mee te maken dat hij hier niet verkocht wordt.
Ik heb een Esim van T-Mobile en een nano sim van KPN in mijn Pixel. T-Mobile NL werkt in de Pixel met 4G bellen én wifi bellen. Wat echter opvalt is dat de geluidskwaliteit van een voice call bij T-Mobile over 4G bellen of wifi bellen vaak matig tot slecht is, daar waar dit goed tot zeer goed zou moeten zijn.
De andere sim(kaart), KPN NL, werkt niet in de Pixel met 4G bellen of wifi bellen. Die schakelt in de regel terug naar 3G (H+) bij een voice call. De geluidskwaliteit bij KPN is desondanks opvallend zuiver en helder ten opzichte van T-Mobile.
Op het T-Mobile forum klagen gebruikers over de geluidskwaliteit bij 4G /wifi bellen. Het probleem zit m blijkbaar in HD bellen tussen verschillende operators "het interconnect platform" (KPN/VODAFONE/T-MOBILE). Dat is technisch wel mogelijk bij T-Mobile maar alleen via 3G. Je moet 4G bellen en wifi bellen dus uitzetten in je telefoon instellingen om in HD kwaliteit te kunnen bellen met andere operators. Dit betekent dat je telefoon terugschakelt naar 3G of lager tijdens een voice call.
En neem daarbij dat KPN voornemens is om 3G uit te schakelen per 31-12-2021. Als de pixel geen betere ondersteuning krijgt voor KPN dan zijn voice calls daar straks alleen nog mogelijk via 2G.
Het lijkt er op dat Vodafone NL als operator de beste keuze is voor de Pixel, op dit moment. Officieel wordt Vodafone NL niet ondersteund, maar in de praktijk werkt 4G bellen en wifi bellen gewoon voor zover ik dit hier lees. Ze hebben E-sim beschikbaar en in HD kwaliteit bellen over 4G/wifi met KPN gebruikers is mogelijk. Volgens de google support lijst werkt de Pixel met Vodafone in Duitsland, Spanje, Italië en de UK. Dat is prettig als we weer mogen reizen. Vodafone is niet de goedkoopste operator, dus je moet de pixel wel heel graag willen dan.
https://community.t-mobil...werken-281069/index2.html
https://support.google.com/pixelphone/answer/10082009