Heeft deze aan de binnenzijde een harde schaal, of is dit echt van binnen en buiten stof?tap123 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:56:
[...]
Ik heb inmiddels al een aantal weken ook een stof-achtig hoesje van Ali https://a.aliexpress.com/_vmOrYf. Bevalt prima en beschermt goed. Wel een stukkie dikker maar goede plekke ruime inkepingen.
Nee de binnenkant is wel gewoon hard. De stof zit alleen aan de buitenkant en is voor de show. Wel goede grip krijg je ervanwinnie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:33:
[...]
Heeft deze aan de binnenzijde een harde schaal, of is dit echt van binnen en buiten stof?
Ik bedoelde daarmee te zeggen dat als dat als je alleen krasbescherming zoekt beter voor een dbrand skin kan gaan omdat je die vast plakt om je telefoon. Die MNML en Ali hoesjes gaan na verloop van tijd losser zitten en die skin blijft plakken.Cyb schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:14:
[...]
"Die case van Ali biedt alleen bescherming tegen krassen, wat dat betreft kun je beter voor een dbrand skin gaan."
De Dbrand Skin biedt ook alleen maar krasprotectie, toch? Ze hebben ook een DBrand Grip Case, maar die oogt niet echt dun. Beetje vergelijkbaar met de Spigen Thin Fit?
Zoek je ook valbescherming is naar mijn mening de Spigen Thin Fit de beste dunste.
Blijkt dat mijn USB charger poort stuk is. Wrs mijn eigen fout, een hele tijd geleden zat deze in de charger en nam ik de telefoon en liep ik ermee weg. De kabel sprong dan uit mijn gsm, maar was natuurlijk niet gezond.
In begin had ik geen probleem vastgesteld maar nu wil hij amper nog laden.
Gelukkig gaat draadloos laden nog wel.
Weet er iemand hoe en waar ik de chargerpoort kan laten herstellen (enkel Belgie)
Weet er iemand hoe en waar ik de chargerpoort kan laten herstellen (enkel Belgie)
Ah, zo één heb ik dan ook (volgens mij wel een ander merk). Erg fijne protector.tap123 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:00:
[...]
Nee de binnenkant is wel gewoon hard. De stof zit alleen aan de buitenkant en is voor de show. Wel goede grip krijg je ervan
Ik heb er hier 2 van liggen maar gebruik zelf liever zo'n ultra thin. Als je interesse hebt, hoor ik het!winnie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:33:
[...]
Heeft deze aan de binnenzijde een harde schaal, of is dit echt van binnen en buiten stof?
Bij de verkoper. Ik ben nu een brenger van slecht nieuws, maar bij de Pixel 5 zit de USB-C poort vast aan het moederbord, makkelijk vervangen gaat dus niet, zou het zelf i.i.g. niet toevertrouwen aan een reperatieboer. Gewoon terug met die hap.Tazmanian79 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:45:
Blijkt dat mijn USB charger poort stuk is. Wrs mijn eigen fout, een hele tijd geleden zat deze in de charger en nam ik de telefoon en liep ik ermee weg. De kabel sprong dan uit mijn gsm, maar was natuurlijk niet gezond.
Ben ik weer eens goed genaaid. Kostte me op Amazon 3x zoveel. Wel volgende dag in huis...tap123 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:56:
[...]
Ik heb inmiddels al een aantal weken ook een stof-achtig hoesje van Ali https://a.aliexpress.com/_vmOrYf. Bevalt prima en beschermt goed. Wel een stukkie dikker maar goede plekke ruime inkepingen.
Zitten er in deze cutouts voor de aan/uit en volume knoppen? En zit er rondom het scherm een iets verhoogde rand?LogiZ5500 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:54:
Ik kan de volgende van ome Ali ook aanbevelen!
[Afbeelding]
Zacht aan de achterzijde en niet te dik.
Kan van het volledige scherm goed bedienen!
Vaste SIM in toestel: OrangeKrazyJay schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:09:
Even terugkomend op de eSIM bij Proximus, dat werkt dus gewoon op de Pixel 5.
eSIM sinds deze middag: Proximus
Helaas zie ik een kruisje staan bij de ontvangst van Proximus
Er staat "beschikbaar" maar wanneer ik bel krijg ik "netwerk niet beschikbaar" te zien.
Ter info: mijn vaste Proximus SIM heeft nog steeds ontvangst momenteel in mijn ander GSM toestel. Moet ik gewoon even wachten en als de ontvangst weggevallen is, is deze overgeschakeld naar de eSIM?

Zitten er in deze cutouts voor de aan/uit en volume knoppen?-EvoLution- schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:04:
[...]
Zitten er in deze cutouts voor de aan/uit en volume knoppen? En zit er rondom het scherm een iets verhoogde rand?
Nee deze zijn bedekt, maar goed te bedienen.
En zit er rondom het scherm een iets verhoogde rand?
Zeker. Je kan de telefoon dus veilig met het scherm naar beneden neer leggen. Er komt dan overigens ook geen licht meer onder vandaan, wat mij altijd een beetje stoort bij de varianten met enkel een opstaande rand links en recht.
Ik ben er blij mee, kost
Dat is precies het probleem dat ik heb gehad bij Vodafone. Doordat ze 'intern' bij Vodafone de eSIM nog niet hadden geactiveerd, was de oude SIM nog actief en daardoor kan automatisch de eSIM niet in werking treden.Stancke schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:33:
[...]
Vaste SIM in toestel: Orange
Helaas zie ik een kruisje staan bij de ontvangst van Proximus![]()
Er staat "beschikbaar" maar wanneer ik bel krijg ik "netwerk niet beschikbaar" te zien.
Ter info: mijn vaste Proximus SIM heeft nog steeds ontvangst momenteel in mijn ander GSM toestel. Moet ik gewoon even wachten en als de ontvangst weggevallen is, is deze overgeschakeld naar de eSIM?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb het uiteindelijk via de helpdesk laten doorvoeren. Houd er daarbij rekening mee dat als je op dat moment met je oude SIM naar ze belt, het gesprek direct wordt beëindigd als ze de eSIM activeren
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Gewoon even afwachten, dit duurt gewoon even om administratief door te voeren. Technisch een kwestie van seconden, maar het moet er nog geraken. Waarschijnlijk zal je morgen voormiddag over gaan, want SIM swaps doet men meestal niet 's avonds zover ik weet.Stancke schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:33:
[...]
Vaste SIM in toestel: Orange
Helaas zie ik een kruisje staan bij de ontvangst van Proximus![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb deze van Amazon, prima ding, zeker voor die prijs. Je kan hem op de kop leggen, randen steken iets boven het scherm uit en er zitten inkepingen in voor de knoppen. Door de stof ligt ie erg prettig in de hand.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Hi allemaal,
ik ben me aan het orienteren op een nieuwe mobiel, wat bij mij elke twee jaar een heel process is. Ik twijfel tussen twee gsms's: Pixel 5 en Xperia 5ii.
Ik neig naar de pixel, vooral vanwege de behuizing. Die kan ik dan zonder case gebruiken, wat ik graag wil, of is dat af te raden door jullie?
Verder ken ik de specs allemaal van buiten, dus ik ken de verschillen. En toch trekt de pixel mij heel erg. Wat zouden jullie me aanraden vanuit eigen ervaring?
ik ben me aan het orienteren op een nieuwe mobiel, wat bij mij elke twee jaar een heel process is. Ik twijfel tussen twee gsms's: Pixel 5 en Xperia 5ii.
Ik neig naar de pixel, vooral vanwege de behuizing. Die kan ik dan zonder case gebruiken, wat ik graag wil, of is dat af te raden door jullie?
Verder ken ik de specs allemaal van buiten, dus ik ken de verschillen. En toch trekt de pixel mij heel erg. Wat zouden jullie me aanraden vanuit eigen ervaring?
offtopic:
@Batsu je vraagt dit in het Pixel 5 topic, dus je zult waarschijnlijk weinig terugkoppeling krijgen over het niet kopen van de Pixel 5. Daarnaast is de Xperia 5ii een andere telefoon (stukken groter) en redelijk recent (sept 2020). De kans dat Tweakers in dit topic ook de Xperia 5ii gehad hebben is klein. Verder moet je volgens mij hier terecht met je vraag: Aankoopadvies Tablets en Telefoons .
@Batsu je vraagt dit in het Pixel 5 topic, dus je zult waarschijnlijk weinig terugkoppeling krijgen over het niet kopen van de Pixel 5. Daarnaast is de Xperia 5ii een andere telefoon (stukken groter) en redelijk recent (sept 2020). De kans dat Tweakers in dit topic ook de Xperia 5ii gehad hebben is klein. Verder moet je volgens mij hier terecht met je vraag: Aankoopadvies Tablets en Telefoons .
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
En dat vraag je in een Pixel topic?Batsu schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:21:
Hi allemaal,
Elke telefoon kun je zonder case gebruiken. Het zal sowieso gaan krassen, maar niet zo snel breken als glas zou doen.
De telefoon werkt heel erg prima, maar ik heb wel het gevoel dat je soms kunt merken dat bepaalde zaken iets langzamer zijn dan bij een high-end telefoon. Is dat vervelend? Neuh.
Ik vind vooral de Android ervaring zonder (teveel) bloatware erg prettig.
Hangt er vanaf hoeveel waarde je hecht aan de eventuele krassen. Ik heb er zelf een case om zitten om de camera eiland te beschermen. Enige vertraging die ik merk is nadat de foto geprocessed moet worden, maar verder qua snelheid prima. Ik vind zelf stock Android prettig, wide angle camera en de snelle updates, dat is de voornaamste reden voor de keuze voor de Pixel.Batsu schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:21:
Hi allemaal,
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Tot op heden nog heel blij dat ik hem zonder case kan gebruiken en dit dus ook doe! Nog geen beschadigingen.Batsu schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:21:
Hi allemaal,
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Bedankt, dat vind ik fijn om te horenOmeJoyo schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:31:
[...]
Tot op heden nog heel blij dat ik hem zonder case kan gebruiken en dit dus ook doe! Nog geen beschadigingen.
Nog nooit een schraap gehad op mijn beeldscherm en bij de Pixel 5 een grote diagonaal door het scherm. Zonde en jammer.
Scherm van mijn 4a 5g heeft ook al een kras(je). Ze lijken weinig duurzaam te zijn. Net als de achtkant overigens.dimmak schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:55:
Nog nooit een schraap gehad op mijn beeldscherm en bij de Pixel 5 een grote diagonaal door het scherm. Zonde en jammer.
Het is precies het zelfde glas als elke andere smartphone. Glas is glas en glas krast.Rossi46 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:34:
[...]
Scherm van mijn 4a 5g heeft ook al een kras(je). Ze lijken weinig duurzaam te zijn. Net als de achtkant overigens.
Share and Enjoy!
Pixel 4a 5G is nu 399,- in de Googel store (DE)
Zonder twijfel een goede deal, maar dit is het Pixel 5 topic en die is gewoon 629 bij de Duitse Google store.Fantasio7 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:31:
Pixel 4a 5G is nu 399,- in de Googel store (DE)
Misschien in het Pixel 4a 5G topic posten
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ach, de verschillen zijn klein en ik kan het me goed voorstellen dat mensen twijfelen tussen een 5 en een 4a 5G (althans, dat deed ik welevleerdam schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:56:
[...]
Zonder twijfel een goede deal, maar dit is het Pixel 5 topic en die is gewoon 629 bij de Duitse Google store.
Misschien in het Pixel 4a 5G topic posten
Pixel zonder case.? ik zou er over twijfelen.
Mijn oude oneplus 3t was na jaren krasvrij zonder..De pixel heeft toch al wat krasjes.
Mijn oude oneplus 3t was na jaren krasvrij zonder..De pixel heeft toch al wat krasjes.
Screenprotector van glas geen optie?jejeh schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:34:
Share and Enjoy!
Hier nog geen krasjes op mijn Pixel uit oktober (meen ik, kan ook november zijn). Heb er wel een hoesje om heen, eerst Spigen Ultra en nu de fabric case, dus op de achterkant zijn krasjes sowieso niet echt mogelijk. Voorkant nog niks gemerkt, maar ik zoek er ook niet actief naar.
Dat zou kunnen, maar ik heb nog nooit iets van bescherming gehad op mijn telefoons, dit altijd zonder noemenswaardige krassen.
Op de pixel wel al 2 kleine veegjes.. pech? ik weet het niet.
Ik vind wat krassen op de achterkant niet zon probleem, het blijft een gebruiksobject. Daarom dat ik wat aversie heb tegen die mooie glazen telefoons, waar je vervolgens een dikke en/of lelijke case tegenaan moet gooien. Form over Function zeg maar.jejeh schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:34:
Een screenprotector heb ik geen problemen mee.
Tuurlijk is het een gebruiksvoorwerp, maar de kwaliteit coating op de achterkant vind ik echt matig. Blijkbaar op alle Pixels (4a en 5). Erg jammer, want de coating voelt wel fijn aan in de hand.
Sinds kort doet mijn Google zoekbalk op mijn home screen vreemd. Als ik iets zoek neemt hij de ene keer app suggesties mee(dus apps die ik geïnstalleerd heb), de volgende keer alleen eerdere zoekresultaten.
Aangezien ik die balk voornamelijk gebruik voor het openen van m'n apps is het wel een irritant euvel. Weet iemand hier een oplossing voor?
Aangezien ik die balk voornamelijk gebruik voor het openen van m'n apps is het wel een irritant euvel. Weet iemand hier een oplossing voor?
To dare is to do
Hey @Slaapje, jij ook hierSlaapje schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:00:
Sinds kort doet mijn Google zoekbalk op mijn home screen vreemd. Als ik iets zoek neemt hij de ene keer app suggesties mee(dus apps die ik geïnstalleerd heb), de volgende keer alleen eerdere zoekresultaten.
Was mijn post in het levertijdentopic al aan het editen om mijn ervaring toe te voegen, maar toen ik zag dat je daar al gereageerd had ging ik er al vanuit dat je de vraag ook wel hier zou zetten.
Ik heb inderdaad hetzelfde, eerste poging tot zoeken van een app in de zoekbalk geeft (vaak/soms) alleen zoekresultaten. Tweede poging werkt dan (meestal) wel.
Ik heb er zoals je misschien al ziet nog niet super goed op gelet of het elke keer fout gaat en of het bij de tweede keer dan elke keer goed gaat, maar ik herken het probleem wel.
Helaas heb ik geen oplossing voor je..
Fijne telefoontje tot nu toe, maar kleine irritaties.
1 is het minimalizeren van mijn keyboard, swiftkey gebruik ik al jaren. Als ik net onder de spatie aanraak minimaliseert hij en ben ik de tekst kwijt. Had ik ook op mijn oneplus 6 hiervoor. Dus wellicht app issue?
2 Is de google assistent. Ze reageert niet altijd op Ok Google. Dagen gaat het goed dan ineens een dag of wat niet en dan weer wel. Heb de batterij instellingen al veranderd naar adaptive off op aanraden maar geen verschil. Hebben meer mensen dit?
1 is het minimalizeren van mijn keyboard, swiftkey gebruik ik al jaren. Als ik net onder de spatie aanraak minimaliseert hij en ben ik de tekst kwijt. Had ik ook op mijn oneplus 6 hiervoor. Dus wellicht app issue?
2 Is de google assistent. Ze reageert niet altijd op Ok Google. Dagen gaat het goed dan ineens een dag of wat niet en dan weer wel. Heb de batterij instellingen al veranderd naar adaptive off op aanraden maar geen verschil. Hebben meer mensen dit?
Untappd: Louwke80
Ja vreemd issue, nou ja we kijken het maar eens aan...TheFes schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:02:
[...]
Hey @Slaapje, jij ook hier
Was mijn post in het levertijdentopic al aan het editen om mijn ervaring toe te voegen, maar toen ik zag dat je daar al gereageerd had ging ik er al vanuit dat je de vraag ook wel hier zou zetten.
Ik heb inderdaad hetzelfde, eerste poging tot zoeken van een app in de zoekbalk geeft (vaak/soms) alleen zoekresultaten. Tweede poging werkt dan (meestal) wel.
Ik heb er zoals je misschien al ziet nog niet super goed op gelet of het elke keer fout gaat en of het bij de tweede keer dan elke keer goed gaat, maar ik herken het probleem wel.
Helaas heb ik geen oplossing voor je..
To dare is to do
Is er een launcher die heel erg lijkt op de Pixel Launcher maar zonder Discover? Ik doe mijn best om onzin aan te merken als niet geïnteresseerd maar met regelmaat beland ik toch op clickbait sites. Discover werkt toch al niet mee aan productiviteit dus kan ik er maar beter af zijn.
Edit: Ik kom er net achter dat je de Discover ook kunt uitschakelen, dus dat heb ik nu gedaan.
Edit: Ik kom er net achter dat je de Discover ook kunt uitschakelen, dus dat heb ik nu gedaan.
[ Voor 19% gewijzigd door dimmak op 17-02-2021 09:40 ]
Ik krijg eigenlijk nooit clickbait in discover, vind het geweldig! Niet goed voor productiviteit inderdaad.dimmak schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:52:
Is er een launcher die heel erg lijkt op de Pixel Launcher maar zonder Discover? Ik doe mijn best om onzin aan te merken als niet geïnteresseerd maar met regelmaat beland ik toch op clickbait sites. Discover werkt toch al niet mee aan productiviteit dus kan ik er maar beter af zijn.
Anders is Nova Launcher wel prima. Gebruikte ik hiervoor (juist mét discover) op mijn Samsung en merk nu weinig verschil met de Pixel Launcher.dimmak schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:52:
Sinds een week of zes is mijn Pixels absurd snel door zijn batterij heen. Met een uurtje YouTube daalt het batterijpercentage met zo een 40%. Ook zonder YouTube moet ik tegenwoordig de Pixel 2-3 keer per dag volladen. In batterij verbruik is te zien dat ik geen abnormaal standby verbruik heb.
Zijn er meer Tweakers met een dergelijke battery drain?
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
@Frankster Ik merk wel dat de batterij al minder is dan aan het begin, maar zeker niet wat jij beschrijft. Ik haal nog steeds met gemak het einde van de dag met een sot tussen de 5 en 7 uur.
To dare is to do
Ik draai de ProtonAOSP Custom Rom, en heb 's nachts zo'n 30% battery drain.. lijkt door Google Play Services te komen. Staat die bij jou ook hoog in de lijst met batterijverbruik?Frankster schreef op maandag 22 februari 2021 @ 06:04:
Sinds een week of zes is mijn Pixels absurd snel door zijn batterij heen. Met een uurtje YouTube daalt het batterijpercentage met zo een 40%. Ook zonder YouTube moet ik tegenwoordig de Pixel 2-3 keer per dag volladen. In batterij verbruik is te zien dat ik geen abnormaal standby verbruik heb.
Ik merk het eerlijk gezegd nog niet echt.
Ik heb nu even gekeken, naar mijn huidige status, en dat is 20 uur geleden op geladen en heb nog 1 dag en 2 uur.
waarbij netflix toevallig vandaag bovenaan staat met 1 uur en 14 min goed voor 8%.
Ik heb nu even gekeken, naar mijn huidige status, en dat is 20 uur geleden op geladen en heb nog 1 dag en 2 uur.
waarbij netflix toevallig vandaag bovenaan staat met 1 uur en 14 min goed voor 8%.
Mijn ervaring tot nu toe is, dat een reboot bij zo'n battery drain de problemen verhelpt. Sowieso kan het geen kwaad om eenmaal per maand een reboot te geven (als dat al niet moet vanwege de android update).Frankster schreef op maandag 22 februari 2021 @ 06:04:
Door een draadje op Reddit kwam ik erachter dat er een app "Personal Safety" op de Pixel zit. Nooit geweten. Wel handig, want met een paar instellingen kan je jezelf of anderen mogelijk helpen.
De functie die op Reddit werd benoemd "car crash detection" werkt niet in NL. De user op Reddit is dus letterlijk gered door zijn telefoon die automatisch is gaan bellen met de hulpdiensten, terwijl hij buiten bewustzijn was.
De functie die op Reddit werd benoemd "car crash detection" werkt niet in NL. De user op Reddit is dus letterlijk gered door zijn telefoon die automatisch is gaan bellen met de hulpdiensten, terwijl hij buiten bewustzijn was.
Waiting on the world to change
Bedankt voor de tip.pinda powerrr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:45:
Door een draadje op Reddit kwam ik erachter dat er een app "Personal Safety" op de Pixel zit. Nooit geweten. Wel handig, want met een paar instellingen kan je jezelf of anderen mogelijk helpen.
Voor de NL gebruikers: de app heet "Veiligheid".
Leuk dat je even NL gebruikers noemt. Heb daar een aparte ervaring mee:
Ik heb mijn telefoons al jaren op Engels staan, vind ik fijner. Nu kwamen mijn vrouw en ik er achter, dat we allebei onze vakantie op andere momenten wilden opnemen. En dat kwam dus, omdat week 1 in Amerika blijkbaar op een andere datum begint dan in Europa
Als ik dan mijn Pixel naar NL taal zet, was het probleem opgelost en matchen onze agenda's weer. Nu, eind februari weer op US English gezet en de weken blijven goed staan in de agenda.
Grappige bijkomstigheid is, dat de Google pagina (meest linker scherm) nu totaal andere suggesties doet dan hiervoor. Kreeg ik eerst allerlei artikelen over politiek en wat er dichtbij gebeurd was, nu krijg ik weer suggesties over tech en auto's.
Ik heb mijn telefoons al jaren op Engels staan, vind ik fijner. Nu kwamen mijn vrouw en ik er achter, dat we allebei onze vakantie op andere momenten wilden opnemen. En dat kwam dus, omdat week 1 in Amerika blijkbaar op een andere datum begint dan in Europa

Als ik dan mijn Pixel naar NL taal zet, was het probleem opgelost en matchen onze agenda's weer. Nu, eind februari weer op US English gezet en de weken blijven goed staan in de agenda.
Grappige bijkomstigheid is, dat de Google pagina (meest linker scherm) nu totaal andere suggesties doet dan hiervoor. Kreeg ik eerst allerlei artikelen over politiek en wat er dichtbij gebeurd was, nu krijg ik weer suggesties over tech en auto's.
Nooit geweten. Komt schijnbaar omdat de eerste dag van de week daar op zondag valt en bij ons op maandag:pinda powerrr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:30:
Leuk dat je even NL gebruikers noemt. Heb daar een aparte ervaring mee:
Ik heb mijn telefoons al jaren op Engels staan, vind ik fijner. Nu kwamen mijn vrouw en ik er achter, dat we allebei onze vakantie op andere momenten wilden opnemen. En dat kwam dus, omdat week 1 in Amerika blijkbaar op een andere datum begint dan in Europa![]()
Weeknummers in De Verenigde Staten van Amerika en sommige andere landen.
In sommige landen wordt een andere methode gebruikt zodat het weeknummer kan afwijken. In bijvoorbeeld de Verenigde Staten van Amerika (VS) en Japan begint de week op zondag, en is de week waarin 1 januari valt de eerste week van het jaar.
Ik heb mijn Sony toch omgeruild voor een Pixel 5 (nav een niet goed werkende SD sleuf). Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
Fraai inderdaad, dat is een skin toch? Is dat lastig aan te brengen?Kiwi schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:44:
Dat is het nadeel van zo'n sensor achter het scherm ja. Ik denk dat je in dit geval bij N26 zal moeten aankloppen om te vragen of ze het pollen uit kunnen schakelen als die functie is uitgeschakeld. Het lijkt er op dat ze namelijk sowieso pollen, maar pas daarna checken of je die functie gebruikt.
Ik heb zelf overigens na ruim een maand mijn Dbrand skin mogen ontvangen, ben er erg blij mee! Alleen de G inserts waren allemaal te klein (ze leveren 3 formaten maar zelfs de grootste had nog randjes tussen de skins). Ik heb hem nu zonder insert gedaan omdat het reflecterende Google logo daar onder zit en dat ziet er ook wel strak uit.
Eerste poging zat niet helemaal recht aan de onderkant, maar dat heb ik opgelost door de onderkant gewoon uit te lijnen op de G.
[Afbeelding]
Er zijn iets van zes verschillende manieren om de eerste week van het jaar te berekenen. Vaak levert dat hetzelfde op, maar soms ook niet.pinda powerrr schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:30:
En dat kwam dus, omdat week 1 in Amerika blijkbaar op een andere datum begint dan in Europa
Uit mijn hoofd:
a ) Week 1 is de eerste week waarin 4 of meer dagen vallen.
b ) Week 1 is de eerste 'hele' week van het jaar.
c ) Week is is de eerste week na week 52.
In alle gevallen kan het uit maken of je op maandag of zondag begint te tellen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
OT: bij ons is week 1 de week waarin de eerste donderdag van het jaar valt (regel 1 dus, ISO8601 volgend), in de VS (en veel andere landen buiten de EU en Azië) gaat het om de eerste zaterdag van het jaar.Ortep schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:29:
[...]
Er zijn iets van zes verschillende manieren om de eerste week van het jaar te berekenen. Vaak levert dat hetzelfde op, maar soms ook niet.
Uit mijn hoofd:
a ) Week 1 is de eerste week waarin 4 of meer dagen vallen.
b ) Week 1 is de eerste 'hele' week van het jaar.
c ) Week is is de eerste week na week 52.
In alle gevallen kan het uit maken of je op maandag of zondag begint te tellen.
Mijn Pixel 5 staat in het Engels, maar volgens mij volgt die wel de ISO8601, misschien omdat die op English (Belgium) staat.
[ Voor 8% gewijzigd door KrazyJay op 24-02-2021 13:43 ]
Heeft er iemand een goede tip voor een screenprotector?Ik ga de pixel zonder case gebruiken, dus een edge to edge zou wel fijn zijn.
De mijne komt gewoon van aliexpress. Keuze genoeg.Batsu schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:10:
Heeft er iemand een goede tip voor een screenprotector?Ik ga de pixel zonder case gebruiken, dus een edge to edge zou wel fijn zijn.
Bedankt!winnie schreef op zondag 28 februari 2021 @ 05:58:
[...]
De mijne komt gewoon van aliexpress. Keuze genoeg.
Ik heb de Spigen gekozen, perfecte fit, en geen bubbels of stofjes, montage systeem werkt ook goed
Blij mee
Hoi tweakers,
Ik was van plan de komende weken een Pixel 4a te kopen. Nu heeft een goede vriend van me bij zijn abonnementverlenging vorige week een Pixel 5 gekregen, nog gesealed want hij wil zijn OnePlus verder gebruiken. Hij stelde voor dat ik de 5 van hem koop voor het bedrag van een 4a (€350 dus).
Misschien een no-brainer of ik dit zal doen, maar heb nog wel wat vragen over de 5:
- Je leest her en der over warm worden. Is dat nou echt een issue in jullie ervaring?
- Ik had de 4a in gedachten vanwege de 3,5mm aansluiting, omdat ik 2 paar bedrade oortjes en 2 bedrade koptelefoons heb die het allemaal nog super doen (en omdat 350 euro wel mijn max budget is). Een usb-c naar 3,5mm adapter is wel een optie, maar ik merk met mijn huidige Huawei P10 dat ie na 3 jaar die usb-c connecter wel een beetje naar de haaien is, laat staan als je hem ook nog eens gebruikt om je oortjes aan te sluiten. Iemand in het algemeen ervaring met zo'n adapter en de stevigheid van de usb-c aansluiting?
Ik was van plan de komende weken een Pixel 4a te kopen. Nu heeft een goede vriend van me bij zijn abonnementverlenging vorige week een Pixel 5 gekregen, nog gesealed want hij wil zijn OnePlus verder gebruiken. Hij stelde voor dat ik de 5 van hem koop voor het bedrag van een 4a (€350 dus).
Misschien een no-brainer of ik dit zal doen, maar heb nog wel wat vragen over de 5:
- Je leest her en der over warm worden. Is dat nou echt een issue in jullie ervaring?
- Ik had de 4a in gedachten vanwege de 3,5mm aansluiting, omdat ik 2 paar bedrade oortjes en 2 bedrade koptelefoons heb die het allemaal nog super doen (en omdat 350 euro wel mijn max budget is). Een usb-c naar 3,5mm adapter is wel een optie, maar ik merk met mijn huidige Huawei P10 dat ie na 3 jaar die usb-c connecter wel een beetje naar de haaien is, laat staan als je hem ook nog eens gebruikt om je oortjes aan te sluiten. Iemand in het algemeen ervaring met zo'n adapter en de stevigheid van de usb-c aansluiting?
[ Voor 7% gewijzigd door Malfoi op 01-03-2021 09:38 ]
Ik heb hier nog niets van gemerkt in de paar weken dat ik hem nu gebruik.Malfoi schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:34:
Oef, daar heb ik geen ervaring mee ben ik bang. Maar het hangt natuurlijk heel erg samen met hoe intensief je die poort gebruikt denk ik. De USB-C poort op mijn OP5 deed het na 3 jaar nog uitstekend.- Ik had de 4a in gedachten vanwege de 3,5mm aansluiting, omdat ik 2 paar bedrade oortjes en 2 bedrade koptelefoons heb die het allemaal nog super doen (en omdat 350 euro wel mijn max budget is). Een usb-c naar 3,5mm adapter is wel een optie, maar ik merk met mijn huidige Huawei P10 dat ie na 3 jaar die usb-c connecter wel een beetje naar de haaien is, laat staan als je hem ook nog eens gebruikt om je oortjes aan te sluiten. Iemand in het algemeen ervaring met zo'n adapter en de stevigheid van de usb-c aansluiting?
Bij mij werd ie wat warm (niet heet) direct na start gebruik, maar toen werd er vanalles gedownload en geupdate, dus niet echt realistisch.Malfoi schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:34:
Hoi tweakers,
Je kan natuurlijk je telefoon draadloos opladen en de USB-c enkel voor je adapter voor je oortjes gebruiken, dat scheelt al slijtage.
Voor mij zou het een no-brainer zijn voor 350 euro
Het warm worden valt wel mee, ik heb het voornamelijk als ik Google Duo gebruik en ondertussen de telefoon oplaadt bijvoorbeeld. Ik gebruik de Bose koptelefoon die ik 'gratis' bij mijn Pixel 5 kreeg. De stevigheid van de USB-C aansluiting is prima bij mij.Malfoi schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:34:
Hoi tweakers,
Voor degenen die Volte en VoWifi willen gebruiken op een niet ondersteund netwerk en een Pixel 4a5g of Pixel 5 hebben, is er een oplossing!
https://forum.xda-develop...-5g-volte-vowifi.4240549/
Wel root en Magisk nodig!
Werkt bij mij op Youfone naar behoren.
Werkt wellicht ook voor 5g maar dat biedt Youfone niet aan.
Interessant, vooral benieuwd of 5G dan werkt (ga het zelf nu niet proberen).. Het klopt toch dat je na root en magisk niet meer kunt updaten of wel?LogiZ5500 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:24:
Voor degenen die Volte en VoWifi willen gebruiken op een niet ondersteund netwerk en een Pixel 4a5g of Pixel 5 hebben, is er een oplossing!
Edit:
Ik zie op zijn Github dat het voornamelijk over Chinese carriers gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door TheRicolaa10 op 02-03-2021 16:30 ]
Volgens mij zijn OTA updates dan inderdaad niet meer mogelijk.TheRicolaa10 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:26:
[...]
Interessant, vooral benieuwd of 5G dan werkt (ga het zelf nu niet proberen).. Het klopt toch dat je na root en magisk niet meer kunt updaten of wel?
Ik root mijn toestellen altijd, dus update altijd (via) custom roms.
Ik krijg de laatste tijd meer belletjes (thanks KvK..), echter worden deze door mijn Pixel automatisch herkend als spam en geblokkeerd. Ik krijg ook kort daarna een sms dat er een voicemail is achter gelaten. Weet iemand hoe dit precies werkt? Doet de Assistant iets?
[ Voor 3% gewijzigd door TheRicolaa10 op 30-03-2021 20:34 ]
Het herkennen als spam heb ik ook.
Maar hij blijft bij mik gewoon over gaan. En heb de voicemail volledig uit staan. Hier gaat het dus iets anders
Maar hij blijft bij mik gewoon over gaan. En heb de voicemail volledig uit staan. Hier gaat het dus iets anders
"When you use the Google Phone app on Android, spam calls won't ring on your phone. You won't see missed calls or voicemail notifications. On the Google phone app, all blocked calls will show up in your call history. You can listen to any blocked voicemails when you check your voicemail on the phone app."TheRicolaa10 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:33:
Ik krijg de laatste tijd meer belletjes (thanks KvK..), echter worden deze door mijn Pixel automatisch herkend als spam en geblokkeerd. Ik krijg ook kort daarna een sms dat er een voicemail is achter gelaten. Weet iemand hoe dit precies werkt? Doet de Assistant iets?
Bron: https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en
Ik vermoed dat dit in de Telefoon app onder de 3 puntjes rechtsboven zit > Instellingen > Beller-ID en Spam > Spamgesprekken filteren.
ik zie nu die filtering optie pas, ik heb hem aangezet en ben benieuwd!Gerjannn schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:01:
[...]
"When you use the Google Phone app on Android, spam calls won't ring on your phone. You won't see missed calls or voicemail notifications. On the Google phone app, all blocked calls will show up in your call history. You can listen to any blocked voicemails when you check your voicemail on the phone app."
Bron: https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en
Ik vermoed dat dit in de Telefoon app onder de 3 puntjes rechtsboven zit > Instellingen > Beller-ID en Spam > Spamgesprekken filteren.
Ondertussen een maand of 3 in gebruik en hééél tevreden van het toestel! Blij dat ik mijzelf heb ik kunnen overhalen om nog eens veel geld uit te geven aan een GSM toestel.
3 Opmerkingen:
- Toestel wordt best warm als je hem een tijdje gebruikt (ook bij Android Auto)
- Toetsen aan de rechterkant zijn best "hard to click", voelt zelfs een beetje cheap aan en zitten voor mij iets te hoog geplaatst
- Snelheid om een foto te processen is "bwa", niet supersnel maar dat wist ik en stoor er mij niet echt aan. Wel opmerkelijk
==> Bij het nemen van een foto in whatsapp, duurt het enkele seconden vooraleer die foto geprocessed wordt, veel langer dan het nemen van de foto in de camera app.
Heeft iedereen neem ik aan?
3 Opmerkingen:
- Toetsen aan de rechterkant zijn best "hard to click", voelt zelfs een beetje cheap aan en zitten voor mij iets te hoog geplaatst
- Snelheid om een foto te processen is "bwa", niet supersnel maar dat wist ik en stoor er mij niet echt aan. Wel opmerkelijk
==> Bij het nemen van een foto in whatsapp, duurt het enkele seconden vooraleer die foto geprocessed wordt, veel langer dan het nemen van de foto in de camera app.
Er staat weer een nieuwe update klaar.
Met name de update van camera in 3rd party apps is een welkome aanpassing
Met name de update van camera in 3rd party apps is een welkome aanpassing
:fill(white):strip_exif()/f/image/h7Zn6saPkdutupE4baXgSRcZ.png?f=user_large)
Same here. Wil er nog aan toevoegen dat dit de slechtste fingerprint scanner die ik gehad heb op een telefoon. Zal aan mezelf liggen misschien, omdat ik snel klamme/zweterige handen heb. In zo'n geval moet ik eerst de fingerprint scanner schoon vegen plus m'n vinger en dan werkt het weer oké.Stancke schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:58:
Ondertussen een maand of 3 in gebruik en hééél tevreden van het toestel! Blij dat ik mijzelf heb ik kunnen overhalen om nog eens veel geld uit te geven aan een GSM toestel.
3 Opmerkingen:
Bij vorige telefoons nooit last van gehad.. (o.a. OnePlus 3 en Huawei P20 Pro)
Verder erg tevreden met de telefoon.
Gedoe met fingerprint scanner had ik op de Pixel 2XL, juist met de P5 heb ik dat niet meer. Ook niet met klamme handjes.Louw Post schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:25:
[...]
Same here. Wil er nog aan toevoegen dat dit de slechtste fingerprint scanner die ik gehad heb op een telefoon. Zal aan mezelf liggen misschien, omdat ik snel klamme/zweterige handen heb. In zo'n geval moet ik eerst de fingerprint scanner schoon vegen plus m'n vinger en dan werkt het weer oké.
Louw Post schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:25:
[...]
Same here. Wil er nog aan toevoegen dat dit de slechtste fingerprint scanner die ik gehad heb op een telefoon. Zal aan mezelf liggen misschien, omdat ik snel klamme/zweterige handen heb. In zo'n geval moet ik eerst de fingerprint scanner schoon vegen plus m'n vinger en dan werkt het weer oké.
Kom hier ook van de OP3 en heb op de P5 inderdaad meer problemen. Anderzijds is het mij niet helder of ik hier echt 'problemen' heb, of dat de OP wat minder nauw controleertpinda powerrr schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:16:
[...]
Gedoe met fingerprint scanner had ik op de Pixel 2XL, juist met de P5 heb ik dat niet meer. Ook niet met klamme handjes.

edit: ik heb er nu de afgelopen drie weken echt heel erg veel last van (couldn't process fingerprint) i.v.m. droge handen en veel klussen, mijn fingerprint wordt bijna niet meer herkent. Als mijn handen weer wat beter zijn zet ik ze er nog een keertje in.
[ Voor 11% gewijzigd door True op 06-04-2021 08:52 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Fingerprint sensor werkt hier ook echt niet perfect. Zelfde verhaal op de P3XL die ik hiervoor had. Meestal werkt het allemaal wel maar met klamme handjes ook wel regelmatig niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Thomas op 06-04-2021 12:22 ]
Draadje over de laatste update en performance verbeteringen. Volgens zijn laatste benchmarks minimaal 30% verbetering.
Turns out the April update for the Pixel 5 is a *much* bigger deal than expected. You might already have seen that Google touts "Performance optimization for certain graphics-intensive apps and games". This lead me to redo some benchmarks, and the results are pretty stunning. 1/
— Andreas Proschofsky (@suka_hiroaki) 5 april 2021
Daar wordt ik wel gelukkig van. Ik ga het in de gaten houden, de update heb ik vanochtend geïnstalleerd. Downloaden (15MB) was zo gedaan, maar optimalisatie duurde bijzonder lang. Logisch, denk ik nu.TheRicolaa10 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:45:
Draadje over de laatste update en performance verbeteringen. Volgens zijn laatste benchmarks minimaal 30% verbetering.
[Twitter]
Heb ook het idee dat mijn batterijduur weer een beetje erbovenop is. Dat was met de vorige update niet denderend meer.
Share and Enjoy!
https://www.reddit.com/r/...ter_april_updatepixel_4a/After the April 2021 update, Widevine status on my Pixel 4a has changed to L3. Netflix no longer displays in HDR. It's only sd now.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Ik zit op L3, da's mooi kut. Netflix is dus nu niet meer te gebruiken op mijn Pixel 5 voorlopig.
Ik zit gewoon nog op L1 volgens DRM info (heb zelf geen streaming diensten op mijn telefoon, maar heb eens getest met DRM Info). Vandaag geüpdatet, build RQ2A.210405.005.TheRicolaa10 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:45:
[...]
Ik zit op L3, da's mooi kut. Netflix is dus nu niet meer te gebruiken op mijn Pixel 5 voorlopig.
Idem hierbertware schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:44:
[...]
Ik zit gewoon nog op L1 volgens DRM info (heb zelf geen streaming diensten op mijn telefoon, maar heb eens getest met DRM Info). Vandaag geüpdatet, build RQ2A.210405.005.
Vreemd. Op Reddit was het in ieder geval ook niet bij iedereen. Er loopt ook een draadje op de Google forums. Schijnt een probleem te zijn sinds februari. Hopelijk wordt het snel opgelost...
Vreemd, ik heb vooral bij het ontgrendelen van mijn scherm extra lag sinds de update. Begint best irritant te worden.TheRicolaa10 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:45:
[Twitter]
Mijn AOD "knippert". Ik zet bijvoorbeeld het scherm uit, AOD gaat fel aan en "flitst" dan naar donkerder. Meer mensen hier last van? Best irritant wanneer je de telefoon net weglegt en in je ooghoek zie je een soort flits (ik ben er misschien ook wel erg gevoelig voor...).
Ja ik ook, lekker dan. Hopelijk is er snel een oplossing.TheRicolaa10 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:45:
[...]
Het is niet dat ik op mijn telefoon Netflix ga zitten kijken, maar wel irritant dat hij bij mij ook op L3 staat.
En dit lijkt nu ook opgelost te zijn bij de update van afgelopen maandagStancke schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:58:
Ik probeer via de site van google store duitsland contact met ze op te nemen ivm problemen met mijn pixel. Echter onmogelijk te bereiken en via de nederlandse site sturen ze snel een linkje waar je support kan vinden en wordt de chat direct beeindigd (stel je voor dat de link niet werkt en je je weer terug meld bij deze medewerker, wat ook het geval blijkt ....)
Heeft iemand al succesvol contact opgenomen met google support via de chat of telefoon ?
Ik hoor graag dan de oplossing
Heeft iemand al succesvol contact opgenomen met google support via de chat of telefoon ?
Ik hoor graag dan de oplossing
Is er al iemand die 5G werkend heeft gekregen op het Vodafone of KPN netwerk? Los van het feit dat het bij dual sim nog niet werkt op de Pixel 5 is het toch wel jammer dat 6 maand na de release er nog geen 5G beschikbaar is in Nederland.
Nope. Althans, hier de 4a 5G. Géén 5G op Vodafone (met enkel één e-sim op het toestel).Maarten810 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:23:
Is er al iemand die 5G werkend heeft gekregen op het Vodafone of KPN netwerk? Los van het feit dat het bij dual sim nog niet werkt op de Pixel 5 is het toch wel jammer dat 6 maand na de release er nog geen 5G beschikbaar is in Nederland.
Op het KPN forum heeft iemand in een draadje gepost dat het in het voorjaar zou worden geactiveerd, maar ik zie het eerst maar eens gebeuren.......Maarten810 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:23:

Overigens, ik heb zelf (uiteraard) ook de 5 met KPN ( esim)
[ Voor 5% gewijzigd door blueman85 op 14-04-2021 21:58 ]
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Ik zie wisselende ervaringen (van vorig jaar) over esim met T-Mobile.
Hebben de mensen die er toen problemen mee hadden het nog opgelost?
Enof
Zijn er mensen met recente ervaring van esim bij T-Mobile?
Het liefst met info of dit als enkele of dual SIM config is
Het valt me op dat bij de NL site van T-Mobile de pixel 5 niet ondersteund staat maar in Duitsland wel,. Maar dat zal er mee te maken dat hij hier niet verkocht wordt.
Enof
Het valt me op dat bij de NL site van T-Mobile de pixel 5 niet ondersteund staat maar in Duitsland wel,. Maar dat zal er mee te maken dat hij hier niet verkocht wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door ErikKam op 14-04-2021 22:33 ]
En toch blijf ik dat raar vinden, T-Mobile en de Pixel hier of in Duitsland, dat maakt echt geen fluit uit, waarom gaat dit allemaal zo moeilijk?ErikKam schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:32:
Enof
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Ik heb een Vodafone sim van het werk en privé esim van T-Mobile. Geen idee wat voorheen de problemen waren, maar ik ervaar 0,0. Data gaat via T-Mobile. Bellen + gebeld worden via beiden uiteraard.ErikKam schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:32:
Enof
Dat T-Mobile hem niet "ondersteunt" in Nederland is waarschijnlijk omdat Google 5G niet vrijgeeft voor het NL T-Mobile netwerk.
Het werkt bij mij uitstekend. 1x fysieke sim tmobile, 1x esim tmobile. Gewoon die QR code gescand en het werkte meteen. Het enige dat raar was is dat bij het scannen stond "Scan uw Vodafone QR-Code". Maar ik heb gewoon de tmobile code gescand en dat werkte gewoon.ErikKam schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:32:
Enof
[ Voor 9% gewijzigd door WCA op 15-04-2021 15:45 ]
Share and Enjoy!
Hier ook prima: een fysieke SIM voor mijn werk abonnement en een eSim van T-Mobile NL.
Volgens mij stond dat er bij mij ook inderdaad. Ik dacht dat dat kwam omdat de fysieke sim van Vodafone was (klein bugje), maar niet dus...WCA schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:44:
[...]
Het werkt bij mij uitstekend. 1x fysieke sim tmobile, 1x esim tmobile. Gewoon die QR code gescand en het werkte meteen. Het enige dat raar was is dat bij het scannen stond "Scan uw Vodafone QR-Code". Maar ik heb gewoon de tmobile code gescand en dat werkte gewoon.
Bedankt voor deze bemoedigende berichten.
Dan ga ik dat binnenkort voorstellen aan.mijn volgende werkgever.
Dan ga ik dat binnenkort voorstellen aan.mijn volgende werkgever.
Let op:
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen