Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Wom schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:58:
Mijn Pixel 5 laadt op via een draadloze oplader als ik slaap. Maar heb hem eigenlijk nog nooit van de lader gepakt terwijl hij 100% was. Laadt deze pas weer als hij onder de 95% zakt oid?
Mijne laad ook op via een draadloze lader (IKEA) en pak ik elke ochtend met 100% van de lader.
Heb je een wellicht een wekker aan staan en wordt je altijd al voor de wekker wakker?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:35
Ik moet de Pixel 5 nog aanzetten (ga ik vanavond op het gemak mee aan de slag, beetje zonde om dat even snel tussendoor te doen) maar de eerste indruk als ik het toestel beet heb is super!
Voor het eerst sinds mn Lumia 950XL verwacht ik dat deze zonder case gebruikt gaat worden.

Hoe is die verdeling hier? grootste gedeelte ook caseless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

Wom

TheFes schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Mijne laad ook op via een draadloze lader (IKEA) en pak ik elke ochtend met 100% van de lader.
Heb je een wellicht een wekker aan staan en wordt je altijd al voor de wekker wakker?
Nee, gebruik de wekkerfunctie op mijn telefoon niet. Kan zo snel ook niet echt een grafiekje vinden van de batterijstatus, misschien even tooltje voor downloaden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:21
azazel1983 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:03:

Ik heb zelf een Spigen Thin Case eromheen. Voornamelijk om de camera bump te beschermen. Enige nadeel is dat er wat stofvorming rond de randen zit.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:24
Wom schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:58:
Mijn Pixel 5 laadt op via een draadloze oplader als ik slaap. Maar heb hem eigenlijk nog nooit van de lader gepakt terwijl hij 100% was. Laadt deze pas weer als hij onder de 95% zakt oid?
De Pixel 5 heeft adaptive charging. Dit houdt in dat de Pixel 5 je telefoon 's nachts wel oplaadt, maar langzaam en pas op 100% is net voordat jij je alarm hebt gezet.

https://support.google.com/pixelphone/answer/7106961?hl=en

Misschien is dat het?
Rossi46 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 07:58:
[...]

Je kunt het vrij simpel samenvatten. De Pixel is nergens de aller-über-beste in, maar het geheel is wel ontzettend netjes uitgebalanceerd. Hier ga je de komende jaren veel plezier aan beleven :)
azazel1983 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:11:
[...]

Precies de reden voor mij om hier voor te gaan inderdaad, gewoon ongecompliceerd goed en niks geks.

Las ergens wel over wat problemen met Android auto, is dat nog steeds een ding of waren dat gewoon de uitzonderingen?
Naast de camera die echt top is, is natuurlijk ook de software echt goed. Je krijgt als eerste beveiligingsupdates, Android updates en handige Pixel features en is de software echt schoon van 3rd party apps.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
TheRicolaa10 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Ik heb zelf een Spigen Thin Case eromheen. Voornamelijk om de camera bump te beschermen. Enige nadeel is dat er wat stofvorming rond de randen zit.
Ga ik misschien ook wel even halen om het verschil te voelen.
Bij bol.com zie ik wel het volgende staan: Let op: het ingebouwde metalen plaatje voor magnetische houders kan de werking van draadloos laden verstoren.

Heb jij hier last van of werkt alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
azazel1983 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Heb jij hier last van of werkt alles?
Even getest voor je, wireless charging werkt gewoon met deze case ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
TheRicolaa10 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:20:
[...]

Even getest voor je, wireless charging werkt gewoon met deze case ;)
Top, thanks voor de service :D
Ga ik even kijken of dit nog beter bevalt dan de hele schone experience!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhobin
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 19:33
Ik moet de Pixel 5 nog aanzetten (ga ik vanavond op het gemak mee aan de slag, beetje zonde om dat even snel tussendoor te doen) maar de eerste indruk als ik het toestel beet heb is super!
Voor het eerst sinds mn Lumia 950XL verwacht ik dat deze zonder case gebruikt gaat worden.

Nee ik zou niet durven! :P Heb een skin er om heen gedaan en een spigen ultra hybrid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:21
Excessed schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:40:
[...]

Fotografie. De Pixel blijft de beste in fotografie.
Hmmmm, heel goed zeler, maar de beste? Nou wil ik niet zeggen dat de recente smartphone fotografie test van Tweakers representatief was - Sony werd daar op een schandelige manier behandeld - maar daar kwam de Pixel 5 niet als overwinner uit de bus.

Dat is ook wel een beetje wat je bij andere reviews leest. Pixel is nog steeds erg goed, maar de (grote) voorsprong die ze op het gebied van fotografie hadden, die zijn ze kwijt. Eigen schuld overigens, want de afgelopen jaren is de hardware feitelijk onveranderd gebleven.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:28
TheRicolaa10 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Interessant.. Dus jij hebt nu toegang tot 5G?
Nee, 5G toegang in Nederland is nog steeds 4G, zie hier voor wat achtergrond. Maar of je nu Android 11 of AOSP hebt, software maakt niet dat je plots 5G hebt in plaats van 4G.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:28

Spigen Tough Armor met screen protector.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nope. Hier een fabric case van Google. Als die in de was zit gebruik ik hem trouwens wel zonder case. Vind het toch weer gek om een telefoon zonder case te kunnen gebruiken, al heb ik toch liever met omwille van de uitpuilende camera waar ik krasjes wil vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Rossi46 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:21:
[...]

Hmmmm, heel goed zeler, maar de beste? Nou wil ik niet zeggen dat de recente smartphone fotografie test van Tweakers representatief was - Sony werd daar op een schandelige manier behandeld - maar daar kwam de Pixel 5 niet als overwinner uit de bus.

Dat is ook wel een beetje wat je bij andere reviews leest. Pixel is nog steeds erg goed, maar de (grote) voorsprong die ze op het gebied van fotografie hadden, die zijn ze kwijt. Eigen schuld overigens, want de afgelopen jaren is de hardware feitelijk onveranderd gebleven.
De Pixel 5 is nu gewoon vergelijkbaar met andere high-end toestellen. Veel reviewers blijven erbij dat de Pixel nog steeds de top is, met name door de consistente post-processing, maar er wordt altijd wel bijgezegd dat je tegenwoordig met een iPhone 12/Galaxy S20 en dergelijken gewoon even goede foto's maakt. Nu heeft mijn vriendin een iPhone 11 die qua camera ook tot de 'top' behoorde tot de iPhone 12 uitkwam, en ik vind die toch echt minder dan mijn Pixel 5 (of mijn vorige Pixel 3XL). De Pixel is gewoon een heerlijke point en click camera, en met alle softwareverbeteringen zoals de 'waterpas' is hij gewoon enorm makkelijk te gebruiken.

Wil overigens niet zeggen dat ik de Pixel beter vind dan andere telefoons. Volgens mij komen heel wat toestellen gewoon op gelijke voet mee, al is de nachtmodus van bijvoorbeeld de iPhone er echt nog niet, maar de iPhone heeft weer wel een ruimere wide angle lens en in het geval van de pro ook nog een zoomlens die ik dan weer mis. Ergens ben ik stikjaloers, ik zou een iPhone 12 pro willen met de software en plastic/alu behuizing van Google, maar dat kan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-07 10:45
Rossi46 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:21:
[...]

Deels me eens, google maakt met haar software het verschil. Als ik kijk naar bijvoorbeeld het night sight, man wat is dat fantastisch. En in mijn ogen (hobby fotograaf) is de pixel alles wat ik zoek en zijn de foto's vaak natuurgetrouw.
Bijna alle andere telefoon fabrikanten gooien er veel te veel saturatie op om maar zo'n kleurrijke foto te maken.
Dit is, helaas, wat men tegenwoordig wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07:58
Ik heb het gepresteerd om het scherm te slopen. Gevallen en nu een barst plus zwarte vlek. En bovenin het scherm reageert hij nauwelijks meer op mijn vingers. Kent iemand een goeie reparatie service? 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:12
Bomb-el schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:41:
Ik heb het gepresteerd om het scherm te slopen. Gevallen en nu een barst plus zwarte vlek. En bovenin het scherm reageert hij nauwelijks meer op mijn vingers. Kent iemand een goeie reparatie service? 😊
Toevallig met een credit card aangeschaft?
Dan ben je waarschijnlijk 6 maanden verzekerd!

Voor reparatie zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07:58
LogiZ5500 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Toevallig met een credit card aangeschaft?
Dan ben je waarschijnlijk 6 maanden verzekerd!

Voor reparatie zou ik niet weten.
Ja met CC betaald in Duitsland. Ben je dan ook verzekerd tegen schade door eigen schuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bomb-el schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:54:
[...]

Ja met CC betaald in Duitsland. Ben je dan ook verzekerd tegen schade door eigen schuld?
Yup. Het is een ongelukje, zolang je het ook zo brengt. Kan je geen 100% succes garanderen en in de regel betaal je een eigen risico en gaat de verzekering maar tot een bepaald bedrag bij mobiele telefoons. Proberen kan altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Iemand een adresje voor een goede passende screenprotector? Ik heb deze gekocht bij GSMXL via Bol.com. Niet te duur, en geen gat bij de camera dacht ik. Ik wil gewoon een protector die de hele voorkant bedekt, ik maak toch geen selfies.

Het resultaat is echter als volgt. Toch een cameragat dat niet goed uitlijnt, en de protector zelf is net iets te smal waardoor er aan beide kanten nog een stukje scherm onbeschermd is. Ontzettend irritant. You had one job.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CePkUa-0u8_Vgj5PzgWiGwxrAxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLxYEvHVVB5VF9FZNvW6Pt3k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:13
Phyrro schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:36:
Iemand een adresje voor een goede passende screenprotector? Ik heb deze gekocht bij GSMXL via Bol.com. Niet te duur, en geen gat bij de camera dacht ik. Ik wil gewoon een protector die de hele voorkant bedekt, ik maak toch geen selfies.

Het resultaat is echter als volgt. Toch een cameragat dat niet goed uitlijnt, en de protector zelf is net iets te smal waardoor er aan beide kanten nog een stukje scherm onbeschermd is. Ontzettend irritant. You had one job.

[Afbeelding]
Ik heb zelf deze gekocht: https://www.belsimpel.nl/...nprotector-google-pixel-5

Niet perfect, maar best oké. Geen uitsparing voor de camera maar merk geen verschil in kwaliteit (maak sowieso praktisch geen selfies). Ik heb hem ook eigenlijk 1mm te laag geplakt, maar dat vind ik juist wel fijn met de gestures, anders dan schuur je de hele tijd met je vingers langs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0WwXUzymND_acbqjqREgALgUWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyu2toedfVhodooj0LD1Iltb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMIHqTB3iuP3ZcrYP11VmO0-Xs8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRKDMi0dXZhLizp4eMlfxOEm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Gerjannn op 12-01-2021 11:07 . Reden: Toevoeging: screenprotector te laag geplakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhobin
  • Laatst online: 12-08 19:33

[Afbeelding]
Is dat hoesje fijn wat je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrro
Rhobin schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:41:
[...]

Is dat hoesje fijn wat je gebruikt?
Is deze van de Ali, ik vind 'm matig. Vrij bulky, en hij loopt niet helemaal door. Er zit een inkeping aan de boven- en onderkant, en hij laat de knoppen vrij. Niet helemaal wat ik zoek dus.

Ik ben wel benieuwd naar het hoesje van @Gerjannn, bevalt die? Ziet er wel mooi dun uit, en loopt helemaal rondom. Toevallig deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
Phyrro schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Is deze van de Ali, ik vind 'm matig. Vrij bulky, en hij loopt niet helemaal door. Er zit een inkeping aan de boven- en onderkant, en hij laat de knoppen vrij. Niet helemaal wat ik zoek dus.

Ik ben wel benieuwd naar het hoesje van @Gerjannn, bevalt die? Ziet er wel mooi dun uit, en loopt helemaal rondom. Toevallig deze?
Ik heb dit hoesje van Ali: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.4a2f4c4dQNON8m

Ik heb ook een case van MNML Case, en deze van Ali, en qua kwaliteit merk ik eigenlijk geen verschil. Ben er zelf erg blij mee, zal niet tegen vallen beschermen maar wel tegen krasjes :) Hier nog een foto van de achterkant (dit is het Ali hoesje) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kestL27tFOYieUfPJ3pI0yn2NuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfPPXHNb4HIGhIQ0zJWP8vOB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrro
Haha, die is ook onderweg naar mij. Die is wel precies wat ik wil, dat je de groene kleur ook nog ziet. Ook jouw screenprotector spreekt me wel aan, zo zonder gat. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:28

[Afbeelding]
Ik heb sinds m'n vorige telefoon altijd de OMOTON screen protectors. Zit een frame bij om mooi uit te lijnen en nog extra exemplaren mocht het misgaan. Dat allemaal voor nog geen tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:17

WCA

injectx schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:18:
[...]

Ik heb sinds m'n vorige telefoon altijd de OMOTON screen protectors. Zit een frame bij om mooi uit te lijnen en nog extra exemplaren mocht het misgaan. Dat allemaal voor nog geen tientje.
Toevallig net op mijn Pixel 5 geplakt, ging allemaal makkelijk en nu zit ie eigenlijk perfect. Ik moet nog zien hoe goed ie met een hoesje om de telefoon blijft zitten

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
Goedemorgen!

Tot nu toe super tevreden met de Pixel 5, vooral de afmeting en het gewicht zijn een verademing.

2 problemen waar ik nu tegenaan loop zijn:

- youtube picture in picture werkt niet (staat in de instellingen wel aan, zie in de youtube app geen instellingen voor PinP), is hier een oplossing voor? (zelf uiteraard al gegoogled maar geen werkende oplossing gevonden).

- android auto werkt bij mij ook nog niet, heb de app wel geinstalleerd (terwijl dat al niet meer nodig zou moeten zijn) maar zelfs dan doet hij het niet. Is dit een bekend issue?

Tot nu toe zijn dit de enige 2 smetjes op een heerlijke eerste ervaring (wel dingen die echt gewoon moeten werken bij een telefoon van Google zelf....)

[ Voor 18% gewijzigd door azazel1983 op 13-01-2021 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:12
azazel1983 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:50:
Goedemorgen!

Tot nu toe super tevreden met de Pixel 5, vooral de afmeting en het gewicht zijn een verademing.

2 problemen waar ik nu tegenaan loop zijn:

- youtube picture in picture werkt niet (staat in de instellingen wel aan, zie in de youtube app geen instellingen voor PinP), is hier een oplossing voor? (zelf uiteraard al gegoogled maar geen werkende oplossing gevonden).

- android auto werkt bij mij ook nog niet, heb de app wel geinstalleerd (terwijl dat al niet meer nodig zou moeten zijn) maar zelfs dan doet hij het niet. Is dit een bekend issue?

Tot nu toe zijn dit de enige 2 smetjes op een heerlijke eerste ervaring (wel dingen die echt gewoon moeten werken bij een telefoon van Google zelf....)
Android Auto werkt bij mij vlekkeloos na een aanpassing.
Standaard bij verbinden met USB kabel, wil de telefoon alleen opladen.
Dit moet je handmatig in de instellingen omzetten naar 'gegevensoverdracht'.
In Ontwikkelaars modus, kan je aangeven dat de telefoon bij verbinden met USB ALTIJD 'gegevensoverdracht' moet selecteren.

Doe dit stilstaand met contact aan in de auto. Dan kun je een heel menu voor het instellen van AA doorlopen op je telefoon
Ben benieuwd of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 17:20
LogiZ5500 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:49:
[...]

In Ontwikkelaars modus, kan je aangeven dat de telefoon bij verbinden met USB ALTIJD 'gegevensoverdracht' moet selecteren.

Doe dit stilstaand met contact aan in de auto. Dan kun je een heel menu voor het instellen van AA doorlopen op je telefoon
Die aanpassing is bij mij niet nodig geweest, werkte meteen zonder iets bijzonders te hoeven doen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik van een Pixel 2 kom, en wel de gegevens en instellingen van die telefoon overgedragen heb. Maar ik kan me ook niet herinneren dat ik voor die telefoon aanpassingen heb hoeven doen. Wel moest je destijds nog wel de apk sideloaden.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 09:38
Al een paar maanden met de Pixel 5 en erg blij mee. Perfect formaat, lekker vlot en vindt de afwerking erg fijn aanvoelen. Tot zover nog geen enkele probleem mee gehad.

Ik irriteer mij echter mateloos aan 1 punt. De camera reset de FPS telkens van 60 naar 30. Ik film standaard in 60 en moet telkens die onhandige switch maken terwijl ik juist snel ff dat shotje van de kinderen wil maken.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Aurora schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:23:
Al een paar maanden met de Pixel 5 en erg blij mee. Perfect formaat, lekker vlot en vindt de afwerking erg fijn aanvoelen. Tot zover nog geen enkele probleem mee gehad.

Ik irriteer mij echter mateloos aan 1 punt. De camera reset de FPS telkens van 60 naar 30. Ik film standaard in 60 en moet telkens die onhandige switch maken terwijl ik juist snel ff dat shotje van de kinderen wil maken.
Vreemd, hier niet. Sterker nog, ik zie niet eens een switch. Als ik naar video ga is het gewoon 60fps/1080p zoals ik heb ingesteld in de opties van de camera app.

E: Ah je bedoelt ook gewoon niet een daadwerkelijke switch :'). Anyway, misschien even de cache legen en kijken of hij het daarna wel blijft doen? Want heb hier dus dat probleem niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Thomas op 13-01-2021 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
Thomas schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:41:
[...]

Vreemd, hier niet. Sterker nog, ik zie niet eens een switch. Als ik naar video ga is het gewoon 60fps/1080p zoals ik heb ingesteld in de opties van de camera app.

E: Ah je bedoelt ook gewoon niet een daadwerkelijke switch :'). Anyway, misschien even de cache legen en kijken of hij het daarna wel blijft doen? Want heb hier dus dat probleem niet.
Bij mij staat 'ie op 4K. De settings sprongen dan terug naar 30FPS. Wat ik nu heb gedaan is FHD selecteren. Applicatie geforceerd afgesloten en weer geopend. 4K bleef nu staan. Toen 4K weer als default en opnieuw opgestart, en huppa 60FPS bleef staan als default.

Hartelijk dank! Het was blijkbaar toch iets van vast zat in app caching.

[ Voor 21% gewijzigd door Aurora op 14-01-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:01
Ik gebruik regelmatig de Whatsapp voice recorder functie en vroeg me af hoe dat bij de pixel 5 is?

Heb met andere toestellen al ervaren dat dit sterk uiteenlopend is en net zoals de camera van de api afhangt - gewone spraakrecorder werken op sommige smartphones perfect maar hebben een belabberd resultaat via Whatsapp (erg stil / holle klank / slechte kwaliteit). Helaas communiceer ik zo vaak via voice berichten dat het een dealbreaker is moest deze niet goed werken.

Iemand het getest?

[ Voor 4% gewijzigd door Skalders op 15-01-2021 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Skalders schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 04:48:
Ik gebruik regelmatig de Whatsapp voice recorder functie en vroeg me af hoe dat bij de pixel 5 is?

Heb met andere toestellen al ervaren dat dit sterk uiteenlopend is en net zoals de camera van de api afhangt - gewone spraakrecorder werken op sommige smartphones perfect maar hebben een belabberd resultaat via Whatsapp (erg stil / holle klank / slechte kwaliteit). Helaas communiceer ik zo vaak via voice berichten dat het een dealbreaker is moest deze niet goed werken.

Iemand het getest?
Tot zover geen problemen mee, klinkt gewoon goed. Ik gebruik het ook heel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 19:53

KrazyJay

Even terugkomend op de eSIM bij Proximus, dat werkt dus gewoon op de Pixel 5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 16:07
Gerjannn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Ik heb zelf deze gekocht: https://www.belsimpel.nl/...nprotector-google-pixel-5

Niet perfect, maar best oké. Geen uitsparing voor de camera maar merk geen verschil in kwaliteit (maak sowieso praktisch geen selfies). Ik heb hem ook eigenlijk 1mm te laag geplakt, maar dat vind ik juist wel fijn met de gestures, anders dan schuur je de hele tijd met je vingers langs.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Man man wat een heerlijk apparaat om te zien.
Besloten mijn huidige abonnement nog even uit te zitten en (hopelijk een nóg betere) Pixel 6 aan te schaffen. Ik hoop dat ze deze stijl aanhouden, maar Pixel kennende.. :9
Loopt af in Oktober.. dus echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
LogiZ5500 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Hmm, bij mij doet hij zelfs dan nog niks.. krijg door dat het apparaat niet compatible is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
azazel1983 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Hmm, bij mij doet hij zelfs dan nog niks.. krijg door dat het apparaat niet compatible is..
Kan je eens een andere usb kabel proberen? Android Auto is vrij moeilijk met kabels. Ik heb een officiële kabel van Samsung en die werkt perfect, al met meerdere telefoons gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
Gerjannn schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:48:
[...]

Kan je eens een andere usb kabel proberen? Android Auto is vrij moeilijk met kabels. Ik heb een officiële kabel van Samsung en die werkt perfect, al met meerdere telefoons gebruikt.
Ok, ik ga wel een extra kabeltje aanschaffen in de hoop dat het werkt.
De kabel die ik nu gebruik deed het prima met m'n P30 pro overigens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

prodygee schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Man man wat een heerlijk apparaat om te zien.
Besloten mijn huidige abonnement nog even uit te zitten en (hopelijk een nóg betere) Pixel 6 aan te schaffen. Ik hoop dat ze deze stijl aanhouden, maar Pixel kennende.. :9
Loopt af in Oktober.. dus echt perfect.
Wie weet! Veel reviewers mogen de huidige Pixel lijn dan wel saai vinden, en ergens is dat wel zo, maar ben echt verzot op mijn P5. Qua uiterlijk doet hij IMO niet onder voor een iPhone 11/12, lekker simpel en functioneel, geen lelijke kleuren/camera bump zoals op bijvoorbeeld de S21 lijn
Verder: snel, top camera, duurzaam, alles werkt, prachtig scherm met uniforme bezels. Google moet dit wat mij betreft vasthouden; blijf enigszins onder de absurde "flagship" prijzen van andere fabrikanten maar maak wel telefoons die het gewoon doen zonder vreemde consessies of een idioot design. Er is voor mij echt nog niks langsgekomen de afgelopen maanden waarvan ik dacht: "goh, die zou ik ook wel willen hebben". Ben dik tevreden, wel benieuwd naar de P6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
Thomas schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Wie weet! Veel reviewers mogen de huidige Pixel lijn dan wel saai vinden, en ergens is dat wel zo, maar ben echt verzot op mijn P5. Qua uiterlijk doet hij IMO niet onder voor een iPhone 11/12, lekker simpel en functioneel, geen lelijke kleuren/camera bump zoals op bijvoorbeeld de S21 lijn
Verder: snel, top camera, duurzaam, alles werkt, prachtig scherm met uniforme bezels. Google moet dit wat mij betreft vasthouden; blijf enigszins onder de absurde "flagship" prijzen van andere fabrikanten maar maak wel telefoons die het gewoon doen zonder vreemde consessies of een idioot design. Er is voor mij echt nog niks langsgekomen de afgelopen maanden waarvan ik dacht: "goh, die zou ik ook wel willen hebben". Ben dik tevreden, wel benieuwd naar de P6.
Ik gebruik hem vanaf dag 1 (16 oktober) en hoewel hij qua specs nergens als beste op scoort is het voor mij verreweg de beste telefoon die had. Het formaat is echt heerlijk en werkelijk iedere foto is meteen de eerste keer raak. Die dingen samen maken het voor mij een toestel dat ik inmiddels achteloos gebruik. O en de accu natuurlijk. Nog iets waar je op kunt vertrouwen.
Ik koop al een jaar of 10 2 keer per jaar een nieuwe telefoon. Ik denk dat ik nu met die traditie breek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:02
Eigenlijk heb ik altijd mijn telefoon in een case gehad. Nu draag ik de Pixel 5 al een tijdje zonder case wat mij uitstekend bevalt. Toch ben ik bang voor schrapen en dat soort dingen. Daarom zoek ik de dunste Pixel case die er is. Spigen Thin Fit heb ik altijd, maar vraag mij af of er dunner is. Anders ga ik voor een dbrand skin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@dimmak wanneer je dunne cases wilt dan kom je vanzelf bij MNML of Peel uit. Qua levensduur alleen niet de beste opties en ook qua prijzen behoorlijk aan de prijs. Op Aliexpress heb je ook alternatieven, zie bijvoorbeeld deze post: Gerjannn in "[Google Pixel 5] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
J0YR1D3R schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:11:
@dimmak wanneer je dunne cases wilt dan kom je vanzelf bij MNML of Peel uit. Qua levensduur alleen niet de beste opties en ook qua prijzen behoorlijk aan de prijs. Op Aliexpress heb je ook alternatieven, zie bijvoorbeeld deze post: Gerjannn in "[Google Pixel 5] Ervaringen en Discussie"
Thanks. De MNML heb ik ook al eens gehad bij mijn Pixel 4XL, maar die is toen niet zo goed bevallen. Denk dat ik dan toch voor een dbrand skin ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@dimmak Ik heb een Pixel 2 XL gehad met een MNML case en een dbrand skin en vond beide eigenlijk prima. De MNML case ging vrij snel "rekken" waardoor er meer speling op kwam en hij eigenlijk waardeloos werd. De dbrand skin geeft daarentegen geen bescherming tegen stoten, dus beiden is het eigenlijk net niet :P

Om mijn Pixel 4XL heb ik nu een goedkope TPU skin omdat mijn Nillkin case een pafgebroken powerkno had na een paar maanden.

Hoe bevalt jou de overgang van de Pixel 4 XL naar de Pixel 5? Vooral het formaat lijkt mij echt een groot pluspunt, qua snelheid ligt het er aan wat je doet of het verschil echt heel groot is schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
J0YR1D3R schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:22:
@dimmak Ik heb een Pixel 2 XL gehad met een MNML case en een dbrand skin en vond beide eigenlijk prima. De MNML case ging vrij snel "rekken" waardoor er meer speling op kwam en hij eigenlijk waardeloos werd. De dbrand skin geeft daarentegen geen bescherming tegen stoten, dus beiden is het eigenlijk net niet :P

Om mijn Pixel 4XL heb ik nu een goedkope TPU skin omdat mijn Nillkin case een pafgebroken powerkno had na een paar maanden.
Het rekken had ik inderdaad ook last van. Ik laat mijn telefoon vrijwel nooit vallen, dus ik zoek eigenlijk alleen bescherming tegen krassen.
Hoe bevalt jou de overgang van de Pixel 4 XL naar de Pixel 5? Vooral het formaat lijkt mij echt een groot pluspunt, qua snelheid ligt het er aan wat je doet of het verschil echt heel groot is schijnt.
Wereld van verschil! Het formaat is inderdaad een pluspunt, wat heb ik een kleinere telefoon gemist. Qua accuduur ga je er ook op vooruit wat ook tof is ondanks het formaat. Omdat mijn 4XL 64gb had zat mijn opslag bijna helemaal vol, dat merkte ik ook in de prestaties. Dus ook qua snelheid ben ik er op vooruit gegaan voor mijn gevoel. Ik heb nog geen enkele keer gedacht dat hij trager is dan mijn 4XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45
Ik heb een tijd getwijfeld. Mijn Samsung S10 werkt nog prima, alleen de batterijduur is om te janken. 's Nachts en 's middags mag ie opgeladen worden. En de Samsung software irriteerde me de laatste tijd iets te vaak (apps en services van Samsung die opgedrongen worden en ik totaal niet nodig heb). Ik doe alles met Google dus ik was al een tijdje geïnteresseerd in de Pixel telefoons. Maar ja, de 5 was dan niet de "high-end" die ik altijd heb gewild. Maar na een dagje reviews kijken en met het feit dat mijn S10 na 2 jaar nog prima werkt qua prestaties, heb ik zojuist toch maar een Pixel 5 besteld. Ben nu al erg enthousiast.

Nu de rest van de avond maar eens op zoek naar accessoires zoals hoesje/screen protector/verloopje voor oortjes/etc.
WCA schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:19:
Ik heb de Pixel 5 en de Pixel Stand besteld voor naast het bed, bij de Duitse Google Store met de 00000 postcodetruc.
Care to elaborate? VPN om in de Duitse shop te komen neem ik aan? (Bij mij springt hij telkens terug naar NL.) En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

barrymossel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:11:

[...]

Care to elaborate? VPN om in de Duitse shop te komen neem ik aan? (Bij mij springt hij telkens terug naar NL.) En dan?
Kan ik doen, maar het is niet gelukt helaas.

Ik heb geen VPN hoeven gebruiken om op de DE store te komen though, volgens mij was het gewoon iets van store.google.com/de ofzo

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
WCA schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:14:
[...]

Kan ik doen, maar het is niet gelukt helaas.

Ik heb geen VPN hoeven gebruiken om op de DE store te komen though, volgens mij was het gewoon iets van store.google.com/de ofzo
Ah, store.google.com/de werkt inderdaad, bedankt! Zou voor mij alleen om de fabric case gaan en evt. de stand, maar als het niet werkt, kan ik ze altijd nog bestellen via het Duitse adres van mijn vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Iemand hier die de N26 app gebruikt? Deze kan gebruikmaken van de proximity sensor om wanneer je met je hand over het scherm gaat je saldo te verbergen. Helaas heb je dan een voortdurend knipperend lichtje onder je scherm. Ook wanneer je deze optie uitzet.
Best wel irritant. Iemand een idee hoe je dit voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

barrymossel schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:05:
Iemand hier die de N26 app gebruikt? Deze kan gebruikmaken van de proximity sensor om wanneer je met je hand over het scherm gaat je saldo te verbergen. Helaas heb je dan een voortdurend knipperend lichtje onder je scherm. Ook wanneer je deze optie uitzet.
Best wel irritant. Iemand een idee hoe je dit voorkomt?
Is dat niet die bug?
[Google Pixel 5] Ervaringen en Discussie

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Het lijkt niet zozeer een bug van de Pixel software te zijn, maar een bug van de N26 app. Die mag mijn inziens niet de proximity sensor pollen wanneer ik die betreffende optie uit zet. Ik zou dus die app de gehele toegang tot die sensor willen ontzeggen.
Maar ik hoor ook graag of anderen er bij deze betreffende app (alleen home screen ervan als er een saldo wordt getoond) last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

barrymossel schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:37:
[...]

Het lijkt niet zozeer een bug van de Pixel software te zijn, maar een bug van de N26 app. Die mag mijn inziens niet de proximity sensor pollen wanneer ik die betreffende optie uit zet. Ik zou dus die app de gehele toegang tot die sensor willen ontzeggen.
Maar ik hoor ook graag of anderen er bij deze betreffende app (alleen home screen ervan als er een saldo wordt getoond) last van hebben...
Zojuist even getest, ik dacht dat die pixel ergens bovenin het scherm zit. Maar zowel met de functionaliteit uit en aan heb ik er geen last van, ik zie die pixel dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
True schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:25:
[...]

Zojuist even getest, ik dacht dat die pixel ergens bovenin het scherm zit. Maar zowel met de functionaliteit uit en aan heb ik er geen last van, ik zie die pixel dus niet.
Thanks. Best wel vreemd. Ik zie hem, zoals het volgens Google ook hoort, heel vaag wanneer ik bel. Echter bij de N26 app knippert die sensor dus vrij fel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:09

Kiwi

Gadgetfreak

Dat is het nadeel van zo'n sensor achter het scherm ja. Ik denk dat je in dit geval bij N26 zal moeten aankloppen om te vragen of ze het pollen uit kunnen schakelen als die functie is uitgeschakeld. Het lijkt er op dat ze namelijk sowieso pollen, maar pas daarna checken of je die functie gebruikt.

Ik heb zelf overigens na ruim een maand mijn Dbrand skin mogen ontvangen, ben er erg blij mee! Alleen de G inserts waren allemaal te klein (ze leveren 3 formaten maar zelfs de grootste had nog randjes tussen de skins). Ik heb hem nu zonder insert gedaan omdat het reflecterende Google logo daar onder zit en dat ziet er ook wel strak uit.
Eerste poging zat niet helemaal recht aan de onderkant, maar dat heb ik opgelost door de onderkant gewoon uit te lijnen op de G.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/si6SVlWNteaxQ4QdhNT5dW90RLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TRfaVhO1fc4UdBErs25uP8i7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Kiwi schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:44:
Dat is het nadeel van zo'n sensor achter het scherm ja. Ik denk dat je in dit geval bij N26 zal moeten aankloppen om te vragen of ze het pollen uit kunnen schakelen als die functie is uitgeschakeld. Het lijkt er op dat ze namelijk sowieso pollen, maar pas daarna checken of je die functie gebruikt.
Ja, in principe zou ik bij N26 moeten zijn. Gelukkig gebruik ik die app vrijwel nooit (gebruik N26 alleen voor de prepaid creditcard). Maar toch vreemd dat via proximity testers ik een mooi klein subtiel puntje zie en via N26 een fel knipperend lichtje. Lijkt echt of ze iets compleet verkeerd doen in die app... Maar goed, zolang ik verder geen problemen heb met die sensor zal het me weinig boeien.

Ik ben wat meer huiverig voor die "gap". Deze had ik een klein beetje rechtsonder. Even teruggeduwd en nu is het weg. Hoop niet dat dit telkens terug gaat komen, want dat zou nogal schraal zijn imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb zelf overigens na ruim een maand mijn Dbrand skin mogen ontvangen, ben er erg blij mee! Alleen de G inserts waren allemaal te klein (ze leveren 3 formaten maar zelfs de grootste had nog randjes tussen de skins). Ik heb hem nu zonder insert gedaan omdat het reflecterende Google logo daar onder zit en dat ziet er ook wel strak uit.
Eerste poging zat niet helemaal recht aan de onderkant, maar dat heb ik opgelost door de onderkant gewoon uit te lijnen op de G.

[Afbeelding]
Gaaf die skin trouwens. Die beschermt zo te zien niet echt de camera en zijkanten. Heb je voor de camera een screen protector of ben je niet zo bang dat er krassen/beschadigingen op komen?

Ik heb zelf al dan niet voor tijdelijk een cheap fabric case besteld omdat deze vandaag geleverd kon worden. Twijfel ook enorm over een screen protector. Mijn S10 heeft 1,5 jaar geen protector gehad, maar daar zitten nu toch wel enkele diepe krassen/krasjes in het scherm. Eentje die zelfs erg vervelend is met scrollen omdat je die voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:09

Kiwi

Gadgetfreak

barrymossel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:42:
[...]

Gaaf die skin trouwens. Die beschermt zo te zien niet echt de camera en zijkanten. Heb je voor de camera een screen protector of ben je niet zo bang dat er krassen/beschadigingen op komen?

Ik heb zelf al dan niet voor tijdelijk een cheap fabric case besteld omdat deze vandaag geleverd kon worden. Twijfel ook enorm over een screen protector. Mijn S10 heeft 1,5 jaar geen protector gehad, maar daar zitten nu toch wel enkele diepe krassen/krasjes in het scherm. Eentje die zelfs erg vervelend is met scrollen omdat je die voelt.
Camera en zijkanten zijn inderdaad niet beschermd. Er wordt overigens ook een full wrap skin meegeleverd die ook over de zijkanten gaat, maar persoonlijk vind ik deze mooier (en hij is ook nog eens makkelijke om aan te brengen). Er zit ook een skin voor de camera bij (of die kan je los bestellen) maar ik ben niet zo bang voor krassen. Ik gebruik nooit een hoesje of screenprotector op mijn telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[Afbeelding]
Mooi! Zit te overwegen om de gele pastel versie te kopen, maar dan wel de full wrap en het camera eilandje erbij. Either way erg gaaf, hele mooie kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:56
Ik heb een maand zonder screen protector gedaan en heb de telefoon altijd zonder iets anders in mijn broekzak. En ben redelijk voorzichtig met de telefoon. Maar zag toch al wat kleine krasjes op de telefoon. Ik gebruikte ook wel een hoesje om te telefoon. Dus hij kan ook niet op zijn scherm liggen op een vlakke ondergrond. Maar heb er toen toch voor gekozen om een screenprotector erop te doen. Merk er echt niks van in het gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ErikKam schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:30:
Ik heb een maand zonder screen protector gedaan en heb de telefoon altijd zonder iets anders in mijn broekzak. En ben redelijk voorzichtig met de telefoon. Maar zag toch al wat kleine krasjes op de telefoon. Ik gebruikte ook wel een hoesje om te telefoon. Dus hij kan ook niet op zijn scherm liggen op een vlakke ondergrond. Maar heb er toen toch voor gekozen om een screenprotector erop te doen. Merk er echt niks van in het gebruik
Welke screen protector als ik vragen mag?

Ik heb zojuist deze besteld: https://www.amazon.nl/Uni...l-gevoelig/dp/B08K47QDVP/

[ Voor 9% gewijzigd door barrymossel op 20-01-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
Ik heb geen idee of dit Pixel 5-gerelateerd is maar ik heb sinds vandaag iets heel raars met Spotify.
Spotify begint op random momenten random nummers af te spelen (die helemaal niet in een van mijn lijsten staan). Dit is wanneer ik zelf luister of wanneer ik Spotify gepauzeerd heb en m'n telefoon weg leg.

Ik heb inmiddels bij Spotify zelf uitgelogd op alle apparaten en het wachtwoord veranderd om een hack uit te sluiten.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Als dat niet zo is dan zal het wel niet telefoon-gerelateerd zijn en ga ik verder zoeken naar een oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
azazel1983 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:03:
Ik heb geen idee of dit Pixel 5-gerelateerd is maar ik heb sinds vandaag iets heel raars met Spotify.
Spotify begint op random momenten random nummers af te spelen (die helemaal niet in een van mijn lijsten staan). Dit is wanneer ik zelf luister of wanneer ik Spotify gepauzeerd heb en m'n telefoon weg leg.

Ik heb inmiddels bij Spotify zelf uitgelogd op alle apparaten en het wachtwoord veranderd om een hack uit te sluiten.

Als dat niet zo is dan zal het wel niet telefoon-gerelateerd zijn en ga ik verder zoeken naar een oplossing. :)
Hmm nee, heb ik in ieder geval geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Dit lijkt me niet Pixel gerelateerd. Als je eens een dagje wifi uitzet, blijft het probleem dan nog voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Ik heb de Pixel nu enkele weken maar het begint een beetje een groot drama te worden. Notificaties komen met hele grote vertraging (soms >3 uur) binnen, als ik op een notificatie klik opent de app soms letterlijk pas na 20 minuten, en de Play Store wil apps vaak niet downloaden (blijft staan op 'In behandeling').

Ik heb al uitgezet:
-Batterij optimalisatie van een hele rits aan apps
-Adaptieve batterij
-Adaptieve notificaties
-Adaptieve connectiviteit
-Voor de Play Store al meermaals updates verwijderd, geforceerd gestopt, etc.

Ook heb ik al een week de ProtonAOSP ROM erop staan, de eerste dag na het flashen leek het beter maar na een dag helaas hetzelfde resultaat.

Met mijn vorige telefoon, de Samsung Galaxy S10, had ik hier nooit last van. Daarvoor had ik een Pixel 3 XL en daarbij kan ik me ook herinneren dat ik hier soms last van had, al was dat wel in wat mindere mate. Mijn vriendin heeft nu die Pixel 3 XL en die heeft nergens last van. Het lijkt wel alsof er een soort van vloek heerst met mij/mijn Google account en Pixel toestellen.. Hebben jullie wellicht nog een heel verhelderend idee? Ik ga vanavond maar weer terug naar de stock rom, maar wel erg vervelend dat een primair onderdeel totaal niet goed werkt.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
Gerjannn schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:18:
Ik heb de Pixel nu enkele weken maar het begint een beetje een groot drama te worden. Notificaties komen met hele grote vertraging (soms >3 uur) binnen, als ik op een notificatie klik opent de app soms letterlijk pas na 20 minuten, en de Play Store wil apps vaak niet downloaden (blijft staan op 'In behandeling').

Ik heb al uitgezet:
-Adaptieve batterij
-Adaptieve notificaties

Ook heb ik al een week de ProtonAOSP ROM erop staan, de eerste dag na het flashen leek het beter maar na een dag helaas hetzelfde resultaat.

Met mijn vorige telefoon, de Samsung Galaxy S10, had ik hier nooit last van. Daarvoor had ik een Pixel 3 XL en daarbij kan ik me ook herinneren dat ik hier soms last van had, al was dat wel in wat mindere mate. Mijn vriendin heeft nu die Pixel 3 XL en die heeft nergens last van. Het lijkt wel alsof er een soort van vloek heerst met mij/mijn Google account en Pixel toestellen.. Hebben jullie wellicht nog een heel verhelderend idee? Ik ga vanavond maar weer terug naar de stock rom, maar wel erg vervelend dat een primair onderdeel totaal niet goed werkt.. :/
Ik heb de 5 vanaf dag 1 (16 oktober) en ik herken niets van wat je zegt. Ik denk dat ik contact zou zoeken met Google. Wellicht mag je ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak

Ik heb al uitgezet:
-Adaptieve batterij
-Adaptieve notificaties

Ik heb al een Pixel vanaf de 2 maar heb hier nog nooit last van gehad. Heb je aan het begin ook een factory reset geprobeerd? Is dit overal of alleen op je thuisnetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
dimmak schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:26:
[...]

Ik heb al een Pixel vanaf de 2 maar heb hier nog nooit last van gehad. Heb je aan het begin ook een factory reset geprobeerd? Is dit overal of alleen op je thuisnetwerk?
Ik zal vanavond nog even een factory reset doen. Ik werk nu vooral thuis, zal ook nog even testen om hem een tijdje op 4G te zetten. Met m'n S10 (is nu m'n werktelefoon) ervaar ik geen problemen op hetzelfde netwerk, maar dat is nog wel een goed punt om te testen, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Ik heb ook problemen met app notificaties, van sommige apps ontvang ik nooit notificaties terwijl deze wel aan staan. Daar had ik bij mijn vorige telefoon (OP6t) nooit last van met die apps. Van alles qua settings al nagekeken, maar niets komt binnen voor deze specifieke apps. Verder is de pixel5 een prima toestel overigens.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Jur gen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:00:
Ik heb ook problemen met app notificaties, van sommige apps ontvang ik nooit notificaties terwijl deze wel aan staan. Daar had ik bij mijn vorige telefoon (OP6t) nooit last van met die apps. Van alles qua settings al nagekeken, maar niets komt binnen voor deze specifieke apps. Verder is de pixel5 een prima toestel overigens.
Eigenaardig gezien OP berucht is met het uitschakelen van apps op de achtergrond. Ik kan bovenstaande problemen ook totaal niet beamen. Enkel heb ik dat ik af en toe geen notificaties ontvang wanneer de nacht modus (of hoe dat heet) aanstaat, maar dat is bewust en uitschakelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 22:37
Ik heb een pixel 2 en heb al deze problemen ook gehad, inclusief het niet kunnen versturen en ontvangen van sms berichten, en het bleek te liggen aan de geweldige Corona-app. Eenmaal uitgeschakeld werkte alles gelijk weer.
Heb jij toevallig die corona app op je telefoon staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
pox-ie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:21:
[...]

Ik heb een pixel 2 en heb al deze problemen ook gehad, inclusief het niet kunnen versturen en ontvangen van sms berichten, en het bleek te liggen aan de geweldige Corona-app. Eenmaal uitgeschakeld werkte alles gelijk weer.
Heb jij toevallig die corona app op je telefoon staan?
Ah, nee (helaas) niet! Ik heb nog wel wat batterij-optimalisaties uitgezet van systeemapps, hopelijk helpt dat nog enigszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

Ja herkenbaar, had er van het weekend ook last van. Nu trouwens niet meer.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ongerelateerd maar hier een tip.

Ik stoorde me er al een tijdje aan dat video's ontzettend gecropped worden t.o.v. het daadwerkelijke bereik van de lens in de fotomodus. Ik heb sinds kort (digitale) stabilisatie uitgeschakeld en dat zorgt er voor dat je dat bereik wel hebt, minus de stabilisatie natuurlijk. Deze kun je later in de foto app overigens nog gewoon toevoegen zonder dat dit zo enorm afdoet aan de field of view.

Misschien dat dit algemeen bekend is maar ik kwam er dus laatst pas achter dat dit zo zit. Wide angle video's zien er nu geweldig uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel

Ik heb al uitgezet:
-Adaptieve batterij
-Adaptieve notificaties

Deels herkenbaar. Ik heb push notificaties via Home Assistant die op mijn S10 zo goed als instant binnenkomen (bijvoorbeeld als er aangebeld wordt), maar op mijn Pixel pas als ik de telefoon op pak. Heel erg irritant. Zo hebben push notificaties geen nut.

Hier lijkt aanpasbare meldingen (dus die adaptive notifications) op "geen" geholpen te hebben.

---edit---
Lijkt, zojuist was de postbezorger al aan de overkant van het plein toen ik beneden kwam (en zo groot is ons huis niet). En gisteren werd ik getagd in Instagram en kreeg ik 8 minuten later een melding.

Echt een hele slechte keuze/implentatie/bug vanuit Google.

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 28-01-2021 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:34

Ik heb al uitgezet:
-Adaptieve batterij
-Adaptieve notificaties

Ik zou zelf de Stock rom er weer opzetten en kijken hoe je Pixel 5 daarop reageert, stel het probleem houd nog steeds aan dan RMA richting Google!

Succes!

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
blueman85 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:59:
[...]

Ik zou zelf de Stock rom er weer opzetten en kijken hoe je Pixel 5 daarop reageert, stel het probleem houd nog steeds aan dan RMA richting Google!

Succes!
Ik heb nog een optie gevonden, Batterijbeheer (in de ProtonAOSP Rom). En dat lijkt hem te zijn, krijg ze nu bijna weer direct binnen en ook als ik op een notificatie klik opent de app bijna meteen. Hopelijk blijft 'ie het nu zo doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 19:24

pinda powerrr

Slow down...

Iemand ook last ervan dat de schermhelderheid op minimaal staat als je de telefoon uit de broekzak haalt?

Ik heb het op automatisch aanpassen staan en er staat zelfs bij dat de telefoon leert van jouw gedrag qua helderheid.
Ik heb best vaak dat ik dan niks zie en eerst de helderheid naar bv minimaal de helft moet zetten om iets te zien.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
pinda powerrr schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:21:
Iemand ook last ervan dat de schermhelderheid op minimaal staat als je de telefoon uit de broekzak haalt?

Ik heb het op automatisch aanpassen staan en er staat zelfs bij dat de telefoon leert van jouw gedrag qua helderheid.
Ik heb best vaak dat ik dan niks zie en eerst de helderheid naar bv minimaal de helft moet zetten om iets te zien.
Hmm nee, dat werkt bij mij wel gewoon goed (met Always On Display aan). Je zou wellicht nog kunnen kijken of aan/uitzetten van Always On Display helpt. (Instellingen > Scherm > Vergrendelscherm > Altijd tijd en info weergevem)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurora
Thomas schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:11:

Ik stoorde me er al een tijdje aan dat video's ontzettend gecropped worden t.o.v. het daadwerkelijke bereik van de lens in de fotomodus. Ik heb sinds kort (digitale) stabilisatie uitgeschakeld en dat zorgt er voor dat je dat bereik wel hebt, minus de stabilisatie natuurlijk. Deze kun je later in de foto app overigens nog gewoon toevoegen zonder dat dit zo enorm afdoet aan de field of view.

Misschien dat dit algemeen bekend is maar ik kwam er dus laatst pas achter dat dit zo zit. Wide angle video's zien er nu geweldig uit!
Let er wel op dat achteraf stabilisatie toevoegen in Photo's de beeldkwaliteit naar beneden wordt gebracht. Vooral bij donkere scènes is het zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Aurora schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:49:
[...]

Let er wel op dat achteraf stabilisatie toevoegen in Photo's de beeldkwaliteit naar beneden wordt gebracht. Vooral bij donkere scènes is het zichtbaar.
Goede tip. Nu gebruik ik zelf de video functie niet zo veel, maar als ik 'm dan gebruik vind ik het wel fijn om ook daadwerkelijk een mooie ultra-wide video te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
Jur gen schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:00:
Ik ben blij met de tip van @barrymossel om adaptieve notificaties op GEEN te zetten. Nu komen ze weer binnen voor enkele apps waarbij ze eerder niet binnen kwamen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 19:24

pinda powerrr

Slow down...

Thomas schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:11:

Dat is een goede tip!
Ik maak wel eens (eigenlijk steeds meer) foto's en video's met mijn P5 voor het werk. Telkens worden ze mooier gevonden dan die van mijn collega met zijn iPhone 12.

Video's maak ik in 4K en vaak met een gimball, dus stabilisatie niet nodig. Als ik daarmee meer bereik krijg is dan mooi meegenomen.
Nabewerking doe ik in Première pro.

Foto's schieten in RAW en dan in Photoshop bewerken is ook super. En omdat het een telefoon is, snel gepakt, altijd in de buurt in tegenstelling tot de DSLR van de collega en dan is het moment alweer voorbij.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Gerjannn schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Ik heb nog een optie gevonden, Batterijbeheer (in de ProtonAOSP Rom). En dat lijkt hem te zijn, krijg ze nu bijna weer direct binnen en ook als ik op een notificatie klik opent de app bijna meteen. Hopelijk blijft 'ie het nu zo doen!
Aanpasbaar batterijbeheer? Of een andere batterijbeheer die specifiek is voor ProtonAOSP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
barrymossel schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Aanpasbaar batterijbeheer? Of een andere batterijbeheer die specifiek is voor ProtonAOSP?
Ik vermoed specifiek voor ProtonAOSP. Hij staat bij Instellingen > Batterij > Batterijbeheer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dbBgi5RUtGTE2g0TCff7kytg8E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hbnWbyINBqEPhpkRApvi0Ovi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81S8Kqogq-EfYRzLZwmf6drdDYY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PZIiVr5UCKliBnJgW1Vra8m4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:55
Jur gen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:03:
[...]

Ik ben blij met de tip van @barrymossel om adaptieve notificaties op GEEN te zetten
Waar vind ik die optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
Instellingen > Apps & meldingen > Geavanceerde > Speciale app-toegang > Aanpasbare meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:55
Jur gen schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:56:
[...]

Instellingen > Apps & meldingen > Geavanceerde > Speciale app-toegang > Aanpasbare meldingen
Gevonden... voor het geval het een keer nodig te hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheRicolaa10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:37

winnie

de poes...

Hoi, dom vraagje misschien, maar ik kom er niet uit met de tips op google: Ik wil dat mijn Pixel5 reageert op "Hey Google". En ik zie nergens dat ik dat kan instellen. Ik heb al bij voice match gekeken, maar daar kan ik geen eens een "retrain voice model" doen. Dat retrainen is dus vraag 2.
Ligt dat aan het feit dat Nederlands (dacht ik) niet ondersteund wordt? Steeds tikken of swipen op het scherm om de google assistent te starten vind ik suf.
https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
winnie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:35:
Hoi, dom vraagje misschien, maar ik kom er niet uit met de tips op google: Ik wil dat mijn Pixel5 reageert op "Hey Google". En ik zie nergens dat ik dat kan instellen. Ik heb al bij voice match gekeken, maar daar kan ik geen eens een "retrain voice model" doen. Dat retrainen is dus vraag 2.
Ligt dat aan het feit dat Nederlands (dacht ik) niet ondersteund wordt? Steeds tikken of swipen op het scherm om de google assistent te starten vind ik suf.
https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en
Als je de Google app opent, kan je rechtsonder op 'meer' klikken, en dan Instellingen > Google Assistent.Daar heb je de optie 'Voice Match' om OK Google aan te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:37

winnie

de poes...

Gerjannn schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:21:
[...]

Als je de Google app opent, kan je rechtsonder op 'meer' klikken, en dan Instellingen > Google Assistent.Daar heb je de optie 'Voice Match' om OK Google aan te zetten :)
Dat had ik wel gevonden, maar "Ok Google" is een tweede manier om de assistent aan te roepen (naast "Hey Google").. Maar "Hey Google" werkt bij mij al niet (lekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Na de update van vanochtend lijkt het touchscreen wat beter te reageren!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Gerjannn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:52:
[...]

Ik heb dit hoesje van Ali: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.4a2f4c4dQNON8m

Ik heb ook een case van MNML Case, en deze van Ali, en qua kwaliteit merk ik eigenlijk geen verschil. Ben er zelf erg blij mee, zal niet tegen vallen beschermen maar wel tegen krasjes :) Hier nog een foto van de achterkant (dit is het Ali hoesje) :

[Afbeelding]
Ziet er lekker dun uit.
Heb zelf een Spigen Thin Fit binnen, maar dat ding is alles behalve "thin". Swipen vanaf de onder de rand, voor bijv. back button, gaat er ook lastiger mee.

Heb je nog hinder van swipen vanaf de rand, bij zo'n MNML of Ali Case? Hoe lang gaat zo'n MNML of Ali case denk je mee? Je hebt ze beiden omdat één van hen nu al aan het uitrekken was?

[ Voor 5% gewijzigd door Cyb op 03-02-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Cyb schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:06:
[...]

Ziet er lekker dun uit.
Heb zelf een Spigen Thin Fit binnen, maar dat ding is alles behalve "thin". Swipen vanaf de onder de rand, voor bijv. back button, gaat er ook lastiger mee.

Heb je nog hinder van swipen vanaf de rand, bij zo'n MNML of Ali Case? Hoe lang gaat zo'n MNML of Ali case denk je mee? Je hebt ze beiden omdat één van hen nu al aan het uitrekken was?
Swipen is het allerfijnst zonder hoesje, maar dan mis je natuurlijk wel de bescherming (alhoewel ik me afvraag hoeveel bescherming zo'n dun hoesje geeft). Ik heb er in ieder geval geen last van.

Ik had via MNML een grijze gekocht, maar daarna zag ik op Ali de witte en die vond ik eigenlijk mooier, dus niet zozeer omdat ze uitrekken. Heb dat ook nog niet ervaren gelukkig :) hij zit er nog steeds strak omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Cyb schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:06:
[...]

Ziet er lekker dun uit.

Ik heb de Spigen Thin Fit en dat hoesje van Ali. Die case van Ali biedt alleen bescherming tegen krassen, wat dat betreft kun je beter voor een dbrand skin gaan (al geeft die dan geen bescherming aan de cameraring). Spigen Thin Fit voelt wel veel veiliger aan, maar is helaas verre van Thin inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

dimmak schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:32:
[...]

Ik heb de Spigen Thin Fit en dat hoesje van Ali. Die case van Ali biedt alleen bescherming tegen krassen, wat dat betreft kun je beter voor een dbrand skin gaan (al geeft die dan geen bescherming aan de cameraring). Spigen Thin Fit voelt wel veel veiliger aan, maar is helaas verre van Thin inderdaad.
"Die case van Ali biedt alleen bescherming tegen krassen, wat dat betreft kun je beter voor een dbrand skin gaan."
De Dbrand Skin biedt ook alleen maar krasprotectie, toch? Ze hebben ook een DBrand Grip Case, maar die oogt niet echt dun. Beetje vergelijkbaar met de Spigen Thin Fit?

Dbrand heeft het over "thin" en 2mm:
https://dbrand.com/shop/grip/google-pixel-5-cases

De MNML Case heeft volgens de fabrikant een dikte van slechts 0.35mm. Maar de meeste gebruikers beschouwen het als te dun voor valprotectie.
https://mnmlcase.com/products/pixel-5-mnml-case
YouTube: Hands-on w/ MNML cases for Pixel 5 [Sponsored]

De Spigen Thin Fit noemt geen dikte, maar schat ik op zon 1.8mm aan de zijkant.
https://www.spigen.com/products/pixel-5-case-thin-fit
Afmetingen: 2.90 x 5.82 x 0.41 inches = 73.66 x 147.83 x 10.41 mm

Hier nog wat mogelijke opties:

Olixar Ultra-Thin Google Pixel 5 Case - 100% Clear.
https://www.olixar.com/ul...le-pixel-5-case-100-clear
Ik zag op Reddit was discussie er over voorbijkomen, vandaar dat ik deze benoem, maar oogt naar mijn idee niet echt "ultra-thin".
YouTube: Top 5 Pixel 5 Cases

Totallee Super Thin
https://www.totalleecase.com/products/pixel-5-case
0.02 tot 0.03 inch = 0.51 tot 0.76 mm
Let op, de zwarte versie is dunner dan de transparante.
protecting it from scratches and minor drops. It also features a raised "lip" around the camera to prevent damage to the lenses.
Our cases are designed to offer everyday protection from bumps, scratches, dust, and dirt. Don’t let the thinness fool you though – we’ve heard many customer stories of how our case protected their phone from minor drops!
If you’re looking for the most protection, our transparent case is the perfect choice.
Do they have a lip to protect the screen?
Our matte cases do not have have a "front lip", but our clear cases do.
X-Level
0.3mm verhoging bij het scherm, 0.5mm bij de camera.
https://nl.aliexpress.com....8148356.1.28e533b7yYM0hR
https://www.amazon.com/X-...-Protective/dp/B08KPVQFFS

Latercase
0.6mm
https://latercase.com/products/google-pixel-5-thin-case
YouTube: LaterCase Pixel 5 Cyber Edition Case

Ben zelf op zoek naar val- en krasbescherming, met een dun profiel. Eigenlijk zouden ze een case moeten maken met verdikkingen in de hoeken, zodat de zijkanten dunner kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ben zelf (al maanden) echt super tevreden over de officiele case. Komt amper boven het scherm uit, maar wel ietsjes. Verademing vergeleken bij mijn vorige (Spigen Ultra o.i.d.). Is onder ook 'open' waardoor naar boven swipen echt heel makkelijk gaat. Toestel wordt wel wel een stukje groter van natuurlijk, echt een ultra dunne case is het niet, maar wel stylish, voelt lekker, wasbaar, geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
  • Laatst online: 13-05 19:57
Thomas schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:30:
Ik ben zelf (al maanden) echt super tevreden over de officiele case. Komt amper boven het scherm uit, maar wel ietsjes. Verademing vergeleken bij mijn vorige (Spigen Ultra o.i.d.). Is onder ook 'open' waardoor naar boven swipen echt heel makkelijk gaat. Toestel wordt wel wel een stukje groter van natuurlijk, echt een ultra dunne case is het niet, maar wel stylish, voelt lekker, wasbaar, geen problemen mee.
Ik heb inmiddels al een aantal weken ook een stof-achtig hoesje van Ali https://a.aliexpress.com/_vmOrYf. Bevalt prima en beschermt goed. Wel een stukkie dikker maar goede plekke ruime inkepingen.
Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is om over ervaringen te de Pixel 5 te praten. Discussie over levertijden en prijzen moet in het eigen topic, namelijk [Google Pixel 5] Levertijden en prijzen