Niet vanuit mijn kant. Het was voor mij niet meer bij te houden omdat alles in het topic werd gepost ipv een PM richting mij of @DonKuiwimvanb schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:36:
Op pagina 1 heeft een ieder opgegeven wanneer de auto oorspronkelijk en uiteindelijk afgeleverd wordt. Wordt deze lijst nog wel bijgehouden?
Voorbarig....mwa, vind het wel meevallen. Als die electrische klep al in comfort had gezeten ipv plus dan had ik me ook licht genaaid gevoeld. En dat was ik al want ik heb 700euro voor navi betaald die daarna gratis werd.FJP84 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:28:
[...]
Ik heb juist Assistentie+ gekozen vanwege Travel Assist. Als ik op dat knopje druk en Travelassist zie dan is dat zoals verwacht, maar mogelijk dus 'betaald' voor iets zonder meerwaarde. Dus ik heb alvast in de week gelegd dat als dit een structureel iets blijkt te zijn dat ik de €300,00 onnuttige besteding enigszins tegemoet zou willen zien in een granny charger a €199,00. Als het een foutje/gelukje is even goede vrienden en koop ik die granny charger gewoon zelf wanneer nodig.
Verder gun ik ieder met Assistentie basis uiteraard de travel assist.
Dat het mogelijk wat voorbarig is heb je een punt. Maar goed, dan heeft men al wat ook over na te denken.
Dus kom voor jezelf op en laat je niet opnaaien.
Heb mijn contract erbij gepakt. Ik heb ook besteld toen er alleen nog Assistentie was. Code daarbij is (dus in het contract) is PSA.
Als ik nu een Enyaq configureer dan is de code van Assistentie Basis ook PSA.
Dus in de computer zal het dan toch echt Assistentie Basis zijn. Dan kan het niet liggen aan bestellen voordat Plus kwam
Als ik nu een Enyaq configureer dan is de code van Assistentie Basis ook PSA.
Dus in de computer zal het dan toch echt Assistentie Basis zijn. Dan kan het niet liggen aan bestellen voordat Plus kwam
Duidelijk, dat snap ik uiteraard. Omdat mijn aflevering maar uitblijft was ik nieuwsgierig of ik de enige was die voor half oktober besteld had en nog niets gehoord heeft, maar dat kan ik dus helaas niet meer uit de lijst lezen.vinom schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:43:
[...]
Niet vanuit mijn kant. Het was voor mij niet meer bij te houden omdat alles in het topic werd gepost ipv een PM richting mij of @DonKui
Ik denk wel dat er een heleboel vroege bestellers in de komende weken voorzien worden. Heb je al de dealer gepolst hoe het zit? Ze moeten gewoon een planning kunnen zien van productie tot voorlopige leverweek.wimvanb schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:48:
[...]
Duidelijk, dat snap ik uiteraard. Omdat mijn aflevering maar uitblijft was ik nieuwsgierig of ik de enige was die voor half oktober besteld had en nog niets gehoord heeft, maar dat kan ik dus helaas niet meer uit de lijst lezen.
Wellicht dat toch ook nog het verhaal productieslot speelt. Maar het lijkt me dat iedere dealer nu wel leveringen krijgt.
De dealer moet toch gewoon meer kunnen vertellen. Welke dealer is het? Wellicht dat er leden zijn die meer weten obv hun eigen auto's
In ieder geval naast snelheid.basmq schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:41:
[...]
Ook de pijlen bij de afslag, of alleen onderin naast de snelheid?
Pijlen bij afslag moet ik checken...eigenlijk niet op gelet...dus ben bang....
Het gaat om Broekhuis AlkmaarNeeler schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:54:
[...]
Ik denk wel dat er een heleboel vroege bestellers in de komende weken voorzien worden. Heb je al de dealer gepolst hoe het zit? Ze moeten gewoon een planning kunnen zien van productie tot voorlopige leverweek.
Wellicht dat toch ook nog het verhaal productieslot speelt. Maar het lijkt me dat iedere dealer nu wel leveringen krijgt.
De dealer moet toch gewoon meer kunnen vertellen. Welke dealer is het? Wellicht dat er leden zijn die meer weten obv hun eigen auto's
Sluit ik me bij aan!Loepoog schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:43:
[...]
Voorbarig....mwa, vind het wel meevallen. Als die electrische klep al in comfort had gezeten ipv plus dan had ik me ook licht genaaid gevoeld. En dat was ik al want ik heb 700euro voor navi betaald die daarna gratis werd.
Er komt geen grannylader bij.ervh schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:18:
Zag @FJP84 iets posten over Granny lader. Ik heb her en der wat foto's gezien van mensen die hun Enyaq bekijken terwijl het plastic nog op de buitenkant zit en de stoelen nog in de verpakking zitten. Als ik het goed zie ligt bij hun allemaal gewoon naast de type 2 Mennekes een Granny charger in de wagen.. Kan iemand van degenen die hem geleverd hebben gekregen al bevestigen of dit idd zo is bij aflevering? Of zou de dealer hem achterhouden (ook een vorm van marge creëren)
Behalve......als je een first edition hebt besteld.
Dit heeft de dealer mij verteld bij afhalen. Was ook een vraag van mezelf 😉
Grannylader heb ik dus zelf besteld.
Treur niet heb precies hetzelfde bij Broekhuis Alkmaar. Begin november besteld, alleen maar voorlopige productie datum en verder zeer stil vanuit de dealer. Lijkt wel iets structureel te zijn.
Wie heeft ook last met een android telefoon
Als je een gesprek voort en ophangt dan is die op de telefoon weg maar op het scherm gaat de oproep verder als onbekend oproep dit krijg je pas uit door Bluetooth te verbreken.
Ook bij android auto maar die is erg traag.
Heb samsung 21 met laatste android
Apple telefoon gaat wel goed.
Als je een gesprek voort en ophangt dan is die op de telefoon weg maar op het scherm gaat de oproep verder als onbekend oproep dit krijg je pas uit door Bluetooth te verbreken.
[ Voor 14% gewijzigd door mibkiller op 22-04-2021 22:10 ]
Wow, is dat ff goed nieuws!goetfoud schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:04:
[...]
Er komt geen grannylader bij.
Nee bij 60 first komt de mobiele laadpaal erbij van 700 euro kan 11 kw laden en 230 volt stekker met rode cee zie mijn vorige foto'sgoetfoud schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:04:
[...]
Er komt geen grannylader bij.
Ik heb een Android..... maar (nog) geen Enyaq.mibkiller schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:08:
Kan morgen wel ff proberen, tijdens de proefrit.
Mobiele laadpaal??mibkiller schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:11:
[...]
Nee bij 60 first komt de mobiele laadpaal erbij van 700 euro kan 11 kw laden en 230 volt stekker met rode cee zie mijn vorige foto's
:strip_exif()/f/image/kcIdsVwXdyqaonpFrbnUMOTP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jscolKMeQVt67kwPsp1JCv06.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze is dat die universal iv charger
Bij de 60 first edition
[ Voor 3% gewijzigd door mibkiller op 22-04-2021 22:15 ]
Ik heb een eenvoudige A51 en dit werkt perfect.mibkiller schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:08:
Oke apart wellicht verschil in android versiegoetfoud schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:14:
[...]
Ik heb een eenvoudige A51 en dit werkt perfect.
Excuus, mijn fout. Klopt. Deze krijg je bij de first edition.mibkiller schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:11:
[...]
Nee bij 60 first komt de mobiele laadpaal erbij van 700 euro kan 11 kw laden en 230 volt stekker met rode cee zie mijn vorige foto's
Dat kan wie weetManiacScum schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:12:
[...]
Ik heb een Android..... maar (nog) geen Enyaq.
Kan morgen wel ff proberen, tijdens de proefrit.
Android 11mibkiller schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:16:
[...]
Oke apart wellicht verschil in android versie
Afgelopen week een 60 besteld door LM bij dealer. Voorlopige leverweek is gezet op 42.SierdW schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:13:
[...]
Ik volg sinds kort dit topic en mis eigenlijk wanneer er juist door een ieder besteld is. Mijn huidige lease contract loopt af in januari 2022, dus dacht eigenlijk nog even 'te regelen' dat ik in december nog een Enyaq geleverd krijg (ivm bijtelling veranderingen op 1-1-2022). Echter, de leasemaatschappij geeft aan dat als ik vandaag bestel ze december 2021 niet eens kunnen garanderen. Concrete vraag dus: is er iemand die erg recent heeft besteld (geen First Edition) en al een indicatieve leverdatum heeft gekregen van voor december 2021?
Is vanuit eigen ervaring erg dealer afhankelijk. De ene gaf aan geen 60 in 2021 te willen leveren via de LM (......), een andere dealer verwachte 2021 niet te redden (wel eerlijk, maar niet wat ik wil horen) en bij de 3e heb ik ‘m laten bestellen ivm de levering in 2021.
Ik zie een normale stekker?mibkiller schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:14:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze is dat die universal iv charger
Bij de 60 first edition
Mooi! Heb je al lopen spelen met de (achter) licht animaties? Je kan er drie kiezen.
Prima contacten daar (Broekhuis Alkmaar) en wordt steeds supervriendelijk geholpen. Het is ook net wie je treft denk ikDuncan78 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:06:
[...]
Treur niet heb precies hetzelfde bij Broekhuis Alkmaar. Begin november besteld, alleen maar voorlopige productie datum en verder zeer stil vanuit de dealer. Lijkt wel iets structureel te zijn.
Ja, 3e is het geworden. Jammer dat je geen animatie op het infotainment scherm ziet als je er een kiest.vinom schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:25:
[...]
Mooi! Heb je al lopen spelen met de (achter) licht animaties? Je kan er drie kiezen.
Moet je weer achter de auto gaan kijken.....
Op zich heb ik daar ook geen klachten over, maar het duurt zo verschrikkelijk lang voor de auto komt. Ik lees hier voornamelijk dat de auto weken of zelfs (vele) maanden eerder afgeleverd wordt en ik hoor maar niets. Wanneer heb jij besteld en wanneer wordt deze afgeleverd?Pas1 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:25:
[...]
Prima contacten daar (Broekhuis Alkmaar) en wordt steeds supervriendelijk geholpen. Het is ook net wie je treft denk ik
Je ziet er 2 een rode cee
En een 230 volt schuroko
Ook ik ben altijd netjes ter woord gestaan en goed geholpen, daar zeker geen klachten over. Maar wat me wel opvalt is dat bij broekhuis Alkmaar de uitlevering van auto’s niet zo vlot verloopt als bij andere dealers.Pas1 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:25:
[...]
Prima contacten daar (Broekhuis Alkmaar) en wordt steeds supervriendelijk geholpen. Het is ook net wie je treft denk ik
Wie o wie heeft voor mij een link naar de nieuwe pdf versie van de Enyaq handleiding? Ik kan op Skoda.nl alleen de online versie vinden.
Noreaga
Eind oktober besteld, tussentijds steeds op de hoogte gebracht en 5 mei mag ik hem halen (was 15 juni)wimvanb schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:40:
[...]
Op zich heb ik daar ook geen klachten over, maar het duurt zo verschrikkelijk lang voor de auto komt. Ik lees hier voornamelijk dat de auto weken of zelfs (vele) maanden eerder afgeleverd wordt en ik hoor maar niets. Wanneer heb jij besteld en wanneer wordt deze afgeleverd?
die nieuwe versie ik ruk ja. nog geen pdf gezienNoreaga_no1 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:55:
Wie o wie heeft voor mij een link naar de nieuwe pdf versie van de Enyaq handleiding? Ik kan op Skoda.nl alleen de online versie vinden.
Ik zou het doen!
14 oktober besteld, geen dingen besteld die vertraging op zouden kunnen leveren en de auto moet nog geproduceerd worden. Ik snap niet wat hier aan de hand is...Pas1 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:57:
[...]
Eind oktober besteld, tussentijds steeds op de hoogte gebracht en 5 mei mag ik hem halen (was 15 juni)
Zeker! Even zoeken en vragen hoe we aan de pdf versie kunnen komen. Ik heb alleen de pdf versie van 2020-11, maar niet die van 2021-2rammes schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:59:
[...]
die nieuwe versie ik ruk ja. nog geen pdf gezien
Noreaga
Hebben jullie ook dat de navigatie je naar 50kw laders stuurt en niet naar de snellader zelfs niet die van Ionity
Hoe kan je de licht animatie kiezen?vinom schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:25:
[...]
Noreaga
En waarom niet?Neeler schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:01:
[...]
Je wilt die rijdende gameboy met 1988 look toch niet serieus vergelijken met een Enyaq?
Zelfde prijsklasse (bij gelijke uitrusting)
Zelfde grootte
Zelfde vermogen
Qua uiterlijk is puur persoonlijke smaak.
Over de grootte; Ioniq naast een Golf
https://tweakers.net/i/zx...84l7yaYC.jpg?f=user_large
[ Voor 24% gewijzigd door Motorfret op 22-04-2021 23:46 ]
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
Een Multipla is nog mooier.....Byundai:-)
Neeler schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:01:
[...]
Je wilt die rijdende gameboy met 1988 look toch niet serieus vergelijken met een Enyaq?
Heel interessant dat ie je de ene keer korter laat laden en de andere keer langerPeMo1965 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:50:
[Afbeelding]
Ruim 1100 km rijden en maar 4 keer laden, dat valt mij alles mee. Normaal stop ik ook wel 3 à 4 keer, maar dan net iets korter
Moet je sowieso het lichtpakket hebben.
Dan in menu wagen bij swipen naar verlichting, daar kun je het ergens instellen.
Nog niet naar gekeken. Zal het eens doen.mibkiller schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:09:
Hebben jullie ook dat de navigatie je naar 50kw laders stuurt en niet naar de snellader zelfs niet die van Ionity
Vraag me toch af wanneer nou die superuitgebreide reviews inclusief geweldige foto's van @mibkiller en @goetfoud komen, plus beantwoording van de 18 vragen. Rijden al 2 dagen rond en houden lekker (bijna) alles voor zichzelf 😊
[ Voor 10% gewijzigd door RandomNick op 23-04-2021 07:04 ]
Het zou kunnen dat het een zo gekozen design feature is. Op 1 van de andere EV fora (weet niet meer welke) liep men tegen hetzelfde issue aan. Pas als je een route plant die meer dan 2 laadstops nodig heeft, kiest de routeplanner voor de snelladers.mibkiller schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:09:
Men dacht daar dat het misschien te maken kon hebben met beschikbaarheid van snelladers versus bij korte ritten is 50kW laden niet zo erg.
Misschien even lange route inplannen proberen?
Motorfret schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:36:
[...]
En waarom niet?
Zelfde grootte
Zelfde vermogen
Erg vette bak overigens.
Weet iemand al wat meer over hoe het werkt met het laden bij Ionity tegen verlaagde tarieven i.c.m. 1e jaar abonnement zoals vermeld in de brochure? Ik heb de vraag van de week gesteld bij de dealer en die heeft de vraag uitgezet bij Skoda, maar tot op heden nog geen reactie...
Eerder in het forum stond van de week dat de Ionity laders een Enyaq zouden herkennen en dan verlaagd tarief in rekening brengen. Zou iemand die de Enyaq al heeft (en 100/125 snellaadoptie heeft) dat kunnen testen? Ik vraag me dan wel af hoe het werkt met het abonnement, krijg je dan na het eerste jaar bericht van Skoda en de vraag of je het abonnement wil verlengen?
Een pasje (Skoda Powerpass of Shuttle) lijkt me logischer.
Eerder in het forum stond van de week dat de Ionity laders een Enyaq zouden herkennen en dan verlaagd tarief in rekening brengen. Zou iemand die de Enyaq al heeft (en 100/125 snellaadoptie heeft) dat kunnen testen? Ik vraag me dan wel af hoe het werkt met het abonnement, krijg je dan na het eerste jaar bericht van Skoda en de vraag of je het abonnement wil verlengen?
[ Voor 43% gewijzigd door Robert_ZM op 23-04-2021 07:31 ]
Ik vind het een verrassende auto en zeker niet lelijk. Achterkant lijkt op een Porsche MacanMotorfret schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:36:
[...]
En waarom niet?
Zelfde grootte
Zelfde vermogen
Mijn bedrijf koopt de auto. Via Skoda Rijnwoud. Het is een 60 loft quartz grey met comfort, assistantie plus, klimaat, family, transport, sport, licht, 100kw, 20 inch vega, achteruitrijcamera en sensoren, chromen dakrail, inklapbare trekhaak, elektrische bestuurdersstoel.knirrebir schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:27:
[...]
Wat zijn de specificaties dan en is het aankoop (zakelijk of privé) of lease (zakelijk of privé)?
Indien lease welke maatschappij dan en welke dealer in dit geval?
Niemand al er ervaring met loft / lodge interieur?
Nette samenstelling, ervaring is er denk wel bij members maar is persoonlijk, als je het echt wil weten zou ik bij dealer langsgaan om te kijken, voelen, zitten en dergelijke.josdenhaag schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:46:
Mijn bedrijf koopt de auto. Via Skoda Rijnwoud. Het is een 60 loft quartz grey met comfort, assistantie plus, klimaat, family, transport, sport, licht, 100kw, 20 inch vega, achteruitrijcamera en sensoren, chromen dakrail, inklapbare trekhaak, elektrische bestuurdersstoel.
Niemand al er ervaring met loft / lodge interieur?
Hoe vol waren de accu's toen de auto door de dealer afgeleverd werd?
Dan ergens gewijzigd van assistentie basis naar plus welke ik niet scherp heb, oorspronkelijk had je wat ik kon vinden assistentie basis, maar maakt verder niet uit.FJP84 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:28:
Ik heb juist Assistentie+ gekozen vanwege Travel Assist. Als ik op dat knopje druk en Travelassist zie dan is dat zoals verwacht, maar mogelijk dus 'betaald' voor iets zonder meerwaarde. Dus ik heb alvast in de week gelegd dat als dit een structureel iets blijkt te zijn dat ik de €300,00 onnuttige besteding enigszins tegemoet zou willen zien in een granny charger a €199,00. Als het een foutje/gelukje is even goede vrienden en koop ik die granny charger gewoon zelf wanneer nodig.
Verder gun ik ieder met Assistentie basis uiteraard de travel assist.
Dat het mogelijk wat voorbarig is heb je een punt. Maar goed, dan heeft men al wat ook over na te denken.
Assistentie plus heeft zeker meerwaarde en is meer dan alleen travel assist, staat mij bij dat het bij basis acc is en bij plus pcc en daar is al nodige over gepost en te vinden in configurators van andere landen (wat Nederland precies krijgt weten we niet).
Als wat assistentie plus extra heeft niet de meerwaarde is die je verwacht en dat assistentie basis al voldoende was dan begrijp ik waarom je dealer op voorhand mail hebt gestuurd.
Linkje https://manual.skoda-auto.com/004/en-com/Models.Noreaga_no1 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:55:
Even naar beneden scrollen om model te kiezen, rest wijst zichzelf.
Niet de meest praktische handleiding, maar dan heb je in ieder geval iets.
Ik heb op telefoon ook alleen pdf versie 2020 en niet 2021, die van 2021 krijg je op site niet anders gedownload, maar niet praktisch.
Hoop de 2021 nog ergens in pdf te vinden om 2020 en 2021 te vergelijken.
[ Voor 18% gewijzigd door knirrebir op 23-04-2021 08:18 ]
Zit er trouwens standaard een 230v aansluiting achter in het middenconsole?
Leuk, nog een Ioniq rijder!, ik mag de mijne eind augustus inleveren en stap dan over op de Enyaq 60.Motorfret schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:14:
Ga zaterdag proefrijden in een Skoda Enyaq, maar er is nu opeens een kandidaat bijgekomen ter vervanging van m'n Ioniq; de ioniq 5 🙄
(ook zeer interessante instap prijs)
Wat vind je nou zelf , echt, van de Ioniq? Ik heb het 1e model.
Zelf voor woon werk van A naar B prima, wagen, hij is gewoon lekker nieuw, en redelijk vol. Maar ik vind em zooooo lelijk, en met 2 kids, toch wel iets te klein.
Actieradius is om te janken!
Zie eerder geposte reactie, denk dat we allemaal bot vangen.Robert_ZM schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:27:
Weet iemand al wat meer over hoe het werkt met het laden bij Ionity tegen verlaagde tarieven i.c.m. 1e jaar abonnement zoals vermeld in de brochure? Ik heb de vraag van de week gesteld bij de dealer en die heeft de vraag uitgezet bij Skoda, maar tot op heden nog geen reactie...
:strip_exif()/f/image/6jt6SI6yy6FlOvqW9elo0tcI.jpg?f=fotoalbum_large)
Nope.Thiazzz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:19:
Zoals knirrebir al zei : nope.Thiazzz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:19:
deze optie zit in het family pakket.
Family pakket voor nodig.Thiazzz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:19:
Misschien wel OTA toe te voegen???

NeeThiazzz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:19:
Volgens mij heeft niemand infotainment gratis gekregen; infotainment is standaard geworden maar aanschaf ook met zelfde bedrag verhoogd, bij aflevering hogere fiscale waarde en daar heeft eenieder (privé/zakelijk koop of privé/zakelijk lease) geen voordeel aan lijkt mij.Loepoog schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:43:
Voorbarig....mwa, vind het wel meevallen. Als die electrische klep al in comfort had gezeten ipv plus dan had ik me ook licht genaaid gevoeld. En dat was ik al want ik heb 700euro voor navi betaald die daarna gratis werd.
Dat er members zijn die korting of iets hebben kunnen regelen dat kan, maar dat verandert niets aan fiscale waarde, helaas.
Dus je beweert nu dat bij priverijders, de aanschafprijs met 700euro is verhoogd (niet de fiscale waarde) en een leaserijder een hoger maandbedrag krijgt (afgezien van de bijtelling).knirrebir schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:30:
[...]
Volgens mij heeft niemand infotainment gratis gekregen; infotainment is standaard geworden maar aanschaf ook met zelfde bedrag verhoogd, bij aflevering hogere fiscale waarde en daar heeft eenieder (privé/zakelijk koop of privé/zakelijk lease) geen voordeel aan lijkt mij.
Dat er members zijn die korting of iets hebben kunnen regelen dat kan, maar dat verandert niets aan fiscale waarde, helaas.
Daar geloof ik niets van.
Bij mij vol en gaf range aan van 410 kmbasmq schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:07:
@knirrebir Niet helemaal waar. De hogere fiscale waarde heeft mij als privékoper geen problemen opgeleverd of extra kosten. En ik hoef toch echt niet voor de navi te betalen omdat ik die niet gekozen heb en gewoon de prijs betaal die onder de streep op mijn contract staat.
Heb niets extra's moeten doen om dat te laten gebeuren. Dealer zei simpelweg: navi is nu standaard. Gaat je niets extra's kosten. Kosten worden door Pon gedragen.
Heb niets extra's moeten doen om dat te laten gebeuren. Dealer zei simpelweg: navi is nu standaard. Gaat je niets extra's kosten. Kosten worden door Pon gedragen.
Zo heb ik het toen wel begrepen/gelezen, prijs omhoog door infotainment, ongunstig voor subsidiegrens en dan optie laten vervallen om aan goede kant te komen voor subsidie.Loepoog schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:34:
Dus je beweert nu dat bij priverijders, de aanschafprijs met 700euro is verhoogd (niet de fiscale waarde) en een leaserijder een hoger maandbedrag krijgt (afgezien van de bijtelling).
Daar geloof ik niets van.
Edit:
Privé klopt het wat je aangeeft, net bevestigd door jeroenkb.
Zakelijk weet ik niet, had in basis al infotainment besteld, weet niet hoe en wat er geregeld is bij genen die zakelijk infotainment niet gekozen hadden, maar dit standaard toch werd toegevoegd.
[ Voor 21% gewijzigd door knirrebir op 23-04-2021 08:40 ]
Dat is meegenomen, zo had ik het toen het over infotainment ging niet begrepen.jeroenkb schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:35:
@knirrebir Niet helemaal waar. De hogere fiscale waarde heeft mij als privékoper geen problemen opgeleverd of extra kosten. En ik hoef toch echt niet voor de navi te betalen omdat ik die niet gekozen heb en gewoon de prijs betaal die onder de streep op mijn contract staat.
Dan is het voor genen met fiscale bijtelling minder leuk (waaronder ik).
Als wij zoveel zeggen zoals je ziet komen er weer mensen in op stand straks raken we travel assist kwijt door een ota update.RandomNick schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:01:
Vraag me toch af wanneer nou die superuitgebreide reviews inclusief geweldige foto's van @mibkiller en @goetfoud komen, plus beantwoording van de 18 vragen. Rijden al 2 dagen rond en houden lekker (bijna) alles voor zichzelf 😊
Precies. Gewoon je mond houden tot ik die van mij heb. Trek ik gelijk de sim kaart eruit. Kunnen ze me niets meer afpakkenmibkiller schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:39:
[...]
Als wij zoveel zeggen zoals je ziet komen er weer mensen in op stand straks raken we travel assist kwijt door een ota update.
![]()

@skoda_nl kunnen we de TA ff OTA verwijderen bij mensen die het niet hebben gekocht? Dank
Dat was wel grappig ja.
Bij mij ook vol, gaf aan 520km.......en ik heb een iV60😂😂
't Is een e-Simjeroenkb schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:41:
[...]
Trek ik gelijk de sim kaart eruit. Kunnen ze me niets meer afpakken
Dan heb je gratis een grotere accugoetfoud schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:45:
[...]
Dat was wel grappig ja.
Bij mij ook vol, gaf aan 520km.......en ik heb een iV60😂😂
1. 8cmLoepoog schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:46:
Maar kunnen we een lijstje met vragen aanmaken. Ik denk dat we gelukkige onder ons die morgen de sleutels krijgen, toch wel wat verzoeknummers mogen geven. Ik zou zeggen, zwaan kleef aan.
Dit zijn de mijne:
1. Wat is de maximale breedtemaat van 1 telefoonvakje? Komt nauw schijnbaar dus MM zijn gewenst
2. Zijn de ramen in het voorportier van dubbelglas?
3. Wordt er standaard een prullenbakje meegeleverd?
4. Zit er standaard misschien toch een granny lader bij (you never know)?
5. Moet je de eerste 500km nog rustig de motor inrijden 😝
2. Volgens mij niet
3. Nee, te bestellen in shop. Ik heb er nu 2. Erg fijn.
4. Nee
5. Nee
Vragen nog een keer gezocht om te posten:
1. Wat is de maximale breedtemaat van 1 telefoonvakje?
Denk genoeg over duidelijk.
Waarschijnlijk standaard niet en wel bij comfort plus.
Nee, wel universal charger bij first edition.
5. Moet je de eerste 500km nog rustig de motor inrijden 😝?
6. Eindelijk duidelijkheid over de werking van Kessy/achterklep/wat wel niet te openen met sleutel?
Is meer over bekend, misschien al voldoende.
7. Hoe zit het met de Skoda laadpas, voor degenen die Ionity hebben gekozen
Vangen denk allen bot.
8. Hoe zit het nou met dat tasje voor je laadkabel?
9. Wordt er een 13-polig naar 7-polig verloop bij de trekhaak geleverd?
10. Wat screenshots van de app? Als die eenmaal te gebruiken is met de Enyaq
Zijn er een aantal van gepost.
11. Als er 1 afgeleverd wordt met subsidie, welk bedrag staat als fiscale waarde bij de RDW genoteerd = cf de basisprijs + opties vanaf fabriek excl. afleverkosten en zaken bij levering?
12. Zijn de spiegels voor 60 en 80 standaard automatisch inklapbaar (ongeacht of er een extra pakket is mee besteld)?
Ja.
13. Klopt het dat er geen personalisatie opties zijn in het menu waaraan je bijvoorbeeld je sleutel kan toewijzen (staat niet in handleiding)?
14. Iets bekend of upgrade 50 kw naar 100kw (60) / 125 kw (80) achteraf mogelijk is?
15. Welke typen voorruiten zijn er, hoe te herkennen en welke zijn voor 60 van toepassing en welke voor 80?
16. Zijn er verschillen qua zijruiten en zo ja wat?
17. Zijn er telefoonstandaards aanwezig in de hoofdsteunen https://www.autozine.nl/skoda/enyaq-iv/autotest?
18. Is er wel-geen opbergmogelijkheid voor hoedenplank als je geen transport pakket hebt?
Wees vrij om antwoorden toe te voegen.
1. Wat is de maximale breedtemaat van 1 telefoonvakje?
Denk genoeg over duidelijk.
Waarschijnlijk standaard niet en wel bij comfort plus.
Nee, wel universal charger bij first edition.
5. Moet je de eerste 500km nog rustig de motor inrijden 😝?
6. Eindelijk duidelijkheid over de werking van Kessy/achterklep/wat wel niet te openen met sleutel?
Is meer over bekend, misschien al voldoende.
Vangen denk allen bot.
9. Wordt er een 13-polig naar 7-polig verloop bij de trekhaak geleverd?
Zijn er een aantal van gepost.
11. Als er 1 afgeleverd wordt met subsidie, welk bedrag staat als fiscale waarde bij de RDW genoteerd = cf de basisprijs + opties vanaf fabriek excl. afleverkosten en zaken bij levering?
12. Zijn de spiegels voor 60 en 80 standaard automatisch inklapbaar (ongeacht of er een extra pakket is mee besteld)?
Ja.
13. Klopt het dat er geen personalisatie opties zijn in het menu waaraan je bijvoorbeeld je sleutel kan toewijzen (staat niet in handleiding)?
14. Iets bekend of upgrade 50 kw naar 100kw (60) / 125 kw (80) achteraf mogelijk is?
15. Welke typen voorruiten zijn er, hoe te herkennen en welke zijn voor 60 van toepassing en welke voor 80?
16. Zijn er verschillen qua zijruiten en zo ja wat?
17. Zijn er telefoonstandaards aanwezig in de hoofdsteunen https://www.autozine.nl/skoda/enyaq-iv/autotest?
18. Is er wel-geen opbergmogelijkheid voor hoedenplank als je geen transport pakket hebt?
Wees vrij om antwoorden toe te voegen.
6. Bij comfort plus, te openen en sluiten met sleutel, voet en handervh schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:09:
Ter aanvulling:
6. Eindelijk duidelijkheid over de werking van Kessy/achterklep/wat wel niet te openen met sleutel
9. Wordt er een 13-polig naar 7-polig verloop bij de trekhaak geleverd? (you never know)
7. Heb ik niet
8. Zit er niet standaard bij.
9. Ja, heb ik erbij gekregen
10. Skoda connect werkt nog niet, waarschijnlijk volgende week.
19. Hoe is de microfoon als je aan het bellen bent in de auto?
11. NVT bij mijjohnvanderster schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:15:
11. Als er 1 afgeleverd wordt met subsidie, voor welk bedrag staat de fiscale waarde bij de RDW genoteerd = cf de basisprijs + opties vanaf fabriek excl. afleverkosten en zaken bij levering?
12. Zijn de spiegels standaard automatisch inklapbaar (ongeacht of er een extra pakket is meebesteld)? Voor zowel de 60 als voor de 80 versie.
12. Ja en dimbaar, weet niet of het in een pakket zit.
21. Rij je nog wel eens per ongeluk naar een tankstation?
Ik zit me op Skoda.nl even te verlekkeren aan foto's van voorraad auto's en het valt me op dat er bij een aantal de aansluiting van de doorlopende achterlichten op de kofferbak niet echt lekker is!
Geen idee of ze dat nog kunnen bijstellen.... maar wellicht even op letten bij aflevering!!
Voorbeeld 1 (met mooie detailfoto's trouwens van de auto)
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3
Algemene link naar al het lekkers, zeker interessant voor diegenen die een bepaalde kleur/velg/bekleding combi willen zien.
Geen idee of ze dat nog kunnen bijstellen.... maar wellicht even op letten bij aflevering!!
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3
Algemene link naar al het lekkers, zeker interessant voor diegenen die een bepaalde kleur/velg/bekleding combi willen zien.
Dag erna begon hij op 388km
Beter in de buurt
Die van mij op 80% maar dat kwam omdat de beperking was ingesteld op dat percentage (en ook actief voor AC laden, dat kun je uit zetten). De dealer melde dat direct en wist niet waardoor dat kwam, dat heb ik hem even verteldbasmq schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:07:

Volgens mij is dat onderdeel van het Family pakket, bij mij zit het erin. Ik heb vooralsnog niet kunnen vinden hoeveel prik daar uit te trekken is. Gisteravond keek ik https://youtu.be/il8CWSxKTyg (vergelijking KIA EV6 en Ioniq 5) en daaruit zou je een andere EV moeten kunnen opladen, dat maakt dat ik me dit voor de Enyaq ook afvraag.Thiazzz schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:19:
ManiacScum schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:57:

Perfect!vinom schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:54:
19. Hoe is de microfoon als je aan het bellen bent in de auto?
NeeBulli schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:56:
20. Zit in de eerste modellen alarm vanaf fabriek?
Bij deze lijkt het dan een stuk beter:RandomNick schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:59:
Ik zit me op Skoda.nl even te verlekkeren aan foto's van voorraad auto's en het valt me op dat er bij een aantal de aansluiting van de doorlopende achterlichten op de kofferbak niet echt lekker is!
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3

Ik zweer het dat gaat mij echt nog eens gebeuren. Na al die jaren ICE te hebben gereden. 🤣ManiacScum schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:57:
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Ja, vroeg me dan ook af waarom pomp niet afsloeg na 176 liter.....😜
Hopelijk hebben ze de klep niet goed gesloten. Anders is het wel echt lelijk. Dan is het qua afwerking buitenkant net een Tesla...RandomNick schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:59:
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3
Nope.Bulli schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:56:
20. Zit in de eerste modellen alarm vanaf fabriek?
22. Hoe zien de standaard matten er uit? Of worden er geen standaard voeten matten meegeleverd?
23. passen er 3 autostoeltjes van ca. 45 cm naast elkaar op de achterbank?
23. passen er 3 autostoeltjes van ca. 45 cm naast elkaar op de achterbank?
Heb proefgereden in een 80. Die gaf aan 610 km. Zodra ik m in D had gezet gingen er al 100 vanaf en voordat ik aan het eind van de straat was stond ie onder de 500.
Dus hoe minder je rijdt, hoe verder je komt?mimalizo schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:37:
[...]
Heb proefgereden in een 80. Die gaf aan 610 km. Zodra ik m in D had gezet gingen er al 100 vanaf en voordat ik aan het eind van de straat was stond ie onder de 500.
Sterker nog, als je achteruit rijdt komt er range bij...Loepoog schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:39:
[...]
Dus hoe minder je rijdt, hoe verder je komt?
Mooi al die fotootjes
. Kan niet wachten. Moet tot week 50 wachten... dus heb nog even. Heb wel gevraagd of de levering versneld kan worden als de crystal face later in de garage erop wordt gemonteerd. Zullen ze navragen, hopelijk gaat dat lukken.
Hou ons ff op de hoogte wat daar uit komt, ik vind het wel interessant om te weten of zoiets achteraf valt aan te passen. (Er zijn nog wat euro's over in het budget namelijk)sebbe_1 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:42:
Mooi al die fotootjes. Kan niet wachten. Moet tot week 50 wachten... dus heb nog even. Heb wel gevraagd of de levering versneld kan worden als de crystal face later in de garage erop wordt gemonteerd. Zullen ze navragen, hopelijk gaat dat lukken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2