Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.380 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
sPENKMAN schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:11:
Weet iemand toevallig wat de upgrade van Assistentie -> Assistentie Plus behelst? Is dat puur software matig als je Assistentie al hebt of zit daar daar ook een hardware component bij?
Er wordt genoemd toevoeging travel assist, verwachting is alleen software, maar kan ook hardware nodig zijn.
Is niet bekend op dit moment.
Er is 1 member welke aan de gang gaat met com software en mogelijk kan die voor je uitpluizen of het later toe te voegen is en het alleen software betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wicked-Game schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:12:
We shall see ;) ik heb goede hoop (uit ervaring dan met Audi hahaha)
Audi als referentie gebruiken vind ik niet verkeerd en dan ga ik mee me jou goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin2506
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-04-2023
Wicked-Game schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:05:
[...]

ANWB planner is wel ok denk ik, wel wat aan de voorzichtige kant met om de +/- 220km laden. Maar direct 440km proberen is weer een te grote gok. In principe zou je de range willen toevoegen aan de planner van zeg 350km. En dan zien hoe hij de route uitstippelt.
ik heb de anwb route planner gebruikt en de Enyaq ingevuld en toen kwam deze berekening er uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 11:59
Zojuist een mail ontvangen van A-Point met het kenteken. Maandag 3 mei kan niet snel genoeg komen wat mij betreft!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Wicked-Game schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:02:
[...]

Klopt, alleen een spiegel gaan ze niet speciaal voor NL veranderen en dan de optie niet aanbieden. Ik vermoed echt dat Pon hierin onvolledig is. Kijk dat we geen seats plus mogelijkheid hebben (Massage en electrische stoel bijrijder) dat is nog wel te verklaren. Dat is in andere landen ook een optiepakket, dus dan kan je als importeur beslissen het niet te doen.

Maar essentiële zaken veranderen ze niet. Idem met geluidswerende ramen. Dat zou namelijk betekenen dat we een NL specifiek model hebben met teveel wijzigingen. Dat is niet fijn als je een productielijn te vullen hebt met de basis artikelen die erop moeten ;)

Hoop uiteraard dat ik gelijk heb ;) Want als dit allemaal ontbreekt dan vraag ik mij af hoe gestoord de supply chain afdeling van Skoda gaat worden van PON :P
Ja dit klopt. Het is niet logisch en veel te complex en duur als Skoda teveel onderscheid tussen de landen maakt in allerlei detailuitvoeringen. Het is eerder gebrek aan communicatie vanuit PON dan dat Skoda allerlei verschillen in de landelijke uitvoeringen in de Enyaq aanbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
knirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:13:
[...]

Er wordt genoemd toevoeging travel assist, verwachting is alleen software, maar kan ook hardware nodig zijn.
Is niet bekend op dit moment.
Er is 1 member welke aan de gang gaat met com software en mogelijk kan die voor je uitpluizen of het later toe te voegen is en het alleen software betreft.
Dat verklaart dan waarschijnlijk ook waarom de optie niet op de website van de lease maatschappij is te vinden maar wel in de Skoda configurator. Vingers gekruist houden dat het dan enkel software betreft en deze eventueel later is toe te voegen. Ik snapte al niet waarom ik die optie in vredesnaam achterwege had gelaten.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Robin2506 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:03:
[Afbeelding]

ik krijg mijn Enyaq volgende week :)

nu ga ik in juli naar Spanje Alicante.
hoe betrouwbaar is volgens jullie de anwb route planner ?
dit is voor mij de eerste elektrische auto en het is best een risico als er 1 laadpaal mist
Zit met hetzelfde issue om regelmatig naar Noord Spanje te rijden. Volgens mij is iig die ABRP app veel beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
Oeh! Dan toch wel blij met Quartz grey met Christel *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-09 11:16
Fairplay92 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:22:
[...]

Zit met hetzelfde issue om regelmatig naar Noord Spanje te rijden. Volgens mij is iig die ABRP app veel beter
ABRP is denk ik een veiligere optie omdat deze veel meer gebruikt wordt (ANWB planner optie bestaat nog niet zo lang voor EVs). Let wel dat de routplanning veel anders is dan een ICE. Meestal kiest de planner voor kortere snellere sessies (om maximum laadsnelheid te hebben). Bij ABRP kan je aangeven als je ergens langer wil stoppen (bijv lunch) dan gebruikt hij daar een al langere laadtijd. Mits alle laadpunten beschikbaar zijn denk ik dat alles wel te plannen is aangezien vrijwel niemand langere ritten doet dan 300-400km zonder pauze. Gewoon een bakkie doen en weer door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Loepoog schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:08:
[...]

Kijk dat is een dappere. 2 zomers terug nog met de diesel daar heen gereden (Altea). Deed er 23 1/2uur over en ja 1 lange rit. Nooit meer....
Ik zou dat echt never nooit met een EV gaan doen. Vraag me ook serieus af hoe goed de laadinfrastructuur daar al is.
En je dan nog netjes aan de maximale snelheid kunnen houden, 23,5 uur lang 8)7 8)7 8)7
Aardig wat bekeurinkjes ontvangen en direct moeten aftikken bij la Gendarmerieke :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin2506
  • Laatst online: 26-04-2023
Corleone1979 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:41:
[...]

ABRP is denk ik een veiligere optie omdat deze veel meer gebruikt wordt (ANWB planner optie bestaat nog niet zo lang voor EVs). Let wel dat de routplanning veel anders is dan een ICE. Meestal kiest de planner voor kortere snellere sessies (om maximum laadsnelheid te hebben). Bij ABRP kan je aangeven als je ergens langer wil stoppen (bijv lunch) dan gebruikt hij daar een al langere laadtijd. Mits alle laadpunten beschikbaar zijn denk ik dat alles wel te plannen is aangezien vrijwel niemand langere ritten doet dan 300-400km zonder pauze. Gewoon een bakkie doen en weer door!
vraag me ook af of de auto navi zelf ook de laad stops toevoegt aan de route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Laatst online: 20-05 12:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6aDwxX0gdthhS2HW24c88lVK5ZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQZubrnDgHhgqRlOOlhXzOen.jpg?f=fotoalbum_large

Ruim 1100 km rijden en maar 4 keer laden, dat valt mij alles mee. Normaal stop ik ook wel 3 à 4 keer, maar dan net iets korter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:46
Net van dealer vernomen, vanmiddag ga ik de auto ophalen, dat skoda connect nog niet werkt.
Zou snel volgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
sPENKMAN schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:19:
Dat verklaart dan waarschijnlijk ook waarom de optie niet op de website van de lease maatschappij is te vinden maar wel in de Skoda configurator. Vingers gekruist houden dat het dan enkel software betreft en deze eventueel later is toe te voegen. Ik snapte al niet waarom ik die optie in vredesnaam achterwege had gelaten.
Dat is wel gek dat leasemaatschappij niet alle opties laat zien - verwerkt in hun calculatieprogramma.
Je hebt optie niet gekozen begrijp ik en denk dat toevoegen niet meer kan, dan hoop ik inderdaad achteraf toe te voegen met software en acceptabel (is voor iedereen anders) prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Robin2506 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:49:
[...]

Ik heb me hier totaal nog niet in verdiept, maar dit is ook een interessante relevante vraag. Weet iemand dit al? Ik wil van A naar B en de Enyaq geeft in de navigatie duidelijk de beschikbaar laadpalen aan en plant deze laadsessies in (ook real-time met aanpassingen door files, beschikbaarheid laadpalen etc.). Vergeef me als dit een domme vraag is. :*) Ik heb nu een Renault Zoe die ik nauwelijks tot niet gebruik en dit is mijn eerste electrische auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Wat ik zag in een filmpje van Bjorn Nyland met of ID3 of ID4 wel en je kan ze ook zelf toevoegen en hopelijk wat geldt voor ID3-ID4 ook geldt voor Enyaq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:31
Fairplay92 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:53:
[...]

Ik heb me hier totaal nog niet in verdiept, maar dit is ook een interessante relevante vraag. Weet iemand dit al? Ik wil van A naar B en de Enyaq geeft in de navigatie duidelijk de beschikbaar laadpalen aan en plant deze laadsessies in (ook real-time met aanpassingen door files, beschikbaarheid laadpalen etc.). Vergeef me als dit een domme vraag is. :*) Ik heb nu een Renault Zoe die ik nauwelijks tot niet gebruik en dit is mijn eerste electrische auto.
Heb wel in wat reviews gezien dat de laadstations als POI in de Navigatie staat opgenomen. En bij een bepaald percentage van de accu (geloof 15% over of 20% zou je even ID4 video moeten kijken van ID Furkan) zal die de dichtstbijzijnde gaan aangeven.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
knirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:54:
[...]

Wat ik zag in een filmpje van Bjorn Nyland met of ID3 of ID4 wel en je kan ze ook zelf toevoegen en hopelijk wat geldt voor ID3-ID4 ook geldt voor Enyaq.
Navi software is hetzelfde ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 18:33
Klopt zodra je een route erin zet worden de stops ook gepland. Die kan je eventueel zelf nog wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Is eerder gemeld (net even wat terug gezocht en gelezen in dit topic), maar binnen software kunnen ze altijd iets kleins wijzigen, in verleden kreeg je wel eens navigatie in auto op sd kaart en dan bleken er toch kleine verschillen te zijn tussen sd kaart navigatie skoda tov sd kaart navigatie volkswagen en/of seat :?, je moet iets doen om als merk inkomsten te blijven genereren :|.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 06:54
Fairplay92 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:45:
[...]

En je dan nog netjes aan de maximale snelheid kunnen houden, 23,5 uur lang 8)7 8)7 8)7
Aardig wat bekeurinkjes ontvangen en direct moeten aftikken bij la Gendarmerieke :X
Dikke mazzel gehad, geen noemenswaardige files en ook geen bekeuringen. Kneep hem wel even toen ik midden in de Ardennen in stortregen terecht kwam. Dat was achteraf gezien onverantwoord hard, maar als je de appeltaart van thuis ruikt, dan stamp je door

Zwaar off-topic trouwens dus deze sluit ik zelf maar :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Loepoog op 21-04-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:17
knirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:01:
[...]

Is eerder gemeld (net even wat terug gezocht en gelezen in dit topic), maar binnen software kunnen ze altijd iets kleins wijzigen, in verleden kreeg je wel eens navigatie in auto op sd kaart en dan bleken er toch kleine verschillen te zijn tussen sd kaart navigatie skoda tov sd kaart navigatie volkswagen en/of seat :?, je moet iets doen om als merk inkomsten te blijven genereren :|.
Ja, die truc wordt ook elders in de industrie toegepast. Zie deze quote van ASML baas bij de NOS vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7yRzxhKsWy7K5PGKIB2C1C95vQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDXOZujYQafRMhVZhqH20ceZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Yes dat doet hij (y)
Heb het in ieder geval voorbij zien komen in één van de reviews. Hij laat zelfs informatie zien betreft drukte bij een Ionity-punt. (Geen idee of dat ook gebeurd bij niet-Ionity oplaadpunten)

[ Voor 7% gewijzigd door Wootism op 21-04-2021 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Wootism schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:10:
Yes dat doet hij (y)
Heb het in ieder geval voorbij zien komen in één van de reviews. Hij laat zelfs informatie zien betreft drukte bij een Ionity-punt. (Geen idee of dat ook gebeurd bij niet-Ionity oplaadpunten)
Dat laatste is interessant, kan het zijn dat gebruik ionity netwerk bij optie 100/125kw inhoudt dat drukte wordt getoond en als je snellaad optie niet hebt of abonnement periode is afgelopen dit niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jdbiggelaa schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:09:
Ja, die truc wordt ook elders in de industrie toegepast. Zie deze quote van ASML baas bij de NOS vandaag:
[Afbeelding]
Jammer dat het nog steeds het geval is ;(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:40
Robin2506 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:03:
[Afbeelding]

ik krijg mijn Enyaq volgende week :)

nu ga ik in juli naar Spanje Alicante.
hoe betrouwbaar is volgens jullie de anwb route planner ?
dit is voor mij de eerste elektrische auto en het is best een risico als er 1 laadpaal mist
Ik zou hem eens door A Better Routeplanner heen halen. Die lijkt mij een stuk betrouwbaarder.

Vandaag bericht dat mijn Enyaq inmiddels geproduceerd is, toch anderhalve week eerder dan gepland weer :)

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Zo net de auto opgehaald bij Ames.
Ik was de eerste die hem heeft opgehaald.

En wat leuk op de snelweg zegt die travel assist en rijd autonoom leuke verassing op de 60.

Bedankt Ames 😀😀👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNGJzwePhbY1jDBTlsU9Zz2AAkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5VHLgxTSZCqOP0mrpitTbVgn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bcm2jTi7pFfO2LzzQXst6BBbY4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABmK4CT5H6TIHO7iFXEzqHOr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door mibkiller op 21-04-2021 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:46
mibkiller schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:26:

En wat leuk op de snelweg zegt die travel assist en rijd autonoom leuke verassing op de 60.

Bedankt Ames 😀😀👍

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! En dan ben jij meteen de gelukkige om antwoorden te geven op alle vragen🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

Bedankt Ames 😀😀👍
Van harte en succes met beantwoorden van alle vragen van mede members :D.

Edit: je noemt travel assist, maar jij had toch geen assistentie plus genomen?

[ Voor 9% gewijzigd door knirrebir op 21-04-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet1978
  • Laatst online: 01-05-2021

Bedankt Ames 😀😀👍

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk! Ik ben deze begin van de week ook al wezen bewonderen bij Ames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:43

Bedankt Ames 😀😀👍

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf hoor, de uiteindelijke winnaar die hem als eerste heeft! We kijken uit naar al je ervaringen en verhalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairplay92

Bedankt Ames 😀😀👍

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Congrats MibKiller en idd succes met al het reviewen, het schrijfwerk, video-editing en .... *O* oOo *O* oOo ...... ;) Alles voor het forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-10 22:55
@mibkiller misschien een live uitzending waar wij de vragen kunnen stellen :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BramSchoon
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-09-2021
Ok, kenteken is L758DG. Nu snel verzekeren en vanmiddag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Gefeliciteerd!! First!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Nu jij nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik word als het goed is vandaag nog gebeld om de planning door te nemen..... maar dat terugbel verzoek zal nog wel in productie zijn en door problemen met de chips naar achter worden geschoven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog

Bedankt Ames 😀😀👍

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk hem shinen. Klasse man 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024

Bedankt Ames 😀😀👍
Gefeliciteerd _/-\o_

En idd mooi cadeautje dat je blijkbaar travel assist er gratis bij hebt gekregen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mibkiller
knirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:28:
[...]

Van harte en succes met beantwoorden van alle vragen van mede members :D.

Edit: je noemt travel assist, maar jij had toch geen assistentie plus genomen?
Dat klopt en toch werkt het ;) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
mibkiller schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:56:
[...]

Kijk dat zijn mooie berichten. hier ook een 60 besteld met assistentie (maar geen plus) :)
Hopelijk krijg iedereen dan gratis TA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
mibkiller schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:56:
[...]

Snel de OTA uitzetten voordat ze erachter komen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Thiazzz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:47:
Ik heb microsoft teams al klaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
Jasperzzz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:56:
[...]

Kijk dat zijn mooie berichten. hier ook een 60 besteld met assistentie (maar geen plus) :)
Dan voorzie ik een gesprekje met de dealer ontstaan waarom ik dan €300 extra heb betaald. Maar idd geen slapende honden wakker maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Duncan78 op 21-04-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Moet niet gekker worden, hopelijk hebben meer dit geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Thiazzz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:47:
Dit is ook een goeie :Y :Y :Y . Onder het genot van een :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Duncan78 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:00:
[...]

Dan voorzie ik een gesprekje met de dealer ontstaan waarom ik dan €300 extra heb betaald
Predictive Cruise Control dan waarschijnlijk. Of werkt dat ook bij jou @mibkiller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Jasperzzz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:56:
[...]

Nou zeg dat! Ik zal net te balen van het feit dat ik die optie heb gemist en te zoeken of ik hem software matig kon upgraden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
vinom schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:01:
[...]

Predictive Cruise Control dan waarschijnlijk. Of werkt dat ook bij jou @mibkiller ?
Zat dat niet al reeds in het standaard assistentie pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
sPENKMAN schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:01:
[...]

Nou zeg dat! Ik zal net te balen van het feit dat ik die optie heb gemist en te zoeken of ik hem software matig kon upgraden :o
Jij haalt hem toch ook vandaag op? dan weten we het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Duncan78 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:05:
[...]

Jij haalt hem toch ook vandaag op? dan weten we het meteen.
Nee, ik moet nog 8 dagen geduld hebben helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Duncan78 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:03:
[...]

Zat dat niet al reeds in het standaard assistentie pakket?
Dat is Adaptive Cruise Control als het goed is. Predictive is geavanceerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Duncan78 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:00:
[...]

Dan voorzie ik een gesprekje met de dealer ontstaan waarom ik dan €300 extra heb betaald. Maar idd geen slapende honden wakker maken :)
Je kan het verder ook nergens aan kiezen als alleen op het stuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
vinom schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:15:
[...]

Dat is Adaptive Cruise Control als het goed is. Predictive is geavanceerder.
Hij past snelheid aan en geeft rotonde weer zonder route en remt af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
mibkiller schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:29:
[...]

Hij past snelheid aan en geeft rotonde weer zonder route en remt af
Mooi, dan heb je gewoon alle functies :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
sPENKMAN schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:01:
Toch alle schijn van dat verschil assistentie en assistentie plus alleen software matig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
BramSchoon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:47:
Wie bedoel je is niet van mij dit kenteken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:58:
Snel de OTA uitzetten voordat ze erachter komen >:)
Of dat het tijdelijk geactiveerd is en over aantal weken melding komt 'wilt u nog gebruik blijven maken van deze dienst (travel assist) dan graag het volgende bedrag overmaken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mibkiller schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:32:
Wie bedoel je is niet van mij dit kenteken
Denk dat het gaat om zijn kenteken, die heeft hij nu dus kan verzekering geregeld worden en als het meezit vanmiddag halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Laatst online: 20-05 12:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zV9yo2ebkIhz3PZV0y3FT6XJyG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IiZjbNDU62iN5P1Ts3Eq65dh.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij de configuratiesamenvatting van Leaseplan met daarin de "ongevraagde en niet gemelde" prijsindicatie van €700,-. Heb een vraag hierover bij de LM neergelegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mibkiller
De app komt pas volgende week het koelen beschikbaar nu alleen kan je laden zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
PeMo1965 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:36:
Hierbij de configuratiesamenvatting van Leaseplan met daarin de "ongevraagde en niet gemelde" prijsindicatie van €700,-. Heb een vraag hierover bij de LM neergelegd.
Is prijsverhoging voor modeljaar 2022, is hier eerder voorbij gekomen, wat er anders is aan modeljaar 2022 en wat je voor € 700 krijgt nog niet bekend.
Zoals het eruit ziet krijg jij geen modeljaar 2021 meer maar modeljaar 2022 met hogere prijs.
Kan bij leasemaatschappij neerleggen of ze ergens modeljaar 2021 kunnen vinden waar zelfde configuratie mogelijk is of je gaat zelf dealers benaderen.

[ Voor 12% gewijzigd door knirrebir op 21-04-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@knirrebir

Puur taaltechnisch gezien ga je niets extras krijgen. Prijsindexatie is chique woord voor inflatiecorrectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@PeMo1965

Er staat geen indicatie, maar indexatie. Dus inflatiecorrectie. Je krijgt hetzelfde, alleen iets duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
En toch zou ik het vreemd vinden. Zo snel al een prijsverhoging, terwijl de auto pas net officieel uit is. Ik meen mij te herinneren dat de dealer mij vertelde dat de prijs voor dit jaar gelijk zou blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
jeroenkb schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:09:
@knirrebir

Puur taaltechnisch gezien ga je niets extras krijgen. Prijsindexatie is chique woord voor inflatiecorrectie
Ah, te snel gelezen, spijtig voor diegenen waar het van toepassing is, was eerder door member gemeld dat 2021 geen prijsverhoging zou komen, maar volgens mij ook door member(s) gemeld eerdere leveringen 2021 modellen, dus uitlevering eerder klaar dan 2021, 2022 modellen ook eerdere levering net als prijsverhoging :|.

Edit: @vinom je was me net voor, maar melding geen prijsverhoging 2021 was jij.

[ Voor 7% gewijzigd door knirrebir op 21-04-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@vinom Zei mijn dealer ook. Anderzijds heeft Skoda dacht ik twee prijsaanpassingsmomenten.

of zijn de chips zo duur geworden dat ze wel moeten ;)

[ Voor 24% gewijzigd door jeroenkb op 21-04-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 08:09
Ik had nog even contact met mijn dealer Wittebrug in De lier:

Aangegeven dat ik het volgende zou willen, zijn antwoord staat er achter.
- IV eraf ( Mag helaas niet ivm elektrisch voortuig en hulpdiensten)
- Enyaq eraf (Regel ik)
- 60 eraf ( regel ik)
- SKODA ZWART Kan helaas nog niet besteld worden. Kan later ook nog.

Toen gelijk even terug gemaild over IV:
- IV heeft niks te maken met elektrisch voortuig te maken. Het betekend Innovatief voertuig. Op jou verantwoording kan ik het eraf halen. Wil jij dit per mail even bevestigen aan mij?

Ik heb nog even zitten googelen maar kan echt nergens vinden dat IV verplicht is.
Hebben hier nog meer mensen een studie van gemaakt?
Ik heb nu aangeven dat ze het eraf mogen halen maar ik heb geen zin in een boete later..

En dan SKODA in het zwart kan later besteld worden? Zijn er mensen die het nu al bevestigd hebben gekregen? Of krijgen jullie ook te horen dat het pas later kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
jdenijs schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:21:

- Enyaq eraf (Regel ik)
- 60 eraf ( regel ik)

- IV heeft niks te maken met elektrisch voortuig te maken. Het betekend Innovatief voertuig. Op jou verantwoording kan ik het eraf halen. Wil jij dit per mail even bevestigen aan mij?

Ik heb nog even zitten googelen maar kan echt nergens vinden dat IV verplicht is.
Ik heb nu aangeven dat ze het eraf mogen halen maar ik heb geen zin in een boete later..

En dan SKODA in het zwart kan later besteld worden? Zijn er mensen die het nu al bevestigd hebben gekregen? Of krijgen jullie ook te horen dat het pas later kan?
Beredeneer het eens andersom. Op welke electrische auto's staat nog meer de toevoeging IV?

Ps. waar zou IV volgens de brave man dan voor moeten staan zodat de hulpdiensten meteen weten dat het geen brandstofauto is...Ilectric Vehicle?..... _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Loepoog op 21-04-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@jdenijs

Zou me echt geen zorgen maken. Heb ook uitgebreid gezocht. Niets gevonden.

En anders zou het internet voel staan met verhalen over boetes bij Tesla, Jaguar etctec. hebben ook geen Iv op de auto staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
knirrebir schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:17:
[...]

Ah, te snel gelezen, spijtig voor diegenen waar het van toepassing is, was eerder door member gemeld dat 2021 geen prijsverhoging zou komen, maar volgens mij ook door member(s) gemeld eerdere leveringen 2021 modellen, dus uitlevering eerder klaar dan 2021, 2022 modellen ook eerdere levering net als prijsverhoging :|.

Edit: @vinom je was me net voor, maar melding geen prijsverhoging 2021 was jij.
Stel dat het wel zo is, had ik achteraf gezien heel wat geld kunnen besparen als ik SSS zou laten vallen, en Assistentie Plus om laat zetten naar normale Assistentie als blijkt dat er geen verschil in zit. 590+700+300 = a lot of money :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
BramSchoon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:47:
Dan kom ik heel dicht bij je in de buurt met L-767-DG :*)
We zullen elkaar vast nog wel zien rijden in Tiel 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickss
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-06 13:07

- Enyaq eraf (Regel ik)
- 60 eraf ( regel ik)

Skoda letters achterop zijn gewoon beschikbaar want die zijn gelijk aan die van de kodiaq. Alleen het logo voorop is niet 1 op 1 uitwisselbaar dus daar zou je op moeten wachten.

Verder hier de dealer niet gehoord over wat er wel en niet af mag. Gewoon de vraag wat moet dr allemaal af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 20:05

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Ik ben ook wel benieuwd of er nu standaard toch een eenvoudige granny lader bij de auto zit

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:44

- Enyaq eraf (Regel ik)
- 60 eraf ( regel ik)

Korte studie gedaan. iV is niet verplicht, is een type aanduiding van Skoda zelf. Enige wat ik kan vinden in wat officiële documenten is het volgende;

"Elektrische productieauto s worden opgenomen in een Crash Recovery System (CRS) dat is gekoppeld aan het kentekenregister van de RDW. In het CRS staat de brandstofsoort van auto s vermeld en daarmee kunnen af fabriek afgeleverde elektrische auto s als elektrisch worden herkend. Bij het intypen van een kenteken verschijnt informatie over hoe brandweerlieden een elektrische auto na een ongeluk het beste kunnen benaderen, waar ze wel en niet in de auto mogen knippen of hoe ze een vuur moeten doven."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-10 14:37
goetfoud schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:52:
Net van dealer vernomen, vanmiddag ga ik de auto ophalen, dat skoda connect nog niet werkt.
Zou snel volgen.....
Dat is goed fout :) Ikben benieuwd. Veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:36
Loepoog schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:23:
[...]

Beredeneer het eens andersom. Op welke electrische auto's staat nog meer de toevoeging IV?

Ps. waar zou IV volgens de brave man dan voor moeten staan zodat de hulpdiensten meteen weten dat het geen brandstofauto is...Ilectric Vehicle?..... _/-\o_
Check pagina twee van dit document eens. Misschien is dat de reden.
Enyaq & IV worden hier aangegeven als 'identification' voor hulpdiensten

https://www.skoda-auto.co...94-4c5a-a0e4-d17566269e6d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik heb gisteren nog nagevraagd bij mijn dealer omtrent IV aanduiding en daar gaven ze aan dat dit geen probleem was en dat ze dit zouden verwijderen.

Verbaast me niets overigens, wij als Tweakers weten toch meer dan alle dealers bij elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
vinom schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:31:
Stel dat het wel zo is, had ik achteraf gezien heel wat geld kunnen besparen als ik SSS zou laten vallen, en Assistentie Plus om laat zetten naar normale Assistentie als blijkt dat er geen verschil in zit. 590+700+300 = a lot of money :9
Helemaal eens, ik denk dat er met jou meerdere aan het rekenen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
RandomNick schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:41:
[...]

Check pagina twee van dit document eens. Misschien is dat de reden.
Enyaq & IV worden hier aangegeven als 'identification' voor hulpdiensten

https://www.skoda-auto.co...94-4c5a-a0e4-d17566269e6d
Dat van de identificatie/ typeaanduiding zie ik terug in dat document. Dat het dient voor de hulpdiensten zal ik wel overheen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Loepoog schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:46:
1. Wat is de maximale breedtemaat van 1 telefoonvakje? Komt nauw schijnbaar dus MM zijn gewenst
Kwam hem net weer tegen. Vanaf 14:08.
Precies de breedte van een iPhone 12 Pro.
Dus 71,5mm breed

[ Voor 19% gewijzigd door Wootism op 21-04-2021 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:36
Loepoog schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:50:
[...]

Dat van de identificatie/ typeaanduiding zie ik terug in dat document. Dat het dient voor de hulpdiensten zal ik wel overheen lezen.
Het document is specifiek bedoeld voor hulpdiensten (rescue data sheet)
https://www.skoda-auto.com/services/rescue-enyaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
RandomNick schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:53:
[...]

Het document is specifiek bedoeld voor hulpdiensten (rescue data sheet)
https://www.skoda-auto.com/services/rescue-enyaq
Ok, maar dan mag Enyaq er ook niet vanaf. Dat is immers ook omcirkeld.

Niets ten nadelen van jouw speurwerk (goed gevonden), maar ik vind het wel prima zo. Dealer vraagt er niet na en ik kan me in het geval van een noodsituatie niet voorstellen dat ze de klapper erbij pakken en dit eerst gaan opzoeken. Dat zoiets gekoppeld is aan het kenteken, lijkt me een stuk efficienter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 10:15

Bozznl

GT: The Bozzz88

Dan past mijn S21 Ultra dus ook niet van (75,6 mm zonder hoesje).
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Er is dan nog steeds een groot verschil tussen wat Skoda doet en wat wettelijk moet.

Past dus wat mij betreft bij: Simply Clever. Maar geen verplichting.

Denk ook niet dat de brandweer afgaat op die letters, maar toch echt via kenteken de check doet zoals hier boven geschreven (volgens mij uit handboek Brandweer: daar had ik ook zoiets gelezen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
Škoda Enyaq iV: Incoming orders “significantly higher than expected
Škoda has been taking orders for its second electric car since the end of last year Enyaq iV at. The SUV is the brand’s first model to be based on the modular electric drive kit (MEB) from the parent company Volkswagen. The Enyaq iV is being received better than management had hoped.

“The incoming orders are much higher than we expected. We currently have well over 20,000 pre-orders, ”said company boss Thomas Schäfer in an interview with Autobild.de. He pointed out that previous customers had ordered the electric car blindly – “that is, without having seen or driven it live”. Škoda had planned to be able to build 350 vehicles a day at its headquarters in Mladá Boleslav – now they are increasing to 500 units per day as quickly as possible.

Bron: https://www.archyde.com/e...tly-higher-than-expected/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:58:
Ok, maar dan mag Enyaq er ook niet vanaf. Dat is immers ook omcirkeld.

Niets ten nadelen van jouw speurwerk (goed gevonden), maar ik vind het wel prima zo. Dealer vraagt er niet na en ik kan me in het geval van een noodsituatie niet voorstellen dat ze de klapper erbij pakken en dit eerst gaan opzoeken. Dat zoiets gekoppeld is aan het kenteken, lijkt me een stuk efficiënter.
Helemaal eens, link laat aantal landen zien (zijn benoemd), Nederland niet.
Heb idee dat Nederland i.p.v. sheet aanhouden heeft gekozen voor koppelen aan kenteken en begrijpelijke keuze, zeker als je ziet wat er in wereld van auto tuning aan badges en type aanduidingen eraf gehaald wordt en niet meer terugkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Miljaarde, ik zit zonder hoesje al op 74,1mm en met op 79mm.
Skoda, dit is dus niet clever.....die koelkasten worden steeds groter. Vooral als je er eentje met draadloos laden hebt.
Dus hup een ander matje zonder tussenschot graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
vinom schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:03:
[...]

Škoda has been taking orders for its second electric car since the end of last year Enyaq iV at. The SUV is the brand’s first model to be based on the modular electric drive kit (MEB) from the parent company Volkswagen. The Enyaq iV is being received better than management had hoped.

“The incoming orders are much higher than we expected. We currently have well over 20,000 pre-orders, ”said company boss Thomas Schäfer in an interview with Autobild.de. He pointed out that previous customers had ordered the electric car blindly – “that is, without having seen or driven it live”. Škoda had planned to be able to build 350 vehicles a day at its headquarters in Mladá Boleslav – now they are increasing to 500 units per day as quickly as possible.

Bron: https://www.archyde.com/e...tly-higher-than-expected/
Duidelijk artikel, maar het succes is blijkbaar dus onverwacht en daardoor waarschijnlijk ook hun supply chain die hierdoor verkeerd is ingeschat. En uiteindelijk mag iedereen opschalen (mits chip technisch of andere leveranciers dit aan kunnen).

Maar 500 units per dag is toch wel serieus. Zou dus 10.000 stuks in 1 maand kunnen zijn als ze een 5 daagse werkweek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-08-2022
Bozznl schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:59:
[...]

;(
Waarom zo'n grote smartphone als je hem kunt koppelen aan een 13inch in de Enyaq? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Bozznl schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:59:
[...]

;(
Ik denk dat er dan veel van die Samsung plus apparaten niet gaan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
Wicked-Game schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:13:
[...]

Duidelijk artikel, maar het succes is blijkbaar dus onverwacht en daardoor waarschijnlijk ook hun supply chain die hierdoor verkeerd is ingeschat. En uiteindelijk mag iedereen opschalen (mits chip technisch of andere leveranciers dit aan kunnen).

Maar 500 units per dag is toch wel serieus. Zou dus 10.000 stuks in 1 maand kunnen zijn als ze een 5 daagse werkweek hebben.
Ik neem aan dat de productielijn volcontinu door draait, waarvan de Enyaq 1 van de modellen is naast ook de Superb bijv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

Pas1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:16:
[...]

Waarom zo'n grote smartphone als je hem kunt koppelen aan een 13inch in de Enyaq? 8)7
Hohoho ik zit straks niet 24/7 in me Enyaq heh. Op de eerste weken na dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

Loepoog schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:07:
[...]

Miljaarde, ik zit zonder hoesje al op 74,1mm en met op 79mm.
Skoda, dit is dus niet clever.....die koelkasten worden steeds groter. Vooral als je er eentje met draadloos laden hebt.
Dus hup een ander matje zonder tussenschot graag
Goed idee :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
[...]

Zolang onze Enyaq nog geen Netflix doorlaat, gebruik ik de eigen televisie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
Waar blijven de foto’s😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
Inderdaad.... je zou toch wel verwachten dat iedereen nu wel aan de laadpaal staat na hun eerste pret kilometers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
[...]

Wat moet je met een 13 inch 'dood' scherm? De status van je auto eindeloos bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:44
Foto's?? Ik wil filmpjes!

Ik vraag mij nu af of mijn eerder gemaakte filmpjes en foto's van de test rit nu wel geplaatst mag worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl

Bozznl

Wicked-Game schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:37:
[...]

Inderdaad.... je zou toch wel verwachten dat iedereen nu wel aan de laadpaal staat na hun eerste pret kilometers :+
Geef ze even de tijd. Ze zijn wss die auto's ff flink aan het 'ontgroenen' met al die Laura's en Anna's.

Wel schone wagens op de foto's plz.

Pagina: 1 ... 87 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2