Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.261 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Bedankt, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Misschien de vraag erbij zetten, door alle quotes staat vraag er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
mibkiller schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:59:
Ik zie in het instructie boekje weer verschil met elektrische kofferklep met virtuele pedal en zonder.

En dat als je kessy heb de kofferbak met de sleutel kan openen.
Heb ik in verleden uitgezocht en dacht ik dat ook, maar bleek toch niet.
Zal de post nog even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
knirrebir schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:06:
[...]

Heb ik in verleden uitgezocht en dacht ik dat ook, maar bleek toch niet.
Zal de post nog even zoeken.
We weten het binnen kort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
knirrebir schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:49:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ciLkY1kXFXqO-PRxdxuxHmkINSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HdLxb9HlfQFEJ5XLsxWXKafV.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_0bXySMkWbad0xfg9HB-4mUy7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLBBwBvROakIpvlxrd69bvGA.jpg?f=fotoalbum_large

er staat bij achterklep bedienen met knop op sleutel alleen bij sleutelloos systeem en KESSY is sleutelloos systeem

hier ga ik vanuit, maar of de praktijk ook zo wordt weet je pas als je de auto geleverd hebt gekregen .... helaas
Dit was de post, alleen bleek mijn interpretatie niet juist, zie ook keuzepakket op site skoda model enyaq en prijslijst; geeft aan elektrische klep bij comfort plus.
Als je zoekterm kessy gebruikt krijg je ook de benodigde info (gelukkig maar 3 pagina's) en mede members die navraag hadden gedaan bij dealer en bij pakket comfort geen elektrische achterklep (ondanks dat instructieboekje anders te interpreteren is) en wel elektrische klep (en virtual pedal) bij pakket comfort plus.

[ Voor 11% gewijzigd door knirrebir op 04-04-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:54
knirrebir schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:25:
[...]

Dit was de post, alleen bleek mijn interpretatie niet juist, zie ook keuzepakket op site skoda model enyaq en prijslijst; geeft aan elektrische klep bij comfort plus.
Als je zoekterm kessy gebruikt krijg je ook de benodigde info (gelukkig maar 3 pagina's) en mede members die navraag hadden gedaan bij dealer en bij pakket comfort geen elektrische achterklep (ondanks dat instructieboekje anders te interpreteren is) en wel elektrische klep (en virtual pedal) bij pakket comfort plus.
Het zal in de perceptie van het woord openen zitten. Ontgrenden is niet hetzelfde openen en dat is weer niet hetzelfde als liften.
Ontgrendelen = niet meer op slot
Openen = wrs de achterklep een klein stukje openen zodat je deze zonder op een knop te drukken, verder omhoog kunt doen
Liften = achterklep volledig open naar de vooraf ingestelde stand

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roy000
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-07-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6YJWVfO8JjGJXZR9a6xtfqWU5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jd9SS92I2pa0rDp6Fbz9zbri.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWLd-rDaT5EEYZML2MABJP0kJD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5VxP9JdALQpP84VXzsBORjF.jpg?f=fotoalbum_large

Goedemiddag,

Lees al een tijdje af en toe mee en ook besloten om een profiel aan te maken.

Ik heb eind oktober definitief besteld:
Skoda Enyaq iv80
- Race Blue metallic
- Vega 20 inch
- sportonderstel
- Comfort
- Klimaat
- Infotainment
- Assistentie
- 125kwh oplaadmogelijkheid
- Loft standaard interieur

Verwachte levertijd was lange tijd week 26 maar afgelopen week contact met de dealer en auto bleek al op transport te staan. 2 dagen later filmpje ontvangen dat auto al binnen was. Gisteren alvast snel kijkje genomen. Enorm gaaf, heel blij met m’n keuze! 🤗

Aflevering zal week 17 worden, week van 26 april. 20 april is de officiële introductie en 21 april mogen de demo auto’s op kenteken. Direct hierna de eerste klantauto’s wat ik begreep.

Ga nog wel een aantal zaken zwart wrappen. De grill omlijsting ga ik mee beginnen.

Nog even geduld dus!☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
Roy000 schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:42:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Goedemiddag,

Lees al een tijdje af en toe mee en ook besloten om een profiel aan te maken.

Ik heb eind oktober definitief besteld:
Skoda Enyaq iv80
- Race Blue metallic
- Vega 20 inch
- sportonderstel
- Comfort
- Klimaat
- Infotainment
- Assistentie
- 125kwh oplaadmogelijkheid
- Loft standaard interieur

Verwachte levertijd was lange tijd week 26 maar afgelopen week contact met de dealer en auto bleek al op transport te staan. 2 dagen later filmpje ontvangen dat auto al binnen was. Gisteren alvast snel kijkje genomen. Enorm gaaf, heel blij met m’n keuze! 🤗

Aflevering zal week 17 worden, week van 26 april. 20 april is de officiële introductie en 21 april mogen de demo auto’s op kenteken. Direct hierna de eerste klantauto’s wat ik begreep.

Ga nog wel een aantal zaken zwart wrappen. De grill omlijsting ga ik mee beginnen.

Nog even geduld dus!☺️
erg gaaf ! Die kleur staat wel heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
En weer een nieuw filmpje. Suite zwart zoals ik hem heb besteld 😎

De 0-100 test gaat in minder dan 8 seconden.
Leuk!

YouTube: Skoda Enyaq iV 80 (150 kW) POV Test Drive + Acceleration 0-100 km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Loepoog schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:31:

Het zal in de perceptie van het woord openen zitten. Ontgrenden is niet hetzelfde openen en dat is weer niet hetzelfde als liften.
Ontgrendelen = niet meer op slot
Openen = wrs de achterklep een klein stukje openen zodat je deze zonder op een knop te drukken, verder omhoog kunt doen
Liften = achterklep volledig open naar de vooraf ingestelde stand
Kan zeker in perceptie zitten van woord openen, daarom ben ik benieuwd als er reviews komen wat qua openen/ontgrendelen standaard mogelijk is, wat bij pakket comfort en wat bij comfort plus.
Wel bekend is dat als je elektrische klep hebt de veren dikker zijn dan wanneer je geen elektrische klep hebt en in carrosserie is opening aanwezig, heb je elektrische klep dan gaat daar kabel in en anders zit er rubber dop op; in verschillende filmpjes is dat wel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:13

rammes

koekebakker 1e klas

mibkiller schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:59:
Ik zie in het instructie boekje weer verschil met elektrische kofferklep met virtuele pedal en zonder.

En dat als je kessy heb de kofferbak met de sleutel kan openen.
dat zou wel erg gaaf zijn!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
rammes schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:35:
[...]

dat zou wel erg gaaf zijn!
Dit kan ik al bevestigen. Want dat heb ik al geprobeerd😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Robbie8454 schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:51:
[...]

vertel wat?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 18:53
Robbie8454 schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:51:
[...]

Met het comfort plus pakket dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
goetfoud schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:57:
[...]

Met het comfort plus pakket dus
Dus op de sleutel kan je de kofferbak niet ontgrendelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
mibkiller schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:12:
[...]

Dus op de sleutel kan je de kofferbak niet ontgrendelen
Jawel, maar niet volledig openen als je geen comfort plus hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Vond het destijds bij mijn Audi ook super vaag. Nu kan ik de klep openen en sluiten met; de knop op de kofferbak, de virtual pedal, de sleutel en de knop in voordeur😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Als ik het goed lees dan heeft comfort alleen het ontgrendelen en vergrendelen en plus de virtual pedal en Dan dus ook te openen via de sleutel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astalpinartin81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04-2021
rammes schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:08:
[...]

als je het transport pakket hebt dan kun je dat ding in een speciaal vak plaatsen, heb je dat niet dan is er geen apart opberg vak
Wat is je bron? Als je deze video bekijkt lijkt die mogelijkheid niet te bestaan:

YouTube: Skoda ENYAQ iV | Der Instadriver Test des SUV Kombi Alleskönner

Vanaf minuut 10:34 wordt de koffer besproken.

[ Voor 5% gewijzigd door astalpinartin81 op 04-04-2021 22:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JANO_
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
astalpinartin81 schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:11:
[...]

Wat is je bron? Als je deze video bekijkt lijkt die mogelijkheid niet te bestaan:

YouTube: Skoda ENYAQ iV | Der Instadriver Test des SUV Kombi Alleskönner

Vanaf minuut 10:34 wordt de koffer besproken.
Hier kan je het goed zien dat je de hoedenplank kan opbergen ivm transport pakket.
Even kijken op 4:05 min

YouTube: New 2021 ŠKODA ENYAQ iV - Premium Electric SUV Interior & Exterior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Goed nieuws:
“Tsjechië is een van de meest atheïstische landen ter wereld. Meer dan de helft van de bevolking hangt geen geloof aan. De grootste kerk is de Rooms-Katholieke Kerk, waartoe minder dan 30% van de bevolking rekent. Er zijn een aantal protestantse kerken, waaronder die van de Tsjechische Broeders.”
Dan werken ze vast door met Pasen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Zijn ook reviewers waar jullie echt op zitten te wachten? Zelf vind ik de reviews van autogefuhl erg goed. Ik vind beste man altijd erg eerlijk en vooral redelijk. Draaft alleen soms een beetje door over gerecyclede materialen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:46
Robbie8454 schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:31:
Zijn ook reviewers waar jullie echt op zitten te wachten? Zelf vind ik de reviews van autogefuhl erg goed. Ik vind beste man altijd erg eerlijk en vooral redelijk. Draaft alleen soms een beetje door over gerecyclede materialen.
Ja, Autogefühl, herkenbaar, maar ook erg gladjes. Ik ben zelf erg fan van Björn Nyland. Hij is net als ik van de soort ‘meten is weten’. Verder vind ik Robert van Fully Charged altijd buitengewoon amusant!! :)
Tenslotte vind ik Nextmove.de een heel goede en onafhankelijke bron van info over EV’s.

[ Voor 7% gewijzigd door jdbiggelaa op 05-04-2021 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
Thiazzz schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:55:
[...]

Akoestische vooruit zit niet in het comfortpakket.
enkel links en rechts voor hebben geluidsdemping.
frankdaan schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:03:
[...]

Lijkt me sterk, waar heb je dat gelezen?
Bij deze wat meer informatie over de diverse ruiten: https://skodaforum.eu/top...findComment&comment=94143

Zover ik kan zien is er echt verschil. De voorruit lijkt identiek (alleen afhankelijk van functionele opties), de zijruiten voorin zijn er dus inderdaad in gewone uitvoering en in geluiddempende versie.

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
Net weer even wezen buurten bij de dealer.😁
Mijn auto is geboren en zal binnen 2 weken er wel zijn dacht hij.
Ik heb gelijk nog eens gekeken naar een puntje van lang geleden. De mattenset. In de lounge zwart leer uitvoering zitten mooie mattenset met een biesje. In een normale uitvoering kijken de matten wel iets goedkoper. Klep kan in de comfort plus met sleutel en VP geopend worden. Zonder alleen handmatig waarbij je de klep omhoog moet brengen met de hand. De dunne gasveren.

Er komt binnenkort ook een prijslijst met velgensets als aanbieding.

[ Voor 7% gewijzigd door Neeler op 05-04-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Vond het trouwens wel bijzonder dat ik het idee had dat mijn auto veel stiller was dan de ID4. Met een Db meter kwamen beide echter niet boven de 64db. Dit was bij aardig wat zijdelingse wind. Denk dat ik me heb vergist omdat je verder dus echt niks hoort. Opvallend vond ik wel dat de Id4 bij lage snelheid wel meer geluid doorliet van de banden op klinkers. Beide hebben overigens banden maat 255x40 dacht ik...

[ Voor 7% gewijzigd door Robbie8454 op 05-04-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
pc-freakz schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:10:

Bij deze wat meer informatie over de diverse ruiten: https://skodaforum.eu/top...findComment&comment=94143

Zover ik kan zien is er echt verschil. De voorruit lijkt identiek (alleen afhankelijk van functionele opties), de zijruiten voorin zijn er dus inderdaad in gewone uitvoering en in geluiddempende versie.
Dank voor uitzoeken en verduidelijken, hopelijk komt er ergens duidelijkheid of 60 en 80 inderdaad andere voorruit hebben mbt akoestiek zoals @Robbie8454 aangaf of niet.
Wat jij aangeeft is er verschil qua voorruit alleen bepaald door gekozen opties, maar kan zijn dat agv opties er ook iets anders wordt gedaan waardoor akoestiek voorruit wijzigt, anderzijds ligt het eraan hoe vraag aan fabriek wordt gesteld; 'zijn er verschillende voorruiten' of 'heeft 60 andere voorruit dan 80 en zo ja wat is verschil'.
Gezien wat er bekend is ga ik er vanuit dat het bij 60 en 80 binnen stil genoeg is en weinig te horen is van buiten geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-09 11:16
knirrebir schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:35:
[...]

Dank voor uitzoeken en verduidelijken, hopelijk komt er ergens duidelijkheid of 60 en 80 inderdaad andere voorruit hebben mbt akoestiek zoals @Robbie8454 aangaf of niet.
Wat jij aangeeft is er verschil qua voorruit alleen bepaald door gekozen opties, maar kan zijn dat agv opties er ook iets anders wordt gedaan waardoor akoestiek voorruit wijzigt, anderzijds ligt het eraan hoe vraag aan fabriek wordt gesteld; 'zijn er verschillende voorruiten' of 'heeft 60 andere voorruit dan 80 en zo ja wat is verschil'.
Gezien wat er bekend is ga ik er vanuit dat het bij 60 en 80 binnen stil genoeg is en weinig te horen is van buiten geluiden.
Ik heb onlangs een offerte opgevraagd bij een Belgische dealer. Daar staat als onderdeel van de Comfort optie (Convenience heet het daar), dat de zijruiten vóór van geluiddemping zijn voorzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JANO_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XENycs8OSjtXa2QkoHiGn-hVkGI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OGx1xNmd0jWXjXIzMkHbtKnC.png?f=user_large

Nou kan je dus geen HUB meer kiezen als je geen eco suite of suite interieur style kiest.
Hopelijk wordt mijn auto wel nog gewoon geleverd met Lounge en HUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
_JANO_ schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:17:
[Afbeelding]

Nou kan je dus geen HUB meer kiezen als je geen eco suite of suite interieur style kiest.
Chips tekort?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JANO_
Ik ben bang van wel......
Toevallig nou zaterdag contact gehad met de dealer en die heeft mij er niets over gezegd.
Vertelde me wel dat mijn auto waarschijnlijk eerder komt dan dat gecommuniceerd is via de LM. _/-\o_
Dus dat is even afwachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
_JANO_ schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:17:
[Afbeelding]

Same here.. Ik heb ook de HUD en Lounge.
Hoor helemaal niets qua levering ik heb ook nog SSS. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JANO_
patman070 schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:10:
[...]

Same here.. Ik heb ook de HUD en Lounge.
Hoor helemaal niets qua levering ik heb ook nog SSS. O-)
SSS heb ik niet, maar wel bijna al de andere opties.
Maar Anna mag in Tsjechje blijven :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

zat net te bedenken, dat als je een laadpaal (van je werk hebt) die ook weer kunt gebruiken voor je normale stroomvoorziening (normale stekker aansluiting) of heb ik dat mis. 'T zal niet de bedoeling zijn maar het kan technisch wel

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
rammes schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:12:
zat net te bedenken, dat als je een laadpaal (van je werk hebt) die ook weer kunt gebruiken voor je normale stroomvoorziening (normale stekker aansluiting) of heb ik dat mis. 'T zal niet de bedoeling zijn maar het kan technisch wel
Ik weet niet hoe het hij jou werkt maar bij mij is laadpaal betaald door werkgever. Paal is gewoon aangesloten op mijn meterkast. Ik betaal de stroom en dus en krijg ik maandelijks een vaste vergoeding.
En let wel, het ligt er maar net aan wat voor stroomdeal je hebt of vergoeding toereikend is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

goetfoud schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:22:
[...]

Ik weet niet hoe het hij jou werkt maar bij mij is laadpaal betaald door werkgever. Paal is gewoon aangesloten op mijn meterkast. Ik betaal de stroom en dus en krijg ik maandelijks een vaste vergoeding.
En let wel, het ligt er maar net aan wat voor stroomdeal je hebt of vergoeding toereikend is.....
hier krijg ik elke laadsessie vergoed en terugbetaald op mijn bankrekening.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astalpinartin81
Zaterdag ben ik de Enyaq gaan bekijken bij de dealer. Het is echt een prachtige auto. Ik was wel teleurgesteld over de beperkte kennis van de verkoper. Bvb:
"De snellader zorgt voor slechts een tijdswinst van 8 minuten in vetgelijking met normaal laden."
Ook op volgende vraag gaf hij een vreemd antwoord, vandaar dat ik hem hier even opnieuw stel: kan de airco of de verwarming via de app ingeschakeld worden indien de auto niet aan de lader hangt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhyTea
  • Laatst online: 17-02-2024
Skibox kan blijkbaar ook in Race Blue

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5Iprdpla-ys-LeqOu9MTdtPgXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zv9mL6nvjUg4LenKoG7BerP0.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.facebook.com/...ad/posts/3684471874974708

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Mijn Enyaq heeft alleen de Assist optie en dus geen Travel Assist. Nu zie ik in reviews van de technisch vrijwel gelijke ID.4 kritiek op het ping-pongen van de auto tussen wegmarkeringen. Dat lijkt mij ook heel vervelend. Met Travel Assist rijdt de auto stabiel tussen de strepen.
Weet iemand of Assist achteraf naar Assist Plus kan worden geüpgraded? Het prijsverschil is niet groot (€300), dus extra hardware lijkt niet nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Eerder is door een member van ons forum al een accessoiresbrochure gepost voor het UK.
Inmiddels staat deze zelfde brochure ook op de Tsjechische site.
Zodat de kans groot lijkt dat ook in NL deze accessoires binnenkort verkrijgbaar zijn.
Eindelijk wat meer keus in velgen.

https://www.skoda-auto.cz...f4-4b87-815b-afa526c10461

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:20
jdbiggelaa schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:52:
Mijn Enyaq heeft alleen de Assist optie en dus geen Travel Assist. Nu zie ik in reviews van de technisch vrijwel gelijke ID.4 kritiek op het ping-pongen van de auto tussen wegmarkeringen. Dat lijkt mij ook heel vervelend. Met Travel Assist rijdt de auto stabiel tussen de strepen.
Weet iemand of Assist achteraf naar Assist Plus kan worden geüpgraded? Het prijsverschil is niet groot (€300), dus extra hardware lijkt niet nodig?
Geen idee, ik weet wel dat de Travel Assist met een knop op het stuur (dus hardware) wordt in/uitgeschakeld. Lame* assist staat standaard aan en kan via infotainment worden uitgeschakeld maar staat dus bij een volgende rit wel aan.

*Ik zag het typefoutje, maar ik moest er zelf wel om lachen eigenlijk, dus ik dacht ik laat hem staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-10 07:01
leenderttimmers schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:08:
Eerder is door een member van ons forum al een accessoiresbrochure gepost voor het UK.
Inmiddels staat deze zelfde brochure ook op de Tsjechische site.
Zodat de kans groot lijkt dat ook in NL deze accessoires binnenkort verkrijgbaar zijn.
Eindelijk wat meer keus in velgen.

https://www.skoda-auto.cz...f4-4b87-815b-afa526c10461
Het expresso-apparaat voor tijdens het laden lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
Heeft iemand een idee wat de maximale afmeting van een telefoon mag zijn indien je draadloos wil opladen dmv de phonebox? Heb met de proefrit vergeten te bekijken...

[ Voor 15% gewijzigd door frankdaan op 05-04-2021 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Corleone1979 schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:05:

Ik heb onlangs een offerte opgevraagd bij een Belgische dealer. Daar staat als onderdeel van de Comfort optie (Convenience heet het daar), dat de zijruiten vóór van geluiddemping zijn voorzien.
Klopt en bedankt, duitse en belgische site geven meer info en @Thiazzz had verduidelijking ook gepost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astalpinartin81
frankdaan schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:48:
Heeft iemand een idee wat de maximale afmeting van een telefoon mag zijn indien je draadloos wil opladen dmv de phonebox? Heb met de proefrit vergeten te bekijken...
Ik heb het getest met mijn Samsung S21 (de afmetingen kan je opzoeken). Hij paste er met lederen cover makkelijk in. Zonder cover gaat de s21 plus ook nog lukken denk ik. De s21 ultra gaat net wel of net niet lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@rammes als jij je prive auto aansluit en activeert met kaart van je werkgever kan dat, kan alleen zijn dat werkgever op bepaald moment vind dat je teveel laadt en niet zuinig genoeg rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@astalpinartin81 de meeste dealers worden al verwezen naar dit topic :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:31
Het spuiten of wrappen van dakkoffers is onder auto-liefhebbers niet geheel ongebruikelijk. Staat wel erg mooi over het algemeen, zeker zo'n mooie slanke koffer als op jouw voorbeeld-foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jdbiggelaa schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:52:
Weet niet of dat te maken kan hebben met software versie en dat met software versie 2.1 ping-pong effect minder is, hopelijk geven reviews daar duidelijkheid in en is er dan ook bekend of achteraf upgrade mogelijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
astalpinartin81 schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:24:
Zaterdag ben ik de Enyaq gaan bekijken bij de dealer. Het is echt een prachtige auto. Ik was wel teleurgesteld over de beperkte kennis van de verkoper. Bvb:
"De snellader zorgt voor slechts een tijdswinst van 8 minuten in vetgelijking met normaal laden."
Ook op volgende vraag gaf hij een vreemd antwoord, vandaar dat ik hem hier even opnieuw stel: kan de airco of de verwarming via de app ingeschakeld worden indien de auto niet aan de lader hangt?
Volgens mij kan dat. Vreet echter stroom dus gaat ten koste van de actieradius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:53
frankdaan schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:48:
Een iPhone 12 Pro Max plus lederen hoes is net te groot kan ik uit ervaring vertellen. In elk geval om het mooi te laten passen. Het laadde wel. Zonder hoes past het misschien net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea
  • Laatst online: 17-02-2024
pim89 schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:31:
[...]

Een iPhone 12 Pro Max plus lederen hoes is net te groot kan ik uit ervaring vertellen. In elk geval om het mooi te laten passen. Het laadde wel. Zonder hoes past het misschien net.
Klopt het dat je slechts 1 telefoon wireless kan laden - enkel die aan de linkerkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:54
WhyTea schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:20:
[...]

Klopt het dat je slechts 1 telefoon wireless kan laden - enkel die aan de linkerkant?
Nee. Beide kanten. Dus 2 tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Ik heb dit kunnen testen in de id4. Werkt best goed. Geen idee alleen hoe duidelijk het nog is als je in een drukke stad rijdt. Overigens nog even een opmerking: mijn vriendin ziet weinig diepte en kan bijvoorbeeld geen 3D films zien. Zij werd echt misselijk van het AR. 😅.

In het filmpje schiet de lane Assist wel erg snel en erg vaak aan. Of die man kan echt niet rijden😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Robbie8454 schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:26:
[...]

Ik heb dit kunnen testen in de id4. Werkt best goed. Geen idee alleen hoe duidelijk het nog is als je in een drukke stad rijdt. Overigens nog even een opmerking: mijn vriendin ziet weinig diepte en kan bijvoorbeeld geen 3D films zien. Zij werd echt misselijk van het AR. 😅.

In het filmpje schiet de lane Assist wel erg snel en erg vaak aan. Of die man kan echt niet rijden😕
Ik heb het in de Enyaq mogen testen, echt geweldig.
Echter wel goed instellen op de juiste hoogte.
Super toffe gadget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
goetfoud schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:35:
[...]

Ik heb het in de Enyaq mogen testen, echt geweldig.
Echter wel goed instellen op de juiste hoogte.
Super toffe gadget!
Blijft het op drukke wegen met meerdere afslagen wel overzichtelijk dan? Ik heb t alleen in Arnhem kunnen testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Robbie8454 schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:40:
[...]

Blijft het op drukke wegen met meerdere afslagen wel overzichtelijk dan? Ik heb t alleen in Arnhem kunnen testen
Ik heb een half uur mogen rijden. Vond het rustgevend en overzichtelijk.
Rijbaan assistent zet ik sowieso uit, mega irri vind ik.
Als je iets te dicht bij lijntje zit al melding. Heb ik nu in mijn Renault ook uitstaan.
Maar is natuurlijk voor iedereen anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:21
Ik kan mij voorstellen dat mensen de HUD handig en tof vinden, maar ik vind het niks en lijkt mij eerder afleiden tijdens het rijden. Ik ben dan weer erg fan van travel assist en traffic jam assist :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 10:06
goetfoud schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:49:
[...]

Ik heb een half uur mogen rijden. Vond het rustgevend en overzichtelijk.
Rijbaan assistent zet ik sowieso uit, mega irri vind ik.
Als je iets te dicht bij lijntje zit al melding. Heb ik nu in mijn Renault ook uitstaan.
Maar is natuurlijk voor iedereen anders.
Dat moet je dan wel iedere dag uitzetten, want het gaat namelijk vanzelf weer aan als je de auto opnieuw start.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
vinom schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:25:
Ik kan mij voorstellen dat mensen de HUD handig en tof vinden, maar ik vind het niks en lijkt mij eerder afleiden tijdens het rijden. Ik ben dan weer erg fan van travel assist en traffic jam assist :)
Heb je het ook geprobeerd dan? Ik dacht namelijk hetzelfde, maar het tegendeel bleek waar. Ik dacht het destijds ook met de virtual cockpit, maar kan nu niet meer zonder. Hud vind ik dan nog weer een stap vooruit

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:32
Lees net dat die trein naar NL onderweg is. Dus dat is goed nieuws 😋

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8lB3tXLDhHrxjqcWIsinWQUTHI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u3g1AY3ZgIRCisN7P8dY9v6p.webp?f=fotoalbum_large

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
skai21 schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:30:
[...]

Dat moet je dan wel iedere dag uitzetten, want het gaat namelijk vanzelf weer aan als je de auto opnieuw start.
Als dat zo zou zijn dan moet ik dat inderdaad maar doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yeltz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-07 16:06
Toch wel mooi, die two-tone optie. Wie heeft die besteld? :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
goetfoud schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:57:
[...]

Als dat zo zou zijn dan moet ik dat inderdaad maar doen.
In mijn Kamiq was het ff wennen, maar is een knop op het stuur en het is automatisme nu.
Als ik op alles kleiner dan een 80 weg rijdt, zet ik hem uit. Alles daarboven vind ik aan wel fijn.

Het had heel fijn geweest als ze iets hadden gemaakt waarmee ik het boven xx kmh aan kon laten gaan.
Maar nu na +/- een jaartje kamiq crossen, gaat het geheel vanzelf aan en uit op spiergeheugen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luciano V
  • Laatst online: 22-05-2021
Wie staat er te posten bij Pon 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
skai21 schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:11:
[...]

In mijn Kamiq was het ff wennen, maar is een knop op het stuur en het is automatisme nu.
Als ik op alles kleiner dan een 80 weg rijdt, zet ik hem uit. Alles daarboven vind ik aan wel fijn.

Het had heel fijn geweest als ze iets hadden gemaakt waarmee ik het boven xx kmh aan kon laten gaan.
Maar nu na +/- een jaartje kamiq crossen, gaat het geheel vanzelf aan en uit op spiergeheugen :+
Ik heb hetzelfde in de leenauto waar ik nu in rijdt (ook een Kamiq).

Vooral als je voor het eerst een vernauwing door gaat (bijv. bij het uitrijden van de bebouwde kom) en het stuur trekt je ineens richting de paaltjes en de borden (omdat de lijn wel rechtdoor gaat) wordt je even wakker geschut. Op zo'n moment besef je inderdaad dat het handiger was geweest om automatisch aan/uit te gaan bij 80km+ wegen en alles daaronder uit te laten. Op dijken is het net zo.

Bij mij is de standaard handeling nu ook om eerst de lane-assist uit te zetten (2 drukjes met de duim op het stuur). En straks is het even aankijken of het beter is/gaat omdat er nog meer systemen (opties) op de Enyaq zitten die het wellicht beter maken. Als het is zoals in de Kamiq dan kunnen ze beter met een update meer configuraties hiervoor toevoegen (zoals per profiel aan/uit of pas bij een minimale snelheid of alleen op de snelweg, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
capellio schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:14:
[...]

Ik heb hetzelfde in de leenauto waar ik nu in rijdt (ook een Kamiq).

Vooral als je voor het eerst een vernauwing door gaat (bijv. bij het uitrijden van de bebouwde kom) en het stuur trekt je ineens richting de paaltjes en de borden (omdat de lijn wel rechtdoor gaat) wordt je even wakker geschut. Op zo'n moment besef je inderdaad dat het handiger was geweest om automatisch aan/uit te gaan bij 80km+ wegen en alles daaronder uit te laten. Op dijken is het net zo.

Bij mij is de standaard handeling nu ook om eerst de lane-assist uit te zetten (2 drukjes met de duim op het stuur). En straks is het even aankijken of het beter is/gaat omdat er nog meer systemen (opties) op de Enyaq zitten die het wellicht beter maken. Als het is zoals in de Kamiq dan kunnen ze beter met een update meer configuraties hiervoor toevoegen (zoals per profiel aan/uit of pas bij een minimale snelheid of alleen op de snelweg, ...).
Jep, als ik de oprit af ben zet ik hem meteen uit want ik heb ook twee van die versmalligen in de weg zitten in mijn straat.
Daarna draai ik de 80 weg op, en gooi ik hem aan. Geheel vanzelf op spiergeheugen ondertussen.
Voorheen reed ik in een Kia Niro, daar kon je de vanaf snelheid instellen. Dat was fantatisch op dit gebied. (verder is de Kamiq in alle opzichten fijner :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
@Chipsoer Ook ik ben benieuwd of de vaste kabel strakker om de Zappi kan. Graag je info hierover, dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
leenderttimmers schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:50:
@Chipsoer Ook ik ben benieuwd of de vaste kabel strakker om de Zappi kan. Graag je info hierover, dank alvast!
Het bedrijf dat de Zappi bij mij komt plaatsen geeft ook aan dat het er in de praktijk helaas niet zo strak uit zal komen te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtUkzJDN_3HKfZS9iYOhj4InX6k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qKcET9Yl07qmubSNeHBZpROC.png?f=user_large

Beetje jammer natuurlijk, maar voor mij geen reden om t niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 20:05

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Een range test met de Enyaq. De manier van testen is niet zo goed denk ik, maar toch leuk om wat cijfers te zien. Die zien er niet onaardig uit
YouTube: Skoda Enyaq iV 80 energy power consumption economy: city, highway, m...

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:15
astalpinartin81 schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:24:
De handleiding zegt over voorklimatisering

Werking met stroom van de hoogvoltaccu
Om de ontlading van de hoogvoltaccu te minimaliseren, is de klimatiseringstijd korter dan bij de werking met stroom van het laadstation of het netstopcontact.

Werking met stroom van het laadstation of het netstopcontact
Bij het laden met wisselstroom (AC) wordt eerst de hoogvoltaccu geladen, pas dan wordt de klimatisering ingeschakeld.

Bij het laden met gelijkstroom (DC) wordt de wagen tijdens het laadprcoces geklimatiseerd. Nadat het laden is afgesloten wordt de klimatisering beëindigd of met stroom van de hoogvoltaccu voortgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
RandomNick schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:15:
[...]

Om de ontlading van de hoogvoltaccu te minimaliseren, is de klimatiseringstijd korter dan bij de werking met stroom van het laadstation of het netstopcontact.

Bij het laden met wisselstroom (AC) wordt eerst de hoogvoltaccu geladen, pas dan wordt de klimatisering ingeschakeld.

Bij het laden met gelijkstroom (DC) wordt de wagen tijdens het laadprcoces geklimatiseerd. Nadat het laden is afgesloten wordt de klimatisering beëindigd of met stroom van de hoogvoltaccu voortgezet.
Om de klimatisering tijdens stilstand van de auto blijvend te laten werken, kun je een eenvoudige truc toepassen: minstens 12-13 kg gewicht op de voorstoelen plaatsen. De auto neemt dan aan dat er iemand in de auto zit. Zie laatste review van de ID.4 door Bjørn Nyland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
RandomNick schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:15:
[...]

Ik heb een tijdje de ID3 te leen gehad. Die kon ik gewoon voorklimatiseren zonder dat deze aan de laadpaal stond. Neem aan dat dit met de Enyaq dan ook kan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
Bloemersmaborg schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:53:
2 positieve berichten...

Zag net mailtje vanuit VW dat elke nieuwe ID3 en ID4 vanaf heden software 2.1 heeft en over the air updates kan ontvangen. Komende maand worden alle oude ID3s en ID4s geupdated. Vanaf de zomer komt er elke 3 maanden een update. Zal bij de Enyaq wel niet anders zijn.

En ook mijn auto is naar voren geschoven. Stond voor medio juli, wordt nu 'ergens in mei'...
Kennelijk hebben ze geen idee qua planning. Maar ik klaag niet ;). Werd vanochtend gebeld dat mijn auto reeds binnen is! Ik kan een afspraak inplannen vanaf 22/4 om de auto op te halen! Dus van medio juli naar eind april _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie8454
Bloemersmaborg schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:34:
[...]

Kennelijk hebben ze geen idee qua planning. Maar ik klaag niet ;). Werd vanochtend gebeld dat mijn auto reeds binnen is! Ik kan een afspraak inplannen vanaf 22/4 om de auto op te halen! Dus van medio juli naar eind april _/-\o_
Kijk! Dat is goed nieuws!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:53
Bloemersmaborg schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:34:
[...]

Dat is jaloersmakend! Ik sprak vrijdag m'n dealer, en die gaf aan dat mijn auto nu een definitieve productieweek heeft (week 17), waarschijnlijk dan week 19/20 in Nederland, uitlevering uiterlijk week 22. Dat laatste vond ik vrij laat vergeleken met de productiedatum, maar volgens de verkoper zat daar ook wat 'marge' op.
Nu hoop ik natuurlijk ook zo'n telefoontje te krijgen met de boodschap 'oh hij is er al'. Maar dat zal wel niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
First Edition - Not so first :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
pim89 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:06:
[...]

Dat is jaloersmakend! Ik sprak vrijdag m'n dealer, en die gaf aan dat mijn auto nu een definitieve productieweek heeft (week 17), waarschijnlijk dan week 19/20 in Nederland, uitlevering uiterlijk week 22. Dat laatste vond ik vrij laat vergeleken met de productiedatum, maar volgens de verkoper zat daar ook wat 'marge' op.
Nu hoop ik natuurlijk ook zo'n telefoontje te krijgen met de boodschap 'oh hij is er al'. Maar dat zal wel niet
Kennelijk echt dealerafhankelijk... mijne bij Century besteld en die hebben natuurlijk een uitermate goede relatie met Pon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
Waarschijnlijk gaan deze de 20e "first" op kenteken. En de klantauto's een dag later :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
jdbiggelaa schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:35:

Om de klimatisering tijdens stilstand van de auto blijvend te laten werken, kun je een eenvoudige truc toepassen: minstens 12-13 kg gewicht op de voorstoelen plaatsen. De auto neemt dan aan dat er iemand in de auto zit. Zie laatste review van de ID.4 door Bjørn Nyland :)
Of de gordel vaszetten, dat werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Neeler schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:16:
[...]

Waarschijnlijk gaan deze de 20e "first" op kenteken. En de klantauto's een dag later :*)
Dat bericht heb ik niet gekregen, vooralsnog week 19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:36:

Ik heb een tijdje de ID3 te leen gehad. Die kon ik gewoon voorklimatiseren zonder dat deze aan de laadpaal stond. Neem aan dat dit met de Enyaq dan ook kan.
Huidge leaseauto (e-golf) kan dat ook, en dat is oudere techniek dus mijn verwachting enyaq is nieuwer dus zeker mogelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• goetfoud
Vandaag ook melding gehad.
Waarschijnlijk rond 22e april Enyaq ophalen.
Dus nog een paar weekjes....en rijden maar.
Laatste loodjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Bloemersmaborg schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:11:
[...]

Kennelijk echt dealerafhankelijk... mijne bij Century besteld en die hebben natuurlijk een uitermate goede relatie met Pon ;)
Dan zou mijn auto ook naar voren gehaald moeten gaan worden :) ik heb hem bij een PON dealer besteld (regio Amersfoort) Helaas nog geen productie datum.

Volgens mij is het echt afhankelijk van de gekozen opties. Die van mij lijkt te hangen op de 360 area view.

Ook de software update zal bijdragen dat Enyaq's met sommige opties nog niet geproduceerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:32
Ik ook Pon Dealer Amersfoort.. ook nog niets bekend. Geen spannende config, ik hoop van harte dat het systeem is blijven hangen en dat hij al ergens op de trein staat.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik had potverdorie dat ding ook vorig jaar moeten bestellen....
Nu komt de tijd dat veel mensen hun Enyaqje krijgen en ik nog tot december in dit topic zit te koekeloeren.

Mistakes were made :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 20:05

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Toch ook maar pro actief gebeld met dealer. Auto is al geproduceerd en komt half april naar NL. Uitlevering dan eind april begin mei. Toch weer wat eerder.

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 21:46
Gupper schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:11:
[...]

Dan zou mijn auto ook naar voren gehaald moeten gaan worden :) ik heb hem bij een PON dealer besteld (regio Amersfoort) Helaas nog geen productie datum.

Volgens mij is het echt afhankelijk van de gekozen opties. Die van mij lijkt te hangen op de 360 area view.

Ook de software update zal bijdragen dat Enyaq's met sommige opties nog niet geproduceerd worden
Aan de 360 area view kan het niet liggen. Deze heb ik ook besteld en mijn auto is reeds in week 8 al geproduceerd. En staat waarschijnlijk op de eerder in beeld gebrachte trein. Aflevering staat vooralsnog op week 18. Tenzij ze mij natuurlijk de hele tijd voor de gek hebben gehouden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Wootism schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:47:
Nu komt de tijd dat veel mensen hun Enyaqje krijgen en ik nog tot december in dit topic zit te koekeloeren.

Gedeelde smart is halve smart...
ik heb hem wel al in december besteld, maar lease loopt af eind december 2021.... mag hem "gelukkig" als hij geproduceerd is op 1 november ophalen.... Het duurt te lang, ik zit hier al een tijdje... pfffff 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten707
  • Laatst online: 07-11-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08 16:16
Hier begin oktober besteld en heb nog niets gehoord. Tot een maand geleden was er volgens de dealer nog geen nieuws sinds begin januari: levering half mei.

Maar heel fijn voor diegene die al over twee weken kunnen gaan genieten van Enyaq.

[ Voor 21% gewijzigd door hitgew op 06-04-2021 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbie8454
Wootism schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:47:

Ach, ik wacht gezellig met je mee. Tot die tijd laten we ons hier gek maken🤪

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Duopous
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-10-2022
zojuist met de dealer geproken nadat ik 2/3 weken geleden te horen had gekregen dat mijn Enyaq niet geleverd kon worden in 2021. Nu opeens weer wel en hij denkt rond oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Duopous schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:00:
zojuist met de dealer geproken nadat ik 2/3 weken geleden te horen had gekregen dat mijn Enyaq niet geleverd kon worden in 2021. Nu opeens weer wel en hij denkt rond oktober.
dat is nog eens mooi nieuws!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Kijk! Nog meer goed nieuws!

Ik denk echt dat ik die CF niet had moeten doen😅 maar ja, het maakt de auto wel uniek

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mibkiller
Ja hoor 21 april 9 uur de first edition uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Nice! :o
Je had hem toch begin maart besteld? Stemt me wel gelukkig ten opzichte van mijn eerste leveringsprognose van 10 december.
Pagina: 1 ... 67 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2