Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.769.267 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:32
Verder over de hoe het zit met de 100/125kWh laadoptie. Zo heb ik het begrepen:

- De optie is alleen te bestellen en is hardware afhankelijk. Niet achteraf aan te passen.
- Als je de optie hebt, komt er een mogelijkheid via OTA te upgraden. Of die gratis is, is niet bekend. ETA is eind dit jaar. VW zal hierin eerst gaan op de ID.3/4 modellen. Er wordt gesproken over een upgrade van 100 naar 130 en van 125 naar 170kWh.
- 50kWh blijft vooralsnog standaard voor modeljaar 2021. Wat er in 2022 gebeurt, weten we niet. Behalve dat de achteruitrijcamera vanuit de EU verplicht wordt, dus hoogstwaarschijnlijk wordt de auto sowieso duurder. Zeker als daar snelladen ook standaard bij gaat komen.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Zijn er mensen welke het optiepakket "360 graden areaview" besteld hebben waarvan de auto al geproduceerd is of een productie datum of hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Gupper schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:44:
Zijn er mensen welke het optiepakket "360 graden areaview" besteld hebben waarvan de auto al geproduceerd is of een productie datum of hebben?
Ja maar dat is niet representatief, ik heb namelijk de First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
bvk1983 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:45:
[...]

Hier bestelling november en levering pas eind juli, bij de dealer.
Ik zie veel berichten van vroege bestellingen maar pas later levering?. Is er iets fout gegaan bij Skoda? Ik heb 15 Januari besteld en hij wordt 15 Mei verwacht geleverd te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
Hier eind oktober besteld, met 360 graden areaview en levering is nog niet definitief maar naar verwachting in juni...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 08:24
Idem. 360 Area View en Skoda Sound System. Van de week nog gebeld, nog niet definitief, nog steeds verwachting juni.

Van Mossel, niet bekend met vertragingen of specifieke leverweken voor bepaalde opties maar volgens mij zegt dat niks…

[ Voor 0% gewijzigd door pc-freakz op 03-04-2021 08:44 . Reden: Is natuurlijk de dealer ;) ]

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 21:26
Half oktober besteld, geen bijzonderheden in de bestelling maar wel 360 graden camera. Verwachte oplevering begin juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-10 18:31
wimvanb schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:25:
[...]

Half oktober besteld, geen bijzonderheden in de bestelling maar wel 360 graden camera. Verwachte oplevering begin juni.
Zelf ook 14 oktober besteld en levering half mei, het is gewoon een willekeur wanneer je auto komt.
Gisteren contact gehad met de dealer en gaf dit ook aan,mogelijk wel ietsje eerder leveren.
15 april introductie bij dealers en vanaf 21 april op kenteken.
Als je de Enyaq tussen andere auto's ziet staan zie je pas hoe groot hij is,vooral de neus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
pollekeb schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:09:
[...]

Zelf ook 14 oktober besteld en levering half mei, het is gewoon een willekeur wanneer je auto komt.
Gisteren contact gehad met de dealer en gaf dit ook aan,mogelijk wel ietsje eerder leveren.
15 april introductie bij dealers en vanaf 21 april op kenteken.
Als je de Enyaq tussen andere auto's ziet staan zie je pas hoe groot hij is,vooral de neus.
De neus groot? Ik vind deze juist erg kort, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld de Superb. Er hoeft natuurlijk ook veel minder in aan de voorkant. Maar het het staat het wel bijzonder goed vind ik dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ervh
Kaaschef schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 06:23:
[...]

Ik zie veel berichten van vroege bestellingen maar pas later levering?. Is er iets fout gegaan bij Skoda? Ik heb 15 Januari besteld en hij wordt 15 Mei verwacht geleverd te worden!
Mazzelpik 😅

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Laatst online: 01-10 18:31
ManiacScum schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:21:
[...]

De neus groot? Ik vind deze juist erg kort, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld de Superb. Er hoeft natuurlijk ook veel minder in aan de voorkant. Maar het het staat het wel bijzonder goed vind ik dan.
Neus is hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ja maar dat is inherrent aan het model auto maar inderdaad hoger dan een sedan/station van Skoda. Echter niet zo hoog als de Kodiaq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 18:53
Bijna week 14....nog 2 weken en dan worden de 1e Enyaq's afgeleverd.....
Het straatbeeld zal in positieve zin veranderen 😜👊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Even Google translate eroverheen gooien aub:

https://www.garaz.cz/clan...a-tyden-v-garazi-21005935

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Goh een Tjechische site waarbij ruim 75% kiest voor de Enyaq ipv de ID.4 in de poll. Ver-ras-send :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Ook hier 360 camera en idd nog geen definitieve productiedatum, staat nog steeds op week 22. Besteld eind oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Wel zojuist een mail van de dealer dat de ‘voorlopige’ productieweek een weekje vervroegd is van week 19 naar 18. Maar nog wel steeds de status ‘voorlopig’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leenderttimmers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Begin februari besteld met 360 graden view, Skoda sound systeem en crystal face. Dat laatste gaf 14 weken extra levertijd. Dus levering november. Dealer heeft trouwens heel veel moeite moeten doen om uit te zoeken of er een akoestische voorruit in zit. Blijkbaar is of wordt dit bij de 60 een optie😕. Bij de 80 is het standaard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:20
Quartz Grey in de zon

Valt me wel op dat ik me in de configurator verkeken heb op de standaard velgen en de Vega's. In het echt smoelt het veel beter dan gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
FJP84 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:38:
Quartz Grey in de zon
[YouTube: Skoda Enyaq iV80]

Valt me wel op dat ik me in de configurator verkeken heb op de standaard velgen en de Vega's. In het echt smoelt het veel beter dan gedacht.
Helemaal eens! Ik heb de standaard velg gekozen omdat ik zoveel mogelijk pakketten en opties wilde. Vond hem echt niet mooi. Nu zie ik inderdaad dat het reuze meevalt.
Een gelukje dus😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
Robbie8454 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:37: Dealer heeft trouwens heel veel moeite moeten doen om uit te zoeken of er een akoestische voorruit in zit. Blijkbaar is of wordt dit bij de 60 een optie😕. Bij de 80 is het standaard
Is toch bij het comfort pakket?

Kessy (instappen en starten zonder sleutel)

Phonebox met draadloos opladen

Sunset (getinte ruiten achter en zijruiten voor met geluidsdemping)

Driver assist (vermoeidheidsherkenning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 07:57
ervh schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:47:
[...]
Is toch bij het comfort pakket?

Kessy (instappen en starten zonder sleutel)

Phonebox met draadloos opladen

Sunset (getinte ruiten achter en zijruiten voor met geluidsdemping)

Driver assist (vermoeidheidsherkenning)
Akoestische vooruit zit niet in het comfortpakket.
enkel links en rechts voor hebben geluidsdemping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
Thiazzz schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:55:
[...]

Akoestische vooruit zit niet in het comfortpakket.
enkel links en rechts voor hebben geluidsdemping.
Lijkt me sterk, waar heb je dat gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Dank voor alle reacties. Het lijkt er dus op dat de autos met "360 graden areaview" nog geproduceerd moeten worden en nog geen productie week hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Gupper schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:10:
Dank voor alle reacties. Het lijkt er dus op dat de autos met "360 graden areaview" nog geproduceerd moeten worden en nog geen productie week hebben.
Tenzij je een First Edition High hebt gekozen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
goetfoud schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:43:
[...]

Helemaal eens! Ik heb de standaard velg gekozen omdat ik zoveel mogelijk pakketten en opties wilde. Vond hem echt niet mooi. Nu zie ik inderdaad dat het reuze meevalt.
Een gelukje dus😉
Zien er goed uit idd! Blij dat ik mn leasebudget niet heb gebruikt voor grotere velgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31

rammes

koekebakker 1e klas

Chipsoer schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:34:
[...]

Zien er goed uit idd! Blij dat ik mn leasebudget niet heb gebruikt voor grotere velgen...
idem hier :P

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
ervh schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:09:
Verder over de hoe het zit met de 100/125kWh laadoptie. Zo heb ik het begrepen:

- optie is alleen te bestellen en hardware afhankelijk, niet achteraf aan te passen.
- als je de optie hebt, komt er upgrage mogelijkheid via OTA, gratis is niet bekend. ETA is eind dit jaar. VW zal hierin eerst gaan op ID.3/4, wordt gesproken over upgrade van 100 naar 130 en van 125 naar 170kWh.
- 50kWh blijft vooralsnog standaard voor modeljaar 2021, wat er in 2022 gebeurt, weten we niet, behalve dat achteruitrijcamera vanuit de EU verplicht wordt, dus hoogstwaarschijnlijk wordt de auto sowieso duurder, zeker als daar snelladen ook standaard bij gaat komen.
Zo heb ik het ook begrepen, goede samenvatting.

Blijft jammer dat er niet 100% bekend is of snel laad functie achteraf te realiseren is, bv. 360 area view, als je niet alle hardware hebt zou je in theorie dit nog wel kunnen toevoegen (uiteraard prijzig iets), maar misschien is voor snel laad functie dit iets teveel van het goede omdat het mogelijk bij accu pakket gemonteerd dient te worden en je dan bijna hele auto dient te demonteren.

Zag in 1 van de geposte filmpjes dat in 2022 ook stoelventilatie beschikbaar komt.
Daarnaast was er nog post over verlichting, hieronder nog de plaatjes welke eerder door ander member gepost waren.
De lampen van licht pakket hebben inderdaad een 'side light' (nr.5), dit heeft e-golf waar ik nu in rij ook.
Activatie door draaien aan stuur en/of richtingaanwijzer activeren (en ja minder luid geluid dan in enyaq).

Voor zover bekend is volume van richtingaanwijzer niet te wijzigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjO3QbX6Da2qlecJyAZC2aR_DZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6OfR8Qhp4nnSylYHrXil9RrS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PJNZqzLocIgrFJgzEyQd7j4hls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qtQg1QLvuFLBw7lA3Zlu6DK.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT:
Bij e-golf welke ik rij gaan de lampen in de lichtunit bij aanzetten elektromotor links en naar rechts en van boven naar beneden, soort welkomst groet of iets.
Het boven en naar beneden merk ik wel iets van, als ik auto ga beladen dan stelt de auto de hoogte van lichtbundel zelf in i.p.v. dat je dat doet met bediening in auto.
In donker vaak gereden en de automatische groot licht assistent (om tegenliggers niet te verblinden) doet het wel automatisch, maar de lampen draaien in een bocht gebeurt niet (of ik neem het niet waar).
Ondanks bij aanzetten elektromotor dat de lampen wel naar links en rechts bewegen (misschien is het alleen als soort welkomst groet en meer niet), de 'side light' doet het wel mits de bocht radius groot genoeg is om voldoende stuur uitslag te creëren.
Ben benieuwd naar de review van de enyaq met standaard verlichting en licht pakket en wat verlichting nog meer doet buiten wat er in instructieboek staat.

[ Voor 16% gewijzigd door knirrebir op 03-04-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
qua trekhaak is deze zonder trekhaak voorbereiding ook te monteren, zie eerder post hieronder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIeJxIGmE4EMjVI0lv9KMjkzjpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAj47n7fZ2OgP2XJK7aAm9Oh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

zeg @knirrebir waarom gebruik jij niet zoals ieder andere tweaker de quote knop.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

knirrebir schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:55:
qua trekhaak is deze zonder trekhaak voorbereiding ook te monteren, zie eerder post hieronder
[Afbeelding]
Ik ben er ondertussen wel achter dat dit soort berichten binnen de kortste keren weer tegengesproken worden door een andere dealer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:37:
Dealer heeft trouwens heel veel moeite moeten doen om uit te zoeken of er een akoestische voorruit in zit. Blijkbaar is of wordt dit bij de 60 een optie😕. Bij de 80 is het standaard
Mooi, een nieuw punt qua onduidelijkheid, bij de 60 is nog geen voorruit te bestellen met akoestiek en of een 80 het standaard heeft weet ik niet.
Kan best zijn dat dealer gelijk heeft, maar ben benieuwd waar hij zijn info vandaan heeft, zou zonde zijn als het alleen een melding is en geen zwart-wit 'bewijs' van bijvoorbeeld uit fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
rammes schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:08:
zeg @knirrebir waarom gebruik jij niet zoals ieder andere tweaker de quote knop.
Heb ik toch gedaan of mis ik iets? Zelf wat punten erbij gemeld, maar kon de betreffende posts niet zo gauw vinden om een quote te doen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Heb ze voor jullie gespot!

Total Hoevelaken, 30 min geleden

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wootism schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:11:
[...]

Ik ben er ondertussen wel achter dat dit soort berichten binnen de kortste keren weer tegengesproken worden door een andere dealer :p
Alleen is cartronic geen dealer, kijk maar op hun site cartronic te Rijswijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhyTea
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik heb de kleur van de wagen nog laten wijzigen van Quartz Grey naar Race Blue. Begon me te realiseren dat het allemaal wel wat vrolijker mag op de weg.

Intussen verder aftellen maar enkele accessoires van Nonkel Ali zijn alvast in huis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vF9dmhNJg-U-twVlcoVuyHzhT00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMA7NmK0I2hH8AI0xvVuAZwa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
WhyTea schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:18:
Ik heb de kleur van de wagen nog laten wijzigen van Quartz Grey naar Race Blue. Begon me te realiseren dat het allemaal wel wat vrolijker mag op de weg.

Intussen verder aftellen maar enkele accessoires van Nonkel Ali zijn alvast in huis:

[Afbeelding]
Die switch kan ik niet meer maken.....helaas. Met wat zonneschijn staat Quartz Grey toch strak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhyTea
FJP84 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:21:
[...]

Die switch kan ik niet meer maken.....helaas. Met wat zonneschijn staat Quartz Grey toch strak.
Inderdaad, had ik niet kunnen switchen, had ik het ook niet zo erg gevonden. Toch niet op zonnige dagen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blownorange
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-08-2021
goetfoud schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:43:
[...]

Een gelukje dus😉
De standaard velgen zijn ook één van de mooiste. Mensen staren zich altijd blind op groter en duurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Simply1337 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:16:

[YouTube: Skoda Enyaq spotted in the wild!]
Dank, toch de dealer even bellen, want bij 1.13min zie ik de mijne ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 00:03
Weet iemand hoe het zit met inklapbare spiegels
Dat staat namelijk nergens.
Bij de 60

[ Voor 6% gewijzigd door mibkiller op 03-04-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
WhyTea schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:18:

[Afbeelding]
Cool. Linkje? Moet ik ook hebben. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenderttimmers
mibkiller schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:46:
Weet iemand hoe het zit met inklapbare spiegels
Dat staat namelijk nergens.
Bij de 60
Klopt, vroeg ik me ook al eerder af, volgens mij heeft iemand toen gepost dat het standaard zou zijn. Maar daarover is in de brochures, configurators en dergelijke niks te vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
Hmmm, is dit volgens de specs? Voelt niet echt snel aan.

Is het een 60 of 80 model, scheelt nogal.?

[ Voor 7% gewijzigd door Kaaschef op 03-04-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Nog een vraagje, de auto heeft geen klepje voor de zonnebril. Zat even te kijken voor een alternatief, maar misschien zijn er wel elegantere oplossingen dan dit. Tips zijn welkom :-)

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
leenderttimmers schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:48:

Klopt, vroeg ik me ook al eerder af, volgens mij heeft iemand toen gepost dat het standaard zou zijn. Maar daarover is in de brochures, configurators en dergelijke niks te vinden.....
instructieboekje geeft aan afhankelijk van uitrusting handmatig of elektrisch inklapbaar, wat hier bekend is heeft 60 en 80 standaard elektrisch inklapbaar, denk zelf bij 50 handmatig en als optie elektrisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Kaaschef schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:49:

heb je met stopwatch gemeten en met de specs vergeleken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leenderttimmers
Kaaschef schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:49:
[...]

Is zelfs sneller dan in de specs vermeld wordt.Voor mij snel zat. 8,9 voor de 60 en 8,7 voor de 80 aldus specs.

[ Voor 8% gewijzigd door leenderttimmers op 03-04-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
leenderttimmers schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:54:
[...]

Is zelfs sneller dan in de specs vermeld wordt.Voor mij snel zat. 8,9 voor de 60 en 8,7 voor de 80 aldus specs.
Inderdaad en filmpje is van een 80 in 8.23 sec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
En is dat dan in ECO of Sport mode? Veel belangrijker vind ik het te zien dat het ding in 3,02 seconden al boven de 50km/h rijd. Dat is bizar snel wegrijden bij het stoplicht binnen de bebouwde kom :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_a0cFbwNnexmDhLk0f4RVU1EyQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Csbe1WNUt9SjGpnou96rCbyO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 115% gewijzigd door ervh op 03-04-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ervh schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:02:
En is dat dan in ECO of Sport mode? Veel belangrijker vind ik het te zien dat het ding in 3,02 seconden al boven de 50km/h rijd. Dat is bizar snel wegrijden bij het stoplicht binnen de bebouwde kom :)
Weet niet of iemand geklokt heeft wat tijd is tot 50km/h, maar het is in 'standaard' modus, dus geen eco of sport stand, het is net als wltp alles geldt voor standaard instellingen/configuraties.

EDIT: @ervh fout jou post gelezen, eens wat je zegt, dat is zeker rap.

[ Voor 6% gewijzigd door knirrebir op 03-04-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:54
Het is ook maar de vraag of de DMS settings iets aan het vermogen veranderen. Grote kans dat dit niet zo is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
[quote]knirrebir schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:53:
[...]

Blijft jammer dat er niet 100% bekend is of snel laad functie achteraf te realiseren is, bv. 360 area view, als je niet alle hardware hebt zou je in theorie dit nog wel kunnen toevoegen (uiteraard prijzig iets), maar misschien is voor snel laad functie dit iets teveel van het goede omdat het mogelijk bij accu pakket gemonteerd dient te worden en je dan bijna hele auto dient te demonteren.

Wat ik begreep vaan dealer is snellaadfunctie niet achteraf te realiseren.
Dit heeft no te maken met de stekker aansluiting in auto.
Snelladen gebruikt gelijkstroom, gewoon laden is wisselstroom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
Blownorange schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:43:
[...]

De standaard velgen zijn ook één van de mooiste. Mensen staren zich altijd blind op groter en duurder..
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
frankdaan schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:03:
[...]

Lijkt me sterk, waar heb je dat gelezen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCQwTqBkSow_0BTZtTSDRmxwVYU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D4BV6ANckF5Ivf3fZ02j1EWM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
JDeurs schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:28:
[quote]knirrebir schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:53:

Wat ik begreep vaan dealer is snellaadfunctie niet achteraf te realiseren.
Dit heeft no te maken met de stekker aansluiting in auto.
Snelladen gebruikt gelijkstroom, gewoon laden is wisselstroom.
Duidelijk wat je zegt qua gelijkstroom en wisselstroom, dan heeft achteraf dit inbouwen weinig nut-kans gezien kosten, het kan wel, maar dan is het compleet demonteren van de auto en dan is de prijs daarvoor het niet iemand waard ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
knirrebir schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:13:
[...]

Mooi, een nieuw punt qua onduidelijkheid, bij de 60 is nog geen voorruit te bestellen met akoestiek en of een 80 het standaard heeft weet ik niet.
Kan best zijn dat dealer gelijk heeft, maar ben benieuwd waar hij zijn info vandaan heeft, zou zonde zijn als het alleen een melding is en geen zwart-wit 'bewijs' van bijvoorbeeld uit fabriek.
De dealer heeft contact gehad met de importeur die uiteindelijk contact heeft moeten zoeken met een Skoda man in Tsjechië. Neem aan dat het dan klopt. Dat was voor mij echt wel een belangrijk puntje. Bij de ID 4 geven ze het aan. En bij Skoda valt er niks over te vinden.

Bij de dealer viel het me wel op dat de 80 ingeklapte spiegels heeft en de 60 niet. Misschien net toeval.

Heb overigens ook gevraagd of het knipperlicht geluid instelbaar is. Die gaat echt heel hard namelijk. Ik hoor ik volgende week meer over.

Tot slot heb ik ook het spaceship geluid even mogen horen. Ik vond het wel passend. Het is niet zo hard als op sommige filmpjes. Vond het wel wat hebben😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Laatst online: 18:15
Simply1337 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:16:

[YouTube: Skoda Enyaq spotted in the wild!]
Cool! Die van mij staat erbij hoor, in BS met de 20" vega's. Beetje jammer van VVS 🤣 maar beter iets dan niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
ervh schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:51:
Nog een vraagje, de auto heeft geen klepje voor de zonnebril. Zat even te kijken voor een alternatief, maar misschien zijn er wel elegantere oplossingen dan dit. Tips zijn welkom :-)

Gewoon in de brillenkoker in het krentebollenvak 😂👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea
ervh schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:51:

Er zijn systemen om de greep aan het plafond te vervangen door een zonnebril houder.
Voorbeeld: https://nl.aliexpress.com/item/4000339791044.html

Geen idee of er zoiets zou passen op de Enyaq.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Ik heb vanmiddag mijn auto kunnen bekijken, we hadden de dealer gebeld en hij was inderdaad vanmorgen afgeleverd. Ik herkende hem aan het chassisnummer (verkoper was nog even bezig).

Maar wat een bak, online denk je groot, dan op youtube denk je toch dat ie wat kleiner is en dan in het echt is het echt een grote wagen. mega wielen (21').

Helaas nog niet mogen rijden maar dit is al een hele hoop voorpret.

Dealer bevestigde de verwachtingen die de laatste dagen rond gaan. +/- 15e de release en vanaf de 20e afleveren (we gaan even kijken of dat echt de 20e is of een dag of wat eerder ook kan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neeler
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-05-2022
leenderttimmers schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:48:
[...]

Net een 60 bekeken. Spiegels zaten dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Neeler schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:57:
[...]

Net een 60 bekeken. Spiegels zaten dicht.
Welke opties had die ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Elektrische zijspiegels >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
DonKui schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:28:
[...]

Elektrische zijspiegels >:)
Vega
Racing blue
En vast nog meer.

@mibkiller Leek wel op jouw auto :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Neeler schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:31:
[...]

Vega
Racing blue
En vast nog meer.

@mibkiller Leek wel op jouw auto :O
Welke dealer dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
Ik heb ook de standaard velgen, vond ze gewoon mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Hoe zien die bording spots eruit bij de enyaq iemand daar een foto van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Kaaschef schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:02:
[...]

Ik heb ook de standaard velgen, vond ze gewoon mooi.
Ah jij vond ze mooi, dat is volgens mij de crux in het verhaal.
Ik heb de 21 inch genomen omdat ik de rest niet mooi vind, ik heb sterk voorkeur voor antraciet velgen of zo donker mogelijk.

De niet donkere velgen vind ik persoonlijk op geen enkele auto mooi

Ik staar me niet blind op formaat en zeker niet op 'duurder' maar kijk wat ik het mooiste vind.

Over het algemeen vind ik gevulde wielkasten wel mooier, zo heb ik ook de grootste velgen die mogelijk waren destijds gekozen voor de Superb, maar dat waren niet de duurste, meerprijs van slechts 500 euro voor een set.

[ Voor 19% gewijzigd door ManiacScum op 03-04-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Als ik op de Skoda site kijk zijn er nu 2 instructieboekjes beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
ManiacScum schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:10:
[...]

Over het algemeen vind ik gevulde wielkasten wel mooier, zo heb ik ook de grootste velgen die mogelijk waren destijds gekozen voor de Superb,
Ziet er vaak leuk uit maar met een 'lage' band gaan de rijeigenschappen er vaak niet op vooruit. Gewoon harder en voel je meer de oneffenheden vd. weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:25
mibkiller schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:17:
Als ik op de Skoda site kijk zijn er nu 2 instructieboekjes beschikbaar.
Hoe kun je dit nu zeggen zonder het linkje te delen?

Anyway: hierbij de meest recente. Het is geen download, slechts de digitale versie: https://digital-manual.skoda-auto.com/w/nl_NL/welcome

[ Voor 10% gewijzigd door pim89 op 04-04-2021 12:11 . Reden: URL werkte niet meer. Actuele link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
LET OP

Bij zeer lage buitentemperaturen kan de temperatuur van de hoogvoltaccu zo laag worden, dat het contact niet kan worden ingeschakeld.

Het inschakelen van het contact is weer mogelijk wanneer de temperatuur van de hoogvoltaccu voldoende is gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

mibkiller schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:34:
LET OP

Bij zeer lage buitentemperaturen kan de temperatuur van de hoogvoltaccu zo laag worden, dat het contact niet kan worden ingeschakeld.

Het inschakelen van het contact is weer mogelijk wanneer de temperatuur van de hoogvoltaccu voldoende is gestegen.
wat ik dan denk, als ik hem thuis aan de laadpaal heb hangen dan is die accu en auto toch steeds lekker warm?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
rammes schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:36:
[...]

wat ik dan denk, als ik hem thuis aan de laadpaal heb hangen dan is die accu en auto toch steeds lekker warm?
Geen idee alleen hoe kan je dan die accu laten voorverwarmen en bij welke temperatuur is dat want als je weg wilt en het contact gaat niet aan kan je niet weg vanwege de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
mibkiller schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:40:
[...]

Geen idee alleen hoe kan je dan die accu laten voorverwarmen en bij welke temperatuur is dat want als je weg wilt en het contact gaat niet aan kan je niet weg vanwege de accu.
Middels de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
De hoogvoltaccu voornamelijk met wisselstroom (AC) laden.

Bij het snelladen met gelijkstroom (DC) vindt het laadproces plaats met een zeer hoge laadstroom. Frequent snelladen (DC) kan leiden tot een permanente vermindering van de laadcapaciteit van de hoogvoltaccu.

ook lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

mibkiller schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:50:
De hoogvoltaccu voornamelijk met wisselstroom (AC) laden.

Bij het snelladen met gelijkstroom (DC) vindt het laadproces plaats met een zeer hoge laadstroom. Frequent snelladen (DC) kan leiden tot een permanente vermindering van de laadcapaciteit van de hoogvoltaccu.

ook lekker
lees de handleding van een benzine auto eens, daar staan ook dingen in waarvan je denkt, lekker dan

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:54
LET OP

Dan doelen ze op -30/-40. Echt een non-issue hier.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:46
LET OP

Zeer lage temperaturen: klinkt als <-25 voor de Noren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
LET OP

Dat wordt dan even de Leasemaatschappij bellen met de woorden: "regel het maar" ;). Al denk ik dat het hier wel los loopt.

Dat frequent snelladen niet heel goed is, is algemeen bekend toch? Elke keer de fast charge is bij een smartphone ook niet aan te raden.

Maar in de handleiding moet men zich indekken. Net als dat je geen hond in de magnetron of droger moet stoppen als die een natte vacht heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Kaaschef schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:31:
[...]

Ziet er vaak leuk uit maar met een 'lage' band gaan de rijeigenschappen er vaak niet op vooruit. Gewoon harder en voel je meer de oneffenheden vd. weg.
Ik rij gelukkig niet dagelijks in België en ja het verbruik gaat er ook niet op vooruit maar dat weegt bij mij niet op tegen het uiterlijk. Op basis van mijn vorige ervaringen, vind ik de nadelen maar minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Robbie8454 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:42:

De dealer heeft contact gehad met de importeur die uiteindelijk contact heeft moeten zoeken met een Skoda man in Tsjechië. Neem aan dat het dan klopt. Dat was voor mij echt wel een belangrijk puntje. Bij de ID 4 geven ze het aan. En bij Skoda valt er niks over te vinden.

Bij de dealer viel het me wel op dat de 80 ingeklapte spiegels heeft en de 60 niet. Misschien net toeval.

Heb overigens ook gevraagd of het knipperlicht geluid instelbaar is. Die gaat echt heel hard namelijk. Ik hoor ik volgende week meer over.
Dank voor info, ben erg benieuwd of er vanuit reviews ook naar voren komt dat er tussen 60 en 80 verschil is qua voorruit.
Wat geven ze aan bij id4 dat er verschil is tussen voorruit van 1st en 1st max of dat er algemeen staat voorruit met demping?

Qua knipperlicht zie ik je terugkoppeling graag tegemoet.
Kan je wellicht vraag over spiegels of deze handmatig of elektrisch inklapbaar zijn ook bij dealer neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Waar komt het plaatje vandaan?
Als ik de prijslijst, configurator en optiepakketten op site bekijk en lees wat daar staat klopt dat niet met jou plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
pim89 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:34:

Anyway: hierbij de meest recente. Het is geen download, slechts de digitale versie: https://digital-manual.sk...4ac1445254b3f45a1_2_nl_NL
Klopt het dat je op site komt van duitsland en dat je moet inloggen?
Via deze site hoeft dat niet https://manual.skoda-auto.com/004/en-com/Models.
En er zijn inderdaad 2 versies 2020/11 en 2021/2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
knirrebir schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:40:
[...]

Klopt het dat je op site komt van duitsland en dat je moet inloggen?
Via deze site hoeft dat niet https://manual.skoda-auto.com/004/en-com/Models.
En er zijn inderdaad 2 versies 2020/11 en 2021/2.
https://digital-manual.skoda-auto.com/w/nl_NL/welcome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Welke marketingpipo dat bedacht heeft om die manual zo aan te bieden. Wat een ruksite.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Bedankt, maar ik krijg onderstaande scherm te zien.
Maakt verder niet uit heb toen gene die door member gepost is in pdf gedownload en die gebruik ik nog steeds.
Daarnaast krijg je bij levering ook instructieboekje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCZLJEu0LmqSnA-Mmwo3GU5e7XA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cI9f9mn8ipYvowDu27P6WgBs.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
knirrebir schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:38:
[...]

Waar komt het plaatje vandaan?
Als ik de prijslijst, configurator en optiepakketten op site bekijk en lees wat daar staat klopt dat niet met jou plaatje.
Dit is van de Belgische website, daarr zijn de pakketten cq opties beter omschreven 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Thiazzz schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:42:

Dit is van de Belgische website, daar zijn de pakketten cq opties beter omschreven 😂.
Aha, bedankt, dat is ook zo (vergeten door vele posts), geldt ook voor Duitse site, die geeft voor nodige zaken ook meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astalpinartin81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04-2021
Weet iemand of je de hoedenplank in de koffer kan opbergen wanneer je hem even niet nodig hebt? Is daar een plaats voor voorzien waar hij net in past?

En indien ja, is er dan een verschil tussen versies met en zonder transport pakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

astalpinartin81 schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:05:
Weet iemand of je de hoedenplank in de koffer kan opbergen wanneer je hem even niet nodig hebt? Is daar een plaats voor voorzien waar hij net in past?

En indien ja, is er dan een verschil tussen versies met en zonder transport pakket?
als je het transport pakket hebt dan kun je dat ding in een speciaal vak plaatsen, heb je dat niet dan is er geen apart opberg vak

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
knirrebir schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:38:
[...]

Bedankt, maar ik krijg onderstaande scherm te zien.
Maakt verder niet uit heb toen gene die door member gepost is in pdf gedownload en die gebruik ik nog steeds.
Daarnaast krijg je bij levering ook instructieboekje.
[Afbeelding]
Als je deze link gebruikt kom je anders op de site binnen, ik had de enyaq al geselecteerd en dan moet jij blijkbaar inloggen als derde wanneer je de eerder geposte link direct aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
knirrebir schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:31:
[...]

Dank voor info, ben erg benieuwd of er vanuit reviews ook naar voren komt dat er tussen 60 en 80 verschil is qua voorruit.
Wat geven ze aan bij id4 dat er verschil is tussen voorruit van 1st en 1st max of dat er algemeen staat voorruit met demping?

Qua knipperlicht zie ik je terugkoppeling graag tegemoet.
Kan je wellicht vraag over spiegels of deze handmatig of elektrisch inklapbaar zijn ook bij dealer neerleggen.
Ik heb je vraag voorgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mibkiller
Robbie8454 schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:52:
[...]

Ik heb je vraag voorgelegd.
Hier was toch ook een dealer actief weet die het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeler
mibkiller schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:54:
[...]

Hier was toch ook een dealer actief weet die het niet.
@Skoda Wealer weet jij dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mibkiller
Ik zie in het instructie boekje weer verschil met elektrische kofferklep met virtuele pedal en zonder.

En dat als je kessy heb de kofferbak met de sleutel kan openen.

[ Voor 25% gewijzigd door mibkiller op 04-04-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
RandomNick schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:11:

Als je deze link gebruikt kom je anders op de site binnen, ik had de enyaq al geselecteerd en dan moet jij blijkbaar inloggen als derde wanneer je de eerder geposte link direct aanspreekt.
Bedankt voor reactie en werkt nu wel.
Pagina: 1 ... 66 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2