Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.773.818 views

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
@Loepoog volgens mij is niet bijgehouden wie bij welke dealer heeft besteld en ergens verwerkt in dit topic, wel de vraag geweest bij wie welke dealer heeft besteld en daar hebben diverse members op gereageerd.
Zoeken waarom de een eerder aan de beurt is dan ander denk ik niet dat je daar een logica, overeenkomst of wat dan ook gaat vinden om antwoord te krijgen, het is nu geduld hebben en dat is een schone zaak volgens het spreekwoord.

• Cegra
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-05 13:00

Cegra

Tesla Model Y LR 2023

knirrebir schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:14:
@Loepoog volgens mij is niet bijgehouden wie bij welke dealer heeft besteld en ergens verwerkt in dit topic, wel de vraag geweest bij wie welke dealer heeft besteld en daar hebben diverse members op gereageerd.
Zoeken waarom de een eerder aan de beurt is dan ander denk ik niet dat je daar een logica, overeenkomst of wat dan ook gaat vinden om antwoord te krijgen, het is nu geduld hebben en dat is een schone zaak volgens het spreekwoord.
Misschien een kolom met de dealer aan het spreadsheet toevoegen?

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 07:25
knirrebir schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:14:
Om met je eigen vaak gebruikte reactie te spreken, lees even terug in de voorgaande 173 pagina's.
Beiden hebben aangegeven dat ze dus bij Korterink hebben besteld.
Als ik zelf daar ook had besteld dan zou ik wel degelijk geïnteresseerd zijn of er meer informatie is.

• knirrebir
@Loepoog dat ze beide bij korterink hadden besteld was me bekend, was mijn inzien recent nog voorbij gekomen, of anderen bij korterink hebben besteld weet ik niet.
Om te weten waarom er verschil is bij zelfde dealer ben ik eens met je, zoeken waarom een eerder aan de beurt dan ander bedoelde ik mee waarom ene dealer eerder kan leveren dan ander buiten het punt dat ene dealer eerder of later aan de beurt is in fabriek.

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Vandaag de fleetmanager gevraagd of hij bekend was met Honeymoonnet. Uiteindelijk via dealer reactie gekregen dat Honeymoonnet (nog) niet betrouwbaar zou zijn en daarmee meer vragen zou oproepen dan beantwoorden.

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:41
@capellio , krijg je de auto nog steeds over 1,5 week? Volgens mij ben je dan de eerste in Europa!!
Zo ja, wil je dan een video review willen maken?

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:59
bvk1983 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:16:
Vandaag de fleetmanager gevraagd of hij bekend was met Honeymoonnet. Uiteindelijk via dealer reactie gekregen dat Honeymoonnet (nog) niet betrouwbaar zou zijn en daarmee meer vragen zou oproepen dan beantwoorden.
Dit kreeg ik van mijn dealer ook te horen inderdaad.

Overigens, misschien wel een goede toevoeging: vandaag nogmaals contact gehad met Muntstad, omdat het met de berichten van binnenkort te leveren Enyaqs niet waar lijkt te zijn dat de eerste batch pas in juli komt. Ze gaven aan dat beeld niet te herkennen, en dat voor 'mijn' enyaq de planning nog steeds is dat hij geproduceerd wordt in week 17 en geleverd in week 21.

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
goetfoud schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:21:
@capellio , krijg je de auto nog steeds over 1,5 week? Volgens mij ben je dan de eerste in Europa!!
Zo ja, wil je dan een video review willen maken?
Ik heb vrijdag nog contact gehad met de dealer en die geeft nog steeds aan dat hij hem volgende week in NL verwacht en dat we dan een afspraak gaan maken voor de aflevering.

Zelf kan ik achterhalen of de kentekenplaten gemaakt gaan worden (op basis van het VIN) dus dat controleer ik nu 2x per dag. Mocht het kenteken daar in opduiken dan weet ik dat de auto eraan komt :P

Als er wat veranderd dan laat ik van me horen.

• TheBelgianStone
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKr0EtiTIWVpWFJDi83AwdJ75R4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4JGy34cSwFLOahVUyxrGJjP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxm2vCIPTcH_nGLFyB7NrGxacTU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1NGsH8EoAwTyWaBv0GwGMS4d.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41R70FVuyppKiowwOARwiH2_ai4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Wmuc15HDRS4wua8JQNXt2UF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upElTgeT04HyUe0Kb-WfgcbTTD4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51Cwc2vsSKjfUP6f1OPaSlG6.jpg?f=fotoalbum_tile

Enkele foto’s vanop het werk. Belgische streaming i.v.m de Eniaq :)

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
Andere velgjes en hij kan deze kant op👍

• swart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Vanmiddag de leasemaatschappij gesproken omtrent mijn bestelde configuratie (enyaq iv 60). Hij gaf aan deze zonder navigatie wordt geleverd, zoals ik ook besteld had (op 30 oktober). Kan dit wel? Ik lees namelijk diverse keren in dit topic dat de navigatie geen optie meer is en dat alle bestelde enyaq’s standaard met navigatie worden geleverd..

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Je leasemaatschapij is hierin niet de juiste "persoon" om hierop antwoord te geven, dat kan je beter aan de leverende dealer vragen. Zover ik heb begrepen zijn alle bestellingen zonder navigatie aangepast zodat deze er wel in zit. Ook in alle andere landen zie je die op verschillede fora voorbij komen

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:02
bvk1983 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:16:
Hmm das dan wel weer bijzonder. MIjn dealer geeft juist aan dat ze handmatig dingen in Honeymoonnet wijzigen om klanten netjes en op een leuke manier te informeren. Dus als je een leverweek ontvangt, is dit een handmatige actie van jouw verkoper. Lijkt me daarmee toch enigszins betrouwbaar, niet?

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• ervh
Misschien een domme vraag, maar kwam deze foto tegen van een roadshow. Links bovenin lijkt koelvloeistof te zitten, rechts ruitensproeier reservoir (blauwe dop). Kan iemand mij uitleggen waarvoor koelvloeistof dient in een elektrische auto? Lijkt me niet bepaald noodzakelijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwkLE-RGJtfk6XUtrg6C9NOLVFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNL9Q3rp4YZ5ftoMqFpPVVAJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie trouwens ook startkabels nu ik beter kijk. Dit lijkt helemaal geen elektrisch vehikel te zijn 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door ervh op 10-02-2021 20:11 ]

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:59
ervh schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:10:
Misschien een domme vraag, maar kwam deze foto tegen van een roadshow. Links bovenin lijkt koelvloeistof te zitten, rechts ruitensproeier reservoir (blauwe dop). Kan iemand mij uitleggen waarvoor koelvloeistof dient in een elektrische auto? Lijkt me niet bepaald noodzakelijk?

[Afbeelding]

Ik zie trouwens ook startkabels nu ik beter kijk. Dit lijkt helemaal geen elektrisch vehikel te zijn 8)7
Koelvloeistof: volgens mij zijn de accu’s in auto’s op het MEB platform vloeistofgekoeld. Dus dan zal de koelvloeistof daar voor zijn.

Startkabels: er zit, naast de grote accu, ook een 12v accu in de auto. Bij de ID3 zijn daar in het begin wel problemen mee geweest. Die kun je nog steeds energie geven met startkabels

• Loepoog
pim89 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:29:
[...]

Koelvloeistof: volgens mij zijn de accu’s in auto’s op het MEB platform vloeistofgekoeld. Dus dan zal de koelvloeistof daar voor zijn.

Startkabels: er zit, naast de grote accu, ook een 12v accu in de auto. Bij de ID3 zijn daar in het begin wel problemen mee geweest. Die kun je nog steeds energie geven met startkabels
Lijkt me gewoon de kabel van de dealer, zodat je oneindig met de knopjes kunt spelen ;)

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-10 15:54
Ik hoop dat je deze herrie niet in de auto zelf hoort... :/

• Loepoog
Acoustic Vehicle Alerting System.
Je zou maar een auto hebben waarbij de speaker binnen een week kapot is.... >:)

• Luciano V
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-05-2021

• goetfoud
Zou onderstaande de reden van uitstel crystal face zijn?

YouTube: 2020 BMW X6 M50i Illuminated Double Kidney Grille

• ervh
lijkt meer op subtiele achtergrond verlichting t.o.v. Skoda die gewoon echt meer lampen erin hebben zitten voor mijn gevoel

• goetfoud
ervh schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:02:
lijkt meer op subtiele achtergrond verlichting t.o.v. Skoda die gewoon echt meer lampen erin hebben zitten voor mijn gevoel
Bij de Enyaq staat het mooier inderdaad, maar gaat om patent verhaal.
Kan me zo voorstellen dat patent van de illuminated grill dus inderdaad van BMW is waardoor er dus nog eerst wat plooien glad gestreken moeten worden 😉

• goetfoud
Ik begin het Lodge interieur steeds mooier te vinden. Chique en toch warm qua uitstraling.

• knirrebir
@ervh gezocht in instructieboekje en wat gevonden op pag.16, idd koelvloeistof, online gevonden dat dit bij elektrische auto's is voor klimaatbeheersysteem.

[ Voor 9% gewijzigd door knirrebir op 10-02-2021 22:57 ]

• ManiacScum
Luciano V schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:37:
Vreselijk kan dit ook anders 🙄

[...]
Ja Kodiaq bestellen nu

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-11 12:18
Dit is een aftermarket kit

• Jeroenvr72
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

swart schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:42:
Vanmiddag de leasemaatschappij gesproken omtrent mijn bestelde configuratie (enyaq iv 60). Hij gaf aan deze zonder navigatie wordt geleverd, zoals ik ook besteld had (op 30 oktober). Kan dit wel? Ik lees namelijk diverse keren in dit topic dat de navigatie geen optie meer is en dat alle bestelde enyaq’s standaard met navigatie worden geleverd..
zie vorige post:

Jeroenvr72 in "Het grote ŜKODA ENYAQ iV topic - Deel 1"

• goetfoud
Ah okay, weet je het zeker? Heb meerdere filmpjes gezien namelijk.

• robinev
  • Laatst online: 11-02-2021
*knip* zie Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

[ Voor 82% gewijzigd door F_J_K op 11-02-2021 09:51 ]

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-11 12:18
goetfoud schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:17:
[...]

De originele moet nog komen en is volgens mij soortgelijke als die van de Enyaq. In het filmpje belichten ze de gril.

• ManiacScum
Enquête die terecht is weg gehaald door een mod......

• GregoryVanG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-11-2023
Als je moet laden via zo'n snellader aan de snelwegen, kom je toch wel fors duurder uit in vergelijking met traditionele verbrandingsmotors voor dergelijk traject.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

goetfoud schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:17:
[...]

BMW heeft inderdaad voor de 7-serie 5-serie en X modellen grille verlichting aangekondigd in 2019. Daarna weinig meer van gehoord of gezien. Niet per definitie aftermarket, maar ik geloof rustig dat er wel E46's rondrijden met Ali Led-strips achter de nieren :D
https://www.motor1.com/ne...eries-illuminated-grille/

De sound van de Enyaq vind ik wel briljant eigenlijk. Toch een beetje emotie. De ROFL-E-GOLF die ik nu heb zit (gelukkig) geen sound-emulator op, maar soms schrikken mensen zich toch wel de tandjes. Ondanks de de rolweerstand van de banden.

[ Voor 6% gewijzigd door Kecin op 11-02-2021 15:30 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-10 14:12
Kecin schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:21:
De sound van de Enyaq vind ik wel briljant eigenlijk. Toch een beetje emotie. De ROFL-E-GOLF die ik nu heb zit (gelukkig) geen sound-emulator op, maar soms schrikken mensen zich toch wel de tandjes. Ondanks de de rolweerstand van de banden.
Vind wel dat bijv bij de ID.3 het geluid erg hard is, vind het bijzonder dat een electrische auto meer geluid maakt < 50 km/h dan menig nieuwe verbrandingsmotor. Ik hoop dat het bij de Enyaq iets minder luid is.

• knirrebir
@Kecin op mijn e-golf wel e-sound aanwezig (kan je ook uitzetten), maar als deze aanstaat is deze dermate zacht dat mensen het toch niet horen als je aankomt rijden.

• ervh
Nog even nagevraagd. Zodra het systeem van de fabriek (VIP, voertuig informatie portaal) wordt ge-update door de fabriek, wordt ook Honeymoon automatisch bijgewerkt. Lijkt dus weldegelijk betrouwbare info als iemand een update ontvangt in Honeymoon.

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-12 21:17
Als ik de Enyaq configureer:
  • zonder warmtepomp: 168.5 Wh/km
  • met warmtepomp: 169.6 Wh/km
Ik zou een lager verbruik verwachten met warmtepomp? Of denk ik fout?

[ Voor 0% gewijzigd door iRbn op 11-02-2021 20:55 . Reden: typo ]

• ervh
Meer gewicht om mee te slepen?

• knirrebir
@iRbn hieronder fragmenten eerder in topic mbt gewicht, gewicht van invloed om weg te rijden, eenmaal in beweging gewicht geen-nauwelijks invloed, meer gewicht gunstig ivm recuperatie.
Geprobeerd kort samen te vatten wat er in topic staat mbt warmtepomp:
Verbruik warmtepomp hoger klopt (voor nu) met test gedaan door nextmove, voorlopige conclusie is software matig nog niet in orde; test van bjorn nyland (tesla zonder warmtepomp en tesla met warmtepomp) kwam naar voren tesla met warmtepomp zuiniger.
Software in orde, mag je aannemen verbruik met warmtepomp lager dan zonder, echter effect warmtepomp meest gunstig tussen 0-10 graden, hoger dan 10 minder effect en lager dan 0 wordt elke graag meer onder 0 effect minder.
Meest gunstig 30% meer range met warmtepomp; bij 70%-80% gebruik accu theoretisch 70km voor 80 en 55km voor 60, afhankelijk van rijgedrag, omstandigheden, gebruik-inzet klimaatvoorzieningen.
Daarnaast is genoemd verbruik in configurator volgens WLTP en qua temperaturen hoger dan waar warmtepomp tot zijn recht komt.
Hopelijk komt er vergelijk test van enyaq met en zonder warmtepomp en wil je meer info gebruik dan zoekterm 'warmtepomp' in dit topic om meer te lezen, levert 16 pagina's maar dan kan je alles lezen wat ik hier geprobeerd heb samen te vatten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jo0l8AUWQzFqSL6rVgSssr614Og=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jqa4beKMiF0QlQ6w0Vkl3Su.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGZqtLdX3PvyJvxuKyc6Q6QufKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JdlEVf7NPtXBkNanmlAsne4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door knirrebir op 15-02-2021 09:57 ]

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-11 16:14
Wederom te veel over warmtepompen, levering en te weinig filmpjes.. Oh wacht;

TADA! Zijm Nijmegen

YouTube: ŠKODA ENYAQ iV | Elektrische SUV ŠKODA | Interieur | Exterieur | Act...

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-10 10:34
knirrebir schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:26:
@iRbn hieronder fragmenten eerder in topic mbt gewicht, gewicht van invloed om weg te rijden, eenmaal in beweging gewicht geen-nauwelijks invloed, meer gewicht gunstig ivm recuperatie.
Geprobeerd kort samen te vatten wat er in topic staat mbt warmtepomp:
Verbruik warmtepomp hoger klopt (voor nu) met test gedaan door nextmove, voorlopige conclusie is software matig nog niet in orde; test van bjorn nyland (tesla zonder warmtepomp en tesla met warmtepomp) kwam naar voren tesla met warmtepomp zuiniger.
Software in orde, mag je aannemen verbruik met warmtepomp lager dan zonder, echter effect warmtepomp meest gunstig tussen 0-10 graden, hoger dan 10 minder effect en lager dan 0 wordt elke graag meer onder 0 effect minder.
Meest gunstig 30% meer range met warmtepomp; bij 70%-80% gebruik accu theoretisch 55km voor 80 en 70km voor 60, afhankelijk van rijgedrag, omstandigheden, gebruik-inzet klimaatvoorzieningen.
Daarnaast is genoemd verbruik in configurator volgens WLTP en qua temperaturen hoger dan waar warmtepomp tot zijn recht komt.
Hopelijk komt er vergelijk test van enyaq met en zonder warmtepomp en wil je meer info gebruik dan zoekterm 'warmtepomp' in dit topic om meer te lezen, levert 16 pagina's maar dan kan je alles lezen wat ik hier geprobeerd heb samen te vatten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
wel super samenvatting weer. misschien in startpost zetten hehehehe logisch dat er steeds meer mensen komen met dezelfde vragen. _/-\o_

• ManiacScum
Dtale schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:32:
[...]

wel super samenvatting weer. misschien in startpost zetten hehehehe logisch dat er steeds meer mensen komen met dezelfde vragen. _/-\o_
Vind je? Enig onderzoek zelf doen is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend?

• goetfoud
Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen of ik wel of geen warmtepomp moet nemen?

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
ervh schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:57:
[...]
Hmm das dan wel weer bijzonder. MIjn dealer geeft juist aan dat ze handmatig dingen in Honeymoonnet wijzigen om klanten netjes en op een leuke manier te informeren. Dus als je een leverweek ontvangt, is dit een handmatige actie van jouw verkoper. Lijkt me daarmee toch enigszins betrouwbaar, niet?
Lijkt mij ook. Krijg ook een beetje het gevoel dat het meer een kwestie van niet willen is.

• Dtale
ManiacScum schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:40:
[...]

Vind je? Enig onderzoek zelf doen is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend?
Ja even zoeken is toch zo gedaan inderdaad. maar je zult zien de vragen blijven komen...
gemak dient de mens denk ik.

ik heb me wel vermaakt om al die 170+ pagina's door te akkeren ;)

• Dtale
goetfoud schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:40:
Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen of ik wel of geen warmtepomp moet nemen?
jij zit te stoken maat :+ 8)7

hahaha

• ManiacScum
Zit er ook navigatie standaard op de Enjak?

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:29
Thuis of in de auto ;-) Misschien een 'Het grote wel of geen warmtepomp thuis of in de EV slowchat' topic openen :+

• MasterNuttie
YouTube: VW Id.3 - Testing how much more efficient the heat pump is

ID3 kijken vanaf 10 min dan krijg je een idee wat voor effect een wp heeft op de range.
Verder gewoon effe afwachten tot de eerste testen van de enyaq.

Vanmorgen mijn handen bijna vastgevroren aan de (wie heeft dat verzonnen..) metalen versnellingspook van mijn 308 SW, en moest voor het eerst bij -10 echt lang voorgloeien.
Man wat had ik nu graag het verwarmde stuurwiel en de voorverwarming aan de laadpaal gehad :) Kom maar op met de Enyaq !

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-10 15:54
MasterNuttie schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:30:

ID3 kijken vanaf 10 min dan krijg je een idee wat voor effect een wp heeft op de range.
Dit is een vergelijking tussen 2 ID's met een binnentemp op 24C en stoelverwarming aan.

• MasterNuttie
Kaaschef schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Dit is een vergelijking tussen 2 ID's met een binnentemp op 24C en stoelverwarming aan.
Klopt, poetst nu ID3 weg en zet er Enyaq neer dan zal het percentage vergelijkbaar zijn.
ID3/4 is immers een Enyaq in een ander jasje.

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08

Vanmorgen mijn handen bijna vastgevroren aan de (wie heeft dat verzonnen..) metalen versnellingspook van mijn 308 SW, en moest voor het eerst bij -10 echt lang voorgloeien.
Man wat had ik nu graag het verwarmde stuurwiel en de voorverwarming aan de laadpaal gehad :) Kom maar op met de Enyaq !
Vroeger ook gehad, wat een klote auto haha! in de zomer fikken je handen er af aan die pook en in de winter bevriezen ze ;) Even los van dat waardeloze infotainment systeem wat in de winter constant vastloopt :D

• MasterNuttie
Bloemersmaborg schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:15:
[...]

Vroeger ook gehad, wat een klote auto haha! in de zomer fikken je handen er af aan die pook en in de winter bevriezen ze ;) Even los van dat waardeloze infotainment systeem wat in de winter constant vastloopt :D
_/-\o_

Inderdaad, en koffie mee? dat kan maar niet in de bekerhouder of je moet je rechterarm thuis laten.
Infotainment starte vanmorgen op na 5 minuten het logo te tonen, kon de temperatuur dus ook niet hoger zetten |:(

Je snapt dus wel dat de Enjaq mij niet snel genoeg kan komen ;)

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11 22:03

Interessant filmpje. Wel benieuwd waar die verschillen zoals ie aangeeft vandaan komen. Werkelijk verschil 2.8kWh en theoretisch hoort het 5.2 kWh te zijn. Dat is nogal een verschil. Iemand een idee waardoor het verschil komt?

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12 21:58
Er is een keuze nodig uit onderstaande opties:

€850
Assistentie (PSA)
Assistentie
Cruise control met adaptieve cruise control stop & go functie
Zelfstandig rijden volledig en actieve rijbaan controle

€1150
Assistentie plus (PSB)
Assistentie
Cruise control met adaptieve cruise control stop & go functie
Zelfstandig rijden volledig, actieve rijbaan controle en verkeersbordherkenning

Assistentie plus dus alleen verkeersbordherkenning Extra voor 300 euro, dit is ook wat de dealer mij vertelde toen ik zag dat er ook een Assistentie Plus te bestellen was.
Dus niet hetzelfde als bij VW !

[ Voor 11% gewijzigd door pollekeb op 12-02-2021 18:49 ]

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-10 14:12
Travel assist (zelf rijden) is toch alleen in plus?

• Luciano V
Same here 308 SW , het wordt ENYAQ tijd >:)

• knirrebir
@pollekeb wellicht gaat er iemand inhoudelijk reageren, maar in dit topic genoeg voorbij gekomen qua vergelijk assistentie en assistentie plus, maar je kan dealer bellen (er is nu meer inhoudelijk bekend) en die kan het ook door importeur laten verduidelijken.
Je vergeet travel assist, zie ook YouTube kanaal id.furkan en zwanen checken (id4 assistentzsysteme review).
Mag toch verwachten dat bij enyaq vergelijkbaar is; is ook conclusie in dit topic nadat het onderwerp hier in topic is behandeld.

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12 21:58
knirrebir schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:18:
@pollekeb wellicht gaat er iemand inhoudelijk reageren, maar in dit topic genoeg voorbij gekomen qua vergelijk assistentie en assistentie plus, maar je kan dealer bellen (er is nu meer inhoudelijk bekend) en die kan het ook door importeur laten verduidelijken.
Je vergeet travel assist, zie ook YouTube kanaal id.furkan en zwanen checken (id4 assistentzsysteme review).
Mag toch verwachten dat bij enyaq vergelijkbaar is; is ook conclusie in dit topic nadat het onderwerp hier in topic is behandeld.
Mag dan wel al vaak besproken zijn maar mijn dealer gaf mij aan dat het puur alleen de verkeersbordherkenning is die dan samenwerkt met de rest.
Maar we zullen zien als ze geleverd worden, mogelijk later nog te updaten door bij te betalen!

• knirrebir
@pollekeb dan vergeet dealer travel assist wat in prijslijst staat, zie brochure dan is het mijn inzien meer dan alleen herkenning verkeersborden.
Later toevoegen door update schijnt voor diverse zaken mogelijk te worden, maar of dat ook geldt van assistente naar assistentie plus nog niet bekend.
Wil je keuze maken raad ik je aan topic terug te lezen (zoekterm travel assist kan helpen en aantal te lezen pagina's beperken) of hier vragen aan @Skoda Wealer dat is dealer die ons oom helpt.
Daarnaast ligt het ook aan of meerprijs van assistentie plus het je waard is en kan qua zakelijk-prive lease of zelf kopen zakelijk-privé.

• Luciano V
Gepikt van het FB forum Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZpUWYKpNP6PS4NoRpkkb5US8mY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6EyAVQR1F62F88YDEWp80vYI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xh1u1RyowxiyyU-nrvfUBwlpe-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rp1cwMQTsdXDjXRHdux3eo6N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Brm3pKCF8RwmT1zXb2hqLaZX56w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BA1BOTWiWKruZYrKctDZ3pvu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0FMw0HswyWTgiIAs-2Uy9yL1YI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enjuBnDujwaZX0DA3KuM72Yy.jpg?f=fotoalbum_large

• WhyTea
  • Laatst online: 17-02-2024
Op https://www.skoda.be/ staat er dat de Pack Assisted Drive Plus enkel de Emergency Assist toevoegt bovenop de Crew Protect Assist, Adaptieve Cruise Control, Lane Assist en Side Assist. Er is op de Belgische website momenteel nergens (meer) sprake van Traffic Assist.

Daarentegen op https://www.skoda-auto.de/ staat het (vrij vertaald) het volgende:
Bestuurdersassistentie BASIC
Adaptieve afstandsassistent (ACC)
Dit hulpsysteem houdt automatisch de opgegeven snelheid aan en zorgt voor een veilige afstand tot de voorligger. In combinatie met het Travel Assist Systeem wordt rekening gehouden met snelheidsbeperkingen en wordt de voorgeschreven snelheid automatisch ingesteld.

Rijstrookwissel en parkeerassistent
Met behulp van radarsensoren in de achterbumper detecteert de rijstrookassistent andere voertuigen tot 70 m afstand en bewaakt de dode hoek achter en naast u. Wanneer u achteruit een parkeerplaats uitrijdt, waarschuwt het systeem u voor een dreigende aanrijding met voetgangers of naderende voertuigen.

Adaptieve waarschuwing voor het verlaten van de rijstrook
De Adaptive Lane Departure Warning voorkomt niet alleen onbedoeld verlaten van de rijstrook, maar houdt de auto ook in het midden van de rijstrook met behulp van adaptieve rijstrookaanwijzingen.

Proactieve bescherming van inzittenden
Proactieve bescherming van de inzittenden is actieve bescherming van de passagiers op de voorstoelen. Bij een aanrijding worden de veiligheidsgordels aangetrokken en worden de zijruiten (indien open) tot 55 mm gesloten.
Bestuurdersassistentie PLUS
Het uitrustingspakket Rijassistentie PLUS biedt, naast de omvang van de BASIC-variant, het Travel Assist Systeem inclusief noodhulp.

Dit systeem combineert de verschillende rijhulpsystemen tot een geïntegreerde totaaloplossing die het reizen veel veiliger maakt. De noodhulp remt het voertuig automatisch af en activeert de alarmknipperlichten zodra hij inactiviteit van de bestuurder detecteert.

[ Voor 6% gewijzigd door WhyTea op 13-02-2021 16:13 . Reden: Kleine aanvulling over wat er op BE website (niet) staat ]

• jeroenkb
  • Niet online
Skoda.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlZmKpixHsb6X0wgXYF_GJriU6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hy9fZCYQ6soHtHZCpIgq1pbu.jpg?f=fotoalbum_large

Enyaq handleiding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CeewsD9IE5Gb_1zR14uIDmVKAsE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/17fN646ZpiSkRJjPDnweqQLj.jpg?f=user_large

En lane assist is standaard

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTzqo8uz0Q0Vwfz0xGR7QhqtuRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUNJ40KSEb3e10lBYbK3vknr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door jeroenkb op 12-02-2021 22:01 ]

• ManiacScum
Collega @DypFrys kan wellicht ook nog wat foto's delen. Hij had in ieder geval het genoegen om een zwarte te mogen bezichtigen en in te zitten.

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
ManiacScum schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:20:
[...]

Collega @DypFrys kan wellicht ook nog wat foto's delen. Hij had in ieder geval het genoegen om een zwarte te mogen bezichtigen en in te zitten.
Mag ik ook foto’s delen van een zwarte 😉?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECIRlLx7E_7O2oMwXUZ2e_-NDlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q8Mzvf8RzIsRGPLWwIgZtHyJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoC3TGLLduaieRu8P8wWCU8hr1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LlSnv9HVu85vBsvn42sGvMU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhtLqpU2IMT626igl7IM7KtJ2PE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oANdWK3ayEPGiT0S902sepbj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYAd8j4CWwsIGutA73O8pIO6Q50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AK83j58iF0XbEFt3jqArg6cm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NH516GakotXhrlYrXdQ0EIu2v24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NO04hMQmZ8IHQpZSnPYJ83fr.jpg?f=fotoalbum_large

• ManiacScum
Uiteraard!

Maar hij had alleen dezelfde ervaring ondergaan met het thuis bezichtigen van de auto, vandaar de opmerking.

Fotos delen is natuurlijk altijd goed.

Zit er ook een wamtepomp op?
En hoe was het verbruik daarmee?

:+

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:16
Ik kreeg een nieuwsbrief van dealer Pouw.

Daarin staat volgende tekst:

Met smart aan het wachten op de ŠKODA ENYAQ iV? Dat begrijpen we! Dit model heeft een prachtig ruim interieur, strak modern design en hij is volledig elektrisch. De eerste modellen staan eind volgende maand bij ons op voorraad, maar ze zijn nu al te bestellen. Check ons aanbod maar eens.

Je wordt vervolgens doorgelinked naar een selectie van voorraad Enyaqs waarin je dan snell kunt rijden geeft de site aan. Ze lijken er dus nu echt aan te komen!

Spidermellow

• Maarten707
  • Laatst online: 07-11-2021
Skoda Wealer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:35:
[...]

Ah zo... dank voor de opheldering.

De enige optie die een negatieve invloed heeft op de levertijd/productieweek is de Crystal Face.
Tot op heden heb ik nog geen ervaring met een latere productieweek bij aanpassingen.

Zekerheid kan ik je nooit geven, aangezien wij als dealer hier geen invloed op hebben en jullie weten inmiddels dat de fabriek doet waar die zin in heeft en wij het alleen maar informatief aan de klant kunnen doorgeven. Dus puur uit eigen ervaring, zit hier geen risico aan.
Hey @Skoda Wealer

Denk je dat die Crystal face ook in de toekomst aftermarket gemonteerd kan worden? Mijn zorg is dat als je in het najaar alsnog een vertraging krijgt, je naar 2022 gaat met weer een ongunstiger bijtelling regime. Levering zou voor mij dus uiterlijk december 2021 moeten zijn.

• ManiacScum
langevoort schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 01:55:
Ik kreeg een nieuwsbrief van dealer Pouw.

Daarin staat volgende tekst:

Met smart aan het wachten op de ŠKODA ENYAQ iV? Dat begrijpen we! Dit model heeft een prachtig ruim interieur, strak modern design en hij is volledig elektrisch. De eerste modellen staan eind volgende maand bij ons op voorraad, maar ze zijn nu al te bestellen. Check ons aanbod maar eens.

Je wordt vervolgens doorgelinked naar een selectie van voorraad Enyaqs waarin je dan snell kunt rijden geeft de site aan. Ze lijken er dus nu echt aan te komen!
Ja die heeft een aantal Dealers al een tijdje op de site staan, oa. Korterink, Century en Broekhuis (vast veel meer) ik heb overigens nagevraagd of deze niet te bestellen waren zodat ik dichterop het einde van mijn huidige lease zit maar mij werd verteld dat deze niet voor de Leasepoule bestemt zijn.

Zal wel te maken hebben met de prijsafspraken die er liggen met Leasemaatschappijen en dat dit niet uit kan vanwege de marges.

• WhyTea
Zijn er hier nog mensen die overwegen de belettering deels, of geheel weg te laten halen door de dealer? Zo zou het er dan uit kunnen zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8g6xSu8hCVJaW4hWIIqgUYIQWw8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXeEnluDMf9FBnvjkOltozJj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqilGoZ4wDwcjCM24gGXzWqqoJo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pb9jYPebUDB36pUMDWUnjow.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gokqOvPrTrsC3NcOzpXEOACih7c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9FqjJ6TsWxe4GNGwLiQqpoK.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v78MKP40wl5nDmiJsjd0QoXfzII=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEMDT8c8jDvYGEGrb7Ifm3SP.jpg?f=fotoalbum_tile

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:20
Gewoon persoonlijke voorkeur toch? Net als keuze van de kleur. Ik vind het wat kaal staan zonder logo’s. Een ander vindt het mooi.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• WhyTea
Inspired schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:17:
Gewoon persoonlijke voorkeur toch? Net als keuze van de kleur. Ik vind het wat kaal staan zonder logo’s. Een ander vindt het mooi.
Klopt. Ik deel het maar even zodat anderen het ook in overweging kunnen nemen.

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
WhyTea schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:59:
Zijn er hier nog mensen die overwegen de belettering deels, of geheel weg te laten halen door de dealer? Zo zou het er dan uit kunnen zien:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Skoda laat ik wel staan. De rest gaat eraf.

• goetfoud

[Afbeelding]
Ik heb het nooit overwogen en weet nu ook waarom. Persoonlijk vind ik het er zonder letters en cijfers niet uitzien.
Maar dat blijft subjectief...

• WhyTea
Chipsoer schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:27:
Skoda laat ik wel staan. De rest gaat eraf.
Zo dan dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eVzcRg-lP1Az7rUDwQKhL0eXrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y1RUjN0N5ERgPRZM0KRH27SZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024

[Afbeelding]
Idd aangegeven bij de dealer dat alles eraf kan.

• Jalk
  • Laatst online: 08-01-2023

[Afbeelding]
Ik ga de skoda letters vervanger voor zwarte letters. De rest laat ik eraf.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:29
Ik dacht dat iV er op moet blijven ivm hulpdiensten en herkenning dat het een EV is. Ik weet alleen niet wat daarvan echt waar is.

• Maarten707
  • Laatst online: 07-11-2021
Die crystal grill zou trouwens standaard zijn op de Vrs. Die zal dan ook wel langer op zich laten wachten.

• WhyTea
FJP84 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:57:
Ik dacht dat iV er op moet blijven ivm hulpdiensten en herkenning dat het een EV is. Ik weet alleen niet wat daarvan echt waar is.
Lijkt me héél onwaarschijnlijk te zijn gezien dat geen standaard aanduiding is over alle merken heen.

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-11 16:14
FJP84 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:57:
Correct (deels), mijn dealer gaf aan iV ook niet mag afhalen. Mijn broer werkt bij bmw dealer en die geeft ook aan dat, bijvoorbeeld de mini ev, de EV letters er niet af mogen.

Ik heb zelf het volgende gevonden van Rijksoverheid omtrent elektrische auto's

Elektrische productieauto's worden opgenomen in een Crash Recovery System (CRS) dat is gekoppeld
aan het kentekenregister van de RDW. In het CRS staat de brandstofsoort van auto s vermeld en
daarmee kunnen af fabriek afgeleverde elektrische auto s als elektrisch worden herkend.

Ik durf het alleen niet met zekerheid te zeggen maar hierdoor heb ik het vermoeden dat iV niet verplicht is. Het is immers geen Standaardisatie voor alle EV autos maar alleen dit model en merk.

Ik haal iV zelf dus wel eraf en laat alleen Skoda staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Genestealer op 13-02-2021 18:20 ]

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:00
jeroenkb schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:57:
Skoda.nl

[Afbeelding]

Enyaq handleiding

[Afbeelding]

En lane assist is standaard

[Afbeelding]
Man wat ben ik blij met jou bericht..
Ik was even bang dat Lane assist opeens alleen maar zou werken als je het assist plus pakket zou nemen. Ik schrok me rot.. ik heb namelijk in november alleen gekozen voor het assist pakket (toen was assist plus nog niet eens beschikbaar volgens min)

Goed om te lezen dat Lane assist er gewoon standaard al op zit en dus ook gewoon zal werken zonder assist plus pakket.

Lane assist heb ik nu op ook mn Opel, als die Enyaq het nu ook eens niet zou hebben zou dat een heel gemis zijn denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door jdenijs op 13-02-2021 18:57 ]

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Vraagje: weet iemand of je lane assist ook -blijvend- uit kan zetten? Dus niet voor elke rit dat systeem af hoeft te zetten? Ik vind het namelijk niks. Stuur liever zelf.

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
Lane assist wordt automatisch altijd geactiveerd bij het inschakelen van het contact.
Zie gebruikers handleiding blz 182

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUY1lXClYo0fo8v27EMbAYuc1u0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KKF2uRhSM1aGjVqfGux2OKzQ.png?f=user_large

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Heb nu een Seat Leon st Cupra. Daar staat ie constant uit, dus hoef ik niet elke keer opnieuw uit te schakelen.

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
Yes, twijfel nog over Skoda maar de rest moet er sowieso af :)

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-11 21:46
Om jullie een idee te geven hoe een gewrappte wagen en een gewrappte logo en grill eruit komt te zien en omdat foto's welkom zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3cz99Jwr-wcayp0RBmjsqq8V4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7Dttu2fLPteZUJhuAsHHjG5.jpg?f=fotoalbum_large

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Ccreator schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:33:
Om jullie een idee te geven hoe een gewrappte wagen en een gewrappte logo en grill eruit komt te zien en omdat foto's welkom zijn.
[Afbeelding]
Ziet er mooi uit _/-\o_

Wordt bij het wrappen van de gehele auto ook de binnenzijde van de deuren etc. meegenomen?

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-11 21:46
Duncan78 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:01:
[...]

Ziet er mooi uit _/-\o_

Wordt bij het wrappen van de gehele ook de binnenzijde van de deuren etc. meegenomen?
Meestal niet aangezien dit een hele grote kostenpost is. Weleens gedaan bij een Rolling maar die had er genoeg geld voor over.

• goetfoud
Ccreator schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:33:
[Afbeelding]
Smaken verschillen gelukkig, Ik vind het foeilelijk😉😕

• bbalance
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-12 00:08
Ik kreeg afgelopen week ook het aanbod de auto thuis voorgereden te mogen bezichtigen, maar heb het afgeslagen. De reden hiervoor was dat ik net met Century Groningen had gebeld of ze er 1 in huis hadden en heb die bekeken.

• goetfoud
bbalance schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:28:
[...]

Ik kreeg afgelopen week ook het aanbod de auto thuis voorgereden te mogen bezichtigen, maar heb het afgeslagen. De reden hiervoor was dat ik net met Century Groningen had gebeld of ze er 1 in huis hadden en heb die bekeken.
Bij mij idem, inmiddels staan er op veel plaatsen een Enyaq die je kunt bezichtigen.
Daarom ook dit afgewezen. Had mijns inziens meerwaarde gehad als ze dit een paar maanden eerder hadden gedaan.
Daarnaast, maar iets minder belangrijk, vind ik het qua milieuvriendelijke uitstraling passen bij een EV om zo het land door te gaan

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Genestealer schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:18:
[...]
Elektrische productieauto's worden opgenomen in een Crash Recovery System (CRS) dat is gekoppeld
aan het kentekenregister van de RDW. In het CRS staat de brandstofsoort van auto s vermeld en
daarmee kunnen af fabriek afgeleverde elektrische auto s als elektrisch worden herkend.
Dat is ook één van de redenen waarom we in NL de kentekens niet van plastic mogen hebben (die smelten).

Ik kijk nog altijd iedere dag even of ik een kenteken voor het chassisnummer op de opdrachtbevestiging kan zien maar vooralsnog is hij niet voorbij gekomen :/ Wachten duurt lang.

Qua letters en cijfers twijfel ik nog of ik ze erop laat staan. Ik heb als tiener bij een dealer van VW en Audi gewerkt en ik vond het maar raar dat mensen een A6 kochten, wat opties erop namen en dan net deden of het een A8 was. Ik heb mij destijds voorgenomen om gewoon te laten zien wat je hebt. De argumenten van het vuil wat er rondom blijft zitten kan ik echter wel volgen en daarom twijfel ik.

Hetzelfde geldt voor de wielen, bij zitten er nu 21'' op maar met de discussies rondom extra verbruik twijfel ik daar ook over. Ik weet dat het maar +/- 3% is maar bereik is bij ons nogal een dingetje (dagen met +360km) en persoonlijk maakt het me niet veel uit of er een 19'', een 20'' of een 21'' velg onder zit. Ik zal eens aan de dealer vragen wat hij ervan vind.

• WhyTea
capellio schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:06:
[...]Hetzelfde geldt voor de wielen, bij zitten er nu 21'' op maar met de discussies rondom extra verbruik twijfel ik daar ook over. Ik weet dat het maar +/- 3% is maar bereik is bij ons nogal een dingetje (dagen met +360km) en persoonlijk maakt het me niet veel uit of er een 19'', een 20'' of een 21'' velg onder zit. Ik zal eens aan de dealer vragen wat hij ervan vind.
Heeft toevallig iemand al eens de berekening gemaakt wat 21" versus 20" of 19" over de jaren heen kost, rekening houdend dus met duurdere aanschaf van banden, snellere slijtage en iets groter verbruik? Lijkt me dat dat toch snel kan oplopen op jaarbasis.

• knirrebir
@WhyTea bellen met bv kwik-fit of profile of euromaster of andere bandenspecialist, die kunnen dat voor je bepalen.
Ik heb geen informatie hierover om je te geven.

[ Voor 17% gewijzigd door knirrebir op 14-02-2021 12:24 ]

• goetfoud

• ManiacScum
capellio schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:06:
[...]

Qua letters en cijfers twijfel ik nog of ik ze erop laat staan. Ik heb als tiener bij een dealer van VW en Audi gewerkt en ik vond het maar raar dat mensen een A6 kochten, wat opties erop namen en dan net deden of het een A8 was.
:? Heb je dat nagevraagd of dat de reden was?

Of zou het kunnen zijn dat veel van die mensen gewoon aanduiding van type op de auto gewoon minder mooi vinden?

Vuil interesseert mijn werkelijk helemaal niets, ik vind elke vorm van aanduiding op de achterkant van de auto overbodig, echter in het geval van de Enyaq en andere Skoda's vind ik de aanduiding Skoda weglaten net iets te veel. Daarmee wil in niet pretenderen dat ik iets anders rijd dan een Enyaq.

Het liefst heb ik ook alle chromen delen inclusief namen een type aanduidingen in het zwart maar dat is helaas niet mogelijk (Technisch wel, contractueel niet)

• knirrebir
Sorry, verkeerde actie gekozen.

[ Voor 87% gewijzigd door knirrebir op 14-02-2021 12:22 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2