Ja, dat snap ik, als je geluid wil met een harde geprononceerde bas, is dit niet je ding. Maar geen enkele auto levert dat.SSJVegito schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:10:
[...]
Misschien dat het voor klassiek wel uit kan maar ik vond het geluid redelijk tot super slecht. Vooral als er wat bass verwacht wordt. Maar ik ga dit nog eens beluisteren mocht ik de auto hebben en dan eens kijken of er een fatsoenlijke upgrade is en nodig is.
Het is nog niet super maar ik vind mijn huidige Skoda Superb met Canton systeem toch wel echt beter dan wat ik mij van de testrit kan herinneren.jdbiggelaa schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:12:
[...]
Ja, dat snap ik, als je geluid wil met een harde geprononceerde bas, is dit niet je ding. Maar geen enkele auto levert dat.
Maar canton is al upgrade tov standaard, dus vanuit dat oogpunt begrijp @jdbiggelaa wel.SSJVegito schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:15:
Het is nog niet super maar ik vind mijn huidige Skoda Superb met Canton systeem toch wel echt beter dan wat ik mij van de testrit kan herinneren.
Staat op de website van het bedrijf dat de upgrade pakketten aanbiedt. https://www.dnbinbouwstat...-upgrade-pakketten/enyaq/knirrebir schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:10:
[...]
Is de tekst tussen de " van jezelf of ergens vandaan?
Als het ergens vandaan komt ben ik benieuwd welke bron.
Ik ben zelf erg tevreden over het Enyaq geluid! Kom van Canton Octavia.
Gevalletje, de wens is de vader van de gedachte lijkt me zo...Chipsoer schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:53:
[...]
“Ben je een echte muziekliefhebber? Dan voldoet het standaard ingebouwde audiosysteem van jouw Skoda Enyaq meestal niet. We komen dagelijks diverse klachten tegen.”
Lijkt me toch sterk dat ze nu al veel klachten krijgen over de Enyaq.
Nou, redelijk tot slecht kan ik mij echt niet in vinden.SSJVegito schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:10:
[...]
Misschien dat het voor klassiek wel uit kan maar ik vond het geluid redelijk tot super slecht. Vooral als er wat bass verwacht wordt. Maar ik ga dit nog eens beluisteren mocht ik de auto hebben en dan eens kijken of er een fatsoenlijke upgrade is en nodig is.
Ik ben best een audiofiel, zit echt niet op een bas te wachten waar de ruiten van gaan bollen. Mijn eerste indruk was dat het mooi neutraal en helder was. Zeker beter dan in mijn huidige BMW.
Ik was eigenlijk heel tevreden over de standaard audio. Dit was mijn reactie een paar maanden terug:
Het was redelijk rustig in de showroom, dus ik heb ook de audio wat uitgebreider kunnen testen. Ik ben best wel kritisch met audio. Thuis heb ik een degelijke set-up staan en dan Canton in mijn huidige Octavia. Laat ik vooropstellen: de standaard audio in de Enyaq komt verbazingwekkend dichtbij bij mijn Canton set! Voldoende bas, het klinkt niet blikkerig en met de drie EQ sliders en Sound Focus kom je een heel eind om het naar wens in te stellen. Het verschil is minimaal en het enige wat ik vond is dat het geluid diepte en wat warmte miste. Het gevoel hebben dat je iemand live bij je hoort zingen zeg maar. Dance/Trance/Techno, dikke prima, maar als het gaat om details mis je her en der toch wat.
Inmiddels het bericht ontvangen dat de Enyaq 2/7/2021 gepland staat voor aflevering.
Lijkt erop dat ik net de dans ben ontsprongen mer de standaard velgen en trekhaak(voorbereiding)
Denk wellicht omdat mijn productieweek 22 echt defiinitief was?
I'll keep you all posted.
Lijkt erop dat ik net de dans ben ontsprongen mer de standaard velgen en trekhaak(voorbereiding)
Denk wellicht omdat mijn productieweek 22 echt defiinitief was?
I'll keep you all posted.
Life goes as it goes.
@jdenijs bij deze even het privé bericht wat ik naar een mede tweaker heb gestuurd:Scorpio_King schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:44:
Is er iemand die intussen al ervaring heeft of iets meer weet over een audio upgrade achteraf?
D&B Inbouwstation biedt drie pakken van €749,-, € 1399,- en € 2199,- aan (incl. inbouw)
Audio Upgrade Pakketten Skoda Enyaq
Voor zover ik nu weet komt er een speciaal pakket uit voor de Enyaq. Het bedrijf heeft al iets van 500 aanvragen. Blijkbaar heeft Pon het bedrijf zelf benaderd door het uitvallen van de SSS.
Er wordt dus een systeem ontwikkeld wat de dealer uiteindelijk zelf moet kunnen inbouwen. Dit zal bestaan uit een subwoofer, een dsp en een speciaal softwarepakket die puur voor de Enyaq geschreven wordt. Ze geloven dat ze op deze manier veel meer uit de speakers kunnen halen dan wanneer ze nieuwe speakers aansluiten. Sterker nog, mocht ik niet tevreden zijn dan zullen eerst een zwaardere DSP gaan plaatsen voordat ze de speakers gaan vervangen.
Het software pakket houdt in dat ze eerst de hele auto gaan nameten op akoestische zwakheden en hier de speakers op gaan aanpassen. Zo kunnen zij het volume per speaker aanpassen, maar nog belangrijker, de timing. Zodat alle speakers gelijktijdig je gehoor bereiken. Het geluid wordt zo ingeregeld dat jij als bestuurder altijd het beste geluid hebt. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze weten wat ze doen. Het is overigens niet goedkoop. Het kost me 1694 euro. Daar gaat de 590 vanaf (sss) en nog eens 100 euro tegemoetkoming van Pon. Het kan zijn dat de set goedkoper wordt wanneer deze beschikbaar wordt voor alle dealers. Maar dat weet ik niet zeker. Ik weet ook nog niet welke merken ze gebruiken. Vorig jaar hebben ze 5000 auto’s van Groupe PSA voorzien van een systeem. Het bedrijf is wel bekend met dit soort dingen dus. Wanneer de eerste Enyaq is voorzien van een upgrade wordt ik gebeld om te komen luisteren.
Een persoonlijke note: ik vond het geluid in de Enyaq zeker niet slecht. Echter, wanneer ik het vergelijk met mijn huidige systeem dan mis ik wel wat essentiële dingen.
Met name de bubbel. Ik kan in mijn auto niet merken uit welke speaker het geluid komt of vanaf welke hoogte. Dit creëert een heerlijk bubbel. Dit was helaas niet aanwezig bij de Enyaq en ook niet als zodanig in te regelen.
De bass: deze is wel redelijk, maar mag van mij wel dieper gaan. Ik wil het voelen en niet het idee hebben dat ik het alleen hoor.
Het midden geluid was redelijk afwezig. Het hoog klinkt goed, maar ik mis de balans in de speakers.
Met name de bubbel. Ik kan in mijn auto niet merken uit welke speaker het geluid komt of vanaf welke hoogte. Dit creëert een heerlijk bubbel. Dit was helaas niet aanwezig bij de Enyaq en ook niet als zodanig in te regelen.
De bass: deze is wel redelijk, maar mag van mij wel dieper gaan. Ik wil het voelen en niet het idee hebben dat ik het alleen hoor.
Het midden geluid was redelijk afwezig. Het hoog klinkt goed, maar ik mis de balans in de speakers.
Nou, ik zit ook niet te wachten op een bass waar de ruiten van bollen maar juist gebalanceerd. Ik vond tijdens de testrit in ieder geval de bass helemaal niet strak. En het geluid ook niet maar wie weet valt het me mee als ik de auto heb. Met de nadruk op ALS i.v.m. vertragingen.Alex Timmermans schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:09:
[...]
Nou, redelijk tot slecht kan ik mij echt niet in vinden.
Ik ben best een audiofiel, zit echt niet op een bas te wachten waar de ruiten van gaan bollen. Mijn eerste indruk was dat het mooi neutraal en helder was. Zeker beter dan in mijn huidige BMW.
EDIT: Ook mis ik het volle geluid in de auto, je moet hem vrij hard zetten om de ruimte te vullen en daar wordt het geluid weer niet beter van. Maar dit is mijn mening, ieder zijn smaak.
[ Voor 12% gewijzigd door SSJVegito op 14-06-2021 13:39 ]
Ik heb voor de Enyaq al dakdragers, daarnaast heb ik zelfs een eigen laadpunt op het vakantieadres geregeld. Dus eerlijk gezegd heb ik mijn vakantie afgestemd op de Enyaq. Toen ik mijn vakantie boekte, was de levering geen probleem, ik zou namelijk de auto nu al lang hebben.Pixal schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:20:
[...]
Ik weet niet precies waarom die ene vakantie zo belangrijk voor je is maar zou wel willen zeggen dat je er daarna misschien ook nog 5 jaar mee rijdt dus misschien beter om te kijken hoe je je auto uitgerust wil hebben over de hele termijn.
De auto is afgestemd op mijn lease-budget, wensen en auto gebruik de afgelopen jaren. Ik ga er ongetwijfeld veel plezier van hebben de komende 4 jaar.
Mijn frustratie zat vooral dat eerst A-point zegt geen probleem, maar dat de werkelijkheid toch iets anders is. Zojuist nog aanvullende reactie ontvangen, dat Skoda nog tijdens het productieproces nog kan besluiten af te wijken van de bestelling, mits de klant die vrijheid heeft gegeven. Vanuit mijn eigen werk weet ik dat leveringen soms nu erg lastig verlopen, dus ik heb wel een beetje begrip voor de situatie, maar irritant is het wel.
Afwijken tijdens het productieproces vind ik toch best vaag… m.a.w.: als je ze de vrijheid geeft en hij gaat in productie dan mogen ze toch ineens beslissen dat een pakket er dan maar niet op komt? En krijg je dus niet de auto die je hebt besteld.Arosa schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:44:
[...]
Ik heb voor de Enyaq al dakdragers, daarnaast heb ik zelfs een eigen laadpunt op het vakantieadres geregeld. Dus eerlijk gezegd heb ik mijn vakantie afgestemd op de Enyaq. Toen ik mijn vakantie boekte, was de levering geen probleem, ik zou namelijk de auto nu al lang hebben.
De auto is afgestemd op mijn lease-budget, wensen en auto gebruik de afgelopen jaren. Ik ga er ongetwijfeld veel plezier van hebben de komende 4 jaar.
Mijn frustratie zat vooral dat eerst A-point zegt geen probleem, maar dat de werkelijkheid toch iets anders is. Zojuist nog aanvullende reactie ontvangen, dat Skoda nog tijdens het productieproces nog kan besluiten af te wijken van de bestelling, mits de klant die vrijheid heeft gegeven. Vanuit mijn eigen werk weet ik dat leveringen soms nu erg lastig verlopen, dus ik heb wel een beetje begrip voor de situatie, maar irritant is het wel.
Dank voor je reactie. Ik verwacht niet zoveel. Ik stel alleen vast dat ik specifiek voor Travel Assist het assistentie plus pakket heb gekozen en dat dit er dus al op zat. Verder vraag ik naar ervaringen van anderen op dit gebied in het bespreken van dit verhaal.RandomNick schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:20:
[...]
Betreffende TA: wat verwacht je nou precies? Dat je geld terugkrijgt? Dat je opeens wel extra's krijgt die niemand anders heeft? Geen idee wat je vraag nu precies is, maar het antwoord is volgens mij nee.
Heb je Powerpass al geprobeerd aan te vragen? Echt supersimpel, ergens in proces kan je een afleveradres kiezen en daar vul je gewoon je eigen adres in NL in.
Voordat je alles in huis hebt duurt ca. 10 dagen.
De brief kan je aanvragen via PM bij @jdbiggelaa
De powerpass heb ik inmiddels aangevraagd. Was inderdaad even benieuwd hoe snel dat binnen zou zijn, maar dus met een tiental werkdagen.
Ik heb van A-point begrepen indien je akkoord geeft voor het wijzigen van de onderdelen waarvoor restricties zijn, Skoda de vrijheid neemt om tijdens het productieproces te beslissen wat je krijgt.
Ik kreeg als voorbeeld van A-point dat als ik nu akkoord ga met het voorstel het maar afwachten is welke velgen ik krijg. Afhankelijk van beschikbaarheid wordt het 19"Proteus, 19" Regulus of 20" Vega velg. Dus ik ben benieuwd.
Ik kreeg als voorbeeld van A-point dat als ik nu akkoord ga met het voorstel het maar afwachten is welke velgen ik krijg. Afhankelijk van beschikbaarheid wordt het 19"Proteus, 19" Regulus of 20" Vega velg. Dus ik ben benieuwd.
Ik weet niet goed of ik hiermee moet janken of lachen eerlijk gezegd.Arosa schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:10:
Ik heb van A-point begrepen indien je akkoord geeft voor het wijzigen van de onderdelen waarvoor restricties zijn, Skoda de vrijheid neemt om tijdens het productieproces te beslissen wat je krijgt.
Hier was het ook nog even spannend. Ik switch tussen jobs en vrijdag moet ik mijn oude wagen inleveren. Echter kreeg ik niet meteen een datum voor aflevering, is al van begin vorige week bezig en maakte me wat zenuwachtig. Blijkbaar moet er een actie gebeuren(zou ook bij alle geleverde wagens zijn, voor ze de baan op "mogen" ) op het ABS-systeem. Daar moet dan een kabeltje of ventiel vervangen worden, maar dat is niet of heel slecht leverbaar blijkbaar. Ik heb er hier op het forum alleszins nog niets van gelezen, maar ik ken de verkoper persoonlijk dus heb geen reden om hem niet te geloven. Er moest nu dus eerst een akkoord van de fabriek zijn dat ik de wagen toch al mee krijg. Net bericht gehad; ze hebben blijkbaar een technische vergadering gehad en het is ok voor levering, als de onderdelen dan binnen zijn moet de wagen terug binnen komen. A.s. vrijdag is het EV-time!
zoals eerder gepost heeft assistentie plus wel iets meer dan assistentie basis en op dit moment is dat emergency assistsebari schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:07:
Dank voor je reactie. Ik verwacht niet zoveel. Ik stel alleen vast dat ik specifiek voor Travel Assist het assistentie plus pakket heb gekozen en dat dit er dus al op zat. Verder vraag ik naar ervaringen van anderen op dit gebied in het bespreken van dit verhaal.
De powerpass heb ik inmiddels aangevraagd. Was inderdaad even benieuwd hoe snel dat binnen zou zijn, maar dus met een tiental werkdagen.
qua travel assist hier volgens mij wel gepost dat dit bij assistentie plus al bij lagere snelheden werkt (alle snelheden) en dit bij assistentie basis niet zo is
Apart, ik dacht dat jij een bepaalde edition (first edition in nederland) had besteld en dat je eerder gepost had dat deze al in showroom stond, dan heb jij toch geen last van problemen?Cloclo100 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:18:
Ik weet niet goed of ik hiermee moet janken of lachen eerlijk gezegd.
Hier was het ook nog even spannend. Ik switch tussen jobs en vrijdag moet ik mijn oude wagen inleveren. Echter kreeg ik niet meteen een datum voor aflevering, is al van begin vorige week bezig en maakte me wat zenuwachtig. Blijkbaar moet er een actie gebeuren(zou ook bij alle geleverde wagens zijn, voor ze de baan op "mogen" ) op het ABS-systeem. Daar moet dan een kabeltje of ventiel vervangen worden, maar dat is niet of heel slecht leverbaar blijkbaar. Ik heb er hier op het forum alleszins nog niets van gelezen, maar ik ken de verkoper persoonlijk dus heb geen reden om hem niet te geloven. Er moest nu dus eerst een akkoord van de fabriek zijn dat ik de wagen toch al mee krijg. Net bericht gehad; ze hebben blijkbaar een technische vergadering gehad en het is ok voor levering, als de onderdelen dan binnen zijn moet de wagen terug binnen komen. A.s. vrijdag is het EV-time!
Edit: laat maar iets te snel gelezen
Standaard een prima systeem, kan altijd beter maar dit is zeker net zo goed als van mijn standaard audiosysteem in mijn Audi a6 met subwooferChipsoer schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:53:
[...]
“Ben je een echte muziekliefhebber? Dan voldoet het standaard ingebouwde audiosysteem van jouw Skoda Enyaq meestal niet. We komen dagelijks diverse klachten tegen.”
Lijkt me toch sterk dat ze nu al veel klachten krijgen over de Enyaq.
Ik heb mijn Enyaq nu zo'n 2,5 week, met Assistentie Basis.knirrebir schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:28:
[...]
zoals eerder gepost heeft assistentie plus wel iets meer dan assistentie basis en op dit moment is dat emergency assist
qua travel assist hier volgens mij wel gepost dat dit bij assistentie plus al bij lagere snelheden werkt (alle snelheden) en dit bij assistentie basis niet zo is
Voor wat betreft Emergency Assist: weet ik niet. Ik weet niet wat het doe, en ga ervan uit dat ik het nog niet heb meegemaakt (gelukkig).
Travel Assist: hoe laag moet die snelheid zijn? Elke weg met goede belijning waar ik het heb geprobeerd heeft vooralsnog gewerkt met Travel Assist. Ook wegen waar je door wegwerkzaamheden maar 30 mag (waar de verkeersbordherkenning op de ACC natuurlijk direct gehoor aan geeft als die functie is ingeschakeld) gaven daarbij geen beperking. Dat geldt uiteraard ook voor momenten op de snelweg in de file waar je hooguit stapvoets rijdt.
Ik dacht tot ca. 20km/u dat assistentie basis het niet doet, maar als jou ervaring anders is alleen maar mooi en dank voor terugkoppeling.pim89 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:38:
Ik heb mijn Enyaq nu zo'n 2,5 week, met Assistentie Basis.
Voor wat betreft Emergency Assist: weet ik niet. Ik weet niet wat het doe, en ga ervan uit dat ik het nog niet heb meegemaakt (gelukkig).
Travel Assist: hoe laag moet die snelheid zijn? Elke weg met goede belijning waar ik het heb geprobeerd heeft vooralsnog gewerkt met Travel Assist. Ook wegen waar je door wegwerkzaamheden maar 30 mag (waar de verkeersbordherkenning op de ACC natuurlijk direct gehoor aan geeft als die functie is ingeschakeld) gaven daarbij geen beperking. Dat geldt uiteraard ook voor momenten op de snelweg in de file waar je hooguit stapvoets rijdt.
Emergency assist handen van stuur en houden ondanks waarschuwingen, auto gaat afremmen, alarmlichten aan en er wordt contact gelegd met 112 - hulplijn skoda (mogelijk ook claxon geluid, maar dat weet ik niet meer), bij assistentie basis gebeurt dat niet.
Ik vind dit overigens wel een mooie betaalbare mobiele lader.
Deze meeste zijn in te stellen op 10A of 16A, maar deze kan ook op 6A of 8A ingesteld worden en duidelijke informatie op de display:
https://www.accu-machine....-2-mennekes-8ah-10ah.html
Daar ben ik er nog verder geen van tegen gekomen.
Deze meeste zijn in te stellen op 10A of 16A, maar deze kan ook op 6A of 8A ingesteld worden en duidelijke informatie op de display:
Net een proefrit gemaakt in een IV80. Klopt het dat op de Enyaq de 'creep mode' niet uitgezet kan worden? En is one pedal drive mogelijk? Ik had naar mijn idee de auto op maximaal regenereren staan maar moest toch met grote regelmaat de rem gebruiken.
Dealer kon mij niet met zekerheid een en ander zeggen.
Als je de Autohold aanzet staat je ‘creep mode’ toch meteen uit?dedominee schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:49:
Net een proefrit gemaakt in een IV80. Klopt het dat op de Enyaq de 'creep mode' niet uitgezet kan worden? En is one pedal drive mogelijk? Ik had naar mijn idee de auto op maximaal regenereren staan maar moest toch met grote regelmaat de rem gebruiken.
Even een update na dik 1,5 maand en 8166km in de iv80☺️ Ontzettend tevreden met de Enyaq, erg mooie auto om te zien en rijdt ontzettend comfortabel. Systeem loopt niet vast zoals ik hier wel bij andere voorbij zag komen.
Gepland verwarmen/koelen via de app is toch ook wel een luxe!
Eerder eens gepost dat ik de auto niet snel vond laden, 57kwh bij 44% accu. Later bij lagere accupercentages wel waardes gehad van 115kwh, dus dat zit wel goed.
Actieradius ben ik ook over te spreken. 18kwh/100km gemiddeld. Laatste weken is dit beduidend beter vanwege de temperaturen. Het komt in de buurt van WLTP, 15,5kwh is vaak haalbaar, komt neer op 497km.
Grille en spiegels heb ik zelf zwart gewrapt, net wat stoerder:strip_exif()/f/image/rsdQRHVVe5LaKfRVkWSVqvig.jpg?f=fotoalbum_large)
!
Kortom, een tevreden Enyaq berijder! 👌🏼
Gepland verwarmen/koelen via de app is toch ook wel een luxe!
Eerder eens gepost dat ik de auto niet snel vond laden, 57kwh bij 44% accu. Later bij lagere accupercentages wel waardes gehad van 115kwh, dus dat zit wel goed.
Actieradius ben ik ook over te spreken. 18kwh/100km gemiddeld. Laatste weken is dit beduidend beter vanwege de temperaturen. Het komt in de buurt van WLTP, 15,5kwh is vaak haalbaar, komt neer op 497km.
Grille en spiegels heb ik zelf zwart gewrapt, net wat stoerder
:strip_exif()/f/image/rsdQRHVVe5LaKfRVkWSVqvig.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YgvkL0gKcNUGdv7GSBnlv5WK.jpg?f=fotoalbum_large)
Kortom, een tevreden Enyaq berijder! 👌🏼
Had ik ook wel gezien, maar twijfel toch. Duidelijk China productie.vinom schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:44:
Ik vind dit overigens wel een mooie betaalbare mobiele lader.
De vraag bij dit soort handelaren is toch hoe CE het CE teken is en hoeveel ze er van weten.
Vanuit mijn werk weet ik dat die kennis met name bij handelaartjes op allerlei vlakken bedroevend is.
Op Ali kom je hem ook tegen, recensies zijn wel OK.
Linkje
Creep kan je gewoon uitzetten en one pedal is niet volledig mogelijk. Auto komt niet tot een totale stilstanddedominee schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:49:
Ter aanvulling: het heet geen creep bij deze auto maar Auto Hold zet je aan of uit. Waardoor je effectief creep hebt of niet.Robbie8454 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:16:
[...]
Creep kan je gewoon uitzetten en one pedal is niet volledig mogelijk. Auto komt niet tot een totale stilstand
Ik heb de bovenste van de 3:RandomNick schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:44:
[...]
Had ik ook wel gezien, maar twijfel toch. Duidelijk China productie.
De vraag bij dit soort handelaren is toch hoe CE het CE teken is en hoeveel ze er van weten.
Vanuit mijn werk weet ik dat die kennis met name bij handelaartjes op allerlei vlakken bedroevend is.
Op Ali kom je hem ook tegen, recensies zijn wel OK.
Linkje
https://evplug.eu/collections/mobiele-laders-type-2-16a
Man man man, nov besteld nog steeds niets en vrijdag belde de dealer ivm de “lastige opties” zoals velgen elektrische trekhaak en hud. Ik heb de Hud laten staan en verder alles laten aanpassen.
Zo treurig dit
Zo treurig dit
Ik zou het doen!
Ai, balen zeg! Heeft de hud alleen een vertraging dan? Hebben ze je een nieuwe mogelijke datum gegeven?rammes schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:06:
Man man man, nov besteld nog steeds niets en vrijdag belde de dealer ivm de “lastige opties” zoals velgen elektrische trekhaak en hud. Ik heb de Hud laten staan en verder alles laten aanpassen.
Zo treurig dit
Ja die had je eerder ook gedeeld. Heb ik ook besteld met name omdat hij zo divers instelbaar is. Lijkt me met name op de camping zodadelijk handig...johnvanderster schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:23:
[...]
Ik heb de bovenste van de 3:
Wel iets toegevoegd, staat er alleen blijkbaar ergens tussenknirrebir schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:16:
[...]
Heb je nou een post gequote en niets toegevoegd?
Die ziet er ook goed uit! Deze had ik nog niet gevonden.johnvanderster schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:23:
[...]
Ik heb de bovenste van de 3:
Geen datum, helemaal niets! Dealer is DagoRobbie8454 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:17:
[...]
Ai, balen zeg! Heeft de hud alleen een vertraging dan? Hebben ze je een nieuwe mogelijke datum gegeven?
Ik zou het doen!
Waardeloos idd. Begrijp je frustratie. Doet ze geen goed. Iedereen die dit leest (en dat zijn er veel) denkt de volgende keer: "Dago? Ehh, nee laat maar.".
zumba
Powerpass update
Vandaag stuurde mijn dealer dit bericht:
“Het heeft even geduurd maar gelukkig kunnen wij u eindelijk het verlossende woord geven, u kunt een Skoda Powerpas aan gaan vragen!
Ik ben dan ook erg blij dat ik u dit goede nieuws kan mededelen.
Skoda AUTO heeft toch besloten om de pas ook voor de Nederlandse markt te gaan activeren.
Hierdoor kunt u toch de Powerpass aanvragen via de app en ontvangt u de pas met de daaraan verbonden voorwaarden.
De Powerpass wordt door ŠKODA AUTO beschikbaar gesteld en daar vindt ook het beheer plaats.
Wij, als dealer, en PON zijn hierin dus geen partij, de klant gaat een directe overeenkomst aan met ŠKODA AUTO.
De App zal naar alle waarschijnlijkheid eind juni beschikbaar komen in de App Store.“
Ik hoorde steeds maar niks en heb enkele dagen geleden mijn gram gespuid bij het management van Elli, het VAG-onderdeel dat in heel Europa de VW en Skoda passen voor Ionity uitgeeft. Mogelijk heeft dat het laatste zetje gegeven 😊
“Het heeft even geduurd maar gelukkig kunnen wij u eindelijk het verlossende woord geven, u kunt een Skoda Powerpas aan gaan vragen!
Skoda AUTO heeft toch besloten om de pas ook voor de Nederlandse markt te gaan activeren.
Hierdoor kunt u toch de Powerpass aanvragen via de app en ontvangt u de pas met de daaraan verbonden voorwaarden.
De Powerpass wordt door ŠKODA AUTO beschikbaar gesteld en daar vindt ook het beheer plaats.
Wij, als dealer, en PON zijn hierin dus geen partij, de klant gaat een directe overeenkomst aan met ŠKODA AUTO.
De App zal naar alle waarschijnlijkheid eind juni beschikbaar komen in de App Store.“
Ik hoorde steeds maar niks en heb enkele dagen geleden mijn gram gespuid bij het management van Elli, het VAG-onderdeel dat in heel Europa de VW en Skoda passen voor Ionity uitgeeft. Mogelijk heeft dat het laatste zetje gegeven 😊
Hoi vandaag merkte ik opeens dat het geluid van de parkeersensoren op standje volume 200 leek te staan. Ook bij het uitstappen was het 'tot ziens' deuntje krakend hard. Zojuist nog een keer parkeerplaats af en op met testen van sensoren en alles weer normaal
Dit betreft helaas niet alleen Dago... mijn auto is besteld op 2 december en vorige week donderdag dus ook de " keuze" . Nog geen nieuwe leverdatum gehoord. Afwachten dus maar weer...zumba schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:53:
[...]
Waardeloos idd. Begrijp je frustratie. Doet ze geen goed. Iedereen die dit leest (en dat zijn er veel) denkt de volgende keer: "Dago? Ehh, nee laat maar.".
nee, zijn 4 zaken die vertraging geven, zie post van @jdenijs aantal pagina's terug, heeft er zelfs mooi plaatje bij gedaan wat hij vanuit dealer heeft gekregenRobbie8454 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:17:
Ai, balen zeg! Heeft de hud alleen een vertraging dan? Hebben ze je een nieuwe mogelijke datum gegeven?
Niet alleen dago.zumba schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:53:
Heel fijn nieuws zo op vakantie. (Helaas zoder enyaq) Nu hopen op de officiële bevestiging/communicatie.jdbiggelaa schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:05:
Powerpass update
Voor mij als particulier een serieuze optie om als vaste kaart te gaan gebruiken. Wanneer je meer dan 125 KW buiten de deur laad is de kaart goedkoop. (Ex fastned en shell natuurlijk)
Top dat hier zoveel info wordt gedeeld! Vandaag ook mij keuze doorgegeven voor de opties:
Hud: wachten
Lampen: upgrade matrix indien nodig
Trekhaak: montage achteraf indien nodig
Iemand van jullie een idee of skoda het ook echt per optie bekijkt? Of zou het wachten/niet wachten zijn
?
Iemand van jullie een idee of skoda het ook echt per optie bekijkt? Of zou het wachten/niet wachten zijn
Zit in hetzelfde schuitje.
Begin december besteld, deze week hoor ik wat er gaat gebeuren v.w.b. de opties en levering.
Levering was gepland eind juli, ben benieuwd.
Opties waar het om gaat: Standaard velgen, HUD, LED verlichting.
Model IV60 Quartz Gray
Begin december besteld, deze week hoor ik wat er gaat gebeuren v.w.b. de opties en levering.
Levering was gepland eind juli, ben benieuwd.
Opties waar het om gaat: Standaard velgen, HUD, LED verlichting.
Model IV60 Quartz Gray
Gefeliciteerd, je hebt je behoorlijk ingespannen voor de gerechtigheid en het is je gelukt!jdbiggelaa schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:05:
Powerpass update
Ik lees tussen de regels door dat er dus een ander app komt Skoda auto en die is binnenkort dus beschikbaar, ben heel benieuwd of er nog meer nieuws uit de app komt uitrollen.
Begin december besteld, in eerste instantie stond de auto voor levering week 29. Twee week geleden bevestiging dat het week 30 zou worden.
Vandaag bericht dat het WEEK 37 gaat worden
Productie week zou wel gewoon week 25 blijven.
Meest frustrerende is dat een collega eind februari heeft besteld en inmiddels al een maand rondrijd in zijn Enyaq.
Vandaag bericht dat het WEEK 37 gaat worden

Productie week zou wel gewoon week 25 blijven.
Meest frustrerende is dat een collega eind februari heeft besteld en inmiddels al een maand rondrijd in zijn Enyaq.
Knap dat je PON buitenspel hebt kunnen zetten, dat lukt zelden.jdbiggelaa schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:05:
Powerpass update
Hetzelfde met het gepush van Continentalbanden, op zich doen ze het wel slim maar het ligt er allemaal zo dik boven op.
Hulde! Stiekem hoop ik dat toegang voor NL via skoda ook een vinkje achter VW betekend, maar dat zal dan weer niet zijn.. dus tot die tijd bin ich deutsch
[ Voor 12% gewijzigd door Simply1337 op 14-06-2021 23:04 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Vraagje: als je alleen de tablethouder bestelt kan hij dan in de cup holder?
https://shop.skoda.nl/aut...en/3V0061129-tablethouder
Ik zag vandaag mijn eerste (blauwe) Enyaq voorbij rijden richting Duizel. Iemand van dit forum. Ben zelf nog in verwachting…
SJoepie
Wel achterin, niet voorin.Robbie8454 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:11:
Vraagje: als je alleen de tablethouder bestelt kan hij dan in de cup holder?
Ben ik verkeerd met te stellen dat de leveringsachterstanden vooral zich in NL voordoen?
Het kan natuurlijk ook zijn dat we in BE niet zo goed op de hoogte gehouden worden van onze leveringstermijnen, doet mijn garage toch niet.
Maar ik lees vooral dat men met de NL-dealers gaat praten...
Kunnen enkele van de Belgen hier eventueel aangeven of zij ook reeds de voorstellen kregen die hier van onze NL collega's passeerden?
Het kan natuurlijk ook zijn dat we in BE niet zo goed op de hoogte gehouden worden van onze leveringstermijnen, doet mijn garage toch niet.
Kunnen enkele van de Belgen hier eventueel aangeven of zij ook reeds de voorstellen kregen die hier van onze NL collega's passeerden?
Waiting for my Enyaq...
Helemaal top! Ik heb ook nog niets gehoord op de ingebrekestellingsbrief, maar via de 'Duitse' route inmiddels wel een pas in huis. Aleen nog niet gebruikt maar dat komt binnenkort.jdbiggelaa schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:05:
Powerpass update
De opmerking dat de app binnenkort beschikbaar komt begrijp ik niet helemaal, hij staat bij mij allang op de telefoon en je hebt hem ook nodig om je VIN er in te kunnen zetten en het abo te kunnen kiezen. Klinkt alsof PON wel de klok heeft horen luiden maar nog steeds niet weet waar de klepel hangt
Ik heb zelf als particulier besteld in België. In mijn geval is de verwachte levering van oktober vervroegd naar waarschijnlijk juli (besteld eind januari). Geen berichten van vertraging of keuzes die anders moesten, dus geen idee of ik straks een auto krijg met een kleine upgrade. (in mijn geval heb ik HUD, standaard verlichting en de trekhaak er gewoon op zitten).Mafke schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:12:
Ben ik verkeerd met te stellen dat de leveringsachterstanden vooral zich in NL voordoen?
Ik vertrouw geen enkel bericht vanuit de dealer meer.
Ik had laatst geïnformeerd hoe het zat met mijn bestelling (van eind november) omdat ik alle vertragende zaken heb (alleen geen trekhaak)
mij werd toen verteld dat mijn bestelling geen impact had omdat ie definitief ingepland was (maar welke datum of week kon men mij niet vertellen)
Als ik dingen zo lees hier kan alles dus nog op het laatste gewijzigd/aangepast worden, mij is ook nooit gevraagd of ik iets aan wil passen en ben dus bang dat men mijn bestelling gewoon naar achteren blijft schuiven.
Men durft gewoon geen data meer door te geven ivm de onzekerheid en ben bang dat ik van week tot week zal moeten leven en gewoon af moet wachten wat er gebeurd, maar leuk is anders.
Ik had laatst geïnformeerd hoe het zat met mijn bestelling (van eind november) omdat ik alle vertragende zaken heb (alleen geen trekhaak)
mij werd toen verteld dat mijn bestelling geen impact had omdat ie definitief ingepland was (maar welke datum of week kon men mij niet vertellen)
Als ik dingen zo lees hier kan alles dus nog op het laatste gewijzigd/aangepast worden, mij is ook nooit gevraagd of ik iets aan wil passen en ben dus bang dat men mijn bestelling gewoon naar achteren blijft schuiven.
Men durft gewoon geen data meer door te geven ivm de onzekerheid en ben bang dat ik van week tot week zal moeten leven en gewoon af moet wachten wat er gebeurd, maar leuk is anders.
Dank voor je inspanningen, ik heb de App inmiddels ook op mijn iPhone gezet, nu moet ik alleen nog ergens een kaart aanvragen. Iemand een link? Op de website van Elli zie ik nergens een optie om hem aan te vragen, of kijk ik er misschien overheen?jdbiggelaa schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:05:
Powerpass update
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Dat klopt volledig. Het is een compleet zootje met de productieplanning bij Skoda heb ik het gevoel. Door schaarste op een aantal onderdelen zijn ze continu bezig met herplannen o.b.v. van beschikbaarheid van critical parts en eventuele alternatieven. Voor hun planning bieden ze nu de mogelijkheid aan om wijzigingen 'om niets' door te voeren, maar of dit dan in de daadwerkelijke productie van je bestelling ook gebeurd hangt volledig van Skoda af en hoe het hun op dat moment uitkomt. Het lijkt wel een loterij voor de klant. De dealer zit ook met zijn handen in het haar want de levertijden worden continu weer veranderd zonder dat enige indicatie van hoe betrouwbaar die planning is (niet dus). Ik heb wijzigingen doorgegeven (lichtpakket en velgen) om mijn bestelling te versnellen, maar of de wijzigingen worden doorgevoerd en wat het betekent voor mijn bestelling is volledig aan Skoda. Ik zou wel contact houden met je dealer om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor het doorvoeren van wijzigingen die de productie door Skoda mogelijk kunnen versnellen. OF het dan gebeurd is en blijft een vraag, maar ja.... wat kun je anderspatman070 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:52:

Je kunt hem vanuit de app aanvragen. Wel het snelste abo kiezen en dan heb je de kaart met een dag of 10 in huisA3-D schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:00:
[...]
Dank voor je inspanningen, ik heb de App inmiddels ook op mijn iPhone gezet, nu moet ik alleen nog ergens een kaart aanvragen. Iemand een link? Op de website van Elli zie ik nergens een optie om hem aan te vragen, of kijk ik er misschien overheen?
Ik heb ook nog geen bericht gehad over mogelijke vertraging of wijziging van config.roel visseren schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:31:
[...]
Ik heb zelf als particulier besteld in België. In mijn geval is de verwachte levering van oktober vervroegd naar waarschijnlijk juli (besteld eind januari). Geen berichten van vertraging of keuzes die anders moesten, dus geen idee of ik straks een auto krijg met een kleine upgrade. (in mijn geval heb ik HUD, standaard verlichting en de trekhaak er gewoon op zitten).
Ik heb de standaard verlichting, trekhaak, standaard 19" velgen en Quartz Grey kleur, dus als je hier leest zouden dat veel vertragende factoren kunnen zijn.
Nu ja, ik heb ook gewoon nog niets gehoord over productieplanning en/of levering.
Besteld in februari, levertermijn tussen eind september en half november doorgekregen.
Ik heb ook nog niks gehoord (Standaard 19", Quartz Grey en standaard verlichting) dus ik heb mijn dealer eens een berichtje gestuurd (samen met het screenshot van @jdenijs ) of de levertijd nog accuraat is; week 43
/post
Zojuist mail ontvangen van dealer, HUD en elektrische trekhaak laten vervallen anders levering week 33 onder voorbehoud. productie stond voor week 23 was al week 24 geworden en dan nu deze melding. Gaat lekker bij SKODA.
Welke dealer?Enyaqenter schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:37:
Zojuist mail ontvangen van dealer, HUD en elektrische trekhaak laten vervallen anders levering week 33 onder voorbehoud. productie stond voor week 23 was al week 24 geworden en dan nu deze melding. Gaat lekker bij SKODA.
Want ik heb mijn dealer (udenhout) vorige week eens een mail gestuurd maar nog niets gehoord.
[ Voor 12% gewijzigd door maniac_1979 op 15-06-2021 11:51 ]
@maniac_1979 Pouw Apeldoorn, ze hebben gisteren bericht gehad van pon.
Lang meegelezen en niet gereageerd, maar naar ik hoop nu ook snel geleverd te krijgen (via Broekhuis Haarlem). Ik ben een zakelijke leaserijder. Op het laatste moment een bestelde Audi E-tron geannuleerd eind 2019 om op de Enyaq te wachten in de hoop op meer "waar en actieradius voor geld". Verleden week dinsdag kreeg ik bericht dat de auto op dat moment geproduceerd werd. Verwachte leverweek was vrij constant week 23 en dat werd week 25, maar ik schat in dat dat ook niet gehaald gaat worden. Mijn configuratie (na wijziging in maart Licht plus en Soundsystem) is:
ŠKODA ENYAQ iV 80
Buitenkleur: Arctic Silver metallic
Bekleding: Interieur Suite Bruin: Eco suite leder bruin
Opties:
• Comfort plus pakket ( PDB)
• Velgen 21 inch ( PJL)
• Assistentie ( PSA)
• Klimaat (PWA)
• Family (PXA)
• Sport ( PFC)
• Licht (PK8)
• Infotainment plus (RAB)
• 125 KW Oplaadmogelijkheid (LH3)
• Panoramadak (3FU)
• 360 areaview (PPC)
ŠKODA ENYAQ iV 80
Opties:
• Velgen 21 inch ( PJL)
• Assistentie ( PSA)
• Klimaat (PWA)
• Family (PXA)
• Sport ( PFC)
• Licht (PK8)
• Panoramadak (3FU)
• 360 areaview (PPC)
Dikke config! Die had ik ook voordat ik begon op berekenhet.nl

Ik was je niet vergeten hoor, knirrebir.knirrebir schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:26:
[...]
We kijken met allen uit naar de terugkoppeling.
Via de Skoda chat had ik destijds twee vragen uitgezet (internetinfo in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1".):
1. Wat is het exacte verschil tussen Comfort en Comfort Plus?
2. Wat is het exacte verschil tussen Assistentie en Assistentie Plus?
Vanochtend (pas) ben ik hierover door een dame van een Skoda callcenter gebeld.
Over vraag 1 waren we er hier eigenlijk al wel uit, maar goed.
Antwoord op vraag 1: Naast de elektronische achterklep incl. virtual peddal is drie jaar remote access inbegrepen, i.p.v. één jaar. Dus het eerste jaar zouden voor alle bezitters de online functionaliteiten gelijk zijn en hebben de Plus-bezitters nog twee jaar langer plezier.
Ben vergeten te vragen of dat later nog verlengd kan worden, want onze leasecontracten gaan voor 48 maanden...
Ik zag zojuist dat de optielijst ook duidelijker geworden, daar staat nu namelijk benoemd: "SKODA Connect - Care Connect 1 jaar".
Het antwoord op vraag 2 ging nergens over. "In assistentie Plus zit Travel assist, die combineert alle sensoren uit Assistentie basis, meneer".
De kreet "Emergency assist" zei haar niets en ze kon ook niet vertellen of de Plus-variant nog andere (toekomstige) voordelen heeft. Ze gaat het nogmaals uitzoeken...
Ik heb haar ook gelijk een nieuwe vraag gesteld, namelijk of ze eens kan checken of zaken zoals automatisch inparkeren, summon, etc. allemaal nog later komen en of de optievereisten al bekend zijn.
Hier precies hetzelfde. Eind april besteld bij Pouw Deventer met eind oktober als verwachte leverdatum.patman070 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:52:
Besteld zonder lichtpakket en met de standaard velgen, geen HUD of andere zaken waarvan problemen bekend zijn.
Vorige week eens een e-mailtje aan gewaagd voor een update en of ik ergens iets kan volgen.
De reactie:
-Dag internetinfo, -
Bedankt voor de mail aangaande de bestelling van de Enyaq.
Hieronder de antwoorden op uw vragen:
- de voorlopige afleverdatum staat op 29-10-2021, als hier wijzigingen in komen dan zal dit via uw wagenparkbeheerder / Leasemaatschappij bij u terecht komen.
- De periodieke update qua levering gaat dus via uw wagenparkbeheerder/leasemaatschappij, zij zullen u op de hoogte houden.
Prettige dag gewenst.

Wanneer je je Enyaq afgeleverd krijgt en het is de verkeerde kleur...
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/x7ajywYYiLc8ewpVnMYJozPP.gif?f=user_large)
Niet??!!srvos schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:45:
Wanneer je je Enyaq afgeleverd krijgt en het is de verkeerde kleur... [Afbeelding]
Yep
Haha! Vergissen is menselijk. Maar ik zou het hart in mn keel hebben zitten...srvos schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:56:
[...]
Yepkentekens omgewisseld in de communicatie vanuit de LM. Wordt vanmiddag nog recht getrokken en dan zetten ze de Brilliant Silver ipv de Racing Blue voor de deur...
Benieuwd hoe die dan bij de RDW geregistreerd staat.
Ik heb exact dezelfde auto besteld maar dan nog met sport plus en de standaard 19 inch velgen. Ik heb 21 inch aftermarket velgen gekocht.Davezon schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:18:
Lang meegelezen en niet gereageerd, maar naar ik hoop nu ook snel geleverd te krijgen (via Broekhuis Haarlem). Ik ben een zakelijke leaserijder. Op het laatste moment een bestelde Audi E-tron geannuleerd eind 2019 om op de Enyaq te wachten in de hoop op meer "waar en actieradius voor geld". Verleden week dinsdag kreeg ik bericht dat de auto op dat moment geproduceerd werd. Verwachte leverweek was vrij constant week 23 en dat werd week 25, maar ik schat in dat dat ook niet gehaald gaat worden. Mijn configuratie (na wijziging in maart Licht plus en Soundsystem) is:
ŠKODA ENYAQ iV 80
Opties:
• Velgen 21 inch ( PJL)
• Assistentie ( PSA)
• Klimaat (PWA)
• Family (PXA)
• Sport ( PFC)
• Licht (PK8)
• Panoramadak (3FU)
• 360 areaview (PPC)
Februari besteld, inmiddels geleverd bij de dealer. Wacht nu op ophaal bericht. Ik ben een zakelijke koper.
Bizar hoelang sommige moeten wachten..
[ Voor 3% gewijzigd door Genestealer op 15-06-2021 14:54 ]
Bij de RDW klopt de kleur met het kentekenmimalizo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:58:
[...]
Haha! Vergissen is menselijk. Maar ik zou het hart in mn keel hebben zitten...
Benieuwd hoe die dan bij de RDW geregistreerd staat.
Was ook gebeld. Verwachte leverweek was 32, nu op 39. Maar alleen als er een lichtpakket en een andere velg wordt toegevoegd. Anders zou het week 49 worden. En dan weer kans op mogelijk nieuw jaar. Het was ook niet duidelijk of uiteindelijk die opties dan wel of niet op de af te leveren auto komen. AB nog gebeld, waren aardig wat meldingen over binnengekomen. Eig bijd + bijt weer 30 euro erbij. Voor die dealers ook een lastig verhaal dit zo lijkt me.
Eigen bijdrage is misschien toch niet van toepassing lees ik hier onder.
[ Voor 13% gewijzigd door meelmark op 15-06-2021 13:25 ]
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Ik twijfel nog wat ik ga doen als ze gaan bellen. Mijn productie week staat op week 38 en ik stond niet in de lijst met te bellen klanten. Ik denk dat ze verwachten dat ze tegen die tijd weer chips hebben. Laten we het hopen. Wanneer de auto naar 2022 gaat dan kost het me 1600 euro meer per jaar. Dat is nog steeds goedkoper dan de Q3 maar toch weer zonde geld. Ben overigens de bedrijfseigenaar. Al gekeken naar een Volvo XC40. Maar hebben ze grotendeels dezelfde problemen. Andere optie is een volle ID4 op de kop tikken voor het einde van het jaar. Maar ja, heb niet voor niks voor de Enyaq gekozen. We moeten maar afwachten.
Eigen bijdrage niet toch? Uit andere reacties meen ik op te maken dat de kosten van upgrades voor rekening van PON, Skoda of de dealer komen.meelmark schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:11:
Was ook gebeld. Verwachte leverweek was 32, nu op 39. Maar alleen als er een lichtpakket en een andere velg wordt toegevoegd. Anders zou het week 49 worden. En dan weer kans op mogelijk nieuw jaar. Het was ook niet duidelijk of uiteindelijk die opties dan wel of niet op de af te leveren auto komen. AB nog gebeld, waren aardig wat meldingen over binnengekomen. Eig bijd + bijt weer 30 euro erbij. Voor die dealers ook een lastig verhaal dit zo lijkt me.
Het is gewoon niet leuk meer dat wachten.
- feb: besteld -> zal ergens week 28 worden.
- april: SSS moet komen te vervallen anders wordt het hem niet meer dit jaar. Dat gedaan dus -> Zal ergens week 33 worden dan.
- juni: Update lichtpakket en andere velgen verplicht anders wordt het hem niet meer dit jaar. Dat gedaan dus afgelopen vrijdag -> Nog geen idee wanneer hij geleverd gaat worden.
Heeft iemand die de verplichte updates van deze maand geaccepteerd heeft inmiddels al een definitieve datum doorgekregen?
- april: SSS moet komen te vervallen anders wordt het hem niet meer dit jaar. Dat gedaan dus -> Zal ergens week 33 worden dan.
- juni: Update lichtpakket en andere velgen verplicht anders wordt het hem niet meer dit jaar. Dat gedaan dus afgelopen vrijdag -> Nog geen idee wanneer hij geleverd gaat worden.
Heeft iemand die de verplichte updates van deze maand geaccepteerd heeft inmiddels al een definitieve datum doorgekregen?
Oh, daar zou je wel gelijk in kunnen hebben. We hebben hem doorgerekend alsof je gewoon als normale bestelling de opties zou toevoegen. Scheelt dan weer!internetinfo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:21:
[...]
Eigen bijdrage niet toch? Uit andere reacties meen ik op te maken dat de kosten van upgrades voor rekening van PON, Skoda of de dealer komen.
Hier ook mailtje naar de dealer gestuurd met de vraag of mijn bestelling vertraging heeft. Dealer zegt van niet. Nog steeds week 45 zegt ie
Ik heb ook standaard velgen en lichten.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Model 3
Dat zou kunnen kloppen. Als ik de opties niet zou toevoegen, zou de levering in week 48 staan. Dus als je al langer was gepland voor 45, dan ben je nog niet aan de beurt. Maar los daarvan zie ik nog echt wel veel zaken gaan schuiven ieder kwartaal.ElonDusk schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:24:
Hier ook mailtje naar de dealer gestuurd met de vraag of mijn bestelling vertraging heeft. Dealer zegt van niet. Nog steeds week 45 zegt ie
Ben benieuwd.
Hoe weet je of je op de lijst met te bellen klanten staat?Robbie8454 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:21:
Ik twijfel nog wat ik ga doen als ze gaan bellen. Mijn productie week staat op week 38 en ik stond niet in de lijst met te bellen klanten. Ik denk dat ze verwachten dat ze tegen die tijd weer chips hebben. Laten we het hopen. Wanneer de auto naar 2022 gaat dan kost het me 1600 euro meer per jaar. Dat is nog steeds goedkoper dan de Q3 maar toch weer zonde geld. Ben overigens de bedrijfseigenaar. Al gekeken naar een Volvo XC40. Maar hebben ze grotendeels dezelfde problemen. Andere optie is een volle ID4 op de kop tikken voor het einde van het jaar. Maar ja, heb niet voor niks voor de Enyaq gekozen. We moeten maar afwachten.
Joh, je bent pas sinds feb bezig. Ik wacht al sinds oktober 2020 😅jdenijs schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:22:
FlipModeNL schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:35:
[...]
Joh, je bent pas sinds feb bezig. Ik wacht al sinds oktober 2020 😅
Inderdaad! 6 november besteld. Sta nu op eind oktober...FlipModeNL schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:35:
[...]
wow.. en nog steeds geen definitieve datum?FlipModeNL schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:35:
[...]
WAT.. eind oktober??? dat meen je niet.. wtfmimalizo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:40:
[...]
[...]
Inderdaad! 6 november besteld. Sta nu op eind oktober...
Van mijn dealer begreep ik dat het gaat om inventariseren, dus wie is er akkoord om wijziging door te voeren als dat nodig is en zo niet dan sluit je aan in de rij en op dit moment is dat 8 weken vertraging.Nico1984 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:44:
Top dat hier zoveel info wordt gedeeld! Vandaag ook mij keuze doorgegeven voor de opties:
Iemand van jullie een idee of skoda het ook echt per optie bekijkt? Of zou het wachten/niet wachten zijn?
In mijn geval standaard verlichting en standaard velgen, e.e.a. staat uit bij leasemaatschappij en werkgever en uitsluitsel moet nog volgen.
Het kan zijn, in mijn geval, akkoord geven voor wijziging verlichting en velgen, of alleen verlichting of alleen velgen of geen wijziging.
Begreep dat met uitkomst van inventarisatie gecommuniceerd wordt met importeur en fabriek.
Voor nu heeft dealer voor mijn bestelling gemeld geen akkoord om wijziging door te voeren.
Of inventarisatie klopt of niet geen idee en wat anderen ook aangeven qua informatie is er bijna niets om te geloven - aan te nemen, ofwel de soap gaat door.
ik heb begin vorige week gebeld door A-Point dat mijn huidige bestelling met standaard velgen en standaard verlichting verschoven was van week 28 naar week 35/36.meelmark schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:11:
Dus toen deze melding (met de mededeling dat heel veel tweakers de bestelling kosteloos konden upgraden) doorgezet naar de fleetmanager. Afgelopen vrijdag werd ik door hem gebeld. Ons bedrijf heeft nog 40 Enyaq's uitstaan. Hij had contact met de LM gehad. hij vertelde me dat ze samen een andere tactiek hebben bedacht: omdat nu heel veel mensen gaan upgraden, gaat er vanzelf een piek komen in juist die upgrade onderdelen, die dan ook weer voor vertraging zorgen. Dan komt er weer lucht in de standaard velgen en standaard verlichting. En dan...."springen zij in dat gat" zodat onze 40 Enyaq's weer sneller geleverd kunnen worden dan de upgrades.
Tja, wat is nu wijsheid om te doen??. Ik ben voorlopig maar meegegaan in hun verhaal, omdat upgrade ook geen enkele zekerheid biedt.
ik heb hem wel gevraagd om me wekelijks op de hoogte te houden
Door zelf contact op te nemen, er wordt geen lijst van naar buiten gebracht helaas.maniac_1979 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:28:
Hoe weet je of je op de lijst met te bellen klanten staat?
Neem je geen contact dan is het afwachten wat ze doen; kan zijn klant informeert niet dus we kunnen wel wat schuiven.
Heb nog geen definitieve datum gekregen, behalve dat de leasemij communiceert november. Maar dat lijkt mij niet te kloppen, ook dit meer lijkt op een geautomatiseerde schatting door de leasemij. Ik ga dit nog wel even navragen bij de dealer of zij dit ook gecommuniceerd hebben, want dan is de levertijd weer opgeschoven.jdenijs schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:22:
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
lijkt beetje te kloppen met wat ik van dealer begreep dat ze inventariseren wie er wil upgraden en wie nietstengel schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:49:
ik heb begin vorige week gebeld door A-Point dat mijn huidige bestelling met standaard velgen en standaard verlichting verschoven was van week 28 naar week 35/36.
Dus toen deze melding (met de mededeling dat heel veel tweakers de bestelling kosteloos konden upgraden) doorgezet naar de fleetmanager. Afgelopen vrijdag werd ik door hem gebeld. Ons bedrijf heeft nog 40 Enyaq's uitstaan. Hij had contact met de LM gehad. hij vertelde me dat ze samen een andere tactiek hebben bedacht: omdat nu heel veel mensen gaan upgraden, gaat er vanzelf een piek komen in juist die upgrade onderdelen, die dan ook weer voor vertraging zorgen. Dan komt er weer lucht in de standaard velgen en standaard verlichting. En dan...."springen zij in dat gat" zodat onze 40 Enyaq's weer sneller geleverd kunnen worden dan de upgrades.
Tja, wat is nu wijsheid om te doen??. Ik ben voorlopig maar meegegaan in hun verhaal, omdat upgrade ook geen enkele zekerheid biedt.
ik heb hem wel gevraagd om me wekelijks op de hoogte te houden
snap de tactiek hierboven wel in dat daglicht
nope, is in heel europa een probleemMafke schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:12:
Dat zou wel kunnen, in mijn geval alles uitgelegd aan leasemaatschappij en werkgever en nadeel bij ons flexibele eigen bijdrage, zoals ik nu begrijp opties wijzigen (ondanks dat je daarmee laten accessoires of iets anders kan toevoegen), hogere fiscale waarde, hoger leasebedrag en daarmee wijziging eigen bijdrage.internetinfo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:21:
Eigen bijdrage niet toch? Uit andere reacties meen ik op te maken dat de kosten van upgrades voor rekening van PON, Skoda of de dealer komen.
Heb aangegeven dat dit iets is waar ik niets mee kan doen en bijtelling agv hogere fiscale bijdrage wil betalen, maar geen hogere eigen bijdrage.
Wordt vervolgd.
Het is niet duidelijk / dubbel gecommuniceerd door de dealer OF je nu alle aanpassingen moet accepteren of niet OF je kunt kiezen voor welke aanpassing(en) wel en welke niet. Uiteindelijk kijkt Skoda dan wel voor je wat hun het beste uitkomt op dat moment.knirrebir schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:47:
[...]
Van mijn dealer begreep ik dat het gaat om inventariseren, dus wie is er akkoord om wijziging door te voeren als dat nodig is en zo niet dan sluit je aan in de rij en op dit moment is dat 8 weken vertraging.
In mijn geval standaard verlichting en standaard velgen, e.e.a. staat uit bij leasemaatschappij en werkgever en uitsluitsel moet nog volgen.
Het kan zijn, in mijn geval, akkoord geven voor wijziging verlichting en velgen, of alleen verlichting of alleen velgen of geen wijziging.
Begreep dat met uitkomst van inventarisatie gecommuniceerd wordt met importeur en fabriek.
Voor nu heeft dealer voor mijn bestelling gemeld geen akkoord om wijziging door te voeren.
Of inventarisatie klopt of niet geen idee en wat anderen ook aangeven qua informatie is er bijna niets om te geloven - aan te nemen, ofwel de soap gaat door.
Het lichtpakket wil ik wel maar die regulus velgen niet. Zou lekker zijn als straks dat lichtpakket er niet op zit en die velgen wel

Jup! Ik weiger dat een dealer of een fabrikant gaat bepalen hoe mijn auto eruit ziet omdat ze bepaalde zaken die ze aanbieden niet kunnen leveren. Of waar het hier steeds meer op gaat lijken. Niet kunnen plannen.
Ik ben de irritatie inmiddels voorbij en het zal me verder jeuken. Als ze de auto dit jaar op kenteken kunnen krijgen ben ik blij met een mooie auto die precies aan mijn eisen voldoet. Zo niet, dan steken ze het ding maar op een plek waar de zon niet schijnt...
Dat meen je niet.. het is dus alleen om te inventariserenknirrebir schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:47:
[...]
Van mijn dealer begreep ik dat het gaat om inventariseren, dus wie is er akkoord om wijziging door te voeren als dat nodig is en zo niet dan sluit je aan in de rij en op dit moment is dat 8 weken vertraging.
Ik heb de wijzigingen net doorgegeven aan de importeur.
@ Kevin (leasemaatschappij) ik kan dit helaas niet in een offerte zeten.
Deze opties zijn gratis.
Zo krijg je wel een dikke auto Jerry!
Uit berichten van A-Point begrijp ik dat het kiezen voor de 'upgrades' geen garantie is dat je dat deze daadwerkelijk krijgt, want: "De importeur/fabriek heeft aangegeven dat zelfs in de productieproces nog beslissingen genomen kunnen worden voor wat betreft het eventueel wijzigen van de auto.
Uiteraard gaan zij hun uiterste best doen om de auto te produceren zoals deze is besteld."
Het is eigenlijk niet kiezen voor upgrades, maar Skoda de vrijheid geven op sommige punten te kunnen afwijken van de oorspronkelijke order.
A-Point heeft met betrekking tot mijn Enyaq contact gehad met Pon en aldus Pon is de berichtgeving op Honeymoonnet nog steeds correct en wordt mijn auto deze week geproduceerd en week 29 in Nederland verwacht. Ik hoop dat dit klopt! Al heb ik uiteraard mijn twijfels.
Denk nog steeds dat de Enyaq een prachtige auto is en ik er uit eindelijk veel plezier aan ga beleven, maar twijfel wel steeds vaker aan mijn keuze van vorig jaar oktober. Ik had toen ook voor een fijne stationwagen met benzinemotor kunnen kiezen, eentje waar ik ondertussen al ruim een half jaar in rond had kunnen rijden. Niet eens heel veel duurder onder aan de streep en een hoop minder stress.
Uiteraard gaan zij hun uiterste best doen om de auto te produceren zoals deze is besteld."
Het is eigenlijk niet kiezen voor upgrades, maar Skoda de vrijheid geven op sommige punten te kunnen afwijken van de oorspronkelijke order.
A-Point heeft met betrekking tot mijn Enyaq contact gehad met Pon en aldus Pon is de berichtgeving op Honeymoonnet nog steeds correct en wordt mijn auto deze week geproduceerd en week 29 in Nederland verwacht. Ik hoop dat dit klopt! Al heb ik uiteraard mijn twijfels.
Denk nog steeds dat de Enyaq een prachtige auto is en ik er uit eindelijk veel plezier aan ga beleven, maar twijfel wel steeds vaker aan mijn keuze van vorig jaar oktober. Ik had toen ook voor een fijne stationwagen met benzinemotor kunnen kiezen, eentje waar ik ondertussen al ruim een half jaar in rond had kunnen rijden. Niet eens heel veel duurder onder aan de streep en een hoop minder stress.
Wat ik heb begrepen van mijn dealer is dat ze deze woensdag alle leasemaatschappijen moeten informeren, en dan vrijdag as PON met de uitkomsten per auto (wel of geen wijzigingen toegestaan per optie)jdenijs schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:22:
daarna wordt er pas weer gekeken naar productie, maar zeker 4 weken, zo niet 8 weken vertraging...
december besteld en ze gaan nu uit van week 40/ 42 leveren (was week 27..)
Update:RandomNick schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:05:
Vanmiddag wel een serieuze storing gehad.
Bij vertrek vielen na 5 seconden alle schermen uit. Cockpit kwam na 5 minuten weer tot leven, maar met een enorme vertraging, update van snelheid ongeveer 1 x per 30 seconden. Auto bleef verder prima rijden, alles deed het gewoon. Toch grappig om een tijdje zonder snelheidsmeter voor je neus te rijden en daarna 40 te rijden (volgens de meter voor je neus) op de snelweg. Na ongeveer een half uur deed de cockpit het weer normaal. Het grote scherm is uitgevallen en niet meer aangegaan. Diverse malen de 10 sec. truck geprobeerd maar dat werkte niet. Nu maar even op slot gezet en later zal het allemaal wel weer functioneren denk ik.
Auto vanmiddag bij dealer geweest. Diagnose levert geen storingen op. Ook zijn er geen updates.
Auto is door de dealer gereset maar het scherm blijft zwart.
Toen was de tijd om en nu een nieuwe afspraak voor over twee weken om verder te onderzoeken door de EV specialist v/d dealer. Betekent nog twee weken rijden zonder entertainment scherm
Maar goed, hij kan in elk geval verder probleemloos rijden.
Overigens is het qua werkplaatsafspraak bij veel dealers een drama. Gisteren een rondje aan het bellen geweest en bij diverse dealers wachttijden van 2 weken of meer voor je überhaupt kan komen.
Ik ben net ook gebeld door de LM, de velgen zijn inderdaad een issue en of het goed is dat er eventueel, dus geen garanties, Antraciet Regulus 19" velgen op gezet worden. Dit wordt gevraagd voor het geval er inderdaad een tekort is, als dit niet zo is worden er alsnog de bestelde opgezet. Leverweek zou ongewijzigd blijven vooralsnog wat dus week 44 is.
Dat is zuur, hopelijk kunnen ze de volgende keer wel wat vinden.RandomNick schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:54:
[...]
Update:
Auto vanmiddag bij dealer geweest. Diagnose levert geen storingen op. Ook zijn er geen updates.
Auto is door de dealer gereset maar het scherm blijft zwart.
Toen was de tijd om en nu een nieuwe afspraak voor over twee weken om verder te onderzoeken door de EV specialist v/d dealer. Betekent nog twee weken rijden zonder entertainment scherm
Maar goed, hij kan in elk geval verder probleemloos rijden.
Overigens is het qua werkplaatsafspraak bij veel dealers een drama. Gisteren een rondje aan het bellen geweest en bij diverse dealers wachttijden van 2 weken of meer voor je überhaupt kan komen.
Krijg zojuist twee mailtjes vanuit A-point:
Nummer 1:
"Wij hebben zojuist het bericht ontvangen vanuit de directie van [naam werkgever] dat er geen wijzigingen zijn toegestaan voor de de in bestelling staande Skoda Enyaq's.
Bij deze dan ook aangepast in ons systeem.
Voor vragen kun je contact opnemen met jullie wagenparkbeheer."
Iets later nummer 2:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0xbv3rku3iG0XwKeNGcjLSaE.jpg?f=user_large)
Nummer 1:
"Wij hebben zojuist het bericht ontvangen vanuit de directie van [naam werkgever] dat er geen wijzigingen zijn toegestaan voor de de in bestelling staande Skoda Enyaq's.
Bij deze dan ook aangepast in ons systeem.
Voor vragen kun je contact opnemen met jullie wagenparkbeheer."
Iets later nummer 2:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0xbv3rku3iG0XwKeNGcjLSaE.jpg?f=user_large)

Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2