Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.763.292 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

A3-D schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:21:
De claxon is qua volume prima, maar helaas niet meertonig. Persoonlijk vind ik dit niet passen bij een dergelijke auto. Smaken verschillen natuurlijk, maar op zijn minst zou een meertonige claxon in mijn optiek meer passend zijn.

Zojuist de dealer maar eens gebeld met de vraag wat de kosten zouden zijn om de claxon te laten vervangen voor een meertonige. Ik word daar later over terug gebeld.

Overigens denk ik niet dat het een foutje is en ga ik er van uit dat iedereen een enkeltonige claxon heeft toch? :?
Ik heb mijn Enyaq nog niet, maar zou ook echt niet weten hoe de claxon van mijn huidige auto klinkt… hoezo gebruik je je claxon zo vaak dan?
Snel opgefokt in je autootje? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gochum
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-07-2021
ManiacScum schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:31:
[...]

Laadpaal is geen ophoging van de bijtelling, het is een accessoire. Ik betaal echter wel een hoger leasebedrag omdat dit ding wordt gefinancieerd door de LM.
Ik zit ook boven mijn norm eigen bijdrage (aan werkgever), de laadpaal wordt dan bruto verrekend met mijn salaris dus je betaald (eenmalig) de helft. M.a.w. via WG wel aftrekbaar, let wel op dat er (weer) een spelregel is vanuit de belastingdienst. Je mag maximaal bruto verrekenen (bijv bonnetjes uit het buitenland, tol en dus laadpaal) wat je jaar bijtelling is. Voorbeeld,

Autokost € 40.000,-, 12% = € 4.800,- Bruto bijtelling
Max te verrekenen bruto (tanken, laadpaal etc) = € 4.800,-, daar boven is het gewoon netto aftikken.

Hopelijk een beetje duidelijk uitgelegd want de belastingdienst is niet makkelijk maar wel een zekerheid 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

Gochum schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Ik zit ook boven mijn norm eigen bijdrage (aan werkgever), de laadpaal wordt dan bruto verrekend met mijn salaris dus je betaald (eenmalig) de helft. M.a.w. via WG wel aftrekbaar, let wel op dat er (weer) een spelregel is vanuit de belastingdienst. Je mag maximaal bruto verrekenen (bijv bonnetjes uit het buitenland, tol en dus laadpaal) wat je jaar bijtelling is. Voorbeeld,

Autokost € 40.000,-, 12% = € 4.800,- Bruto bijtelling
Max te verrekenen bruto (tanken, laadpaal etc) = € 4.800,-, daar boven is het gewoon netto aftikken.

Hopelijk een beetje duidelijk uitgelegd want de belastingdienst is niet makkelijk maar wel een zekerheid 8)7
Ik snap je uitleg niet helemaal? Ik betaal nooit bij voor tanken, alles gaat op de zaak, ook buitenlandse ritten.
ik geef niets op aan de belastingdienst, ik betaal over de auto netjes de bijtelling, die is belastbaar, de rest hoort erbij in mijn idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gochum
  • Laatst online: 02-07-2021
Jeroenvr72 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:39:
[...]

Ik snap je uitleg niet helemaal? Ik betaal nooit bij voor tanken, alles gaat op de zaak, ook buitenlandse ritten.
ik geef niets op aan de belastingdienst, ik betaal over de auto netjes de bijtelling, die is belastbaar, de rest hoort erbij in mijn idee?
Dan heb je een goeie werkgever (WG)! Ik mag enkel in NL tanken, buitenland moet ik zelf betalen. Die tankbonnen kan ik inleveren bij mijn WG en die verrekend dit belastingtechnisch. Dus als je de laadpaal via WG regelt mogen zie die verrekenen bruto/netto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
wimvanb schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:23:
Een vraag aan iemand die geen matrix lichtpakket heeft: Op de achterklep zitten lichten die niet branden.
Zijn dit nu "dummies" of zou je later nog op de een of andere manier lampjes in deze units kunnen aansluiten.
...
Dit zijn geen dummies. In elk geval aan de bestuurderskant niet. Zie de onderstaande post, waar ook naar gelinkt wordt vanuit de OP:
lammert.duerink schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:29:
Misschien nog wel even te vermelden over de standaard LED verlichting, zo zien de units er uit:

[...]

Standard version:

Two-part full LED
Crystal area not illuminated
Rear fog light / reversing light on driver's side only
Without animation functions
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8_OvWWjMsiDufW_HHc1I_gxIdg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BPoSk1PYJaZLwNECfX3UQqWq.png?f=user_large

1 - taillight
2 - brake light
3 - flashing light
4 - reversing light (driver side only)
5 - rear fog light (driver side only)
Met andere woorden, in het kofferbak-deel zitten aan de bestuurderskant in elk geval het achteruitrijlicht en mistlicht.

Ik vraag me verder wel af of er inderdaad 'gewoon' LED's in de units zitten. Kan ik me bijna niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:22
Mijn werkgever verzorgt de plaatsing van de laadpaal/-punt, inclusief aanpassen groepenkast.
Ze gaan er daarbij vanuit dat zoveel mogelijk thuisladen + kosten laadpaal ongeveer gelijk is aan laden aan een openbare paal, bij een leaseperiode van 4 jaar. Ik vind dat wel een faire regeling.

Helaas heb ik geen mogelijkheid om op eigen grond te laden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-06 23:33
Vandaag maar is contact opgenomen met de dealer, en ja hoor hij is binnen!
Binnenkort neemt er iemand contact met mij op om de levering te plannen.. }:|, weer wachten dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Massterboy12
  • Laatst online: 27-02-2022
Net bericht van de dealer gehad, eerste leveringstermijn gehoord. week 40

IV80
kleur: artic silver
velgen 21 inch
interieur suite zwart
Comfort +
Assistentie+
Klimaat
Sport
Panoramadak
125 KW snelladen
360 Areaview
Trekhaak

(besteld op 22-04)

@DonKui je kan mij toevoegen in overzicht leveringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
Thiazzz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:33:
Vandaag maar is contact opgenomen met de dealer, en ja hoor hij is binnen!
Binnenkort neemt er iemand contact met mij op om de levering te plannen.. }:|, weer wachten dus.
Ja, dat zijn de momenten die het langst duren😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:13
Vraagje. Waarom gaat dat laden eigenlijk in stapjes van 10%. Liefst wil ik hem instellen op 85%, maar moet dus 80 pakken.
Of zou 90% ook mogen? Laadplan is dat we de auto snachts naar de 90% laten laden en dan de volgende ochtend weer mee gaan rijden (woon-werk).
Ik lees wel dat je best hoger als 80% mag laden maar dat je daarna wel snel moet gaan rijden. Maar wat is snel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Ik heb het altijd begrepen als: van de lader af en instappen. Maar ik heb hier geen enkele onderbouwing voor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bengelsdorp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-06 13:20
De Enyaq is de auto verkoop top 100 op de 80ste plek binnengekomen. En nr 4 in de meest verkochte EV van 2021.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LcQ46eyOQYQ8qlQ5euNDPe_xidE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U8kKFRG7lxHqFBymcVcgmwaY.jpg?f=user_large

https://www.autozine.nl/verkoop-top-100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:20
Loepoog schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:46:
Vraagje. Waarom gaat dat laden eigenlijk in stapjes van 10%. Liefst wil ik hem instellen op 85%, maar moet dus 80 pakken.
Of zou 90% ook mogen? Laadplan is dat we de auto snachts naar de 90% laten laden en dan de volgende ochtend weer mee gaan rijden (woon-werk).
Ik lees wel dat je best hoger als 80% mag laden maar dat je daarna wel snel moet gaan rijden. Maar wat is snel??
90% moet echt geen issue zijn. Helemaal niet omdat dit eigenlijk nog geen 85% is. Echt strak vol tot 100% moet je zien te vermijden. Dan moet je zorgen dat je snel weg gaat. Snel is dan bij voorkeur uur max twee uur oid.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Kunnen we al die Enyaqs aan elkaar verbinden aan een haspel zodat ik voldoende prik heb 8)7
Robbie8454 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:26:
[...]

Ik ben om!! Dan wordt t wel pas eind oktober. Wordt het wel koekhappen terwijl de regen in de auto loopt en koukleumen bij een lekker bakje koffie. Maar dan kom ik u allen het licht brengen! 130 lichtjes om precies te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Robbie8454 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:48:
Ik heb het altijd begrepen als: van de lader af en instappen. Maar ik heb hier geen enkele onderbouwing voor
Ok, dus als ik het laadplan zo instel dat ik rond 7uur op 90% zit dan is er geen vuiltje aan de lucht? Dan zit de batterij eens per 2 dagen wat hoger als die 80, maar dat zal dan niet langer als een uurtje zijn.
Ik wil uiteraard zuinig met de batterij omgaan, maar het moet voor mij als gebruiker ook praktisch blijven.
Meende ergens te lezen dat Tesla's bijv wel advies krijgen om tot 90% te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Inspired schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:12:
[...]

90% moet echt geen issue zijn. Helemaal niet omdat dit eigenlijk nog geen 85% is. Echt strak vol tot 100% moet je zien te vermijden. Dan moet je zorgen dat je snel weg gaat. Snel is dan bij voorkeur uur max twee uur oid.
Top, dan gaan we dat doen.
Heb nog 67km op de teller en moet nog naar huis (45km). Ben uiteraard de laadsleutel vergeten... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

Loepoog schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:20:
[...]

Heb nog 67km op de teller en moet nog naar huis (45km). Ben uiteraard de laadsleutel vergeten... :F
Dit kun jij!!! standje B en gaan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 10:29
Wicked-Game schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:54:
[...]

Ik begin altijd met afspuiten HD
- Daarna wassen (Meguiars Gold Glass Shampoo)
- Rondje kleien met Monello
- Denk toch een kleine polijstbeurt (DAP900) met monello spullen
- Aftoppen met Gyeon MOHS
- Gyeon Cancoat voor tussentijdse coatings wanneer nodig.
- Velgen gaan in de Poor Boys Wheel Sealant, maar denk nog aan Gyeon Rim.
Netjes! Geen glaze of voeding voor de lak? Zwart is verschrikkelijk, maar tegelijkertijd als ie goed in de wax staat met een wetlook en een spiegeleffect geeft... oei...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Jeroenvr72 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:22:
[...]

Dit kun jij!!! standje B en gaan! :+
En zo niet dan hebben we de foto's nog......walk of shame

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DDnelis
  • Laatst online: 15-02-2022
heb net mijn enyaq mogen ophalen. Rijdt zwaar chill :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5yW1h8u4E0oCRyp7sOSy96o2jw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9so6ycVFVtmqy9BXCyby5Jyr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMa-5HrVkZHj7-plxyCina20IXQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VfbxUANK9k00R9zjSHezyBUa.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
DDnelis schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:37:
(Bijna) 2 ton is ook redelijk zwaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:05

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waalwijk zo te zien! Mooie bak man, veel plezier er mee! Nog een beetje een leuke uitleg gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pappabakker9045
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-05 10:14
Probleempje met mijn Enyaq. Infotainmentsysteem lijkt vast te hangen in de privé modus. Krijg 'm niet meer in online modus, waardoor ik geen toegang meer tot de auto met mijn Skoda app. Daarbij is het systeem niet consistent; op één plek (favorieten) is de privémodus geactiveerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKR0NWoFhBXKzPjqEmfpBSzWV3k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iha2KISWAX4uqsr8uvLFordg.png?f=user_large

En bij setup is de 'prive modus' niet geactiveerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VcvzBPncFs7G02jEDj3i-gb5SEQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iGtarmhiuu23gkzNNW16fGod.png?f=fotoalbum_large

Als ik een van beide onderdelen selecteer krijg ik de foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K781saCXXF4_E2bWYWzmryyjamY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xs2NDjvtZBGhHFjeUegDfh6B.png?f=fotoalbum_large

Overigens gaat het al mis bij het opstarten van het infotainmentsysteem (bij binnenkomen auto). Eerst wordt er gezocht, dat zal altijd wel even duren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCdHndCE0aH2gr9VdjYMd3ynQzw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dA6rGDVyAxm4Z7fu0lB37pF4.png?f=fotoalbum_large

Maar dan krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_hJtRnsskBGXuxJC0gNc3R66hE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UbcjA34vRvaLpoMUufA1q5QA.png?f=fotoalbum_large

Wat ik verder nog heb geprobeerd is het herstellen naar de fabriekinstellingen. Echter kom ik daar niet verder dan weer een foutmelding, welke ik niet kan herstellen omdat het niet mogelijk is om uit de privémodus te geraken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbz2zGulr4yDPKw7X5GMXFOYPis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ws5d6EYJSsQ2uHgitLItaRR7.png?f=fotoalbum_large

Heb het probleem al gemeld bij de dealer welke er geen oplossing voor heeft anders dan de auto naar de garage te laten komen. Heb al een afspraak voor volgende week staan, echter was benieuwd of iemand deze 'storing' herkend en misschien wel een snellere oplossing heeft.
Heb zelf van alles al geprobeerd, een instelling lijkt me daarom niet de reden, echter weet je dat natuurlijk nooit 8)7 . Ontdek nog regelmatig wat nieuws in het infotainmentsysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-04 16:21
Pappabakker9045 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:46:Heb al een afspraak voor volgende week staan, echter was benieuwd of iemand deze 'storing' herkend en misschien wel een snellere oplossing heeft.
Heb zelf van alles al geprobeerd, een instelling lijkt me daarom niet de reden, echter weet je dat natuurlijk nooit 8)7 . Ontdek nog regelmatig wat nieuws in het infotainmentsysteem.
Ik herken het niet en heb ook geen directe oplossing. Maar heb je wellicht al eens geprobeerd om het geheel naar fabrieksinstellingen terug te zetten? Dat moet ook via het Infotainment scherm kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Pappabakker9045 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:46:
Probleempje met mijn Enyaq. Infotainmentsysteem lijkt vast te hangen in de privé modus. Krijg 'm niet meer in online modus, waardoor ik geen toegang meer tot de auto met mijn Skoda app. Daarbij is het systeem niet consistent; op één plek (favorieten) is de privémodus geactiveerd:

[Afbeelding]

En bij setup is de 'prive modus' niet geactiveerd:
[Afbeelding]

Als ik een van beide onderdelen selecteer krijg ik de foutmelding:
[Afbeelding]

Overigens gaat het al mis bij het opstarten van het infotainmentsysteem (bij binnenkomen auto). Eerst wordt er gezocht, dat zal altijd wel even duren:
[Afbeelding]

Maar dan krijg ik de volgende melding:
[Afbeelding]

Wat ik verder nog heb geprobeerd is het herstellen naar de fabriekinstellingen. Echter kom ik daar niet verder dan weer een foutmelding, welke ik niet kan herstellen omdat het niet mogelijk is om uit de privémodus te geraken:
[Afbeelding]

Heb het probleem al gemeld bij de dealer welke er geen oplossing voor heeft anders dan de auto naar de garage te laten komen. Heb al een afspraak voor volgende week staan, echter was benieuwd of iemand deze 'storing' herkend en misschien wel een snellere oplossing heeft.
Dit is gewoon een aan/uit switch in het infotainment menu toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pappabakker9045
Robbie8454 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:02:
[...]

Dit is gewoon een aan/uit switch in het infotainment menu toch??
Ja, met als gevolg na het aantikken van het icoon een foutmelding zoals in de afbeelding in het originele bericht is te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pappabakker9045
Bulli schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:51:
[...]

Ik herken het niet en heb ook geen directe oplossing. Maar heb je wellicht al eens geprobeerd om het geheel naar fabrieksinstellingen terug te zetten? Dat moet ook via het Infotainment scherm kunnen.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen lukt niet, krijg dan een foutmelding dat ik eerst uit de privémodus moet gaan. En dat lukt dus niet 😰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-06 22:07
Loepoog schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:20:
[...]

Airco uit, ramen dicht tapen, spiegels ingeklapt houden en duimen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 20:25

zumba

De eAmbu is onderweg!

Pappabakker9045 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:07:
[...]

Terugzetten naar fabrieksinstellingen lukt niet, krijg dan een foutmelding dat ik eerst uit de privémodus moet gaan. En dat lukt dus niet 😰
Misschien kan je hier iets mee?
https://www.skodacommunit...eder-deaktivieren.116129/
Lijkt erop dat je in de app opnieuw een registratie kan opzetten.

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
RandomNick schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Airco uit, ramen dicht tapen, spiegels ingeklapt houden en duimen :)
Slipstreamen achter de vrachtwagens en alles bergaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:43
Ik heb de 360 areaview nog niet gezien. Heeft iemand dit pakket en kan iemand daarvan een foto posten?

Zojuist even weer paar uurtjes zelf gereden met een enyaq 80. Een voorstel van de dealer zodat het wachten op mijn auto beetje verzacht.

Was wel aan het stoeien met de travel assist en de cruise control bediening links onder. Ik kreeg de cruise control alleen in stappen van 10 km omhoog of omlaag. Dit is niet in kleinere stappen in te stellen? Daarnaast dacht ik dat travel assist ook automatisch op de snelweg naar rechts of links gaat als je knipperlicht aanzet zoals bij Tesla.

Heeft iedereen verschillende rij modus instellingen? Of is dit alleen zichtbaar als je sport plus bezit? Ik ben benieuwd wat je dan meer met sport plus (dynamische chassis control) kan instellen.

Wat ik verder nog beetje vreemd vind is de inconsequente meldingen op het kleine display . Bij het inschakelen van bijvoorbeeld ACC krijg je netjes een popup dat ACC is ingeschakeld maar dan weer niet voor de stuurverwarming.

Het duurde even tot ik zag dat er een klein, niet kleuren icoontje op het grote scherm zichtbaar kwam.

Nou moet ik eens gaan verdiepen in een bedrijf die de zwarte piano lak interieur delen kan wrappen. Iemand een adres?

[ Voor 86% gewijzigd door Genestealer op 04-05-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Genestealer schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:28:
Ik heb de 360 areaview nog niet gezien. Heeft iemand dit pakket en kan iemand daarvan een foto posten?
Ik had het bij de testrit en heb het ook besteld. Vond het wel briljant. Camera voor, achter en bij de spiegels. En elke camera kan je ook selecteren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeCrsH
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-06 09:31
Zijn er reeds belgische tweakers die hun enyaq hebben mogen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:03
Vandaag contact gehad met de dealer van de wagenparkbeheerder. Deze geeft aan dat huidige bestellingen niet voor februari 2022 geleverd worden. Hoorde weer van een andere dealer dat dit juist week 43 ongeveer is als je nu besteld.

Iemand suggesties wat te doen? Baal enorm want proefrit gisteren was echt top. Nu aan het kijken naar een ID.4 of ID.3 long range (als die nog kan dit jaar), of toch een e-niro. Was er eindelijk uit maar kan weer opnieuw beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

revo37 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:35:
Vandaag contact gehad met de dealer van de wagenparkbeheerder. Deze geeft aan dat huidige bestellingen niet voor februari 2022 geleverd worden. Hoorde weer van een andere dealer dat dit juist week 43 ongeveer is als je nu besteld.

Iemand suggesties wat te doen? Baal enorm want proefrit gisteren was echt top. Nu aan het kijken naar een ID.4 of ID.3 long range (als die nog kan dit jaar), of toch een e-niro. Was er eindelijk uit maar kan weer opnieuw beginnen
eventueel de gegevens van de betreffende dealer geven aan de LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:05
revo37 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:35:

En eentje die op voorraad staat bij een dealer en aansluit bij jou wensen? Er zal tussen nu en einde jaar regelmatig ergens voorraad zijn voor de verkoop, die de dealer aan jou leasemaatschappij kwijt wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pappabakker9045
zumba schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:22:
[...]

Misschien kan je hier iets mee?
https://www.skodacommunit...eder-deaktivieren.116129/
Lijkt erop dat je in de app opnieuw een registratie kan opzetten.
Goede tip. Na verwijderen van de auto in de 'garage' opnieuw een registratie gedaan. Tot en met abonnementen gaat het goed, maar dan volgt een check of je echt in de auto zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5nNm61qtOuOC6YL4jlHnsKlnp8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5ZB5rA6s9MK3Na1w9ZvzhEYt.png?f=fotoalbum_large
Deze optie zit niet meer in het menu bij mij (omdat ik dat al een keer heb gedaan), dus kan de registratie niet meer vervolgen.

Zoals eerder aangegeven, resetten naar fabrieksinstellingen lukt ook niet meer, dus ben bang dat ik moet wachten tot de auto naar de dealer kan. :( .

Maar kan natuurlijk wel nog rijden, dus genieten doe ik nog elke keer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-06 20:40
Heeft iemand nog een laatste update mbt de zogenaamde korting bij een Ionity laadpaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Pappabakker9045 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:59:
[...]

Goede tip. Na verwijderen van de auto in de 'garage' opnieuw een registratie gedaan. Tot en met abonnementen gaat het goed, maar dan volgt een check of je echt in de auto zit.

[Afbeelding]
Deze optie zit niet meer in het menu bij mij (omdat ik dat al een keer heb gedaan), dus kan de registratie niet meer vervolgen.

Zoals eerder aangegeven, resetten naar fabrieksinstellingen lukt ook niet meer, dus ben bang dat ik moet wachten tot de auto naar de dealer kan. :( .

Weet je zeker dat het niet meer kan? Ik heb dit gisteren ook gedaan ondanks dat hij al geregistreerd stond!
Menu >> Instellingen (tandwieltjes) >> ŠKODA Connect verbinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
Pappabakker9045 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:59:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb dit zelf eerder ook gehad. Het verwijderen van de app op je telefoon en het opnieuw installeren heeft toen het probleem verholpen. Dit was trouwens voor een Skoda Octavia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pappabakker9045
RandomNick schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:20:
[...]

Weet je zeker dat het niet meer kan? Ik heb dit gisteren ook gedaan ondanks dat hij al geregistreerd stond!
Menu >> Instellingen (tandwieltjes) >> ŠKODA Connect verbinden
Bedankt voor het meedenken. Optie komt niet meer voor in systeeminstellingen (ook niet in de regels die eronder komen :/ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4s15xJjQaD4Z8Hz1LAwSc_tf8ic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ON09XlzthG2bQTtwbwcVbph1.png?f=fotoalbum_large

Heb zojuist ook een keer het infotainmentsysteem gereset (10 sec. i/o knop vasthouden). Helaas zonder gewenst resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pappabakker9045
nsbrcn schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:56:
[...]

Ik heb dit zelf eerder ook gehad. Het verwijderen van de app op je telefoon en het opnieuw installeren heeft toen het probleem verholpen. Dit was trouwens voor een Skoda Octavia
Dat heb ik inderdaad ook gedaan, echter stokt het bij het opnieuw verbinden in de auto (zoals @RandomNick hiervoor ook al mogelijke oplossing aangaf). Ik heb die optie niet meer in het menu. :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:03
@Jeroenvr72 @vinom
Op aanraden van iemand bij de leasemaatschappij en het feit dat ik overal andere verhalen hoor en levertijd nog prima mogelijk is in 2021 (behalve van die ene dealer dan) heb ik hem toch besteld onder voorbehoud van levering in 2021. Als initiële leverdatum al 2022 verwacht wordt cancel ik meteen. Moest geen probleem zijn volgens wagenparkbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

revo37 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:15:
@Jeroenvr72 @vinom
Op aanraden van iemand bij de leasemaatschappij en het feit dat ik overal andere verhalen hoor en levertijd nog prima mogelijk is in 2021 (behalve van die ene dealer dan) heb ik hem toch besteld onder voorbehoud van levering in 2021. Als initiële leverdatum al 2022 verwacht wordt cancel ik meteen. Moest geen probleem zijn volgens wagenparkbeheer
Gefeliciteerd met je bestelling! komt vast wel goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-04 16:21
Pappabakker9045 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:08:
[...]
Bedankt voor het meedenken. Optie komt niet meer voor in systeeminstellingen (ook niet in de regels die eronder komen :/ )
Ik zie dat je hier nog wel een optie 'Prive-modus' hebt die uitstaat... wat ik zelf zou proberen, is om deze eerst aan te zetten... en hem dan weer uit te zetten. Klinkt stom, maar kan wellicht net ergens effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pappabakker9045
Bulli schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:32:
[...]

Ik zie dat je hier nog wel een optie 'Prive-modus' hebt die uitstaat... wat ik zelf zou proberen, is om deze eerst aan te zetten... en hem dan weer uit te zetten. Klinkt stom, maar kan wellicht net ergens effect hebben.
Het lijkt dat ie (privémodus) uitstaat, maar dat is niet het geval (zie ook mijn bericht van 13.46 vanmiddag).
Ik kan dan ook niet switchen tussen aan/uit, krijg dan nl. de melding: 'De functie is momenteel niet beschikbaar. Probeert u het later nog eens, alstublieft'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

Pappabakker9045 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:46:
[...]

Het lijkt dat ie (privémodus) uitstaat, maar dat is niet het geval (zie ook mijn bericht van 13.46 vanmiddag).
Ik kan dan ook niet switchen tussen aan/uit, krijg dan nl. de melding: 'De functie is momenteel niet beschikbaar. Probeert u het later nog eens, alstublieft'.
Misschien een rare gedachte van mij hoor, maar je hebt een dure nieuwe wagen aangeschaft, en je hebt nu dit probleem, ik zeg hop naar de dealer, zonder afspraak en ze regelen het maar!
en anders misschien de zekering eruit halen en opnieuw laten opstarten?

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroenvr72 op 04-05-2021 16:56 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• (Johan)
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-08-2022
In zweden is de eerste sportline al uitgeleverd, strak bakkie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owN--jKG117lERb487S3pOyRMF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G6rTg1HSqcabvfNXoZfS5hJC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOfR1wOGwf0bBIebIXwDBI7xHA0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIfY2aU5ZLIckDHbHqUxXWO7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6w_0v3rWd2tileZVLiOec40ryRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdFuDQHM0D4PRH7wd4qowntb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6D9COXVxSMKIPBrV7xQVm_PLSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtaF4uP3COe0bKH0eu41UnWj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aO8QNl3a9VZ_jxt3SSsJOF9IWK8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRo8fDSf3XjHks2ucOeSdQkh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlSdcD82R89IROOGzFbuOlfzEWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8SfHOcnSoiSZrX9amKRxHrP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyA7gnTT6Ug0wYYF7Iy5HpxW19E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7bqrWjXmB8T41vIVgyiG1bg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YRy0xO_Lp3NBk9lVBF-keTqm7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IytQGkQ7dBbYpB0mt6losx7U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massterboy12
  • Laatst online: 27-02-2022
Ik rij zojuist op er a12 van Utrecht richting Gouda zag hier een auto met totaal 8 Enyaq's opstaan.

Blijft een mooie autk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-06 14:05
Iemand met HUD en een iPhone die eens kan testen of Apple Carplay met Apple Maps Navigatie ook de Navigatie info en 3D pijlen op je HUD toont? Zou natuurlijk wel mooi zijn, ook al dwingt VAG ons hun navigatie systeem te kopen :P

Ik begreep namelijk zojuist dat Apple Carplay ook de info toont op het 'kleine scherm' boven het stuur, wat nu bij mijn Octavia bijv. niet zo is (Apple Maps toont zichzelf alleen op het grote scherm).

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
pc-freakz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:17:
Iemand met HUD en een iPhone die eens kan testen of Apple Carplay met Apple Maps Navigatie ook de Navigatie info en 3D pijlen op je HUD toont? Zou natuurlijk wel mooi zijn, ook al dwingt VAG ons hun navigatie systeem te kopen :P

Ik begreep namelijk zojuist dat Apple Carplay ook de info toont op het 'kleine scherm' boven het stuur, wat nu bij mijn Octavia bijv. niet zo is (Apple Maps toont zichzelf alleen op het grote scherm).
Dat zou wel heel mooi zijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-06 22:27
Robbie8454 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:31:
[...]

Dat zou wel heel mooi zijn!
Van wat ik begrepen heb uit een test met de VW iD4 is dit helaas (nog) niet het geval. Wel statische pijlen in de HUD, maar niet de blauwe AR Pijlen

Voor mensen die zwarte letters zoeken:
https://shop.ahw-shop.de/skoda-teile/enyaq#

Kwam ik op Facebook tegen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 21:26
Omdat we volgende maand naar Frankrijk op vakantie gaan, heb ik de VW/Skoda granny charger vandaag maar eens uitgeprobeerd. Ik zit twee weken in huisjes waar geen openbare laadpaal in de omgeving is (min afstand 12 km!), dus geen overbodige luxe.
Het werkt heel eenvoudig en hij laadt prima, zij het traag. De laadsnelheid ligt op zo'n 12 km/uur. Maar voor ons doel prima. We gaan wat toeren in de omgeving, doen eens boodschappen, dat soort dingen en dan 's-nachts aan de lader zodat we de volgende ochtend weer op 80% kunnen vertrekken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzSdbR1A9E1llAx2qWsQd9VdIcU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/25YECjyY7q6Q8KuajCsC0bKD.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFcqtPeg2VFS4MYSnJ2rnRmKaQI=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/RkcRCcrfwMzrk0oJnFmcwMln.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loepoog
Kofferbakbodem is binnen en opgehaald (samen met de granny) Past prima in auto's zonder het transportpakket.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZrJ5smI4BrS5nMusham4-JTE1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTg7emnmGBWI7gmmbaXGwnxz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPJ-MWb70yCgQbZOKLae8cZ78yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bDrAavpNn7Tq4Jye88LvU36.jpg?f=fotoalbum_large

Het was trouwens druk bij de dealer. Bijna drukker als bij de Chinees op zondag.
Treintje met Enyaq afleveringen en zelfs meerdere tegelijk. 1 was er al weg, 1 reed net weg, de artic stond op het punt om weg te rijden en de laatste was eigenlijk ready to go.
Het lijkt haast voor niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Laatst online: 20-05 21:08
pc-freakz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:17:

Ik zie geen CarPlay navigatie instructie op mijn kleine scherm hoor! Anderen wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbJgziyRVVnXCNGOdV1YsJVjV_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KN6o50z73C1syTkvhc5EHVYn.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Enyaq houdt niet van wind tegen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCO2
  • Laatst online: 29-06 18:25
Loepoog schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:40:
Kofferbakbodem is binnen en opgehaald (samen met de granny) Past prima in auto's zonder het transportpakket.

[Afbeelding]
Is dit de kofferbakbodem die van een standaard kofferbak de vloer verhoogd zodat hij op de hoogte van de dorpel komt?
En waarop je dus de standaard bodem weer kunt terugleggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fUgmlNIfI7V89XekiwDOvp91F0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2AgJszPI2NnX43HVbO1QPiQa.jpg?f=user_large

Ik had verwacht dat je daar de 5LG861411 voor nodig zou hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:52
FJP84 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:13:
[...]

Van wat ik begrepen heb uit een test met de VW iD4 is dit helaas (nog) niet het geval. Wel statische pijlen in de HUD, maar niet de blauwe AR Pijlen

Voor mensen die zwarte letters zoeken:
https://shop.ahw-shop.de/skoda-teile/enyaq#

Kwam ik op Facebook tegen
Klopt had de link op Facebook gepost rondom de zwarte letters. Weet je ook meteen wie ik ben 🤣🙈

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
NoCO2 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:48:
[...]

Is dit de kofferbakbodem die van een standaard kofferbak de vloer verhoogd zodat hij op de hoogte van de dorpel komt?
En waarop je dus de standaard bodem weer kunt terugleggen?

[Afbeelding]

Ik had verwacht dat je daar de 5LG861411 voor nodig zou hebben?
Het is nr 2.
Dat wat jij aangeeft is de vloer van een auto die al het transportpakket heeft (denk ik...ff disclaimer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-06 12:48
Wicked-Game schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:49:
[...]

Klopt had de link op Facebook gepost rondom de zwarte letters. Weet je ook meteen wie ik ben 🤣🙈
Of: € 9,38 21% Off | Voor Skoda Enyaq IV80 Kofferbak Sticker Glossy Black Brief Woorden Enyaq Iv 80 Sticker Auto Achterlichten Sticker Skoda Accessoires abs
https://a.aliexpress.com/_vXdjUr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCO2
Loepoog schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:53:
[...]

Het is nr 2.
Dat wat jij aangeeft is de vloer van een auto die al het transportpakket heeft (denk ik...ff disclaimer)
Check!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
jdenijs schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:54:
[...]

Of: € 9,38 21% Off | Voor Skoda Enyaq IV80 Kofferbak Sticker Glossy Black Brief Woorden Enyaq Iv 80 Sticker Auto Achterlichten Sticker Skoda Accessoires abs
https://a.aliexpress.com/_vXdjUr
Zover nu bekend klopt de maatvoering niet bij de Chinezen. Dus voor een paar euro meer neem ik dan liever de oem versie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Loepoog
Trouwens wel een aparte ervaring. Stapte bij de dealer binnen en had eigenlijk voor het eerst niet de drang om in een andere auto te zitten. Liep rond met de overtuiging dat ik toch al de mooiste had.... oOo

En of ik me een partijtje blij met de auto ben.
'Enyaq-hound' for life!!

[ Voor 15% gewijzigd door Loepoog op 04-05-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
jdbiggelaa schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:21:
Omdat we volgende maand naar Frankrijk op vakantie gaan, heb ik de VW/Skoda granny charger vandaag maar eens uitgeprobeerd. Ik zit twee weken in huisjes waar geen openbare laadpaal in de omgeving is (min afstand 12 km!), dus geen overbodige luxe.
Het werkt heel eenvoudig en hij laadt prima, zij het traag. De laadsnelheid ligt op zo'n 12 km/uur. Maar voor ons doel prima. We gaan wat toeren in de omgeving, doen eens boodschappen, dat soort dingen en dan 's-nachts aan de lader zodat we de volgende ochtend weer op 80% kunnen vertrekken :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat dan die laadkabel van circa 700 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 21:26
Alex Timmermans schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:04:
[...]

Is dat dan die laadkabel van circa 700 euro?
Neen, de versie van €200 met 2,3 kW. Ik heb thuis een Zappi 3-fasen lader op 11 kW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:43
Loepoog schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:53:
[...]

Het is nr 2.
Kan er geen misverstand meer zijn. Vandaag foto gemaakt van het artikelnummer van de kofferbakbodem uit een Enyaq met het transportpakket.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jc-rSIvtv7ByWw3XIZBkCm1M6io=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFvAmJnD5z2YyMBfl11KQhtE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeBar
  • Laatst online: 06-06-2024
Wat kost deze inzetbodem?

quote]Loepoog schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:40:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het was trouwens druk bij de dealer. Bijna drukker als bij de Chinees op zondag.
Treintje met Enyaq afleveringen en zelfs meerdere tegelijk. 1 was er al weg, 1 reed net weg, de artic stond op het punt om weg te rijden en de laatste was eigenlijk ready to go.
Het lijkt haast voor niets
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 24-05 19:55
Arosa schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:10:
Mijn werkgever verzorgt de plaatsing van de laadpaal/-punt, inclusief aanpassen groepenkast.
Ze gaan er daarbij vanuit dat zoveel mogelijk thuisladen + kosten laadpaal ongeveer gelijk is aan laden aan een openbare paal, bij een leaseperiode van 4 jaar. Ik vind dat wel een faire regeling.

Helaas heb ik geen mogelijkheid om op eigen grond te laden.
Upgraden van de groepenkast wordt normaal gesproken niet vergoed, omdat dit waardeverhogend is voor de woning. Ik vraag me af hoe een werkgever hier naar kijkt.
Ik heb zelf voor het aanleggen van de laadpaal zonnepanelen laten leggen en het aanpassen van de groepenkast hier als meerwerk bijgedaan (daardoor BTW ook hier af kunnen trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corleone1979
  • Laatst online: 24-05 19:55

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Standaard blauw of race blue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myngPTZzYW2rpSflM_HO6RCP35g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRVJGviTMuWJLWAwHqs0Z1f0.jpg?f=fotoalbum_large

Ojee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 12:34
Genestealer schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:28:

Nou moet ik eens gaan verdiepen in een bedrijf die de zwarte piano lak interieur delen kan wrappen. Iemand een adres?
Yes moi....ikga toevallig binnenkort bij een 80 met Pianolak de delen wrappen. De klant moet nog een kleur uitkiezen bij de dealer ( Broekhuis Alkmaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravDJ
  • Laatst online: 31-03 21:54
O jee, je verbruik was net ook wel erg hoog met 28 kWh. Hoop dat het meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Noooo🥴 auto al een keer weer opnieuw gestart? Na 15 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Wicked-Game schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:59:
[...]

Zover nu bekend klopt de maatvoering niet bij de Chinezen. Dus voor een paar euro meer neem ik dan liever de oem versie.
Hedde gij daar een linkje van? OEM letter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:18
Bloemersmaborg schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:45:
[Afbeelding]

Onze Enyaq houdt niet van wind tegen 😅
Dit kan nooit goed zijn toch? Dan zou je met de 60 de 200km niet eens halen. Aan je snelheid zal het gezien het gemiddelde niet liggen, wat heb je allemaal gedaan joh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
[quote]JdeBar schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:47:
Wat kost deze inzetbodem?

77 eurie.
Kei gemak. Alle spullekes die in de isoleerbak lagen heb ik mooi kunnen verspreiden in de bodem.
Nu ligt er straks de Granny in samen met de laadkabel.

[ Voor 36% gewijzigd door Loepoog op 04-05-2021 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
internetinfo schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:24:
[...]

Dit kan nooit goed zijn toch? Dan zou je met de 60 de 200km niet eens halen. Aan je snelheid zal het gezien het gemiddelde niet liggen, wat heb je allemaal gedaan joh?
Voorruit eruit gehaald en tegen de wind (storm) in gereden misschien🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
ManiacScum schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:23:
[...]

Hedde gij daar een linkje van? OEM letter?
U vraagt, wij draaien https://shop.ahw-shop.de/skoda-teile/enyaq#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
Even de lader opnieuw aangesloten en toen deed ie het gelukkig wel weer! 😅

Was toch echt mijn verbruik, gewoon vlot over de snelweg, tussen 100 en 130. Maar ik reed van oost naar west en dus hele rit zware wind tegen, dus denk toch ook echt oorzaak. Inclusief terugreis was het verbruik al gezakt naar 23,9 kWh/100km. Dus het verbruik de terugreis ligt daar dan logischerwijs nog fors onder, gezien het hoge verbruik van de eerste 80 km. Maar opvallend is het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Sodemieter, het is nogal. 30euro voor Skoda en 30euro voor IV.
Ik zit duidelijk in de verkeerde handel. Hier wordt pas echt marge gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Loepoog schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:35:
[...]

Sodemieter, het is nogal. 30euro voor Skoda en 30euro voor IV.
Ik zit duidelijk in de verkeerde handel. Hier wordt pas echt marge gemaakt
Waha! Audi logo: 125 euro per stuk. Productiekosten ongeveer 80ct tot 1,20 afhankelijk van of je de matrijskosten meerekent

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Vandaag opgehaald.

Wat een auto! Foto's doen hem geen recht.

En inderdaad ook travel assist bij assistentie Basis. Heerlijke feature: mega file bij Utrecht: 1 hand lichtjes op het stuur. De auto doet de rest. Meekruipen met de file en stilstaan en weer verder.
Ook gelijk de vertrouwenstest gedaan: met 80 op een rood stoplicht af met wachtende auto (voet boven de rem) auto stopt netjes (begint laat met remmen) en bij groen vertrekt weer netjes.

Ziet er naar uit dat de navigatie iig de 100/130 km situatie onderkent

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qp2zOAoyr4oNHm-rl5CEpxigK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZl528A04MBDo0s1YTB7bNvX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
jeroenkb schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:56:
Vandaag opgehaald.

Ook gelijk de vertrouwenstest gedaan: met 80 op een rood stoplicht af met wachtende auto (voet boven de rem) auto stopt netjes (begint laat met remmen) en bij groen vertrekt weer netjes.
Maar blijf alert! Soms doet ie het ook niet. Het werkt super, maar niet feilloos!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Bloemersmaborg schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:33:
Even de lader opnieuw aangesloten en toen deed ie het gelukkig wel weer! 😅

Was toch echt mijn verbruik, gewoon vlot over de snelweg, tussen 100 en 130. Maar ik reed van oost naar west en dus hele rit zware wind tegen, dus denk toch ook echt oorzaak. Inclusief terugreis was het verbruik al gezakt naar 23,9 kWh/100km. Dus het verbruik de terugreis ligt daar dan logischerwijs nog fors onder, gezien het hoge verbruik van de eerste 80 km. Maar opvallend is het wel!
Ik heb einde van de middag ook 120 km gereden, 60 km heen met 130, wind mee, terug met 110-120, wind tegen. Gemiddelde snelheid 90, verbruik 22kWH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 19:13
RandomNick schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:20:
[...]

Maar blijf alert! Soms doet ie het ook niet. Het werkt super, maar niet feilloos!
Inderdaad: in mijn huidige VAG Golf gaat de auto - rijdend op ACC - in kleinere bochten in de fout. Omdat de radar recht vooruit kijkt denkt hij dat de voorligger weg is en gaat ineens van acquit.. Dus blijven opletten is een goed advies.

SJoepie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Snyper schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:24:
[...]

Inderdaad: in mijn huidige VAG Golf gaat de auto - rijdend op ACC - in kleinere bochten in de fout. Omdat de radar recht vooruit kijkt denkt hij dat de voorligger weg is en gaat ineens van acquit.. Dus blijven opletten is een goed advies.
Dat had ik hier al meegekregen en daar extra op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
RandomNick schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:20:
[...]

Absoluut. Heb nu wat gevoel voor de auto en heb al een mentale afstand in mijn hoofd waarop ik zelf ga remmen ongeacht het systeem.

Edit: autocorrect onzin

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenkb op 04-05-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guiermo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-12-2021
Dailybits schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:14:
In België kreeg ik gisteren nog eens bevestiging dat mijn iv80 Launch+ editie nog steeds op de planning staat voor uitlevering midden mei.
Wanneer heb je hem besteld?
Ik heb nog steeds geen informatie en in Brussel besteld in februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:22
Bedankt voor de link! Was nieuwsgierig en heb allemaal leuke hebbedingetjes gezien, zelfs voor onze boodschappenauto (Seat Mii). Denk aan de handige ruitenwisservloeistofvuldop, handige zaklamp, wielboutenzakje, ... en natuurlijk gaat die Enyaq rugzak er komen voor de kinderen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dailybits
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 07:59
Guiermo schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:35:
[...]

Wanneer heb je hem besteld?
Ik heb nog steeds geen informatie en in Brussel besteld in februari.
Besteld begin december.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-04 12:34
Voor de statistiek.
Mijne besteld 12 oktober en wordt geleverd 15 mei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoCO2
Ook voor de statistiek:
Mijn iV60 besteld op 16 oktober, levering 14 mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeze
  • Laatst online: 12-07-2023
Ook voor de statistiek:
Mijn iV80 besteld op 5 november, levering 12 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Wow, kom ik aan met mijn 16 maart besteld, 7 mei geleverd.

[ Voor 61% gewijzigd door ManiacScum op 05-05-2021 00:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
Gisteren mijn Enyaq in ontvangst genomen (in oktober besteld), rijdt echt super! Travel Assist bij Assistentie Basis, werkt fijn. Alleen wel altijd alert blijven, ik had op de snelweg bij uitvoegen een keer dat ik op langzamer rijdende auto’s af reed en kennelijk had travel assist zichzelf toen even uitgezet. Ik kreeg wel een melding van front assist op het moment dat ik zelf ook al besloot om in te grijpen. Werkt verder prima, mooi ook dat de auto zelf remt voor een rotonde en daarna weer automatisch de ingestelde snelheid terug pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Raainman schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:23:
[...]

Ik begrijp de instellingen toch anders, de 0-50% instelling lees ik als: wanneer je onder de x% zit laad dan meteen bij tot 50%. Als je deze op 0% zet zoals jij gedaan hebt, dan verwacht ik dat hij niet bijlaadt totdat het tijdstip voor de 2e instelling, waar je instelde tot hoever hij moet laden.

Gisteren geprobeerd met 0% voor de 1e instelling en 80% voor de 2e instelling en tijdsperiode 23:00 - 06:00. Gisteravond aangesloten met 75% en vanochtend stond hij nog steeds op 75%. :(

Edit:zou dit iets zijn dat 'aangeleerd' moet worden door de auto? Omdat de auto probeert op de eindtijd op het 'doel' percentage uit te komen? Dan zou het misschien na een paar dagen verbeteren.
Ik ben er ook nog niet uit.
Ingesteld dat de auto tot maximaal 90% mag laden.
Daarbij een schema voor thuis aangemaakt waarbij:
- 'Het direct laden tot bepaalde waarde' op 20% staat. Nog niet getest, maar ik denk dat dat inhoudt dat als batterij onder de 20% is er meteen tot 50% wordt geladen
- 'Laden tot bepaalde waarde' op 90% is gezet. Gelijk aan de eerder gestelde maximumwaarde van 90%.
- Laden mag op werkdagen plaatsvinden van 22 tot 6 uur.

Vannacht even gechecked ( rond 3uur) en de auto was vrolijk aan het laden. Vanochtend idd om 6uur gestopt. So far so good. Echter zit er volgens de app maar voor 78% in.

Wellicht dat de auto inderdaad nog moet leren, of dat de loadbalancing roet in het eten heeft gegooid (al acht ik die kans klein want het verbruik is snachts laag).
Wat misschien ook kan is dat ik nu 2x 90% heb ingesteld. Daarmee kom ik op 81% uit wat nog geen 78% is maar ik weet het dus eigenlijk ook niet.
EDIT: die 2x90% is dezelfde setting. Je kunt ze niet onafhankelijk van elkaar op een andere waarde zetten

Iemand al meer succes?

[ Voor 3% gewijzigd door Loepoog op 05-05-2021 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Loepoog schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 06:49:
[...]
- 'Het direct laden tot bepaalde waarde' op 20% staat. Nog niet getest, maar ik denk dat dat inhoudt dat als batterij onder de 20% is er meteen tot 50% wordt geladen
- 'Laden tot bepaalde waarde' op 90% is gezet. Gelijk aan de eerder gestelde maximumwaarde van 90%.

Vannacht even gechecked ( rond 3uur) en de auto was vrolijk aan het laden. Vanochtend idd om 6uur gestopt. So far so good. Echter zit er volgens de app maar voor 78% in.

Wellicht dat de auto inderdaad nog moet leren, of dat de loadbalancing roet in het eten heeft gegooid (al acht ik die kans klein want het verbruik is snachts laag).
Wat misschien ook kan is dat ik nu 2x 90% heb ingesteld. Daarmee kom ik op 81% uit wat nog geen 78% is maar ik weet het dus eigenlijk ook niet.

Iemand al meer succes?
Zojuist is de vriendin vertrokken met een geplande 100% en op 23c voorverwarmde auto. Voor het eerst is een planningsschema goed gegaan.

De grafiek van het stroomverbruik laat ook duidelijk het laden zien en het voorverwarmen (15min van tevoren).

Ik heb nu de laadbalk (die groene) op 100% gezet en het vinkje voor AC laden beperken uit.

Twee vragen:
1) Wat hebben beide instellingen van invloed op elkaar, met de groene balk beperk je hem toch ook al? Of zegt de groene balk alleen iets als je het vinkje voor AC laden beperken aan hebt staan?
2) Als er een laadschema is gemaakt waarbij tot 100% geladen wordt, waarom laad de auto dan direct tot 100% en niet tot 80% waarbij het laatste deel net voor vertrek geladen wordt?

m.b.t. vraag 2: ik vraag misschien teveel maar dit leek mij logisch, laden tot 80% wordt aangeraden en tot 100% alleen als je kort daarna ook vertrekt. Hij weet hoe laat ik weg wil dus dat kan hij zelf een beetje plannen. Nu was hij vanaf 0:30 uur volledig vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Loepoog schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 06:49:
[...]

Iemand al meer succes?
Hier weinig succes. Heb het uitgesteld laden maar even uitgezet. Gisteren zitten googlen en wat ik op diverse ID forums lees is niet hoopgevend. VAG lijkt deze feature niet goed ontwikkeld te hebben. Nergens een oplossing kunnen vinden.
Een laadschema maken via de app kan niet, alleen laden starten/stoppen. Zodra je 'slim plannen' in de auto aanzet kan je in de app zelfs dit niet meer doen. En het slim plannen in de auto geeft zeer onbetrouwbare resultaten. Eergisteren had de mijne helemaal niets geladen, in de laadunit zie ik dat er alleen midden in de nacht even een hele korte stroomafname te zien is van ca. 1 minuut.
Auto geeft nergens foutmeldingen en de laadpaal zegt 'wacht op instructies voertuig'.

Slim plannen lijkt vooral onbetrouwbaar plannen te zijn. Dan maar even dom plannen gebruiken (aansluiten en meteen laden) totdat de software verbeterd is.

Misschien wel verstandig om zoveel mogelijk meldingen bij Skoda te gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
capellio schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 07:36:
[...]

Zojuist is de vriendin vertrokken met een geplande 100% en op 23c voorverwarmde auto. Voor het eerst is een planningsschema goed gegaan.

De grafiek van het stroomverbruik laat ook duidelijk het laden zien en het voorverwarmen (15min van tevoren).

Ik heb nu de laadbalk (die groene) op 100% gezet en het vinkje voor AC laden beperken uit.

Twee vragen:
1) Wat hebben beide instellingen van invloed op elkaar, met de groene balk beperk je hem toch ook al? Of zegt de groene balk alleen iets als je het vinkje voor AC laden beperken aan hebt staan?
2) Als er een laadschema is gemaakt waarbij tot 100% geladen wordt, waarom laad de auto dan direct tot 100% en niet tot 80% waarbij het laatste deel net voor vertrek geladen wordt?

m.b.t. vraag 2: ik vraag misschien teveel maar dit leek mij logisch, laden tot 80% wordt aangeraden en tot 100% alleen als je kort daarna ook vertrekt. Hij weet hoe laat ik weg wil dus dat kan hij zelf een beetje plannen. Nu was hij vanaf 0:30 uur volledig vol.
AC laden beperken heeft alleen invloed op de laadssnelheid, deze wordt dam afgeknepen. Het heeft niets te maken met hoe vol er wordt geladen.

Tevens las ik op een Amerikaans forum een reactie van een VW medewerker die aangaf dat niet tot 100% laden alleen zou gelden voor snelladers. Met thuisladers zou dit geen enkel probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin2506
  • Laatst online: 26-04-2023
[quote]Loepoog schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:40:

wat heb je hier voor betaald als ik vragen mag,
ik heb ook de vraag bij mijn dealer neer gelegd die bodem te bestellen
Pagina: 1 ... 112 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2