Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.757.879 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 08:45
DonKui schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:40:
Snap sommige keuzes ook niet van PON, of misschien is dit gewoon wat ze kregen van VAG? In alle andere landen waar ik heb gekeken kon je wel gewoon alles configureren maar goed dan weet je de levertijden niet.

Moet zeggen dat ik die kabel wel erg duur vind, zijn genoeg goede kabel merken die 200 euro goedkoper zijn. Maar goed heel veel staat er ook niet over die kabel dus weet niet precies wat hij nog meer doet behalve dat je kan opladen via 230v
Ik dacht hetzelfde, tzt met de dealer in overleg wat de exacte voordelen zijn tov de standaard kabel. Maar ik denk dat ik een granny voor vakanties voldoende vind en pas aanschaf wanneer nodig. Vakantieplanning met de auto zal de komende jaren zich waarschijnlijk beperken tot onze wadden, Zuid-Duitsland en wellicht Denemarken. Allemaal goed te doen lijkt me.

[ Voor 28% gewijzigd door FJP84 op 06-10-2020 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

't is toch wel een erg gave bak.. rij nu een Karoq '20, maar het lijkt er wel op dat voor een elektrische wagen deze Skoda 'alles' heeft. Hoog bereik, looks en ruime bagageruimte. :9~

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/1443/1920_enyaqiv2.jpg?10000

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:09
GS88 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:22:
't is toch wel een erg gave bak.. rij nu een Karoq '20, maar het lijkt er wel op dat voor een elektrische wagen deze Skoda 'alles' heeft. Hoog bereik, looks en ruime bagageruimte. :9~

[Afbeelding]
Jammer alleen dat de styling met zwarte accenten (en carosseriekleur aan de onderkant) (nog) niet te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:25

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

FJP84 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:34:
[...]

Dat is voor als je wil laden aan een normaal stopcontact.

Viel me op dat in de brochure wordt gesproken over tafel assist pakket met o.a. Park assist. Is in de prijslijst nergens terug te vinden. Na navraag blijkt dat dat voorlopig niet in de planning staat voor de productie bestemd voor NL.
Leuk hè PON bepaald de paketten.

Zo zie ik hier met regelmatig vag auto's van onze zuiderburen die veelal geen pakketten kennen maar alles los kunnen aanvinken.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Antera schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:58:
[...]

Zo zie ik hier met regelmatig vag auto's van onze zuiderburen die veelal geen pakketten kennen maar alles los kunnen aanvinken.
Ja PON zou toch moeten weten dat Park Assist toch wel een feature is die redelijk gemeengoed zou moeten zijn. VAG zou verder net als Tesla eigenlijk overal de zelfde hardware in moeten stoppen en dan alles softwarematig regelen als optie. Maar goed dat is een andere discussie. Blijft een mooie wagen die Enyaq.

De eerste offerte aanvragen zijn de deur uit. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:25

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Dat begint langzaam te komen dat veel al standaard aanwezig is en dat je ze straks via een Shop kan kopen en dat het dan in de auto geladen worden maar dit gaat nog wel ff duren.

Word druk aan gewerkt

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Ter info: Enyaq is nu ook configureerbaar bij Athlon, ik zit al gauw rond de €900 p/maand, iets duurder dan gehoopt, maar er is nog wel speling in wat opties die ik kan missen. :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:11
Venxir schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:15:
Ter info: Enyaq is nu ook configureerbaar bij Athlon, ik zit al gauw rond de €900 p/maand, iets duurder dan gehoopt, maar er is nog wel speling in wat opties die ik kan missen. :)
Hmm, heb je een link? Ik zie hem zo niet staan. Of is dit niet openbaar voor iedereen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:37
Bij Arval ook beschikbaar! Ik kom al gauw op zo'n 900 leaseprijs (incl 'brandstof'). Ik ben nog wel benieuwd of iemand wellicht wat kan roepen over de noodzaak om de snellaad optie aan te schaffen. Met mijn huidige diesel probeer ik tanken aan de snelweg zoveel mogelijk te voorkomen.

De Enyaq 60 lijkt nu de winnaar, netto valt 'ie slechts iets (70) duurder uit dan mijn huidige diesel. De Enyaq 80 valt toch al gauw zo'n 150 euro netto per maand duurder uit. Ik ben er niet helemaal over uit of ik het extra bereik voldoende vind om de kosten ervoor te maken.

Is deze optie echt noodzaak volgens de ervaren elektrische rijders onder ons?

PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-04 12:28

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Nedje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:25:
Bij Arval ook beschikbaar! Ik kom al gauw op zo'n 900 leaseprijs (incl 'brandstof'). Ik ben nog wel benieuwd of iemand wellicht wat kan roepen over de noodzaak om de snellaad optie aan te schaffen. Met mijn huidige diesel probeer ik tanken aan de snelweg zoveel mogelijk te voorkomen.

De Enyaq 60 lijkt nu de winnaar, netto valt 'ie slechts iets (70) duurder uit dan mijn huidige diesel. De Enyaq 80 valt toch al gauw zo'n 150 euro netto per maand duurder uit. Ik ben er niet helemaal over uit of ik het extra bereik voldoende vind om de kosten ervoor te maken.

Is deze optie echt noodzaak volgens de ervaren elektrische rijders onder ons?
Dat hangt van je reispatroon af en je laadmogelijkheden thuis.

Met mijn SR+ kom ik eigenlijk alleen met vakantie en trips met aanhanger bij een snellader en kan ik eigen terrein laden. Als ik afhankelijk was geweest van een (druk bezette) publieke laadpaal dan was ik liever voor de LR. gegaan omdat je dan minder snel persé hoeft te laden. Met mijn gebruikspatroon heeft de long range dus amper toegevoegde waarde.

Houdt voor de ENYAQ 60 een bruikbare (dus niet 100-0% SoC) winterrange aan van 200km en 275km voor de zomer. Overschrijden je dagelijkse ritten vaak de 200km dan zou ik voor de 80 gaan.

Neem sowieso de 100/125kW optie! 50kW "snel"laden is écht te weinig, zeker op vakantie ga je heel veel spijt krijgen als je deze optie niet aanvinkt.

[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 07-10-2020 11:38 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venxir
vinom schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

Hmm, heb je een link? Ik zie hem zo niet staan. Of is dit niet openbaar voor iedereen?
https://www.athlon.com/nl...oundedfueltype=elektrisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsondepina
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 20:12
Ben ik de enige die niet op de vanaf prijs komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
revolution-nl schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Met mijn SR+ kom ik eigenlijk alleen met vakantie en trips met aanhanger bij een snellader en kan ik eigen terrein laden. Als ik afhankelijk was geweest van een (druk bezette) publieke laadpaal dan was ik liever voor de LR. gegaan omdat je dan minder snel persé hoeft te laden. Met mijn gebruikspatroon heeft de long range dus amper toegevoegde waarde.

Houdt voor de ENYAQ 60 een bruikbare (dus niet 100-0% SoC) winterrange aan van 200km en 275km voor de zomer. Overschrijden je dagelijkse ritten vaak de 200km dan zou ik voor de 80 gaan.

Neem sowieso de 100/125kW optie! 50kW "snel"laden is écht te weinig, zeker op vakantie ga je heel veel spijt krijgen als je deze optie niet aanvinkt.
Dank! Dit is bruikbare informatie! Mijn situatie is wat complex, we zijn op dit moment hard op zoek naar een nieuwe woning met parkeerplaats. Op dit moment huur ik een appartement (en parkeerplek in de garage, verplicht) en zijn er waarschijnlijk mogelijkheden een eigen laadpaal in onze garage te laten plaatsen. Als ik echter hoge kosten kan voorkomen omdat ik de paal weer moet laten verhuizen heeft dat wel mijn voorkeur. Tot er daadwerkelijk iets zeker is over een nieuw huis baseer ik mijn handelen op de aanname dat ik publiek zal moeten gaan laden.

Mijn langste ritten zullen waarschijnlijk niet over de 200 kilometer heen gaan. Voor Corona zat ik op de drukke dagen rond de 150 kilometer per dag met mogelijkheden om op kantoor te laden. Nu we veelal thuis werken heb ik veel meer controle over de hoeveelheid kilometers die ik besluit te maken.

De publieke laadpalen rondom mijn appartementencomplex zijn niet altijd vol en zijn dus goed te gebruiken, het is nog even afwachten of dat ik vanuit de gemeente een parkeervergunning kan krijgen omdat er strikt genomen plek is in de parkeergarage.

Gelukkig mag ik in april 2021 pas een nieuwe auto uitzoeken en heb ik nog wel eventjes om alles goed uit te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:06
Nedje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:25:
Ook voor deze, heb je een link, of is deze info niet publiek beschikbaar?

In de (Arval) portal waar ik toegang toe heb, staat deze iig nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05:09
revolution-nl schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Thanks!
Betreft die 200 en 275km, ga je dan uit van een vol bepakte auto met gezin voor de vakantie of ga je dan uit van enkel de bestuurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
basmq schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Ook voor deze, heb je een link, of is deze info niet publiek beschikbaar?

In de (Arval) portal waar ik toegang toe heb, staat deze iig nog niet.
Helaas niet publiek toegankelijk, ik kan wel wat screenshots maken maar de prijzen zijn specifiek voor de regeling met mijn werkgever, daar heb je dus relatief weinig aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

BaBoK schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

Thanks!
Betreft die 200 en 275km, ga je dan uit van een vol bepakte auto met gezin voor de vakantie of ga je dan uit van enkel de bestuurder?
Gewicht is nauwelijks van invloed bij een EV. De belangrijkste factor in verbruik is luchtweerstand, rolweerstand en verwarming.

Bij koude is de lucht dikker (dus meer weerstand) in combinatie met windtegen en verwarming loopt het verbruik dan hard op.

Die 200 en 275 zou ik dus als algemene stelregel houden. Deze zijn op basis van mijn eigen ervaring met de SR+. De SR+ en de ENYAQ zijn bijna gelijk qua WLTP waarde (402 vs 390). Gezien de lage CW waarde van de Model 3 verwacht ik dat de impact bij hogere snelheid (koude of hoge snelheid) bij de ENYAQ hoger zal zijn.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Laatst online: 23:09
Bij Alphabet weet ik nu niet zeker of hij te kiezen is. Wanneer ik zoek op merk en model is de Enyaq te kiezen, maar het levert geen resultaten op. Bij andere modellen komt dat doordat de auto te duur is, alleen afgaande op de tarieven bij alle andere leasemaatschappijen kan ik me dat niet voorstellen.

Ik wacht even een dagje af of er wijzigingen in komen (Alphabet liet gisteren weten dat de Enyaq uiterlijk volgende week te kiezen is), en anders zal ik via m'n wagenparkbeheerder even contact zoeken om te vragen hoe dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
Nedje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Helaas niet publiek toegankelijk, ik kan wel wat screenshots maken maar de prijzen zijn specifiek voor de regeling met mijn werkgever, daar heb je dus relatief weinig aan.
FF nagevraagd, komt er als het goed is zometeen voor mij ook in te staan.

Dus, even een vraag voor het configureren, bij het Comfort Plus pakket zit virtual pedal en Remote Connect (3 jaar care connect) extra. De virtual pedal snap ik, maar wat houd precies care connect in. Heb je dat nodig voor hetvanaf de telefoon op afstand verwarmen, laden etc., of is dat alleen maar features als deuren op slot, waar staat de auto en dat soort dingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedje
basmq schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

FF nagevraagd, komt er als het goed is zometeen voor mij ook in te staan.

Dus, even een vraag voor het configureren, bij het Comfort Plus pakket zit virtual pedal en Remote Connect (3 jaar care connect) extra. De virtual pedal snap ik, maar wat houd precies care connect in. Heb je dat nodig voor hetvanaf de telefoon op afstand verwarmen, laden etc., of is dat alleen maar features als deuren op slot, waar staat de auto en dat soort dingen?
Volgens mij is Care Connect inderdaad de functionaliteit die je hebt om je auto vanaf afstand uit te lezen en wat acties uit te voeren zoals de 'help-mijn-auto-te-vinden-toeter' en parkeer locatie. Mijn huidige auto heeft een soortgelijke app en ik gebruik het nooit. Wellicht kan het interessant zijn om het accupeil vaaf je bank te kunnen controleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Nedje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:10:
[...]

Volgens mij is Care Connect inderdaad de functionaliteit die je hebt om je auto vanaf afstand uit te lezen en wat acties uit te voeren zoals de 'help-mijn-auto-te-vinden-toeter' en parkeer locatie. Mijn huidige auto heeft een soortgelijke app en ik gebruik het nooit. Wellicht kan het interessant zijn om het accupeil vaaf je bank te kunnen controleren.
Bij een EV een must-have voor het controleren van de laadstatus en o.a. het pre-conditionen (koelen of verwarmen). Zeker aanvinken dus!

Wij gebruiken de app bij zowel de Model3 als de Citigo-E veelvuldig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
pim89 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:37:
Bij Alphabet weet ik nu niet zeker of hij te kiezen is. Wanneer ik zoek op merk en model is de Enyaq te kiezen, maar het levert geen resultaten op. Bij andere modellen komt dat doordat de auto te duur is, alleen afgaande op de tarieven bij alle andere leasemaatschappijen kan ik me dat niet voorstellen.

Ik wacht even een dagje af of er wijzigingen in komen (Alphabet liet gisteren weten dat de Enyaq uiterlijk volgende week te kiezen is), en anders zal ik via m'n wagenparkbeheerder even contact zoeken om te vragen hoe dit komt.
Ik heb gisteren contact gehad met Alphabet en hun verwachten hem eind van deze week in het systeem te hebben, moet zeggen dat zij van alle leasemaatschappijen dan wel een beetje achterlopen

[ Voor 6% gewijzigd door DonKui op 07-10-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:57
windfreak schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:58:
Zeer aantrekkelijke auto inderdaad. Ik twijfel nog steeds tussen de Enyaq en de Model 3, dat wel. De model 3 heeft standaard wel veel opties.
Vragen die ik nu nog voor mijzelf heb (voor de Enyaq)
- wel of geen navigatie erbij, of werkt het ook via de telefoon i.c.m. de display
- Is het standaard audio systeem ook ok kwa geluid en afspeelmogelijkheden (Spotify, bluetooth)
- Is de warmtepomp wel nodig in Nederland. Bovendien rijd ik vooral in de zomer lange ritten
- Hoeveel beenruimte heeft de achterbank. Ik denk dat dat wel goed is als ik de video's goed bekeken heb
De zaken over infotainment kan ik niet beantwoorden, maar qua warmtepomp wel een algemeen advies. Ook in Nederland zul je waarschijnlijk wel iets van verwarming willen gebruiken zodra de buitentemperatuur onder 15°C komt. Een warmtepomp zal dan 3-4 x efficiënter zijn dan een gewone verwarming obv een weerstandselement. Het verschil in range zal enkele tientallen kilometers kunnen zijn. Bijv. 1 kW verschil stroom in vier uur rijden zou 4 kWh schelen en dus iets van 20-30 kilometer op een volle lading (disclaimer: ik weet niet wat precies de vermogens zijn van wat Skoda gebruikt). Als het heel koud is buiten gaat verwarming een grotere rol spelen; het verschil met de warmtepomp is dan echter kleiner, maar dan heb je alle kilometers nodig.

Of dat problematisch is hangt helemaal af van je persoonlijke gebruik en welke variant je neemt. Rijd je de 77 kWh versie en nooit verder dan 300 km op een dag en kun je thuis makkelijk opladen, dan is de warmtepomp minder nuttig. Verwacht je echter ook op wintersport te gaan en/of kun je niet thuis opladen, dan helpt de warmtepomp weer wel.

Een andere afweging is de restwaarde (tenzij je least uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:57
BaBoK schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:10:
[...]

Welke vergelijking maak je dan?
Zelf twijfel ik om de Mach E SR RWD te annuleren en voor de IV 80 te gaan.
Al zit ik met de Mach E bij de eerste 2000 bestellingen dus heb ik een compensatie van 3K..
Grappig... Ik twijfel nog heel erg of de Ford voor mij niet de betere keuze is. Maar mijn ritten zijn wat a-typisch. Ik rijd namelijk regelmatig 400 km op een avond (weekend weg naar tweede huis) en dan wil ik het liefst in met een heel korte stop toe kunnen. Ook in slecht weer (zoals wind tegen) en ook als de accu na enkele jaren toch wat capaciteit verliest. Ik wil ook kopen ipv leasen, dus de auto moet minstens 10 jaar meegaan.

De extended range Mustang biedt dan toch meer zekerheid, want die batterij is flink groter. Ik dacht dat de Skoda flink goedkoper zou zijn, maar dat valt na de configuratie nogal tegen... Ook is de 125 kW snellader (wat eigenlijk een verplichte optie is, want anders maar 50 kW) wat trager dan de 150 van Ford.

Anyway, zaterdag bekijk ik de Skoda. Vorige week de Mustang gezien, wat ik een mooie wagen vind.

Wellicht moet ik nog wachten op de opening van Giga Berlin van Tesla. Dan kan de prijs van de Model Y hopelijk €15k omlaag en wordt dat een serieuze optie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Eerste calculatie obv 48mnd is binnen iV80 komt netto rekening houdend met eigen bijdrage op €77,50 duurder uit dan de iv60.

Ik vind het wel lastig want ik ben eigenlijk bang dat de weersinvloeden vooral in najaar/winter een grotere impact hebben dan ik denk. Dan zou de iv80 toch in het voordeel zijn. Ik mag ook calculeren obv 60mnd dus dat kan het nog interessant maken.

Over een tweetal opties ben ik ook nog in dubio, nu ik lees dat remote access via de app niet standaard is.

Ik had nu Comfort en Infotainment+. Met name omdat mij die Augmented VR Hud heel gaaf lijkt.

Maar Comfort+ incl remote access lijkt me zoals hier gezegd wordt wel een must. Vooral accu-/laadstatus en voorverwarmen of koelen.

Dus of ik ga voor zowel comfort plus en Infotainment plus. Of ik ga Comfort+ en Infotainment. Want ik weet eigenlijk niet of die HUD me uiteindelijk echt veel extra gaat brengen. Heb het nu ook niet.

Wat zouden jullie doen?

PS. Ik kan pas rond mei 2021 over, dus ik kijk ook met een schuin oog naar de Ford Mustang E RWD Extended.

Ondanks een frunk lijkt me daar de ruimte ten opzichte de Skoda wel minder praktisch. De Skoda spreekt me qua design meer aan (smaak). De Ford heeft daarentegen wel weer OTA updates en op papier nog grotere range....keuzes keuzes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
FJP84 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:41:
Eerste calculatie obv 48mnd is binnen iV80 komt netto rekening houdend met eigen bijdrage op €77,50 duurder uit dan de iv60.

Ik vind het wel lastig want ik ben eigenlijk bang dat de weersinvloeden vooral in najaar/winter een grotere impact hebben dan ik denk. Dan zou de iv80 toch in het voordeel zijn. Ik mag ook calculeren obv 60mnd dus dat kan het nog interessant maken.

Over een tweetal opties ben ik ook nog in dubio, nu ik lees dat remote access via de app niet standaard is.

Ik had nu Comfort en Infotainment+. Met name omdat mij die Augmented VR Hud heel gaaf lijkt.

Maar Comfort+ incl remote access lijkt me zoals hier gezegd wordt wel een must. Vooral accu-/laadstatus en voorverwarmen of koelen.

Dus of ik ga voor zowel comfort plus en Infotainment plus. Of ik ga Comfort+ en Infotainment. Want ik weet eigenlijk niet of die HUD me uiteindelijk echt veel extra gaat brengen. Heb het nu ook niet.

Wat zouden jullie doen?

PS. Ik kan pas rond mei 2021 over, dus ik kijk ook met een schuin oog naar de Ford Mustang E RWD Extended.

Ondanks een frunk lijkt me daar de ruimte ten opzichte de Skoda wel minder praktisch. De Skoda spreekt me qua design meer aan (smaak). De Ford heeft daarentegen wel weer OTA updates en op papier nog grotere range....keuzes keuzes....
Het was mij nog niet eens opgevallen dat Remote Access verstopt zat onder Comfort plus pakket. Bij onze Belgische vrienden is het namelijk een gratis optie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8w0STm9RB6Sa4X6fXbP3hAZp6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQLRDf7oO6brBVxCLLLm83DK.jpg?f=fotoalbum_large
Dus waarom dan bij ons weer niet? Misschien zit het er toch standaard op...

Edit: gevonden. Zit er standaard op in NL. Wellicht niet standaard op de iV 60?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NTf_HmO4MEnlSDG8aZNpzWsbdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Qon50rj68b5PvcIi0WYShkS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door vinom op 07-10-2020 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
FJP84 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:41:

Wat zouden jullie doen?

Ik kijk alleen naar de Enyaq, maar ik zit verder in hetzelfde schuitje. Mijn portemonnee roept: Neem de 60! Mijn onzekerheid roept: Wellicht heb je toch meer aan die 80! De HUD laat ik lekker achterwege en ga voor Comfort+ en Infotainment. Binnenkort wel even met de dealer bellen om eens goed door te spreken wat er nou standaard op zit. Als Comfort+ niet nodig is voor bijvoorbeeld remote het laad proces in de gaten te kunnen houden laat ik die ook achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-04 02:13
Zolang je niet dagelijks de batterij leeg aan het rijden bent is de 60 zat.

Alleen als je geen vaste laadplek hebt (op werk of thuis) zou ik de 80 kiezen, zodat je minder afhankelijk bent van laadpalen en minder vaak hoeft te lopen naar een paal.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
vinom schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:05:
[...]
Edit: gevonden. Zit er standaard op in NL. Wellicht niet standaard op de iV 60?
[Afbeelding]
Top! Ik ga bij de iV60 kijken of dat ook zo is. Als ik de prijslijst bekijk en de verschillen tussen iV60 en iV80 dan lijkt dat het geval. Dan laat ik de config zoals die is.
Stef87 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:16:
Zolang je niet dagelijks de batterij leeg aan het rijden bent is de 60 zat.

Alleen als je geen vaste laadplek hebt (op werk of thuis) zou ik de 80 kiezen, zodat je minder afhankelijk bent van laadpalen en minder vaak hoeft te lopen naar een paal.
De batterij gaat zeker niet dagelijks leeg, alleen wel gebonden aan publiek laden of op kantoor. Dus een beetje een mix van beide. Het is wel makkelijk besparen zo :-)
Nedje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:13:
[...]

Ik kijk alleen naar de Enyaq, maar ik zit verder in hetzelfde schuitje. Mijn portemonnee roept: Neem de 60! Mijn onzekerheid roept: Wellicht heb je toch meer aan die 80! De HUD laat ik lekker achterwege en ga voor Comfort+ en Infotainment. Binnenkort wel even met de dealer bellen om eens goed door te spreken wat er nou standaard op zit. Als Comfort+ niet nodig is voor bijvoorbeeld remote het laad proces in de gaten te kunnen houden laat ik die ook achterwege.
Ik heb besloten ook alleen de focus leggen op De Enyaq. HUD is ook hier de eerste optie die ik zou laten vallen afhankelijk van de besparing door terug te vallen op Infotainment basis.

Nog even puzzelen, maar we komen er wel :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Enyaq vs Mach-e als lease rijder is voor mij simpel: Mach-e 57k catalogus en Enyaq 46k. Reken maar uit wat dat met je bijtelling per maand doet :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nedje
FJP84 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:47:
[...]

Top! Ik ga bij de iV60 kijken of dat ook zo is. Als ik de prijslijst bekijk en de verschillen tussen iV60 en iV80 dan lijkt dat het geval. Dan laat ik de config zoals die is.

[...]

De batterij gaat zeker niet dagelijks leeg, alleen wel gebonden aan publiek laden of op kantoor. Dus een beetje een mix van beide. Het is wel makkelijk besparen zo :-)

[...]

Ik heb besloten ook alleen de focus leggen op De Enyaq. HUD is ook hier de eerste optie die ik zou laten vallen afhankelijk van de besparing door terug te vallen op Infotainment basis.

Nog even puzzelen, maar we komen er wel :-D
De Enyaq 60 is configureerbaar op de Skoda Website. Daar zie ik dat "
iV remote acces voor remote charging/airconditioning" ook standaard is. Ik neem het comfort en infotainment pakket (basis) en verder niet veel spannends. Zie mijn config hier

Gister ook de bevestiging gekregen van mijn verhuurder dat het niet mogelijk is een laadpaal te plaatsen in mijn (gehuurde) garageplek en ik daardoor een brief zou kunnen krijgen om tóch op straat te parkeren. Dat is een besparing op jaarbasis van ~1000 euro aan huur voor de parkeerplek, dat maakt de Enyaq onder aan de streep vrijwel even duur of zelfs iets goedkoper dan de huidige auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:19
De Enyaq 80 valt helaas buiten mijn autoklasse, maar de 60 wel. Dagelijks rij ik niet veel meer dan 150 kilometer, dus op zich moet dat wel gaan. Vakanties wordt een beetje plannen, maar echt ver gaan wij nooit, dus dat komt wel goed.

Nu nog beslissen welke opties er minimaal aangevinkt moeten worden, ik denk:
- Metallic lak (= eis werkgever)
- Interieur stijl Loft
- Infotainment pakket (navigatie + 3 jaar online infotainment)
- Achteruitrijcamera
- 100 kW oplaadmogelijkheid
- Warmtepomp
- Comfort pakket (Kessy + Phonebox + Sunset + Driver assist)

Zit dan aan mijn maximale optiebedrag. Zou er eigenlijk nog de Clever Charging Cable voor 230V aansluiting bij doen, maar dat past niet meer. Die dan maar los bestellen.

Welke opties nemen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Nice, warmtepomp is dus nu niet meer verplicht op de 80. Helaas staat de Skoda Sound System optie er nog steeds niet tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Arosa schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:36:
De Enyaq 80 valt helaas buiten mijn autoklasse, maar de 60 wel. Dagelijks rij ik niet veel meer dan 150 kilometer, dus op zich moet dat wel gaan. Vakanties wordt een beetje plannen, maar echt ver gaan wij nooit, dus dat komt wel goed.

Welke opties nemen jullie?
Mooi! Bij deze mijn optielijst:

iV80
  • Metallic lak
  • Velgen Regulus
  • Comfort
  • Assistentie
  • Klimaat
  • Family
  • Infotainment Plus
  • Inklapbare trekhaak
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
  • Warmtepomp
  • Snelladen
  • Skoda iV Pakket
iV60
Zelfde opties als iV80 met daarbij extra om op hetzelfde level te komen:
  • Achteruitrijkamera en parkeersensoren voor
  • Multifunctioneel verwarmbaar 2 spaakstuurwiel incl. peddels voor recuperatie HOD en drive mode select
Nu eigenlijk alleen nog kijken of op Infotainment €900 euro a ±11,00 per maand nodig ga vinden. Dan knoop doorhakken qua range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Arosa schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:36:
Nu nog beslissen welke opties er minimaal aangevinkt moeten worden, ik denk:
- Metallic lak (= eis werkgever)
Is het gebruikelijk dat zoiets een eis is en weet je waarom je werkgever dat eist ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
Ik ben nog wel benieuwd of men overweegt de Clever charging cable voor 230V aansluiting erbij te nemen? Ik ben aangewezen op publieke palen en zou er wellicht best baat bij hebben om bij mijn schoonouders/vrienden even wat sap uit de muur te kunnen trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:18
De ID.4 1st is toch ook een prima deal. De 1st redelijk gelijk aan de instap iV80 en rijker uitgerust?

https://zerauto.nl/vanafp...agen-id-4-1st-uitrusting/

In de lease wellicht ook nog iets voordeliger.

Iets? kleiner dan de Enyaq maar een stuk voordeliger. Grappig. Zou een optie kunnen zijn voor mensen waar de iV80 nu net niet past.

[ Voor 23% gewijzigd door Inspired op 08-10-2020 12:18 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Inspired schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:05:
De ID.4 1st is toch ook een prima deal. De 1st redelijk gelijk aan de instap iV80 en rijker uitgerust?

https://zerauto.nl/vanafp...agen-id-4-1st-uitrusting/

In de lease wellicht ook nog iets voordeliger.

Iets? kleiner dan de Enyaq maar een stuk voordeliger. Grappig. Zou een optie kunnen zijn voor mensen waar de iV80 nu net niet past.
Dank voor de tip. Morgen proefrit in het kleinere broertje. Als dat van binnen bevalt ga ik ook deze even laten calculeren. Mooie wagen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
FJP84 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Dank voor de tip. Morgen proefrit in het kleinere broertje. Als dat van binnen bevalt ga ik ook deze even laten calculeren. Mooie wagen ook.
Ja, idd. En ik vind hem opvallend voordelig. Vergelijkbare Enyaq kost een stuk meer. Tenzij ik iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Inspired schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

Ja, idd. En ik vind hem opvallend voordelig. Vergelijkbare Enyaq kost een stuk meer. Tenzij ik iets mis.
Je mist dan wel de paraplu en de ijskrabber ;-). Ik moet het wel in echt zien, want op de foto's vind die achterbak van de iD4 wel aanzienlijk kleiner, terwijl het maar iets van 40 liter scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
Nedje schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:33:
Ik ben nog wel benieuwd of men overweegt de Clever charging cable voor 230V aansluiting erbij te nemen? Ik ben aangewezen op publieke palen en zou er wellicht best baat bij hebben om bij mijn schoonouders/vrienden even wat sap uit de muur te kunnen trekken.
Niet 100% zeker, maar volgens mij ondersteunt de clever charge kabel ook 3 fasenl aden via een CEE (?) aansluiting. Bij de ID4 in de configurator zag ik voor 199,- een 230V naar type 2 kabel. Volgens mij is dat voor de meeste toepassingen die ik hier zie genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmLwYwTLLjIMeXHGHwJW6weKRXk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eJKLH5TovgdifEieiJOjBYY9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venxir
Bij de Id.4 kan je nog niks met opties en lever je daarop ook best wel in. Dus om te zeggen dat het beter is dan de Enyaq vind ik wel voorbarig. Bijv geen warmtepomp en mindere speakers.

[ Voor 12% gewijzigd door Venxir op 08-10-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Venxir schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:08:
Bij de Id.4 kan je nog niks met opties en lever je daarop ook best wel in. Dus om te zeggen dat het beter is dan de Enyaq vind ik wel voorbarig. Bijv geen warmtepomp en mindere speakers.
Dan is het voor mij een no-brainer. Enyaq it will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Venxir schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:08:
Ik zeg niet dat hij beter is. Zeg dat het een goede deal is. Helemaal als je niet super veel opties gaat bestellen. Op de 1ste zit vrij veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 17:57

oZy

De iv60 is nu ook te configureren

Vanaf 40K :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Antera schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:58:
[...]

Ja, ik heb nog nergens de luxe stoelen (met massage) kunnen vinden terwijl dat in Duitsland wel een optie is.
Voor mij toch wel heel veel meerwaarde.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
qadn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Ja, ik heb nog nergens de luxe stoelen (met massage) kunnen vinden terwijl dat in Duitsland wel een optie is.
Voor mij toch wel heel veel meerwaarde.
Heb gisteren contact gehad met PON over het feit dat ik het assistentie plus pakket ook miste, de persoon die ik sprak kon me niet direct vertellen waarom bepaalde optie pakketen nu niet beschikbaar waren maar ze ging uitzoeken wanneer dat wel zou zijn. Hoop daar deze week nog iets op terug te horen maar vind het wel heel raar van PON dat ze het helemaal anders doen dan alle andere landen maar ja dat is PON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:28

rammes

koekebakker 1e klas

Nou ik ben ook bezig met een offerte traject (met Athlon) ik ben benieuwd of het er in past, wat betreft configuratie zal het nog wel aanpassen zijn maar ben gewoon benieuwd of het in mijn budget past. OVerigens hebben we bij mijn werkgever wel een fijne regeling dat je 3/4 weken per jaar een benzine auto mag leasen als je met je zware sleurhut op vakantie wilt naar zuid Spanje ;)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Nedje schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:33:
Ik overweeg deze er niet bij te nemen maar gewoon pas als ik het nodig acht deze of een goedkopere variant zelf aan te schaffen. Ik verwacht dat als ik eenmaal een BEV heb gereden niet meer terugkeer naar een ICE.
DonKui schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Heb gisteren contact gehad met PON over het feit dat ik het assistentie plus pakket ook miste, de persoon die ik sprak kon me niet direct vertellen waarom bepaalde optie pakketen nu niet beschikbaar waren maar ze ging uitzoeken wanneer dat wel zou zijn. Hoop daar deze week nog iets op terug te horen maar vind het wel heel raar van PON dat ze het helemaal anders doen dan alle andere landen maar ja dat is PON
Nice. Ik wilde exact hetzelfde doen. Misschien dat als ze meerdere signalen ontvangen er wat beweging in komt. Misschien kun je aangeven dat meer animo voor is. Voordat iedereen contact gaat opnemen. Laat maar weten wat eruit komt. (y)

[ Voor 27% gewijzigd door FJP84 op 08-10-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Welke kleur was dit nou precies?
vinom schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:27:
Zojuist de Enyaq iV presentatie gehad. Het was top geregeld, allerlei hapjes, taart en drankjes stonden klaar en mochten we gewoon pakken. Mooi alle stoelen uit elkaar en onder het doek stond de Enyaq klaar. Eerst kregen we een introductie praatje van 20 min, waar over de versies werden gepraat, range, accu, warmtepomp, snelladen, etc.

Daarna moesten we allemaal de mondkapjes op die bij elke stoel lag en konden we de auto gaan bekijken. De versie die hier stond was een iV 80 in brilliant silver met het Lodge interieur als ik het goed heb. Er staat echt een hele mooie auto, hij smoelt goed, mooie lijnen en het interieur zal misschien voor mensen wat wennen zijn met het stof op het dashboard en verder in het interieur. Deze had niet de Crystal face, gelukkig. Hij smoelt prima mret deze 'grill'.

De auto is ruim, heel ruim. Ik kon met mijn 1.97 meter gemakkelijk achter mezelf zitten. De afwerking is goed. Tuurlijk wat hard plastic hier en daar, maar dat is vooral op plekken waar je normaal niet maar omkijkt. De frameless binnenspiegel was nieuw voor mij, zag er mooi uit. Het scherm was groot en scherp en er was genoeg te customizen zodat je snel de meest gebruikte functies op het scherm hebt. De slider om bijvoorbeeld het volume mee te regelen werkte prima. De heads up display is leuk, wel relatief klein de projectie. Enorm veel opberg mogelijkheden zitten er in de auto. Vakjes, klepjes, onder de tunnel omdat het nu shift by wire is en er geen versnellingspook is. De standaard audio met 8 speakers viel ook niet tegen overigens!

Met betrekking tot levertijden en aantallen: first come, first serve. De iV 60 verwacht men in de loop van volgende week te kunnen configureren, even als de optie om de iV 80 te configureren zonder verplichte warmtepomp.

In het kader van beter teveel laten zien dan te weinig:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

[YouTube: Skoda Enyaq 360]
[YouTube: Skoda Enyaq boot space]
[YouTube: Skoda Enyaq quick infotainment]

Als jullie nog vragen hebben hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
unknowndb schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:14:
Welke kleur was dit nou precies?

[...]
Brilliant Silver was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Vandaag bij Van Mossel in Tilburg geweest. De persoon van Skoda zelf gevraagd over Clever Charging Cable. Hij beweerde dat dat net zo 'traag' was als via een normale stopcontact. De uitleg die ik kreeg leek alsof hij het uiteindelijk over een vorm van loadbalancing had. Oftewel, ben er niet echt wijzer van geworden.

Ik dacht vooraf echter dat het een soort van mobiele wandlader was die dus tot 11 kW kan laden, afhankelijk van je aansluiting. Maar waarbij je dus niet een wandlader/laadpaal hoeft aan te schaffen. Die hebben als voordeel wel dat ze bijvoorbeeld load balancing hebben. Of zou dat bij de Clever Charging Cable ook van toepassing zijn? Wij hebben thuis bv 3x25A dus zou deze bij 3x16A tot max 11 kW kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
unknowndb schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:27:
Vandaag bij Van Mossel in Tilburg geweest. De persoon van Skoda zelf gevraagd over Clever Charging Cable. Hij beweerde dat dat net zo 'traag' was als via een normale stopcontact. De uitleg die ik kreeg leek alsof hij het uiteindelijk over een vorm van loadbalancing had. Oftewel, ben er niet echt wijzer van geworden.

Ik dacht vooraf echter dat het een soort van mobiele wandlader was die dus tot 11 kW kan laden, afhankelijk van je aansluiting. Maar waarbij je dus niet een wandlader/laadpaal hoeft aan te schaffen. Die hebben als voordeel wel dat ze bijvoorbeeld load balancing hebben. Of zou dat bij de Clever Charging Cable ook van toepassing zijn? Wij hebben thuis bv 3x25A dus zou deze bij 3x16A tot max 11 kW kunnen laden.
Mensen bij een dealer weten (vaak) van niks. En helemaal bij een EV is het huilen. De folder is redelijk duidelijk. Het zal een mobiele lader zijn waar een Schuko aan kan voor normale WCD (tot 10A of 13A) en een CEE om tot 11kW te kunnen laden. Moet je dus wel een rode CEE plug aan de muur hebben die op 3x16 aangesloten is. Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen. Tenzij je vaak op locaties komt waar je een rode CEE voor handen hebt. Dan is het een uitkomst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unknowndb
vinom schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:16:
[...]

Brilliant Silver was dat.
Thanks!

Hierbij mijn foto's van de 80 Arctic Silver. Interieur was Eco Suite Bruin. Toch wel erg chique van binnen en niet een standaard leren afwerking. Had een beetje iets weg van suède. De kleur Arctic vond ik op het internet niet zo mooi, maar in de praktijk is die best prima. Zal deze qua kleur overigens niet kiezen. Neig naar de Brilliant Silver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weejGM6NCh_J078TtI5VvC77mFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCVd1WndTvECJIHSF9DgDdLp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moLw1R4JuI1JrLzaUeGtxtqgb6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkYYyQetRqvXFx6YricIXBI0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S38hfCVyXHUhBhqKTUO1BPJkc4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pJ1742zkHLbAmtBqxCDuit0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dCuiUjJz2xhRJPvcog1fWaVtGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEhn1QF82A4ghJ7zrHojAPrg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cksysLgtrSLxncxAJzhg9Ju_guE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ektWc3CeVGi3m5SlADvEzs7d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ri8Ylbg0gR0MIHe8bBy3zWs2w1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EYmLOhkWEyGCQdkLxDlGbLwU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
unknowndb schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:39:
[...]

Thanks!

Hierbij mijn foto's van de 80 Arctic Silver. Interieur was Eco Suite Bruin. Toch wel erg chique van binnen en niet een standaard leren afwerking. Had een beetje iets weg van suède. De kleur Arctic vond ik op het internet niet zo mooi, maar in de praktijk is die best prima. Zal deze qua kleur overigens niet kiezen. Neig naar de Brilliant Silver.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, dat is juist de kleur die ik het mooist vind. Dank voor de foto's! Al is ie toch aardig groen hier, andere keuze zou Quartz Grey sijn. Steel Grey hebben ze helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geritz81
  • Laatst online: 27-03 07:51
Ik ben ook bij een introductie geweest hier bij Muntstad.
Mooie auto maar twijfel erg over de warmtepomp.
De 80 heeft een WLTP bereik van 510 km, zou dat met of zonder warmtepomp zijn?

De opties vind ik wat vreemd in elkaar zitten...
De pakketten zijn hier in NL anders dan in bijv Duitsland. Ik mis nog het ‘slaap pakket’ met de neerklapbare hoofdsteunen achterin. De 360 surround cams hebben we hier in NL ook niet.
Los daarvan zijn alle opties zo’n 50 euro goedkoper bij onze Duitse vrienden...toch gek dan PON hier meer op zet. Kies je de lederen optie dan moet je ook nog elec stoel verstelling en verwarming los aanvinken.
Dat zijn toch wel vreemde keuzes die de prijs snel opdrijven.

Wel erg interessante/mooie auto, maar heb nog een zetje nodig om tot de aanschaf over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
geritz81 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:55:

De pakketten zijn hier in NL anders dan in bijv Duitsland. Ik mis nog het ‘slaap pakket’ met de neerklapbare hoofdsteunen achterin. De 360 surround cams hebben we hier in NL ook niet.
Los daarvan zijn alle opties zo’n 50 euro goedkoper bij onze Duitse vrienden...toch gek dan PON hier meer op zet. Kies je de lederen optie dan moet je ook nog elec stoel verstelling en verwarming los aanvinken.

Wel erg interessante/mooie auto, maar heb nog een zetje nodig om tot de aanschaf over te gaan.
Ik heb bij meerdere landen gekeken, Spanje, Belgie, Noorwegen, Zweden, Duitsland en Tsjechië. Allemaal hebben ze dezelfde paketten en opties en ongeveer dezelfde prijzen (dan komt het voornamelijk door belasting verschil) maar in Nederland is het heel anders, zijn alle opties inderdaad 50 euro extra en op de auto zelf plakken ze ook nog eens 1000 euro (en dan heb ik kosten rijklaar er nog afgehaald want weet niet of dat bij de andere configuratoren er bij in zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:44
geritz81 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:55:

Zonder warmtepomp.
WLTP test gaat gewoon in een warme hal door op rollen, dus geen nood voor een warmtepomp (en airco/verwarming staat toch sowieso uit)

Warmtepomp zorgt waarschijnlijk voor een WLTP van 500km, maar ook wel een die in de winter ook makkelijker te halen is

[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 09-10-2020 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-03 14:04

yec

bottom line schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 07:29:
[...]

Zonder warmtepomp.
WLTP test gaat gewoon in een warme hal door op rollen, dus geen nood voor een warmtepomp (en airco/verwarming staat toch sowieso uit)

Warmtepomp zorgt waarschijnlijk voor een WLTP van 500km, maar ook wel een die in de winter ook makkelijker te halen is
Volgens mij was er ergens een conclussie dat wanneer je naar wintersport vakanties gaat met de auto een warmtepomp een moetje is. En anders niet.

Ik ben dit jaar nog naar Zwitserland geweest in januari met de SR+ en het is te doen. Je moet iets vaker stoppen en je moet op plek van bestemming laad mogelijkheden hebben. Want vampire drain is een groot probleem als je in de morgen de auto instapt en ziet dat er 20% minder in de batterijen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

@yec maar die warmtepomp werkt dus door als je geparkeerd staat?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
Weet iemand toevallig of het panaromadak van de Enyaq ook voorzien is van een zonnescherm? Het is mij niet opgevallen tijdens de presentatie bij de dealer en ik kan het op internet niet vinden.

Wellicht dat iemand dat is opgevallen bij één van de kijk sessies of misschien zelfs dat iemand er nog op wil letten anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
rammes schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:23:
De wamtepomp zou je volgens mij kunnen inzetten om het accupakket en de cabine te verwarmen als deze nog aan de laadpaal hangt. Beide zou dan zodra jij instapt op optimale bedrijfstemperatuur zijn waardoor weersomstandigheden minder invloed hebben op het bereik van je auto.

Ben vreselijk onervaren op het gebied van elektrisch rijden, mocht ik dus onzin verkopen: Corrigeer me!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
basmq schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:41:
Weet iemand toevallig of het panaromadak van de Enyaq ook voorzien is van een zonnescherm? Het is mij niet opgevallen tijdens de presentatie bij de dealer en ik kan het op internet niet vinden.

Wellicht dat iemand dat is opgevallen bij één van de kijk sessies of misschien zelfs dat iemand er nog op wil letten anders...
Hmm, het is mij inderdaad niet opgevallen. Bij mij stond de pano dak al open en ik heb er verder niet naar omgekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
Moet bekennen dat ik er niet echt opgelet heb, hadden hier besloten om hem niet te nemen omdat we hem te klein vonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedje
Ik heb er nog wel even mee zitten spelen, je hebt twee touch-sliders net zoals in de octavia. Mijn verwachting is dat er een zonnescherm aanwezig was, al durf ik dit niet te garanderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yec

yec

rammes schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:23:
Hangt een beetje af van de implementatie, maar zoals aangekaart is het echt lonend als de warmte pomp de batterijen boven de 5 graden kan houden terwijl het niet zoveel energie kost.

@Nedje Dat de warmtepomp werkt als hij aan de laadkabel zit is niet zo relevant. Dan heb je toch tot 80-100% geladen en heb je geen last van verassingen wat betreft vampire drain. Dus het meest interessante scenario is dat je hem parkeert zonder aan een laadkabel te zetten en de warmte pomp overmatige drain voorkomt bij koud weer.

[ Voor 31% gewijzigd door yec op 09-10-2020 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een warmtepomp zorgt er voor dat je tot 30% minder verlies aan reikwijdte hebt bij lagere temperaturen.

@basmq Het open dak is af te dekken met een scherm (met sliderbediening).

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
24/7 je pack gaan verwarmen kost ook met een warmtepomp natuurlijk de nodige energie. Je moet het meer zien als een efficiëntere vorm van verwarming als je die gebruikt. Niet dat de auto daarmee 24/7 de accu op 20 graden zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
Claude schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:21:
Een warmtepomp zorgt er voor dat je tot 30% minder verlies aan reikwijdte hebt bij lagere temperaturen.

@basmq Het open dak is af te dekken met een scherm (met sliderbediening).
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-04 17:58
Ik heb wat vragen over de Enyaq waarvan ik de antwoorden niet terugvind.
-Weet iemand of de warmtepomp alleen is voor het interieur of houden ze ook de accu op temperatuur?
-Komen er updates via the air of alleen via de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
Het eerste weet ik niet helemaal zeker maar volgens mij zowel het interieur als de accu. Wat betreft de updates is er wel de mogelijkheid om de updates OTA stijl te doen maar misschien dat ze bij grotere updates het toch alleen via de dealer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

yec schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:42:
[...]

Ik ben dit jaar nog naar Zwitserland geweest in januari met de SR+ en het is te doen. Je moet iets vaker stoppen en je moet op plek van bestemming laad mogelijkheden hebben. Want vampire drain is een groot probleem als je in de morgen de auto instapt en ziet dat er 20% minder in de batterijen zit.
Heb je uberhaubt wel een Model 3? 20% drain is echt je reinste flauwekul, zelfs met sentry ingeschakeld en een "cap" door een koud accupakket (waarbij de capaciteit weer terugkomt als het pack op temperatuur is) kom je daar bij lange na niet aan.

Het statement "het is te doen" is ook wat magertjes, zelfs met de SR+ zal je sneller en zorgelozer naar of door Zuid Europa rijden dan met een Polestar, Enyaq of ID3 door de laadsnelheid, efficiency en SuC netwerk.

Ik ben afgelopen zomer in dezelfde tijd naar huis gereden vanuit het Gardameer in als dat ik het deed met mijn ICE. Het gezin wil namelijk ook regelmatig de benen strekken, naar het toilet en wat te eten.

De Enyaq is eigenlijk de eerste EV waarbij ik dacht.. dat zou wel eens een opvolger kunnen zijn :9~ . Bij de gedachten dat ik dan het SuC netwerk moet missen en de maandelijkse evolutie via OTA kwam ik tot de conclusie dat ik toch bij Tesla blijf :P

[ Voor 13% gewijzigd door revolution-nl op 09-10-2020 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Ook nog wel een mooi filmpje, opgenomen in Nederland zo te zien. Niks nieuws, maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:44
wimvanb schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:03:
Ik heb wat vragen over de Enyaq waarvan ik de antwoorden niet terugvind.
-Weet iemand of de warmtepomp alleen is voor het interieur of houden ze ook de accu op temperatuur?
-Komen er updates via the air of alleen via de garage?
Warmtepomp is normaal gezien enkel voor het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Het is jammer dat we niet weten hoe de LED verlichting er voor en achter uit ziet zonder het licht pakket. Ik kan me voorstellen dat die er qua looks toch anders uit zien. Dat je geen dynamische knipperlichten hebt snap ik, maar wat is er nog meer anders?

[ Voor 19% gewijzigd door vinom op 09-10-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec

yec

revolution-nl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Heb je uberhaubt wel een Model 3? 20% drain is echt je reinste flauwekul, zelfs met sentry ingeschakeld en een "cap" door een koud accupakket (waarbij de capaciteit weer terugkomt als het pack op temperatuur is) kom je daar bij lange na niet aan.

Het statement "het is te doen" is ook wat magertjes, zelfs met de SR+ zal je sneller en zorgelozer naar of door Zuid Europa rijden dan met een Polestar, Enyaq of ID3 door de laadsnelheid, efficiency en SuC netwerk.

Ik ben afgelopen zomer in dezelfde tijd naar huis gereden vanuit het Gardameer in als dat ik het deed met mijn ICE. Het gezin wil namelijk ook regelmatig de benen strekken, naar het toilet en wat te eten.

De Enyaq is eigenlijk de eerste EV waarbij ik dacht.. dat zou wel eens een opvolger kunnen zijn :9~ . Bij de gedachten dat ik dan het SuC netwerk moet missen en de maandelijkse evolutie via OTA kwam ik tot de conclusie dat ik toch bij Tesla blijf :P
Kijk, zie hier de reden waarom ik ook Tesla moe begin te worden. Bij de eerste beste mogelijk negatieve opmerking wordt je uitgemaakt voor vuile luigenaar door Tesla fanboys...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

yec schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

Kijk, zie hier de reden waarom ik ook Tesla moe begin te worden. Bij de eerste beste mogelijk negatieve opmerking wordt je uitgemaakt voor vuile luigenaar door Tesla fanboys...
Kritiek hebben is prima (dat heb ik zelf ook op sommige punten) maar 20% drain is niet de regelen en dat weet je zelf.

Wanneer je de suggestie wekt dat de 20% normaal is dan geef je een foute voorstelling van zaken en dan zit je inderdaad in mijn allergie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec

yec

revolution-nl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

Kritiek hebben is prima (dat heb ik zelf ook op sommige punten) maar 20% drain is niet de regelen en dat weet je zelf.

Wanneer je de suggestie wekt dat de 20% normaal is dan geef je een foute voorstelling van zaken en dan zit je inderdaad in mijn allergie.
Nergens genoemd dat het de regel is en nergens gezegd dat het normaal. Dat maak jij ervan. Ik zei duidelijk hartje winter in Zwitserland en dat is niet de regel, nog normaal.

Volgens mij zou je slim genoeg moeten zijn dat te kunnen bredeneren knul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

yec schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:34:
[...]

Nergens genoemd dat het de regel is en nergens gezegd dat het normaal. Dat maak jij ervan. Ik zei duidelijk hartje winter in Zwitserland en dat is niet de regel, nog normaal.

Volgens mij zou je slim genoeg moeten zijn dat te kunnen bredeneren knul...
Dan nog is 20% verlies niet normaal. Daarnaast mag je locked capaciteit niet als verlies beschouwen gezien deze weer vrij komt wordt wanneer het pack weer op temperatuur is.

Vertel een verhaal compleet of vertel het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

jongens, kunnen jullie de welles nietes discussie afronden?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Laatst online: 16:09
Iemand een overzichtje waar de Enyaq de komende dagen te zien is?

Heb zojuist gehoord dat deze binnen m'n leasebudget past -> ik mag bestellen. Wil 'm eigenlijk nog wel even real life zien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

_Chris_ schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:41:
Iemand een overzichtje waar de Enyaq de komende dagen te zien is?

Heb zojuist gehoord dat deze binnen m'n leasebudget past -> ik mag bestellen. Wil 'm eigenlijk nog wel even real life zien.....
wat is jouw budget?

ik kan hem volgendeweek vrijdag zien.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonKui
Je kan hier een update to date kalender zien van waar hij allemaal nog heen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
rammes schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:44:
[...]

wat is jouw budget?

ik kan hem volgendeweek vrijdag zien.
Geen idee :P Heb een configuratie gemaakt op we website, die kwam rond de 45k uit. Die past met een kleine eigen bijdrage...

Heb die config naar onze wagenpark beheerder gestuurd. Mijn huidige auto moet nog tot eind juli '21, maar is diesel en maakt weinig kilometers. Kreeg als reactie dat het past, en ik mijn bestelling mag plaatsen. 8)

Met de mogelijkheid dat lease regelingen aangepast gaan worden ivm het vele thuiswerken even brutaal zijn en de wijzigingen voor zijn :9
DonKui schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:49:
Je kan hier een update to date kalender zien van waar hij allemaal nog heen gaat
Die zocht ik, dank!

[ Voor 17% gewijzigd door _Chris_ op 09-10-2020 19:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arosa
Ik heb in ieder geval vanmiddag de lease-overeenkomst van mijn werkgever getekend, mijn Skoda Enyaq 60 kan in bestelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
Arosa schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:21:
Ik heb in ieder geval vanmiddag de lease-overeenkomst van mijn werkgever getekend, mijn Skoda Enyaq 60 kan in bestelling!
Nice! Wat heb je besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arosa
Een Enyaq 60 in Arctic Silver en als opties:
- comfort pakket
- family pakket
- infotainment pakket
- infotainment online 3 jaar
- achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór
- 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
- warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Vandaag rondje gedaan met de VW id3 First edition 58kWh. Ik reed op comfort stand 330km range weg. Gewoon normaal met verkeer mee gereden 110km/u op de cruise control en af en toe wat inhalen.

Qua vorm en gewicht natuurlijk niet echt te vergelijken met de Enyaq, maar na 45km rijden en bij terugkomst 306km over (gemiddeld 16kWh/100km). Dat stemt me dat wel positief. Ik ben ook enthousiast over de rijeigenschappen. Proefrit in de Enyaq zelf heeft nog wel de voorkeur, maar heel noodzakelijk niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ci1ZHiyUVHwyrfWtb1PMR-lZ5J0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYJARbrxtEw4HfO6rNuB0ndh.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag ook calculatie obv 60mnd binnengekregen. iV60 komt onder mijn budget uit, de iV80 komt ongeveer op €20 eigen bijdrage als ik infotainment+ kies.

Ik heb vandaag gehoord dat het voorlopig om standaard HUD gaat zonder VR en dat dat mogelijk via een update komt, waarvan het beleid nog onbekend is. Dus ik laat de 'plus' eraf en bespaar nog ongeveer €15/mnd. Of ik kies het panoramadak.

Eerst nog even wat andere voorstellen afwachten voor het vergelijken, maar het eerste voorstel is prima. De laadpas is ook geschikt voor heel Europa, dus dat is ook een voordeel. Ik weet niet of dat overal zo is.

Dan nog het moment van bestellen bepalen. Levering in april valt ook in de mogelijkheden.

Update:
Na overleg met het thuisfront, minder overtuigd van een BEV besloten voor de iV80 te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door FJP84 op 09-10-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Arosa schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:37:
Een Enyaq 60 in Arctic Silver en als opties:
- comfort pakket
- family pakket
- infotainment pakket
- infotainment online 3 jaar
- achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór
- 100 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
- warmtepomp
Weet je al iets over de levering op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

mijn werkgever rekent 100e brandstof per maand als je thuis laad is dat dan enigzins representatief

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Zijn hier mensen die al ervaring hebben met de Skoda connect app? In de Android Play store zijn de recente reviews ronduit slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Wat zijn jullie lease voorwaarden dan? Aantal maanden en km, hoeveel kost ie in de lease? Ik zit nog te wachten op drie offertes, maar het duurt maar en duurt maar dus ik zou toch graag iets van een indicatie willen hebben. Mag ook via DM :)

Via de publieke lease sites kan het er vaak goed naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

48maanden en 35000 volgens mij. zal allemaal wel minder worden nu de meeste vergaderingen via TEAMS zijn ;-)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Bij mijn werkgever is het leasetermijn voor 100% elektrisch altijd 48 maanden (benzine 60 mnd, diesel niet meer mogelijk) of een max aantal kilometers (dacht 160k), wat het eerste komt. Wij hebben een eigen 'leasemaatschappij' waarvan de prijzen veelal hoger zijn dan marktpartijen, dus die prijzen delen heeft weinig zin.

Ik sta trouwens ingeschat op 25.000 km / jaar, zal in praktijk rond de 20.000 uitkomen, maar meer of minder is bij ons geen punt en heeft geen invloed op de prijs.

Levertijd heb ik nog niets formeels over gehoord, behalve de roddels dat de lokale dealer meer vraag verwacht dan beschikbaarheid en levering medio april. Ik wacht het rustig af, ik mag ondanks dat het contract afloopt op 9 november gewoon doorrijden in mijn huidige auto tot de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
revolution-nl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

Dan nog is 20% verlies niet normaal. Daarnaast mag je locked capaciteit niet als verlies beschouwen gezien deze weer vrij komt wordt wanneer het pack weer op temperatuur is.

Vertel een verhaal compleet of vertel het niet.
Op zich wel eens met je punt, maar dat terugkomen van energie heb ik persoonlijk nog nooit gemerkt. Jij wel?
FJP84 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:56:
Update:
Na overleg met het thuisfront, minder overtuigd van een BEV besloten voor de iV80 te gaan.
Hahaha, herkenbaar!
Op vakantie kreeg ik toch weer een aantal keer te horen “Jij moest zo nodig een Tesla en nu kunnen wij nergens heen”.

Het stroomnet in Italie was niet erg betrouwbaar, zullen we maar zeggen. Dichtstbijzijnde SuC op ruim een uur rijden. Na een aantal dagen raakte hij steeds voller en werd het een minder groot probleem!

Note to self, volgende keer bij de laatste supercharger nog even vol laden. Nu vertrouwde ik volledig op het laden op bestemming.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Weet iemand trouwens of bij de stoelen met geheugenfunctie ook de stand van de buitenspiegels meegenomen wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
FJP84 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:19:
Weet iemand trouwens of bij de stoelen met geheugenfunctie ook de stand van de buitenspiegels meegenomen wordt?
Yep. Heb ik gelezen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
vinom schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:40:
[...]

Yep. Heb ik gelezen ergens.
Dan blijft de optie staan. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
Offerte voor de 60 is aangevraagd! Begin december een week ruilen van auto met een collega (model 3) om een weekje elektrisch te ervaren. Kan ik direct een beetje schatten of ik met ~390km wltp uit de voeten moet kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

FJP84 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:12:
Zijn hier mensen die al ervaring hebben met de Skoda connect app? In de Android Play store zijn de recente reviews ronduit slecht.
Slecht zou ik hem niet willen noemen, functioneel zit alles erin, de app werkt goed voor lees-acties. Het versturen van opdrachten werkt matig, het is vaak laggy, het werkt traag of soms helemaal niet.

Wat dat betreft een wereld van verschil met de Tesla App waar alles super snappy en realtime gaat.

Pagina: 1 2 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2