SH-FR schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:51:
Helaas is het plezier bij FIFA 21 er bij mij enorm af.
Ik heb een volledig onverhandelbaar team met toppers als Rashford RTTF, Ronaldo, Bruno Fernandes 90, Acuna 88, Cannavaro, Boateng en ga zo maar door.
Daarnaast heb ik 3,2 miljoen op de bank staan. Ik wil wel leuke spelers uitproberen, maar de echte Icon toppers zijn nog steeds gigantisch duur omdat EA maar weigert om Icon SBC’s uit te brengen, waar zijn die mee bezig? Lopen pronken dat de Icon SBC’s terugkomen, maar vervolgens maanden tussen de SBC’s waarin niets gebeurd..
Daarnaast spelen veel spelers (mijn inziens) erg verdedigend en dan is de lol er snel af. In Champs gaat het nog wel, want daar heb je ook de spanning van het willen presteren. In Rivals ben ik het al héél snel zat. Deze week gestopt bij G3 in de WL en 0 motivatie om Rivals te grinden voor Rank 1.
Buiten Rooney ook constant matige SBC’s bij de promo’s. Ik log niet in voor een 25k pack, release nou eens een speler die écht goed is voor 500k of een Challenge voor een 50k pack. Niets van dat alles, het is allemaal middelmaat.
Het is niet de bedoeling om hier de negatieve druiloor uit te gaan hangen, maar volgens mij geldt voor heel veel spelers die veel hebben gespeeld, dat ze niet weten wat ze met hun coins aan moeten. Er is voor mij 0 reden om te spelen op het moment en de gameplay wordt ook met de week minder leuk.
Ik zou EA dus vriendelijk willen verzoeken om beter speler- en pack SBC’s uit te brengen, als de sodemieter Icon SBC’s bij te houden en misschien eens een hele goede objective speler waar flink wat wedstrijden in gaan zitten. Vriendelijk bedankt! 😄
Aan de ene kant begrijp ik je kritiek wel, maar vind het toch een beetje overdreven als ik eerlijk ben. Zeker op het gebied van content denk ik dat EA het prima doet, genoeg SBC's en/of Objective spelers die ze uitbrengen die de moeite waard zijn. Dat ze niet aan jouw eisen voldoen, dat is dan jammer, maar genoeg spelers die er wel wat aan hebben. Zeker voor degene met een voorkeur voor Nederlandse spelers zijn we dit jaar goed verwend met spelers als Klaiber, Depay, Robben, Gravenberg, etc. die promo kaarten hebben gekregen.
De Tonali Objective kaart is geen middelmaat als je het mij vraagt, 1 van de beste middenvelders momenteel en goed te linken. Er zijn genoeg Icon SBC's om te doen, spelers als Okocha, Cannavaro en Kaka kunnen prima mee in deze fase van het spel. Je kunt niet verwachten dat EA nu al met de top tier Icons komt. In Fifa 19 kwamen ze pas op het laatst met spelers als Prime Moments Cruyff, dat was pas rond de release van TOTS.
Ik snap je frustraties wel met het spel en de defensieve spelers die je steeds vaker tegenkomt. Defensief spelen en dan snel counteren wordt beloond, je kunt met de huidige patch heel lastig een verdediging stuk spelen als iemand met 10 man achterin hangt. Het is jammer, want in het begin van Fifa 21 leek EA een goede weg te zijn ingeslagen met meer nadruk op manual defending, waarbij spelers die diep gingen niet automatisch werden opgevangen door de verdediging, auto blocks waren toen ook veel minder aanwezig. Het nadeel was wel dat veel wedstrijden een doelpuntenfestijn werden, maar dat heb ik persoonlijk liever dan dat het een schaakspel wordt waarbij je een uur bezig bent met combineren om een gaatje in iemands verdediging te vinden.
Als ik jou was zou ik wat meer variëren in je team om het spel leuk te houden, en ook in het segment onder de top Icons zijn er genoeg interessante spelers. Zelf ga ik deze WL weer met een volledig NL team spelen (op FS Dest na die ik untradable had gepacked), met FS Bergwijn als de topspeler. Maar je kunt bijv. ook een team maken met TOTY Davies en hem in de spits laten spelen, hij heeft er de stats voor met een Marksman chemstyle.

Je verliest er wat coins mee aan EA tax, maar brengt hopelijk wat fun terug in het spel. En daar gaat het uiteindelijk toch om?