Acties:
  • +12 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:54
Afbeeldingslocatie: https://media.contentapi.ea.com/content/dam/ea/fifa/fifa-21/global_assets/common/featured_images/fifa-21-grid-tile-generic-16x9.jpg.adapt.crop191x100.1200w.jpg

Algemene informatie

Welkom in het FIFA 21 Ultimate Team topic! Sinds FIFA 09 zit FIFA Ultimate Team (FUT) in het spel. Het is een online omgeving waarbij je met behulp van kaartjes je eigen team kan samenstellen. De populariteit van dit spelmodus is ongekend en tegenwoordig zijn er zelfs esports toernooien voor dit spel.

Verschillende edities

Standard edition
Champions edition
Ultimate edition
Aantal Rare Gold Packs
Tot 3 stuks (1 p/w)
Tot 12 stuks (1 p/w)
Tot 24 stuks (2 p/w)
1 uit 3 Loan Ambassador spelers voor 3 wedstrijden (Trent Alexander-Arnold, João Felix, Erling Haaland)
Loan Kylian Mbappe voor 5 wedstijden
Special Edition FUT Kits
3 dagen early access
Untradeable OTW speler bij pre-order voor 14 augustus

Nieuwe features

Icons
Afbeeldingslocatie: https://media.contentapi.ea.com/content/dam/ea/fifa/fifa-21/ultimate-team/icons/common/fut21-icons-graphic-xl-m.png.adapt.crop16x9.640w.png

Dit jaar zijn er 11 nieuwe Icons, waarmee het totaal op 100 komt. De volgende Icons zijn toegevoegd:
  • Cantona
  • Cole
  • Cech
  • Eto'o
  • Torres
  • Lahm
  • Puskas
  • Schweinsteiger
  • Suker
  • Vidic
  • Xavi
FUT Co-Op
Afbeeldingslocatie: https://media.contentapi.ea.com/content/dam/ea/fifa/fifa-21/pitch-notes/common/fut-deep-dive/co-op-lobby.jpg.adapt.crop16x9.640w.jpg

Je kan in FUT21 met een kompaan spelen. Degene die de lobby opstart is meteen de captain; diegene heeft controle over welk team er ingezet wordt en wat er gespeeld gaat worden.

Je kan daarmee Squad Battles en Division Rivals met z'n tweeën spelen. Voor beide spelers geldt dat wanneer ze samen spelen, er bij beiden 1 wedstrijd eraf gaat bij Squad Battles / Division Rivals (beiden gecapped op 40 wedstrijden voor punten). Wanneer een van beiden geen wedstrijden over heeft die punten opleveren, zullen beiden geen punten krijgen. Zo kan je samen hetzelfde aantal punten verzamelen.

Ook FUT Friendlies kan in Co-op modus gespeeld worden.
FUT Events
Afbeeldingslocatie: https://media.contentapi.ea.com/content/dam/ea/fifa/fifa-21/pitch-notes/common/fut-deep-dive/05-community-objectives.jpg.adapt.crop16x9.640w.jpg

Dit jaar kan je met de gehele community samenwerken om bepaalde events te doen, waarbij het voltooien van een event rewards voor de gehele community oplevert.

Voor elk event is er een XP doelstelling, waarbij je met z'n allen het benodigde aantal XP probeert te verzamelen. Hoe meer XP er wordt verzameld, des te beter de rewards voor de community. Je moet wel tenminste 1 objective voltooid hebben om recht te hebben op de rewards.
Team events
Afbeeldingslocatie: https://media.contentapi.ea.com/content/dam/ea/fifa/fifa-21/pitch-notes/common/fut-deep-dive/06-1-events-haaland.jpg.adapt.crop16x9.640w.jpg
Een subonderdeel van community events zijn Team Events, waarbij je voor een van de twee teams moet kiezen. Denk aan Team Pele vs Team Maradona. Of Premier League versus La Liga. Het winnende team krijgt speciale rewards, en het verliezende team een troostprijs.
GEEN FITNESS EN TRAINING ITEMS
Nieuw dit jaar, en een zeker welkome (tenzij je afhankelijk was van Bronze Pack Methods (rip BPM 2016-2020)) feature is dat Squad Fitness dit jaar verdwenen is. Nooit meer zorgen maken om een speler die net onder de 90 fitness duikt, of een fitness B-team te hebben omdat je net als ik te gierig was voor Squad Fitness kaartjes.

Healing items zullen geen subonderdelen meer hebben, maar slechts twee smaken: Gold common en rare.

Ook Training Items zullen verdwijnen, en als gevolg daarvan zullen ook Staff items gerelateerd aan Fitness, Training en Healing verdwijnen. Minder items, meer plek voor spelers!!!!! Toch...... toch....
FUT Stadium
Nieuw dit jaar is ook de mogelijkheid om je Stadion te customizen. Door het verdwijnen van fitness kaartjes, heeft EA nieuwe manieren nodig om de packs te fillen. Wat beter dan waardeloze super mooie fancy stadium uitbreidingen. Tifo's, Crowd Chants, Stadion Theme, Logo's, Kits, you name it!
Division Rivals
Afbeeldingslocatie: https://media.contentapi.ea.com/content/dam/ea/fifa/fifa-21/pitch-notes/common/fut-deep-dive/08-squad-battles-placement.png.adapt.crop16x9.640w.png

Bij Division Rivals zijn er wat wijzigingen. Net als bij Squad Battles kan je nu wekelijks maar 30 wedstrijden spelen die punten opleveren voor rewards. Ook kan je nu via Squad Battles plaatsen voor Division Rivals, in plaats van placement matches spelen via Division Rivals. Daarvoor moet je 30 Squad Battles matches spelen. Deze zullen uiteindelijk bepalen in welke divisie je zal komen.

Ook een nieuwe toevoeging is coins voor promotie. Elke keer dat je promoveert naar een nieuwe divisie in Division Rivals, zal dat een one-time coin reward opleveren.

Placement matches zijn daardoor nog belangrijker, aangezien je coins krijgt voor elke divisie dat je passeert. Eindig je je placements in divisie 5? Dan krijg je coins voor Divisie 10 t/m 5 in een keer!

Doordat Division Rivals nu slechts 30 wedstrijden telt die punten opleveren, zijn er binnen divisies nu geen vijf tiers, maar zes tiers, zodat spelers beter verspreid worden.
Leaderboards
Afbeeldingslocatie: https://media.contentapi.ea.com/content/dam/ea/fifa/fifa-21/pitch-notes/common/fut-deep-dive/fut-dd-pitch-notes-table.png.adapt.crop16x9.640w.png

De top van de leaderboards krijgen een kleine update. Omdat de concurrentie steeds heviger wordt, is er besloten om bij Weekend League en Squad Battles geen top 100 meer aan te houden, maar een top 200.
Meaningful Moments
Voorheen kregen spelers een IF, waarbij hun face stats werden geüpgraded (Pace, Shooting, Passing, Dribbling, Defending en Physical). De upgrades aan de face stats hadden vervolgens impact op de onderliggende stats verdeling (Acceleration en Sprint Speed bijvoorbeeld bij Pace). Nu zullen deze speciale items upgrades krijgen op onderliggende stats niveau. Heeft een speler afgelopen weekend de winnende vrije trap erin getrapt? Dan krijgt deze speler een hogere waarde voor Free Kick Accuracy, zonder bijvoorbeeld Short en Long Passing te upgraden.

Dual Entitlement

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prb0o8ZtqwPtfTW_ZIdSo_Lvoyg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f9hZRkV2vpMpkb1vGmEysjFh.png?f=user_large

Dit jaar is het weer het jaar van de dubbele console generatie: de PS5 en de XSX. En ieder jaar zijn er weer dezelfde vragen.

Belangrijkste is dat als je FIFA 21 voor de PS5 / XOX koopt je dit spel gratis kan upgraden naar de next-gen console, mits:
  • het dezelfde console lijn is (PS4 naar PS5, en XOX naar XSX
  • bij de fysieke versie je ook gaat upgraden naar een console met schijflade
  • bij de digitale versie je upgrade naar dezelfde console lijn
Je FUT progress wordt meegenomen. De FUT markt is gedeeld tussen dezelfde console lijn (PS4 & PS5 | XOX & XSX). Voor meer informatie kan je dat hier teruglezen: https://www.ea.com/games/...dual-entitlement-info-faq

Companion App

• De app heeft voortaan de mogelijkheid om custom tactics aan te maken.
  • De app heeft ook de mogelijkheid om spelers te beschermen tegen SBC's, zodat je die niet per ongeluk kan inleveren. Bij het toch selecteren van een beschermde SBC speler, krijg je nog een additionele waarschuwing.
  • De app heeft ook de mogelijkheid om spelers die in de basis staan, te excluden van de zoekresultaten tijdens de SBC.

Release dates

EA Play
Als je EA Play (Pro) hebt, dan kan je vanaf 1 oktober de game al spelen. Met EA Play kan je voor €4,99 per maand (je kan ook voor 1 maand afsluiten) op 1 oktober 10 uur FIFA 21 spelen. Als tip: gebruik die 10 uur voor de games. Het samenstellen van je teams, het openen van packs kan je beter doen in de Web App wat vanaf 30 september online komt.
Early access
Heb je een van de duurdere edities gekocht van FIFA 21 (alles behalve standaard), dan kan je vanaf 6 oktober de volledige game spelen.
Officiële release date
Heb je de standaard versie gekocht, of ben je van plan die te kopen, dan kan je vanaf 9 oktober de game spelen / kopen.

Handige links en begrippen

Futhead - Site om spelers op te zoeken en squads te maken.
Futbin - Site om spelers op te zoeken en squads te maken. Ook real time prijzen.
FUT Webapp - Webapp om FUT via de browser te benaderen.

OTW = One to watch, gaat mee met de IF die hij krijgt. Gebaseerd op de transfers in de zomer en winter periode
IF = in form, zwarte kaart die geupgradet is. Gebaseerd op de TOTW (zie volgende)
TOTW = Team Of The Week. Een wekelijks team van spelers die die week boven niveau hebben gepresteerd.
SIF = second inform, tweede inform en zo verder.
PTG = Path to Glory; zelfde als OTW, alleen dan andere kleur kaarten en splers.
TOTY = Team of the Year, komt wss in januari uit dit zijn spelers die afgelopen jaar goed speelde. Gebaseerd op een heel jaar. Slechts 11 spelers.
TOTS = Team of the Season, spelers dit seizoen goed speelde. Zijn er vaak veel. Van elke competitie een 20tal spelers.
TOTGS = Team of the Group stage, Groupsfase Champions league spelers die goed hebben gespeeld.
POTM = Player of the Month, altijd uit de Engelse en Duitse competitie die gekozen wordt dmv stemmen op de website.
WL = Weekend League, het toernooi dat in het weekend plaats vindt voor goede rewards.
UCL = UEFA Champions League speler. Spelers die vanwege hun deelname aan de CL een speciale kaart krijgen.

Ondanks dat er een boel informatie is aangekondigd, zijn er nog genoeg elementen die nog mysterieus en vaag zijn. Zodra die bekend zijn, zal dit topic geüpdatet worden.

Mis je iets en vind je dat een waardevolle toevoeging? Stuur dan een DM :)

MY GAME IS FAIR PLAY

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MNxJjUAl.jpg
Zoals elk jaar gebruikelijk is het niet toegestaan om te verwijzen naar sites die coins verkopen. Hiermee riskeer je degene die het koopt, maar ook diegene die het verkoopt om gebanned te worden van Ultimate Team.

[ Voor 6% gewijzigd door chengbondkwok op 29-09-2020 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:31
Hiep hoi! Fut 21 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Fut 21 op de Xbox Series X of voor de PlayStation 5, keuzes keuzes :/ :). Maar als ik zo weer naar de streams kijk, lijkt het exact weer op FIFA 20.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:29
Ideaal voor het moment dat je geen leuk Netflix aanbod hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 20:38

shameblaster

BB4E^Cons

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoleo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:31
Gaat ie weer!

• tukkerterror90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-04 12:17
Allemaal een beetje zin aan de nieuwe fifa? Ik wel in ieder geval😁 ben benieuwd wat er uit mijn starterspakketten komt morgen😄 gaan jullie in het begin wat fifa punten kopen om met een leuk teampje te beginnen of gaan jullie gewoon een beetje spelen en handelen?😄

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-05 21:38
Ik heb zin! Web app komt 19:00 uit?

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Al die streams met alleen maar pack openings, heb maar een wedstrijd voorbij zien komen en de streamer klaagde dat het exact als Fifa20 voelt, zoals verwacht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leoleo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:31
Buitenom het spel koop ik niks. Ze zijn rijk genoeg daar.

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-10-2023

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Na een lange tijd maar weer eens besloten om FIFA een nieuwe kans te geven. Ik ben benieuwd of ik dit jaar meer geluk heb met het configureren van een fatsoenlijk team. Fingers crossed!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Ik heb er weer zin in! Drie weken niet meer gespeeld, waar ik dat normaal elke dag doe. Vanavond de webapp, zoals elk jaar gooi ik er €100 tegenaan, laatste jaren ging dat best goed. Daarna hele seizoen niet meer.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donverdi073
  • Laatst online: 14-05 11:19
Heb er ook weer zin in, voor diegene die toch wat geld erop zetten voor packs een kleine tip kijk even op cdkeys.com daar heb ik gisteren 2 €50 kaarten gekocht voor €40,99 per stuk . (Voor playstation)

Ik zou wel met Paypal betalen dan ben je zeker goed beschermt.

[ Voor 3% gewijzigd door Donverdi073 op 30-09-2020 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanavond al de web app al ? Je kan overigens toch pas morgen geld op je account zetten ?

Overigens nette topic start @chengbondkwok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donverdi073
Traeces schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:01:
Vanavond al de web app al ? Je kan overigens toch pas morgen geld op je account zetten ?

Overigens nette topic start @chengbondkwok
Voor zover ik gisteren ook op de streams begreep is dat inderdaad vandaag de webapp komt.

Je kan points alleen ingame kopen niet in de webapp.
overigens kun je dit jaar bij de eerste opstart van Fifa 21 weer je points overzetten van Fifa 20 mocht je die nog hebben.

• FraxleNL

FraxleNL

Als je inlogt op de webapp dan staat er ook vermeld dat de web app vandaag beschikbaar is. Ik vermoed dat we vanavond om 19:00 toegang zullen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-05 10:31
Mijn ultieme droom voor FUT21 dit jaar is om het Barca team van 2008 na te maken, met Eto'o, Xavi, Henry, Puyol, Messi etc... Maar of ik daar ooit ga geraken... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-05 15:57

yoris

Data-analist
Nice! Je hebt jezelf weer overtroffen @chengbondkwok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
Dank. En nu terug aan het werk jij :+

• zzendon
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-05 14:04
Wannneer komt de Web App eigenlijk online voor fifa 21?
er staat 30 september.

Maarja het is momenteel 30 september......

• chengbondkwok
zzendon schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:13:
Wannneer komt de Web App eigenlijk online voor fifa 21?
er staat 30 september.

Maarja het is momenteel 30 september......
Vanavond samen met TOTW, net als vorig jaar om 19:00.....

De vraag is natuurlijk of die ene mini server die ze beschikbaar hadden voor de Web App het gaat trekken om 19:00 :P

spoiler:
Waarschijnlijk niet

• zzendon
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-05 14:04
ik zie nu pas in het topic 19:00 uur.

Is dit al bevestigd door EA?

Ik heb standard editon. via Bol.com besteld voor pc

Zou ik dit wel doen. of zou ik voor wat uitgebreider gaan?

• Vince23
Heeft er hier iemand ervaring met het wisselen van land in de XBOX store? Ik kan als Belg de Champions editie niet kopen, maar had eigenlijk heel graag 6/10 al beginnen spelen. Is het voor mij een optie om het land in te stellen naar Nederland en dan zo de Champions editie te kopen?
Donverdi073 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:05:
[...]

Voor zover ik gisteren ook op de streams begreep is dat inderdaad vandaag de webapp komt.

Je kan points alleen ingame kopen niet in de webapp.
overigens kun je dit jaar bij de eerste opstart van Fifa 21 weer je points overzetten van Fifa 20 mocht je die nog hebben.
Top dankje ! Ga morgen wel spelen kan ik er gelijk geld op klappen :)

• Daniel221
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-03 21:59
Klaar voor een nieuw jaar met RTG _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Tip voor easy money (mogelijk dan he, is onder voorbehoud) maar chemstyles zijn enorm aangepakt.
Zoals het zich nu laat zien wordt Finisher OP, in het begin zullen die mogelijk voor cheap gaan en met de start WL etc. max worden.
Kan je ze dus kopen voor weinig dan is dat mooi meegenomen.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• shoombak
  • Niet online
Donverdi073 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:59:
Heb er ook weer zin in, voor diegene die toch wat geld erop zetten voor packs een kleine tip kijk even op cdkeys.com daar heb ik gisteren 2 €50 kaarten gekocht voor €40,99 per stuk .

Ik zou wel met Paypal betalen dan ben je zeker goed beschermt.
Xbox?

• Donverdi073
Sorry Playstation, ik pas even mijn bericht aan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
simons schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:54:
Tip voor easy money (mogelijk dan he, is onder voorbehoud) maar chemstyles zijn enorm aangepakt.
Zoals het zich nu laat zien wordt Finisher OP, in het begin zullen die mogelijk voor cheap gaan en met de start WL etc. max worden.
Kan je ze dus kopen voor weinig dan is dat mooi meegenomen.
Zou als je eventueel early acces heb die 10 uur besteden in Squad Battles , zo krijg je direct rewards maandag. Toch mooi meegenomen extra packs en coins :)

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:12
Grappig hè: Ik had 0 bedoelingen om na FIFA 20 (naar mijn idee echt een flop) FIFA 21 aan te schaffen. Nu begint het toch weer te kriebelen 🤭

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 16:35
Traeces schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:08:
[...]

Zou als je eventueel early acces heb die 10 uur besteden in Squad Battles , zo krijg je direct rewards maandag. Toch mooi meegenomen extra packs en coins :)
Juist!

PSN: Maichel

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Traeces schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:08:
[...]
Ja SB is altijd wel een goede manier in het begin om aan coins te komen, zowiezo coins zijn king in het begin.
Nickrunthefut market heeft een vrij aardige strategie voor het begin op utjoep.
Ook goed te weten dat er weer icon sbc's komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
simons schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:15:
[...]

Ja SB is altijd wel een goede manier in het begin om aan coins te komen, zowiezo coins zijn king in het begin.
Nickrunthefut market heeft een vrij aardige strategie voor het begin op utjoep.
Ook goed te weten dat er weer icon sbc's komen!
Ben er echt blij mee dat de Icon SBC's weer terug komen. Enige manier hoe ik aan een top icon kan komen. Zo los 2 tot 5 mil voor b.v. Cruijf kan ik nooit betalen. In de SBC's kan ik me fodder troep lozen :)

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-05 09:45

Pykow

Angelo OTR

Al 2 jaar denk ik aan het begin van het seizoen om lekker FUT te gaan spelen.
Ook aangezien Carreer mode 2 jaar lang niet veranderd was.
Ik ben blij dat er wat wijzigingen zijn doorgevoerd in Fifa 21.

Maar wat mij zo tegenstaat is dat je altijd gedwongen wordt om ONLINE te moeten spelen en ook GELD erin moet stoppen.
Speel je offline dan krijg je maar 500 credits per overwinning ongeveer.
maar die punten ben je dan al weer kwijt om alleen maar je spelers actief te kunnen houden.

Ga maar weer eens kijken hoe extreem heb dit jaar is.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
Pykow schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:36:
Al 2 jaar denk ik aan het begin van het seizoen om lekker FUT te gaan spelen.
Ook aangezien Carreer mode 2 jaar lang niet veranderd was.
Ik ben blij dat er wat wijzigingen zijn doorgevoerd in Fifa 21.

Maar wat mij zo tegenstaat is dat je altijd gedwongen wordt om ONLINE te moeten spelen en ook GELD erin moet stoppen.
Speel je offline dan krijg je maar 500 credits per overwinning ongeveer.
maar die punten ben je dan al weer kwijt om alleen maar je spelers actief te kunnen houden.

Ga maar weer eens kijken hoe extreem heb dit jaar is.
Vogens mij krijg je ook voor online ~500-700 coins per wedstrijd. Dus zoveel scheelt het niet. Fitness is er dit jaar niet, dus daar heb je geen kosten meer aan. Je moet lekker Squad Battles spelen als je offline speelt: rewards binnenhalen. In die packs zit er ongetwijfeld ook weer contracten die je voor je spelers kan gebruiken.

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Traeces schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:24:
[...]
Ben er echt blij mee dat de Icon SBC's weer terug komen. Enige manier hoe ik aan een top icon kan komen. Zo los 2 tot 5 mil voor b.v. Cruijf kan ik nooit betalen. In de SBC's kan ik me fodder troep lozen :)
En voor de traders onder ons, wel afhankelijk hoe EA zijn SBC optuigt (lees: lijkt het een beetje op vorig jaar) dan is het niet verkeerd om te investeren in baby Icons.
Hoewel Black-Friday sneller dan normale jaren een rol gaat spelen in de markt, de dip van baby Icons was enorm voor de Icon sbc's met daarna stijgingen van waarde richting de 2 a 300%

OTW investeringen laat ik liggen dit jaar, is mij te risicovol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZodiacBomber
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb er ook weer zin in. Fifa20 was voor velen een teleurstelling. Ik vond het ook niet top maar heb geen andere fifa zo intensief en lang gespeeld als fifa20. Had ook vreselijk goeie packluck en het hele jaar door een prima team. Nu een maandje geleden gestopt met spelen dus het begint wel weer te kriebelen om opnieuw te starten.
Ik verwacht geen grote wijzigingen in gameplay maar met name de dingen er omheen zoals stadion etc.

Wat ik echt top vind is de afschaffing van fitness. je kunt nu gewoon aan 1 team werken en daarmee spelen zonder een fitnessteam te hebben of coins weg te gooien aan fitnesskaarten.

Elk jaar bij het opstarten van de webapp kan je weer kiezen welke league (of land) je wil als startpunt. Normaal koos ik dan voor engeland (PL) in de hoop een paar pareltjes te krijgen. altijd prut. Vorig jaar dacht ik een keer frankrijk te proberen en toen kreeg ik gewoon franse prut. altijd een leuk moment om je startteam samen te stellen. ik heb er weer zin in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maichel
Topic voor vanavond:

"Is de web app bij jou ook down/overbelast?" O-)

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:13
De start van fifa is voor jij eens van de leukste momenten van alle games. Nog geen regenboog kaarten , maar gewoon spelen met een 'normaal team. Ik had me voorgenomen om er geen echt geld meer in te gooien. Maar ik twijfel nu al weer..

• Maichel
Je kan fifa punten overzetten toch he...

Als ik nu in 20 punten koop, kan ik die dan in de web app van 21 gebruiken? Denk het niet...maar ben benieuwd.

Anders gewoon soon in EA Play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Laatst online: 17-05 01:12
Maichel schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:26:
Je kan fifa punten overzetten toch he...

Als ik nu in 20 punten koop, kan ik die dan in de web app van 21 gebruiken? Denk het niet...maar ben benieuwd.

Anders gewoon soon in EA Play.
Nope, niet in de web app, wel op de console

[ Voor 5% gewijzigd door Thomas18GT op 30-09-2020 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
simons schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:45:
[...]

En voor de traders onder ons, wel afhankelijk hoe EA zijn SBC optuigt (lees: lijkt het een beetje op vorig jaar) dan is het niet verkeerd om te investeren in baby Icons.
Hoewel Black-Friday sneller dan normale jaren een rol gaat spelen in de markt, de dip van baby Icons was enorm voor de Icon sbc's met daarna stijgingen van waarde richting de 2 a 300%

OTW investeringen laat ik liggen dit jaar, is mij te risicovol.
Zelf persoonlijk ga ik al me spelers die ik pack in de periode voor de normale release direct verkopen, over het algemeen zijn ze dan een stuk duurder dan na de normale release. I.v.m. enorme veel packs die geopend gaan worden. Daarbij heb ik al een idee in welke spelers ik flink ga investeren omdat ik verwacht dat ze wel een stuk duurder gaan worden zodra de WL gaat beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-03 17:26
+1, first owner RTG, we gaan het weer zien. zin aan! *O*

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:22
Ik kan het even niet vinden, maar was er niet ooit een handleiding gemaakt voor handelen? Afgelopen jaar voor het eerst een heel jaar FUT gespeeld. Maar ik heb echt 0 verstand van handelen. Tenminste, begrijp nooit hoe andere zoveel winst kunnen maken...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Maichel
Ga sowieso wel weer kopen, en points kopen, maar als ik op YouTube kijk naar live gameplay word ik niet heel enthousiast hehe. AI bijvoorbeeld non stop skillmoves, 20 achter elkaar ofzo.

Overigens vind ik teams bouwen en traden, vooral na een maand of 2/3, leuker dan spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
kw_nl schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:15:
Ik kan het even niet vinden, maar was er niet ooit een handleiding gemaakt voor handelen? Afgelopen jaar voor het eerst een heel jaar FUT gespeeld. Maar ik heb echt 0 verstand van handelen. Tenminste, begrijp nooit hoe andere zoveel winst kunnen maken...
Handleidingen zat maar de basis is vrij simpel...

Investeren in TOTW predictions
Investeren in SBC oplossingen in het begin
Snipen
Bronze pack methode
And many more

Welke is t beste? Hangt ervan af wat je wilt doen en hoeveel tijd je erin wilt steken. Gewoon op YouTube wat guides kijken.

• Dani05
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-04 20:11
Eind mei bewust gestopt toen de goede totssf leagues uit waren. Lol was er wel af op dat moment met de overload aan 90+ kaarten. Juiste keuze geweest en verschrikkelijk veel zin om nu weer te beginnen :) Voorheen veel coins gemaakt met de bpm, maar dat is helaas verleden tijd denk ik...

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:00
M'n vraag hoort waarschijnlijk niet thuis in de FUT topic, maar ik hoop dat iemand em alsnog kan beantwoorden: Als ik een maand EA Play aanschaf en vervolgens FIFA21 met 10% koop, kan ik FIFA21 alsnog spelen als m'n EA Play abbo is verlopen?

• shoombak
  • Niet online
SirWInsalot schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:08:
M'n vraag hoort waarschijnlijk niet thuis in de FUT topic, maar ik hoop dat iemand em alsnog kan beantwoorden: Als ik een maand EA Play aanschaf en vervolgens FIFA21 met 10% koop, kan ik FIFA21 alsnog spelen als m'n EA Play abbo is verlopen?
Uiteraard, bonustip is je EA play na de 10uur cancelen en je geld terugkrijgen.

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-05 19:45
Ik heb dit net ook voor het eerst gedaan (op playstation), hoe gaat dit verder in zijn werk?

Ik zie bij FIFA nu gewoon 6 oktober staan als datum dat ik het kan downloaden, hoe kan ik dit weekend die tien uur spelen?

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:00
shoombak schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:09:
[...]

Uiteraard, bonustip is je EA play na de 10uur cancelen en je geld terugkrijgen.
Nice _/-\o_

Thanks!

• Daniel221
jongf7 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:11:
Ik heb dit net ook voor het eerst gedaan (op playstation), hoe gaat dit verder in zijn werk?

Ik zie bij FIFA nu gewoon 6 oktober staan als datum dat ik het kan downloaden, hoe kan ik dit weekend die tien uur spelen?
Volgens mij dien je op de PS Store de EA play hub te downloaden. Vanaf daar kan de trial starten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
Daniel221 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:22:
[...]

Volgens mij dien je op de PS Store de EA play hub te downloaden. Vanaf daar kan de trial starten denk ik.
Top bedankt, ik wist niet van die hub af en op de EA site werd me dat ook niet duidelijk :)

• Daniel221
jongf7 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:25:
[...]

Top bedankt, ik wist niet van die hub af en op de EA site werd me dat ook niet duidelijk :)
Staat een beetje verstopt :P
Op de site van Playstation overigens wel netjes uitgelegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVgKZdDj-BlpY-sMqvJsZPCo980=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pn9hCa98HQRGe3guku2PNQ5D.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel221 op 30-09-2020 13:35 ]

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-05 16:50
Daniel221 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:33:
[...]

Staat een beetje verstopt :P
Op de site van Playstation overigens wel netjes uitgelegd:

[Afbeelding]
Wel vreemd ik kan het spel nog niet downloaden heb de ultimate editie en het klokje geeft aan nog 5 dagen.
Dus moet ik dan eerst EA Play openen en vanuit daar downloaden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel221
Mir64za schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:47:
[...]

Wel vreemd ik kan het spel nog niet downloaden heb de ultimate editie en het klokje geeft aan nog 5 dagen.
Dus moet ik dan eerst EA Play openen en vanuit daar downloaden?
Er is helaas geen preload op Playstation, vanaf morgen kan je de trial inderdaad downloaden vanaf EA Play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-05 16:50
Daniel221 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:48:
[...]

Er is helaas geen preload op Playstation, vanaf morgen kan je de trial inderdaad downloaden vanaf EA Play.
Ah top bedankt voor je reactie :) Ik zal is kijken om 00;00 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
Mir64za schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:50:
[...]

Ah top bedankt voor je reactie :) Ik zal is kijken om 00;00 :P
Volgens deze redditor is het 1 oktober om 17:00 in Nederland.
https://www.reddit.com/r/...t_of_october_4pm_uk_time/

[ Voor 23% gewijzigd door chengbondkwok op 30-09-2020 13:55 ]

SirWInsalot schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:08:
Sure waarom niet ? Je koopt toch gewoon de game aan, je krijgt alleen korting door EA play op je aankoop :)

• FraxleNL

FraxleNL

Handige tip v.w.b. EA Play! Ik zal er vanavond ook maar eens verder induiken wanneer ik FIFA 21 definitief ga aanschaffen.
FraxleNL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:56:
Handige tip v.w.b. EA Play! Ik zal er vanavond ook maar eens verder induiken wanneer ik FIFA 21 definitief ga aanschaffen.
Wanneer je fifa points ga kopen krijg je ook korting :)

• FraxleNL

FraxleNL

Traeces schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:05:
[...]

Wanneer je fifa points ga kopen krijg je ook korting :)
Schuilt wel een enorm gevaar in dat ik voor een nog groter bedrag mijn portemonnee trek. Ik heb vorig jaar een redelijk team bij elkaar geraapt voor minimale investering in FIFA Points, maar mijn wens naar een beter team is wel hoog. Ik zie hier nog wel een uitdaging :+.

• Maichel
Wie weet dit...

Stel je speelt via EA Play, digitaal dus...

Over paar dagen koop je spel op disk.

Kan je die oude install dan blijven gebruiken? Scheelt weer tijd, dan wis ik 'm niet na de 10 uur.

• Gurbuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04 10:22
Maichel schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:14:
Wie weet dit...

Kan je die oude install dan blijven gebruiken? Scheelt weer tijd, dan wis ik 'm niet na de 10 uur.
Lijkt me sterk.

Iemand een idee wanneer de webapp vandaag voor een minuut online komt? :D 7:00 tot ~7:01 ofzo?

• Maichel
Gurbuh schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:23:
[...]

Lijkt me sterk.

Iemand een idee wanneer de webapp vandaag voor een minuut online komt? :D 7:00 tot ~7:01 ofzo?
Geen 0700, wel 1900😜.

Staat gewoon in de web app trouwens.

Thanks iig!

• fifanoob
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07:12
Wie weet dit...

ja

• Gurbuh
Maichel schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:26:
[...]

Geen 0700, wel 1900😜.

Staat gewoon in de web app trouwens.

Thanks iig!
Staat in de webapp waar je pas om 1900 in kan? Die snap ik niet helemaal. Als ik naar https://www.ea.com/games/...-team/fut-app-coming-soon ga (redirected van de oude webapp url) dan staat er geen tijd bij :P Thanks iig.

• Maichel
Gurbuh schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:04:
[...]

Staat in de webapp waar je pas om 1900 in kan? Die snap ik niet helemaal. Als ik naar https://www.ea.com/games/...-team/fut-app-coming-soon ga (redirected van de oude webapp url) dan staat er geen tijd bij :P Thanks iig.
Stond ergens anders idd...maar het is 1900 sowieso.

The FIFA 21 web app, which lets you manage your Ultimate Team and customise everything about your club ahead of FIFA 21's official release, will launch at 6pm BST on Wednesday, September 30.

[ Voor 19% gewijzigd door Maichel op 30-09-2020 16:07 ]

• FraxleNL

FraxleNL

De exacte releasetijd blijft speculatief, maar de meeste bronnen kijken met een schuin oog naar de releasetijd van vorige jaar, namelijk 6PM BST, ofwel 19:00 Amsterdamse tijd.

https://www.gfinityesport...ks-fut-21-pc-xbox-one-ps4

• shoombak
  • Niet online
Vraag me overigens af wat het met de markt doet dat er momenteel al zoveel streamers naar verhouding veel geld in het spel pompen.

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-03 17:26
shoombak schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:18:
Vraag me overigens af wat het met de markt doet dat er momenteel al zoveel streamers naar verhouding veel geld in het spel pompen.
vrij weinig, is ieder jaar hetzelfde. Het is zo'n klein aantal t.o.v. de spelers die volgende week gaan beginnen.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
Meerdere mensen hebben al het spel. En Bateson streamt nu al de hele dag en is maar pakjes aan het openen met 3M coins

https://www.twitch.tv/bateson87

Zag ook ergens dat iemand 2000 euro erdoorheen heeft gegooid en beste speler was Aguero. EA lacht weer in zijn vuistje deze maand

• chengbondkwok
EA heeft al aangekondigd dat er vanavond een TOTW wordt aangekondigd en gereleased om 19:00 (aankondiging en release is vanaf nu tegelijk om 19:00). Beetje sneu als je dan geen packs kan kopen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door chengbondkwok op 30-09-2020 16:21 ]

• Gurbuh
bvbal79 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:20:
Meerdere mensen hebben al het spel. En Bateson streamt nu al de hele dag en is maar pakjes aan het openen met 3M coins

https://www.twitch.tv/bateson87

Zag ook ergens dat iemand 2000 euro erdoorheen heeft gegooid en beste speler was Aguero. EA lacht weer in zijn vuistje deze maand
Ja vroegâh had je deze onzin en al die early access enzo niet. Destijds had ik altijd enorme fomo maar tegenwoordig kan ik me er echt niet meer druk om maken dat zoveel mensen in principe een unfair voordeel krijgen.

• Markuss
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-12-2022
Gurbuh schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:37:
[...]

Ja vroegâh had je deze onzin en al die early access enzo niet. Destijds had ik altijd enorme fomo maar tegenwoordig kan ik me er echt niet meer druk om maken dat zoveel mensen in principe een unfair voordeel krijgen.
Nou en of, toen was het op forums in de gaten houden waar hij al wél in de fysieke verkoop was en dan snel heen.
Wie weet dit...

Mocht je overstappen op de PS5 dan zou ik hem als online spel kopen zeg maar (toch?) want dan kan je het zo meenemen van je PS4 naar je PS5 account.

• Maichel
Markuss schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:46:
[...]

Nou en of, toen was het op forums in de gaten houden waar hij al wél in de fysieke verkoop was en dan snel heen.

[...]

Mocht je overstappen op de PS5 dan zou ik hem als key kopen (toch?) want dan kan je het zo meenemen van je PS4 naar je PS5 account.
Ben niet zo fan van digitaal, maar goed das weer een ander verhaal. De disk versie kan je ook zo meenemen naar de ps5 overigens (mits de disk versie van ps5) dus dat komt goed.

• Markuss
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-12-2022
Maichel schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:48:
[...]

Ben niet zo fan van digitaal, maar goed das weer een ander verhaal. De disk versie kan je ook zo meenemen naar de ps5 overigens (mits de disk versie van ps5) dus dat komt goed.
Ahaa dat was mij nog niet zo bekend, je kan dus gewoon PS4 discs afspelen op je PS5 straks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
Markuss schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:48:
[...]

Ahaa dat was mij nog niet zo bekend, je kan dus gewoon PS4 discs afspelen op je PS5 straks?
Ja...dat is al tijd bekend. Alleen....de disk versie kan je alleen upgraden naar de ps5 disk versie. Digitaal nu op ps4 kan natuurlijk op beide ps5 modellen.

https://www.ea.com/dual-e...mea-Sep_20_2020-Email_2-0
FIFA 21

Entitle for FIFA 21 on either PlayStation 4 or Xbox One before the release of FIFA 22, and upgrade your game for the equivalent next generation console (PlayStation 5* or Xbox Series X*) at no additional cost. Discless consoles require a digital entitlement to upgrade.**

All progress you make and content you acquire in FIFA 21 Ultimate Team and VOLTA FOOTBALL will carry over!

[ Voor 24% gewijzigd door Maichel op 30-09-2020 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

De zogeheten gamechangers mogen al los.... en niet geheel toevallig is hun packweight weer uitstekend
YouTube: FIFA 21 My First Pack Opening!

Bedoel op 2:40 pakt hij 91 Pelle....

Ik zal maar niet te zuur worden met een nieuwe start.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
simons schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:03:
De zogeheten gamechangers mogen al los.... en niet geheel toevallig is hun packweight weer uitstekend
YouTube: FIFA 21 My First Pack Opening!

Bedoel op 2:40 pakt hij 91 Pelle....

Ik zal maar niet te zuur worden met een nieuwe start.....
Marketing op zijn best en EA krijgt er nog voor betaald ook.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• shoombak
  • Niet online

• Vince23
Thiago Silva gepackt uit de starter packs. Gaat momenteel voor 25k, bijhouden of gewoon proberen?

• Maichel
Ohja...ik krijg die 2step code niet per mail, elk jaar t zelfde🤣. Ach jaaa dan straks maar.

• 038Zwolle
Kon ook niet inloggen met mijn telefoon omdat de code maar niet komt. Op de laptop ging het wel. De beste speler was Caputo. Okeish

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Heb er gelijk 12000 tegenaan gegooid, beste spelers: Kante, Kroos, Alba, Jesus, 2x IF, en heel veel voer voor de SBC's

• Maichel
Eerste pack die ik open...Ricardo Pereira van 85. Begin is goed :)

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-05 13:52
peeweeherman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:18:
Heb er gelijk 12000 tegenaan gegooid, beste spelers: Kante, Kroos, Alba, Jesus, 2x IF, en heel veel voer voor de SBC's
Hoe kom ik nu aan FUT-coins voor FIFA 21?

PSN: Kidjuh

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

in de webapp, op dat blauwe plusje naast dat groene vierkantje rechtsboven

edit: op de pc

[ Voor 10% gewijzigd door peeweeherman op 30-09-2020 19:26 ]

• shoombak
  • Niet online
peeweeherman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:18:
Huh hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
Kan niet voor alle platformen :) alleen voor pc geloof ik (punten kopen dan he)

[ Voor 42% gewijzigd door Maichel op 30-09-2020 19:25 ]

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 16:53
Kom er op de laptop niet in, krijg de security code niet.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 13:24
DennisCle schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:31:
Kom er op de laptop niet in, krijg de security code niet.
Zelfde, wou net hetzelfde gaan posten. Wacht al paar minuten op die code maar de mail is er nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Zwolle
Securitycode duurde bij mij +/- 10 minuten

• jongf7
Mijn beste is Berghuis, leuke start voor een eredivisieteam :)

• Maichel
Pereira die ik heb net voor 40K weg wowww hahaha.

Ik ga m daar zeker voor verkopen...proberen iig. Mn 1e kaartje gelijk top winst haha

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 20:38

shameblaster

BB4E^Cons

Hier eindelijk de code ontvangen (tot 3x toe) maar werkt helaas niet.
3x dezelfde code ontvangen.
"Incorrect code entered"

Straks nog maar eens een keer proberen.

Cons:::BB4E

• Augy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:31
Hier kwa packs niet best, maar even gokken op de sbc haha.

• tukkerterror90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-04 12:17
Is er ook al een app of kan je op dit moment alleen via de site inloggen?

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zo, ik pack net als eerste Benzema, blij mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
Super irritant dat die filter niet op PL en top competities meer begint.

Pagina: 1 2 ... 158 Laatste