fifanoob schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:11:
[...]
Niet mee eens.
Fifapunten is puur pay 2 win. De game wordt verneukt door vele youtubers die er geld tegen aan gooien. Waardoor die met dure teams spelen. De jongeren willen dat ook en jagen zo hun zakgeld er door heen.
Maar ook "volwassen " van 18 jaar gooien hun stufie er door heen. Kan je wel zeggen dat moeten mensen zelf weten.
Dat klopt.
Echter het is net als met doping in de sport. Als je dat toestaat moet je het wel gebruiken om mee te komen in de top. En wat voor voorbeeld geef je daarmee aan de jeugd?
Net als met fifa, als 80% geld uitgeeft aan fifa punten dan kan je het zelf wel volhouden om het niet te doen. Feit is dan wel dat je met een achterstand begint.
En natuurlijk hoeft het niet zo te zijn dat je met een minder team geen kans maakt, maar je maakt wel "minder " kans dan als je een gelijkwaardig team hebt.
Ik zelf heb er ook al behoorlijk wat euros in zitten, enkele 100-en. Vind ik ook totaal niet erg. Omdat ik zelf voornamelijk alleen maar WL speel en wil je daar een beetje meekomen dan moet je er eigenlijk wel wat punten tegen aan gooien omdat je het anders nog niet red.
Ik vind het gewoon heel raar dat een E-sport game een optie heeft om jezelf zo sterk mogelijk te maken door er zoveel mogelijk geld in te pompen. Zo werkt een E-sport game imo niet.
Verder deel ik wel je mening dat men zelf moet bepalen of men er wel of geen geld in stopt. Echter werkt de maatschappij niet meer zo.
2 Pay Win zeker en Youtubers boosten het effect van FIFA punten kopen zeker, als ik die schreeuwlijk ( kan ff niet op ze naam komen ) weer 15.000 FIFA punten er op zie knallen met een TOTY release denk ik ook WTF.
Qua kinderen vind ik nog steeds dat de ouders daar als financiële verantwoordelijke controle op kunnen hebben. Helaas is het bij veel gezinnen / ouders tegenwoordig het geval hier heb je een playstation en wil je de rest van de dag niet meer horen, want papa en mama willen netflix kijken. Maar dat is een ander probleem
" Echter het is net als met doping in de sport. Als je dat toestaat moet je het wel gebruiken om mee te komen in de top. En wat voor voorbeeld geef je daarmee aan de jeugd?
Net als met fifa, als 80% geld uitgeeft aan fifa punten dan kan je het zelf wel volhouden om het niet te doen. Feit is dan wel dat je met een achterstand begint.
En natuurlijk hoeft het niet zo te zijn dat je met een minder team geen kans maakt, maar je maakt wel "minder " kans dan als je een gelijkwaardig team hebt.
Ik zelf heb er ook al behoorlijk wat euros in zitten, enkele 100-en. Vind ik ook totaal niet erg. Omdat ik zelf voornamelijk alleen maar WL speel en wil je daar een beetje meekomen dan moet je er eigenlijk wel wat punten tegen aan gooien omdat je het anders nog niet red. "
Hier ben ik het ook zeker eens met je , daarom geef ik zelf ook geld uit aan FIFA punten. Ging mij vooral om het financiële aspect.
Als een volwassen er b.v. 1000 euro FIFA punten er doorheen jaagt en kan dit eigenlijk niet betalen. Is dit EA ze schuld of is de volwassen persoon gewoon totaal verantwoordelijke ? Ik vind het laatste

Want zo kan je namelijk iedere organisatie / winkel wel de schuld geven van iemand ze eigen financiële risico's. Zelfde geld voor iedere verslaving van de mens
Tegenwoordig doen ze de grote toernooien ( offline ) toch wel met teams die ze zelf samen stellen ? E-divisie werkt nu temminste ook zo. Dat eerste seizoen was een lachertje met al die teams van de spelers zelf.

hmr schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:25:
[...]
Jij snapt het niet volgens mij. Niet zo roeptoeteren als je geen idee hebt waar je het over hebt.
Even kort en bondig:
In Nederland mag je, in beginsel, geen kansspelen aanbieden zonder een vergunning. Er zijn uitzonderingen voor promotionele kansspelen. Geen vergunning, dan overtreedt je de wet. Zo simpel is het.
Of het wel of niet EA's schuld is dat iemand een salaris er doorheen ramt is TOTAAL irrelevant.
Misschien heb ik me eigen niet goed duidelijk gemaakt betreft het gok gedeelte etc. Ik reageerde op die post over het in bescherming nemen van mensen. En dat bedoelde ik financieel.
Enige waar ik een verwijzing maak naar gokken is met de panini plaatjes.
[
Voor 10% gewijzigd door
Traeces op 29-10-2020 11:37
]