Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
https://9to5mac.com/2021/...olors-bands-release-date/

Mooi vergelijk tussen de S6 en S7 oa qua kleur met sliders.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4bit schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:27:
[...]

Dat always on display vind ik persoonlijk toch niet echt een meerwaarde te bieden.
1. Het blijft toch wel een noemenswaardige impact te hebben op de batterij.
2. Het automatisch aanschakelen doet bij mij toch zijn werk goed.
Echt, ik vind dat heel fijn juist.
Loop ik niet meer met een dood zwart plaatje om mijn pols.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 00:25:
[...]

Aah shit, maakt bestellen weer lastiger.
Nou, dan wordt het toch een dagje over de grens naar Duitsland. Dan moeten wel de winterbandjes er weer onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisweb schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 00:44:
[...]

Nou, dan wordt het toch een dagje over de grens naar Duitsland. Dan moeten wel de winterbandjes er weer onder.
Ja heb ze wel eens opgehaald in DE maar dat vind ik eigenlijk net te veel moeite want ik woon in Regio Rotterdam, moet ik onderweg opladen, enz.

Dan wacht ik die 2 werkdagen wel even en laat ik hem maar gewoon weer doorsturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 17-09-2021 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 00:52:
[...]

Ja heb ze wel eens opgehaald in DE maar dat vind ik eigenlijk net te veel moeite want ik woon in Regio Rotterdam, moet ik onderweg opladen, enz.

Dan wacht ik die 2 werkdagen wel even en laat ik hem maar gewoon weer doorsturen.
Doorsturen doe ik niet meer. Vorig jaar met Mailbox was dat geen succes. Apple annuleerde de bestelling, tenzij ik met een ander adres kwam. Daar begin ik niet meer aan. Maar je kan ‘m ook af laten leveren op een door Apple aangewezen punt. Dichtstbijzijnde punt bij mij is in Weener en Leer. Dat is 35 minuutjes met de auto. Ik woon in noordoost-Groningen. ;)

Wel raar dat Apple dit opeens terugdraait. Wat gebeurt daar toch allemaal?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Dan gaan we gewoon weer naar Oberhausen voor de SS Watch. Ben daar inmiddels kind aan huis, haha! Net zo ver als een Apple Store in NL voor mij. Woon aan de grens in Drenthe!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisweb schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 01:57:
[...]

Doorsturen doe ik niet meer. Vorig jaar met Mailbox was dat geen succes. Apple annuleerde de bestelling, tenzij ik met een ander adres kwam. Daar begin ik niet meer aan. Maar je kan ‘m ook af laten leveren op een door Apple aangewezen punt. Dichtstbijzijnde punt bij mij is in Weener en Leer. Dat is 35 minuutjes met de auto. Ik woon in noordoost-Groningen. ;)

Wel raar dat Apple dit opeens terugdraait. Wat gebeurt daar toch allemaal?!
Ja dat gebeurt wel eens idd. Bij mij (tot nu toe) nog nooit en heb er zeker al 15 keer gebruik van gemaakt de laatste jaren. Dit jaar ook nog, met een HomePod (toen die eruit ging) en werd keurig geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Ik heb overigens nog geen rectificatie gezien van KPN. Dus ik heb de hoop nog niet opgegeven.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:44
MazeWing schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:44:
[...]

Het lijkt me echt stug dat het niet overstappen naar een nieuw design te wijten is aan een tekort aan chips. Er zit een nieuwe soc en ander scherm in de watch 7. Er zit dus al aardig wat nieuws in dat "chips" vereist.

En zolang er nog steeds genoeg mensen een watch kopen en zelfs van 5->6->7 gaan, is een redesign nog helemaal niet nodig. Los van het feit dat een plat horloge met het design van de iphone 12/13 volgens velen ook niet echt mooi was.
In het scherm zitten geen nieuwe features waarvoor de display controller aangepast moet worden.
De 'nieuwe' SoC is dezelfde als de S6, zoals te zien in Xcode.

Het sneller opladen kan gerust al altijd mogelijk geweest zijn, of er heeft het een en ander een upgrade gekregen, maar dat zit aan batterijkant en opnieuw niet aan de SoC.

We zullen het uiteraard nooit weten, maar dit is wel heel opvallend het eerste jaar zonder een échte hardwarematige verbetering of vernieuwing (en hetzelfde valt over de nieuwe iPhones te zeggen). En dat in een jaar waarin productieproblemen legio zijn.

Overigens: het boeit me anders ook niet. Ik zit momenteel met een S3 en de magere updates gaan me niet tegenhouden om dan toch dit jaar naar de S7 over te stappen zoals ik al altijd gepland had. Maar dat is eerder omdat ik het gedoe rond updaten op de S3 zo compleet beu ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:20
Wanneer zou de series 6 in prijs omlaag knallen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
DCNY schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:29:
Zit ik ook een beetje op te wachten. Ik heb nu een SE die ik nog kan omruilen, maar ga ik doen als de Series 6 ongeveer 50/60 euro goedkoper wordt. Iemand die toevallig insider information heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Mijn verwachting is dat dit pas gebeurt wanneer de AW7 daadwerkelijk leverbaar is. Op dit moment is dat nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Thallyos schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:54:
[...]

In het scherm zitten geen nieuwe features waarvoor de display controller aangepast moet worden.

Het sneller opladen kan gerust al altijd mogelijk geweest zijn, of er heeft het een en ander een upgrade gekregen, maar dat zit aan batterijkant en opnieuw niet aan de SoC.

We zullen het uiteraard nooit weten, maar dit is wel heel opvallend het eerste jaar zonder een échte hardwarematige verbetering of vernieuwing (en hetzelfde valt over de nieuwe iPhones te zeggen). En dat in een jaar waarin productieproblemen legio zijn.

Overigens: het boeit me anders ook niet. Ik zit momenteel met een S3 en de magere updates gaan me niet tegenhouden om dan toch dit jaar naar de S7 over te stappen zoals ik al altijd gepland had. Maar dat is eerder omdat ik het gedoe rond updaten op de S3 zo compleet beu ben.
Dat is dus opgelost met WatchOS 8, zoals eerder is aangegeven, dus als dat écht je enigste reden is...

https://www.onemorething....series-3-gered-watchos-8/
Begin deze maand schreef ik een artikel waarin ik uitlegde dat de Apple Watch Series 3 een slechte koop zou zijn in 2021. Waar de meeste redenen nog steeds gelden heeft Apple er stilletjes voor gezorgd dat er eentje volledig ontkracht is. En dat heeft alles te maken met watchOS 8.

De nieuwe betaversies van iOS 15, iPadOS 15 en watchOS 8 zorgen er namelijk voor dat gebruikers aanzienlijk minder ruimte op hun apparaten nodig hebben om een update te installeren. Erg handig, want hiermee wordt het grootste probleem van de desbetreffende Apple Watch aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

Thallyos schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:54:
[...]

Het verschil tussen de s3 en s7 is anders behoorlijk. Stuk groter scherm en always on display zijn verschillen waar je iedere keer mee geconfronteerd wordt.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:17

Mr. Freeze

¡GO!

Op Amazon.nl zijn er diverse in de aanbieding, beetje afhankelijk van maat en kleur.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:44
Vorkie schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:05:
[...]

Dat is dus opgelost met WatchOS 8, zoals eerder is aangegeven, dus als dat écht je enigste reden is...

https://www.onemorething....series-3-gered-watchos-8/

[...]
Helaas, ik draai de beta's en nog doet mijn horloge moeilijk. Tijd dus om er iemand anders mee op te zadelen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:48
Geen veranderingen mbt de watches in de store helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 18:39
jarsiv schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:21:
Geen veranderingen mbt de watches in de store helaas
gaat helaas nog wel even duren denk.
had voorheen een galaxy watch active2 (voormalig samsung user) en was aan het wachten op de nieuwe watch series 7.
Nu is echter deze de galaxy watch stuk gegaan, baal ervan dat het nog nu zo lang duurt, zelfs aan het twijfelen voor een series 6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jarsiv
ik had toch een stille hoop dat de 4g versie er waren vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

*snip* dat mag in V&A

[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 17-09-2021 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Met watchOS 8 krijg je nu wel de meldingen stil in het berichtencentrum van je Watch als ‘niet storen’ aan staat. Dat is wel een coole extra optie die ik miste. Als ik voorheen ‘niet storen’ aanzette dan verschenen berichten wel stil in het berichtencentrum van de iPhone maar niet in die van de Watch. Net alsof de koppeling verbroken was. Nu dus wel. Ik vind dit vooral tijdens een workout wel handig. Kan ik nu de meldingen op stil zetten maar eventueel tussendoor of erna wel kijken op mijn Watch of ik iets gemist heb.

Hoef ik nog minder mijn iPhone te pakken :*)

©2004

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
jarsiv schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:46:
ik had toch een stille hoop dat de 4g versie er waren vandaag
Launch van de Watch Series 7 is “later this fall”. Niet heel logisch dat er dan een Cellular versie op 17 september zou verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Wanneer is later? Iets meer duidelijkheid zou wel fijn zijn! Begin oktober? Heb toch alvast mijn SS Series 6 te koop gezet.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:42
pdavie2311 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:55:
Wanneer is later? Iets meer duidelijkheid zou wel fijn zijn! Begin oktober? Heb toch alvast mijn SS Series 6 te koop gezet.
Helaas niemand die het weet. Ik denk zelf dat ze dit pas bekend maken bij het volgende event over de nieuwe MacBooks ergens later dit jaar.
Nou verwacht dat niet binnen een maand. Want anders had het wel aangekondigd geweest, ze hebben wel vaker een product op een keynote gelanceerd welke pas een maand later besteld kon worden.

Nu er geen datum is zou ik zeggen “Levering op de laatste vrijdag die nog in de herfst valt”, dat hebben ze wel vaker geflikt.

• hk12nl
Donstil schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:58:
Nou verwacht dat niet binnen een maand. Want anders had het wel aangekondigd geweest, ze hebben wel vaker een product op een keynote gelanceerd welke pas een maand later besteld kon worden.

Nu er geen datum is zou ik zeggen “Levering op de laatste vrijdag die nog in de herfst valt”, dat hebben ze wel vaker geflikt.
Dat is dus pas in december 😱 Zal toch wel iets eerder zijn ivm omzet voor de feestdagen?

©2004

• hk12nl
Zullen ze gewoon geen voorraad hebben en echt op het laatste moment voor plan B gegaan zijn? Of zijn er ‘gewoon’ productieproblemen? We zullen het wellicht nooit weten maar ongewoon is de situatie wel :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hk12nl schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:11:
Zullen ze gewoon geen voorraad hebben en echt op het laatste moment voor plan B gegaan zijn? Of zijn er ‘gewoon’ productieproblemen? We zullen het wellicht nooit weten maar ongewoon is de situatie wel :)
Ja voelt het wel een beetje idd.
Alsof ze die extra tijd nu pakken om productie te draaien ofz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jarsiv
Zag een theorie. Normaal tussen elke nieuwe aankondiging zit een gelikt filmpje. Echter overgang naar watch was vrij grof zonder intro. Dus hadden ze misschien toch een nieuw design in gedachte ? En zijn plannen op laatste moment gewijzigd

[ Voor 10% gewijzigd door jarsiv op 18-09-2021 14:54 ]

jarsiv schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:54:
Zag een theorie. Normaal tussen elke nieuwe aankondiging zit een gelikt filmpje. Echter overgang naar watch was vrij grof zonder intro. Dus hadden ze misschien toch een nieuw design in gedachte ? En zijn plannen op laatste moment gewijzigd
Ooh das wel een goeie. Zat dat filmpje wel toen we overgingen naar het iPhone 13 gedeelte van de Keynote?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:32
Die afgeronde case zoals die nu ontworpen is lijkt me wel het meest comfortabel. Weet niet of die hoekige vorm nou zo prettig is om je pols met bewegen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Alexknl schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:30:
Die afgeronde case zoals die nu ontworpen is lijkt me wel het meest comfortabel. Weet niet of die hoekige vorm nou zo prettig is om je pols met bewegen etc.
Eigenlijk heb ik in mijn niet zo jonge leven meer heel veel horloges gehad, in allerlei vormen, en eerlijk gezegd heb ik nooit last gehad van een vorm van het horloge. Wel van stugge bandjes e.d. Maar de kast? Nee. Kan jij je nog een ongemakkelijk horloge herinneren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:34:
[...]

Eigenlijk heb ik in mijn niet zo jonge leven meer heel veel horloges gehad, in allerlei vormen, en eerlijk gezegd heb ik nooit last gehad van een vorm van het horloge. Wel van stugge bandjes e.d. Maar de kast? Nee. Kan jij je nog een ongemakkelijk horloge herinneren?
De Casio TV watch :+

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:30
Wat is normaliter de release prijs van de grootste Apple Watch SS?
Y451N schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:53:
Wat is normaliter de release prijs van de grootste Apple Watch SS?
Afgelopen jaar met Milanese band €808,- betaald voor de 44 mm S6 SS, op release.

Als ik het mij goed herinner is de versie met sport band dan €50,- goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:30
Donstil schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:23:
[...]

Afgelopen jaar met Milanese band €808,- betaald voor de 44 mm S6 SS, op release.

Als ik het mij goed herinner is de versie met sport band dan €50,- goedkoper.
Thanks! Op Cyberport kost ie vandaag de dag €803,- lol. Dan wacht ik wel op de S7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
WatchOS 8.0 released

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:55
Bij mij nog niet zichtbaar, iOS 15 daarentegen wel.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
Welke versie? Mijn Watch heeft de WatchOS 8 beta releases doorlopen en geeft nu versie 19R346 aan, dit was de meest recente beta. Geen updates beschikbaar op dit moment. Mijn iPhone wel al geupdate naar IOS 15

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre_nr1 op 20-09-2021 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Pierre_nr1 schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:08:
[...]

Welke versie? Mijn Watch heeft de WatchOS 8 beta releases doorlopen en geeft nu versie 19R346 aan, dit was de meest recente beta. Geen updates beschikbaar op dit moment. Mijn iPhone wel al geupdate naar IOS 15
Ik heb idd ook geen nieuwe versie na de RC. Wel zojuist die van de iPad en iPhone opnieuw geïnstalleerd na de RC

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:08:
[...]

19R346 is de RC en nu de final. Niet de laatste Beta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Die nieuwe kleurenkiezer bij die watchfaces geeft mij keuzestress!

[ Voor 6% gewijzigd door Deem op 20-09-2021 21:08 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Donstil schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:08:
[...]

Je moet eerst op iOS 15 zitten voor je deze update ziet
Ook na updaten naar iOS 15 public krijg ik de watchOS update niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 17:06
Davidas schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:07:
[...]

Ik krijg, na het updaten van m’n telefoon wel watchOS 8 te zien. Niks bijzonders voor gedaan.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:56
Altijd fijn dat je heel je watch opnieuw in mag stellen als je wilt updaten met een series 3....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:19
Auto pauze voor fiets workouts. Halleluja!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Thallyos schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:51:
[...]

Helaas, ik draai de beta's en nog doet mijn horloge moeilijk. Tijd dus om er iemand anders mee op te zadelen :-)
Hier zonder problemen van 7 naar 8 geüpgraded op mijn Watch 3.

Geeneens ruimte gemaakt, gewoon direct gestart na de iOS 15 upgrade op de telefoon.

Ik denk dat het per use-case gaat verschillen, gezien ik hierboven ook lees dat iemand hem opnieuw moest installeren met een factory-reset.

[ Voor 15% gewijzigd door Vorkie op 21-09-2021 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davidas schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:07:
[...]

Ooh dat is vaag. Reboot van watch en iPhone etc gedaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

PeaceNlove

Deugleuter

mijn AW3 lijkt de update naar 8 niet overleefd te hebben.
Ik krijg een rood uitroepteken in een ronde rode cirkel met een link naar Apple support.
Geforceerd herstarten lijkt ook niet te helpen.
Mijn advies voor de AW3 bezitters: wacht eerst maar even af, als het een groter probleem is zullen er meer berichten van verschijnen en wellicht komt Apple met een patch.

Update: nu aan de telefoon met support. Het lijkt er op dat ik gratis vervanging ga krijgen *O* en dat voor een Watch 3 van maart 2018, dus 3,5 jaar oud.
Wel mijn watch dus een aantal dagen kwijt, daar gaan mijn medailles voor deze maand -O-

[ Voor 23% gewijzigd door PeaceNlove op 21-09-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
PeaceNlove schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:25:
Ik krijg een rood uitroepteken in een ronde rode cirkel met een link naar Apple support.
Mijn advies voor de AW3 bezitters: wacht eerst maar even af, als het een groter probleem is zullen er meer berichten van verschijnen en wellicht komt Apple met een patch.
Daar ben je mooi mee in de aap gelogeerd.

Wat ik al aangaf, ik had geen problemen, dus apart dat het op de 3 weer zo vaag moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjDB
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-06 13:30
Vanochtend mijn watch 4 succesvol ge-update, voornamelijk voor de nieuwe assistive touch functionaliteit. Echter kan ik die niet vinden bij de instellingen, hebben meerdere mensen dit probleem?

gevonden:
https://support.apple.com...ouch-apdec70bfd2d/watchos

helaas :|

[ Voor 20% gewijzigd door PjDB op 21-09-2021 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023

Update: nu aan de telefoon met support. Het lijkt er op dat ik gratis vervanging ga krijgen *O* en dat voor een Watch 3 van maart 2018, dus 3,5 jaar oud.
Wel mijn watch dus een aantal dagen kwijt, daar gaan mijn medailles voor deze maand -O-
Das toch een hele mooie service van Apple, daar zou ik mijn medailles wel voor willen inruilen, weet je ook welk model je krijgt?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
HereIsTom schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:14:
[...]

Das toch een hele mooie service van Apple, daar zou ik mijn medailles wel voor willen inruilen, weet je ook welk model je krijgt?
Als ik uit eigen ervaring spreek vind ik de service sowieso super netjes. Je wordt ook niet van het kastje naar de muur gestuurd en dat schept duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

HereIsTom schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:14:
[...]

Ik denk gewoon een vervangende 3 series. Dat ding wordt nog steeds verkocht door Apple zelf 7(8)7 , wat op zich wel positief is, want dan zullen ze wellicht nog wel een paar jaar updates uitbrengen. Aan de andere kant merk je wel dat die 8GB opslag niet meer van deze tijd is, en op sommige momenten loopt het ook bepaald niet soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:49
Ik heb vanochtend mijn AW4 geüpdatet naar WatchOS 8. Direct daarna naar het station gefietst maar tot mijn verbazing worden er nu veel minder calorieën geregistreerd in de Work-out app. :'(
Vorige week kreeg ik voor hetzelfde rit 138 actieve kcal, terwijl dat nu maar 64 actieve kcal is. Op de terugweg kreeg ik maar 55 actieve kcal. Hartslag is wel nagenoeg hetzelfde.

Automatische pauze voor buiten fietsen staat uit dus daar kan het niet aan liggen. Hebben meer mensen hier last van?

Ik zal donderdag of vrijdag weer een Dans-workout doen (ofwel Just Dance spelen voor een halfuur). Ik ben benieuwd of ik met dezelfde playlist weer 250 kcal verbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KlgSZiJMdPP9wpKYcBE4LhQ1FY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TM8wlwnjjPdqncce0y49Cad4.png?f=user_large

Dat icoontje bovenin heb ik sinds ios15 en de nieuwe watchos.

Iemand enig idee hoe ik dat icoontje van focus bovenin weg kan krijgen? Ik wil geen notificaties op mn apple watch en staat toch altijd allemaal uit. Die is er voor tijd, sport, betalen en heel soms een route laten zien :P. Ik heb hem al ontkoppeld van de iphone focus status, maar het blijft dan op de laatste focus status staan.

Ik wil dat icoontje weg hebben.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

VirinR schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:09:
Ik heb vanochtend mijn AW4 geüpdatet naar WatchOS 8. Direct daarna naar het station gefietst maar tot mijn verbazing worden er nu veel minder calorieën geregistreerd in de Work-out app. :'(
Vorige week kreeg ik voor hetzelfde rit 138 actieve kcal, terwijl dat nu maar 64 actieve kcal is. Op de terugweg kreeg ik maar 55 actieve kcal. Hartslag is wel nagenoeg hetzelfde.

Automatische pauze voor buiten fietsen staat uit dus daar kan het niet aan liggen. Hebben meer mensen hier last van?

Ik zal donderdag of vrijdag weer een Dans-workout doen (ofwel Just Dance spelen voor een halfuur). Ik ben benieuwd of ik met dezelfde playlist weer 250 kcal verbrand.
Ik heb hetzelfde idee op mijn AW5; uurtje wandelen lijkt een 100-120 kcal minder te verbranden dan onder WatchOS 7.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:52
Als ik de update download via telefoon dan crasht de app...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:39
VirinR schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:09:

Ik heb ook het idee dat ik minder ‘krijg’, ik hou het in de gaten (moet ook wel want heb een calorieuitdaging deze maand :P)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Kassad schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:27:
[...]

Ik heb ook het idee dat ik minder ‘krijg’, ik hou het in de gaten (moet ook wel want heb een calorieuitdaging deze maand :P)
Denk dat het ook logisch dat het wat omlaag is gebracht. Vond het altijd wat onrealistisch. Schijnbaar heb ik gemiddeld over afgelopen jaar 1200kcal per dag. Geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Is dit de publieke release update?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jJ2xwzzAKzKs5VSFoi5FFawDYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKwGhCPFnxXqlP9jx6KhRyHm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:10
Iemand ook last van een geluidje, soort fluiten, tijdens meten van ECG?
Voiceover staat uit trouwens watch is geupdate naar versie 8..
https://www.reddit.com/r/...hat_noise_ecg_watch_os_8/

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38
@Rhodan Wel gekke pieken kwa ecg maar dat staat ook in de commentaren.
En geluidje hoor ik hier niet bij de mijne.

[ Voor 6% gewijzigd door Roos79 op 23-09-2021 07:47 ]

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:10
@Verwijderd dank voor het kijken. Best apart, hier dus echt zo'n irritant geluidje. Misschien wordt het eens tijd voor een reset, maar ik wacht wel eerst de volgende update af of misschien komt iemand nog met een goede tip.
Edit:
Soms kan het ook gewoon heel simpel opgelost worden door even uit te zetten en weer aan te zetten :)

[ Voor 19% gewijzigd door Rhodan op 23-09-2021 17:03 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49
JvS schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:26:
[Afbeelding]

Dat icoontje bovenin heb ik sinds ios15 en de nieuwe watchos.

Iemand enig idee hoe ik dat icoontje van focus bovenin weg kan krijgen? Ik wil geen notificaties op mn apple watch en staat toch altijd allemaal uit. Die is er voor tijd, sport, betalen en heel soms een route laten zien :P. Ik heb hem al ontkoppeld van de iphone focus status, maar het blijft dan op de laatste focus status staan.

Ik wil dat icoontje weg hebben.
In de settings van je Apple Watch -> Focus -> 'Mirror my iPhone' uitzetten
Daarna -> omhoog swipen voor control center -> op het focus icoontje klikken

Eind resultaat:
Telefoon/iPad etc blijven focus mode gebruiken maar Apple Watch niet
Icoontje is weg.

Is dat wat je zoekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yes, thanks. Dat swipen ff gemist :P. Ik gebruik die settings nooit

• hk12nl
Ik las ergens dat de nieuwe automatische start/stop functie van de buiten fiets activiteit het alleen doet vanaf de S6. Iemand die dit met z’n S4 of S5 getest heeft?

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
hk12nl schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:17:
Ik las ergens dat de nieuwe automatische start/stop functie van de buiten fiets activiteit het alleen doet vanaf de S6. Iemand die dit met z’n S4 of S5 getest heeft?
Ik heb vandaag een half uur gefietst en er sprong niets aan op m'n 5, :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Auto pauze werkt wel op de 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51
Bij wandelen werkt het wel. Icm een watch 5.
Er was toch ook iets met ebikes in iOS8 gestopt?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ook bij fietsen? Bij wandelen werkt het idd bij mij ook. Al voor watchOS 8

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Mag ik vragen welk app jullie voor dat wandelen en fietsen gebruiken?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:28
HereIsTom schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:06:
Ik gebruik workoutdoors,dat is de app voor sport voor mij.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

De vreugde was van korte duur. Blijkbaar toch nog een ander hardwarematig probleem gevonden, waardoor het software herstel niet wil lukken. Vervangen kost nu 149 euro bij Apple. Nieuw kost de Watch 3 ongeveer 200 euro en 2e hands kan je een AW3 voor nog minder dan 149 wel oppikken. De keuze is dus gevallen op een nieuwe SE. toch net wat toekomstvaster en de extra features van de AW6 zijn me het prijsverschil niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:39
Ik gewoon de Workout app van de watch zelf.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 13:34
Ik krijg sinds de update steeds tips op mijn horloge bij de notificaties, iemand een idee hoe dat uit te zetten? Ik heb al gezocht maar kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Met Watch os 8 kan je niet meer reageren met een emoticon in bijvoorbeeld Whatsapp? Of heb ik er langsheen gekeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nachtapotheker schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:41:
Ik krijg sinds de update steeds tips op mijn horloge bij de notificaties, iemand een idee hoe dat uit te zetten? Ik heb al gezocht maar kan het nergens vinden.
In de Watch app op je telefoon naar tips scrollen en berichtgeving uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:36
Wat @Gunth ook zegt, Workoutdoors

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 13:34
jodeltje schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:28:
[...]

In de Watch app op je telefoon naar tips scrollen en berichtgeving uitzetten.
Dank voor de tip ;)

• hk12nl
De workout app van Apple zelf :)

©2004

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:28
Mr. Freeze schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:07:
Met Watch os 8 kan je niet meer reageren met een emoticon in bijvoorbeeld Whatsapp? Of heb ik er langsheen gekeken?
Idd gisteren ook opgemerkt.
Was soms wel eens handig.
Mss kan je dit ergens trg aan zetten maar daar heb ik nog niet naar gekeken

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
hk12nl schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:01:
[...]

Ook bij fietsen? Bij wandelen werkt het idd bij mij ook. Al voor watchOS 8
Ja zeker. Ook bij fietsen.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Van de één op andere dag zijn de Focus opties op mijn Watch 4 "weg".

Ze staan nog wel op mijn iPhone en als ik er daar eentje aanzet zie ik deze weel terug op mijn Watch 4 en kan ik hem daar uitzetten.
Hierna is hij weer weg.

Ik heb ook een paar keer de "mirror iPhone" gebruikt maar dat lost niets op.

Iemand een idee?

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe smartwatch, ter vervanging van mijn inmiddels (bijna) 4 jaar oude Garmin Vivoactive 3. Hoewel ik het een lelijk ding blijf vinden, neig ik naar het binnenkort aanschaffen van de nieuwe Apple Watch. Mis bij Garmin toch wat features en de UI/UX van de horlogesoftware ben ik intussen ook wel klaar mee (iOS companion app is wel prima).

Anyway, ik besef dat ik bij de Apple Watch wel moet wennen aan de accuduur. Maar wat ik nergens kan vinden: wat is de degradatie van de accu? Ik lees wel ergens dat het ontworpen is om 1000 volle laadcycli mee te gaan zonder verlies, maar dat is een artikel uit 2015.

Kan ik er van uitgaan dat ik in ieder geval 3 jaar met een accu doe of moet ik de accu na 2 jaar laten vervangen? En wat kost dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

sOid schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:56:
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe smartwatch, ter vervanging van mijn inmiddels (bijna) 4 jaar oude Garmin Vivoactive 3. Hoewel ik het een lelijk ding blijf vinden, neig ik naar het binnenkort aanschaffen van de nieuwe Apple Watch. Mis bij Garmin toch wat features en de UI/UX van de horlogesoftware ben ik intussen ook wel klaar mee (iOS companion app is wel prima).

Anyway, ik besef dat ik bij de Apple Watch wel moet wennen aan de accuduur. Maar wat ik nergens kan vinden: wat is de degradatie van de accu? Ik lees wel ergens dat het ontworpen is om 1000 volle laadcycli mee te gaan zonder verlies, maar dat is een artikel uit 2015.

Kan ik er van uitgaan dat ik in ieder geval 3 jaar met een accu doe of moet ik de accu na 2 jaar laten vervangen? En wat kost dat?
Mijn recent overleden AW3 had nog 98% van de oorspronkelijke capaciteit. Dit na 3,5 jaar overdag dragen en ‘s nachts laden.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
PeaceNlove schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:16:
[...]

Mijn recent overleden AW3 had nog 98% van de oorspronkelijke capaciteit. Dit na 3,5 jaar overdag dragen en ‘s nachts laden.
Dat klinkt positief. Maar het overlijden na 3,5 jaar natuurlijk niet ;) Wat is er gebeurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Even iets teruglezen in het topic ;)

#TLDR: software update naar WatchOS 8 ging fout en daarmee was mijn Watch bricked

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:00
[...]

Wow hoe doe je dat om die capaciteit zo hoog te houden? Mijn Watch series 4 is deze week 3 jaar geworden en zit maar op 81% capaciteit. Meestal moest ik pas om de 2 dagen laden en zat die nog boven de 20%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

AppleFan2007 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:08:
[...]

Wow hoe doe je dat om die capaciteit zo hoog te houden? Mijn Watch series 4 is deze week 3 jaar geworden en zit maar op 81% capaciteit. Meestal moest ik pas om de 2 dagen laden en zat die nog boven de 20%.
Ik heb de gewoonte mijn apparaten te laden wanneer ik ze niet gebruik of wanneer ze leeg zijn. Dat betekent in de praktijk dat ze vaak met meer dan 50% resterende capaciteit al weer aan de lader hangen. Maar zelden dat ik onder de 20% ga. Accu’s slijten relatief het hardste wanneer je ze ver ontlaad en of oplaad. Op het opladen heb ik ‘s nachts weinig controle. Het percentage ontladen dus meestal wel en dus kan ik de slijtage door ver te ontladen voorkomen.
Zo heb ik hier ook een bijna 4 jaar oude iPhone 8 met nog meer dan 90% van de oorspronkelijke capaciteit.

Als je in de elektrisch rijden topics kijkt in V&V zul je daar ook veel informatie over vinden. Niets zo belangrijk voor sommigen als de degradatie van hun auto-accu

[ Voor 8% gewijzigd door PeaceNlove op 25-09-2021 13:17 ]

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:30
[...]

Volgens mij kan ik dit niet inzien op mijn AW2? Of kan het niet vinden. Maar gok dat deze ook nog erg goed is gezien mijn batterijcapaciteit die ik einde dag over heb (de helft ongeveer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:13
De standaard Work-out app. Houd het liever zo stock mogelijk, wat ik gebruik.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik gebruik ook de standaardtracker, maar ook workoutdoors. Die laatste is echt onverslaanbaar qua info die je op het scherm kan zetten en customizability. In de bergen bijvoorbeeld #meters gestegen/gedaald erbij, huidige hartslag, gemiddelde hartslag, gemiddelde snelheid, alles.

En uiteraard GPX'en inladen om routes te lopen. Is geniaal.

Mr. Freeze schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:07:
Gewoon links onderin beeld toch...? Hij start nu wel meteen de stemherkenning, maar je kan dan onderin tikken op de emoji om je emoji scherm tevoorschijn te toveren. De flow is een beetje raar nu.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

WhatsappHack schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 17:50:
[...]

Gewoon links onderin beeld toch...? Hij start nu wel meteen de stemherkenning, maar je kan dan onderin tikken op de emoji om je emoji scherm tevoorschijn te toveren. De flow is een beetje raar nu.
Ach, nu zie ik het.

[ Voor 27% gewijzigd door Mr. Freeze op 25-09-2021 18:18 ]

Mr. Freeze schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:16:
[...]

Eigenlijk is dit alles wat ik zie, plus nog 3 vastgestelde antwoorden.
[Afbeelding]
Ja, tik op dat tesktveld?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1 ... 24 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires